Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 21:20

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

En nog geen oplossing voor probleem met apps updaten :(

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:33
Ik weet niet of dit de goeie plek is, want het is eigenlijk generiek voor alle Samsungs.

Ik heb begin dit jaar een S23 Ultra gekocht als privé telefoon naast mijn zakelijke iPhone 13. Ben er prima tevreden over, op 1 ding na. Ik was altijd vrienden met Siri. Kon ook prima via de headset in mijn helm op de motor bijvoorbeeld Spotify activeren. Nu zit ik opgezadeld met Bixby. Daar is het nodige al over gezegd, maar het lijkt een soort virus. Krijg het niet uit mijn telefoon, is bijna een reden om niet meer voor Samsung te gaan. Google Assistent en nu ook Gemini. Je kunt ze naast elkaar gebruiken, maar ik vind het een bonk frustratie. Bixby verstaat mijn Engels niet (Ik heb een proefschrift in het Engels geschreven en presentaties op congressen gegeven, ik ga er vanuit dat mijn niveau op zijn minst redelijk is) en Gemini snapt het niet als ik Spotify wil openen. Wat gebruiken jullie? Tips/adviezen?

[ Voor 7% gewijzigd door coenox op 14-10-2024 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:23
Waarom gebruik je Gemini ipv Google assistent? Gemini is niet klaar om Assistent te vervangen en heeft moeite met simpele opdrachten. Google is Gemini nu wel aan het pushen omdat Gen AI de nieuwe hype is, maar er is een reden dat Google assistent Gemini standaard niet overal heeft vervangen.

Ik gebruik de AI assistenten zelf verder niet, dus ik kan niet zeggen of een Android alternatief zou kunnen wat je wilt, maar ik zou Gemini voorlopig dus niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:48
@coenox Bixby Voice uitschakelen in Instellingen>Apps>Bixby Voice

En dan gewoon Google Assistant gebruiken, is stuk beter.

ik gebruik sowieso geen assistants, maar Bixby is gewoon *insert very mean words* in mijn ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:22
Bixby is inderdaad rommel, ik gebruik voor alles de Google Assistent om alles mee te bedienen.

Als ik bijvoorbeeld zeg "Hey Google zet alle lampen uit in de woonkamer" dan werkt dit vlekkenloos.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Dank voor de tips. Ik gooi Gemini er weer uit. Met Bixby heb ik nog het probleem dat mijn helmet automatisch Bixby wil kiezen en ik heb geen idee of dat een instelling in de helm of in de telefoon is. Als ik de set via Bluetooth koppel aan mijn iPhone kiest je automatisch Siri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:49
coenox schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:01:
Dank voor de tips. Ik gooi Gemini er weer uit. Met Bixby heb ik nog het probleem dat mijn helmet automatisch Bixby wil kiezen en ik heb geen idee of dat een instelling in de helm of in de telefoon is. Als ik de set via Bluetooth koppel aan mijn iPhone kiest je automatisch Siri.
Heb je je standaard assistent op bixby ingesteld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7DWaxEeMoDvN10MusGNMGlKsto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CpU1n052pEkFQnI1MnRxqyRs.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Nope, staat op ‘Google’.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 11:31
De Security Patch van oktober staat klaar om te downloaden.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:02

W84

Update binnen en ligt het nou aan mij of is die een stuk vlotter geworden? Gaat een stuk sneller allemaal hier. Nu maar zien hoe het met de batterij zit. En ik mis nog steeds het Smartselect edge venster. Fuckers! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
W84 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:02:
Update binnen en ligt het nou aan mij of is die een stuk vlotter geworden? Gaat een stuk sneller allemaal hier. Nu maar zien hoe het met de batterij zit. En ik mis nog steeds het Smartselect edge venster. Fuckers! :(
Smart select is bij mij onderdeel van de hoofd edge venster (zie screenshot)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLATZJX6dLpFzL43dXCIEzRuK4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kViAGNkJKfXcdU7MFOrQ56qR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 12:49
Welke widget voor batterij niveaus van devices is dat en waar vind ik die lekkere herfstachtige achtergrond? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
ascent schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:24:
Welke widget voor batterij niveaus van devices is dat en waar vind ik die lekkere herfstachtige achtergrond? :)
De widget is wat standaard geinstalleerd is op het toestel, en de achtergrond(en) kan je downloaden via de App Zedge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdAKfCCVX4pebq-Wh4SiZuNDWBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6nEvmCIFs5AvWMex95CePx5F.jpg?f=fotoalbum_large

De transparantie van de widget kan je via de instelling van de widget aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Geraedus schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:22:
[...]

Smart select is bij mij onderdeel van de hoofd edge venster (zie screenshot)

[Afbeelding]
Ja die zag ik maar dat is niet wat ik zoek. De oude versie was top en waar is de GIF maker? Ik ben een beetje klaar met al die opgedrongen AI meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Android Auto laat bij mij nog steeds tekst zien als ik er tegen praat, maar er komt geen geluid meer uit. Uit de apps (bv Waze) komt wel geluid. Ik heb diverse oplossingen gezien dat je iets met voice recognition in de assistent moet doen, maar dat lost het niet op. Via de apk een downgrade doen werkt helaas ook niet.

Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 17-10-2024 20:15 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
robinho85 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:24:
Hoe maak je na de laatste update gifjes van filmpjes via screenshots? :?

Dit kon altijd via slim selecteren met de S-pen maar ik lijk nu alleen nog statische screenshots te kunnen maken ondanks een kek AI glitterrandje om je selectie heen... :(
Even een update hierover. Ik kreeg net een update van de app 'Samsung vastleggen' onder Galaxy Store (op mijn S24U dat wel) en nu kun je weer gif's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:17
Jassy schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:09:
De Security Patch van oktober staat klaar om te downloaden.
Deze update gisteren geïnstalleerd en sindsdien problemen met bellen over WiFi (VoWiFi). :-(

Voorheen verscheen binnen enkele seconden het VoWiFi-symbool als ik verbinding maakte met een WiFi-netwerk. Nu duurt dit minimaal 5 a 10 minuten. Heel irritant. Ik woon in een nieuwbouwwoning en bij thuiskomst ben ik in deze periode niet telefonisch bereikbaar.

Mijn partner heeft een Google Pixel met dezelfde provider (KPN) en ervaart geen problemen. Ik heb andere WiFi-netwerken getest en daar heb ik het probleem ook met mijn toestel. Vóór de update werkte alles prima.

Netwerkinstellingen op het toestel een reset gegeven, de cachepartitie gewiped en VoWiFi in/uitgeschakeld. Helaas zonder resultaat.

Meer Tweakers met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:10
Hoi

Is AI al beschikbaar in het Nederlands of enkel als je de taal in het Engels zet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@Vincent91 welke AI bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Chathulp en interpreter

Iemand een idee hoe chathulp werkt ? Werkt dit enkel met Samsung keyboard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Vincent91 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:42:
Hoi

Is AI al beschikbaar in het Nederlands of enkel als je de taal in het Engels zet ?
Nederlands werkt volgens mij nog niet.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
W84 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:30:
[...]

Ja die zag ik maar dat is niet wat ik zoek. De oude versie was top en waar is de GIF maker? Ik ben een beetje klaar met al die opgedrongen AI meuk.
Zag net een bericht voorbij komen op X en er is een update onderweg voor Smart Select die alles weer terugbrengt zoals het was. Deze zal binnenkort beschikbaar komen via de Galaxy Store.

Het is al handmatig te installeren via een APK, maar of dat volledig te vertrouwen is is ten tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Geraedus schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:49:
[...]

Zag net een bericht voorbij komen op X en er is een update onderweg voor Smart Select die alles weer terugbrengt zoals het was. Deze zal binnenkort beschikbaar komen via de Galaxy Store.

Het is al handmatig te installeren via een APK, maar of dat volledig te vertrouwen is is ten tweede.
Ah ok, helemaal top. Tnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:50

The Executer

Lekker belangrijk!

crunchytail schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 03:17:
[...]

Deze update gisteren geïnstalleerd en sindsdien problemen met bellen over WiFi (VoWiFi). :-(

Voorheen verscheen binnen enkele seconden het VoWiFi-symbool als ik verbinding maakte met een WiFi-netwerk. Nu duurt dit minimaal 5 a 10 minuten. Heel irritant. Ik woon in een nieuwbouwwoning en bij thuiskomst ben ik in deze periode niet telefonisch bereikbaar.

Mijn partner heeft een Google Pixel met dezelfde provider (KPN) en ervaart geen problemen. Ik heb andere WiFi-netwerken getest en daar heb ik het probleem ook met mijn toestel. Vóór de update werkte alles prima.

Netwerkinstellingen op het toestel een reset gegeven, de cachepartitie gewiped en VoWiFi in/uitgeschakeld. Helaas zonder resultaat.

Meer Tweakers met dit probleem?
Even getest hier, zowel Vodafone als KPN (dual sim), Ubiquiti netwerk, binnen 2 a 3 tellen verschijnt het icoontje.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:02
kaasszje schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:18:
En nog geen oplossing voor probleem met apps updaten :(
Ik kan 3 apps niet updaten op mijn S23+: Knab, Komoot en Ebike Flow (ebike Bosch).

Meer gebruikers die hier last van hebben? Weet iemand hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

SjakieZulu schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:30:
[...]

Ik kan 3 apps niet updaten op mijn S23+: Knab, Komoot en Ebike Flow (ebike Bosch).

Naar het schijnt, werkt het verwijderen van een 2e profiel op je mobiel (werk profiel oid). Heb dit nog niet geprobeerd.
Heb helaas diverse apps die ik niet kan updaten. Neig er langzaam naar om het werk profiel toch maar te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
SjakieZulu schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:30:
[...]

Toevallig een applicatie genaamd bedrijfsportaal geïnstalleerd op je mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
@kaasszje @Geraedus

Ik heb idd een S23+ met 2 profielen: persoonlijk en werk.

Is dit een tijdelijk probleem dat wordt opgelost met een toekomstige updaten?
Klote als dit niet het geval is!

Overigens kan ik alle andere apps wel updaten.

Edit: op de Samsung forum heb ik het volgende gevonden: https://eu.community.sams...tore/td-p/10738340/page/3

"cache en opgeslagen gegevens van Downloadbeheer en Playstore leegt?"

Hoe en waar verwijder ik de opgeslagen cache en opgeslagen gegevens van downloadbeheer?

[ Voor 53% gewijzigd door SjakieZulu op 20-10-2024 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:37
SjakieZulu schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 17:29:
@kaasszje @Geraedus

Ik heb idd een S23+ met 2 profielen: persoonlijk en werk.

Is dit een tijdelijk probleem dat wordt opgelost met een toekomstige updaten?
Klote als dit niet het geval is!

Overigens kan ik alle andere apps wel updaten.

Edit: op de Samsung forum heb ik het volgende gevonden: https://eu.community.sams...tore/td-p/10738340/page/3

"cache en opgeslagen gegevens van Downloadbeheer en Playstore leegt?"

Hoe en waar verwijder ik de opgeslagen cache en opgeslagen gegevens van downloadbeheer?
Als je naar Apps gaat dan heb je rechtsboven je apps een icoontje wat lijkt op 3 horizontale streepjes met een pijltje naar beneden er naast. Als he hier op klikt krijg je een scherm met bovenin een slider genaamd Systeem-apps weergeven. Als je deze aan zet en dan naar ok gaat krijg je alle apps te zien inclusief systeemapps. Ga hier op zoek naar Downkoadbeheer en klik daar dan op. Ga dan naar Opslag en daar kan je de gegevens wissen en de cache legen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
r_buren schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:54:
[...]

Als je naar Apps gaat dan heb je rechtsboven je apps een icoontje wat lijkt op 3 horizontale streepjes met een pijltje naar beneden er naast. Als he hier op klikt krijg je een scherm met bovenin een slider genaamd Systeem-apps weergeven. Als je deze aan zet en dan naar ok gaat krijg je alle apps te zien inclusief systeemapps. Ga hier op zoek naar Downkoadbeheer en klik daar dan op. Ga dan naar Opslag en daar kan je de gegevens wissen en de cache legen
Dank je wel!

Heb inmiddels de cache partition en de cache van de Google play store & downloadbeheer apps gewist. Helaas kan ik diverse apps nog steeds niet updaten (komoot, knab, ebike flow).

Zal het toch aan mijn werkprofiel icm het persoonlijk profiel liggen. Primair is mijn S23+ werktelefoon. Ik heb helemaal geen zin om een aparte privé telefoon aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert G
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-05 09:58
Sinds kort merk ik, dat, wanneer ik vanuit de Galerij van mijn S23 Ultra een foto wil delen via WhatsApp, niet de foto in WhatsApp verschijnt, maar een zeer vreemde lange bestandsnaam. Doe ik dit in omgekeerde volgorde, dus vanuit WhatsApp een foto delen, is er niets aan de hand. Ook als ik dezelfde foto deel vanuit Google Foto's is er niets aan de hand.
Iets dergelijks is er aan de hand bij het delen via SendAnyWhere naar mijn Windows PC. De foto is daarop dan wel zichtbaar, maar met dezelfde vreemde bestandsnaam, beginnend met "RUID......".
Ook hier lukt het niet om vsn hieruit een foto toe te voegen.
Is hier een verklaring, c.q. oplossing voor te vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door Bert G op 22-10-2024 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

SjakieZulu schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:22:
[...]

Dank je wel!

Heb inmiddels de cache partition en de cache van de Google play store & downloadbeheer apps gewist. Helaas kan ik diverse apps nog steeds niet updaten (komoot, knab, ebike flow).

Zal het toch aan mijn werkprofiel icm het persoonlijk profiel liggen. Primair is mijn S23+ werktelefoon. Ik heb helemaal geen zin om een aparte privé telefoon aan te schaffen.
Vandaag was ik het zat, kon aantal apps niet meer updaten die ik zeer belangrijk vond.
(Oa alarm systeem en bankieren app)

Kortom heb mijn werk profiel verwijderd.
Et voila, kan nu alles weer updaten.

Nu maar kijken of ik deze wel of niet terug plaats.
Daar twijfel ik nog even aan...
Ook geen idee of problemen dan weer beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
kaasszje schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:59:
[...]

Vandaag was ik het zat, kon aantal apps niet meer updaten die ik zeer belangrijk vond.
(Oa alarm systeem en bankieren app)

Kortom heb mijn werk profiel verwijderd.
Et voila, kan nu alles weer updaten.

Nu maar kijken of ik deze wel of niet terug plaats.
Daar twijfel ik nog even aan...
Ook geen idee of problemen dan weer beginnen
Het antwoord daarop is Ja.

Een werkprofiel bevat policies van je werkgever die bepaald wat jij mag doen op het toestel i.v.m beveiligs redenen. Daarom gebruik ik mijn werk telefoon van KPN ook niet voor prive doeleinde omdat het de applicatie "Bedrijfsportaal" bevat en dus het toestel gemanaged is door mijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Geraedus schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:08:
[...]

Het antwoord daarop is Ja.

Een werkprofiel bevat policies van je werkgever die bepaald wat jij mag doen op het toestel i.v.m beveiligs redenen. Daarom gebruik ik mijn werk telefoon van KPN ook niet voor prive doeleinde omdat het de applicatie "Bedrijfsportaal" bevat en dus het toestel gemanaged is door mijn werkgever.
Behalve dat het hier geen werk policy betrof die het probleem is.
Eerder een bug in de playstore.
Dus snap de stelligheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
kaasszje schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:20:
[...]

Behalve dat het hier geen werk policy betrof die het probleem is.
Eerder een bug in de playstore.
Dus snap de stelligheid niet.
Betwijfel dat het een bug van de play store is, wel is het een feit zoals je zelf ook al aangaf dat na het verwijderen van de werk profiel het normaal werkt met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Geraedus schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:24:
[...]

Betwijfel dat het een bug van de play store is, wel is het een feit zoals je zelf ook al aangaf dat na het verwijderen van de werk profiel het normaal werkt met updaten.
Als eerste betrof het bij niet de bedrijfsportal, maar blackberry work. Als 2e mag ik vetreffende apps gewoon gebruiken en staan daar geen policies voor uit. Als laatste ik heb een prive mobiel waar ik blackberry work op heb staan. Vanuit werkgever in orde.
Verder begon het na een update van samsung, werkgever had niks aangepast in de mdm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kaasszje schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:27:
[...]

Als eerste betrof het bij niet de bedrijfsportal, maar blackberry work. Als 2e mag ik vetreffende apps gewoon gebruiken en staan daar geen policies voor uit. Als laatste ik heb een prive mobiel waar ik blackberry work op heb staan. Vanuit werkgever in orde.
Verder begon het na een update van samsung, werkgever had niks aangepast in de mdm.
Ik zou gewoon kijken of een nieuw bedrijfsprofiel erop het probleem terug doet keren, het weer verwijderen is zo gebeurd. Baat het niet, schaad het niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Vincent91 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:42:
Hoi

Vanaf 28 oktober dus wel.
nieuws: Samsung brengt op 28 oktober ondersteuning Nederlandse taal voor Gala...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ben het knopje kwijt om het toetsenbord te verbergen. Het staat gewoon aan bij de instellingen. Aan en uit maakt ook geen verschil. Was opeens spontaan weg. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDrive
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:15
Vincent91 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:23:
[...]

Nu beschikaar in het Nederlands :9 :*)
Kun je hem al downloaden/installeren? Dat lukt hier nog niet in de Samsung Store en AI settings, S23+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:50

jerry_a

doei

Ik zie ook nog niets. (S23+)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 22:16
Vincent91 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:23:
[...]

Nu beschikaar in het Nederlands :9 :*)
Waar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredhuizinga
Bij galaxy ai instellingen, en dan bij bijvoorbeeld transcript assist en dan taalpakketten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCBHcBF6W3YRHFEI167oCTYefxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0NxQHsdtiniKsjOQOUvKB2f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDrive
  • Registratie: Juli 2016
fredhuizinga schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:10:
[...]

Bij galaxy ai instellingen, en dan bij bijvoorbeeld transcript assist en dan taalpakketten.

[Afbeelding]
Als ik klik op "Taalpakketten voor transcriptie en vertaling" dan vind ik een hoop talen, maar nog geen Nederlands.

Bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
fredhuizinga schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:10:
[...]

[Afbeelding]
Nee, ik weet hoe ik het kan vinden. Alleen zie daar nergens nederlands staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
dutchnltweaker schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:43:
[...]

Nee, ik weet hoe ik het kan vinden. Alleen zie daar nergens nederlands staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-TB-s_K2jeoRQ_OzL8Di1dVKbY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBAZA3W32lq1blIXbl79IiO2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhFd5Nh4nAJ4JwTT5KE8wHECUE0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWXepn9AC5FVzHnGP5cA1JaO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Heb je iets extra's gedownload? Krijg het niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
dutchnltweaker schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:37:
[...]

Heb je iets extra's gedownload? Krijg het niet te zien.
Mischien de instellingen op Nederland zetten ipv belgie of ander land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vincent91 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:41:
[...]

Mischien de instellingen op Nederland zetten ipv belgie of ander land?
Staat op nederlands, paar keer gerefresht maar blijf geen Nederlands zien. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:03
Hier op S23 ultra ook (nog) geen nederlands beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 12:49
Hier op de s23u is ie wel beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
DutchDrive schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:33:
[...]

Als ik klik op "Taalpakketten voor transcriptie en vertaling" dan vind ik een hoop talen, maar nog geen Nederlands.

Bij jou wel?
Ja stond er tussen vanmorgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLVm6wVNwLjP0qKsut9Wp0LZfoM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4G8ztzB42rymfPCpx9rzJThN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Hier inmiddels ook geïnstalleerd op de Ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:03
Mocht je Nederlandse taalpakket nog niet zien, zet de datum een paar dagen naar voren. Ik heb net nederlands kunnen downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
EdVe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:15:
Mocht je Nederlandse taalpakket nog niet zien, zet de datum een paar dagen naar voren. Ik heb net nederlands kunnen downloaden.
Bizar, ik heb net de datum op 3 november gezet en kan opeens wel Nederlands downloaden :+ .
Vraag me af waarom het op datum getriggert wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Transcriptie van geluidsopnames is nog best slecht in het Nederlands, helft klopt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
EdVe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:15:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5o8UtSpXDEIyM86_Y9rbeFbzhEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUYNp9lf0KYSKHLlKMm1RHtt.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas ... Ik wacht het wel even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
12 MB Google Play System update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:57
Geraedus schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 23:07:
12 MB Google Play System update beschikbaar.
Bij mij is deze,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_duvQt5gbY3VBVp6lWaV51_sunY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RpM0xioGYmnxiX9cT85EtR9B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
Ik heb van de week die van 12MB gehad en nu 66MB. Dus dat klopt wel. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-05 20:38
Een Engels voicerecorded gesprek zet hij om in tekst/samenvatting. Een Nederlandse niet. Zegt geen gesprek te bevatten of zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 15:55
HBSVDK schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:07:
Een Engels voicerecorded gesprek zet hij om in tekst/samenvatting. Een Nederlandse niet. Zegt geen gesprek te bevatten of zoiets...
Werkt hier prima met een NL voice recording. Nog niet perfect omgezet, maar komt wel in de buurt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Koldur schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:31:
[...]

Werkt hier prima met een NL voice recording. Nog niet perfect omgezet, maar komt wel in de buurt.
Hier al een parkeer getest, helft klopte niet. Ik weet niet wat ik dan fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
Zojuist weer een Google Play Systeemupdate van 12MB.

Krijg er de laatse tijd wel veel, valt me op.

S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markies
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-04 16:17
Wat kan je doen om de beroerde accuduur van de 23+ model SM-S916B/DS met software versie One UI 6.1 en Android-versie 14 en update t/m 1 okt 2024 te verbeteren?
Nog binnen het eerste jaar van aanschaf moet ik dagelijks opladen zit regelmatig met lege batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
markies schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:12:
Wat kan je doen om de beroerde accuduur van de 23+ model SM-S916B/DS met software versie One UI 6.1 en Android-versie 14 en update t/m 1 okt 2024 te verbeteren?
Nog binnen het eerste jaar van aanschaf moet ik dagelijks opladen zit regelmatig met lege batterij
Allereerst, heb je de accu gecontroleerd op hoe die kwaliteit is? Je kunt gewoon pech hebben en die moeten vervangen, maar als die goed is, zit het in de software. Wat je dan kunt doen:

Handmatig backup maken van je WhatsApp geschiedenis, en alle foto's en zo, en dan het apparaat wissen, geen backup terugzetten van alles (wel handmatig later de WhatsApp backup terugzetten) maar schoon beginnen met opbouwen wat je geïnstalleerd wil hebben en daarbij de Samsung software zijn werk laat doen de komende maand om je gedrag te leren en allerlei applicaties die niet in de achtergrond hoeven te draaien te beperken.

Wat er gebeurt op deze manier is dat je alle fouten of problemen die in het verleden in de telefoon instellingen zijn terechtgekomen na updates of migraties kwijt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 18:46
markies schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:12:
Battery Protection om maximaal zetten (max 80% vol laden).

Als het goed is heb je nog garantie. Aanmelden bij Samsung en langs gaan bij een van hun service centers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:06
Hebben jullie ook wel eens dat een tap wordt gezien als een swipe naar beneden? Heel irritant tijdens het browser aangezien die dan ververst of plots naar beneden scroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:51

13art

Moderator Mobile
banaliteit schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:47:
Hebben jullie ook wel eens dat een tap wordt gezien als een swipe naar beneden? Heel irritant tijdens het browser aangezien die dan ververst of plots naar beneden scroll.
Nee geloof het niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:51

netblade

Sunrise

banaliteit schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:47:
Nope nooit meegemaakt hier, ook even getest met hoge gevoeligheid 'handschoenenmode' en ook daar niet kunnen reproduceren

[ Voor 13% gewijzigd door netblade op 07-11-2024 16:57 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:59
Ja ik heb dat wel eens, maar eigenlijk alleen als mijn vingers niet volledig droog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De achterkant van mijn S23 is helaas gesneuveld. Ik ben er inmiddels achter dat het Samsung Centre dat kan fixen, waarbij het na ongeveer anderhalf uur gereed is. Iemand een idee of ze dan je toestel wipen? Ik neem uiteraard aan van niet, maar better safe dus even hier vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@pven de kans is groot dat ze je telefoon resetten. Maak dus een backup en overleg in de Samsung Store of je een wipe kunt voorkomen door de onderhoudsstand in te schakelen of door de schermbeveiliging er af te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
pven schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:49:
De achterkant van mijn S23 is helaas gesneuveld. Ik ben er inmiddels achter dat het Samsung Centre dat kan fixen, waarbij het na ongeveer anderhalf uur gereed is. Iemand een idee of ze dan je toestel wipen? Ik neem uiteraard aan van niet, maar better safe dus even hier vragen.
Ja, bij alle reparaties wordt je toestel gewiped. Dit staat trouwens ook in de voorwaardes bij het opsturen of langsbrengen van een toestel dat je telefoon geen google account meer heeft, geen screenprotector, geen simkaart etc.

Dit is puur om te voorkomen dat hun de schuld krijgen van data verlies, en dat de gebruiker dus eerst een backup moet maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 18:46
Je kan eventueel Maintenance Mode inschakelen via de Samsung Members app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9fbDhaa1M6MxtFIAjDHPV-UFAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZFhV9df6bx0MQfP9tZJPcNu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
ChiMan schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:12:
Je kan eventueel Maintenance Mode inschakelen via de Samsung Members app.

[Afbeelding]
Die optie heb ik inderdaad ook. Ik ga er vanuit dat dat voldoende is, maar zal het voor de zekerheid navragen.

Dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:40
ja hier ook een keer met de manitenance mode opgestuurd, maar helaas was de telefoon toch helemaal gewist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ruudox schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:13:
ja hier ook een keer met de manitenance mode opgestuurd, maar helaas was de telefoon toch helemaal gewist.
Eigenlijk is dat best raar.

Maar goed: ik stuur niets op, misschien dat dat scheelt.

Ik heb net even contact gezocht met Samsung (dat ging makkelijker dan gedacht): als je hem inlevert bij een van hun eigen service-punten, dan zou de onderhoudsmode moeten volstaan.

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 08-11-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:22
pven schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:02:
[...]

Eigenlijk is dat best raar.

Maar goed: ik stuur niets op, misschien dat dat scheelt.

Ik heb net even contact gezocht met Samsung (dat ging makkelijker dan gedacht): als je hem inlevert bij een van hun eigen service-punten, dan zou de onderhoudsmode moeten volstaan.
Weet je misschien ook wat het vervangen van de achterkant kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
realphoenikx schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:30:
[...]

Staat op hun site. Ben het even kwijt, maar was iets van 69 of 79 euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geraedus
realphoenikx schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:30:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvmlm2vsy5Ic3jNGptvp1XO_YhU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7UbjqEkewLkkynUvw0QTtZt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-05 15:58
Afgelopen maand mijn scherm laten vervangen bij de winkel in Hoog Catharijne, daar werd de onderhoudsmodus ingeschakeld en is er niks gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Heeft iemand toevallig de Android 15 beta al voor de S23? Ik weet niet wanneer die uitkomt maar ik doe sowieso nooit aan beta's mee.

Wat ik graag wil weten is of de "Classic" DeX nog steeds een optie is of dat je alleen de "New" DeX hebt. De nieuwe is nogal waardeloos namelijk, het is meer een tablet interface op een groot scherm. Je hebt niet meer de taakbalk met notificaties en de echte window mode. Je kan in Android 14 nog kiezen tussen beiden, en ik hoop dat die optie niet gaat verdwijnen in Android 15, vandaar. In dat geval ga ik niet meer updaten denk ik :'(

De oude DeX heeft bijvoorbeeld de tijd rechtsonder, en de notificaties, het is eigenlijk net zoals Windows. Nieuwe DeX is meer zoals een Samsung Tablet normaal werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Llopigat op 11-11-2024 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llopigat schreef op maandag 11 november 2024 @ 00:04:
Heeft iemand toevallig de Android 15 beta al voor de S23? Ik weet niet wanneer die uitkomt maar ik doe sowieso nooit aan beta's mee.
Beta's komen meestal niet uit in Nederland vanuit Samsung volgens mij.
Maar houd de media in de gaten zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:39
Kom er net pas achter dat video's ook op het vergrendelscherm kunnen worden getoond - leuke feature :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Ik wou net mijn S23 Ultra nog even bijladen van 93% tot 100% voordat ik van huis ging. Steek de oplader erin en hij valt direct uit. 10 sec later springt ie opeens weer aan met 0% accu. Heel bijzonder dit. Als ie daadwerkelijk nog op 93% zat, waar laat ie dan alle stroom die ik nu wederom erin prop?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8K8r_Tz7v6Dv-3hVol4glkCAeOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTXED2RmCfMF94QojVNIOMFz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:48
Zorian schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:36:
Ik wou net mijn S23 Ultra nog even bijladen van 93% tot 100% voordat ik van huis ging. Steek de oplader erin en hij valt direct uit. 10 sec later springt ie opeens weer aan met 0% accu. Heel bijzonder dit. Als ie daadwerkelijk nog op 93% zat, waar laat ie dan alle stroom die ik nu wederom erin prop?

[Afbeelding]
Kan zijn dat de software verkeerde inschatting heeft gemaakt.

Met mijn S23 heb ik dat nog niet zo erg meegemaakt (paar keer hooguit dat hij na ruim half uur gebruik op 100% bleef, om daarna vervolgens binnen 10 minuten later te zakken naar ergens tussen 90% en 95% accu)

Maar dat is nogmaals paar keer gebeurd, over het algemeen heb ik geen issues met mijn S23.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 11-11-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Mizgala28 schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:14:
[...]

Kan zijn dat de software verkeerde inschatting heeft gemaakt.

Met mijn S23 heb ik dat nog niet zo erg meegemaakt (paar keer hooguit dat hij na ruim half uur gebruik op 100% bleef, om daarna vervolgens binnen 10 minuten later te zakken naar ergens tussen 90% en 95% accu)

Maar dat is nogmaals paar keer gebeurd, over het algemeen heb ik geen issues met mijn S23.
Hij heeft niet zo lang daarvoor nog een hele nacht aan de lader gehangen zoals altijd, heb hem wat gebruikt en wou dus voor vertrek nog weer even aftoppen. Vraag me af hoe dat verkeerd kan gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
Zorian schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:36:

[Afbeelding]
Doe eens een batterystats reset.

Dat doe je door de telefoon app te openen, vervolgens type je in *#9900# , daar zoek je naar batterystats reset en daar tik je 1x op. Herstart je telefoon en laad je toestel opnieuw volledig op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Geraedus schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:25:
[...]

Doe eens een batterystats reset.

Dat doe je door de telefoon app te openen, vervolgens type je in *#9900# , daar zoek je naar batterystats reset en daar tik je 1x op. Herstart je telefoon en laad je toestel opnieuw volledig op.
Zojuist gedaan, na de reboot had ik opeens 12% erbij zonder opladen. Nu maar vol gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:24
De laadstand van lithium accu's is niet in te schatten zonder historie, van 20 tot 80% is de voltage nagenoeg hetzelfde en wordt de capaciteit en laadstand berekend door een chip die de stroom dat erin gaat en eruit gaat meet. Normalewijze zijn deze chipjes best betrouwbaar, op het moment dat je afwijkingen krijgt waarbij de telefoon vanuit het niks uitvalt dan is het waarschijnlijker dat de accucel defect is. Een afwijking in de meetchip zou er meer toe lijden dat je telefoon "springt" van 30% naar 5% en dan netjes uitschakelt(accuvoltage onder ±3,5V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb het idee dat met de laatste update van Google Play mijn apps weer (zonder extra handelingen) zonder foutmeldingen bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:45
Iemand de gouden tip om de usb c poort schoon te maken? In de auto opladen lukt niet maar met een gewone lader lukt het wel dus ik denk dat er stof in de usb poort zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
J.A.477 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:59:
Iemand de gouden tip om de usb c poort schoon te maken? In de auto opladen lukt niet maar met een gewone lader lukt het wel dus ik denk dat er stof in de usb poort zit
Houten tandenstoker extra dun of een dikkere doormidden breken en voorzichtig zijn ermee.
Geen spelt of ander metaal in ieder geval, en niet te dik, want in het midden zit de feitelijke aansluiting die heel moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als je lef hebt doe je het truukje met lijm, maar ik durf dat zelf niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:50

The Executer

Lekker belangrijk!

pven schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:18:
[...]

Als je lef hebt doe je het truukje met lijm, maar ik durf dat zelf niet aan.
Dat is inderdaad bij een iPhone oude type connector een optie maar bij USB-C met een pennetje in het midden zou ik het ook niet aandurven. Bang dat de lijm aan beide kanten teveel oppervlakte heeft en te vast komt te zitten.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:39
Ik heb het hier ook met tandenstokers gedaan, maar blijkbaar wat te ruw gedaan - want opladen met kabels gaat nu in érg specifieke hoeken. Vervelend, dus de USB-C connector maar eens laten vervangen dan denk ik.

Dus: wel oppassen!

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Pagina: 1 ... 50 ... 56 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos