haha ja dat zou je denken dan

. Zonder gekheid, er was een dikke 10 graden verschil en overdags een hele felle zon op Mallorca. Zou wellicht kunnen meespelen? Koelen zal ook extra batterij kosten? Al ging de telefoon voor vakantie in NL natuurlijk ook al sneller leeg dan voorheen.
Ik heb net echter weer eens ADB gedraaid en die komt met:
mSavedBatteryAsoc: [90]
mSavedBatteryUsage: [110555] (
Dit getal representeert de totale hoeveelheid verbruikte stroom. Als we dit omrekenen naar volledige laadcycli (van 0% naar 100%), heeft je batterij er naar schatting ruim 1100 cycli op zitten. Gezien dat aantal is een gezondheid van 90% een uitstekende score voor een Samsung)
battery FirstUseDate: [20230811]
health: 2: Code 2 staat binnen Android voor Good (Goed). Er zijn geen acute technische fouten of cellen defect.
voltage: 4227: Dit staat voor 4,22 Volt. Dit is een kerngezonde, stabiele spanning voor een volle Samsung-lithium-ion batterij.
De hele lijst even door ChatGPT gehaald en zijn/haar conclusie:
ConclusieJe hoeft je absoluut geen zorgen te maken over deze batterij. Hoewel de telefoon al sinds de zomer van 2023 meegaat en veel is opgeladen, houdt de batterij zijn energie nog heel goed vast en kan hij prima nog een hele tijd mee.
Liefst zou ik eens de hele telefoon terug willen zetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen om te testen of dat helpt maar het kost me te veel tijd en moeite om alles weer terug te zetten, te installeren, in te stellen etc. etc. Dat blijft jammer van een (samsung) telefoon.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB