Aangezien dit een o.a. moederbordforum is hoort informatie daaromtrend ook in een FAG. In deze FAQ worden een aantal links gegeven die het zoeken naar informatie over moederborden vergemakkelijken: revieuws van borden, roundups (vergelijkende testen en en dergelijke. Ook worden een aantal links gegeven die troubleshooting mogelijkmaken, zoals een BIOS-knowhow site.
Dit FAQje is echter als normaal topic in de lijst geplaatst, dus iedereen staat vrij om op of aanmerkingen te maken betreffende onvolledige info, nieuwe ontwikkelingen en foutjes of tips.
Sowieso dat ik voor vragen graag verwijs naar de Tnet-Search :) of de Onno-Search
.
Op de vraag wat het beste moederbord voor AMD is zijn een heleboel meningen aanwezig. Daarvoor zijn een aantal reviews geschikt als achtergrond informatie. Op de vraag welk bord je dus moet hebben kan je dan zelf een antwoord afleiden, de vraag alsnog op dit forum deponeren is een Slotje. op deze site kan je iig al je wensen plaatsen opdat er een pasklaar antwoord uitrolt tip).
.
De volgende fora hebben wat aantrekkelijke links(reviews)
Hier op tweakers.net.
Of deze op Hardwareinfonet
Ook op VIA-hardware kan je wat informatie vinden.
Per bord zijn er een paar toppers: Abit, Soltek, Aopen, Asus(of de fabrikant), MSI, Epox en zo zijn er nog wel een paar te noemen.
Het meest aanbevolen bord schijnt toch van MSI te zijn. Zodoende deze reclame
.
[update]: Steeds meer mensen geven Epox het voordeel van de twijfel, ik raad dan ook zeker aan de Epox te overwegen
Zorg in ieder geval dat de de juiste drivers gebruikt, de zogenaamde VIA 4-1 (en die kan je hier ophalen.
Voor een goede koeler schijn je hiero terecht te kunnen.
Voor overklokken heb je hier een hele handige site
En hier is een winkellijst, zodat je met deze (de Tweakers.net Pricewatch) een goede koop kan plaatsen
Biosproblemen kan ook wel 's handig worden.
Ik dank cogr, hooi en suffer voor een aantal handige links
Dit FAQje is echter als normaal topic in de lijst geplaatst, dus iedereen staat vrij om op of aanmerkingen te maken betreffende onvolledige info, nieuwe ontwikkelingen en foutjes of tips.
Sowieso dat ik voor vragen graag verwijs naar de Tnet-Search :) of de Onno-Search
Op de vraag wat het beste moederbord voor AMD is zijn een heleboel meningen aanwezig. Daarvoor zijn een aantal reviews geschikt als achtergrond informatie. Op de vraag welk bord je dus moet hebben kan je dan zelf een antwoord afleiden, de vraag alsnog op dit forum deponeren is een Slotje. op deze site kan je iig al je wensen plaatsen opdat er een pasklaar antwoord uitrolt tip).
De volgende fora hebben wat aantrekkelijke links(reviews)
Hier op tweakers.net.
Of deze op Hardwareinfonet
Ook op VIA-hardware kan je wat informatie vinden.
Per bord zijn er een paar toppers: Abit, Soltek, Aopen, Asus(of de fabrikant), MSI, Epox en zo zijn er nog wel een paar te noemen.
Het meest aanbevolen bord schijnt toch van MSI te zijn. Zodoende deze reclame
[update]: Steeds meer mensen geven Epox het voordeel van de twijfel, ik raad dan ook zeker aan de Epox te overwegen
Zorg in ieder geval dat de de juiste drivers gebruikt, de zogenaamde VIA 4-1 (en die kan je hier ophalen.
Voor een goede koeler schijn je hiero terecht te kunnen.
Voor overklokken heb je hier een hele handige site
En hier is een winkellijst, zodat je met deze (de Tweakers.net Pricewatch) een goede koop kan plaatsen
Biosproblemen kan ook wel 's handig worden.
Ik dank cogr, hooi en suffer voor een aantal handige links