Juancho schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:43:
[...]
Ja ik ga sowieso eens door mijn apps heen en gooi alles eraf wat ik bijv. het laatste half jaar niet meer gebruikt heb. Een volledige reset is natuurlijk het beste, helemaal schoon beginnen, maar dat vind ik altijd zo'n gedoe. Helaas is het nog altijd niet mogelijk om gewoon bijv. 1 file op te slaan en die te kunnen terugzetten zodat alles weer klopt. Blijft altijd een rits aan manual werk over om te doen.
Eens, voor mij is het ook altijd een dag werk om alles in te stellen.
Ik gebruik een always-on VPN, geen google account dus ik heb allemaal appjes nodig om daar omheen te werken, een sub-account (work profile) met island waar alle dataminende apps in gaan, met een ad/trackingblocker op DNS niveau. En ik gebruik een wachtwoord manager met hardware keys, en bijna al mijn apps syncen met lokale servers (via die VPN) wat ook best lastig is om allemaal in te stellen. Dus voor mij is dat ook altijd het laatste redmiddel.
Al die dingen werken ook niet goed met dat smart transfer gebeuren, dat werkt alleen goed als je maar 1 profiel hebt en alles in de cloud enzo. Dus ik begin altijd helemaal vers.
Ik moet wel zeggen dat de S23 het altijd wel behoorlijk goed deed op accu ondanks dat ik zo enorm veel dingen heb die continu moeten draaien (VPN, adblocker, die self-hosted dingetjes die geen push notificaties aankunnen enz).
@
ProsperotIk zit met dezelfde twijfel, helemaal als ik hier lees dat er dan een 3 jaar oude 'nieuwe' accu wordt geplaatar die gelijk doorzakt naar 97%
Ik vraag me alleen wel een beetje af nu of die datum echt wel gereset is geweest. Ik weet dat bij nieuwere telefoons de BMS (battery management system) chip onderdeel uitmaakt van de accu. Dus nieuwe accu betekent ook nieuwe fabrikagedatum enzo. Maar van de S23 weet ik dat niet. Bij oudere telefoons zat die chip nog in het toestel zelf en die 'weet' dan niet dat de accu is vervangen als dat niet door de installateur wordt ingesteld. Omdat het niet zo simpel is om de accustatus te zien als bij nieuwere modellen vraag ik me dat een beetje af.
Maar dat percentage moet wel kloppen ja want dat wordt gaandeweg gewoon gecalibreerd.
[
Voor 29% gewijzigd door
Llopigat op 06-07-2026 14:02
]