Kunnen jullie mij nog een keer helpen om het pendelgedrag van mijn 7Kw K-serie te verklaren / op te lossen?
Ik probeer te begrijpen wat het nu veroorzaakt en aan welke knoppen ik moet draaien om er wat tegen te doen, maar ik vind het lastig. Je kunt zoveel instellen, en van 90% weet ik niet wat het doet
Instellingen:
Enkel vloerverwarming, 6 groepen over ca 55m2.
Toen het 2-3 weken geleden rond het vriespunt was, had ik hele mooie rustige / lange runs:
Keer een defrost en lekker weer rustig doorpruttelen.
Temperatuur in huis ca 21 graden, iets aan de warme kant maar OK.
Nu is de temperatuur momenteel dus +5 +10 graden buiten, en krijg ik te maken met pendelgedrag.
Dit is afgelopen nacht:
Wat mij opvalt: Tanktemperatuur staat ingesteld op 52 graden. Het gekke is dat ik de hele nacht ca 44-45 graden zie staan. Rond 05.30 (is eigenlijk 06:30, volgens staat het de tijd nog een uur verkeerd

)ga ik douchen en dropt de tanktemperatuur sneller (logisch lijkt mij), dus de boel staat aan om het weer te verwarmen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sxGFouyW1he2tMCD9wYfqfw2.jpg?f=user_large)
(wat is dat
looswater eigenlijk?)
Bereikt dus rond 06:45 de juiste temperatuur en de boel komt weer tot rust, en lijkt weer in zijn normale patroon te vallen:
Maar dan (iedereen is aan het werk / huis leeg) is er rond 10:40 een drop te zien, tegen 12.00 weer en dan beland het weer in pendelgedrag:
12 uurs run:
Ik zie dit patroon elke dag terug. De WP zit in een pendel, en als we 's ochtends gaan douchen komt deze uit de pendel, om na enkele uren alsnog weer in zijn pendelgedrag te vallen.
Ik wil graag weer terug naar de lange / stabiele runs zoals in het eerste screenshot. Dat is toch het doel / het beste?
Waar zou dit aan kunnen liggen, en wat kan ik er aan doen?
Moet ik iets aanpassen in de stooklijn?
Moet ik iets aanpassen in de pompsnelheid wat ik hier wel eens lees?
Zou ik de groepen van de vloerverwarming moeten knijpen / iets moeten dichtzetten?
Of toch een thermostaat plaatsen?
In huis is het dus rond de 21-22 graden. Eigenlijk zou ik dat wel een graadje of anderhalf minder willen, naar de 20. Ik heb al een keer zitten spelen met de doelverwarming in de app om die op -2 te zetten, maar dat helpt niet / verandert naar mijn gevoel niets.
Pff lastig hoor