Toon posts:

welke onderdelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil graag zelf een pc inelkaarknutselen maar waar kan je uitvogelen welke componenten het beste samengaan??
Vooral cpu / moederbord lijkt me een moeilijke vraag..

groet,

Paul

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Een socket 370 Moederbord met een AMD Athlon (Correct me if i'm wrong :P Of zoek ook zelf eens in de search )

20*350ZO45°

Verwijderd

weet welke onderdelen je ongeveer wil hebben(zoals proc en video kaart) gebruik de search en je weet het :)

Verwijderd

zolang je maar geen amd cpu en moederbord voor pentium koopt is alles sokay...
alles hangt gewoon af van het jouw budget. Vroeger werkten bepaalde dingen niet echt samen, mr nu heb je dat praktisch niet meer. uitzonderingen zijn er altijd, mr dan geldt het ook niet voor iedereen die die bepaalde config heeft...

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 18:51 schreef RDK_NL het volgende:
Een socket 370 Moederbord met een AMD Athlon (Correct me if i'm wrong :P Of zoek ook zelf eens in de search )
ff een correctie: Socket A in dit geval ;)

AMD: T-bird en MoBo lastig, ik ga voor ASUS maar anderen voor MSI (of anders) beste kun je 2 MoBo's nemen en zoeken naar hardware tests tussen deze 2 MoBo's

www.tomshardware.com[/url] heeft vaak dit soort tests

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[topic=154891/1/100]
Op maandag 04 juni 2001 15:42 schreef ecteinascidin het volgende:
Om 1 of andere reden is na de big crash de populatie "welke componenten" vraag enorm toegenomen, alsmede de vraag of hun huidige bestellijstje goed is....

Om eerlijk te zijn is 't PC-legoën natuurlijk 't leukste deel van de hobby, dus waarom alle componentkeuze-vragen op dit forum losgelate worden snap ik niet.

De PC-component vragen hebben altijd 'tzelfde antwoord. zodoende is de search inmiddels vol met deze topics.

Aangezien 't antwoord vrijwel altijd hetzelfde is.. zo ik graag willen verzoeken voorlopig geen PC-bouw topics te plaatsen met als enige inhoud een lijst componenten.

txs :)
Op maandag 16 juli 2001 23:46 schreef Kaj. het volgende:
Goed. De maatregel is weer van kracht.. en here to stay.
Er is een uitzondering: topics die specifiek op een stuk hardware gericht zijn, maken een stuk meer kans om open te blijven.
Maar ook daarvoor geldt; zoek eens wat verder dan je muis lang is en word niet te gemakzuchtig.
[topic=163547/1/100]
[topic=153156]
Op zaterdag 02 juni 2001 00:10 schreef ecteinascidin het volgende:
Welkom op het forumdeel Processoren en Moederborden . Op dit deel kunnen een heleboel vragen over moederborden en processoren in het algemeen of specifiek worden gesteld. Uiteraard staat dit ook open voor alle opmerkingen/tips en reviews die iemand perse met anderen wil delen.
Om de boel op het forum een beetje in goede banen te leiden zijn er een aantal regels. Indien iemand zich keurig aan de regels houdt dan is er niets aan de hand. De meeste regels staan in de algemene forum FAQ. Vooral het deel Basic Survival Guide is uitermate handig. Hierin staat namelijk beknopt hoe je Netiquette toepast (hoe je je netjes gedraagt).

Om te voorkomen dat vragen erg vaak gesteld worden, zou je met een zoektocht eerst moeten controleren of een soortgelijke vraag niet vorige week behandeld is. Iemand die toen ontzettend uitgebreid antwoord gaf heeft misschien geen zin om dat nogmaals te doen of is simpelweg offline. Daarvoor kan je de GoT-Search of de Onno-search toepassen.

Indien je een vrij algemene vraag hebt, dan zou deze misschien in 1 van onderstaande topics kunnen staan. Hoe dan ook staan er vast wel dingen die je nog niet wist. (indien je meer weet, kan je natuurlijk deze topics aanvullen)

AMD CPUs
AMD moederborden
Intel CPUs
Intel Moederborden
Overklokken? Hoe doe ik dat?
Geheugen
uitgebreidde Socket A koeler roundup :)
BIOS tweakers guide

Indien je als user een andere user in de fout ziet gaan (Schelden/flamen, dubbelposten etc), ga dan niet in de draad zelf miepen maar plaats eeen topicje op Stoute users.
Indien je werkelijk iets heel raars ziet (bugs of onterechte slotjes), ga dan aub naar Lieve Adjes.

Om te voorkomen dat er teveel wildgroei is, is er voor ieder forum een moderator (politieman ) aangesteld. Voor dit forum is dat Ecteinascidin. Ikke ben vrijwel altijd bereikbaar via email (ecteinascidin@tweakers.net) of ICQ (11172023). Indien iemand zich afvraagt wanneer ik een slotje zet of welke andere criteria ik handhaaf, dan kan je het beste hier kijken: Modereren en slotjes (hoe zit dat nu?)

Ik en de rest van de Crew wenst u in ieder geval veel forum plezier.
:).

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 18:54 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

ff een correctie: Socket A in dit geval ;)

AMD: T-bird en MoBo lastig, ik ga voor ASUS maar anderen voor MSI (of anders) beste kun je 2 MoBo's nemen en zoeken naar hardware tests tussen deze 2 MoBo's

www.sharkyonline.com of www.tomshardware.com heeft vaak dit soort tests
leuke sig :P

Verwijderd

Kan dus dicht :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dicht :z

;(
Op donderdag 30 augustus 2001 18:55 schreef Devil_2000 het volgende:
Kan dus dicht :)
Dit kan in [forum=26] :)