Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
temp00 schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:16:
Hoe ervaren mensen het Swype keyboard in dit topic? En dan bedoel ik de versie van Samsung want blijkbaar bestaat de originele Swype app niet meer. Ik ben iets van een half jaartje geleden overgestapt van een oude Galaxy (S9 ofzo) naar de S23 en ik had gehoopt/verwacht dat het Swype keyboard, dus snel vegen over letters om woorden te typen, iets beter zou zijn en bijvoorbeeld minder vaak verkeerde woorden zou gebruiken maar dat is helaas niet het geval. Ik vermoed wel dat het aan mijzelf ligt en het feit dat schermen steeds groter worden maar ik herinner me op de S1 of S3 oid dat het veel beter leek te werken.
Microsoft SwiftKey ook geprobeerd? https://play.google.com/s...id=com.touchtype.swiftkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Kende 'm nog niet maar die heeft idd blijkbaar ook zo'n functie. Bedankt voor de tip, ga 'm eens proberen. Heb jij er goede ervaringen mee tov van die default Swype methode?

[ Voor 24% gewijzigd door temp00 op 17-12-2023 20:48 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:48
Juancho schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:07:
[...]

Er is ondertussen ook al een (beta) versie van Nova 8.0 hoor. Ik draai die al vanaf het begin dat ik mn S23 kreeg en dat werkt als een zonnetje.

https://novalauncher.com/beta
Weet ik, maar zolang het beta is, wil ik hem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Even terzijde dat ik het oude screen on time systeem mis (de huidige is zelfs erger dan die op iOS)

Lekker betrouwbaar zo, 9 minuten gebruik vandaag (telefoon net uit mijn zak gehaald) terwijl de dag pas op dat moment 4 minuten terug begonnen was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/M6jLdzurv0jeCXUR414paI5H.jpg

Verder wel tevreden over de accuduur, vraag is meer hoeveel daarvan klopt en hoeveel niet.

Hij beweert dat ik gisteren ruim 5:10 uur SoT had en de telefoon ging net na middernacht op zondag van de lader af, maar als ik alle apps bij elkaar optel zat ik op 4 uur en 33 minuten.

Nou weet ik niet hoe precies dit nu is op A14 met de S23, met A14 op de S22U viel mij op dat hij ook raar bezig is qua wat hij als scherm rekent op een dag vs wat de apps zelf beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 02:08
De 9 min terwijl het 0:04 is, is heel vreemd. Daar heb ik ook geen verklaring voor.
Is dat halfuur aan verschil in totale SOT echter niet te verklaren door de tijd dat het scherm aan staat voordat je een specifieke app opent? Tijd bekijken, notificaties, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-09 23:11
temp00 schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:48:
Kende 'm nog niet maar die heeft idd blijkbaar ook zo'n functie. Bedankt voor de tip, ga 'm eens proberen. Heb jij er goede ervaringen mee tov van die default Swype methode?
En dan heb je ook nog Gboard, Google's eigen keyboard. Heeft ook Swype. Ik vind het zelf niet prettig maar het leek wel goed te werken toen ik het teste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58

Fl0yd

Dovahkiin

Zijn er hier mensen die een USB naar aux adapter gebruiken voor bijv. in de auto?
Dit is bij mij voor een tijd goed gegaan maar werkt nu meer niet dan wel. USB verbinding verbreekt steeds om de seconde. Meerdere kabels en USB adapters geprobeerd. Ook de mogelijke oplossingen uit zowat elk google zoek resultaat geprobeerd zonder succes.

Op het moment dat ik wel verbinding heb wiebel ik wat om te testen of het misschien aan de aansluiting licht maar dan blijft de muziek gewoon spelen. Heel merkwaardig probleem. Het werkt nu 9/10 keer niet.

Edit, ik heb een wat uitgebreidere post op de samsung community gezet met wat ik allemaal getest heb. Misschien herkend iemand het?

https://eu.community.sams...isconnecting/td-p/8757714

[ Voor 18% gewijzigd door Fl0yd op 18-12-2023 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Of het een bug is in A14 of de S23 zelf geen idee, maar het valt mij op dat ik tijdens bellen duidelijk de bel kwaliteit hoor wisselen.

Dus van kraakhelder naar "zoals vroeger" met normale mobieltjes, inmiddels op verschillende plekken buiten de deur + thuis telefoontjes gehad en dat probleem komt consistent voor, maar het komt niet altijd even vaak voor of duurt het even lang.

Gesprek wordt niet verbroken, ik hoor gewoon hoe de kwaliteit even voor 2 a 3 seconden wisselt naar slechter en daarna terug naar HD, ongeacht of ik redelijk of vol bereik heb, ongeacht of data aan of uit is (en thuis gebeurt het ook als ik bellen via wifi inschakel, want deze staat normaal gesproken door omstandigheden uit)

En of ik nou met een bedraad setjes bel, BT dopjes of hoofdtelefoon of gewoon telefoon aan mijn oor, het blijft steeds gebeuren en daar had de S22U geen last van.

En het toestel blijft de HD icoon tonen ook als de kwaliteit minder is, dus volgens mij heeft de telefoon het zelf niet eens door.

Telefoon herstart en ook al netwerk instellingen gereset dus enige wat overblijft is andere sim proberen die ik niet heb, maar ik heb deze issue met die sim niet in mijn oude LG.

Hopelijk slechts een bug, want hoewel het gesprek niet verbreekt is het vrij irritant als de kwaliteit soms 1 en soms meer dan 5 keer wisselt tijdens een gesprek van onder 10 minuten.
mac1987 schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:13:
De 9 min terwijl het 0:04 is, is heel vreemd. Daar heb ik ook geen verklaring voor.
Is dat halfuur aan verschil in totale SOT echter niet te verklaren door de tijd dat het scherm aan staat voordat je een specifieke app opent? Tijd bekijken, notificaties, etc.
Misschien, maar nu valt het mij op dat hij consistent ongeveer half uur afwijkt, de S22U van mijn partner ook (die draait ook A14)

Maar verder niet echt last van, accuduur is prima door de dag heen en sowieso beter dan die van de S22U.

Het is geen iPhone 13 Pro niveau die ik voor de S22U had, maar ik kan gerust zeggen dat de S23 comfortabel op nummer 2 zit, en dat is ruim voldoende voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:24
@Mizgala28 Welke provider heb je? Dit kan ook al best verschillend zijn kan ik je uit ervaring vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 19:59
Mizgala28 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:57:
Of het een bug is in A14 of de S23 zelf geen idee, maar het valt mij op dat ik tijdens bellen duidelijk de bel kwaliteit hoor wisselen.

Dus van kraakhelder naar "zoals vroeger" met normale mobieltjes, inmiddels op verschillende plekken buiten de deur + thuis telefoontjes gehad en dat probleem komt consistent voor, maar het komt niet altijd even vaak voor of duurt het even lang.

Gesprek wordt niet verbroken, ik hoor gewoon hoe de kwaliteit even voor 2 a 3 seconden wisselt naar slechter en daarna terug naar HD, ongeacht of ik redelijk of vol bereik heb, ongeacht of data aan of uit is (en thuis gebeurt het ook als ik bellen via wifi inschakel, want deze staat normaal gesproken door omstandigheden uit)

En of ik nou met een bedraad setjes bel, BT dopjes of hoofdtelefoon of gewoon telefoon aan mijn oor, het blijft steeds gebeuren en daar had de S22U geen last van.

En het toestel blijft de HD icoon tonen ook als de kwaliteit minder is, dus volgens mij heeft de telefoon het zelf niet eens door.

Telefoon herstart en ook al netwerk instellingen gereset dus enige wat overblijft is andere sim proberen die ik niet heb, maar ik heb deze issue met die sim niet in mijn oude LG.

Hopelijk slechts een bug, want hoewel het gesprek niet verbreekt is het vrij irritant als de kwaliteit soms 1 en soms meer dan 5 keer wisselt tijdens een gesprek van onder 10 minuten.
Het klinkt als dat de telefoon moeite heeft met switchen van telefoonmasten/4g naar 5g.
Je kan proberen 5g uit te zetten en kijken of dat helpt. En anders dat een volgende update het misschien oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
GtrCraft schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:07:
[...]

Het klinkt als dat de telefoon moeite heeft met switchen van telefoonmasten/4g naar 5g.
Je kan proberen 5g uit te zetten en kijken of dat helpt. En anders dat een volgende update het misschien oplost.
5G staat uit, maar dit gebeurd ongeacht hoe goed of slecht mijn bereik is.

Ik hoop inderdaad dat een update helpt.
dutchnltweaker schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:06:
@Mizgala28 Welke provider heb je? Dit kan ook al best verschillend zijn kan ik je uit ervaring vertellen.
Vodafone, maar ik had deze issue niet met de S22U, niet met de iPhone ervoor en mijn oude LG die ik wel nog hier heb liggen heeft daar ook geen last van.

Nou weet ik dat de ene telefoon de ander niet is, ik hoop stiekem dat het gewoon een bug is die een update hopelijk zal oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
Zijn er al mensen die ondertussen na de OneUI 6.0 update een Play System update versie hebben die helemaal bij is? Ik zit nog steeds op de juli versie...
Het begint ondertussen enigszins belachelijk te worden. Als ik een hacker was zou ik mij in mijn handen wrijven, wetende dat een zeer groot deel van de mensen met het populairste merk op het grootste mobiele OS tot een halfjaar achterlopen met hun updates en daar niks aan kunnen doen.

Heeft er tevens iemand een beeld bij hoe groot het risico is? Er worden in een halfjaar een hoop beveiligingsgaten gedicht, maar mij is de verhouding tussen de reguliere security updates (die wel bij zijn) en die van de Play System (die gigantisch achterlopen) onduidelijk.
Ook lijkt dit probleem veelvuldig terug te keren bij verschillende merken en type telefoons en zie ik bij Google (en fabrikanten) weinig urgentie om er ook maar iets aan te doen.

[ Voor 34% gewijzigd door mac1987 op 20-12-2023 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:38
Ik zit nog op oktober na de OneUI 6.0 update, maar het is een bekend probleem.

Mijn security patch level zit wel op december. Ik denk dat je je ook niet zo snel zorgen hoeft te maken.

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 11:20
December update is uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zi63XCn2QM8qsFLt0nzzHSDmYCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQqi5Fom2dW0k6Cv7hUZFYNV.jpg?f=fotoalbum_large

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:24
Welke model? Hier op de ultra is hij allang binnen. Had hem al op 12 december, zie hier ook verschillende berichtgeving rond die datum.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 21-12-2023 06:15 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
Die is al een dag of 6 uit. Althans, ik heb de dec update al sinds 15 dec draaien :)

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 21-12-2023 08:19 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:18
Kreeg de update ook vanmorgen. S23.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Ik heb op een S23 sinds de OneUI 6.0 update last van het volgende:

Zodra ik de telefoon ontgrendel (maakt niet uit of dit met vingerafdruk, face detection of met een code is) dan opent er soms een random app op mijn telefoon.
Heb al cache gecleared van de launcher, app rechten gereset, zelfs de hele launcher al gereset, maar helaas nog zonder resultaat.

Meer mensen die dit probleem (gehad) hebben en hier een oplossing voor hebben?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Mizgala28
Vandaag een leuke meegemaakt (sarcasme natuurlijk), werd in een gebouw gebeld waar ik wel 3 streepjes bereik had, maar dan Edge.

Ik hoor niks, ik bel diegene terug en ik hoor niks.

Ik loop naar buiten terwijl ik aan de lijn zit en ineens hoor ik diegene, had ook meteen 4G.

Ik snap er nu echt niks meer van, vooral na de laatste keer dat ik over bel kwaliteit klaagde.

Wou VoLTE uitschakelen om te kijken wat er dan gebeurd, maar kon de instelling niet vinden.

Edit:

Andere optie bedacht, ik wacht tot de januari patch en zie dan wel of dat het probleem oplost.

Zo niet dan bestel ik gewoon een nieuwe simkaart, blijkbaar heb ik ondanks dat het een nano sim is een oud type van Vodafone hun sim kaarten (op basis van de nummer op de sim te herleiden).

Misschien ligt het daaraan als de update in januari dit niet kan oplossen, en misschien is de S23 gewoon meer kieskeurig dan de S22U, iPhone 13 Pro en de LG G8S die geen issue hebben gehad met die sim.

Ik hoop alleen dat als het aan de sim ligt, Vodafone mij geen extra kosten rekent voor de vervanging.

[ Voor 38% gewijzigd door Mizgala28 op 21-12-2023 17:53 ]

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 10:34
Riqy schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:21:

Zodra ik de telefoon ontgrendel (maakt niet uit of dit met vingerafdruk, face detection of met een code is) dan opent er soms een random app op mijn telefoon.
Heb al cache gecleared van de launcher, app rechten gereset, zelfs de hele launcher al gereset, maar helaas nog zonder resultaat.

Ik heb hier ook last van al kan ik het nog niet heel goed reproduceren omdat het niet altijd lijkt te gebeuren. Vooral de camera / dialer worden heel vaak geopend (zijn toevallig ook shortcuts onderin het scherm).

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:56

SilencerNL

No remorse

Yup, hier ook, heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden.

Don't dream your life, live your dreams!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Ik heb nergens last van op een gewone S23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleuuh
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-02 22:40
Nog iemand problemen met volte op zijn s23?
Als ik naar 3g schakel en nadien weer naar 4g of 5g komt mijn volte niet meer door. Ik moet dan vliegtuigmodus aanzetten of mijn gsm herstarten. Ook de knop bellen over volte uitzetten bij volte verbinding, weer uit en dan weer aan heractiveert volte niet automatisch. Hier ook vliegtuigmodus of restart gsm.
Een bug in oneui 6.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:16

Prosperot

Today is a gift...

Welke provider? Hier op mijn S23 met KPN geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleuuh
Orange belgie. Maar ik merk precies dat ik de enige ben met dit probleem. Op andere fora en op internet ook weinig over te vinden.
Ik ga volgende week eens naar het service center van samsung. Misschien een firmwareprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 00:19
Jelleuuh schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:17:
Orange belgie. Maar ik merk precies dat ik de enige ben met dit probleem. Op andere fora en op internet ook weinig over te vinden.
Ik ga volgende week eens naar het service center van samsung. Misschien een firmwareprobleem.
Het zal eerder aan uw provider liggen

Orange heeft niet zo een goede reputatie ivm netwerk dekking

Bij Proximus geen problemen

Misschien eens een foutrapport indienen bij Samsung members

[ Voor 6% gewijzigd door Vincent91 op 23-12-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jelleuuh schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:33:
Nog iemand problemen met volte op zijn s23?
Hoe stel ik VOLTE in?
En WIFI bellen?

Ik kan het niet vinden onder android 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleuuh
Vincent91 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:30:
[...]

Het zal eerder aan uw provider liggen

Orange heeft niet zo een goede reputatie ivm netwerk dekking

Bij Proximus geen problemen

Misschien eens een foutrapport indienen bij Samsung members
Wat zeg jij? Orange heeft een uitstekende dekking en netwerk. Heb overal 4g en zelfs hoe langer hoe meer 5g. Mijn partner heeft met Orange dit probleem niet en schakelt wel vlot naar volte. Ook heeft Orange het voor mij onderzocht zonder resultaat. Het ligt dus wel degelijk aan de s23.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:21
NIMIC schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:27:
[...]

Hoe stel ik VOLTE in?
En WIFI bellen?

Ik kan het niet vinden onder android 14.
Telefoon app openen -> druk op de 3 puntjes rechtsboven -> instellingen -> Bellen via Wifi aanzetten.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online

Nope, die heb ik niet gezien.

Wel wat andere rare dingetjes. Met name dat het switchen naar dark mode door Dark Reader (addon in Firefox) niet goed het systeem thema meer volgt. Ik moet regelmatig dark mode aan/uit zetten terwijl firefox openstaat om het goed te laten werken.

Edit: Vraagje trouwens:

Is er iemand die dualsim heeft en dan ook nog eens een eSIM erbij? Is het mogelijk om met 3 netwerken verbonden te zijn? Of moet je dan steeds switchen?

[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 23-12-2023 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Llopigat schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:20:
[...]

Nope, die heb ik niet gezien.

Wel wat andere rare dingetjes. Met name dat het switchen naar dark mode door Dark Reader (addon in Firefox) niet goed het systeem thema meer volgt. Ik moet regelmatig dark mode aan/uit zetten terwijl firefox openstaat om het goed te laten werken.

Edit: Vraagje trouwens:

Is er iemand die dualsim heeft en dan ook nog eens een eSIM erbij? Is het mogelijk om met 3 netwerken verbonden te zijn? Of moet je dan steeds switchen?
Je kan max met 2 netwerken verbonden zijn. Je kan wel switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 19:16

Prosperot

Today is a gift...

Het is òf sim 1 en sim 2 òf sim 1 en esim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:44
Weet iemand waarom mijn Samsung S23 Ultra slechte foto's maakt? Het ziet er zo onscherp uit. Doe ik iets verkeerds? Neem het in een ruimte met voldoende licht, met een camera stand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:13
UltraInstinct schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:49:
Weet iemand waarom mijn Samsung S23 Ultra slechte foto's maakt? Het ziet er zo onscherp uit. Doe ik iets verkeerds? Neem het in een ruimte met voldoende licht, met een camera stand.
Misschien handig om dan ook even wat foto's te posten (wanneer mogelijk met referentie foto's van een ander device), zonder meer info wordt het natuurlijk zelfs voor de experts hier op GoT waarschijnlijk wel heel erg gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Inmiddels 2 weken S23 in gebruik, accu is wel wat gestabiliseerd nu (vooral qua stand-by)

- Standard performance (dus geen light performance mode)
- Automatische helderheid aan
- Limiteren Achtergrondgebruik uit
- Aanpasbare batterij uit
- RAM Plus uit
- AOD uit (gebruik ik niet)
- 4G data (5G staat uit, het valt mij op dat Vodafone zelden sneller is op 5G dan 4G, terwijl de accu bij actief gebruik vaak sneller leeg gaat)

ik weet dat sinds OneUI 6 de SoT anders berekend wordt, maar ik haal mijn telefoon net voor middernacht van de lader af, dus dan klopt de SoT wat beter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/wEFUE1Ypuf2NLoyUQr7UMKvJ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/gUbEUJDLN85oFWBxqpGaPxSF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2txSXCcEVSSlM1r7Wz7QpDkO24=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0nT5HX97pR3bzzQHEE8KO1Y.jpg?f=fotoalbum_medium

onderste plaatje is klikbaar

Enige nitpick die ik wel heb wat geen bug lijkt te zijn, de scherm is te gevoelig voor aanrakingen, zelfs als ik de instelling voor Aanraakgevoeligheid uitschakel vind ik dat het scherm te gevoelig is vergeleken met mijn vorige iPhone en de oude LG.

Maar het valt mij wel op dat de S22U precies hetzelfde probleem had, ook zonder screen protector (het valt ook op dat met een screenprotector, deze instelling geen invloed lijkt te hebben op hoe goed en snel de vingerafdruk lezer is, ondanks dat veel mensen elders online anders beweren)

Nu maar hopen dat de bug met bellen opgelost wordt, verder erg tevreden met het toestel.

[ Voor 34% gewijzigd door Mizgala28 op 27-12-2023 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is er nog iets te doen aan die enorme post processing van foto's? Ik heb image optimalisatie in de camera settings en auto hdr in camera assistent uitgezet. Als ik een foto maak en ik open meteen de galerij ziet hij er 2 seconden goed uit, vervolgens is de post processing klaar en wordt de foto overschreven met een mega lelijke versie. Sommige post processing laat mensen 30 jaar ouder lijken door de enorme saturatie en sharpening en weet ik veel wat nog meer.

Het enige dat helpt is foto's maken in pro mode.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mac1987
darkdesign schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:57:
Is er nog iets te doen aan die enorme post processing van foto's? Ik heb image optimalisatie in de camera settings en auto hdr in camera assistent uitgezet. Als ik een foto maak en ik open meteen de galerij ziet hij er 2 seconden goed uit, vervolgens is de post processing klaar en wordt de foto overschreven met een mega lelijke versie. Sommige post processing laat mensen 30 jaar ouder lijken door de enorme saturatie en sharpening en weet ik veel wat nog meer.

Het enige dat helpt is foto's maken in pro mode.
Je kunt binnen Camera Assistant de overdreven verscherping verminderen of wegnemen door "Foto verzachten" op gemiddeld of hoog te zetten. De term is wat verwarrend, maar hij vermindert de verscherping i.p.v. dat hij de verscherpte foto weer verzacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:44
mac1987 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:30:
[...]

Je kunt binnen Camera Assistant de overdreven verscherping verminderen of wegnemen door "Foto verzachten" op gemiddeld of hoog te zetten. De term is wat verwarrend, maar hij vermindert de verscherping i.p.v. dat hij de verscherpte foto weer verzacht.
Weet je toevallig ook waarom in Pro mode, de raw en jpg zoveel verschillen qua scherpte? Het lijkt eerder alsof al die RAW foto's onscherp zijn, dan dat de jpg foto's zoveel verscherpt worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:15
Streskip schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 05:53:
[...]

Weet je toevallig ook waarom in Pro mode, de raw en jpg zoveel verschillen qua scherpte? Het lijkt eerder alsof al die RAW foto's onscherp zijn, dan dat de jpg foto's zoveel verscherpt worden.
Het zijn toch echt de jpg foto's die verscherpt worden. Ook als 'Foto verzachten" hoog staat (wat in feite verscherping op 'laag' is). Raw is de foto zoals die uit de sensor komt. Ik denk dat we het afgelopen decennium te veel gewend zijn aan oververscherpte foto's van telefoons, omdat we niet meer zoveel zelfgemaakte foto's uit fotocamera's zien. Ik denk tegenwoordig ook vaak als ik foto's maak met mijn Fujifilm camera 'oh die foto's zijn toch best heel soft'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Streskip schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 05:53:
[...]

Het hele eieren van RAW foto's is dat er géén nabewerking op zit, en dat je zaken, zoals verscherpen, zelf kan toepassen. JPG's hebben wel standaard iets (of veel) van nabewerking, en worden dus altijd wel verscherpt.

Daardoor lijkt alsof RAW foto's minder scherp zijn, en dat klopt, dat zijn ze ook. Maar dat is geen slecht iets. Scherper is niet altijd beter, foto's kunnen namelijk ook te scherp zijn, heel makkelijk zelfs.

Maar wat @Of-Aaargh zegt ben ik het met eens: we zijn zo gewend aan scherpte, dat als een foto een keer niet oververscherpt is, het oogt alsof het niet scherp (genoeg) is. Maar je haar of lichaam heeft in het echt ook maar zeer weinig echt scherpe randjes :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
Sinds deze week is Google Pay plotseling gestopt met werken, hebben meer mensen hier last van?

Het zou ook kunnen dat ik per ongeluk iets in de instellingen heb gewijzigd, maar ik zou even niet weten wat. NFC staat in ieder geval aan en bankpassen zijn gekoppeld in Google Wallet.

Wat info waar iemand mogelijk iets mee kan:
Toestel is een Samsung S23 Ultra
One UI 6.0 / Android 14
Google Play-systeemupdate 1 september 2023
Niv. Android-beveiligingspatch 1 december 2023
Geen root of iets dergelijks, allemaal originele Samsung firmware/ROM

Bank: Rabobank, particuliere passen (privé rekening en EO-rekening zijn gekoppeld in Google Wallet, beide werken niet).

Wat heb ik zelf al geprobeerd:
- Google Wallet heeft de nieuwste update
- Google Play-systeemupdate kan geen nieuwere update vinden
- Cache en gegevens van Google Wallet gewist, app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd
- bankpassen verwijderd uit Google Wallet en weer toegevoegd

Mocht iemand nog tips hebben wat te doen, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Gisteravond nog betaalt met m'n S23... 🤔

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Juancho schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:02:
Gisteravond nog betaalt met m'n S23... 🤔
Hier gister ook nog. Play updates van 1 okt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005

The Executer

Lekker belangrijk!

Zojuist nog betaald via Google Wallet icm Rabobank bij de supermarkt, geen problemen!

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Thanks voor de snelle reacties Juancho en ascent!
Ben benieuwd of ik de enige blijf en of iemand nog een tip heeft uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
boratnl schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:25:
Ik las het niet in je lijst maar heb je al eens gereboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
boratnl schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:56:
Sinds deze week is Google Pay plotseling gestopt met werken, hebben meer mensen hier last van?

Het zou ook kunnen dat ik per ongeluk iets in de instellingen heb gewijzigd, maar ik zou even niet weten wat. NFC staat in ieder geval aan en bankpassen zijn gekoppeld in Google Wallet.

Wat info waar iemand mogelijk iets mee kan:
Toestel is een Samsung S23 Ultra
One UI 6.0 / Android 14
Google Play-systeemupdate 1 september 2023
Niv. Android-beveiligingspatch 1 december 2023
Geen root of iets dergelijks, allemaal originele Samsung firmware/ROM

Bank: Rabobank, particuliere passen (privé rekening en EO-rekening zijn gekoppeld in Google Wallet, beide werken niet).

Wat heb ik zelf al geprobeerd:
- Google Wallet heeft de nieuwste update
- Google Play-systeemupdate kan geen nieuwere update vinden
- Cache en gegevens van Google Wallet gewist, app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd
- bankpassen verwijderd uit Google Wallet en weer toegevoegd

Mocht iemand nog tips hebben wat te doen, dan hoor ik het graag.
Ik moest een aantal weken geleden wel opeens mijn pas opnieuw koppelen, maar daarna werkte deze weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:44
Of-Aaargh schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 07:32:
[...]

Het zijn toch echt de jpg foto's die verscherpt worden. Ook als 'Foto verzachten" hoog staat (wat in feite verscherping op 'laag' is). Raw is de foto zoals die uit de sensor komt. Ik denk dat we het afgelopen decennium te veel gewend zijn aan oververscherpte foto's van telefoons, omdat we niet meer zoveel zelfgemaakte foto's uit fotocamera's zien. Ik denk tegenwoordig ook vaak als ik foto's maak met mijn Fujifilm camera 'oh die foto's zijn toch best heel soft'.
Hmm dat zou inderdaad heel goed kunnen, mijn 'standaard' is door de automatische bewerking op de telefoon dus gewoon verpest. Jaren geleden heb ik al mijn DSLR spul verkocht omdat ik merkte dat ik het vaak links liet liggen en lekker met de telefoon plaatjes stond te schieten. Ik heb 'foto's verzachten' nu wel op hoog gezet, thnx voor de tip!

Overigens heb ik ook een Fujifilm, een X-S10 gekocht bij release met een prime lens. Geweldig spul maar die ligt al anderhalf jaar in de kast.. Ik zit nu door de originele foto's te scrollen en dat is toch wel heel nice, scherper dan de raw Samsung foto's maar inderdaad ook niet zo scherp als de bewerkte Samsung jpg's. Die Fuji toch maar weer eens afstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boratnl schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:25:
Passen helemaal verwijderen uit Google Wallet app, toestel herstarten, en dan 1 pas opnieuw toevoegen, testen of die werkt, en dan pas de 2de pas opnieuw toevoegen en testen dat die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Bij mijn S23 Ultra nu een paar dagen dat ik geen foto’s meer kan maken door commando’s Smile of Cheese. Instellingen uitgezet, camera gestopt en weer gestart, instellingen weer aangezet. Maar helaas, hij verrekt het. Heeft altijd goed gewerkt.
En dan lees je continu over AI. Laat ze eerst zorgen dat de huidige techniek eens goed werkt.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
wvexeltweakers schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:01:
Bij mijn S23 Ultra nu een paar dagen dat ik geen foto’s meer kan maken door commando’s Smile of Cheese. Instellingen uitgezet, camera gestopt en weer gestart, instellingen weer aangezet. Maar helaas, hij verrekt het. Heeft altijd goed gewerkt.
En dan lees je continu over AI. Laat ze eerst zorgen dat de huidige techniek eens goed werkt.
Cameragegevens ook al eens helemaal gewist (opslag, gegevens wissen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

13art schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:40:
[...]

Cameragegevens ook al eens helemaal gewist (opslag, gegevens wissen)?
Vandaag maakte ik weer foto’s en werkte het weer als vanouds.
Gevalletje selectieve doofheid?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:28
wvexeltweakers schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:58:
[...]

Vandaag maakte ik weer foto’s en werkte het weer als vanouds.
Gevalletje selectieve doofheid?
Oost Zuid Koreaans doof......

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boratnl
ascent schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:18:
[...]

Ik las het niet in je lijst maar heb je al eens gereboot?
Ik was ervan uitgegaan dat ik de telefoon met het uitproberen van verschillende instellingen en het zoeken naar updates tussendoor ook wel een keer opnieuw opgestart zou hebben. Ik betwijfel alleen of ik dat nou wel echt gedaan heb.

Inmiddels werkt het allemaal weer namelijk en dat is niet na het (bewust) aanpassen van instellingen of iets dergelijks. Behoorlijke kans dat het dus gewoon de reboot was die nodig was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 00:19
zijn er hier die gaan upgraden naar de s24U ?

ik lees op veel sites dat het de moeite niet gaat zijn

ik lees wel dat ze software support gaan upgraden dus ben benieuwd(zo kan ik de s23U langer houden :*) 8) )

en ook een aantal functies van de s24 ,ook naar de s23 gaan komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vincent91 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:22:

ik lees wel dat ze software support gaan upgraden dus ben benieuwd(zo kan ik de s23U langer houden :*) 8) )

Ach, als je niet tevreden bent of het nieuwste rond AI wil, en je hebt genoeg budget (ik schat 600-800 Euro bijleggen), is het de moeite waard.
Zelf zie ik nog geen goede verleiding, maar kijk vooral in de S24 prijzen en ervaring topics en nieuwsberichten, misschien dat je je alsnog laat overtuigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 20:59
Ik heb zojuist mijn S23+ binnengekregen. Mijn vorige telefoon was een S21FE. Zelfde simkaart op het KPN netwerk.

Op mijn 23+ heb ik echter geen Beller-id en antispam. De optie bestaat gewoon niet. Waardeloos want dit scheelde mij heel veel spam/telemarketing. Heeft iemand enig idee hoe ik dit wel tevoorschijn kan krijgen?

S21FE:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vGfM3Uq.jpg

S23+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bxBQWPd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:32
Lennyz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:16:
Ik heb zojuist mijn S23+ binnengekregen. Mijn vorige telefoon was een S21FE. Zelfde simkaart op het KPN netwerk.

Op mijn 23+ heb ik echter geen Beller-id en antispam. De optie bestaat gewoon niet. Waardeloos want dit scheelde mij heel veel spam/telemarketing. Heeft iemand enig idee hoe ik dit wel tevoorschijn kan krijgen?

S21FE:

[Afbeelding]

S23+

[Afbeelding]
Is de app bijgewerkt? Mijn nieuwe S23 heeft het ook ertussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 10:54
Lennyz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:16:

S21FE:

[Afbeelding]

S23+

[Afbeelding]
Op mijn S23 (niet plus en geen ultra dus) is het gewoon aanwezig, welke CSC heb jij?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duq2wu2UzWfnGQVAvmv7GFqTNFQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5oa9QvsEoPzsR04qbznZHza.jpg?f=fotoalbum_large

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
FastForwardNL schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:20:
[...]

Is de app bijgewerkt? Mijn nieuwe S23 heeft het ook ertussen staan.
Voor zover ik kan zien wel. Heel bijzonder dat het bij mij niet eens zichtbaar is.
Koldur schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:20:
[...]

Op mijn S23 (niet plus en geen ultra dus) is het gewoon aanwezig, welke CSC heb jij?
[Afbeelding]
CSC: S916BOXM3BWJM
Model: SM-S916B/DS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Lennyz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:25:
[...]

Voor zover ik kan zien wel. Heel bijzonder dat het bij mij niet eens zichtbaar is.

[...]

CSC: S916BOXM3BWJM
Model: SM-S916B/DS
Je hebt geen Nederlandse model/CSC op jouw telefoon staan (OXM is Zwitserland/Oostenrijk). Als die op bijvoorbeeld XXU komt, vermoed ik dat het wel beschikbaar is.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Koldur schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:27:
[...]

Je hebt geen Nederlandse model/CSC op jouw telefoon staan (OXM is Zwitserland/Oostenrijk). Als die op bijvoorbeeld XXU komt, vermoed ik dat het wel beschikbaar is.
Dat meen je.....Ik heb het gewoon bij Belsimpel gekocht. Wat een gezeik weer.

Welke CSC moet ik flashen? Het is alweer heel lang geleden dat ik met Odin iets heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Lennyz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:30:
[...]

Dat meen je.....Ik heb het gewoon bij Belsimpel gekocht. Wat een gezeik weer.

Welke CSC moet ik flashen? Het is alweer heel lang geleden dat ik met Odin iets heb gedaan.
Ik zou eerst maar eens contact met Belsimpel opnemen, dit is grijze import en horen ze netjes op te lossen. Iemand die in het forum hier zat en helaas inmiddels overleden is, was daar erg informatief over. Helaas blijft Belsimpel dit doen.
Ik heb dat toen ook gehad, mijn telefoon retour gestuurd en een NL versie gekregen na klagen.

CSC flashen kan een hoop gedoe opleveren, raad ik je pas aan als Belsimpel niet thuisgeeft. Zou geen probleem mogen zijn, maar beter voorkomen dan genezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Koldur op 08-01-2024 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Koldur schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:32:
[...]

Ik zou eerst maar eens contact met Belsimpel opnemen, dit is grijze import en horen ze netjes op te lossen. Iemand die in het forum hier zat en helaas inmiddels overleden is, was daar erg informatief over. Helaas blijft Belsimpel dit doen.
Ik heb dat toen ook gehad, mijn telefoon retour gestuurd en een NL versie gekregen na klagen.

CSC flashen kan een hoop gedoe opleveren, raad ik je pas aan als Belsimpel niet thuisgeeft. Zou geen probleem mogen zijn, maar beter voorkomen dan genezen.
Ik vind het ook wel weer leuk om een beetje te klooien met m'n telefoon. Welke CSC heb jij en welke provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Lennyz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:39:
[...]

Ik vind het ook wel weer leuk om een beetje te klooien met m'n telefoon. Welke CSC heb jij en welke provider?
XXU van KPN, volgens mij is XXU standaard voor NL/Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Koldur schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:40:
[...]

XXU van KPN, volgens mij is XXU standaard voor NL/Benelux.
Moet ik het dan veranderen naar XXU of EUX?

Ik zie het al.

[ Voor 5% gewijzigd door Lennyz op 08-01-2024 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Lennyz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:17:
[...]

Moet ik het dan veranderen naar XXU of EUX?
Je kunt simpelweg beide proberen, wees er wel van bewust dat je een factory reset krijgt bij een swap van CSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Koldur schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:18:
[...]

Je kunt simpelweg beide proberen, wees er wel van bewust dat je een factory reset krijgt bij een swap van CSC.
Ik ga toch maar even met Belsimpel bellen. Met SamFw Tool 4.8.1 lukt het dus niet om de CSC te wijzigen. Het uitvoeren van de exploit lukt niet.

Update:
Ik ga de telefoon retour sturen naar Belsimpel. Laatste keer dat ik hier een telefoon heb besteld. Wat een gedoe om een paar euro te besparen.

Update2:
Toch kan ik er niet tegen. Is het niet meer mogelijk om een CSC te wijzigen zoals vroeger? Zijn er nog andere manieren mogelijk die geen root nodig hebben en geen SamFW Tool?

[ Voor 31% gewijzigd door Lennyz op 08-01-2024 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Lennyz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:37:
[...]

Ik ga toch maar even met Belsimpel bellen. Met SamFw Tool 4.8.1 lukt het dus niet om de CSC te wijzigen. Het uitvoeren van de exploit lukt niet.

Update:
Ik ga de telefoon retour sturen naar Belsimpel. Laatste keer dat ik hier een telefoon heb besteld. Wat een gedoe om een paar euro te besparen.

Update2:
Toch kan ik er niet tegen. Is het niet meer mogelijk om een CSC te wijzigen zoals vroeger? Zijn er nog andere manieren mogelijk die geen root nodig hebben en geen SamFW Tool?
Normaal kon het altijd met Odin, even zoeken of dat nog zo is, maar met de S22 was dat wel het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-09 04:52
Koldur schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:32:
[...]

Ik heb mijn S23 Ultra ook via Belsimpel en heb ook csc OXM. Bij mij is caller id en spam gewoon beschikbaar. Lijkt dus gewoon over een update oid te gaan hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Koldur schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:27:
[...]

Mijn telefoon is OXM EUX en is via Samsung zelf aangeschaft. Nu beslaat de EUX versie een groot deel van Europa. OXM is de Multi-CSC of Primary CSC.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ik had even een search gedaan, daaruit leek OXM om Oostenrijk en Zwitserland te gaan en daarbij de ervaringen van grijze import in het verleden was dit voor mij de conclusie.
Bedankt voor de aanvulling, vreemd dat het dan bij jullie wel werkt, maar moet dus een oplossing voor te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

De 10e kan het gebeuren!...Is een bekende reclame uitspraak.
Zolang de zilvervloot of grote rode truck nog niet bij mijn in de straat staat ga ik niet elk jaar een nieuwe variant kopen.
Of hij moet toevallig het gaan begeven op zaken die niet onder de garantie vallen.
De S25 varianten krijgen weer een heel nieuw ontwerp volgends de geruchten. Dus daar kijk ik voorlopig naar uit.

Het enige voordeel van de S24 Ultra is het vlakke scherm. (Het huidige scherm is een ramp met screen protectors)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:01

Reley

Zoom Zoom

Koldur schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:39:
Ik had even een search gedaan, daaruit leek OXM om Oostenrijk en Zwitserland te gaan en daarbij de ervaringen van grijze import in het verleden was dit voor mij de conclusie.
Bedankt voor de aanvulling, vreemd dat het dan bij jullie wel werkt, maar moet dus een oplossing voor te vinden zijn.
Vorige week mijn S23u op de ILO CSC gezet via SamFW.
Ging vlekkeloos, en nu kan ik ook gesprekken opnemen, beller ID/Spam bleef gewoon aan. enkel Samsung Pay zou nu niet meer werken, maar gebruik ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
donleo123 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:14:
[...]

Ik heb mijn S23 Ultra ook via Belsimpel en heb ook csc OXM. Bij mij is caller id en spam gewoon beschikbaar. Lijkt dus gewoon over een update oid te gaan hier?
Ik vraag het mij toch af. Via ADB krijg ik te zien dat het een model voor de Griekse markt is. Heb jij Samsung alle toestemmingen gegeven bij het installeren? Ik heb die geweigerd, maar volgens mij heb ik hetzelfde gedaan bij mijn S21FE.

Ik zie overigens geen enkele update die ik nog zou kunnen doen.
Reley schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:49:
[...]

Vorige week mijn S23u op de ILO CSC gezet via SamFW.
Ging vlekkeloos, en nu kan ik ook gesprekken opnemen, beller ID/Spam bleef gewoon aan. enkel Samsung Pay zou nu niet meer werken, maar gebruik ik toch niet.
Bijzonder want bij mij werkt het dus gewoon niet. De connectie is succesvol en er wordt ook het testscherm geopend via adb, maar daarna is het dus niet gewijzigd.

[ Voor 3% gewijzigd door Lennyz op 09-01-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lennyz schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:20:
[...]
Bijzonder want bij mij werkt het dus gewoon niet. De connectie is succesvol en er wordt ook het testscherm geopend via adb, maar daarna is het dus niet gewijzigd.
Goede backup maken (inclusief zaen naar cloud of lokale computer synchroniseren), fabrieksinstellingen reset, geen backup terugzetten, alles ccepteren aanpassing maken, testen dat het werkt, dan weet je dat op dat moment alles goed is.

Dan de backup terugzetten, zit er iets mis is de backup van de oude instellingen een probleem en moet je handmatig zaken synchroniseren.

Heb je het compleet werkende kun je eventueel rechten intrekken waar je denkt te veel toestemming gegeven te hebben. Gaat dat ergens mis zet je op dat moment die specifieke rechten weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
swhnld schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:05:
[...]

Goede backup maken (inclusief zaen naar cloud of lokale computer synchroniseren), fabrieksinstellingen reset, geen backup terugzetten, alles ccepteren aanpassing maken, testen dat het werkt, dan weet je dat op dat moment alles goed is.

Dan de backup terugzetten, zit er iets mis is de backup van de oude instellingen een probleem en moet je handmatig zaken synchroniseren.

Heb je het compleet werkende kun je eventueel rechten intrekken waar je denkt te veel toestemming gegeven te hebben. Gaat dat ergens mis zet je op dat moment die specifieke rechten weer aan.
Ik heb de telefoon gefactory reset, geen accounts ingesteld, geen backups teruggezet en nog steeds verschijnt er geen beller-id en antispambeveiliging.

Samsung phone app:
Versie: 15.0.42
Oproepversie: 15.0.00.99
Oproepinstellingen versie: 15.0.00.83

Welke versie hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Lennyz schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:27:
[...]

Ik heb de telefoon gefactory reset, geen accounts ingesteld, geen backups teruggezet en nog steeds verschijnt er geen beller-id en antispambeveiliging.

Samsung phone app:

Precies dezelfde versienummers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

[...]

Samsung phone app:

Zelfde versie hier, beide opties beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennyz
Koldur schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:03:
[...]

Precies dezelfde versienummers hier.
The Executer schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:03:
[...]

Zelfde versie hier, beide opties beschikbaar.
Ik bestel wel de S23+ bij Samsung.com en dan ga ik vergelijken. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik iets verkeerd instel. Niet na een factory reset zonder dat ik ook maar iets instel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Lennyz schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:05:
[...]

[...]

Ik bestel wel de S23+ bij Samsung.com en dan ga ik vergelijken. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik iets verkeerd instel. Niet na een factory reset zonder dat ik ook maar iets instel.
Laat even weten hoe het is afgelopen, hoop dat je het voor elkaar krijgt (wat wel moet lukken denk ik zomaar ;) ). Die spam functie is in ieder geval heel fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Samsung phone app:

Je moet wel inloggen met Samsung account en rechten toekennen voor dataverzameling, ze moeten die data immers delen om de anti spam te detecteren, en daarvoor moet je toestemming hebben gegeven.

En vergeet ook niet via de Galaxy Store alles te updaten....

[ Voor 5% gewijzigd door swhnld op 09-01-2024 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
swhnld schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:13:
[...]

Je moet wel inloggen met Samsung account en rechten toekennen voor dataverzameling, ze moeten die data immers delen om de anti spam te detecteren, en daarvoor moet je toestemming hebben gegeven.

En vergeet ook niet via de Galaxy Store alles te updaten....
Ik heb nogmaals een reset gedaan. Ik heb de volgende stappen ondernomen:

- Simkaart eruit
- Factory Reset
- Geen backup teruggezet
- Alleen Samsung account aangemeld en op alles toestemming verleend
- Apps geupdate via Samsung Store en Playstore

Geen verschil. Het verschijnt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lennyz schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:52:
[...]

Ik heb nogmaals een reset gedaan. Ik heb de volgende stappen ondernomen:

- Simkaart eruit
- Factory Reset
- Geen backup teruggezet
- Alleen Samsung account aangemeld en op alles toestemming verleend
- Apps geupdate via Samsung Store en Playstore

Geen verschil. Het verschijnt gewoon niet.
En CSC is gewoon EUX/EUX/EUX? (Instellingen - info telefoon - Softwaregegevens - Softwareversie serviceprovider)?

Anders hier een topic om je wegwijs te maken (lees even de 3 pagina's door om een idee te krijgen) https://xdaforums.com/t/s...change-questions.4600753/

[ Voor 23% gewijzigd door swhnld op 09-01-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho

Absoluut geen upgrade. Voor mij gevoel heb ik de S23 nog maar een maandje maar gewoon een top ding. Nog super snel ook, geen schade. Dus de S24 lijn skip ik en ik zie wel of de S25 later de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
swhnld schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:58:
[...]

En CSC is gewoon EUX/EUX/EUX? (Instellingen - info telefoon - Softwaregegevens - Softwareversie serviceprovider)?

Anders hier een topic om je wegwijs te maken (lees even de 3 pagina's door om een idee te krijgen) https://xdaforums.com/t/s...change-questions.4600753/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FfmX4Sc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tYJHGD7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Hieruit blijkt dat je toch de EUX CSC hebt, sorry voor mijn eerdere aanname, die klopte dus niet. Ik vermoed dat swhnld het aan het juiste eind heeft: swhnld in "[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie"

Heb je dat al gecontroleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Lennyz Ik kom als mogelijke oplossing tegen om de catch van 'Hiya service' te legen.
Je vindt deze als het goed is onder:
Instellingen -> apps. Hierin moet je wel aangeven dat systeem apps weergegeven dienen te worden (door de schakelaar aan te vinken onder het iscoontje achter de tekst apps). Als de systeem apps weergegeven worden kun je ook zoeken op de tekst Hiya service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Gegevens via ADB:

Model : SM-S916B
CSC : EUX
AP version : S916BXXS3BWKC
BL version : S916BXXU3BWJM
CP version : S916BXXS3BWKC
CSC version : S916BOXM3BWJM
Lock status : NONE
Country : GR
MCC : 204,
MNC : 08,
USB mode : AT,MTP
Android version : 14
FRP status : UNLOCK
Firmware : https://samfw.com/firmware/SM-S916B/EUX
Koldur schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:58:
[...]

Hieruit blijkt dat je toch de EUX CSC hebt, sorry voor mijn eerdere aanname, die klopte dus niet. Ik vermoed dat swhnld het aan het juiste eind heeft: swhnld in "[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie"

Heb je dat al gecontroleerd?
Ja ik heb inderdaad EUX. De permissies heb ik ook geprobeerd. Volledig lege install waarbij ik bij alles voor volledige permissies heb gekozen.
Gismo1979 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:01:
@Lennyz Ik kom als mogelijke oplossing tegen om de catch van 'Hiya service' te legen.
Je vindt deze als het goed is onder:
Instellingen -> apps. Hierin moet je wel aangeven dat systeem apps weergegeven dienen te worden (door de schakelaar aan te vinken onder het iscoontje achter de tekst apps). Als de systeem apps weergegeven worden kun je ook zoeken op de tekst Hiya service.
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd. Echter Hiya service was en blijft 0kb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toonstra
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 15:01
Jouw country geeft GR aan, bij mij geeft hij NL.
Zou dat iets kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Lennyz kun je nog omruilen?
Hier een soortgelijk verhaal met als oplossing toestel vervanging:
https://forum.kpn.com/toe...iging-kan-niet-aan-581371

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennyz
toonstra schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:05:
Jouw country geeft GR aan, bij mij geeft hij NL.
Zou dat iets kunnen zijn?
Ja ik denk het. GR = Griekenland. Dat is het enige verschil dat ik kan vinden. Als blijkt dat daardoor ik bepaalde opties mis dan ga ik nooit meer iets bij Belsimpel bestellen.
swhnld schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:41:
@Lennyz kun je nog omruilen?
Hier een soortgelijk verhaal met als oplossing toestel vervanging:
https://forum.kpn.com/toe...iging-kan-niet-aan-581371
Thanks! Ik had deze ook gevonden. Het zal mij niets verbazen als ook dat toestel uit het buitenland is geïmporteerd en gewoon als 'normaal' verkocht. Bij dat geval is de optie wel zichtbaar, maar kan het niet worden aangezet. Bij mij is de hele optie niet zichtbaar.

Morgen ontvang ik als het goed is een nieuwe via Samsung.com (wel de 512gb ipv 256gb). Dan ga ik ze naast elkaar leggen, beide factory resetten, op beide precies dezelfde stappen uitvoeren en dan ga ik zien of bij degene van Samsung.com wel de optie verschijnt. Daarna stuur ik 1 van beide weer retour.

[ Voor 5% gewijzigd door Lennyz op 09-01-2024 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:29
Vraagje. Ik wil dat mijn s23 unlockt zonder dat ik op ok hoef te drukken naar invoeren van de pin. Ik zie echter niet waar ik dat in kan stellen. Op internet vind ik manieren maar mijn telefoon geeft die optie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

vangoghnl schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:31:
Vraagje. Ik wil dat mijn s23 unlockt zonder dat ik op ok hoef te drukken naar invoeren van de pin. Ik zie echter niet waar ik dat in kan stellen. Op internet vind ik manieren maar mijn telefoon geeft die optie niet.
Ik had (met nadruk op had...) het ook ingesteld staan. Ik kreeg een keer de optie nadat ik mijn telefoon had ontgrendeld. Zojuist geprobeerd voor je door mijn pincode opnieuw in te stellen... en nu kan ik het niet meer :-( ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Sinds Android 14 kan dat niet meer. Vind het ook vreemd dat ze dit verwijderd hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Het blijkt dat de limiet hiervoor is verhoogd van 4 naar 6 cijfers. Zodra ik 6 cijfers invul als nieuwe pincode krijg ik de optie te zien, maar alleen bij de eerste pin, niet bij de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:29
Klopt het is inderdaad 6 geworden. Krijg het ook als ik er 6 invoer. Wat een gezeik! Als ik 6 cijfer in moet vullen kan ik net zo goed op oké drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-09 07:44
Mijn S23 heeft een raar probleem. De telefoon gaat vaak (bijna nooit) automatisch in- of uit de slaapstand op de ingestelde tijd.

Ik heb alle machtigingen gegeven, maar het werkt heel onbetrouwbaar.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qC0lDEUb6cTejHoCmjZVM_PkUss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1prkqXgAvddCftmaM7nMxxy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Msw5xLrzlSyb3xDMsbHPuI_y0mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BGfN9kSzBm7b84GnSlIkL7Mp.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe dit op te lossen?

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee niet echt, behalve verwijderen en opnieuw instellen. Al heeft dat voor het aanpassen van volumes bij een bepaalde bluetooth koppeling en de volumes weer terugzetten wanneer ontkoppelen van de bluetooth verbinding niet geholpen. Daar gaat ook regelmatig niet helemaal goed.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EsDeKa
  • Laatst online: 15:22
Er is een truc om het met OneUI6 te doen, heb ik op een S22 nog vorige week gedaan.
  1. Start met nieuwe pincode in te stellen
  2. Vul je pincode van 4 cijfers in
  3. Voeg nog 2 willekeurige cijfers toe, de optie verschijnt om te confirmen zonder OK te tappen
  4. Zet de optie UIT
  5. Zet de optie terug AAN
  6. Verwijder de twee laatste cijfers weer
  7. continue, confirm etc.
Als je de optie uit en aan tikt, blijft deze intern aanstaan als je teruggaat naar een 4-pincode (ook al verdwijnt de UI).

De optie bleef ook aanstaan als ik op men oude S22 de upgrade deed naar OneUI6, en dan migratie naar S23 via Smart Switch.
Pagina: 1 ... 37 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos