Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:53
kyrillajax schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:54:
Ik heb vandaag een S23 besteld. Weet iemand een goede manier om je data handmatig op je nieuwe telefoon over kan zetten? Ik weet dat smart watch een feature is, maar ik denk dat het handig is om het handmatig te doen om eventueel software fouten zoveel mogelijk te vermijden.
Juist Samsung Smart Switch gebruiken. Doet hetzelfde als jij van plan bent.

Het zet je data over. Het maakt een lijstje van je apps en download die van de App Store.

Het is echt onzinnig om dat handmatig te doen. Dat gaat je een eeuwigheid kosten.

Wat betreft foto backup, is Google Photos ideaal. En die moet je altijd aan hebben staan, niet alleen nu je naar een nieuwe telefoon overgaat. Anders is het telefoon kapot foto's weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:49

The Executer

Lekker belangrijk!

XelaRetak schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 06:53:
[...]
Wat betreft foto backup, is Google Photos ideaal. En die moet je altijd aan hebben staan, niet alleen nu je naar een nieuwe telefoon overgaat. Anders is het telefoon kapot foto's weg.
Tot je 1 foto hebt (Bijvoorbeeld van je kind, of iets wat je via Whatsapp ontvangt) die volgens Google niet aan de regels voldoet en ben je letterlijk ALLES kwijt, je account, je aangeschafte apps etc.
Ik heb vandaag een S23 besteld. Weet iemand een goede manier om je data handmatig op je nieuwe telefoon over kan zetten? Ik weet dat smart watch een feature is, maar ik denk dat het handig is om het handmatig te doen om eventueel software fouten zoveel mogelijk te vermijden.
Ik doe het altijd als volgt:
- Whatsapp een backup laten maken naar je telefoon. Hierna internet uitzetten zodat er geen nieuwe berichten komen
- Telefoon middels USB aansluiten
- Kopieer de map DCIM voor je foto's
- Onder Android/Media de gehele map Whatsapp kopieren
- Installeer op je nieuwe telefoon Whatsapp en plaats de map op dezelfde locatie
- Kopieer je foto's
- Profit!

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
The Executer schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:43:
[...]

Tot je 1 foto hebt (Bijvoorbeeld van je kind, of iets wat je via Whatsapp ontvangt) die volgens Google niet aan de regels voldoet en ben je letterlijk ALLES kwijt, je account, je aangeschafte apps etc.

[...]
Whatsapp folder staat default uit als backup bij Google Photos, en dat moet je natuurlijk ook zo laten.

Dat is natuurlijk groot in 't nieuws hier als er iemand toegang verliest tot zijn Microsoft/Google/Whatever account, maar vergis je niet in de veelvoud aan mensen die hun foto's verliezen omdat ze GEEN backup hebben.

Da's echter niet nieuwswaardig, dat zie je hier alleen op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 15:48
[...]

Daarom zou ik ook nooit je Whatsapp-foto's laten syncen. Of andere folders waar je zelf niet in control bent van de content. Ik sync eigenlijk alleen mijn camerafoto's standaard. Als ik iets via Whatsapp belangrijk genoeg vind (en zeg nou eerlijk, hoe vaak is dat nou?) dan sla ik dat apart op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07:50
Iemand die weet hoe ik deze app kan installeren via de appstore?

Ik krijg melding dat het niet beschikbaar is in m'n regio

Ik zou het kunnen doen via apk bestand maar zou graag de app regelmatig willen updaten als er 1 beschikbaar is dus zou het graag via een andere manier Willen doen

https://www.bbc.com/media...news/2014/bbc-weather-app

[ Voor 31% gewijzigd door Vincent91 op 07-06-2023 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-09 21:23
millerman_sf schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:26:
[...]

Daarom zou ik ook nooit je Whatsapp-foto's laten syncen. Of andere folders waar je zelf niet in control bent van de content. Ik sync eigenlijk alleen mijn camerafoto's standaard. Als ik iets via Whatsapp belangrijk genoeg vind (en zeg nou eerlijk, hoe vaak is dat nou?) dan sla ik dat apart op.
Ik ben nog wel wat onbekend op dat gebied met dingen laten syncen. Ik zal dan ook even kijken. Ik heb sowieso automatische back-up naar mijn drive (google account/gmail) aanstaan.

Edit: ik ga ook een back-up maken van mijn belangrijke foto's en screenshot opslaan op mijn computer. Heb niet genoeg ruimte op mijn Onedrive.

@XelaRetak Ik snap het wel, maar ik heb ook wat verhalen gehoord dat het best wel is mis kan gaan. Ik heb niet super veel apps op mijn telefoon staan en ik heb ook geen duizende foto's. Dus ik denk dat handmatig overzetten niet al te veel tijd gaat kosten.

[ Voor 25% gewijzigd door kyrillajax op 07-06-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:07:
Iemand die weet hoe ik deze app kan installeren via de appstore?

Ik krijg melding dat het niet beschikbaar is in m'n regio

Ik zou het kunnen doen via apk bestand maar zou graag de app regelmatig willen updaten als er 1 beschikbaar is dus zou het graag via een andere manier Willen doen

https://www.bbc.com/media...news/2014/bbc-weather-app
Ja, dan moet je naar Engeland verhuizen en je adres bij Google updaten naar je nieuwe woonadres in Engeland. Je mag elke 6 maanden verhuizen binnen je google account geloof ik.

De eigenaar van een app kan een geografische restrictie toepassen op hun app, vaak is de reden dat ze in de app zaken gebruiken die contractueel beperkt zijn voor een regio, dus dan ook alleen maar die informatie mogen tonen aan mensen die woonachtig zijn in die regio.

Of je zoekt een andere weer app in de Google Play Store of Samsung Galaxy Store, want je kunt uit die store ook apps installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 23:48

Ik doe het altijd als volgt:
- Whatsapp een backup laten maken naar je telefoon. Hierna internet uitzetten zodat er geen nieuwe berichten komen
- Telefoon middels USB aansluiten
- Kopieer de map DCIM voor je foto's
- Onder Android/Media de gehele map Whatsapp kopieren
- Installeer op je nieuwe telefoon Whatsapp en plaats de map op dezelfde locatie
- Kopieer je foto's
- Profit!
Deed ik vroeger altijd, en hoewel dat meer gedoe is dan via Cloud or dergelijke, het werkte voor mij altijd 100% zonder issues en vastlopers.

Wat ik alleen wel deed was de map comprimeren op mijn telefoon voordat ik deze eraf haal, dan gaat kopiëren van telefoon naar pc en terug veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XelaRetak schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 06:53:
[...]
Juist Samsung Smart Switch gebruiken. Doet hetzelfde als jij van plan bent.
Bij mij ging de overgang van de S21 naar de S23 met SmartSwitch niet helemaal goed en ik zat met halve data.
gelukkig had ik ook een backup gemaakt met de Samsung backup opties in de instellingen, en na handmatig de boel afgemaakt te hebben heb ik die backup er overheen terug gezet, en toen kreeg ik weer een werkende omgeving, maar moest bij sommige apps alsnog wat dingen aanpassen.

Dus ja, als het werkt is SmartSwitch makkelijk.
Echter gaat het mis moet je wel kunnen herstellen.

En eerlijkheidshalve, als je zonder SmartSwitch over gaat help je jezelf met opschonen. Want met SmartSwitch komt ook die ene app mee die je 5 jaar terug er ooit opgezet hebt tijdens een verjaardagsfeest op aanraden van iemand, maar nadien nooit meer geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb9000
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:44
telenet heeft nu een promotie tot eind juni: een s23 voor 700, daar nog eens 200 cashback + a8 tablet bij.

ik ben dus op de s23-trein gestapt. kwam van een s20 waar ik eigenlijk heel tevreden over was, behalve de batterijduur dan. ik ben geen grootgebruiker maar op het einde van de dag had ik nooit veel over. met de verkoop van die tablet en de s20 heb ik de s23 voor €200 - 250 kunnen krijgen, leek me wel goede deal met updatebeleid en batterijleven in gedachten.

eerste opmerkingen: het toestel voelt snappier aan dan de s20 (waarvan ik trouwens letterlijk geen enkele keer heb gedacht dat die traag of niet snappy was.). camera is aanzienlijk beter, had ik ook niet verwacht. een pak sneller en scherper. vingerafdruksensor ook veel sneller. batterijduur lijkt ook zeer snor te zitten. goede keus, hopelijk zitten we goed voor minstens vijf jaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Zat te kijken naar een spiegelreflex camera, maar man man man.... Wat kan de S23 Ultra lekkere plaatjes schieten!

Ik was laatst bij een auto meeting wezen kijken en heb dit kunnen maken. Uiteraard ietsjes bewerkt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_NPKBBtpm5qNni415u0EHY-B5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bgBNpWgX3PnqX20cNEnaHOn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-09 03:31
Egbert Jan schreef op zondag 4 juni 2023 @ 23:46:
[...]

Ik heb de optie bellen via 4g ook niet op mijn s23 ultra. Ik zit bij vodafone
Ik heb nog even wat test gedaan met 4g bellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsiQGSeLB2W9iz7KM1v01PDgPDY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fma9TPEl2NUF79UI5nEhNJL5.png?f=fotoalbum_large
Dit is de snelheid die ik haal met 5g aan op mijn s23 ultra tijdens het bellen met een s22 ultra beide Vodafone.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xI8yqlDlg8Y3DzUVWHyctDjC9qA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MtZUlVmazSCzB64vSRIVZ1Nw.png?f=fotoalbum_large
Dit haal ik zonder te bellen op 5g.

Deze beide testen heb ik een paar meter van de mast af gedaan in Zuidlaren. Ik heb het idee ondanks dat de optie van 4g bellen aan zetten er niet is dat hij standaard toch aan staat bij Vodafone. Wat denken jullie hier? Is er misschien ook een goede manier hoe ik kan zien of hij tijdens het bellen 2g,4g of 5g gebruikt?

[ Voor 6% gewijzigd door Egbert Jan op 07-06-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Egbert Jan schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:55:
[...]

Ik heb nog even wat test gedaan met 4g bellen.

[Afbeelding]
Dit is de snelheid die ik haal met 5g aan op mijn s23 ultra tijdens het bellen met een s22 ultra beide Vodafone.
[Afbeelding]
Dit haal ik zonder te bellen op 5g.

Deze beide testen heb ik een paar meter van de mast af gedaan in Zuidlaren. Ik heb het idee ondanks dat de optie van 4g bellen aan zetten er niet is dat hij standaard toch aan staat bij Vodafone. Wat denken jullie hier? Is er misschien ook een goede manier hoe ik kan zien of hij tijdens het bellen 2g,4g of 5g gebruikt?
Dat idee heb ik ook. Ik ben met een medetweaker wat dingen aan het testen op mijn S23+ waar de optie voor 4G bellen ontbreekt. Als ik ga bellen, schakelt hij het internet van 4G+ terug naar 4G. Zou het inderdaad default zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-09 03:31
The Executer schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:23:
[...]

Dat idee heb ik ook. Ik ben met een medetweaker wat dingen aan het testen op mijn S23+ waar de optie voor 4G bellen ontbreekt. Als ik ga bellen, schakelt hij het internet van 4G+ terug naar 4G. Zou het inderdaad default zijn?
Bij mij blijft gewoon het 5g logo inbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Egbert Jan schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:30:
[...]

Bij mij blijft gewoon het 5g logo inbeeld
Ik heb 5G uitgeschakeld, vandaar. Net even getest, hier blijft 5G ook in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 19:30

johnwoo

3S-GTE

Ik heb onlangs voor het eerst Smart Switch gebruikt, om mijn stuff over te zetten van m'n oude S20+ naar S23+. Voorheen deed ik het ook altijd handmatig, maar ik was positief verrast. Apps die je niet (meer) wil, of die je toch handmatig wil installeren, kun je eenvoudig deselecteren.

Grote voordeel is dat je wel al je WiFi netwerken nog gewoon hebt, en alle instellingen tot aan home screen en quick toggle layouts en je dark mode / DND schedules aan toe... Bij een boel apps hoefde ik niet eens opnieuw in te loggen (geen idee hoe dat technisch werkt, of de data/cache storage folders waar de sessions in zitten worden overgezet, of dat bepaalde apps dat ondersteunen via een of andere API, of ...).

Eigenlijk was het gewoon "thuiskomen"... Vooral gezien die S20+ ook One UI 5 draait, was alles praktisch identiek gebleven en kon ik gewoon verder waar ik gebleven was :P

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kyrillajax
  • Laatst online: 22-09 21:23
johnwoo schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:19:
[...]

Ik heb onlangs voor het eerst Smart Switch gebruikt, om mijn stuff over te zetten van m'n oude S20+ naar S23+. Voorheen deed ik het ook altijd handmatig, maar ik was positief verrast. Apps die je niet (meer) wil, of die je toch handmatig wil installeren, kun je eenvoudig deselecteren.

Grote voordeel is dat je wel al je WiFi netwerken nog gewoon hebt, en alle instellingen tot aan home screen en quick toggle layouts en je dark mode / DND schedules aan toe... Bij een boel apps hoefde ik niet eens opnieuw in te loggen (geen idee hoe dat technisch werkt, of de data/cache storage folders waar de sessions in zitten worden overgezet, of dat bepaalde apps dat ondersteunen via een of andere API, of ...).

Eigenlijk was het gewoon "thuiskomen"... Vooral gezien die S20+ ook One UI 5 draait, was alles praktisch identiek gebleven en kon ik gewoon verder waar ik gebleven was :P
Dat is mooi om te horen! Ik heb inmiddels al mijn gegevens al overgezet handmatig. Ik heb eventueel ook voor de zekerheid back-ups gemaakt en het op mijn computer gezet. Het was niet super veel werk, ik heb het ook liever dat ik het die manier doe.

Zijn er nog instellingen die aan te raden zijn om aan te zetten als je pas een S23 gekocht hebt?

Edit: weet iemand ook een goede screenprotector voor de S23? Iets wat zo dichtbij mogelijk is van de screenprotectors van Shellrus (gemaakt van Sapphire).

[ Voor 5% gewijzigd door kyrillajax op 07-06-2023 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:13
Overstap van 14 Pro Max naar S23 Ultra gemaakt.icm Watch 5 Pro, toch blij dat ik het gedaan heb.. wat een beest van een toestel en icm met de snapdragon een hele voorruitgang op de S22 Ultra.

Ik loop alleen ergens tegenaan wat ik nog niet eerder voorbij heb zien komen:

Ik krijg soms de melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdB2OL-0QW4orh-JO2W4tho3Jyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lB9iO7UrFE4qXePBZCTPBz92.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast laden regelmatig websites slecht door, iemand een idee? 4G/5G werkt gewoon goed.

[ Voor 58% gewijzigd door DM89 op 07-06-2023 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 22:51
DM89 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:46:
Overstap van 14 Pro Max naar S23 Ultra gemaakt.icm Watch 5 Pro, toch blij dat ik het gedaan heb.. wat een beest van een toestel en icm met de snapdragon een hele voorruitgang op de S22 Ultra.

Ik loop alleen ergens tegenaan wat ik nog niet eerder voorbij heb zien komen:

Ik krijg soms de melding:
[Afbeelding]

Daarnaast laden regelmatig websites slecht door, iemand een idee? 4G/5G werkt gewoon goed.
Heb sinds een tijdje ook veel problemen met de Wi-Fi op m'n Ultra. Het lijkt alleen wel echt alleen bij m'n thuisnetwerk en andere apparaten op het netwerk lijken nergens last van te hebben.

Websites die traag laden, whatsappberichten die pas na tientallen secondes verstuurd worden (terwijl het alleen tekst is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
boratnl schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:51:
[...]

Heb sinds een tijdje ook veel problemen met de Wi-Fi op m'n Ultra. Het lijkt alleen wel echt alleen bij m'n thuisnetwerk en andere apparaten op het netwerk lijken nergens last van te hebben.

Websites die traag laden, whatsappberichten die pas na tientallen secondes verstuurd worden (terwijl het alleen tekst is).
Mocht je ziggo hebben en een connectbox (misschien werkt dit ook bij andre modems zo?) ik heb deze oplossing gevonden die werkt, nergens last meer van.

https://community.ziggo.n...6-Foutcode-303/td-p/10532

Connectbox:
Inloggen op modem
Geavanceerde instellingen
DHCP

DHCPv6 server
Op deze pagina kun je instellen hoe IPv6-adressen worden toegewezen.
(Staat standaard op stateless, aanpassen naar stateful)

Stateful (DHCPv6) Stateless (SLAAC)

[ Voor 8% gewijzigd door DM89 op 09-06-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Hoi

Ik heb momenteel een 45watt lader

Is er een verschil als je laad met 25-30 Watt lader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 00:36
Vincent91 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:22:
Hoi

Ik heb momenteel een 45watt lader

Is er een verschil als je laad met 25-30 Watt lader ?
Op een s23 neer. Op een s23u ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
HBSVDK schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:25:
[...]

Op een s23 neer. Op een s23u ja.
Edit:

Ik heb een s23U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:50
DM89 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:57:
[...]

Mocht je ziggo hebben en een connectbox (misschien werkt dit ook bij andre modems zo?) ik heb deze oplossing gevonden die werkt, nergens last meer van.

Connectbox:
Inloggen op modem
DHCP

DHCPv6 server

Android kan alleen niet overweg met DHCPv6, waardoor ze geen IPv6 adressen meer krijgen.

Google vind dit namelijk niet nodig om toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
DM89 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:57:
[...]

Connectbox:
Inloggen op modem
DHCP

DHCPv6 server

Thanks voor je reactie.

Ik heb zelf T-Mobile thuis (met een Huawei HG659 modem/router).

In de instellingen kon ik niet exact hetzelfde terugvinden, maar mochten de instellingen voor de IPv6 DHCP-server een rol spelen, heb ik om het gewoon maar eens te proberen wat uitgeprobeerd.

Ik heb de IPv6 DHCP-server nu aangezet (stond uit)
En de Configuratiemodus heb ik op Subnet automatisch configureren gezet.

Ik van IPv6 weinig kaas gegeten, dus ga het maar eens uitproberen of dit wat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
boratnl schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:11:
[...]

Thanks voor je reactie.

Ik heb zelf T-Mobile thuis (met een Huawei HG659 modem/router).

In de instellingen kon ik niet exact hetzelfde terugvinden, maar mochten de instellingen voor de IPv6 DHCP-server een rol spelen, heb ik om het gewoon maar eens te proberen wat uitgeprobeerd.

Ik heb de IPv6 DHCP-server nu aangezet (stond uit)
En de Configuratiemodus heb ik op Subnet automatisch configureren gezet.

Ik van IPv6 weinig kaas gegeten, dus ga het maar eens uitproberen of dit wat scheelt.
Ik heb er zelf ook weinig verstand van maar voor mij heeft dit icm ziggo modem gewerkt. Hopelijk is dit voor jou ook de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan enkele minuten schelen op een lading van 0 naar 100. Er zijn review websites die dat gemeten hebben. Moet je wel alle snelladen aan hebben staan en actief gebruiken.
Grootste punt met snelladen is dat de tijd dat de maximale laadsnelheid gehandhaaft wordt relatief kort is in verband met de warmte ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haasje14
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Vandaag bij de Skoda/Volkswagen dealer geweest.
Problemen met het verbinden met de infotainment systemen van Volkswagen en de Samsung S23 zijn wel bekend. Met name Android Auto bij het Bolero systeem. Probleem ligt niet bij de infotainment van de VW / Skoda/ Seat. Samsung probeert het wel hierop te gooien.Alle andere telefoons werken wel probleemloos.
Samsung los je problemen op en schuif het niet af op anderen!
Telefoons in de S23 klasse zijn duur genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
wvexeltweakers schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:44:
Sinds een week valt het me op dat de gevoeligheid van het scherm van mijn S23 Ultra niet zo best lijkt. En dan met name het onderste gedeelte (ongeveer 1 á 2 cm). Ik moet regelmatig 5 tot 6 keer drukken voor enige respons. Ik gebruik geen screenprotector, scherm is niet gebarsten en wel schoon.

Zijn er meer gebruikers die dit hebben?
Hoe is dit verder gegaan? Heb van de week een nieuwe ultra ontvangen uit een retour, de eerste had een beschadigde doos en die ik nu heb gekregen lijkt heel slecht te reageren. Mapjes aanklikken gaat vaak mis en moet je vaak 2 tot soms 3 keer aanklikken voordat het werk. Echt heel vervelend. Wordt weer een retour denk ik :'(

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Goh, de juni-patch duurt lang zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 11:01
Ik ben 2 maanden geleden overgestapt van (Vodafone) een Note 10 Plus naar de (KPN) Galaxy S23 Ultra.

Ik heb een Android autoradio en gebruik mijn telefoon als hotspot.

Nu had ik bij de Note 10 nooit problemen maar bij mijn S23U valt de verbinding steeds weg.

Al van alles geprobeerd;

- alleen 4G
- beveiliging
- mac-adres
- spaarstand

Ik overweeg echt om weer terug te gaan naar de Note 10, aangezien dit erg frustrerend is.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJvL schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:00:
Ik ben 2 maanden geleden overgestapt van (Vodafone) een Note 10 Plus naar de (KPN) Galaxy S23 Ultra.

Ik heb een Android autoradio en gebruik mijn telefoon als hotspot.

Nu had ik bij de Note 10 nooit problemen maar bij mijn S23U valt de verbinding steeds weg.

Al van alles geprobeerd;

- alleen 4G
- beveiliging
- mac-adres
- spaarstand

Ik overweeg echt om weer terug te gaan naar de Note 10, aangezien dit erg frustrerend is.
Er zijn meer klachten over Android 13 icm Android Auto. Ik heb ze in ieder geval met de merken Honor en Samsung voorbij zien komen.
Mogelijk kan er in de AA topics gerichte hulp geboden worden met instellingen die je kunt aanpassen:
[Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie
[Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05:07
swhnld schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:55:
[...]

Er zijn meer klachten over Android 13 icm Android Auto. Ik heb ze in ieder geval met de merken Honor en Samsung voorbij zien komen.
Mogelijk kan er in de AA topics gerichte hulp geboden worden met instellingen die je kunt aanpassen:
Echter heeft hij het over een autoradio die puur gebruik maakt van de hotspot functionaliteit van de S23.
Dus het gaat over de hotspot stabiliteit. Overigens heb ik daarmee geen issues

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brotuck schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:03:
[...]

Echter heeft hij het over een autoradio die puur gebruik maakt van de hotspot functionaliteit van de S23.
Dus het gaat over de hotspot stabiliteit. Overigens heb ik daarmee geen issues
In dat geval, hotspot op alleen 2,4 GHz configureren en de netwerknaam veranderen naar iets zonder spaties en totaal afwijkende van de vorige telefoon. Eventueel de beveiliging omlaag van wpa2 naar wpa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:39:
Ja, alle tech websites hebben het over de toevoeging van functionele updates rond de camera's, dus het is niet simpel alleen de security update, en dat betekent testen, testen, en nog meer testen.
Overigens is de juni update bij bijvoorbeeld de S22 serie al wel beschikbaar dus het is geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
swhnld schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:55:
[...]

Ik gebruik geen Android Auto, aangezien ik een Android Head-unit heb.
swhnld schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:09:
[...]

In dat geval, hotspot op alleen 2,4 GHz configureren en de netwerknaam veranderen naar iets zonder spaties en totaal afwijkende van de vorige telefoon. Eventueel de beveiliging omlaag van wpa2 naar wpa.
Ik gebruik ook 2,4GHz. SID zonder spaties (zelfde als op de Note 10).

Beveiliging omlaag werkt ook niet.

Zou de dekking van Vodafone dan beter zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door DJvL op 10-06-2023 14:41 . Reden: Typo ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJvL schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:40:
[...]

[...]

Als je de SSID eens verandert naar een andere dan op de Note 10?

Dekking variëert van plaats tot plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Ik heb al meerdere keren Android auto gebruikt (Tiguan met Media Discover) en het werkt probleemloos tot nog toe. Verder niks aan instellingen gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
swhnld schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:33:
[...]

Als je de SSID eens verandert naar een andere dan op de Note 10?

Dekking variëert van plaats tot plaats.
Andere SSID hetzelfde probleem. Tevens rijd ik dezelfde routes als met de Note 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot-Mod
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10-06-2023
Hallo, vanaf vandaag een blije Ultra aanhanger geworden. Moet even wennen, lang geleden dat ik een samsung heb gehad.

Mijn screen on time vandaag is 3 uur met nog 30% te gaan, opgeladen tot 100% sinds gisteren nacht.

Vandaag apps/appstore ingesteld apps bijgewerkt en ohja vanochtend nog een samsung security update gehad om 7.00(gisteren nacht gescheduled).

Is dit redelijk normaal?
256gb zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hot-Mod schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:20:
Hallo, vanaf vandaag een blije Ultra aanhanger geworden. Moet even wennen, lang geleden dat ik een samsung heb gehad.

Mijn screen on time vandaag is 3 uur met nog 30% te gaan, opgeladen tot 100% sinds gisteren nacht.

Vandaag apps/appstore ingesteld apps bijgewerkt en ohja vanochtend nog een samsung security update gehad om 7.00(gisteren nacht gescheduled).

Is dit redelijk normaal?
256gb zwart
Ja, en de komende weken kan het verbeteren als de AI op je toestel je gebruik leert en bepaalde apps in spaarstand zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Hier nog steeds erg tevreden over de S23+ 512GB. Accu gaat lekker lang mee, als ik hem maandagochtend van de lader haal kan ik er tot woensdagavond mee toe. SOT van 9 tot 11 uur ongeveer. Ook qua snelheid nog steeds meer dan tevreden. Af en toe wel gekke dingen met WiFi 6, wel verbonden maar geen verbinding, maar dat lijkt gek genoeg ook steeds beter te worden.

Helaas al wel wat schade. 1 extreem fijn krasje op het scherm, alleen te zien in een bepaalde hoek in de volle zon en zelfs dan moet je moeite doen. Daarnaast per ongeluk tegen de muur gekomen, de rand bovenaan achterop héél licht beschadigt, eigenlijk ook amper te zien. Had natuurlijk gelijk een hoesje moeten kopen :X , maar mediamarkt had geen Spigen liggen. En ja, dan versloft het... dus gisteravond gelijk maar via Bol besteld, geen verzendkosten, €16. Prima, iig eerst weer beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
The Executer schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:33:
Hier nog steeds erg tevreden over de S23+ 512GB. Accu gaat lekker lang mee, als ik hem maandagochtend van de lader haal kan ik er tot woensdagavond mee toe. SOT van 9 tot 11 uur ongeveer. Ook qua snelheid nog steeds meer dan tevreden. Af en toe wel gekke dingen met WiFi 6, wel verbonden maar geen verbinding, maar dat lijkt gek genoeg ook steeds beter te worden.

Helaas al wel wat schade. 1 extreem fijn krasje op het scherm, alleen te zien in een bepaalde hoek in de volle zon en zelfs dan moet je moeite doen. Daarnaast per ongeluk tegen de muur gekomen, de rand bovenaan achterop héél licht beschadigt, eigenlijk ook amper te zien. Had natuurlijk gelijk een hoesje moeten kopen :X , maar mediamarkt had geen Spigen liggen. En ja, dan versloft het... dus gisteravond gelijk maar via Bol besteld, geen verzendkosten, €16. Prima, iig eerst weer beschermd.
Oh dat is wel aardig beter dan de 3-4.5 uur die ik haal op mijn base 23. Ik laad wel op tot max 85÷. Zit veel op 4g (5g uit) en heb thuis meestal 0 tot 2 strepen bereik.

Oh gene gaming. Alleen wat surfen in de firefox zonder dark mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

HBSVDK schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:53:
[...]

Oh dat is wel aardig beter dan de 3-4.5 uur die ik haal op mijn base 23. Ik laad wel op tot max 85÷. Zit veel op 4g (5g uit) en heb thuis meestal 0 tot 2 strepen bereik.

Oh gene gaming. Alleen wat surfen in de firefox zonder dark mode
Hier ook veel 4G, 5G uit, geen gaming en vrij veel browsen zonder dark mode. Heb wel 2 SIM-kaarten van 2 verschillende netwerken erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
ascent schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:39:
Het is raar want zelfs de a53 krijgt de update al binnen en andere goedkopere oa de a23

Komt het door de camera update dat het zolang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 18:16
,

[ Voor 100% gewijzigd door passie2010 op 11-06-2023 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
passie2010 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:39:
Ik zie dat een s23 een simkaart slot heeft waar 2 nanosimkaarten in kunnen. Is het ook mogelijk om er 1 eSIM op te zetten en in het simkaart slot dan 1 nano simkaart te stoppen en een mini sd kaart om het telefoongeheugen uit te breiden of gaat dat niet werken?
Zoals je al zegt zegt, 2 simkaart sloten. Dus geen sdkaart slot en dat is dus geen optie helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door DM89 op 11-06-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
  • Laatst online: 09-07 18:16
Als ik er een eSIM op installeer kan ik er daarnaast dan nog 2 fysieke nanosims in stoppen zodat ik tegelijkertijd 3 telnr actief kan draaien? Of is het altijd gemaximeerd op 2 actieve nummers..?

[ Voor 15% gewijzigd door passie2010 op 11-06-2023 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
boratnl schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:51:
[...]

Ik wilde hier een post over maken, maar zag toen dit bericht.

Hier heb ik helaas ook veel last van. Op thuisnetwerk (TMobile thuis) vaak WiFi issues, met de melding "verbonden, geen internet". Berichten komen niet binnen, websites laden niet, etc. Pas als ik WiFi uit en weer aan zet (of overga op 4/5G) werkt het weer.
Andere apparaten op het netwerk hebben nergens last van.

Helaas tot nu toe nog niks gevonden wat werkt...

[ Voor 3% gewijzigd door VPIPPFR op 11-06-2023 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:43
Wellicht iemand hier die het weet.

Op mijn vorige telefoon (S20FE) had ik als ik bijv. Bol.com bezocht via de browser in de adresbalk een ovaaltje/rondje met een pijltje erin.
Als ik hierop klikte opende hij het artikel wat ik op de website bekeek in de app.

Bij YouTube stond zelfs het logo erbij.
Als ik daarop klikte opende de YouTube app het filmpje wat ik in mn browser aan het kijken was.

Nu op mn S23+ heb ik dit niet meer.
(In instellingen staat wel aan dat koppelingen in apps geopend mogen worden)
Maar dan nog heb ik dit niet meer

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
passie2010 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:53:
Als ik er een eSIM op installeer kan ik er daarnaast dan nog 2 fysieke nanosims in stoppen zodat ik tegelijkertijd 3 telnr actief kan draaien? Of is het altijd gemaximeerd op 2 actieve nummers..?
Gemaximeerd op 2, dit in verband met het aantal antennes die er in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

DJvL schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:40:
[...]

[...]

KPN is beste mobiele en breedband netwerk van Nederland en beste mobiele netwerk van de wereld!

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
VPIPPFR schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:20:
[...]

Hier heb ik helaas ook veel last van. Op thuisnetwerk (TMobile thuis) vaak WiFi issues, met de melding "verbonden, geen internet". Berichten komen niet binnen, websites laden niet, etc. Pas als ik WiFi uit en weer aan zet (of overga op 4/5G) werkt het weer.

Ik heb dit probleem ook gehad, herft te maken met ipv6 ik heb zelf ziggo. ik heb deze oplossing gevonden die werkt hier want heb nergens last meer van. Misschien zit er ook zo iets bij jou op het modem.

Connectbox:
Inloggen op modem
DHCP

DHCPv6 server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
DM89 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:34:
[...]

Ik heb dit probleem ook gehad, herft te maken met ipv6 ik heb zelf ziggo. ik heb deze oplossing gevonden die werkt hier want heb nergens last meer van. Misschien zit er ook zo iets bij jou op het modem.

Connectbox:
Inloggen op modem
DHCP

DHCPv6 server

Bedankt voor je reactie.

Helaas zit die exacte instelling (voor zover ik kan zien) niet in mijn TMobile modem.

Wel heb ik een "Configuratie van LAN IPv6-modus" optie. Die had ik eerder al uitgeschakeld naar aanleiding van dit issue en een tip, maar helaas zonder succes.

-edit: nog even verder gezocht naar mogelijke fixes. Voor nu:
* Safe WiFi in dev options aangezet
* Telefoon Mac adres ipv willekeurig Mac adress om te verbinden

Eens kijken hoe lang het goed gaat..-

[ Voor 10% gewijzigd door VPIPPFR op 11-06-2023 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:12
passie2010 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:53:
Fysieke sim1 + fysieke sim2
of
Fysieke sim1 + esim2 (dit is de eerste of enige esim, maar wordt ook 'sim 2' genoemd.)

Vanaf de S21 al zo:
https://x266.nl/dump/samsung_s21_sim_settings.jpg

Dat zijn de maximale mogelijkheden.
En altijd maximaal één echte data sim actief, zeker voor verzenden van data.
De tweede sim ontvangt bijvoorbeeld wel whatsapp berichten, dual messenger modus.
swhnld schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:31:
[...]

Gemaximeerd op 2, dit in verband met het aantal antennes die er in passen.
Dit heeft meer te maken met de software en/of band filtering vermoedelijke.
De antenne in de telefoon ontvangt de gehele band.

Ik heb hier KPN(2), Vodafone(1) en T-Mobile(esim1), bij sommige combinaties van sims duurt het even voordat de telefoon de sims online heeft. Dit heeft mogelijk te maken met het switchen van de filtering.

Het blijft giswerk, maar de antennes zijn het probleem niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb9000
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:44
ik zit aan 15% batterij, 6.5 uur SOT en twee dagen niet aan de lader gehangen. knappe prestatie, en dat voor een gewone s23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
bb9000 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:43:
ik zit aan 15% batterij, 6.5 uur SOT en twee dagen niet aan de lader gehangen. knappe prestatie, en dat voor een gewone s23
Da's een mooie overwinning. On the other hand, iedereen gebruikt z'n telefoon anders. Als je 'm niet veel gebruikt, doe je langer met je accu. In dat opzicht is 't voor de vergelijking met anderen een matige metric. 't Vergelijkt hooguit je eigen gebruik tov een andere telefoon die je hiervoor gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
ascent schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:49:
[...]

Da's een mooie overwinning. On the other hand, iedereen gebruikt z'n telefoon anders. Als je 'm niet veel gebruikt, doe je langer met je accu. In dat opzicht is 't voor de vergelijking met anderen een matige metric. 't Vergelijkt hooguit je eigen gebruik tov een andere telefoon die je hiervoor gebruikte.
Ik kom met m'n S23 Ultra ook gemakkelijk de dag door, gebruik veel deezer en Facebook en scrollen door sites

En ook geen last met de huidige hitte buiten

Dat was met m'n s21fe Anders, constant gedimd scherm door oververhitting waardoor ik hem amper kon gebruiken buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
VPIPPFR schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:20:
[...]

Bij mij bleek het uiteindelijk helemaal niks met m'n telefoon (of instellingen daarvan) te maken te hebben. Het accesspoint van T-Mobile (Zyxel WAP6807) zond geen 5Ghz netwerk meer uit.
Nadat ik daar wat in de instellingen had gerommeld en het ding uiteindelijk maar opnieuw op heb gestart (dat laatste had ik natuurlijk als eerste moeten proberen), werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op maandag 12 juni 2023 @ 07:16:
Ik heb hier KPN(2), Vodafone(1) en T-Mobile(esim1), bij sommige combinaties van sims duurt het even voordat de telefoon de sims online heeft. Dit heeft mogelijk te maken met het switchen van de filtering.
Dus je hebt 3 sim kaarten tegelijk actief in een dual sim S23? Dat zou mooi zijn op vakantie wanneer ik naar Canada ga deze zomer, want heb al 2 fysieke sims actief, en kan dan lokaal een data esim erbij nemen en toch bereikbaar zijn op beide nummers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
swhnld schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:37:
[...]

Dus je hebt 3 sim kaarten tegelijk actief in een dual sim S23? Dat zou mooi zijn op vakantie wanneer ik naar Canada ga deze zomer, want heb al 2 fysieke sims actief, en kan dan lokaal een data esim erbij nemen en toch bereikbaar zijn op beide nummers.
Zodra je 2 sim's actief hebt kun je niet een derde actief zetten, dan gaat er eentje uit standaard.
Net getest op mijn S23 Ultra

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandburger
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-09 09:52
The Executer schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:33:

Ik zie iedereen met een ontzettend goede SOT, ik haal gemiddeld tussen de 5 en 6. Dat lijkt me veel te weinig voor een S23 ultra. Dan game ik nog niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Sandburger schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:31:
[...]

Ik zie iedereen met een ontzettend goede SOT, ik haal gemiddeld tussen de 5 en 6. Dat lijkt me veel te weinig voor een S23 ultra. Dan game ik nog niet eens.
Hier dus ook matig, 25 procent eraf in 1u sot over de dag volgens de batterij app met nog 35 vanaf85 procent 8u na opladen. Telefoon voelt ook continue warmig zeker als het scherm 10 min aan staat. Dit terwijl ik performance profiel op eco hebt staan. Ik vermoed iets van een bug of bluetooth want oordoppen sluiten ook niet goed af en Garmin connect loopt ook op de achtergrond. Of het is mijn 4g bereik met gemiddeld 1 streepje op kantoor/thuis/binnen gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:48
HBSVDK schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 00:16:
[...]

Hier dus ook matig, 25 procent eraf in 1u sot over de dag volgens de batterij app met nog 35 vanaf85 procent 8u na opladen. Telefoon voelt ook continue warmig zeker als het scherm 10 min aan staat. Dit terwijl ik performance profiel op eco hebt staan. Ik vermoed iets van een bug of bluetooth want oordoppen sluiten ook niet goed af en Garmin connect loopt ook op de achtergrond. Of het is mijn 4g bereik met gemiddeld 1 streepje op kantoor/thuis/binnen gebouwen.
Wat je in je laatste zin zegt zou best de oorzaak kunnen zijn. Als je 4g gebruikt in plaats van WiFi is je batterijduur sowieso al een stuk minder, en als je dan ook nog eens slecht bereik hebt, dan is het helemaal killing voor je batterij. Heb je thuis en op kantoor geen WiFi? Dat zou echt schelen.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
HBSVDK schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 00:16:
[...]

. Ik vermoed iets van een bug of bluetooth want oordoppen sluiten ook niet goed af en Garmin connect loopt ook op de achtergrond.
Hier idd ook Garmin, die zal vast (ondanks dat ie niet torenhoog staat in de stats) wat slurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-09 19:37

g86

Heeft iemand al de juni update ontvangen? Want deze maand zijn ze toch wel erg laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
g86 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:56:
Heeft iemand al de juni update ontvangen? Want deze maand zijn ze toch wel erg laat?
https://www.sammobile.com...ix/?utm_source=newsforyou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

[...]

Toevallig viel gisteravond de telefoon uit en had ik vlak daarvoor nog gekeken. SOT van ruim 9,5 uur, totale tijd 2 dagen en ruim 17 uur. Zaterdagochtend van de lader gehaald, maandagavond uitgevallen.

Maar, zoals onlangs ook al aangegeven was, is veel afhankelijk van je telefoon, instellingen, Wi-Fi ja/nee/bereik, 4G / 5G ja/nee/bereik etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:23
Brotuck schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:41:
[...]

Zodra je 2 sim's actief hebt kun je niet een derde actief zetten, dan gaat er eentje uit standaard.
Net getest op mijn S23 Ultra
Kan je zelf kiezen welke 'fysieke' sim je uit zet?
Ik heb 2 fysieke sims er in zitten en zal donderdag op vakantie een lokale esim activeren. Ik wil mn werksim dan uit kunnen zetten (het is tenslotte vakantie).
Ik heb een 'gewone' S23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-09 19:37

g86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 23-09 19:18
Gunth schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:41:
De laatste tijd heb ik last van mijn muziek apps die stoppen na een tijd.
Is precies als het scherm een tijdje uit staat dat de app stop met spelen.
Ik dacht dat het aan apple music lag maar met Spotify heb ik het zelfde probleem
Beide Apps.staan dat ze niet mogen sluimeren.
Iemand nog last van of een idee wat ik kan veranderen in de settings?
Hier nog eens op trg komen.
Ik krijg dit maar niet opgelost.
Behalve een full reset heb ik alles geprobeerd
Sluimer staat volledig uit,beide apps staan op onbeperkt.
Al eens opnieuw geinstalleerd.
Rare is gewoon tel ontgrendelen en muziek speelt verder voor ongeveer 5m.
Iemand nog een een gouden tip om dit op te lossen?

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Gunth schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:25:
[...]

Waarschijnlijk compleet ongerelateerd maar wellicht geeft 't een hint op een of andere manier; mijn muziek stopt wel eens omdat m'n vriendin dan een gesprek ophangt of stopt met iets luisteren. We sharen ons spotify-account en schijnbaar als zij iets pauzeert, pauzeert er bij mij ook wat. Ergo, heb je ergens iets van een accountshare lopen wat wellicht gelinkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 14:59
g86 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:20:
[...]

sjah, ik heb die camera bug niet in mijn S23 Ultra.
Misschien komt voor jou de update dan wle sneller dan voor de rest. ;)

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Monda schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:08:
[...]

Misschien komt voor jou de update dan wle sneller dan voor de rest. ;)
het is enkel de s23 en de s23+, toch wat ik lees op sommige sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Vincent91 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:20:
[...]

het is enkel de s23 en de s23+, toch wat ik lees op sommige sites
Grotendeels las ik ook weer. Is me niet geheel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Monda schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:26:
[...]

Grotendeels las ik ook weer. Is me niet geheel duidelijk.
Samsung acknowledges the odd blur effect on the Galaxy S23 and S23 Plus and is working on a software patch to correct it.
The issue appears to be attributed to the bright aperture present on both devices' rear wide-angle lens.
While not as widespread, the Galaxy S23 Ultra also had a weird effect but this could be due to high-res mode not supporting focus enhancer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Vincent91 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:32:
[...]

Samsung acknowledges the odd blur effect on the Galaxy S23 and S23 Plus and is working on a software patch to correct it.
The issue appears to be attributed to the bright aperture present on both devices' rear wide-angle lens.
While not as widespread, the Galaxy S23 Ultra also had a weird effect but this could be due to high-res mode not supporting focus enhancer.
Oke! Nog niet geheel duidelijk dus (could be). Vandaar denk dan ook nog langer wachten voor de Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandburger
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-09 09:52
The Executer schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:02:
[...]

Toevallig viel gisteravond de telefoon uit en had ik vlak daarvoor nog gekeken. SOT van ruim 9,5 uur, totale tijd 2 dagen en ruim 17 uur. Zaterdagochtend van de lader gehaald, maandagavond uitgevallen.

Maar, zoals onlangs ook al aangegeven was, is veel afhankelijk van je telefoon, instellingen, Wi-Fi ja/nee/bereik, 4G / 5G ja/nee/bereik etc.
Er zal inderdaad veel van de instellingen afhankelijk zijn. Maar zo'n extreem verschil kan ik eigenlijk bijna niet verklaren door mijn instellingen. Heb jij bepaalde instellingen aan of uit staan om energie te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
marcelmg2 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:16:
[...]

Ik heb 2 fysieke sims er in zitten en zal donderdag op vakantie een lokale esim activeren. Ik wil mn werksim dan uit kunnen zetten (het is tenslotte vakantie).
Ik heb een 'gewone' S23.
Standaard heb ik de SIM1 en Esim actief, als ik SIM2 actief wil zetten wil hij de Esim uitzetten. Dus de telefoon heeft zelf een voorkeur voor Esim uitzetten.

Uiteraard kan je altijd zelf dit beïnvloeden door zelf eerst de tweede sim/esim uit te zetten

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
Sandburger schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:39:
[...]

Er zal inderdaad veel van de instellingen afhankelijk zijn. Maar zo'n extreem verschil kan ik eigenlijk bijna niet verklaren door mijn instellingen. Heb jij bepaalde instellingen aan of uit staan om energie te besparen?
Ik kan wel beamen dat netwerkontvangst een enorme impact heeft. Ik was laatst 2 dagen op een plaats waar de verbinding erg slecht was, vaak switchen tussen 2g/3g/4g en de helft van de tijd helemaal geen dataverbinding mogelijk.

Ik moest tussentijds opladen gedurende de dag, de batterydrain was echt extreem. Ik heb dat bij andere toestellen nooit meegemaakt (ik heb de S23U)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
[...]

Dat komt omdat mensen hier op het forum alleen maar van zich laten horen als ze extreme schermtijden hebben. Geloof mij maar, verreweg de meeste mensen komen niet veel verder dan een uurtje of 3 tot 5 max.
Ik zit ook rond de 3 a 4 uur met mijn Ultra.

Laat je dus niet gek maken door een handjevol personen hier die roepen dat ze extreme scherntijden halen. Dat is gewoon niet realistisch.

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Sandburger schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:39:
[...]

Ehm, nee, eigenlijk niet. Zie ook mijn vorige post hierover:
The Executer schreef op zondag 11 juni 2023 @ 01:36:
[...]

Hier ook veel 4G, 5G uit, geen gaming en vrij veel browsen zonder dark mode. Heb wel 2 SIM-kaarten van 2 verschillende netwerken erin.
- 2 simkaarten, waarvan over het algemeen aangenomen wordt dat dit redelijk extra stroomverbruik oplevert. Wel volledig bereik, zit op 300 meter van de mast.
- 5G uit
- Gehele dag Wi-Fi zowel thuis als op het werk, mobiele gegevens, locatie en NFC aanstaan.
- Alle instellingen m.b.t. apps in slaapstand etc staan default, helemaal niets aan veranderd.

[ Voor 4% gewijzigd door The Executer op 13-06-2023 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
The Executer schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:10:
[...]

Ehm, nee, eigenlijk niet. Zie ook mijn vorige post hierover:

[...]

- 2 simkaarten, waarvan over het algemeen aangenomen wordt dat dit redelijk extra stroomverbruik oplevert.
- 5G uit
- Gehele dag Wi-Fi, mobiele gegevens, locatie en NFC aanstaan.
- Alle instellingen m.b.t. apps in slaapstand etc staan default, helemaal niets aan veranderd.
Ik gebruik light mode maar kan nergens vinden wat het precies doet ? Extra cooling?

Maar m'n batterij gaat wel minder leeg als ik in light mode zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 23:48
Vincent91 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:15:
[...]

Ik gebruik light mode maar kan nergens vinden wat het precies doet ? Extra cooling?

Maar m'n batterij gaat wel minder leeg als ik in light mode zit
Nee de koeling blijft hetzelfde.

Hij klokt de CPU lager.

Light mode affects prime core only. X3 core drops from 3.36 GHz to 2.84 GHz in clock speed, which allows core to operate at peak efficiency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Mizgala28 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:51:
[...]

Nee de koeling blijft hetzelfde.

Hij klokt de CPU lager.

Light mode affects prime core only. X3 core drops from 3.36 GHz to 2.84 GHz in clock speed, which allows core to operate at peak efficiency.
Op Samsung staat dit

Enkel de s23 serie heeft deze functie

Light mode is a function that improves heat generation and battery consumption by changing the processing speed to partially adjust it to improve battery consumption. When operating in light mode, the device can use less performance power compared to normal mode with no impact to internet surfing, social media, phone calls or video playback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 23:45

Prosperot

Today is a gift...

marcelmg2 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:16:
[...]

Ik heb een 'gewone' S23.
dit zijn de opties:
eSIM + SIM1, òf SIM1 + SIM2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:23
Prosperot schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:09:
[...]

dit zijn de opties:
eSIM + SIM1, òf SIM1 + SIM2
Bedankt, net even de simmetjes verwisseld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 23-09 19:18
ascent schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:47:
[...]

Waarschijnlijk compleet ongerelateerd maar wellicht geeft 't een hint op een of andere manier; mijn muziek stopt wel eens omdat m'n vriendin dan een gesprek ophangt of stopt met iets luisteren. We sharen ons spotify-account en schijnbaar als zij iets pauzeert, pauzeert er bij mij ook wat. Ergo, heb je ergens iets van een accountshare lopen wat wellicht gelinkt is?
Had dit soms op mijn iPhone maar dan krijg je een banner of je wil upgraden naar familie.
Heb het ook op Spotify en deze namiddag stopte podcast er ook mee.
Het is precies of mijn internet gaat in slaap modus maar daar staat ook niks speciaals ingesteld

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Gunth schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:25:
[...]

Meestal is het stap 1: bij de app gegevens achtergrondgebruik altijd toestaan.

Dan stap 2:Ga naar "Instellingen" en tik vervolgens op "Apparaatonderhoud".
2
Tik op "Batterij".
3
Tik op "App power management".
4
Tik op "Sluimerende apps". Indien vermeld, hou je de Spotify app ingedrukt om de verwijderingsoptie te tonen.

Stap 3 zoek eens naar batterij optimalisatie instellingen. Dat is vaak de boosdoener geweest in het verleden

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Ik heb via een programma bloadware verwijderd via een programma op m'n pc

Ik kreeg een melding dat m'n gsm vergrendeld is omdat ik device services perongeluk verwijderd heb

Heb via een hard reset terug toegang tot m'n Samsung

Moet ik dit proces opnieuw doen en extra opletten dat ik niet teveel verwijder of zijn deze apps definitief verwijderd?

[ Voor 87% gewijzigd door Vincent91 op 14-06-2023 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Vincent91 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:50:

Ik kreeg een melding dat m'n gsm vergrendeld is omdat ik device services perongeluk verwijderd heb

Moet ik dit proces opnieuw doen en extra opletten dat ik niet teveel verwijder of zijn deze apps definitief verwijderd?
Hier is een overzicht hoeveel apps ik heb Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FoF35py11oYyZ5jN_Sv2rirqONQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mpYIQqvGwyjIO2dqiuUEUr9G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:36

Kevinr1989

I am the danger

Vandaag heb ik, na ruim een maand twijfelen, toch een Samsung S23 plus gekocht. Nu wil ik deze binnenkort in gebruik nemen en de data van mijn iPhone meenemen.

Heeft iemand hier ervaring mee, waar ik op moet letten. Het opnieuw installeren van apps maakt me niet zoveel uit, alleen heb ik een boel foto's die mee over moeten. :X

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:50:

na een harde reset bedoel je fabrieksinstellingen neem ik aan, dan is alles weer aanwezig. Ik zou alleen weghalen waar je last van hebt zoals de Meta framework en services. Samsung heeft zelf een prima AI ingebouwd die binnen een aantal weken alles uitschakelt wat je toch niet gebruikt, en je hebt geen gebrek aan ruimte dat je het daarvoor zou moeten doen.
Uiteraard kun je het gewoon blijven doen, er zijn genoeg mensen die willen debloaten, maar schiet je dan door moet je opnieuw beginnen, en dat kost je tijd, maar als je het leuk vindt om te doen, vooral doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kevinr1989 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:08:
Vandaag heb ik, na ruim een maand twijfelen, toch een Samsung S23 plus gekocht. Nu wil ik deze binnenkort in gebruik nemen en de data van mijn iPhone meenemen.

Heeft iemand hier ervaring mee, waar ik op moet letten. Het opnieuw installeren van apps maakt me niet zoveel uit, alleen heb ik een boel foto's die mee over moeten. :X
Voor de foto's, synchroniseer ze met een cloud service en verwijder ze van de iPhone, en synchroniseer ze dan terug op je nieuwe telefoon met diezelfde cloud service nadat je over gestapt bent.
Reden, kopieer je ze handmatig of via een tool als SmartSwitch, komt er een andere datum op de fysieke bestanden van de foto's en klopt de volgorde niet meer in sommige foto apps of foto albums.
Die cloud service kan helaas geen icloud zijn want daar heeft Apple geen client op Android voor al zijn er wel third party integraties mogelijk, maar wel bijvoorbeeld Dropbox of Onedrive. belangrijkste is dat er een client op beide platformen voor bestaat.

En daarnaast zul je vermoedelijk WhatsApp geschiedenis over willen zetten.
https://faq.whatsapp.com/1295296267926284
Migreren van een iPhone naar een Samsung Android-apparaat
Je hebt het volgende nodig:
Samsung Smart Switch-appversie 3.7.22.1 of nieuwer geïnstalleerd op je nieuwe apparaat
WhatsApp voor iOS-versie 2.21.160.17 of nieuwer op je oude apparaat
WhatsApp voor Android-versie 2.21.16.20 of nieuwer op je nieuwe apparaat nadat het overzetten is voltooid
USB-C naar Lightning-kabel of vergelijkbare adapters
Hetzelfde telefoonnummer van het oude apparaat op het nieuwe apparaat
Je nieuwe Android-apparaat ingesteld als fabrieksnieuw of opnieuw ingesteld naar fabrieksinstellingen
Je WhatsApp-chatgeschiedenis van een iPhone migreren naar een Samsung Android-apparaat:
Schakel je Samsung-apparaat in en koppel het via een kabel aan je iPhone wanneer hierom wordt gevraagd.
Volg de instructies van Samsung Smart Switch.
Scan, wanneer hierom wordt gevraagd, de QR-code die wordt weergegeven op het nieuwe apparaat met je iPhone-camera.
Tik op Start op je iPhone en wacht tot het proces voltooid is.
Ga verder met het instellen van je nieuwe Samsung-apparaat.
Open WhatsApp op het startscherm en log in met hetzelfde telefoonnummer dat je op je oude apparaat gebruikt.
Tik op Importeren wanneer hierom wordt gevraagd en wacht tot het proces voltooid is.
Voltooi de activering van je nieuwe apparaat. De chats staan nu voor je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:28:
[...]

na een harde reset bedoel je fabrieksinstellingen neem ik aan, dan is alles weer aanwezig. Ik zou alleen weghalen waar je last van hebt zoals de Meta framework en services. Samsung heeft zelf een prima AI ingebouwd die binnen een aantal weken alles uitschakelt wat je toch niet gebruikt, en je hebt geen gebrek aan ruimte dat je het daarvoor zou moeten doen.
Uiteraard kun je het gewoon blijven doen, er zijn genoeg mensen die willen debloaten, maar schiet je dan door moet je opnieuw beginnen, en dat kost je tijd, maar als je het leuk vindt om te doen, vooral doen.
Is er ergens een lijst met bloatware apps die je probleemloos kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:41:
[...]

Is er ergens een lijst met bloatware apps die je probleemloos kan verwijderen?
Ja, als je er op zoekt kun je allerlei lijsten vinden. Zowel in dit forum als op allerlei websites elders op internet.
Zelf doe ik er niet meer aan, heb er te vaak te veel nadeel van ondervonden met problemen tijdens upgraden waardoor je telefoon dan moest resetten en weer opnieuw instellen op momenten dat het mij niet uit kwam. Ik koop wel een maatje meer opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
swhnld schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:46:
[...]

Ja, als je er op zoekt kun je allerlei lijsten vinden. Zowel in dit forum als op allerlei websites elders op internet.
Zelf doe ik er niet meer aan, heb er te vaak te veel nadeel van ondervonden met problemen tijdens upgraden waardoor je telefoon dan moest resetten en weer opnieuw instellen op momenten dat het mij niet uit kwam. Ik koop wel een maatje meer opslag.
Ik wou m'n Google play system updaten en kreeg m'n Samsung niet meer aan tijdens het updaten dus moet zien dat ik niet teveel verwijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:58
Vincent91 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:49:
[...]

Ik wou m'n Google play system updaten en kreeg m'n Samsung niet meer aan tijdens het updaten dus moet zien dat ik niet teveel verwijder
Vroeger was het een must voor mij om bloatware te verwijderen vanwege oa snelheid en batterij duur.
Tegenwoordig doe ik dat niet meer. In plaats daarvan kan je vele apps gewoon disable-en of verwijderen.
Pagina: 1 ... 23 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos