Mocht dit een eigen topic vereisen, dan sorry voor dit bericht.
Hoe veilig, effectief en privacy vriendelijk is de spam beveiliging van Samsung?
De betreffende service is van Hiya, en ik ken dat bedrijf niet.
Reden dat ik dit vraag is dat de spam telefoontjes die wij de laatste maanden krijgen nu mij gewoon te veel worden, 9 van de 10 keer neem ik niet op, omdat ik meestal wel weet wie mij gaat bellen (nummer is mij bekend of een contact), omdat ik weet wanneer ik gebeld zal worden (instantie) of omdat het een onbekend nummer is (het valt op dat scam calls de laatste tijd bijna altijd een "Nederlands" nummer tonen, dus hoe raar dit ook klinkt onbekende (= onzichtbaar) nummers zijn tegenwoordig in ons geval geen scam calls.
Maar vandaag wel erin getrapt, 2 keer binnen 10 minuten ook nog.
We hadden eten besteld, en hoewel die tent een normale lijn heeft bellen ze soms met mobiel nummer (meestal de bezorger zelf, als ze de ingang weer eens niet kunnen vinden).
Dus mijn partner had 2 keer opgenomen, de kans was aanwezig dat het betreffende dat zou gaan, maar nee het was 2 keer een Pay-Pal scam call (met een vreselijk neppe robot stem).
We overwegen dus de spam beveiliging aan te zetten, maar hoe goed werkt dat tegenwoordig en is het privacy vriendelijk genoeg (geen zin in dat dingen via via gaan als dat niet nodig is).
Reden dat het uit staat is namelijk vanwege mijn ervaringen uit het verleden, Nederlandse nummers zelfs als ze scam waren werden destijds niet geblokeerd, onbekende (= onzichtbaar) weer wel, terwijl die vaak in ons geval legitiem zijn.
Iemand ervaring hiermee of meer info? Ik neem scam calls liever niet op (weten ze meteen dat je nummer actief is, of nemen ze je stem op enz).
Want het gebeurt niet elke dag gelukkig, soms is het een hele week stil, en soms heb ik 3 of meer telefoontjes op 1 dag, maar ik wil ook niet dat er straks legitieme telefoontjes geblokkeerd worden, vooral die waar de nummer juist niet zichtbaar is.