Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:57
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik mijn s23 ultra savonds op de oplader leg en dat hij effectief aan het laden is maar toch de volgende ochtend helemaal leeg is. Gebeurt zelfs als deze nog voor 40 procent vol is. Dus echt een grote batterydrain. Mijn batterij is voor de rest nog in orde. Nog iemand dit gehad? Of weet waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Sinds een tijdje heb ik opeens iets vreemds aan de hand met de Agenda app die standaard op de S23Ultra zit.

Ik deel een agenda met de vrouw en elke keer als ik daar een afspraak in zit, dan krijgt de vrouw daar een email over (ongevraagd), ikzelf krijg nooit mails hierover.

Als de vrouw een afspraak invoert, dan staat ie bij mij standaard op een melding geven 30 min van te voren, ondanks dat de vrouw dit niet aangeeft bij het aanmaken van de afspraak.
Bij haar staat dan ook géén melding 30 min van te voren ingesteld.

Ik vind nergens in de instellingen iets waar ik dit in kan stellen, zowel niet over de mail ontvangen als over de standaard "van te voren" melding.

Het is een paar maanden terug begonnen, zonder dat we iets gewijzigd hebben, van te voren werkte het prima.
Meer mensen last van met een gedeelde agenda?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:25

Prosperot

Today is a gift...

Nieuwe januari playstore update voor de S23

[ Voor 10% gewijzigd door Prosperot op 06-03-2025 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:39
Prosperot schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:49:
Nieuwe januari playstore update voor de S23
Een hele 1,2 mb in de pocket _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:46
Op instagram krijg je soms van die Threads berichten, ik heb dat niet dus kan t niet openen. Maar blijkbaar komt halverwege april de grote oneUI update uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFeZtiPz8Bc85S4DLffbqCJGFew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/67Leac1uGHcg3WKs1sXSNgKQ.png?f=fotoalbum_large

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
giovanni2903 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:36:
Op instagram krijg je soms van die Threads berichten, ik heb dat niet dus kan t niet openen. Maar blijkbaar komt halverwege april de grote oneUI update uit
[Afbeelding]
Had ik zelf ook al gezien, hopelijk lost Samsung paar dingen op in OneUI 7 die nu prima in 6.1 werken.

Zoals dat wanneer je nowbar uitschakelt, je nog normaal je muziek op lockscreen kan bedienen zonder onnodige extra swipes zoals in OneUI 7 het geval is.

Naja we zullen het zien, en anders hopen dat Goodlock een oplossing biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giovanni2903 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:36:
[Afbeelding]
Ja Tweakers melde zoiets ook al eerder deze week: nieuws: Meer Samsung Galaxy-telefoons krijgen in april de nieuwe One UI 7-skin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:39:
[...]

Had ik zelf ook al gezien, hopelijk lost Samsung paar dingen op in OneUI 7 die nu prima in 6.1 werken.

Zoals dat wanneer je nowbar uitschakelt, je nog normaal je muziek op lockscreen kan bedienen zonder onnodige extra swipes zoals in OneUI 7 het geval is.

Naja we zullen het zien, en anders hopen dat Goodlock een oplossing biedt.
Ja met OneUI 6.1 zijn er ook dingen kapot gemaakt die door goodlock weer gefixt konden worden. Zoals het niet meer kunnen verwijderen van de "gesture pill" (die streep onderin die een hint is dat je daar kan swipen). Die wil ik niet zien. Ik denk dat Google afdwong om die niet meer te laten verwijderen omdat hun AI "Circle To Search" functie daar aan gekoppeld zit. Maar die gebruik ik toch niet.

En ook dat de labels van de app iconen nu nog maar 1 regel zijn, daar heb ik nooit een fix voor gevonden helaas :'( Het is nu allemaal erg moeilijk te lezen.

Maar ik hoop dat er niet zoveel vervelends gebeurt dit keer.

Het gaat idd best wel traag want over 3 maanden komt Android 16 alweer uit: nieuws: Google meldt dat Android 16 in juni wordt uitgebracht

[ Voor 13% gewijzigd door Llopigat op 07-03-2025 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Blokkie90 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:20:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik mijn s23 ultra savonds op de oplader leg en dat hij effectief aan het laden is maar toch de volgende ochtend helemaal leeg is. Gebeurt zelfs als deze nog voor 40 procent vol is. Dus echt een grote batterydrain. Mijn batterij is voor de rest nog in orde. Nog iemand dit gehad? Of weet waar dit aan kan liggen?
Ik heb zoiets recent een keer gehad met mijn S23, mijn vermoeden is dat hij niet netjes op de lader lag en steeds verbinding probeerde te maken met de lader. Dat kost dan misschien stroom in plaats van dat er geladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:13:
[...]
Maar ik hoop dat er niet zoveel vervelends gebeurt dit keer.
Ik hoop het ook, maar Google heeft in de loop van de Android versies veel veranderd waarbij fabrikanten als Samsung uitstel van executie kregen, maar op een bepaald moment moeten ze er toch aan geloven. En met alle AI gerelateerde software aanpassingen is dit wel een goed moment.
Alleen komt er dan ook een software migratie kijken bij de oudere telefoons met een of meer versies geschiedenis. Dat testen kost tijd. En ik heb liever later een goede upgrade dan sneller conversie problemen en fabrieksinstellingen resets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:05:
[...]

Ik hoop het ook, maar Google heeft in de loop van de Android versies veel veranderd waarbij fabrikanten als Samsung uitstel van executie kregen, maar op een bepaald moment moeten ze er toch aan geloven. En met alle AI gerelateerde software aanpassingen is dit wel een goed moment.
Alleen komt er dan ook een software migratie kijken bij de oudere telefoons met een of meer versies geschiedenis. Dat testen kost tijd. En ik heb liever later een goede upgrade dan sneller conversie problemen en fabrieksinstellingen resets.
Ja maar dingen als het niet kunnen verbergen van die "gesture pill" is gewoon puur marketing. Omdat ze hun AI willen promoten.

Als er iets om een goede reden gedaan wordt dan heb ik er veel minder moeite mee. Sowieso gebruik ik bijna niks van google, ik heb ook geen google account op mijn telefoon. Dus de meeste AI dingetjes werken sowieso niet voor mij. Hoeft ook niet, want ik heb een eigen AI server thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woKIziqBpxzgeZqpqMevE_be7uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Qr7qf8vUry3udkdDTkeyYGj.jpg?f=fotoalbum_large
Data van mn S23 wordt door Samsung zelf gedeeld met 750 partners🙄

[ Voor 72% gewijzigd door Prosperot op 08-03-2025 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prosperot schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:41:
[Afbeelding]
Ja, dat doen advertentie netwerken als je toestemming ervoor geeft.
Heb ze ook wel gezien dat het om duizenden partners gaat.
Belangrijkste, geen toestemming geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
[Afbeelding]
Dat valt nog mee omdat je bijna alles kunt weigeren.

Wil je Samsung Health gebruiken dan komt er nog een grotere lijst aan partners en wat ze mee mogen delen bovenop, mijn partner kreeg recent de nieuwe voorwaarden aangeboden en twijfelt of Health nog wel waard is dan.

Voorlopig geweigerd en werkt Health daardoor niet, rest van de smartwatch blijft natuurlijk werken.

ik gebruik health functies sowieso nooit op een smartwatch, ik koop zo'n ding vanwege andere redenen en daar voldoet GW6 die ik heb voorlopig wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

[Afbeelding]
Weet niet of dat deze policy agreement was, maar ik kreeg een paar weken terug ook zo'n soort melding. Of ik akkoord wilde gaan met het nieuwe beleid. Twee optionele vinkjes stonden aan, en de laatste "agree with this privacy notice" of iets dergelijks stond uit (die was verplicht). Ik vink de twee optionele uit, de laatste aan, en klik op 'bevestigen'. En een halve seconde nadat dat ik "agree with this privacy notice" aan klik springen de eerste twee ook weer aan, precies de spit second voordat ik op bevestigen druk uiteraard. :( Heel, heel vies. En ook niet meer terug te vinden welke of waar überhaupt deze agreement voor was. (ja wel gelezen, maar alles was generiek "SAMSUNG" gelabeld) of hoe het weer uit te zetten uiteraard. Niet de play/galaxy store, Samsung health, of general setting. Niks...

Optionele meuk weigeren en je word tot einden van dagen lastig gevallen of je niet toch wel wilt instemmen, maar 1x wel instemmen en je zit tot je graf gebonden aan je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Huh, ik zie ineens een optie "colorize". Niet dat je daar nu zo veel aan hebt 👀😆

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dklFSJRNYxVN7CS4NeQbeXd8FxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mokVhdB906Bykp9gdG5CXVnJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QS1PDeWGP807BC9ATsoZxQV83Bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ia3f6diY2kDpreMrzcowgWO.jpg?f=fotoalbum_large

Heeeeeel nuttig, ja 🙈😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:29

W84

Ischium schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:57:
[...]

Weet niet of dat deze policy agreement was, maar ik kreeg een paar weken terug ook zo'n soort melding. Of ik akkoord wilde gaan met het nieuwe beleid. Twee optionele vinkjes stonden aan, en de laatste "agree with this privacy notice" of iets dergelijks stond uit (die was verplicht). Ik vink de twee optionele uit, de laatste aan, en klik op 'bevestigen'. En een halve seconde nadat dat ik "agree with this privacy notice" aan klik springen de eerste twee ook weer aan, precies de spit second voordat ik op bevestigen druk uiteraard. :( Heel, heel vies. En ook niet meer terug te vinden welke of waar überhaupt deze agreement voor was. (ja wel gelezen, maar alles was generiek "SAMSUNG" gelabeld) of hoe het weer uit te zetten uiteraard. Niet de play/galaxy store, Samsung health, of general setting. Niks...

Optionele meuk weigeren en je word tot einden van dagen lastig gevallen of je niet toch wel wilt instemmen, maar 1x wel instemmen en je zit tot je graf gebonden aan je keuze.
Lekker lullig, maar misschien kun je nog de boel blokkeren met Blokada. Doe ik hier ook, alles van Samsung, Google, Meta/FB staat op de block list. Dan lekt iig je data niet weg vanaf je toestel. Ik gebruik zelf trouwens de Galaxy Store niet sinds een account verplicht is geworden en apps updaten wel gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
W84 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 01:03:
[...]

Lekker lullig, maar misschien kun je nog de boel blokkeren met Blokada. Doe ik hier ook, alles van Samsung, Google, Meta/FB staat op de block list. Dan lekt iig je data niet weg vanaf je toestel. Ik gebruik zelf trouwens de Galaxy Store niet sinds een account verplicht is geworden en apps updaten wel gewoon. :)
Dat laatste klopt inderdaad, ik heb een Samsung Account op mijn S23 (verplicht met een Galaxy Watch 6, en ik vond geen omweg destijds) maar ik heb deze (= Samsung Account) nooit gekoppeld op mijn Tab S9, en de Samsung apps zijn gewoon up to date daarop (ik doel op de apps die niet via de Play Store geüpdate worden).

Andere voordeel is dat ik hierdoor bepaalde functies niet hoefde uit te schakelen op de tablet, want geen Samsung Account = staat uitgeschakeld.

ik denk ook dat mijn volgende smartwatch niet van Samsung zal zijn, dat ding werkt prima maar de aparte privacy voor Health en de verplichte Samsung Account in het algemeen vind ik irritant, het is dat ik de GW6 erbij kreeg bij mijn S23, en dat eventuele verkoop toen niet zinvol was + ik wou hoe dan ook een smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
waarom zo huiverig voor al die gedeelde data? als je internet gebruikt ontkom je daar toch (bijna) niet aan?

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
giovanni2903 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 01:54:
waarom zo huiverig voor al die gedeelde data? als je internet gebruikt ontkom je daar toch (bijna) niet aan?
Je kan best een hoop doen om dat te tegen te gaan hoor. En het is iets heel anders om het ze op een presenteerblaadje aan te leveren.

Er zijn ook vele guides en scripts om je Samsung op te schonnen van de meeste tracking rotzooi.

Sinds de wetgeving van de EU heb je ook de mogelijkheid om overal nee te zeggen en dat moeten ze honoreren (heb je ook een plugin voor die dat automatisch doet). En, het helpt om overal en altijd reclame te blocken, want dat is juist de reden dat ze het verzamelen. Hiervoor gebruik ik Firefox + uBlock Origin op mijn Samsung.

[ Voor 39% gewijzigd door Llopigat op 09-03-2025 06:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:35
Je betaalt +- €1350 voor een premium toestel.

Dan mag je verwachten dat ze deze fratsen niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toro schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:15:
[...]

Je betaalt +- €1350 voor een premium toestel.

Dan mag je verwachten dat ze deze fratsen niet doen.
Was dat maar waar. Die fratsen heb je tegenwoordig zelfs bij een nieuwe auto van veel duurder dan een telefoon.
Eigenlijk kan je niets kopen aan slimme technologie zonder hier tegenaan te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik laat dingen als Samsung Account even terzijde.

Maar laat ik Samsung Health en z'n eigen voorwaarden als voorbeeld nemen, in feite mogen ze de data uit de health app met die partners delen als je dat accepteert (accepteer je dat niet zoals mijn partner recent, dan krijg je zo'n "mooi knopje" om je Samsung Health data volledig te wissen, en kun je deze niet meer gebruiken tenzij je het alsnog/opnieuw accepteert)

Dus dingen als je stappen, eventuele GPS gegevens, je slaap data, je hartslag, stressniveau, ECG en ga zo maar door.

Best persoonlijke gezondheidsgegevens dus.

En het is geen telefoon nummer die zomaar op straat kan belanden omdat je een dienst gebruikt die niet zo goed omgaat met je data, of een instantie die slordig is, of omdat je vrienden en kennissen hebt die hun hele contactenlijst delen met vage apps.

Ik weet dat Google altijd meekijkt (ook op andere OS-en), zo ook andere bedrijven maar dat betekend niet dat ik meteen overal ja op wil zeggen, ik gebruik Samsung Health bijvoorbeeld niet, en als ik geen Galaxy Watch 6 had dan zou ik ook geen Samsung Account hebben, mijn Google Account is voldoende maar daar denkt Samsung anders over.

En dat is geen Samsung rant, te veel bedrijven willen (onnodig) steeds meer van je weten, to het absurde aan toe.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 09-03-2025 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Llopigat schreef op zondag 9 maart 2025 @ 06:04:
[...]

Je kan best een hoop doen om dat te tegen te gaan hoor. En het is iets heel anders om het ze op een presenteerblaadje aan te leveren.

Er zijn ook vele guides en scripts om je Samsung op te schonnen van de meeste tracking rotzooi.

Sinds de wetgeving van de EU heb je ook de mogelijkheid om overal nee te zeggen en dat moeten ze honoreren (heb je ook een plugin voor die dat automatisch doet). En, het helpt om overal en altijd reclame te blocken, want dat is juist de reden dat ze het verzamelen. Hiervoor gebruik ik Firefox + uBlock Origin op mijn Samsung.
Hm, tja... Firefox. Alleen beetje jammer dat die tegenwoordig je data verkoopt. Ironisch. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Ik laat dingen als Samsung Account even terzijde.

Maar laat ik Samsung Health en z'n eigen voorwaarden als voorbeeld nemen, in feite mogen ze de data uit de health app met die partners delen als je dat accepteert (accepteer je dat niet zoals mijn partner recent, dan krijg je zo'n "mooi knopje" om je Samsung Health data volledig te wissen, en kun je deze niet meer gebruiken tenzij je het alsnog/opnieuw accepteert)

Dus dingen als je stappen, eventuele GPS gegevens, je slaap data, je hartslag, stressniveau, ECG en ga zo maar door.

Best persoonlijke gezondheidsgegevens dus.

En het is geen telefoon nummer die zomaar op straat kan belanden omdat je een dienst gebruikt die niet zo goed omgaat met je data, of een instantie die slordig is, of omdat je vrienden en kennissen hebt die hun hele contactenlijst delen met vage apps.

Ik weet dat Google altijd meekijkt (ook op andere OS-en), zo ook andere bedrijven maar dat betekend niet dat ik meteen overal ja op wil zeggen, ik gebruik Samsung Health bijvoorbeeld niet, en als ik geen Galaxy Watch 6 had dan zou ik ook geen Samsung Account hebben, mijn Google Account is voldoende maar daar denkt Samsung anders over.

En dat is geen Samsung rant, te veel bedrijven willen (onnodig) steeds meer van je weten, to het absurde aan toe.
Je hebt helemaal gelijk met de hoeveelheid data en dat iedereen het doet.
Het excuus erachter houd steek in de zin dat er voor betaald moet worden. Vragen ze geen geld, dan is de gebruikersdata het verdienmodel.

Waar het scheef gaat, op alle diensten tegenwoordig, zijn de massale advertentie netwerken (die je gelukkig nu inzichtelijk hebt dankzij EU privacy wetgeving).
En doordat al die diensten geen geld vragen worden ze enorm veel gebruikt en zie je de betaalde diensten verdwijnen.

Helaas betekent dat dus of delen of niet gebruiken. Mijn methode is eigenlijk steeds minder slimme zaken te kopen. Dus gewoon de lamp bedienen met de hand ipv een Hue. Er zijn een soort smart oplossingen die draadloos lokaal werken, maar ook daar heb je een uitdaging afhankelijk te zijn van beveiliging updates want elke draadloze standaard wordt een keer gebroken (los dat je het moet in en uitbouwen als het fysiek niet kan updaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
swhnld schreef op zondag 9 maart 2025 @ 19:57:
[...]

Je hebt helemaal gelijk met de hoeveelheid data en dat iedereen het doet.
Het excuus erachter houd steek in de zin dat er voor betaald moet worden. Vragen ze geen geld, dan is de gebruikersdata het verdienmodel.

Waar het scheef gaat, op alle diensten tegenwoordig, zijn de massale advertentie netwerken (die je gelukkig nu inzichtelijk hebt dankzij EU privacy wetgeving).
En doordat al die diensten geen geld vragen worden ze enorm veel gebruikt en zie je de betaalde diensten verdwijnen.
Dat is inderdaad ook een probleem, er is steeds minder keuze in "ik betaal en ben het product niet"

En soms betaal je en ben je alsnog het product (zoals bij Samsung, maar ook bijvoorbeeld met Windows waar een betaalde gebruiker op hetzelfde manier behandeld wordt als de mensen die de gratis upgrade hadden gedaan).
Helaas betekent dat dus of delen of niet gebruiken. Mijn methode is eigenlijk steeds minder slimme zaken te kopen. Dus gewoon de lamp bedienen met de hand ipv een Hue. Er zijn een soort smart oplossingen die draadloos lokaal werken, maar ook daar heb je een uitdaging afhankelijk te zijn van beveiliging updates want elke draadloze standaard wordt een keer gebroken (los dat je het moet in en uitbouwen als het fysiek niet kan updaten).
Ik leef niet onder een steen of zo, maar zelfs na het zien van meeste smart apparatuur in actie bij anderen, vind ik een knopje indrukken om licht aan te zetten gewoon sneller/efficiënter.

We hebben wel apparaten in huis die smart functies hebben zoals onze wasmachine (smart functies kreeg je hoe dan ook bij), maar dat is nooit ingesteld (geen behoefte eraan).

Enige smart apparaat die wij in huis hebben die ik bewust kocht zijn de twee robotstofzuigers, en ook daar merk je aan dat de betreffende app extreem veel van je wil weten (verplichte account met allerlei gegevens, delen van gegevens en bijhouden van jouw toestel z'n exacte locatie)

Delen van gegevens mag hij prima doen, ze zijn vals op de plattegrond van onze woning na, en aangezien dat ding geen camera's heeft of dergelijke, blijft het daarbij.

Exacte locatie vond ik nog het meest irritant, de app heeft een functie dat hij op basis van je locatie weet wanneer hij moet stofzuigen, wat overbodig is want ik heb vaste tijden ingesteld op beide.

Maar dat is opgelost door op een oud ongebruikt toestel de app te installeren, en locatie te spoofen.

Maar ik wijk af, feit is dat met de meeste merken het niet meer uitmaakt hoeveel je betaald, je bent het product.

Enige verschil is eventueel hoeveel een bedrijf jouw daarmee lastig valt, ik heb door omstandigheden een tweede toestel (A15 4G) en die kwam met reclame apps, tiktok, en voorgeïnstalleerde games, en dat bovenop de zooi zoals facebook en microsoft diensten/apps.

Mijn S23 kwam met die laatste 2, niet games en dergelijke maar ik vind gepush van apps zoals Facebook en dergelijke niet acceptabel op een high end toestel.

En toch gebeurt het.

en voordat iemand denkt dat ik over Samsung rant, er valt over iedere smartphone fabrikant te klagen, ik ben buiten die dingen om tevreden met mijn toestel, maar het is door de jaren heen gewoon iets minder leuk geworden wat bedrijven doen op software maar ook hardware vlak in bepaalde gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Mizgala28 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:09:
[...]

Dat is inderdaad ook een probleem, er is steeds minder keuze in "ik betaal en ben het product niet"

En soms betaal je en ben je alsnog het product (zoals bij Samsung, maar ook bijvoorbeeld met Windows waar een betaalde gebruiker op hetzelfde manier behandeld wordt als de mensen die de gratis upgrade hadden gedaan).

[...]

Ik leef niet onder een steen of zo, maar zelfs na het zien van meeste smart apparatuur in actie bij anderen, vind ik een knopje indrukken om licht aan te zetten gewoon sneller/efficiënter.

We hebben wel apparaten in huis die smart functies hebben zoals onze wasmachine (smart functies kreeg je hoe dan ook bij), maar dat is nooit ingesteld (geen behoefte eraan).

Enige smart apparaat die wij in huis hebben die ik bewust kocht zijn de twee robotstofzuigers, en ook daar merk je aan dat de betreffende app extreem veel van je wil weten (verplichte account met allerlei gegevens, delen van gegevens en bijhouden van jouw toestel z'n exacte locatie)

Delen van gegevens mag hij prima doen, ze zijn vals op de plattegrond van onze woning na, en aangezien dat ding geen camera's heeft of dergelijke, blijft het daarbij.

Exacte locatie vond ik nog het meest irritant, de app heeft een functie dat hij op basis van je locatie weet wanneer hij moet stofzuigen, wat overbodig is want ik heb vaste tijden ingesteld op beide.

Maar dat is opgelost door op een oud ongebruikt toestel de app te installeren, en locatie te spoofen.

Maar ik wijk af, feit is dat met de meeste merken het niet meer uitmaakt hoeveel je betaald, je bent het product.

Enige verschil is eventueel hoeveel een bedrijf jouw daarmee lastig valt, ik heb door omstandigheden een tweede toestel (A15 4G) en die kwam met reclame apps, tiktok, en voorgeïnstalleerde games, en dat bovenop de zooi zoals facebook en microsoft diensten/apps.

Mijn S23 kwam met die laatste 2, niet games en dergelijke maar ik vind gepush van apps zoals Facebook en dergelijke niet acceptabel op een high end toestel.

En toch gebeurt het.

en voordat iemand denkt dat ik over Samsung rant, er valt over iedere smartphone fabrikant te klagen, ik ben buiten die dingen om tevreden met mijn toestel, maar het is door de jaren heen gewoon iets minder leuk geworden wat bedrijven doen op software maar ook hardware vlak in bepaalde gevallen.
Lang verhaal, maar je hebt helemaal gelijk hoor. Ik erger me er ook kapot aan en het is steeds erger aan het worden. Ik ben dan zo iemand die alle machtigingen van apps gaat nalopen en blokkeren. Werkt een app niet meer dan zie ik het vanzelf wel en desnoods verwijder ik het weer. Wat me wel erg heeft geholpen is Blokada en wil ik ook als tip meegeven. Ik blokkeer daarin alle verzoeken die ik niet vertrouw. Bovendien meteen geen reclames meer in apps. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Bizar dat je dus eerst een S23 bij Samsung koopt en als je dat even niet oplet, naar 750 samsung partners allerlei data gaat versturen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prosperot schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:49:
Bizar dat je dus eerst een S23 bij Samsung koopt en als je dat even niet oplet, naar 750 samsung partners allerlei data gaat versturen...
Het is nog veel erger, alle telefoons doen dat, en alle gratis apps die je installeert doen hetzelfde individueel nogmaals. Dus trap je er niet in bij je telefoon van Samsung (of Google, Sony, Apple, Xioami, Oppo, etc.), dan gebeurt het wel met Patiencen, X, TikTok, Maps, Meta, etc.
En installeer je dat niet, wordt je website bezoek gevolgd op allerlei manieren.
Je ontkomt er bijna niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Prosperot schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:49:
Vrijwel elke app, website en apparaat die iets met het internet doet zal zeer vergelijkbare praktijken doen, dat snap je, hè?

Het is nu dat het je duidelijk voorgespiegeld wordt, waardoor het misschien opeens opvalt, maar dit is echt bij lange na niet extreem of uniek.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:06:
[...]
Vrijwel elke app, website en apparaat die iets met het internet doet zal zeer vergelijkbare praktijken doen, dat snap je, hè?

Het is nu dat het je duidelijk voorgespiegeld wordt, waardoor het misschien opeens opvalt, maar dit is echt bij lange na niet extreem of uniek.
Ja en Samsung is hier nog netjes in. Want volgens de GDPR moet elke telefoonbouwer je daar netjes een overzichtje van geven voor je het accepteert (en mogen ze het niet doen als je dat niet doet, maar ze kunnen dan wel functies achterhouden zoals Samsung Health).

Maar inderdaad op veel Chinese merken zie je daar niks van terug. Maar Samsung is het grootste merk in veel landen dus die zien de bui al hangen dat er van hen een voorbeeld wordt gemaakt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had 2 Play Systeem Services updates. Eerste check vroeg gelijk herstart, tweede was 58 mb download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:14
swhnld schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:48:
Ik had 2 Play Systeem Services updates. Eerste check vroeg gelijk herstart, tweede was 58 mb download.
Das die van februari

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:49
Bij mij druppelt de maartpatch binnen, 378 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Ik heb nu een eSIM toegevoegd naast de twee nanoSIMs. Een BNESIM (kende ik al van mijn galaxy watch), die hebben lifetime databundels, dat is erg handig voor noodgevallen. Maar tijdens testen merkte ik dat als ik de eSIM aanzet, altijd SIM2 uit moet. eSIM inruilen voor SIM1 kan dus niet. Weten jullie er misschien een workaround voor? Of moet ik het echt omdraaien?

De reden dat ik het niet wil omdraaien is dat ik heel veel contactpersonen heb gekoppeld aan de SIM en dat moet dan ook allemaal omgegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57
Llopigat schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:49:
Ik heb nu een eSIM toegevoegd naast de twee nanoSIMs. Een BNESIM (kende ik al van mijn galaxy watch), die hebben lifetime databundels, dat is erg handig voor noodgevallen. Maar tijdens testen merkte ik dat als ik de eSIM aanzet, altijd SIM2 uit moet. eSIM inruilen voor SIM1 kan dus niet. Weten jullie er misschien een workaround voor? Of moet ik het echt omdraaien?

De reden dat ik het niet wil omdraaien is dat ik heel veel contactpersonen heb gekoppeld aan de SIM en dat moet dan ook allemaal omgegooid.
Is er niet, heeft met Hardware te maken dat het zo mogelijk kan zijn. Vanaf de S24 serie kan het wel wat jij wil. Daar kan je wel gemixt draaien zonder een probleem en zoals je zelf wil. Ben er zelf ook tegen aangelopen en zo achtergekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 19-03-2025 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Same here. En je kan ook maar 1 esim tegelijk gebruiken. Heb ik zelf 'the hard way' ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:13
Prosperot schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:18:
Same here. En je kan ook maar 1 esim tegelijk gebruiken. Heb ik zelf 'the hard way' ondervonden.
Ik heb mijn best gedaan:
[Samsung Galaxy S20] eSIM + Dual Sim tegelijk gebruiken

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Ik had in mijn enthousiasme beide simkaarten laten omzetten naar esim... maar dat werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Mijn geluid is echt super laag in video's in de browser op o.a. Reddit, terwijl alle andere media gewoon hard genoeg is. Zie ik een instelling over het hoofd of is dit door een update veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W84 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:39:
Mijn geluid is echt super laag in video's in de browser op o.a. Reddit, terwijl alle andere media gewoon hard genoeg is. Zie ik een instelling over het hoofd of is dit door een update veroorzaakt?
Welke browser? En heb je al een andere browser (bijvoorbeeld Firefox) geprobeerd? Als het een update is geweest zit het probleem maar in een browser.

En dezelfde video op een ander apparaat, bijvoorbeeld een laptop? Om uit te sluiten dat het aan de video website ligt.

Overigens, heb je ook geprobeerd tijdens het afspelen van de video het geluid omhoog te zetten met de volume knoppen aan de zijkant van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

swhnld schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:55:
[...]

Welke browser? En heb je al een andere browser (bijvoorbeeld Firefox) geprobeerd? Als het een update is geweest zit het probleem maar in een browser.

En dezelfde video op een ander apparaat, bijvoorbeeld een laptop? Om uit te sluiten dat het aan de video website ligt.

Overigens, heb je ook geprobeerd tijdens het afspelen van de video het geluid omhoog te zetten met de volume knoppen aan de zijkant van de telefoon?
Ja, dat is het juist... de volumeknop moet helemaal op max gedrukt worden anders hoor ik amper iets. Maar het ligt kennelijk aan de Samsung browser, in Chrome is het harder. Bijzonder dat dit opeens zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHloyT16oMqEk0OKtbQwhFXAYjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdwzHteikAUKMHLs7jFQFPtX.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben jullie sinds de laatste Play services update ook dat ie op de achtergrond continue actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:19:
[Afbeelding]

Hebben jullie sinds de laatste Play services update ook dat ie op de achtergrond continue actief is?
Nee, maar je kunt even de cache legen, is een bekent probleem van de Play Services op Android dat dit zo af en toe gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
swhnld schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:35:
[...]

Nee, maar je kunt even de cache legen,
Had ik idd gister gedaan, helaas geen soelaas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

[Afbeelding]

Ik heb dit idd ook. Geen idee of ik dit altijd al had. cache legen helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29

13art

Moderator Mobile
[Afbeelding]

Even gekeken, tot nu toe vandaag 3:50 bezig op de achtergrond.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ha Allen,

Sinds februari update best wel veel problemen met mijn telefoon. Inderdaad ook bij Google Play Services op de achtergrond continu actief. En verder batterij binnen een 6-8 uur bijna leeg (80>15%). Daarnaast matcht het batterijgebruik niet met wat de "Batterij" status weergeeft. Dus volgens apps gebruik ik 6% maar in werkelijkheid zuigt de telefoon intussen bijna het dubbele op. Ik had deze telefoon gekocht omdat de batterijduur zo goed was, en ik kon makkelijk 1.5 dag doen op 1 batterij lading (95% over 2 dagen compleet tm januari), maar met de laatste updates is het in mijn optiek echt een drama (ongeveer 8 uur met vergelijkbaar gebruik).

Uiteraard zijn er allerlei opties om uit te zetten, maar daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen, vooral ook omdat alles wat nu op de telefoon staat, ik ook echt gebruik. Factory reset: al gedaan (en dat kost me ook veel tijd en frustratie omdat op twee bedrijven dan weer een nieuwe verbinding gemaakt moet worden met de twee factor auth apps).

Wat ik al geprobeerd heb: Andriod cache reset, en dan Batterijbescherming uitzetten. Dit lijkt dan een dag of twee goed te gaan en daarna dus precies hetzelfde probleem.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:50
Hier ook betterijproblemen sinds de laatste tijd...
Waar ik altijd een dag goed kon halen op 1 lading, lukt dat nu gewoon niet meer.

Heb ook aan factory reset zitten denken maar wacht hier even mee tot OneUI7.

Voor nu maar een extra draadloze lader meegenomen voor op het werk

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Houd dagelijks in de gaten of er een Google Play Systeem Services update is. Grote kans dat die het gaat oplossen, want dat is de boosdoener.

Dit doe je in Instellingen - Info Telefoon - Software gegevens - Google Play Systeem update.

Is er een update, telefoon erna her starten en nogmaals controleren.

Edit: vandaag was er een 12 mb update, nog wel steeds februari patch.

[ Voor 10% gewijzigd door swhnld op 26-03-2025 09:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giovanni2903
inmiddels die van maart beschikbaar, 55mb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHqGQmT4pkyHuax1da4adwECwg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FXf645fcoT9Zvn1UfeLSOiXs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door giovanni2903 op 26-03-2025 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
giovanni2903 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 23:04:
inmiddels die van maart beschikbaar, 55mb
[Afbeelding]
Hopelijk is hiermee de batterydrain opgelost!
Ga hem gelijk downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Voorzichtig concluderend helpt het hier niet zo veel. Wellicht zit er iets geks in de maartpatch zelf van Android/samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
ascent schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:44:
Voorzichtig concluderend helpt het hier niet zo veel. Wellicht zit er iets geks in de maartpatch zelf van Android/samsung
Wat heeft een Google Play system update te maken met battery drain ?

De Samsung security patches lossen toch deels dit probleem op ?

In mei word one ui7 uitgerold

Dat zal ook (misschien) battery drains oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Wellicht dat iets in de reguliere maartupdate triggert dat die playservice niet goed in sleep komt, zoiets redeneerde ik. Ik weet niet exact zeker of het begon met de algemene maartpatch of met 1 vd 2 recente play updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:39
Sinds een paar nachten gaat mijn wifi ineens weer aan. Geen idee welke app daarvoor verantwoordelijk is, maar ik hoop dat dat nu weer opgelost is. Niks irritanter dan wanneer je midden in de nacht plotsklaps je telefoon hoort rammelen. Ik ga vannacht meemaken. Wish me luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
cedras schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:47:
Sinds een paar nachten gaat mijn wifi ineens weer aan. Geen idee welke app daarvoor verantwoordelijk is, maar ik hoop dat dat nu weer opgelost is. Niks irritanter dan wanneer je midden in de nacht plotsklaps je telefoon hoort rammelen. Ik ga vannacht meemaken. Wish me luck!
Ga naar Wi-Fi Instellingen -> Geavanceerde Instellingen(drie puntjes rechts boven) -> Historie van Wi-Fi aan/uit om te zien welke app hiervoor verantwoordelijk is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cedras schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:47:
Ipv wifi uit, kun je ok Niet Storen aan zetten.
Scheelt accu, en bepaalde onderhoudsprocessen kunnen dan wel gebeuren zoals backups, updates, etc. die willen dat je op de wifi zit, zonder gestoord te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jouke74
Batterij issues: Probleem 1 idd de google play services, laatste update maakt het ietsje beter.

Twee na discussie met Samsung Customer Service en wat lezen op het web:

1. Schakel batterybescherming uit (oef ja).

2. Doe dan een softe reset (volume knop omlaag en powerknop vasthouden tot de telefoon restart).

3. Ga door met je telefoon tot ie helemaal leeg is en vanzelf uitschakelt

4. Laad em overnacht volledig op tot 100%.

5. Laat de batterijbescherning uit anders begint het weer opnieuw.

So far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markies
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-09 10:21
Als je een liefhebber bent van een lege batterij en het iedere dag opladen is dit een aanrader, anders niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09
markies schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:26:
Als je een liefhebber bent van een lege batterij en het iedere dag opladen is dit een aanrader, anders niet doen
Eh, ok... ook nog enige onderbouwing? Want zie niks in dat lijstje wat dat zou veroorzaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:22
m0ridin schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Eh, ok... ook nog enige onderbouwing? Want zie niks in dat lijstje wat dat zou veroorzaken...
Waarschijnlijk het constant doorladen tot 100% ipv de 80% middels batterijbescherming ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jouke74
Ja maar ik vermoed dus dat de batterijbescherming dus steeds een kleiner Window geeft. Dus eerst 80%, dan 80% van 80% en zo door. Wanneer en waarom dat gebeurd weet ik niet, ik denk dat het mis gaat met de calibratie. Maar op een gegeven moment kon ik net 6 uur mijn telefoon benutten. Nu sinds de ochtend nog geen 25% gebruikt vanaf 100%. Wat voor mij betekend dat ik het oude gebruik van ongeveer 2 dagen op een lading weer terug heb.

Dan krijg je dus een beetje het punt wat beter is, twee keer per dag laden tot 80% met bijna dubbel zo veel gebruik. Of 1x per twee dagen?

Ik heb liever dat ik overdag niet hoef in te pluggen op mijn werk. Het is een keuze die ieder zelf kan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
Juancho schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:02:
[...]

Waarschijnlijk het constant doorladen tot 100% ipv de 80% middels batterijbescherming ;)
Ach ja, ik heb die batterysaver zut nog nooit ingeschakeld en heb mijn S23 ultra nu ruim 2 jaar...

Volgens adb is mijn battery health nog ~96% en volgens accubattery ~91%. Van beiden geen idee hoe betrouwbaar ze zijn, maar ik red nog makkelijk een dag op de batterij.

En MOCHT het echt bagger worden qua batterij is deze via samsung te vervangen voor 69 euro... ook geen ramp.

Ik blijf het gewoon niet logisch vinden:

"Ik gebruik maar 80% van mijn batterij zodat ik later niet nog maar 80% van mijn batterij heb!" ofzo?

Gebruik ik liever 100% van mijn batterij en als ik later dan nog maar 80% over heb (en die weer voor 100% gebruik) dan heb ik evenveel als met die bescherming aan.

Ah well...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
m0ridin schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:29:
[...]

Ach ja, ik heb die batterysaver zut nog nooit ingeschakeld en heb mijn S23 ultra nu ruim 2 jaar...

Volgens adb is mijn battery health nog ~96% en volgens accubattery ~91%. Van beiden geen idee hoe betrouwbaar ze zijn, maar ik red nog makkelijk een dag op de batterij.

En MOCHT het echt bagger worden qua batterij is deze via samsung te vervangen voor 69 euro... ook geen ramp.

Ik blijf het gewoon niet logisch vinden:

"Ik gebruik maar 80% van mijn batterij zodat ik later niet nog maar 80% van mijn batterij heb!" ofzo?
Hmm mijn S23 (niet ultra) is nu iets meer dan 1 jaar oud, altijd op 80% beperkt (nouja 85% toen het nog Android 13 was), en hij staat nu op 98% volgens adb. Dus 2% per jaar net als jij. Heb je al die tijd wel snel geladen? Dat schijnt ook wel slecht te zijn. Zelf doe ik dat nooit tenzij ik het echt nodig heb.

Maar ik vind het wel logisch omdat ik niet elke dag de volle batterij nodig heb. Als ik een dag op pad ga ofzo dan laad ik hem wel op tot 100%. Maar zo doordeweeks thuis doe ik er toch niet zoveel mee, daar heb ik voldoende echte computers. En als ik weg ben is het maar een uur of 2-3. Dan is die 80% prima. Op het werk gebruik ik hem ook niet veel (en als ik het al doe dan gebruik ik de DeX dock). En daarom ligt hij dus vaak aan de lader, en dan zou hij vermoedelijk veel meer tijd op 100% doorbrengen dan de jouwe. Als ik in home assistant kijk (die houdt het netjes bij) dan schommelt hij bijna elke dag tussen 80 en 40%. Ideale waarden om hem lang mee te laten gaan.

En vergeet niet: als ik die 100% dan wel nodig heb, dan heb ik dat waarschijnlijk langer in de toekomst ook nog, op de momenten dat ik er wel om zit te springen.

En ja hij kan vervangen worden maar dat gaat meestal wel ten koste van de waterdichtheid, en je bent hem een tijdje kwijt.

[ Voor 15% gewijzigd door Llopigat op 28-03-2025 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Llopigat Yup, uber max snelladen waar het maar kan...

Maar fair enough hoor, snap je denkwijze compleet en zie wel dat dat handig en praktisch kan zijn. Maar ik hb persoonlijk geen zin om ermee bezig te zijn, ik laad mijn telefoon meestal 's ochtends op nadat ik wakker wordt en het percentage laag is.

Dat gaat dus snel en hij ligt dus zelden aan de lader als hij al 100% is...

Ik vervang mijn telefoon zo'n beetje om de 3 jaar oid, dus wat dat betreft is het ook niet enorm belangrijk voor me dat hij 6 jaar mee moet gaan.

ps. Volgens samsung servicecentre zijn je toestellen gewoon volledig waterdicht en aan alle eisen voor garantie voldoenend na reparatie dus dat is ook geen punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
swhnld schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:08:
Houd dagelijks in de gaten of er een Google Play Systeem Services update is. Grote kans dat die het gaat oplossen, want dat is de boosdoener.

Dit doe je in Instellingen - Info Telefoon - Software gegevens - Google Play Systeem update.

Is er een update, telefoon erna her starten en nogmaals controleren.

Edit: vandaag was er een 12 mb update, nog wel steeds februari patch.
Net ook even gecontroleerd en ik heb nu de beveiliging update van 1 maart.

S23 Ultra

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Geraedus schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 21:26:
[...]

Net ook even gecontroleerd en ik heb nu de beveiliging update van 1 maart.

S23 Ultra
Met OneUI 7 beta 2 zit je op de beveiliging update van 1 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Thombias schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:48:
[...]

Met OneUI 7 beta 2 zit je op de beveiliging update van 1 april.
Is die al beschikbaar voor s23 ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:13:
[...]

Niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:13:
[...]

Op XDA forum is die te downloaden.
Je kan die dan zelf side-loaden via ADB.

Ik draai deze al enkele dagen. En ben nog geen problemen tegen gekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Thombias op 31-03-2025 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:05
Thombias schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:25:
[...]

Op XDA forum is die te downloaden.
Je kan die dan zelf side-loaden via ADB.

Ik draai deze al enkele dagen. En ben nog geen problemen tegen gekomen.
En werkt alles nog, banking apps bijvoorbeeld?
Las dat wanneer je de beta gaat draaien banking apps/contactloos betalen niet meer zou werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:49:
[...]

En werkt alles nog, banking apps bijvoorbeeld?
Las dat wanneer je de beta gaat draaien banking apps/contactloos betalen niet meer zou werken?
Alles werkt probleemloos zoals de OneUI 6.1 versie.

Vanaf 11 april wordt de final update uitgerold.
Dus als je niet wilt experimenteren raad ik aan daar op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Thombias schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:15:
[...]

Alles werkt probleemloos zoals de OneUI 6.1 versie.

Vanaf 11 april wordt de final update uitgerold.
Dus als je niet wilt experimenteren raad ik aan daar op te wachten.
Dat is,voor de s24 serie

Voor de s23 serie nog een maandje wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Vincent91 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:24:
[...]

Dat is,voor de s24 serie

Voor de s23 serie nog een maandje wachten
Bron?

Lees van alles van 17 tot 24/eind april, maar mei heb ik volgens mij nog niet langs zien komen...

Anyway, we merken het wel... Die 2 of 3 weekjes extra maken me ook weinig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:07
https://r2.community.sams...sound-issue/td-p/18732458
Meer mensen met ook dit probleem? Ik zat al te zoeken waarom dit nou gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galukon schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:46:
Nee, geen last van, maar ik ben ook niet handmatig gaan sideloaden om de beta te kunnen testen.
Ik zou zeggen dat de beta test doet wat die moet doen, namelijk fouten vinden dat die voor productie opgelost kunnen worden.

Heb je je ook al aangemeld bij Samsung met hetzelfde probleem in jou beta test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:07
swhnld schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:56:
[...]

Nee, geen last van, maar ik ben ook niet handmatig gaan sideloaden om de beta te kunnen testen.
Ik zou zeggen dat de beta test doet wat die moet doen, namelijk fouten vinden dat die voor productie opgelost kunnen worden.

Heb je je ook al aangemeld bij Samsung met hetzelfde probleem in jou beta test?
Ah ik had het gevonden op Google. Lijkt er op dat of hij hem in het verkeerde topic gemaakt heeft of het ook in de live versie zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 08:25
Galukon schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:46:
Ik heb een Tesla model S en gebruik TeslAA om Android Auto via de browser weer te geven.

Sinds de laatste veiligheidsupdate is het zo dat als er een flitsmelding is via Flitsmeister, mijn muziek daarna op mute blijft en ik inderdaad mijn telefoon opnieuw moet starten.
Zeer irritant.

<edit>
Ik draai overigens geen beta of OneUi 7.

[ Voor 4% gewijzigd door DJvL op 02-04-2025 21:33 ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:27
DJvL schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:31:
[...]

Sinds de laatste veiligheidsupdate is het zo dat als er een flitsmelding is via Flitsmeister, mijn muziek daarna op mute blijft en ik inderdaad mijn telefoon opnieuw moet starten.
Zeer irritant.

<edit>
Ik draai overigens geen beta of OneUi 7.
Ik heb een vergelijkbaar issue op de S25+.
Mijn telefoon is draadloos verbonden met AA wireless. Nadat flitsmeister een melding heeft gegeven gaat bij mij de muziek daarna wel door maar ik kan niet meer met de stuurbediening een volgend nummer kiezen. Als ik dan wil bellen heb ik ook geen geluid meer. Wanneer ik na de rit via mijn Bluetooth headset muziek wil luisteren of een video wil afspelen dan heb ik ook geen geluid meer. Ik moet dan de telefoon herstarten, heel irritant. Nu vraag ik mij af of de fout in de maart patch zit of toch in flitsmeister.

Update: Aan de reviews van flitsmeister te zien in de play store zit de bug in flitsmeister.
De app updaten heeft geholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Megapaul op 04-04-2025 08:29 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 08:25
Megapaul schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:42:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar issue op de S25+.
Mijn telefoon is draadloos verbonden met AA wireless. Nadat flitsmeister een melding heeft gegeven gaat bij mij de muziek daarna wel door maar ik kan niet meer met de stuurbediening een volgend nummer kiezen. Als ik dan wil bellen heb ik ook geen geluid meer. Wanneer ik na de rit via mijn Bluetooth headset muziek wil luisteren of een video wil afspelen dan heb ik ook geen geluid meer. Ik moet dan de telefoon herstarten, heel irritant. Nu vraag ik mij af of de fout in de maart patch zit of toch in flitsmeister.

Update: Aan de reviews van flitsmeister te zien in de play store zit de bug in flitsmeister.
De app updaten heeft geholpen.
Ik gebruik de laatste versie (2 april) al. Toen heb ik ook de update geïnstalleerd. Toevallig dus, maar Flitsmeister gaat erin duiken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfefpnqkUyYaodd4hir7utB7AEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDpmnFsvfHB2uca8QHP1jOKu.jpg?f=fotoalbum_large

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• acale
  • Laatst online: 19:55
Voor iedereen die net als ik Swiftkey gebruikt, lees dit eerst voordat je one ui 7 gaat installeren
https://www.sammyfans.com...g-this-popular-buggy-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
acale schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:03:
Voor iedereen die net als ik Swiftkey gebruikt, lees dit eerst voordat je one ui 7 gaat installeren
https://www.sammyfans.com...g-this-popular-buggy-app/
Swiftkey is een systeem app op dit moment, dus als die bij de uitrol op de S23 serie problemen gaat geven is echt slecht, gelukkig kun je het of voor zijn, of een extern toetsenbord aansluiten om er omheen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Begrijp ik goed dat je voor installatie even de default samsung keyboard aanzetten en na installatie One UI7 je weer SwiftKey kan instellen als voorkeur?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Juancho schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:47:
Begrijp ik goed dat je voor installatie even de default samsung keyboard aanzetten en na installatie One UI7 je weer SwiftKey kan instellen als voorkeur?
Voor nu wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MY4RhdmIQIcwVjEkDOuSQBd9hks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zr83rsOidB8XN6YLIFuhyPE3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 197% gewijzigd door Thombias op 12-04-2025 09:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• acale
Microsoft heeft een update uitgebracht voor SwiftKey die dit probleem op zou moeten lossen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
De OneUI 7 Android 15 stabiele versie voor de S23 serie is ook gelekt(oa. S918BXXU8DYD1) LINK

[ Voor 6% gewijzigd door Thombias op 14-04-2025 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:05
Thombias schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:42:
De OneUI 7 Android 15 stabiele versie voor de S23 is ook gelekt(S918BXXU8DYD1) LINK
Mmmmm dat is verleidelijk om te side loaden op mijn Ultra _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Als iemand de nieuwe AMS binnen heeft, zou die dan kunnen checken of je nog steeds de DeX Classic optie hebt? Dat is deze optie (alleen zichtbaar vanuit DeX zelf!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNp1eA1mQQNQi7aI6QMG5B84qyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GZakZfNKxfOUw5ZHoqB7DASl.png?f=fotoalbum_large

De nieuwe DeX is waardeloos (net als alles dat 'nieuw' is tegenwoordig zoals de 'nieuwe outlook' in office). Dus als die in OneUI 7 zit dan hou ik de update even af want ik gebruik DeX nogal veel.

De Classic DeX is echt voor gebruik als 'desktop' gemaakt. De nieuwe is gewoon wat je krijgt op een Samsung tablet en die is veel beperkter.

[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 14-04-2025 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10
Thombias schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:42:
De OneUI 7 Android 15 stabiele versie voor de S23 serie is ook gelekt(oa. S918BXXU8DYD1) LINK
Frontpage nieuws: 'Samsung pauzeert One UI 7-update vanwege ernstige bug'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dus het lag niet aan Swiftkey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
Tja, moeilijk te zeggen inderdaad. Hier een kort artikel over 2 bugs die mogelijk ervoor gezorgd hebben dat de update op pauze is gezet
https://www.sammobile.com...pause-will-frustrate-you/

Maar goed, alleen Samsung weet de echte reden. Afwachten dan maar.

[ Voor 52% gewijzigd door acale op 14-04-2025 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:17
Meer mensen last van een extreem slechte batterijduur na de update van 31 maart? Ik haal net iets meer dan 3 uur SoT en zie bij gebruik elke minuut een procentje eraf gaan...

Helemaal geen gekke appstats etc. Zou die batterij na 2 jaar al zo op zijn eind kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
Sarrr schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:21:
Meer mensen last van een extreem slechte batterijduur na de update van 31 maart? Ik haal net iets meer dan 3 uur SoT en zie bij gebruik elke minuut een procentje eraf gaan...

Helemaal geen gekke appstats etc. Zou die batterij na 2 jaar al zo op zijn eind kunnen zijn?
Ik heb dit al langer.
Waar ik eerder altijd tot 80% laade en aan het eind van de dag genoeg over had laad ik nu tot 100% en moet ik halverwege bijladen om überhaupt einde van de dag te halen.

Mijn plan is dan ook om als de OneUI 7 update er is de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
In de hoop dat het dan over is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:17
RvD86 schreef op maandag 14 april 2025 @ 21:49:
[...]

Ik heb dit al langer.
Waar ik eerder altijd tot 80% laade en aan het eind van de dag genoeg over had laad ik nu tot 100% en moet ik halverwege bijladen om überhaupt einde van de dag te halen.

Mijn plan is dan ook om als de OneUI 7 update er is de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
In de hoop dat het dan over is
Heel herkenbaar inderdaad, ik haal met 100% ook niet eens overdag meer. Gisteren rond lunchtijd volledig opgeladen, toen ik rond 22 uur de trein naar huis pakte viel hij uit. In de tussentijd amper schermtijd gehad.

Laten we inderdaad hopen dat de update wat doet. Wilde toch nog wel graag een jaartje rekken met deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net weer een Play Systeem update van 1,3 Mb op mijn S23U. Blijft op maart staan overigens (wat ik gezien het formaat ook verwacht had).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:32

Gaitman

The Real One

Ja, hier ook sinds kort. Laad ook maar tot 80% op. Dus dat zou juist batterij slijtage tegen moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
Helaas de S23 Ultra laten vallen en scherm kapot.

Ik heb er voor gekozen om de S23 Ultra via de ophaalservice van samsung ter reparatie aan te bieden.
De scherm reparatie kosten was 269 euro (exclusief btw) en voor 20 euro bij betaling is ook de batterij vervangen.

Sinds een week de telefoon terug en moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben, telefoon is ziet er weer nieuw uit en de klachten die ik had over de levensduur van de batterij die ik had met uitvallen zodra de batterijduur 10% was zijn opgelost.

Fingers crossed dat de telefoon nu nog minimaal 2 jaar mee gaat, geen reden om momenteel te upgraden.

Zeker een aanrader om de batterij te laten vervangen als levensduur problemen zich aanhouden.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:32

Ja hier ook. 🤔
Pagina: 1 ... 53 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos