Acties:
  • 0 Henk 'm!
stin00 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:49:
[...]

Hoe kom je daar achter? Of kijk je daadwerkelijk dagelijks handmatig of je een update binnen hebt? :+
Ik houd het geregeld handmatig in de gaten, maar je kunt het ook rustig afwachten. Echter er zijn herstarts nodig en die doe je niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 21:16
g86 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:21:
[...]

https://www.autoevolution...oolwalk-users-213627.html
Next Waze Update to Include Big Fix for Android Auto Coolwalk Users

https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
Waze still in background after Android Auto disconnection

@dutchnltweaker Is de bug met Google Assistant ook gekend bij Waze?
Ja zoals ik aangaf versie zou best kunnen, maar datum weet ik niet natuurlijk ;) .

Reactie op je vraag van Google assistant: Largamelion in "[Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie" @Largamelion had daar al wat uitleg over gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12:55

g86

dutchnltweaker schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:38:
[...]

Ja zoals ik aangaf versie zou best kunnen, maar datum weet ik niet natuurlijk ;) .

Reactie op je vraag van Google assistant: Largamelion in "[Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie" @Largamelion had daar al wat uitleg over gegeven
Bedankt voor de link. Gelezen ... maar wat een blunder van Waze om dit dan al uit bèta te lanceren voor het publiek ... als het nog niet werkt en buggy is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 13:31
Wat een top toestel heeft samsung weer neergezet.

Nu alweer enige tijd Iphone 14 pro max maar de S23 Ultra ziet er echt wel top uit en ik twijfel dan ook om de overstap te maken volgende maand(als de prijs iets gedaald is).
Zijn er mensen die de ervaringen kunnen delen die ook overgestapt zijn.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:22
Iemand een idee of je de kleur van de digitale klok op homescreen ook kunt veranderen? Ben het nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:08
NeWSJuNK schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:15:
Iemand een idee of je de kleur van de digitale klok op homescreen ook kunt veranderen? Ben het nog niet tegengekomen.
Instellingen

Achtergrond & styl

Vergrendelscherm en tikken op klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Vincent91 schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:35:
[...]

Instellingen

Achtergrond & styl

Vergrendelscherm en tikken op klok
Dat veranderd het vergrendelscherm, niet de Homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
NeWSJuNK schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:59:
[...]

Dat veranderd het vergrendelscherm, niet de Homescreen.
sorry verkeerd gelezen O-)

denk enkel dat het kan bij het vergrendelscherm ,altans bij samsung

bij oneplus is dit wel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:33
NeWSJuNK schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:15:
Bij de klok app van Google wel.
Deze kleurt mee met het kleurenpallet wat je hebt gekozen.

De Samsung klok geen idee.
Bij mij werkte op 1 of andere manier de wekker niet meer,
Heb toen de Google klok app gedownload en de Samsung verwijderd

[ Voor 19% gewijzigd door RvD86 op 24-04-2023 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onecht
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-09 00:29
sten123 schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:59:
Wat een top toestel heeft samsung weer neergezet.

Nu alweer enige tijd Iphone 14 pro max maar de S23 Ultra ziet er echt wel top uit en ik twijfel dan ook om de overstap te maken volgende maand(als de prijs iets gedaald is).
Zijn er mensen die de ervaringen kunnen delen die ook overgestapt zijn.
Ik heb heel lang getwijfeld tussen de 14 pro en de s23 ultra. Superblij met de keuze, vooral omdat je echt alles, maar dan ook alles naar eigen smaak kan aanpassen. Van het menu tot elk miniem kleurtje (goodlock app samsung). Wanneer dit eenmaal gedaan is dan heb je echt een toestel naar eigen smaak met een top camera en batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
RvD86 schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:47:
[...]

Bij de klok app van Google wel.
Deze kleurt mee met het kleurenpallet wat je hebt gekozen.

De Samsung klok geen idee.
Bij mij werkte op 1 of andere manier de wekker niet meer,
Heb toen de Google klok app gedownload en de Samsung verwijderd
Betreft de Google klok. Die kun je niet individueel kleuren bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:33
NeWSJuNK schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:25:
[...]

Betreft de Google klok. Die kun je niet individueel kleuren bij mijn weten.
Als ik mijn wallpaper verander, en daarna het kleurpallet veranderd de klok bij mij mee.

Dit is wel met Nova launcher...wellicht maakt dat nog een verschil

[ Voor 11% gewijzigd door RvD86 op 24-04-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Heb de s21 ultra exynos editie, altijd al "jaloers" op Snapdragon geweest, wat zeggen jullie zal ik veel merken als ik upgrade naar de s23 ultra? Heb de s21 ultra sinds launch dus ietsje meer dan 2 jaar nu.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:54
Tiduz schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:23:
Heb de s21 ultra exynos editie, altijd al "jaloers" op Snapdragon geweest, wat zeggen jullie zal ik veel merken als ik upgrade naar de s23 ultra? Heb de s21 ultra sinds launch dus ietsje meer dan 2 jaar nu.
Qua camera merk ik het wel meteen en dan met name de videokwaliteit. Voor de rest is het allemaal ietsje sneller en vloeiender dan de S21 en de accuduur is beter maar of het verschil voor jouw merkbaar is kan ik niet zeggen maar voor mij in ieder geval wel.

Dat gezegd hebbende blijft de S21U een goed toestel waar je zeker nog wel even mee door kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Garret1410 schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:12:
[...]

Qua camera merk ik het wel meteen en dan met name de videokwaliteit. Voor de rest is het allemaal ietsje sneller en vloeiender dan de S21 en de accuduur is beter maar of het verschil voor jouw merkbaar is kan ik niet zeggen maar voor mij in ieder geval wel.

Dat gezegd hebbende blijft de S21U een goed toestel waar je zeker nog wel even mee door kan.
ik kon mijn abbonement verlengen, heb normaal sim only maar ben nu toch voor toestel abbo gegaan, 512gb groene 23 ultra ben benieuwd :)

kan er sowieso niet op achteruit gaan

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:32
Tiduz schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:55:
[...]

ik kon mijn abbonement verlengen, heb normaal sim only maar ben nu toch voor toestel abbo gegaan, 512gb groene 23 ultra ben benieuwd :)

kan er sowieso niet op achteruit gaan
Heb de groene S23U sinds gistermiddag.
Kom van een Oppo dus even weer wennen. Reageert allemaal lekker snel (mijn Find X3 pro was al niet traag).

Camera nog niet uitvoerig getest maar ik vertrouw erop dat dat wel goed zit.
Jullie ook zo'n hekel aan het opnieuw installeren en inloggen van apps? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Gadgeteer schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:56:
[...]

Heb de groene S23U sinds gistermiddag.
Kom van een Oppo dus even weer wennen. Reageert allemaal lekker snel (mijn Find X3 pro was al niet traag).

Camera nog niet uitvoerig getest maar ik vertrouw erop dat dat wel goed zit.
Jullie ook zo'n hekel aan het opnieuw installeren en inloggen van apps? ;)
Ja, vooral 2FA en wachtwoorden, hopelijk gaat dat pijnloos vanavond :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:32
Samsung’s AI-powered Galaxy Enhance-X image editing app now available for Galaxy S23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 21:00
Tiduz schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:23:
Zelf van een S22U naar de S23U gegaan en vooral batterijduur is echt wel merkbaar beter...

Niet dat ik er een issue mee had icm de S22U, kwam ook daarmee makkelijk de dag door. Nu alleen regelmatig ook makkelijk 2 dagen ;)

Qua performance, ach... misschien iets sneller maar of dat nou echt merkbaar is. Verder dus vooral iteratieve upgrades (hoewel vanaf de S21U waarschijnlijk wel merkbaarder).

Hoewel, de OIS op de S23U is wel een stuk beter/stabieler heb ik het idee! Dat is dus ook we een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:23
Is er een manier om met de S23U ook te filmen in 4:3? Dit is namelijk ook de resolutie van de sensor en daarmee zou je dan met de hele sensor kunnen filmen. 1:1 of 16:9 is allemaal lichtelijk of zwaar ingezoomd waardoor je ook niet de hele sensor gebruikt.

Het is me wel gelukt om foto's te maken met 4:3 maar filmen helaas nog niet.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
1 april play system update is binnen

Ik weet niet of dit belangrijk is maar gewoon even melden

Wat zijn de verschillen tussen play system updates en de security updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
rindertb schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:12:
Samsung’s AI-powered Galaxy Enhance-X image editing app now available for Galaxy S23
Iemand al geprobeerd? Wat is de belangrijkste USP hier van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:54
Okasha schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 23:21:
[...]

Zojuist geinstalleerd en een paar 'slecht gemaakte' foto's getweaked. Ik merk nauwelijks tot geen verschil na de tweaks. Misschien moet ik nog slechtere foto's gebruiken, maar ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht. De app zit nog wel in beta fase, dus wellicht verwacht ik er teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srkoster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 22:28
Okasha schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 23:21:
[...]

Ik heb de app gebruikt op een foto die ik gisteren heb geschoten. Vooral de voorpoot ziet er na bewerking scherper uit.

Voor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7SChirBD9bFxbErDZmRN-RM9OY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyOYk2mbW2EHbZjhKkKnadhj.jpg?f=fotoalbum_large

Na
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNdLjm40su7-_S5-z8qxZxTdv5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5SHze2aCcL3SUWmBjOjWieGf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 23:21:
1 april play system update is binnen

Ik weet niet of dit belangrijk is maar gewoon even melden

Wat zijn de verschillen tussen play system updates en de security updates?
Beide updates werken andere delen van het systeem bij. Plus de software updates komen van Samsung want update ook OneUI. De Play System update komt van Google en update alleen het Play framework.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:00
srkoster schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:08:
[...]

Ik heb de app gebruikt op een foto die ik gisteren heb geschoten. Vooral de voorpoot ziet er na bewerking scherper uit.

Voor
[Afbeelding]

Na
[Afbeelding]
Wat te denken van die paal! Echt wel beter hoor. Gebruik je dan die "magic" knop? Volgens mij doet ie dan alles in 1x?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• srkoster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 22:28
Monda schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:34:
[...]

Wat te denken van die paal! Echt wel beter hoor. Gebruik je dan die "magic" knop? Volgens mij doet ie dan alles in 1x?
Nog niet eens opgevallen die paal :) Ja, dit is met de magic knop.

In de Samsung Galerij app die er standaard op zit, heb je ook een remaster functie. Net geprobeerd en uitkomst lijkt hetzelfde. Verschil is wel dat je in de Galaxy Enhance app meer dingen afzonderlijk kunt instellen, naast de magic optie die alles in 1x doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:23
Ben op vakantie in thailand, laatste week. Zitten hier in een villa, is mijn 23 ultra in ons zwembad gevallen.
Gelijk het bad ingesprongen,en onmiddellijk eruit gehaald. Hij lag er nog geen 5 seconden in (nog geen 1,5 diep), maar het het scherm stond gelijk op ruis, zwaar balen dus....ben gelijk naar een repairshop gereden,en na 2 uurtjes terug gegaan. Daar legde me de man uit dat er dus waterschade was. Dit was ook te zien omdat er een rood stipje was verkleurd wat dus blijkbaar de waterschade aangeeft. Word een gevalletje reisverzekering denk ik. Vind het wel vreemd dat ze bij Samsung aangeven dat de ultra op 1,5 meter diepte ongeveer een half uurtje in het water geen probleem mag zijn...we gaan het zien🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
loentje48 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:37:
Ben op vakantie in thailand, laatste week. Zitten hier in een villa, is mijn 23 ultra in ons zwembad gevallen.
Gelijk het bad ingesprongen,en onmiddellijk eruit gehaald. Hij lag er nog geen 5 seconden in (nog geen 1,5 diep), maar het het scherm stond gelijk op ruis, zwaar balen dus....ben gelijk naar een repairshop gereden,en na 2 uurtjes terug gegaan. Daar legde me de man uit dat er dus waterschade was. Dit was ook te zien omdat er een rood stipje was verkleurd wat dus blijkbaar de waterschade aangeeft. Word een gevalletje reisverzekering denk ik. Vind het wel vreemd dat ze bij Samsung aangeven dat de ultra op 1,5 meter diepte ongeveer een half uurtje in het water geen probleem mag zijn...we gaan het zien🫣
Mijn S21 is ook in dergelijke omstandigheden om het leven gekomen. Geen enkele coulance vanuit Samsung. Ben overigens benieuwd of het lukt via je reisverzekering. Onder inboedelverzekering kon ik niets terugkrijgen, omdat smartphones en tablets vaak onder aparte, aanvullende verzekeringen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Mijn Samsung is een paar jaar geleden in contact gekomen met zeewater en zelfs die hebben ze netjes gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-09 20:43
moca schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:33:
Mijn Samsung is een paar jaar geleden in contact gekomen met zeewater en zelfs die hebben ze netjes gerepareerd.
Samsung is naar mijn ervaring vrij coulant daarmee, zo heb ik een nieuwe Watch Active gekregen na waterschade wat normaliter niet onder garantie valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Waarom wilt Samsung terug Exynos gebruiken 🥴😬🫣🤔?

Iedereen is zo positief over de Snapdragon, zeker over de batterij duur

Ik hoop dat ze de Exynos beter geoptimaliseerd hebben want bij de s22 was dit een drama(slechte batterij, camera optimalisatie)

https://www.androidheadli...s-powered-galaxy-s24.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
Vincent91 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:14:

Ik hoop dat ze de Exynos beter geoptimaliseerd hebben want bij de s22 was dit een drama(slechte batterij, camera optimalisatie)

Is dat een retorische vraag? Geld is natuurlijk de reden. Chips die ze zelf op schaal kunnen maken, kost ze minder geld en dat is dus meer winst voor Samsung.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:18

Puur omdat een eigen ontwikkelde processor goedkoper is per telefoon is mijn idee.
Op dit moment ben ik erg blij met de S23 Ultra, dus ik zal zeker niet overstappen naar een S24.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:45

Ik denk niet dat er ooit een Exynos telefoon komt met echte goede accuduur.
Voor mijn gevoel zit dat 'm echt in de Exynos modems, die zijn gewoon zo ongelofelijk inefficiënt.
De Exynos 2200 van vorig jaar was niet eens zo slecht, maar zodra je buitenhuis bent dan gaat de accu snel leeg. Idem met de Pixel telefoons die de Exynos modems gebruiken.

En dit gaat écht ver terug, ik weet nog dat ik switchte van de Galaxy S5 met Snapdragon naar de S7 edge met Exynos. Ik zat toen dagelijks de hele dag op een plek met slecht bereik en de telefoon was altijd aan standby 40% kwijt (9-5). De S5 had nergens last van. Toen de S8+ gehad met hetzelfde probleem, S9+ ook. Tot ik weer een Xiaomi Mi 8 had, met Snapdragon en met véél minder standby drain.
Het wordt eens tijd dat ze die modems aanpakken, als dat gebeurd is dan zal er al een groot verschil zijn in accuduur en efficiëntie.

Het zou erg gaaf zijn als iemand (YT kanaal, Tweakers oid) dit soort dingen kan testen in een gecontroleerde omgeving. Heb dat helaas nog nooit gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door vandeven66 op 29-04-2023 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De Exynos vs Snapdragon discussie mag in Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos. Dan houden we het hier specifiek op de S23 serie

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:14
BillSpaarbank schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:17:
[...]

Yep. Via Bixby routines. Werkt prima.

Je kunt ook meerdere apps toevoegen zoals Maps of Weather.
[Afbeelding]
Opstarten van gps bij het openen van de camera app via Bixby werkt niet meer sinds de laatste update.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Gebruiken jullie dark mode gedurende de dag of enkel avonds?

Vraag me af of het effect heeft op de batterij duur als je dark mode gedurende dag aanzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vincent91 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:03:
Gebruiken jullie dark mode gedurende de dag of enkel avonds?

Vraag me af of het effect heeft op de batterij duur als je dark mode gedurende dag aanzet
Dat hangt af van je helderheid: https://dodonut.com/blog/does-dark-mode-save-battery/

Bij 100% helderheid verlaagt dark mode het verbruik van het display met 42%.
Bij 50% helderheid kakt dit al in naar 9%.
Bij 30% zakt het naar slechts 3%.

Over het algemeen gebruik je overdag een hogere helderheid dan 's avonds, hierdoor levert dark mode doorgaans in de ochtend en middag de meeste winst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinquin422nd
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 16:14
Ik lees hier vol verbazing over de batterij duur van de S23 serie, ik heb sinds 10 dagen een S23+ en de eerste paar dagen leek de batterij geweldig. Doordat ik veel bezig was (je kent het wel, instellen etc) en er toch een hele dag mee doorkwam leek het erg goed.

Inmiddels al een week normaal gebruik maar de batterij is savonds gewoon op. Ik gebruik sowieso geen auto brightness (omdat ik hem altijd vrij donker heb staan, een tic van mijn vorige telefoons om batterij te sparen).
De vorige telefoon was een OnePlus 8T van 2.5 jaar oud, daar haalde ik 2 weken geleden dezelfde tijd met mijn batterij als nu met een gloednieuwe S23+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXCaAiIlFO0CfJvrIBaNCdl3NKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3yIYzzhHd57wUu2sYvmyrIRt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0OzgxY4_Qzoww6B521ZPO5uwTg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RhdQeaHaDey0Ac0jGUy7EcZS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind dit helemaal geen bijzonder verbruik, 2.5 uur browsen, klein uurtje gamen, half uurtje video en 10 minuten Whatsapp.
Iemand een idee?

Ik denk er nu over om hem te retourneren (ben ook helemaal geen fan vd OneUI kom ik nu achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
Pinquin422nd schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:36:
Ik lees hier vol verbazing over de batterij duur van de S23 serie, ik heb sinds 10 dagen een S23+ en de eerste paar dagen leek de batterij geweldig. Doordat ik veel bezig was (je kent het wel, instellen etc) en er toch een hele dag mee doorkwam leek het erg goed.

Inmiddels al een week normaal gebruik maar de batterij is savonds gewoon op. Ik gebruik sowieso geen auto brightness (omdat ik hem altijd vrij donker heb staan, een tic van mijn vorige telefoons om batterij te sparen).
De vorige telefoon was een OnePlus 8T van 2.5 jaar oud, daar haalde ik 2 weken geleden dezelfde tijd met mijn batterij als nu met een gloednieuwe S23+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind dit helemaal geen bijzonder verbruik, 2.5 uur browsen, klein uurtje gamen, half uurtje video en 10 minuten Whatsapp.
Iemand een idee?

Ik denk er nu over om hem te retourneren (ben ook helemaal geen fan vd OneUI kom ik nu achter)
Is dit verbruik vooral op WiFi of op 4G/5G?
Mobiele data zorgt voor best veel accuverbruik. Als je vooral op 4G/5G zit, is dit een plek met slecht(er) bereik? Is dit verschillend geweest tov de oude telefoon?

Ik haal op mijn S23 Ultra ongeveer 4-5 uur aan SoT (over 1 dag) als ik vooral buitenshuis ben zonder WiFi (over het algemeen wel op plekken met redelijk tot goed bereik), maar thuis kan ik 2 dagen doen met totaal van ongeveer 6-8 uur SoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinquin422nd
vandeven66 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:57:
[...]

Is dit verbruik vooral op WiFi of op 4G/5G?
Mobiele data zorgt voor best veel accuverbruik. Als je vooral op 4G/5G zit, is dit een plek met slecht(er) bereik? Is dit verschillend geweest tov de oude telefoon?

Ik haal op mijn S23 Ultra ongeveer 4-5 uur aan SoT (over 1 dag) als ik vooral buitenshuis ben zonder WiFi (over het algemeen wel op plekken met redelijk tot goed bereik), maar thuis kan ik 2 dagen doen met totaal van ongeveer 6-8 uur SoT.
Ja, 5G maar dat had ik met die oude OnePlus 8T ook en haalde betere resultaten (met inmiddels veel meer junk geïnstalleerd).

Als ik naar de test van Tweakers kijk https://tweakers.net/revi...-accuduur-en-opladen.html, zou de S23+ op 4G wel 14 uur browsen of 28 uur video moeten halen. Nu is een lab setting (en 4G of 5G) wel anders maar dit verschil is wel enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:41
Pinquin422nd schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:20:
Als ik naar de test van Tweakers kijk https://tweakers.net/revi...-accuduur-en-opladen.html, zou de S23+ op 4G wel 14 uur browsen of 28 uur video moeten halen. Nu is een lab setting (en 4G of 5G) wel anders maar dit verschil is wel enorm.
Ik weet niet precies hoe Tweakers het voor elkaar krijgt, maar hun meetwaardes zijn altijd wel flink hoger dan andere reviewers, 28uur SoT heb ik nog nooit ergens anders gemeten zien worden dan op Tweakers voor welke telefoon dan ook.

Maar ik kan je punt wel volgen, ik had op basis van dit soort video's waarin een normale S23 ~11uur SoT haalt waaronder ruim 3 uur intensief gebruik (gaming), ook iets meer verwacht van de batterij van mijn paar dagen oude S23. (Het gaat me in die video puur om de S23, de vergelijking met een IPhone is toeval maar voor deze discussie w.m.b. irrelevant)
YouTube: Galaxy S23 vs iPhone 14 Battery Life DRAIN Test

Ik haal zelf ongeveer 6.5 uur SoT (70/30 verdeling tussen WiFi en 4G schat ik) op mijn normale S23 met beduidend lichter gebruik dan in die video gedaan wordt. Ik ga hem er zeker niet voor terug sturen want het is een bloedsnel en handzaam toestel waarmee ik elke dag makkelijk doorkom, maar had van de batterij net even iets meer verwacht zegmaar :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vincent91
Samsung is weer snel!

De update van mei komt nu binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:35
Vincent91 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:04:
Samsung is weer snel!

De update van mei komt nu binnen
De update is er inderdaad. Maar als je dan op de "meer info" link klikt om te zien wat er precies aangepast is, staat hij nog niet op de lijst :+

SW update sneller dan de documentatie update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 08:53
Same here. Zwaar teleurgesteld in de S23u qua accuduur. Je ziet hem letterlijk leegvloeien bij constant gebruik. Veel meer/sneller dan mn Poco F3 van 2 jaar oud met idd alle extra crap er op door de loop van tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Errieseeka schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:30:
Same here. Zwaar teleurgesteld in de S23u qua accuduur. Je ziet hem letterlijk leegvloeien bij constant gebruik. Veel meer/sneller dan mn Poco F3 van 2 jaar oud met idd alle extra crap er op door de loop van tijd
Ik blijf dat toch bijzonder vinden. Ik ben van S22U naar S23U overgestapt en de accuduur is wat mij betreft fenomenaal door de nieuwe Snapdragon. Maar alles valt en staat natuurlijk met het gebruik. Ik zit voor 80% op WIFI, geen 5G en gebruik behalve Whatsapp geen social media. Als een 2 jaar oude Poco F3 een betere accuduur heeft dan zou er toch iets mis moeten zijn met jouw S23U. Wat laat je batterijgebruik zien? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Bij mij is 9+ uur SOT goed te doen op voornamelijk WIFI in 1.5 dag tijd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23CSpuuucgODsWcrLleDlkeT_yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cZ7D3ZYCuLz4DMbq53OVbKu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinquin422nd
Errieseeka schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:30:
Ja daarom ben ik nu dus heel erg aan het twijfelen, ik had bedacht om er drie jaar mee te doen en met die "geweldige" accu maar tot 85% op te laden en max tot 20% te ontladen. Ik laad nu tot 100% op en savonds gaat hij met minder dan 10% weer aan de lader.

Even ander vraagje, als ik mijn ringtone helemaal uit zet kan ik de andere geluiden (bijvoorbeeld media) niet aan zetten. Ja ze kunnen wel aan maar dan moet de ringtone ook weer een klein beetje aan staan. Waarom is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 08:53
stin00 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:11:
[...]

Wat laat je batterijgebruik zien? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Bij mij is 9+ uur SOT goed te doen op voornamelijk WIFI in 1.5 dag tijd:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ucki-CupRXQZkiSZEJNkBC7IhQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYWEIsJIfF8J4p7ZuRxxcyD1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcpiMk2NmKl_QeYybcZYsFoZXjI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOJr4UYur3Z5yDZRJBosUOmf.jpg?f=fotoalbum_tile

Als voorbeeld. Van werk naar huis gereden (20min). En thuis wat getiktokt (11min). In dit geval allemaal op 5G en dus 8% er af in 40min. Maar of ik nou op WiFi zit of 4g/5g het loopt allemaal snel leeg.

Geen autobrightness, doe zelf handmatig en staat meestal halverwege. Geen navigatie, geen bluetooth of whatever. Het is gwn niet best op het moment dat je hem gebruikt.

Ik had laatst wel een drukkke dag op werk waarbij ik 20min screen on time had in 10 uur en toen was die maar 5% leeggelopen. Dus als je je telefoon gwn niet aanraakt heb je best prima accuduur.

Nogmaals, ik gebruik mn F3 als referentie en die was qua reviews niet the king van de accuduur maar ook zeker niet slecht. Maar ik had veel meer gehoopt van de S23u. Mijn voornaamste speerpunten voor n telefoon zijn accuduur en camera. F3 had een hele matige camera dus wilde al tijdje switchen. Helaas lijkt het er op dat ik een exemplaar heb met slechte accuduur (al schijnt de accu in uitstekende conditie te zijn en heb ik nog de volle 100% van de 4850mA). Ik weet ook niet wat ik verkeerd doe. Heb wel sinds kort light-modus aan staan en altijd batterijbesparing.

[ Voor 30% gewijzigd door Errieseeka op 02-05-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
Errieseeka schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:38:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Als voorbeeld. Van werk naar huis gereden (20min). En thuis wat getiktokt (11min). In dit geval allemaal op 5G en dus 8% er af in 40min. Maar of ik nou op WiFi zit of 4g/5g het loopt allemaal snel leeg.

Geen autobrightness, doe zelf handmatig en staat meestal halverwege. Geen navigatie, geen bluetooth of whatever. Het is gwn niet best op het moment dat je hem gebruikt.

Ik had laatst wel een drukkke dag op werk waarbij ik 20min screen on time had in 10 uur en toen was die maar 5% leeggelopen. Dus als je je telefoon gwn niet aanraakt heb je best prima accuduur.

Nogmaals, ik gebruik mn F3 als referentie en die was qua reviews niet the king van de accuduur maar ook zeker niet slecht. Maar ik had veel meer gehoopt van de S23u. Mijn voornaamste speerpunten voor n telefoon zijn accuduur en camera. F3 had een hele matige camera dus wilde al tijdje switchen. Helaas lijkt het er op dat ik een exemplaar heb met slechte accuduur (al schijnt de accu in uitstekende conditie te zijn en heb ik nog de volle 100% van de 4850mA). Ik weet ook niet wat ik verkeerd doe. Heb wel sinds kort light-modus aan staan en altijd batterijbesparing.
Zo te zien gebruik je wel dual sim, ook dat heeft best een effect op de accuduur.

Ik heb de Poco F3 als secundaire telefoon, gebruik hem tijdens switchen van telefoons weleens als ''main''. De Poco heeft voor mij vergelijkbare accuduur met de S23 Ultra. Maar de S23 Ultra is een vlaggenschip, die zijn altijd wel minder energiezuinig.

Daarnaast komen zowel de F3 als de hierboven ergens genoemde OnePlus 8T uit een tijdperk dat de Snapdragon SoCs zuinig waren. Mensen die van een Exynos, Snapdragon 888, 8Gen1 of Tensor komen zullen de S23 Ultra dan ook ervaren als een veel groter verschil.

Ik denk persoonlijk dat als je geen goede accuduur kan halen uit de S23 Ultra, dat je ook geen goede accuduur kan krijgen uit andere vlaggenschepen. Of de lompe OneUI moet echt iets geks doen in jullie situaties. Hooguit als uitzondering de iPhone 14 Pro Max, die had voor mij een iéts betere accuduur. Maar het scheelt niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Wat ik persoonlijk wel merk is dat als ik max tot 84/85% laadt (s23 ultra), mijn telefoon sneller leeg gaat in termen van de percentage sneller zie wegtikken dan ik hem tot 100% oplaadt. Ik ben wel een heavy user soms en dan is max 85% laden net te weinig voor mij om de dag door te komen (gaming tikt bij elke telefoon hard aan natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
dutchnltweaker schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:54:
Wat ik persoonlijk wel merk is dat als ik max tot 84/85% laadt (s23 ultra), mijn telefoon sneller leeg gaat in termen van de percentage sneller zie wegtikken dan ik hem tot 100% oplaadt. Ik ben wel een heavy user soms en dan is max 85% laden net te weinig voor mij om de dag door te komen (gaming tikt bij elke telefoon hard aan natuurlijk).
Dat gevoel heb ik ook.
Sowieso gaan de eerste 100% naar 90% erg langzaam leeg voor mijn gevoel. Daarna gaat het sneller. Beetje hetzelfde als de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinquin422nd
vandeven66 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:41:
[...]

Zo te zien gebruik je wel dual sim, ook dat heeft best een effect op de accuduur.

Ik heb de Poco F3 als secundaire telefoon, gebruik hem tijdens switchen van telefoons weleens als ''main''. De Poco heeft voor mij vergelijkbare accuduur met de S23 Ultra. Maar de S23 Ultra is een vlaggenschip, die zijn altijd wel minder energiezuinig.

Daarnaast komen zowel de F3 als de hierboven ergens genoemde OnePlus 8T uit een tijdperk dat de Snapdragon SoCs zuinig waren. Mensen die van een Exynos, Snapdragon 888, 8Gen1 of Tensor komen zullen de S23 Ultra dan ook ervaren als een veel groter verschil.

Ik denk persoonlijk dat als je geen goede accuduur kan halen uit de S23 Ultra, dat je ook geen goede accuduur kan krijgen uit andere vlaggenschepen. Of de lompe OneUI moet echt iets geks doen in jullie situaties. Hooguit als uitzondering de iPhone 14 Pro Max, die had voor mij een iéts betere accuduur. Maar het scheelt niet veel.
Ik begrijp wat je zegt maar het kan toch niet zo zijn dat de top "flagships" uit 2023 het aanzienlijk slechter doen dan de mid/high range uit 2020 na 2.5 jaar gebruik? Helemaal als iedere
Reviewer en tester de geweldige batterijduur de hemel in staat te prijzen.
Als dit daadwerkelijk het geval is, dat dit "normaal" is bedoel ik, dan breng ik hem morgen nog terug.

Ik heb niet zoveel geld uitgeven om qua batterijduur verder te gaan waar mijn 2.5 jaar oude OP8T is gebleven (en die altijd fast charge tot 100% is geladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:49
Pinquin422nd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:07:
[...]

Ik begrijp wat je zegt maar het kan toch niet zo zijn dat de top "flagships" uit 2023 het aanzienlijk slechter doen dan de mid/high range uit 2020 na 2.5 jaar gebruik? Helemaal als iedere
Als dit daadwerkelijk het geval is, dat dit "normaal" is bedoel ik, dan breng ik hem morgen nog terug.

Ik heb niet zoveel geld uitgeven om qua batterijduur verder te gaan waar mijn 2.5 jaar oude OP8T is gebleven (en die altijd fast charge tot 100% is geladen).
Ik denk dat je echt te hoge verwachtingen hebt gesteld. De OP8T en S23+ zijn redelijk vergelijkbaar qua hardware. Even groot scherm, resolutie en refresh rate gelijk. De accu scheelt 200mAh in het voordeel van de S23+, maar dat is niet heel veel.

Het grootste verschil is denk ik dat de S23+ twee SoC generaties verder is. Ten opzichte van Exynos is het een groot verschil, maar de OP8T had ook al een snapdragon.

Ook slijten telefoon accu's veel minder sneller dan vroeger, dus daar zou ik het ook niet echt op pinnen. Ik doe al bijna 6 jaar met mijn OP5 (gekocht op launch day) En die doet het nog prima. In 2,5 jaar gebeurt tegenwoordig minder dan in 2013, toen had je echt grote sprongen tussen twee generatie smartphones.

[ Voor 8% gewijzigd door japie06 op 02-05-2023 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
https://www.sammobile.com...leased-europe/?theme=dark

Ze zouden lowlight willen verbeteren maar is het al aanwezig in deze update of komt er nog een 2de deze maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vincent91 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:25:
https://www.sammobile.com...leased-europe/?theme=dark

Ze zouden lowlight willen verbeteren maar is het al aanwezig in deze update of komt er nog een 2de deze maand?
Denk later, rond 300 MB is meestal alleen beveiligingsupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Camera app versie is hetzelfde gebleven in ieder geval....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:23
Dit is een Security update en geen feature update. Als het zes na laatste karakter een S is, dan is alleen de beveiliging geüpdatet. Als dit een U is dan zitten er ook andere verbeteringen in.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Bij 5G abonnementen zijn er verschillende snelheden

500MBPS VS 1GBPS

merk je daar daadwerkelijk verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:53
Vincent91 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:31:
Bij 5G abonnementen zijn er verschillende snelheden

500MBPS VS 1GBPS

merk je daar daadwerkelijk verschil in?
Waarom denk je 500 of zelfs 1Gbps nodig te hebben op je mobiele telefoon?
Ik denk dat 25Mbps al voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
jongetje schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:21:
[...]

Waarom denk je 500 of zelfs 1Gbps nodig te hebben op je mobiele telefoon?
Ik denk dat 25Mbps al voldoende is.
Omdat ze dit aanbieden via m'n provider(proximus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Vincent91 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:25:
[...]

Omdat ze dit aanbieden via m'n provider(proximus)
Je denkt het nodig te hebben omdat ze dit aanbieden? Dat is geen hele goede reden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
stin00 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:33:
[...]

Je denkt het nodig te hebben omdat ze dit aanbieden? Dat is geen hele goede reden :D
Ben daar een leek in dus daarmee de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
Vincent91 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:36:
[...]

Ben daar een leek in dus daarmee de vraag
Je hebt geen 500mbps en geen 1000mbps nodig op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
XelaRetak schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:43:
[...]

Je hebt geen 500mbps en geen 1000mbps nodig op je telefoon.
Waarom bieden ze het dan aan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Vincent91 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:49:
[...]

Zodat jij maandelijks meer gaat betalen :')

[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 03-05-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
Vincent91 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:49:
[...]

Zie hierboven.

Je krijgt er overigens wel gratis opschep-rechten bij. Kijk mij met mn 1000mbps!

De 500mbps komt nog met een 50gb datalimiet ook. Daar kan je dan in ieder geval wel mega-snel overheen gaan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:41

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Bespreken van abonnement met bijhorende internetsnelheden horen niet hier in dit topic thuis. Dus back on topic naar ervaringen met dit toestel

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Mijn tip aan een ieder is om bij de huidige/nieuwe telefoon een paar zaken standaard aan te passen om geen onnodige meuk actief te hebben:

-Instellingen>verbindingen>mobiele netwerken>netwerkmodus: als je liever geen 5G hebt, kan deze uitgevinkt worden.
-Instellingen>verbindingen: NFC en contactloze betalingen uitvinken als je dit niet gebruikt of pas inschakelen als je het gebruikt (tip als je het vaker gebruikt: via Toggles bovenin je scherm).
-Instellingen>verbindingen>Ultra-Wideband uitvinken (als je het niet gebruikt of ervan bewust was dat het aan stond).
-Instellingen>verbindingen>meer verbindingsinstellingen: apparaten in de buurt uitvinken.
-Instellingen>Apps: alle apps die je hier ziet langsgaan en controleren op 2 punten: 1) vind je dat deze app achtergrondgegevens mag gebruiken? Zo niet, uitvinken. 2) vind je dat deze app op de achtergrond mag draaien of heb je liever dat de app pas geopend wordt als je erop klikt? In het laatste geval: batterijgebruik beperken.
-Instellingen>display: donkere modus aanvinken als je dit plezierig vindt (handig bij Amoled schermen).
-Instellingen>display: time-out naar jouw voorkeur. Stel die staat op tien min en 30 sec volstaat, tja...
-Instellingen>Privacy>Machtigingsbeheer>Microfoon: uitvinken welke apps niet continue de mic moeten gebruiken. Hoi Google. Idem voor de machtiging voor Locatie.
-Instellingen>Locatie>Locatieservices>Locatienauwkeurigheid van Google uitvinken (check de andere opties zoals aardbevingsalarmen of je die ook uit wil zetten).
-Instellingen>Locatie>Locatieservices: Scannen via Wi-FI uitvinken.
-Instellingen>Geavanceerde functies>bewegingen en gebaren>neem het door en check wat je niet gebruikt. Gewoon uitzetten.
-Instellingen>Biometrie>Vingerafdrukken>(pin invoeren)>Vingerafdruk altijd aan uitzetten als je het niet erg vindt om je scherm eerst aan te tikken. Anders staat je scanner altijd aan en dat verbruikt meer.

Over vingerafdruk gesproken: sinds een aantal telefoons vind ik het handig om m'n vingerprint als volgt in te voeren:
-Duim van 1 hand onder 3 hoeken: verticaal, diagonaal, horizontaal tov recht naar je toestel kijken. Na het vastleggen de vinger loggen als: duim R. Mocht een bepaalde vingerprint na een update minder lekker werken, hoef je alleen die vinger opnieuw in te voeren, in plaats van alle 4 opgeslagen prints.
-Wijsvinger van 1 hand onder 3 hierboven genoemde hoeken: erg handig als je tel gewoon plat op een tafel of zo ligt.
-Je kan ook bovenstaande doen en je linker- en rechterduim afwisselen en/of combineren met die hoeken die ik noem.

Geheid dat je scanner beter werkt als je nu wat ongemak ervaart.

Mocht iemand meer tips voor besparing hebben, care to share!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalobst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-08 20:01
Ben sinds verjaardag een paar dagen geleden overgestapt van mijn oude S9 naar de S23 Ultra.

Tot nu toe alleen verbeteringen. Meest opvallend voor mij is de batterij t.o.v. mijn oude S9. De S9 was na een dag ongebruikt thuis op mijn kasje na 40%. In tegenstelling was mijn s23 Ultra na redelijk gebruik en niet full charge door Battery Protect op 35% van 85% (youtube, gacha games)

Ben erg tevreden hiermee gezien als ik hetzelfde wil met mijn oude s9 moest ik om het 2~3u alweer opladen (bij alleen continue youtube kijken).

S9:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQGrK1dIxYnkdLxHIXLbJEPWYjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nfbQuIzvGjtSk50Tk0a5QGLu.jpg?f=fotoalbum_large

S23 Ultra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtNyBrNCaTeOiUogxh62qETeLl4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXbbl8WXQzROfdcBvsBoD0ro.jpg?f=fotoalbum_large

Umu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:53
@wilmundo Waarom zou je je vingers/ duim onder meerdere hoeken moeten scannen. De software kan prima overweg als je de vinger of duim in een andere hoek of zelfs 180 graden andersom op de sensor plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 00:31
loentje48 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:37:
Oh, goed om te weten dit! Met mijn Note 9 ging ik wel eens video's maken van mijn neefje in het zwembad. Telefoon ging dus meerdere malen onderwater tijdens het filmen en heeft nooit schade gehad. Dat ze beide dezelfde IP rating hebben, heb je dus niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Pinquin422nd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:07:
[...]

Het eerste wat ik merkte toen ik de S23 ultra had was dat de batterij sneller leeg ging dan mijn 2 jaar oude telefoon. Het ergste was nog, dat mijn 2 jaar oude telefoon ook nog eens "10" x zo snel deed opladen dus ff snel 15 min bij laden en je zat al op bijna 40%

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 11:28
330d schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:21:
[...]

Waar vind ik die draaistand in de camera app?
Niet alle fotos worden gedraaid, dat is het vreemde ervan.
Pb gestuurd, bedankt

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vandeven66
Voor de geïnteresseerden, ik heb een vergelijksserie gemaakt tussen GCam en de standaard camera van verschillende foto's deze avond. (S23 Ultra)

Links: stock camera, rechts: Gcam

Gebruikte Gcam versie en xml hier te vinden
Opmerking stock camera: scherpte instelling staat op medium i.p.v. hoog (Camera Assistant)

Situatie 1. Hoofdcamera.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxR4PyjaljCLamOyUzR53mAl2Iw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/esxxrzGAavXviL4aQnLuzhvx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QJUkp5MrfWnHRb96diBHM4X40g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mR1iJi9ac4Q5ubSvYzvpPuE.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 1. 3x zoomlens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8B7Rr06GavcA6FZuTv5hNuhm0DM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWNeO6SlG5rWfB0cK5cyiaZo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_rcAoJLQNP_WxSsNW6LlQ_V2OQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0yQeNEVUrQjHevqk7AG0N6x.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 2. Hoofdcamera
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTXYW73VkJ-ItHnOKV4UmZ_Wnro=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNa0ZQtOUK5apXdtg3IOno15.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGDQejUddgTaiOpaO5OJZSoC_i4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40CwfIAVIqZPoozcrPn0GWPz.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 2. Groothoeklens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTrnPwUyNHUp9q20LuB3BdKxYxg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQUffjyRymLMEpVwq9QCMbve.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nU_0Hn_UnfvtC0Gddy_CBGm7N6s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9um9bgVpjgz3SN7yRi5u1bj.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 2. 3x zoomlens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbpKMWcIRathsohdVw7VXnRwYEg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XISYg0ifVGdCw4fE0nfDqr5G.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NK1pRCz4r5fw_canudffOZdoVV0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K0igOLkbHcfu9LPYjUhXqEmn.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 3. Hoofdcamera
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4JOA6Qt5KN-U9M_2m-6NAgqdZY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZKBL9BjFQbmYeTsRiqf2iNj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBN8s06dlm-0QkC_Sa44dd_RPgs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URaUXnzkV5EvIQ1VQBXMO2Lz.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 3. Groothoeklens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUC_Pr1vL98k_wql41ACUjZ987E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h6rWwjNYlS8b6JJNmgxmuTeR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ejgss6_VvXz7xSFvrYHgeP4lPy8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0Mifb6Cz5CaBGZwtyUiz49L.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 3. 3x zoomlens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lg0l6LH5nwFQKrj4SAAfpyXgJhw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KdSQ387717U8mBMmcuYNos8c.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-FR0A8ZCxjJf_hS7lsmDB4eADM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/l2XkI5XQUcD4lGK2QtFSbCSR.png?f=fotoalbum_tile

Situatie 4. Hoofdcamera
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_DMnzT1BhKjXSmuOwZnCLPhMQs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gT8bdPHuREYN5Zx2q28zkfFs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PX78FwdE8H245HKlYEKZJSon8bE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhLOLqoliygtlFxzAaJ1zvVJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 4. Groothoeklens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuP35eTCqFcLsqUFyhPiPcIBong=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbgficWAmUf1pxtf16kTwvj7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hjlSBnTdygu9gQacafmyRwuxzI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9wgqahVP1rTIP8SO7yYjEgzd.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 5. 10x zoomlens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSJGrZuQku9gssKO76Irs0y1kKE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPF69QKVCPgr81yIvQxwWHPn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhSvyghfIO_vrFUvuENvNsGkoIY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/im4jS6ZnepQNIzwB6saZUs2T.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 5. 3x zoomlens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RTwKGWUeJqnc1ZmFbRctW5J6J8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hvZtHmcf0LYIA6G9kdKdR1xn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wf0ezUWEnOuWbiDFJHolngJhGw4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BB6yv4N8NUhT4FwHmJObcfPK.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 5. Hoofdcamera
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRZNXP44UQpvwVxRM1At1-ljXRk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/euziJeQEc5iZjtywq8NZFlaQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxG3MdPz55KQikliWcXFDj6ZOhk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HY3jbAa9B5uZCOzFw4MhsWey.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 6. Hoofdcamera
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38BErMxS3Ao_3ePQNBjK9kpgVO8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9jjkT8RqpX1E9jnZZyJPzfY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1G6MeGemSNV3HfwIe7R1kWPbTI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAh2GzGsdWJY9Ya7fbBSuQW8.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 6. 10x zoomlens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QW__7HUg2984jZ2sx7Ug0ZX4HBc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avPw5AMs4fB7u5HDb2iHySxN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoUsQcU6U64JnmrYVruc8THoBXY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ILgnvN2AWSvdkNvMhosAtBb.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 6. Groothoeklens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fccuF1OdlfTUDglw8gTZ0il5JtE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7j2Va7NjtMxeIezingbHvjeW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyCKznTHYldxH1N8GFniKo5WD_w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F24Ww9F4ULIPH9nON9gtvTKW.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 7. 3x zoomlens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnIOKmPE4wYfXP5bze0W5hXykC0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGndf9Yc4TjDhQ3I23cE7JkJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrBOrfsmjbHLbYAlR3ndNEIC8pY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fkv5B0BmSLZZaxtq7m7KKJML.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 7. Hoofdcamera
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xzSUAe5942ESlYdqkNEUomKGno=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sI8MqCn1TRiKF1DOdqbReLtQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qBcBQG0-kSivwsbooFtKxzjTIk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cm30XoFIV27OBfbpjxLHBfO0.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 7. Groothoeklens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Auem8qRMwn2zxAZG66nd1m4rF9Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6Bo9wLnH1z6O6vpkJiZlpeW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1gVp0QN3kAx-2RBnXe6Ya_Ui5Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mK1BspBRiPxQ21xOyDC4vccy.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 8. Groothoeklens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9_Rp6pmsbdrafAebF3fyJot-cc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5qJMGgyWpAGpZEbNO6gdhnt3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fmb6KjqkVvc_zdoz4qEJ6MNbAOQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3d2t7Sat71zGclM4QHPwyoB.jpg?f=fotoalbum_tile

Situatie 9. Hoofdcamera
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGFcYKI5D-zZFCevatCCPQIvPOY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJirBUv7yMyrmSQ5ujFsW202.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mX5uvRUcrchWxUS1aUPTkakZX6k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RT6AmwjZeGuPVqeINFHbJDVk.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat valt mij op:
  • Gcam is donkerder en/of overbelichte lucht
  • Gcam ziet er minder ''processed'' uit, natuurlijker en niet zo overscherp
  • Stock camera heeft last van hdr glow om objecten heen
Hoewel je met Gcam wel meer in de buurt van de processing van de Pixel kan komen, is de HDR wel vrij zwak met deze Gcam versie. Toch vind ik de kleuren wel mooi.

[ Voor 0% gewijzigd door vandeven66 op 07-05-2023 16:21 . Reden: correctie, sommige stonden andersom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:19
Even een vraagje. Afgelopen week naar Parijs geweest met het gezin.
De nodige foto's gemaakt en die wil ik toevoegen aan een album.
Bij het toevoegen van items (foto's) aan het album krijg ik de vraag om te kopieren of verplaatsen.
Bij kopieren heb ik de foto's dubbel op mijn opslag. Bij het verplaatsen heb ik ze niet meer in mijn camerarol staan.
Waarom werkt dit niet als bij Google Photo's?
Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roodey schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:54:
Even een vraagje. Afgelopen week naar Parijs geweest met het gezin.
De nodige foto's gemaakt en die wil ik toevoegen aan een album.
Bij het toevoegen van items (foto's) aan het album krijg ik de vraag om te kopieren of verplaatsen.
Bij kopieren heb ik de foto's dubbel op mijn opslag. Bij het verplaatsen heb ik ze niet meer in mijn camerarol staan.
Waarom werkt dit niet als bij Google Photo's?
Mis ik iets?
Samsung Galerij app is een andere app dan Google Photos, dus werkt anders. Maar je kunt wel gewoon Google Photos gebruiken, het staat op je telefoon. Microsoft OneDrive heeft ook een foto sectie, en zo zijn er wel meer opties, ieder met hun eigen onderscheidende eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@vandeven66

Thanks, moet de fotos nog even op de computer bekijken... Hoe is de snelheid van het fotos maken met gcam nu? Het gebruiksgemak?

Heb een tijd terug ook wel eens wat varianten geprobeerd, maar kan me herinneren dat ik het ook vrij traag vond... Fotos maken duurde langer dan met stock, en idd... Donkerdere fotos/slechtere hdr.

Vond het uiteindelijk geen meerwaarde hebben maar misschien is eea ondertussen wel wat verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
m0ridin schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:12:
@vandeven66

Thanks, moet de fotos nog even op de computer bekijken... Hoe is de snelheid van het fotos maken met gcam nu? Het gebruiksgemak?

Heb een tijd terug ook wel eens wat varianten geprobeerd, maar kan me herinneren dat ik het ook vrij traag vond... Fotos maken duurde langer dan met stock, en idd... Donkerdere fotos/slechtere hdr.

Vond het uiteindelijk geen meerwaarde hebben maar misschien is eea ondertussen wel wat verbeterd.
De ervaring van een foto maken is inderdaad niet heel prettig. Een foto maken opzich zelf gaat heel snel, geen problemen. (mits alleen op HDR+ en niet HDR++, alle foto's die ik genomen heb zijn gewoon in HDR+)
De traagheid zit hem vooral in het wisselen van lens. Iedere keer lijkt het als je van lens wisselt dat hij dan Gcam opnieuw opstart. Voor snelle point and shoot is het dan ook niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EONDERDI
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 08-09-2023
Expert RAW versie 2.0.09.1
Op mijn unbranded S23 plus heb ik een probleem met de standaard dynamische range van Expert RAW 2.0.09.1:
1. In de instellingen heb ik “Auto HDR” uitgeschakeld.
2. Als ik foto’s maak met de lens UW(UltraWide) en T(Tele) dan lijkt het erop dat er meerdere foto’s worden gemaakt met een wisselende camera instellingen. Net nadat je een foto hebt gemaakt zie je dat de foto veranderd, i.e. donkere delen worden lichter gemaakt (schaduw bijv.) en lichtere delen worden donkerder gemaakt (wolkenlucht bijv.). Het eindresultaat is behoorlijk veranderd. Je moet hiervan houden maar het mechanisme werkt.
3. Als je echter de lens W(Wide) gebruikt dan zie je nadat je de foto hebt gemaakt wel het draaiende cirkeltje dat er verwerking plaats vind, echter de foto veranderd zelf niet. In het eindresultaat is geen enkele donkere plek lichter geworden en geen enkele lichtere plaats donkerder gemaakt.
4. Het bij de instellingen aan zetten van “Auto HDR” lost het probleem (punt 3 hierboven) niet op.
.
Het gebruik van de W(Wide) lens –en de fotoverbetering- werkte wel met Expert RAW 2.0.08.5. Met deze versie werken alle lenzen.
.
Heeft iemand ook deze ervaring?
.
Groet Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Zit me toch al langer dwars, ik gebruik flitsmeister als overlaytijdens het rijden icm andere navigatie. Sinds ik een s23 ultra heb merk ik dat het de km teller in de overlay blijft hangen en ook de max snelheid. Tik ik op de app om hem full screen te openen, dan na een seconden werkt het weer.

Wat zou dit kunnen zijn? heb batterij instellingen van agressief gezet en dan nog het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
EONDERDI schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:32:
Expert RAW versie 2.0.09.1
Op mijn unbranded S23 plus heb ik een probleem met de standaard dynamische range van Expert RAW 2.0.09.1:
1. In de instellingen heb ik “Auto HDR” uitgeschakeld.
2. Als ik foto’s maak met de lens UW(UltraWide) en T(Tele) dan lijkt het erop dat er meerdere foto’s worden gemaakt met een wisselende camera instellingen. Net nadat je een foto hebt gemaakt zie je dat de foto veranderd, i.e. donkere delen worden lichter gemaakt (schaduw bijv.) en lichtere delen worden donkerder gemaakt (wolkenlucht bijv.). Het eindresultaat is behoorlijk veranderd. Je moet hiervan houden maar het mechanisme werkt.
3. Als je echter de lens W(Wide) gebruikt dan zie je nadat je de foto hebt gemaakt wel het draaiende cirkeltje dat er verwerking plaats vind, echter de foto veranderd zelf niet. In het eindresultaat is geen enkele donkere plek lichter geworden en geen enkele lichtere plaats donkerder gemaakt.
4. Het bij de instellingen aan zetten van “Auto HDR” lost het probleem (punt 3 hierboven) niet op.
.
Het gebruik van de W(Wide) lens –en de fotoverbetering- werkte wel met Expert RAW 2.0.08.5. Met deze versie werken alle lenzen.
.
Heeft iemand ook deze ervaring?
.
Groet Bert
Punt 2 is denk ik de optie scene optimizer. Als ik die aan heb wordt een donkere foto na het maken inderdaad lichter gemaakt bij het bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Sinds een week valt het me op dat de gevoeligheid van het scherm van mijn S23 Ultra niet zo best lijkt. En dan met name het onderste gedeelte (ongeveer 1 á 2 cm). Ik moet regelmatig 5 tot 6 keer drukken voor enige respons. Ik gebruik geen screenprotector, scherm is niet gebarsten en wel schoon.

Zijn er meer gebruikers die dit hebben?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
  • Laatst online: 23-08 15:22
wvexeltweakers schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:44:
Sinds een week valt het me op dat de gevoeligheid van het scherm van mijn S23 Ultra niet zo best lijkt. En dan met name het onderste gedeelte (ongeveer 1 á 2 cm). Ik moet regelmatig 5 tot 6 keer drukken voor enige respons. Ik gebruik geen screenprotector, scherm is niet gebarsten en wel schoon.

Hier geen last van. Gebruik ook geen screen protector.

Heb je de instelling aanraakgevoeligheid in het instellingenmenu display al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Chris499 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:58:
[...]

Hier geen last van. Gebruik ook geen screen protector.

Heb je de instelling aanraakgevoeligheid in het instellingenmenu display al eens geprobeerd?
Dank voor de tip, ga ik proberen.
Het gekke is echter dat ik de indruk (…) heb dat het vooral op het onderste gedeelte ongevoelig lijkt.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
wvexeltweakers schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:44:

Ik zou even een touch testje doen. Kan met *#0*# in de Dialer en dan Touch dacht ik.
Mocht dat niet lekker werken moet je denk ik aanspraak maken op de garantie. Heb dit zelf ook een keer gehad met de S9+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:25
Batterij en apparaatonderhoud - diagnoses - diagnose telefoon - aanraakscherm al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
  • Laatst online: 09-09 07:50
Momenteel in het bezit van een S21, maar hier in Italië ligt de S23 256GB voor een mooi prijsje in de winkel (760€). Mijn huidige bevalt nog goed behalve .... als ik hem een paar minuten in de zon gebruik dimt het scherm enorm en kan ik er bijna niks meer van lezen (ja; staat op maximale helderheid).

Heeft de S23 hier ook 'last' van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
DieBrave schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:13:
Momenteel in het bezit van een S21, maar hier in Italië ligt de S23 256GB voor een mooi prijsje in de winkel (760€). Mijn huidige bevalt nog goed behalve .... als ik hem een paar minuten in de zon gebruik dimt het scherm enorm en kan ik er bijna niks meer van lezen (ja; staat op maximale helderheid).

Heeft de S23 hier ook 'last' van?
Dat is om oververhitting van de telefoon te voorkomen, en dat zal de S23 ook doen, ja.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
  • Laatst online: 09-09 07:50
Hahn schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:15:
[...]

Dat is om oververhitting van de telefoon te voorkomen, en dat zal de S23 ook doen, ja.
Ik begrijp waar het voor is, maar ik ben even benieuwd naar de ervaringen. Momenteel heb ik dit met de S21 al met 20 graden en 5 a 10 minuten in de 'volle zon'. Met de 'gouwe ouwe' S9+ heb ik hier nooit last van gehad. Heb dus ergens nog een beetje hoop dat het beter kan gaan ..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:30
DieBrave schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:20:
[...]

Ik begrijp waar het voor is, maar ik ben even benieuwd naar de ervaringen. Momenteel heb ik dit met de S21 al met 20 graden en 5 a 10 minuten in de 'volle zon'. Met de 'gouwe ouwe' S9+ heb ik hier nooit last van gehad. Heb dus ergens nog een beetje hoop dat het beter kan gaan ..........
Omdat de S21 een hogere max helderheid heeft.

Meer helder = meer hitte.

Ook een reden waarom ik beide mijn telefoons lock op ongeveer 75% a 80% helderheid, dan zakken ze nooit omdat ze nooit oververhit raken, en hoewel die 25% a 20% de beeld iets meer zichtbaar maakt in de zon, als het dan door warmte fors naar beneden zakt, heb ik daar niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letswing
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-11-2024
Op mijn samsung s8 had ik in Galerij een mapje favorieten in Albums. Deze krijg ik op geen enkele manier terug op mijn s23. Iemand anders dit wel gelukt?

[ Voor 3% gewijzigd door letswing op 16-05-2023 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:30
dutchnltweaker schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:06:
Zit me toch al langer dwars, ik gebruik flitsmeister als overlaytijdens het rijden icm andere navigatie. Sinds ik een s23 ultra heb merk ik dat het de km teller in de overlay blijft hangen en ook de max snelheid. Tik ik op de app om hem full screen te openen, dan na een seconden werkt het weer.

Wat zou dit kunnen zijn? heb batterij instellingen van agressief gezet en dan nog het probleem.
Hier heb ik ook last van met mijn S23+.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsmellow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 19:49
Megapaul schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 00:03:
[...]

Hier heb ik ook last van met mijn S23+.
Had ik ook. Je moet voor Flitsmeister de locatie-rechten op 'Altijd toestaan' zetten ipv alleen aan wanneer geopend.

Instellingen> Apps > Flitsmeister > Machtigingen > Locatie > Altijd toestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Marsmellow op 17-05-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
letswing schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:36:
Op mijn samsung s8 had ik in Galerij een mapje favorieten in Albums. Deze krijg ik op geen enkele manier terug op mijn s23. Iemand anders dit wel gelukt?
Als ik in de Galerij app rechts onder klik op de 3 streepjes krijg ik extra opties beschikbaar en 1 ervan is favorieten. Is dat wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:25
3 puntjes rechtsboven kun je ook favorieten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Laatst online: 23-09 19:40
Kreeg gister bericht dat mijn actie goed gekeurd was. En vandaag bericht dat de Kardon speaker verstuurd is. Iets meer dan een maand na aankoop van telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letswing
swhnld schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:47:
[...]

Als ik in de Galerij app rechts onder klik op de 3 streepjes krijg ik extra opties beschikbaar en 1 ervan is favorieten. Is dat wat je zoekt?
Deze optie gebruik ik nu ook. Maar een mapje naast mijn andere mapjes voor de favorieten krijg ik niet geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letswing
Anton56 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:47:
3 puntjes rechtsboven kun je ook favorieten toevoegen.
Ik heb een normale samsung s23 en ik kan op deze manier geen map aanmaken voor mijn favoriete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

wvexeltweakers schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:11:
[...]

Dank voor de tip, ga ik proberen.
Het gekke is echter dat ik de indruk (…) heb dat het vooral op het onderste gedeelte ongevoelig lijkt.
Ik ben er inmiddels achter dat het blijkbaar de combinatie forumsoftware (horlogeforum.nl) en Firefox browser/Android lijkt te zijn. Ik heb er bij gebruik van die website speciaal op gelet en als ik op de virtuele terug toets druk, registreert de S23 Ultra het wel. Het toetsvakje wordt dan even grijzer. Maar de browser gaat niet terug naar de vorige pagina. Terwijl het bij meerder andere websites gewoon goed werkt.

Kennelijk slechte forum software die niet alles ondersteunt.

Samsung S23 Ultra 256GB

Pagina: 1 ... 21 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos