[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 80 Laatste
Acties:
  • 901.904 views

Onderwerpen

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12 10:28

JB

Cédric roelt!

Het gaat primair toch om geld... Ik geloof niet dat er iets veranderd gaat worden aan de uitslag. Massa wil financiële compensatie...

Mijn boefje is liev!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12 08:08
Dat is dan weer minder en valt mij tegen van Massa.. Persoonlijk zou ik de titel meer waarderen ..

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:33
murphydrz schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:59:
Dat is dan weer minder en valt mij tegen van Massa.. Persoonlijk zou ik de titel meer waarderen ..
Laat daar nou ook een niet te bepalen prijs aan hangen.
Massa was voor zijn ongeluk echt wel goed, alleen niet altijd even constant.
Als kampioen zal hij ongetwijfeld een leuke bonus ontvangen hebben, betere onderhandelingspositie en een niet te onderschatten boost voor het zelfvertrouwen waardoor zijn carrière net ff anders had kunnen lopen.

Massa weet ook net als ons dat de titels niet meer teruggedraaid worden.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:23
Jeweetje schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:10:
[...]

Laat daar nou ook een niet te bepalen prijs aan hangen.
Massa was voor zijn ongeluk echt wel goed, alleen niet altijd even constant.
Als kampioen zal hij ongetwijfeld een leuke bonus ontvangen hebben, betere onderhandelingspositie en een niet te onderschatten boost voor het zelfvertrouwen waardoor zijn carrière net ff anders had kunnen lopen.

Massa weet ook net als ons dat de titels niet meer teruggedraaid worden.
Sowieso kun je veel makkelijker een rechtzaak houden over die bonus dan over de uitslag. Waarbij een eventuele winst van de rechtzaak voor Massa alsnog zal betekenen dat hij voor zijn gevoel die wereldtitel krijgt (en er zullen ook heel veel mensen die dat zo zullen zien)

[removed]

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:47
Waarom een uitslag schrappen als een team zich onsportief gedraagt? Dan schrap je dat hele team uit de uitslag. Dan krijgt Hamilton meer punten en is het gat alleen nog groter.
Massa moet niet zo zeiken, hij had makkelijk op het podium kunnen finishen in plaats van Hamilton, maar reed weg met een brandstofslang in zijn auto. 100% eigen schuld dat hij en Ferrari geen kampioen werden (net als Hamilton in o.a. Baku 2021 overigens).

erutangiS

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-12 21:06
MrOleo schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:14:
100% eigen schuld dat hij en Ferrari geen kampioen werden (net als Hamilton in o.a. Baku 2021 overigens).
Hij (Massa)werd geen kampioen, maar Ferrari werd wel degelijk WCC ;)

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:11
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/5s0dg00nguib1.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=3ed392a5a0983ca747c97ab46ad2ecbe25744713

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-12 18:04
En dan Stroll op het miserabele nummer van 8 rondes...

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
ParaDroid2 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:15:
[...]

En dan Stroll op het miserabele nummer van 8 rondes...
Wel een kleiner gat ten opzichte van teamgenoot, 370 bij Verstappen vs Perez en "maar" 310 bij Alonso vs Stroll.

Maar ik bedoel o.a. ook dat Alonso ook al verschillende races totaal buiten beeld heeft gereden, en nog steeds boven Perez staat (na die zijn miserabele Q run). Dat toont ook aan hoe consistent Alonso die races heeft gereden (dat de auto wel vooraan mee deed). En dat Perez bij een slechte Q ook niet naar voren snijdt (en dus nog 3/4e race in de top 3 rijdt), maar "nipt" het podium haalt of zelfs dat niet.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:33
redwing schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:13:
[...]

Sowieso kun je veel makkelijker een rechtzaak houden over die bonus dan over de uitslag. Waarbij een eventuele winst van de rechtzaak voor Massa alsnog zal betekenen dat hij voor zijn gevoel die wereldtitel krijgt (en er zullen ook heel veel mensen die dat zo zullen zien)
En terecht toch?

Nu zul je die Engelsen amper horen, en over Verstappen 2021 zitten ze nog steeds te zeiken. Ik vind t wel lekker. Die zogenaamde goat valt lekker van t voetstuk, wat raceliefhebbers al lang weten.

HAM is goed, veel beter dan gemiddeld.

Maar goat? In een machine die ze teruggeschroefd hadden om niet teveel op te vallen en dan nog steeds het hele veld op een ronde zetten? 2x echt tegenstand gehad en direct 2 x verloren? Nee. Goat is ie zeker niet.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

loekf2 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:23:
[...]

Ik kijk al uit naar Max en Checo in een F-150 richting circuit op race dagen.
Waarom een F150? gewoon je RB19 gebruiken :+

Dannys donuts _O-

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• MrOleo
stefanass schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:43:
[...]

Hij (Massa)werd geen kampioen, maar Ferrari werd wel degelijk WCC ;)
Dank u, maar we hadden het over wdc, dus.... :?

erutangiS

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12 18:29

Erazzzer

Fear me, I'm German!

MrOleo schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:14:
Waarom een uitslag schrappen als een team zich onsportief gedraagt? Dan schrap je dat hele team uit de uitslag. Dan krijgt Hamilton meer punten en is het gat alleen nog groter.
Massa moet niet zo zeiken, hij had makkelijk op het podium kunnen finishen in plaats van Hamilton, maar reed weg met een brandstofslang in zijn auto. 100% eigen schuld dat hij en Ferrari geen kampioen werden (net als Hamilton in o.a. Baku 2021 overigens).
Die verwijten naar anderen zijn hier dus niet gewenst.
De eerlijke oplossing is inderdaad de schuldigen straffen en niet de hele grid.

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-08-2023 13:37 ]

• RobertMe
Erazzzer schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:09:
[...]

knip De eerlijke oplossing is inderdaad de schuldigen straffen en niet de hele grid.
De eerlijke oplossing was tijdens het seizoen de race schrappen. Maarja, FIA hé.

Het moge toch duidelijk zijn dat die bewuste crash de hele race op zijn kop had gezet, én juist bedoeld was om de volgorde op zijn kop te zetten. Dan is het dus geen toevallige samenloop van omstandigheden meer / iemand die geluk/pech heeft met een SC. Maar dit was daadwerkelijk gepland om Alonso een "geluk" met een SC te geven (doordat de rest dus niet kon pitten in het window doordat de pitstraat gesloten was).

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-08-2023 13:37 ]

• Erazzzer
  • Laatst online: 22-12 18:29

Erazzzer

Fear me, I'm German!

RobertMe schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:23:
[...]

De eerlijke oplossing was tijdens het seizoen de race schrappen. Maarja, FIA hé.

Het moge toch duidelijk zijn dat die bewuste crash de hele race op zijn kop had gezet, én juist bedoeld was om de volgorde op zijn kop te zetten. Dan is het dus geen toevallige samenloop van omstandigheden meer / iemand die geluk/pech heeft met een SC. Maar dit was daadwerkelijk gepland om Alonso een "geluk" met een SC te geven (doordat de rest dus niet kon pitten in het window doordat de pitstraat gesloten was).
Als een paar wielrenners betrapt worden op doping in de Tour de France, dan raken zij ook gewoon hun plaats in de Tour en hun rankingpunten kwijt en wordt niet de hele uitslag van de Tour geschrapt.

• ImprezaBrabo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-08-2023
Erazzzer schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:36:
Als een paar wielrenners betrapt worden op doping in de Tour de France, dan raken zij ook gewoon hun plaats in de Tour en hun rankingpunten kwijt en wordt niet de hele uitslag van de Tour geschrapt.
Dat vind ik een andere situatie.
Crashgate zou ik vergelijken met het bewust creëren van een massale valpartij tijdens een etappe om te zorgen dat jouw rijder die etappe wint. Als een etappe dusdanig wordt gemanipuleerd verwacht ik ook dat ze deze zouden schrappen.

• RobertMe
Erazzzer schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:36:
[...]

Maar welke nadelen ervaren die anderen? En je kunt het sowieso niet vergelijken doordat bij wielrennen naar het tijdsverschil wordt gekeken en bij F1 naar de finish plek.

Maar de vergelijking klopt dus ook niet. Als je naar doping wilt kijken wordt dus de wielrenner gediskwalificeerd en in de einduitslag schuiven dan wielrenners een plekje naar voren (maar verschil in tijd met de winnaar / overgebleven wielrenners blijft hetzelfde). En dat kun je perfect vergelijken met F1 waarbij een coureur / team valsspeelt. Zie bv Vettel in Hongarije die een DSQ kreeg voor het niet kunnen leveren van het fuel sample. Maar het was ook alleen Vettel die daar voordeel uit haalde en niemand die er nadeel uit haalde. Het had geen invloed op de uitslag behalve van de individuele coureur. En bij doping in wielrennen de individuele rijder.

Terwijl crashgate juist bedoeld was om de (gehele) rangorde door elkaar te halen. Het was ook niet perse Alonso die voordeel had van de crash, maar vrijwel elke andere coureur die er een nadeel van had. Het hele plan was dus om Alonso naar voren te krijgen door de rest te "naaien". Niet om Alonso naar voren te krijgen met een illegale auto. Ergo, alle andere coureurs hadden "pech" en hoe groot de pech was verschillende ook nog eens van persoon tot persoon.

Wil je dit met wielrennen vergelijken moet je al gaat voor "een wielrenner van team X rijdt (in opdracht van het team) de concurrenten van hun fiets af". Waardoor het dus ook voornamelijk de concurrenten zijn die een nadeel hebben (finishen lager of helemaal niet), en niet zo zeer de kopman van het eigen team die een direct voordeel heeft. En die vergelijking blijft IMO staan als alle knechten doping zouden gebruiken maar de kopman niet. Dan kunnen de knechten de kopman bij / voor blijven en de concurrerende teams " de vernieling in rijden". Als je dan het team uit de uitslag haalt blijft de rest van de uitslag geldig. Immers was het nadeel voor de concurrenten identiek.

• LZ86
  • Laatst online: 23:33
Crashgate was wel wat anders dan een dopingzaak van een individu. Het vergelijk met een wielrenwedstrijd is ook onmogelijk te maken.

Massa reedt op kop. Crashgate gebeurde terwijl ALo in de pits stond, paniek in de pits door de SC en iedereeen die wil stoppen, FER verpest hierdoor de pistop en uiteindelijk eindigt Massa buiten de punten.

Uiteindelijk verliest hij het WDC op 1 punt. Had crashgate niet plaatsgevonden is er no way dat Massa buiten de punten was geëindigt en was hij en niet Hamilton WDC geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 18-08-2023 15:01 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

LZ86 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:59:
...FER verpest hierdoor de pitstop en uiteindelijk eindigt Massa buiten de punten.
Daar is nog weinig aan veranderd :+

Mijn boefje is liev!

• Marcel Br
  • Laatst online: 22-12 18:34
Crashgate was wel wat anders dan een dopingzaak van een individu. Het vergelijk met een wielrenwedstrijd is ook onmogelijk te maken.

Massa reedt op kop. Crashgate gebeurde terwijl ALo in de pits stond, paniek in de pits door de SC en iedereeen die wil stoppen, FER verpest hierdoor de pistop en uiteindelijk eindigt Massa buiten de punten.

Uiteindelijk verliest hij het WDC op 1 punt. Had crashgate niet plaatsgevonden is er no way dat Massa buiten de punten was geëindigt en was hij en niet Hamilton WDC geworden.
Ik volg dat soort theorieën niet. Als de onderlinge verschillen anders waren was er in de races ook anders gereden. Ook nu in 2023 zou Max meer risico hebben genomen als hij niet zo ver voor zou staan. Bv om het punt voor snelste ronde toch te pakken.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 13:31

pro_6or

amateur_60r

Marcel Br schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:27:
[...]

Ik volg dat soort theorieën niet. Als de onderlinge verschillen anders waren was er in de races ook anders gereden. Ook nu in 2023 zou Max meer risico hebben genomen als hij niet zo ver voor zou staan. Bv om het punt voor snelste ronde toch te pakken.
Dus als Massa die punten niet ten onrechte, door bewezen fraude, had verloren had Hamilton meer risico moeten nemen de rest van het seizoen. Met alle gevaar van dien.

een treffende spreuk

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
wat heeft dit allemaal met seizoen 2023 te maken?

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 13:31

pro_6or

amateur_60r

duvekot schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:53:
het is op dit moment, 2023 in het nieuws, wordt flink over gesproken, doen we hier ook aan mee.

Wellicht beter om er een eigen topic aan te wijden.

een treffende spreuk

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:54

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Daar is allang een topic voor zie [F1] Randzaken

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• RobertMe
pro_6or schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:57:
Wellicht beter om er een eigen topic aan te wijden.
Wellicht [F1] Seizoen 2008 - Deel 1 heropenen :+
Dat topic heef toch echt een heel andere insteek dan (rechtzaken over) oude seizoenen bespreken. Dat topic is origineel geopend na het gebeuren met Rich Energy. En zo zijn daar nog wel meer randzaken, aan b het lopende seizoen, langs gekomen.

Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat deze rechtzaak in dit topic hoort. Maar... Als het een "randzaak" zou zijn dan zou elk F1 seizoen een randzaak zijn, incl seizoen 2023 dus. En daarnaast is het toch komkommertijd zomeratop.

• G_Dragon

G_Dragon

RobertMe schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:05:
[...]

Wellicht [F1] Seizoen 2008 - Deel 1 heropenen :+

[...]

Dat topic heef toch echt een heel andere insteek dan (rechtzaken over) oude seizoenen bespreken. Dat topic is origineel geopend na het gebeuren met Rich Energy. En zo zijn daar nog wel meer randzaken, aan b het lopende seizoen, langs gekomen.

Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat deze rechtzaak in dit topic hoort. Maar... Als het een "randzaak" zou zijn dan zou elk F1 seizoen een randzaak zijn, incl seizoen 2023 dus. En daarnaast is het toch komkommertijd zomeratop.
Oh oke dan heb ik het fout, want vond het echt onder Randzaken vallen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• JB

JB

Cédric roelt!

duvekot schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:53:
Dat de Ferrari strategie nog ruimte voor verbetering biedt :P

Mijn boefje is liev!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:20
G_Dragon schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:07:
[...]

Oh oke dan heb ik het fout, want vond het echt onder Randzaken vallen.
Mijn inziens gaat dit ook niet over het F1 seizoen van 2023 maar wie ben ik :)

Je kunt altijd een TR opstellen dan gaat het naar de stewards ehhh moderators ter beoordeling voordat we 6 pagina's verder zijn en 2021 ook nog even hallo zegt.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wat mij betreft laten we het gewoon eens rusten. 2021 is al tot in den treure besproken en de zaak van Massa moeten we maar eens zien of dat wat gaat brengen. Met het seizoen van 2023 heeft het in ieder geval niets te maken.

Het is komkommertijd en de click-bait media maakt dankbaar gebruik van dit soort zaken. Lekker laten gaan.

Tweakers Discord

• MrOleo

Pitstraat was 1 of 2 rondes gesloten. Als je dan nog door paniek je pitstop verpest, terwijl je alle tijd van de wereld hebt om strategie te bepalen en voor te bereiden, dan ben je f1 onwaardig. Er zat nauwelijks meer stress op die stop dan anders. Ze maakten gewoon een domme fout en proberen iemand anders te blamen.

Wat was de oorzaak dat massa wegreed? Grote kans dat hetzelfde zou zijn gebeurd bij de reguliere stop, bijv technische oorzaak dat het signaal om weg te rijden werd gegeven. Er is een aanzienlijke kans dat crashgate nauwelijks invloed heeft op de eindpositie van Massa in die race. Maar het is beide kanten op speculatie, het zou bijv. kunnen dat de stop goed was gegaan, ofdat de andere Ferrari anders eerst zou stoppen en het probleem zou hebben gehad.
Echter het is net zo onzeker als dat je niet kan zeggen dat Massa nooit buiten de punten was geeindigd

Wat we weten is dat crashgate plek 1 voor plek 3 kostte. Hun eigen fout kostte hun plek 3 voor plek 13(?).

Dit is het topic om f1 nieuws te bespreken, dit "nieuws" gebeurt in seisoen 2023, dan is dit toch het juiste topic, een randzaak of tv-uitspraak is het niet.

erutangiS

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

In de jaren dat je nog moest refuelen en tijdens de SC geen pitstop mocht maken was alles anders.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrRwc5DrICj-sCa12Nrb6p0bGnA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ocj1h5Qe4IzxniNo0WCYqLj2.png?f=user_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• RobertMe
Mag dit nog, of ben ik hier 22 jaar te laat mee?

Die opmerking van Walker met "When it rains in Malesia it doesn't come down by the buckers, but by the oceans" blijft IMO toch ook iconisch.

spoiler:
En Verstappen achter de SC vragem of die niet de race zo uit kan rijden :+

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Dit is toch wel een mooie periode van F1 vind ik.
Qua auto's en racen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
DarkSide schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:24:
Dit is toch wel een mooie periode van F1 vind ik.
Qua auto's en racen.
+ het geluid.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

‘Audio up’

PSN

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:41

hamsteg

Species 5618

Die mis ik idd, een rond puur racegeluid zonder commentaar. F1TV heeft die helaas eruit gehaald.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hamsteg schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:26:
[...]

Die mis ik idd, een rond puur racegeluid zonder commentaar. F1TV heeft die helaas eruit gehaald.
De onboard streams hebben geen commentaar als het goed is?

PSN

• RobertMe
YakuzA schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:54:
[...]

De onboard streams hebben geen commentaar als het goed is?
Wel boordradio. Maar je kunt altijd nog het FX geluidskanaal kiezen (zowel bij International als onboards, of F1Live kanaal die optie ook heeft weet ik niet). Dan heb je dus ook alleen het (achtergrond) geluid.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:44
NeverSettle schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:51:
Gisterenavond bij Ziggo Race Café had Jack Plooij gemeld dat hij en Günther Steiner, na hun wekelijkse interview, over Richard Verschoor hebben gesproken voor een vrije trainings zitje.

https://twitter.com/ZS_Racing/status/1636855311561641985
En het is bijna Zandvoort-tijd. Helaas sinds maart niks meer over Verschoor en Haas gehoord ....

• Chocoball
Interview (45 min) met Otmar Szafnauer sinds zijn vertrek bij Alpine.

• Kevjan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-12 20:06
RobertMe schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:51:
Mag dit nog, of ben ik hier 22 jaar te laat mee?
[YouTube: Rain Chaos in Malaysia! | Radio Rewind | 2001 Malaysian Grand Prix]

Die opmerking van Walker met "When it rains in Malesia it doesn't come down by the buckers, but by the oceans" blijft IMO toch ook iconisch.

spoiler:
En Verstappen achter de SC vragem of die niet de race zo uit kan rijden :+
Dat was fijn om terug te zien! Een van de races waar een sprankje van Jos' talent te zien was.

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 01:17
MrOleo schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:20:
(...)
Dit is het topic om f1 nieuws te bespreken, dit "nieuws" gebeurt in seisoen 2023, dan is dit toch het juiste topic, een randzaak of tv-uitspraak is het niet.
Als dat het criterium is, kan al het f1 nieuws hier besproken worden, "want het is tijdens dit seizoen in het nieuws"

Het gaat echter niet over seizoen 2023...

iRacing Profiel

• MrOleo
Wild Chocolate schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:47:
[...]

Als dat het criterium is, kan al het f1 nieuws hier besproken worden, "want het is tijdens dit seizoen in het nieuws"

Het gaat echter niet over seizoen 2023...
Waar anders wil je f1 nieuws bespreken dan in het algemene topic, hier dus... :?
Het topic is gesplitst per seizoen voor duidelijkheid etc, maar het is nog steeds het algemene f1 topic, zo lang er geen f1 historische discussie topic is.

erutangiS

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
MrOleo schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:31:
[...]

Waar anders wil je f1 nieuws bespreken dan in het algemene topic, hier dus... :?
Het topic is gesplitst per seizoen voor duidelijkheid etc, maar het is nog steeds het algemene f1 topic, zo lang er geen f1 historische discussie topic is.
Dit is het topic over het seizoen 2023, niet algemeen F1 die elk jaar een nieuw topic krijgt.

Algemeen race of F1 randzaken zou beter zijn, want het is en blijft een randzaak.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Als we weer over “wat hoort waar” gaan hebben, is het echt, echt, echt tijd dat we weer een race gaan zien.
:+

[ Voor 3% gewijzigd door streamnl op 19-08-2023 20:59 ]

Meer dan ik dacht...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MrOleo schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:31:
[...]
Dat massa gedoe waar hij alleen op geld uit is, is iig duidelijk voor randzaken :)

PSN

• Chocoball
streamnl schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:59:
Als we weer over “wat hoort waar” gaan hebben, is het echt, echt, echt tijd dat we weer een race gaan zien.
:+
Kunnen we tenminste weer over andere zaken klagen in het grand prix van Nederland topic volgende week. :)

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09

AvK

Ready Set Go

Chocoball schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:23:
[...]

Kunnen we tenminste weer over andere zaken klagen in het grand prix van Nederland topic volgende week. :)
Ik zou zeggen snel openen!!!!
Mag wel een paar dagen eerder nu het onze GP is. ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Chocoball schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:23:
[...]

Nederlanders en klagen. Nee toch?
Ik kan niet wachten _O-

Meer dan ik dacht...

• MrOleo
In plaats van te backseat modereren kan je ook een report aanmaken en het aan de moderators overlaten of het off topic is. De discussie was over, nu hebben we een pagina vol nonsens posts. Ik doe er zelf ook helaas aan mee, maar goed ik wordt dan ook gequote, niet reageren is dan ook zo wat.
Shinji schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:53:
[...]

Dit is het topic over het seizoen 2023, niet algemeen F1 die elk jaar een nieuw topic krijgt.

Algemeen race of F1 randzaken zou beter zijn, want het is en blijft een randzaak.
Algemeen race topic, zie topic warning:
Andere racecategorieën:
F1 randzaken: wellicht heb ik een andere definitie van randzaken, wie er wereldkampioen is geworden lijkt mij geen bijzaak die nauwelijks met f1 te maken heeft, maar nog net een raakvlak, zoals in welke jurk komt Hamilton deze week het circuit op, of met de ex van welke coureur heeft Max aangepapt. Ik zou er zelfs de modeshow van welke coureur heeft een streepje op zijn helm veranderd voor een special edition om miniaturen te verkopen onder scharen. Theoretisch is het een randzaak t.o.v. 2023, maar bij gebrek aan algemeen topic is 2023 topic geschikter dan een randzaken topic.
Wellicht is een rename naar f1 randzaken en historische discussie of f1 overige topics o.i.d. dan een idee? Maar dat lijkt me iets voor moderators.

erutangiS

• Chocoball
Wat als alle teams Mercedes zou nadoen en voor puur carbon look met sponsornamen zou gaan.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-F1-Auto-im-Carbon-Look-2023-169Gallery-3a69bfae-2028099.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-F1-Auto-im-Carbon-Look-2023-169Gallery-ffafc869-2028100.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Aston-Martin-F1-Auto-im-Carbon-Look-2023-169Gallery-2936281a-2028106.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-F1-Auto-im-Carbon-Look-2023-169Gallery-3d9243-2028097.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/McLaren-F1-Auto-im-Carbon-Look-2023-169Gallery-122fce32-2028098.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alpine-F1-Auto-im-Carbon-Look-2023-169Gallery-551cd4e4-2028105.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Williams-F1-Auto-im-Carbon-Look-2023-169Gallery-433eb8ad-2028104.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Haas-F1-Auto-im-Carbon-Look-2023-169Gallery-d6d2784-2028101.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alfa-Romeo-F1-Auto-im-Carbon-Look-2023-169Gallery-cdac0393-2028103.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alpha-Tauri-F1-Auto-im-Carbon-Look-2023-169Gallery-19f8066a-2028102.jpg

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:57

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

*knip*
Dat is iets voor V&A Vraag & Aanbod overig

[ Voor 87% gewijzigd door tweakduke op 21-08-2023 11:48 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:44
Formula 2 front-runner Oliver Bearman is set to have his Grand Prix debut at the end of October, when he'll drive a Haas VF-23 during the FP1 for the United States Grand Prix, in Austin's Circuit of the Americas.
https://grandprix.com/new...-with-haas-in-austin.html

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-12 15:40
Hij laat soms echt fantastische dingen zien in de F2 dus absoluut geen verassing.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• renzo4000
  • Laatst online: 23:38
Seau... Zandvoort is aanstaande en ik heb er weer zin an! Voorspellingen nu zijn wisselvallig voor komend weekend. Hoe gaaf zou het zijn als we een regenrace gaan krijgen op Zandvoort? Of beter, met wisselende omstandigheden? A man can only dream....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZ6p7J9mIamTndozFYYe1CpyYyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BbEEhmDg1DHiH9JapE93xmhM.jpg?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:51
renzo4000 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:56:
Seau... Zandvoort is aanstaande en ik heb er weer zin an! Voorspellingen nu zijn wisselvallig voor komend weekend. Hoe gaaf zou het zijn als we een regenrace gaan krijgen op Zandvoort? Of beter, met wisselende omstandigheden? A man can only dream....

[Afbeelding]
Ten eerste kunnen ze het weer nog geen dag vooruit voorspellen, laat staan dat ze een week van te voren kunnen aangeven hoe laat het gaat regenen. Daarnaast laat je de 10 uur voor de race zien, niet de tijd van de race, dus wat wil je laten zien anders dan dat het wel eens zou kunnen regenen? Want dat laatste wisten we al, aangezien het in Nederland is.

• renzo4000
Nivado schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:19:
[...]

Ten eerste kunnen ze het weer nog geen dag vooruit voorspellen, laat staan dat ze een week van te voren kunnen aangeven hoe laat het gaat regenen. Daarnaast laat je de 10 uur voor de race zien, niet de tijd van de race, dus wat wil je laten zien anders dan dat het wel eens zou kunnen regenen? Want dat laatste wisten we al, aangezien het in Nederland is.
Gast, doe eens relaxed, ik heb niet met je geknikkerd. Heb je mijn post überhaupt gelezen? Ik heb het over voorspellingen en hoe gaaf het ZOU zijn als het een regenrace ZOU worden. Ik woon ook al een tijdje in Nederland dus weet inmiddels wat de voorspellingen waard zijn. Nu gauw de fles azijn weer wegstoppen en een beetje vrolijker voor de dag komen aub.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Chocoball
Bij de profielfoto van @renzo4000 heb ik altijd het gevoel dat ik naar een W13 zit te kijken :)

• renzo4000
Chocoball schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:42:
Bij de profielfoto van @renzo4000 heb ik altijd het gevoel dat ik naar een W13 zit te kijken :)
Ja hij is best wel irritant ....goed moment om hem weer te vervangen voor mijn good old tweakers icon :D

• Chocoball
renzo4000 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:21:
[...]

Ja hij is best wel irritant ....goed moment om hem weer te vervangen voor mijn good old tweakers icon :D
Valt toch wel mee, alleen vanaf nu moet ik het zonder een stuiterende Roscoe doen :)

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-12 16:26
Zaten we vorig jaar tijdens de race nog in het vliegtuig, daar hebben we het dit jaar beter gepland :P
Moet zeggen dat de pauze mij redelijk mee is gevallen qua duur (misschien omdat de Eredivisie ook weer begonnen is).
Een beetje regen om de boel op te schudden is altijd leuk. Ik heb er wel weer zin in :)F

• Extigo
  • Laatst online: 22-12 12:09
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4DpnshWoAA5wSz?format=jpg&name=900x900

• Chocoball
Je bent wat vroeg maar deze komt ook in de race topic start :)

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/da44b7x-jyy9gXs0lICL9X8uUAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fd8tdjcPxfQfKmZMeDCj4JPj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sT-r8q4WDddFym4Sd3W-U4pb_EQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GhEP7uDNlBmdMhK8CelxGBzO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cjuo4NLbM0HM6uR_k9b0jE-uDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWYntOtrAsxbIPfLiHtezdUG.jpg?f=fotoalbum_large

zal je altijd zien, droog tijdens de race...
Ik stem voor ochtend race's in Europa

[ Voor 77% gewijzigd door jack zomer op 21-08-2023 18:05 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Chocoball
Ook AMuS heeft een analyse gedaan op de sterktes en zwaktes van alle Formule 1 teams tot nu toe (hoewel de een beter dan de andere eerlijk gezegd) in de vertaling en samenvatting:

Red Bull
Red Bull heeft tot nu toe alle races en sprints gewonnen en als er dan toch een puntje van kritiek is dan zou dat op de kwalificatie zijn waar de tijdsverschillen het kleinst zijn. 3 keer moest Red Bull een ander team op pole position voor laten gaan hoewel Spa door een gridstraf kwam.

Wat de andere teams ook helpt zijn verse banden met veel grip die de tekortkomingen van hun wagens verhullen. In de race wordt het een ander verhaal want daar blinkt de RB19 uit met veel stabiele neerwartse druk, een goede balans en streelt het de banden.

Mercedes
Sinds de upgrade in Monaco gaat de W14 beter door de langzame bochten en minder door de snelle bochten. Voor de upgrade was dat precies andersom. Dat komt omdat na de upgrade meer neerwaartse druk op de vooras is gekomen en daardoor is de achterkant zwakker. In snelle bochten ontbreekt dan ook het vertrouwen bij de coureurs. Mercedes doet het vooral goed in races waar het warm of heet is, bij koude races krijgt het team de banden niet goed op temperatuur.

Ferrari
Ferrari heeft problemen in bochten met een lange radius. Door de ingedraaide voorwielen en de schuine luchtstroming verliest de achterkant abrupt neerwaartse druk. De SF-23 moet het hebben van rechte stukken en langzame bochten alleen mag het niet te warm zijn en/ of te winderig zijn. De grote upgrade pakketten in Spanje en Groot-Britannië brachten nog geen doorslaggevende verbeteringen.

Aston Martin
Sinds de grote upgrade in Canada met een 2e plek tot gevolg werd het minder in Oostenrijk, Groot-Britannië en Hongarije. Dingen die de AMR23 aan het begin van het seizoen nog prima kon zoals bijvoorbeeld langzame bochten en goed met de banden omgaan lukken nu niet meer. De AMR23 houdt niet van hoge asfalttemperaturen want die zorgen ervoor dat de banden gaan oververhitten. Op circuits waar efficiency verlangd wordt is de AMR23 juist inefficiënt. Vaak moet de achtervleugel een slag platter dan dat men zou willen want anders wordt het een prooi op het rechte stuk maar levert weer tijdsverlies op in de bochten.

McLaren
McLaren heeft laten zien dat het met de juiste upgrades een stap naar voren kan maken. Tot aan de grand prix van Oostenrijk was McLaren in een strijd met Haas, Williams, Alfa Romeo en Alpha Tauri verwikkeld. Na 2 grote upgrades waarbij de ondervloer, sidepods en vleugels wijzigden wist het 7 tienden goed te maken en toonde een verbeterde vorm bij 4 verschillende races. Alleen met droog weer in Spa was het niet goed omdat er nog geen goede achtervleugel met minder luchtweerstand op de plank ligt.

De MCL60B zou in snelle bochten nog sneller zijn dan de RB19 volgens Verstappen. Volgens McLaren teambaas Stella is de wagen efficiënter geworden en heeft het zowel voor als achter meer neerwaartse druk gekregen. Alleen in langzame bochten onder de 120 km/u heeft de MCL60B nog problemen.

Alpine
De ingenieurs bij McLaren zullen dat probleem vast wel oplossen. De zoektocht naar tijdswinst bij Mercedes, Ferrari en Aston Martin heeft meer weg van het zoeken naar een speld in een hooiberg. Alpine daarentegen lijkt in niemandsland te zitten, 3 tienden ontbreekt het naar de top 5 en zelf is het 3 tienden sneller dan het veld erachter. Het verschil zou voligens Alpine komen door de ongelijkheid bij de motoren wat 30 pk zou schelen. Zonder dit krachtverschil zou de A523 gemiddeld de drie na snelste wagen bij kwalificatie zijn en in de race zelfs twee na snelste wagen aldus het team.

Haas
Haas heeft onderin de tabel de snelste wagen maar de VF-23 vreet banden. Een oplossing is waarschijnlijk pas naar de zomerstop te verwachten met een verbeterd aerodynamisch platform en betere remkoeling voor de velgen.

Alfa Romeo
De 2 grote upgrades voor de C43 hebben niks gebracht. Het duurt eeuwig voordat de banden eindelijk op temperatuur zijn. Hoewel de C43 spaarzaam omgaat met de banden helpt dat niet want de wagen is te langzaam op het rechte stuk en beide coureurs zijn niet de beste voorbeelden als het gaat om inhalen.

Alpha Tauri
Alpha Tauri spant zich van alle teams het meeste in qua upgrades maar hebben meteen ook het minste resultaat. De AT04 wordt steeds aangepast maar het lijkt er op dat de ingenieurs alleen maar meer verward raken en glijdt het team steeds verder weg.

Williams
De FW45B lijkt een goede stap voorwaarts te zijn. Het is Wiiliams in 3 races gelukt om van de laatste plek naar de 7e plek in het kampioenschap te komen. Albon weet zich in op snelle circuits op eigen kracht in de top 10 te rijden.

https://www.auto-motor-un...hnik-staerken-schwaechen/

• joost217
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21-12 23:47

• Chocoball
Op de Pirelli website staat het wel goed in de afbeelding. Ook bij formule1.com staat een tijd van 1:11.097 Lewis Hamilton (2021).

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OH5Cd2RMlakQCaqh66rHoL6buWM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DqcSzY1lhSRupHIIoyCfor8O.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CLFU4wtS6HIr8NAMK0OjgHAVwU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mHjDJFyHNsgv8fAW290OCPZu.png?f=user_large

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-12 18:27

p0st

Dutch Reefer

*off-topic*

Verder on-topic: Goede analyse van de teamstatus stukje hierboven (ja, ook een duimpje gegeven) en ben benieuwd wat dit dan de komende races gaat doen. Zandvoort lijkt in ieder geval niet warm te worden komend weekend, dus weer eens iets anders. Monza wordt heel interessant, ongeacht het weer. Kijk nu al uit naar seizoen 2024 als RB hopelijk niet zó dominant is :D

[ Voor 50% gewijzigd door tweakduke op 23-08-2023 10:12 ]

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• basvn

omdat we nog geen racetopic hebben hier maar

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Chocoball
@p0st wordt gewaardeerd zoals altijd.

Hoewel het ontwikkeleplafond voor grond effect wagens lager is dan de vorige generatie wagens denk ik niet dat de Red Bull dominantie snel zal verdwijnen. Dat komt niet alleen omdat Red Bull een stabiel pakket van motor en chassis heeft maar ook een stabiel en hecht team en niet te vergeten Verstappen die meer uit de wagen weet te halen.

De concurrentie heeft nogal wat huiswerk omdat ze dan weer te langzaam zijn in bepaalde bochten en voorheen niet, opeens meer last hebben van bandenslijtage of in het geval van Mercedes is bouncing weer terug. Ze hebben dus moeite hun eigen concept te begrijpen, al kopiëren ze allemaal de RB19 inclusief de ophanging en ondervloer dan weten ze met CFD en windtunnel eigenlijk nog te weinig en zien het echte resultaat pas op het circuit met snelheden boven de 250 km/u.

Daarnaast hebben bepaalde teams nog een extra uitdaging met de verwachtingen vanuit hun hoger management. Dat doet ook wat met de stabiliteit bij die teams en als ik de paddock verhalen mag geloven loopt Mercedes momenteel leeg maar aan de andere kant halen die net zo goed medewerkers van Red Bull en Ferrari binnen die daar weer mogen/ willen vertrekken.

In de 2e helft van 2024 denk ik dat de focus steeds meer naar de 2026 wagen zal verschuiven. Moeilijk te zeggen wat dat voor invloed zal hebben aangezien bij de vorige generatie wagens sommige teams nog tot en met 2021 bleven doorontwikkelen.

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Chocoball schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:42:
@p0st wordt gewaardeerd zoals altijd.

Hoewel het ontwikkeleplafond voor grond effect wagens lager is dan de vorige generatie wagens denk ik niet dat de Red Bull dominantie snel zal verdwijnen. Dat komt niet alleen omdat Red Bull een stabiel pakket van motor en chassis heefft maar ook een stabiel en hecht team en niet te vergeten Verstappen die meer uit de wagen weet te halen.

De concurrentie heeft nogal wat huiswerk omdat ze dan weer te langzaam zijn in bepaalde bochten en voorheen niet, opeens meer 0last hebben van bandenslijtage of in het geval van Mercedes is bouncing weer terug. Ze hebben dus moeite hun eigen concept te begrijpen, al kopiëren ze allemaal de RB19 inclusief de ophanging en ondervloer dan weten ze met CFD en windtunnel eigenlijk nog te weinig en zien het echte resultaat pas op het circuit met snelheden boven de 250 km/u.

Daarnaast hebben bepaalde teams nog een extra uitdaging met de verwachtingen vanuit hun hoger management. Dat doet ook wat met de stabiliteit bij die teams en als ik de paddock verhalen mag geloven loopt Mercedes momenteel leeg maar aan de andere kant haalt die net zo goed medewerkers van Red Bull en Ferrari binnen die daar weer mogen/ willen vertrekken.

In de 2e helft van 2024 denk ik dat de focus steeds meer naar de 2026 wagen zal verschuiven. Moeilijk te zeggen wat dat voor invloed zal hebben aangezien bij de vorige generatie wagens sommige teams nog tot en met 2021 bleven doorontwikkelen.
Dominatie heb je ook nog in verschillende gradaties. Af en toe een race die door iemand anders gewonnen wordt dan Verstappen zou al een hele verandering zijn. Maar die is nu op alle type banen, ongeacht de temperatuur of neerslag, onverslaanbaar. Ik hoop eigenlijk wel dat er nog een team is die (desnoods onder extreme specifieke omstandigheden) Verstappen nog kan uitdagen.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32

Martinspire

Awesomeness

Volgens mij is het vrij uniek dat de 2 rookies nog geen strafpunten hebben trouwens.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:16:
Volgens mij is het vrij uniek dat de 2 rookies nog geen strafpunten hebben trouwens.
Nummer 19 had er eigenlijk minimaal al ééntje moeten hebben, maar ja, blijkbaar totaal over het hoofd gezien in de chaos.

Testing, one, two ...

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-12 16:26
De sfeer zit er goed in hier ;w -O-
Tijd dat er weer gereden gaat worden.

• Chocoball
stekkiekiller schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:52:
[...]

Dominatie heb je ook nog in verschillende gradaties. Af en toe een race die door iemand anders gewonnen wordt dan Verstappen zou al een hele verandering zijn. Maar die is nu op alle type banen, ongeacht de temperatuur of neerslag, onverslaanbaar. Ik hoop eigenlijk wel dat er nog een team is die (desnoods onder extreme specifieke omstandigheden) Verstappen nog kan uitdagen.
Het enige team die op dit moment een verbeterde vorm op verschillende circuits laat zien is McLaren. Dat deed Aston Martin bij de eerste 3 races van het seizoen ook maar die zijn nu wat weggezakt. Het lastige is dat de nummer 2 achter Red Bull per race steeds wijzigt.

Dat een ander team wint lijkt op dit moment alleen mogelijk door een technisch defect, mislukte pitstop, fout met de strategie, een rijdersfout of ongeval. De enige race die genoemd wordt waar Red Bull eventueel niet wint is Singapore. Las Vegas is nog een te groot vraagteken omdat die voor alle teams nieuw is.

• basvn

Five Awesome Battles At The Dutch Grand Prix

zijn we toch weer 4 minuten eerder bij vrijdag!

[ Voor 13% gewijzigd door basvn op 22-08-2023 15:21 ]

• Nivado
Speedster schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:20:
[...]

Ja ik weet hoe het werkt.

"Gast, doe eens relaxed, ik heb niet met je geknikkerd. Heb je mijn post überhaupt gelezen? Ik heb het over voorspellingen en hoe gaaf het ZOU zijn als het een regenrace ZOU worden. Ik woon ook al een tijdje in Nederland dus weet inmiddels wat de voorspellingen waard zijn. Nu gauw de fles azijn weer wegstoppen en een beetje vrolijker voor de dag komen aub."

Inmiddels is er al 45 keer op het duimpje geklikt. Dat begrijp ik niet. Ik zie niet wat er zo goed is aan bovenstaand bericht. Het bericht staat bol van de verwijten, beledigingen en aannames. Nogmaals hoe dan?
Ach ik had nieuwswaarde of seizoensgerelateerde zaken verwacht in een het Seizoen 2023 Topic, dat had ik natuurlijk helemaal niet moeten doen. Ontzettend dom van mij om dergelijke verwachtingen te hebben. Ik had het ook kunnen weter, want Iedere keer als hier iemand klaagt over off topic of spoilers, wordt hij met de grond gelijk gemaakt. Daarnaast, dat het race topic nog niet open was kon de originele poster natuurlijk niets doen, en had hij geen ander optie om het hier te posten. Dus dan is zo'n rant volledig terecht.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Azijn is duidelijk in de aanbieding vandaag. :)

Wat minder Azijn:

[ Voor 59% gewijzigd door Illegal_Alien op 22-08-2023 17:18 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Nivado schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:47:
[...]

Ach ik had nieuwswaarde of seizoensgerelateerde zaken verwacht in een het Seizoen 2023 Topic, dat had ik natuurlijk helemaal niet moeten doen. Ontzettend dom van mij om dergelijke verwachtingen te hebben. Ik had het ook kunnen weter, want Iedere keer als hier iemand klaagt over off topic of spoilers, wordt hij met de grond gelijk gemaakt. Daarnaast, dat het race topic nog niet open was kon de originele poster natuurlijk niets doen, en had hij geen ander optie om het hier te posten. Dus dan is zo'n rant volledig terecht.
En @Speedster

offtopic:
Dat het bericht over regen hier niet op zijn plek is heb je gelijk in. Maar je reactie met een uiteenzetting over hoe nauwkeurig weersvoorspellingen wel niet zijn is gewoon doordrenkt van een vrachtwagenlading aan azijn, want waarom is dat relevant voor een “ik hoop op een regenrace” post. Ik denk dat dat is waar veel mensen over struikelen; en dat vervelender vinden dan iemand die in zijn enthousiasme iets op de verkeerde plek post.

• Chocoball
De zomerstop zit erop en we mogen weer racen in Zandvoort [F1 2023] Race 14 GP van Nederland

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Was eigenlijk wel even lekker rustig zo.... :X :o 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 23-08-2023 08:38 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik dacht eigenlijk dat er nog een week te gaan was :P

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-12 16:01
Chocoball schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:57:
[...]

Het enige team die op dit moment een verbeterde vorm op verschillende circuits laat zien is McLaren. Dat deed Aston Martin bij de eerste 3 races van het seizoen ook maar die zijn nu wat weggezakt. Het lastige is dat de nummer 2 achter Red Bull per race steeds wijzigt.

Dat een ander team wint lijkt op dit moment alleen mogelijk door een technisch defect, mislukte pitstop, fout met de strategie, een rijdersfout of ongeval. De enige race die genoemd wordt waar Red Bull eventueel niet wint is Singapore. Las Vegas is nog een te groot vraagteken omdat die voor alle teams nieuw is.
Daardoor lijkt het gat tussen Red Bull en concurrentie ook groter natuurlijk. Red Bull is niet alleen het snelst, maar ook het meest consistent (Strategie, uitvoering, betrouwbaarheid etc.). Aston Martin leek eerst uitgesproken nummer 2 nu zie dat, afhankelijk van het circuit, 3 à 4 teams strijden om de 2e plek. Dit werkt alleen maar in het voordeel van Red Bull uiteindelijk

• renzo4000
Nivado schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:47:
[...]

Je gaat nu een klein beetje in de slachtofferrol zitten @Nivado. Ik ben het met je eens dat mijn post eigenlijk niet persé in dit topic thuis hoort, dus dat kan ik mezelf aanrekenen. Maar klaarblijkelijk vond jij zelf dat het ook wel enige "waarde" had voor dit topic aangezien je zelf reageert op het bericht. Je had er ook voor kunnen kiezen het bericht te negeren en niet te reageren nietwaar? Toch koos je ervoor dat wel te doen met een lading negativiteit. Ik denk dat daarom er +53 duimpjes zijn gegeven.

M.i. onnodig en tweakers onwaardig om dat op die manier te doen. Mijn reactie op jouw bericht had wellicht wat genuanceerder gemogen. En ik heb met laten verleiden om een "wie-de-bal-kaatst-kan-hem-terug-verwachten" actie uit te voeren.

Ik ga weer eens neuzen in het [F1 2023] Race 14 GP van Nederland topic :+

• tweakduke
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Er zijn een aantal posts verplaatst naar Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen en een aantal verwijderd, omdat het off-topic was of simpelweg niet discussiewaardig door hoe het rant gehalte.

Tweakers Discord

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Klikkie want FOM:

Name Two Drivers Challenge! | Grill The Grid 2023 | Episode 4

spoiler:
"You weren't accused of cheating last year were you?" Verstappen: "Uhh not on Grill the Grid no" >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-08-2023 22:42 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-12 15:40
stekkiekiller schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:52:
[...]

Ja deze vorm van dominantie is er afaik niet eerder geweest. Zelfs Hamilton in zijn beste jaren was niet zo dominant. Van Schumacher weet ik het eerlijk gezegd niet meer.

Wat ik wel weet is dat ik na een paar dominante jaren van Schumacher een tijdje ben gestopt met kijken. Hetzelfde in Hamilton zijn dominante periode. En als dit zo doorgaat dan zal ik hetzelfde doen denk ik.

Nu is er nog genoeg interessants op de baan te kijken verder naar achteren maar dat is natuurlijk iets minder spannend dan als het om de top posities gaat. Betrap mezelf erop dat ik de F2 en F3 leuker begin te vinden dan de F1 in sommige gevallen. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
AtlAntA schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:51:
[...]

Ja deze vorm van dominantie is er afaik niet eerder geweest. Zelfs Hamilton in zijn beste jaren was niet zo dominant. Van Schumacher weet ik het eerlijk gezegd niet meer.

Wat ik wel weet is dat ik na een paar dominante jaren van Schumacher een tijdje ben gestopt met kijken. Hetzelfde in Hamilton zijn dominante periode. En als dit zo doorgaat dan zal ik hetzelfde doen denk ik.

Nu is er nog genoeg interessants op de baan te kijken verder naar achteren maar dat is natuurlijk iets minder spannend dan als het om de top posities gaat. Betrap mezelf erop dat ik de F2 en F3 leuker begin te vinden dan de F1 in sommige gevallen. :)
Ik ga terug wat meer tijd spenderen aan moto GP zelfs. Sowieso kijk ik zelden een volledige race meer in F1. Veel te veel races, steeds later op een zondag. Ik heb dingen te doen. Enkel als ik toevallig eens thuis ben op een luie namiddag. Het gevoel van een speciaal 'event' is steeds verder weg.

Racers die 24 keer opgetrommeld worden om rondjes te draaien in het circus dat de F1 nu is (was vroeger ook een circus, maar nu al helemaal). Dan nog een hoop randzaken, debiele driver parades, debiele interviews, debiele quizjes...

Vroeger wist je dat alle Europese races om 14.00 waren. Dat is nu al vaak 15.00 of 16.00.

[ Voor 25% gewijzigd door Amos_x op 24-08-2023 09:38 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:00
Amos_x schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:30:
[...]
Vroeger wist je dat alle Europese races om 14.00 waren. Dat is nu al vaak 15.00 of 16.00.
Die tijden inderdaad. Valt eind middag nog wel mee. Maar omdat ze perse naar mooiweerlanden met veel geld willen speelt een boel zich ineens ‘s nachts af. Of een LasVegas op zaterdagavond. Met als gevolg: MickeyMouse kartbanen ipv de prachtige Europese circuits én het regent er nooit, een factor die nog een beetje spanning zou brengen.

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:36
Van mij morgen alle races zondagmorgen om 07:00 beginnen hoor :p Dan heb je nog iets aan de rest van je dag

• Nivado
AtlAntA schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:51:
[...]

Ik heb het idee dat de dominantie (van RB) groter is dan hij lijkt. Er zijn een aantal factoren die hierbij meespelen. Zo had Hamilton in het begin van de MB dominantie een teamgenoot die aan hem gewaagd was, waardoor er nog een strijd voor P1 was, maar de rest van de teams kwam er vrijwel niet aan te pas. Het verschil tussen Verstappen en Perez is veel groter. Daarnaast is inhalen beter mogelijk dan voorgaande jaren, waardoor RB de auto vooral voor de Race afstelt, als ze dan een keer niet vanaf P1 starten, maken ze dat wel goed op race pace.
Ik kan me herinneren dat Hamilton wel eens een race op 3 wielen won, omdat hij meer dan genoeg voorsprong had op Verstappen en Bottas, die een klapband heeft gehad. Ik heb verstappen dit seizoen nog niet zoveel voorsprong zien hebben aan het einde van een race, als wat Hamilton toen had.
Daarnaast helpt het niet dat er 4 teams mee strijden voor P2, waar dat in het verleden nooit meer dan 2 waren.
Dat zorgt achter RB echter ook voor meer spanning en actie dan ooit. Welk team 2e gaat worden is vooraf echt niet te zeggen, zelfs niet na kwalificatie. Daar kan ik in ieder geval enorm van genieten.

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G10Eo0kWG28yb_3_PWqYRz_dXXk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EHYLJCMRBgz1d156Gs8Crnl8.png?f=user_large
Beide mannen blijven nog een seizoen! (bron)

[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 24-08-2023 10:13 ]

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Ik ga terug wat meer tijd spenderen aan moto GP zelfs. Sowieso kijk ik zelden een volledige race meer in F1. Veel te veel races, steeds later op een zondag. Ik heb dingen te doen. Enkel als ik toevallig eens thuis ben op een luie namiddag. Het gevoel van een speciaal 'event' is steeds verder weg.

Racers die 24 keer opgetrommeld worden om rondjes te draaien in het circus dat de F1 nu is (was vroeger ook een circus, maar nu al helemaal). Dan nog een hoop randzaken, debiele driver parades, debiele interviews, debiele quizjes...

Het enige dat je doet, is zo'n twee keer per maand hier komen, zeggen dat F1 tegenwoordig kut is, dat vroeger alles beter was en dat je niet meer kijkt. Waarom post je dan nog in dit topic?

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:18
[...]

Vrees niet, bij de MotoGP worden de races ook steeds minder. Mijn conclusie is dat de steeds extremere aero ook daar zorgt voor vuile lucht met moeilijker kunnen volgen en daardoor saaie races tot gevolg.
Dan kan je beter toe spenderen aan de support klasses (Moto3 en Moto2).
Maar van wat ik hier lees zijn de support klasses van de F1 ook leuk om te kijken.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
DeKaerften schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:15:
[...]

Het enige dat je doet, is zo'n twee keer per maand hier komen, zeggen dat F1 tegenwoordig kut is, dat vroeger alles beter was en dat je niet meer kijkt. Waarom post je dan nog in dit topic?
:') Fragiele reactie weer. "Oei, lichte kritiek, ga weg!"

Ik volg het seizoen nog, voornamelijk via de youtube samenvattingen en gerelateerde content zoals Jolyon, de podcasts met coulthard, enz... Ga je me nu shamen omdat ik een normaal leven heb en 's zondags andere dingen te doen heb? Lol... :+

F1 maakt het er zelf naar. 4 tennis grand slams per jaar maakt het een uniek event dat belangrijk aanvoelt. 24 "grand" prix per jaar, verdunt de beleving. Dat mag ik vinden.

En sorry, maar ik blijf die domme filmpjes belachelijk vinden, nu zelfs al direct vanuit de FOM/liberty media. En als ik hier maar twee keer per maand kom, hoef je echt niet te doen alsof ik het topic hier vol spam... -O-. Ik krijg ook genoeg +1's op de meningen die ik neerschrijf, dus ik sta zeker niet alleen. Het is een forum en meningen delen hoort er bij.

Beeld je eens in wat Alonso moet voelen bij die gen-z/tiktok infantiliteit. Die man komt uit een generatie waar 150% van zijn bestaan in teken stond van racen. Ook Verstappen is wat betreft attitude en ingesteldheid een old school racer. Eigenlijk is die een generatie te laat geboren.

Verstappen (en Alonso) leven, dromen, ademen racen. Hard gaan. That's it. Beetje een real life "the stig". Interview die racers in hart en nieren over hun race, banden, grip, techniek, de "race-craft". Je ziet ook dat Verstappen dan volledig ontspannen is en honderduit gaat. Maar nee, tegenwoordig moeten ze van elkaar vragen beantwoorden over de lievelingskleur van hun onderbroek. Cringefest 100%. Dan zie je Verstappen toch ook soms kijken van: "wat een loser content is me dit, laat me met rust". En terecht!

Haal die man uit z'n privejet, steek 'm in z'n bolide, en vraag daarna hoe z'n race was. De rest... -O-

[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 24-08-2023 10:54 ]

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12 10:16
Nivado schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:10:
[...]

Ik kan me herinneren dat Hamilton wel eens een race op 3 wielen won, omdat hij meer dan genoeg voorsprong had op Verstappen en Bottas, die een klapband heeft gehad. Ik heb verstappen dit seizoen nog niet zoveel voorsprong zien hebben aan het einde van een race, als wat Hamilton toen had.
Daarnaast helpt het niet dat er 4 teams mee strijden voor P2, waar dat in het verleden nooit meer dan 2 waren.
Dat zorgt achter RB echter ook voor meer spanning en actie dan ooit. Welk team 2e gaat worden is vooraf echt niet te zeggen, zelfs niet na kwalificatie. Daar kan ik in ieder geval enorm van genieten.
Het verschil tussen HAM en VER toen die band klapte was "maar" 30 seconden en dat had voornamelijk te maken omdat VER een pitstop had gedaan, daarvoor was het gat 14 seconden.

Er zijn dit seizoen al meerdere races geweest waar het gat tussen Max en de nummer twee (of nummer 3, als de nummer 2 PER was) meer dan 30 seconden was.

Blog

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-12 09:30
Ik kijk tegenwoordig enkel nog de kwalificatie en de race, allebei 's avonds pas terug ivm geen tijd overdag. Geen voorbeschouwing, geen nabeschouwing, geen debiele andere dingen. Dat scheelt ook een hoop ergernis :)
Pagina: 1 ... 55 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics