As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Dat vind ik persoonlijk niks, .5x is de sweet spot imo.penicks schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:05:
[...]
zet je toch gewoon standaard helemaal uit? voelt -tig keer snappier dan, doe ik al sinds mijn eerste android
Download de Home up Good lock module en zet de Home gesture animation tuning op Dynamic of bij simple tuning op Fast, voor nog soepelere en snellere animaties.ChiMan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:03:
[...]
Wow wat een verbetering
Zijn er nog meer aanbevolen aanpassingen in dev mode?
/f/image/8U3hig9wCWfqscJp5LrQr414.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door edgarf28 op 09-05-2025 18:49 ]
Home gestures ook maar eens aangezet en op Dynamisch.edgarf28 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:48:
[...]
Download de Home up Good lock module en zet de Home gesture animation tuning op Dynamic of bij simple tuning op Fast, voor nog soepelere en snellere animaties.
[Afbeelding]
En man wat gaat alles snel nu. Het zal misschien tussen de oren zitten, maar het lijkt net of internet pagina's sneller laden.
PSN : Geraedus
Waar, maar dit 'gevoel' is wel waar je de dag mee doorkomt. Ik ervaar hetzelfde; voorheen hoefde ik me echt geen zorgen te maken als ik een tot 85% geladen telefoon meenam en de hele dag wilde gebruiken. Nu, als ik rond 12:30 de boel van de lader trek en een zonnig middagje weg ben, dan red ik het tot circa 19u. Ja, dan gebruik ik mijn telefoon misschien meer met reizen/camera maar dat is echt geen fijn 'gevoel' dat je de laatste procenten voor je ogen ziet wegglijden.japie06 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:32:
Hier nog steeds prima accuduur. Ik vraag me af hoeveel dit tussen je oren zit. Zolang je geen harde cijfers hebt, blijven dit soort zaken altijd op gevoel. Je moet echt gaan meten wil je dit zeker kunnen weten. Hoeveel verbruikt je telefoon met je scherm uit, hoeveel met je scherm aan? Wat is het verschil over de tijd?
Daarnaast slijt een batterij altijd wat harder op het begin. Echt bij elke nieuwe telefoon is de accuduur in de eerste weken subliem en neemt daarna langzaam af. Je accu slijt gewoon door gebruik (en je kan dit zeker beïnvloeden!). Laad niet tot 100%. Laat je accu nooit helemaal leeg worden. Niet warmer dan 35 graden laten worden. Idealiter blijf je tussen 20 en 80% SoC.
Opladen tot 80% 'durf' ik dus niet eens meer, die 20 extra blijken hard nodig.
Edit: nu enkele weken Batteru Guru gebruikt en die geeft aan dat mijn batterijgezondheid nog 88% is. Dat lijkt me op zich niet heel slecht..? Vraag me af hoeveel zin het heeft die te vervangen.
[ Voor 6% gewijzigd door Sarrr op 12-05-2025 09:30 ]
Dit zal een van de grootste oorzaken zijn. Het scherm is bij uitstek het onderdeel wat het meeste energie vraagt van een smartphone. Op een zonnige dag moet het scherm op zijn felst zijn en vraagt dan nog meer energie.Sarrr schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:29:
[...]
een zonnig middagje weg ben, dan red ik het tot circa 19u.
[...]
Oplossing is de automatische helderheid op die momenten uit te zetten, dan gaat het scherm niet in de overdrive voor maximale helderheid.japie06 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:55:
[...]
Dit zal een van de grootste oorzaken zijn. Het scherm is bij uitstek het onderdeel wat het meeste energie vraagt van een smartphone. Op een zonnige dag moet het scherm op zijn felst zijn en vraagt dan nog meer energie.
Nog een ander dingetje in de zon is dat de telefoon heet kan worden, en dat is ook niet gunstig voor de accu. Dus houd de telefoon zoveel mogelijk uit de zon.
Er is wel degelijk iets aan de hand met de accuduur, zelfs als mensen hier claimen van niet. Kijk maar eens op de s23 subreddit, daar wordt steen en been geklaagd op het moment.Sarrr schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:29:
[...]
Waar, maar dit 'gevoel' is wel waar je de dag mee doorkomt. Ik ervaar hetzelfde; voorheen hoefde ik me echt geen zorgen te maken als ik een tot 85% geladen telefoon meenam en de hele dag wilde gebruiken. Nu, als ik rond 12:30 de boel van de lader trek en een zonnig middagje weg ben, dan red ik het tot circa 19u. Ja, dan gebruik ik mijn telefoon misschien meer met reizen/camera maar dat is echt geen fijn 'gevoel' dat je de laatste procenten voor je ogen ziet wegglijden.
Opladen tot 80% 'durf' ik dus niet eens meer, die 20 extra blijken hard nodig.
Edit: nu enkele weken Batteru Guru gebruikt en die geeft aan dat mijn batterijgezondheid nog 88% is. Dat lijkt me op zich niet heel slecht..? Vraag me af hoeveel zin het heeft die te vervangen.
En nee, dit was daar niet altijd zo. Tot een aantal maanden geleden was iedereen nog lyrisch over de accuduur en postte de één nog langere SoT dan de ander. Dit is compleet omgeslagen en dat is geen toeval.
De S23 is natuurlijk ook al even op de markt dus dat alles wat minder wordt, ook je batterij, is toch redelijk logisch? Als het maar geen enorme verschillen zijn. Persoonlijk gezien doet mijn s23 het weer beter dan voor de update. Erg blij mee. Ik weet niet wat het was maar de weken voor de update wat de batterij een klap minder.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Ik denk dat het ook uitmaakt hoe je er mee omgaat. Ik heb hem altijd op 80% (eerst 85%) en zonder snelladen. Ik denk/hoop dat dat ook uitmaakt.
Helaas heb ik geen goede manier gevonden om de batterijstatus te meten. Android houdt het sinds versie 14 bij en er is een app voor: https://gitlab.com/narektor/batt . Die heb ik geinstalleerd en de ADB commando's uitgevoerd om hem toegang te geven. Nu geeft hij wel gegevens weer maar volgens mij niet de goede. Charge cycles staan op 0, dat kan natuurlijk niet. Dus ik vertrouw de accukwaliteit van 100% ook niet. Ik denk dat Samsung deze API blokkeert.
Edit: Sorry ik had dat van die app al genoemd vorige week zie ik. Ik dacht dat het op een andere site was geweest.
[ Voor 15% gewijzigd door Llopigat op 12-05-2025 23:23 ]
Het troubleshooten is lastig doordat soms zaken door elkaar lopen, soms mensen oude problemen refereren die er niet meer zijn.
Maar troubleshooten is wel nodig wil je een probleem oplossen, alleen klagen geeft geen inzicht van de oorzaak.
Dus zie of hoor je klachten, dan suggereer ik de mensen aan te sporen te kijken naar de oorzaak. Beginnende met alles updaten, en eindigde met een fabrieksinstellingen reset zonder backup terugzetten en zien wat er dan gebeurt. Met geluk helpt de eerste optie, met minder geluk de laatste, met pech geen een en blijft over een case te melden bij de fabrikant voor support.
Wat jammer, ik had gedacht dat ze met OneUI7 standaard naar Vulkan zouden gaan... dit maar eens proberen!m0ridin schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:48:
[...]
Je kan Vulkan enablen (moet alleen bij elke restart opnieuw gedaan worden):
https://xdaforums.com/t/h...n-galaxy-devices.4733096/
Kan wat issues met sommige apps opleveren (zelf nog niet gemerkt).
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Heb het nu 2 weken op Vulkan draaien en merk niet aanneembare verbetering in accuduur.Jassy schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:33:
[...]
Wat jammer, ik had gedacht dat ze met OneUI7 standaard naar Vulkan zouden gaan... dit maar eens proberen!
S23U
[ Voor 4% gewijzigd door Geraedus op 13-05-2025 16:59 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Prosperot op 13-05-2025 17:26 ]
Wat is het versienummer? Op mijn S25 Ultra geen update beschikbaarGeraedus schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:50:
Er is nu ook een nieuwe update uit voor de Samsung Startpagina One UI beschikbaar via de Samsung Store.
edgarf28 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:01:
[...]
Wat is het versienummer? Op mijn S25 Ultra geen update beschikbaar
:strip_exif()/f/image/QCQENMXaBRMFgHwxh9BipAct.jpg?f=fotoalbum_large)
Play versie 25.18.33 op de S23edgarf28 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:01:
[...]
Wat is het versienummer? Op mijn S25 Ultra geen update beschikbaar
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jGNmvohOlf82r0oj65RN75dI.jpg?f=user_large)
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of hebben gehad?
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Same, aan de andere kant ook geen problemen dus ik laat thet maar even zo... Maar als ik de telefoon een keer moet herstarten zal ik hem weer even op opengl laten, kijken of ik dan alsnog iets merk.Geraedus schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:11:
[...]
Heb het nu 2 weken op Vulkan draaien en merk niet aanneembare verbetering in accuduur.
Wilde eigenlijk ook een keer een pcmark accutest doen oid, maar die duren zo enorm lang daar heb ik ook geen zin in. Kan hem een keer een 4u laten draaien (vanaf 100% accu) en zien of daar een verschil in batterijgebruik te merken is,.
[ Voor 22% gewijzigd door m0ridin op 14-05-2025 06:44 ]
Google Maps. Onder: Opties, locatie delen.Farabi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:03:
Wat is een goede app om elkaars locatie te volgen?
Als jullie allebei een samsung hebben, kan dit ook in een Samsung Find.Farabi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:03:
Daarnaast heeft Google deze week een update uitgebracht in de Find My Device app, waar je dus ook je locatie met andere kan delen. Dat gaat op basis van je Google account.
Google mapsFarabi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:03:
Mijn ervaring is wel dat dit op samsungs met 'exynos inside' zoals de A55 al wel eens wilt haperen. Met de S23 geen probleem.
[ Voor 27% gewijzigd door chrpmm op 15-05-2025 10:22 ]
Heb je hier een samsung account voor nodig?japie06 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:18:
[...]
Als jullie allebei een samsung hebben, kan dit ook in een Samsung Find.
Daarnaast heeft Google deze week een update uitgebracht in de Find My Device app, waar je dus ook je locatie met andere kan delen. Dat gaat op basis van je Google account.
Dan heb je waarschijnlijk de one ui 7 update geïnstalleerd.ppeterr schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:43:
Joh, wat is er met mijn batterij icoontje aan de hand. De procentjes staan nu het icoontje, maar ik heb blijkbaar een nieuwe bril nodig...
Ja dat klopt, moet wel even aan een aantal dingen wennen blijkbaar. Maar dat icoontje vind ik flut.Geraedus schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:51:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk de one ui 7 update geïnstalleerd.
[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 15-05-2025 11:53 ]
Hoe wil je die informatie dan delen? Dat gaat alleen via een data verbinding.Farabi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:53:
ik heb eigenlijk een locatie-deler nodig waar ik geen internet bij nodig heb. vergeten te zeggen, sorry. werkt dat met google maps en whatsapp?
op de iphone heb je geen internet nodig. ik denk dat samsung ook wel een soortgelijke functie heeft?japie06 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:00:
[...]
Hoe wil je die informatie dan delen? Dat gaat alleen via een data verbinding.
Hebben andere telefoons (merk, model?) geen problemen om muziek te streamen naar je Wifi-speaker?MadMarky schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:38:
Ik heb met mijn S23 eigenlijk altijd problemen gehad om muziek af te spelen via Spotify Connect. Ik heb een wifi speaker waar alle telefoons in huis muziek op af kunnen spelen, maar mijn Samsung ziet deze vrijwel nooit. Enkel de Chromecast komt in de lijst voor (via Google Cast):
[Afbeelding]
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of hebben gehad?
Een gekke vraag misschien, maar ondersteunt de speaker wel Spotify Connect? Welk merk en model is het?
Dan heb je het over een andere functie, namelijk apparaten volgen. Dit zit in Samsung Find My Mobile bij 'Offline finding'.Farabi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:18:
[...]
op de iphone heb je geen internet nodig. ik denk dat samsung ook wel een soortgelijke functie heeft?
is dat een app of zit dat al op je telefoon? kon het niet vinden in de zoekfunctie.japie06 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:53:
[...]
Dan heb je het over een andere functie, namelijk apparaten volgen. Dit zit in Samsung Find My Mobile bij 'Offline finding'.
[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 15-05-2025 13:10 ]
Staat in de instellingen. Mijn telefoons staat in het Engels.Farabi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:09:
[...]
is dat een app of zit dat al op je telefoon? kon het niet vinden in de zoekfunctie.
Security and Privacy > Lost device protection > Find My Mobile > Offline Finding.
Met andere telefoons werkt het gewoon, met mijn vorige Samsung S10 ook. En dat wifi speaker was een beetje een simpele uitleg, het is een Marantz NR1711 receiver.StickMan schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:19:
[...]
Hebben andere telefoons (merk, model?) geen problemen om muziek te streamen naar je Wifi-speaker?
Een gekke vraag misschien, maar ondersteunt de speaker wel Spotify Connect? Welk merk en model is het?
2 symptomen:
- random wifi disconnects gevolg door een reconnect op de wifi binnen de 3-4 seconden. De tijd tussen disconnects varieert tussen 4 uur en 2 minuten.
- als ik thuiskom of op het werk en dus mijn telefoon van LTE naar wifi zou moeten overschakelen, doet hij dit niet, die blijft op LTE hangen. En als ik dan op het wifi icoontje klikt blijft die daar hangen op "enabling wifi". Ik moet telkens wifi uitschakelen en terug inschakelen om op wifi te geraken. Soms vergeet ik dit en gaat er natuurlijk een heleboel mobiele data door.
Ik heb dit uitgetest op 3 verschillende wifi netwerken - het ligt absoluut niet aan het wifi netwerk, met een compleet factory reset telefoon.
De winkel wil hem niet terugnemen, ze kunnen dit namelijk zelf niet reproduceren, en ook bij terugsturen naar fabrikant kreeg ik hem terug met "er is niets mis mee". Ik kan hem ook niet meer inruilen (had ik binnen 30 dagen moeten doe van aankoop - dus dom van mij)
Dit is al van in het begin dat ik de telefoon heb en ik probeer er nu mee te leven, maar zeker die wifi disconnects kunnen zeer irritant zijn, als dat midden in een bestelling of betaling is, is dat een gedoe.
Op het Samsung forum heb ik ondertussen iemand gevonden met hetzelfde probleem, maar geen idee wat de oplossing is als dit niet als fabrikagefout wordt aanzien...
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Je hebt op een Samsung de optie om alle netwerkinstellingen te resetten. Heb je die al eens geprobeerd?Valkske schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:57:
Iemand weet van dit wifi probleem met de Samsung S23 of andere Samsungs?
2 symptomen:
- random wifi disconnects gevolg door een reconnect op de wifi binnen de 3-4 seconden. De tijd tussen disconnects varieert tussen 4 uur en 2 minuten.
- als ik thuiskom of op het werk en dus mijn telefoon van LTE naar wifi zou moeten overschakelen, doet hij dit niet, die blijft op LTE hangen. En als ik dan op het wifi icoontje klikt blijft die daar hangen op "enabling wifi". Ik moet telkens wifi uitschakelen en terug inschakelen om op wifi te geraken. Soms vergeet ik dit en gaat er natuurlijk een heleboel mobiele data door.
Ik heb dit uitgetest op 3 verschillende wifi netwerken - het ligt absoluut niet aan het wifi netwerk, met een compleet factory reset telefoon.
De winkel wil hem niet terugnemen, ze kunnen dit namelijk zelf niet reproduceren, en ook bij terugsturen naar fabrikant kreeg ik hem terug met "er is niets mis mee". Ik kan hem ook niet meer inruilen (had ik binnen 30 dagen moeten doe van aankoop - dus dom van mij)
Dit is al van in het begin dat ik de telefoon heb en ik probeer er nu mee te leven, maar zeker die wifi disconnects kunnen zeer irritant zijn, als dat midden in een bestelling of betaling is, is dat een gedoe.
Op het Samsung forum heb ik ondertussen iemand gevonden met hetzelfde probleem, maar geen idee wat de oplossing is als dit niet als fabrikagefout wordt aanzien...
Daarnaast, doe eens een factory reset, en zet geen backup terug, ga dan nog eens testen? Dan heb je namelijk uitgesloten dat de fout komt uit een verborgen instelling die met de backup mee terug gezet wordt. Dat is ook de situatie waarin bijvoorbeeld een Samsung Service Center de telefoon zou testen en concluderen geen fout te vinden.
Maak als je kan dan ook een video van het probleem, op meerdere wifi netwerken, en post dat op Youtube met je verhaal erbij. Link dat aan een klacht op de Samsung Members community en kijk eens wat daaruit voort komt.
Werken bovenstaande opties niet zou ik een van de twee opties adviseren. Unlimited data abonnement nemen, of de telefoon inruilen.
Valkske schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:57:
2 symptomen:
Van dat tweede geen last van, wel de wifi issue.Ik heb dit uitgetest op 3 verschillende wifi netwerken - het ligt absoluut niet aan het wifi netwerk
Als ik de logs kijk disconnect hij en reconnect vrijwel meteen mitst de bereik met wifi voldoende is, anders duurt het paar minuten.
Probleem met meerdere routers (4) gehad, en alle (en alleen Samsung) Samsung apparaten thuis hebben dit (mijn S23, oude S23 van mijn partner, oude S22U van mij, Flip 6 van mijn partner, Tab S9 en Tab S9 FE)
Geen enkele andere apparaat heeft er last van, geen enkele andere merk van smartphones had er last van.
Ik had online gelezen dat meer mensen deze issue hebben, probleem komt voor op Wifi 6 en 7, niet op WiFi 5 (ac) (en als ik onze router (asus) thuis of die van mijn ouders (kpn) op wifi 5 instel is het probleem meteen weg)
mijn ouders hebben ook last van met hun samsung apparaten.
160mhz band staat uit op onze router dus daar ligt het niet aan, ligt ook niet aan het bereik en nogmaals alleen samsung apparaten hebben thuis en elders last van.
Resets hebben geen nut, dat lost het probleem hooguit voor paar dagen op, daarna begint het weer opnieuw.
Been there, done (a lot) that, meerdere routers uitgesloten van dit probleem, ligt echt puur aan Samsung.
Ik heb mij erbij neergelegd, meestal merk ik weinig van dit probleem gelukkig (meestal gebeurt het als ik mijn telefoon niet gebruik)
Maar het blijft irritant dat het gebeurt, vooral als je bezig bent met iets.
[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 16-05-2025 12:52 . Reden: typos ]
Van beide problemen heb ik gelukkig geen last van. Maar probleem 2 zou je waarschijnlijk als workaround een routine kunnen aanmaken op lokatie of netwerk getriggerd dat dan de WiFi uitgeschakeld wordt en daarna direct weer inschakelen.Valkske schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:57:
2 symptomen:
:strip_exif()/f/image/ZVZJ8rz74kw2MKHTIkvj0GIP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door codegro op 16-05-2025 15:46 ]
Maar dat is Bluetooth, dat werkt wel als ik het zou willen gebruiken. Geluidskwaliteit is dan wel een stuk minder.Elac schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:01:
@MadMarky Ik heb een soortgelijke versterker, Denon 4700, en daar zit op de afstandsbediening een Bluetooth knopje. Als je hier op drukt ziet hij hem wel. Bij mij werkt het dan wel, mijn Heos speaker is een ramp.
Spotify Connect gaat via wifi. Daarmee zou je alle compatible apparaten in hetzelfde netwerk moeten kunnen zien.
Dit heb ik kunnen oplossen in de instellingen:Valkske schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:57:
verbindingen > wi-fi > de 3 dots linksboven > intelligent wi-fi > de eerste optie uitzetten
Bij ons thuis hebben we een vergelijkbaar setup (Denon AVR-X2600 in de woonkamer, en een Denon Home 350 in de overkapping). Misschien zou je nog controleren in de netwerkinstelling/netwerkbediening van je NR1711 om op "altijd Aan" in te stellen. Als je NR1711 op DHCP is ingesteld, zou je ook in je router (of een andere DHCP-server) het IP-adres van je NR1711 vast te zetten (te reserveren).MadMarky schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:54:
[...]
Met andere telefoons werkt het gewoon, met mijn vorige Samsung S10 ook. En dat wifi speaker was een beetje een simpele uitleg, het is een Marantz NR1711 receiver.
Volgens mij niet als ik het zo snel zie. Denk dat je beter even een andere editor kan zoeken die dit wel kan.Farabi schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:16:
Ik wil een seconde geluid muten van een video. Waar kan ik dit het beste doen in het bewerkprogramma?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ja, heb ik ook last van.Valkske schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:57:
2 symptomen:
Is dit een nieuwe "feature" van android 15 en is het eruit gesloopt, of kan ik dit nog terugkrijgen?
Ff plaatje gegoogled:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/v2l5XEk0bf1gXXJzU53hGQen.jpg?f=user_large)
Die icoontjes krijg ik dus niet meer.
[ Voor 22% gewijzigd door Raymond op 23-05-2025 08:32 ]
Dat is al een keer voorbij gekomen, is ergens instelling anders sinds de update.Raymond schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:30:
Sinds de update (denk ik, het is me deze weke pas opgevallen) heb ik het volgende: op het vergrendelscherm zie ik nu geen icoontjes meer van notificaties. Dus geen gemiste oproepen, appjes en mails enzo. Dat zie ik nu pas na het ondergrendelen, bovenaan het scherm. Volgens mij heb ik alle instellingen gechecked, maar ik kan niet vinden hoe ik dit terugkrijg.
Is dit een nieuwe "feature" van android 15 en is het eruit gesloopt, of kan ik dit nog terugkrijgen?
Ff plaatje gegoogled:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/mGxK2xNvOv2RqcPcoh2Dot3l.jpg?f=fotoalbum_large)
De meldingen op kaarten zetten zou het weer goed zijn...
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Als je enkel icoontjes aan hebt staan, zoals ik, dan is de positie hiervan verplaatst naar linksboven. Eerder stond het inderdaad in het midden, onder de klok.Raymond schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:30:
Sinds de update (denk ik, het is me deze weke pas opgevallen) heb ik het volgende: op het vergrendelscherm zie ik nu geen icoontjes meer van notificaties. Dus geen gemiste oproepen, appjes en mails enzo. Dat zie ik nu pas na het ondergrendelen, bovenaan het scherm. Volgens mij heb ik alle instellingen gechecked, maar ik kan niet vinden hoe ik dit terugkrijg.
Ff plaatje gegoogled:
[Afbeelding]
Wel met zelfde account ingelogd?Farabi schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:21:
wie heeft hier youtube premium? de ads worden automatisch geskipt op mijn laptop. maar niet in de telefoon app? waar kan ik dit aanzetten?
Ik heb blijkbaar ook 2 accounts sinds ik premium heb.
[ Voor 4% gewijzigd door Raymond op 23-05-2025 09:40 ]
Thanks!
Die kaarten is anders qua weergave (dat heb ik liever niet). Blijkbaar idd verhuisd naar linksboven, wat op 1 of andere manier echt veel minder opvalt.
Deze gaat weer op de stapel "niet elke verandering is een verbetering"
jazeker, waar staat deze functie in de app? ik kon het snel niet vinden.Raymond schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:37:
[...]
Wel met zelfde account ingelogd?
Ik heb blijkbaar ook 2 accounts sinds ik premium heb.
Instellingen>account>ander account.Farabi schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:41:
[...]
jazeker, waar staat deze functie in de app? ik kon het snel niet vinden.
Daar kan ik nu uit twee accounts kiezen
ik heb dezelfde account.Raymond schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:42:
[...]
Instellingen>account>ander account.
Daar kan ik nu uit twee accounts kiezen
Ja, inloggen met dezelfde account waarop je premium hebt. Er valt niks aparts in te stellen.Farabi schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:21:
wie heeft hier youtube premium? de ads worden automatisch geskipt op mijn laptop. maar niet in de telefoon app? waar kan ik dit aanzetten?
Zag op reddit dat mensen de cache partitie legen via de recovery boot en daarna geen last meer hebben de batterydrain. zelf nog niet geprobeerd.berndw schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 07:20:
Vorige week de ONE UI 7.0 update geïnstalleerd. Beter niet kunnen doen, het grote voordeel van de lange batterijduur is helemaal verdwenen. Batterij vliegt nu leeg. Bij nauwelijks gebruik is hij einde middag gewoon op. Ik hoop dat ze dit nog oplossen. Ik neem aan dat ik niet de enige ben met dit probleem na de update?
Voor de volledigheid de instructies
https://eu.community.sams...-part-cache/td-p/10712166
[ Voor 10% gewijzigd door Asprine op 23-05-2025 15:52 ]
Ik heb het juist andersom. Deze instelling stond op Pictogrammen, maar omdat ik het gevoel had dat het niet was als voorheen, heb ik het omgezet naar Kaarten. Nu krijg ik bovenin een gegroepeerde melding ipv los en het belangrijkste: met Android Auto krijg ik geheel willekeurig soms wel maar meestal geen melding meer, wanneer er WhatsApp bericht binnen komt, zodat ik ze ook niet kan beantwoorden (Voice to Text).fredhuizinga schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:10:
[...]
Dat is al een keer voorbij gekomen, is ergens instelling anders sinds de update.
[Afbeelding]
De meldingen op kaarten zetten zou het weer goed zijn...
5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Soms gaat het een aantal dagen goed, soms heb ik het 10 keer op een dag.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Toevallig een hoesje waarbij je pasjes dicht bij het toestel hebt zoals Rijbewijs en/of ID kaart?The Executer schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:52:
Ik heb hier ook iets vreemds. Sinds de update naar Android 15/OUI 7 trilt mijn telefoon af en toe. Ongeveer dezelfde tril als van het toetsenbord, heel kort maar genoeg om te voelen als je hem in handen hebt. Geen gemiste oproepen of SMS'jes oid. Iemand die door herkent?
Je batterij is dan of niet goed gekallibreert of op het einde van z'n levensduur.giovanni2903 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 01:07:
zojuist iets vreemds, telefoon is 5 procent, scherm word ook helemaal donker. ik doe de lader erin en hij is ineens 43 procent. lader eruit, zakt naar 36 procent
Je kan proberen om eerst echt helemaal leeg te laten lopen. Gebruiken tot die echt uitvalt. Dan in een ruk opladen naar 100% + nog half uurtje aan de lader laten. Daarna weer helemaal naar 0 laten gaan.
Dit is niet echt goed voor je batterij maar zou de kalibratie van het bms weer in orde kunnen brengen.
Als dit niet helpt, gewoon een nieuwe batterij er in laten zetten.
Ik had een drain door 5G netwerk.berndw schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 07:20:
Vorige week de ONE UI 7.0 update geïnstalleerd. Beter niet kunnen doen, het grote voordeel van de lange batterijduur is helemaal verdwenen. Batterij vliegt nu leeg. Bij nauwelijks gebruik is hij einde middag gewoon op. Ik hoop dat ze dit nog oplossen. Ik neem aan dat ik niet de enige ben met dit probleem na de update?
Gebruik nu 4G netwerk en ik doe rustig weer 2 dagen voordat ik moet opladen.
Er is een app van Samsung die heet "good catch", onderdeel van Good lock.The Executer schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:52:
Ik heb hier ook iets vreemds. Sinds de update naar Android 15/OUI 7 trilt mijn telefoon af en toe. Ongeveer dezelfde tril als van het toetsenbord, heel kort maar genoeg om te voelen als je hem in handen hebt. Geen gemiste oproepen of SMS'jes oid. Iemand die door herkent?
https://apps.samsung.com/...ung.android.app.goodcatch
Hiermee kun je dit soort dingen opsporen welke app de trilling of geluidje activeert.
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Trilt je telefoon alleen als je schermhelderheid op 100% staat? Dan kan het te maken hebben met de haptische feedback die daarvoor geïntroduceerd is in One UI 7:The Executer schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:52:
https://sammyguru.com/tha...ight-can-you-turn-it-off/
Dit moet het zijn! Het viel mij al op dat het afgelopen dagen wat minder was, maar dat kan wel kloppen met het weer en het feit dat Ik minder buiten ben geweest. Ik vroeg mij zelfs al af of ik het hier had moeten meldendoogster schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 10:39:
[...]
Trilt je telefoon alleen als je schermhelderheid op 100% staat? Dan kan het te maken hebben met de haptische feedback die daarvoor geïntroduceerd is in One UI 7:
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Einde levensduur verwacht ik niet na 1 jaar, ik ga dat leeg laten lopen en volladen ff proberen. Misschien was het een eenmalig ietsjapie06 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:03:
[...]
Je batterij is dan of niet goed gekallibreert of op het einde van z'n levensduur.
Je kan proberen om eerst echt helemaal leeg te laten lopen. Gebruiken tot die echt uitvalt. Dan in een ruk opladen naar 100% + nog half uurtje aan de lader laten. Daarna weer helemaal naar 0 laten gaan.
Dit is niet echt goed voor je batterij maar zou de kalibratie van het bms weer in orde kunnen brengen.
Als dit niet helpt, gewoon een nieuwe batterij er in laten zetten.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Bij de "wipe cache" oplossing vraag ik me altijd af of dat nog steeds nodig is in deze tijd. Heb 't idee dat een hoop major androidversies 't nut ervan flink verkleind hebben, als 't 'r uberhaupt nog is. Voelt af en toe een beetje als zo'n hardnekkige urban myth die maar door blijft gaan en vooral gebaseerd is op gevoel.Asprine schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:49:
[...]
Zag op reddit dat mensen de cache partitie legen via de recovery boot en daarna geen last meer hebben de batterydrain. zelf nog niet geprobeerd.
Voor de volledigheid de instructies
https://eu.community.sams...-part-cache/td-p/10712166
vandaag nog erger. hele nacht aan de lader, vanmorgen 56%. ik ga m even laten uitvallen en dan volladen..giovanni2903 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:12:
[...]
Einde levensduur verwacht ik niet na 1 jaar, ik ga dat leeg laten lopen en volladen ff proberen. Misschien was het een eenmalig iets
Hmm wel irritant dat je dan alle vibratie uit moet zetten.doogster schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 10:39:
[...]
Trilt je telefoon alleen als je schermhelderheid op 100% staat? Dan kan het te maken hebben met de haptische feedback die daarvoor geïntroduceerd is in One UI 7:
Maar ik denk dat dit gewoon een bug is die wordt gefixt in de volgende versie. Het lijkt me niet de bedoeling dat de auto adjust dit ook doet.
Maar ik had ook al zoiets gemerkt ja. Bedankt! Verder ben ik helemaal tevreden met OneUI 7. Ik vind met name de nieuwe media controls en het blokje daarvoor bovenin erg handig.
[ Voor 13% gewijzigd door Llopigat op 25-05-2025 22:34 ]
Ik ben niet helemaal tevreden met OneUI 7. Het functioneert goed, maar over het algemeen vind ik de nieuwe stijl wat kinderachtig. Daarnaast zijn er enkele aanpassingen die ik niet logisch of goed vind:Llopigat schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:33:
[...]
Maar ik had ook al zoiets gemerkt ja. Bedankt! Verder ben ik helemaal tevreden met OneUI 7. Ik vind met name de nieuwe media controls en het blokje daarvoor bovenin erg handig.
- Samsung-widgets hebben geen transparante achtergronden meer.
- De formaten van de widgets zijn ofwel kleiner of groter geworden. Een voorbeeld hiervan is dat de Modes and Routines-widget niet meer als een individueel icoon (1x1) kan worden weergegeven.
Je kan de widgets weer transparant maken door ze ingedrukt te houden en dan op instellingen te klikken.ChiMan schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:47:
[...]
Ik ben niet helemaal tevreden met OneUI 7. Het functioneert goed, maar over het algemeen vind ik de nieuwe stijl wat kinderachtig. Daarnaast zijn er enkele aanpassingen die ik niet logisch of goed vind:
- Samsung-widgets hebben geen transparante achtergronden meer.
- De formaten van de widgets zijn ofwel kleiner of groter geworden. Een voorbeeld hiervan is dat de Modes and Routines-widget niet meer als een individueel icoon (1x1) kan worden weergegeven.
Bij bijvoorbeeld de weer widget moet ik dan achtergrond uitvinken.
Klopt! Ik heb het niet goed verwoord. Je kunt een transparante achtergrond selecteren, maar de mate van transparantie is niet aanpasbaar. Het is alles of niets in OneUI 7.GtrCraft schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:56:
[...]
Je kan de widgets weer transparant maken door ze ingedrukt te houden en dan op instellingen te klikken.
Bij bijvoorbeeld de weer widget moet ik dan achtergrond uitvinken.
Inderdaad zeer irritant, zie ook geen reden waarom ze dit veranderd hebben.ChiMan schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:02:
[...]
Klopt! Ik heb het niet goed verwoord. Je kunt een transparante achtergrond selecteren, maar de mate van transparantie is niet aanpasbaar. Het is alles of niets in OneUI 7.
Ik hoor graag je ervaringen!giovanni2903 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:36:
[...]
vandaag nog erger. hele nacht aan de lader, vanmorgen 56%. ik ga m even laten uitvallen en dan volladen..
Zie niets hier maar dat komt wellicht om dat ik een officiele andere versie DYD1 gesideload heb ?GtrCraft schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:36:
Mei update is beschikbaar
[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 26-05-2025 16:48 ]
Ben benieuwd of het alleen een beveiliging update is of ook nog wat andere fixes heeft.GtrCraft schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:36:
Mei update is beschikbaar
Lijkt nu goed te gaan, nog nooit zoiets meegemaakt joh 😅
Als je de agenda widget opend (volledig scherm) en dan linksboven op het hamburger menuutje klikt. Staat daar onder het account verjaardagen aangevinkt?Raymond schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:37:
In mijn agenda widget op mn startscherm, worden de verjaardagen niet meer weergegeven. Ik zie die nog wel in mn agenda. Blijkbaar is dat een losse instelling. Weten jullie waar ik die kan vinden?
Als je de widget ingedrukt houdt en dan instellingen: staat daar dan onder 'agenda's weergeven' het account aan (bij mij staat er 'zelfde als app').
Ik gebruik overigens de Samsung kalender.
[ Voor 17% gewijzigd door Gismo1979 op 29-05-2025 09:01 ]
Als ik de widget even indruk krijg ik het volgende scherm:Raymond schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:43:
[...]
Van samsung.
@Gismo1979 als ik lang druk, krijg ik geen keuzemogelijkheid voor instellingen voor de widget. Alleen voor de agenda zelf.
:strip_exif()/f/image/D7H5aq1NSHQhWrEu8WNE1S5O.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan zie rechtsonder een tandwiel. Anders zou ik het ook niet weten.
400+ MB.
Google play update bedoel je? Hier ook, maar 'slechts' 149 kB voor mn S23ice angel schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:34:
Er is weer nieuwe systeem update beschikbaar.
400+ MB.
Nee systeem update (Samsung/Android).Prosperot schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:57:
[...]
Google play update bedoel je? Hier ook, maar 'slechts' 149 kB voor mn S23
was maandag al gemeld
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos