Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
Venix1990 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:58:
Vingerscan blijft drama. Mijn eerste samsung telefoon. Hiervoor altijd sony gehad en werkte vlekkeloos. Dit is echt 3x niks bij samsung.. gaat vaak fout
Weinig last van om eerlijk te zijn. Gaat meestal zonder problemen. En heb er ook nog een screenprotector op zitten.

De techniek die Samsung gebruikt is wel anders dan die van Sony. Wat je kan proberen is alle vingerafdrukken die opgeslagen zijn verwijderen. Daarna opnieuw inleren en bij de eerste bij het inleren om en om de ene duim en dan de andere. Vervolgens nog een tweede keer inleren via hetzelfde principe. Dus voor één ingeleerde vingerafdruk gebruik je dus beide duimen.

Ongeveer zo dus

[ Voor 41% gewijzigd door 13art op 30-11-2023 22:30 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:18
Heb de s20, s21 en nu s23 gehad en nooit issues gehad met de vinger afdruk scanner. Sterker nog, ben daar zwaar te raden over. Werkt snel, perfect.

Denk dat je wel even goed je diverse afdrukken moet maken dus elke stand mee pakken. Dus niet een paar afdrukken op dezelfde manier maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 30-11-2023 23:17 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:23
Ik heb een probleem met het automatisch uitzetten van de inlogbeveiliging.

Ik gebruik Modes and Routines om op basis van een verbinding met mijn wifi netwerk een Routine te triggeren. Deze routine zet de inlogbeveiliging uit.

Ongeveer 80% van de tijd werkt dit prima, maar soms ook niet. Ik ben dan wel verbonden met het netwerk, maar de routine triggered niet. Het opnieuw verbinden met het wifi netwerk middels aan- en uitzetten van de mobiele wifi of airplane mode werkt ook niet. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
banaliteit schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:24:
Ik heb een probleem met het automatisch uitzetten van de inlogbeveiliging.

Ik gebruik Modes and Routines om op basis van een verbinding met mijn wifi netwerk een Routine te triggeren. Deze routine zet de inlogbeveiliging uit.

Ongeveer 80% van de tijd werkt dit prima, maar soms ook niet. Ik ben dan wel verbonden met het netwerk, maar de routine triggered niet. Het opnieuw verbinden met het wifi netwerk middels aan- en uitzetten van de mobiele wifi of airplane mode werkt ook niet. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Iemand hier ervaring mee?
Niet specifiek dit, maar wel dat de routines niet feilloos zijn. Zelf soms issues met het automatisch regelen van diverse volumes bij het verbinden met epcifieke bluetooth apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Venix1990 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:58:
Vingerscan blijft drama. Mijn eerste samsung telefoon. Hiervoor altijd sony gehad en werkte vlekkeloos. Dit is echt 3x niks bij samsung.. gaat vaak fout
Hangt een beetje af van meerdere factoren.

Mijn partner heeft vanaf dag 1 nul issues met de scanner, ik non stop.

En vingers opnieuw scannen zoals bepaalde video's vertellen helpt bij mij voor enkele dagen, daarna heb ik weer scanner issues (met en zonder screen protector)

Lang verhaal kort, ik kwam op ten duur achter dat ik gewoon problemen heb met scanners onder scherm, weinig aan te doen in mijn geval, en ik verwacht dat de S23 (base) die ik volgende week binnen krijg hetzelfde problemen zal hebben als mijn huidige S22U.

Ik zo graag de normale scanners weer terug zien, maar dat ik zie helaas niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mizgala28 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:31:
[...]

Hangt een beetje af van meerdere factoren.

Mijn partner heeft vanaf dag 1 nul issues met de scanner, ik non stop.

En vingers opnieuw scannen zoals bepaalde video's vertellen helpt bij mij voor enkele dagen, daarna heb ik weer scanner issues (met en zonder screen protector)

Lang verhaal kort, ik kwam op ten duur achter dat ik gewoon problemen heb met scanners onder scherm, weinig aan te doen in mijn geval, en ik verwacht dat de S23 (base) die ik volgende week binnen krijg hetzelfde problemen zal hebben als mijn huidige S22U.

Ik zo graag de normale scanners weer terug zien, maar dat ik zie helaas niet gebeuren.
Bijna elke telefoon heeft een 'normale' fps (ik dacht) alleen samsung gebruikt een ultrasone fps.

De ultrasone scanner is wel erg gevoelig voor wanneer er iets van vuil op de vinger zit.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 01-12-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:23
13art schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:03:
[...]

Niet specifiek dit, maar wel dat de routines niet feilloos zijn. Zelf soms issues met het automatisch regelen van diverse volumes bij het verbinden met epcifieke bluetooth apparaten.
Ik was initieel positief verrast door de mogelijkheden van Samsung Mode en Routine. Voorheen gebruikte ik Tasker om van alles en nog wat te automatiseren. Ik overweeg nu weer om de automatisering met Tasker te gaan doen. Maar ja, ik denk dat ik het unlocken daadwerkelijk via de Samsung API moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
13art schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:13:
[...]

Bijna elke telefoon heeft een 'normale' fps (ik dacht) alleen samsung gebruikt een ultrasone fps.

De ultrasone scanner is wel erg gevoelig voor wanneer er iets van vuil op de vinger zit.
Met normaal doel ik op een fysieke scanner zoals telefoons vroeger hadden en wat Sony nu nog heeft.

Mijn iPad heeft een fysieke scanner en die werkt voor mij vlekkeloos, en alle android telefoons die ik vroeger ermee had deden het ook zonder problemen.

Van de week nog mijn oude LG uit de la gehaald vanwege paar bestanden erop, de scanner daarvan deed het direct en de toestel ging probleemloos unlocken, ondanks dat de toestel al paar maanden in de la ligt sinds laatste gebruik.

Ondertussen meerdere telefoons met scanner onder het scherm geprobeerd en daar heb ik steeds issues mee, dus daarmee heb ik het gewoon mee opgegeven (en Sony telefoons zie ik niet als een optie)

Dan maar steeds de patroon vegen, want faceunlock is op iPhones na niet echt een veilige optie tegenwoordig.

Maar dat is mijn ervaring, mijn partner heeft er geen last van, en meerdere mensen die ik ken ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 01-12-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:28:
[...]

Met normaal doel ik op een fysieke scanner zoals telefoons vroeger hadden en wat Sony nu nog heeft.
Die zijn capacitatief ja. Die onder het scherm zijn optisch of ultrasoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-08 15:22
Sinds vandaag krijg ik geen optie meer voor bestand overdracht als ik de usb c kabel van mijn s23 ultra in de pc stop.

Voorheen kreeg ik een melding en als ik naar beneden swipte dan kon ik bestand overdracht kiezen. Weet iemand hoe ik dit kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:38
Chris499 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:44:
Sinds vandaag krijg ik geen optie meer voor bestand overdracht als ik de usb c kabel van mijn s23 ultra in de pc stop.

Voorheen kreeg ik een melding en als ik naar beneden swipte dan kon ik bestand overdracht kiezen. Weet iemand hoe ik dit kan instellen?
Bij Developer options -> Default USB configuration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
japie06 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:55:
[...]

Bij Developer options -> Default USB configuration.
Bedankt. Daar aan gezet. Helaas ondersteund mijn usb poort nu nog steeds alleen maar opladen.

Is er dan weer iets stuk? Vorige maand nog mijn telefoon naar Samsung opgestuurd omdat die niet meer oplade via USB. Toen hebben ze er een nieuwe pcb in gezet en werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 10:54
Chris499 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:41:
[...]

Bedankt. Daar aan gezet. Helaas ondersteund mijn usb poort nu nog steeds alleen maar opladen.

Is er dan weer iets stuk? Vorige maand nog mijn telefoon naar Samsung opgestuurd omdat die niet meer oplade via USB. Toen hebben ze er een nieuwe pcb in gezet en werkte het weer.
Misschien iets in jouw oplaadkabel wat de poort defect maakt op de S23? Als het na een nieuw PCB snel weer gebeurt, is de kans daarop wel aanwezig.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:14
Koldur schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:16:
[...]

Misschien iets in jouw oplaadkabel wat de poort defect maakt op de S23? Als het na een nieuw PCB snel weer gebeurt, is de kans daarop wel aanwezig.
Ja ik heb een keer andersom gehad.
Een telefoon in stromende regen moeten opladen resulterend in wat kortsluiting waardoor de pinnetjes van de telefoon wat slecht waren geworden. Later door dit probleem met slechte pinnen een keer forse rook/smeulende poort gehad wat ik gelukkig net op tijd zag gebeuren. Sinds die tijd kon je nog wel opladen maar elke 2 maanden deden de kabels het niet meer en waren ze ook zichtbaar aangebakken. Na een tijdje werd het eveuvel zo erg met haperende laadsessies de pcb zelf maar vervangen. Sindsdien deed hij het weer als nieuw en had ik ook geen vroeg stervende laadkabels meer. Die kabels ook nooit meer gebruikt op andere toestellen omdat ik ook 1x daarmee een ander Electronica oplaadpoort heb weten te vernielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ben ik zo blind, of kun je met Android 14 de quick settings niet meer herordenen? Als je het wel kunt, waar en hoe?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustRickvD
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-08 16:31
Koldur schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:21:
Ben ik zo blind, of kun je met Android 14 de quick settings niet meer herordenen? Als je het wel kunt, waar en hoe?
Je swiped zoals normaal de quick settings panel helemaal open, dan staat er rechts boven in een potlootje.
Als je die ingedrukt hebt krijg je twee opties om te bewerken:
  • Full
Top is alleen de rij met toggles die je ziet bij je notifcation panel, en full als je de hele quick settings panel wilt bewerken.
In jouw geval klik je dus bij de full option op edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
Koldur schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:16:
[...]

Mijn vrouw gebruikt dezelfde lader met haar fold4. Zij heeft nergens last van.

Bijzonder dit. Als die 3 keer stuk gaat dan krijg je volgens mij een nieuwe. Als volgend jaar de s23 niet meer beschikbaar is krijg ik de s24.

[ Voor 14% gewijzigd door Chris499 op 02-12-2023 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
JustRickvD schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:59:
[...]

Je swiped zoals normaal de quick settings panel helemaal open, dan staat er rechts boven in een potlootje.
Als je die ingedrukt hebt krijg je twee opties om te bewerken:
  • Full
Top is alleen de rij met toggles die je ziet bij je notifcation panel, en full als je de hele quick settings panel wilt bewerken.
In jouw geval klik je dus bij de full option op edit.
Super, ik had daar glad overheen gekeken haha. Nu uiteraard gelukt, dank je!

EDIT:
Ben er overigens achter waardoor ik het eerst niet zag, als je in landscape mode dit wil doen, dan komen die opties niet naar voren. Alleen in portait mode. Ik deed het altijd in landscape en toevallig die keer in portait mode.
Wel een foutje van het menu dus, als je altijd landscape mode gebruikt ga je het nooit zien. Dan kun je in rondjes blijven kijken haha.

[ Voor 22% gewijzigd door Koldur op 03-12-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19:40

g86

Iemand ervaring met de hersteldienst van Samsung? Ze werken samen met Dynafix en door de Google reviews krijg ik schrik als ik mijn S23 Ultra zou opsturen voor herstelling binnen garantie voor die witte hot pixel in de sensor van mijn hoofdcamera (zie hoger voor info).
Ik twijfel dus enorm om die niet te laten herstellen en dan op 17 januari 2024 de S24 Ultra te bestellen met trade-in van mijn S23 Ultra. Wel pijnlijk voor mijn portemonnee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:29
Hier echt alleen maar slechte ervaringen met dynafix.

1ste keer defecte laadport.
Heb hem leterlijk 3x terug moeten sturen en nog was het toestel defect. Uiteindelijk was belsimpel er klaar mee en mocht ik een ander toestel uitzoeken.

2de keer
Poco f2 ook laadpoort probleem (bekend probleem bij dat toestel) wilden ze niet oplossen in de garantie omdat er een minuscuul krasje op het scherm zat dus eifen schuld. Opnieuw heeft belsimpel het goed opgelost. Naar andere reparateur gestuurd voor second opinie. En defect zou niet te wijten zijn aan het kleine krasje dus daar gerepareerd onder garantie.

3de keer defecte trilmotor galaxy s22
Dit keer zou het geen garantie zijn vanwege lakbeschadiging aan de rand van de telefoon. (Komt door zand/stof tussen telefoon en beschermcase niets ernstigs) opnieuw heeft belsimpel second opinie laten doen. En is de telefoon binnen garantie vervangen.

Tevreden over belsimpel. Maar dat dynafix kunnen niet repareren. Of weigeren garantie uit te voeren. Echt een belachelijk bedrijf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g86

g86

Hmmm, mijn goesting om het op te sturen naar Dynafix (via Samsung) wordt met de dag kleiner.
Waarom wordt over zulke dingen eens niet een artikeltje geschreven? Sjah ...
Nog iemand ervaringen?
Ben benieuwd wat mijn trade-in waarde is bij de release van de S24 Ultra. Vandaag is die blijkbaar net geen 500 euro op de Samsung webshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
g86 schreef op zondag 3 december 2023 @ 23:34:
Hmmm, mijn goesting om het op te sturen naar Dynafix (via Samsung) wordt met de dag kleiner.
Nog iemand ervaringen?
Ben benieuwd wat mijn trade-in waarde is bij de release van de S24 Ultra. Vandaag is die blijkbaar net geen 500 euro op de Samsung webshop.
Wordt Samsung member, registreer je voor de release, en krijg de maximale kortingen voor inruil plus member korting, plus vroegboekkorting.

In plaats van opsturen kun je ook naar een Samsung center gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

swhnld schreef op maandag 4 december 2023 @ 02:13:
[...]

Wordt Samsung member, registreer je voor de release, en krijg de maximale kortingen voor inruil plus member korting, plus vroegboekkorting.

In plaats van opsturen kun je ook naar een Samsung center gaan.
Thx voor de tip. Member ben ik al. En registreren voor de release zal ik zeker doen.

Ik heb geen service center in de buurt, daarvoor moet ik dus een hele eind rijden. En hoelang ben ik mijn toestel dan kwijt? Of doen ze dat onmiddellijk ter plaatse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g86 schreef op maandag 4 december 2023 @ 04:19:
[...]
Ik heb geen service center in de buurt, daarvoor moet ik dus een hele eind rijden. En hoelang ben ik mijn toestel dan kwijt? Of doen ze dat onmiddellijk ter plaatse?
Als het kan ter plaatse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
g86 schreef op zondag 3 december 2023 @ 23:34:
Nog iemand ervaringen?
Probeer rebuy eens. Die geeft vaak meer voor je telefoon dan samsung zelf of andere websites.
Zelf al 3 goede ervaringen ermee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

airwolf83 schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:20:
[...]

Probeer rebuy eens. Die geeft vaak meer voor je telefoon dan samsung zelf of andere websites.
Zelf al 3 goede ervaringen ermee gehad.
€ 653,82 geven ze als ik eerlijk aangeef dat de hoofdcamera een storing heeft en voor de rest 'als nieuw' selecteer. De vraag is alleen wat ze uitbetalen nadat het toestel daar is nagekeken.
Voordeel bij Samsung is dat de trade-in onmiddellijk van de aankoop van het nieuwe toestel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:21
Voor de mensen waarbij de Google service- update op de 1 Oktober of ouder blijft staan kan je nu oplossen door de main components van Android te updaten

Te downloaden via https://quickshare.samsungcloud.com/vOqGqpzEOrF6

Na installatie zal deze 1 November weergeven.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:24
g86 schreef op zondag 3 december 2023 @ 22:58:
Iemand ervaring met de hersteldienst van Samsung? Ze werken samen met Dynafix en door de Google reviews krijg ik schrik als ik mijn S23 Ultra zou opsturen voor herstelling binnen garantie voor die witte hot pixel in de sensor van mijn hoofdcamera (zie hoger voor info).
Ik twijfel dus enorm om die niet te laten herstellen en dan op 17 januari 2024 de S24 Ultra te bestellen met trade-in van mijn S23 Ultra. Wel pijnlijk voor mijn portemonnee.
Heb een keer de camera's in mijn S22U moeten laten vervangen, geluk dat er een samsung servicepunt bij mij in de buurt zit (Utrecht Centrum) dus daar langs gegaan en dat is daar binnen 1 of 2 dagen gefixed.

In het verleden ook een S20 moeten laten fixen (weet niet meer waarvoor) die destijds werd opgestuurd en dat is ook goed gegaan.

Hier dus eigenlijk 2x een goede ervaring, maar heb idd genoeg mindere verhalen gehoord ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 15:55
Koldur schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 23:11:
[...]

Super, ik had daar glad overheen gekeken haha. Nu uiteraard gelukt, dank je!

EDIT:
Ben er overigens achter waardoor ik het eerst niet zag, als je in landscape mode dit wil doen, dan komen die opties niet naar voren. Alleen in portait mode. Ik deed het altijd in landscape en toevallig die keer in portait mode.
Wel een foutje van het menu dus, als je altijd landscape mode gebruikt ga je het nooit zien. Dan kun je in rondjes blijven kijken haha.
In landscape mode zie je in eerste instantie het Edit-/Potlood-icoontje niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Xnaa6hculUjZq6Tny2PbpOhywk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQpDgRGCjHhRnXYyIyjLB0dQ.jpg?f=fotoalbum_large

Na nog een keer swipen naar beneden, verschijnt ook het Edit-icoontje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddUiHnyHf6CqsdQGFND_osUAPpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qnYwCAdiNXd1rjGtPrYfEAXE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
StickMan schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:19:
[...]

In landscape mode zie je in eerste instantie het Edit-/Potlood-icoontje niet.

