Toon posts:

[F1 2023] Race 7 GP van Monaco Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 18 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:15
RobertMe schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:27:
Heeft Mercedes nu toch nog steeds een eigen sidepod ontwerp? Heb het idee van wel. Anderen hebben naar mijn idee toch meer een badkuip idee of veel stijler aflopende "achter" de bolle buitenkant. Daar waar de Mercedes een stuk "platter" lijkt te zijn en niet zo stijl weg lijkt te zakken.
Een beetje een mix van Ferrari en Aston Martin zo op het zicht, louvres van de Ferrari maar enigzins strakke vormgeving van Aston. Ik vraag mij inderdaad af hoe je al deze veranderingen kunt realiseren met dit budgetcap. Misschien wel een kwestie van over-investeren in het nu, met de wetenschap (en jurisprudentie) om volgend jaar het te doen met een boete en minder ontwikkelingstijd.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:24

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Angela is in ieder geval een goede besparing. Maar ik vraag mij af of ze onder de costcap blijven, mogelijk bewust erboven aangezien de straf voor Red Bull "minimaal" was

D3 Profile D3 XP Ladder

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:30
Was de straf echt zo minimaal? Ik denk dat een hap uit de windtunneltijd toch best vervelend is, zeker als je doel is om weer naar de top te gaan

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mad-Matt schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:51:
Angela is in ieder geval een goede besparing. Maar ik vraag mij af of ze onder de costcap blijven, mogelijk bewust erboven aangezien de straf voor Red Bull "minimaal" was
Angela zal personeel van / voor Hamilton zijn geweest. Valt dus onder de regeling dat coureurs buiten de cap vallen. Immers voegde Angela geen performance aan de auto toe (wellicht dat ze wel performance aan Hamilton toevoegde, maar die valt dus ook buiten de cap).

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:56
ZeromaNoiS schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 07:48:
[...]
Ok, maar goed, de chicane afsnijden en wegrijden gaat dus niet werken. Dat gaat hoe dan ook bestraft worden. :)
Het is duidelijk dat jij de auto die je inhaalt - omdat die wel de chicane neemt en jij niet - de positie moet teruggeven.
Maar hoe zit dat als je pas ná de chicane die auto inhaalt? Want jij hebt immers je snelheid nog en die ander moet dat weer opbouwen. Wordt daar hetzelfde tegen opgetreden of is daar een maas in de regels?

Scenario: Je laat voor de chicane wat afstand groeien. De auto voor je neemt de chicane. Jij neemt de chicane niet, maar komt alsnog achter je voorganger. Alleen doordat jij nog je snelheid hebt, haal je in het traject erna je voorganger in.

Dit zal veel lastiger zijn om te beoordelen.

let the past be the past.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• asdfqwerty
Het idee is dat je geen "lasting advantage" krijgt door het afsnijden. Als dat voordeel inhoud dat je met extra snelheid iemand in kan halen dan zal je daar alsnog een straf voor krijgen (als je de positie niet terug geeft)

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je, na het afsnijden van een chicane, ineens veel dichter achter je voorligger rijdt, valt dat ook gewoon onder "leaving the track and gaining an advantage".

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vuvuzela schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:49:
Of ze besparen wat op de catering.
Volgens mij viel dat juist niet onder de budgetcap. Zie ook de videos van Lollipopman. ;)
SPee schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:03:
[...]

Het is duidelijk dat jij de auto die je inhaalt - omdat die wel de chicane neemt en jij niet - de positie moet teruggeven.
Maar hoe zit dat als je pas ná de chicane die auto inhaalt? Want jij hebt immers je snelheid nog en die ander moet dat weer opbouwen. Wordt daar hetzelfde tegen opgetreden of is daar een maas in de regels?

Scenario: Je laat voor de chicane wat afstand groeien. De auto voor je neemt de chicane. Jij neemt de chicane niet, maar komt alsnog achter je voorganger. Alleen doordat jij nog je snelheid hebt, haal je in het traject erna je voorganger in.

Dit zal veel lastiger zijn om te beoordelen.
Het is Monaco, waar ga je daar inhalen?

In 2019 meen ik, met Hamilton op de verkeerde banden, heeft Hamilton daar een slechte exit gehad met Verstappen direct achter zich. Verstappen poogde in te halen maar meteen toen Verstappen een kant koos ging Hamilton daar gewoon rijden en klaar.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mad-Matt schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:51:
De 2023 auto was ten tijde van de uitspraak van de straf al zo goed als af qua ontwerp. Er was (nagenoeg) geen windtunnel tijd meer nodig. Met de 2024 auto heeft RBR meer last van deze straf, doordat ze dan dus wel minder windtunnel tijd hebben. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Bullet NL

Eigen Wijs

Sir_Lion schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:45:
Hoe zij dat betalen met de budgetcap... dat moet toch ergens gaan knellen?
Deze vraag komt bij mij ook omhoog, als je al ziet hoe krap de budget kap is in een normaal seizoen, bedoel RB heeft over 2021 een straf gekregen, terwijl ze geen compleet nieuwe auto hebben gebouwd in dat seizoen. Nu doet Mercedes dit wel, het kan dan toch aan niet anders dan dat ze over de budget cap heen gaan en/of creatief aan het boekhouden moeten zijn geslagen?

Cogitationis poenam nemo patitur

scrappy.doo schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:31:
[...]

een silver arrow misschien? >:) >:) >:)
Black arrow :)

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:43
Het zou mij niets verbazen als Mercedes de W13 minimaal doorontwikkeld heeft afgelopen winter. Ik vermoed dat zij al langer aan deze variant werken, maar dat ze ervoor hebben gekozen het seizoen hier niet mee te beginnen. Mogelijk zodat ze vanaf Imola/Monaco een baseline konden zetten qua performance en vervolgens in Barcelona kunnen testen met setups om de auto beter te begrijpen. Maw. het budget van 2023 zit grotendeels in de auto waarmee nu pas gereden gaat worden.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Black dot?!

Het stipje dat in de spiegel verdwijnt O-)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:01:
[...]

Angela zal personeel van / voor Hamilton zijn geweest. Valt dus onder de regeling dat coureurs buiten de cap vallen. Immers voegde Angela geen performance aan de auto toe (wellicht dat ze wel performance aan Hamilton toevoegde, maar die valt dus ook buiten de cap).
Fysio/trainer van de coureur zal gewoon onder team personeel en budget cap vallen vermoed ik.
Alleen salaris van de rijder lag daarbuiten.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Bullet NL
  • Nu online

Bullet NL

Eigen Wijs

meintje schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:13:
Het zou mij niets verbazen als Mercedes de W13 minimaal doorontwikkeld heeft afgelopen winter. Ik vermoed dat zij al langer aan deze variant werken, maar dat ze ervoor hebben gekozen het seizoen hier niet mee te beginnen. Mogelijk zodat ze vanaf Imola/Monaco een baseline konden zetten qua performance en vervolgens in Barcelona kunnen testen met setups om de auto beter te begrijpen. Maw. het budget van 2023 zit grotendeels in de auto waarmee nu pas gereden gaat worden.
Euh dat is gezien de minimale regel verandering voor alle auto's het zelfde, geloof er niets van de alle ontwikkelingen voor dit jaar door zijn geschoven naar het gene van wat ze nu laten zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 13:44
YakuzA schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:16:
[...]

Fysio/trainer van de coureur zal gewoon onder team personeel en budget cap vallen vermoed ik.
Angela werd door Lewis zelf betaald, naar verluidt zo'n $100K per race. De fysio's van andere coureurs zijn voor zover ik weet wel allemaal in dienst van het team, en zullen waarschijnlijk niet meer dan $100K per jaar verdienen. Het loont dus zeker om fysio van Lewis te zijn :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Hatsjoe schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:17:
[...]

Angela werd door Lewis zelf betaald, naar verluidt zo'n $100K per race. De fysio's van andere coureurs zijn voor zover ik weet wel allemaal in dienst van het team, en zullen waarschijnlijk niet meer dan $100K per jaar verdienen. Het loont dus zeker om fysio van Lewis te zijn :P
Dan kan het nog steeds onder de budget cap vallen?
Anders krijgen we straks coureurs die geld doorsluizen om de hele design afdeling te betalen :+

Lekker ingewikkeld allemaal :)

[Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 25-05-2023 12:29]

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!
YakuzA schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:16:
[...]

Nope, ook alle personeel om de rijder heen valt buiten de cap. En zo zijn er wel meer zaken die buiten de cap vallen. Teams moeten een uitgebreide administratie bijhouden van hoe onderdelen ontwikkeld zijn (dus een urenverantwoording etc). Echter valt het bijhouden van die administratie ook weer buiten de budget cap. Waarbij grote teams (met veel geld) dus gewoon een poppetje in dienst hebben die die administratie doet, en de designers ook al hun tijd kunnen steken in hun "core" werk. Terwijl bij kleinere teams een deel van de tijd waarvoor de designers zijn aangenomen dus al "op" gaat aan het bijhouden van de administratie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

https://racingnews365.nl/...etplafond-in-de-formule-1

De regels omtrent de budgetcap nog even uitgelegd:
Wat valt er wel en niet onder de budget cap?

Simpel gezegd: alle kosten die gepaard gaan met het ontwerpen en ontwikkelen van de auto en het deelnemen aan een f1-seizoen vallen onder het maximum budget.

Uitzonderingen daarop zijn:

Marketingkosten
Alle kosten aangaande coureurs: salaris, reis- en verblijfkosten
Kosten voor de top 3 stafleden (denk aan teambaas of management)

Vastgoed
Financiële kosten
Alle kosten m.b.t. niet F1-gerelateerde activiteiten
Kosten voor HR, finance of legal afdelingen
Bonussen voor personeel tot maximum van 20%
Deelnamekosten voor de F1 - startgeld dat aan FIA betaald moet worden
YakuzA schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:28:
[...]

Dan kan het nog steeds onder de budget cap vallen?
Anders krijgen we straks coureurs die geld doorsluizen om de hele design afdeling te betalen :+
Van het personeel om de coureur heen is gewoon veel in dienst van de coureur. En dat geldt niet alleen voor de fysio/personal trainer. Zie ook Leclercs persdame die ook al bij Alfa voor hem werkte. Of Britta Roeske die bij Red Bull, Ferrari en Aston Martin de persdame van Vettel was. En de fysio van Vettel bij AM had hij ook al bij Ferrari.
En vergeet daarbij ook niet dat die fysio zo ongeveer bij de coureur woont (want ook buiten de weekenden trainen etc). En altijd met de coureur meerijst.

En vervolgens uiteraard ook nog dat je teambelang en belang van de coureur hebt. Ook daarbij lijkt het mij lastig als bv dus de fysio 24/7 op de lippen van de coureur zit maar alles in het belang van het team doet, en niet de coureur.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Is dit het algemene F1 topic? ;)

Ik ga het spannenste onderdeel van komend GP weekend helaas missen, dus dat wordt terugkijken.

Heb er toch wel zin in, ook zondag.

Te koop....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 12:02

Damian

Insane Obtrusion

RobertMe schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:07:
[...]

Het is Monaco, waar ga je daar inhalen?

In 2019 meen ik, met Hamilton op de verkeerde banden, heeft Hamilton daar een slechte exit gehad met Verstappen direct achter zich. Verstappen poogde in te halen maar meteen toen Verstappen een kant koos ging Hamilton daar gewoon rijden en klaar.
Kies maar:

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1Henk 'm!
Waaruit kan ik kiezen? De discussie ging over het inhalen tussen "exit" nouvelle en tabac. Op dat stuk zie ik 0 inhaalacties in die video. Daarnaast rijden ze sinds 2017 met auto's die meer lijken op vrachwagens dan op de F1 auto's die voornamelijk in die video zitten. En in die video zit welgeteld 1x iets van 2017 of later, Verstappen in 2018 twee keer exit tunnel / entry nouvelle, op auto's die veel langzamer zijn.
Dus hoe bewijs je hiermee nu het punt dat je bij wijze van nouvelle kunt afsnijden zonder in te halen maar op het rechte stuk naar tabac wel kunt inhalen? :?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 14:57
Weet niet hoor, maar als je beelden van de afgelopen 40 jaar nodig hebt om iets van 10 overtakes te vinden weet ik niet of dat je punt zoveel sterker maakt :)

iRacing Profiel

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:59
Ziet er spannend uit. Ben erg benieuwd

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Geen geluid bij F3?

Edit: geen geluid via de Chromecast... Stekker er uit, weer er in en we hebben weer geluid.

Behoorlijk nat in Monaco!!!

[Voor 76% gewijzigd door pilskes op 25-05-2023 13:39]

Acties:
  • +19Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
McLaren en sigaretten :+ :

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Voor zondag wordt er ook regen verwacht zie ik..

Te koop....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:18
albino71 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:39:
[...]
Voor zondag wordt er ook regen verwacht zie ik..
Op Buienradar wel, maar Meteo France heeft een zonnig weekend voor ons in petto. :9

Onderweg naar Tertius

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
F2 is zonnig en droog, maar nu code rood rode vlag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Heel netjes! Haalt het niet bij de Gulf livery maar doet erg leuk mee. De rest mag bij McLaren direct de Kliko in wat bij betreft..

rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Stiekem toch malboro sponsoring

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Rondje Monaco met Max:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Ik probeer altijd mee te doen met het zo min mogelijk knipperen.

Dit keer ook weer 0x geknipperd. Nu knipper ik sws al vrij weinig met mijn ogen, dus ik denk dat dat enorm helpt.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Dat we dit nog mochten meemaken.. Een Merc met een sidepod..

-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bullet NL
  • Nu online

Bullet NL

Eigen Wijs

Edd schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:09:
[Afbeelding]
tis nog steeds een beetje op twee gedachten door ontwikkelen, ach ja..... we gaan het in Spanje zien.....

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
CH4OS schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:08:
[...]
De 2023 auto was ten tijde van de uitspraak van de straf al zo goed als af qua ontwerp. Er was (nagenoeg) geen windtunnel tijd meer nodig. Met de 2024 auto heeft RBR meer last van deze straf, doordat ze dan dus wel minder windtunnel tijd hebben. ;)
Dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk, dat er nagenoeg geen windtunneltijd/CFD meer nodig was. De straf gold vanaf oktober, de auto's worden just in time afgeleverd in februari. Dan hebben ze in de laatste 4 maanden voor aflevering geen windtunnel/CFD meer nodig gehad? Ik zou het erg bijzonder vinden. Ik zou eerder verwachten dat de zwaarte juist aan het eind ligt, niet aan het begin.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:12
Hatsjoe schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:17:
[...]

*knip*
Laat dat aub achterwege.

[Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 26-05-2023 10:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Edd schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:09:
[Afbeelding]
Fastest lap incoming!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FirePuma142 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:19:
Dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk, dat er nagenoeg geen windtunneltijd/CFD meer nodig was. De straf gold vanaf oktober, de auto's worden just in time afgeleverd in februari. Dan hebben ze in de laatste 4 maanden voor aflevering geen windtunnel/CFD meer nodig gehad? Ik zou het erg bijzonder vinden. Ik zou eerder verwachten dat de zwaarte juist aan het eind ligt, niet aan het begin.
Dan moet je in Oktober toch wel bezig zijn al met de productie, als je in Februari klaar wilt zijn? :? Of denk je dat het maken van de (carbon) onderdelen minuten werk is? ;) In vier maanden tijd zijn er dus 2 auto's en reserve onderdelen gemaakt... Vind ik al best knap, eigenlijk.

[Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 25-05-2023 18:57]

• alexbl69
  • Laatst online: 14:57
FirePuma142 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:19:
[...]
Maar Red Bull heeft Adrian Newey. Die 'ziet' luchtstromen waar anderen ze niet zien en heeft dus waarschijnlijk veel minder windtunneltijd nodig dan iemand die deze gave niet heeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 21:49

AvK

Ready Set Go

*knip*
Quote en reactie verwijderd.

[Voor 47% gewijzigd door tweakduke op 26-05-2023 10:20]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

alexbl69 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:13:
Maar Red Bull heeft Adrian Newey. Die 'ziet' luchtstromen waar anderen ze niet zien en heeft dus waarschijnlijk veel minder windtunneltijd nodig dan iemand die deze gave niet heeft.
Sterker nog, Newey is afgestudeerd in... Groundeffect.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

• FirePuma142
  • Niet online
CH4OS schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:54:
[...]
Dan moet je in Oktober toch wel bezig zijn al met de productie, als je in Februari klaar wilt zijn? :? Of denk je dat het maken van de (carbon) onderdelen minuten werk is? ;) In vier maanden tijd zijn er dus 2 auto's en reserve onderdelen gemaakt... Vind ik al best knap, eigenlijk.
De ontwikkeling staat toch niet stil op het moment dat je gaat produceren? Het gaat in sneltreinvaart door. Zie bijvoorbeeld Mercedes met de b-specs tijdens tests, of de upgrades die we nu in Monaco zien.

En je bent niet alleen bezig met de huidige auto, je start vroeg in het jaar alweer met de volgende auto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Waarom is er geen sprintrace dit weekend? Dit circuit is er erg voor geschikt.

:9

[Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 25-05-2023 21:37]

• FirePuma142
  • Niet online
[...]

Dit is sarcasme neem ik aan?

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:01
AvK schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:18:
[...]

Inderdaad.... Niemand zegt het rechtstreeks maar iedereen heeft er wel de mond vol van.
Ze raken er niet over uitgesproken al die fantasie rijke personen.
Hormonen onder controle?

Die werkrelatie is al een paar maanden afgelopen hoor, ze zijn “uit elkaar”

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:28
DeKaerften schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:05:
Als je, na het afsnijden van een chicane, ineens veel dichter achter je voorligger rijdt, valt dat ook gewoon onder "leaving the track and gaining an advantage".
En dat is eigenlijk nooit meer dan 10 seconden geweest, meestal 5. dus dan had Max kunnen winnen.

• sNielz123
Sigaretten zijn zo 2020 (en eerder)

• sNielz123
Ik vraag me af in hoeveel takes dat opgenomen is. Zou hij dat in 1 keer kunnen of moeten dat echt 10 takes zijn?
Zonder hulp lig ik er op de ps4 in de tweede bocht al uit.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FirePuma142 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:37:
[...]

De ontwikkeling staat toch niet stil op het moment dat je gaat produceren? Het gaat in sneltreinvaart door. Zie bijvoorbeeld Mercedes met de b-specs tijdens tests, of de upgrades die we nu in Monaco zien.

En je bent niet alleen bezig met de huidige auto, je start vroeg in het jaar alweer met de volgende auto.
De ontwikkeling staat zeker niet stil, maar de ontwikkeling kan ook niet zonder valide (test)data. Het is niet dat men gelijk door kan met verbeteren van het onderdeel, een auto heeft nog meer onderdelen en je wilt dus testdata hebben, zodat je weet wat er beter kan of wat er niet goed is en anders moet aan het concept. Het is niet dat dergelijke updates uit de lucht komen vallen. Een windtunnel alleen is in elk geval niet de heilige graal tot succes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ah, Mercedes is dan eindelijk overgestapt van hun mislukte zero pod naar meer richting RBR stijl.
En nu gaan we zien in hoeverre ze het ook begrijpen. Want ze liggen ruim een seizoen achter.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:56:
Ah, Mercedes is dan eindelijk overgestapt van hun mislukte zero pod naar meer richting RBR stijl.
En nu gaan we zien in hoeverre ze het ook begrijpen. Want ze liggen ruim een seizoen achter.
Waarschijnlijk zaterdag op plek 1 en 2 na Q 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
[...]

Daar gaan we weer, eens in de zoveel tijd komt dit voorbij 8)7

• AvK
  • Laatst online: 27-05 21:49

AvK

Ready Set Go

Holk schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:38:
[...]

Hormonen onder controle?

Die werkrelatie is al een paar maanden afgelopen hoor, ze zijn “uit elkaar”
Je snapt mijn woordspeling niet denk ik.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

sNielz123 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:48:
[...]
Ik vraag me af in hoeveel takes dat opgenomen is. Zou hij dat in 1 keer kunnen of moeten dat echt 10 takes zijn?
Zonder hulp lig ik er op de ps4 in de tweede bocht al uit.
Gezien het aantal rondjes dat hij er in de Sim al op heeft zitten zou ik idd gaan voor 1 take.

PSN

• Chevy454
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:56:
Ze gaan een andere voorkant en side pods gebruiken. Ze zijn bij Mercedes niet dom maar door de budgetcap gelimiteerd. En waarom introductie in Monaco waar je niks zinnigs kan zien?

Dit is gewoon even in de spotlight staan voor hun. Ze hebben niks te verliezen buiten wat geld als ze in de muur hangen. Winst qua inzicht van het systeem is er nauwelijks in Monaco.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chevy454 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 23:43:
Ze gaan een andere voorkant en side pods gebruiken. Ze zijn bij Mercedes niet dom maar door de budgetcap gelimiteerd. En waarom introductie in Monaco waar je niks zinnigs kan zien?

Dit is gewoon even in de spotlight staan voor hun. Ze hebben niks te verliezen buiten wat geld als ze in de muur hangen. Winst qua inzicht van het systeem is er nauwelijks in Monaco.
De upgrades zouden eigenlijk bij de eerste Europese race komen: Imola en dus vorige week. Maar die race is (letterlijk) in het water gevallen. Andere teams zouden ook met upgrades komen, maar komen nu later pas met Spanje, omdat men het niet aandurft in Monaco. Mercedes is het enige team die dat wel doet.

[Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 26-05-2023 00:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13:37
CH4OS schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 00:20:
[...]
De upgrades zouden eigenlijk bij de eerste Europese race komen: Imola en dus vorige week. Maar die race is (letterlijk) in het water gevallen. Andere teams zouden ook met upgrades komen, maar komen nu later pas met Spanje, omdat men het niet aandurft in Monaco. Mercedes is het enige team die dat wel doet.
En i.m.o. tonen ze hiermee aan dat ze heel zeker zijn van hun zaak. Ben benieuwd of ze gelijk krijgen.

Steam

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Volgens mij had ik ergens gelezen dat ze de upgrades gebruiken in Monaco omdat ze niet zomaar meer terug kunnen. Ze hebben ook de ophanging voor helemaal aangepast.

Edit: de nieuwe auto was al in Imola en het zou dan veel moeite kosten om de oude auto naar Monaco te halen.

https://nl.motorsport.com...t-w14-gp-monaco/10470847/

[Voor 41% gewijzigd door TinusXIII op 26-05-2023 08:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Extigo schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 06:43:
En i.m.o. tonen ze hiermee aan dat ze heel zeker zijn van hun zaak. Ben benieuwd of ze gelijk krijgen.
Of juist onzeker, dat men zelfs op een circuit als Monaco wilt/moet testen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• asdfqwerty
[...]

Volgens mij waren ze aan het begin ook zeker van het 0-pod systeem

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mercedes meteen quali training zo of wat denken jullie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:27
TinusXIII schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:58:
Volgens mij had ik ergens gelezen dat ze de upgrades gebruiken in Monaco omdat ze niet zomaar meer terug kunnen. Ze hebben ook de ophanging voor helemaal aangepast.

Edit: de nieuwe auto was al in Imola en het zou dan veel moeite kosten om de oude auto naar Monaco te halen.

https://nl.motorsport.com...t-w14-gp-monaco/10470847/
Hier het antwoord op de vraag. Kans op winst hadden ze praktisch niet met oude ontwerp. Snap wel dat je dan alleen nog vooruit kijkt. Wie weet zitten ze wel goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

hardware-lover schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:02:
[...]

Waarschijnlijk zaterdag op plek 1 en 2 na Q 😏
Wishful thinking :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:34

JB

Cédric roelt!

Echt benieuwd naar de MER. Die zou er ineens bij staan (na Monaco) zeg :o

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

CH4OS schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 00:20:
[...]
Eigenlijk niet meer dan logisch om ze alsnog erop te hebben zitten.

Stel dat Imola wel door was gegaan, dan had je nu ook die upgrades erop zitten.

Het is inderdaad een risico in Monaco, maar de winst die je hebt om extra data te kunnen verzamelen (ook al is die waarschijnlijk alleen representatief voor low speed corners) is toch waardevol.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-05 17:24
[...]

Ze waren ook heel zeker van hun zaak met de 'zeropod'. Zo zeker dat ze er te lang aan vast hebben gehouden. :+

Mi. is dit geen positief iets, dat je op Monaco met een major upgrade komt. Want op Monaco kan je nauwelijks het 'verschil' maken. Dan verbloem je eerder of een update wel of niet werkt. Even los van het gegeven dat extra tracktime altijd waardevol kan zijn. Tracktime die ze gemist hebben doordat Imola niet doorging.

Maar goed, we gaan het straks (over een paar uur al) zien in de eerste VT's.

[Voor 9% gewijzigd door SterqVerhael op 26-05-2023 08:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:10
JB schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:37:
Ik ook! Ze kunnen er ook (weer) helemaal naast zitten... :+

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:05

Bezulba

Formerly known as Eendje

SterqVerhael schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:37:
[...]

Ze waren ook heel zeker van hun zaak met de 'zeropod'. Zo zeker dat ze er te lang aan vast hebben gehouden. :+

Mi. is dit geen positief iets, dat je op Monaco met een major upgrade komt. Want op Monaco kan je nauwelijks het 'verschil' maken. Dan verbloem je eerder of een update wel of niet werkt. Even los van het gegeven dat extra tracktime altijd waardevol kan zijn. Tracktime die ze gemist hebben doordat Imola niet doorging.

Maar goed, we gaan het straks (over een paar uur al) zien in de eerste VT's.
achteraf is het makkelijk de koe in de kont te kijken.

blup

Acties:
  • 0Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 17:15
JB schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:37:
Dan is het de vraag wáár de Merc's staan. Achter McLaren zou ik geen vooruitgang willen noemen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

murphydrz schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:45:
[...]

Dan is het de vraag wáár de Merc's staan. Achter McLaren zou ik geen vooruitgang willen noemen..
Vooral ook benieuwd welke van de 2 er het beste mee kan sturen. Kan de UK weer los :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wel jammer dat je de actuele budgettering niet kunt volgen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SterqVerhael
Bezulba schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:41:
[...]

achteraf is het makkelijk de koe in de kont te kijken.
De hele wereld was het erover eens dat het concept van Mercedes niet werkte. Ze hebben er zelf krampachtig aan vast gehouden. Dat kun je achteraf constateren, maar werd ook al meerdere malen duidelijk gedurende seizoen 2022 en ook lopende 2023.

Merc heeft er zelf voor gekozen om op die momenten dat ze het concept konden veranderen (bijvoorbeeld in aanloop naar het nieuwe seizoen; een ideaal moment), dat niet te doen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Wat een bijzondere tijden toch tegenwoordig voor de vrije trainingen.
FP1 pas om 13:30 en FP2 om 17:00.

Acties:
  • +2Henk 'm!
TinusXIII schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:44:
Wen er maar vast aan :)

Alle Europese races met uitzondering van Oostenrijk (sprint) en Zandvoort (uur eerder steeds) hebben deze starttijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:07
TinusXIII schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:44:
Amerika moet ook kunnen kijken denk ik. De kwali is ook "laat" tegenwoordig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 12:26
SterqVerhael schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:05:
[...]

De hele wereld was het erover eens dat het concept van Mercedes niet werkte. Ze hebben er zelf krampachtig aan vast gehouden. Dat kun je achteraf constateren, maar werd ook al meerdere malen duidelijk gedurende seizoen 2022 en ook lopende 2023.

Merc heeft er zelf voor gekozen om op die momenten dat ze het concept konden veranderen (bijvoorbeeld in aanloop naar het nieuwe seizoen; een ideaal moment), dat niet te doen.
Tja, je kunt ook geen concept omgooien in een paar weken/maanden tijd. De ganse auto was gebouwd rond zero-pod en je zit met de budget cap waardoor je het probleem niet kunt oplossen door er honderd miljoen tegen te gooien. En het kon ook gewoon dat er iemand opeens het licht zag en het concept toch kon doen werken. Qua uitzicht vond ik de Mercedes wel één van de mooiste maar ja, wedstrijden worden niet gewonnen op het uitzicht van een auto

Acties:
  • +17Henk 'm!
  • Pinned

• Extigo
Team upgrades:

[Voor 41% gewijzigd door Extigo op 26-05-2023 11:17]

Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kenhas schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:36:
[...]

Tja, je kunt ook geen concept omgooien in een paar weken/maanden tijd. De ganse auto was gebouwd rond zero-pod en je zit met de budget cap waardoor je het probleem niet kunt oplossen door er honderd miljoen tegen te gooien. En het kon ook gewoon dat er iemand opeens het licht zag en het concept toch kon doen werken. Qua uitzicht vond ik de Mercedes wel één van de mooiste maar ja, wedstrijden worden niet gewonnen op het uitzicht van een auto
Ben ook wel benieuwd naar de impact op het budget van Mercedes, dit lijkt me toch een behoorlijk grote wijziging zo aan het begin van het seizoen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SterqVerhael
Kenhas schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:36:
[...]

Daarom was de voorbereiding op het nieuwe seizoen wel een logisch moment geweest. Logischer dan na 5 races tijdens het seizoen.

Deze update schijnt overigens ook flink wat te kosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
SterqVerhael schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:25:
[...]

Daarom was de voorbereiding op het nieuwe seizoen wel een logisch moment geweest. Logischer dan na 5 races tijdens het seizoen.

Deze update schijnt overigens ook flink wat te kosten.
Door de overwinning van Russel vorig seizoen kregen ze bij Mer ineens weer het geloof dat hun auto toch aan de praat te krijgen was. Op dat moment is de knoop doorgehakt om op de toen ingeslagen weg verder te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 17:24

Zewatanejo

Fine Thanks!

Exocet schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:22:
[...]

Ben ook wel benieuwd naar de impact op het budget van Mercedes, dit lijkt me toch een behoorlijk grote wijziging zo aan het begin van het seizoen.
Ik denk dat MERC dit seizoen al opgegeven heeft. Dit is voor volgend jaar. Alle winst (als in punten) in dit jaar is alleen maar mooi meegenomen

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• N1v3K
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Hoeveel rode vlaggen gaat Nyck de Vries veroorzaken dit weekend?
A. 1
B. 2
C. Meer dan 2

:+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 17:15
N1v3K schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:35:
A. 1
B. 2
C. Meer dan 2

Heel flauw hoor! :)

..eh 3 :+ :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Ik gok op minimaal 2 x een TL voor devries. Hij moet zijn bijnaam van Debris toch een beetje waar maken, nietwaar. hopelijk dan in VT1 en VT2 zodat de Kwali en race lekker ongehinderd kunnen blijven. En dit jaar hopelijk ook geen kwali spelletjes maar gewoon hard op hard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:34
Top overzichtje zo, thanks.
Maar bij McLaren wordt verwezen naar TD-029. Daar hebben we volgens mij weinig/niks van gehoord? Is ergens in te zien bij de FIA wat deze inhoudt?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Extigo
Gewoon_Jansen schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:03:
[...]

Maar bij McLaren wordt verwezen naar TD-029. Daar hebben we volgens mij weinig/niks van gehoord? Is ergens in te zien bij de FIA wat deze inhoudt?
Helaas zijn TD's niet inzichtelijk op de website van de FIA. Soms komt een journalist wel achter de inhoud, maar ik kan er verder weinig over vinden. Ik zal de vraag eens stellen aan wat mensen op Twitter, kijken of er wat naar boven komt.

Steam

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:56

Martinspire

Awesomeness

N1v3K schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:35:
A. 1
B. 2
C. Meer dan 2

0 en hij verslaat Tsunoda. Bam!

Hij heeft wel aardig wat ervaring op stratencircuits wat veel anderen weer niet hebben ;)
Maar serieus, die Formule E ervaring komt hier echt goed van pas.

Edit: even opgezocht. Zijn resultaten monaco
F2 2017: 7 feature, 1 sprint
F2 2018: uitgevallen en 9e
F2 2019: 1 feature, 7 sprint
FE 2020/21: uitgevallen
FE 2021/22: 10

In een formule auto dus 2x gewonnen bij de F2. Dus ik denk dat het eigenlijk wel goed zit

[Voor 50% gewijzigd door Martinspire op 26-05-2023 12:44]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +4Henk 'm!
Gewoon_Jansen schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:03:
[...]

Zoals @Extigo al zegt zijn Technical Directives niet openbaar. Deze technical directive heeft een relatie tot de OB floor fence lees ik in de omschrijving. Dat is dat die grote zwarte flap voor de ingang bij de vloer. Bij McLaren staat er DeWalt op, bij Red Bull Rauch. Het is een gedeelte waar de FIA de teams vrijheden gaf met ontwikkelen maar blijkbaar wordt daar misbruik van gemaakt en veroorzaakt het ook outwash.

Hier nog een plaatje waar de floor fence zit

Acties:
  • +9Henk 'm!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:34
Chocoball schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:40:
[...]

Zoals @Extigo al zegt zijn Technical Directives niet openbaar. Deze technical directive heeft een relatie tot de OB floor fence lees ik in de omschrijving. Dat is dat die grote zwarte flap voor de ingang bij de vloer. Bij McLaren staat er DeWalt op, bij Red Bull Rauch. Het is een gedeelte waar de FIA de teams vrijheden gaf met ontwikkelen maar blijkbaar wordt daar misbruik van gemaakt en veroorzaakt het ook outwash.
Super interessant dit weer, thanks. Vind de technische kant toch altijd ook erg boeiend. Ze zitten wel echt scherp op het beperken van die outwash. Ben benieuwd of daar richting komend seizoen nog verdere beperkingen voor komen omdat de coureurs toch aangeven dat volgen lastiger is geworden.

Enfin, terug naar het race weekend. De waslijst met wijzigingen is enorm. Toch geknepen billen voor de teams qua reserve onderdelen hier kan ik me voorstellen. Al dat nieuwe spul voor het eerst in de praktijk gebruiken op zo'n nauw circuit, ben benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
In hoeverre is het verstanding om al die nieuwe spullen nu op de auto te zetten? Monaco is een outlier qua karakter en profiel, en schade aan je hagelnieuwe onderdelen wil je al helemaal niet, wat in Monaco vlugger kan gebeuren. Hoeveel heb je nu aan het op de auto testen in Monaco, en waarom niet wachten tot Spanje?

[Voor 10% gewijzigd door Maarten_E op 26-05-2023 13:03]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maarten_E schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:02:
In hoeverre is het verstanding om al die nieuwe spullen nu op de auto te zetten? Monaco is een outlier qua karakter en profiel, en schade aan je hagelnieuwe onderdelen wil je al helemaal niet, wat in Monaco vlugger kan gebeuren. Hoeveel heb je nu aan het op de auto testen in Monaco, en waarom niet wachten tot Spanje?
Iedereen wou testen in Imola, maar dat ging niet door. En als je nu al je onderdelen voor deze tripple header had gemaakt en verscheept, dan moet je nu wel door. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Maarten_E schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:02:
Meeste schade in Monaco is voorvleugels en soms wat ophanging aan de voorkant. En elke gereden KM met nieuw spul is alleen maar goed voor het verzamelen van data.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:42

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Homeland schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:13:
[...]

Meeste schade in Monaco is voorvleugels en soms wat ophanging aan de voorkant. En elke gereden KM met nieuw spul is alleen maar goed voor het verzamelen van data.
Weet je nog vorig jaar Mick die zijn Haas doormidden reed ?
Pagina: 1 2 3 ... 18 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee