Hi all, in navolging op eerdere vraag nu inmiddels de OVK besteld met alle spullen erin en met 5x6mm2 YMVK kabel verbonden met de MK.
Nu moet ik tbv de nieuwe keuken die er nog niet staat de electra bekabeling aanleggen (voorbereiden voor plaatsing). Bijgaand plattegrond.
Die wand waar de keuken tegenaanstaat is nieuw. Leidingen doe ik ervoor en ter plekke erdoorheen. In het eiland zit in het midden een loze ruimte van voor naar achter tussen de apparatuur en lade kasten aan de andere kant. Het gros worden inbouw stopcontacten ter hoogte van het apparaat en een perilex op de grond (denk ik) onder de bora 3fase kookplaat.
Op zich allemaal geen probleem maar ik vraag mij even af wat de handigste manier is om dit te gaan bekabelen vanuit de OVK.
1) gewoon rechtlijnig vd draad (3 of 5 draden) in plastic buisjes her en der
2) grijze YMVK kabel (3 of 5 aders) naar ieder punt trekken (denk dat je die niet in plasic buisjes hoeft te stoppen dan ? En lekker rechlijning. Ik weet ook niet of je een YMVK draad door je OVK heen mag trekken naar een automaat ??
3) van dat witte flexibele VMVL snoer naar elk punt trekken (met adereind hulzen natuurlijk in de automaat) ... en moet dat dan weer in plasti cbuizen en mag je in je OVK van die VMVL draden hebben lopen naar de automaten ?
4.. anders ?
Kortom ... wat zou de handigste manier zijn om dit te aan te leggen ? Initieel liggen de stopcontacten voor de kookplaat/vaatwasser/quoocker en stopcontact onder eiland gewoon 'op de vloer' omdat die keuken er nog niet is ..
gr mb