Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 19:55
@Geraedus, gewoon uit nieuwsgierigheid, moest je de telefoon (laten) resetten om dit te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06:24
acale schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:00:
@Geraedus, gewoon uit nieuwsgierigheid, moest je de telefoon (laten) resetten om dit te doen?
Ik heb de telefoon in onderhoudmodes ingeleverd maar is uiteindelijk terug gezet naar fabrieks instellingen.

Waarschijnlijk om daarmee de nieuwe batterij in te leren.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:21
Sarrr schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:47:
[...]

Heel herkenbaar inderdaad, ik haal met 100% ook niet eens overdag meer. Gisteren rond lunchtijd volledig opgeladen, toen ik rond 22 uur de trein naar huis pakte viel hij uit. In de tussentijd amper schermtijd gehad.

Laten we inderdaad hopen dat de update wat doet. Wilde toch nog wel graag een jaartje rekken met deze telefoon.
Hebben jullie toevallig een Galaxy Watch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 20:43
Nee geen watch. Het begon na de laatste update. Daarvoor nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 17:43
RvD86 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:47:
[...]

[...]

Hebben jullie toevallig een Galaxy Watch?
Ik heb een Watch 5 inderdaad, maakt dat iets uit? Het is wel echt opvallend na de laatste update aan de hand. Heb nu bijna al mijn apps op diepe sluimerstand gezet en dan gaat het wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
Sarrr schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:57:
[...]

Ik heb een Watch 5 inderdaad, maakt dat iets uit? Het is wel echt opvallend na de laatste update aan de hand. Heb nu bijna al mijn apps op diepe sluimerstand gezet en dan gaat het wel...
Heb sinds vorige week een Oneplus Watch 3, deze vervangt mijn Galaxy Watch 4.
Maar heb dus Maandag de Wearable app en plugin verwijderd en gisteren hoefde ik sinds lange tijd niet meer halverwege te laden.

Ook vandaag lijkt het goed te gaan qua batterij.

Alleen Frank.. heeft geen Watch dus die vlieger gaat niet helemaal op.
Maar vond het wel opvallend vandaar dat ik het vroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:13
Ik merk ook dat mijn Samsung S23 de laatste tijd sneller leeg getrokken wordt. Heb geen Samsung watch, wel een Garmin. Maar het is echt pas sinds een week of 3 volgens mij dat het mij opvalt dat ik net wat vaker de telefoon aan de lader moet hangen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Met de Samsung Members app kan je oa de batterij conditie controleren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73ga-lnjECFb5WgSGOSt3sMIBww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjXdUZbWyVooX7bFng9IvTBX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door ChiMan op 16-04-2025 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:59

W84

Nou gebruik ik Blokada 5 en dat trekt helaas veel batterij, maar ik merk het hier ook wel. Ik haalde makkelijk 8 tot 10u SOT en nu ergens in de 6, hooguit 7u max. Geen nieuwe apps of iets erop gezet.

En onderweg met alles aan zo'n 4, 5u maar. :+

[ Voor 10% gewijzigd door W84 op 16-04-2025 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
W84 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:04:
Nou gebruik ik Blokada 5 en dat trekt helaas veel batterij, maar ik merk het hier ook wel. Ik haalde makkelijk 8 tot 10u SOT en nu ergens in de 6, hooguit 7u max. Geen nieuwe apps of iets erop gezet.

En onderweg met alles aan zo'n 4, 5u maar. :+
Blokada 4 proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZwIlFCnpIwPyth3mt9n5QSRTiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9637xSKFtnPKKxGNDCt1qRL.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is de accu duur prima gelukkig (ondanks redelijke bereik), wel was de stand-by wat minder stabiel met de februari (security) update maar die van maart heeft dat opgelost.

In combinatie met Galaxy Watch 6.

Hopelijk gaat OneUI 7 daar geen negatieve verandering aan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:18:
[Afbeelding]

Hier is de accu duur prima gelukkig (ondanks redelijke bereik), wel was de stand-by wat minder stabiel met de februari (security) update maar die van maart heeft dat opgelost.

In combinatie met Galaxy Watch 6.

Hopelijk gaat OneUI 7 daar geen negatieve verandering aan brengen.
Mijn indruk is eigenlijk dat de performance rpoblemen na updates vaak in de Play Services zitten, niet in de OneUI software, immers als je die Play Systeem software updates een beetje bijhoud zie je door de maand heen ook weer updates over de updates heen komen.
Wel zie ik in de loop der jaren zeker bij een grote versie update soms wat uitdagingen dat de mensen nieuwe functies gaan gebruiken die in het gedrag rondom stroombesparing ingeleerd moeten worden, idem na een fabrieksinstellingen reset.
Overigens zie ik dat bij zowel Android als iOS gebeuren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De bugs in de OneUI 7 zijn verholpen voor de S24 serie met BYD9 dus dat is snel gefixed.
Voor de S23 Ultra ben ik de bugs met DYD1 niet tegen gekomen.

Voor het basis model S23 is ook een stable gelekt: link

[ Voor 33% gewijzigd door Thombias op 17-04-2025 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 15:37

Prosperot

Today is a gift...

Iemand die stable voor de S23 al geflashed? Ik wil met het paasweekend wel een poging wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:11
Qua batterij sinds een paar maanden, het valt mij op dat de Play services ongeveer 15 uur per dag gebruikt op de achtergrond (in onderstaande foto, eind vorige maand 8u na een halve dag)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHloyT16oMqEk0OKtbQwhFXAYjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdwzHteikAUKMHLs7jFQFPtX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
ascent schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:49:
Qua batterij sinds een paar maanden, het valt mij op dat de Play services ongeveer 15 uur per dag gebruikt op de achtergrond (in onderstaande foto, eind vorige maand 8u na een halve dag)
Dat zal bij iedereen wel ongeveer zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prosperot schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:55:
Iemand die stable voor de S23 al geflashed? Ik wil met het paasweekend wel een poging wagen
Nee, ik wacht rustig af, hoewel het best wel kriebelt, heb ik in het verleden gehad dat het een keer mis ging, en daar zit ik nu niet op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Werkt als een tierelier. Ben nog geen bugs tegengekomen.

Kwam van beta 2 en moest dus eerst terug naar 6.1 via odin.
Heb wel, zoals altijd, een factory reset uigevoerd omdat het een grote update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
Thombias schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:46:
[...]

Werkt als een tierelier. Ben nog geen bugs tegengekomen.

Kwam van beta 2 en moest dus eerst terug naar 6.1 via odin.
Heb wel, zoals altijd, een factory reset uigevoerd omdat het een grote update is.
Is de Battery Health ook zichtbaar voor de S23?

https://eu.community.sams...-on-ui7-now/td-p/11745095

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
De screenshot geeft aan dat het een 4000 Mah batterij is? Dat is toch 5000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Geraedus schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:56:
[...]

De screenshot geeft aan dat het een 4000 Mah batterij is? Dat is toch 5000?
Base S24 is 4000mAh dus dat klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Mizgala28 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:59:
[...]

Base S24 is 4000mAh dus dat klopt wel.
Je hebt gelijk, ik ging uit van de Ultra. 🤦‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:42
Mijn laatste Google play system update is van januari. Als ik op update terug dan controleert hij niet de laatste versie. Hebben jullie dit ook?

[ Voor 8% gewijzigd door banaliteit op 20-04-2025 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
banaliteit schreef op zondag 20 april 2025 @ 07:14:
Mijn laatste Google play system update is van januari. Als ik op update terug dan controleert hij niet de laatste versie. Hebben jullie dit ook?
Bij mij is het maart (op een EUX software). Idem voor de software update van de telefoon.

Herstart je telefoon eens en probeer het nogmaals.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huizinity
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:44
Ik kom van een Google Pixel 8 en heb sinds 2 weken een S23. Ik laad mijn telefoon elke nacht op tot 100%. De Pixel had vooral de laatste tijd rond 21 uur nog wat extra sap nodig om de rest van de avond door te komen.

Met de S23 heb ik juist vaak in de avond nog 30 tot 40% accu over. Ik ben verbaasd over de goede accuduur van deze Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:43
Gisterenavond de stoute schoenen aan getrokken en de stable geflashed maar mijn eerlijk, zo spannend is het allemaal niet die OneUI7.
Voelt echt zo'n beetje aan als een zoek de verschillen plaatje maar kan aan mij liggen.
Batterij verbruik kan ik nog niets over zeggen maar vrees het ergste.

/Edit
Viel me trouwens op dat toen ik Camera Assistant van Good Lock verwijderde toestel ineens meer snappie reageerde.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 21-04-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik gebruik altijd nova launcher dus die nieuwe UI dingen interesseren me nooit zoveel aangezien ik die toch nooit zie 😏

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 21 april 2025 @ 10:00:
Ik gebruik altijd nova launcher dus die nieuwe UI dingen interesseren me nooit zoveel aangezien ik die toch nooit zie 😏
Je gebruikt geen lockscreen, recente apps scherm, AOD, notificaties e.d. en animaties zijn ook uitgeschakeld? De UI is namelijk veel meer dan alleen de launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Hier nu ook over op UI7, ziet er idd allemaal weer net wat anders uit. Maar niks schokkends ...
Eens kijken hoe lang de accu het uithoudt.

Meld iconen op het vergrendelscherm staan nu links bovenin, ipv onde de klok, das wel ff wennen.

[ Voor 44% gewijzigd door Prosperot op 22-04-2025 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Nieuwe play update staat klaar (12 mb, nog steeds maart....)

[ Voor 33% gewijzigd door ascent op 22-04-2025 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:26
ascent schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 07:42:
Nieuwe play update staat klaar (12 mb, nog steeds maart....)
One ui7 uitrol is gestart in Korea

Andere landen zullen snel volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:24
Ik heb al een behoorlijke tijd problemen met het opladen van mijn telefoon. Bij de minste beweging disconnect de adapter en stopt het opladen. Het lijkt dus een probleem met de charging port. Is dit een probleem die bij meerdere mensen voorkomt? En aangezien ik mijn S23 minder dan twee jaar geleden heb gekocht, kan dit onder garantie vallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie06
Dan zit er stof in. Dit kan je heel voorzichtig met een dun naaldje er uit pulken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:52

13art

Moderator Mobile
japie06 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:39:
Dan zit er stof in. Dit kan je heel voorzichtig met een dun naaldje er uit pulken.
Naald doe ik zelf ook vaak, al wordt het door velen ook afgeraden want metaal op metaal risico op kortsluiting oid. Dunne houten tandenstoker zou iets veiliger zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Houten tandenstoker is inderdaad veiliger, maar in mijn ervaring ook minder effectief. Tandenstokers zijn een stuk dikker. Met een naaldje lukt het ook, maar zorg er inderdaad voor dat je de contactpunten niet raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
japie06 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:21:
Houten tandenstoker is inderdaad veiliger, maar in mijn ervaring ook minder effectief. Tandenstokers zijn een stuk dikker. Met een naaldje lukt het ook, maar zorg er inderdaad voor dat je de contactpunten niet raakt.
Tandenstoker doorscheuren over de lengte, dan houd je een extra dunne prikker over om schoon te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reneover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:24
Heb 'm even naar de experience store van Samsung gebracht. Zat inderdaad een hoop stof in die ik zelf niet weg kreeg. Ze hebben gratis de charging port schoongemaakt en alles werkt weer naar behoren, top service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:31
Gebruik zelf meestal dit soort plastic tandenstoker dingen om die poort wat schoon te porren:

https://www.kruidvat.nl/2...-borstelfunctie/p/2521667

Dunner dan een houten prikker, minder 'gevaarlijk' dan een speld/metaal... Verder wat blazen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
reneover schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:10:
Ik heb al een behoorlijke tijd problemen met het opladen van mijn telefoon. Bij de minste beweging disconnect de adapter en stopt het opladen. Het lijkt dus een probleem met de charging port. Is dit een probleem die bij meerdere mensen voorkomt? En aangezien ik mijn S23 minder dan twee jaar geleden heb gekocht, kan dit onder garantie vallen?
Zelfde probleem gehad, bleek niet aan de charging poort te liggen maar aan een versleten usb c kabel.

Bij de mediamarkt hebben ze goede fast charging usb c kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Mss een domme vraag, of ik kijk eroverheen. Maar hoe zet je in UI7 de mobiel op stil of tril?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aU1bJHUx7efWc9NG2nZSy5962S0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqSjVK55kBcUwC6jPYToLYfA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Prosperot op 23-04-2025 19:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:25
Prosperot schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:59:
Mss een domme vraag, of ik kijk eroverheen. Maar hoe zet je in UI7 de mobiel op stil of tril?
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_JhGBWbAgkUSihnxoc8KYqODoo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/GrruJhNOIvEavK0QeV7s2y0E.avif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
Nieuwe playstore update, 36 mb, welkom in april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

ik krijg de play updates op mn S23 UI7 (nog) niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Heb jij niet stiekem al april dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

ascent schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:28:
Heb jij niet stiekem al april dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZ0hPvCvMzEOxNP_cIGdoW7-fgI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U1dO6yl4J3X5cyXVXI5Adtdh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Check. Had verwacht dat ze daar april al wel in hadden. Ach, 1 maand achter maar 1 major Android versie voor op de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 21:46
ik heb vandaag april kunnen download, 36mb. normale s23

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Voor de geïnteresseerde

In de US is de uitrol voor de s23 serie al begonnen

https://www.sammyfans.com...eries-to-begin-next-week/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Vincent91 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 10:16:
Voor de geïnteresseerde

In de US is de uitrol voor de s23 serie al begonnen

https://www.sammyfans.com...eries-to-begin-next-week/
Hopelijk volgt de uitrol voor EUX snel.

Wat is trouwens het beste om te doen na de installatie van de uitrol van one ui7?

Zelf zat ik te denken om na installatie een volledige reset te doen zodat alles schoon geïnstalleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Geraedus schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 10:41:
[...]

Wat is trouwens het beste om te doen na de installatie van de uitrol van one ui7?

Zelf zat ik te denken om na installatie een volledige reset te doen zodat alles schoon geïnstalleerd wordt.
Wipe cache is voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
[...]

Waarom zou je dat doen? Volgens mij is er helemaal niks nodig na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Deze is vanuit merdere invalshoeken te bekijken.
Vanuit risico op problemen is opnieuw beginnen het beste, de minste kans op problemen.
Vanuit functionaliteit en privacy is opnieuw beginnen ook beter omdat je opnieuw alles doorloopt en overt moet nadenken.

Echter, vanuit gemak kun je ok kiezen om niets te doen. Kans op problemen is vrij klein, elke upgrade heeft wel slachtoffers, of het nu op Android, Windows, Linux, MacOS, FreeBSD, of iOS is. Maar die problemen vallen in het niet in vergelijking met de mensen waar het gewoon goed gaat.

Wel verstandig, controler vooraf je backup. Is je WhatsApp backup gelukt, zijn je foto's veilig, en eventueel ook je save games. Dan zijn alle wegen open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 11:26:
[...]

Deze is vanuit merdere invalshoeken te bekijken.
Vanuit risico op problemen is opnieuw beginnen het beste, de minste kans op problemen.
Vanuit functionaliteit en privacy is opnieuw beginnen ook beter omdat je opnieuw alles doorloopt en overt moet nadenken.

Echter, vanuit gemak kun je ok kiezen om niets te doen. Kans op problemen is vrij klein, elke upgrade heeft wel slachtoffers, of het nu op Android, Windows, Linux, MacOS, FreeBSD, of iOS is. Maar die problemen vallen in het niet in vergelijking met de mensen waar het gewoon goed gaat.

Wel verstandig, controler vooraf je backup. Is je WhatsApp backup gelukt, zijn je foto's veilig, en eventueel ook je save games. Dan zijn alle wegen open.
Ik doe wipe cache partition en dat is volgens mij voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 21:50
Vincent91 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 11:36:
[...]

Ik doe wipe cache partition en dat is volgens mij voldoende
En waar voor ik die uit?
bvd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Knip, Lmgtfy linkjes doen we op Tweakers niet aan :)

[ Voor 86% gewijzigd door 13art op 26-04-2025 19:14 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 11:45
Eindelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HuXZnAHJpjWUaRMBwM2NyP40v8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/foOoVWWwgv6AOu6MzKZoysUj.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBgEfRBxuzRzA-IVqTexy2Gf6to=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6479qvpr7NeCsVw10NAcAcv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door GtrCraft op 28-04-2025 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ole! De dag van virtueel f5-en is eindelijk daar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:31
@GtrCraft Yup, hier ook binnen (en net klaar met updaten). Vermoed dat de grootste impact wordt dat ik een keuze moet gaan maken of dit een moment is voor een factory reset of niet ;)

Was het eigenlijk van plan, maar begin wel met legen van cache en denk er nog wel even over na... Toch altijd weer veel gedoe namelijk.

*Edit

Eerste irritatie, naar beneden sliden geeft standaard melingen en niet meer de quicksettings-balk... Dan moet ik echt helemaal van rechtsbovenin naar beneden swipen. Even in de instellingen zoeken of daar iets aan te doen is.

Ok, aan te passen door in het quickmenu op het pennetje te klikken, dan linksboven 'vensterinstellingen' en daar 'samen' te kiezen ipv 'afzonderlijk'.

Power button heb ik ook weer moeten assignen naar power down menu.

[ Voor 43% gewijzigd door m0ridin op 28-04-2025 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
m0ridin schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:41:
@GtrCraft Yup, hier ook binnen (en net klaar met updaten). Vermoed dat de grootste impact wordt dat ik een keuze moet gaan maken of dit een moment is voor een factory reset of niet ;)

Was het eigenlijk van plan, maar begin wel met legen van cache en denk er nog wel even over na... Toch altijd weer veel gedoe namelijk.
Ik geef het ook een paar weken, uiteindelijk met one ui 6 niet gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:35
cedras schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 11:42:
[...]

En waar voor ik die uit?
bvd.
Ik vraag me af waarom het expliciet genoemd wordt, de update package van samsung gooit automatisch je cache eruit bij installatie.

Vroegah was het altijd aankloppen met software op telefoons, nu koop ik een telefoon en het werkt gewoon jaren zonder omkijken. Ik zou er geen zorgen over maken.
Voor mij heeft One UI 7 de batterijduur weer verbeterd op mijn S23 Ultra, eerst had ik een paar maanden ook last van de hoge play services verbruik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GtrCraft
m0ridin schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:41:

*Edit

Eerste irritatie, naar beneden sliden geeft standaard melingen en niet meer de quicksettings-balk... Dan moet ik echt helemaal van rechtsbovenin naar beneden swipen. Even in de instellingen zoeken of daar iets aan te doen is.

Power button heb ik ook weer moeten assignen naar power down menu.
Pennetje klikken boven quick settings, dan vensterinstellingen en dan op "Samen" zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 22:05

Zorian

What the fox?

OneUI 7.0 is hier net geïnstalleerd. Aan de ene kant blij, aan de andere kant hebben ze wat annoying aanpassingen gemaakt. Waarom, oh waarom, is de appdrawer nu verticaal ipv horizontaal? De enige manier om dit aan te passen is door hem aan te passen naar Custom, maar dan heb je weer geen alphabetical sorting. :( Dit is echt heel erg hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Zorian schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:50:
OneUI 7.0 is hier net geïnstalleerd. Aan de ene kant blij, aan de andere kant hebben ze wat annoying aanpassingen gemaakt. Waarom, oh waarom, is de appdrawer nu verticaal ipv horizontaal? De enige manier om dit aan te passen is door hem aan te passen naar Custom, maar dan heb je weer geen alphabetical sorting. :( Dit is echt heel erg hinderlijk.
App drawer kun je nog tenminste aanpassen met een andere launcher.

Ik vind de Nowbar een gedrocht (altijd die mening al gehad), maar het is dat of geen snelle muziek besturing op je lockscherm.

En voor Nowbar is er helaas geen oplossing, ik ben daar al langer naar opzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:25
Zorian schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:50:
Echt weer zo'n verandering waarvoor het heel makkelijk moet zijn om gewoon de oude situatie in stand te houden. Immers kan de appdrawer nog steeds horizontaal, ze hoeven alleen even de sorteeroptie in stand te houden en dan het dan toch gewoon niet doen. :X
Zo onzinnig weer, maar nu zit ik al op OneUI 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 20:43
Hier ook net OneUI7 geinstalleerd.
Niet heel veel verschil zo op het eerste oog.
Wat dingetjes zien er anders uit en nog meer AI troep erop volgens mij.

Wat ik wel irritant vind is het nieuwe Quick panel. Erg rommelig. Media invoer, apparaten in de buurt, home, smart view en standen zouden er van mij niet standaard op hoeven. Gebruik dat nooit en zou fijn zijn als je die snelkoppelingen uit kon zetten. Zat volgens mij ook al op UI6 maar nu stoort het me samen met de andere veranderingen.

Misschien iets dat met goodlock aangepast kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Ik keek vanmorgen om 7:30, toen nog niks. Nu idd de update binnen op de s23. Ff 5gb binnenhalen via 5g en dan updaten 😋

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 11:46
Iemand een idee hoe je de app drawer aanpast naar de oude situatie?
Dus horizontaal met sorteren op alfabetische volgorde?

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giovanni2903 schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:05:
Ik keen vanmorgen om 7:30, toen nog niks. Nu idd de update binnen op de s23. Ff 5gb binnenhalen via 5g en dan updaten 😋
Updates altijd na 8:00 controleren, lijkt een soort cut-off time te zijn is mijn persoonlijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

The-dragon schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:21:
Iemand een idee hoe je de app drawer aanpast naar de oude situatie?
Dus horizontaal met sorteren op alfabetische volgorde?
Niet dus. Enige wat je kan doen is andere launcher of de sortering op custom zetten en dan alles met de hand op alfabet parkeren. Baal er ook van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
Zorian schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:42:
[...]

Niet dus. Enige wat je kan doen is andere launcher of de sortering op custom zetten en dan alles met de hand op alfabet parkeren. Baal er ook van.
Ik ben juist blij dat samsung ook eindelijk een verticale applijst heeft zoals de rest :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_09SWcy2-ygng8bkpygOYnzYPI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4x7pzmv3UUYk0gVidJfXMgtG.png?f=fotoalbum_large

Het is toch nog gewoon horizontaal of mis ik iets? Heb m op aangepaste volgorde staan, zo had ik t altijd (op elke telefoon ooit)

[ Voor 9% gewijzigd door giovanni2903 op 28-04-2025 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

giovanni2903 schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:13:
[Afbeelding]

Het is toch nog gewoon horizontaal of mis ik iets? Heb m op aangepaste volgorde staan, zo had ik t altijd (op elke telefoon ooit)
Op aangepast is het inderdaad horizontaal. Maar dan heb je dus geen alfabetische sortering meer. Eerst had je gewoon horizontaal wat netjes op alfabet stond als je hem niet op aangepast had staan. Nu krijg je een verticale drawer op alfabet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Oww, ja dat alfabetische heb ik nooit fijn gevonden, heb t altijd al aangepast naar eigen wens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Hier YouTube: The ULTIMATE OneUI 7 Home Screen - Setup & Guide 2025 zie je een hele grote AOD/Vergrendelscherm klok.

(Op 1.34) Heb wel gekopieerd vanaf dat tijdstip maar neemt hij hier niet mee

Ik krijg hem op mijn vergrendelscherm redelijk groot maar wordt automatisch kleiner op het AOD.

Is dit een S25 / Ultra optie of doe ik gewoon iets verkeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door RvD86 op 28-04-2025 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Upgrade gedaan vanmorgen en telefoon is traag en warm. Ook telkens melding dat oneui niet reageert dus gevalletje factory reset later vandaag (had ik al rekening mee gehouden). 7(8)7

En kan werkprofiel niet aan zetten omdat Intune policy niet kan worden geupdate.

N=1 maar als je dat soort dingen draait even op een rustig moment die update doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Uberprutser op 29-04-2025 08:58 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uberprutser schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:57:
Upgrade gedaan vanmorgen en telefoon is traag en warm. Ook telkens melding dat oneui niet reageert dus gevalletje factory reset later vandaag (had ik al rekening mee gehouden). 7(8)7

En kan werkprofiel niet aan zetten omdat Intune policy niet kan worden geupdate.

N=1 maar als je dat soort dingen draait even op een rustig moment die update doen.
Er is er altijd wel eentje de klos die dit overkomt. Ondanks dat je er niet bewust voor gekozen zal hebben, alvast hartelijk dank namens iedereen waar het wel goed gegaan is voor het ruiterlijk accepteren hiervan ;)
Maar serieus, hopelijk loopt de fabrieksinstellingenreset soepel voor je (mooi woord voor galgje trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
swhnld schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:11:
[...]

Er is er altijd wel eentje de klos die dit overkomt. Ondanks dat je er niet bewust voor gekozen zal hebben, alvast hartelijk dank namens iedereen waar het wel goed gegaan is voor het ruiterlijk accepteren hiervan ;)
Maar serieus, hopelijk loopt de fabrieksinstellingenreset soepel voor je (mooi woord voor galgje trouwens).
Spoiler: Het is in al die jaren nog nooit goed gegaan. But I blame Microsoft (Intune) daarvoor _O-

Dit is echter wel de eerste keer dat het allemaal crashed en raar doet. Sowieso altijd fan om alles vanaf scratch te doen bij een upgrade.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Op de 1 of andere manier blijft m'n batterij voor m'n gevoel iig veel sneller leeg gaan de laatste weken. Checks van de batterij geven niks geks aan. Opladen gaat ook gewoon snel. Misschien dat die nieuwe ONEUI hierin wat verbetert. Anders toch eens kijken naar een factory reset maar ik vind dat altijd zo'n vreselijk gedoe weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Juancho schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:25:
Op de 1 of andere manier blijft m'n batterij voor m'n gevoel iig veel sneller leeg gaan de laatste weken. Checks van de batterij geven niks geks aan. Opladen gaat ook gewoon snel. Misschien dat die nieuwe ONEUI hierin wat verbetert. Anders toch eens kijken naar een factory reset maar ik vind dat altijd zo'n vreselijk gedoe weer.
Misschien eens wipe cache partition proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vincent91 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:28:
[...]

Misschien eens wipe cache partition proberen?
Geen ervaring mee bij een telefoon, ik ben dan niks kwijt etc? Ik heb overigens de OneUI update nog niet geïnstalleerd of binnen, dus misschien sowieso even wachten op die update? Of staat dat er los van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Juancho schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:37:
[...]

Geen ervaring mee bij een telefoon, ik ben dan niks kwijt etc? Ik heb overigens de OneUI update nog niet geïnstalleerd of binnen, dus misschien sowieso even wachten op die update? Of staat dat er los van?
Wacht even op de update, en controleer ook de Play Services update. grote kans dat het dan opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uberprutser schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:21:
[...]

Spoiler: Het is in al die jaren nog nooit goed gegaan. But I blame Microsoft (Intune) daarvoor _O-

Dit is echter wel de eerste keer dat het allemaal crashed en raar doet. Sowieso altijd fan om alles vanaf scratch te doen bij een upgrade.
Bij mij liep het soepel, ondanks een MS365 (intune) werkprofiel actief.

Moet wel zeggen dat ik op dit moment helemaal geen gekke dingen gedaan heb op de telefoon en eigenlijk (bijna) alles standaard gebruik.
Enige uitgezette apps zijn de systeemapps: Meta App Installer, Meta App Manager, en Meta Services. plus de gewone Agenda app en Gaming Hub.
Voor de rest niets gesideload, of met ADB ingegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bij mij zijn na de update naar One UI 7 twee dingen opgevallen:

1. De ingeplande tijdstippen voor 'Niet Storen' werkten niet meer en moest ik verwijderen en opnieuw instellen om het werkend te krijgen.

2. Ontgrendelen met vingerafdruk werkt niet meer. Nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57
doogster schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:04:
Bij mij zijn na de update naar One UI 7 twee dingen opgevallen:

1. De ingeplande tijdstippen voor 'Niet Storen' werkten niet meer en moest ik verwijderen en opnieuw instellen om het werkend te krijgen.

2. Ontgrendelen met vingerafdruk werkt niet meer. Nog geen oplossing gevonden.
Op het 2e punt, in mijn geval lijkt het juist veel beter te werken. Beter dan Android 13 en 14.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Vingerafdruk doet het bij mij ook nog, 0 problemen met de update uberhaupt.

Ik vergeet nooit meer dat na een update op mn s10 het toestel kuren had gekregen, in amsterdam-noord naar de samsung winkel geweest en die hebben toen het moederbord moeten vervangen (garantie). Vreemd hoe een update je moederbord sloopt/bricked. In alle jaren samsung was dit mn enige "schade". Heb een ace, s3, s7edge, s10, s20 en nu s23 gehad 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/yxm5veAh0NwsuxcSy9jDodbK.jpg

Weet iemand hoe je de Writing Assist knop hier kunt verwijderen?

Ik irriteer mij mateloos eraan (muscle memory, dus ik druk er sinds gisteren vrij vaak erop omdat het daar eerder niet was), ik heb de toetsenbord en andere settings meerdere keren nagelopen maar ik kan nergens vinden hoe dit uit kan (voorlopige conclusie is dus dat dit niet weg kan)

Ik gebruik niet eens AI, het staat uit en iedere keer als ik dus erop klik op mijn base S23, krijg ik een scherm met uitleg of ik het wil inschakelen enz.

Nog erger is dat ik diezelfde knop ook op mijn tablet zie, terwijl ik daar niet eens ben ingelogd met een Samsung Account (= geen AI, die van Samsung vereist een account tenzij dit ineens vanaf OneUI 7 anders is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Mizgala28 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:19:
[Afbeelding]

Weet iemand hoe je de Writing Assist knop hier kunt verwijderen?

Ik irriteer mij mateloos eraan (muscle memory, dus ik druk er sinds gisteren vrij vaak erop omdat het daar eerder niet was), ik heb de toetsenbord en andere settings meerdere keren nagelopen maar ik kan nergens vinden hoe dit uit kan (voorlopige conclusie is dus dat dit niet weg kan)

Ik gebruik niet eens AI, het staat uit en iedere keer als ik dus erop klik op mijn base S23, krijg ik een scherm met uitleg of ik het wil inschakelen enz.

Nog erger is dat ik diezelfde knop ook op mijn tablet zie, terwijl ik daar niet eens ben ingelogd met een Samsung Account (= geen AI, die van Samsung vereist een account tenzij dit ineens vanaf OneUI 7 anders is)
Writing assist staat in de Ai instellingen

Instellingen - Galaxy AI - Writing assist
Hier zit een knop die je aan en uit kan schakelen

Al heb ik geen idee of die instelling dan weg is...Maar valt te proberem

[ Voor 3% gewijzigd door RvD86 op 29-04-2025 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieneke
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08:18
De optie wipe cache partition werkt niet bij mij...Met of zonder kabel aan de pc, ik druk volume up en power knop lang in, maar kom niet in het juiste menu. Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen?

[ Voor 14% gewijzigd door Pieneke op 29-04-2025 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik krijg toevallig ook net de update binnen. Ik gebruik Swiftkey en dat was in het begin killing voor deze update. Is dat nog steeds zo? En moet je dan Swiftkey helemaal verwijderen of volstaat tijdelijk even Samsungs ingebakken keyboard te selecteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:38
@Juancho Ik gebruik Swiftkey en heb de update zonder problemen geïnstalleerd op mijn S23.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
RvD86 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:30:
[...]

Writing assist staat in de Ai instellingen

Instellingen - Galaxy AI - Writing assist
Hier zit een knop die je aan en uit kan schakelen

Al heb ik geen idee of die instelling dan weg is...Maar valt te proberem
AI staat uit (is nooit aan geweest)

En ik zie zelfde knop op mijn tablet waar ik geen Samsung account gebruik (en zonder die account kan Wiriting Assist niet eens aan).

Maar goed, kan dus helaas niet weg zoals verwacht.

(goed bezig Samsung, net als Microsoft AI door mensen hun strot duwen...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84

W84

Als ik ergens een hekel aan heb is het wel AI en aanverwante meuk. Nog steeds geen update uitgevoerd hier, maar dat is mooi ruk dan als je het niet meer uit kan schakelen of verwijderen. Nu wil ik helemaal niet meer updaten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
W84 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:31:
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel AI en aanverwante meuk. Nog steeds geen update uitgevoerd hier, maar dat is mooi ruk dan als je het niet meer uit kan schakelen of verwijderen. Nu wil ik helemaal niet meer updaten. :+
Weet wel dat je dan geen updates meer gaat ontvangen

Samsung gaat nu enkel updates uitbrengen via one 7 en niet meer via 6.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
W84 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:31:
Daarom zei ik in mijn oorspronkelijke comment dat het hetzelfde aanvoelt als bij MS.

AI was op 6.1 ook al, alleen ik had er verder geen last van omdat ik het niet gebruikte, en betreffende knopjes (op Galerij na) niet in de weg stonden.

De Wiriting Assist is 1 ding, maar bij het maken van een screenshot drukte ik ook eerst op een AI knop die er ook eerst niet was.

En zelfde situatie op mijn tablet waar ik geen Samsung account gebruik, je kan Samsung hun AI niet eens zonder gebruiken, dus waarom die knoppen alsnog tonen :|

Net als op Windows... mijn PC draait nog op W10, maar mijn laptop draait al sinds de launch op W11, en ondanks dat ik een lokale account gebruik zie je ook op meerdere plekken een Copilot knop, die het niet doet zonder dat jouw PC (gegijzeld) een MS account gebruikt.

Ik gebruik het niet dus weg met die knoppen, maar beide bedrijven zie graag dat je het wel gebruikt, is immers nog meer data voor hun.

En helaas zijn ze niet de enige.

De hele AI gedoe gaat ook te ver, recent een toetsenbord gekocht die met een Copilot toets kwam omdat Microsoft dat nu wil, gelukkig betreft het een mechanische toetsenbord en de fabrikant levert een Ctrl keycap in doos (want die knop is opgeofferd voor de Copilot toets :F ) en in de software kun je gelukkig ook aanpassen dat het geen Copilot toets meer is, maar rechter Ctrl toets.

Maar met een laptop ben je verder van huis, daar is een toets vervangen een ander verhaal.

Maar goed, ik wijk af. Er zijn meerdere redenen dat ik geen AI wil gebruiken en privacy is niet eens op nummer 1, ik heb er gewoon geen behoefte aan ondanks dat ik het elders wel had uitgeprobeerd in een niet zo ver verleden (vandaar dat ik dat ook weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Vincent91 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:38:
[...]

Weet wel dat je dan geen updates meer gaat ontvangen

Samsung gaat nu enkel updates uitbrengen via one 7 en niet meer via 6.1
Lekker dan. Ik zit nog op 6.1 idd en eigenlijk nooit meer een update gedaan daarna omdat ik het wel prima vond zo. Maar ik loop ook achter op de security patch zie ik. Da's weer niet zo handig. Wel fijn dat je tegenwoordig controle hebt over je eigen shit als je 1000+ uitgeeft en AI etc. door je strot duwen. You own nothing! Groetjes aan Louis Rossmann. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Je kan toch een andere keyboard gebruiken dan die van Samsung met Writing Assist? Ik gebruik al jaren Swiftkey, super prettig en je hebt geen last van de Writing Assist.

Hier overigens de update net ook gedaan, incl. Swiftkey aan, geen issues en verder weinig nieuws omdat ik Nova Launcher gebruik. Alleen een paar grafische dingetjes die anders zijn zoals het quickpanel menu etc. Maar verder is het gewoon alles wat ik al eens gemaakt had met Nova.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84

W84

Mizgala28 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:52:
[...]

Daarom zei ik in mijn oorspronkelijke comment dat het hetzelfde aanvoelt als bij MS.

AI was op 6.1 ook al, alleen ik had er verder geen last van omdat ik het niet gebruikte, en betreffende knopjes (op Galerij na) niet in de weg stonden.

De Wiriting Assist is 1 ding, maar bij het maken van een screenshot drukte ik ook eerst op een AI knop die er ook eerst niet was.

En zelfde situatie op mijn tablet waar ik geen Samsung account gebruik, je kan Samsung hun AI niet eens zonder gebruiken, dus waarom die knoppen alsnog tonen :|

Net als op Windows... mijn PC draait nog op W10, maar mijn laptop draait al sinds de launch op W11, en ondanks dat ik een lokale account gebruik zie je ook op meerdere plekken een Copilot knop, die het niet doet zonder dat jouw PC (gegijzeld) een MS account gebruikt.

Ik gebruik het niet dus weg met die knoppen, maar beide bedrijven zie graag dat je het wel gebruikt, is immers nog meer data voor hun.

En helaas zijn ze niet de enige.

De hele AI gedoe gaat ook te ver, recent een toetsenbord gekocht die met een Copilot toets kwam omdat Microsoft dat nu wil, gelukkig betreft het een mechanische toetsenbord en de fabrikant levert een Crtl keycap in doos (want die knop is opgeofferd voor de Copilot toets :F ) en in de software kun je gelukkig ook aanpassen dat het geen Copilot toets meer is, maar rechter Crtl toets.

Maar met een laptop ben je verder van huis, daar is een toets vervangen een ander verhaal.

Maar goed, ik wijk af. Er zijn meerdere redenen dat ik geen AI wil gebruiken en privacy is niet eens op nummer 1, ik heb er gewoon geen behoefte aan ondanks dat ik het elders wel had uitgeprobeerd (vandaar dat ik dat ook weet).
Ja helemaal ruk en ik ben het met je eens. Ik heb laatst dus alle systeemapps nagelopen en uitgeschakeld, plus ik gebruik Blokada om ongewenste verzoeken te blokkeren. Werkt prima allemaal maar nu zit ik het met 't update dillema. Voor Windows kun je gelukkig "O&O ShutUp10++" gebruiken om die meuk uit te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
W84 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:52:
[...]

Groetjes aan Louis Rossmann. :+
Ik deel veel meningen met hem, maar als persoon vind ik hem bijzonder irritant.

Je ideeën kunnen ook goed zijn als je persoonlijkheid "meh" (netjes uitgedrukt) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Mizgala28 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:58:
[...]

Ik deel veel meningen met hem, maar als persoon vind ik hem bijzonder irritant.

Je ideeën kunnen ook goed zijn als je persoonlijkheid "meh" (netjes uitgedrukt) is.
Haha ja da's waar, maar verder heeft ie gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Juancho schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:55:
Je kan toch een andere keyboard gebruiken dan die van Samsung met Writing Assist? Ik gebruik al jaren Swiftkey, super prettig en je hebt geen last van de Writing Assist.

Hier overigens de update net ook gedaan, incl. Swiftkey aan, geen issues en verder weinig nieuws omdat ik Nova Launcher gebruik. Alleen een paar grafische dingetjes die anders zijn zoals het quickpanel menu etc. Maar verder is het gewoon alles wat ik al eens gemaakt had met Nova.
Die knop is zichtbaar ook met een andere toetsenbord.

Overigens vind ik Swiftkey nog veel erger.

Edit: plus andere toetsenbord dan die van Samsung gebruiken brengt een kleine security risk met zich mee, Samsung hun clipboard kan niet uit en slaat alles op wat je kopieert ook als je een andere toetsenbord gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Mizgala28 op 29-04-2025 15:03 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos