Toon posts:

Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste
Acties:

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:28

Fiber

Beaches are for storming.

Bet schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:34:
[...] Bedenk wel, ons huis is van top tot teen verbouwd en een tuin als deze vindt je in deze wijk nagenoeg niet.
Het is toch al verkocht...? O-)

Prima huisje hoor, beetje klein misschien, en Bilthoven is nou eenmaal duur.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 13:58
Ik weet niet of deze al gepost is, excuses als dit zo is.

-snip-

Was op 9 mei al gepost.

[Voor 41% gewijzigd door -Colossalman- op 18-05-2023 20:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:52
Kalentum schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 11:30:
Blijkt dus een voormalige beheerderswoning te zijn van Camping De Pooksbelten. Deze camping is gekocht door de gemeente en daarna gesloten (2007) omdat er teveel overlast was. En na vele jaren is dan nu het plan om van de camping een wandelbos te maken en de beheerderswoning wordt dus verkocht.

https://www.destentor.nl/...n-ommetje-maken~a1d388b6/

Paywall (DPG media account nodig)
Je koopt dus AMBT-ALMELO D 2015 met de woning, en ook het zwembad, en de rest van de camping, perceel 1910, wordt een wandebos als ik het goed begrijp.

(was weer eens blij met m'n DPG account :) )

[Voor 9% gewijzigd door martyw op 18-05-2023 23:10]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:34

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bet schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:34:
[...]

Ik ben de (mede) eigenaar van dit huis.
Het perceel oppervlak van 235 m2 klopt.
Dit is opgedeeld in het perceel waar het huis op staat en een perceel wat wij ooit van de gemeente hebben gekocht (de zijtuin), en bij onze oorspronkelijke tuin hebben getrokken.

Over de prijs kan ik duidelijk zijn. Het was een vraagprijs. Het staat voor een geïnteresseerde bij iedere woning vrij om een bod te doen. Bedenk wel, ons huis is van top tot teen verbouwd en een tuin als deze vindt je in deze wijk nagenoeg niet.
Als de tuin van de gemeente is gekocht dan zijn jullie toch eigenaar? Waarom staat er dan bij 'om niet' van de gemeente? Is dat onjuist?

Verder wel leuk huisje, boel geld natuurlijk, ik denk gebaseerd op prijzen 2021. Voor iemand die in Kanaleneiland een appartement met 200k overwaarde verkocht zal het een goede deal zijn .

[Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 18-05-2023 23:19]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase (in bestelling)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:23

BazzH

Kei-goed...

MeTooPV schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:20:
[...]

Ze hebben veel noten op hun zang.
Ze verkopen een volledig krot. Als je het dak al jaren niet meer repareert, dan gaat een pand hard achteruit.
En als je het dan hebt opgeknapt, dan willen ze ook nog het recht hebben om het van je terug te kopen voor een marktconforme prijs.
Niet aan beginnen inderdaad. Als het een goede deal was, waren ze er zelf wel in gesprongen. Deze constructie is precies opgetuigd, omdat niemand eraan wilde beginnen waarschijnlijk. Misschien trapt er dan iemand via een "bijzondere constructie" alsnog wel in.

- Eeuwige zelfbewoningsplicht met verplichting om die als kettingbeding mee te nemen bij verkoop.
- Nadat je al hun werk gedaan hebt, willen ze het recht om het terug te kopen tegen "marktwaarde".
- Ze willen je plannen op voorhand weten, je planning m.b.t. de renovatie die ze zelf niet gaan doen.....

Teveel eisen. Dan doen ze het lekker zelf maar.

Think smart........ Act stupid........

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 22:01
martyw schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:09:
[...]

Je koopt dus AMBT-ALMELO D 2015 met de woning, en ook het zwembad, en de rest van de camping, perceel 1910, wordt een wandebos als ik het goed begrijp.
[Afbeelding]
(was weer eens blij met m'n DPG account :) )
In de Funda beschrijving staat dat het perceel 3000m2 is met 'deelperceel' erachter. En D 2015 is 21.560 m2 dus ik gok dat het perceel gesplitst is/wordt en dat die resten van de camping bij het bos zullen komen.

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:48
Sport_Life schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:17:
[...]

Als de tuin van de gemeente is gekocht dan zijn jullie toch eigenaar? Waarom staat er dan bij 'om niet' van de gemeente? Is dat onjuist?

Verder wel leuk huisje, boel geld natuurlijk, ik denk gebaseerd op prijzen 2021. Voor iemand die in Kanaleneiland een appartement met 200k overwaarde verkocht zal het een goede deal zijn .
Dat gaat volgens mij over de voortuin, dat is gewoon gemeente grond wat ze zelf onderhouden / invullen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Cella schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:59:
Zelfs op de site van de makelaar durven ze het niet aan foto's te plaatsen... :F Maakt me wel nieuwsgierig...

https://www.funda.nl/koop...840-bolwerk-zuidzijde-71/
Het valt op dat de foto's de karakteristieke fouten van een cameratelefoon of point&shoot van 10 jaar geleden hebben: highlights die enorm zijn opgeblazen, en toch onzekere, fletse kleuren (terwijl er meer dan genoeg licht is).

Aangezien de auto's op de foto allemaal ook minstens tien jaar oud zijn, vraag ik me af hoe recent deze foto's zijn genomen - en hoe het huisje er nu bij staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
Dwarlorf schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:35:
Een koopje voor deze locatie in Groningen. Een lichte renovatie en je kan er zo in.

https://www.funda.nl/koop...erlengde-grachtstraat-20/
Wonen heel veel studenten, welke het park naast je deur als hangplek gebruiken. Vele festivals worden er ook gehouden, zou je dus van moeten houden ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

BazzH schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:07:
[...]

- Nadat je al hun werk gedaan hebt, willen ze het recht om het terug te kopen tegen "marktwaarde".
Dat is een hele vage constructie. De marktwaarde is immers wat ervoor geboden wordt. Ben erg benieuwd hoe ze in de praktijk willen vaststellen wat de marktwaarde op dat moment moet zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:12

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

torretje2012 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:33:
[...]

Wonen heel veel studenten, welke het park naast je deur als hangplek gebruiken. Vele festivals worden er ook gehouden, zou je dus van moeten houden ;)
Qua overlast van studenten valt het wel mee hoor. Ja, ze hangen rond in het plantsoen in de zomer maar het gaat er meestal gemoedelijk aan toe. Wellicht wat overlast van Café de Bres een stukje verderop maar het is eigenlijk voornamelijk Noorderzon wat voor veel herrie zorgt. Vooral dat laatste voor mij een reden om niet in die hoek te willen wonen maar aan de andere kant is dat maar een hele korte periode achter elkaar. Maar als je echt op je rust gesteld bent dan kan je beter helemaal niet in het centrum van een studentenstad gaan wonen, natuurlijk.

Lijkt me vooral een hoge prijs aangezien het werk en geld dat er nog in gestoken moet worden om het weer bewoonbaar te maken. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• torretje2012
Dwarlorf schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:50:
[...]

Qua overlast van studenten valt het wel mee hoor. Ja, ze hangen rond in het plantsoen in de zomer maar het gaat er meestal gemoedelijk aan toe. Wellicht wat overlast van Café de Bres een stukje verderop maar het is eigenlijk voornamelijk Noorderzon wat voor veel herrie zorgt. Vooral dat laatste voor mij een reden om niet in die hoek te willen wonen maar aan de andere kant is dat maar een hele korte periode achter elkaar. Maar als je echt op je rust gesteld bent dan kan je beter helemaal niet in het centrum van een studentenstad gaan wonen, natuurlijk.

Lijkt me vooral een hoge prijs aangezien het werk en geld dat er nog in gestoken moet worden om het weer bewoonbaar te maken. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Als ik ze aan het einde van de kerklaan al kan horen op een zomeravond, dan op dat adres zeker ;) Noorderzon zorg ik atlijd dat ik weg ben, want de optredens kan je live in de woonkamer volgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:12

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

torretje2012 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:09:
[...]

Als ik ze aan het einde van de kerklaan al kan horen op een zomeravond, dan op dat adres zeker ;) Noorderzon zorg ik atlijd dat ik weg ben, want de optredens kan je live in de woonkamer volgen.
Hmm, Ik ken iemand die daar in de buurt woont en die heeft daar geen last van. Zo zie je maar weer dat een paar honderd meter de andere kant op toch nog een flink verschil maakt. Ik zou ook weg wezen als de Noorderzon daar is. lol. Ach, zo moet ik de herrie van Paradigm welgevallen. Wordt je ook niet vrolijk van.

[Voor 8% gewijzigd door Dwarlorf op 19-05-2023 12:21]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-05 20:00
Alweer gephotoshopt gras, bij dezelfde makelaar...

Hier wat slordiger, want de staat van dat bordertje is op een andere foto wel goed te zien:

https://www.funda.nl/koop...es-de-willeboissingel-39/

Edit: terugkijkend blijkt het weggetoverde vloerkleed ook bij dezelfde makelaar te koop te staan:
Zartos schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:59:
Heeft de makelaar hier nu het vloerkleed weggeshopt?
[Afbeelding]
Vooral bijzonder omdat hij op de volgende foto wel gewoon te zien is.
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...uis-42106388-bankirai-38/
Er zit daar een enthousiaste photoshopper.

[Voor 43% gewijzigd door Zartos op 19-05-2023 12:49]

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 18:28
Ze zouden moeten verplichten om duidelijk aan te geven wanneer de foto bewerkt is, om een 'mogelijke sfeer impressie' te geven.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tomvdburg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 16:47

Hoe lang is dat bad :?

[Voor 45% gewijzigd door tomvdburg op 19-05-2023 14:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

220 2-persoons ligbad?

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-05 21:04

Sharky

Skamn Dippy!

hfolkers schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:46:
[...]

terwijl bij de foto's van binnenuit het gras alleen maar een beetje hoog lijkt te staan...
Krijg je de spoorbaan er bij overigens? wel een pluspunt voor de gemiddelde tweaker :)

[Afbeelding]
Weg met die spoorbaan, die leidt alleen maar af van de awesome vloerbedekkeing :D

This too shall pass

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Meloenen
  • Laatst online: 26-05 15:44
Je waant je zo in Frankrijk met dit huis. Trek je buidel maar open, want volgens mij moet echt ALLES aan dit huis aangepakt worden. Wel lekker karakteristiek. Oohja, de straat loopt tussen de twee percelen door, al zal die niet heel druk zijn.

https://www.funda.nl/koop...-42108094-herengracht-44/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:59

eagle00789

Est. November 2005

Zartos schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:39:
Alweer gephotoshopt gras, bij dezelfde makelaar...
[Afbeelding]

Hier wat slordiger, want de staat van dat bordertje is op een andere foto wel goed te zien:
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...es-de-willeboissingel-39/

Edit: terugkijkend blijkt het weggetoverde vloerkleed ook bij dezelfde makelaar te koop te staan:

[...]

Er zit daar een enthousiaste photoshopper.
Ja want kijk je beide geplaatste foto's nog maar eens. op je eerste foto zie je aan de binnenkant een derumat liggen die op de 2e foto ook weggeshopt is (is te zien bij de plint aan de linker kant van de deur)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:43
Meloenen schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:50:
Je waant je zo in Frankrijk met dit huis. Trek je buidel maar open, want volgens mij moet echt ALLES aan dit huis aangepakt worden. Wel lekker karakteristiek. Oohja, de straat loopt tussen de twee percelen door, al zal die niet heel druk zijn.

[Afbeelding]
ziet er van binnen beter uit dan ik had verwacht bij de eerste fotos.

wel drama qua perceel..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:41
El Capitan schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:23:
[...]

ziet er van binnen beter uit dan ik had verwacht bij de eerste fotos.

wel drama qua perceel..
Dat verraste mij ook. Ik heb nog een keer door de fotos gebladerd en zie dan wel heeel veel vochtplekken overal. Zowel op de begane grond in de hoeken en bij de plinten, als ook boven in/onder het dak.

Ik vermoed dat je nogal wat moet klussen om dat goed te krijgen overal...

Los van verzakte vloeren, scheve plinten en muren en alles wat charme geeft, maar toch wel ellende kan zijn ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

[Afbeelding]
De inbouwmagnetron, staat die al op de bingokaart?

Het contrast met de buren is grooooooot (streetview)

[Voor 4% gewijzigd door fenrir op 19-05-2023 18:08]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:42
Ik vraag me dan toch af hoe die muur waar het gat voor de magnetron in is gemaakt nu draagt. Zal wel een constructieve deurstijl geworden zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:24

[Afbeelding]
Wat een rare plek voor die stoeltjeslift...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:42

[Afbeelding]
Het is dan wel een doodlopende weg (voor auto’s) maar ik verwacht in de zomer genoeg toeristen die voor je huis lopen/ fietsen. Drimmelen is redelijk toeristisch en heeft een aantal grote jachthavens (voor de Biesbosch). In de winter rustig, in de zomer niet.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Groot, unieke ligging aan de IJssel, een enorm binnenzwembad, maar helaas gedateerd en slecht geïsoleerd. En duur!

https://www.funda.nl/koop...rieksweg-6/#plattegrond-1

PS Woning ligt op ca. 4 meter NAP, dat zou genoeg moeten zijn om droge voeten te houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47

Cella

...zien waar het schip strandt

[Afbeelding]
"...heeft een woonoppervlakte van ca. 139 m², thans 122 m² aan overige inpandige ruimte en een totale inhoud van maar liefst ca. 1087 m³."

Hoe kan dit huis 1087 m3 inhoud hebben? Dan moeten de plafonds overal ruim vier meter hoog zijn... Zo lijkt het op de foto's niet.

Verbouwt een wellness (terug) tot dubbel woonhuis <- inmiddels een hobbyproject

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
CrystalViriS schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:57:
[...]

Wat een rare plek voor die stoeltjeslift...
Geen alledaagse oplossing inderdaad, maar als ik naar de 'gewone' trap kijk:

Ik kan me voorstellen dat de trap zelf al aardig lastig is om een traplift op te plaatsen, en dat opstapje van twee treden werkt ook niet echt mee. Met die traplift in de schuur heb je wel gelijkvloerse op- en afstap, en zo'n rechte traplift zal ook een goed stuk goedkoper zijn lijkt me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
micky_ schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:36:
Groot, unieke ligging aan de IJssel, een enorm binnenzwembad, maar helaas gedateerd en slecht geïsoleerd. En duur!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

PS Woning ligt op ca. 4 meter NAP, dat zou genoeg moeten zijn om droge voeten te houden.
Overdrijven is ook een vak :+
Een zwembad van amper 11 meter lang enorm noemen is makelaarsjargon en gaat mij net iets te ver :z

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10:41
Cella schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:50:
[...]

"...heeft een woonoppervlakte van ca. 139 m², thans 122 m² aan overige inpandige ruimte en een totale inhoud van maar liefst ca. 1087 m³."

Hoe kan dit huis 1087 m3 inhoud hebben? Dan moeten de plafonds overal ruim vier meter hoog zijn... Zo lijkt het op de foto's niet.
Gemiddeld 4m hoog. De 122m inpandige berging heeft een gedeelte open vide op de plattegrond. Dus dat zou best wel prima metertje of 6 hoog kunnen zijn. Dan zit je wel op die 1000. Moet je vooral die laatste paar fotos bekijken.

[Voor 5% gewijzigd door Joe28965 op 20-05-2023 10:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:24
Dat is niet gegarandeerd, volgens https://overstroomik.nl/nl/jouw-situatie kan het 3 meter overstromen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 13:58
https://www.funda.nl/koop...ester-de-wildesingel-112/

Een container luxe vrijstaande villa.
Met opmerkelijke design keuzes.
1 slaapkamer met aanpandig badkamer.
1 overloop zithoek
1 keuken/woonkamer
1 souterrain

Voelt niet als bijna 160m2.

[Voor 8% gewijzigd door FitTiv op 20-05-2023 20:33]

• Caelorum
  • Nu online
Buitenkant is erg goed geslaagd, maar de binnenkant is totaal niet mijn stijl. .. en op die tweede WC zou ik me doodschrikken in de nacht.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mag je gratis een nieuwe voordeur uitzoeken of zijn dat plakletters?

Open Source landkaart

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:34
FitTiv schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:31:

1 overloop zithoek
1 keuken/woonkamer
1 souterrain

Komt volgens mij hierdoor:

Woonkamer is in verhouding tot de woning wat groot.
De keuken is in verhouding tot de woning wat groot.
Door de vorm van de woonkamer past daar geen eettafel in. Daardoor hebben ze die links naast de keuken geplaatst.
Op de eerste verdieping is een ruimte met kasten, die nogal inefficient is ingedeeld. Door de kasten tegenover elkaar te plaatsen, komt er eigenlijk een nieuwe kamer vrij.
De badkamer is in verhouding tot de slaapkamer wat groot.

Dus ja, alles is wat ruim opgezet, maar daardoor heb je wel wat weinig kamers.
In een kleinere rijtjeswoning zou dit allemaal veel efficienter zijn ingedeeld.

Maar goed, dit is een woning die duidelijk is gemaakt voor twee personen.

[Voor 3% gewijzigd door Compuhair op 20-05-2023 21:47]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:28

Fiber

Beaches are for storming.

1 overloop zithoek
1 keuken/woonkamer
1 souterrain

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Prima indeling en design voor mij. Niet iedereen heeft slaapkamers voor 27 kinderen nodig... :)

Maar genoeg nadelen ook: Duur, geen garage, carport of eigen parkeerplek, klein perceel, duur, weinig parkeerruimte in de straat ook, had ik al duur gezegd? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:05

1 overloop zithoek
1 keuken/woonkamer
1 souterrain

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Niks mis mee, ziet er knus uit en aardig tuin. Alleen die plafond hoogte in de keuken en andere vertrekken lijkt me nogal laag, dat zou voor mij een afknapper zijn.

Edit: 2.49m @ keuken. 10 cm lager dan bouwbesluit, ik dacht dat het nog lager was.

[Voor 8% gewijzigd door Lollercopter op 20-05-2023 22:20]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 13:58
Fiber schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:06:
[...]

Prima indeling en design voor mij. Niet iedereen heeft slaapkamers voor 27 kinderen nodig... :)

Maar genoeg nadelen ook: Duur, geen garage, carport of eigen parkeerplek, klein perceel, duur, weinig parkeerruimte in de straat ook, had ik al duur gezegd? O-)
Het is duidelijk een huis zonder kinderen maar wat als je allebei thuiswerkt? Zit je in je hut van bekant 9 ton aan de keukentafel (waar je je partner die op de overloop werkt nog kan horen) of in de kelder :')

Verder opvallend, 27 zonnepanelen en slechts 6500 kWh (in de ad staat kW, zouden ze Wp of kWh bedoelen, in beide gevallen erg weinig.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

1 overloop zithoek
1 keuken/woonkamer
1 souterrain

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Flinke luidsprekers in ieder geval!

https://www.funda.nl/koop...-wildesingel-112/#foto-12

[Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-05-2023 23:48]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 27-05 12:55

tdw

Amai seg!

FitTiv schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:18:
[...]

Verder opvallend, 27 zonnepanelen en slechts 6500 kWh (in de ad staat kW, zouden ze Wp of kWh bedoelen, in beide gevallen erg weinig.)
250 Wp per paneel was 10 jaar geleden de standaard, dus op zich is het niet heel gek.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

1 overloop zithoek
1 keuken/woonkamer
1 souterrain

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Interessante woning, alleen de doelgroep zal extreem beperkt zijn. Aparte (inefficiënte) indeling, openbaar parkeren, 9 ton voor dit, etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14:26

1 overloop zithoek
1 keuken/woonkamer
1 souterrain

Poeh, voor dat geld wel echt een heel klein perceel. Geen eigen parkeerplaatsen. Ik vind het wel erg mooi ingericht, volgens mij is er ook een lichtplan gemaakt te zien aan het soort verlichting wat er is gebruikt. Zal ook flink wat gekozt hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Wat een foeilelijk huis zeg. En dat voor dat geld.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:04

Wuursj

want worst is al bezet

Je moet toch wel heel graag op een boot willen wonen of een klap van de molen aan de overkant gehad hebben je dit koopt.
Vierkante meter prijs is hoger dan menig huis in de buurt voor iets dat nog flink opgeknapt moet worden. Buiten recreëren kan nu nog amper.

Je kunt het Spaarne (nog) amper zien van binnen

Naast een tankstation (dat ze aardig uit de foto's hebben weten te houden, op 2 foto's staat het prijzenbord wel als hint.

En elke trein op de oude lijn ga je wel horen.

Wel weer mooie makelaars teksten:
Een goed begin is het halve werk en met de verbouwing van woonschip Verwisseling is in opdracht van de huidige eigenaar al heel goed begonnen. :? Zo werden de badkamer, de slaapkamer en de woonkamer al goeddeels gerealiseerd met gebruik van mooie, hoogwaardige materialen. :'( :D De tweede slaapkamer in het achteronder, de keuken en de tweede badkamer zijn nog in hun oude staat en wachten op een invulling naar jouw persoonlijke wensen en ideeën! :Y

De authentieke stuurhut laat zich gemakkelijk omtoveren tot een fantastische loungeplek waar je eindeloos kunt genieten van het uitzicht op stellingmolen De Adriaan, de Grote of Sint Bavokerk en andere highlights van de Spaarnestad. (zoals de trein, nasstgelegen tankstation en viskraam, Red.) :+
[..]

Val je voor de romantiek van wonen op een schip en zie je er niet tegen op om het interieur naar jouw smaak verder af te bouwen en te vervolmaken? Dan zal de Verwisseling je zeker inspireren. Maak snel een afspraak om deze stoere boot en de geweldige ligplaats te komen bekijken!
Ik wil ook niet weten wat de energiekosten zijn van dit ding. Lijkt of de hudige bewoner zich vooral in het roefje achterop ophoudt met een airco als verwarming.

Voor de stad mogen we wel hopen dat het gekocht wordt door iemand die een verfje over de buitenkant haalt want die roestige schuit vind ik nu een beetje jammer op die plek elke keer als ik er langs fiets.

Ik ben gek op bootjes, qua werk en qua hobby en heb ook wel eens een woonboot bezocht met koop intentie. Bovendien gek op klussen, juist aan boten en je kunt hele gave dingen doen met een boot als deze. Maar ik laat dit exemplaar voor deze prijs toch even langs gaan.

[Voor 4% gewijzigd door Wuursj op 22-05-2023 21:11]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou die hele collectie van aanbouwen met plat dak willen slopen, dan heb je een mooi karakteristiek huis met een prima formaat. Maar dan wordt het zeker wel een erg duur grapje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42
Roenie schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:02:
Wat een foeilelijk huis zeg. En dat voor dat geld.
ik vind het wel een vet ding (van buiten iig), maar idd veel te klein perceel. dat is echt wel jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-05 14:05
Wuursj schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:05:
Je moet toch wel heel graag op een boot willen wonen of ween klap van de molen aan de overkant hebben gekregen voor je hier geintereseerd in raakt.
vierkante meter prijs is hoger dan menig huis in de buurt voor iets dat nog flink opgeknapt moet worden. Buiten recreëren kan nu nog amper.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Naast een tankstation (dat ze aardig uit de foto's hebben weten te houden, op 2 foto's staat het prijzenbord wel als hint.
[Afbeelding]

[...]

Ik wil ook niet weten wat de energiekosten zijn van dit ding. Lijkt of de hudige bewoner zich vooral in het roefje achterop ophoudt met een airco als verwarming.

Voor de stad mogen we wel hopen dat het gekocht wordt door iemand die een verfje over de buitenkant haalt want die roestige schuit vind ik nu een beetje jammer op die plek elke keer als ik er langs fiets.

Ik ben gek op bootjes, qua werk en qua hobby en heb ook wel eens een woonboot bezocht met koop intentie. Bovendien gek op klussen, juist aan boten en je kunt hele gave dingen doen met een boot als deze. Maar ik laat dit exemplaar voor deze prijs toch even langs gaan.
Wat ik mij vooral afvraag is, wat koop je nu eigenlijk? het eeuwige recht om daar te liggen? of moet je achteraf ook nog liggeld gaan betalen? de locatie is natuurlijk prima (voor de liefhebber) maar die schuit is het geld idd echt niet waard nee...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:04

Wuursj

want worst is al bezet

hfolkers schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Wat ik mij vooral afvraag is, wat koop je nu eigenlijk? het eeuwige recht om daar te liggen? of moet je achteraf ook nog liggeld gaan betalen? de locatie is natuurlijk prima (voor de liefhebber) maar die schuit is het geld idd echt niet waard nee...
ja dat is vaak zo met woonboten en woonarken: je koop een soort lig-vergunning waar inderdaad vaak ook nog een soort abbonements-vorm aan hangt. De boot zelf heeft vaak geen of zelfs een negatieve waarde. Maar soms mag je de boot niet vervangen. Of vervangen door zomaar iets anders. Ik hoop eigenlijk dat dit hier ook geldt en dat hier niet ook een of andere lompe betonnen ark komt te liggen zoals beide buren al zijn. Maar ik ken de Haarlemse regels niet zo goed. En dan is er nog een verschil tussen gemeente water (wat dit wel zal zijn) en water in eigendom van de provincie.

In een woonhaven in Amsterdam (ik meen Entrepot haven?) mochten alleen woonboten komen te liggen die ook echt uit zagen als een boot. Dus geen ark op een betonnen bak. Daar zijn naast het gebruiken van oude echte boten ook speciaaltjes voor gemaakt: boven water leker het op een schip, onder de waterlijn een simpele vlakke plaat.

[Voor 5% gewijzigd door Wuursj op 22-05-2023 10:48]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Kadastraal ook weer grappig, want een perceel ligt niet aaneengesloten aan het hoofdperceel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
Rukapul schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:48:
[...]

Kadastraal ook weer grappig, want een perceel ligt niet aaneengesloten aan het hoofdperceel.
Wel apart idd.
Wellicht ooit andere bestemming, en toen percelen kadastraal verdeeld zodat je er mocht bouwen?
(als dat zo is zal een uitbouw er ook niet meer in zitten)

Heb hier zelfs een stukje op mijn perceel dat officieel niet van mij is :+ (omsloten door mijn eigen grond)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 16:09
Ze hebben ook een ghost-dog in huis.
Zie foto 20 vs 21!

quote]FitTiv schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:31:

1 overloop zithoek
1 keuken/woonkamer
1 souterrain

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[/quote]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

hfolkers schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Dat vraag ik me ook af, koop je niet eigenlijk de ligplaats? (er zijn niet zo veel ligplaatsen dus dat zal het dan misschien duur maken?).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:49
Deze kwam in mijn dagelijkste "nieuw op funda" mailtje langs.
https://www.funda.nl/koop/uitgeest/huis-42111782-kleis-117/

270 wonen, 1200 perceel.... energie E, Uitgeest, maar slechts 975.000 euro ?

Dit voelt als best een mooie "koopje" of mis ik wat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:34
paQ schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:16:

Heb hier zelfs een stukje op mijn perceel dat officieel niet van mij is :+ (omsloten door mijn eigen grond)
[Afbeelding]
Dat is wel erg bijzonder. Van wie is dat stukje dan en wat is het verhaal er achter?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RonJ
  • Laatst online: 26-05 15:05
tcw82 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:00:

[Afbeelding]

Beantwoordt dit je vraag? ;-)

All-electric.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• paQ
Andrehj schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:15:
[...]

Dat is wel erg bijzonder. Van wie is dat stukje dan en wat is het verhaal er achter?
uit een ander topic:
Ergens in de jaren 80 is er veel grond verkocht dat deel uitmaakte van mijn huis aan een projectontwikkelaar, en ten tijde van de ontwikkeling van 'zijstraat' heeft daar een nuts voorzieningen huisje gestaan. Dat ding is al tig jaar weg, maar is kadastraal nooit meer hersteld en al lang en breed verjaard.
We hebben daar in het aankoopproces uitvoerig onderzoek naar gedaan, en ondanks dat dit Zuid-Limburg is, 'is' het stukje grond van een een bedrijf in Rotterdam.
Ze hadden geen enkele moeite met afstaan van het stukje als wij de kadastrale kosten zouden dragen. Aan de andere kant... wat moeten ze er mee, ze kunnen (en mogen) er niet bij en ik ben niet van plan er wat op te bouwen, dus we hebben alles lekker gelaten zoals het is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kalentum
Andrehj schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:15:
[...]

Zie paQ in "'ontbrekend' huisnummer / adres eigenhandig opvoeren"

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Compuhair
tcw82 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:00:

[Afbeelding]

Onhandige indeling.
Deels enkel glas.
Overal balken. Moet je maar net van houden.
Dorp waar geen reet te doen is. Dichtsbijzijnde VWO school is op ruim 20 minuten fietsen.

Desalniettemin denk ik dat'ie scherp geprijsd is.

Oh, en zoals hierboven al eerder gemeld: Tata Steel

Zie ook: https://www.nhnieuws.nl/n...zich-zorgen-om-gezondheid

[Voor 10% gewijzigd door Compuhair op 22-05-2023 13:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:49
RonJ schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:21:
[...]

Beantwoordt dit je vraag? ;-)

[Afbeelding]
Nee, niet echt.

Uitgeest is populair, relatief duur (niet zo erg als Heiloo of Bergen)

En de die afstand, Driehuis en Velsen Zuid, Velserbroek en delen van haarlem Noord liggen veel dichterbij en prijzen zijn daar hoger/vergelijkbaar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:36

Punkrocker

Mostly harmless

Heersende wind in Nederland is zuidwest.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 14:18
Punkrocker schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:54:
[...]

Daar wonen heb je meer last van het vliegverkeer dan van Tata ;) Persoonlijk vind ik de Tolweg een k*tweg, misschien dat het daar aan ligt?

K to the KillaZ

Acties:
  • +18Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:29
Compuhair schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:24:
[...]
Dorp waar geen reet te doen is. Dichtsbijzijnde VWO school is op ruim 20 minuten fietsen.

Zie ook: https://www.nhnieuws.nl/n...zich-zorgen-om-gezondheid
Poeh poeh, 20 minuten fietsen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kalentum
1,3 miljoen en je kan je auto niet eens bij je huis kwijt ;)

Vraag me af hoe het is om in zo'n dorp te wonen. Kan me voorstellen dat het overdag met mooi weer idioot druk is op het water maar misschien 's avonds wel lekker rustig?

https://www.funda.nl/koop...s-42111676-langesteeg-18/

PV Output

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RonJ
  • Laatst online: 26-05 15:05
tcw82 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:33:
[...]

Nee, niet echt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Uitgeest is populair, relatief duur (niet zo erg als Heiloo of Bergen)

En de die afstand, Driehuis en Velsen Zuid, Velserbroek en delen van haarlem Noord liggen veel dichterbij en prijzen zijn daar hoger/vergelijkbaar?
Dan weet ik het ook niet, ben ook niet super bekend met de specifieke prijzen per wijk in die regio. Er is de laatste tijd natuurlijk wel heel veel negatieve media aandacht rondom tata, dat zal niet helpen. Schiphol is ook in de buurt (hoewel je er op die afstand daar imho vrij weinig last van hebt).

Los van de locatie, locatie en de locatie. Ik vind het huis ook niet echt geweldig, de indeling beneden is heel hokkerig en heel laag waardoor het heel klein voelt, het ligt direct aan een drukke weg, er is 0,0 aan duurzaamheid gedaan en de inrichting is nogal eh, specifiek. Ik kan klassiek ingerichte woningen meestal wel waarden, maar vind het bij dit exemplaar allemaal net zo mooi als die auto op de oprit ;)

Je moet echt iemand vinden die de inrichting wél mooi vindt en voorlopig geen "A-label huis" wil want het is wel allemaal netjes en vrij recent nog gedaan. Het is nogal een kapitaalvernietiging als je hier alsnog gaat slopen om het naar je smaak te krijgen of vergaand te verduurzamen.

Dan hou je een vrij kleine doelgroep over en dan zakt de prijs behoorlijk, zeker in dit prijssegment.
Kalentum schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:26:

[Afbeelding]

Vraag me af hoe het is om in zo'n dorp te wonen. Kan me voorstellen dat het overdag met mooi weer idioot druk is op het water maar misschien 's avonds wel lekker rustig?

Maar dan wel weer een boot t.w.v. een Rolls Royce voor de deur ;-) Mij ook niet bellen, maar dat hoort allemaal nou eenmaal bij wonen in zo'n openluchtmuseum als Giethoorn. Mooi huis verder!

[Voor 15% gewijzigd door RonJ op 22-05-2023 14:34]

All-electric.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Laatst online: 27-05 17:51

[Afbeelding]

Je hebt 2 delen in Giethoorn, het gigantisch toeristische zuidelijke deel met je-moet-er-maar-van-houden-en-tegenkunnen, waar deze woning zich bevindt. En je hebt het "nieuwbouw" deel ook wel Giethoorn Noord geheten. Zie de straat Hazelaar waar nu ook een woning te koop staat. Dat is meer wat je in nieuwbouwwijken in steden ook tegenkomt en daar zit amper toerisme. Al heb je natuurlijk altijd de verdwaalde toerist die niet weet waar ie zijn moet, in Noord beland en zich afvraagt waar die karakteristieke woonboerderijen nou toch staan.

Edit:
Dus ja, als je het huis wat jij linkt wilt kopen, dan moet je er toch echt niks op tegen hebben om varende toeristen langs je huis te hebben van pakweg de eerste zonnestralen in april tot de laatste in september. En vriendelijk kunnen blijven als buitenlandse toeristen weer eens je tuin in klimmen vanaf hun boot omdat het in hun ogen soms een openlucht museum is waar ze mogen gaan en staan waar ze willen.

Ook leuk: in (heel) Giethoorn zitten er eeuwigdurende kettingbedingen aan verbonden die o.a. een bepaald kwaliteitsbeeld vereisen, maar ook eisen dat jij als eigenaar van zo'n woning ook verantwoordelijk bent voor alles in het water tot halverwege de sloot, ook al is de gemeente eigenaar ervan. Jij bent verplicht een kwalitatieve slootkant in stand te houden en vrij te houden van dingen als kroos, andere planten als ook (nu komt het) "daarin drijvende of gezonken voorwerpen". Jawel, de toerist die z'n Red Bull blikje in de sloot voor je huis dumpt, ben jij dus verantwoordelijk voor.

Je raadt het al: we hebben ooit overwogen daar te gaan wonen. En daar is het bij gebleven. :P

[Voor 33% gewijzigd door MooDyBLueS op 22-05-2023 14:43]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Hans446
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-05 20:23
Wuursj schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:05:
Je moet toch wel heel graag op een boot willen wonen of een klap van de molen aan de overkant gehad hebben je dit koopt.
Vierkante meter prijs is hoger dan menig huis in de buurt voor iets dat nog flink opgeknapt moet worden. Buiten recreëren kan nu nog amper.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Hoop geld inderdaad.

Wat ik dan wel weer leuk vind is de scooter die buiten staat;

Deze scooter staat er volgens Google Maps al 2 jaar en stond in het begin nog vast aan een vuilnisbak. Deze vuilnisbak is inmiddels verwijderd, maar de scooter staat nog :D

Link naar maps

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:22

Quad

Doof

Altijd al een monumentaal landhuis willen kopen met mooie buitenruimte? Maar dan voor onder de 1 miljoen euro?

Is dit je kans.

https://www.funda.nl/koop...is-42110346-voordamweg-1/

De catch?
spoiler:
geschakelde woning.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • +2Henk 'm!

• martyw
KillaZ schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:05:
[...]

Daar wonen heb je meer last van het vliegverkeer dan van Tata ;) Persoonlijk vind ik de Tolweg een k*tweg, misschien dat het daar aan ligt?
Dat vliegverkeer is daar wel een prijsdrukkende factor, de kaart hieronder komt van de website van Schiphol, Uitgeest ligt onder het punt waar de dikke paarse lijn vanuit de Noordzee zich samenvoegt met de rechte lijn uit het noorden.

Ook van de Zwanenburg baan pik je nog wat herrie mee daar...
Haarlem ligt niet onder een vliegroute, ik woon daar en hoor maar heel af en toe een vliegtuig, ik denk vooral als er door drukte niet onmiddelijk geland kan worden en er nog een paar rondjes gevlogen worden.
https://www.schiphol.nl/n...-ik-onder-een-vliegroute/

[Voor 12% gewijzigd door martyw op 22-05-2023 19:45]

Acties:
  • +11Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:56

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:58
Zo, is dát huis even in de verkeerde tijd "gemoderniseerd"...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kun je de aziaten continu van je erf jagen, omdat ze fotootjes willen maken... ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-05 11:33

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

ebk71 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:15:
[...]

20 is zwaar overdreven, als fitte jonge pubers haalden we het in net iets meer dan 10.

Van Tata (toen nog Hoogovens) trouwens nooit iets gemerkt, de enige fabriek die je rook is nu allang een woonwijk.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Waarom???

Wel een heerlijk woeste tuin, beter dan die tegelterreur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
ebk71 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:15:
Als je niet van fietsen houdt dan is dat te ver. Dus dan snap ik dat mensen daar minder trek in hebben.
VeertienKaVier schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 07:47:
[...]

Waarom???

Wel een heerlijk woeste tuin, beter dan die tegelterreur.
Een verschrikkelijke tuin. Liever iets strakkers dan dat. 😊

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 10:28

Get!em

Oh die ja!

ehtweak schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:23:
[...]

Kun je de aziaten continu van je erf jagen, omdat ze fotootjes willen maken... ;w
Dit is het rustigere zuid einde van Giethoorn. Met bootjes wel druk tot 18u (einde verhuur). Maar lopend veel minder mensen en aantal Aziaten op dat deel is veel minder dan in het centrale deel. Komt bij dat dit huis beperkt zichtbaar is vanaf het looppad.

Restaurant op een paar nummers verder is failliet gegaan omdat t te rustig was. Is omgebouwd tot hetzelfde als dit huis.

[Voor 11% gewijzigd door Get!em op 23-05-2023 09:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MooDyBLueS
martyw schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:42:
[...]

Dat vliegverkeer is daar wel een prijsdrukkende factor, de kaart hieronder komt van de website van Schiphol, Uitgeest ligt onder het punt waar de dikke paarse lijn vanuit de Noordzee zich samenvoegt met de rechte lijn uit het noorden.
[Afbeelding]
Ook van de Zwanenburg baan pik je nog wat herrie mee daar...
Haarlem ligt niet onder een vliegroute, ik woon daar en hoor maar heel af en toe een vliegtuig, ik denk vooral als er door drukte niet onmiddelijk geland kan worden en er nog een paar rondjes gevlogen worden.
https://www.schiphol.nl/n...-ik-onder-een-vliegroute/
Dit toont niet het volledige plaatje. Ik woon namelijk in Almere en ik had gisterenavond nog "last" van elke paar minuten weer een Boeing of Airbus die laag moest vliegen vanwege waarschijnlijk turbulentie. Toegegeven: dat is alleen als alles samenvalt, in dit geval dat ze laag moeten vliegen vanwege ik gok turbulentie, dan zaten we ook nog eens in de tuin vanwege het mooie weer en nog wat later zaten we binnen maar wel met open deuren en ramen.

Normaal geen last van, er zijn misschien een 10-20 tal dagen dat we het echt meekrijgen. Maar ik check weleens Flightradar24 met mijn zoontje, die vind het gaaf om te zien waar ze vandaan komen en soms kan je de kleurstelling spotten, en ze vliegen toch echt recht boven Almere Stad/Muziekwijk/Poort heen, elke paar minuten. En niet (alleen) zoals dit plaatje toont over het water langs Almere.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Get!em schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:18:
[...]
een paar nummers verder is failliet gegaan omdat t te rustig was. Is omgebouwd tot hetzelfde als dit huis.
Ter illustratie van dit https://nos.nl/artikel/24...ona-stuk-minder-te-vinden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:45
Punkrocker schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:54:
[...]

Afgelopen tijden is het meer nw en no

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MooDyBLueS schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:22:
[...]

Dit toont niet het volledige plaatje. Ik woon namelijk in Almere en ik had gisterenavond nog "last" van elke paar minuten weer een Boeing of Airbus
Dat plaatje is voor landingen op de Polderbaan. Gisteravond was de Buitenveldertbaan in gebruik en die aanvliegroute gaat wel over Almere.

https://images.ctfassets.net/biom0eqyyi6b/aEbr5rEnjZ7L0hJGQOrYt/842e8153321a49d2fc7079ada0c72883/Buitenveldertbaan__oost__arrivals.jpeg?q=80&w=620

[Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 23-05-2023 09:38]

Open Source landkaart

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martyw
MooDyBLueS schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:22:
[...]

Dit toont niet het volledige plaatje. Ik woon namelijk in Almere en ik had gisterenavond nog "last" van elke paar minuten weer een Boeing of Airbus die laag moest vliegen vanwege waarschijnlijk turbulentie. Toegegeven: dat is alleen als alles samenvalt, in dit geval dat ze laag moeten vliegen vanwege ik gok turbulentie, dan zaten we ook nog eens in de tuin vanwege het mooie weer en nog wat later zaten we binnen maar wel met open deuren en ramen.

Normaal geen last van, er zijn misschien een 10-20 tal dagen dat we het echt meekrijgen. Maar ik check weleens Flightradar24 met mijn zoontje, die vind het gaaf om te zien waar ze vandaan komen en soms kan je de kleurstelling spotten, en ze vliegen toch echt recht boven Almere Stad/Muziekwijk/Poort heen, elke paar minuten. En niet (alleen) zoals dit plaatje toont over het water langs Almere.
offtopic:
voor Almere kijk je naar de kaart voor de Buitenveldertse baan, zie de link ^^ in mijn vorige post voor alle kaarten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compuhair
Toke_gt schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:29:
Een rijtjeshuis met een achtertuin van amper 8x6 voor 925K?! WTF?

Heb je wel het huis van een voetballer die zijn talent niet optimaal weet te benutten.

[Afbeelding][Afbeelding]
Het huis is sinds gisteren niet meer op Funda te vinden, maar het heeft nooit de status 'verkocht' of 'onder bod' gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kalentum
Compuhair schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:54:
[...]

Het huis is sinds gisteren niet meer op Funda te vinden, maar het heeft nooit de status 'verkocht' of 'onder bod' gehad.
Psst https://www.funda.nl/koop...2112687-haarzichtlaan-33/ € 895.000

PV Output

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MooDyBLueS
Maasluip schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:37:
[...]

Dat plaatje is voor landingen op de Polderbaan. Gisteravond was de Buitenveldertbaan in gebruik en die aanvliegroute gaat wel over Almere.

[Afbeelding]
Dit is inderdaad precies wat ik bedoel. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MooDyBLueS
Compuhair schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:54:
[...]

Wat ik soms zie gebeuren is dat de woning voor 1 of enkele dagen eraf gaat om daarna (vaak tegen een lagere prijs) er opnieuw opgezet te worden. Een woning eraf halen op deze manier die wel verkocht is, gebeurt eigenlijk niet, want makelaars willen pronken met wat ze verkocht hebben en hoe snel het wel niet verkocht is, etc. Of wat heel soms ook gebeurt is dat de verkopers een soort no-cure-no-pay constructie afspreken met een bepaalde minimumprijs en alleen als het lukt om binnen een bepaalde tijd de woning voor die prijs te verkopen dan gaat het door en anders niet. Dat laatste snap ik zelf niet echt, want je wilt toch verhuizen of juist niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MooDyBLueS
Precies wat ik net schets dus: na 1 dag er toch weer op. :P

Als deze dan over 3 weken verkocht is, kan de makelaar mooi zeggen: "kijk eens, deze hebben we in 3 weken verkocht" en zo staat het ook in de Funda statistieken. Zou eigenlijk niet moeten mogen als je het mij vraagt, met bijvoorbeeld een wachttijd van 1 maand als je een woning eraf haalt zonder verkocht te zijn, maar ja transparantie en eerlijkheid is nu eenmaal niet het grootste goed in dit vak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:04:
[...]

Precies wat ik net schets dus: na 1 dag er toch weer op. :P

Als deze dan over 3 weken verkocht is, kan de makelaar mooi zeggen: "kijk eens, deze hebben we in 3 weken verkocht" en zo staat het ook in de Funda statistieken. Zou eigenlijk niet moeten mogen als je het mij vraagt, met bijvoorbeeld een wachttijd van 1 maand als je een woning eraf haalt zonder verkocht te zijn, maar ja transparantie en eerlijkheid is nu eenmaal niet het grootste goed in dit vak.
in dit geval is hij ook in prijs gedaald. volgens mij doen makelaars het dan op deze manier zodat je niet makkelijk kunt zien dat de vraagprijs vroeger hoger was (tenzij je natuurlijk plugins zoals betrap de makelaar gebruikt :P )

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Cella

Cella

Gisteren tijdens een fietsrondje wat bijzondere paleisjes gespot.

https://cloud.funda.nl/valentina_media/175/119/274_2160.jpg
Bij deze ultrasaaie voorkant, verwacht je niet...

https://cloud.funda.nl/valentina_media/175/119/282_2160.jpg
...zo'n achterkant.

https://cloud.funda.nl/valentina_media/175/119/278_2160.jpg
Voetbalveld als tuin.

Verder van binnen best een leuk huis, met veel ruimte en mogelijkheden: https://www.funda.nl/koop...uis-42111628-aesgewei-15/

Iets anders, een beetje fotograaf kijkt toch wel even of alles wat netjes is, voor hij/zij afdrukt?
https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/001/351_2160.jpg
https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/001/357_2160.jpg
https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/001/317_2160.jpg

Zowel buiten als binnen een grote zooi: https://www.funda.nl/koop...7-boeijengastrjitte-30-a/. Je moet er doorheen kunnen kijken. De buren zullen wel blij zijn met deze move.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Compuhair
Thx! Zoiets verwachtte ik al, maar kon hem niet vinden.

In dit tempo zijn er nog maar 5 prijswijzigingen te gaan, tot'ie op een "normale" vraagprijs uitkomt.

[Voor 16% gewijzigd door Compuhair op 23-05-2023 10:13]

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Cella schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:10:
Gisteren tijdens een fietsrondje wat bijzondere paleisjes gespot.

Verder van binnen best een leuk huis, met veel ruimte en mogelijkheden: https://www.funda.nl/koop...uis-42111628-aesgewei-15/
ik zou nooit in een straat met zo'n naam kunnen wonen :+
krijg tribal flashbacks...

apart dat het water geen onderdeel maakt van de koop: hoe moet dat dan bij het verplicht schoon houden van die sloot? heb je dan de gemeente traktor over je land?

[Voor 17% gewijzigd door Leipo op 23-05-2023 10:19]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cella

Cella

Leipo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:13:
[...]

ik zou nooit in een straat met zo'n naam kunnen wonen :+
krijg tribal flashbacks...
Ik zal je er af helpen: Aesge is een oude Friese voornaam, Aesgewei is dus eigenlijk gewoon de weg van Aesge ;) Die straatnaam was hier al eens eerder voorbijgekomen, zag ik, ander nummer maar dezelfde associatie }:O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 19:31
Compuhair schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:11:
[...]

Thx! Zoiets verwachtte ik al, maar kon hem niet vinden.

In dit tempo zijn er nog maar 5 prijswijzigingen te gaan, tot'ie op een "normale" vraagprijs uitkomt.
Wat zou jij daar een normale prijs vinden in die regio?
Hoe ik er ook naar kijk....het blijft een ruime tussenwoning in een vinexwijk.
Kan me niet voorstellen dat mensen hier 5-6t voor willen neertellen.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:03

Twhomp

Unngg!

Iets anders, een beetje fotograaf kijkt toch wel even of alles wat netjes is, voor hij/zij afdrukt?
Nee, makelaarfotografen rammen z.s.m. de foto's er doorheen. Opruimen is aan de eigenaar. Als die dat niet doet, worden de foto's gewoon genomen en door. Het is een fotograaf, geen schoonmaker?

Ik vraag me altijd af waarom mensen geen moeite doen om op te ruimen: dat scheelt echt wel in de verkoopprijs. Al is het alleen al dat je geen nonchalante indruk wilt geven m.b.t. onderhandelingen later.

(het kan natuurlijk een sterfgeval of verhuizing naar verzorgingstehuis zijn, en dat er geen vrienden/familie/erfgenamen zijn die de moeite doen, maar je ziet het toch redelijk vaak. Ook bij jonge gezinnen met kinderen (gezien het interieur). Dat die niet kunnen opruimen is bijzonder te noemen)

Maar goed: als iedereen hun huis spik en span heeft, dan hebben we hier de helft minder foto's. Ze doen het voor ons! :+ :+

“Rats, I missed! Oh, I hate it when I miss!”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlyingCrow
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-05 21:32
Gemiste kans om hier een brandweerpaal van te maken:

Huis lijkt verder vooral een continue compromis tussen stijlen: https://www.funda.nl/koop...2197968-koninginnelaan-7/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compuhair
kx22 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:28:
[...]

Wat zou jij daar een normale prijs vinden in die regio?
Hoe ik er ook naar kijk....het blijft een ruime tussenwoning in een vinexwijk.
Kan me niet voorstellen dat mensen hier 5-6t voor willen neertellen.
6t lijkt wel niet heel uitzonderlijk voor die locatie en die woning. 7t zie ik ook nog wel gebeuren.

Als je 7t te besteden hebt en graag in de buurt wil blijven wonen, dan is een 1/2-kapper onbereikbaar. Als je dan toch groter en nieuwer wil wonen, en weg wil uit een kleinere oudere woning, dan zijn er niet veel opties daar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Over creatief fotograferen gesproken: de makelaar wekt de indruk van een idyllisch huis in het groen:

https://cloud.funda.nl/valentina_media/175/176/862_1440.jpg

https://cloud.funda.nl/valentina_media/175/176/826_1440.jpg

Maar wie goed kijkt, ziet al wat bebouwing op de achtergrond.

En die goed bereikbare A2 ligt inderdaad op een steenworp, net als de drukke rijksweg, de randweg, het bedrijventerrein, de spoorlijn, het crematorium en natuurlijk de chemiereus van het zuiden.

https://www.funda.nl/koop...-42112972-hofstraat-27-a/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:58

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zowel buiten als binnen een grote zooi: https://www.funda.nl/koop...7-boeijengastrjitte-30-a/. Je moet er doorheen kunnen kijken. De buren zullen wel blij zijn met deze move.
Ligt natuurlijk niet aan de fotograaf maar aan de verkopers. Die weten wanneer de fotograaf komt en dat ze de woning op dat moment fotoklaar moeten hebben.

Wellicht dat het een scheiding is en de ex met de woonkamerspullen al verhuisd is, maar de ex met de kinderspullen nog moet verhuizen?
Of een tragisch geval. Er zijn zo te zien geen foto's van de slaapkamer beneden. En de badkamer daar is nog in aanbouw. Mogelijk dat vanwege ziekte oid de woning levensloopbestendig zou worden gemaakt, maar dat dit niet meer nodig is. Extra pijnlijk in dat geval gezien de spullen voor kleine kinderen die er zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:06:
[...]

Ligt natuurlijk niet aan de fotograaf maar aan de verkopers. Die weten wanneer de fotograaf komt en dat ze de woning op dat moment fotoklaar moeten hebben.

Wellicht dat het een scheiding is en de ex met de woonkamerspullen al verhuisd is, maar de ex met de kinderspullen nog moet verhuizen?
Of een tragisch geval. Er zijn zo te zien geen foto's van de slaapkamer beneden. En de badkamer daar is nog in aanbouw. Mogelijk dat vanwege ziekte oid de woning levensloopbestendig zou worden gemaakt, maar dat dit niet meer nodig is. Extra pijnlijk in dat geval gezien de spullen voor kleine kinderen die er zijn.
In dit geval is duidelijk dat men al jaren geen regie meer voerde over de eigen woonomgeving. Zie de troosteloze tuin met afgedankte meuk, de troep overal, de vieze badkamer, de werk in uitvoering en het algemene afwerkingsniveau en staat van onderhoud.

Dat huis een beetje fatsoenlijk op Funda zetten kan zomaar een maand werk betekenen. En dan is het nog steeds dezelfde gedateerde meuk. En dan moet je de fotograaf ook nog een keer terug laten komen om op een zonnige dag foto's te laten maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Heb je op Streetview al eens bij de buren gekeken? Dezelfde armoe en troep!

Kadastraal is dit ook weer een pareltje trouwens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MooDyBLueS
Leipo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:08:
[...]

in dit geval is hij ook in prijs gedaald. volgens mij doen makelaars het dan op deze manier zodat je niet makkelijk kunt zien dat de vraagprijs vroeger hoger was (tenzij je natuurlijk plugins zoals betrap de makelaar gebruikt :P )
Snap ik helemaal, maar het kan dus ook de verkeerde kant op werken. Zo zijn wij eens een uur gaan rijden om een woning te bezichtigen waarvan wij op dat moment niet gezien hadden dat het om een verlaagde prijs ging, omdat ze dus deze constructie gebruikten van opnieuw aanbieden. Het zat ook op het randje van (maar binnen) ons budget, maar was wel exact wat wij zochten.

Klaar met bezichtiging, geeft de makelaar aan dat de vraagprijs gezien dient te worden als bieden vanaf prijs, wat niet in de tekst stond. Navraag bleek dat hij al voor 50k meer te koop heeft gestaan, maar omdat dat buiten ons budget was, kwam hij in onze zoekopdracht toen dus niet naar boven.

Als ik dit had geweten, had ik van tevoren juist eerst even kunnen bellen of zelf al de inschatting kunnen maken. Een woning die eerst voor 600k te koop stond en nu 550k weet je dat er weinig speling meer in zit of zelfs min of meer de vraagprijs moet worden. Dat is niet duidelijk als je gewoon ziet dat een woning "nieuw" aangeboden wordt voor 550k en verder geen enkele suggestie wekt dat dit bieden vanaf is. We hebben toen wel de vraagprijs geboden, maar die is afgewezen. Voelt dan toch als zonde van je tijd.

Daarom ben ik tegenwoordig blij met de betrap de makelaar plugin, maar al doende leert men ook en zijn wij tegenwoordig beter voorbereid. Maar het had dus voorkomen kunnen worden is mijn punt. Ik zie er zelf ook echt totaal geen nadeel in als een woning in prijs gedaald is, geeft alleen maar aan dat hij wellicht iets te hoog in de markt stond. Maar als ik geen interesse had voor 600k (of het niet kan betalen) en voor 550k wel, wat maakt het dan nog uit dat ze ooit 600k vroegen?
Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee