Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:33
Mizgala28 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:00:
[...]

Die knop is zichtbaar ook met een andere toetsenbord.

Overigens vind ik Swiftkey nog veel erger.

Edit: plus andere toetsenbord dan die van Samsung gebruiken brengt een kleine security risk met zich mee, Samsung hun clipboard kan niet uit en slaat alles op wat je kopieert ook als je een andere toetsenbord gebruikt.
Waar zou het staan dan? Switfkey heeft nog wel meer opties, maar die staan allemaal netjes onder dat pijltje linksboven wat je zelf kan inklappen/uitklappen. Maar daar staat geen Writing Assist hoor. Ieder zn voorkeur natuurlijk, maar ik vind Swiftkey by far de beste/leukste keyboard om te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X27GfPJB1WrXwyZWPVs3ZL6PNic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vdLueJ76xPqrjVlTo6NpOAm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 29-04-2025 15:10 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Juancho schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:08:
[...]

Waar zou het staan dan? Switfkey heeft nog wel meer opties, maar die staan allemaal netjes onder dat pijltje linksboven wat je zelf kan inklappen/uitklappen. Maar daar staat geen Writing Assist hoor. Ieder zn voorkeur natuurlijk, maar ik vind Swiftkey by far de beste/leukste keyboard om te gebruiken.

[Afbeelding]
Zelfde locatie zoals de vorige plaatje het ook al toonde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/3MqHoAWAqioN2RtQRVpMtXs9.jpg

Edit: het valt mij op dat de Writing Assist knop alleen in Firefox niet zichtbaar is (houden zo)

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 29-04-2025 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mizgala28 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:14:
[...]

Zelfde locatie zoals de vorige plaatje het ook al toonde.

[Afbeelding]

Edit: het valt mij op dat de Writing Assist knop alleen in Firefox niet zichtbaar is (houden zo)
Vreemd. Als ik nu op Tweakers type zie ik het niet. In Spotify bijv ook niet. In Whatsapp dan weer wel. Als browser gebruik ik altijd ARC Search.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:56
Bij Samsung toetsenbord kun je de knoppen toevoegen of verbergen, zo ook de assistant knop... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQ7f_mKbUTUuL71KMsLRCZx0xm0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wknPi3z5BHFyJmlrytlKYG30.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf heb ik er geen problemen mee.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
fredhuizinga schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:01:
Bij Samsung toetsenbord kun je de knoppen toevoegen of verbergen, zo ook de assistant knop... [Afbeelding]

Zelf heb ik er geen problemen mee.
Bij de werkbalk boven de Samsung toetsenbord zelf kun je die knop inderdaad verwijderen.

Maar niet bij de menu in de twee afbeeldingen die ik toonde (ook al elders online opgezocht, het kan dus echt niet weg dus ik moet er maar aan wennen en niet per ongeluk erop drukken)
Juancho schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:44:
[...]

Vreemd. Als ik nu op Tweakers type zie ik het niet. In Spotify bijv ook niet. In Whatsapp dan weer wel. Als browser gebruik ik altijd ARC Search.
Spotify gebruik ik niet dus daar kan ik het niet testen, maar in andere apps zoals Whstapp, Google Keep enz zie ik het wel.

Firefox zoals ik eerder al zei niet (blijkbaar), maar ik vrees dat het slechts kwestie van tijd is voordat ik het daar ook zie.

Maar zoals ik al hierboven zei, ik zal mijzelf opnieuw moeten aanleren dat de knoppen die ik wel nodig heb, elders zitten zodat ik niet per ongeluk op die (vervloekte) Ai knop druk. hetzelfde tijdens het maken van screenshots.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:46
ik hoop dat die AI trend ooit stopt, maar ben bang van niet. zoveel mogelijk die zooi uitzetten en niet op klikken dan maar

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:59

W84

giovanni2903 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:25:
ik hoop dat die AI trend ooit stopt, maar ben bang van niet. zoveel mogelijk die zooi uitzetten en niet op klikken dan maar
Ja dit! Ik blijf ook maar hopen dat het een hype is en weer zal overwaaien. Ik wil er echt niks maar dan ook niks mee te maken hebben. Niet alleen qua privacy, data en opbouwen van een profiel maar ben sowieso een beetje smart moe. Laat me lekker zelf dingen bepalen en maken en opzoeken. We worden alleenmaar dommer zo en die bedrijven slimmer met al onze data. Het zou ook fijn zijn als je een keuze hebt na een update wil je deze functies gebruiken ja of nee en bij een "nee" ook echt alles UIT staat. Het door je strot duwen heb ik vooral een probleem mee. Donder op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06:24
Ben na de update toch maar overgegaan na het terugzetten van de telefoon naar fabrieksinstellingen.
Wat ik tot nu toe jammer vindt is dat sommige widgets de transparantie niet goed doorzichtig meer gemaakt kan worden.

Tevens zag de batterij icoon in de beta er toch beter uit dan we nu hebben gekregen, waarschijnlijk zal dit in toekomstige updates wel verbeteren.

Verder draait alles wel lekker soepel.

Zal Android 15 het eind station voor de S23 reeks of mogen we nog een toekomstige update versie verwachten?

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
W84 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:41:
[...]

Ja dit! Ik blijf ook maar hopen dat het een hype is en weer zal overwaaien. Ik wil er echt niks maar dan ook niks mee te maken hebben. Niet alleen qua privacy, data en opbouwen van een profiel maar ben sowieso een beetje smart moe. Laat me lekker zelf dingen bepalen en maken en opzoeken. We worden alleenmaar dommer zo en die bedrijven slimmer met al onze data. Het zou ook fijn zijn als je een keuze hebt na een update wil je deze functies gebruiken ja of nee en bij een "nee" ook echt alles UIT staat. Het door je strot duwen heb ik vooral een probleem mee. Donder op!
We worden dommer, mensen verliezen hun werk omdat AI het ook en beter kan. Onlangs een vriendin van me die een call center werkt als chat agent die haar baan verloren is om een AI Chat bot het beter en goedkoper kan. Verwel menselijke interactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
Geraedus schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:50:
Ben na de update toch maar overgegaan na het terugzetten van de telefoon naar fabrieksinstellingen.
Wat ik tot nu toe jammer vindt is dat sommige widgets de transparantie niet goed doorzichtig meer gemaakt kan worden.

Tevens zag de batterij icoon in de beta er toch beter uit dan we nu hebben gekregen, waarschijnlijk zal dit in toekomstige updates wel verbeteren.

Verder draait alles wel lekker soepel.

Zal Android 15 het eind station voor de S23 reeks of mogen we nog een toekomstige update versie verwachten?
4 OS updates en 1 jaar aan security patches daarna.

Android 17 is dus het eindstation voor S23 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ik doe toch maar 2 jaar met een toestel en gebruik m pas een jaar, ik wacht totdat de s26 te pro-orderen is :). 4 os updates is gewoon netjes

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb9000
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 17:39
war word ik nerveus van de opsplitsing van notifications en quick settings. die swipe van de rechterbovenkant is veel te specifiek, en van notifications naar quick settings is nu dus twee swipes. valt niet te verhelpen zeker? gek dat zo'n kleine aanpassing voor frustraties zorgt

[ Voor 10% gewijzigd door bb9000 op 29-04-2025 22:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:43
bb9000 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:37:
war word ik nerveus van de opsplitsing van notifications en quick settings. die swipe van de rechterbovenkant is veel te specifiek, en van notifications naar quick settings is nu dus twee swipes. valt niet te verhelpen zeker? gek dat zo'n kleine aanpassing voor frustraties zorgt
Die kan je koppelen. Via het pennetje bovenin je scherm -> vensterinstellingen en dan "samen" selecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bb9000
held!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
-knip-

oplossing al gegeven

[ Voor 91% gewijzigd door Geraedus op 30-04-2025 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Even een update op mijn upgrade issues: ik had gisteren 12 updates in de Samsung Store klaar staan en sinds ik die heb gedraaid geen last van drain (warme telefoon) of OneUI die ... Oh toch niet, terwijl ik dit type komt OneUI weer naar boven...

Gisteren de hele avond niet gezien toen ik druk bezig was met mijn telefoon dus misschien een functie in de AI om toch nog ff te narren omdat ik erover schrijf. :P

Al met al tevreden met de update, scaling op 384dp gaat ook beter. Dat was met 5 ruk, met 6 zo goed als opgelost en nu met 7 geen vreemde dingen die buiten scherm vallen soms.

Edit: En correcties in het toetsenbord doen rare aanpassingen in het Nederlands. Gisterenavond woorden die totaal niet overeen kwamen en net werd telkens "daarna" aangepast in "darmstelsel" en dat soort rare dingen. Nu weer terug naar GBoard en daar heb ik niet van die correcties. Overigens had ik wel een update van Samsung toetsenbord ertussen staan bij de updates die ik gisteren heb gedraaid. Ik gebruik standaard GBoard op al mijn devices, maar na een paar keer rommelen met de Samsung op mijn A52 wilde ik toch weer proberen of het inmiddels wel voldoet aan mijn wensen.

[ Voor 33% gewijzigd door Uberprutser op 30-04-2025 08:29 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Het lijkt erop dat laden terwijl het scherm aanstaat nauwelijks gebeurt. Dat was voorheen niet zo meen ik. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:04
partyondude schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:49:
Het lijkt erop dat laden terwijl het scherm aanstaat nauwelijks gebeurt. Dat was voorheen niet zo meen ik. Meer mensen hier last van?
Nope, net even getest maar laden met scherm aan of uit maakt zo te zien niks uit hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Uberprutser schreef op woensdag 30 april 2025 @ 07:38:
Even een update op mijn upgrade issues: ik had gisteren 12 updates in de Samsung Store klaar staan en sinds ik die heb gedraaid geen last van drain (warme telefoon) of OneUI die ... Oh toch niet, terwijl ik dit type komt OneUI weer naar boven...

Gisteren de hele avond niet gezien toen ik druk bezig was met mijn telefoon dus misschien een functie in de AI om toch nog ff te narren omdat ik erover schrijf. :P

Al met al tevreden met de update, scaling op 384dp gaat ook beter. Dat was met 5 ruk, met 6 zo goed als opgelost en nu met 7 geen vreemde dingen die buiten scherm vallen soms.

Edit: En correcties in het toetsenbord doen rare aanpassingen in het Nederlands. Gisterenavond woorden die totaal niet overeen kwamen en net werd telkens "daarna" aangepast in "darmstelsel" en dat soort rare dingen. Nu weer terug naar GBoard en daar heb ik niet van die correcties. Overigens had ik wel een update van Samsung toetsenbord ertussen staan bij de updates die ik gisteren heb gedraaid. Ik gebruik standaard GBoard op al mijn devices, maar na een paar keer rommelen met de Samsung op mijn A52 wilde ik toch weer proberen of het inmiddels wel voldoet aan mijn wensen.
Wordt alles niet een beetje groot met een dpi waarde van 384?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Geraedus schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:53:
[...]

Wordt alles niet een beetje groot met een dpi waarde van 384?
Nou, juist kleiner. 360 is de standaard bij de S23, ik zit op 384 om net wat meer op het scherm kwijt te kunnen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Na de update lijkt het erop dat mn batterij weer wat minder snel leeg gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 11:46
Juancho schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:29:
Na de update lijkt het erop dat mn batterij weer wat minder snel leeg gaat...
Ik heb net het gevoel dat sinds de update, mijn batterij sneller leeg is.

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The-dragon schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:03:
[...]

Ik heb net het gevoel dat sinds de update, mijn batterij sneller leeg is.
Alle updates even controleren, Play Services Systeem update (in de instellingen van de telefoon te vinden), Galaxy Store, Play Store, en dan nog een keer je apparaat herstarten.

Is het probleem er nog, zit het in de cache van een applicatie, vaak de Play Store/Services.

Blijft het dan nog, goede backup maken en fabrieksinstellingenreset uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Was idd vergeten erbij te zeggen dat de Play Services Systeem ook een update had staan en heb ik dus ook uitgevoerd. Irritant dat dat blijkbaar niet automatisch gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/fdYdHJbRUZ2gN7lIFzlE87tA.jpg

Meerdere mensen dit kleur achtergrond bij bellen sinds de update? Dit was op 6.1 volledig zwart bij mij (instellingen zijn niet aangepast)

Flip 6 van mijn partner bij gepakt en ook daar zelfde kleur op OneUI7, vraag mij af of ik iets over het hoofd zie om dit weer zwart te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:56
Mizgala28 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:28:
[Afbeelding]

Meerdere mensen dit kleur achtergrond bij bellen sinds de update? Dit was op 6.1 volledig zwart bij mij (instellingen zijn niet aangepast)

Flip 6 van mijn partner bij gepakt en ook daar zelfde kleur op OneUI7, vraag mij af of ik iets over het hoofd zie om dit weer zwart te maken.
Bij instellingen van telefoon, oproepachtergrond...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRXbDArJh3tHYv0VQaJ7_zlHJzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xVuALv888Fs5jnZ3pmrdxz7.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
fredhuizinga schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:31:
[...]

Bij instellingen van telefoon, oproepachtergrond...

[Afbeelding]
Exact hetzelfde instelling hier, en vroeger zorgde dit ervoor dat de achtergrond zwart was, vanaf OneUI 7 dus blijkbaar niet meer.

Tenzij ik nu zelf maar met een zwarte wallpaper moet komen (zo ja, lekker bezig Samsung :F )

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 30-04-2025 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
dan zet je even een zwart plaatje op je telefoon en stelt die in, bij mij was het wit voorheen volgens mij. als ik bel zit ie aan mn oor of in het middenconsole van de auto oid, dus merk er toch niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
giovanni2903 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:36:
dan zet je even een zwart plaatje op je telefoon en stelt die in, bij mij was het wit voorheen volgens mij. als ik bel zit ie aan mn oor of in het middenconsole van de auto oid, dus merk er toch niets van
Beetje dom dat ze ook dat hebben aangepast.

Zwarte achtergrond via een wallpaper dan maar, want ik stoor me wel aan (sinds dat telefoons de nabijheidsensor onderin het scherm doen, heb ik met de meeste telefoons het probleem dat de scherm tijdens bellen niet uit gaat of uit blijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel Jackson
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-09 12:13
Ik kon vanmiddag ineens niet meer betalen met Google Wallet. In plaats van dat de oranje ING pas in beeld kwam, bleef er een donker vlak staan alsof het niet geladen kon worden. Toen maar als alternatief betaald met de normale plastic pas.
Later thuis bleef de app maar hangen op iets als 'Select Google account to use' met een draaiend laad icoontje eronder. Ik ben gewoon ingelogd met mijn Google account op de telefoon, alle andere diensten werken.
En als ik nu kijk in de settings bij Payment Setup staat er dat mijn toestel niet voldoet aan veiligheidseisen. Maar alle vinkjes staan er:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCl6PzIhBp79lcvRlFyv5mEZkDA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvqGa6uU8aV94b6sA4yMW9UO.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn telefoon (S23 Ultra) is niet geroot of wat dan ook in die zin. Alles is origineel.
Wat kan nog meer veroorzaken dat mijn toestel ineens niet meer geschikt zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 08:25
Daniel Jackson schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:10:
Ik kon vanmiddag ineens niet meer betalen met Google Wallet. In plaats van dat de oranje ING pas in beeld kwam, bleef er een donker vlak staan alsof het niet geladen kon worden. Toen maar als alternatief betaald met de normale plastic pas.
Later thuis bleef de app maar hangen op iets als 'Select Google account to use' met een draaiend laad icoontje eronder. Ik ben gewoon ingelogd met mijn Google account op de telefoon, alle andere diensten werken.
En als ik nu kijk in de settings bij Payment Setup staat er dat mijn toestel niet voldoet aan veiligheidseisen. Maar alle vinkjes staan er:
[Afbeelding]

Mijn telefoon (S23 Ultra) is niet geroot of wat dan ook in die zin. Alles is origineel.
Wat kan nog meer veroorzaken dat mijn toestel ineens niet meer geschikt zou zijn?
Ik denk na jouw bericht: toch maar even naar mijn wallet kijken en zie onderstaand melding.

Ik heb overigens sinds de update nog niet betaald met NFC.
Morgen toch maar even checken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Haeoeks_dyZBp-kTQ5_xmf4Wk8g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSYc2zusFzBubYYYWYftJWPo.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: is gewoon je vingerafdruk scannen om te kunnen betalen. Standaard. 🤦🏻‍♂️

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Heb vanmiddag nog iets betaald mrt de telefoon. Google wallet met pas van de Rabobank. Geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Hier werkt contactloos betalen ook niet meer.

Zowel Rabo als Knab

Straks kaarten maar even opnieuw toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Contactloos betalen met ING (Google Wallet) werkt zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33

The Executer

Lekker belangrijk!

Google Wallet - Rabobank geen problemen.

Afgezien van een verlopen pas waar ik zojuist tegenaan liep bij de supermarkt, die niet is vervangen door de bank :+

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Nu online
RvD86 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:20:
Hier werkt contactloos betalen ook niet meer.

Zowel Rabo als Knab

Straks kaarten maar even opnieuw toevoegen
Kaarten verwijderd en opnieuw toegevoegd.

Net weer contactloos betaald *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel Jackson
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-09 12:13
Ik heb het hele riedeltje maar gedaan: cache en data geleegd van de Wallet, kaart verwijderd en weer toegevoegd. Ik heb weer 5 vinkjes en de telefoon wordt weer als veilig beschouwd. Opgelost dus gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 15:37

Prosperot

Today is a gift...

bij mij werkt mn ASN bankpas in Google pay ook niet meer. Kaart kan ook niet opnieuw worden toegevoegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 08:25
DJvL schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:34:
[...]

Ik denk na jouw bericht: toch maar even naar mijn wallet kijken en zie onderstaand melding.

Ik heb overigens sinds de update nog niet betaald met NFC.
Morgen toch maar even checken.

[Afbeelding]

Edit: is gewoon je vingerafdruk scannen om te kunnen betalen. Standaard. 🤦🏻‍♂️
Gisteren getest. Hij werkt gewoon. Zowel KNAB, Rabobank en SNS.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:10
Geen idee hoe lang hij al beschikbaar is, maar ik kan vandaag de update naar One UI 7 en Android 15 installeren op mijn S23.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:15
Highland schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:16:
Geen idee hoe lang hij al beschikbaar is, maar ik kan vandaag de update naar One UI 7 en Android 15 installeren op mijn S23.
Heb je de afgelopen 4 pagina's gemist met discussie over de nieuwe one ui 7 interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:10
jongetje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:24:
[...]

Heb je de afgelopen 4 pagina's gemist met discussie over de nieuwe one ui 7 interface?
:o Haha, ja, volledig gemist. Ik checkte snel twee andere S23 topics (waar niks stond) maar dacht het vervolgens beter hier te kunnen droppen. Nou ja, beter late to the party dan de party helemaal missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 07:15
Highland schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:54:
[...]

:o Haha, ja, volledig gemist. Ik checkte snel twee andere S23 topics (waar niks stond) maar dacht het vervolgens beter hier te kunnen droppen. Nou ja, beter late to the party dan de party helemaal missen.
De update komt sowieso wel bij iedereen binnen via de update functie van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Weet iemand toevallig hoe je notificaties popups in de meldingen gegroepeerd kan krijgen van dezelfde app.

Nu heb ik bijvoorbeeld 6 meldingen van YouTube onder elkaar ipv gegroepeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Let op als je de update doet naar OneUI 7, de notificaties komen dan niet meer op het lock screen te staan. Ik had gisteren geupdate, sliep lang uit vanmorgen en elke keer als ik een beetje wakker werd keek ik naar het scherm en dacht, oh geen berichten.

Maar toen ik uiteindelijk opstond en hem unlockte stond hij bol met berichten en ik had iets belangrijks gemist hierdoor :/

Wat het probleem bleek: Hij had de instelling van Lock Screen Notifications naar "Icons" gezet in plaats van "Cards" waardoor alleen de icoontjes in de titelbalk blijven :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Die iconen stonden bij mij op het lockscreen eerst redelijk prominent onder de klok. Maar in UI7 staan ze (kleiner) idd op de plek van de statusbalk. Bijna niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Prosperot schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:02:
Die iconen stonden bij mij op het lockscreen eerst redelijk prominent onder de klok. Maar in UI7 staan ze (kleiner) idd op de plek van de statusbalk. Bijna niet te zien.
Ohh okee misschien stond hij eerst dan wel op icons, dat zou kunnnen, sorry. Maar niet op dezelfde plek. Ik weet het niet meer precies maar het leek zo net alsof er niks was. Al weet ik zeker dat ik ook de inhoud las vanaf het lockscreen dus ik denk toch dat hij die instelling gereset heeft ofzo.

Het was jammer dat ik het bericht miste in elk geval. ;( Want enkele vrienden gingen ergens naartoe maar ze zijn nu al vertrokken.

[ Voor 21% gewijzigd door Llopigat op 05-05-2025 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Mis nu inderdaad ook snel een melding, ondertussen ook maar op cards verder voor lockscreen... Kijken of dat beter bevalt want die icoontjes zijn nu echt zo makkelijk te missen (maar ok, kan ook simpelweg wennen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:42
Voor de update kon ik met een bottom corner swipe gesture zowel linker of rechterkant de assistant activeren. Dat werkt nu helaas niet meer. Iemand hier toevallig al tegen aan gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33

The Executer

Lekker belangrijk!

banaliteit schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 06:19:
Voor de update kon ik met een bottom corner swipe gesture zowel linker of rechterkant de assistant activeren. Dat werkt nu helaas niet meer. Iemand hier toevallig al tegen aan gelopen?
Inderdaad ook tegenaan gelopen. Power button lang ingedrukt krijg ik Gemini. Bij home-button krijg ik een Google assistent-achtig scherm maar moet je nog op het microfoon icoontje drukken. En het stemcommando Hey Google opent ook Gemini.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:42
The Executer schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 06:26:
[...]

Inderdaad ook tegenaan gelopen. Power button lang ingedrukt krijg ik Gemini. Bij home-button krijg ik een Google assistent-achtig scherm maar moet je nog op het microfoon icoontje drukken. En het stemcommando Hey Google opent ook Gemini.
Het Samsung forum staat vol met klachten hierover. Alternatieven vind ik persoonlijk niet echt fijn werken. Corner swipe was echt fijn om snel iets te vragen.

Nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren had ik geen internet meer op de telefoon ondanks wel 5G, ook niet op wifi. WhatsApp verstuurde niet, websites opende niet, bedrijfsportaal app bleef actief proberen te syncen. Telefoon een herstart gegeven en alles werkte weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik ben wel aardig gefrustreerd door het hele quick toggle menu zo onderhand, ik snap gewoon niet waarom je een goed werkend iets zo irritant zou maken..
Het kost nu sowieso een extra swipe om de toggles uit te vouwen, en je krijgt er balken bij die helemaal niet te verwijderen zijn (helderheid/geluid, Muziek/media, Apparaten/home, smartview).
Ik snap ook niet waarom sommige toggles groot moeten uitvouwen als ik gewoon alle toggles wil zien.. 8)7
En dan nog maar niets te zeggen over die AI rommel die nu werkelijk overal moet zijn..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:34
Only schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:26:
Ik ben wel aardig gefrustreerd door het hele quick toggle menu zo onderhand, ik snap gewoon niet waarom je een goed werkend iets zo irritant zou maken..
Het kost nu sowieso een extra swipe om de toggles uit te vouwen,
Onder "vensterinstellingen" kun je het terugbrengen naar de manier hoe het was.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:19:
[...]

Onder "vensterinstellingen" kun je het terugbrengen naar de manier hoe het was.
Dat lost het probleem van @Only niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Valt me op dat m'n toestel aan de originele oplader (met draad) om de zoveel tijd opnieuw aanspringt met de procenten. Dan is het laden steeds onderbroken lijkt me? Ik zie geen kabelbreuk ofzo en de USB-poort ziet er ook schoon uit. Probleem met de batterij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 18:06
W84 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:13:
Valt me op dat m'n toestel aan de originele oplader (met draad) om de zoveel tijd opnieuw aanspringt met de procenten. Dan is het laden steeds onderbroken lijkt me? Ik zie geen kabelbreuk ofzo en de USB-poort ziet er ook schoon uit. Probleem met de batterij?
Ik zou toch eens proberen om te kijken of er geen stof in de USB-aansluiting zit. Met een dun naaldje of tandenstoker krijg je het er meestal wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:57
Andere oplader en kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

ChiMan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:20:
[...]

Andere oplader en kabel geprobeerd?
Jazeker, daarom dus.
japie06 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:38:
[...]

Ik zou toch eens proberen om te kijken of er geen stof in de USB-aansluiting zit. Met een dun naaldje of tandenstoker krijg je het er meestal wel uit.
Al gedaan en ook met lucht uitgespoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Hetzelfde probleem gehad, het lag aan de USB-C connector van de kabel die versleten was door te veel koppelen en ontkoppelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 05:33

timovd

Voorsprong door techniek

reneover in "[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie"

Ik heb hem zelf naar een lokale telecomwinkel "ultrasonisch" laten reinigen voor 20,- en dat gaat nu maanden weer goed.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Die USB poort is echt een stofnest. Eens in de zoveel tijd reinigen is een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 17:27
timovd schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:06:
[...]

reneover in "[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie"

Ik heb hem zelf naar een lokale telecomwinkel "ultrasonisch" laten reinigen voor 20,- en dat gaat nu maanden weer goed.
In de Samsung Experience Store reinigen ze je poort gratis (weliswaar niet 'ultrasonisch').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 05:33

timovd

Voorsprong door techniek

@Kwakkel dat staat toch in de link?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 17:27
Inderdaad - die had ik niet gelezen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Nog niet zo heel lang geleden was ik altijd aan het opscheppen tegen m'n vrouw dat m'n toestel aan het einde van de dag nog altijd ~40% accu overhad. Tegenwoordig ben ik blij als ik de dag door kom. Ervaren anderen ook slechtere accuduur sinds een aantal maanden? Dit was al voor de Android 15 update. Het gebruik van m'n telefoon is niet echt veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
yinx84 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:07:
Nog niet zo heel lang geleden was ik altijd aan het opscheppen tegen m'n vrouw dat m'n toestel aan het einde van de dag nog altijd ~40% accu overhad. Tegenwoordig ben ik blij als ik de dag door kom. Ervaren anderen ook slechtere accuduur sinds een aantal maanden? Dit was al voor de Android 15 update. Het gebruik van m'n telefoon is niet echt veranderd.
Dat is moeilijk in te schatten zonder enige informatie over bepaalde zaken zoals levensduur, gebruik en welke apps in de achtergrond draaien.

Misschien handig om Good Guardians via de Samsung Store te downloaden en de plugins te installeren zoals Batterij Tracker om meer inzicht te krijgen welke apps het meeste accu % verbruikt.

Wel zie je vaak na een grote update dat de software en de accu een paar dagen nodig heeft om opnieuw te kalibreren waardoor de accu in het begin sneller leeg is.

Je kan ook de app Battery Guru installeren en deze in de achtergrond laten draaien om de gezondheid van de batterij te kunnen achterhalen, na een aantal keren van 100 naar 15 en terug naar 100% zal je een inschatting zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

yinx84 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:07:
Ervaren anderen ook slechtere accuduur sinds een aantal maanden? Dit was al voor de Android 15 update. Het gebruik van m'n telefoon is niet echt veranderd.
Je bent zeker niet de enige, lees maar eens terug. Begon een btje begin dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Hier nog steeds prima accuduur. Ik vraag me af hoeveel dit tussen je oren zit. Zolang je geen harde cijfers hebt, blijven dit soort zaken altijd op gevoel. Je moet echt gaan meten wil je dit zeker kunnen weten. Hoeveel verbruikt je telefoon met je scherm uit, hoeveel met je scherm aan? Wat is het verschil over de tijd?

Daarnaast slijt een batterij altijd wat harder op het begin. Echt bij elke nieuwe telefoon is de accuduur in de eerste weken subliem en neemt daarna langzaam af. Je accu slijt gewoon door gebruik (en je kan dit zeker beïnvloeden!). Laad niet tot 100%. Laat je accu nooit helemaal leeg worden. Niet warmer dan 35 graden laten worden. Idealiter blijf je tussen 20 en 80% SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Hier ook nog heel goede accuduur. Maar mijn batterij heb ik bijna altijd op maximale protection gehad (85% en later 80%). En bijna nooit snelgeladen, alleen als ik het echt nodig had.

Het is jammer dat je bij Samsung de batterijstatus (werkelijke mAh, of % van de originele capaciteit) niet kan zien. De telefoon houdt dit wel bij maar Samsung laat het voor zover ik weet nergens zien. Er zijn wel third party appjes zoals de genoemde battery guru maar die zitten vol met spyware en laten bovendien niet gewoon de interne cijfers van android zelf zien omdat ze daar niet bij kunnen. Je hebt wel deze app: https://gitlab.com/narektor/batt maar die werkt niet op mijn S23 (de battery date staat op 1970 en de cycles op 0, dus ik vertrouw de 100% capacity ook niet). Je moet met ADB of een andere app de juiste toestemming toekennen trouwens.

Dus de third party apps doen hun eigen boekhouding maar dat kost ook weer stroom en is wellicht niet zo accuraat.

[ Voor 47% gewijzigd door Llopigat op 08-05-2025 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Mwah, misschien iets minder dan in het begin maar kom er nog steeds makkelijk de dag mee door (heb het idee 'vroegah' dat ik de 2 dagen wel redde... Nu dus met gemak 1 en heel misschien met heel voorzichtig en bewust zijn alsnog 2).

Maar ok, hij is nu zo'n 25 maanden oud en nooit ook maar ergens op gelet qua 'beschermen van de batterij'...

Los daarvan, sommigen zeggen dat de batterij met Vulkan ipv OpenGL (of na Oneui7) beter is geworden maar ook daar merk ik niet echt iets van... Gewoon same old same old.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik merk dat mijn telefoon heel snel met mijn android auto verbindt via bluetooh na android 16. voorheen moest het minimaal 5 seconden nadenken en soms verbond hij helemaal niet.

iemand dezelfde ervaringen met bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Mijn accuduur is nog steeds hetzelfde, ik laad tot 100%.

Ik let meer op mijn SoT dan hoeveel ik aan het einde van de dag heb, meestal laad ik dus iedere dag, maar soms (vooral in het weekend) 2 dagen.
m0ridin schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:49:

Los daarvan, sommigen zeggen dat de batterij met Vulkan ipv OpenGL (of na Oneui7) beter is geworden maar ook daar merk ik niet echt iets van... Gewoon same old same old.
Die was ook beter met Vulkan en de hele telefoon voelde soepeler aan, maar Samsung testte Vulkan op S23 alleen met Beta 1.

Want daarna en met de final gingen ze helaas weer terug naar OpenGL, dus dat verklaart ook waarom men geen verschil merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Nu online
Bij mij is het juist weer andersom.

Ik had de laatste weken met 6.1 dat mijn accu einde van de dag niet haalde.
Moest tussendoor altijd even een keer laden.

Nu na de update naar 7.0 red ik einde van de dag weer en hoef ik niet meer extra te laden.

Er is ook 20 Gig!!! meer ruimte op mijn telefoon.
En ik mis niks.
Denk dat dat allemaal achtergebleven zooi is geweest wat ook snoepte van mijn batterijverbruik wat nu allemaal verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Mizgala28 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:44:
Mijn accuduur is nog steeds hetzelfde, ik laad tot 100%.

Ik let meer op mijn SoT dan hoeveel ik aan het einde van de dag heb, meestal laad ik dus iedere dag, maar soms (vooral in het weekend) 2 dagen.

[...]

Die was ook beter met Vulkan en de hele telefoon voelde soepeler aan, maar Samsung testte Vulkan op S23 alleen met Beta 1.

Want daarna en met de final gingen ze helaas weer terug naar OpenGL, dus dat verklaart ook waarom men geen verschil merkt.
Je kan Vulkan enablen (moet alleen bij elke restart opnieuw gedaan worden):

https://xdaforums.com/t/h...n-galaxy-devices.4733096/

Kan wat issues met sommige apps opleveren (zelf nog niet gemerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Inmiddels kan ik ook zeggen dat de accu veel beter meegaat op OneUI7. Telefoon van black friday 2023, haalde in begin anderhalve dag met 6u SOT, en nu kom ik bij eind van de dag met 4u SOT en 30% accu over.
Grote verschil in mijn patroon is dat mijn dagelijkse commute langer is en ik onderweg de telefoon intensiever ben gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Uberprutser schreef op woensdag 30 april 2025 @ 07:38:

Hoe pas je de scaling aan op de S23?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uberprutser
ChiMan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:10:
[...]

Hoe pas je de scaling aan op de S23?
"Ontwikkelaarsopties" activeren
code:
1
2
3
4
5
6
Go to "Settings"
Tap "About device" or "About phone"
Tap “Software information”
Tap “Build number” seven times. ...
Enter your pattern, PIN or password to enable the Developer options menu.
The "Developer options" menu will now appear in your Settings menu.

Zoek naar "Minimale breedte"
In geval van de S23 is dat standaard 360dp.
Veilige waardes om meer inhoud op je scherm te krijgen: 384, 411, 441, 474, 510.

Deze waardes zijn bruikbaar op Samsung telefoons met een 19.5:9 schermratio, iets ernaast zitten kan ervoor zorgen dat de opmaak van apps niet goed eruit zien op je scherm of dat je knoppen mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:06
Uberprutser schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:25:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
Go to "Settings"

Veilige waardes om meer inhoud op je scherm te krijgen: 384, 411, 441, 474, 510.

Deze waardes zijn bruikbaar op Samsung telefoons met een 19.5:9 schermratio, iets ernaast zitten kan ervoor zorgen dat de opmaak van apps niet goed eruit zien op je scherm of dat je knoppen mist.
Hier staat ie standaard op 411 (tenminste, ik heb deze nooit aangeraakt)

Maar waarom zou je dit willen, veranderen naar 384 bv ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberprutser
schumi2004 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:26:
[...]

Hier staat ie standaard op 411 (tenminste, ik heb deze nooit aangeraakt)

Maar waarom zou je dit willen, veranderen naar 384 bv ?
Dan heb je een Plus of Ultra, die zijn 411.
Dit wil je om meer op je scherm kwijt te kunnen.
Zie hieronder een voorbeeld tussen 360, 384 en 411:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RaCkf_H1qlU6yRV8fF4l5FK3_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHelTefWWvj8SWOiT5tSB0hI.jpg?f=fotoalbum_large
360

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQ6JyAfm0YS23woFyU2ns12FsmY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzebYnyDtqH5IUpbQSBdDz71.jpg?f=fotoalbum_large
384

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-G5ZR2b3-u4fDUw_y3F6dIOhWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUWXcytELUfDUrOBndtnmsUj.jpg?f=fotoalbum_large
411

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 09-05-2025 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:06
Uberprutser schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:35:
[...]

Zie hieronder een voorbeeld tussen 360, 384 en 411:[Afbeelding]
360

[Afbeelding]
384

[Afbeelding]
411
Thanks voor de vergelijking.

Ik dacht doe eens gek en zet hem op 480 maar dat is iets teveel van het goede :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
schumi2004 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:37:
[...]

Thanks voor de vergelijking.

Ik dacht doe eens gek en zet hem op 480 maar dat is iets teveel van het goede :+
441 Werkt heerlijk op een groter scherm, vooral met emails e.d. is het fijn.
Is vaak ook even wennen maar als je eenmaal om bent en je ogen werken nog naar behoren dan wil je niet meer terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 13:55
Uberprutser schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:35:
[...]

...
Ik heb een S23 en het staat hier ook op 411.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Op de Ultra al enige tijd op een DPI van 450, lager dan dit ga ik niet meer. Alle apps werken goed na behoren.

Edit:
Screen zoom en Lettertype op de kleinste setting.

[ Voor 21% gewijzigd door Geraedus op 09-05-2025 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Uberprutser schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:25:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
Go to "Settings"

Thanks!

Mijn normale S23 stond op 338dp. Aangepast naar 360dp en kijk veel prettiger :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
Geraedus schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:46:
Op de Ultra al enige tijd op een DPI van 450, lager dan dit ga ik niet meer. Alle apps werken goed na behoren.

Edit:
Screen zoom en Lettertype op de kleinste setting.
Screen Zoom past de DP aan; vroeger was dat niet zo en werd het softwarematig gedaan ipv de hele scaling aan te passen. :) Ofwel, DP is niet meer noodzakelijk om te gebruiken.

edit: Toch wel, als je kleiner wil moet je wel de DP aanpassen, als je groter wil niet. Is alleen zoom-in, niet zoom-out.

[ Voor 32% gewijzigd door Uberprutser op 09-05-2025 10:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W84

W84

Tipje: Zet ook gelijk even dit op .5x en je hebt opeens een nieuwe supersnelle telefoon. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JqVwsjuB0f5GlBEOuk-dozzAYU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xXL2jAFHa3ev1We7lU4pzvVX.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
W84 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:22:
Tipje: Zet ook gelijk even dit op .5x en je hebt opeens een nieuwe supersnelle telefoon. :p

[Afbeelding]
Wow wat een verbetering :)

Zijn er nog meer aanbevolen aanpassingen in dev mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
bij mij staat hij op 384, ook een normale s23. vreemd dat dat overal weer anders is :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb even wat getest met die minimale breedte. 360 toch het fijnste. Maar nu ik het weer terug op 360 heb, staat alles over m'n hele tefeloon fout! Icoontje staan rechts ipv links, swipen op home scherm is omgedraait (2de pagina naar links ipv rechts)... Help! Dit is niet te doen zo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1czctlWUDLzzl3rIHAqJQiMrW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EaDQLVi3UElklGKCuddOwXaK.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: ontwikkelaarsoptie uit en aan zetten heeft de boel hersteld. Ik schrok al.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 09-05-2025 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb9000
W84 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:22:

[Afbeelding]
zet je toch gewoon standaard helemaal uit? voelt -tig keer snappier dan, doe ik al sinds mijn eerste android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
bb9000 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:05:
[...]

zet je toch gewoon standaard helemaal uit? voelt -tig keer snappier dan, doe ik al sinds mijn eerste android
Ja hier ook, maar sinds one ui 7 op 0.5x gezet en voelt zeer goed aan. Om me oude S20U staat en blijft het uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Juancho schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:33:
Ik heb even wat getest met die minimale breedte. 360 toch het fijnste. Maar nu ik het weer terug op 360 heb, staat alles over m'n hele tefeloon fout! Icoontje staan rechts ipv links, swipen op home scherm is omgedraait (2de pagina naar links ipv rechts)... Help! Dit is niet te doen zo!

[Afbeelding]

Edit: ontwikkelaarsoptie uit en aan zetten heeft de boel hersteld. Ik schrok al.
Dan heb je per ongeluk VRNL aangevinkt. Ofwel van rechts naar links oriëntatie. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W84

W84

bb9000 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:05:
[...]

Dat vind ik persoonlijk niks, .5x is de sweet spot imo. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ChiMan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:03:
[...]

Wow wat een verbetering :)

Zijn er nog meer aanbevolen aanpassingen in dev mode?
Download de Home up Good lock module en zet de Home gesture animation tuning op Dynamic of bij simple tuning op Fast, voor nog soepelere en snellere animaties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBNfeY8umMQ-5JG0lUsVyh5K2IM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8U3hig9wCWfqscJp5LrQr414.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door edgarf28 op 09-05-2025 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
edgarf28 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:48:
[...]

Download de Home up Good lock module en zet de Home gesture animation tuning op Dynamic of bij simple tuning op Fast, voor nog soepelere en snellere animaties.
[Afbeelding]
Home gestures ook maar eens aangezet en op Dynamisch.
En man wat gaat alles snel nu. Het zal misschien tussen de oren zitten, maar het lijkt net of internet pagina's sneller laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 17:43
japie06 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:32:
Hier nog steeds prima accuduur. Ik vraag me af hoeveel dit tussen je oren zit. Zolang je geen harde cijfers hebt, blijven dit soort zaken altijd op gevoel. Je moet echt gaan meten wil je dit zeker kunnen weten. Hoeveel verbruikt je telefoon met je scherm uit, hoeveel met je scherm aan? Wat is het verschil over de tijd?

Daarnaast slijt een batterij altijd wat harder op het begin. Echt bij elke nieuwe telefoon is de accuduur in de eerste weken subliem en neemt daarna langzaam af. Je accu slijt gewoon door gebruik (en je kan dit zeker beïnvloeden!). Laad niet tot 100%. Laat je accu nooit helemaal leeg worden. Niet warmer dan 35 graden laten worden. Idealiter blijf je tussen 20 en 80% SoC.
Waar, maar dit 'gevoel' is wel waar je de dag mee doorkomt. Ik ervaar hetzelfde; voorheen hoefde ik me echt geen zorgen te maken als ik een tot 85% geladen telefoon meenam en de hele dag wilde gebruiken. Nu, als ik rond 12:30 de boel van de lader trek en een zonnig middagje weg ben, dan red ik het tot circa 19u. Ja, dan gebruik ik mijn telefoon misschien meer met reizen/camera maar dat is echt geen fijn 'gevoel' dat je de laatste procenten voor je ogen ziet wegglijden.

Opladen tot 80% 'durf' ik dus niet eens meer, die 20 extra blijken hard nodig.

Edit: nu enkele weken Batteru Guru gebruikt en die geeft aan dat mijn batterijgezondheid nog 88% is. Dat lijkt me op zich niet heel slecht..? Vraag me af hoeveel zin het heeft die te vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sarrr op 12-05-2025 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Sarrr schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:29:
[...]

een zonnig middagje weg ben, dan red ik het tot circa 19u.

[...]
Dit zal een van de grootste oorzaken zijn. Het scherm is bij uitstek het onderdeel wat het meeste energie vraagt van een smartphone. Op een zonnige dag moet het scherm op zijn felst zijn en vraagt dan nog meer energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
japie06 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:55:
[...]

Dit zal een van de grootste oorzaken zijn. Het scherm is bij uitstek het onderdeel wat het meeste energie vraagt van een smartphone. Op een zonnige dag moet het scherm op zijn felst zijn en vraagt dan nog meer energie.
Oplossing is de automatische helderheid op die momenten uit te zetten, dan gaat het scherm niet in de overdrive voor maximale helderheid.

Nog een ander dingetje in de zon is dat de telefoon heet kan worden, en dat is ook niet gunstig voor de accu. Dus houd de telefoon zoveel mogelijk uit de zon.
Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos