Twee voor de prijs van 1! Voor de nieuwe NHG prijs bieden en volgens mij heb je hem dan wel.
https://www.funda.nl/koop...13896-dorpshuisweg-7-a-b/
Makelaars jargon alert...
Het geheel is gelegen op een levendige locatie en met een vrij uitzicht aan de voorzijde over een weiland richting de Zuiderzeestraatweg. Het erf is ingericht met meerdere bijgebouwen, enkele bomen, een oprit en tuin met gras rondom. De ligging is nabij de Dorpskern van Hierden en grenzend aan de voetbalvelden, sportschool, tennisvereniging etc.
Met dus meerdere foto's van het voetbalveld / tribune.
Maar eerder in de tekst zit een puzzel verstopt...
Je wilt graag "landelijk" wonen, op een royaal perceel eigen grond van ca. 1.250 m², in een wat kleiner huisje en toch vlakbij de voorzieningen en sportaccommodaties? Een grote verbouwing en/of nieuwbouw zijn voor jou geen belemmering, maar geeft je juist mogelijkheden!
Kom dan zeker kijken bij dit eenvoudige vrijstaande WOONHUIS met vrij gelegen RECREATIEWONING, grote vrijstaande GARAGE en meerdere bergingen / bijgebouwen. Beide woningen zijn vrijwel altijd verhuurd geweest en maakten onderdeel uit van "het geheel" gelegen aan de Dorpshuisweg 7, 7a en 7b te Hierden. De
helft van de woonboerderij op nr. 7
wordt nu afgesplitst, waardoor het hierbij aangebodene beschikbaar komt voor verkoop.
Ok, dus even tellen: we hebben een vrijstaand woonhuis met 1 recreatiewoning die oorspronkelijk nummer 7 hadden. We gaan het splitsen in 7, 7a en 7b. Vervolgens verkopen we 7a en 7b, maar nummer 7 niet.
De vrijstaande woning krijgt nummer 7 en 7b, de vrijstaande recreatiewoning 7a.
Oftewel, als ik de tekst geloof, verkopen ze hier een twee-onder een kap, en niet een vrijstaande woning.....
Maar toch maar even de kadastrale kaart erbij gepakt. Blijkt dat nummer 7 en nummer 7/1 een andere vrijstaande woning zijn, die op zichzelf weer een twee onder-1-kap is.
https://www.funda.nl/koop...dorpshuisweg-7-a-b/#kaart
Dus nummer 7b is toch vrijstaand, maar dan wel dus slechts 45m2 woonoppervlak. De recreatiewoning is iets groter..

en zelfs de schuur is met 5 x 9,5 groter...
Toch zou ik dit voor aankoop echt even helemaal checken met kadaster en de grenzen. En ook eventuele andere rechten en beperkingen die eraan vast zitten.
[
Voor 3% gewijzigd door
Get!em op 08-02-2023 11:15
]