Zojuist een update van 10MB gehad van Google Play-systeemupdate. Is na de update nog steeds 1 april 2023. Heb een S23+
Ja dit is ook mogelijk op de S23. Ga in de gallerij naar het hamburger icoon rechtsonder en selecteer settings. Zet de optie select albums to show op aan. Dan in de gallerij bij albums selecteer de 3 puntjes rechtsboven en kies select albums to show en vink de favorites aanletswing schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:36:
Op mijn samsung s8 had ik in Galerij een mapje favorieten in Albums. Deze krijg ik op geen enkele manier terug op mijn s23. Iemand anders dit wel gelukt?
Het is hiermee gelukt! Dank_jero_813 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:07:
[...]
Ja dit is ook mogelijk op de S23. Ga in de gallerij naar het hamburger icoon rechtsonder en selecteer settings. Zet de optie select albums to show op aan. Dan in de gallerij bij albums selecteer de 3 puntjes rechtsboven en kies select albums to show en vink de favorites aan
Voor mijn gevoel is de vingerafdrukscanner van mijn S23+ een stuk slechter dan die van mijn vorige telefoon (S20FE)
Bij mn S20FE was het aantikken en meteen ontgrendeld.
Weigerde bijna nooit en dit was zelfs met screenprotector.
Heb nu regelmatig dat ik mijn vinger langer op de scanner moet houden of dat het bij de 1ste of zelfs 2e keer niet herkend word.
Best vervelend als je dat niet gewend ben.
Heb batterijoptimalisatie al uitgezet en animaties ook.
Dit had ik bij de S20FE ook.
En uiteraard meerdere keren een vinger geregistreerd.
Iemand een idee hoe ik dit beter kan krijgen?
Heb nu regelmatig dat ik mijn vinger langer op de scanner moet houden of dat het bij de 1ste of zelfs 2e keer niet herkend word.
Hier dezelfde ervaring. 70% van de eerste scans lukken niet, en regelmatig dat ik alsnog met pincode moet unlocken omdat er te veel pogingen waren. Helaas zijn in-screen scanners nog steeds niet op het niveau van de 'ouderwetse' knopscanners, dus je zult er mee moeten leren leven. Wat dat betreft mis ik mijn Fold 4 met de scanner op de aan-uitknop, daar ging het 100% goed.RvD86 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 00:16:
Voor mijn gevoel is de vingerafdrukscanner van mijn S23+ een stuk slechter dan die van mijn vorige telefoon (S20FE)
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Wat ik altijd doe is eerder tikken/tappen op de vingerafdruksensor dan m'n vinger erop leggen. Een tikje moet voldoende zijn.RvD86 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 00:16:
Ik heb een UV screenprotector op mijn S23 Ultra en dat werkt perfect met het scannen.
hi!
Ik heb hier nul problemen met de vingerafdrukscanner. Meestal binnen een seconde.RvD86 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 00:16:
Wat zou het uitzetten van animaties moeten helpen?
Je zou misschien kunnen proberen je vinger helemaal te verwijderen (in de telefoon uiteraard
Klopt, Alleen op mn S20FE had ik dit nooit.Of-Aaargh schreef op zondag 21 mei 2023 @ 08:43:
[...]
Hier dezelfde ervaring. 70% van de eerste scans lukken niet, en regelmatig dat ik alsnog met pincode moet unlocken omdat er te veel pogingen waren. Helaas zijn in-screen scanners nog steeds niet op het niveau van de 'ouderwetse' knopscanners, dus je zult er mee moeten leren leven. Wat dat betreft mis ik mijn Fold 4 met de scanner op de aan-uitknop, daar ging het 100% goed.
Dus ze kunnen het wel bij Samsung.
Wellicht komt er binnenkort een update
Vanaf mn AOD screen doe ik dat ook inderdaad.MysticX schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:19:
[...]
Wat ik altijd doe is eerder tikken/tappen op de vingerafdruksensor dan m'n vinger erop leggen. Een tikje moet voldoende zijn.
Ik heb een UV screenprotector op mijn S23 Ultra en dat werkt perfect met het scannen.
Toch is het dan nog niet zoals ik gewend was
Een seconde klinkt mij als heel traag...japie06 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:26:
[...]
Ik heb hier nul problemen met de vingerafdrukscanner. Meestal binnen een seconde.
Wat zou het uitzetten van animaties moeten helpen?
Je zou misschien kunnen proberen je vinger helemaal te verwijderen (in de telefoon uiteraard), je vinger goed schoon te maken, en dan helemaal opnieuw registreren.
Nooit gemeten natuurlijk maar volgens mij is het eerder een fractie van een seconde. (Zo voelt het iig)
Uiteraard heb ik al eens verwijderd en opnieuw gedaan.
Resultaat hetzelfde.
Wellicht over 2 maandjes na een paar nieuwe updates nog eens proberen.
Alleen hebben de FE telefoons een optische vingerafdruk scanner en de S series een ultrasone. Daarom zag je bij je FE een witte stip oplichten onder je vinger en nu niet. Een optische is zeker met een schermprotector wat toleranter.RvD86 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 12:22:
[...]
Klopt, Alleen op mn S20FE had ik dit nooit.
Dus ze kunnen het wel bij Samsung.
Wellicht komt er binnenkort een update
Zal niet voor Europa zijn
Die gaan waarschijnlijk terug de exynos versie krijgen
Had het ook gelezen ja, vind het belachelijk als dit zo is. Had hiervoor een S21+ en nu de S23+ maar is wel een wereld van verschil.Vincent91 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:34:
[...]
Zal niet voor Europa zijn
Die gaan waarschijnlijk terug de exynos versie krijgen
Vinden jullie het ook jammer dat je geen shortcut kunt creëren naar de extra helderheid optie? Handig voor buiten in het zonnetje voor bepaalde momenten. Er is wel een mogelijkheid voor de extra dimmen functie in de dropdown menu, maar precies daar heb ik geen interesse in.
Ik hoop het niet want na mijn s21 wil ik nooit meer een exynos toestel.
Ik heb nu de ultra en zeer tevreden. Ik kom van een s21. Heel lang getwijfeld om de overstap naar een iphone 14 pro te maken. De chip was een belangrijke keuze. Kan is groot wanner zij dit doorzetten dat ik samsung links laat liggen na jaren en jaren samsung.
De S23 heeft ook een SD 8 gen 2 speciaal voor Samsung.
Bijvoorbeeld:
https://www.gsmarena.com/...y_examined-news-57447.php
Dus niet echt bijzonder dat ze weer zo een deal maken .
Oke, dat wist ik niet. Dankje voor de info.swhnld schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:23:
[...]
De S23 heeft ook een SD 8 gen 2 speciaal voor Samsung.
Bijvoorbeeld:
https://www.gsmarena.com/...y_examined-news-57447.php
Dus niet echt bijzonder dat ze weer zo een deal maken .
Vraagje; Is er toevallig iemand die Firefox gebruikt en vaak op tweakers.net zit te scrollen?
Ik heb ontzettend veel last van choppy scrolling; het scrollen gaat gewoon veel te stroef. Bij het wissen van de achtergrond apps is dit weer normaal, maar Chrome en Samsung Internet hebben hier totaal geen last van.
Gek genoeg is het ook alleen op tweakers dat ik het stroef scrollen ervaar, op andere websites heb ik die issue niet.
Ik heb ontzettend veel last van choppy scrolling; het scrollen gaat gewoon veel te stroef. Bij het wissen van de achtergrond apps is dit weer normaal, maar Chrome en Samsung Internet hebben hier totaal geen last van.
Gek genoeg is het ook alleen op tweakers dat ik het stroef scrollen ervaar, op andere websites heb ik die issue niet.
hi!
Yep, Ik heb in aanpassen > trekken om te vernieuwen uitgeschakeld. Sindsdien is het weer vloeiend. Had op meer sites er last van.MysticX schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:31:
Vraagje; Is er toevallig iemand die Firefox gebruikt en vaak op tweakers.net zit te scrollen?![]()
Heb wel een vaag iets dat als ik soms scroll dat Firefox naar het einde van de pagina gaat. Is alleen op tweakers en rete irritant. Maar had ik ook met de instelling boven aan. Dus daar ligt het niet aan.
[ Voor 0% gewijzigd door Glassertje op 24-05-2023 00:35 . Reden: Typo ]
Thnx! Ik ga het even testen, gebruik je trouwens de normale Firefox browser of Focus, Nightly of Beta?Glassertje schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:05:
[...]
Yep, Ik heb in aanpassen > trekken om te vernieuwen uitgeschakeld. Sindsdien is het weer vloeiend. Had op meer sites er laat van.
Heb wel een vaag iets dat als ik soms scroll dat Firefox naar het einde van de pagina gaat. Is alleen op tweakers en rete irritant. Maar had ik ook met de instelling boven aan. Dus daar ligt het niet aan.
hi!
De Normale. Inmiddels 113.2.0MysticX schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 23:51:
[...]
Thnx! Ik ga het even testen, gebruik je trouwens de normale Firefox browser of Focus, Nightly of Beta?
[ Voor 4% gewijzigd door Glassertje op 24-05-2023 00:34 ]
Sinds vanavond ook de trotse bezitter van een S23+! Wat een snelheid heeft dit ding zeg, heerlijk. Ik kom van een S10 af, had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.
Heb hem clean geïnstalleerd, geen back-up terug laten zetten. Enige nadeel is dat je dan bepaalde settings weer loopt te zoeken
. Zoals de helderheid-slider in het meldingen-venster (hint: met twee vingers van boven naar beneden, stippeltjes rechts boven, lay-out quick panel, schuifregelaar helderheid). Afgezien daarvan vlotte overgang. Ga nu ook proberen afscheid te nemen van het originele Swype toetsenbord die ik nog gebruikte (ja, de originele, destijds nog aangeschaft). Inmiddels word deze al jaren niet meer aangeboden maar er zitten een aantal functies in die het gebruik ervan erg makkelijk maken. Samsung toetsenbord isna enige configuratie.. OK-ish maar ben nog niet overtuigd.
Verder twijfel ik eigenlijk best beetje over de grootte
. Krijg wat kramp in de handen bij het wat langer beet houden zoals bij dit verhaal typen. Mijn S10 laag iets lekkerder in de hand.
En gelijk mooie blunder, zat met de SIM-eject tool in het gaatje bovenop te prikken
. Oh ja, en kom er pas na aanschaf achter dat hij geen fysieke dual SIM is... dat word weer met twee telefoons lopen...
Heb hem clean geïnstalleerd, geen back-up terug laten zetten. Enige nadeel is dat je dan bepaalde settings weer loopt te zoeken
Verder twijfel ik eigenlijk best beetje over de grootte
En gelijk mooie blunder, zat met de SIM-eject tool in het gaatje bovenop te prikken

[ Voor 9% gewijzigd door The Executer op 24-05-2023 00:48 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Gefeliciteerd met je aankoop. Ben er ook tevreden over. 😁The Executer schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 00:44:
Sinds vanavond ook de trotse bezitter van een S23+! Wat een snelheid heeft dit ding zeg, heerlijk. Ik kom van een S10 af, had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.
Heb hem clean geïnstalleerd, geen back-up terug laten zetten. Enige nadeel is dat je dan bepaalde settings weer loopt te zoeken. Zoals de helderheid-slider in het meldingen-venster (hint: met twee vingers van boven naar beneden, stippeltjes rechts boven, lay-out quick panel, schuifregelaar helderheid). Afgezien daarvan vlotte overgang. Ga nu ook proberen afscheid te nemen van het originele Swype toetsenbord die ik nog gebruikte (ja, de originele, destijds nog aangeschaft). Inmiddels word deze al jaren niet meer aangeboden maar er zitten een aantal functies in die het gebruik ervan erg makkelijk maken. Samsung toetsenbord isna enige configuratie.. OK-ish maar ben nog niet overtuigd.
Verder twijfel ik eigenlijk best beetje over de grootte. Krijg wat kramp in de handen bij het wat langer beet houden zoals bij dit verhaal typen. Mijn S10 laag iets lekkerder in de hand.
En gelijk mooie blunder, zat met de SIM-eject tool in het gaatje bovenop te prikken![]()
. Oh ja, en kom er pas na aanschaf achter dat hij geen fysieke dual SIM is... dat word weer met twee telefoons lopen...
S23+ is wel dual Sim. Je kan aan beide kanten een sim plaatsen. 😉
En wat betreft het toetsenbord, je kan ook voor SwiftKey kiezen, rechtsonder op de toetsenbord knop, als die open staat. Vind dat Samsung ding maar een gedrocht.
Wil je toch de Samsung toetsenbord gebruiken kan je vanuit de Samsung store, good lock downloaden. Daarmee kan je veel aanpassen. Ook de kleur van het toetsenbord.
Helaas niet, ook niet volgens de specificaties. SIM1 is een e-SIM, SIM2 is fysiek.Glassertje schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 01:08:
[...]
Gefeliciteerd met je aankoop. Ben er ook tevreden over. 😁
S23+ is wel dual Sim. Je kan aan beide kanten een sim plaatsen. 😉
Swiftkey inderdaad ook geprobeerd, moet zeggen dat die ook goed 'aanvoelt'. Komende dagen maar even uitgebreid testen. Bij Swype kon ik b.v. over de shift heen gaan waarbij het het woord selecteert waar de cursor staat en heeft dan 3 verschillende opties voor hoofdlettergebruik: alles kleine letters, alles hoofdletters of de eerste letter hoofdletter.En wat betreft het toetsenbord, je kan ook voor SwiftKey kiezen, rechtsonder op de toetsenbord knop, als die open staat. Vind dat Samsung ding maar een gedrocht.
Wil je toch de Samsung toetsenbord gebruiken kan je vanuit de Samsung store, good lock downloaden. Daarmee kan je veel aanpassen. Ook de kleur van het toetsenbord.
Als je die houder eruit haalt dan zie je aan beide kanten een 1 en 2. Dat Sim en Esim nummer kun je veranderen als je onder mobiele netwerken op de pictogram drukt.The Executer schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:09:
Helaas niet, ook niet volgens de specificaties. SIM1 is een e-SIM, SIM2 is fysiek.
Hier kan je zien dat die 2 Sim kaarten ondersteund. Ik heb er een Esim inzitten, daarom zijn ze bij mij leeg. Ik heb ook een 23+.
:strip_exif()/f/image/RBmzEZeY3CXo5xKg5OrEZ931.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Glassertje op 24-05-2023 07:51 ]
Dit blijkt inderdaad te kloppen! Ondanks dat de kenmerken in de Tweakers pricewatch anders doen vermoeden:Glassertje schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:45:
[...]
Als je die houder eruit haalt dan zie je aan beide kanten een 1 en 2. Dat Sim en Esim nummer kun je veranderen als je onder mobiele netwerken op de pictogram drukt.
Hier kan je zien dat die 2 Sim kaarten ondersteund. Ik heb er een Esim inzitten, daarom zijn ze bij mij leeg. Ik heb ook een 23+.
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/UexzgweKpAK7GZddlPo5v22i.png?f=user_large)
Overigens hoop ik wel dat ik niet mijn secundaire microfoon heb gemold met mijn actie om daar de SIM-ejectool in te porren. Door het plasticje op de rand leek het alsof het SIM-slot daar zat, net als bij mijn S10. Niet dus

Geen paniek hoor! De microfoon zit niet recht onder het gaatje, maar ik een hoek, zeg maar naast de opening. Je kunt dus nooit de microfoon beschadigen door een voorwerp in het gaatje te steken.The Executer schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:45:
[...]
Overigens hoop ik wel dat ik niet mijn secundaire microfoon heb gemold met mijn actie om daar de SIM-ejectool in te porren. Door het plasticje op de rand leek het alsof het SIM-slot daar zat, net als bij mijn S10. Niet dus![]()
. Waterdichtheid ga ik toch niet testen, maar baal wel weer flink van mijzelf zeg maar.
Zie bv. hier.
Ik zie dat ik in mijn post niet helemaal duidelijk was, ik heb hem bovenin lopen porren.... De tool zat er er enigszins vast in. Straks in het filmpje eens kijken wat daar zit.Of-Aaargh schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:01:
[...]
Geen paniek hoor! De microfoon zit niet recht onder het gaatje, maar ik een hoek, zeg maar naast de opening. Je kunt dus nooit de microfoon beschadigen door een voorwerp in het gaatje te steken.
Zie bv. hier.
Het filmpje is van de S23 Ultra. Ik weet niet of de constructie van de microfoon bovenin anders is dan de S23+. Maar er zullen vast ook wel dissasembly-video's te vinden zijn van de S23+.The Executer schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:09:
[...]
Ik zie dat ik in mijn post niet helemaal duidelijk was, ik heb hem bovenin lopen porren.... De tool zat er er enigszins vast in. Straks in het filmpje eens kijken wat daar zit.
Ben blij dat ik daar niet de enige in ben die zoiets stoms doet met een nieuw toestelThe Executer schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:45:
[...]
Overigens hoop ik wel dat ik niet mijn secundaire microfoon heb gemold met mijn actie om daar de SIM-ejectool in te porren. Door het plasticje op de rand leek het alsof het SIM-slot daar zat, net als bij mijn S10. Niet dus![]()
. Waterdichtheid ga ik toch niet testen, maar baal wel weer flink van mijzelf zeg maar.
Daarmee dat ik esim heb ,heb je dat niet voorWitlof schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:51:
[...]
Ben blij dat ik daar niet de enige in ben die zoiets stoms doet met een nieuw toestel
Mei is er nu ookGlassertje schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:07:
Zojuist een update van 10MB gehad van Google Play-systeemupdate. Is na de update nog steeds 1 april 2023. Heb een S23+
Wat is het verschil met de security patches ?
Telkens als ik m'n toestel herstart krijg ik melding dat ik m'n Sims moet bijwerken,is dit normaal en is er een manier om dit uit te schakelen?
Hier ook. Weet zeker dat ik de oplossing heb gelezen in het topic maar kon het gisteren niet vinden.Vincent91 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:46:
[...]
Wat is het verschil met de security patches ?
Telkens als ik m'n toestel herstart krijg ik melding dat ik m'n Sims moet bijwerken,is dit normaal en is er een manier om dit uit te schakelen?
Hier niet. Kwam gister pas binnen. Playstore he, niet security
Blijkbaar komt er toch geen s23 fe
Jammer ,ik keek er naar uit
https://www.sammobile.com...ing-july-2023/?theme=dark
Jammer ,ik keek er naar uit
https://www.sammobile.com...ing-july-2023/?theme=dark
Sinds deze ochtend krijg ik melding dat Messenger vastloopt en een bug bevat. En dat ik mijn cache moet legen.
Nog iemand die deze melding krijgt? Na herstarten start zelfs de app niet meer op, ook niet na legen van de cache. De app sluit automatisch.
Nog iemand die deze melding krijgt? Na herstarten start zelfs de app niet meer op, ook niet na legen van de cache. De app sluit automatisch.
[ Voor 26% gewijzigd door g86 op 25-05-2023 11:25 ]
Gebruik het zelf niet vaak maar getest en werkt wel bij mij, maar Meta heeft een eigen framework om zichzelf en bijbehorende apps te updaten. Staat dat Framework uit of aan? Ik heb het framework uitgeschakeld want vind 2 systemen van apps (Play en Galaxy Store) al meer dan genoeg.g86 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:13:
Sinds deze ochtend krijg ik melding dat Messenger vastloopt en een bug bevat. En dat ik mijn cache moet legen.
Je zou in ieder geval de laatste update kunnen verwijderen of controleren of er een update klaar staat in de Play Store?
hoe schakel je dat meta framework uit? want ik heb nu messenger via facebook geïnstalleerd en dan krijg ik in google play de melding dat messenger niet kan geupdate worden.swhnld schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:18:
[...]
Gebruik het zelf niet vaak maar getest en werkt wel bij mij, maar Meta heeft een eigen framework om zichzelf en bijbehorende apps te updaten. Staat dat Framework uit of aan? Ik heb het framework uitgeschakeld want vind 2 systemen van apps (Play en Galaxy Store) al meer dan genoeg.
Je zou in ieder geval de laatste update kunnen verwijderen of controleren of er een update klaar staat in de Play Store?
als ik messenger via google play installeer krijg ik een beetje later de melding van een bug.
Probeer dit eens: https://www.google.nl/url...Vaw1rTbYVQEPqbAq_Le58VeFag86 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:50:
[...]
hoe schakel je dat meta framework uit? want ik heb nu messenger via facebook geïnstalleerd en dan krijg ik in google play de melding dat messenger niet kan geupdate worden.
als ik messenger via google play installeer krijg ik een beetje later de melding van een bug.
bedankt, is interessant om te weten.swhnld schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:28:
[...]
Probeer dit eens: https://www.google.nl/url...Vaw1rTbYVQEPqbAq_Le58VeFa
en als ik nadien de FB app terug installeren, worden die 3 verborgen meta apps dan ook opnieuw geïnstalleerd?
Nee, die zijn helemaal niet nodig.g86 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:48:
[...]
bedankt, is interessant om te weten.
en als ik nadien de FB app terug installeren, worden die 3 verborgen meta apps dan ook opnieuw geïnstalleerd?
Heb sindskort 5g in m'n regio
Wat is nu het zuinigst
Surfen op 5g of wifi verbinding?
Wat is nu het zuinigst
Waarvoor dienen die 3 verborgen apps dan?
Zou moeten verboden worden. Vervelend dat zoiets nutteloos dan staat op een toestel van 1579 euro.
Echt snel/nuttig 5g is er nog lang niet, het is nu meer 4G+: https://nos.nl/artikel/24...an-een-jaar-vertraging-opVincent91 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:00:
Heb sindskort 5g in m'n regio
Wat is nu het zuinigst
5g kost veruit het meeste batterij, terwijl WIFI de meest zuinige verbinding is.
Dit zal waarschijnlijk ook altijd zo blijven, met een zendmast communiceren via mobiele data vergt veel meer van de accu.
Alleen al het aanzetten van de 5g antenne optie kost al batterij. Dus onder Settings > Connections > Mobile networks > Network Mode SIM 1/2 > 4G/3G/2G zal batterij besparen.
Ik zie dit jaar nog geen enkele reden om op 5G over te stappen als consument. Het is duur, slurpt batterij en de snelheidswinst is gering nog.
[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 26-05-2023 11:24 ]
Dit artikel is van Nederland maar in België is de veiling afgerond dus ik denk dat wij nu het echte 5G hebbenstin00 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:23:
[...]
Echt snel/nuttig 5g is er nog lang niet, het is nu meer 4G+: https://nos.nl/artikel/24...an-een-jaar-vertraging-op
5g kost veruit het meeste batterij, terwijl WIFI de meest zuinige verbinding is.
Dit zal waarschijnlijk ook altijd zo blijven, met een zendmast communiceren via mobiele data vergt veel meer van de accu.
Alleen al het aanzetten van de 5g antenne optie kost al batterij. Dus onder Settings > Connections > Mobile networks > Network Mode SIM 1/2 > 4G/3G/2G zal batterij besparen.
Ik zie dit jaar nog geen enkele reden om op 5G over te stappen als consument. Het is duur, slurpt batterij en de snelheidswinst is gering nog.
nieuws: Citymesh krijgt 5G-spectrum bij Belgische veiling die 1,2 miljard eur...
Heb je data dat 5G echt meer slurpt dan 4G? Ik heb het zelf getest, dag op 5G en dag op 4G max. Beide dagen merkte ik niet veel verschil in de praktijk.stin00 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:23:
[...]
Echt snel/nuttig 5g is er nog lang niet, het is nu meer 4G+: https://nos.nl/artikel/24...an-een-jaar-vertraging-op
https://www.nu.nl/tech/62...hten-op-het-echte-5g.htmlVincent91 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:31:
[...]
Dit artikel is van Nederland maar in België is de veiling afgerond dus ik denk dat wij nu het echte 5G hebben
nieuws: Citymesh krijgt 5G-spectrum bij Belgische veiling die 1,2 miljard eur...
Nope het wordt nu getest zoals het artikel van de week 23 mei aangeeft: nieuws: KPN gaat volgend jaar sneller 5G aanbieden Volgend jaar komt de ''echte'' 5G er.
in belgie is de veiling voor 5G afgerond dus zijn ze momenteel bezig met het echte 5G uit te rollendutchnltweaker schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:56:
[...]
https://www.nu.nl/tech/62...hten-op-het-echte-5g.html
Nope het wordt nu getest zoals het artikel van de week 23 mei aangeeft: nieuws: KPN gaat volgend jaar sneller 5G aanbieden Volgend jaar komt de ''echte'' 5G er.
mn provider bevestigd ook dat momenteel het echte 5G netwerk word uitgerold
Met test data: https://mybroadband.co.za...rains-it-much-faster.htmldutchnltweaker schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:51:
[...]
Heb je data dat 5G echt meer slurpt dan 4G? Ik heb het zelf getest, dag op 5G en dag op 4G max. Beide dagen merkte ik niet veel verschil in de praktijk.
Beetje onduidelijke testmethode: https://www.visermark.com...-5g-what-s-the-difference
Genuanceerder beeld: https://www.govtech.com/q...smartphone-batteries.html
Het is jammer dat er nog weinig fatsoenlijke bronnen zijn. Sowieso is testen in Nederland nog niet te doen omdat het netwerk nog niet volledig 5g klaar is.
Testdata is wel van 2021, ivm de s21 is er natuurlijk veel verbeterd, techniek blijft niet stil zijn. De test van 2 jaar kan dus voor nu al niet meer representatief zijn.stin00 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:26:
[...]
Met test data: https://mybroadband.co.za...rains-it-much-faster.html
Beetje onduidelijke testmethode: https://www.visermark.com...-5g-what-s-the-difference
Genuanceerder beeld: https://www.govtech.com/q...smartphone-batteries.html
Het is jammer dat er nog weinig fatsoenlijke bronnen zijn. Sowieso is testen in Nederland nog niet te doen omdat het netwerk nog niet volledig 5g klaar is.
Voor de rest zijn er natuurlijk veel meer factoren aanwezig, opstelling mast, met welke frequenties ben je uiteindelijk verbonden, wat voor type 5G hangt er in, is het een standalone netwerk of niet. Als laatst is het type telefoon en chipset belangrijk. Telefoon die een chipset met 5G heeft van 2020 of 2023 is ook een groot verschil.
Kortom veel variabele, maar uit de links die je stuurde kan je geen harde conclusie maken.
Ik denk dat in Nederland pas volgend jaar 2024 echte tests kunnen worden gedaan als de andere frequentie actief wordt binnen het 5G spectrum + 5G standalone wordt.
In België, maar ik heb het over NederlandVincent91 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:14:
[...]
in belgie is de veiling voor 5G afgerond dus zijn ze momenteel bezig met het echte 5G uit te rollen
mn provider bevestigd ook dat momenteel het echte 5G netwerk word uitgerold
Trouwens heb je een bron?
https://www.hln.be/binnen...miljard-euro-op~a7f48084/dutchnltweaker schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:30:
[...]
In België, maar ik heb het over Nederland. Wij hebben al 5G, maar nog geen standalone + hoge frequentie.
Trouwens heb je een bron?
Dit gaat toch over 5G of ben ik verkeerd?
Ja, maar Artikel is wel van juli 2022Vincent91 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:49:
[...]
https://www.hln.be/binnen...miljard-euro-op~a7f48084/
Dit gaat toch over 5G of ben ik verkeerd?
Sinds die datum (de veiling afgerond is) zijn ze met de uitrol van 5g bezig
https://www.proximus.be/s...het-5g-netwerkbereik.html
Het is nog niet overal beschikbaar zoals in Nederland
1
[ Voor 99% gewijzigd door davidnothen72 op 29-05-2023 14:02 ]
Met Portret modus maak ik soms de mooiste plaatjes, maar soms valt het resultaat tegen.
Op de telefoon zelf kan ik dan nog kiezen voor achtergrond effect aanpassen en het wazig maken zwakker maken tot een 'gewone' foto of een ander effect kiezen, top.
Maar graag zou ik ditzelfde op mijn desktop met groot scherm kunnen doen.
Momenteel syncen alle foto's met google drive, maar eenmaal daar vind ik in google photo's 1 versie terug van de foto en zijn de edit mogelijkheden (logisch die zijn van samsung en zitten om de camera app op de telefoon) er niet.
Weten jullie een manier hoe ik alsnog op het grote scherm deze functies kan gebruiken? Zodat ik bij grotere aantallen foto's niet uren op mijn telefoontje aan het pielen ben?
Op de telefoon zelf kan ik dan nog kiezen voor achtergrond effect aanpassen en het wazig maken zwakker maken tot een 'gewone' foto of een ander effect kiezen, top.
Momenteel syncen alle foto's met google drive, maar eenmaal daar vind ik in google photo's 1 versie terug van de foto en zijn de edit mogelijkheden (logisch die zijn van samsung en zitten om de camera app op de telefoon) er niet.
Weten jullie een manier hoe ik alsnog op het grote scherm deze functies kan gebruiken? Zodat ik bij grotere aantallen foto's niet uren op mijn telefoontje aan het pielen ben?
Je zou kunnen proberen om dex modus te gebruiken op je desktop, als je je mobiel verbindt via usb en van Samsung het dex programmaatje download kun je gewoon op je desktop de galerij gebruiken.. Weet niet of alle functies werken, heb zelf nog nooit gedaan.b_map schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:12:
Met Portret modus maak ik soms de mooiste plaatjes, maar soms valt het resultaat tegen.
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Toch weer besloten om de S23 Ultra te proberen. Hopelijk hebben updates die dingetjes verbeterd waar ik in eerste instantie tegen aanliep.
Nu heb ik gelijk een dingetje.. de doos van de telefoon lijkt valschade te hebben. De omdoos niet dus deze schade is bij de verkoper ontstaan. Als ik zo de ingedeukte hoek zie, is de doos toch wel van minimaal een metertje gevallen lijkt mij ...
Wat zouden jullie doen? Terugsturen? Het toestel heeft zelf geen schade. Voor mijn gevoel is het beeld in de camera app een beetje schokkerig maar kan zijn dat ik spoken zie.
Wat in iedergeval wel zo is, is dat het toestel gewoon gevallen is en mogelijk een harde klap/schok heeft gehad.
Er zit in de doos namelijk niks qua dempend materiaal.
Nu heb ik gelijk een dingetje.. de doos van de telefoon lijkt valschade te hebben. De omdoos niet dus deze schade is bij de verkoper ontstaan. Als ik zo de ingedeukte hoek zie, is de doos toch wel van minimaal een metertje gevallen lijkt mij ...
Wat zouden jullie doen? Terugsturen? Het toestel heeft zelf geen schade. Voor mijn gevoel is het beeld in de camera app een beetje schokkerig maar kan zijn dat ik spoken zie.
Wat in iedergeval wel zo is, is dat het toestel gewoon gevallen is en mogelijk een harde klap/schok heeft gehad.
:strip_exif()/f/image/n1q5exlcWAGdnm6fmPGslxrW.jpg?f=fotoalbum_large)
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Ik zou een doos met zo'n deuk niet openmaken en direct terugsturen.NosferatuX schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:27:
Toch weer besloten om de S23 Ultra te proberen. Hopelijk hebben updates die dingetjes verbeterd waar ik in eerste instantie tegen aanliep.
[Afbeelding]
Open maken heb ik dus wel al gedaan maar ga denk ik idd melding maken en omruilen.Ernemmer schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:45:
[...]
Ik zou een doos met zo'n deuk niet openmaken en direct terugsturen.
Edit
Zo, omruiling aangevraagd. Ik wil hier absoluut geen risico mee lopen. Een telefoon zal vast een keer vallen maar dan wil ik diegene zijn die dat doet NA aanschaf en niet een toestel die al een keer gestuiterd is voordat ik hem überhaupt ontvangen heb.
Hopelijk snel reactie. Ze zullen wel niet aan crosshipping doen, had graag dit weekend het toestel willen gebruiken maarja.
[ Voor 42% gewijzigd door NosferatuX op 31-05-2023 22:05 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
De laatste tijd heb ik last van mijn muziek apps die stoppen na een tijd.
Is precies als het scherm een tijdje uit staat dat de app stop met spelen.
Ik dacht dat het aan apple music lag maar met Spotify heb ik het zelfde probleem
Beide Apps.staan dat ze niet mogen sluimeren.
Iemand nog last van of een idee wat ik kan veranderen in de settings?
Ik dacht dat het aan apple music lag maar met Spotify heb ik het zelfde probleem
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Ik gebruik Deezer en heb geen problemenGunth schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:41:
Samsung heeft een advies hiervoor op hun website, heb je dat al geprobeert?Gunth schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:41:
https://www.samsung.com/u...ck%20screen%20is%20closed.
Bedankt ga het eens bekijken.swhnld schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:35:
[...]
Samsung heeft een advies hiervoor op hun website, heb je dat al geprobeert?
https://www.samsung.com/u...ck%20screen%20is%20closed.
Heb sluimer al volledig uitgezet en ook de widget.
Heel raar,Heb de ultra sinds launch en dit is maar sinds kort dat ik het probleem heb
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Samsung confirms fix for Galaxy S23, S23+ camera blur issue coming soon ...
Dat stond van de week toch al op de nieuwspagina van tweakers?rindertb schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:36:
Samsung confirms fix for Galaxy S23, S23+ camera blur issue coming soon ...
Ik had dit niet gelezen.jongetje schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:05:
[...]
Dat stond van de week toch al op de nieuwspagina van tweakers?
Het lijkt er trouwens op dat Samsung het niet heeft over de banaanvormige onscherpte. Die zie je niet alleen op close-ups.
Op het Duitse forum:
'Scheinbar hat Samung das Problem noch immer nicht verstanden. Es geht nicht um Tiefenschärfe, sondern um Optik-Probleme. Ich habe die Unschärfen auch in normalen Fotos. Man darf wohl langsam die Hoffnung aufgeben, dass der Hardware-Bug in irgendeiner Form gefixt werden kann'.
nieuws: Samsung werkt aan fix voor onscherpe foto's op Galaxy S23-toestellen gister zelfsrindertb schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:29:
[...]
Ik had dit niet gelezen.
Het lijkt er trouwens op dat Samsung het niet heeft over de banaanvormige onscherpte. Die zie je niet alleen op close-ups.
Op het Duitse forum:
'Scheinbar hat Samung das Problem noch immer nicht verstanden. Es geht nicht um Tiefenschärfe, sondern um Optik-Probleme. Ich habe die Unschärfen auch in normalen Fotos. Man darf wohl langsam die Hoffnung aufgeben, dass der Hardware-Bug in irgendeiner Form gefixt werden kann'.
Meer details over cameraverbeteringen in aankomende update https://www.google.com/am...2023-software-update/amp/
Ik heb me beetje proberen in te verdiepen met het camera probleem van S23 telefoons. Ik ben namelijk aan het overwegen om er één aan te schaffen. Ik had wat gelezen op reddit dat niet alle S23 telefoons affected zijn van dat probleem. Klopt dat wel en kan je ze mogelijk ook uitvissen met de IMEI code of wat dan ook?
Als ik mij niet vergis betreft het sowieso alleen de normale S23 en de S23+. Niet de ultra dus.kyrillajax schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:07:
Ik heb me beetje proberen in te verdiepen met het camera probleem van S23 telefoons. Ik ben namelijk aan het overwegen om er één aan te schaffen. Ik had wat gelezen op reddit dat niet alle S23 telefoons affected zijn van dat probleem. Klopt dat wel en kan je ze mogelijk ook uitvissen met de IMEI code of wat dan ook?
Hmm ja, ik heb wel mijn oog op de normale S23. Dus niet de plus en ultra.donleo123 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:14:
[...]
Als ik mij niet vergis betreft het sowieso alleen de normale S23 en de S23+. Niet de ultra dus.
de S23U heeft er ook last van als ik me niet vergis en het word in de volgende update opgelostdonleo123 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:14:
[...]
Als ik mij niet vergis betreft het sowieso alleen de normale S23 en de S23+. Niet de ultra dus.
ze hebben in de april update een en ander al opgelost ,ook komt er een fix voor portrait shots
De vraag is of " het camera probleem" ook daadwerkelijk een probleem voor jou is.kyrillajax schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:16:
[...]
Hmm ja, ik heb wel mijn oog op de normale S23. Dus niet de plus en ultra.
Buiten de constante verbeteringen in de software die gewoon doorgaan, heb ik vaak de indruk dat een heel klein percentage last van iets heeft, dat op het internet gooit, dat anderen het dan ook zien als ze er naar zoeken, en dan wordt het groter.
Mijn advies, ga naar de winkel en probeer het toestel uit. Ben je blij ermee kun je hem kopen, zo niet kijk over een paar weken nog een keer na de update, of zoek een ander merk/model.
Ben flink aan het twijfelen wat te doen, altijd al tussen iPhone en Samsung gezweefd, momenteel heb ik de 14 Pro Max, morgen komt een S23U binnen. Twijfel om te switchen maar kan geen besluit maken 🤣 Apple Pay en Face-ID werkt top, bij Samsung werkt het wat minder, laatstgenoemde vooral savonds. Accuduur is opgelost met de nieuwe soc had ik begrepen. Scherm van de S23U is top alleen jammer weer van de curve zeker ivm screenprotector. Eco systeem maakt me verder niet zoveel uit.
Beide top toestellen, grootste verschil vind ik dan toch altijd de vrijheid die je hebt bij Android, andere kant os dan weer wat iPhone bied werkt ook goed. 😅😅
Beide top toestellen, grootste verschil vind ik dan toch altijd de vrijheid die je hebt bij Android, andere kant os dan weer wat iPhone bied werkt ook goed. 😅😅
Als je Spotify gebruikt is het "volgende nummer" knopje in je lockscreen groter op een iPhone.DM89 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 16:00:
Ben flink aan het twijfelen wat te doen, altijd al tussen iPhone en Samsung gezweefd, momenteel heb ik de 14 Pro Max, morgen komt een S23U binnen. Twijfel om te switchen maar kan geen besluit maken 🤣 Apple Pay en Face-ID werkt top, bij Samsung werkt het wat minder, laatstgenoemde vooral savonds. Accuduur is opgelost met de nieuwe soc had ik begrepen. Scherm van de S23U is top alleen jammer weer van de curve zeker ivm screenprotector. Eco systeem maakt me verder niet zoveel uit.
Geen idee of ik die knopjes op de Samsung zichtbaar kan maken tijdens always on display
Ps ik ben de laatste dagen ook steeds aan het switchen tussen Samsung en iPhone 😂
[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 04-06-2023 16:21 ]
Oh, dat is me nog niet opgevallen volgens mij haha.Ernemmer schreef op zondag 4 juni 2023 @ 16:19:
[...]
Als je Spotify gebruikt is het "volgende nummer" knopje in je lockscreen groter op een iPhone.
Geen idee of ik die knopjes op de Samsung zichtbaar kan maken tijdens always on display
Ps ik ben de laatste dagen ook steeds aan het switchen tussen Samsung en iPhone 😂
Het is echt een tik met de telefoons, heb ik een s22u wil ik weer een iPhone etc. Nu dus weer twijfel, beide zijn meer dan goed genoeg voor mijn gebruik, dure hobby 🤣 daarnaast heb ik nu een Watch 8 die weer niet goed werkt met de S23U 🤣
[ Voor 5% gewijzigd door DM89 op 04-06-2023 16:25 ]
Daar maak je eigenlijk wel een goede punt. Ik ben er opzich wel met je eens dat op het internet een bepaald probleem groter maken dan het is (in dit geval het camera probleem). Er is niet echt een winkel in de buurt waar ik hem wil bestellen. Ik kan members korting krijgen direct via Samsung, dus ik denk dat ik hem ga uitproberen en als het me niet bevalt. Dan stuur ik het gewoon terug.swhnld schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:56:
[...]
De vraag is of " het camera probleem" ook daadwerkelijk een probleem voor jou is.
Buiten de constante verbeteringen in de software die gewoon doorgaan, heb ik vaak de indruk dat een heel klein percentage last van iets heeft, dat op het internet gooit, dat anderen het dan ook zien als ze er naar zoeken, en dan wordt het groter.
Mijn advies, ga naar de winkel en probeer het toestel uit. Ben je blij ermee kun je hem kopen, zo niet kijk over een paar weken nog een keer na de update, of zoek een ander merk/model.
*verkeerd topic*
[ Voor 94% gewijzigd door NosferatuX op 04-06-2023 16:48 ]
Ik heb hetzelfde probleem met Deezer. Ik gebruik het voornamelijk in de auto en heb regelmatig dat de app zomaar sluit tijdens het spelen van muziek. Maakt niet uit of de scherm uitstaat, heb Flitsmeister aan en dan gebeurt het ook.Gunth schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:41:
@ShakerNL
Ik word er knettergek van,bij het lopen moet ik iedere 2 liedjes ongeveer de tel ontgrendelen.
Gewoon ontgrendelen en het gaat gewoon verder.
Is wel een dingetje precies want als je beetje zoekt is dit een gekend probleem al geweest in het verleden bij andere toestellen.
Bv https://eu.community.sams...stopt-vanzelf/td-p/892830
https://eu.community.sams...met-afspelen/td-p/1592862
Ik word er knettergek van,bij het lopen moet ik iedere 2 liedjes ongeveer de tel ontgrendelen.
Is wel een dingetje precies want als je beetje zoekt is dit een gekend probleem al geweest in het verleden bij andere toestellen.
[ Voor 9% gewijzigd door Gunth op 04-06-2023 18:44 ]
Vergelijkbare issue hier met de S22U, zelfs met muziek apps die lokale muziek afspelenGunth schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:40:
@ShakerNL
Wat voor mij de oplossing was is om te batterij settings voor de app aan te passen.
Instellingen>Apps>Spotify(in mijn geval)>Batterij en dan op onbeperkt.

Het valt sowieso op dat Samsung met bepaalde apps soms te agressief is, hetzelfde moest ik met Whatsapp en Gmail doen anders kon het doodleuk half uur tot 1 uur duren voor ik een melding kreeg (als toestel niet in gebruik was, als ik deze wel gebruik dan komt alles meteen binnen)
En met Musicolet (voor lokale muziek) en Spotify had ik een vergelijkbare issues als jij, terwijl mijn iPhone (want ik gebruik beide Android en iOS) en mijn oude LG dit soort issues niet hebben.
het zal met bepaalde apps wel wat meer van de accu verbruiken in stand-by, als ik Samsung al het werk laat doen dan ligt mijn stand-by verbruik rond de 2% a 4% per nacht, maar hoe harder ik tegen Samsung hun agressieve sluimeren van app vecht, hoe harder de stand-by achteruit ging, al vind ik 5% tot 8% per nacht het wel waard als alles naar behoren werkt.
Ik kreeg een kans om beide tegelijk te gebruiken, kon ook niet kiezen.DM89 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 16:24:
[...]
Oh, dat is me nog niet opgevallen volgens mij haha.
Het is echt een tik met de telefoons, heb ik een s22u wil ik weer een iPhone etc. Nu dus weer twijfel, beide zijn meer dan goed genoeg voor mijn gebruik, dure hobby 🤣 daarnaast heb ik nu een Watch 8 die weer niet goed werkt met de S23U 🤣
Conclusie? Het maakt het alleen maar erger, maar goed het is een luxe probleem.
Volgende keer weer maar 1 toestel denk ik.
Een luxe probleem is het sowieso haha, mensen verklaren me voor gek, je hebt de nieuwste telefoon waarom weer een andere 🥲 Ik had de S22U icm met de Watch 5 Pro maar batterij van het toestel ging hard leeg, einde van de dag haalde ik niet en deed niet zoveel bijzonders en daarom ben ik terug gegaan naar iPhone want icm Watch 8 haal ik makkelijk de dag, of 2 dagen. Al heb ik gelezen dat de s23U een flinke stap voorruit heeft gemaakt alleen jammer dat gezichtsherkenning matig werkt savonds en Google Pay nog niet veel ondersteund wordt. Moet toch wel zeggen dat wat Apple doet tot nu toe voor mij ook goed werkt, Android is toch soms weer mwah net niet, en toch twijfel ik 😅Mizgala28 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:23:
[...]
Vergelijkbare issue hier met de S22U, zelfs met muziek apps die lokale muziek afspelen
Wat voor mij de oplossing was is om te batterij settings voor de app aan te passen.
Instellingen>Apps>Spotify(in mijn geval)>Batterij en dan op onbeperkt.
[Afbeelding]
Het valt sowieso op dat Samsung met bepaalde apps soms te agressief is, hetzelfde moest ik met Whatsapp en Gmail doen anders kon het doodleuk half uur tot 1 uur duren voor ik een melding kreeg (als toestel niet in gebruik was, als ik deze wel gebruik dan komt alles meteen binnen)
En met Musicolet (voor lokale muziek) en Spotify had ik een vergelijkbare issues als jij, terwijl mijn iPhone (want ik gebruik beide Android en iOS) en mijn oude LG dit soort issues niet hebben.
het zal met bepaalde apps wel wat meer van de accu verbruiken in stand-by, als ik Samsung al het werk laat doen dan ligt mijn stand-by verbruik rond de 2% a 4% per nacht, maar hoe harder ik tegen Samsung hun agressieve sluimeren van app vecht, hoe harder de stand-by achteruit ging, al vind ik 5% tot 8% per nacht het wel waard als alles naar behoren werkt.
[...]
Ik kreeg een kans om beide tegelijk te gebruiken, kon ook niet kiezen.
Conclusie? Het maakt het alleen maar erger, maar goed het is een luxe probleem.
Volgende keer weer maar 1 toestel denk ik.
Als ik het scherm zie van de S23U ben ik alweer verkocht en wil ik die weer maar dan moet ik de Watch 8 ook verkopen 🤣 wat een luxe gedoe he haha..
Andere provider toevallig die andere opties bied?davidnothen72 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:44:
Heb een vraag ik heb 2 s23 ultra bij samsung krijg ik een optie om bellen via 4g sim 1 staan maar bij die andere s23 ultra heeft die optie niet hoe kan dat [Afbeelding]
En je hebt maar een data verbinding mogelijk dus stel die wissel je naar de andere sim, wat gebeurt er dan?
Ik heb de optie bellen via 4g ook niet op mijn s23 ultra. Ik zit bij vodafonedavidnothen72 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:44:
Heb een vraag ik heb 2 s23 ultra bij samsung krijg ik een optie om bellen via 4g sim 1 staan maar bij die andere s23 ultra heeft die optie niet hoe kan dat [Afbeelding]
Op het Vodafone forum las ik net bericht dat iemand met een s22 geen 4G bellen had, maar wel als die zijn sim kaart in een s10 of s20 stopt. De hulp is in ieder geval tenen krommend en proberen het af te schuiven op grijze import.
Ondanks dat ik apps op "onbeperkt" batterijgebruik zet, mobiele gegevens staan op "Gegevensgeb. achtergrond toestaan" en | Gegevensgebr. toestaan bij Gegevensbesp. aan" aangevinkt en "Wis machtiging bij niet gebruik app" staat uit gevinkt, dan alsnog heb ik sommige apps die stoppen met werken op de achtergrond.
Bijv. de Onntrack app (gps tracker van mijn oldtimer) moet ik 1x per week bijv de app openen anders krijg ik er geen meldingen meer van ( niet handig als je auto gestolen wordt en je ziet het pas een week later
)
Als ik de app dan na een tijdje open en er zijn wel meldingen geweest (bij vibratie krijg ik al een melding, dus bijv. als ik de deur ervan dichtgooi), krijg ik die opeens allemaal tegelijk binnen. De komende dagen krijg ik dan wel meldingen binnen en opeens wordt het weer stil.
Ik weet niet of het S23 specifiek is, of de Android software, of toch de app zelf?
Misschien meer mensen last hiervan met andere apps?
Bijv. de Onntrack app (gps tracker van mijn oldtimer) moet ik 1x per week bijv de app openen anders krijg ik er geen meldingen meer van ( niet handig als je auto gestolen wordt en je ziet het pas een week later
Als ik de app dan na een tijdje open en er zijn wel meldingen geweest (bij vibratie krijg ik al een melding, dus bijv. als ik de deur ervan dichtgooi), krijg ik die opeens allemaal tegelijk binnen. De komende dagen krijg ik dan wel meldingen binnen en opeens wordt het weer stil.
Ik weet niet of het S23 specifiek is, of de Android software, of toch de app zelf?
Misschien meer mensen last hiervan met andere apps?
Waar is dit precies? Neem aan niet Nederland aangezien 3.5Ghz nog niet geveild isVincent91 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:36:
Dit is m'n snelheid bij 5g verbinding
Toch onder de indruk [Afbeelding]
België (excuus , vergeten te vermelden)donleo123 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:03:
[...]
Waar is dit precies? Neem aan niet Nederland aangezien 3.5Ghz nog niet geveild is
Ik heb vandaag een S23 besteld. Weet iemand een goede manier om je data handmatig op je nieuwe telefoon over kan zetten? Ik weet dat smart watch een feature is, maar ik denk dat het handig is om het handmatig te doen om eventueel software fouten zoveel mogelijk te vermijden.
Zeker weet ik een handmatige methode.kyrillajax schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:54:
Ik heb vandaag een S23 besteld. Weet iemand een goede manier om je data handmatig op je nieuwe telefoon over kan zetten? Ik weet dat smart watch een feature is, maar ik denk dat het handig is om het handmatig te doen om eventueel software fouten zoveel mogelijk te vermijden.
Synchroniseer foto's en video's naar een cloud oplossing en verwijder dan van oude telefoon. Of stel elders veilig, maar zet je ze dan terug op de nieuwe telefoon kan de data volgorde door de war raken.
Open WhatsApp en weet zeker dat je alles gebackupt hebt.
Denk na of je andere apps lokaal hebt waar je data veilig wil stellen zoals Stocard.
Als dat gebeurt is, start je nieuwe telefoon op en loop de inrichting door zijn een nieuwe telefoon.
Zet de apps die je wil gebruiken en zoals WhatsApp zet de backup terug.
Activeer bank apps en zaken als DigiD met behulp van de oude telefoon.
Als alles gelukt is reset de oude en verkoop of doneer of houdt als reserve.
Ik denk dat ik de foto's, screenshots, downloads en wallpapers op mijn computer ga overzetten. Moet ik specifiek een bepaalde volgorde aanhouden of kan ik dat gewoon allemaal bij elkaar proppen? Of is het allemaal op OneDrive zetten eigenlijk handiger?swhnld schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:33:
[...]
Zeker weet ik een handmatige methode.
Synchroniseer foto's en video's naar een cloud oplossing en verwijder dan van oude telefoon. Of stel elders veilig, maar zet je ze dan terug op de nieuwe telefoon kan de data volgorde door de war raken.
Open WhatsApp en weet zeker dat je alles gebackupt hebt.
Denk na of je andere apps lokaal hebt waar je data veilig wil stellen zoals Stocard.
Als dat gebeurt is, start je nieuwe telefoon op en loop de inrichting door zijn een nieuwe telefoon.
Zet de apps die je wil gebruiken en zoals WhatsApp zet de backup terug.
Activeer bank apps en zaken als DigiD met behulp van de oude telefoon.
Als alles gelukt is reset de oude en verkoop of doneer of houdt als reserve.
Ik heb naast Whatsapp ook nog Signal, Bank apps, DigiD, Discord, Steam en nog wat dingen. Voor Signal heb ik trouwens een locale download en een back-up wachtwoord heb ik opgeslagen om mijn PC.
Kan je wat meer uitleggen met de bank apps en DigiD hoe je dat activeert met de oude telefoon?
@kyrillajax activeren doe je door de app op je nieuwe telefoon te starten, en dan bij de vraag of het ook op een andere telefoon staat ja te antwoorden en dan de instructies te volgen
Ik zou foto's e.d. syncen via OneDrive.
Volgorde maakt niet uit.
Ik zou foto's e.d. syncen via OneDrive.
Volgorde maakt niet uit.
Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos