Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Is perslucht niet een betere optie dan een tandenstoker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:05
J.A.477 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:59:
Iemand de gouden tip om de usb c poort schoon te maken? In de auto opladen lukt niet maar met een gewone lader lukt het wel dus ik denk dat er stof in de usb poort zit
Ik gebruik hier meestal van die plastic tandenstokers voor, die zijn vrij dun en hebben ook een hele flexibele kant. Verder beetje blazen en evt perslucht als je dat hebt idd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:18
ChiMan schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:45:
Ook hiermee oppassen. Ik heb ooit de microfoon aan de onderkant kapot geblazen. De speaker zal er ook gevoelig voor zijn. Ik denk dat een tandenstoker de beste oplossing is. Je hebt ook siliconen inserts die je er op kan zetten als je niet aan het laden bent om te voorkomen dat stof er in komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChiMan schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:45:
Perslucht in het oplaadgat kan, maar ernaast zitten andere openingen die waterdicht zijn en door de perslucht kan dat zegel kapot gaan, dus je moet er voorzichtig mee om kunnen gaan, en het gericht kunnen toedienen.

Iets heel duns is het beste om de stofpropjes voorzichtig eruit te halen. tandenstokers, sate/cocktailprikkers doormidden gebroken zijn over het algemeen wel dingen die mensen in huis hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zuaro
  • Laatst online: 11-09 16:39
Ik heb uit een stukje karton/ansichkaart een soort vishaakje gescheurd en daarmee de poort schoongemaakt, werkt allemaal weer oké daarna

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:26
swhnld schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:06:
[...]

Perslucht in het oplaadgat kan, maar ernaast zitten andere openingen die waterdicht zijn en door de perslucht kan dat zegel kapot gaan, dus je moet er voorzichtig mee om kunnen gaan, en het gericht kunnen toedienen.

Iets heel duns is het beste om de stofpropjes voorzichtig eruit te halen. tandenstokers, sate/cocktailprikkers doormidden gebroken zijn over het algemeen wel dingen die mensen in huis hebben.
Ben voor de perslucht gegaan opladen gaat weer prima geen idee of hij nu nog waterdicht is maar zwemmen met een telefoon was ik toch niet van plan dus verwacht dat dit wel los loopt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 23:43
Ik heb de stofzuiger met kleine zuigmond borstel er wel eens opgezet en er in de poort geborsteld. Kleine platte houten tandenstokers ook gedaan, nooit een probleem geweest. Zorg dat je niet teveel tegen de contactpunten in het midden aanschuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
HBSVDK schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:29:
Ik heb de stofzuiger met kleine zuigmond borstel er wel eens opgezet en er in de poort geborsteld. Kleine platte houten tandenstokers ook gedaan, nooit een probleem geweest. Zorg dat je niet teveel tegen de contactpunten in het midden aanschuurt.
Stofzuiger zou ik echt niet aanraden, dat genereert vaak statische elektriciteit. Is een risico die je beter mijdt. Dat het een paar keer goed gaat, is geen garantie voor de toekomst, doe het niet en adviseer het graag niet meer.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 22:09
Wat ik gebruik zijn plastic tandenstokers met een rubberen uit einde, werkt zeer goed en geen gevaar met statische elektriciteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qHXytLBmXBSv2R-R0NU41QyYJs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HsoCDKKLtWK42FP8anBOl0Va.jpg?f=user_large

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 18:01
Ik ben in de wallet deze deactivatie van verificatie bij reizen in het OV setting ineens kwijt. Een paar weken geleden was deze er nog. Herkent iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
rindertb schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:56:
Ik ben in de wallet deze deactivatie van verificatie bij reizen in het OV setting ineens kwijt. Een paar weken geleden was deze er nog. Herkent iemand dit?
Vraag mij af sinds wanneer dit zo is dan, hier is die instelling ook weg zie ik net.

2 dagen terug moest ik met de bus reizen, en in en uitchecken deed het exact hetzelfde als ervoor (reizen met bankpas), dus zonder verificatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 16-11-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 10:43
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe smartphone. Momenteel heb ik een oude A41. Die heeft 64GB RAM waarvan ik nog geen 50GB in gebruik heb. Ik speel geen games, stel ook geen heel hoge eisen aan camera kwaliteit, oplaadsnelheid vind ik ook niet heel boeiend. Kan vaak tijdens werk thuis of op kantoor tussentijds bijladen, geen haast.

Voor mij belangrijk is compact formaat. Zo rond 6.1, 6.2 inch is mooi. Dat apps een beetje vlot opstarten en het beeld er goed en vloeiend uitziet lijkt me wel mooi en fijn.

Derhalve ben ik aan het inlezen op de S24 en de Pixel8. Ik vind het niet zo er om wat meer uit te geven aangezien ik doorgaans weer jaren vooruit kan met een toestel. De Samsung zal ik waarschijnlijk weer gaan debloaten voor zover mogelijk met Universal Android Debloater.

Echter, ik vroeg mij af, zou een S23 voor 499 euro in een black friday deal mooi zijn? Is de S23 anno nu nog steeds een relevant toestel? Of kan ik beter voor een S24 of Pixel8 gaan, die langere ondersteuning krijgen? Als ik het met de S23 t/m 2028 kan uitzingen lijkt mij dat niet heel verkeerd.

De S23 heeft snapdragon cpu wat beter zou moeten zijn dan de Exynos en de Tensor van Google, voor wat het waard is. Ook las ik wat issues met "vage bugs" van diverse aard op de Google toestellen, en wat gezeur met gps en locatie issues op de S24.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
Ik denk dat het zeker nog een goede optie is. Ik ben van plan om de mijne ook nog zeker 3-4 jaar te gebruiken.

En ik neem aan dat je 64GB opslag bedoelt, niet RAM.

Debloaten via ADB is tegenwoordig ook niet echt meer nodig. Ja er zit nog wel wat bloat op, maar die apps kan je gewoon verwijderen. En ik vind de meeste default Samsung apps eigenlijk beter dan die van Google.

En nog tip is om meteen Good Guardians en Good Lock te installeren uit de Samsung store. Dit zijn officieuze mods voor Samsung toestellen waarmee je nog meer kan customizen. Denk aan zaken die vroeger alleen maar bij Custom ROMs zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
japie06 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:25:
Ik denk dat het zeker nog een goede optie is. Ik ben van plan om de mijne ook nog zeker 3-4 jaar te gebruiken.

En ik neem aan dat je 64GB opslag bedoelt, niet RAM.

Debloaten via ADB is tegenwoordig ook niet echt meer nodig. Ja er zit nog wel wat bloat op, maar die apps kan je gewoon verwijderen. En ik vind de meeste default Samsung apps eigenlijk beter dan die van Google.

En nog tip is om meteen Good Guardians en Good Lock te installeren uit de Samsung store. Dit zijn officieuze mods voor Samsung toestellen waarmee je nog meer kan customizen. Denk aan zaken die vroeger alleen maar bij Custom ROMs zaten.
Ik ga wederom weer een generatie overslaan, de S23 Ultra voldoet nog aan al mijn vereisten.
Dus ipv 1200 neerleggen voor een nieuw toestel ga ik volgend jaar voor een accu vervanging van 79 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik krijg geen pushnotificaties meer via gmail. ik heb het tabblad 'meldingen' al doorlopen en de settings in de app gecontroleerd. ze staan allemaal goed. iemand hetzelfde probleem?

[ Voor 169% gewijzigd door Farabi op 27-11-2024 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@Farabi, nu je het zegt, krijg ik volgens mij ook geen push melding van de Gmail app voor imap email.

Edit: Oeps, nu zag ik toch meldingen staan.
Misschien heb je ze uitgezet per ongeluk.

[ Voor 30% gewijzigd door NIMIC op 27-11-2024 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
jesco_white schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:09:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe smartphone. Momenteel heb ik een oude A41. Die heeft 64GB RAM waarvan ik nog geen 50GB in gebruik heb. Ik speel geen games, stel ook geen heel hoge eisen aan camera kwaliteit, oplaadsnelheid vind ik ook niet heel boeiend. Kan vaak tijdens werk thuis of op kantoor tussentijds bijladen, geen haast.

Voor mij belangrijk is compact formaat. Zo rond 6.1, 6.2 inch is mooi. Dat apps een beetje vlot opstarten en het beeld er goed en vloeiend uitziet lijkt me wel mooi en fijn.

Derhalve ben ik aan het inlezen op de S24 en de Pixel8. Ik vind het niet zo er om wat meer uit te geven aangezien ik doorgaans weer jaren vooruit kan met een toestel. De Samsung zal ik waarschijnlijk weer gaan debloaten voor zover mogelijk met Universal Android Debloater.

Echter, ik vroeg mij af, zou een S23 voor 499 euro in een black friday deal mooi zijn? Is de S23 anno nu nog steeds een relevant toestel? Of kan ik beter voor een S24 of Pixel8 gaan, die langere ondersteuning krijgen? Als ik het met de S23 t/m 2028 kan uitzingen lijkt mij dat niet heel verkeerd.

De S23 heeft snapdragon cpu wat beter zou moeten zijn dan de Exynos en de Tensor van Google, voor wat het waard is. Ook las ik wat issues met "vage bugs" van diverse aard op de Google toestellen, en wat gezeur met gps en locatie issues op de S24.
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Mijn vrouw is hoog toe aan een nieuw toestel (gebruikt nog mijn oude S8!). Zelf heb ik de S23 en dat vind ik echt een toptoestel. In hoeverre is de S24 beter dan de S23? Zeker gezien het Snapdragon vs Exynos verhaal. Sorry als dit off-topic is... maar is er iemand die een S24 en een S23 heeft gehad die kan vergelijken? Het scheelt zo'n 90 euro.

Volgens mij maakt het qua updates/support in ieder geval niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Farabi @NIMIC Als meer mensen het hebben klinkt het als een storing bij Google zelf, dus dan contact opnemen met hun support en hopen dat het opgelost wordt.
Persoonlijk zet ik dat soort meldingen gelijk uit bij een nieuwe telefoon want ik zie mail als een niet dringende vorm van communicatie en controleer dat 2 keer per dag, want er is altijd wel mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:00:
[...]

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Mijn vrouw is hoog toe aan een nieuw toestel (gebruikt nog mijn oude S8!). Zelf heb ik de S23 en dat vind ik echt een toptoestel. In hoeverre is de S24 beter dan de S23? Zeker gezien het Snapdragon vs Exynos verhaal. Sorry als dit off-topic is... maar is er iemand die een S24 en een S23 heeft gehad die kan vergelijken? Het scheelt zo'n 90 euro.

Volgens mij maakt het qua updates/support in ieder geval niets uit.
Belangrijkste verschil is dat de S23 serie bijna 2 jaar op de markt is en met 5 jaar updates gelanceerd is, en de S24 bijna 1 jaar, maar met 7 jaar updates komt.
Gezien ze nu een oude S8 gebruikt is je vrouw zuinig op haar toestel, en zou ik voor de langste support gaan.
Voor de Exynos/Snapdragon rant is een speciaal topic wat in het informatieblok onder dit topic gelinkt wordt. Maar je vrouw heeft nu ook een Exynos in haar S8, dus ik verwacht geen issues voor haar gebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 23:43
swhnld schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:12:
[...]

Belangrijkste verschil is dat de S23 serie bijna 2 jaar op de markt is en met 5 jaar updates gelanceerd is, en de S24 bijna 1 jaar, maar met 7 jaar updates komt.
Gezien ze nu een oude S8 gebruikt is je vrouw zuinig op haar toestel, en zou ik voor de langste support gaan.
Voor de Exynos/Snapdragon rant is een speciaal topic wat in het informatieblok onder dit topic gelinkt wordt. Maar je vrouw heeft nu ook een Exynos in haar S8, dus ik verwacht geen issues voor haar gebruik.
In dat licht zou ik wachten tot eind januari. Dan komen de nieuwe waarschijnlijk. Schrijf je alvast (of straks in januari als het kan) in voor de laatste updates voor het samsung unpacked event, dan krijg je vast een kortingscode voor extra korting. Al dan niet met een abbo en wat cashbacks voor een goede prijs te krijgen. En met een beetje mazzel is de s25 met een Snapdragon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:33
Heeft iemand een idee wat nu het updateniveau is van de S23 Ultra? Ik zit nu op Beveiligingsupdate niveau 1 oktober en hetzelfde voor Google Play. Geen updates beschikbaar nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57
dehardstyler schreef op zondag 1 december 2024 @ 17:37:
Heeft iemand een idee wat nu het updateniveau is van de S23 Ultra? Ik zit nu op Beveiligingsupdate niveau 1 oktober en hetzelfde voor Google Play. Geen updates beschikbaar nog.
Nog steeds maandelijks.
https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik heb ook nog geen november gezien. Ik gok dat ze m overslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:12:
[...]

De S8 was in een tijd dat de Exynos juist voorliep op de Snapdragon (vooral bij de S7 was dat het geval, vanaf de S8 begon het rap minder te worden). Toen waren de Amerikanen juist boos op ons dat wij de betere chip kregen :')
Inderdaad, ik ben wel super tevreden met mijn S23, ik heb hem ook speciaal gekocht vanwege de snapdragon.

Voor de S25 schijnt het volgens de geruchten ook weer te gaan gebeuren dus misschien heeft het zin om een maandje te wachten. Zoals @HBSVDK al zei.

De S8 was trouwens mijn favoriete telefoon ooit <3 Notificatie LED, drukgevoelig scherm, 3,5mm jack, camera's die niet uit de behuizing uitsteken, afgerond scherm enz <3. De S23 is wel nice maar had veel beter kunnen zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ascent schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:13:
Ik heb ook nog geen november gezien. Ik gok dat ze m overslaan
Nope, hij stroomt zojuist bij mij binnen, de november update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edgarf28 schreef op maandag 2 december 2024 @ 07:50:
[...]

Nope, hij stroomt zojuist bij mij binnen, de november update!
idem hier, 584 Mb op S23 Ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:19
swhnld schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:22:
[...]

idem hier, 584 Mb op S23 Ultra.
is dit enkel een security update of een fix update ? want ik zie een U staan en meestal is het dan een fix

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vincent91 schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:36:
[...]
is dit enkel een security update of een fix update ? want ik zie een U staan en meestal is het dan een fix
Mijn vuistregel is dat het onder de 500 Mb over het algemeen een security update is, en er boven een update met een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Zijn er meer mensen die de Samsung Agenda app gebruiken en sinds een paar weken bij letterlijk ELKE agenda entry een waarschuwing 30 min van te voren ingesteld is worden?

Ik gebruik diverse agenda's, waaronder een gedeelde met de vrouw en ik krijg dus nu voor elke entry een melding/waarschuwing op mijn scherm half uur van te voren.
Beide zetten we nooit een waarschuwing aan, maar ook de entries die er al instonden hebben die 30 min waarschuwing erin staan. Echt irritant haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
krijgen mensen nog pushmeldingen via gmail? het is nog steeds niet opgelost hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:01
Hier nooit issues gehad op de S23U met Gmail pushmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:44
Idd november update, maar play-systeem nog steeds oktober

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Meldingen voor mijn Gmail in de Gmail app komen altijd probleemloos en op tijd binnen.

Maar de Hotmail meldingen in zelfde app komen nooit binnen, en dat is een issue die ik tot nu toe alleen op Samsung apparaten heb meegemaakt (S22U, S23 en Tab S9), alle andere merken die ik ervoor had hebben dit probleem nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Laatst online: 07:47

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Weet iemand of het probleem mbt een 2e account (werk account) en updaten van apps al is opgelost?

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kaasszje schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:21:
Weet iemand of het probleem mbt een 2e account (werk account) en updaten van apps al is opgelost?
Ik heb recent weer eens een werkaccount op mijn telefoon toegevoegd en geen problemen met updaten van apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb nu al een tijdje een S23 en ik kom er maar niet uit hoe ik systeem breed het notificatie geluid kan veranderen. Afhankelijk van de app wordt het ingestelde geluid (Galaxy / Prism) of het standaard geluid (Merkgeluid van Samsung / Spaceline) gebruikt.

Ik kan maar niet ontdekken hoe ik kan instellen dat alleen Prism gebruikt mag worden. En ik wil juist die, omdat die én minder storend is én m'n telefoon niet om de haverklap schreeuwt dat het een Samsung is...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
deepbass909 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:49:
Ik heb nu al een tijdje een S23 en ik kom er maar niet uit hoe ik systeem breed het notificatie geluid kan veranderen. Afhankelijk van de app wordt het ingestelde geluid (Galaxy / Prism) of het standaard geluid (Merkgeluid van Samsung / Spaceline) gebruikt.

Ik kan maar niet ontdekken hoe ik kan instellen dat alleen Prism gebruikt mag worden. En ik wil juist die, omdat die én minder storend is én m'n telefoon niet om de haverklap schreeuwt dat het een Samsung is...
Gewoon in de betreffende apps zelf instellen welk notificatie geluid je daar wil?
En een algemeen notificatiegeluid is in te stellen bij de Android instellingen onder het kopje 'geluid en trillingen".

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

13art schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:06:
[...]

Gewoon in de betreffende apps zelf instellen welk notificatie geluid je daar wil?
Dat is juist het punt, in de betreffende apps is of niks in te stellen of staat op systeem standaard (of vergelijkbare bewoording).
En een algemeen notificatiegeluid is in te stellen bij de Android instellingen onder het kopje 'geluid en trillingen".
I know, dit is niet mijn eerste Android toestel (ik heb al Android sinds de allereerste Galaxy S uit 2010) ;)

Zo staat het ingesteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F23OKYhMacHZCjcX_q0DJghFrxk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sln4ZofGE8tyi7bs8mEI3i3b.jpg?f=fotoalbum_large

Daarom is het ook frustrerend voor mij dat ik dit maar niet goed ingesteld krijg (en ik zelfs steeds meer een hekel aan de Samsung begin te krijgen en steeds meer overweeg om er maar een alternatieve OS op te gaan gooien...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
deepbass909 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:13:
[...]

Dat is juist het punt, in de betreffende apps is of niks in te stellen of staat op systeem standaard (of vergelijkbare bewoording).

[...]

I know, dit is niet mijn eerste Android toestel (ik heb al Android sinds de allereerste Galaxy S uit 2010) ;)

Zo staat het ingesteld:
[Afbeelding]

Daarom is het ook frustrerend voor mij dat ik dit maar niet goed ingesteld krijg (en ik zelfs steeds meer een hekel aan de Samsung begin te krijgen en steeds meer overweeg om er maar een alternatieve OS op te gaan gooien...)
Welke apps hebben we het dan over? Want ik ben zelf volgens mij nog geen apps tegen gekomen waar je niet zelf het notificatiegeluid kan instellen/aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

13art schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:16:
[...]

Welke apps hebben we het dan over? Want ik ben zelf volgens mij nog geen apps tegen gekomen waar je niet zelf het notificatiegeluid kan instellen/aanpassen.
O.a. Smart Life, een smart home app die ik nodig heb voor baby camera's. Ik kan alleen instellen dat hij een notificatie mag geven, niet in welke vorm. Zowel niet in de app zelf als in de app configuratie van Android zelf. Er zijn er nog meer, maar ik weet zo niet welke exact. Voor deze app is het wel het belangrijkste, want hij geeft een notificatie bij geluid en als één van mijn kinderen ligt te huilen, is de telefoon zo'n beetje continu het Samsung geluid aan het afspelen... Nogal irritant als ik onderweg ben en m'n vriendin moet reageren.

En op m'n vorige telefoon (een Oneplus 9) volgde die app wel netjes de ingestelde waarde van notificatie geluid. Daarom ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat het een Samsung OneUI dingetje is en niet aan de app ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
deepbass909 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:38:
[...]

O.a. Smart Life, een smart home app die ik nodig heb voor baby camera's. Ik kan alleen instellen dat hij een notificatie mag geven, niet in welke vorm. Zowel niet in de app zelf als in de app configuratie van Android zelf. Er zijn er nog meer, maar ik weet zo niet welke exact. Voor deze app is het wel het belangrijkste, want hij geeft een notificatie bij geluid en als één van mijn kinderen ligt te huilen, is de telefoon zo'n beetje continu het Samsung geluid aan het afspelen... Nogal irritant als ik onderweg ben en m'n vriendin moet reageren.

En op m'n vorige telefoon (een Oneplus 9) volgde die app wel netjes de ingestelde waarde van notificatie geluid. Daarom ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat het een Samsung OneUI dingetje is en niet aan de app ligt.
Als het niet in de app in te stellen is dan zou hij het algemene meldingsgeluid of systeemgeluid moeten volgen welke je ingetseld hebt onder geluiden en trillen.

That being said, Samsung veranderd veel onder de motorkap van Android. Heb wel eens contact gehad met Flitsmeister over notificatie problemen en die vertelde dat Samsung inderdaad nog wel eens voor problemen kan zorgen vanwege de vele aanpassingen die ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

13art schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:45:
[...]

Als het niet in de app in te stellen is dan zou hij het algemene meldingsgeluid of systeemgeluid moeten volgen welke je ingetseld hebt onder geluiden en trillen.
Precies mijn punt! Ik ben blij dat je ook tot dezelfde conclusie komt die ik al in m'n vraag heb gezet...
That being said, Samsung veranderd veel onder de motorkap van Android. Heb wel eens contact gehad met Flitsmeister over notificatie problemen en die vertelde dat Samsung inderdaad nog wel eens voor problemen kan zorgen vanwege de vele aanpassingen die ze doen.
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Ik ben na de Galaxy S5+ altijd met een ruime boog om Samsung heen gelopen, en overgestapt op OnePlus. Maar om verschillende redenen nu weer een keer een Samsung maar ik erger me eigenlijk al sinds het begin aan bepaalde UI zaken (waar dit wel de belangrijkste van is). De andere is de vingerafdrukscanner... Ik heb nog nooit zo'n onbetrouwbare gehad als in de S23 :X

Het is dat er een reëel risico dat bankieren e.d. niet goed meer werken als de bootloader unlocked wordt voor een alternatief OS (zoals LineageOS), dat ik het nog niet aandurf... Maar ik heb nog een Oneplus 9 liggen die redelijk op is (accu red het geen dag meer), waar LineageOS wel ongestraft op kan. Lijkt me een goed testbed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-08 00:46
Eigenlijk iemand anders ook last van constant uitvallende internetverbinding icm de 23FE en KPN?
Ik heb inmiddels 4 23FE's versleten (elke x teruggestuurd vanwegen dit probleem) en ben het na een jaar inmiddels helemaal zat.

KPN doet verder ook weinig eraan. Ja, het advies dat ik een andere telefoon moet proberen maar ik heb meerdere samsungs geprobeerd en bij andere toestellen lijkt het ook te gebeuren, zo erg alleen met de 23FE niet, daarmee is het echt 10-15 keer per uur wel raak.

[ Voor 37% gewijzigd door iaxe393 op 03-12-2024 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
deepbass909 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:02:
[...]

Precies mijn punt! Ik ben blij dat je ook tot dezelfde conclusie komt die ik al in m'n vraag heb gezet...

[...]

Daar ben ik ook een beetje bang voor. Ik ben na de Galaxy S5+ altijd met een ruime boog om Samsung heen gelopen, en overgestapt op OnePlus. Maar om verschillende redenen nu weer een keer een Samsung maar ik erger me eigenlijk al sinds het begin aan bepaalde UI zaken (waar dit wel de belangrijkste van is). De andere is de vingerafdrukscanner... Ik heb nog nooit zo'n onbetrouwbare gehad als in de S23 :X

Het is dat er een reëel risico dat bankieren e.d. niet goed meer werken als de bootloader unlocked wordt voor een alternatief OS (zoals LineageOS), dat ik het nog niet aandurf... Maar ik heb nog een Oneplus 9 liggen die redelijk op is (accu red het geen dag meer), waar LineageOS wel ongestraft op kan. Lijkt me een goed testbed ;)
Zoek even op YouTube, er zijn verschillende manieren om de fps beter te laten werken door een andere manier van inlezen/inleren. Ik heb zelf er geen problemen mee gehad tot ik gisteren een extra vinger had toegevoegd en sindsdien heeft hij meer moeite met m'n vinger die het voorheen altijd goed deed. Nu dus weer even opnieuw inleren met de twee vingers om en om methode.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 03-12-2024 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
13art schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:23:
[...]

Zoek even op YouTube, er zijn verschillende manieren om de fps beter te laten werken door een andere manier van inlezen/inleren. Ik heb zelf er geen problemen mee gehad tot ik gisteren een extra vinger had toegevoegd en sindsdien heeft hij meer moeite met m'n vinger die het voorheen altijd goed deed. Nu dus weer even opnieuw inleren met de twee vingers om en om methode.
Zolang je geen huid problemen (of met huid rondom vingerafdrukken) hebt zullen die tips vaak ook helpen.

natuurlijk heb ik dat geluk niet

Daarom ben ik niet blij met de nieuwe trend dat steeds meer merken op ultra sonic scanners overstappen, recent een Pixel 9 Pro kunnen testen die tegenwoordig dat type scanner heeft en ik had exact hetzelfde issues als met S23 en S22U ervoor.

Terwijl ik geen problemen heb met optische scanners en al helemaal niet met zo'n fysieke achterop/aan de zijkant.

1 van de vele problemen met de smartphone markt waarbij het vooral meetelt dat "meeste mensen" ergens geen last van hebben, dus is het "vooruitgang".

Het ergste vind ik nog dat als je elders online aan mensen uitlegt dat je van alles had geprobeerd jij het verkeerd doet volgens hun, en het ligt niet aan de apparaat zelf.

Theoretisch is het "mijn schuld" dan, want mijn huid is het probleem (hele jaar door, dus dat komt niet door winters weer, ook dat heb ik wel vaker gehoord).

Maar als de andere 2 vingerafdruk scanner technieken prima werken... is het echt 100% mijn schuld dan?

we hebben gewoon een betrouwbare FaceID nodig op Samsung, want ik zie ze niet "achteruitgaan" en beter werkende optische of normale scanner op zetten, terwijl die laatste prima achterop kan

Sorry voor de rant overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mizgala28 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:45:
[...]

Zolang je geen huid problemen (of met huid rondom vingerafdrukken) hebt zullen die tips vaak ook helpen.

natuurlijk heb ik dat geluk niet

Daarom ben ik niet blij met de nieuwe trend dat steeds meer merken op ultra sonic scanners overstappen, recent een Pixel 9 Pro kunnen testen die tegenwoordig dat type scanner heeft en ik had exact hetzelfde issues als met S23 en S22U ervoor.

Terwijl ik geen problemen heb met optische scanners en al helemaal niet met zo'n fysieke achterop/aan de zijkant.

1 van de vele problemen met de smartphone markt waarbij het vooral meetelt dat "meeste mensen" ergens geen last van hebben, dus is het "vooruitgang".

Het ergste vind ik nog dat als je elders online aan mensen uitlegt dat je van alles had geprobeerd jij het verkeerd doet volgens hun, en het ligt niet aan de apparaat zelf.

Theoretisch is het "mijn schuld" dan, want mijn huid is het probleem (hele jaar door, dus dat komt niet door winters weer, ook dat heb ik wel vaker gehoord).

Maar als de andere 2 vingerafdruk scanner technieken prima werken... is het echt 100% mijn schuld dan?

we hebben gewoon een betrouwbare FaceID nodig op Samsung, want ik zie ze niet "achteruitgaan" en beter werkende optische of normale scanner op zetten, terwijl die laatste prima achterop kan

Sorry voor de rant overigens.
Haha, geen probleem hoor. Af en toe is afreageren gewoon lekker. Maar ja je loopt dus zo wel tegen de beperking aan van de techniek die niet alle problemen kan tackelen. En dan heeft het om en om inleren ook niet echt zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik zag vandaag een update van gmail in de playstore. ik dacht dat het probleem met pushmeldingen opgelost zou worden. maar tevergeefs. overigens is hetzelfde ook vorig jaar gebeurt zie ik:

nieuws: Android-gebruikers krijgen na Gmail-update geen mails meer, Google we...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57
Farabi schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:58:
ik zag vandaag een update van gmail in de playstore. ik dacht dat het probleem met pushmeldingen opgelost zou worden. maar tevergeefs. overigens is hetzelfde ook vorig jaar gebeurt zie ik:

nieuws: Android-gebruikers krijgen na Gmail-update geen mails meer, Google we...
Weet niet of dit een s23 probleem is, hier tot nu toe geen last van gehad. Al eens de App verwijdert en opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 08:03

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Mijn telefoon is na november update stuk koeler in standby. Dit valt mij op als ik mijn s23 ultra na een een tijdje weer oppak. Merk dat batterij minder hard omlaag gaat.

Nieuwste Google play system is ook net binnen gekomen, maar is nog steeds 1 oktober. Heb er volgens mij al 3 gehad met 1 oktober

Jamesbond007uk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:12

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik moet zeggen, ik haal de laatste tijd weer gemakkelijk 2 dagen op 1 lading. Bellen, appen, redelijk veel browsen, einde van dag 1 zit ik dan rond de 65% wat voor mij genoeg is om nog een dag door te komen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Erkent iemand dit probleem dat als de telefoon rond de 12% raakt dat de batterij dan enorm snel leeg gaat, of is dit een teken van batterij slijtage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 08:03

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Geraedus schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:47:
Erkent iemand dit probleem dat als de telefoon rond de 12% raakt dat de batterij dan enorm snel leeg gaat, of is dit een teken van batterij slijtage?
Ik heb daar geen last van. Heb je al de batterij stats gewist?

Jamesbond007uk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
jamesbond007uk schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:30:
[...]

Ik heb daar geen last van. Heb je al de batterij stats gewist?
Ja, doet het helaas niet verhelpen. Wat ik nog kan doen is een factory reset uitvoeren zonder backup terug te zetten en dan van 100% naar 12% te ontladen en kijken hoelang het dan duurt voordat het toestel uitvalt, nu is dat 2 a 3 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-09 20:39
Ja hier precies hetzelfde met de normale S23 ongeveer 1 jaar oud.

Maar mijn philips scheerapparaat doet precies hetzelfde om maar wat te noemen. Die dropt ook altijd van 25% naar 7% binnen 1 minuut. Alles boven 25% gaat wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of er verschil zit in het stroomverbruik bij dual-sim als je 2 dezelfde of 2 verschillende providers of netwerken gebruikt?
Bijvoorbeeld, werkt het energie zuiniger als je 2 keer een KPN sim hebt (zelfde provider en zelfde netwerk)
En wanneer je een KPN en Simyo sim hebt (zelfde netwerk, andere providers).
Of wanneer je een Simyo en Simpel abonnement hebt (andere providers, andere netwerken)?

Ik heb namelijk nu dual-sim, beide KPN, en krijg op mijn prive abonnement vanaf eind januari de 1,25 prijsverhoging met ' gratis' 30 Gb, terwijl ik de huidige 3 Gb bundel niet opmaak, gemiddeld 800 mb per maand, piek is 2,4 gb geweest dit jaar. Dus denk erover om naar Simyo of Simpel te gaan. Maar dan wil ik liever niet ineens zien dat de batterij sneller leeg gaat dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59
Ik denk dat dat meer zal afhangen van het bereik van het gekozen netwerk, dan soort sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:12:
Weet iemand of er verschil zit in het stroomverbruik bij dual-sim als je 2 dezelfde of 2 verschillende providers of netwerken gebruikt?
Bijvoorbeeld, werkt het energie zuiniger als je 2 keer een KPN sim hebt (zelfde provider en zelfde netwerk)
En wanneer je een KPN en Simyo sim hebt (zelfde netwerk, andere providers).
Of wanneer je een Simyo en Simpel abonnement hebt (andere providers, andere netwerken)?

Ik heb namelijk nu dual-sim, beide KPN, en krijg op mijn prive abonnement vanaf eind januari de 1,25 prijsverhoging met ' gratis' 30 Gb, terwijl ik de huidige 3 Gb bundel niet opmaak, gemiddeld 800 mb per maand, piek is 2,4 gb geweest dit jaar. Dus denk erover om naar Simyo of Simpel te gaan. Maar dan wil ik liever niet ineens zien dat de batterij sneller leeg gaat dan voorheen.
Niet per definitie. De twee modems doen hun eigen ding. Het gaat vooral om het bereik. Als je bij beide netwerken altijd goed bereik hebt zal het verschil bij gebruik van 2 verschillende netwerken niet zo groot zijn. Enkel een andere provider zou uberhaupt geen verschil moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17-09 21:32
Raymond schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:07:
Ik denk dat dat meer zal afhangen van het bereik van het gekozen netwerk, dan soort sim.
Dat denk ik ook, en dus maakt het netwerk wel uit :P

Maar, overstappen van provider omdat je telefoon anders mogelijk een paar procent meer verbruikt per dag, lijkt me wel wat overdreven...

Tenzij je elke dag met grote moeite de dag doorkomt met een acculading misschien. Maar dan kan je beter kijken naar een powerbank ofzo.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ligt het nou aan mij, of is de notificatie stijl als je gebeld wordt tijdens dat je telefoon gebruikt anders sinds de meeste recente patch?

Hiervoor verscheen de notificatie bovenaan, maar was het bijna even breed als het scherm, nu verscheen alleen een vakje midden bovenin het scherm, met kleinere knoppen (voor weigeren of opnemen) en tekst.

Tenzij je dat kan aanpassen en dat ineens anders is?

Edit:

Al gevonden, ik heb "kleine pop-up" ingesteld, maar ondanks dat toont hij ineens "mini pop-up" als ik gebeld word.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/c3huWCs4f1lCY0zMN1r4v9tP.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Mizgala28 op 07-12-2024 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:01
Mizgala28 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:22:
Ligt het nou aan mij, of is de notificatie stijl als je gebeld wordt tijdens dat je telefoon gebruikt anders sinds de meeste recente patch?

Hiervoor verscheen de notificatie bovenaan, maar was het bijna even breed als het scherm, nu verscheen alleen een vakje midden bovenin het scherm, met kleinere knoppen (voor weigeren of opnemen) en tekst.

Tenzij je dat kan aanpassen en dat ineens anders is?

Edit:

Al gevonden, ik heb "kleine pop-up" ingesteld, maar ondanks dat toont hij ineens "mini pop-up" als ik gebeld word.

[Afbeelding]
En als je even heen en weer schakelt tussen volledig scherm en dan weer mini / kleine pop up?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:34
Zojuist de Google Play systeemupdate van november binnen gehad. Was 73MB groot. S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Laatst online: 10:50
Glassertje schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:06:
Zojuist de Google Play systeemupdate van november binnen gehad. Was 73MB groot. S23+
84MB om mijn S23.

En er is inderdaad wat veranderd aan de interface: trok een notificatie van Whatsapp naar beneden en de app opende ineens in een pop-up venster. Deed hij eerst nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Maloney schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:04:
[...]

84MB om mijn S23.

En er is inderdaad wat veranderd aan de interface: trok een notificatie van Whatsapp naar beneden en de app opende ineens in een pop-up venster. Deed hij eerst nooit.
Dit zit al jaren in Android/Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Laatst online: 10:50
Had het nog nooit gezien/ontdekt. Ik krijg het ook niet gereproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:44
Ben een jaar geleden overgestapt vanaf iOS en ik wist dit nog niet. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Megapaul schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:19:
[...]

En als je even heen en weer schakelt tussen volledig scherm en dan weer mini / kleine pop up?
Dat had ik niet geprobeerd, maar de issue heeft zichzelf opgelost na een Google Play Update (wat ik vaag vind, maar goed het is opgelost)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Hier is het als ie onder de 8% komt en bij 5% is het bijna aftellen naar 0.

Gek genoeg duurt 14% naar 9% heel lang, ofwel de SoC vs % calculatie lijkt wat in de war.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:56
Ben nog zeer te spreken over de batterij van mijn bijna 2 jaar oude S23

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRlXNcegF1lUzsjE8ZNs9DLxNFo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/K4ffqNwEJTaQikwZMUHaQzUo.jpg?f=user_large

[ Voor 43% gewijzigd door Albert020 op 12-12-2024 10:08 ]

• Tsja83
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:51
Mijn Samsung s23 is op twee maandjes na nu 2 jaar oud en de batterij doet het nog steeds prima, totdat de batterij bij de 8% komt, dan moet ik rennen naar een stopcontact.

PV-output | 5,32 kWp | platdak 13° | ZZW | regio 0299

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:53
Ik ben erg onder de indruk van de SoC en accu van mijn S23+.
Ik laad (auto woonwerk wireless max 10W) vnl tussen 15 en 75% en doe meer dan een dag met mijn mobiel.
Daarbij loopt de gezondheid van mijn accu nog steeds op volgens AccuBattery: nu 101% ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWzQX_Rp0osKK_OhOJupB3FFFqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQRypDvZxYruqQcjRecEYAkW.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCIFHTicS5wrMy4hcrDNFDPOxTc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0rK1WU0uVMv7FoS4IeBCDw0u.jpg?f=fotoalbum_large

[edit]
De laadsessies waar AccuBattery de gezondheid/capaciteit op baseert (>80%) doe ik met een Samsung 25W snellader en dan zet ik Batterijbescherming80% tijdelijk uit. In de grafiek komen die datapunten vrijwel overeen met de draadloze oplaadsessies.

[ Voor 34% gewijzigd door emmerx op 12-12-2024 13:00 ]

Draadloos laden op onze Zon

• Geraedus
Albert020 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:24:
Ben nog zeer te spreken over de batterij van mijn bijna 2 jaar oude S23

[Afbeelding]
Heb jij je toestel überhaupt wel gebruikt? Dit is inderdaad een indrukwekkende levensduur.

• Geraedus
S23 Ultra na bijna twee jaar ook nog een redelijke levensduur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axl8DItuEt8E62h0mIBcus-YNSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gi0RxGGjHLZ7nTKKWTazXk5c.jpg?f=fotoalbum_large

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:04
emmerx schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:59:
Ik ben erg onder de indruk van de SoC en accu van mijn S23+.
Ik laad (auto woonwerk wireless max 10W) vnl tussen 15 en 75% en doe meer dan een dag met mijn mobiel.
Daarbij loopt de gezondheid van mijn accu nog steeds op volgens AccuBattery: nu 101% ...
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik vind die battery stats bijzonder onbetrouwbaar. Laadt hem voor de lol eens diezelfde range op bij een USB-C snellader.

Als ik mijn S23U draadloos oplaad is de gezondheid van mijn batterij 101-103% afhankelijk van de dag.
Doe ik diezelfde lading dan op een 45w snellader keldert hij met 10+ procent.

Wat is waarheid?

• Geraedus
XelaRetak schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:41:
[...]

Ik vind die battery stats bijzonder onbetrouwbaar. Laadt hem voor de lol eens diezelfde range op bij een USB-C snellader.

Als ik mijn S23U draadloos oplaad is de gezondheid van mijn batterij 101-103% afhankelijk van de dag.
Doe ik diezelfde lading dan op een 45w snellader keldert hij met 10+ procent.

Wat is waarheid?
Ik laad de mijne op via een 45watt fast charger in combinatie met een kabel die 65 watt gecertificeerd is.

PS : Ik gebruik Batterij Guru

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:44
Uberprutser schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:41:
[...]

Hier is het als ie onder de 8% komt en bij 5% is het bijna aftellen naar 0.

Gek genoeg duurt 14% naar 9% heel lang, ofwel de SoC vs % calculatie lijkt wat in de war.
hier precies hetzelfde, toestel is net een half jaar oud :p

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Mizgala28
Geraedus schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:13:
[...]

Heb jij je toestel überhaupt wel gebruikt? Dit is inderdaad een indrukwekkende levensduur.
Zo te zien 5 uur en 1 minuut SoT met laden tot 90%.

Uit ervaring komt dat overeen met mijn accuduur, allen ik laad vanaf 20%~30% accu over (uitzonderingen terzijde) tot 100%, 2 dagen met 5 a 6 uur SoT is mij dan niet vreemd.

met normaal gebruik, ik gebruik vooral de tablet/pc voor video's kijken, als ik dat met mijn telefoon deed dan haal je natuurlijk nog meer uit je accu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:34
Zojuist weer een Google Play-systeemupdate van 1,2MB gehad. S23+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Glassertje schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 00:56:
Zojuist weer een Google Play-systeemupdate van 1,2MB gehad. S23+
Ook beschikbaar voor de Galaxy S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:14
Ik merk al een aantal dagen dat als ik een telefoongesprek voer met mijn carkit de internetverbinding uitvalt. Als ik het gesprek beëindig heb ik weer internet. Hebben anderen ook deze ervaring?

[ Voor 3% gewijzigd door realphoenikx op 15-12-2024 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
realphoenikx schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:32:
Ik merk al een aantal dagen dat als ik een telefoongesprek voer met mijn carkit de internetverbinding uitvalt. Als ik het gesprek beëindig heb ik weer internet. Hebben anderen ook deze ervaring?
Wat is je provider? En weet je zeker dat je voorheen wel internet had tijdens telefoongesprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Hahn schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:34:
[...]

Wat is je provider? En weet je zeker dat je voorheen wel internet had tijdens telefoongesprekken?
Mijn provider is 50+ mobiel. En ik had vroeger wel zeker verbinding tijdens telefoongesprekken in de auto. Ik merkte het nu op omdat Waze klaagde geen verbinding meer te hebben. Tijdens het voeren van een normaal gesprek, dus niet via de carkit heb ik wel gewoon internet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
realphoenikx schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:42:
[...]

Mijn provider is 50+ mobiel. En ik had vroeger wel zeker verbinding tijdens telefoongesprekken in de auto. Ik merkte het nu op omdat Waze klaagde geen verbinding meer te hebben. Tijdens het voeren van een normaal gesprek, dus niet via de carkit heb ik wel gewoon internet.
Ik heb ook 50+ Mobiel, en ik weet toch vrij zeker dat internetten tijdens bellen niet kan.

Dit zou 50+ Mobiel in eerste instantie eind 2023 gaan implementeren, wat toen uitgesteld werd naar halverwege 2024, maar het is nog steeds niet gedaan.

Zie ook:
Kan ik bellen en internetten tegelijkertijd?

Deze optie is momenteel nog niet beschikbaar. Tenzij het internetten via Wi-Fi gebeurt.

We zijn druk bezig deze optie toe te voegen aan ons aanbod. Wanneer deze optie beschikbaar komt zal deze worden toegevoegd bij al onze abonnees, zonder extra kosten. Wanneer dit live gaat zullen wij alle bestaande klanten dan ook op de hoogte brengen via mail.

Momenteel werkt dit niet omdat het bellen via 2G gaat en het internet via 4G, wanneer je toestel naar 2G moet schakelen kan het toestel niet doorgaan met internet. Wanneer het gesprek voorbij is springt het toestel vanzelf terug op 4G voor internet.

Wanneer VoLTE (Voice over LTE / Bellen via 4G) beschikbaar komt kun je bellen via 4G i.p.v. 2G waardoor het toestel door kan blijven gaan met internet op 4G naast het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Hahn schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:46:
[...]

Ik heb ook 50+ Mobiel, en ik weet toch vrij zeker dat internetten tijdens bellen niet kan.

Dit zou 50+ Mobiel in eerste instantie eind 2023 gaan implementeren, wat toen uitgesteld werd naar halverwege 2024, maar het is nog steeds niet gedaan.

Zie ook:

[...]
Krijg nou tieten. Ik heb al een jaar 50+ en dit nog niet eerder opgemerkt. Tijd voor een andere provider dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
realphoenikx schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:17:
[...]

Krijg nou tieten. Ik heb al een jaar 50+ en dit nog niet eerder opgemerkt. Tijd voor een andere provider dus.
Als je het in een jaar tijd nooit eerder hebt gemerkt, is het blijkbaar toch niet heel belangrijk ;)

Zelf geef ik er in ieder geval geen reet om, want ik haat bellen, en doe dat dus zo min mogelijk en zo kort mogelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Hahn schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:19:
[...]

Als je het in een jaar tijd nooit eerder hebt gemerkt, is het blijkbaar toch niet heel belangrijk ;)

Zelf geef ik er in ieder geval geen reet om, want ik haat bellen, en doe dat dus zo min mogelijk en zo kort mogelijk :+
Ik voer inderdaad meestal gewoon hele korte gesprekken in de auto. Misschien daarom ook niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:46:
[...]

Is dit een provider speciaal voor 50+'ers ofzo?? :?

Maar ik vind het ook behoorlijk idioot van de industrie (de GSMA bijv.) dat ze VoLTE niet goed gestandaardiseerd hebben. Bellen hoort gewoon bij een mobiele standaard. Nu hebben ze 4G gewoon op de markt gepleurd met alleen datacapabiliteit en zo van zoek de rest maar uit :/ :X

Dus nu heb je een hele lappendeken van VoLTE instellingen die niet elk toestel en elk netwerk ondersteunt omdat iedereen het eigen wieltje ging uitvinden en is het de puinhoop geworden die er nu is. Certificatie van modellen op elk netwerk enz. Dat dat nog steeds niet vanzelfsprekend is sinds de introductie van 4G meer dan 10 jaar geleden is echt een dikke faal. Als de 2G/3G netwerken er straks uit gaan wordt dit nog veel meer een probleem. Want nu gebruiken deze providers gewoon 2G of 3G als fallback voor bellen.

Het had gewoon eenduidig in de standaard moeten zitten zodat je met een 4G toestel gewoon zo out of the box op elk netwerk kan bellen zonder problemen. Net zoals dat met 2G en 3G altijd heeft gekund. 5G ken ik niet zo goed maar ik geloof dat ze daar dezelfde fout mee hebben gemaakt.

Met een S23 zal dit niet zo'n probleem zijn want dat is een extreem veel gebruikt toestel maar met modellen die wat meer fringe zijn blijft dit een probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Llopigat op 15-12-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Llopigat schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:47:
[...]

Is dit een provider speciaal voor 50+'ers ofzo?? :?
De doelgroep is 50+, ja. Maar het werkt voor mij als 37-jarige ook gewoon prima ;) Het is simpelweg één van de goedkoopste providers.
Maar ik vind het ook behoorlijk idioot van de industrie (de GSMA bijv.) dat ze VoLTE niet goed gestandaardiseerd hebben. Bellen hoort gewoon bij een mobiele standaard. Nu hebben ze 4G gewoon op de markt gepleurd met alleen datacapabiliteit en zo van zoek de rest maar uit :/ :X

Dus nu heb je een hele lappendeken van VoLTE instellingen die niet elk toestel en elk netwerk ondersteunt omdat iedereen het eigen wieltje ging uitvinden en is het de puinhoop geworden die er nu is. Certificatie van modellen op elk netwerk enz. Dat dat nog steeds niet vanzelfsprekend is sinds de introductie van 4G meer dan 10 jaar geleden is echt een dikke faal. Als de 2G/3G netwerken er straks uit gaan wordt dit nog veel meer een probleem. Want nu gebruiken deze providers gewoon 2G of 3G als fallback voor bellen.

Het had gewoon eenduidig in de standaard moeten zitten zodat je met een 4G toestel gewoon zo out of the box op elk netwerk kan bellen zonder problemen. Net zoals dat met 2G en 3G altijd heeft gekund. 5G ken ik niet zo goed maar ik geloof dat ze daar dezelfde fout mee hebben gemaakt.

Met een S23 zal dit niet zo'n probleem zijn want dat is een extreem veel gebruikt toestel maar met modellen die wat meer fringe zijn blijft dit een probleem.
Tja, kunnen we hier weinig aan doen :+ En heeft verder ook eigenlijk niks met de S23 te maken. Geen internet tijdens bellen is een provider ding, waar meeste providers geen probleem meer mee hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:20

Prosperot

Today is a gift...

December update is er

Voor de S23

[ Voor 26% gewijzigd door Prosperot op 16-12-2024 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier nog niet op mijn S23 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:19
edgarf28 schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:21:
[...]

Nu ook op de s23U

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:17
edgarf28 schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:21:
[...]

Komt bij mij binnen op de S23 U:
https://doc.samsungmobile.com/SM-S918B/EUX/doc.html

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Zijn er mensen die de overstap wellicht willen gaan maken van de S23 serie naar de S25? En zoja, waarom?
Normaliter sla ik sowieso altijd 1 serie over, vind ik echt grote onzin. Maar nu denk ik er sterk over na om mijn S23 nog langer te houden en ook de S25 serie over te slaan. Mijn S23 is nog super fijn, batterij is nog uitstekend, toestel is snel en goed. Ik mis er eigenlijk niks aan. Hooguit zou ik het kunnen overwegen omdat mijn S23 wellicht nog een flinke inruilwaarde heeft. Maar verder... wat ik nu zo lees over de nieuwe S25 die straks uitkomt is het volgens mij ook geen mega verschil.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:09:
Zijn er mensen die de overstap wellicht willen gaan maken van de S23 serie naar de S25? En zoja, waarom?
Normaliter sla ik sowieso altijd 1 serie over, vind ik echt grote onzin. Maar nu denk ik er sterk over na om mijn S23 nog langer te houden en ook de S25 serie over te slaan. Mijn S23 is nog super fijn, batterij is nog uitstekend, toestel is snel en goed. Ik mis er eigenlijk niks aan. Hooguit zou ik het kunnen overwegen omdat mijn S23 wellicht nog een flinke inruilwaarde heeft. Maar verder... wat ik nu zo lees over de nieuwe S25 die straks uitkomt is het volgens mij ook geen mega verschil.
Sterker nog, het begint steeds nuttelozer te worden om vanaf een S23 te upgraden. Nee, ik ga nog heel lang doen met deze. Dit is de beste smartphone die ik heb gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Als ik de overstap zou make dan is het alleen vanwege de snapdragon elite processor die op papier velen malen sneller is dan de Gen 2 en Gen 3.

Qua camera ga je niet veel verschil merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Alleen als de kleine S25 12GB RAM krijgt, anders hou ik mijn S23 wel.

• metallicattim
Ik heb hetzelfde, sla ook altijd eentje over. Ondanks dat m'n S23Ultra nog prima meekan, wordt de batterij wel behoorlijk slechter, dus ik ga in jan/feb zeker even kijken wat voor aanbiedingen er komen :)

En eergisteren zag ik iemand met een gloednieuwe telefoon door allerlei apps switchen en dat ging zo vloeiend, dan realiseer je je pas hoe "traag" (met hele dikke aanhalingstekens) je huidige toestel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie06
metallicattim schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:57:
[...]

Ik heb hetzelfde, sla ook altijd eentje over. Ondanks dat m'n S23Ultra nog prima meekan, wordt de batterij wel behoorlijk slechter, dus ik ga in jan/feb zeker even kijken wat voor aanbiedingen er komen :)

En eergisteren zag ik iemand met een gloednieuwe telefoon door allerlei apps switchen en dat ging zo vloeiend, dan realiseer je je pas hoe "traag" (met hele dikke aanhalingstekens) je huidige toestel is.
Waarom laat je de batterij dan niet gewoon vervangen? Dat is tegenwoordig tientjes werk. De S23U kan zeker een paar jaar mee.

• metallicattim
japie06 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:01:
[...]

Waarom laat je de batterij dan niet gewoon vervangen? Dat is tegenwoordig tientjes werk. De S23U kan zeker een paar jaar mee.
Oh serieus? Ik ben nog gewend dat dit samen met het scherm/mobo moest haha.
Dan is dat zeker een goede optie!

Ik gebruik hem zakelijk, dus het is ook een mooie winstdrukker, en af en toe iets nieuws voor jezelf is ook wel leuk :)

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
metallicattim schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:57:
[...]

Hier heb ik zelf totaal geen last van, maar je kan natuurlijk altijd eens je mobiel opnieuw installeren. Lijkt me dat dat na 1/2/3 jaar zeker een positief effect heeft op de snelheid van je toestel. Want de S23 is echt krachtig genoeg hoor.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• metallicattim
Dat is zoveel werk pffff haha

Met een nieuw toestel leg je ze half uurtje naast elkaar en tadaa :9

Bijna 2 weekjes vakantie, misschien verveel ik me genoeg om het eens te gaan doen...
Pagina: 1 ... 51 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos