Ooit eens laten doen onder garantie, telefoon had toen opeens putjes en wat schade aan de achterkant.. Sindsdien persoonlijk wel huiverig.japie06 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:01:
[...]
Waarom laat je de batterij dan niet gewoon vervangen? Dat is tegenwoordig tientjes werk. De S23U kan zeker een paar jaar mee.
Ik stap wel over op de s25 ultra, niet omdat de s23 ultra slecht is. Zeker niet, maar om een andere reden.Juancho schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:09:
Zijn er mensen die de overstap wellicht willen gaan maken van de S23 serie naar de S25? En zoja, waarom?
Normaliter sla ik sowieso altijd 1 serie over, vind ik echt grote onzin. Maar nu denk ik er sterk over na om mijn S23 nog langer te houden en ook de S25 serie over te slaan. Mijn S23 is nog super fijn, batterij is nog uitstekend, toestel is snel en goed. Ik mis er eigenlijk niks aan. Hooguit zou ik het kunnen overwegen omdat mijn S23 wellicht nog een flinke inruilwaarde heeft. Maar verder... wat ik nu zo lees over de nieuwe S25 die straks uitkomt is het volgens mij ook geen mega verschil.
Wat ik wel heb en apart vindt, ik heb altijd een spigen hoes gebruikt en toch op de achterkant heb ik spikkeltjes. Waar het mat is zegmaar. Ook aan de zijkanten kleine puntjes, waar het vandaan komt weet ik niet maar mijn telefoon is alleen het hoesje uitgegaan toen ik het hoesje vervangen had voor een nieuwe. Ook zit er een klein buts bij de s pen, ongelukkig gevallen terwijl de telefoon in de hoes zat.. dat aluminium frame lijkt weinig te kunnen hebben..
Toch maar besloten om nog 1 generatie over te slaan en gewoon komend jaar te gaan voor een batterij vervanging. Toestel is inderdaad zoals @Juancho zegt krachtig genoeg.
PSN : Geraedus
ik had dit dus bij mn sony xperia 5 iv die ik voor mn s23 had. bij mn galaxy's ook altijd dezelfde type spigen case, nooit schade..dutchnltweaker schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:03:
[...]
Ik stap wel over op de s25 ultra, niet omdat de s23 ultra slecht is. Zeker niet, maar om een andere reden.
Wat ik wel heb en apart vindt, ik heb altijd een spigen hoes gebruikt en toch op de achterkant heb ik spikkeltjes. Waar het mat is zegmaar. Ook aan de zijkanten kleine puntjes, waar het vandaan komt weet ik niet maar mijn telefoon is alleen het hoesje uitgegaan toen ik het hoesje vervangen had voor een nieuwe. Ook zit er een klein buts bij de s pen, ongelukkig gevallen terwijl de telefoon in de hoes zat.. dat aluminium frame lijkt weinig te kunnen hebben..
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Nee, vorige keer ook 3 generaties overgeslagen. Ik kwam van een S10.Juancho schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:09:
Zijn er mensen die de overstap wellicht willen gaan maken van de S23 serie naar de S25?
Dus vanaf de S27 is het weer het overwegen waard.
Hier hebben we de s20 onze dochters in de auto. s22 mijn vrouw en S23 ik.
Ik zie echt 0 verschil in snelheid voor dagelijks gebruik. Ik stap denk ik pas over als er echt wat beters is. Of als voor de S23 de software updates stoppen.
Ik zie echt 0 verschil in snelheid voor dagelijks gebruik. Ik stap denk ik pas over als er echt wat beters is. Of als voor de S23 de software updates stoppen.
De S23 is wat mij betreft ook echt een top toestel!
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Dit bedoel ik dus, goed toestel maar kwalitatief qua behuizing vind ik hem toch wat tegenvallen. Mijn Huawei P30 pro hiervoor had ik 4 jaar, kreeg het uiteindelijk ook maar veel stuk later.giovanni2903 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:03:
[...]
ik had dit dus bij mn sony xperia 5 iv die ik voor mn s23 had. bij mn galaxy's ook altijd dezelfde type spigen case, nooit schade..
Hier precies hetzelfde. De "nieuwigheidjes' zijn zo marginaal dat het in mijn ogen de upgrade nog niet waard is. Voorlopig bevalt de S23 mij nog prima. 😀NIMIC schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:20:
[...]
Nee, vorige keer ook 3 generaties overgeslagen. Ik kwam van een S10.
Dus vanaf de S27 is het weer het overwegen waard.
Hangt ervan af...Juancho schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:09:
Zijn er mensen die de overstap wellicht willen gaan maken van de S23 serie naar de S25? En zoja, waarom?
Als de S25 zoals sommige geruchten met een Snapdragon uitkomt dan doe ik het denk ik wel (al wacht ik wellicht wel een jaar tot de prijs flink gezakt is). Want Snapdragon + 7 jaar support is wel een flinke reden om over te stappen voor mij. De S23 heeft immers maar 4 jaar support en daar zijn er al 2 van om.
Maar als het exynos wordt dan heb ik geen haast want de S23 werkt nog prima. Dan kijk ik de kat uit de boom, misschien wordt het met S26 of S27 wel weer een Snapdragon.
Ja bij de S24 serie kwam de kleine er weer bekaaid af. De Plus kreeg een hogere resolutie en meer geheugenMizgala28 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:58:
[...]
Alleen als de kleine S25 12GB RAM krijgt, anders hou ik mijn S23 wel.
[ Voor 14% gewijzigd door Llopigat op 20-12-2024 15:57 ]
Ik denk dat er stof en andere ongeregeldheden tussen het hoesje en de telefoon zijn gekomen. Die worden daar langdurig tegenaan gedrukt. Ik heb dat zelf ook met mijn spigen case al heb ik nog geen 'puntjes' gezien.dutchnltweaker schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:03:
[...]