[Afbeelding]

Na nog een keer swipen naar beneden, verschijnt ook het Edit-icoontje.
[Afbeelding]
Klopt, maar daar heb je dus niet de mogelijkheid om te hersorteren, tenzij je weer in portrait mode gaat. Daar ging ik dus de mist in, altijd landscape. Vind ik wel een oversight, maar geen groot probleem of zo natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 23:03

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Ik heb ook net de overstap gemaakt van de a52s naar de s23.
Bevalt tot nu toe goed.
Vooral fijn dat deze iets kleiner is.

[ Voor 18% gewijzigd door kaasszje op 07-12-2023 13:22 ]

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 18:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:48
dutchnltweaker schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:03:
[...]

Hier nog oktober, maar mis je zoveel dan als je niet continue de laatste hebt?
Ja, als je de release notes mag geloven. Je krijgt die dingen niet voor niets.

Ter info, ik zit nog op 1 Juli.

[ Voor 4% gewijzigd door Glassertje op 08-12-2023 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
Probeer eens handmatig te downloaden:

Instellingen - Beveiliging en privacy - Updates - Google Play-systemupdate

Toen ik dat gisteren deed kreeg ik op mijn S20+ gelijk een update naar 1 november 2023.

Dat is uiteraard niet de S23 ultra, maar het is te proberen waard, nietwaar?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:24

Patriot

Fulltime #whatpulsert

kruila schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:46:

Toen ik dat gisteren deed kreeg ik op mijn S20+ gelijk een update naar 1 november 2023.

Het probleem op S23-toestellen is dat je daar juist een oneindig laadscherm krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Patriot schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:07:
[...]

Het probleem op S23-toestellen is dat je daar juist een oneindig laadscherm krijgt ;)
Nee hoor? Tenminste, eerste keer een restart nodig en daarna melding dat er geen update is... (Hij staat bij mij nog op 1 sept btw, dus lijkt me sterk... maar vooruit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 21-09 18:24
kruila schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:46:

Ik zie gewoon dat ik up to date ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:24

Patriot

Fulltime #whatpulsert

m0ridin schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:26:
[...]

Nee hoor? Tenminste, eerste keer een restart nodig en daarna melding dat er geen update is... (Hij staat bij mij nog op 1 sept btw, dus lijkt me sterk... maar vooruit)
Dat is dus ook niet up to date :P Maar goed, don't shoot the messenger. Mijn punt was meer dat dat scherm gewoon al werd genoemd in het aangehaalde artikel en niet voor iedereen leidt tot de nieuwste versie (bij jou dus ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
m0ridin schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:26:
[...]

Bij mij hetzelfde, maar dan staat hij bij mij op 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:05
Hebben meer mensen dit of ligt dit aan mij? Ik gebruik routines voor mijn auto als ik ga rijden. Vrij simpel:wifi uit, bluetooth aan, flitsmeister aan, GPS aan.

Echter, in 1 routine werkt dit niet heb ik gemerkt. Ik heb nu 1 routine die zegt: zet bluetooth aan. En een ander routine die zegt: als bluetooth aan is en verbonden is met X, doe dan FM aan, GPS aan, etc.

Dat werkt dan weer wel. Niet supererg, maar mis ik iets ofzo dat dit niet werkt in 1 routine? Zit er een beperking ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ID-College schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:45:
Hebben meer mensen dit of ligt dit aan mij? Ik gebruik routines voor mijn auto als ik ga rijden. Vrij simpel:wifi uit, bluetooth aan, flitsmeister aan, GPS aan.

Echter, in 1 routine werkt dit niet heb ik gemerkt. Ik heb nu 1 routine die zegt: zet bluetooth aan. En een ander routine die zegt: als bluetooth aan is en verbonden is met X, doe dan FM aan, GPS aan, etc.

Dat werkt dan weer wel. Niet supererg, maar mis ik iets ofzo dat dit niet werkt in 1 routine? Zit er een beperking ergens?
Dus het probleem is dat het over 2 routines verdeeld moet worden. In dat geval zal er iets van logica achter zitten en tijdsvertraging waar je rekening mee moet houden. Je krijgt dan iets als bijvoorbeeld:
Zet bluetooth aan, wacht 2 seconden, verbind met X, wacht 2 seconden, zet nu GPS aan, wacht 2 seconden, zet nu FM aan.
Op die manier heeft alles tijd gekregen op te starten en te verbinden, en krijg je geen fouten dat iets niet gevonden kan worden, of niet mogelijk is omdat een randvoorwaarde nog niet vervult is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:05
swhnld schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:24:
[...]

Dus het probleem is dat het over 2 routines verdeeld moet worden. In dat geval zal er iets van logica achter zitten en tijdsvertraging waar je rekening mee moet houden. Je krijgt dan iets als bijvoorbeeld:
Zet bluetooth aan, wacht 2 seconden, verbind met X, wacht 2 seconden, zet nu GPS aan, wacht 2 seconden, zet nu FM aan.
Op die manier heeft alles tijd gekregen op te starten en te verbinden, en krijg je geen fouten dat iets niet gevonden kan worden, of niet mogelijk is omdat een randvoorwaarde nog niet vervult is.
Idd! Kan het proberen, maar het valt mij ook op dat b.v. GPS niet aan gaat (en bluetooth wel). Het heeft geen relatie met elkaar iig (of ze nu na elkaar of tegelijk aan gaan maakt niet uit iig) maar schijnbaar kan het niet 2 dingen tegelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door ID-College op 08-12-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
[...]

Klopt, hier ook sinds een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Patriot schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:14:
[...]

Dat is dus ook niet up to date :P Maar goed, don't shoot the messenger. Mijn punt was meer dat dat scherm gewoon al werd genoemd in het aangehaalde artikel en niet voor iedereen leidt tot de nieuwste versie (bij jou dus ook niet).
Ah ok, oneindig laadscherm klonk meer alsof er iets vast liep ofzo... Maar correct, geen updates (volgens mij in het verleden wel via die weg updates binnen gekregen trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[...]

Op mijn S23U heb ik nu google system update 1 november.
Volgens mij is december nog niet uit voor de S23U, toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lTyD2Nxx8etsTx-FFnvXxoAvSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEsqWcymnkNjPMTDJ6JpSC1P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Thombias op 08-12-2023 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thombias schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:47:
[...]

Op mijn S23U heb ik nu google system update 1 november.
Volgens mij is december nog niet uit voor de S23U, toch?

[Afbeelding]
Klopt, 1 november is voor nu de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
swhnld schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:53:
[...]

Klopt, 1 november is voor nu de laatste.
Ok, nou heb hier nog, en geen update beschikbaar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6slnjl2YVDyEt6lIw0eBiLrfs3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjMHUsQAgtzDssSgZLhjHWt5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 08-12-2023 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:52:
[...]

Ok, nou heb hier nog, en geen update beschikbaar...

[Afbeelding]
Even dit topic teruglezen, je kunt hem handmatig updaten door een apk te installeren als het niet automatisch werkt.

Overigens heb ik hem op 1 oktober staan en wacht de december update van Android af voordat ik eventueel handmatig ga ingrijpen.

[ Voor 11% gewijzigd door swhnld op 09-12-2023 09:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 19:59
Geraedus schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:22:
Voor de mensen waarbij de Google service- update op de 1 Oktober of ouder blijft staan kan je nu oplossen door de main components van Android te updaten

Te downloaden via https://quickshare.samsungcloud.com/vOqGqpzEOrF6

Na installatie zal deze 1 November weergeven.
Nogmaals, installeer dit niet. Alleen het versie nummer wordt aangepast en je mist dan alle "echte" updates die erbij horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
GtrCraft schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:07:
[...]

Nogmaals, installeer dit niet. Alleen het versie nummer wordt aangepast en je mist dan alle "echte" updates die erbij horen.
Werk nooit met APK bestanden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 10:36
Albert020 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:40:
[...]

en koop geen grijze import;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Albert020 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:40:
[...]

Moet wel lachen om je reactie.

Er is helemaal niks mis met APK bestanden sideloaden, als je ze van een veilige bron hebt. Je kan ook als je niet zeker bent, de APK op virustotal uploaden ter controle.

Een mooi voorbeeld is AdGuard. Deze wordt niet aangeboden in Google Play. En zo zijn en nog wel veel voorbeelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
GtrCraft schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:07:
[...]

Neem aan dat de Samsung updates met de juiste bestanden de boel wel weer recht trekken. Eventueel de laatste grote update met odin nog een keer flashen.

Hoe dan ook, zelf te laat gelezen dat het met de apk niets anders deed dan de datum aanpassen. So be it...

Als het uitblijven van die update echt een issue is zal Samsung het t.z.t. wel fixen met een update oid.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 09-12-2023 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
13art schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:57:
[...]

Neem aan dat de Samsung updates met de juiste bestanden de boel wel weer recht trekken. Eventueel de laatste grote update met odin nog een keer flashen.

Hoe dan ook, zelf te laat gelezen dat het met de apk niets anders deed dan de datum aanpassen. So be it...
Ligt eraan welke google play systeem update samsung verwerkt in hun updates. Dat is nu overigens de update van juli op de s23. De google play updates zelf doen het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
GtrCraft schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:59:
[...]

Ligt eraan welke google play systeem update samsung verwerkt in hun updates. Dat is nu overigens de update van juli op de s23. De google play updates zelf doen het in ieder geval niet.
Precies wat ik bedoel. Aangezien het een issue is die gebonden lijkt aan Samsung zal dus waarschijnlijk de oplossing ook bij Samsung vandaan moeten komen lijkt me. Als het aan Googles kant zat zou het i.p. niet beperkt zijn tot Samsung telefoons lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
13art schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 21:01:
[...]

Precies wat ik bedoel. Aangezien het een issue is die gebonden lijkt aan Samsung zal dus waarschijnlijk de oplossing ook bij Samsung vandaan moeten komen lijkt me. Als het aan Googles kant zat zou het i.p. niet beperkt zijn tot Samsung telefoons lijkt me.
Zojuist weer eens geprobeerd (S23U => Settings => Security and privacy => Google Play system update) en er was een update. Na reboot nu versie 1-11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 02:08
13art schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 21:01:
[...]

Hoewel de meeste mensen met problemen met Play System updates Samsung gebruikers lijken, is dit ook het meestverkochte merk, dat bovendien bekend is om vaak en snel te updaten.
Ook mensen met Motorola's, Sony's, Google Pixels en OnePlus telefoons lijken echter problemen te hebben deze keer. Zie diverse threads op o.a. Reddit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Zijn er hier mensen met aawireless? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Wordt de telefoon heet bijvoorbeeld? Lees er wisselende verhalen hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Glassertje schreef op maandag 11 december 2023 @ 00:06:
Zijn er hier mensen met aawireless? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Wordt de telefoon heet bijvoorbeeld? Lees er wisselende verhalen hierover.
Met een huurauto geen hitte ervaren, maar wel dat de accu sneller leeg liep, dus zou wel de telefoon tegelijk opladen indien mogelijk. Mijn huurauto had een draadloze lader ingebouwd waar ik de telefoon op kon leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 13:13
Ter info: voor m'n S23 had ik behoorlijk last van trage sluiter snelheid, wat de foto's er snel wazig uit liet zien. Zonde! Dus heb ik een Galaxy Store app geïnstalleerd die het lijkt te verhelpen, door te sturen op snelheid ipv Focus.

https://wccftech.com/get-...tra-with-this-simple-fix/

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:00
@Reaper.JA2 maak je foto's in 200mpix modus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 17-09 09:52
Glassertje schreef op maandag 11 december 2023 @ 00:06:
Hier ook geen probleem met hitte. Batterij duur gaat snel naar beneden dat wel. Maar dit lijkt me wel normaal.

Enige probleem dat ik soms heb dat dat mijn geluid via spotify plots begint te haperen voor enkele seconden tot 1 min. Maar dit kan ook aan de unit zelf liggen.

Verlopig geen haperingen gehad tijdens gebruik maps en spotify. Bij waze en spotify heb ik constant haperingen.

Ik test dit nog verder uit wat precies de oorzaak is.
Misschien hier iemand op de forum met de zelfde ervaring.

Edit: android auto verbruikt 15% in 1 uur ongeveer bij mij, moest je het interesseren

Edit 2 :

Even gekeken hoeveel batterij opwarmd vergeleken met idle. 20 grades verschil. Dus toch behoorlijk wat.
Toestel zat wel in broekzak tijdens autorit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bMuUX3_DWYGJLjJXZygK7p2Hqc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NN5jBKSocaOrV5hRU9JsvSs6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6HeVB_xxta68L6RUvgo8U_CsqY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZTdsbt91NSccAqIScmPYGJX.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 42% gewijzigd door aaronito op 11-12-2023 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Nee, heb ook de reguliere S23. En zelfs dan vond ik het al te veel lag hebben.

Edit: aanleiding hiervoor was het zien van foto's van een vriend die een iphone..12 of 13 heeft? Met kristalscherpe randjes, en dat wilde ik ook :9

[ Voor 23% gewijzigd door Reaper.JA2 op 11-12-2023 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Je kan ook deze setting aanzetten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svaUDhONp_UXrEVWAtUAQWYhJ8Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2kgntuYFyIsZbyTv2PPL9ON.jpg?f=fotoalbum_large

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb sinds de update naar Android 14 het probleem dat sommige notificaties vertraagd worden doorgegeven. Het vreemde is dat ze soms wel direct worden weergegeven, maar soms ook niet, er is geen touw aan vast te knopen

Net ook weer, een mail is op 11:03 binnengekomen in Nine mail via Office 365, daar krijg ik nu om 11:25 pas een notificatie van. In Nine mail staat push aan, app staat niet in sluimerstand ofzo.

Hebben meer mensen hier last van? Als ik Reddit moet geloven wel, maar ik vroeg me af of er ook Tweakers zijn met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Reaper.JA2 schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:52:
Ter info: voor m'n S23 had ik behoorlijk last van trage sluiter snelheid, wat de foto's er snel wazig uit liet zien. Zonde! Dus heb ik een Galaxy Store app geïnstalleerd die het lijkt te verhelpen, door te sturen op snelheid ipv Focus.

https://wccftech.com/get-...tra-with-this-simple-fix/
Zie jij die optie nog terug sinds de update naar Android 14 en OneUI 6.0? Bij mij is die sindsdien namelijk verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
mac1987 schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:59:
[...]

Zie jij die optie nog terug sinds de update naar Android 14 en OneUI 6.0? Bij mij is die sindsdien namelijk verdwenen.
Niet in de standaard Camera app, wel in de toevoeging uit de Galaxy store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Laatst online: 20-09 12:41
Ah, de december security updates staat erop. Wel jammer dat google nog achterblijft met zn patch, daar zit ik nu nog op oktober maar ik schijn niet de enige te zijn daarmee..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NG2uvh-BG5gJD_zel4CTOzKiHrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03HifhcZpFjKvCECvp1KB2VR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door ascent op 11-12-2023 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 00:19
ascent schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:12:
Ah, de december security updates staat erop. Wel jammer dat google nog achterblijft met zn patch, daar zit ik nu nog op oktober maar ik schijn niet de enige te zijn daarmee..

[Afbeelding]
Die is nog niet uit in Benelux, hoe kom je hieraan?

Mn Google Play blijft steken op controleren op updates, is dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Laatst online: 20-09 12:41
Ik volg Israel vanwege callrecording; die loopt ditkeer blijkbaar een klein beetje voor. M'n google play system update zegt domweg dat 'ie niks nieuws heeft; hij blijft (bij mij) niet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Vincent91 schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:30:
[...]

Die is nog niet uit in Benelux, hoe kom je hieraan?

Mn Google Play blijft steken op controleren op updates, is dit een bug?
Ja, dit is ook vermeld wat berichten terug.

Inmiddels blijft die hier niet meer op laden staan, maar nog steeds niks nieuws.

[ Voor 12% gewijzigd door Glassertje op 11-12-2023 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
ascent schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:38:
Ik volg Israel vanwege callrecording; die loopt ditkeer blijkbaar een klein beetje voor. M'n google play system update zegt domweg dat 'ie niks nieuws heeft; hij blijft (bij mij) niet hangen.
Ik heb hier nog 1 Juli. 8)7

De update van december is 5 dagen oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-09 18:26
Ik gebruik sinds kort samsung dex icm windows 11. Alleen kan ik als ik mijn fysiek toetsenbord gebruik van de pc enkel in qwerty typen? Hoe kan ik maken dat het in azerty typt?

Ik kom uit belgie. Mn instellingen op de pc en de gsm staan op azerty? Op google kan ik niet direct iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thibaut1234 schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:43:
Ik gebruik sinds kort samsung dex icm windows 11. Alleen kan ik als ik mijn fysiek toetsenbord gebruik van de pc enkel in qwerty typen? Hoe kan ik maken dat het in azerty typt?

Ik kom uit belgie. Mn instellingen op de pc en de gsm staan op azerty? Op google kan ik niet direct iets vinden.
Wat ik lees is er een link met welk standaard toetsenbord je gebruikt op je telefoon, en moet je die van Samsung gebruiken, niet van Google of Microsoft:
https://www.reddit.com/r/...rd_layout_in_samsung_s20/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Ik vind het best vervelend dat als je Swiftkey gebruikt en je kopieert bv een wachtwoord, dat deze opgeslagen wordt op het Samsung toetsenbord klembord. Dit is met geen mogelijkheid uit te zetten. Had al een bericht gestuurd via Samsung Members, maar je krijgt hier gewoon geen reactie op.

Voorheen loste ik dit op om via Edge venster het klembord leeg te maken. Regelmatig vergat ik dat ook nog wel eens. Nu heb ik ADB App Control gebruikt en heb het Samsung Toetsenbord verwijderd. Vind het toch wel een dikke fail van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-09 18:26
swhnld schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:18:
[...]

Wat ik lees is er een link met welk standaard toetsenbord je gebruikt op je telefoon, en moet je die van Samsung gebruiken, niet van Google of Microsoft:
https://www.reddit.com/r/...rd_layout_in_samsung_s20/
Dat werkt,enkel numpad lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37
Ik heb toch maar besloten om mijn recent aangekochte S23 Ultra te retourneren. Komende van een Fold 4 kan ik maar niet wennen aan de form factor en het wat beperktere scherm.

Ik heb voor exact dezelfde prijs nu een Fold 5 aangeschaft. Terug naar het bekende laten we maar zeggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:15
BizzieBis schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:48:
Ik heb toch maar besloten om mijn recent aangekochte S23 Ultra te retourneren. Komende van een Fold 4 kan ik maar niet wennen aan de form factor en het wat beperktere scherm.

Ik heb voor exact dezelfde prijs nu een Fold 5 aangeschaft. Terug naar het bekende laten we maar zeggen ;)
Hahaha, dat is grappig, ik had precies hetzelfde. Maar dan omgekeerd, ik kon juist niet wennen aan de formfactor en de beperkere schermen van de Fold 5. Dus weer terug naar de S23 Ultra. Zo heeft ieder toch z'n eigen voorkeuren. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GtrCraft
December update rolt nu binnen op mijn s23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onecht
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-08 03:42
[...]

Mijn ultra op Vodafone geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 18:46
Security patch 1 dec binnen op S23 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
GtrCraft schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:20:
December update rolt nu binnen op mijn s23
Anton56 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:28:
Security patch 1 dec binnen op S23 Ultra.
Ik heb op mijn Unbranded S23+ nog niks :|

Inmiddels wel binnen (y)

[ Voor 4% gewijzigd door RvD86 op 12-12-2023 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
December security patch is binnen en geïnstalleerd. Zoals verwacht nog geen verdere wijzigingen of problemen geconstateerd.
Meteen gecontroleerd of de Play system update nu wel beschikbaar is, maar deze wordt nog steeds als up-to-date aangegeven met de stand van 1 juli... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:08
mac1987 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:33:
December security patch is binnen en geïnstalleerd. Zoals verwacht nog geen verdere wijzigingen of problemen geconstateerd.
Meteen gecontroleerd of de Play system update nu wel beschikbaar is, maar deze wordt nog steeds als up-to-date aangegeven met de stand van 1 juli... 8)7
https://www.galaxyclub.nl...fixt-2-recente-bugs-niet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 23:08
aaronito schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:56:
[...]

...

Edit 2 :

Even gekeken hoeveel batterij opwarmd vergeleken met idle. 20 grades verschil. Dus toch behoorlijk wat.
Toestel zat wel in broekzak tijdens autorit

[Afbeelding][Afbeelding]
Dit is voor mij dan ook een reden dat ik mijn telefoon niet in mijn broekzak kan houden tijdens een autorit als AAWireless gebruikt wordt.

Dat begint toch wat te branden na een tijd.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 17-09 09:52
Maikel64 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:08:
[...]

Dit is voor mij dan ook een reden dat ik mijn telefoon niet in mijn broekzak kan houden tijdens een autorit als AAWireless gebruikt wordt.

Kan ik inkomen. Als ik deze forumpost niet gezien had ik me waarschijnlijk me er niet zoveel mee beziggehouden als nu😅. En er waarschijnlijk niet aan gestoord dat mijn telefoon ze opwarmde. En nu wel😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maikel64 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:08:
[...]

In een broekzak verwarmt de telefoon ook al extra met de lichaamswarmte, en men kan de telefoon onder spanning zetten bij het gaan zitten. Dus twee redenen om het uit de broekzak te halen tijdens rijden.
Dit los van de mythe dat de straling invloed heeft op de potentie ;)

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:56
Iemand een truuk om die locatie precisie pop-up weg te krijgen als je je camera app opent? Heel irritant dat je die elke keer moet aan klikken als je geen standaard GPS aan hebt.

Had een Bixy rule gemaakt die GPS aan zet wanneer de camera app gestart wordt maar die werkt sinds een half jaar niet meer. Blijkbaar geven ze de camera app voorrang op bixby en is de camera app net sneller. De camera app komt daardoor alsnog met de pop up terwijl GPS ook opstart.
Asprine schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:18:
Iemand een truuk om die locatie precisie pop-up weg te krijgen als je je camera app opent? Heel irritant dat je die elke keer moet aan klikken als je geen standaard GPS aan hebt.

Had een Bixy rule gemaakt die GPS aan zet wanneer de camera app gestart wordt maar die werkt sinds een half jaar niet meer. Blijkbaar geven ze de camera app voorrang op bixby en is de camera app net sneller. De camera app komt daardoor alsnog met de pop up terwijl GPS ook opstart.
Enige truuk die ik nog ken is de gps niet uitzetten. Ook handig als je de telefoon kwijt bent om hem terug te vinden.

En dan stel je per app in wanneer die wel of geen gps mogen gebruiken.

• Mizgala28
Inmiddels 2 dagen de S23 (256gb) in bezit, de formaat is zoveel fijner dan de S22U hiervoor (voornaamste reden van mijn switch)

Maar wat opvalt is dat er nu paar dingen gebeuren waar de S22U geen last van had, zo zet ik de NFC thuis uit maar iedere keer als ik deze aanzet, krijg ik een melding van Android "hoe NFC werkt" voor betalingen, bij de S22U had ik dit maar 1 keer gezien.

Verder werd mijn Steam app ineens gereset (en Guard opnieuw instellen was minder fijn), en ik heb de equalizer inmiddels 2 keer moeten instellen omdat deze van mijn custom setting, de S23 al 2 keer deze gewist heeft en op normaal ging.

(bovenstaande had ik geen last van op de S22U)

Andere iets grotere issue is hoe vaak en hoe snel de S23 apps killed op de achtergrond, maar soms ook apps die ik gebruik.

Ik ben geen zware gebruiker, op YT na gebruik ik geen socials, verder gebruik ik Spotify en Musicolet (voor mijn lokale muziek), ik lees nieuws (meestal in FireFox, op NOS na waar ik een app voor gebruik), qua games speel ik alleen Pokémon GO, en verder is het Whatsapp en Firefox.

En de afgelopen 48 uur al meerdere keren gehad dat een app moest herladen (Firefox, Gmail en Whatsapp), app geforceed afgesloten werd (Pokémon GO en later FireFox toen ik 7 tabbladen open had, let op Pokemon en FireFox stonden niet tegelijk open) en qua Gmail is het sowieso raar want die blijft Samsung op de achtergrond afsluiten (is een aanname), waardoor ik een notificatie voor een nieuwe mail soms pas 2 uur later krijg (tenzij toestel in gebruik is, dan komt alles direct binnen)

Whatsapp, Gmail, Musicolet staan op "onbeperkt" qua accu, apps automatisch sluimeren staat uit (ik plaats handmatig apps in die lijst), RAM plus is uit (gaf issues op S22U), aanpasbare batterij staat ook uit (had ik veel issues mee op de S22U) en ik heb in Gmail en Whatsapp de cache geleegd.

Dit allemaal werkte prima op de S22U, en hoewel de S23 nu toont dat ik 2.3gb RAM vrij heb (en meestal is dit minimaal 2gb), toch heb ik deze issues.

En RAM opschonen doet hij ook met verkeerde apps lijkt wel, inmiddels Gmail toegevoegd aan de lijst dat deze uitgesloten wordt (hopelijk helpt dat) dus hopen dat dit wat beter gaat.

Ik ben ook licht verbaasd hierover, ik weet dat de S22U 12gb RAM heeft, maar ik heb hier nog een LG liggen met 6gb RAM die deze issues nooit heeft gehad en deze ook niet heeft, dus apart dat Samsung met 8gb zo agressief hiermee omgaat.

Dus technisch gezien 2 issues met het toestel, ik wacht wel paar dagen af of dit vanzelf weer goed gaat maar nu is het zwaar irritant.

Voor wie zich afvraagt, ik heb geen Smart Switch gedaan en alles is handmatig opnieuw ingesteld, qua backups is alleen de Whatsapp folder, muziek folder en foto folder overgezet.

Qua meer positieve dingen, accuduur is top en zelfs beter dan de S22U op FHD (want op WQHD was dit nog slechter)

Formaat is super fijn, het is niet zozeer dat ik grote telefoons niet fijn vind maar de hoekige design en afgeronde scherm vond ik niet fijn op de Ultra model.

In het kort, positief maar ik hoop dat de 2 issues op ten duur zichzelf oplossen.
@Mizgala28 stond Android 14 met de december update er al op toen je de boel installeerde? Kan zijn dat daar iets door elkaar gelopen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
swhnld schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:28:
@Mizgala28 stond Android 14 met de december update er al op toen je de boel installeerde? Kan zijn dat daar iets door elkaar gelopen is.
Er stond Android 13 erop, nadat ik door de menu heen liep kreeg ik de september update aangeboden, en na de herstart Android 14, nadat deze erop stond kwam de december patch.

Na dit allemaal heb ik de toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen en pas daarna volledig ingesteld zoals deze nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wil mijn filmpjes op mijn telefoon op de achtergrond willen luisteren. zoals youtube premium. dus helemaal met mijn screen ge-locked. is dit mogelijk op de S23? want met de videoplayer van de telefoon valt het helaas weg nadat ik het locked.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Laatst online: 12-09 10:33
Farabi schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:33:
ik wil mijn filmpjes op mijn telefoon op de achtergrond willen luisteren. zoals youtube premium. dus helemaal met mijn screen ge-locked. is dit mogelijk op de S23? want met de videoplayer van de telefoon valt het helaas weg nadat ik het locked.
In de galerij de video open in de player, via de 3 puntjes. Vervolgens weer op de 3 puntjes afspelen in achtergrond aan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28O60kNBzMylbl47x7badILDzfE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7kdYXgCWJVEWGjI1WIwHzy0N.png?f=fotoalbum_large

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
CyberJohn schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:39:
[...]

In de galerij de video open in de player, via de 3 puntjes. Vervolgens weer op de 3 puntjes afspelen in achtergrond aan.[Afbeelding]
thnx! hoe kan ik het icoontje van de videoplayer vastpinnen op mijn startscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Laatst online: 12-09 10:33
Farabi schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:52:
[...]

thnx! hoe kan ik het icoontje van de videoplayer vastpinnen op mijn startscherm?
Geloof dat de enige manier is via een Activty Launcher. Maar die kan je beter even Googlen.

Je kan via de instellingen van de Video Player afspelen in de achtergrond iig voor altijd aanzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMGNtDD3VkJa0mHYD4TYxcwHOHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XpZmc94Gp8nDCGIYjZAuALJ.jpg?f=fotoalbum_large

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Moest vanmorgen een paar keer knipperen, maar zag het toch goed. Er was een update voor Nova Launcher 7, die crashen op Android 14 oplost. Had er zelf geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Glassertje schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:24:
Moest vanmorgen een paar keer knipperen, maar zag het toch goed. Er was een update voor Nova Launcher 7, die crashen op Android 14 oplost. Had er zelf geen last van.
Er is ondertussen ook al een (beta) versie van Nova 8.0 hoor. Ik draai die al vanaf het begin dat ik mn S23 kreeg en dat werkt als een zonnetje.

https://novalauncher.com/beta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Hoe ervaren mensen het Swype keyboard in dit topic? En dan bedoel ik de versie van Samsung want blijkbaar bestaat de originele Swype app niet meer. Ik ben iets van een half jaartje geleden overgestapt van een oude Galaxy (S9 ofzo) naar de S23 en ik had gehoopt/verwacht dat het Swype keyboard, dus snel vegen over letters om woorden te typen, iets beter zou zijn en bijvoorbeeld minder vaak verkeerde woorden zou gebruiken maar dat is helaas niet het geval. Ik vermoed wel dat het aan mijzelf ligt en het feit dat schermen steeds groter worden maar ik herinner me op de S1 of S3 oid dat het veel beter leek te werken.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Pagina: 1 ... 36 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos