Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2023-M2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste
Acties:
  • 385.988 views

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55
Op Twitter goede thread over Russische logistiek en wat de invloed van langere afstandwapens hier in zal zijn.

https://twitter.com/nlwar...&t=6SPKhrwxa_qrxgnI1eo_kA

[Twitter]

[ Voor 26% gewijzigd door Tito129 op 19-02-2023 08:56 . Reden: Wie kan mij leren Twitter te embedden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:11
Tito129 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 08:50:
Op Twitter goede thread over Russische logistiek en wat de invloed van langere afstandwapens hier in zal zijn.

https://twitter.com/nlwar...&t=6SPKhrwxa_qrxgnI1eo_kA

[Twitter]
Kinteressant, ben benieuwd of de besproken spoorlijnen met de noeuwe raketten wel binnen bereik gaan komen. Zou ene groot verschil kunnen gaan maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

bloody

0.000 KB!!

Prima, lekker doorgaan zo!

Je kunt altijd weer meer soldaten produceren om doelloos voor het vaderland te sterven..

nope

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_MCXpOM34WD8WLRKdx08OqN8cI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fh1k8dUBcWQRf4Td49kopWHD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:59
bloody schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:14:
Prima, lekker doorgaan zo!
[Twitter]

Je kunt altijd weer meer soldaten produceren om doelloos voor het vaderland te sterven..
[Twitter]
Ze hadden toch munitie tekort bij Wagner ?
Dit is wat er gebeurd als criminelen inkomsten te kort komen of win gebieden dan gaan er bende oorlogen ontstaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Geloof niet dat deze uitgebreide analyse van de huidige stand van zaken aan het front al voorbij was gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
NeverSettle schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:24:
[...]

Hebben ze nou foto's van Nederlandse fietspaden gejat en er een Russische vlag op geplakt?
Het lijkt er wel op...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 18:19
NeverSettle schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:24:
[...]

Hebben ze nou foto's van Nederlandse fietspaden gejat en er een Russische vlag op geplakt?
Peter de Grote kwam 350 jaar ook naar Nederland om te kijken wat hier beter was.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11
De Russen hebben een intern probleempje wat blijkbaar op ontploffen staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yL9nymV0H2W92wsXU9fnllpKWnQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qW3ebdfDQeMiGPZFfJjmSYwg.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7UDhwI2t2fTeepBGInAdEsSx-o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M0X4WM570n3lOBNAdsZlLf5R.webp?f=user_large

Bron : https://www.reddit.com/r/..._channel_talks_about_the/

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

In principe natuurlijk goed nieuws maar ik zou mijn adem niet inhouden daarover. Het is nu misschien erger dan voorheen maar betaling van soldij is altijd een dingetje in rusland en dat is er niet beter op geworden.

Bovendien gaan er veel in de meatgrinder en die hoeven dus niet betaald te worden. Of ze nou Mia, Kia of anderzins gemist worden lijkt er weinig toe te doen. Soldaten zijn een verbruiksartikel in rusland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:05

Snow_King

Konijn is stoer!

Indoubt schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:26:
In principe natuurlijk goed nieuws maar ik zou mijn adem niet inhouden daarover. Het is nu misschien erger dan voorheen maar betaling van soldij is altijd een dingetje in rusland en dat is er niet beter op geworden.

Bovendien gaan er veel in de meatgrinder en die hoeven dus niet betaald te worden. Of ze nou Mia, Kia of anderzins gemist worden lijkt er weinig toe te doen. Soldaten zijn een verbruiksartikel in rusland.
Precies.

Persoonlijk wacht ik meer op de Russische luchtmacht die een massale aanval gaat doen en er dan achter komt hoe snel ze uit de lucht geschoten worden. UA staat vol met afweer lijkt het.

Dat zou nog eens een extra blamage voor Putin zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• asing
Ik ben er meer eentje van alle kleine beetjes helpen. Als de soldaat in kwestie kostwinner is dan krijgt zijn familie nu ook niks. Als tig duizend gezinnen ineens niet meer kunnen eten dan krijg je wat rumoer in Rusland zelf.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
asing schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:45:
Ik ben er meer eentje van alle kleine beetjes helpen. Als de soldaat in kwestie kostwinner is dan krijgt zijn familie nu ook niks. Als tig duizend gezinnen ineens niet meer kunnen eten dan krijg je wat rumoer in Rusland zelf.
Als ik de verschillende berichtgevingen een beetje lees dan acht ik die kans onwaarschijnlijk, rumoer komt er niet meer. De gemiddelde rus is murv geslagen met binnenlandse propaganda, alles voor de grote kleine tsaar.
Eten we toch gewoon een aardappeltje minder, alles voor mother russia.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

mir4dor schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:59:
[...]

Als ik de verschillende berichtgevingen een beetje lees dan acht ik die kans onwaarschijnlijk, rumoer komt er niet meer. De gemiddelde rus is murv geslagen met binnenlandse propaganda, alles voor de grote kleine tsaar.
Eten we toch gewoon een aardappeltje minder, alles voor mother russia.
Ja, en er speelt nog wat anders. De kosten voor "Interne veiligheid" zijn explosief gestegen. Er wordt nu net zoveel aan uitgegeven als aan het hele leger bij elkaar en die kosten zijn ook flink gestegen. Dat betekend dat alles en iedereen wat ook maar een kik geeft wordt aangepakt. Surpression at its finest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Indoubt schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:26:

Voor de staat is uitstel uiterst voordelig want afstel en voor de soldaat in kwestie lijkt door blijven vechten dat wellicht ook wel. Misschien nog iets te eten, enige waan van "nut" die je jezelf kunt aanpraten. En het thuisfront lijkt daarbij ook niet bepaald altijd op een extra mond terug aan de tafel te zitten wachten, zeker als die niets mee terug neemt waar men wat aan heeft.
't is en blijft een treurige aangelegenheid.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt dan misschien geen revolutie maar al met al is het de zoveelste demotiverende bak ellende die de russische soldaten over zich heenkrijgen.

Het is een afbrokkelende miltaire bende voor rusland. Aanvallen die mislukken, interne strijd tussen de aasgieren van Wagner en de hyenas van het MoD. De schaamteloze oppertunistische russische mentaliteit.

Het is een shitshow en dat zal het ook blijven. Want rusland is een shitshow en de mentaliteit van het russische volk is een fucking shitshow. Dat zie je terug op het slagveld.

De soldaten vechten voor loon dat ze niet eens krijgen tegen een vijand die vecht met hart en ziel, uit liefde voor hun moederland en uit bittere noodzaak.

Lamgeslagen zombies.

Dan krijg je het soort situaties waarbij 1 felle Oekraïnse soldaat vechtend als een leeuw een groepje russen met pantservoertuig wegvaagt. Ongenadig bloeddorstig naar de bezetters die zijn land verkrachten, bereid om te vechten tot de dood, uit passie.

Veel succes om dat te verslaan met valse beloften, leugens, onderdrukking en corrupte koloniale ambities.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Snow_King schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:36:
[...]
Precies.

Persoonlijk wacht ik meer op de Russische luchtmacht die een massale aanval gaat doen en er dan achter komt hoe snel ze uit de lucht geschoten worden. UA staat vol met afweer lijkt het.

Dat zou nog eens een extra blamage voor Putin zijn.
Nog een maandje of 2 a 3 en dan zit het helemaal dicht met afweer.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Weer een uitstekende video van Perun op YouTube.

Kern is dat Rusland’s strategische doelen mislukt zijn en je de oorlog als “verloren” zou kunnen beschouwen. Een lange video maar ontzettend de moeite waard om met een historische blik naar Rusland en deze oorlog te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:Zojuist een aantal reacties verplaatst naar Wapens en wapensystemen

[ Voor 6% gewijzigd door teacup op 19-02-2023 21:12 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ai6L8PkzNpqMXp7o_O2FrnLvJ2I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uzLzzUzUBA29PNbo0PnWGa7y.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Hoekstra: oorlog in Oekraïne nog niet eens halverwege

Volkskrant Liveblog
05:12
Minister van Buitenlandse Zaken Wopke Hoekstra waarschuwt dat de oorlog in Oekraïne nog lang kan duren. In een interview met het AD, voorafgaand aan een speech voor het Europacollege in Brugge op maandag, stelt hij dat we rekening moeten houden met een langdurige strijd.

'Het zal doorzettingsvermogen vergen', zegt de minister tegen de krant. Volgens Hoekstra is er sprake van een Russische agressor die niet wordt gecorrigeerd en die bereid is de levens van zijn mensen te offeren. 'We moeten rekening houden met het scenario dat er nog een keer honderdduizend Russen gestuurd worden, en nog eens honderdduizend en nog eens honderdduizend.'
Hij bedoeld hier doorzettingsvermogen van ook Nederland veronderstel ik. Ik hoop van harte dat we dat doorzettingsvermogen kunnen vinden. Als ik naar onze talkshows luister dan hoor ik te vaak geluiden van twijfel. Hebben we genoeg wapens? Gaat dit wel goed? Hoe zit het met het gas volgende winter? We zijn als geen ander een land van praters. Voor iedere twijfel die is te uiten is er een mond te vinden om haar uit te spreken. Tegen die twijfelaars zou ik willen zeggen: dit moet gewoon, we moeten nu de kracht vinden om die tegendruk te genereren. Laten de dus vooral de focus hebben op hoe we dat zo goed mogelijk doen.
De minister schat dat de oorlog zelfs nog niet halverwege is. 'Er gaat echt nog veel meer doorzettingsvermogen van ons gevraagd worden.'

Want nu stoppen met de steun aan Oekraïne kan niet volgens Hoekstra. 'Dan is alles voor niets geweest. De hulp aan Oekraïne is onze morele plicht, voor een volk dat zo aangevallen wordt en een geopolitieke noodzaak tegen een agressor die anders maar doorgaat', legt hij uit. 'Maar het is ook een lakmoesproef voor onze geloofwaardigheid. Deze oorlog zal uitstralen tot ver voorbij vandaag of morgen. Dit wordt gezien in Moskou, in Peking en Teheran. De afdronk van deze strijd moet zijn: 'aan deze steen stoot ik me niet nog eens'. Je kunt niet ongestraft de grens van een soeverein land over wandelen en dood en verderf zaaien.'
Er is volgens de minister dan ook eigenlijk geen andere keuze dan maanden, mogelijk jaren, door te gaan met het sturen van wapens en materieel naar Oekraïne. 'Anders hoef je niet eens over onderhandelingen te praten. Wie sterk staat op het slagveld zal uiteindelijk succes hebben aan de onderhandelingstafel.'
De alinea die ik nu net even mis is wat het plan van aanpak voor Nederland is om die wapens in de nabije toekomst te kunnen blijven leveren. Ook mis ik het appeal aan ons Nederlandse burgers met wat er van ons verwacht wordt. Misschien dat het AD artikel daarover nog iets zegt.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:01

ZenTex

Doet maar wat.

Volgende video (wartranslated) bevat volgens de titel beelden van een Russische drone spotter die schijnbaar in kontakt met de tank is.
Tank vs2 UA soldaten in een dugout
https://www.reddit.com/r/...s_two_ukrainian_warriors/

Als ze al in kontakt met de tank zijn is daar niets van te merken. De tank rijd op haar gemakje door en de loop beweegt niet eens.

Of dat 1e schot was raak, of ze zijn strontbezopen? enfin, ternauwernood ontsnapt.
zo is het geen wonder dat RU zoveel tanks kwijt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
teacup schreef op maandag 20 februari 2023 @ 07:22:
Hoekstra: oorlog in Oekraïne nog niet eens halverwege

Volkskrant Liveblog

[...]

Hij bedoeld hier doorzettingsvermogen van ook Nederland veronderstel ik. Ik hoop van harte dat we dat doorzettingsvermogen kunnen vinden. Als ik naar onze talkshows luister dan hoor ik te vaak geluiden van twijfel. Hebben we genoeg wapens? Gaat dit wel goed? Hoe zit het met het gas volgende winter? We zijn als geen ander een land van praters. Voor iedere twijfel die is te uiten is er een mond te vinden om haar uit te spreken. Tegen die twijfelaars zou ik willen zeggen: dit moet gewoon, we moeten nu de kracht vinden om die tegendruk te genereren. Laten de dus vooral de focus hebben op hoe we dat zo goed mogelijk doen.

[...]

[...]

De alinea die ik nu net even mis is wat het plan van aanpak voor Nederland is om die wapens in de nabije toekomst te kunnen blijven leveren. Ook mis ik het appeal aan ons Nederlandse burgers met wat er van ons verwacht wordt. Misschien dat het AD artikel daarover nog iets zegt.
Op een gegeven moment gaat (hopelijk) ook het "too big to fail"-gevoel en "sunk cost fallacy" een factor spelen in de hoofden van mensen: ja maar we hebben nu al zoooo veel gestuurd, nu moeten we ook doorzetten.
Belangrijk is wel dat het thema in de media voldoende aanwezig blijft om dat gevoel dan aan te wakkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:40
mss niks aan de hand, maar:
45°18′N 36°30′E
3 dead, 1 wounded as result of road accident with 3 vehicles at the Kerch bridge. Traffic has been fully stopped
van liveuamap

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zal Biden vandaag een verrassingsbezoek doen? Hij zou immers naar Polen komen en da’s in de buurt.

[ Voor 8% gewijzigd door Apache4u op 20-02-2023 09:19 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23

Stewie!

Keen must die!

Apache4u schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:19:
Zal Biden vandaag een verrassingsbezoek doen? Hij zou immers naar Polen komen en da’s in de buurt.

[Embed]
Dat zou een mooie verrassing en statement zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
Tens schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:18:
mss niks aan de hand, maar:

[...]

van liveuamap
Zal niks zijn, gewoon crashende Russen. Heel youtube staat vol met dashcam filmpjes van crashende Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:05

Snow_King

Konijn is stoer!

[Embed]
Het zou wat zijn, maar ik vraag mij echt af of men het aandurft. Aan de andere kant: RU durft echt niet om een raket op Biden af te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:09

[Embed]
Liveuamap maakt ook melding van een Awacs en Sigint toestel die boven Polen vliegen bij de Oekraiense grens. Die vliegen daar wel vaker, maar ik heb nog niet eerder op Liveuamap daar melding van gezien.
Link

Misschien meer voor het vliegbewegingentopic

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Embed]
Er zijn idd wat fluisterende little birdies:

[Twitter: https://twitter.com/JayinKyiv/status/1627597152632377344]
"still under Russian occupation" :P

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 20-02-2023 10:24 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Rusland staat onder druk om succes te melden:
Het Russische leger zal de komende dagen waarschijnlijk verkondigen dat het Bachmoet heeft veroverd op Oekraïne, ook als daar in werkelijkheid geen sprake van is. Dat schrijft het Britse ministerie van Defensie op basis van inlichtingen.

Rusland staat onder toenemende druk nu de oorlog in Oekraïne bijna een jaar duurt en er geen grote terreinwinst meer wordt geboekt. Vanwege de symbolische waarde zal Rusland het moment dat de oorlog een jaar duurt, op 24 februari, waarschijnlijk aangrijpen om succes te claimen, zoals de overwinning in Bachmoet.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Om het ontopic te houden, update van het Britse MoD:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_7-wXTif7OlghruB3lurs77HD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5oZqyEofmNuG9RurKVJiWpg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
XWB schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:31:

[...]
Ik zag gisteren berichten dat de omsingeling een succesje had. De afstand die ze moesten overbruggen was nog maar een km of 5. Ze hebben alleen weer moeten toegeven in Yahidne dus netto is het resultaat zo goed als nul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bloody
  • Nu online

bloody

0.000 KB!!

YakuzA schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:23:
[...]

Er zijn idd wat fluisterende little birdies:
[Twitter]
[Twitter]
"still under Russian occupation" :P
Ik zag het ook langskomen idd.
Andere invalshoek:

Plus een luchtalarm in Kyiv nu.. MIG opgestegen vanuit Belarus zo te zien, wellicht puur om spierballen te laten zien.

Edit, Biden lijkt er iid te zijn, kort clipje verspreid via een RU channel: https://t.me/intelslava/44810

[ Voor 25% gewijzigd door bloody op 20-02-2023 10:50 ]

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
UA nieuws meldt nu dat Biden inderdaad in Kyiv is. Met beeld. Dus het lijkt zo te zijn. Dat had ik niet verwacht.

Beter komt ie ook met een leuke aankondiging over nieuwe leveringen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKaM2ztLkX4dWZQzrTR7shiB73U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3XTsBHNfFRn3Z2KK2srHsuFI.jpg?f=user_large

Biden inderdaad in Kiev

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bij gebrek aan een beter topic: https://over.nos.nl/nieuw...n-bijna-alle-plaatsnamen/

De NOS gaat eindelijk Kyiv schrijven ipv Kiev. Waar ze eerst nog verkondigden dat ze dat vooral niet gingen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
RoD schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:52:
UA nieuws meldt nu dat Biden inderdaad in Kyiv is. Met beeld. Dus het lijkt zo te zijn. Dat had ik niet verwacht.
Sterker nog, vorige week werd nog gezegd dat er helemaal geen tijd was om even langs Kyiv te gaan.

March of the Eagles

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:14

Sebje

Makelaartje

Nog meer bewegend beeld en een officieel statement van Biden

https://twitter.com/deenv...&t=Sx_l4AMgL-eZJ4QwfDhdrQ

https://twitter.com/twmcl...&t=cArqfROUHID-0MfYtkUNWA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7aUXL1g2VZ6ku_C4hCsRqajtJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCYzOkOEi6Cqf9JbnJRjG4tg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rDU7w-BGi_ulyQgErATuJrcX6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxpZyP8d0vtSKXVv7M5agC3S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Sb28j0q3A-nAaBMOWBHLRXGLq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUEvq8xoHJ2aoMMTgFO6oOuZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdPkAnxQOqcPJjfDjQ2GE8vjLmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wSzjh2UDtDg3CWWvDhyrid60.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdfzjWml2BZvEwcsoMK5A_3L9V4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHcMTyI0mSW7adVhsy27ryuF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 131% gewijzigd door Sebje op 20-02-2023 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

XWB schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:01:
[...]

Sterker nog, vorige week werd nog gezegd dat er helemaal geen tijd was om even langs Kyiv te gaan.
VerdeelVerwar en heers ;-)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:59:
Bij gebrek aan een beter topic: https://over.nos.nl/nieuw...n-bijna-alle-plaatsnamen/

De NOS gaat eindelijk Kyiv schrijven ipv Kiev. Waar ze eerst nog verkondigden dat ze dat vooral niet gingen doen.
Voortschrijdend inzicht :)

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing
XWB schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:01:
[...]

Biden is een doelwit. Altijd, overal. Er is altijd wel iemand of een organisatie met het motief om POTUS om te leggen. Dan is het enige wat ze nog nodig hebben gelegenheid, en door dit soort verwarring te zaaien geef je ze die niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:13

Spotmatic

Ken sent me

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eEMwSzjnGIKv_wjBOO0CdQdHrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lu5K3JElCLjuHRQCpoWCJf6X.jpg?f=fotoalbum_large

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

En wat is een bezoek zonder kado'tjes:
President Joe Biden announced a half-billion dollars of additional assistance to Ukraine during a surprise visit to Ukraine on Monday.

Biden, in joint remarks alongside Ukrainian President Zelensky, said the package would include more military equipment, including artillery ammunition, more javelins and Howitzers.
https://edition.cnn.com/e...09dc34bc4d39e6d41fa280807

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ondertussen claimt China ook van alles:
BEIJING: Beijing lashed out on Monday (Feb 20) against what it said were "false" claims by the United States that China is considering arming Russia in its war against Ukraine.

"It is the United States and not China that is endlessly shipping weapons to the battlefield," China's foreign ministry spokesman Wang Wenbin said when asked about the US claims.

"We urge the United States to earnestly reflect on its own actions, and do more to alleviate the situation, promote peace and dialogue, and stop shifting blame and spreading false information."
Bron : https://www.channelnewsas...ussia-ukraine-war-3291016

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-09 19:56
Haha die stropdas inderdaad. Top.

‘We zullen extra sancties aankondigen tegen elites en bedrijven die de oorlogsmachine van Rusland proberen te ontwijken of te spekken’
President Joe Biden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_/-\o_ _O-

Wat een dikke middelvinger naar Moskou, helemaal goed d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RoD schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:52:

Beter komt ie ook met een leuke aankondiging over nieuwe leveringen.
De Secret Service moet een hartverlamming hebben gehad toen ze hoorden dat POTUS naar een oorlogsgebied wou reizen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:58
De AIVD en MIVD hebben een publicatie uitgebracht over het afgelopen jaar. (Deze gaat waarschijnlijk verdwijnen tussen al het Biden nieuws B) )

https://www.defensie.nl/a...an-kunnen-lang-voortduren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

downtime schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:32:
[...]

De Secret Service moet een hartverlamming hebben gehad toen ze hoorden dat POTUS naar een oorlogsgebied wou reizen.
Hadden ze maar eerder die Partriot's moeten sturen ;)

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
XWB schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:31:
[...]
In telegram kanalen WarTranslated en Live: Ukraine vind je de laatste dagen filmpjes van Ukrainse militairen die een update geven over de situatie rond Bakhmut. Het blijft er moeilijk met (vooral 's-nachts) veel aanvalsgolven door de Russen. Het gebied is dan ook deels in handen van Ukraine en deels in handen van Rusland. Maar gisteren liep een van die militairen ogenschijnlijk rustig op klaarlichte dag door het centrum van Bakhmut en gaf een update over de situatie.

Zie het al voor me dat Rusland de 24e de verovering van Bakhmut claimed en er op hetzelfde moment overal filmpjes en foto's gepost worden die het tegendeel bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

wian schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:38:
[...]

In telegram kanalen WarTranslated en Live: Ukraine vind je de laatste dagen filmpjes van Ukrainse militairen die een update geven over de situatie rond Bakhmut. Het blijft er moeilijk met (vooral 's-nachts) veel aanvalsgolven door de Russen. Het gebied is dan ook deels in handen van Ukraine en deels in handen van Rusland. Maar gisteren liep een van die militairen ogenschijnlijk rustig op klaarlichte dag door het centrum van Bakhmut en gaf een update over de situatie.

Zie het al voor me dat Rusland de 24e de verovering van Bakhmut claimed en er op hetzelfde moment overal filmpjes en foto's gepost worden die het tegendeel bewijzen.
Het centrum van Bakhmut ligt idd nog buiten de 'grey zone':
https://deepstatemap.live/en#13/48.5966/37.9638
Daar zal het idd nog relatief rustig zijn.
Oostelijk van de Bakmutske is nu alles in de 'grey zone' beland iig.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44

tuinïnen

Eventus stultorum magister

downtime schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:32:
[...]

En dat in een stad met een groot aantal geweren onder de bevolking. En ook voldoende anti USA sentiment; al is het maar een klein deel dan zijn dit nog heel veel potentiële cellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 20:14

FunkyTrip

Funky vidi vici!

asing schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:58:
De Russen hebben een intern probleempje wat blijkbaar op ontploffen staat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bron : https://www.reddit.com/r/..._channel_talks_about_the/
Ik denk het niet. Ze zeuren wat, ze verdrinken het met vodka en ondergaan het gewoon. Dat doen ze al een jaar. Apathisch in de rij om zonder training en met slechte gear naar Oekraine gestuurd te worden om daar dood te gaan, zonder de wil om NEE te zeggen. En als ze dan al training krijgen, gebeurt het met veel gevloek, misbruik en nog meer apathie, zwijgend schikkend in hun uiteindelijke lot: doodgaan in een greppeltje ergens in Oekraine als fodder voor de beter getrainde soldaten van Wagner e.d.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15

_Eend_

🌻🇺🇦

LongBowNL schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:32:
De AIVD en MIVD hebben een publicatie uitgebracht over het afgelopen jaar. (Deze gaat waarschijnlijk verdwijnen tussen al het Biden nieuws B) )

https://www.defensie.nl/a...an-kunnen-lang-voortduren
Dank voor het delen, ik ga het vanavond even lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

asing schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:56:
[...]
Daarna stonden de groenen dus aan de rand van de bruinkoolmijn te protesteren, want dat wilden ze ook niet.
offtopic:
Ik begreep dat de activisten juist boos op de groenen waren dat ze hun akkoord hadden gegeven de bruinkoolmijn uit te breiden ten koste van het dorp

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-09 19:56
Heeft iemand enig idee of de Bradley's al in Oekraïne zijn? Ik las van het weekend bij de Poolse grens maar het is natuurlijk vanzelfsprekend dat eenmaal over de grens in Oekraïne alles op alles wordt gezet om het vervoer te bombarderen. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:38
mrVroom schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:00:
Heeft iemand enig idee of de Bradley's al in Oekraïne zijn? Ik las van het weekend bij de Poolse grens maar het is natuurlijk vanzelfsprekend dat eenmaal over de grens in Oekraïne alles op alles wordt gezet om het vervoer te bombarderen. :'(
Rusland heeft die capaciteit niet, achteraf gezien hun grootste strategische fout.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wian schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:38:
[...]

Waarom snachts dan...? Oekraïne heeft daar toch het voordeel met nachtzicht en betere uitrusting?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

tuinïnen schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:48:
[...]

En dat in een stad met een groot aantal geweren onder de bevolking. En ook voldoende anti USA sentiment; al is het maar een klein deel dan zijn dit nog heel veel potentiële cellen.
En toch staat ie daar alsof het de normaalste gang van zaken is.

Zo zie je maar; ook al zie je alle apen en beren op de weg, toch gebeuren dingen gewoon ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De Israelische delegatie sneeuwt zo ook een beetje onder:
An Israeli parliamentary delegation led by the chair of the Knesset Defense and Foreign Affairs Committee, Yuli Yoel Edelstein, arrived in Kyiv on Monday, February 20.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mijn inziens hebben ze daarvoor onvoldoende intel, ze missen precisie en alles wat vliegt komt waarschijnlijk niet voldoende in de buurt.
MikeyMan schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:08:
[...]

Waarom snachts dan...? Oekraïne heeft daar toch het voordeel met nachtzicht en betere uitrusting?
Omdat RU legerleiding denkt dat dat de beste manier is, hordes eropaf onder dekking van de nacht.
Want zo deden "we" dat altijd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:36
Een mooie counter attack, en zo gaat het Russische leger zoetjes aan helemaal de vleesmolen in.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Welke fase van verwerking was dit ookalweer?

Ze zijn er wel snel bij op TV iig :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Die muur met alle gesneuvelde mensen sinds 2014 komt nogal overweldigend over :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Fob6HTqpyxEzoquyjU_fuZ3epw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GdlE4Wf3FzDneHjxnN0BUL7s.png?f=fotoalbum_large

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:14

Sebje

Makelaartje

Reactie van de russische propaganda tv is er inmiddels ook. Ze hebben Biden een “veiligheidsgarantie” gegeven

https://targum.video/embed/d2f33f40981a2aa86b0a6d80d0e0b18b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Laatst online: 18-09 12:25
Ik vraag mij toch af wat voor escalatie er ontstaat als toevallig Biden tijdens zijn bezoek een raket op zijn kop krijgt.

Lijkt overigens altijd wel goed te gaan met al die volksvertegenwoordigers die even langs gaan bij Zelenski. Zullen ze via diplomatie kanalen toch even laten weten aan de Russen, dat ze nu even niks moeten doen?

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 20:54

polthemol

Moderator General Chat
Modbreak:Diverse discussies over de relatie China - Taiwan en een mogelijk annexatie zijn verwijderd. Graag ontopic proberen te blijven: het onderwerp is de oorlog in Oekraïne, niet speculaties over een oorlog in Azië

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15

_Eend_

🌻🇺🇦

isomis schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:38:
Ik vraag mij toch af wat voor escalatie er ontstaat als toevallig Biden tijdens zijn bezoek een raket op zijn kop krijgt.

Lijkt overigens altijd wel goed te gaan met al die volksvertegenwoordigers die even langs gaan bij Zelenski. Zullen ze via diplomatie kanalen toch even laten weten aan de Russen, dat ze nu even niks moeten doen?
Een (in)directe aanval op een staatshoofd is een van de beste manieren om een oorlog te laten escaleren. Op zijn minst zegt de NAVO dan "Hier heb je een berg tanks en straaljager, veel plezier". In het ergste geval kunnen we het Kremlin van de UNESCO Werelderfgoed lijst afhalen omdat het finaal van de kaart is geveegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15

Dat lijkt mij wel, de gevolgen zouden erg groot zijn mocht Biden inderdaad betrokken zijn bij een raketaanval.

Aan de de andere kant... Tijdje terug bracht Antonio Guterres ook bezoek aan Kyiv en toen wisten de Russen niet hoe gauw ze raketten moesten schieten. Maar ze waren dus wel geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:04
_Eend_ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:45:
[...]

Een (in)directe aanval op een staatshoofd is een van de beste manieren om een oorlog te laten escaleren. Op zijn minst zegt de NAVO dan "Hier heb je een berg tanks en straaljager, veel plezier". In het ergste geval kunnen we het Kremlin van de UNESCO Werelderfgoed lijst afhalen omdat het finaal van de kaart is geveegd.
Dit zou voor de duur van de oorlog wel gunstig zijn. Even een grote parkeerplaats maken van Rusland en weer door. Scheelt een hoop Oekraïense slachtoffers. Biden zal zelf denk ik ook niet het eeuwige leven meer hebben als je hem af en toe verstrooid ziet rondlopen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Voor Biden zorgt de US Secret Service voor bescherming, voor Rutte hebben we normaalgesproken de DKDB (politie) maar in dit geval de BSB (Marechaussee). Allemaal werken ze ongeveer hetzelfde, namelijk met inlichtingen (in dit geval militair), vooraf ter plekke onderzoeken, samenspraak met de veiligheidsdiensten van het te bezoeken land, en samenspraak met alle bijbehorende organisaties zoals in dit geval vermoedelijk de luchtmacht ivm transport.

Zaken als raketaanvallen zijn vroegtijdig met inlichtingen te ontdekken, dat zie je ook aan de luchtalarmen die ruim van tevoren af gaan. De russen gebruiken voornamelijk vliegtuigen om die dingen te lanceren op grote afstand, dus het opstijgen en de aanvliegroute van deze toestellen zijn al een grote indicator.

[ Voor 14% gewijzigd door nst6ldr op 20-02-2023 12:50 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Volgens mij laten ze niets weten maar bombarderen de Russen het regeringscentrum van Kyiv gewoon niet. Geen idee waarom overigens.

De Russen vooraf informeren lijkt me juist levensgevaarlijk. Wil je erop vertrouwen dat de Russen zich dan inhouden? Biden zullen ze wel niet doelbewust doden maar een minder belangrijke figuur kan dan wel eens een doelwit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Laatst online: 18-09 12:25
Ik sta er helemaal van te kijken dat zo'n Zelenski ook nog steeds leeft. Oekraïne is best een corrupt land, lijkt mij voor Rusland een eitje om wat in zijn thee te doen.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 18:30
Ik had niet verwacht dat Biden op President's Day naar UA/Zelensky zou afreizen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Laatst online: 08:34

Kheos

FP ProMod
isomis schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:58:
Ik sta er helemaal van te kijken dat zo'n Zelenski ook nog steeds leeft. Oekraïne is best een corrupt land, lijkt mij voor Rusland een eitje om wat in zijn thee te doen.
Waarna ze een martelaar creëeren waarbij elke Oekraïener dubbel zo hard elke Rus het land uit werkt en elk land Rusland finaal laat vallen (op z'n minst officieel)?
Dan kunnen ze beter wat extra vitamines in die thee duwen.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als ik die beelden zo zie kan ik vooral een raar gevoel van geluk niet onderdrukken.
Gevoel van geluk dat in november ruim 2 jaar geleden niet die oranje narcist herkozen werd in het witte huis.
Ik ben bang dat de wereld er dan heel anders uitgezien had nu. Zeker niet beter.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 17:46
YakuzA schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:40:
[...]

Het centrum van Bakhmut ligt idd nog buiten de 'grey zone':
https://deepstatemap.live/en#13/48.5966/37.9638
Daar zal het idd nog relatief rustig zijn.
Oostelijk van de Bakmutske is nu alles in de 'grey zone' beland iig.
Het is nu vooral spannend wat er rond Yahidne gaat gebeuren. Het schijnt dat de linie daarachter een stuk lastiger te verdedigen is door het gebrek aan natuurlijke obstakels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

isomis schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:58:
Landverraad is wel net iets heftiger dan corruptie ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
YakuzA schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:32:
[Twitter]
Met andere woorden, weten ze maar al te goed dat als Biden aangevallen gaat worden dat het dan wel eens overal heel hard gaat escaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:20
FunkyTrip schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:48:
[...]

Ik denk het niet. Ze zeuren wat, ze verdrinken het met vodka en ondergaan het gewoon. Dat doen ze al een jaar. Apathisch in de rij om zonder training en met slechte gear naar Oekraine gestuurd te worden om daar dood te gaan, zonder de wil om NEE te zeggen. En als ze dan al training krijgen, gebeurt het met veel gevloek, misbruik en nog meer apathie, zwijgend schikkend in hun uiteindelijke lot: doodgaan in een greppeltje ergens in Oekraine als fodder voor de beter getrainde soldaten van Wagner e.d.
Inderdaad. Tis meer een soort vakbonds/CAO/pensioen gezeur. Niemand die überhaupt de oorlog zelf of hun dictator ter discussie stelt, het gaat puur om materiële zaken. Ook die filmpjes van klagende soldaten. Wat een treurnis. Elke eigen wil en het zelf kunnen denken lijkt al decennia geleden gebroken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
merlin1201 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:23:
Een mooie counter attack, en zo gaat het Russische leger zoetjes aan helemaal de vleesmolen in.

[YouTube: 19 Feb: FOOTAGE: Russians GET DEMOLISHED AND FLEE | War in Ukraine Explained]
Ik zie 1 tank en minder dan 10 soldaten. Mis ik ergens iets? Er wordt hier flink geëxtrapoleerd lijkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
YakuzA schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:32:
[Twitter]
Zoals elke Russische PR claim gewoon 180 graden omdraaien. Ze hebben geen enkele garantie gegeven en ze kunnen niks doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gelukkig is het heel moeilijk om een rijdend doel te vernietigen tenzij je een vliegtuig hebt waarmee je dat doel kunt opsporen en meteen kunt bombarderen. Maar een vliegtuig op zoek naar een willekeurig doelwit wordt snel neergehaald met al die luchtafweer daar. En een Sukhoi is veel duurder dan een Bradley, en de piloot veel waardevoller dan een vrachtwagenchauffeur, en dat is het risico dus gewoon niet waard.

De Russen zullen moeten wachten tot die Bradley op het slagveld arriveert. Dan is er nog genoeg gelegenheid om hem te bombarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

olafmol schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:40:
[...]

Ik zie 1 tank en minder dan 10 soldaten. Mis ik ergens iets? Er wordt hier flink geëxtrapoleerd lijkt het?
Gezien het aantal hoofdletters in de titel kon je weten dat het clickbait zou zijn. Ik negeer die filmpjes consequent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Japan doet ook wat extra duiten in het reparatiefonds.
Prime Minister of Japan Fumio Kishida has stated that Japan will provide $5.5 billion in additional financial aid for the reconstruction of infrastructure in Ukraine.
https://www.ukrinform.net...cial-aid-for-ukraine.html

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024

Dat is 1 van de beruchte rode lijnen die waarschijnlijk naar Rusland gecommuniceerd zijn eerder in de oorlog. Als je die treinen etc wat doet dan zwaait er wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Laatst online: 17:36
olafmol schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:40:
[...]

Na ik volg deze blogger al een tijdje en met name dat stuk over Vuhledar is interessant.
Die stijd is al een tijdje gaande en nu heeft UA dus een behoorlijke tegenaanval uitgevoerd, en daarvan is niet altijd film materiaal, maar dat het een enorme meat grinder is daar echt ongelofelijk.
Denk niet dat hier sprake is van extrapoleren, alles wat hij tot nu toe vertel is behoorlijk in detail, bedoel dat verzin je niet even.

[ Voor 11% gewijzigd door merlin1201 op 20-02-2023 14:32 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 17:23
*knip* commentaar/adviezen op moderaties via DM en niet in het topic

[ Voor 83% gewijzigd door polthemol op 20-02-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Nu online

bloody

0.000 KB!!

*knip*onnodig

[ Voor 93% gewijzigd door polthemol op 20-02-2023 15:13 ]

nope

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

King Charles vandaag op bezoek bij de trainende troepen in de UK:

[ Voor 91% gewijzigd door YakuzA op 20-02-2023 14:59 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 20:54

polthemol

Moderator General Chat
Modbreak:een collectie posts met speculatie over wat als Trump president was geweest verwijdert. Probeer aub ontopic te blijven. 'what if'-scenario's horen niet in dit topic thuis, ongefundeerde speculaties ook niet

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

*knip* zie modbreak

[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 20-02-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen gaat het ondanks de resultaten op het slagveld in rusland zelf helemaal prima, hier een video van Shoigu die Muradov promoot, na het verliezen van bijna een volledige brigade aan elite troepen rond Vulhedar:

[Twitter: https://twitter.com/MaimunkaNews/status/1627665096489988096?s=20]

Twitter bron is een pro-russisch kanaal, maar ondertussen ook al op Reddit opgedoken in r/UkraineWarVideoReport:

https://www.reddit.com/r/...oigu_promotes_muradov_who

Gewoon doen alsof alles helemaal goed gaat, dan lukt het vanzelf een keertje. Of zou dit afkopen van interne loyaliteit zijn? Of de schijn ophouden voor de kleine tsaar?

Het is in ieder geval bijzonder te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Laatst online: 18-09 18:30
merlin1201 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:30:
[...]

Na ik volg deze blogger al een tijdje en met name dat stuk over Vuhledar is interessant.
Die stijd is al een tijdje gaande en nu heeft UA dus een behoorlijke tegenaanval uitgevoerd, en daarvan is niet altijd film materiaal, maar dat het een enorme meat grinder is daar echt ongelofelijk.
Denk niet dat hier sprake is van extrapoleren, alles wat hij tot nu toe vertel is behoorlijk in detail, bedoel dat verzin je niet even.
Meat grinder voor welke kant? Verliest UA daar veel personeel of Rusland?

Ik heb wel wat gelezen over 2 Russische elite eenheden (battalions?) die niet meer kunnen vechten maar meer niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

olafmol schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:35:
[...]

Inderdaad. Tis meer een soort vakbonds/CAO/pensioen gezeur. Niemand die überhaupt de oorlog zelf of hun dictator ter discussie stelt, het gaat puur om materiële zaken. Ook die filmpjes van klagende soldaten. Wat een treurnis. Elke eigen wil en het zelf kunnen denken lijkt al decennia geleden gebroken te zijn.
Ik vraag me overigens wat ik zelf zou doen. Zeker als je het gevoel hebt dat je geen kant uit kan. Je kunt niemand in vertrouwen nemen, waarschijnlijk niet met maten die in hetzelfde schuitje zitten iets afspreken om die reden. Waarschijnlijk zou ik ruim voor die tijd het land ontvlucht hebben.
Maar ik zou niet gaan klagen over werkomstandigheden, wel over de reden waarom ik daar uberhaupt moet zijn.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:52:
Ondertussen gaat het ondanks de resultaten op het slagveld in rusland zelf helemaal prima, hier een video van Shoigu die Muradov promoot, na het verliezen van bijna een volledige brigade aan elite troepen rond Vulhedar:
Gokje: Dat offensief was een plannetje van het Kremlin. Muradov heeft het gehoorzaam uitgevoerd, zonder zich om de verliezen te bekommeren, en krijgt daarom promotie ondanks dat het een debacle werd.
Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid