Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmm ik had de telefoon via Phonelink aangesloten op de PC en kon zo alles bedienen, BEHALVE dat deel van de settings, dat was geblokkeerd. Echt matig.

@13art, ja dat is inderdaad de vraag, of er vanaf dat station een recovery van IETS mogelijk is. Ik zal nog kijken of ik vanaf google de telefoon kan afkoppelen van mijn account. Houd mij nog aanbevolen voor meer kennis/advies

Update: heb in mijn Google account security page, de S23U in elk geval ontkoppeld nu.

[ Voor 10% gewijzigd door Okasha op 11-07-2025 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Okasha schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:33:
Hmm ik had de telefoon via Phonelink aangesloten op de PC en kon zo alles bedienen, BEHALVE dat deel van de settings, dat was geblokkeerd. Echt matig.

@13art, ja dat is inderdaad de vraag, of er vanaf dat station een recovery van IETS mogelijk is. Ik zal nog kijken of ik vanaf google de telefoon kan afkoppelen van mijn account. Houd mij nog aanbevolen voor meer kennis/advies

Update: heb in mijn Google account security page, de S23U in elk geval ontkoppeld nu.
Had je ook een Samsung account, dan moet je het daar ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
japie06 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:19:
Met een kapot scherm kan je altijd nog via USB-C een docking station/hub met een monitor en toetsenbord/muis aansluiten. Zo heb ik ook ooit een migratie gedaan van een telefoon met een kapot scherm naar een nieuwe telefoon.
OneUI 7 kan dat blokkeren had ik recenter gelezen (meerdere topics over gezien elders) maar dit kan blijkbaar uit.

Volgens mij was het een nieuwe beveiliging instelling.

Mocht wat ik gelezen had fout zijn dan hoor ik dit graag, maar als het wel klopt kan dit onnodig roet in het eten gooien met een kapot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:00:
[...]

OneUI 7 kan dat blokkeren had ik recenter gelezen (meerdere topics over gezien elders) maar dit kan blijkbaar uit.

Volgens mij was het een nieuwe beveiliging instelling.

Mocht wat ik gelezen had fout zijn dan hoor ik dit graag, maar als het wel klopt kan dit onnodig roet in het eten gooien met een kapot scherm.
Bedoel je de instelling wel of niet automatisch DEX te starten bij verbinden HDMI kabel in het instellingen menu van de telefoon? (Zoek op dex in de instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
swhnld schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:44:
[...]

Bedoel je de instelling wel of niet automatisch DEX te starten bij verbinden HDMI kabel in het instellingen menu van de telefoon? (Zoek op dex in de instellingen).
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:04
Heeft iemand al gezien of 'ie NFC access cards aan z'n samsung wallet kan toevoegen? Dat kan sinds kort volgens https://www.samsung.com/h...-devices/nfc-access-card/ .. Zie alleen die optie bij mij niet in de samsung wallet staan. Zal wel regio-gebonden zijn voor nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:32:
Heeft iemand al gezien of 'ie NFC access cards aan z'n samsung wallet kan toevoegen? Dat kan sinds kort volgens https://www.samsung.com/h...-devices/nfc-access-card/ .. Zie alleen die optie bij mij niet in de samsung wallet staan. Zal wel regio-gebonden zijn voor nu?
Dat is inderdaad vaak regio gebonden. Kijk eens in jou regio op de support pagina, nu link je naar Hong Kong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
ascent schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:32:
Hier in Spanje ook niet.

Zo zou het er uit moeten zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyW8pp_ulB01FmrjjOTMg4iXPGQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5WfMcN9bnngMtGauWmvbgszq.png?f=fotoalbum_large

Ik heb ook alleen de Door Locks en Cars daar staan.

NFC tags zijn niet zo heel makkelijk te klonen. Het hangt ten eerste van het type af, ten tweede hebben de meeste bepaalde sectoren waarvan er een aantal meestal met wachtwoord beveiligd zijn. Het is niet waterdicht, bij de meeste mifare (meest voorkomend) kan je gewoon het verkeer tussen een legitieme lezer en de pas afluisteren en daarmee het wachtwoord achterhalen. Meestal verschilt dat per kaart trouwens. Maar met alleen de pas en je telefoon kan dat niet zomaar. Je hebt daar speciale hardware voor nodig.

Dus het is echt iets dat in samenwerking met de leverancier van de specifieke implementatie moet. Dus niet mifare maar ook het hotel dat de kaart geeft bijvoorbeeld. Denk dat dat in de praktijk maar voor heel weinig kaarten gaat werken.

Een ander probleem is dat sommige kaarten ook data terugschrijven en als je de kaart kloont heb je dus twee kaarten met verschillende data waarvan het systeem denkt dat het er maar 1 is dus dat raakt enorm in de war :) Dus zonder medewerking van de leverancier kan het hele rare problemen veroorzaken. Maar met simpele kaarten zoals voor de afvalbak enzo gebeurt dat niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Llopigat op 14-07-2025 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Nederland is het lijstje veel korter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdCaaqPxeVId8-e8PEFNKUlcOPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Cg0C4rHlVI9zu7bn6u0hsi9.jpg?f=fotoalbum_large
Echter, als je Samsung Wallet verwijderd en opnieuw installeert kun je wel een land kiezen waar het voor nodig is. Probeer dat anders eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:34
Wie heeft sinds deaatate update ook last van problemen met de camera app waarbij de camera settings crashed en Dat het switchen van foto modes naar selfie modes een vertraging in zit?.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:07
Geraedus schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:09:
Wie heeft sinds deaatate update ook last van problemen met de camera app waarbij de camera settings crashed en Dat het switchen van foto modes naar selfie modes een vertraging in zit?.
Het crashen heb ik niet.
Wel de vertraging met het switchen tussen verschillende modes...En dat is soms echt wel 3 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11
RvD86 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:03:
[...]

Het crashen heb ik niet.
Wel de vertraging met het switchen tussen verschillende modes...En dat is soms echt wel 3 seconden.
Geen crash maar lange vertragingen sinds de laatste update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
swhnld schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:32:
Echter, als je Samsung Wallet verwijderd en opnieuw installeert kun je wel een land kiezen waar het voor nodig is. Probeer dat anders eens?
Dat kan niet buiten je regio meestal. Als je bijvoorbeeld een telefoon van belsimpel koopt en hier in Spanje wil gebruiken met Samsung Pay dan kan dat soms niet. Zelfs als je de regio Spanje kiest blijft dan de Samsung Pay functie geblokkeerd. Ik heb daar van iemand (een andere Nederlander) een slecht verhaal over gehoord. Zelf niet geprobeerd juist omdat ik dat hoorde, ik koop ze daarom direct van Samsung Spanje zelf.

Ik heb een enorme hekel aan google en gebruik hun diensten niet, vandaar. Samsung Pay gebruik ik wel voor bepaalde gevallen, al zit er helaas ook een hoop datamining aan vast. Het wordt tijd voor een echt open en ethisch betaalplatform (En natuurlijk een Europees betaalkaartsysteem zonder banden met visa of mastercard)

[ Voor 10% gewijzigd door Llopigat op 16-07-2025 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:32
Prosperot schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:11:
En weer eentje , deze keer 12 Mb
Ik heb er nu eentje van 13MB die continu vastloopt met de melding "Updates tijdelijk niet beschikbaar" om na opnieuw proberen rustig loopt naar z'n foutmelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:43
ik heb m gister wel kunnen installeren..

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 11:10

Prosperot

Today is a gift...

Hier geen nw play update voor mn S23

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 09:53
Juli update rolt nu uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Hier idd ook binnen, 441,65MB. S23.
Gaat puur om beveiliging.

[ Voor 5% gewijzigd door giovanni2903 op 21-07-2025 12:55 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 23:11
Is de trage camera big opgelost?
(Ben niet in de gelegenheid om te downloaden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:07
ChiMan schreef op maandag 21 juli 2025 @ 14:29:
Is de trage camera big opgelost?
(Ben niet in de gelegenheid om te downloaden)
Dat was ook mijn gedachten dus gelijk na de update even geprobeerd...
Maar nee -O- ...Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
tijd om over te stappen naar de s25 dan maar (grapje natuurlijk) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice angel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:41
Maandelijkse update 1 juli is beschikbaar.

400+ mb groot.

Systeem update! Dus geen Google Play update.

[ Voor 28% gewijzigd door ice angel op 23-07-2025 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Bij mij was de juli play update 'slechts' 87 Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandita
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-09 15:17
Bericht verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Bandita op 02-08-2025 17:41 . Reden: Niet meer relevant ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:31

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik ga morgen maar even langs Samsung Experience Store om batterij na 2,5 jaar (hopelijk) te laten vervangen.
Snelladen werkt al een tijdje niet meer. Krijg max 10W maar eerder 4W tot 7W en geen 25W+.
Paar maandjes geleden is al een keer de usb c board gedeelte vervangen omdat usb c poort slecht of niet meer werkte.
Hopelijk kunnen ze daar door het vervangen van de batterij het weer een toestel maken wat weer kan snelladen.
En anders uitzingen en afwachten op de S26 Ultra.

Update 04-08: Einde middag langs geweest, batterij en usb c board is vervangen. Toestel laad weer makkie met 35W+.
Voor de zekerheid ook alle gegevens gewist van AccuBattery en alle instellingen gereset, zodat alles weer op "nul" staat.
Al met al erg tevreden. Ook gratis screenprotector gekregen bij de Experience Store.
Dit geintje kostte 85 euro, voor zowel batterij, usb c boardje en de "gratis" screenprotector. :*)

[ Voor 31% gewijzigd door Dijkertje op 04-08-2025 20:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 09:53
Augustus update rolt nu uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dijkertje schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:33:
Ik ga morgen maar even langs Samsung Experience Store om batterij na 2,5 jaar (hopelijk) te laten vervangen.
Snelladen werkt al een tijdje niet meer. Krijg max 10W maar eerder 4W tot 7W en geen 25W+.
Paar maandjes geleden is al een keer de usb c board gedeelte vervangen omdat usb c poort slecht of niet meer werkte.
Hopelijk kunnen ze daar door het vervangen van de batterij het weer een toestel maken wat weer kan snelladen.
En anders uitzingen en afwachten op de S26 Ultra.

Update 04-08: Einde middag langs geweest, batterij en usb c board is vervangen. Toestel laad weer makkie met 35W+.
Voor de zekerheid ook alle gegevens gewist van AccuBattery en alle instellingen gereset, zodat alles weer op "nul" staat.
Al met al erg tevreden. Ook gratis screenprotector gekregen bij de Experience Store.
Dit geintje kostte 85 euro, voor zowel batterij, usb c boardje en de "gratis" screenprotector. :*)
Geen verkeerde deal. Jammer dat er zo weinig Samsung Experience Store's zijn. Een aantal officiële Samsung service/reparatie-punten op strategische plaatsen door het land, buiten stadscentra, zou niet verkeerd zijn voor een bedrijf met zo'n groot marktaandeel in Nederland. Had er anders al meerdere keren gebruik van willen maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:16
Ik heb sinds de laatste OneUI 7 update van een tijdje terug het probleem dat de camerakwaliteit echt heel slecht is geworden als een andere app de camera gebruikt.

Het scannen van de QR codes voor web.whatsapp is gewoon onmogelijk (gelukkig kan dat ook anders...), doordat het beeld extreem wazig is en de app de QR niet kan lezen. De bank app (ABN) doet het functioneel gelukkig nog wel, maar de beeldkwaliteit is hier ook zichtbaar minder geworden.

Gebruik ik daarentegen de normale camera app voor het maken van foto's/video's dan is er helemaal niks aan de hand, iemand hiermee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:30
!mark schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:57:
Ik heb sinds de laatste OneUI 7 update van een tijdje terug het probleem dat de camerakwaliteit echt heel slecht is geworden als een andere app de camera gebruikt.

Het scannen van de QR codes voor web.whatsapp is gewoon onmogelijk (gelukkig kan dat ook anders...), doordat het beeld extreem wazig is en de app de QR niet kan lezen. De bank app (ABN) doet het functioneel gelukkig nog wel, maar de beeldkwaliteit is hier ook zichtbaar minder geworden.

Gebruik ik daarentegen de normale camera app voor het maken van foto's/video's dan is er helemaal niks aan de hand, iemand hiermee bekend?
Ik heb een tijd geleden (nog voor One UI 7) ook meerdere keren gehad dat de QR-code van WhatsApp scannen niet lukte, omdat de camera niet wilde focussen. Aangezien je het over 'extreem wazig' hebt, gok ik dat dat bij jou nu ook het geval is.

Je kan proberen of je telefoon opnieuw opstarten helpt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 05:12

Herken het wel maar niet zozeer gekoppeld aan de OneUI7 voor zover ik me kan herinneren, heb er altijd last van gehad dat zo af en toe (voornamelijk bij whatsapp/qr) de camera idd niet wilde focussen... Maar of een herstart (vna de app of telefoon zelf) of gewoon nog eens proberen heeft het altijd opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het scannen van de QR codes voor web.whatsapp is gewoon onmogelijk (gelukkig kan dat ook anders...), doordat het beeld extreem wazig is en de app de QR niet kan lezen.
Wat je kunt proberen als telefon herstarten niet help:

WhatsApp opschonen zodat de backup niet te groot wordt en je lang moet wachten, handmatig een backup maken, vervolgens de app van de telefoon verwijderen. nadat die verwijderd is15 minuten wachten (vanwege opschoon processen), herstart de telefoon en wacht nogmaals 15 minuten (vanwege opstart processen). Herinstalleer WhatsApp, zet je backup terug. Kijk of dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
swhnld schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:43:
[...]

Wat je kunt proberen: WhatsApp opschonen zodat de backup niet te groot wordt en je lang moet wachten, handmatig een backup maken, vervolgens de app van de telefoon verwijderen. nadat die verwijderd is15 minuten wachten (vanwege opschoon processen), herstart de telefoon en wacht nogmaals 15 minuten (vanwege opstart processen). Herinstalleer WhatsApp, zet je backup terug. Kijk of dit werkt.
Waarom zou dit helpen bij de camera die niet wil focussen? Dit klinkt als heel veel werk, terwijl het volgens mij hetzelfde effect heeft als je telefoon opnieuw opstarten.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 19-08-2025 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:45:
[...]

Waarom zou dit helpen bij de camera die niet wil focussen? Dit klinkt als heel veel werk, terwijl het volgens mij hetzelfde effect heeft als je telefoon opnieuw opstarten.
Telefoon opnieuw opstarten lost geen problemen op met rechten of configuratiefouten in de software (wat bij WhatsApp nog wel eens voorgekomen is in het verleden). Telefoon herstarten lost wel eventuele problemen in het geheugen op. Dus telefoon herstarten is altijd een goede eerste stap, en als dat het oplost, perfect, zo niet, is het niet de enige stap om te testen en zijn er verdere opties om te verkennen. Misschien had ik dat moeten toevoegen in mijn berichtje, " als telefoon herstarten niet helpt...." -> doe ik dat alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
swhnld schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:50:
[...]

Telefoon opnieuw opstarten lost geen problemen op met rechten of configuratiefouten in de software (wat bij WhatsApp nog wel eens voorgekomen is in het verleden). Telefoon herstarten lost wel eventuele problemen in het geheugen op. Dus telefoon herstarten is altijd een goede eerste stap, en als dat het oplost, perfect, zo niet, is het niet de enige stap om te testen en zijn er verdere opties om te verkennen. Misschien had ik dat moeten toevoegen in mijn berichtje, " als telefoon herstarten niet helpt...." -> doe ik dat alsnog.
Maar jouw theorie is dus dat al die handelingen die jij beschrijft zouden helpen bij het focussen van de camera, omdat er mogelijk problemen met rechten of configuratie zijn? En is dat ergens op gebaseerd, of is dat meer een gevoel a la 'ik heb het een keer geprobeerd en het hielp bij mij'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hahn schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:52:
[...]

Maar jouw theorie is dus dat al die handelingen die jij beschrijft zouden helpen bij het focussen van de camera, omdat er mogelijk problemen met rechten of configuratie zijn? En is dat ergens op gebaseerd, of is dat meer een gevoel a la 'ik heb het een keer geprobeerd en het hielp bij mij'?
Het is een vorm van deductie. Bij normaal gebruik vanuit de Camera app werkt de camera wel goed. Bij gebruik vanuit de WhatsApp app werkt die niet goed. Het is niet een massaal probleem dat de fora roodgloeiend staan, dus hoogstwaarschijnlijk is het iets lokaals, en de camera zelf is hoogstwaarschijnlijk niet kapot. Dus het is een configuratie probleem. Ergens is er een keer een bitje omgevallen.

De eerste makkelijke test is de telefoon herstarten. Werkt dat niet moet je verder gaan zoeken.
Is alles op de telefoon helemaal up-to-date (play store,galaxy store, play systeem updates, telefoon updates), moet je dieper gaan zoeken in de instellingen onder water, de configuraties. De vraag is dan, waar zitten de configuraties, en hoe reset je deze.

De makkelijkste configuratie is testen met WhatsApp zelf door deze te herinstalleren of daar de fout in zit, ik heb dit meerdere keren meegemaakt dat WhatsApp apps configuratie problemen hadden. Je kunt ook aan een zoekmachine de vraag stellen of een herinstallatie van WhatsApp problemen kan oplossen en zult daar zien dat ja, dat kan.

Ben je daarmee er nog niet, kom je uit bij de telefoon configuratie en om die te herstellen moet je denken aan een fabrieksinstelingen rest en de telefoon herinstalleren, initieel zonder backup terug te zetten testen, dan met backup terugzetten nogmaals (soms komt een configuratiefout terug uit een backup van de systeeminstellingen, doe je andersom testen met eerst backup terugzetten en werkt het dan nog niet, kost veel meer tijd).

Er is misschien nog wel iets te doen via ADB met commando's, een PC met juiste OS de juiste drivers, en de Android SDK, maar daar zitten ook risico's aan vast, en een fabrieksinstellingen reset is dan gewoon beschreven te vinden en makkelijker en sneller uit te voeren als er geen kant en klare ADB handleiding is voor je probleem. Uiteraard mag iemand dat ook uitzoeken en hopelijk helemaal beschrijven voor het nageslacht, maar een groot deel van de forum bezoekers hier missen dat stukje kennis om los te gaan met ADB in combinatie met OneUI (ieder zijn haar ervaring/hobby).

Er is ook nog een hele kleine kans dat er wel iets fysiek mis is met een camera, denk aan digitaal of optisch scherpstellen. Dan moet de telefoon terug voor reparatie en ben je die even kwijt, dus ik zou eerst al het andere proberen.

Dat is in een notendop mijn ervaring met dit soort problemen en het oplossen ervan in de bijna 30 jaar dat ik in de IT werk. Misschien zijn er betere of andere oplossingen die ook werken. Maar niet waar ik op dit moment zo op kom.

[ Voor 9% gewijzigd door swhnld op 19-08-2025 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
Augustus update is beschikbaar. S23 Ultra hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Mocht dit een eigen topic vereisen, dan sorry voor dit bericht.

Hoe veilig, effectief en privacy vriendelijk is de spam beveiliging van Samsung?

De betreffende service is van Hiya, en ik ken dat bedrijf niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/yZoSPIkYb5T6nMhdMpKpXbZb.jpg

Reden dat ik dit vraag is dat de spam telefoontjes die wij de laatste maanden krijgen nu mij gewoon te veel worden, 9 van de 10 keer neem ik niet op, omdat ik meestal wel weet wie mij gaat bellen (nummer is mij bekend of een contact), omdat ik weet wanneer ik gebeld zal worden (instantie) of omdat het een onbekend nummer is (het valt op dat scam calls de laatste tijd bijna altijd een "Nederlands" nummer tonen, dus hoe raar dit ook klinkt onbekende (= onzichtbaar) nummers zijn tegenwoordig in ons geval geen scam calls.

Maar vandaag wel erin getrapt, 2 keer binnen 10 minuten ook nog.

We hadden eten besteld, en hoewel die tent een normale lijn heeft bellen ze soms met mobiel nummer (meestal de bezorger zelf, als ze de ingang weer eens niet kunnen vinden).

Dus mijn partner had 2 keer opgenomen, de kans was aanwezig dat het betreffende dat zou gaan, maar nee het was 2 keer een Pay-Pal scam call (met een vreselijk neppe robot stem).

We overwegen dus de spam beveiliging aan te zetten, maar hoe goed werkt dat tegenwoordig en is het privacy vriendelijk genoeg (geen zin in dat dingen via via gaan als dat niet nodig is).

Reden dat het uit staat is namelijk vanwege mijn ervaringen uit het verleden, Nederlandse nummers zelfs als ze scam waren werden destijds niet geblokeerd, onbekende (= onzichtbaar) weer wel, terwijl die vaak in ons geval legitiem zijn.

Iemand ervaring hiermee of meer info? Ik neem scam calls liever niet op (weten ze meteen dat je nummer actief is, of nemen ze je stem op enz).

Want het gebeurt niet elke dag gelukkig, soms is het een hele week stil, en soms heb ik 3 of meer telefoontjes op 1 dag, maar ik wil ook niet dat er straks legitieme telefoontjes geblokkeerd worden, vooral die waar de nummer juist niet zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

bij mij werkt het perfect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:02
Probeer het gewoon eens, zou ik zeggen. Ik heb het ook aanstaan, maar nog nooit gemerkt dat ik een legitiem telefoontje daardoor gemist heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:32
Mizgala28 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:29:
Mocht dit een eigen topic vereisen, dan sorry voor dit bericht.

Hoe veilig, effectief en privacy vriendelijk is de spam beveiliging van Samsung?

De betreffende service is van Hiya, en ik ken dat bedrijf niet.

[Afbeelding]

Reden dat ik dit vraag is dat de spam telefoontjes die wij de laatste maanden krijgen nu mij gewoon te veel worden, 9 van de 10 keer neem ik niet op, omdat ik meestal wel weet wie mij gaat bellen (nummer is mij bekend of een contact), omdat ik weet wanneer ik gebeld zal worden (instantie) of omdat het een onbekend nummer is (het valt op dat scam calls de laatste tijd bijna altijd een "Nederlands" nummer tonen, dus hoe raar dit ook klinkt onbekende (= onzichtbaar) nummers zijn tegenwoordig in ons geval geen scam calls.

Maar vandaag wel erin getrapt, 2 keer binnen 10 minuten ook nog.

We hadden eten besteld, en hoewel die tent een normale lijn heeft bellen ze soms met mobiel nummer (meestal de bezorger zelf, als ze de ingang weer eens niet kunnen vinden).

Dus mijn partner had 2 keer opgenomen, de kans was aanwezig dat het betreffende dat zou gaan, maar nee het was 2 keer een Pay-Pal scam call (met een vreselijk neppe robot stem).

We overwegen dus de spam beveiliging aan te zetten, maar hoe goed werkt dat tegenwoordig en is het privacy vriendelijk genoeg (geen zin in dat dingen via via gaan als dat niet nodig is).

Reden dat het uit staat is namelijk vanwege mijn ervaringen uit het verleden, Nederlandse nummers zelfs als ze scam waren werden destijds niet geblokeerd, onbekende (= onzichtbaar) weer wel, terwijl die vaak in ons geval legitiem zijn.

Iemand ervaring hiermee of meer info? Ik neem scam calls liever niet op (weten ze meteen dat je nummer actief is, of nemen ze je stem op enz).

Want het gebeurt niet elke dag gelukkig, soms is het een hele week stil, en soms heb ik 3 of meer telefoontjes op 1 dag, maar ik wil ook niet dat er straks legitieme telefoontjes geblokkeerd worden, vooral die waar de nummer juist niet zichtbaar is.
Die hebben zover ik weet ook gewoon lijsten met gerapporteerde spam. Losse spoofed 06nummers zijn dan natuurlijk lastig. Ze melden bij overgaan doorgaans dat het vermoedelijk spam is en bij het inschakelen van de functie blokkeren ze of hoog risico of alle spam. Die zie je dan gewoon vrolijk in je oproepenlijst als blocked call. Ik heb in de jaren dat ik het nu gebruik nooit een legitieme call gemist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Mizgala28 ik heb het gewoon aan staan al 8 jaar nu, werkt goed tot dusverre.
Qua privacy, het stuurt het nummer weg en krijgt antwoord, dus ze weten welk nummer jou vaak belt.
Ik heb nooit iets gemerkt dat ze iets deden met de informatie.
Privacy Policy staat online: https://www.hiya.com/samsung/ss-privacy-policy

Alternatief heb ik ook een kale Android telefoon van HMD, daar zit de Google Dialer in en die heeft ook een anti spam functie. Dus je kunt ook je data bij een andere partij neerleggen en hun diensten gebruiken door een andere Dialer app te installeren. Echter het moet gedeeld worden om de nummers tegen een zwarte lijst te leggen en eventuele andere signalen te herkennen dat het spam is.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:47
Vraagje, ik heb al een paar jaar een samsung s23 en gebruik SwiftKey als toetsenbord. Erg te spreken over maar bepaalde woorden verandert de telefoon zelf best vaak en niet op een goede manier. Bijv ipv het komt er hrt te staan.

Is er een optie om dat aan te passen? Zal mischien meer SwiftKey gerelateerd zijn maar toch.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:34
Juancho schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:05:
Vraagje, ik heb al een paar jaar een samsung s23 en gebruik SwiftKey als toetsenbord. Erg te spreken over maar bepaalde woorden verandert de telefoon zelf best vaak en niet op een goede manier. Bijv ipv het komt er hrt te staan.

Is er een optie om dat aan te passen? Zal mischien meer SwiftKey gerelateerd zijn maar toch.
Mijn SwiftKey laat ‘het’ zo staan. Enige dat ik in de instellingen zie dat mogelijk van toepassing is, is onder typen —> typegegevens wissen.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Juancho schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:05:

Je kan voorspellingen ook wissen zodat die niet meer gebruikt worden. Ik meen door boven in de balk het foute woord ingedrukt te houden en dan te kiezen voor het het wissen/niet meer voorstellen/voorspellen. Weet even niet welke bewoording er precies gebruikt wordt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
Beste allen, ik heb sinds de launch een 512GB S23U en ben langzamerhand een beetje aan het rondkijken naar een upgrade (batterij begint tegen te vallen en wat valschade). Nu word ik niet echt warm van de concurrentie in de telecom industrie. Delen meer van jullie die mening? Wat is voor jullie momenteel de meest waarschijnlijke upgrade als je de keuze zou moeten maken? Ik vind de afwezigheid van BT in de s-pen bij de S25U echt een dealbreaker aangezien ik heel vaak fotos maak met de pen op afstand.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik zou wachten op de S26 Ultra eind januari/begin februari.
Ik heb laatst de batterij bij en door Samsung laten vervangen en dat gaf een groot verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjvdven
Dijkertje schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:05:
Ik heb laatst de batterij bij en door Samsung laten vervangen en dat gaf een groot verschil.
Ik hoop vooral dat Samsung een keer de stap gaat maken naar Silicon-Carbon batterijen. We zien dat de Aziatische markt daar wel al naar is overgestapt. Wordt hoog tijd dat ze weer wat innoveren.
En aub, kappen met het vervangen van Hardware innovatie door AI rompslomp waar niemand om vraagt.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Inderdaad even wachten op de s26 in t voorjaar, ben ik ook aan het doen (om vervolgens te kiezen voor een goedkopere s25 of als de s26 veel beter is die te kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:12
Dijkertje schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:05:
Het ging om de bluetooth verbinding met de S-pen. Komt die terug in de S26U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
lifeguard schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:12:
[...]

Het ging om de bluetooth verbinding met de S-pen. Komt die terug in de S26U?
Dat weet alleen Samsung, maar ik geef je 99% kans van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
bjvdven schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:20:
[...]
Ik hoop vooral dat Samsung een keer de stap gaat maken naar Silicon-Carbon batterijen. We zien dat de Aziatische markt daar wel al naar is overgestapt. Wordt hoog tijd dat ze weer wat innoveren.
Dit gaan ze zeker wel doen. Ik denk dat ze gewoon de kat uit de boom kijken. Wantja, dat je vlaggenschip geen vliegtuig meer in mag (note 8 ) doet gewoon echt pijn voor een bedrijf. Je kan het nog zo goed in een lab testen, wat de gebruikers er allemaal mee uit gaan vreten kan je moeilijk simuleren.

Maar Honor gebruikt ze nu al jaren en ongetwijfeld andere Chinese merken ook, zonder problemen. Ik denk dat ze volgend jaar of het jaar erna wel komen.
[...]
En aub, kappen met het vervangen van Hardware innovatie door AI rompslomp waar niemand om vraagt.
Tja, hardware innovatie kost geld. De helft van de AI functies "van Samsung" zijn gewoon functies van Google. En de rest is vrij laaghangend fruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Erik Scherder over AI, Afnemende Intelligentie:
https://www.nporadio1.nl/...kt-je-brein-minder-vitaal
Was ook gisterenavond op Nieuwsuur te gast, "AI maakt je dommer." https://npo.nl/start/seri...5/nieuwsuur_5192/afspelen - rond minuut 27

[ Voor 8% gewijzigd door swhnld op 02-09-2025 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
bespaar je nu echt batterij als je wifi en bluetooth uitzet buiten als je niet verbonden bent? hoe gaan jullie hiermee om? staan deze altijd aan als het niet nodig is?

[ Voor 45% gewijzigd door Farabi op 02-09-2025 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:22
Staat altijd aan bij mij. Vind het te veel gedoe om het zelf uit en aan te zetten wanneer nodig. Ik merk niet echt verschil qua consumptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 08:50

W84

swhnld schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:26:
[...]

Erik Scherder over AI, Afnemende Intelligentie:
https://www.nporadio1.nl/...kt-je-brein-minder-vitaal
Was ook gisterenavond op Nieuwsuur te gast, "AI maakt je dommer."
Tja, daarom heb ik ook bewust al die meuk uit staan op m'n S23, tablet en tv. Ik wil helemaal niks met AI te maken hebben en zo min mogelijk slimme apparaten in huis. Zijn ze dat wel, dan hoef ik die app niet of ze te verbinden met internet (lekt er ook minder data weg). Ik kan ook m'n Airfryer, wasmachine en zelf m'n Auping bed bedienen met een app en slimme functies (AI) toepassen. Hou toch op, laat me lekker naar de keuken en badkamer lopen om te kijken of het klaar is. Wassen doe ik ook wel zelf. Ik bepaal zelf wel welk wasprogramma en hoeveel wasmiddel ik erbij gooi. Laat me lekker zelf nadenken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
W84 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:04:
[...]

Tja, daarom heb ik ook bewust al die meuk uit staan op m'n S23, tablet en tv. Ik wil helemaal niks met AI te maken hebben en zo min mogelijk slimme apparaten in huis. Zijn ze dat wel, dan hoef ik die app niet of ze te verbinden met internet (lekt er ook minder data weg). Ik kan ook m'n Airfryer, wasmachine en zelf m'n Auping bed bedienen met een app en slimme functies (AI) toepassen. Hou toch op, laat me lekker naar de keuken en badkamer lopen om te kijken of het klaar is. Wassen doe ik ook wel zelf. Ik bepaal zelf wel welk wasprogramma en hoeveel wasmiddel ik erbij gooi. Laat me lekker zelf nadenken...
Hoewel ik je beweegreden volledig snap begrijp ik dan niet waarom je niet gewoon een "dom" apparaat hebt gekocht ipv AI en smart enabled apparaten. Je hebt bewust meer betaald voor een slimme variant van je Airfryer, wasmachine en bed en klaagt dan dat ze over die functie beschikken? Dat is wel een beetje gek.
Nogmaals, ik ben het met je eens! Maar stem dan met je portemonnee en geef je geld uit aan apparaten die er niet over beschikken. Tenzij je natuurlijk een gigantische deal hebt gevonden en alsnog goedkoper uit bent dan een normale variant. Dan heb ik niks gezegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Farabi schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:55:
bespaar je nu echt batterij als je wifi en bluetooth uitzet buiten als je niet verbonden bent? hoe gaan jullie hiermee om? staan deze altijd aan als het niet nodig is?
Altijd aan. Ook vanwege BT verbinding met m'n Garmin. Maar je kan het automatiseren hé. Bijv. WIFI bereik thuis weg? Dan wifi uit. En andersom. En dat kan met zoveel meer dingen als je perse wil.

Ik merk geen verschil verder, batterij blijf na bijna 3 jaar nog prima.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

bjvdven schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:29:
[...]

Hoewel ik je beweegreden volledig snap begrijp ik dan niet waarom je niet gewoon een "dom" apparaat hebt gekocht ipv AI en smart enabled apparaten. Je hebt bewust meer betaald voor een slimme variant van je Airfryer, wasmachine en bed en klaagt dan dat ze over die functie beschikken? Dat is wel een beetje gek.
Nogmaals, ik ben het met je eens! Maar stem dan met je portemonnee en geef je geld uit aan apparaten die er niet over beschikken. Tenzij je natuurlijk een gigantische deal hebt gevonden en alsnog goedkoper uit bent dan een normale variant. Dan heb ik niks gezegd. ;)
Je hebt helemaal gelijk en dat doe ik dan ook en het is precies wat je benoemd. Die 3 dingen zijn toevallig van een aanbieding. Ik had het anders nooit gekocht. Een grote Airfryer nodig en die was super cheap met 50% bij Blokker vanwege faillissement. App en Wi-Fi niet in gebruik. De wasmachine was in de aanbieding. App en Wi-Fi, nee bedankt. Alleen traditionele programma's in gebruik. Het bed, ja ook met goede korting en elektrische lattenbodem. Was in dit geval goedkoper dan het instapmodel. Kan verbonden worden met een app maar nee bedankt en we gebruiken gewoon de losse afstandsbedieningen die erbij zaten. Dus, nou dat. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
W84 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:47:
[...]

Je hebt helemaal gelijk en dat doe ik dan ook en het is precies wat je benoemd. Die 3 dingen zijn toevallig van een aanbieding. Ik had het anders nooit gekocht. Een grote Airfryer nodig en die was super cheap met 50% bij Blokker vanwege faillissement. App en Wi-Fi niet in gebruik. De wasmachine was in de aanbieding. App en Wi-Fi, nee bedankt. Alleen traditionele programma's in gebruik. Het bed, ja ook met goede korting en elektrische lattenbodem. Was in dit geval goedkoper dan het instapmodel. Kan verbonden worden met een app maar nee bedankt en we gebruiken gewoon de losse afstandsbedieningen die erbij zaten. Dus, nou dat. :p
Duidelijk! Goed bekeken dan! :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bjvdven schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:29:
[...]

De S23 kwam niet uit vol met AI, dat kwam erop met alle upgrades. En eerlijk is eerlijk, geen enkele smartfoon van het niveau vlaggeschip wordt nog verkocht zonder AI erop. Dus dan moet je snelheid en camera kwaliteit inleveren voor een budget telefoon die te zwak is voor AI, maar daarmee ook te zwak voor een beetje gamen, kan geen fatsoenlijke foto's maken in minder goede omstandigheden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

bjvdven schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:48:
[...]

Duidelijk! Goed bekeken dan! :P.
Ja, dat dacht ik. Voor de thermostaat hangt er nog een Honeywell draaibare knop aan de muur. Loop er wel naartoe hoor, geen probleem. Ja kan met een app dit dat hoor ik dan. Ja leuk, boeien!

Anyway, en op m'n S23 heb ik echt alle slimme functies eraf gedonderd of beperkt. Ik heb ook Blokada draaien (al jaren trouwens) en alle verzoeken van FB, Meta, Bixby etc. naar servers geblokkeerd. Inmiddels ook de verzoeken van AI services (na updates zijn er wat bijgekomen) geblokkeerd op deze manier. Niet alleen qua AI maar lekt mij teveel data weg. Mocht je dan per ongeluk op zo'n functie drukken krijg je een error omdat er geen verbinding is met de servers van Google, Samsung, Meta etc. voor die functies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waarschijnlijk heel stom wat ik nu ga zeggen: maar gaat de batterij sneller leeg met een snellader dan met een trage oplader? of is mijn gevoel een placebo-effect? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 03-09-2025 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:12
Farabi schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:39:
waarschijnlijk heel stom wat ik nu ga zeggen: maar gaat de batterij sneller leeg met een snellader dan met een trage oplader? of is mijn gevoel een placebo-effect? :P
In beide gevallen zou die juist op moeten laden :D

Maar .. nee lijkt me sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Nooit een verschil gemerkt (ook niet met mijn Tab S9) toen ik mijn S23 ging snel laden.

De laatste jaar echter laad ik op 15watt (snel laden in de instellingen staat uit) omdat dat snel genoeg is voor mij, telefoon gaat in de vroege avond aan de lader en tegen de bedtijd aan is hij al vol.

Maar nooit een verschil gemerkt qua sneller leeg, wel sneller vol natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:39

The Executer

Lekker belangrijk!

Hier ook wel dat gevoel gehad hoor, herken precies wat je zegt. Vooral als ik even snel laden gebruik voor bijvoorbeeld 15 minuten om even een boost te pakken. Daarna gaat hij voor mijn gevoel veel sneller leeg.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Kan best zijn dat Samsung kunstmatig het batterij percentage te positief opboost als de telefoon (supersnel) snelladen.
Het procent is een schatting, geen absolute meting. Smartphones gebruiken een zogeheten fuel-gauge chip die stroom (coulomb counting) en spanning combineert en de weergave “smooothed” om schokken te vermijden. Daardoor kan het percentage een paar punten optimistischer of conservatiever lijken tijdens (super)snel laden.
Bron: https://www.edn.com/optim...-accuracy-in-bms-designs/

Ikzelf gebruik de (betaalde) app AccuBattery die vrij accuraat door verschillende metingen een helder beeld geeft van de status van mijn batterij.
Zo zie je dat 4855 mAh typical is voor S23 Ultra.
Voor vervanging zat ik op ongeveer 4100 mAh en na vervanging met ca. 26 cycli op 4845 mAh max capaciteit.
Zo is ook grappig om te zien dat Samsung zelf al ver voor de max capaciteit de batterij aanmerkt als 100% vol, en dat de laatste beetje mAh's het langst duren.

• Farabi
  • Niet online
The Executer schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:53:
[...]

Hier ook wel dat gevoel gehad hoor, herken precies wat je zegt. Vooral als ik even snel laden gebruik voor bijvoorbeeld 15 minuten om even een boost te pakken. Daarna gaat hij voor mijn gevoel veel sneller leeg.
dan weet ik zeker dat dit het geval is. want het is me telkens overduidelijk opgevallen.

dus snelladen is een farce. je wordt eigenlijk bedonderd.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 04-09-2025 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat zul je in een lab opstelling moeten testen. Er zal zeker een psychisch effect zijn als je zelf al in de gemoedstoestand bent van, ga ik het halen, het loopt zo hard leeg. Alleen door te meten weet je het zeker.

• Geraedus
swhnld schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:21:
[...]

Dat zul je in een lab opstelling moeten testen. Er zal zeker een psychisch effect zijn als je zelf al in de gemoedstoestand bent van, ga ik het halen, het loopt zo hard leeg. Alleen door te meten weet je het zeker.
Inderdaad, hoe meer je er op gaat letten, hoe meer het tussen de oren gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 19:32
Dat idee heb ik ook met onze elektrische auto :P Er is geen bewijs maar het voelt zeker wel zo.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:53
Je gebruikt alleen snelladen als je veel gebruik hebt, zowel bij je mobiel als je EV.
En bij zwaarder gebruik loopt een accu sneller leeg; logisch.
Snelladen is dus geen farce, maar juist enorm handig.
Beperk het wel tot 80% SoC (doet het systeem meestal vanzelf wel), want het is minder goed voor je accu.

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Nou het zal wel placebo effect zijn maar dat idee heb ik ook. Normaal pak ik ook altijd de snellader, maar van het weekend had ik even een andere in gebruik. Niks anders gedaan en ik haalde een veel langere SOT. Snapte het al niet en ik ga ik toch nog even een keer testen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
W84 schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:12:
Nou het zal wel placebo effect zijn maar dat idee heb ik ook. Normaal pak ik ook altijd de snellader, maar van het weekend had ik even een andere in gebruik. Niks anders gedaan en ik haalde een veel langere SOT. Snapte het al niet en ik ga ik toch nog even een keer testen. :p
Dan ga ik morgen ook naar eens van 0 naar 100 opladen met snel laden uit. Toch blijft het bij mij een gevalletje "tussen de oren " zijn.

Maar ik ga het maar eens meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Balen, S23 ultra heeft de grond gekust en nu zit er een barst in het scherm welke precies over de selfie cam loopt. Niet dat ik die enorm veel gebruik, maar dan nog...

Aangezien reparatie 300 euro is (bij samsung zelf, lijkt het goedkoopst) een beetje aan het bedenken of dat de moeite waard is of om dan toch maar over te stappen naar een ander toestel.

Zou dan evt ook de batterij kunnen vervangen (toestel is ruim 2.5 jaar oud nu) maar dan wordt het al bijna 400 euro.

Ugh... (Zat een hoesje omheen btw, maar heeft niet geholpen... alhoewel hij er anders misschien nog slechter uit had gezien ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 10:13
Sinds de laatste update heeft mijn S23 is het bereik binnenshuis (Odido/Vodafone) flink slechter geworden met soms gewoon geen verbinding. Geprobeerd om alleen 4G te forceren en ook dat maakt geen verschil. Ook op andere locaties heb ik nu slechte ontvangst binnenshuis terwijl anderen met Odido/Vodafone en Samsung wel normaal bereik hebben.
m0ridin schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:03:
S23 ultra heeft de grond gekust en nu zit er een barst in het scherm
Ik zou gaan kijken naar een S25 Ultra of iets met inruil van je S23.
Afgelopen weken veel aanbiedingen met extra inruil wat het misschien wat minder pijnlijk maakt.

[ Voor 33% gewijzigd door Uberprutser op 09-09-2025 14:17 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uberprutser schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:15:
Sinds de laatste update heeft mijn S23 is het bereik binnenshuis (Odido/Vodafone) flink slechter geworden met soms gewoon geen verbinding. Geprobeerd om alleen 4G te forceren en ook dat maakt geen verschil. Ook op andere locaties heb ik nu slechte ontvangst binnenshuis terwijl anderen met Odido/Vodafone en Samsung wel normaal bereik hebben.
Welke update, die van de telefoon of van Play Systeem Update?

En wat heb je getest om het eventueel proberen op te lossen? Ik herken het probleem niet in de combi KPN/Simpel (Odido) - 2 fysieke Sim kaarten - op mijn S23U.

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik heb daar ook een tijdje last van gehad en toen ik de usb board (waar ook de simtray inzit) samen met de batterij heb laten vervangen bij Samsung was het probleem verdwenen.
Ik had last op sim slot 1 en had als test sim 1 (kpn) met sim 2 (odido) gewisseld en toen verplaatste het probleem naar de andere sim.
Misschien een goede om je telefoon na te laten kijken en evt. een usb board replacement te laten doen?

• Geraedus
m0ridin schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:03:
Balen, S23 ultra heeft de grond gekust en nu zit er een barst in het scherm welke precies over de selfie cam loopt. Niet dat ik die enorm veel gebruik, maar dan nog...

Aangezien reparatie 300 euro is (bij samsung zelf, lijkt het goedkoopst) een beetje aan het bedenken of dat de moeite waard is of om dan toch maar over te stappen naar een ander toestel.

Zou dan evt ook de batterij kunnen vervangen (toestel is ruim 2.5 jaar oud nu) maar dan wordt het al bijna 400 euro.

Ugh... (Zat een hoesje omheen btw, maar heeft niet geholpen... alhoewel hij er anders misschien nog slechter uit had gezien ;) )
Hier hetzelfde gebeurd, de reparatie wel laten uitvoeren en kreeg bij het aan melden van de reparatie de aanbieding om de batterij ook te laten vervangen voor 20 euro.

Maar aangezien de 26 bijna voor de deur staat zal deze keuze nu wat lastiger voor je zijn.

• m0ridin
Geraedus schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:43:
[...]

Hier hetzelfde gebeurd, de reparatie wel laten uitvoeren en kreeg bij het aan melden van de reparatie de aanbieding om de batterij ook te laten vervangen voor 20 euro.

Maar aangezien de 26 bijna voor de deur staat zal deze keuze nu wat lastiger voor je zijn.
Lastige inderdaad, zit van alles te bekijken van een 2e hands S23 ultra (zou niet veel duurder zijn dan reparatie) tm S25 utra (nieuw danwel 2e hands).

Trade-in via samsung is sowieso niet de moeite waard, zelfs met evt extra 100e... Krijg geloof ik iets van 25 euro voor een S23 ultra met defect scherm :P

S26 zal pas in januari of februari volgend jaar komen gok ik, dat is nog wel even wachten...

Alternatief is gewoon een andere 2e hands van iets voor max 300 euro, inderdaad eventueel tot begin komend jaar. Of misschien maar eens van samsung af stappen, hoewel ik enorm fan ben van de s-pen en die echt veel gebruik voor snelle notities. Ook de 10x zoom (hoewel die natuurlijk ook niet meer in nieuwe modellen zit) vind ik een erg fijne toevoeging.

Nou ja, nog maar even verder puzzelen en zoeken... Misschien voor nu maar even een screenprotecter erop gooien zodat het scherm as is wat meer beschermd zal zijn.

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

m0ridin schreef op donderdag 11 september 2025 @ 06:08:
[...]
Alternatief is gewoon een andere 2e hands van iets voor max 300 euro, inderdaad eventueel tot begin komend jaar. Of misschien maar eens van samsung af stappen, hoewel ik enorm fan ben van de s-pen en die echt veel gebruik voor snelle notities.
[...]
Misschien (tijdelijk) een A56 overwegen? A-series toestellen worden bij mijn werkgever ook gebruikt als werktoestellen en werken prima rap. Je mist dan dingen zoals draadloos laden en dan uiteraard die S-pen.
Dat is in ieder geval wat ik zou dan als mijn S23U onverhoopt stuk zou gaan.
En met Smart Switch zet je zo 1:1 over.

[ Voor 3% gewijzigd door Dijkertje op 11-09-2025 08:38 ]

• m0ridin
Dijkertje schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:37:
[...]

Misschien (tijdelijk) een A56 overwegen? A-series toestellen worden bij mijn werkgever ook gebruikt als werktoestellen en werken prima rap. Je mist dan dingen zoals draadloos laden en dan uiteraard die S-pen.
Dat is in ieder geval wat ik zou dan als mijn S23U onverhoopt stuk zou gaan.
En met Smart Switch zet je zo 1:1 over.
Hmmm thanks, is ook een optie idd... Zie er een te koop staan voor 260 (256gb versie).

Maar denk dat ik voor nu gewoon maar mijn S23 ultra in huidige staat even blijf gebruiken, idd een screenprotector erop just in case en dan even aankijken... Hij doet het verder prima en de barst valt me amper tot niet op (tot ik de selfiecam gebruik, dan zie je veel meer reflectie... niet eens compleet onbruikbaar, maar ok... ook absoluut niet echt goed meer)

• Geraedus
m0ridin schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:19:
[...]

Hmmm thanks, is ook een optie idd... Zie er een te koop staan voor 260 (256gb versie).

Maar denk dat ik voor nu gewoon maar mijn S23 ultra in huidige staat even blijf gebruiken, idd een screenprotector erop just in case en dan even aankijken... Hij doet het verder prima en de barst valt me amper tot niet op (tot ik de selfiecam gebruik, dan zie je veel meer reflectie... niet eens compleet onbruikbaar, maar ok... ook absoluut niet echt goed meer)
In dat geval even door de zure appel heen bijten en kijken wat je opties volgend jaar jan/februari zijn.

• Juancho
Ik ga straks ook over op waarschijnlijk de S26 of wellicht als alternatief een Pixel 10 en heel misschien als het het wachten waard is de Pixel 11. Maar wat ik begreep is Samsung echt de overal betere qua snelheid en prestaties terwijl de Pixel beter is op AI gerichte zaken. Dat laatste boeit me weinig, zeker via mobiel.

Mijn S23 is nog top en ik zou er zo nog 1 of 2 jaar mee kunnen, maar juist omdat de telefoon nog zo goed en netjes is...is de inruilwaarde ook interessant (bekende heeft een telefoonzaak, daarmee krijg ik altijd een goede deal). Deels vergoed door werkgever dus na 2 generaties over geslagen te hebben denk ik wel dat ik de S26 mee ga pakken. Ik hoop wel dat er een keer echt grote verschillen/upgrades zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ja, goeie. Ik zat ook te twijfelen maar m'n S23 is echt nog gewoon fijn en supersnel. En het boeit me eigenlijk allemaal niet meer zo. De camera is top, alles super snel en snappy. Hopelijk blijven de updates nog een lange tijd voorbij komen. Ik denk dat ik nog een paar jaar ga uitstellen of er moet een een mega superdeal voorbij gaan komen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Geraedus schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:54:
[...]

In dat geval even door de zure appel heen bijten en kijken wat je opties volgend jaar jan/februari zijn.
Mjah, zat een beetje te neigen om de fold 5 te proberen (waren 2 opties van rond de 300 a 350, maar zijn allebei al verkocht ondertussen) en een andere optie is een s23u met 512gb waarvan de achterkant kapot is voor 350 euro. Achterkant vervangen is 50-70 euro dus dan heb je voor 400+ een s23u die ik voor minimaal verlies wel weer kwijt kan met een half jaar a jaar.

De S23U is inderdaad echt nog een toptoestel, amper tot niks te klagen dus kan er makkelijk nog minimaal een jaar mee doen ook.

En andere optie is nog steeds gewoon mijn huidige blijven gebruiken tot de S26 uit is en kijken wat dan de opties zijn...

Selfiecam is niet onbruikbaar, maar geeft door de barst er overheen rare spiegeling of 'glans' in veel situaties...

Denk dat reparatie in ieder geval de minst financieel aantrekkelijke optie is eigenlijk, 300 - 350 euro en dan evt in de toekomst kunnen verkopen voor misschien 400 max? Meh... Ach, luxeproblemen gelukkig en uiteindelijk gewoon stom en balen dat ik hem heb laten vallen. Maar shit happens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kreeg net de Play Systeem Update van 1 augustus. Toen ik ging controleren kreeg ik gelijk de melding de telefoon te herstarten, dus geen idee hoe groot of klein deze update is deze keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
swhnld schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 07:22:
Kreeg net de Play Systeem Update van 1 augustus. Toen ik ging controleren kreeg ik gelijk de melding de telefoon te herstarten, dus geen idee hoe groot of klein deze update is deze keer.
is er sinds dinsdag geloof ik, was 88mb groot. valt me wel op dat de updates steeds later zijn

[ Voor 6% gewijzigd door giovanni2903 op 13-09-2025 15:34 ]

• Geraedus
giovanni2903 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 15:33:
[...]

is er sinds dinsdag geloof ik, was 88mb groot. valt me wel op dat de updates steeds later zijn
Updates zijn bij samsung altijd te laat. Vooral Android update versies lopen vergeleken met de rest achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Geraedus schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:15:
[...]

Updates zijn bij samsung altijd te laat. Vooral Android update versies lopen vergeleken met de rest achter.
Alleen rolt naar mijn weten Google de Play Store updates, niet Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geraedus schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:15:
[...]

De beveiliging updates zijn redelijk op tijd bij Samsung, elke maand heb je er over het algemeen eentje in de s serie.

Android versie upgrades is een ander verhaal, die komen eens per jaar uit vanuit Google. En 2 jaar terug waren ze heel vlot bij Samsung die uit te rollen, die van vorig jaar kwam pas dit jaar, en de geruchten zijn dat ze dit jaar weer vlot zullen zijn.

Persoonlijk ben ik blij met het krijgen van upgrades, maar lig er niet wakker van of die binnen 2 of 6 maanden komen. Qua functionaliteit merk ik er niets van eigenlijk.

Mensen die per se de snelste upgrades willen stuur ik door naar Google overigens. Je mist de afwerking die Samsung toepast, maar die afwerking kost tijd, dus dat is dan de afweging om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Ik ben oud. Ik heb een hekel aan upgrades. Tegenwoordig is dat toch alleen maar veranderen om het veranderen. Of nog erger: toevoegen van shit die niet uit kan en die ik helemaal niet wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:36
Raymond schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:21:
Ik ben oud. Ik heb een hekel aan upgrades. Tegenwoordig is dat toch alleen maar veranderen om het veranderen. Of nog erger: toevoegen van shit die niet uit kan en die ik helemaal niet wil hebben.
Is dan een seniorentelefoon niet beter?

[ Voor 9% gewijzigd door Teijgetje op 14-09-2025 11:01 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Als die nooit worden geupdate, misschien wel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
m0ridin schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:14:

Denk dat reparatie in ieder geval de minst financieel aantrekkelijke optie is eigenlijk, 300 - 350 euro en dan evt in de toekomst kunnen verkopen voor misschien 400 max? Meh... Ach, luxeproblemen gelukkig en uiteindelijk gewoon stom en balen dat ik hem heb laten vallen. Maar shit happens.
Ik heb ook gebarsten glas, met onderliggend een onbeschadigd werkend scherm.
Werkt prima, mijn barsten lopen over het midden, niet over de camera, maar stoort me toch.
Toestel voldoet voor mij.
Heb ook zitten kijken naar een "betaalbare" upgrade, de 25 komt in de verkoop nu de 26 er aan komt.

Mocht je een beetje handig zijn dan is zelf repareren goed te doen en wat ik eigenlijk overweeg.
Samsung levert voor 270 euro een nieuw scherm met frame en nieuwe accu, én benodigd gereedschap, een complete kit dus, met nieuwe bevestiging en schroeven.
Maar ook alle andere onderdelen kan je zo simpel vervangen en je toestel weer als nieuw maken.

Ik geloof alleen dat de shop op zondag/weekend dicht is voor bestellingen, eerder gedurende de werkweek kon ik wel mijn kleur bestellen. Al was die niet op voorraad en zou levering iets langer duren.

Aan de hand van diverse video`s online of via hen (die is van een S22ultra, maar je kan ook instructies downloaden op SamsungSelfRepair), zie je hoe simpel de onderdelen uitwisselen is.

Twee goeie op YouTube, met frame en zonder frame
Via zijn Skool account krijg je toegang tot zijn onderdelenleverancier, bv een origineel scherm met frame en verzendkosten kost €229. Is je frame nog goed dan kan je alleen het scherm vervangen.
En ik begreep dat als het scherm niet defect is maar alleen het glas gebroken dat ze dat terugkopen voor $90, en na vervangen van het glas dan verkopen als "origineel refurbished".
Er zijn dus opties genoeg, daar kun je ook goedkope third party schermen kopen. (op Amazon ook)
Maar let er dus wel op dat alle benodigde adhesive er bij zit of dat je dat er bij besteld.

Ik vind SamsungSelfRepair handiger, maar dus een fractie duurder, al vervang je dan gelijk ook je accu.
Dat zit namelijk niet bij die 300-450 die je bij een reparatieshop betaald voor origineel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@Teijgetje Interessante optie! Maar ben bang dat ik niet handig genoeg ben om dat zelf te doen, voordeel is dat ik na afloop niet meer zou hoeven twijfelen of ik een nieuwe telefoon zal kopen ;)

Nee, maar 270 voor zelf doen of voor 100 euro meer (of misschien iets goedkoper als scherm icm accu wat voordeliger is) bij samsung zelf zou ik daarvoor gaan.

Maar heb ondertussen een 2e hands fold 5 besteld die ik ga proberen, sowieso al tijden benieuwd naar zo'n fold toestel en deze kon ik voor de prijs van reparatie overnemen dus dan het proberen waard denk ik.

De S23U hou ik wel in huidige staat, denk dat ik er meer overhou als ik hem zo zou verkopen dan als ik hem laat repareren en dan verkoop....

Thanks though!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
m0ridin schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:08:
@Teijgetje
De S23U hou ik wel in huidige staat, denk dat ik er meer overhou als ik hem zo zou verkopen dan als ik hem laat repareren en dan verkoop....
Voor mijne, 12GB Ram en 512GB geheugen, werd met gebroken glas 39 euro geboden..................
Frame heeft wel gebruikssporen.

Ik denk dat het lood om oud ijzer is, alleen, gerepareerd en als nieuw ben je hem sneller kwijt.
En nieuwe accu is natuurlijk een USP.

Ter indicatie: op vraag de aanbod staat er een met gebroken scherm voor €100 en een 8gB/256gB in goede staat met als vraagprijs €435.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Teijgetje schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:20:
[...]

Voor mijne, 12GB Ram en 512GB geheugen, werd met gebroken glas 39 euro geboden..................
Frame heeft wel gebruikssporen.

Ik denk dat het lood om oud ijzer is, alleen, gerepareerd en als nieuw ben je hem sneller kwijt.
En nieuwe accu is natuurlijk een USP.

Ter indicatie: op vraag de aanbod staat er een met gebroken scherm voor €100 en een 8gB/256gB in goede staat met als vraagprijs €435.
Die 39 euro bedoel je bij samsung als inruil neem ik aan? (Zag dat ook bij inruil bij aanschaf van een s25).

Heb nog nooit een nette inruilprijs gezien, zelfs bij volledig functionerende toestellen is het bijna een belediging wat ze bieden ;)

En tja, die van 100e... Zie het niet zo goed maar lijkt alsof de display zelf ook niet meer goed werkt? Als in, streep/verkleuring scherm? Bij mij is het echt simpelweg een barstje bovenin het scherm en als hij niet over de camera liep echt geen punt (voor mezelf). En die van 100e heeft ook de achterkant gebroken erbij.

Anyway, voor nu laat ik het even zoals het is... Wat ik zei, nu al een fold 5 besteld. Repareren kan altijd nog.

[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 14-09-2025 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
m0ridin schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:15:
[...]

Die 39 euro bedoel je bij samsung als inruil neem ik aan? (Zag dat ook bij inruil bij aanschaf van een s25).
Nee, was bij een shop die telefoons opkocht.
Daarna maar niet verder gezocht.

Op Amazon staat bv deze voor €135 met frame, in beperkte kleuren.
Ook nog een optie.

Of een van de vele andere, dit is bijvoorbeeld allemaal morgen bezorgd, incl gereedschap vanaf €59.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Teijgetje schreef op zondag 14 september 2025 @ 15:35:
[...]

Nee, was bij een shop die telefoons opkocht.
Daarna maar niet verder gezocht.

Op Amazon staat bv deze voor €135 met frame, in beperkte kleuren.
Ook nog een optie.

Of een van de vele andere, dit is bijvoorbeeld allemaal morgen bezorgd, incl gereedschap vanaf €59.
Dat is vaak troep en helemaal niet origineel, lees ook de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
W84 schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:50:
[...]

Dat is vaak troep en helemaal niet origineel, lees ook de reviews.
Staat er ook bij hé, dat het niet origineel is.
Vaak ook nog zonder vingerprint, of voor de Amerikaanse versie.
Maar wat verwacht je dan voor 6 tientjes?

Die van 138-145 zijn wel origineel volgens de aanbieder uit China.
Kan je ook gewoon terugsturen als het niet klopt.

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos