Rubbergrover1 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 06:40:
[...]
Zo te zien is vorig jaar zomer in de zelfde straat een tweekapper verkocht met vergelijkbare oppervlaktes en een vraagprijs die 64k hoger lag. Ik weet niet wat de uiteindelijke verkoopprijs was. Die was zo te zien wel meer 'instapklaar', maar kostte dus ook 30% meer. Als die woning jouw smaak was, dan was dat een goede deal. Maar bv een keuken/badkamer (en vloeren) zijn toch erg smaakgevoelig. En veel mensen zouden liever een keuken/badkamer naar eigen smaak willen hebben. Dan is het vaak handiger om te kiezen voor een woning die bouwkundig in orde is, maar wat betreft keuken/badkamer niet meer bij de tijd, en die een flink stuk minder geld kost.
In dat perspectief vind ik 205k voor deze woning geen heel gekke prijs.
Die huizen zijn anders. Daklijn van dit huis is hoger waardoor je op zolder (met vaste trap) een slaapkamer extra hebt. Dat is bij nr 5 en 6 die recent zijn verkocht niet het geval. Qua binnenruimte is dit huis praktischer.
Verder heeft nr 6 een carport, garage en oprit. Nr 5 heeft garage, oprit, kunststofkozijnen en zonnepanelen.
Daarnaast was ten tijde van verkoop nr 6 de markt op zijn hoogst.
Maargoed, de aankoopmakelaar van buurjongen gaf al aan dat hij het op 220K schat.
Waar het mij vooral om ging was het "onze huurders hebben voorrang" en dan een uitgeleefd gestript huis voor dat bedrag, wat voor een sociaal huurder gewoon nergens op slaat.
Overigens ligt er nog een mooie verrassing op de loer in dat huis: kwaaitaal vloer. Nummer 35 heeft 'm al laten ondersteunen destijds. Huizen aan het begin van de straat hebben flevobeton vloeren.