• MazzHead
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:00
het postreport over deze post was “Dit soort geklets is wat mij betreft vervuiling van dit topic” en dat klopt ook eigenlijk wel.

[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 22-03-2026 16:45 ]

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:27
Ik denk dat de verdere discussie beter geschikt is voor de duurzame kroeg.
Of misschien voor een apart topic? - "Warmtepomp: Ooit interessant (voor mij)?"
Er zijn misschien ook alternatieven denkbaar - sommige zweren bij een waterstofketel.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• jugo6
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:14
MotorBeast schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 16:16:
@jugo6 Je stooklijn moet juist omhoog. Radiatoren doen niets onder de 30/ 32 graden. Ik heb minimaal 34. En met dit weer en zon voorkom je aan/uit niet. Staat hier al uren uit. Straks begin avond pendelen. Later stookt hij door als buiten kouder wordt. En ja ligt hier helemaal vol met ventilatoren.
Inmiddels de boel weer wat omhoog gezet, mag ik vragen @MotorBeast , hoe de stooklijn er bij jou helemaal uitziet?
Bij mij was het eerst door de Daikin installateur 70/-10 en 40/18.
Daarna zelf naar 50-10 en 35/18
Op advies van tweakers verder verlaagd om meer constant te lopen (want de luchttemperatuur wisselde toen tussen 16 en 20, de madoka reageert traag).
Nog meer mensen met radiatoren en oude goed geïsoleerde huizen?

• Pim57
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
jugo6 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 21:14:
[...]

Nog meer mensen met radiatoren en oude goed geïsoleerde huizen?
Ja hoor, huis uit 1984 met enkel radiatoren zonder fans. Op dit moment 30 graden water en helemaal prima.

Kia e-niro, smartEVSE, SolarEdge O/W 3/4 kW, Ferroli wpb 90 lt., Daikin 4kW monoblock, Victron MP2-5000 + 15 kWh, gasloos 2023

Pagina: 1 ... 260 261 Laatste

Let op:
Bij posten in dit topic wordt aangenomen dat je Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic al gelezen hebt :)