Tip dit heeft gewerkt thanks.EsDeKa schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:35:
[...]
Er is een truc om het met OneUI6 te doen, heb ik op een S22 nog vorige week gedaan.Als je de optie uit en aan tikt, blijft deze intern aanstaan als je teruggaat naar een 4-pincode (ook al verdwijnt de UI).
- Start met nieuwe pincode in te stellen
- Vul je pincode van 4 cijfers in
- Voeg nog 2 willekeurige cijfers toe, de optie verschijnt om te confirmen zonder OK te tappen
- Zet de optie UIT
- Zet de optie terug AAN
- Verwijder de twee laatste cijfers weer
- continue, confirm etc.
De optie bleef ook aanstaan als ik op men oude S22 de upgrade deed naar OneUI6, en dan migratie naar S23 via Smart Switch.
De google play systeem update van november staat klaar
Thanks, * The Executer is happy againEsDeKa schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:35:
[...]
Er is een truc om het met OneUI6 te doen, heb ik op een S22 nog vorige week gedaan.Als je de optie uit en aan tikt, blijft deze intern aanstaan als je teruggaat naar een 4-pincode (ook al verdwijnt de UI).
- Voeg nog 2 willekeurige cijfers toe, de optie verschijnt om te confirmen zonder OK te tappen
- Zet de optie UIT
- Zet de optie terug AAN
- continue, confirm etc.
De optie bleef ook aanstaan als ik op men oude S22 de upgrade deed naar OneUI6, en dan migratie naar S23 via Smart Switch.

Deze post verdient een bookmark!
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Yep, 65 MB download, benieuwd of het de problemen oplost bij de mensen die nog op de juli versie zitten.GtrCraft schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:00:
De google play systeem update van november staat klaar
Van mij is van juli naar november gegaanswhnld schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:35:
[...]
Yep, 65 MB download, benieuwd of het de problemen oplost bij de mensen die nog op de juli versie zitten.
Hier ook.Vincent91 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:57:
[...]
Van mij is van juli naar november gegaan
Hier ook. Fijn dat het nu lijkt opgelost, maar ook benieuwd hoe lang het deze keer duurt voordat het weer ergens fout gaat...Vincent91 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:57:
[...]
Van mij is van juli naar november gegaan
Hier is mijn S23 van oktober naar november.... december zal nog wel te veel gevraagd zijn
;-)
;-)
In december is er geen google play update geweestProsperot schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:26:
Hier is mijn S23 van oktober naar november.... december zal nog wel te veel gevraagd zijn
;-)
Volgens mij wel. klikGtrCraft schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:57:
[...]
In december is er geen google play update geweest
Dat is alleen voor de google play services en play store app, bij november staat er wel een google play systeem update
Ok ik ga nooit meer iets bij Belsimpel bestellen. Ik heb vandaag de S23+ via Samsung.com ontvangen. Het verschil begint al bij het instelproces. Daar krijg je meer opties te zien, dan bij de variant van Belsimpel (Grieks dus).
Ik heb het installatieproces doorlopen en daar is de optie voor Beller-id en antispambeveiliging!!
Echt te belachelijk voor woorden dat ze eigenlijk een minder product verkopen!!
@swhnld @Koldur bedankt voor jullie hulp!
Ik heb het installatieproces doorlopen en daar is de optie voor Beller-id en antispambeveiliging!!
[ Voor 4% gewijzigd door Lennyz op 11-01-2024 21:46 ]
Dat is ook de reden voor een lagere prijs.Lennyz schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:42:
Ok ik ga nooit meer iets bij Belsimpel bestellen. Ik heb vandaag de S23+ via Samsung.com ontvangen. Het verschil begint al bij het instelproces. Daar krijg je meer opties te zien, dan bij de variant van Belsimpel (Grieks dus).
Maar ik snap je punt hoor, ik weet nog paar jaar terug hoe een kennis daar een telefoon had gekocht, en deze wou maar niet op VoLTE werken.
Zelfde reden, toestel kwam uit een ander EU land en dat was de oorzaak volgens (toen) T-Mobile.
geen idee of dat nog steeds zo is, dat voor VoLTE je telefoon uit zelfde land als de sim moet komen, toen blijkbaar wel maar ik heb er zelf niet zoveel verstand van
Maar het schijnt dat Belsimpel dit alleen doet met losse toestel verkoop, niet als je een abonnement met een telefoon neemt (en gezien de issues, misschien daarom)
Ik keek net op mijn toestel (S23) en daar kan het wel aan, maar ik heb het uit omdat ik het bedrijf erachter (Hiya) niet ken.
maar mijn toestel is gewoon voor de NL markt bedoelt
Ja inderdaad daar ben ik ook achter. Het is gewoon oplichting. Prima dat door buitenland import de prijs lager wordt. Maar lagere prijs betekent hier ook minder functies. Op het moment dat ze dat niet melden dan is het gewoon oplichting.Mizgala28 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:51:
[...]
Dat is ook de reden voor een lagere prijs.
Maar ik snap je punt hoor, ik weet nog paar jaar terug hoe een kennis daar een telefoon had gekocht, en deze wou maar niet op VoLTE werken.
Zelfde reden, toestel kwam uit een ander EU land en dat was de oorzaak volgens (toen) T-Mobile.
geen idee of dat nog steeds zo is, dat voor VoLTE je telefoon uit zelfde land als de sim moet komen, toen blijkbaar wel maar ik heb er zelf niet zoveel verstand van
Maar het schijnt dat Belsimpel dit alleen doet met losse toestel verkoop, niet als je een abonnement met een telefoon neemt (en gezien de issues, misschien daarom)
Ik keek net op mijn toestel (S23) en daar kan het wel aan, maar ik heb het uit omdat ik het bedrijf erachter (Hiya) niet ken.
maar mijn toestel is gewoon voor de NL markt bedoelt
Ik zie het niet volledig als oplichting (die functies kunnen prima met een toestel uit een andere EU land werken, het ligt aan de provider of fabrikant van het toestel zelf dat ze onnodig moeilijk doen)Lennyz schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:55:
[...]
Ja inderdaad daar ben ik ook achter. Het is gewoon oplichting. Prima dat door buitenland import de prijs lager wordt. Maar lagere prijs betekent hier ook minder functies. Op het moment dat ze dat niet melden dan is het gewoon oplichting.
Maar ik zie het wel als misleiding, het zou fijn zijn als Belsimpel op de verkoop pagina aangeeft dat een los gekochte toestel, uit een andere EU land dan Nederland kan komen (en nog beter als ze specifiek noemen welke land, of EAN codes delen mocht dat wat uitmaken)
Januari update rolt nu binnen op mijn S23
Oo mijn S23+ ontvang ik ook de januari patch (382 MB) toestel via KPN.GtrCraft schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 07:20:
Januari update rolt nu binnen op mijn S23
[ Voor 3% gewijzigd door Slayer op 12-01-2024 07:52 ]
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Op mijn S23 Ultra (gekocht bij Samsung NL) nog niets... Even afwachten vandaag.
Idem hier op S23U nog niets. Komt later wel.Of-Aaargh schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:04:
Op mijn S23 Ultra (gekocht bij Samsung NL) nog niets... Even afwachten vandaag.
Komt bij mij nu ook binnenswhnld schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:48:
[...]
Idem hier op S23U nog niets. Komt later wel.
Ik heb een S23U dit toestel komt volgens ADB uit Luxemburg. mij caller id en spam beveiliging zie ik wel maar is "greyed out"Lennyz schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:55:
[...]
Ja inderdaad daar ben ik ook achter. Het is gewoon oplichting. Prima dat door buitenland import de prijs lager wordt. Maar lagere prijs betekent hier ook minder functies. Op het moment dat ze dat niet melden dan is het gewoon oplichting.
Heeft dat bij deze oom te maken dat het wel een EUX model is maar uit Luxemburg komt ?
Zoja dan ga ik de mijne ook teug sturen volgende week en dan maar bij samsung voor een s24U gaan
Ik heb niet bij belsimpel gekocht (los toestel) maar kan je achteraf ook zien of het een buitenlands model is? Ben nu wel benieuwd eigenlijk... Uiteraard wel zonder een reset 😁
[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 12-01-2024 10:13 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ja, dat kan, @Lennyz deed het op de vorige pagina via ADB.Juancho schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:12:
Ik heb niet bij belsimpel gekocht (los toestel) maar kan je achteraf ook zien of het een buitenlands model is? Ben nu wel benieuwd eigenlijk... Uiteraard wel zonder een reset 😁
Ja in sommige landen mag dit niet, dus ookal heb je EUX CSC dan wordt het uitgezet.x360junkie schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:01:
[...]
Ik heb een S23U dit toestel komt volgens ADB uit Luxemburg. mij caller id en spam beveiliging zie ik wel maar is "greyed out"
Heeft dat bij deze oom te maken dat het wel een EUX model is maar uit Luxemburg komt ?
Zoja dan ga ik de mijne ook teug sturen volgende week en dan maar bij samsung voor een s24U gaan
Mijn S23 komt ook uit luxemburg, dus ik kan het ook niet aanzetten. Maar ik wil het toch niet gebruiken dus mij maakt het niet uit.
Deze app installeren en dan staat het onder het tabje device:Juancho schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:12:
https://play.google.com/s...om.ytheekshana.deviceinfo
wel apart mijn toestel komt van Coolblue.nl wel tweedekans (als nieuw).GtrCraft schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:51:
[...]
Deze app installeren en dan staat het onder het tabje device:
https://play.google.com/s...om.ytheekshana.deviceinfo
Heb je toevallig wekkers ingesteld staan die ook gekoppeld zijn aan de slaapinstellingen, waardoor het een soort dubbelop slaapschema wordt?TrainedFTW schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:18:
Mijn S23 heeft een raar probleem. De telefoon gaat vaak (bijna nooit) automatisch in- of uit de slaapstand op de ingestelde tijd.
-knip-
Weet iemand hoe dit op te lossen?
Zeker ik gebruikte daarvoor SamFW Tool.Juancho schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:12:
https://samfw.com/blog/sa...ove-samsung-frp-one-click
Je kunt daarmee adb info ophalen. Het kan vast ook handmatig via adb maar dit werkt prima.
https://technastic.com/samsung-csc-codes-list/Koldur schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:40:
[...]
XXU van KPN, volgens mij is XXU standaard voor NL/Benelux.
XXU is Germany en niet Benelux.
[ Voor 30% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-01-2024 12:46 ]
@Lennyz en @Koldur OXM is niet specifiek oostenrijk of zwitserland.Koldur schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:39:
Ik had even een search gedaan, daaruit leek OXM om Oostenrijk en Zwitserland te gaan en daarbij de ervaringen van grijze import in het verleden was dit voor mij de conclusie.
Bedankt voor de aanvulling, vreemd dat het dan bij jullie wel werkt, maar moet dus een oplossing voor te vinden zijn.
https://technastic.com/samsung-csc-codes-list/
Ik heb in softwareversie provider staan: OXM_EUX. Dus een combi van die 2.Samsung uses OXM as a primary CSC. OXM is a multi-CSC code that represents 68 secondary CSC codes. The number of CSCs covered by OXM keeps changing. OXM is a conglomeration or cluster of open CSCs which means that if your phone’s service provider information shows OXM with some other CSC, your phone is not locked to a network provider. However, the features (such as call recording, Samsung Pay, etc.) and network configurations may differ according to the secondary CSC.
Klopt, had al eerder aangegeven dat ik te snel had geoordeeld, had vanuit de verkeerde informatie conclusies getrokken met wat de drie letterige code was.dutchnltweaker schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:39:
[...]
https://technastic.com/samsung-csc-codes-list/
XXU is Germany en niet Benelux.
Mijn telefoon is ook gewoon EUX. Ik had het beter moeten bekijken, maar die coderingen zijn ook wel heel lastig opgezet...
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Januari update beschikbaar.
[ Voor 80% gewijzigd door Albert020 op 14-01-2024 13:07 ]
Uit ervaring weet ik dat niet elke usb-c kabel werkt. Probeer het liever niet met goedkope chineze kabels want die kunnen vaak geen data overbrengen. Je hebt wellicht niet de juiste kabel gevonden. Ik neem aan dat je je telefoon wel succesvol met een pc kunt verbinden? Dan ligt het in ieder geval niet aan je telefoon.
Ik gebruik momenteel de kabel van het Kruidvat merk en die werkt in ieder geval. (Het hoeft dus niet altijd een dure kabel te zijn.)
Ik gebruik momenteel de kabel van het Kruidvat merk en die werkt in ieder geval. (Het hoeft dus niet altijd een dure kabel te zijn.)
Telkens als ik m'n pincode ingeef moet ik op OK drukken
Is er een mogelijkheid dat dit niet moet?
Bij one ui 5.1 moest dit niet en sinds 6.0 wel
Enkele posts geleden is dit ook al besproken, tegenwoordig moet je 6-cijferige pin hebben. Er is wel een workaround om het met 4 cijfers te laten werken, zoek even terug anders.Vincent91 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:29:
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
In antwoord op je vraag:Vincent91 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:29:
Ja dat kun je uitzetten maar alleen bij de setup van je pincode, wanneer je voor het eerst je pincode instelt vraagt hij of je met of zonder akkoord gebruik wil maken van de pin.
Dus in dit geval moet je hem eerst even uitzetten en daarna weer aanzetten dan zou het toestel je de keuze moeten geven de eerste keer dat je de nieuwe pin ingeeft. Hoor graag of het gelukt is.
[ Voor 16% gewijzigd door MeanDz op 16-01-2024 15:05 ]
Het is gelukt met een langere pin te gebruikenMeanDz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:01:
[...]
In antwoord op je vraag:
Ja dat kun je uitzetten maar alleen bij de setup van je pincode, wanneer je voor het eerst je pincode instelt vraagt hij of je met of zonder akkoord gebruik wil maken van de pin.
Dus in dit geval moet je hem eerst even uitzetten en daarna weer aanzetten dan zou het toestel je de keuze moeten geven de eerste keer dat je de nieuwe pin ingeeft. Hoor graag of het gelukt is.
Vroeger maakte het niet uit of je een korte/lange pin gebruikt maar blijkbaar nu wél

@Vincent91 Je kan ook een pin van 4EsDeKa schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:35:
[...]
- Zet de optie UIT
- Zet de optie terug AAN
- continue, confirm etc.
ben ik de enige die de trilmotor van S23 minder vind? ik heb hem op de hoogste stand gezet, maar voel hem bijna nooit in mijn broekzak als ik een bericht krijg. dit had ik ook met de S22+.
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 19-01-2024 09:52 ]
Ik dacht aanvankelijk dat dit aan de trilmotor lag, maar ben er ook achter gekomen dat het standaard trilpatroon continu op hoge frequentie trilt. Op de een of andere manier voelde ik die ook maar beperkt in mijn broekzak. Ik heb nu een ander trilpatroon gekozen dat met korte tussenpozen en lagere frequentie trilt (en dit ook harder lijkt te doen). Hiermee voel ik mijn telefoon weer wel trillen in mijn broekzak.Farabi schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:49:
ben ik de enige die de trilmotor van S23 minder vind? ik heb hem op de hoogste stand gezet, maar voel hem bijna nooit in mijn broekzak als ik een bericht krijg. dit had ik ook met de S22+.
TLDR: probeer ook eens een ander trilpatroon.
[ Voor 3% gewijzigd door mac1987 op 19-01-2024 10:05 ]
Ik niet.Vincent91 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:22:
zijn er hier die gaan upgraden naar de s24U ?
- Plat vs gekromd scherm is mij om het even
- Alu vs titanium is mij ook om het even
- AI komt met een update ook wel op de 23
- Camera's zijn gelijk op de telescopische tele na. Die gaat van nu 10x naar 5x als ik het goed lees
-En ze claimen een hogere helderheid.
Nou ik zet mijn U23 al niet eens op max, kijk Netflix/HBO/Dosney series vooral op mijn oled tv dan op mijn telefoon. Sure 1 jaar langer software updates en de nieuwste Snapdragon gen 3 is nice. Maar daarvoor ga ik niet door alle hoepels met inruilen/verkopen, wachten op de S24 en door. En ik vraag me af of die nieuwe telescopische lens nu zoveel beter scoort.
Persoonlijk zie ik dus weinig meerwaarde in het upgraden. Maar er zijn er genoeg die perse het nieuwste van het nieuwste moeten hebben. Ik heb 4 jaar gedaan met mijn Huawei mate 20 pro. Ik zie niet in waarom ik niet ook 4-5 jaar met mijn S23 ultra kan blijven werken als er software updates blijven komen.
als ze de camera van de s23U nog wat zouden optimaliseren zouden ze ongeveer gelijk moeten zijnJoosie200 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:42:
[...]
Ik niet.
- Plat vs gekromd scherm is mij om het even
- Alu vs titanium is mij ook om het even
- AI komt met een update ook wel op de 23
- Camera's zijn gelijk op de telescopische tele na. Die gaat van nu 10x naar 5x als ik het goed lees
-En ze claimen een hogere helderheid.
Nou ik zet mijn U23 al niet eens op max, kijk Netflix/HBO/Dosney series vooral op mijn oled tv dan op mijn telefoon. Sure 1 jaar langer software updates en de nieuwste Smapdragon gen 3 is nice. Maar daarvoor ga ik niet door alle hoepels met inruilen/verkopen, wachten op de S24 en door. En ik vraag me af of die nieuwe telescopische lens nu zoveel beter scoort.
Persoonlijk zie ik dus weinig meerwaarde in het upgraden. Maar er zijn er genoeg die perse het nieuwste van het nieuwste moeten hebben. Ik heb 4 jaar gedaan met mijn Huawei mate 20 pro. Ik zie niet in waarom ik niet ook 4-5 jaar met mijn S23 ultra kan blijven werken als er software updates blijven komen.
als ik de previews lees zijn ze ook niet echt onder de indruk van de s24U
ze zouden beter om de 2 jaar een high-end toestel uitbrengen maarja ,zoveel verschil is er niet
Dat gaat niemand doen. Samsung en Apple en andere fabrikanten willen jaarlijks iets nieuws presenteren. Als het niet op hardware gebied is dan zal het onderscheid moeten liggen op software features. Zeker als die AI een betaalde dienst gaat worden maar het nieuwste toestel die gratis krijgt bijvoorbeeld.Vincent91 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:50:
[...]
ze zouden beter om de 2 jaar een high-end toestel uitbrengen maarja ,zoveel verschil is er niet
Vanaf een S22 naar de S24 ja dan ga je er meer van merken. Dus ik verwacht pas echt een merkbaar verschil met de S25 generatie voor S23 eigenaren. Al heb je nu nog het voordeel van een goede restwaarde als toko's als Rebuy 800 euro geven en de bijbetaling wat 850 euro is na inruil van een simpele smartphone, kortingscode en dergelijke. Dus als je voor 50-100 euro kunt upgraden naar dubbele opslag (das de promotie nu toch) kan het leuk uitpakken. Ik ging van 128GB met de Huawei naar 256GB met de S23 ultra en dat vind ik zelf meer dan zat.
Of je moet nog iets leuks kunnen combineren met een tab / smartwatch. Ik vind 525 euro voor een S23 ultra een leuke prijs van vorig jaar en ga dus echt niet richting het dubbele betalen voor zo weinig verschil.
De smartphones zijn nu in zo'n prijscategorie terecht gekomen dat het misschien toch wel verstandig is om om het jaar een nieuwe flagship telefoon te releasen. In de digitale cameramarkt komt er ook niet ieder jaar een nieuwe camera van een bepaald type uit.Joosie200 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:02:
[...]
Dat gaat niemand doen. Samsung en Apple en andere fabrikanten willen jaarlijks iets nieuws presenteren. Als het niet op hardware gebied is dan zal het onderscheid moeten liggen op software features. Zeker als die AI een betaalde dienst gaat worden maar het nieuwste toestel die gratis krijgt bijvoorbeeld.
Vanaf een S22 naar de S24 ja dan ga je er meer van merken. Dus ik verwacht pas echt een merkbaar verschil met de S25 generatie voor S23 eigenaren. Al heb je nu nog het voordeel van een goede restwaarde als toko's als Rebuy 800 euro geven en de bijbetaling wat 850 euro is na inruil van een simpele smartphone, kortingscode en dergelijke. Dus als je voor 50-100 euro kunt upgraden naar dubbele opslag (das de promotie nu toch) kan het leuk uitpakken. Ik ging van 128GB met de Huawei naar 256GB met de S23 ultra en dat vind ik zelf meer dan zat.
Of je moet nog iets leuks kunnen combineren met een tab / smartwatch. Ik vind 525 euro voor een S23 ultra een leuke prijs van vorig jaar en ga dus echt niet richting het dubbele betalen voor zo weinig verschil.
Wacht maar tot er iemand bij de Europese Commissie wakker wordt en de fabrikanten zo'n beperking gaat opleggen.
"When you grow up your heart dies"
Gaat niet gebeuren, het is tenslotte de eindgebruiker die zelf bepaalt om ieder jaar te upgraden (voor zover je het een upgrade kan noemen).sjaool schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:53:
[...]
Wacht maar tot er iemand bij de Europese Commissie wakker wordt en de fabrikanten zo'n beperking gaat opleggen.
Wel zou het fijn als ze firmware updates voor de S23 ook naar 7 jaar ondersteuning zouden brengen (gaat ook niet gebeuren).
maar de s24 gaat hier zeker er niet komen, al helemaal niet als Samsung AI ook naar de S23 komt.
PSN : Geraedus
Wat nog niet is, kan nog altijd komen ivm software support, er is nog steeds geen duidelijke communicatie over dusjaGeraedus schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:08:
[...]
Gaat niet gebeuren, het is tenslotte de eindgebruiker die zelf bepaalt om ieder jaar te upgraden (voor zover je het een upgrade kan noemen).
Wel zou het fijn als ze firmware updates voor de S23 ook naar 7 jaar ondersteuning zouden brengen (gaat ook niet gebeuren).
maar de s24 gaat hier zeker er niet komen, al helemaal niet als Samsung AI ook naar de S23 komt.
Zelf wel aan het kijken geweest en de AI functies zijn wel tof, maar niet doorslaggevend om de s23u in te ruilen.
Zelf wel vaak problemen met bewegende voorwerpen icm de camera. En ook niet bewegende voorwerpen zijn soms gewoon nét niet scherp. Daar lijkt niet veel verbetering te zijn.
Vind het jammer dat ze dan wel veel energie stoppen in foto's in het donker. Waar mensen een paar seconden helemaal stil voor moeten staan. Gebruik de camera veel minder vaak in dat soort situaties tov bewegende momenten. Maar komt misschien door mijn levensfase; vaker fotos van mijn kinderen ipv op stap met vrienden
Zelf wel vaak problemen met bewegende voorwerpen icm de camera. En ook niet bewegende voorwerpen zijn soms gewoon nét niet scherp. Daar lijkt niet veel verbetering te zijn.
Vind het jammer dat ze dan wel veel energie stoppen in foto's in het donker. Waar mensen een paar seconden helemaal stil voor moeten staan. Gebruik de camera veel minder vaak in dat soort situaties tov bewegende momenten. Maar komt misschien door mijn levensfase; vaker fotos van mijn kinderen ipv op stap met vrienden
Je weet nooit hoever ze gaan met de klimaat- en milieumaatregelen. It binne namelijk rare tiiden.Geraedus schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:08:
[...]
Gaat niet gebeuren, het is tenslotte de eindgebruiker die zelf bepaalt om ieder jaar te upgraden (voor zover je het een upgrade kan noemen).
"When you grow up your heart dies"
Geen idee nog wat je er mee kan en waarom het zo geweldig zou moeten zijn, maar top dat het op mijn S23 komt
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Nog meer toch:
- Galaxy S23, S23+, S23 Ultra
- Galaxy S23 FE
- Galaxy Z Fold 5
- Galaxy Z Flip 5
- Galaxy Tab S9, Tab S9+, Tab S9 Ultra
helaas, ik merk het nog steeds niet. zelfs als het naast me op tafel ligt hoor ik het zelden. de oude smartphones waren hier beter in.mac1987 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:04:
[...]
Ik dacht aanvankelijk dat dit aan de trilmotor lag, maar ben er ook achter gekomen dat het standaard trilpatroon continu op hoge frequentie trilt. Op de een of andere manier voelde ik die ook maar beperkt in mijn broekzak. Ik heb nu een ander trilpatroon gekozen dat met korte tussenpozen en lagere frequentie trilt (en dit ook harder lijkt te doen). Hiermee voel ik mijn telefoon weer wel trillen in mijn broekzak.
Volgende toestel in de winkel kopen waar demo toestellen liggen, kun je gelijk de trilmotor testen.Farabi schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:46:
[...]
helaas, ik merk het nog steeds niet. zelfs als het naast me op tafel ligt hoor ik het zelden. de oude smartphones waren hier beter in.
Of ga over op een smartwatch, dan heb je geen telefoon trilmotor meer nodig, maar trilt die. Mijn Garmin werkt perfect en op de telefoon zelf staat bijna alles uit.
mwah, ik zal geen telefoon selecteren op trilfunctie. maar vroeg me af of het alleen mij opviel.swhnld schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:50:
[...]
Volgende toestel in de winkel kopen waar demo toestellen liggen, kun je gelijk de trilmotor testen.
Of ga over op een smartwatch, dan heb je geen telefoon trilmotor meer nodig, maar trilt die. Mijn Garmin werkt perfect en op de telefoon zelf staat bijna alles uit.
De tijden van de Nokia 3310 zijn voorbij, die telefoon was zowat instaat je been te breken.Farabi schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:46:
[...]
helaas, ik merk het nog steeds niet. zelfs als het naast me op tafel ligt hoor ik het zelden. de oude smartphones waren hier beter in.
Verder geen problemen met de trilmotor van de S23.
Vroeger was het zelfs een puntje in het testen door Tweakers, maar tegenwoordig wordt het niet meer benoemd. Geen idee eigenlijk waarom niet meer. Als ik speculeer denk ik doordat er zoveel apps notificaties sturen om om aandacht te vragen, dat de meeste mensen ze gewoon negeren, net als reclame op TV die mensen niet eens meer zien omdat er zoveel voorbij komt?Farabi schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:51:
[...]
mwah, ik zal geen telefoon selecteren op trilfunctie. maar vroeg me af of het alleen mij opviel.
hoeft niet zo lang terug te gaan hoor. De smartphones van 4-5 jaar geleden hadden dit beter in orde.Geraedus schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:52:
[...]
De tijden van de Nokia 3310 zijn voorbij, die telefoon was zowat instaat je been te breken.
Verder geen problemen met de trilmotor van de S23.
misschien waar wat je zegt, maar zoals je waarschijnlijk hebt opgemerkt zijn smartphones platter en groter geworden in vergelijking met 4/5 jaar geleden, als iets platter wordt dan is er ook minder ruimte voor een iets grotere trilmotor.Farabi schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:59:
[...]
hoeft niet zo lang terug te gaan hoor. De smartphones van 4-5 jaar geleden hadden dit beter in orde.
dat is het waarschijnlijk.Geraedus schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:07:
[...]
misschien waar wat je zegt, maar zoals je waarschijnlijk hebt opgemerkt zijn smartphones platter en groter geworden in vergelijking met 4/5 jaar geleden, als iets platter wordt dan is er ook minder ruimte voor een iets grotere trilmotor.
Welk patroon gebruik je?mac1987 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:04:
[...]
Ik dacht aanvankelijk dat dit aan de trilmotor lag, maar ben er ook achter gekomen dat het standaard trilpatroon continu op hoge frequentie trilt. Op de een of andere manier voelde ik die ook maar beperkt in mijn broekzak. Ik heb nu een ander trilpatroon gekozen dat met korte tussenpozen en lagere frequentie trilt (en dit ook harder lijkt te doen). Hiermee voel ik mijn telefoon weer wel trillen in mijn broekzak.
Tap en Ticktock werken bij mij het beste. Het standaard trilpatroon trilt continu, waardoor je die minder opmerkt. Deze twee trillen met tussenpozen, waardoor het verschil meer opvalt.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik telefoons heb gehad die harder trilden, maar met deze patronen is het in ieder geval (voor mij) genoeg om geen oproepen te missen.
Hier net zo hoor. Heb in het begin regelmatig gesprekken gemist doordat ik de telefoon niet vernam. Ook als hij op mijn bureau ligt of naast me op de bank verneem ik hem bijna niet. Mijn S10 was beter hierin.Farabi schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:51:
[...]
mwah, ik zal geen telefoon selecteren op trilfunctie. maar vroeg me af of het alleen mij opviel.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Je kan je Samsung S23 nu ook zelf repareren: https://samsungselfrepair.shop/
Helaas kan je alleen een nieuwe batterij samen met een scherm kopen (wat andere onderdelen zoals de achterkant en knoppen ook, maar een losse batterij helaas niet)
Helaas kan je alleen een nieuwe batterij samen met een scherm kopen (wat andere onderdelen zoals de achterkant en knoppen ook, maar een losse batterij helaas niet)
/f/image/tZ9Kn8sYdU2aqkjjeoX8Og3A.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 62% gewijzigd door Llopigat op 24-01-2024 19:17 ]
Mijn S8 was platter dan mijn S23 hoorGeraedus schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:07:
[...]
misschien waar wat je zegt, maar zoals je waarschijnlijk hebt opgemerkt zijn smartphones platter en groter geworden in vergelijking met 4/5 jaar geleden, als iets platter wordt dan is er ook minder ruimte voor een iets grotere trilmotor.
De oudere telefoons gebruikten een draaiende motor met een as met een ongebalanceerd gewichtje eraan. De goedkope samsungs doen dit ook nog steeds. Dit heeft het nadeel dat je niet even een korte 'tik' kan doen omdat het motortje tijd heeft om te gaan spinnen en je altijd het begin daarvan voelt. En je hebt niet zoveel controle over het gevoel, alleen hard of zacht.

De high-end telefoons hebben nu een lineaire resonante actuator. Dat is een gewichtje dat aan een veer hangt naast een electromagneet, en die kan het naar wens heen en weer schudden, zowel hard, zacht, een enkele tik, enzovoorts. Het komt een beetje overeen met het principe van een luidspreker, alleen met een gewichtje in plaats van een conus.

Hiermee kan je veel meer soorten feedback geven. Een enkele scherpe tik bij het aantikken van het toestsenbord, een diepe vibratie voor gebeld worden enzovoorts. Maar dit voelt wel een beetje anders in sommige scenario's.
Bovendien zit er verschil in hoe de richting is gemonteerd. Bij sommige telefoons gaat het gewichtje van boven naar beneden, bij anderen van links naar rechts. En voor naar achter kan ook nog (dan is het meestal een ronde actuator module, bij de S23 is het een rechthoekige dus ik denk dat het daar niet voor naar achter is).
Ik heb sinds een paar dagen een S23 FE in huis, leuk toestel maar het lijk of hij elke keer zijn internet kwijt raakt (dan gaat ie over op E ipv 4/5g via KPN)
Iemand bekend met dit probleem toevallig? Ik had hiervoor met de S20 en de S21 FE totaal geen problemen, dus het lijkt mij dat het aan de telefoon moet liggen....
Iemand bekend met dit probleem toevallig? Ik had hiervoor met de S20 en de S21 FE totaal geen problemen, dus het lijkt mij dat het aan de telefoon moet liggen....
Het kan zeker de telefoon zijn, maar ook een verandering in het mobiele netwerk kan de oorzaak zijn. Om dat uit te sluiten zou je in het KPN topic ook deze vraag kunnen stellen:iaxe393 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:17:
Ik heb sinds een paar dagen een S23 FE in huis, leuk toestel maar het lijk of hij elke keer zijn internet kwijt raakt (dan gaat ie over op E ipv 4/5g via KPN)
[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Ik zou dat niet aanbevelen als je nog garantie hebt, die vervalt natuurlijk gelijk.Llopigat schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:31:
Je kan je Samsung S23 nu ook zelf repareren: https://samsungselfrepair.shop/
[Afbeelding]
Dit is meer voor zelf aangebrachte schade maar volgens mij vervalt de garantie in principe niet: https://samsungselfrepair.shop/nl/faq al zijn ze er niet heel duidelijk over.dutchnltweaker schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:47:
[...]
Ik zou dat niet aanbevelen als je nog garantie hebt, die vervalt natuurlijk gelijk.
Als je het zelf verprutst dan natuurlijk wel.
[ Voor 28% gewijzigd door Llopigat op 25-01-2024 10:31 ]
Gboard heeft sinds kort een update uitgebracht,dat je als je uw s-pen uithaalt,je moet schrijven met je s-pen
Zijn er die deze functie gebruiken want bij mij werkt het niet perfect
De woorden die ik schrijf worden amper herkent
Misschien dat ik deze functie uitzet maar nog niet gezocht/ gevonden
Even geprobeerd, maar het is meer swipen. Ik wil eigenlijk gewoon schrijven over de letters op het toetsenbord en dat ie dan herkent wat ik schrijf. Als ik swipen uitschakel dan doet ie dat dus niet. Wat nu?Vincent91 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:58:
Gboard heeft sinds kort een update uitgebracht,dat je als je uw s-pen uithaalt,je moet schrijven met je s-pen
Dit bedoel ikmarcelmg2 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:41:
[...]
Even geprobeerd, maar het is meer swipen. Ik wil eigenlijk gewoon schrijven over de letters op het toetsenbord en dat ie dan herkent wat ik schrijf. Als ik swipen uitschakel dan doet ie dat dus niet. Wat nu?
Ik vind het vrij lastig om te schrijven met mn stylus en de woorden die ik probeer te schrijven worden amper herkent 😅
Het is wel een toffe functie maar of ik het veel ga gebruiken weet ik nog niet
:strip_exif()/f/image/VpttI4Nm1eNADBXAFFz8y1u7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Vincent91 op 27-01-2024 10:30 ]
Hello, can anybody tell me if it is possible to mirror the screen of my telephone Samsung Galaxy S23 SM-S911B on my
Samsung Galaxy Tab S6 SM-T860 ?
Ik weet niet of het is wat je zoekt, maar met de Samsung Flow app op beide apparaten kun je ze integreren:gazzy66 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:23:
Hello, can anybody tell me if it is possible to mirror the screen of my telephone Samsung Galaxy S23 SM-S911B on my
https://www.samsung.com/global/galaxy/apps/samsung-flow/
Hallo, bedankt voor je reactie. Samsung flow op beide apparaten geinstalleerd, maar ik kom niet verder als een simpele textverwerker. Hier had ik ook al wat gevonden : https://www.samsung.com/n...hoe-kan-je-die-gebruiken/ , Het smartview icoon zie ik in samsung flow niet verschijnen.
Je zou Fcast kunnen proberen (de receiver op je tablet installeren): https://fcast.org/gazzy66 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:23:
Voor de geïnteresseerden
Er staat er nieuwe one ui home update beschikbaar in de samsung app store
15.0.0.09. 1
Er staat er nieuwe one ui home update beschikbaar in de samsung app store
15.0.0.09. 1
Ik heb een vraag over mijn Samsung s23
Ik heb een magnetische telefoon lader
Zoiets als deze https://www.bol.com/nl/nl...rt/9200000121738427/?s2a=
Maar als ik hem eraan hang gaat het scherm op zwart, hij geeft wel rechtsboven aan dat hij oplaad en als ik m'n hoesje (Samsung origineel) open verschijnt de tijd rechtsboven.
Maar ik kan niet het scherm unlocked om bijvoorbeeld navigatie te tonen. Zodra ik hem uit de lader pak is hij weer normaal.
Zijn er meer met dit probleem en heb ik iets verkeerd staan in instellingen of is er iets met de magneet van de lader of iets dergelijks?
Alvast bedankt!
Maar als ik hem eraan hang gaat het scherm op zwart, hij geeft wel rechtsboven aan dat hij oplaad en als ik m'n hoesje (Samsung origineel) open verschijnt de tijd rechtsboven.
Maar ik kan niet het scherm unlocked om bijvoorbeeld navigatie te tonen. Zodra ik hem uit de lader pak is hij weer normaal.
Zijn er meer met dit probleem en heb ik iets verkeerd staan in instellingen of is er iets met de magneet van de lader of iets dergelijks?
Alvast bedankt!
Er zit een Hall sensor in de S23 (voor sleep/wake functie van de wallet case), ik vermoed dat jouw magnetische oplader daarmee interfeert en helaas niet compatible is met de S23Desmosil schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:05:
Ik heb een vraag over mijn Samsung s23
Alvast bedankt!
Dat klinkt heel aannemelijk, zijn er draadloze opladers met een magneet die daar specifiek compitabel mee zijn?danda schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:09:
[...]
Er zit een Hall sensor in de S23 (voor sleep/wake functie van de wallet case), ik vermoed dat jouw magnetische oplader daarmee interfeert en helaas niet compatible is met de S23
Ik gebruik zelf een magnetische autolader van Pitaka, maar daar hoort ook een los telefoonhoesje bij...Desmosil schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:20:
[...]
Dat klinkt heel aannemelijk, zijn er draadloze opladers met een magneet die daar specifiek compitabel mee zijn?
Ik gebruik zelf magsafedanda schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:24:
[...]
Ik gebruik zelf een magnetische autolader van Pitaka, maar daar hoort ook een los telefoonhoesje bij...
Bij sommige verstoord het de 'spen en bij andere niet
Geen idee hoe dit komt
Zijn er nog mensen waarvan Google Play system nog steeds vast zit op juli 2023? Ik controleer dagelijks handmatig op updates maar het blijft zeggen dat ik de meeste actuele versie heb. Ik heb ook de cache en de data verwijderd, maar niets lijkt te helpen.
Heb ik ook,s23 ultraacale schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:33:
Zijn er nog mensen waarvan Google Play system nog steeds vast zit op juli 2023? Ik controleer dagelijks handmatig op updates maar het blijft zeggen dat ik de meeste actuele versie heb. Ik heb ook de cache en de data verwijderd, maar niets lijkt te helpen.
Ik zit zelf op November ondertussen, maar zat al op Oktober toen Android 14 uitkwam.acale schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:33:
Suggestie probeer eens handmatig de telefoon te herstarten, en dan nog eens te controleren? Als er een herstart nodig is van een vorige update blijft de telefoon ook stil staan.
Ander ding, kijk eens of de componenten ook van juli zijn, of dat de versie nummers van de componenten wel geupdate zijn? Het kan ook nog een optisch dingetje zijn.
Werkt het dan nog niet, maak een ticket aan bij Samsung via de Members app. Zij zijn uiteindelijk verantwoordelijk dit te repareren.
Bedankt swhnld, dat is een goeie tip. Hoe kan ik het versie nummer van de componenten achterhalen en die dan vervolgens vergelijken met de geüpdatet versie? Via APK Mirror?swhnld schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:15:
[...]
Ander ding, kijk eens of de componenten ook van juli zijn, of dat de versie nummers van de componenten wel geupdate zijn? Het kan ook nog een optisch dingetje zijn.
Werkt het dan nog niet, maak een ticket aan bij Samsung via de Members app. Zij zijn uiteindelijk verantwoordelijk dit te repareren.
https://www.androidpolice...ate-google-play-services/acale schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:40:
[...]
Bedankt swhnld, dat is een goeie tip. Hoe kan ik het versie nummer van de componenten achterhalen en die dan vervolgens vergelijken met de geüpdatet versie? Via APK Mirror?
Zorg voor een hoesje met MagSafe (zijn er van Pitaka maar ook veel anderen) en een Magsafe autolader, dan heb je geen problemen.Desmosil schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:20:
[...]
Dat klinkt heel aannemelijk, zijn er draadloze opladers met een magneet die daar specifiek compitabel mee zijn?
Ik gebruik dat al sinds de s23u uitkwam (en met andere telefoons daarvoor) en dat werkt uitstekend
Even ter info, zomaar uit het niets, na een herstart, heb ik de Google Play systeem update binnen gekregen van januari 2024
Same here...
I am the great Cornholio!
Same!acale schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:37:
Even ter info, zomaar uit het niets, na een herstart, heb ik de Google Play systeem update binnen gekregen van januari 2024
Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos