Nice, ben hier wel benieuwd naar. Ik zag in een preview van 8.5 dat je eindelijk de hele panel kan aanpassen en ook die sectie met al die troep zoals Smartview, SmartThings eruit kan slopen. Dat werd eens tijd.japie06 schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:24:
One UI 8 uitrol voor de S23-serie begint deze week.
Maar 8.5 gaan we niet krijgen vandaagW84 schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:00:
[...]
Nice, ben hier wel benieuwd naar. Ik zag in een preview van 8.5 dat je eindelijk de hele panel kan aanpassen en ook die sectie met al die troep zoals Smartview, SmartThings eruit kan slopen. Dat werd eens tijd.
Niet op de man spelenMertijnW schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:06:
[...]
Maar 8.5 gaan we niet krijgen vandaag. Het gaat om OneUI 8.0.
Bedoel dat het de goeie kant op gaat met de updates.
[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 29-09-2025 12:23 ]
de vorige versie uitrollen duurde zo lang dat we na een half alweer een nieuwe versie krijgen
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Tsja, missen we dan iets? Ik weet dat technisch van alles wijzigt, en iets met thema's gebeurt, maar ik heb nog nooit gehad na een versie upgrade, "oh, eindelijk, want ik kon helemaal niet ... qua functionaiteit". Na 17 jaar Android versies (en ook iOS versies niet te vergeten), heb ik sterk de indruk dat er alleen nog incrementele verbeteringen zijn op mobiele telefonie, maar weinig tot geen zaken die je nu nodig hebt. Misschien iets met AI in de hype, maar dan zou ik toch eerder zo meteen de S26 serie gaan pakken met een processor erin die daarvoor geoptimaliseerd is als ik daar serieus iets mee wil doen.MertijnW schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:06:
[...]
Maar 8.5 gaan we niet krijgen vandaag. Het gaat om OneUI 8.0.
Gezien Nova launcher is gestopt ben ik eens een andere launcher aan het testen, Smart Launcher en gelijk maar de betaalde versie. Ziet er goed uit, wel wat minder tweaken dan Nova maar die was daar ook uniek in.
Anyway, ik ga dus vrij weinig zien van die nieuwe one ui van Android. Misschien een keertje testen door terug te gaan naar de stock launcher.
Anyway, ik ga dus vrij weinig zien van die nieuwe one ui van Android. Misschien een keertje testen door terug te gaan naar de stock launcher.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Dat is het ook, op hardware is er nog niet veel verbeteringen daarom dat ze nu zo gefocust zijn op de software om ons blij te maken met dingen waar we niet om vragen.swhnld schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:24:
[...]
Tsja, missen we dan iets? Ik weet dat technisch van alles wijzigt, en iets met thema's gebeurt, maar ik heb nog nooit gehad na een versie upgrade, "oh, eindelijk, want ik kon helemaal niet ... qua functionaiteit". Na 17 jaar Android versies (en ook iOS versies niet te vergeten), heb ik sterk de indruk dat er alleen nog incrementele verbeteringen zijn op mobiele telefonie, maar weinig tot geen zaken die je nu nodig hebt. Misschien iets met AI in de hype, maar dan zou ik toch eerder zo meteen de S26 serie gaan pakken met een processor erin die daarvoor geoptimaliseerd is als ik daar serieus iets mee wil doen.
Wat mij betreft hadden ze 8.0 over kunnen slaan i.v.m 8.5 waar toch wel de echte software verbeteringen in zitten, voor zo ver ik gezien heb.
PSN : Geraedus
oww, dat had ik ff gemist. Ik gebruik ook nova launcher. Die werkt nog wel bij mij. Maar die gaat dus geen updates meer krijgen dan, denk ik?Juancho schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:12:
Gezien Nova launcher is gestopt ben ik eens een andere launcher aan het testen, Smart Launcher en gelijk maar de betaalde versie. Ziet er goed uit, wel wat minder tweaken dan Nova maar die was daar ook uniek in.
Ze brengen geen updates meer uit, het zal werken tot het moment komt dat het niet meer werkt.Raymond schreef op maandag 29 september 2025 @ 17:37:
[...]
oww, dat had ik ff gemist. Ik gebruik ook nova launcher. Die werkt nog wel bij mij. Maar die gaat dus geen updates meer krijgen dan, denk ik?
Klopt de ontwikkeling is gewoon gestopt. Erg jammer want ik vond het de beste en meest complete launcher op de markt. Maargoed, ik ben niet zo'n fan van producten gebruiken die geen support meer krijgen, geen beveiligingspatches etc. Tis aflopende zaak helaas. Of iemand (een oud ontwikkelaar?) of een partij moet het alsnog overnemen?Raymond schreef op maandag 29 september 2025 @ 17:37:
[...]
oww, dat had ik ff gemist. Ik gebruik ook nova launcher. Die werkt nog wel bij mij. Maar die gaat dus geen updates meer krijgen dan, denk ik?
Maargoed, nu ben ik dus even overgestapt naar die andere. Ook best wat opties om mee te tweaken maar by far niet zo veel als Nova. Maar dat doet geen enkele launcher en ik heb er ondertussen al een aantal geprobeerd.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Google play-systemupdate, 90 mb naar September op de S23+
Als ik ChatGPT mag geloven dan kunnen we mogelijk morgen de One UI 8 verwachten. We gaan het zien.
Geraedus schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:10:
Als ik ChatGPT mag geloven dan kunnen we mogelijk morgen de One UI 8 verwachten. We gaan het zien.
#S23 Ultra
Bezig downloaden op mijn S23 (EUX).Geraedus schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:10:
Was nog wakker maar had niet verwacht dat het al beschikbaar zou zijn.
Hier is de update nu ook binnen.
Mensen vergeet niet om na het installeren om ook alle updates uit de Galaxy Store te downloaden, dit zijn er nogal wat.
Mensen vergeet niet om na het installeren om ook alle updates uit de Galaxy Store te downloaden, dit zijn er nogal wat.
Geraedus schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 05:41:
Hier is de update nu ook binnen.
Edit: sommige instellingen van de good lock modules moeten worden bijgewerkt en sommige instellingen waren gereset.
De lettertype van de App drawer bij het zoeken naar een app zijn enorm klein
... (verwijderd, niet meer relevant)
[ Voor 73% gewijzigd door doogster op 02-10-2025 07:29 ]
ILO heeft ook de update, hier geen veranderingen gemerkt. Alles werkt weer als vanouds...
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Ik doe even de aanname dat je ilo draait om de callrecording, doet die het ook nog?fredhuizinga schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:54:
ILO heeft ook de update, hier geen veranderingen gemerkt. Alles werkt weer als vanouds...
De call recording is bij EUX ook toegevoegd, een knopje die zichtbaar is tijdens het bellen.
oh wow, eindelijk! Neem aan dat je m ook "default" aan kunt hebben ipv enkel via een knop?Geraedus schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:04:
De call recording is bij EUX ook toegevoegd, een knopje die zichtbaar is tijdens het bellen.
je moet bewust er op drukken, de persoon aan de andere kant krijgt dan te horen dat het gesprek wordt opgenomen. De opname kwaliteit is echt super.ascent schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:06:
[...]
oh wow, eindelijk! Neem aan dat je m ook "default" aan kunt hebben ipv enkel via een knop?
Yep, nog steeds automatisch. Niet zoals nu bij de EUX met een knop.ascent schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:03:
[...]
Ik doe even de aanname dat je ilo draait om de callrecording, doet die het ook nog?
OneUI 8 zojuist gedownload en geïnstalleerd op mijn S23
https://doc.samsungmobile.com/SM-S911B/EUX/doc.html
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Yes, tnx for the heads up. Hier ook idd. Moest het wel ff handmatig aanklikken. Kwam niet automatisch voorbij...Uberprutser schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:19:
OneUI 8 zojuist gedownload en geïnstalleerd op mijn S23![]()
Hier ook aan het binnenhengelen.Uberprutser schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:19:
OneUI 8 zojuist gedownload en geïnstalleerd op mijn S23![]()
Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech
Nou die update heeft wel een zooitje gemaakt van mn homescreen. Custom indeling, stijl etc die ik had via goodlock allemaal pleite. En de apps allemaal door elkaar gehusseld. Nog nooit gehad na een update.
Hier na de update eigenlijk geen problemen, wel wat instellingen die ik via goodlock gedaan had waren gereset. Maar daarna nog veel samsung updates gedaan en daarna was alles weer als vanouds.frank.. schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:06:
Nou die update heeft wel een zooitje gemaakt van mn homescreen. Custom indeling, stijl etc die ik had via goodlock allemaal pleite. En de apps allemaal door elkaar gehusseld. Nog nooit gehad na een update.
updates downloaden in de Galaxy Store en de Modules in Good lock updaten. Sommige instellingen kunnen gereset zijn na de telefoon update.frank.. schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:06:
Bij mij merk ik geen verschil eerlijk gezegd. Enige wat mij opvalt is iets andere weergave van "mijn herinneringen widget".
PSN: Mondaatje
Na alle updates alles weer goedgezet. Draait nu prima allemaal 😉fredhuizinga schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:22:
[...]
Hier na de update eigenlijk geen problemen, wel wat instellingen die ik via goodlock gedaan had waren gereset. Maar daarna nog veel samsung updates gedaan en daarna was alles weer als vanouds.
One UI 8: Hoe kom je af van de in de Galaxy store ineens aangeboden ‘update’ voor het niet eens geïnstalleerde pakket Arabisch? Arabisch installeren en weer verwijderen is niet voldoende.
Zelfde probleem hier en valt niet op te lossen, het blijft maar terugkomen. Ik heb het maar geïnstalleerd en voor lief genomen.rindertb schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:12:
One UI 8: Hoe kom je af van de in de Galaxy store ineens aangeboden ‘update’ voor het niet eens geïnstalleerde pakket Arabisch? Arabisch installeren en weer verwijderen is niet voldoende.
We gebruiken Arabische cijfers.........
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Bij mij veel snappier. Eigenlijk weer vanouds.Monda schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:21:
Bij mij merk ik geen verschil eerlijk gezegd. Enige wat mij opvalt is iets andere weergave van "mijn herinneringen widget".
De vorige update had ook al de UI lag gefixt. Echt top
Ik heb nog geen enkel verschil gemerkt. Ook niet snappier, dat heb ik ook eerder nooit gemerkt. Ik schoon af en toe mijn apps en geheugen op (met app Good Guardians, maar er zijn meer van dat soort apps), misschien dat dat al het verschil maakt.
Weet iemand hoe je verjaardag meldingen uitschakelt in OneUI Agenda?
Deze functie moet samen met een update zijn uitgekomen omdat ik op beide mijn telefoon (OneUI 8 ) en tablet (OneUi 7) een fullscreen melding kreeg voor een verjaardag van iemand die ik ken.
Die verjaardagen haalt de agenda uit mijn contactenlijst overigens, ik voegde ze zelf niet toe aan de agenda en ik kreeg er ook nooit meldingen over tot daarnet, maar ik wil geen fullscreen verjaardag meldingen krijgen (het is voldoende dat ik het in de agenda zelf zie)
Iemand die meer weet?
Deze functie moet samen met een update zijn uitgekomen omdat ik op beide mijn telefoon (OneUI 8 ) en tablet (OneUi 7) een fullscreen melding kreeg voor een verjaardag van iemand die ik ken.
Die verjaardagen haalt de agenda uit mijn contactenlijst overigens, ik voegde ze zelf niet toe aan de agenda en ik kreeg er ook nooit meldingen over tot daarnet, maar ik wil geen fullscreen verjaardag meldingen krijgen (het is voldoende dat ik het in de agenda zelf zie)
Iemand die meer weet?
Eens! Ik had kort gepost na de update, maar na een dag gebruik, merk ik ook duidelijk verschil mbt het vloeiender/directer reageren op input.banaliteit schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:58:
[...]
Bij mij veel snappier. Eigenlijk weer vanouds.
De vorige update had ook al de UI lag gefixt. Echt top
PSN: Mondaatje
Werkt Novalauncher (premium) nog naar behoren op OneUI8? Dit weerhoudt mij er nu nog van om direct te updaten...
Werkt nog exact hetzelfde.wtijsen schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:02:
Werkt Novalauncher (premium) nog naar behoren op OneUI8? Dit weerhoudt mij er nu nog van om direct te updaten...
@Mizgala28 verjaardagen is een aparte categorie in de calender instellingen die je aan of uit kunt zetten ( in de app naar de instellingen gaan).
Welke melding komt er eigenlijk als je de gespreksopname start in een telefoongesprek?
"Deze oproep wordt opgenomen"Prosperot schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:25:
Welke melding komt er eigenlijk als je de gespreksopname start in een telefoongesprek?
En
"Deze oproep wordt niet meer opgenomen"
Probeer maar eens door je voicemail te bellen.
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 03-10-2025 08:46 ]
De google security update staat bij mij nog op juli.
Heeft die bij een van jullie al een update gehad?
1 September hier.Thombias schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:52:
Had hem al voor de update.Thombias schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:44:
[...]
Had je die al voor de update? En had je de beta geflashed?
Heb hier nog nooit een melding van gehad, heb deze altijd handmatig moeten ophalen.
Ook geinstalleerd en ben wel tevreden.
Na update alle good lock modules geupdate en toen werkte alles zoals op oneui 7.
Na update alle good lock modules geupdate en toen werkte alles zoals op oneui 7.
ik moet die altijd handmatig doen, net als de normale updates (terwijl auto update aan staat). ik kijk daarom zelf 1x per week of ik moet toevallig hier lezen dat er een bepaalde update isThombias schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:52:
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Iemand ook last hiervan? WhatsApp etc notificaties komen nu bijna een uur later aan op mijn classic watch 6. Sinds de update.
[ Voor 7% gewijzigd door dutchnltweaker op 03-10-2025 12:15 ]
Dat wist ik alleen dan krijg ik 2 opties.swhnld schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:25:
@Mizgala28 verjaardagen is een aparte categorie in de calender instellingen die je aan of uit kunt zetten ( in de app naar de instellingen gaan).
Of ik zet de verjaardagen "uit" in de agenda (ik zie ze dan niet) of ik zet de meldingen voor de gehele agenda app uit.
Die laatste wil ik niet omdat ik dan geen meldingen van ingeplande afspraken krijg, en die eerste zorgt ervoor dat ik geen verjaardagen in de Agenda zie (wat ik wel wil blijven zien, ik wil daar alleen geen meldingen erover).
En dit is sinds recent zo (kreeg de update 2 dagen terug voor de Agenda app van Samsung), vroeger kreeg ik nooit meldingen voor aankomende verjaardagen maar ik kon ze gewoon zien in de agenda.
Irritant dat Samsung dit heeft aangepast.
Sowieso veel ellende met de Watch 6 gisteren gehad, meerdere keren verbrak hij de verbinding met mijn S23, notificaties kwamen niet binnen en mijn Watch 6 bleef maar zeuren dat "ik met mijn Samsung account moet inloggen", terwijl als ik op de Watch zelf de melding opende hij toonde dat ik ingelogd was.dutchnltweaker schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:15:
Iemand ook last hiervan? WhatsApp etc notificaties komen nu bijna een uur later aan op mijn classic watch 6. Sinds de update.
Hele Watch dus maar gereset en opnieuw gekoppeld, gelukkig op paar verwijderde apps en specifieke instellingen na was ik niks anders kwijt.
Ik had nul problemen met mijn Watch 6 toen ik van Android 14 naar 15 ging.
[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 03-10-2025 13:45 ]
Ik heb dat met meldingen uit Play Store. Soms krijg ik daags na installatie een melding dat app/game gereed is om te spelen want gedownload en geinstalleerd.dutchnltweaker schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:15:
Handmatig komt die voor mij ook niet binnen.giovanni2903 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:56:
[...]
ik moet die altijd handmatig doen, net als de normale updates (terwijl auto update aan staat). ik kijk daarom zelf 1x per week of ik moet toevallig hier lezen dat er een bepaalde update is
Er circuleert wel een apk die je kan sideloaden maar die past het alleen cosmetisch aan.
Ik wacht wel tot die uiteindelijk gepusted wordt.
Is bij de nieuwe UI8 update in de developermode de OEM unlock optie nog beschikbaar?
Ik heb even voor je gekeken. Deze lijkt weg te zijn of is ergens verstopt. In ieder geval zie ik de optie niet meer (bijna) bovenaan staan, waar die eerst wel stond.Theswitch schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:47:
Is bij de nieuwe UI8 update in de developermode de OEM unlock optie nog beschikbaar?
Ah, dan is deze dus weggehaald door de regel androidboot.other.locked=1. Je kan dus geen andere firmware meer draaien vanaf UI8 en als de firmware updates over zijn, kan je de telefoon dus niet meer rooten of anders aanpassen.MertijnW schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:36:
[...]
Ik heb even voor je gekeken. Deze lijkt weg te zijn of is ergens verstopt. In ieder geval zie ik de optie niet meer (bijna) bovenaan staan, waar die eerst wel stond.
Misschien ga ik mijn S23 eerst wel even backuppen, OEM unlocken etc en daarna pas updaten naar 8.0. Hopelijk blijft deze dan unlocked.
Wie heeft er ook ondervonden dat op bepaalde locaties de lettertype erg klein is zoals in de app drawer als je naar een applicatie zoekt?
Probeer dit:rindertb schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:12:
1. Installeer Arabisch.
2. Go to ‘Apps’ in settings, search for ‘TTS’ en zet Arabisch uit.
3. Go to language packs in general management, dan onder ‘wissen’ Arabisch verwijderen.
2 vraagjes van mijn kant.
1) ik heb regelmatig dat er een app bovenin mijn taakbalk blijft hangen. Als ik bijvoorbeeld even naar BNR heb geluisterd en het dan sluit, staat er boven nog zo een "bubbel" met die zender. Als ik die dan wegsleep komt die een paar minuten later weer terug.. Hoe zorg je er voor dat hij niet vanzelf terug komt?
2) als ik naar links "swipe" vanuit mijn hoofdmenu kom ik in de Google nieuws site uit. Enig idee hoe ik daar de standaard browser instel? Ik word namelijk gek van de ads in al die artikelen.. ( en welke adblocker is dan handig om te gebruiken? )
1) ik heb regelmatig dat er een app bovenin mijn taakbalk blijft hangen. Als ik bijvoorbeeld even naar BNR heb geluisterd en het dan sluit, staat er boven nog zo een "bubbel" met die zender. Als ik die dan wegsleep komt die een paar minuten later weer terug.. Hoe zorg je er voor dat hij niet vanzelf terug komt?
2) als ik naar links "swipe" vanuit mijn hoofdmenu kom ik in de Google nieuws site uit. Enig idee hoe ik daar de standaard browser instel? Ik word namelijk gek van de ads in al die artikelen.. ( en welke adblocker is dan handig om te gebruiken? )
Sinds ui8 update heb ik veel meer last van verkeerde onscreen toetsenbord aanslagen. Meer mensen die dit herkennen?
Hier ook nog niet helemaal tevreden met UI8. Ook als je een foto, link etc. wil sharen staan er opeens allemaal random contacten, mails waarmee ik wil sharen. Kan ook de permissie van contacten, locatie en rest van meuk niet meer uitzetten van Quickshare. Fijn dat je zelf de controle hebt. Hopelijk weer een fix in 8.5.
Ben net terug dus had nog niet geüpdatet naar ui8 en as ik alles zo lees stel ik het nog maar even uit denk ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Elac op 07-10-2025 23:52 ]
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Gebruik je geen Goodluck? daar kan je deze dingen mee aanpassen naar eigen wens.W84 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 23:30:
Hier ook nog niet helemaal tevreden met UI8. Ook als je een foto, link etc. wil sharen staan er opeens allemaal random contacten, mails waarmee ik wil sharen. Kan ook de permissie van contacten, locatie en rest van meuk niet meer uitzetten van Quickshare. Fijn dat je zelf de controle hebt. Hopelijk weer een fix in 8.5.
Maar inderdaad, er zitten een paar bugs in One UI 8.0, het is maar weer wachten op een update die dit doet oplossen.
Welk toetsenbord gebruik je? Samsung, Swiftkey, Gboard, een andere? Zelf gebruik ik Gboard en heb nergens last van.Asprine schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:27:
Sinds ui8 update heb ik veel meer last van verkeerde onscreen toetsenbord aanslagen. Meer mensen die dit herkennen?
Dat is toch elke keer hetzelfde. Je leest hier enkel feedback van mensen die ergens last van hebben en die zijn er bij elke update. Ik heb hem eergisteren binnengehaald en heb geen enkel probleem.Elac schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 23:51:
Ben net terug dus had nog niet geüpdatet naar ui8 en as ik alles zo lees stel ik het nog maar even uit denk ik.
Gebruik het samsung toetsenbord.swhnld schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 06:42:
[...]
Welk toetsenbord gebruik je? Samsung, Swiftkey, Gboard, een andere? Zelf gebruik ik Gboard en heb nergens last van.
Had daar met OneUi 7 ook al veel last van.
Net voor de update veel meer gaan swypen i.p.v. los typen met Samsung Keyboard, en met swypen gaat het wel veel en veel beter.
Sindsdien swype ik dus een stuk meer.
Wrong topic
[ Voor 92% gewijzigd door Theswitch op 12-10-2025 20:37 ]
Sorry voor de kick maar kan iemand mij toevallig helpen met bovenstaande?BootVluchteling schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 14:25:
2 vraagjes van mijn kant.
BNR app, zul je toch echt de BNR app helemaal moeten afsluiten (en in de instellingen van die app kijken of je die hele bubbel kunt uitschakelen). Werkt dat niet, neem contact op met de maker.BootVluchteling schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:21:
[...]
Sorry voor de kick maar kan iemand mij toevallig helpen met bovenstaande?
Google News, dat is gelockt bij mijn weten om te zorgen dat Google geld verdiend met die 'service'. Die pagina kun je echter ook uitzetten. Dan kun je in jou favoriete browser naar elke gewenste nieuws site gaan of zelfs als standaard openingspagina instellen, inclusief ad blocker van die browser gebruiken.
Voor het eerst dat een upgrade hier goed is gegaan. Week verder en werkt nog steeds goed, enige wat opeens niet meer werkte was vingerafdruk voor toegang tot veilige map.
Ander ding is wel wat jammer, de accu lijkt 25 - 30% minder lading te kunnen vasthouden.
Gaat net 10000 mWh in maar de accu is bijna 15000 mWh. Eens kijken of we het nog redden tot Januari voor een upgrade.
Ander ding is wel wat jammer, de accu lijkt 25 - 30% minder lading te kunnen vasthouden.
Gaat net 10000 mWh in maar de accu is bijna 15000 mWh. Eens kijken of we het nog redden tot Januari voor een upgrade.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Lijkt erop dat de app op de achtergrond nog steeds draait. Heb je dus de app wel helemaal afgesloten?BootVluchteling schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:21:
[...]
Sorry voor de kick maar kan iemand mij toevallig helpen met bovenstaande?
Ja zeker. Dat was het eerste wat ik deed. Ik ga nog ff verder op onderzoek uit. Maar irritant is het in ieder geval wel..Juancho schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:36:
[...]
Lijkt erop dat de app op de achtergrond nog steeds draait. Heb je dus de app wel helemaal afgesloten?
Je kan ook op dat bolletje/melding drukken en ingedrukt houden. Dan komt er iets van meldingen beheren en daar kan je ook wat uitzetten.BootVluchteling schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:00:
[...]
Ja zeker. Dat was het eerste wat ik deed. Ik ga nog ff verder op onderzoek uit. Maar irritant is het in ieder geval wel..
Settings, Algemeen Beheer, Taalpaketten en dan kiezen voor Wissen werkte hier beter.rindertb schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 15:43:
[...]
Probeer dit:
1. Installeer Arabisch.
2. Go to ‘Apps’ in settings, search for ‘TTS’ en zet Arabisch uit.
3. Go to language packs in general management, dan onder ‘wissen’ Arabisch verwijderen.
Kreeg die TTS waar je naar verwijst sowieso niet gevonden
Dat is stug. Je zoekt wel op ‘tts’ in submenu ‘apps’? Als ik alleen de door jou genoemde stap deed werd het pakket opnieuw in de store aangeboden.schumi2004 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:01: … Kreeg die TTS waar je naar verwijst sowieso niet gevonden
Mmm,rindertb schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:10:
[...]
Dat is stug. Je zoekt wel op ‘tts’ in submenu ‘apps’? Als ik alleen de door jou genoemde stap deed werd het pakket opnieuw in de store aangeboden.
Ik krijg er zelfs Indonesian bij
Zal eens proberen met adb te verwijderen.
Verwijderen heeft geen zin, die onzinnige taalpaketten blijven terug komen. Ik heb ze maar op negeren gezet, maar blijft irritant als je gaat controleren op updates dat ze erbij staan.schumi2004 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:30:
[...]
Mmm,
Ik krijg er zelfs Indonesian bij![]()
Zal eens proberen met adb te verwijderen.
Als iemand een echte oplossing heeft dan verneem ik het graag.
Heb de TTS packages verwijderd middels ADB AppControl (plus wat overige talen SMT packages)
So far so good
note: TT is een gemodificeerde versie en blijft hier elke keer een update geven dus die moet je negeren.
So far so good
note: TT is een gemodificeerde versie en blijft hier elke keer een update geven dus die moet je negeren.
[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 13-10-2025 21:38 ]
Er gebeurt helaas niks als ik het bolletje ingedrukt hou. Ook niet als ik het menu naar beneden schuif.Juancho schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:03:
[...]
Je kan ook op dat bolletje/melding drukken en ingedrukt houden. Dan komt er iets van meldingen beheren en daar kan je ook wat uitzetten.
Herkenbaar! Ik loop hier ook al een tijdje mee rond, helaas nog geen oplossing..BootVluchteling schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:37:
[...]
Er gebeurt helaas niks als ik het bolletje ingedrukt hou. Ook niet als ik het menu naar beneden schuif.
Ik zou dan sowieso even wachten tot de lancering van de S26 begin 2026. Dan zakt de prijs vast nog meer van de s25.
Ik ga zelf wel voor de S26 nadat ik de 24 en 25 overgeslagen heb. Niet perse nodig want de s23 is nog steeds erg goed en snel. Maar het wordt ook voor een flink deel door de werkgever vergoed + goede inruilkorting voor de s23.
Met de S26 kan ik dan weer een jaar of 3 voorruit. Als die tenminste net zo succesvol is als de s23. Want dat is by far de beste telefoon die ik ooit gehad heb.
Ik ga zelf wel voor de S26 nadat ik de 24 en 25 overgeslagen heb. Niet perse nodig want de s23 is nog steeds erg goed en snel. Maar het wordt ook voor een flink deel door de werkgever vergoed + goede inruilkorting voor de s23.
Met de S26 kan ik dan weer een jaar of 3 voorruit. Als die tenminste net zo succesvol is als de s23. Want dat is by far de beste telefoon die ik ooit gehad heb.
Als ik de trends bekijk zakken de prijzen niet echt zo enorm nadat de nieuwe modellen uitkomen.Juancho schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:29:
Ik zou dan sowieso even wachten tot de lancering van de S26 begin 2026. Dan zakt de prijs vast nog meer van de s25.
S24 is ongeveer 80 euro goedkoper dan de S25 nu, en dit was ongeveer hetzelfde situatie met de S23 toen de s24 uit was.
S25 begint bij 699 euro bij Samsung, 100 euro eraf maakt dat 599, dan 10% korting kom je rond 540 euro.
In ieder geval, wie alsnog een S25 wil kan net zo goed deze nu scoren dan wachten, en anders kun je beter meteen voor de S26 series gaan.
[ Voor 13% gewijzigd door Mizgala28 op 21-10-2025 22:19 . Reden: typos ]
Ik wil ook upgraden maar wil niet het "shit, die S26 is toch wel ff wat fijner dan de S25" effect meemaken. De rumors zijn niet heel hoopgevend (zelfde camera layout) alleen dat privacy scherm zou ik wel een hele mooie upgrade vinden.Mizgala28 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:11:
[...]
In ieder geval, wie alsnog een S25 wil kan net zo goed deze nu scoren dan wachten, en anders kun je beter meteen voor de S26 series gaan.
Een upgrade van 1 versie hoger biedt toch vaak eigenlijk amper wat nieuws of verbetering? Ik haal al jaren niet meer elk jaar het nieuwe model. Volslagen onzinnig om zoveel geld uit te geven. Ik sla nu ook diverse versies over, mede omdat de S23 echt een absoluut topmodel is in mijn ogen. Ik neig nu wel naar de S26 maar als dat uiteindelijk mij alsnog iets te veel moet gaan kosten kan het maar zo zijn dat ik de S23 nog behoud en pas later in het jaar de S26 neem als die wat goedkoper is.
Hier precies hetzelfde, en zeker die S23 (Ultra) is echt een pracht toestel. Alleen nu die al bijna 2.5 jaar oud is, begint de batterij toch wel zwak te worden. Dus zit nu te wachten op de S26 Ultra, maar als dat weer Exynos wordt, dan ga ik misschien toch maar 69 euro voor een nieuwe batterij betalen en wordt het een S27...Juancho schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:04:
Een upgrade van 1 versie hoger biedt toch vaak eigenlijk amper wat nieuws of verbetering? Ik haal al jaren niet meer elk jaar het nieuwe model. Volslagen onzinnig om zoveel geld uit te geven. Ik sla nu ook diverse versies over, mede omdat de S23 echt een absoluut topmodel is in mijn ogen. Ik neig nu wel naar de S26 maar als dat uiteindelijk mij alsnog iets te veel moet gaan kosten kan het maar zo zijn dat ik de S23 nog behoud en pas later in het jaar de S26 neem als die wat goedkoper is.
Ach ja, de vooroordelen over een processor voordat die op de pijnbank gelegd zijn. Doet me denken aan de AMD versus Intel discussie, of Ford versus Opel, of Samsung versus Apple, of....dehardstyler schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:09:
[...]
Hier precies hetzelfde, en zeker die S23 (Ultra) is echt een pracht toestel. Alleen nu die al bijna 2.5 jaar oud is, begint de batterij toch wel zwak te worden. Dus zit nu te wachten op de S26 Ultra, maar als dat weer Exynos wordt, dan ga ik misschien toch maar 69 euro voor een nieuwe batterij betalen en wordt het een S27...
Je kunt prima ergens fan van zijn, maar dat is wel oordelen uit gevoel in plaats van uit verstand.
Zelf heb ik een prima ervaring gehad met een Note 8 met Exynos processor, en nu een prima ervaring op mijn S23U met Snapdragon processor. Dus ik heb geen harde voorkeur of slechte ervaring die mij negatief beïnvloed jegens een van beide.
Overigens voor wie los wil gaan op hoe goed of slecht de beide processoren zijn, Tweakers heeft er een verzamel topic voor gemaakt, want bepaalde topics liepen helemaal vol over dat onderwerp: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Ik heb een zeer slechte ervaring gehad met de S21+. Het is eigenlijk ook nooit een probleem geweest voor mij, maar merk nu met de S23 Ultra zo ongelofelijk veel verschil qua hitte ontwikkeling, zeker in COD Mobile / Delta Force, dat ik eigenlijk wel weer gewoon een Qualcomm wil.swhnld schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:02:
[...]
Ach ja, de vooroordelen over een processor voordat die op de pijnbank gelegd zijn. Doet me denken aan de AMD versus Intel discussie, of Ford versus Opel, of Samsung versus Apple, of....
Je kunt prima ergens fan van zijn, maar dat is wel oordelen uit gevoel in plaats van uit verstand.
Zelf heb ik een prima ervaring gehad met een Note 8 met Exynos processor, en nu een prima ervaring op mijn S23U met Snapdragon processor. Dus ik heb geen harde voorkeur of slechte ervaring die mij negatief beïnvloed jegens een van beide.
Overigens voor wie los wil gaan op hoe goed of slecht de beide processoren zijn, Tweakers heeft er een verzamel topic voor gemaakt, want bepaalde topics liepen helemaal vol over dat onderwerp: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Edit: ligt er ook een beetje aan wat je doet natuurlijk, weet niet of je mobiel gamed? Als je alleen mailt, websites bezoekt etc. dan vind ik het niet raar dat je het niet merkt bijvoorbeeld.
[ Voor 7% gewijzigd door dehardstyler op 22-10-2025 15:11 ]
Je wilt niet per se een Snapdragon, je wilt de betere CPU. Wat logisch is, maar mensen verwarren 'Snapdragon was beter dan Exynos tot nu toe' met 'Snapdragon is altijd de betere CPU'.dehardstyler schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:08:
[...]
Ik heb een zeer slechte ervaring gehad met de S21+. Het is eigenlijk ook nooit een probleem geweest voor mij, maar merk nu met de S23 Ultra zo ongelofelijk veel verschil qua hitte ontwikkeling, zeker in COD Mobile / Delta Force, dat ik eigenlijk wel weer gewoon een Qualcomm wil.
Edit: ligt er ook een beetje aan wat je doet natuurlijk, weet niet of je mobiel gamed? Als je alleen mailt, websites bezoekt etc. dan vind ik het niet raar dat je het niet merkt bijvoorbeeld.
Als de Exynos 2600 uitkomt en die is minstens net zo snel, net zo koel en net zo efficiënt als de nieuwste Snapdragon, dan zou ik niet weten waarom je per se een Snapdragon zou willen.
En zolang de Exynos 2600 nog niet uit is, kunnen we er niks over zeggen. Ook al heeft iedereen, inclusief ikzelf, bepaalde verwachtingen natuurlijk. Maar ik sluit nog niks uit tot de feiten op tafel liggen.
The devil is in the details.
Ik hou ook een slag om de arm, ik zeg immers "dan ga ik misschien toch maar". Als ik dan dat ingebouwde privacy scherm weer zien gaat het toch een beetje jeuken namelijk. En misschien ( <- he daar is die weer) vallen de reviews inderdaad mee. Toch heb ik na de S21+ een voorkeur voor Qualcomm.Hahn schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:15:
[...]
Je wilt niet per se een Snapdragon, je wilt de betere CPU. Wat logisch is, maar mensen verwarren 'Snapdragon was beter dan Exynos tot nu toe' met 'Snapdragon is altijd de betere CPU'.
Als de Exynos 2600 uitkomt en die is minstens net zo snel, net zo koel en net zo efficiënt als de nieuwste Snapdragon, dan zou ik niet weten waarom je per se een Snapdragon zou willen.
En zolang de Exynos 2600 nog niet uit is, kunnen we er niks over zeggen. Ook al heeft iedereen, inclusief ikzelf, bepaalde verwachtingen natuurlijk. Maar ik sluit nog niks uit tot de feiten op tafel liggen.
En daar mogen jullie mee doen wat je wil.
ik had hiervoor een jaar een sony xperia 5 iv die ook een qualcomm had en daarvoor een galaxy s20 5g die dan weer een exynos cpu had. ik merk echt geen verschil. tijdens spelletjes worden ze allemaal warm..
ik heb de s23 gekocht toen de s24 al een half jaar oud was omdat het prijsverschil 120 euro was en de specs nagenoeg hetzelfde. ik ben heel erg benieuwd wat de s26 gaat doen, anders koop ik lekker de s25 in februari
wel wil ik voor het eerst overstappen naar de + versie ivm grotere batterij en 45w snelladen (enige "grote" versie die ik ooit had was de s7 edge)
ik heb de s23 gekocht toen de s24 al een half jaar oud was omdat het prijsverschil 120 euro was en de specs nagenoeg hetzelfde. ik ben heel erg benieuwd wat de s26 gaat doen, anders koop ik lekker de s25 in februari
wel wil ik voor het eerst overstappen naar de + versie ivm grotere batterij en 45w snelladen (enige "grote" versie die ik ooit had was de s7 edge)
[ Voor 14% gewijzigd door giovanni2903 op 22-10-2025 22:27 ]
Sinds de laatste One UI 8-update gaat het geluid automatisch op maximum wanneer ik iemand bel via oortjes. Dit gebeurt telkens opnieuw, ongeacht of ik bel via de gewone Telefoon-app, WhatsApp, Signal of een andere belapp. Als ik tijdens het gesprek van app wissel en daarna terugkeer naar de Bel-app, springt het volume opnieuw naar het maximum. Heeft iemand anders hier ook last van?
[ Voor 39% gewijzigd door dutchnltweaker op 22-10-2025 23:48 ]
Ik bel regelmatig via mijn Samsung Buds FE, en ervaar dit niet. Volume staat altijd op de waarde waar hij de laatste keer op stond zonder dat deze verspringt.dutchnltweaker schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 23:48:
Sinds de laatste One UI 8-update gaat het geluid automatisch op maximum wanneer ik iemand bel via oortjes. Dit gebeurt telkens opnieuw, ongeacht of ik bel via de gewone Telefoon-app, WhatsApp, Signal of een andere belapp. Als ik tijdens het gesprek van app wissel en daarna terugkeer naar de Bel-app, springt het volume opnieuw naar het maximum. Heeft iemand anders hier ook last van?
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Ik ga er vanuit dat je modes en routines al gecontroleerd heb?dutchnltweaker schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 23:48:
Wat zou ik daar moeten zien? Heb daar niks ingesteld.Geraedus schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 07:31:
[...]
Ik ga er vanuit dat je modes en routines al gecontroleerd heb?
Doe eens een gok wat je daar zou kunnen vinden.dutchnltweaker schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:34:
[...]
Wat zou ik daar moeten zien? Heb daar niks ingesteld.
Als je het zelf nog nooit gebruikt hebt dan zal je daar niet speciaals vinden. Maar toch voor de zekerheid even checken.
Anders ff je oortjes loskoppelen en opnieuw connecten. Iets ander probleem maar ik had na de update issues met Garmin en syncen tussen tussen watch en telefoon. Garmin watch even losgekoppeld en opnieuw geconnect en het werkte allemaal weer.dutchnltweaker schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 23:48:
Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
:strip_exif()/f/image/xiVlDFMgGZJcJJ0Cin1GVvvH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3o9hxZwlrXpXWY0JHOqOWBWh.jpg?f=fotoalbum_large)