Het is een nieuwsbericht van vandaag dus ik vind dat daar wel even een discussie over mag zijn (in het juiste topic). Heel die wapenwedloop geloof ik ook wel, maar ik vraag me altijd af hoe de communicatie nu zit om misverstanden te vermijden?
En nog even een schamteloze copy paste van nieuwsblad.be maar dit zijn gewoon grote woorden:
Biden: "De wereld staat op een kantelpunt"
De Amerikaanse president looft de Oekraïense bevolking en de soldaten die een bijzonder zware strijd leveren. "We steunen alle leerkrachten en alle mensen die elke dag naar hun werk blijven gaan. Zij doen wat ze kunnen om alles draaiende te houden. Bedankt, ook aan jullie hier in Polen. Ik ga nooit vergeten wat ik zag toen ik vorig jaar Oekraïense vluchtelingen zag. De angst in hun ogen. En jullie hebben hen omarmd en opgevangen. En samen hebben we ervoor gezorgd dat Rusland blijft boeten voor haar daden. Er komen deze week nog meer sancties. We zoeken gerechtigheid voor wie de oorlog gestart is. We hebben heel veel om fier op te zijn in het voorbije jaar, maar de strijd voor vrijheid zal blijven duren. Er komen nog veel zware en moeilijke dagen. Volgend jaar nodig ik alle NAVO-leden uit in de VS om de verjaardag van de sterkste verdedigingslinie in de wereld te vieren. Elk NAVO-lid weet dat, en Rusland weet het ook: een aanval tegen een van ons is een aanval tegen ons allen. Dit is een buitengewone coalitie. Maar we hebben nog werk. Welke wereld willen we bouwen? We moeten het leven van mensen overal verbeteren en iedereen beschermen. De wereld is vanavond op een kantelpunt. De beslissingen in de komende jaren gaan onze levens in de toekomst bepalen. Wij moeten nu principes beschermen die centraal staan. De keuze tussen vernietigen en bouwen, tussen beperkingen en mogelijkheden, daar staan we voor. Er is niets belangrijker dan vrijheid, dat weten we allemaal. Blijf achter ons staan, dan blijven wij ook achter jullie staan."
Dit zou zo ergens in de jaren 80 kunnen zijn.
Cold war 2.0
[
Voor 69% gewijzigd door
Alpina op 21-02-2023 18:48
]