Mag niet nee, t gevaar is dat als het 2 groepen zijn, er een groep uit gezet word en verwacht word dat de hele wp spanningsloos is. Je zou t natuurlijk met een krachtgroep kunnen doen, nul in de wp uitsplitsen en dan 2 fases in de wp aansluiten.Update94 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:08:
Ik heb nog een installatie vraag, ik heb een 4P hoofdschakelaar (als extra veiligheid/werkschakelaar) en 2 s0 meters in een mini verdeelkast geplaatst in mijn garage op de buitenmuur waar de warmtepomp voor komt te staan. Hierop komen twee groepen uit die zijn afgezekerd met aardlekautomaat en in de meterkast.
Ik zou het liefst met een 5 aderige ymvk kabel (die ik nog heb liggen van 6mm2) naar de warmtepomp gaan en dan daar de twee groepen doorheen doen dus:
Groep 1, fase en neutraal
Groep 2, fase en neutraal (met blauw en bruin tape)
Aarde
Nu weet ik dat je geen twee groepen in één buis mag hebben lopen (tenzij kookgroep) maar dit gaat niet meer door een buis, alleen door mijn buitenmuur. Hierdoor hoef ik dan een gat minder in de muur te boren en het oogt wat netter. Wat denken jullie hier van, en mag dit, of is dit echt not done? ChatGPT zegt dat het mag maar ik heb zo mijn twijfels.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte