die FL is op een droge baan toch? hij is naar inters gegaan dat gaat dan niet lukken toch?sjaool schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:44:
PER gaat het puntje bij HAM wegsnoepen? Hij heeft er zelf namelijk niets aan.
Euhm nee. Zo droog wordt de baan niet.sjaool schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:44:
PER gaat het puntje bij HAM wegsnoepen? Hij heeft er zelf namelijk niets aan.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Snelste ronde is in het droge gereden, die gaat Per niet halen nu. Daar gaat het ze nu niet om.
Was die tijd van HAM niet op een droge baan? veel succes dan PERsambalbaj schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:44:
mag PER nu proberen de snelste ronde bij HAM weg te halen
Perez box box.
Why?
Don't want Max to lap you a second time.
🤐
Why?
Don't want Max to lap you a second time.
🤐
Hij reed op de full wets/x-tremes om voor VER te testen, dus hij heeft zijn salaris weer verdiend.BiaggioLuciano schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:43:
Perez twee keer gelapt door Verstappen. Doet zijn zelfvertrouwen vast goed.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
komop Ocon ff volhouden nu.... ik heb geen bingokaarten gekocht voor dit weekend
https://f1manager.info/ranking/4605
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Max moet Norris laten gaan.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Vasseur heeft voor weinig verandering gezorgd, nog steeds veel stategische fouten.Plint schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:48:
Hoe Ferrari dit toch weer heeft klaar gespeeld..
Vrij simpel. Sainz ging Ocon niet voorbij vanwege strategie. En daarna prakt ie 'm zelf tegen de muur aan. Leclerc rijdt bijvoorbeeld gewoon 'normaal'Plint schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:48:
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Max vraagt hoeveel seconden Lando achter hem zit.
Volgens GP is Lando niet van plan hem voorbij te gaan.
Volgens GP is Lando niet van plan hem voorbij te gaan.
"When you grow up your heart dies"
Perez laat hier duidelijk zien waarom hij never nooit wdc zal worden. Kansen voor het oprapen, en alsnog kleurloos op p17 rijden. Jammer, had wel zin in wat meer battles en spanning binnen RB.
Ze stonden er gewoon goed voor en dan toch door strategische keuzes , echt zonde.Miki schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:49:
[...]
Vasseur heeft voor weinig verandering gezorgd, nog steeds veel stategische fouten.
Sowieso leuk podium zo en vier teams in de top 4
Het zou mij trouwens niets verbazen als Max Lando hem laat unlappen. Gewoon als Team Redline maatje.
Dat is een goede vraag.Plint schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:48:
Ze zullen het analyseren en de volgende GP op een compleet andere manier verprutsen.
Spiderman gaat een WebSpinnen om doorheen te rijden met de finisch
#F1-specatacle
#F1-specatacle
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Okay unlappen gaat niet meer gebeuren. Hij zit er gewoon veel te ver achter.
Max is nu recordhouder GP overwinningen bij Red Bull… voorbij Vettel.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
- DaniëlWW2
- Niet online
Hij wou Norris al laten passeren, maar Norris deed geen poging om het te doen.sjaool schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:51:
Het zou mij trouwens niets verbazen als Max Lando hem laat unlappen. Gewoon als Team Redline maatje.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Naja, laat er Nederlandse post-verkiezingsretoriek op los, en dan heeft Perez gewoon dik gewonnen. Hij wint 3 plekken, Max niet één.Luapper schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:50:
Perez laat hier duidelijk zien waarom hij never nooit wdc zal worden. Kansen voor het oprapen, en alsnog kleurloos op p17 rijden. Jammer, had wel zin in wat meer battles en spanning binnen RB.
Edit: PER P16, dus zelfs 4 plekken gewonnen. Grote winnaar van de race!
[ Voor 7% gewijzigd door Dido op 28-05-2023 16:54 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Norris heeft gewoon de vlag gepakt met een ronde minder rijden door achter Max te blijven zitten.
Voor Max niet.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Toch leuk zo'n bak water tijdens de race.
Hulde voor de FOM voor het zo goed in beeld brengen van deze race. Ik heb genoten.
Very lovely. That was the real monaco.
Mooi stukje rijden van de heren.
Mooi stukje rijden van de heren.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:07
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En geen SC geweest, hoe kan het eigenlijk
Perez is in ieder geval weer op zijn plek gezet, ook vandaag deed die eigenlijk heel veel fout.
Was een prima raceweekend om te volgen zo
maar zonder de (dreiging van) regen was er idd ook niet veel aan geweest
Nu moet Veekay vanovond nog even de Indy 500 winnen
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Latifi en Mick Schumacher rijden niet meer, dat scheelt al 90% van de safety cars.tweakduke schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:55:
En geen SC geweest, hoe kan het eigenlijkPerez is in ieder geval weer op zijn plek gezet, ook vandaag deed die eigenlijk heel veel fout.
3e podium voor OCO, toch wel goed gereden vandaag.
Ook een pluim voor de racedirector en de stewards. Snelle beslissingen en vooral ook laten racen. Wat dat betreft krijgt deze race een dikke voldoende.tweakduke schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:55:
En geen SC geweest, hoe kan het eigenlijkPerez is in ieder geval weer op zijn plek gezet, ook vandaag deed die eigenlijk heel veel fout.
OCO DoTD.
- DaniëlWW2
- Niet online
De regen kwam ook op het perfecte moment voor Verstappen. Die mediums gingen het denk ik niet veel langer meer volhouden.
Arme marshals die geplet worden door Ocon en Alpine :’)
Helaas is niet iedereen het met je eens.
Max is dus DotD geworden.
Ja, ik was net te laat met driver of the day helaas.Hippocampus schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:56:
3e podium voor OCO, toch wel goed gereden vandaag.
huh Max?sjaool schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:58:
[...]
Helaas is niet iedereen het met je eens.
Max is dus DotD geworden.
Dacht toch dat ik een plaatje zag dat OCO hem had
Kijken hoe vriendelijk het ondertussen gaat tussen VER en OCO.....
Norris rijdt al een behoorlijke tijd niet meer voor Team Redline (was ook niet snel genoeg).sjaool schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:51:
[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 28-05-2023 17:01 ]
Dat heb ik dan gemist.talkatoo schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:59:
[...]
Norris rijdt al een behoorlijke tijd niet meer voor Team Redline (was ook niet snel genoeg).
Mooi voor OCO. De race is gered door de regen, want wat een saaie wanboel weer, zoals gewoonlijk. Na de regen wel leuke race gezien.
PER door het ijs gezakt. Hopelijk houdt ie nu z'n bakkes dicht en schikt ie zich in zijn rol als 2e rijder.
PER door het ijs gezakt. Hopelijk houdt ie nu z'n bakkes dicht en schikt ie zich in zijn rol als 2e rijder.
Vreemd, dan update de website bij mij dus niet. Nou ja, het is OCO gegund.
Ze waren al min of meer op toen de spetters kwamen. Maar GP zei dat hij maar even moest wachten, want op dat moment een pitstop maken was niet slim.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:57:
De regen kwam ook op het perfecte moment voor Verstappen. Die mediums gingen het denk ik niet veel langer meer volhouden.
PER moet oppassen dat ie dit seizoen niet per ongeluk 3e gaat worden.
Samenvatting :
De keuze van Alonso om op hard te starten was geniaal om RB op de kast te jagen. Die Mediums heel houden was key en ik denk dat de regen geen 3 rondes later moest komen. De keuze van AM om naar medium te gaan is bizar te noemen, had zeker ons nog spanning kunnen geven.
Perez: tja tja.. Als het tegenzit dan zit het ook tegen.
Ferrari: een bende losers. Carlos had het goed gezegd, waarom naar achteren kijken? Kijk vooruit. Dat Carlos later blokkeerde tijdens de regen was jammer maar hoort erbij.
Mercedes: Russell is wel een naar ventje bij wijlen. Maar dat is typisch Engels denk ik.
De keuze van Alonso om op hard te starten was geniaal om RB op de kast te jagen. Die Mediums heel houden was key en ik denk dat de regen geen 3 rondes later moest komen. De keuze van AM om naar medium te gaan is bizar te noemen, had zeker ons nog spanning kunnen geven.
Perez: tja tja.. Als het tegenzit dan zit het ook tegen.
Ferrari: een bende losers. Carlos had het goed gezegd, waarom naar achteren kijken? Kijk vooruit. Dat Carlos later blokkeerde tijdens de regen was jammer maar hoort erbij.
Mercedes: Russell is wel een naar ventje bij wijlen. Maar dat is typisch Engels denk ik.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
OCO lijkt wel WDC te zijn. Zo happy is ie
Mooi podium hoor. Iedereen blij. Heb een leuke race gezien.
En drie verschillende garages!pietr schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:05:
Mooi podium hoor. Iedereen blij. Heb een leuke race gezien.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Deze sierlijke grid girls mogen wel een blijvertje worden
Ik vind dat ze wel weer helemaal terug mogen komen. De F1 wordt er een stuk fleuriger en vrolijker van.Chocoball schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:06:
Deze sierlijke grid girls mogen wel een blijvertje worden
We hebben het over een chauffeur dat paar jaar geleden zijn baan kwijt zonder ook maar iets te hebben bereikt, en dit seizoen rijdt hij voor een vaderlands team die maar amper iets kan bereiken ieder ander weekend. Het is hem gegund!DarkSide schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:05:
OCO lijkt wel WDC te zijn. Zo happy is ie
Wie is er mee het podium op bij Red Bull?
Doe mij maar zo’n band bij iedere race (niet die van Saoedi, want dat was lachen/janken).sjaool schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:08:
[...]
Ik vind dat ze wel weer helemaal terug mogen komen. De F1 wordt er een stuk fleuriger en vrolijker van.
ja, hoest met 't voetbal jongens.... pffff.
Anyway, was weer een mooie aflevering van F1. Tijd om van het weer te genieten.
Anyway, was weer een mooie aflevering van F1. Tijd om van het weer te genieten.
Mensen fijne pinksterdagen, wij gaan hier aan de BBQ en pils. 👍🏻
Pierre Wachésjaool schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:09:
Wie is er mee het podium op bij Red Bull?
Ik snap alleen de eerste pitstop van Alosno niet.
Heerlijk knullig, deze huldiging. Je verwacht ieder moment dat er iets grappigs gebeurt, dat Louis de Funes opeens in beeld komt.sambalbaj schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:09:
de fanfare mag ook blijven
Ah, de technisch directeur van Red Bull.
Strategie was altijd wel de zwakte van het Silverstone team helaas. De podium in Monza 2020 van Stroll kwam ook alleen maar doordat ze niet pitte op tijd.werphengel schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:10:
Gegokt en verloren. Dat hoort er nu eenmaal bij. Hij heeft nog steeds P2 te pakken en is daar ook heel blij mee zo te horen en te zien.werphengel schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:10:
Ook knap gereden op de natte baan met die banden, petje af voor Verstappen!DaniëlWW2 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:57:
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
was een team beslissing, ALO betwijfelde de keuze nog.sjaool schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:11:
[...]
Gegokt en verloren. Dat hoort er nu eenmaal bij. Hij heeft nog steeds P2 te pakken en is daar ook heel blij mee zo te horen en te zien.
Zal nog over nagepraat worden bij AM
Dat kon nog wel 's wat worden, die Max Verstappen.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
PER moet nog uitkijken of hij wordt ingehaald door ALO.
VER heeft al meer dan een race voorsprong op PER.
De fanfare in Saoedi-Arabië blijft bij mij 'fanfare of the day'sambalbaj schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:09:
de fanfare mag ook blijven
Ja het wordt tijd dat Alonso de "Triple Crown"krijgtsambalbaj schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:10:
goed, Monaco blijft toch een beetje de opwarmer voor de Indy 500.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ja dat ging nog een paar keer bijna mis.Arjan90 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:12:
[...]
Ook knap gereden op de natte baan met die banden, petje af voor Verstappen!
Volgens mij:werphengel schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:10:
Hij had genoeg tijd voor een gratis pitstop. Hij gokte met mediums en als dat niet lukte kon hij met een extra pitstop toch minimaal P2 halen.
Uiteindelijk maakte het niet uit omdat Verstappen op de medium verder door reed op de M dan alonso op de H.Chevy454 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:02:
Samenvatting :
Wel bijzonder dat ALO op zo’n clutch moment naar de M wisselt ipv naar de I.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Voor het Constructeurs kampioen is het toch jammer dat STR niet genoeg bij draagt.
ALO rijdt zijn beste seizoen in jaren. Maar ze worden AM wordt zo geen 2e
Erg mooie race, Max was weer super, Alonso is goed, stabiele 2e...... Perez heeft wel heel veel mee gemaakt...... De keuze om na 1 ronde al naar hard te gaan vond ik op merkelijk met nog 77 ronden te rijden, zeker met de wetenschap dat een 2e stop dan zo goed als een zekerheid zou zijn.
Afijn, Max loopt verder uit in de stand, das alleen maar positief voor hem! 39 punten voor op Perez, is er nog twijfel dat hij geen nr 1 is in het team?
Ik vond de vraag van Russel ook wel mooi, als of Hamilton hem er voorbij zou laten..... Lol. Wat is het toch een pedante Engelsman....
Afijn, Max loopt verder uit in de stand, das alleen maar positief voor hem! 39 punten voor op Perez, is er nog twijfel dat hij geen nr 1 is in het team?
Ik vond de vraag van Russel ook wel mooi, als of Hamilton hem er voorbij zou laten..... Lol. Wat is het toch een pedante Engelsman....
Cogitationis poenam nemo patitur
Hetzelfde geldt voor AM. Die kunnen nog weleens ingehaald worden door Mercedes. Ben benieuwd of ze dan nog wat gaan doen aan hun rijdersduo.sjaool schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:13:
PER moet nog uitkijken of hij wordt ingehaald door ALO.
-
Ze staan al tweede.DarkSide schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:14:
Voor het Constructeurs kampioen is het toch jammer dat STR niet genoeg bij draagt.
Regen verkeerd ingeschat.YakuzA schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:14:
[...]
Uiteindelijk maakte het niet uit omdat Verstappen op de medium verder door reed op de M dan alonso op de H.
Wel bijzonder dat ALO op zo’n clutch moment naar de M wisselt ipv naar de I.
Met nieuwe slicks heb je net iets meer grip dan oude banden.
Is het lichte regen die snel over is dan verlies je minder tijd dan eerst intermediates en dan slicks vanwege de extra pittstop
STR maakt niet zo heel vaak van die fouten zoals vandaag. Normaal kan hij redelijk mee komen.Edd schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:15:
[...]
Hetzelfde geldt voor AM. Die kunnen nog weleens ingehaald worden door Mercedes. Ben benieuwd of ze dan nog wat gaan doen aan hun rijdersduo.
Ik ben benieuw hoe de updates van Mercedes het volgende week gaan doen. Als die blijken te werken dan kon je wel eens gelijk hebben.
Ja nu nog. Dat is mijn punt.
Dat gaan ze nooit redden.
DE auto is goed.
Alo is goed
STR komt gewoon te kort om bij te dragen voor goede punten voor het WCC
ALO is me toch een partij relaxed dit seizoen, die gaat straks ff de plantjes bij VER watergeven en een dikke sigaar roken ofzo, heb ALO nog nooit zo chill gezien, bandengokje gedaan en niks verloren, gewoon weer podium, bam!.
Hele leuke optocht gezien vandaag
Hele leuke optocht gezien vandaag
Tja, zo'n gat kan ook zo weer dicht gereden zijn als VER twee keer buiten de punten finisht, wat ook geen onrealistisch scenario is, denk ik zo.Bullet NL schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:15:
En zo weer door naar de Indy 500, wat een leuke race en prima regie, hopelijk volgend jaar ook weer zo.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Correct, wakker worden met de F2, daarna F3 en Porsche supercup, Hoofdact met F1 en straks het toetje de indy500..... de nacht afsluiten met Nascarsambalbaj schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:10:
goed, Monaco blijft toch een beetje de opwarmer voor de Indy 500.
Superraceday......
Volgens mij had PER ook een heel minder jaar vorig jaar. Toch is RBR uiteindelijk ook constructeurskampioen geworden, omdat VER zoveel won.DarkSide schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:17:
Ja nu nog. Dat is mijn punt.
Dat gaan ze nooit redden.
DE auto is goed.
Alo is goed
STR komt gewoon te kort om bij te dragen voor goede punten voor het WCC
Volgens mij heeft de laatste jaren elk seizoen nog minder uitvallers dan t vorige seizoen terwijl we al historisch weinig uitvallers hebben, zeker wat betrouwbaarheid betreftCH4OS schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:18:
[...]
Tja, zo'n gat kan ook zo weer dicht gereden zijn als VER twee keer buiten de punten finisht, wat ook geen onrealistisch scenario is, denk ik zo.
In het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst. Daarnaast hoeft een uitvaller niet de enige reden te zijn voor een 0-punter natuurlijk. Een circuit als Zandvoort is ook redelijk optochtje rijden, Hungaroring idem dito. Als je dan door een grid penalty bijvoorbeeld achteraan start, is het ook redelijk bekeken.rik86 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:19:
Volgens mij heeft de laatste jaren elk seizoen nog minder uitvallers dan t vorige seizoen terwijl we al historisch weinig uitvallers hebben, zeker wat betrouwbaarheid betreft
[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 28-05-2023 17:21 ]
PER kon nog 2e worden vorige jaar.CH4OS schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:19:
[...]
Volgens mij had PER ook een heel minder jaar vorig jaar. Toch is RBR uiteindelijk ook constructeurskampioen geworden, omdat VER zoveel won.
Dus was geen minder jaar denk ik.
Anyway denk dus dat AM hier door STR politiek minder punten pakt dan mogelijk zou zijn.
Ik denk dat de kans dat Max uitgaat lopen op Perez groter is (over het seizoen gezien) dan dat Perez in eens over Max heen gaat qua punten. Een ding is zeker, Max staat nu ruim voor qua punten, die is bij het team nu gewoon in de lead. Beslissingen voor Perez zullen worden genomen met een gedachte om Max verder te brengen in zijn WDC.CH4OS schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:18:
[...]
Tja, zo'n gat kan ook zo weer dicht gereden zijn als VER twee keer buiten de punten finisht, wat ook geen onrealistisch scenario is, denk ik zo.
p.s. is hier al voorbij gekomen dat Amber vandaag een jurk aan heeft?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |