Mobiele data valt weg op S23 Ultra sinds One UI 8.5
Sinds de update naar One UI 8.5 heb ik op mijn Galaxy S23 Ultra regelmatig problemen met mobiele data.
Toestel: Galaxy S23 Ultra, One UI 8.5
Operator: Proximus (België)
Setup: dual SIM, mobiele data via de Proximus-SIM, 5G uitgeschakeld
Symptomen:
- Mobiele data valt weg terwijl het toestel gewoon 4G en 3 streepjes bereik toont.
- Webpagina's laden niet of geven foutmeldingen, ook na vernieuwen.
- Het gebeurt zowel onderweg als thuis in de zetel, dus het lijkt niet aan het wisselen van masten te liggen.
- Vliegtuigmodus aan/uit helpt soms tijdelijk.
Al geprobeerd:
- APN-instellingen gecontroleerd (internet.proximus.be)
- 5G uitgeschakeld, zonder resultaat
Het toestel blijft aangemeld op het netwerk, maar de datasessie blijft hangen en herstelt zich niet vanzelf. Op de Samsung Community melden meerdere S23-gebruikers wereldwijd hetzelfde sinds 8.5.
Samsung Belgium heeft mij via WhatsApp bevestigd dat het probleem bij hen bekend is, maar gaf verder geen informatie over de oorzaak of wanneer er een oplossing komt.
Sinds de update naar One UI 8.5 heb ik op mijn Galaxy S23 Ultra regelmatig problemen met mobiele data.
Toestel: Galaxy S23 Ultra, One UI 8.5
Operator: Proximus (België)
Setup: dual SIM, mobiele data via de Proximus-SIM, 5G uitgeschakeld
Symptomen:
- Mobiele data valt weg terwijl het toestel gewoon 4G en 3 streepjes bereik toont.
- Webpagina's laden niet of geven foutmeldingen, ook na vernieuwen.
- Het gebeurt zowel onderweg als thuis in de zetel, dus het lijkt niet aan het wisselen van masten te liggen.
- Vliegtuigmodus aan/uit helpt soms tijdelijk.
Al geprobeerd:
- APN-instellingen gecontroleerd (internet.proximus.be)
- 5G uitgeschakeld, zonder resultaat
Het toestel blijft aangemeld op het netwerk, maar de datasessie blijft hangen en herstelt zich niet vanzelf. Op de Samsung Community melden meerdere S23-gebruikers wereldwijd hetzelfde sinds 8.5.
Samsung Belgium heeft mij via WhatsApp bevestigd dat het probleem bij hen bekend is, maar gaf verder geen informatie over de oorzaak of wanneer er een oplossing komt.