Ik stap wel over op de s25 ultra, niet omdat de s23 ultra slecht is. Zeker niet, maar om een andere reden.
Voor mij: DeX. Ik gebruik DeX enorm veel en het is irritant met maar 8GB. Omdat je meerdere apps tegelijk open hebt zie je ze vaak uit het geheugen lopen (tabs die refreshen enzo).Farabi schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:57:
mag ik weten wat jullie met 12GB RAM doen op jullie telefoon?
Volgens mij was dit 5 jaar, laatse jaar zijn alleen beveiligingsupdates. Dus tot februari 2028.Llopigat schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:54:
[...]
De S23 heeft immers maar 4 jaar support en daar zijn er al 2 van om.
Oh okee dat wist ik niet. Die upgrades boeien me op zich ook niet zo. Bedankt.Glassertje schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:33:
[...]
Volgens mij was dit 5 jaar, laatse jaar zijn alleen beveiligingsupdates. Dus tot februari 2028.
Mij ook niet, maar het is net als wat je zegt. Omdat de volgende Samsung 7 jaar updates krijgt, kan je beter wat later een nieuwe kopen. Dan is de prijs mooi wat gezakt.Llopigat schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:37:
[...]
Oh okee dat wist ik niet. Die upgrades boeien me op zich ook niet zo. Bedankt.
Heb nou niet idee, dat ik veel zal missen als ik een versie over slaat. 😁
Nee dat sowieso niet. Camera's zijn al jaren stagnerend. Geheugencapaciteit (in het basismodel) ook. Performance scheelt ook niet zo veel. De AI dingen zijn een beetje een aanfluiting. Het enige wat nog verandert is het uiterlijk een beetje. Dan weer een camera eiland, dan weer losse camera'sGlassertje schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:43:
[...]
Heb nou niet idee, dat ik veel zal missen als ik een versie over slaat. 😁
Welke case geeft dat niet?Llopigat schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:58:
[...]
Ik denk dat er stof en andere ongeregeldheden tussen het hoesje en de telefoon zijn gekomen. Die worden daar langdurig tegenaan gedrukt. Ik heb dat zelf ook met mijn spigen case al heb ik nog geen 'puntjes' gezien.
Grappige is, ik zie geen stof of andere dingen tussen telefoon en hoes.
Ben benieuwd hoelang Samsung AI gratis blijft en/of eventueel de kosten hier voor zal zijn.
Ik ben de laatste tijd toch niet tevreden over mijn batterijduur.
Vandaag: Batterijverbruik: 73%
Tijd scherm aan: 1.51 uur
Tijd scherm uit: 9.17 uur.
Nu heb ik er wel 2 simkaarten in zitten maar kan me toch niet voorstellen dat dat zo'n groot verschil maakt.
Vandaag: Batterijverbruik: 73%
Tijd scherm aan: 1.51 uur
Tijd scherm uit: 9.17 uur.
Nu heb ik er wel 2 simkaarten in zitten maar kan me toch niet voorstellen dat dat zo'n groot verschil maakt.
Al enige tijd mis ik de knop om een foto te maken tijdens video opnemen.
Volgens mij is dit gebeurd na de update van 6.1
Is dit bij iedereen zo?
Zie ook niks in de instellingen staan.
Is er een manier om deze terug te halen?
Edit:
Mmm zie nu dat mijn vrouw (S21FE) die optie wel heeft...
Edit 2:
Na gegevens wissen van de camera is deze terug
Is dit bij iedereen zo?
Edit:
Edit 2:
Na gegevens wissen van de camera is deze terug
[ Voor 21% gewijzigd door RvD86 op 22-12-2024 17:42 ]
Nu film ik eigenlijk maar zelden, dus het was me nog niet eens opgevallen. Maar op mijn S23+ zie ik linksonder een wit rondje, als ik aan het filmen ben, en daarmee kan ik foto's maken tijdens het filmen.RvD86 schreef op zondag 22 december 2024 @ 16:57:
Al enige tijd mis ik de knop om een foto te maken tijdens video opnemen.
Is dit bij iedereen zo?
Edit:
Jij ziet dat rondje niet (meer)?
The devil is in the details.
Nee ik heb dat witte rondje niet meer inderdaadHahn schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:03:
[...]
Nu film ik eigenlijk maar zelden, dus het was me nog niet eens opgevallen. Maar op mijn S23+ zie ik linksonder een wit rondje, als ik aan het filmen ben, en daarmee kan ik foto's maken tijdens het filmen.
Jij ziet dat rondje niet (meer)?
Na gegevens wissen van de camera is deze weer terug

[ Voor 6% gewijzigd door RvD86 op 22-12-2024 17:09 ]
Denk dat je zelf het antwoord geeft en dus ook weet.Robbie T schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:28:
Ik ben de laatste tijd toch niet tevreden over mijn batterijduur.
2 SIM kaarten is 2x zoveel energie in het openhouden van de verbinding (modem).
Probeer het deze vakantie 1 dag met maar 1 SIM actief, dan weet je genoeg.
En laat het hier ook even weten; help je iedereen...
Mijn laatste dual SIM (1x KPN en 1x Voda) test was met mijn Poco F2 (met SD865 SoC) en daar liep energieverbruik behoorlijk op t.o.v. 1 SIM. Wel was Voda dekking slecht toen bij mij thuis.
[ Voor 15% gewijzigd door emmerx op 23-12-2024 12:44 . Reden: test SD865 ]
Draadloos laden op onze Zon
Als ik de luxe heb van 1 simkaart niet actief hebben had ik het wel gedaan 😉emmerx schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:34:
[...]
Denk dat je zelf het antwoord geeft en dus ook weet.
Slurpt echt niet veel meer energie. Draai al bijna 2 jaar dual sim, keer 2 weken 1 sim uitgezet. Geen verschil. 1 sim is altijd de bovenliggende sim waar je mee internet. De andere zit in een standby Modus en kan je alleen mee bellen of sms'en.emmerx schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:34:
[...]
Denk dat je zelf het antwoord geeft en dus ook weet.
Bij mij gaat het echt op en neer na elke update. 1 of 2 updates geleden was mijn batterij helemaal ruk nu haal ik weer zo'n 7 tot 8u SOT zonder aanpasingen en zonder Power saving. Wat ik wel merk is dat o.a. Spotify veel batterij slurpt. En na elke van update van apps en systeem is het ook weer anders. Ik had vorige keer een Play update binnen en batterij trok heel snel leeg. Nu is het weer even stabiel.
Ja, mijn indruk van de Play updates is dat ze niet heel stabiel zijn, vaak na de maand update komt er een of meer kleintjes opvolgend, wat vrij vertaald betekent, de Play update was niet in een keer goed. Er wordt niet goed getest.W84 schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:18:
Bij mij gaat het echt op en neer na elke update. 1 of 2 updates geleden was mijn batterij helemaal ruk nu haal ik weer zo'n 7 tot 8u SOT zonder aanpasingen en zonder Power saving. Wat ik wel merk is dat o.a. Spotify veel batterij slurpt. En na elke van update van apps en systeem is het ook weer anders. Ik had vorige keer een Play update binnen en batterij trok heel snel leeg. Nu is het weer even stabiel.
Haha, ja dat idee heb ik dus ook. Daarom benoem ik het ook want ik download verder geen apps en doe niks raars, maar na die Play update ging de SOT naar zo'n 5u. Dat viel me meteen op. Kort daarna idd een update en alweer beter. Vreemde, onstabiele zooi dus ja.swhnld schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:40:
[...]
Ja, mijn indruk van de Play updates is dat ze niet heel stabiel zijn, vaak na de maand update komt er een of meer kleintjes opvolgend, wat vrij vertaald betekent, de Play update was niet in een keer goed. Er wordt niet goed getest.
Zojuist weer een update van Google Play-Systeemupdate van 11MB. Nog steeds November. S23+.
[ Voor 3% gewijzigd door Glassertje op 07-01-2025 22:49 ]
belabberde batterijduur S23 evenals de smartwatch, ik zal nooit meer Samsung kopen
ben dagelijks meer bezig met opladen van de smartwach dan dat er gebruik gemaakt gemaakt kan worden van de vele functionaliteiten die het leeg slurpen
ben dagelijks meer bezig met opladen van de smartwach dan dat er gebruik gemaakt gemaakt kan worden van de vele functionaliteiten die het leeg slurpen
[ Voor 48% gewijzigd door markies op 10-01-2025 14:16 ]
Bedankt voor je algemene kennisdeling! Welk merk stap je naar over?markies schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:02:
belabberde batterijduur S23 evenals de smartwatch, ik zal nooit meer Samsung kopen
Welke smartwatch gebruik je? Ik heb de galaxy watch 6 classic en ik kan hem 1 hele dag gebruiken en dan heb ik ongeveer nog 30% over.markies schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:02:

Zet je telefoon te koop en stap over naar een fruit merk.markies schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:02:
Fruit merk smartwatches lopen zo mogelijk nog sneller leeg. Een smartwatch dat niet platform gebonden is, is meestal veel beter qua accuduur(1 week tot soms 1 maand).Geraedus schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:59:
[...]
Zet je telefoon te koop en stap over naar een fruit merk.
Zou mij niet verbazen als de accuduur slechter is door een buggy app.
Meestal de reden voor een accu drain, maar zonder meer uitgebreide info (dus meer dan "BOO het is slecht BOO") blijft het speculeren.
Anders een out of the box defecte model, kan met alle type hardware gebeuren.
Telefoon een ander verhaal, maar hij heeft veel social media apps (die veel meer accu vreten dan de meeste mensen beseffen), ik heb dat type zooi niet op mijn telefoon.
Meestal de reden voor een accu drain, maar zonder meer uitgebreide info (dus meer dan "BOO het is slecht BOO") blijft het speculeren.
Anders een out of the box defecte model, kan met alle type hardware gebeuren.
Valt mee eigenlijk, mijn broer haalt hetzelfde accuduur met zijn Apple Watch als ik met mijn Galaxy Watch 6.RepareerDroid schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:12:
[...]
Fruit merk smartwatches lopen zo mogelijk nog sneller leeg. Een smartwatch dat niet platform gebonden is, is meestal veel beter qua accuduur(1 week tot soms 1 maand).
Telefoon een ander verhaal, maar hij heeft veel social media apps (die veel meer accu vreten dan de meeste mensen beseffen), ik heb dat type zooi niet op mijn telefoon.
[ Voor 50% gewijzigd door Mizgala28 op 10-01-2025 16:52 ]
Ik heb sinds een weekje de overstap gemaakt van IOS naar een S23. Nu heb ik 1 vervelend probleempje.
Ik gebruik de samsung browser maar elke keer als ik bijvoorbeeld Tweakers bezoek vraagt hij wil je meldingen van deze website toe staan, ik druk dan op weigeren maar elke keer als ik de website opnieuw bezoek krijg ik deze melding weer. Kan je deze meldingen ergens uitzetten ?
Ik gebruik de samsung browser maar elke keer als ik bijvoorbeeld Tweakers bezoek vraagt hij wil je meldingen van deze website toe staan, ik druk dan op weigeren maar elke keer als ik de website opnieuw bezoek krijg ik deze melding weer. Kan je deze meldingen ergens uitzetten ?
@Inhumanous Geen idee, maar ik zou aanraden een andere browser te gebruiken.
Eigenlijk gebruik ik alleen de camera, galerij, bel en contacten app van Samsung.
Voor de rest gebruik ik de Google of Microsoft apps.
Eigenlijk gebruik ik alleen de camera, galerij, bel en contacten app van Samsung.
Voor de rest gebruik ik de Google of Microsoft apps.
Het icoon van de app ingedrukt houden > de i rechtsboven in de pop-up aantikken > meldingen > schuif op uitInhumanous schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:22:
Ik heb sinds een weekje de overstap gemaakt van IOS naar een S23. Nu heb ik 1 vervelend probleempje.
Gebruik de Firefox browser. Hierop kan je ublock origin installeren als extensie.Inhumanous schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:22:
Ik denk ook via de instellingen van de app zelf maar kan zo gauw niet vinden hoe precies: sites en downloads > sitemeldingen > onder de 3 puntjes staat de tekst : sites toestaan of blokkerenInhumanous schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:22:
… Kan je deze meldingen ergens uitzetten ?
Nieuwe update binnen op s23
/f/image/9CyIwaSfEeJCLkxZIZlmeaBS.png?f=fotoalbum_large)
Alleen nieuwe beveiliging.
/f/image/9CyIwaSfEeJCLkxZIZlmeaBS.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 14-01-2025 09:21 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Nog niet beschikbaar voor de Galaxy S23 Ultra. Zal later vandaag wel zijn.giovanni2903 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:20:
Nieuwe update binnen op s23
[Afbeelding]
Voor de Samsung browser zijn er ook adblockers, die kun je in de Galaxy Store downloaden.japie06 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:07:
[...]
Gebruik de Firefox browser. Hierop kan je ublock origin installeren als extensie.
Dat gezegd, ook mijn standaard browser op de telefoon is Firefox.
Nu ook voor de s23 ultraGeraedus schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:25:
[...]
Nog niet beschikbaar voor de Galaxy S23 Ultra. Zal later vandaag wel zijn.
Waarschijnlijk de laatste update op 6.1
Volgende maand zullen we de one ui 7.0 update krijgen
[ Voor 18% gewijzigd door Vincent91 op 14-01-2025 11:22 ]
Met de aankondiging van de S25+ deze maand heb ik de specs van mijn S23+ eens vergeleken met die nieuwe + : https://www.gsmarena.com/...one1=13609&idPhone2=12083
Dan valt op hoe weinig er verandert in die 2 generaties.
opvallendste zijn dubbele fysieke SIM, hogere schermresolutie, 12GB RAM, 7 updates en iets grotere accu.
Camera's gelijk en waarschijnlijk ook een -nieuwere- SnapDragon.
Dan sla ik deze versie weer over en besef ik me hoe blij ik ben met deze S23+.
Vooral de accu en verbruik vind ik fantastisch, zolang ik het ding nu heb.
Met mijn manier van laden (max 10W en SoC tussen 15 en 80%) lijkt het er zelfs op dat de accu de afgelopen 3 maanden niet minder is geworden, maar zelfs beter...
:strip_exif()/f/image/852nja1s7Jyj0Hs4OaDxtVBt.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft niets met Homey nog Smarthome te maken => schopje
Dan valt op hoe weinig er verandert in die 2 generaties.
opvallendste zijn dubbele fysieke SIM, hogere schermresolutie, 12GB RAM, 7 updates en iets grotere accu.
Camera's gelijk en waarschijnlijk ook een -nieuwere- SnapDragon.
Dan sla ik deze versie weer over en besef ik me hoe blij ik ben met deze S23+.
Vooral de accu en verbruik vind ik fantastisch, zolang ik het ding nu heb.
Met mijn manier van laden (max 10W en SoC tussen 15 en 80%) lijkt het er zelfs op dat de accu de afgelopen 3 maanden niet minder is geworden, maar zelfs beter...
:strip_exif()/f/image/41lcfZv3pP4z7SCa0NcbX80G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/852nja1s7Jyj0Hs4OaDxtVBt.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft niets met Homey nog Smarthome te maken => schopje
[ Voor 15% gewijzigd door Septillion op 14-01-2025 15:49 ]
de laatste jaren werden de specs steeds slechter ipv beter (geen sd kaart slot meer, minder ram en nog wel wat dingen). enige reden waarom ik elke 2 jaar een nieuw toestel neem is vanwege de batterij, ja die kun je laten vervangen. maar ik wacht altijd op goede deals en vind het dus niet erg om een toestel te kopen.
s10 op release: €443
s20 5g iets na release: €382
alleen de s23 heb ik voor redelijk duur gekocht omdat mn sony echt bagger was, 551 euro voor betaald. als je de s20 met de s23 vergelijkt is de s20 op veel vlakken beter/net zo goed..
s10 op release: €443
s20 5g iets na release: €382
alleen de s23 heb ik voor redelijk duur gekocht omdat mn sony echt bagger was, 551 euro voor betaald. als je de s20 met de s23 vergelijkt is de s20 op veel vlakken beter/net zo goed..
Naar mijn weten werden de toestellen toch echt ieder jaar -marginaal- beter:
- grotere accu
- scherm(helderheid)
- CPU (uitgesloten de E niks os)
- camera('s)
- wifi 6...
- Bt versie voor audio en multi-connect (AptX)
- snelladen en Qi
- ...
- 3,5" koptelefoonaansluiting
- IrDA (networked)
- SD-kaart (cloud opties)
- FM-radio (DAB+ ..)
- medische vingerscanner SpO2 (smart watches)
- ...
[ Voor 8% gewijzigd door emmerx op 14-01-2025 23:27 ]
Hi allen,
Ik heb sinds een paar weken een issue met mijn S23 Ultra. Een aantal keer is de telefoon nu binnen een minuut van 40% naar 0% batterij gesprongen en uitgevallen. Dit gebeurt voornamelijk als ik thuiskom na mijn dagelijkse motorrit vanuit werk. Ik kom thuis, check mn berichten, telefoon is dan rond de 40%. Dan schiet ie ineens naar 0% en valt uit. Als ik hem dan aan de lader leg is de batterij ook echt werkelijk 0%. Zijn er andere gebruikers met gelijke ervaringen? Ik heb mijn telefoon in een QuadLock op mijn stuur zitten dus hij wordt blootgesteld aan de elementen. Maar gezien het niet kouder is geweest dan -1C kan ik me niet voostellen dat ie te koud is geworden. Apparaat diagnose geeft geen gekke resultaten. Batterijgezondheid lijkt normaal.
Hoor graag wat de ervaringen zijn!
Ik heb sinds een paar weken een issue met mijn S23 Ultra. Een aantal keer is de telefoon nu binnen een minuut van 40% naar 0% batterij gesprongen en uitgevallen. Dit gebeurt voornamelijk als ik thuiskom na mijn dagelijkse motorrit vanuit werk. Ik kom thuis, check mn berichten, telefoon is dan rond de 40%. Dan schiet ie ineens naar 0% en valt uit. Als ik hem dan aan de lader leg is de batterij ook echt werkelijk 0%. Zijn er andere gebruikers met gelijke ervaringen? Ik heb mijn telefoon in een QuadLock op mijn stuur zitten dus hij wordt blootgesteld aan de elementen. Maar gezien het niet kouder is geweest dan -1C kan ik me niet voostellen dat ie te koud is geworden. Apparaat diagnose geeft geen gekke resultaten. Batterijgezondheid lijkt normaal.
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Dat is de temperatuur. -1 is geen goede temperatuur voor een batterij, de weerstand wordt dan zo hoog dat hij leeg "lijkt". Maar dat niet is.bjvdven schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:48:
Hi allen,
Je gaat me niet vertellen dat elke telefoon compleet onbruikbaar wordt als het buiten onder de 0C wordt. Zeker met 40% resterend lijkt me dit geen normaal gedrag.
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Normaal gezien zit de telefoon in je zak, en wordt hij dus geen -1. Op een motormount is dat een ander verhaal.bjvdven schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:00:
Je gaat me niet vertellen dat elke telefoon compleet onbruikbaar wordt als het buiten onder de 0C wordt. Zeker met 40% resterend lijkt me dit geen normaal gedrag.
Batterijchemie is nu eenmaal zo. Daar kan je niet omheen werken met een normale batterij. Als ik m'n Tesla parkeer in lage temperatuur en de batterij is aan de lege kant krijg ik ook een melding op het scherm dat er aanzienlijk minder energie beschikbaar zal zijn als de batterij is afgekoeld, en dat ik hem beter aan de later kan zetten.
Mocht je de wetenschap er achter willen begrijpen kan je je hier inlezen:
https://www.sciencedirect...d,about%2012%25%20%5B4%5D.
TLDR: Laat je telefoon niet zo koud worden, of hang hem aan de lader op je motormount. Zet dan wel batteirj protection op maximaal in de koude maanden want opladen tot 100% bij lage temperatuur is ook weer geen geweldig idee.
Of geef hem gewoon even tijd om weer op te warmen voordat je hem gebruikt als je afstapt.
[ Voor 11% gewijzigd door XelaRetak op 24-01-2025 09:28 ]
Ik zit op dit moment in Lapland en het is -22°C buiten. Mijn S23+ doet het gewoon prima buitenshuis. Zelfs op een ochtend waar het -30 was deed hij het voor de enkele minuten dat ik hem gebruikte. (daarna werden m'n handen te koud).bjvdven schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:00:
Mijn broers Pixel 6 is wel uitgevallen door de kou. Dus het kan gebeuren.
Je telefoon een paar minuten gebruiken is iets anders dan de telefoon tot -22/-30 laten afkoelen en dan gebruiken. Hou hem voor de lol maar eens in de allerbuitense zak van je jas terwijl je een uurtje gaat wandelen, zodra je terugkomt en hem weer gebruikt dondert de batterijduur per direct in elkaar.japie06 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:49:
[...]
Ik zit op dit moment in Lapland en het is -22°C buiten. Mijn S23+ doet het gewoon prima buitenshuis. Zelfs op een ochtend waar het -30 was deed hij het voor de enkele minuten dat ik hem gebruikte. (daarna werden m'n handen te koud).
Mijn broers Pixel 6 is wel uitgevallen door de kou. Dus het kan gebeuren.
Source: ik woon in Finland (& welkom!
Ik merk zeker een kortere batterijduur als ik langer buiten ben. Maar hij is nog niet spontaan uitgevallen.XelaRetak schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:00:
[...]
Je telefoon een paar minuten gebruiken is iets anders dan de telefoon tot -22/-30 laten afkoelen en dan gebruiken. Hou hem voor de lol maar eens in de allerbuitense zak van je jas terwijl je een uurtje gaat wandelen, zodra je terugkomt en hem weer gebruikt dondert de batterijduur per direct in elkaar.
Source: ik woon in Finland (& welkom!)
Ik heb wel eens begrepen dat je je batterij opnieuw kan calibreren. Lijkt heel simpel maar misschien wordt de percentageweergave dan weer wat betrouwbaarder.
:strip_exif()/f/image/BhGVX7wXGNIRNLFULDRSIK56.jpg?f=fotoalbum_large)
Kun je proberen.
Anders heb je via Samsung een app genaamd "good guardian" daarin een aantal hulpapps voor batterij en opwarming van je telefoon.
https://apps.samsung.com/...ndroid.samsung.utilityapp
:strip_exif()/f/image/BhGVX7wXGNIRNLFULDRSIK56.jpg?f=fotoalbum_large)
Kun je proberen.
Anders heb je via Samsung een app genaamd "good guardian" daarin een aantal hulpapps voor batterij en opwarming van je telefoon.
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
@bjvdven Als je typt in de dailer *#9900# is er bijna helemaal onderaan battery stats reset. Misschien helpt dat wel.fredhuizinga schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:56:
Ik heb wel eens begrepen dat je je batterij opnieuw kan calibreren. Lijkt heel simpel maar misschien wordt de percentageweergave dan weer wat betrouwbaarder.
[Afbeelding]
Kun je proberen.
Ik heb de vragen met betrekking tot de draadloze lader verhuisd naar [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires.
mocht even duren, maar de Google Play-systeemupdate van januari 2025 is beschikbaar! (s23)
[ Voor 3% gewijzigd door giovanni2903 op 28-01-2025 21:53 ]
(Dubbel)
[ Voor 109% gewijzigd door Theswitch op 29-01-2025 20:46 ]
Beste allen is er een manier om google Gemini volledig te wissen op de S23? Alle google services zijn sindsdien een enorme battery drain geworden?
"That was left handed..." - JJH
Met adb moet dat wel kunnen. Je moet de bundle ID dan hebben. Maar ik zie deze app niet op mijn eigen telefoon. Ik zie helemaal geen apps als ik op gemini zoek. Anders had ik je het commando om het te verwijderen kunnen geven.Jouke74 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:35:
Beste allen is er een manier om google Gemini volledig te wissen op de S23? Alle google services zijn sindsdien een enorme battery drain geworden?
Maar ik moet zeggen dat ik helemaal geen google account op mijn telefoon heb dus wellicht is het daardoor nooit geinstalleerd. Ik heb ook de google search of assistant apps niet.
Maar met 'pm list packages -l' in ADB kan je de lijst zien.
[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 31-01-2025 14:27 ]
Dank! Ik heb het volgens mij gefixt door alle updates van Google Assistent, messages, chrome, google play services, drive en wallet opnieuw te installeren. Dus eerst terug naar fabrieksinstellingen en daarna nog een keer in google play updaten.
"That was left handed..." - JJH
Misschien heb je hier wat aan?Jouke74 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:09:
Dank! Ik heb het volgens mij gefixt door alle updates van Google Assistent, messages, chrome, google play services, drive en wallet opnieuw te installeren. Dus eerst terug naar fabrieksinstellingen en daarna nog een keer in google play updaten.
Even een vraagje....
Ik kom van IOS af, en daar in de gallerij kon ik de landkaart openen en zag overal waar ik foto's heb gemaakt en kon dan verder inzoomen op het land of plaats.
In de samsung gallerij kan ik wel op locatie zoeken en krijg ik ook een kaart van de plaats en waar deze foto's zijn genomen. Maar zodra ik verder uitzoem zie ik niet de foto's die in andere plaatsen of landen zijn gemaakt.
Ik kan ook nergens vinden of ik gewoon eerst een kaart kan openen om daarna in te zoemen. Ik krijg dus allemaal mapjes met plaatsnamen en dit is momenteel de enigste manier hoe ik op plaats/locatie kan zoeken.
Ik zou graag een wereld kaart willen waar ik naar het desbetreffende land ga en zo daar kan inzoomen om snel foto's terug te vinden.
Is dit mogelijk op mijn s23 ?
Ik kom van IOS af, en daar in de gallerij kon ik de landkaart openen en zag overal waar ik foto's heb gemaakt en kon dan verder inzoomen op het land of plaats.
In de samsung gallerij kan ik wel op locatie zoeken en krijg ik ook een kaart van de plaats en waar deze foto's zijn genomen. Maar zodra ik verder uitzoem zie ik niet de foto's die in andere plaatsen of landen zijn gemaakt.
Ik kan ook nergens vinden of ik gewoon eerst een kaart kan openen om daarna in te zoemen. Ik krijg dus allemaal mapjes met plaatsnamen en dit is momenteel de enigste manier hoe ik op plaats/locatie kan zoeken.
Ik zou graag een wereld kaart willen waar ik naar het desbetreffende land ga en zo daar kan inzoomen om snel foto's terug te vinden.
Is dit mogelijk op mijn s23 ?
Dat kan ook in Samsung galery, (wil heel onlogisch).
je open een foto gaat naar Info en vervolgens klik je op de landkaart onder de foto en als je daar uitzoomt zie je waar elke foto is genomen.
je open een foto gaat naar Info en vervolgens klik je op de landkaart onder de foto en als je daar uitzoomt zie je waar elke foto is genomen.
check! raar dat ze dit ''nog niet'' makkelijker hebben gemaakt!Ruudox schreef op maandag 3 februari 2025 @ 07:19:
Dat kan ook in Samsung galery, (wil heel onlogisch).
In plaats van in de Samsung Gallery op een foto te klikken om een map te tonen met fotolocaties kun je ook via 'zoeken' (het vergrootglas) een kaart full screen openen en de locaties van al je foto's zien.
[ Voor 3% gewijzigd door doogster op 04-02-2025 17:42 ]
Hoe krijg jij hem full screen? Ik krijg maar een heel klein kaartje, en als ik op het pijltje er boven klik krijg ik alle plaatsnamen te zien, maar nergens een full screen kaart.doogster schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:35:
In plaats van in de Samsung Gallery op een foto te klikken om een map te tonen met fotolocaties kun je ook via 'zoeken' (het vergrootglas) een kaart full screen openen en de locaties van al je foto's zien.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
@The Executer is inderdaad qua UX niet helemaal lekker ontworpen. De kaart opent full screen wanneer je tikt op een foto in het kleine kaartje.
Nieuwe Google Play-systeemupdate 12MB S23+
Bij de s24 ookGlassertje schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:38:
Nieuwe Google Play-systeemupdate 12MB S23+
Hello
Sinds paar dagen over van KPN naar Odido.
Kan het me inbeelden maar heb het idee dat mn accu sneller leegloopt. Iets met andere band ofzo?
Geen idee.
Kan er ook niet perse iets over vinden maar dacht vraag het hier na. Iemand enig idee?
EDIT: of geplande veroudering ivm nieuwe S25 serie?
Kan het me inbeelden maar heb het idee dat mn accu sneller leegloopt. Iets met andere band ofzo?
Geen idee.
Kan er ook niet perse iets over vinden maar dacht vraag het hier na. Iemand enig idee?
EDIT: of geplande veroudering ivm nieuwe S25 serie?
Jazeker kan de overstap naar een ander mobiel netwerk je stroomverbruik beïnvloeden. De telefoon gaat immers op zoek naar een signaal, en moet dat signaal vasthouden. Als de zendmast van Odido minder gunstig staat dan die van KPN voor jou situatie ben je meer vermogen kwijt om te zenden en verbinding te zoeken en te houden.Errieseeka schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 06:31:
Hello
Geen idee.
Beste optie die je dan hebt is in ieder geval thuis wifi gebruiken, en bellen via wifi (VoWifi) aan te zetten, want dan is dat mobiele netwerk secundair op het moment dat je thuis bent.
De instellingen daarvoor zit in de telefoon app, daar rechtsboven op de 3 puntjes naar instellingen gaan, en dan naar beneden scrollen voor Bellen via wifi, en dat aanzetten.
Februari patch is binnen

Nu maar hopen dat het mijn onstabiele accuduur oplost, voordat ik de Januari 2025 patch kreeg had ik sinds dat ik het toestel heb (december 2023) nooit problemen met de accu gehad, maar de Januari 2025 patch gaf mij regelmatig issues, dan zit je thuis te whatsappen (wat heel licht is op de accu) en verdween soms binnen enkele minuten 5% van de accu.
En een restart hielp alleen maar tijdelijk, 1 a 2 dagen later kwam het probleem er weer, en zelfs net ging er zogenaamd 11%(!!!) van de accu eraf tijdens het installeren van de update, terwijl het toestel niet eens lauw warm werd.
Ik denk niet dat het een accu probleem is, en zo ja dan is het flink toeval dat mijn problemen direct na de Januari patch kwamen, dus hopen dat dit nu opgelost is.
want verder deed de toestel het prima, accu bugs terzijde

Nu maar hopen dat het mijn onstabiele accuduur oplost, voordat ik de Januari 2025 patch kreeg had ik sinds dat ik het toestel heb (december 2023) nooit problemen met de accu gehad, maar de Januari 2025 patch gaf mij regelmatig issues, dan zit je thuis te whatsappen (wat heel licht is op de accu) en verdween soms binnen enkele minuten 5% van de accu.
En een restart hielp alleen maar tijdelijk, 1 a 2 dagen later kwam het probleem er weer, en zelfs net ging er zogenaamd 11%(!!!) van de accu eraf tijdens het installeren van de update, terwijl het toestel niet eens lauw warm werd.
Ik denk niet dat het een accu probleem is, en zo ja dan is het flink toeval dat mijn problemen direct na de Januari patch kwamen, dus hopen dat dit nu opgelost is.
want verder deed de toestel het prima, accu bugs terzijde
En anders volgende maand een fabrieksinstellingen reset doen na de OneUI 7 / Android 15 upgrade. Dat is toch al een mooi moment schoon te beginnen.Mizgala28 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:54:
Nu maar hopen dat het mijn onstabiele accuduur oplost
Voor nu ook vooral de Play Systeem Services update in de gaten houden, die fixed dit soort problemen ook met regelmaat.
Sowieso een cache wipe na OneUI 7, mocht dat niet genoeg zijn dan fabrieksreset.swhnld schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:34:
[...]
En anders volgende maand een fabrieksinstellingen reset doen na de OneUI 7 / Android 15 upgrade. Dat is toch al een mooi moment schoon te beginnen.
Voor nu ook vooral de Play Systeem Services update in de gaten houden, die fixed dit soort problemen ook met regelmaat.
Dat duurt nog wel paar maanden denk ik met hoe snel Samsung momenteel bezig is
Sinds de softwareupdate van vanmorgen kan whatsapp geen bijlagen meer downloaden. Hebben er meer daar last van?
Geen probleem hier met whatsapp.realphoenikx schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:33:
Sinds de softwareupdate van vanmorgen kan whatsapp geen bijlagen meer downloaden. Hebben er meer daar last van?
Heb je de permissie rechten al gecontroleerd van WhatsApp?realphoenikx schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:33:
Klinkt als iets wat een reboot van je telefoon 98% zeker op zal lossenrealphoenikx schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:33:
Helaas is dat ook bij mij één van de eerste opties die niet gewerkt heeft.Hahn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:12:
[...]
Klinkt als iets wat een reboot van je telefoon 98% zeker op zal lossen
De fout ligt ook niet bij verkeerde permissies. Misschien heeft het ermee te maken dat ik de beta draai en is het gewoon weer wachten op een nieuwe beta.
Heb er ook last van maar heb geen software update van het toestel gehad. Of heb je het over een update van WA zelf?realphoenikx schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:49:
[...]
Helaas is dat ook bij mij één van de eerste opties die niet gewerkt heeft.
De fout ligt ook niet bij verkeerde permissies. Misschien heeft het ermee te maken dat ik de beta draai en is het gewoon weer wachten op een nieuwe beta.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Februari patch op de S23 U vanmorgen.The Wizard schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:31:
[...]
Heb er ook last van maar heb geen software update van het toestel gehad. Of heb je het over een update van WA zelf?
Die ga ik nu installeren, maar is in ieder geval niet gelinkt aan die update in ieder geval.realphoenikx schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:37:
[...]
Februari patch op de S23 U vanmorgen.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik draai ook whatsapp beta, heeft daar inderdaad mee te maken de update van android had ik gister al en toen werkte alles nogrealphoenikx schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:49:
[...]
Helaas is dat ook bij mij één van de eerste opties die niet gewerkt heeft.
realphoenikx schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:33:
The Wizard schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:31:
[...]
Heb er ook last van maar heb geen software update van het toestel gehad. Of heb je het over een update van WA zelf?
Wat een toeval, hier precies hetzelfde euvel.giovanni2903 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 23:40:
[...]
Ik draai ook whatsapp beta, heeft daar inderdaad mee te maken de update van android had ik gister al en toen werkte alles nog
Ben al sinds gisterenavond bezig dit gefixed te krijgen door cache te legen, reboots, herinstall van whatsapp, media verwijderen maar niets helpt. Dus je hoeft er niet aan te beginnen
Vraag me af hoe lang het gaat duren voor er een fix komt want dit is vrij irritant.
Aan de andere kant maar besloten een backup te maken en helemaal van scratch te beginnen en alle onzin media te verwijderen uit mijn media backup
Maar ik kwam eigenlijk voor informatie of het mogelijk is OneUI 7 te draaien en of het de moeite waard is maar ik denk dat ik hem nog even over sla
De laatste beta heeft het probleem (bij mij) alweer opgelost.schumi2004 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:35:
Wat een toeval, hier precies hetzelfde euvel.
Ben al sinds gisterenavond bezig dit gefixed te krijgen door cache te legen, reboots, herinstall van whatsapp, media verwijderen maar niets helpt. Dus je hoeft er niet aan te beginnen
Thanks, is inderdaad opgelost. Weer een zorg minder.realphoenikx schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:41:
[...]
De laatste beta heeft het probleem (bij mij) alweer opgelost.
Zag een update klaar staan idd (was eerder vandaag nog niet).
Me nu eens verder verdiepen in het upgraden naar One UI 7, gewoon omdat het kan ondanks dat dingen misschien tegen gaan vallen.
Ik denk dat ik voor de verandering een maandje wacht na de release ervan.
Gezien hoe lang Samsung mee bezig is verwacht ik alsnog bugs.
Die bugs zullen de mensen met S25's en S24's vooral als eerste ervaren, en zodra het tijd is dat de S23's OneUI 7 krijgt, zal het meeste al opgelost zijnMizgala28 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:52:
[...]
Haha, ja ik wacht ook wel even. Ik kijk hiermee ook altijd even de kat uit de boom en ik vind het nu wel ok zo. Werkt prima en geen AI rommel ingebakken.Mizgala28 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:52:
[...]
Ik heb een S23 ultra. En daarop heb ik een Exchange account geconfigureerd en via de mail app en agenda app bekijk ik mn mail en agenda.
Nu is het wachtwoord gewijzigd van dit account. En grappig genoeg blijft de mailapp keurig mail ophalen (ook al beschikt die dus niet over het juiste wachtwoord). Ik wil uiteraard wel het wachtwoord aanpassen voor dit exchange account. En met geen mogelijkheid kan ik ergens vinden waar dit wachtwoord aan te passen is. Weten jullie waar ergens in de instellingen ik het wachtwoord kan aanpassen?
Nu is het wachtwoord gewijzigd van dit account. En grappig genoeg blijft de mailapp keurig mail ophalen (ook al beschikt die dus niet over het juiste wachtwoord). Ik wil uiteraard wel het wachtwoord aanpassen voor dit exchange account. En met geen mogelijkheid kan ik ergens vinden waar dit wachtwoord aan te passen is. Weten jullie waar ergens in de instellingen ik het wachtwoord kan aanpassen?
Dit kan soms even duren, maar je gaat vanzelf zien dat er om het wachtwoord gevraagd wordt.Raymond schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:30:
Ik heb een S23 ultra. En daarop heb ik een Exchange account geconfigureerd en via de mail app en agenda app bekijk ik mn mail en agenda.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
De S23 heeft inmiddels al allerlei AI dingetjes hoor.W84 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:10:
[...]
Haha, ja ik wacht ook wel even. Ik kijk hiermee ook altijd even de kat uit de boom en ik vind het nu wel ok zo. Werkt prima en geen AI rommel ingebakken.
Gelukkig zitten ze niet in de weg. Ik woon in het buitenland dus ik had wel hoop op de live vertaling maar die bleek nogal flut te zijn.
De functie die je schetsen verandert in plaatjes vind ik wel geinig. Maar verder ook niks. Sowieso heb ik ook gewoon mijn lokale chatbot die ik vanaf de telefoon kan aanroepen.
Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos