ideaal huis voor vampierenCella schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:25:
[...]
Niemand wil toch een huis zonder spiegelbeeld?
Als ik de centjes had ...
:strip_exif()/f/image/ooEkzf83Irk1830oRnSWIICP.jpg?f=fotoalbum_large)
... wilde ik ook zo'n lange pergola
:strip_exif()/f/image/7sKOzLWVv66GmJlYGC0Qz1PT.jpg?f=fotoalbum_large)
Traditionele wit/antraciet-tinten
:strip_exif()/f/image/D8Y4lsvW596hKKHCktwOvD2O.jpg?f=fotoalbum_large)
En kleurtjes!
:strip_exif()/f/image/5JK7JxLDRPe3oU10z7G8wyl6.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker chillen in de kelder
:strip_exif()/f/image/jTfTU5Hv0tqtTMGivZrsA5Un.jpg?f=fotoalbum_large)
Maffia of ijssalon?
:strip_exif()/f/image/TwdAgqpbeBfEoLcRUder875c.jpg?f=fotoalbum_large)
And room for a pony eigen zonnepark
Best wel wow

:strip_exif()/f/image/ooEkzf83Irk1830oRnSWIICP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7sKOzLWVv66GmJlYGC0Qz1PT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D8Y4lsvW596hKKHCktwOvD2O.jpg?f=fotoalbum_large)
En kleurtjes!
:strip_exif()/f/image/5JK7JxLDRPe3oU10z7G8wyl6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jTfTU5Hv0tqtTMGivZrsA5Un.jpg?f=fotoalbum_large)
Maffia of ijssalon?
:strip_exif()/f/image/TwdAgqpbeBfEoLcRUder875c.jpg?f=fotoalbum_large)
Best wel wow
[ Voor 8% gewijzigd door Cella op 11-05-2023 11:55 ]
Súdwest Fryslân 400 m2 vrijstaand '80/'94 - 25% hobbyklusproject | 2x mono Quatt hybr HP/Lyric T6 + 3x CV-ketel + convectoren/heatboosters ( + 3x houtkachel :) ) | na-isolatie | 2x18 Techniq Energy heatpipes | PV 10945 Z, 2100 O, 2100 W
Vergeet de ultrawide monitor niet

Mooi huis hoor, tuin is ook goed aangepakt heeft ook wat knaken gekost lijkt mij & met met genoeg panelen om het zwembad lekker warm te houden.
Als ik de centen had... ...zou ik nooit in Emmeloord uit komenCella schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:52:
Als ik de centjes had ...![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En kleurtjes!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maffia of ijssalon?
[Afbeelding]
Best wel wow

Het grootste nadeel is het ontbreken van elektra/water en dat je waarschijnlijk die luiken met een beetje pech niet mag vervangen door ramen.Rudi01 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 02:31:
Voor de echte liefhebber….
De makelaar probeert er nog wat van te maken:
Echter kan dit object door haar brede bestemmingsplan ook de dienst doen als o.a. winkel, kantoor, maatschappelijk of wonen. Om het object te laten voldoen aan deze laatst genoemde gebruiksfuncties, zijn wel de nodige aanpassingen vereist.
Tikt alle boxen
Jaren 20 pand / karakteristiek
Opknapper / goedkoop
Geschikt als Tiny house
Zelfs de straatnaam is toepasselijk
https://www.funda.nl/koop...-42101583-vuilstraat-2-f/
Iemand interesse?
Anders, als ik het vergelijk met deze die ook in Goes staat. Voor 150k kan je veel verbouwen, zeker als je zelf veel doet...
Zo'n pergola kun je overal neerzettenhfolkers schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:24:
[...]
Als ik de centen had... ...zou ik nooit in Emmeloord uit komen
Súdwest Fryslân 400 m2 vrijstaand '80/'94 - 25% hobbyklusproject | 2x mono Quatt hybr HP/Lyric T6 + 3x CV-ketel + convectoren/heatboosters ( + 3x houtkachel :) ) | na-isolatie | 2x18 Techniq Energy heatpipes | PV 10945 Z, 2100 O, 2100 W
Ik zou nooit een rieten dak nemen.hfolkers schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:24:
[...]
Als ik de centen had... ...zou ik nooit in Emmeloord uit komen
Het staat trouwens buiten Emmeloord. Ook dat nog.
[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 11-05-2023 14:20 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Die solar farm had ik ook ff achter een heggetje gezet trouwens.
Daar wordt de tuin niet per se gezelliger van imo.
[ Voor 4% gewijzigd door Charly op 11-05-2023 14:18 ]
Een rieten dak valt net als een buitenzwembad onder de categorie: "Prachtig, maar dan wel bij een ander."Sport_Life schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:11:
[...]
Ik zou nooit een rieten dak nemen.
Buiten Emmeloord lijkt me vooral een pluspunt
[ Voor 7% gewijzigd door RonJ op 11-05-2023 14:22 ]
All-electric.
Met goed geplaatste webcam! Zou dat beroepsmatig zijn, die hoek?kleinelievewolff schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:58:
Vergeet de ultrawide monitor niet[Afbeelding]
En ik geen huis zonder garage.Sport_Life schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:11:
[...]
Ik zou nooit een rieten dak nemen.
Grote tuin heb ik ook spijt van achteraf.RonJ schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:21:
[...]
Een rieten dak valt net als een buitenzwembad onder de categorie: "Prachtig, maar dan wel bij een ander."
Buiten Emmeloord lijkt me vooral een pluspunt
Komen alle vriendjes van onze kinderen hier spelen.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Wel op 400meter van de A6. Dat hoor je echt wel.
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Ik zat ook al te meten, je was me net voor maar ik kom op een afstand 700 meter. Zeker met dat water hoor je dat goed.utbone schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:51:
[...]
Wel op 400meter van de A6. Dat hoor je echt wel.
Nou heb ik de mazzel dat ik in Drenthe kan wonen ivm werk en sociaal leven en dan koop je voor het zelfde geld iets moois in een iets minder ingepolderd landschap.
Dan hoef je niet je hardlooprondje rond de recreatieplas tussen het gewone volk te doen want dat kan gewoon in je eigen tuin:

En dan zuipen met je vrienden in je eigen kroeg:

Die blijven natuurlijk slapen in de hooischuur:

Wel even aan de slag met de gemeente en het bestemmingsplan ('Agrarisch', 'Bedrijf') komt vast wel goed.
En geen zwembad maar dat vast wel ergens in te passen.
https://www.funda.nl/koop...-42801122-hoofdstraat-39/
Maar dan heb je geen huis wat in 2022 is gebouwd in VT wonen stijl, maar een boerderij.Kalentum schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:03:
[...]
Ik zat ook al te meten, je was me net voor maar ik kom op een afstand 700 meter. Zeker met dat water hoor je dat goed.
Nou heb ik de mazzel dat ik in Drenthe kan wonen ivm werk en sociaal leven en dan koop je voor het zelfde geld iets moois in een iets minder ingepolderd landschap.
Dan hoef je niet je hardlooprondje rond de recreatieplas tussen het gewone volk te doen want dat kan gewoon in je eigen tuin:
Wel even aan de slag met de gemeente en het bestemmingsplan ('Agrarisch', 'Bedrijf') komt vast wel goed.
Volgens de omschrijving op Funda heeft dit huis stadsverwarming. Ik geloof er niets van. Geen stad te bekennen in de omgeving.Kalentum schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:03:
[...]
Ik zat ook al te meten, je was me net voor maar ik kom op een afstand 700 meter. Zeker met dat water hoor je dat goed.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In het buitengebied wordt echt geen warmtenet aangelegd.
Ik vind het huis aan de ene kant wel heel fraai, maar gezellig en sfeervol oogt het sowieso allemaal niet. Tuin al helemaal niet, dus wat dat betreft past zo'n vrij gelegen zonnepark daar wel.Charly schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:18:
Die solar farm had ik ook ff achter een heggetje gezet trouwens.
Kijk eens wat een schattig boerderijtje in het buitengebeid van Epe.
:strip_exif()/f/image/b3bBEzmAoLCs1LfFwvCwMDTT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EUTeacbAmUVvqrev5tkMPYz1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kl0cAapg8dSZV6TdXOcuFrFk.jpg?f=fotoalbum_large)
Met een eigen kroegje zelfs
Niet duur: € 645.000 k.k.
Het is halfvrijstaand. Dat staat in de tekst, en je moet zelf puzzelen wat er wel en niet bij hoort.
De A50 ligt ca. 500 m ten westen ervan. Die hoor je helaas erg goed.
Desondanks leuk.
:strip_exif()/f/image/b3bBEzmAoLCs1LfFwvCwMDTT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EUTeacbAmUVvqrev5tkMPYz1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kl0cAapg8dSZV6TdXOcuFrFk.jpg?f=fotoalbum_large)
Met een eigen kroegje zelfs
Het is halfvrijstaand. Dat staat in de tekst, en je moet zelf puzzelen wat er wel en niet bij hoort.
Desondanks leuk.
Die elektra incl schakelaar is nog van voor de oorlog! (de 80jarige oorlog van 1568 tot 1648...)micky_ schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:25:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met een eigen kroegje zelfs![]()
Desondanks leuk.

Authentiek detail!Heinemancp schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:35:
[...]
Die elektra incl schakelaar is nog van voor de oorlog! (de 80jarige oorlog van 1568 tot 1648...)
[Afbeelding]
Ik had mijn telefoon serieus al in mijn hand om de makelaar te bellen, totdat ik zag dat het dus maar om de helft gaat. Op zo'n plek wil ik geen buren. Helaas, deze voldeed verder aan al mijn wensen!micky_ schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:25:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met een eigen kroegje zelfs![]()
Desondanks leuk.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Ik heb gekeken wat bij wie hoort en het zit vernuftig in elkaar. Je hebt weinig last van elkaar.Fanta schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:40:
[...]
Ik had mijn telefoon serieus al in mijn hand om de makelaar te bellen, totdat ik zag dat het dus maar om de helft gaat. Op zo'n plek wil ik geen buren. Helaas, deze voldeed verder aan al mijn wensen!
Ik zelf vind de snelweg zo dichtbij een groter probleem. We hebben zelf ook in deze (grotere) regio gezocht en dat stukje buitengebied daarom afgewezen.
@Fanta Als de snelweg geen probleem is toch maar even bellen en gaan kijken? Het is een buitenkansje. In dit (overwegend christelijk) gebied vind je weinig boerderijtjes die net wat eigenzinniger zijn.
Ik houd die regio al een tijdje in de gaten, maar er komt wel vaker iets leuks voorbij.. Maar nog niet zo'n leuke als deze, dat ben ik met je eens. Punt is, er is voor mij nog geen noodzaak, ik wacht op het perfecte huis. En dat is niet half-vrijstaand, maar vrijstaand.micky_ schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:47:
[...]
Ik heb gekeken wat bij wie hoort en het zit vernuftig in elkaar. Je hebt weinig last van elkaar.
Ik zelf vind de snelweg zo dichtbij een groter probleem. We hebben zelf ook in deze (grotere) regio gezocht en dat stukje buitengebied daarom afgewezen.
@Fanta Als de snelweg geen probleem is toch maar even bellen en gaan kijken? Het is een buitenkansje. In dit (overwegend christelijk) gebied vind je weinig boerderijtjes die net wat eigenzinniger zijn.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
en wat is dat agrarisch bedrijf net even ten zuidwesten van het huis? koe of varken?
ivm geuroverlast
ivm geuroverlast
Mijn familie woont op de boerderij ten zuiden van dit pand. Ik heb er recent nog in de tuin gekampeerd, je hoort er in mijn beleving helemaal niets van. Het kan er wel flink waaien, maar dit pand ligt nog aardig beschut voor een woning in de NO Polder (bosjes in het westen en noorden, voormalig vuilnisbelt in zuiden)Kalentum schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:03:
[...]
Bijzondere plek van de piano, zo in de gang tegenover de wc en meterkast...
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
100 schapen en hun lammerenLeipo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:35:
en wat is dat agrarisch bedrijf net even ten zuidwesten van het huis? koe of varken?
ivm geuroverlast
en een houthandel
En vergelijk dat huis hierboven eens met deze, het is groter, op twee hectare grond, allebei energielabel C - wat zeker voor het pand in Bloemendaal best aardig is gelet op de leeftijd. Hier wordt de prijs van locatie heel duidelijk, hemelsbreed is de afstand tussen beide minder dan 20 kilometer.

https://www.funda.nl/koop...huis-42100496-ijweg-1641/
(op mijn fietsrondjes kom ik wel eens langs dat onderste huis, ik heb me altijd verbaasd dat je zo'n enorme vijver aanlegt op je eigen terrein - de huidige bewoner is vast een enorme liefhebber van eenden)

(op mijn fietsrondjes kom ik wel eens langs dat onderste huis, ik heb me altijd verbaasd dat je zo'n enorme vijver aanlegt op je eigen terrein - de huidige bewoner is vast een enorme liefhebber van eenden)
[ Voor 20% gewijzigd door martyw op 11-05-2023 21:56 ]
100 euro per m2, krijg je de huizen en eenden erbij.martyw schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:43:
En vergelijk dat huis hierboven eens met deze, het is groter, op twee hectare grond, allebei energielabel C - wat zeker voor het pand in Bloemendaal best aardig is gelet op de leeftijd. Hier wordt de prijs van locatie heel duidelijk, hemelsbreed is de afstand tussen beide minder dan 20 kilometer.
Tsja, ik vind het tweede huis vooral een nietszeggend huis in een nietszeggende omgeving. En het eerste huis als een mooi huis in een mooie omgeving. Als je alleen voor de m2 gaat, dan kies je het tweede huis. Maar ik zou daar niet willen wonen.martyw schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:43:
Inderdaad, ouwe meuk proven technology.Heinemancp schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:35:
[...]
Die elektra incl schakelaar is nog van voor de oorlog! (de 80jarige oorlog van 1568 tot 1648...)
[Afbeelding]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Het ligt naast een oude vuilnisdump waar ze het gas van opvangen wat er uit komt.deejeebv schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:19:
[...]
Volgens de omschrijving op Funda heeft dit huis stadsverwarming. Ik geloof er niets van. Geen stad te bekennen in de omgeving.
Misschien hebben ze er een centrale stook plek om dat gas toch te mogen gebruiken.
Ik was vorig jaar zomer daar en ze bouwen een hele wijk daar.
We hebben het over Ekehaar! Geen oude vuilnisdump of nieuwe woonwijk te bekennen daar.mathy_ schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:27:
[...]
Het ligt naast een oude vuilnisdump waar ze het gas van opvangen wat er uit komt.
Misschien hebben ze er een centrale stook plek om dat gas toch te mogen gebruiken.
Ik was vorig jaar zomer daar en ze bouwen een hele wijk daar.
Ik denk dat de makelaar gewoon een foutje heeft gemaakt.
Ah oké, ik dacht die in/bij emmeloord.Kalentum schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:03:
[...]
We hebben het over Ekehaar! Geen oude vuilnisdump of nieuwe woonwijk te bekennen daar.
Ik denk dat de makelaar gewoon een foutje heeft gemaakt.
Verkeerd gelezen.
Tegen de tijd dat je dit intens lelijke en uitgewoonde tweede huis naar het afwerkingsniveau van de eerste (prachtig huis!) hebt gebracht ben je alweer de helft van het prijsverschil kwijt. En dan zit je tussen de vinexflats en blokkendozen in dat vreselijke nieuw-vennep, ipv in bloemendaal. Er blijft altijd zoiets als locatie, locatie, locatie. Blaricum ligt ook op 100 meter van Almeremartyw schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:43:
[Afbeelding]
Ik denk dan dat de buren, die blijkbaar schapen houden en hout verwerken, een stukje warmte leveren. Bijv. door de houtresten/zaagsel te verbranden of een biogasreactor met de schapenmest te runnen.deejeebv schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:19:
[...]
Volgens de omschrijving op Funda heeft dit huis stadsverwarming. Ik geloof er niets van. Geen stad te bekennen in de omgeving.
Dit soort niche-constructies kan je als makelaar niet goed kwijt op Funda.
[ Voor 20% gewijzigd door RonJ op 12-05-2023 09:21 ]
All-electric.
Een rijtjeshuis voor >1 miljoen is niet meer heel opzienbarend meer maar deze ziet er van buiten wel heel gewoontjes uit op een vrij klein perceel.

Wel vrij netjes geflipt vind ik, ook label A (al vraag ik me wel een beetje af hoe dan) en in een leuk/duur stukje Haarlem.

Eerst stond het te huur voor 3750 euro per maand (
), dat liep blijkbaar niet lekker of vooruitlopend op de lagere rendementen uit verhuur? Dus toch maar te koop.
Toch nog iets apart aan deze flipwoning:
Een tijdje geleden stond het te koop met de buren (en was zo te zien toen nog verdeeld over een boven- en onder woning) samen voor 1,25 miljoen euro.

Dat is de helft (geflipt) verkopen wel een mooie winstpakker
Wat zou flippen van twee van die woniningen kosten? 4 ton als je de juiste mensen kent? 5 ton winst als je ze beide zo kunt verkopen.

Wel vrij netjes geflipt vind ik, ook label A (al vraag ik me wel een beetje af hoe dan) en in een leuk/duur stukje Haarlem.

Eerst stond het te huur voor 3750 euro per maand (

Een tijdje geleden stond het te koop met de buren (en was zo te zien toen nog verdeeld over een boven- en onder woning) samen voor 1,25 miljoen euro.

Dat is de helft (geflipt) verkopen wel een mooie winstpakker
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Voor die buurt is dit geen heel gekke vraagprijs. Zeker voor een instapklare en energiezuinige woning. Andere woningen die voor het laatst in de vorige eeuw verbouwd zijn, zijn niet heel veel goedkoper.Wuursj schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:30:
Een rijtjeshuis voor >1 miljoen is niet meer heel opzienbarend meer maar deze ziet er van buiten wel heel gewoontjes uit op een vrij klein perceel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eerst stond het te huur voor 3750 euro per maand (), dat liep blijkbaar niet lekker of vooruitlopend op de lagere rendementen uit verhuur? Dus toch maar te koop.
Die huurprijs lijkt trouwens veel geld, maar is, voor een woning die een miljoen kan opleveren, eigenlijk juist veel te laag. Het geeft vooral aan hoe duur een woning van een miljoen, waar een hoop mensen tegenwoordig aan gewend zijn, werkelijk is.
Jammer dat dat bruine busje voor het pand staat. Ik ben nl. wel benieuwd hoe de buitenmuur eruit zit bij de dichtgemaakte voordeur (links). Hebben ze er snel en makkelijk een plaat ingezet of hebben ze het dicht gemetseld en hiervoor stenen gebruikt die matchen met de bestaande gevel? Dit geeft mij een indicatie van de kwaliteit van de flip.Wuursj schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eerst stond het te huur voor 3750 euro per maand (), dat liep blijkbaar niet lekker of vooruitlopend op de lagere rendementen uit verhuur? Dus toch maar te koop.
[Afbeelding]
Dat is de helft (geflipt) verkopen wel een mooie winstpakkerWat zou flippen van twee van die woniningen kosten? 4 ton als je de juiste mensen kent? 5 ton winst als je ze beide zo kunt verkopen.
Van klussen krijg je grijze haren
@Rubbergrover1 ja inderdaad, ik kom op ongeveer 4% rendement uit, nog voor belastingen. Persoonlijk ken ik vrij weinig mensen die bijna 4k aan huur neerleggen maar dat heeft meer met mijn bubble te maken.
In die wijk is ~1 miljoen inderdaad niet gek, zelfs de WOZ van die woning staat al zo hoog. Hier een wijk verderop ligt dat nog 15-20% lager. Maar blijft achterlijk veel geld, ook al is het tegenwoordig 'normaal'.
In die wijk is ~1 miljoen inderdaad niet gek, zelfs de WOZ van die woning staat al zo hoog. Hier een wijk verderop ligt dat nog 15-20% lager. Maar blijft achterlijk veel geld, ook al is het tegenwoordig 'normaal'.
Dat is precies wat ik me ook afvroeg. Is dat busje expres strategisch geparkeerd? Ik moet toch binnenkort naar de tandarts daar om de hoekfenrir schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:49:
[...]
Jammer dat dat bruine busje voor het pand staat. Ik ben nl. wel benieuwd hoe de buitenmuur eruit zit bij de dichtgemaakte voordeur (links). Hebben ze er snel en makkelijk een plaat ingezet of hebben ze het dicht gemetseld en hiervoor stenen gebruikt die matchen met de bestaande gevel? Dit geeft mij een indicatie van de kwaliteit van de flip.
[ Voor 41% gewijzigd door Wuursj op 12-05-2023 09:55 ]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Leuk huis, hoop dat de flip wel netjes is gebeurd want soms laat de afwerking wat te wensen over. Hoop ook dat het terras een goede afvoer heeft, op de foto kun je het niet heel goed zien. Bij een leuke regenbui loopt het anders namelijk de woonkamer in.Wuursj schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is de helft (geflipt) verkopen wel een mooie winstpakkerWat zou flippen van twee van die woniningen kosten? 4 ton als je de juiste mensen kent? 5 ton winst als je ze beide zo kunt verkopen.

This too shall pass
De linkerwoning lijkt leeg te staan, verhuizen ze de inrichting van 30a naar nr 30 zodra deze is verkocht?
@Wuursj, ben benieuwd hoe het er daar uit ziet. Maak je een foto?
@Wuursj, ben benieuwd hoe het er daar uit ziet. Maak je een foto?
Ik denk dat het niet zo met je bubbel te maken heeft, ik ken ook weinig mensen die dat aan huur zouden neerleggen. Maar tegelijk vinden veel mensen het blijkbaar wel normaal om bedragen richting een miljoen neer te leggen voor een koopwoning. Grotendeels natuurlijk ook uit overwaarde, maar in feite kost zo'n woning ze maandelijks dan ook zo'n 4k. Maar ze die spiegel voorhouden werkt niet altijd.Wuursj schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:49:
@Rubbergrover1 ja inderdaad, ik kom op ongeveer 4% rendement uit, nog voor belastingen. Persoonlijk ken ik vrij weinig mensen die bijna 4k aan huur neerleggen maar dat heeft meer met mijn bubble te maken.
Leg mij maar eens uit waarom een woning van een miljoen 4k per maand zou kosten? Ik krijg geen 4% rente op een spaarrekening, en al zou dat zo zijn dan betaal ik daar ook nog eens belasting over in box 3. Daarnaast is er op de lange termijn altijd sprake van waardestijging van huizen.Rubbergrover1 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:05:
[...]
Ik denk dat het niet zo met je bubbel te maken heeft, ik ken ook weinig mensen die dat aan huur zouden neerleggen. Maar tegelijk vinden veel mensen het blijkbaar wel normaal om bedragen richting een miljoen neer te leggen voor een koopwoning. Grotendeels natuurlijk ook uit overwaarde, maar in feite kost zo'n woning ze maandelijks dan ook zo'n 4k. Maar ze die spiegel voorhouden werkt niet altijd.
Ik vraag mij af of dat gebouw met de zonnepanelen op het dak (het agrarische deel) los verkocht wordt als bedrijf. Anders heb je wel een gekke situatie lijkt mij?Kalentum schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:03:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Ik denk dat de situatie van het bestemmingsplan en de werkelijkheid wat uit elkaar zijn gaan lopen. Wat wel een beetje problematisch voor kopers is. Ik denk dat elke aankoopmakelaar hierop aanslaat.utbone schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:31:
[...]
Ik vraag mij af of dat gebouw met de zonnepanelen op het dak (het agrarische deel) los verkocht wordt als bedrijf. Anders heb je wel een gekke situatie lijkt mij?
De gebouwen hebben 'Bedrijf' als enkelbestemming, waarbij een bedrijfswoning is toegestaan. Samen met het naastgelegen installatiebedrijf (zou me niets verbazen dat de verkoper de eigenaar van het naastgelegen installatiebedrijf is).
De grond heeft 'Agrarisch' als enkelbestemming. Inclusief die 'hooischuur'.
En de tuin / vijver enzo ligt ook deels op grond met Agrarisch als bestemming en niet 'wonen'
Het werkelijk gebruik zal ondertussen 'Wonen' zijn, voor al die percelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Kalentum op 12-05-2023 10:46 ]
Vooral de kinderkamers in dat eerste huis. Mijn zoontje zou zich nooit vervelenmartyw schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:37:
Is weer eens wat anders dan een kookeiland
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...5-zuider-stationsweg-5-a/
Een vijftal woningen van de sociale woningvereniging hier staat opeens te koop (ze staan al vijf jaar leeg en zouden gerenoveerd worden). Er staan nog veel meer woningen al jaren leeg wat een halve spookwijk creeert en alles in en aan de woningen is gesloopt door jeugd.
Natuurpunt zal er wel blij mee zijn
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c0XXeHPCo8dWZapFNbj6mGKX.jpg?f=user_large)
Ook fijn voor de buren die er al jaren naast wonen (ze hebben dit links en rechts, hun woning ziet er wel netjes uit).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z9bKXeOFZJBVOB0vjBmD1EsR.jpg?f=user_large)
https://www.immoweb.be/nl...op/turnhout/2300/10562499
achtergrond: https://www.vrt.be/vrtnws...n-in-turnhoutse-parkwijk/
Natuurpunt zal er wel blij mee zijn
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c0XXeHPCo8dWZapFNbj6mGKX.jpg?f=user_large)
Ook fijn voor de buren die er al jaren naast wonen (ze hebben dit links en rechts, hun woning ziet er wel netjes uit).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z9bKXeOFZJBVOB0vjBmD1EsR.jpg?f=user_large)
https://www.immoweb.be/nl...op/turnhout/2300/10562499
achtergrond: https://www.vrt.be/vrtnws...n-in-turnhoutse-parkwijk/
[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 12-05-2023 13:21 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nou ja, 't is niet heel veel geld en je hebt wel maandelijks inkomsten. En als de huur afloopt, kan je er altijd nog zelf gaan wonen!ozzynator schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:03:
[Afbeelding]
Rest is ook niets mis mee!
https://www.funda.nl/koop...is-42199425-navolaan-114/
Dat lijkt me een beter rendement dan dat pand van een miljoen met een huur van 4k waar het eerder vandaag over ging. Ruim 1100 huur voor een pand van nog geen anderhalve ton.
[ Voor 8% gewijzigd door martyw op 12-05-2023 15:13 ]
Idyllisch krotje (met airco
) op een grote lap grond nabij onze hoofdstad voor zeven tonnetjes.

Onder de Aalsmeer baan...
:fill(white):strip_exif()/f/image/IKTcTiftMEeEsrcUZwVEXKfX.png?f=user_large)
https://www.funda.nl/koop...2101235-oosteinderweg-86/

:fill(white):strip_exif()/f/image/IKTcTiftMEeEsrcUZwVEXKfX.png?f=user_large)
Tja... Best lapje grond...
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Check die MEGA villa van de overburen op Streetview...martyw schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:43:
Idyllisch krotje (met airco) op een grote lap grond nabij onze hoofdstad voor zeven tonnetjes.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Mega villa op een kwart van de grond, met een WOZ van achteneenhalve tonFiber schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:07:
[...]
Check die MEGA villa van de overburen op Streetview...
Tsja, het is best een groot perceel, maar 7 ton blijft een hoop geld voor alleen een bouwkavel. Voor je daar een huis op hebt staan ben je weer een paar ton verder en zo diep is mijn portemonnee niet.martyw schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:14:
[...]
Mega villa op een kwart van de grond, met een WOZ van achteneenhalve tonDat krotje wordt een steeds betere deal
En dan woon je onder de startbaan van Schiphol en, als in de satelliet mag geloven, tussen de (tuinbouw-) industrie.
Prima huis, lekker kleurig en voldoende groen.
Van die hele buurt word je gewoon depressief. Er zijn al vaker panden daar hier voorbijgekomen, en volgens mij zat er niet een tussen dat niet compleet afgeragd oogde.ozzynator schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:03:
[Afbeelding]
Is dat nu een ophaalbrug wat daar ligt of hoe moet ik dat zien? Want op de Funda foto's ligt die wel over de sloot. En staat het bord verder naar rechts.martyw schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:59:
[Afbeelding]
Dit bordje vond ik nog op Google Maps...
Streetview geschiedenis is ook mooi. Volgens mij staat mijn pa daar in 2015 (iig zelfde kleur Volvo S80).

Signatures zijn voor boomers.
Niet geheel onterecht als je door de brandnetels moet.martyw schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:59:
[Afbeelding]
Dit bordje vond ik nog op Google Maps...

Heb nog meer familie gevonden van chim0 in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023"

https://www.funda.nl/koop...urgemeester-voetenstr-29/

https://www.funda.nl/koop...urgemeester-voetenstr-29/
Ik ken toevallig wel 2 mensen die dat neerleggen als huur, maar niet voor zo een woning. Die huren een penthouse in centrum Rdam en Blaak.Rubbergrover1 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:05:
[...]
Ik denk dat het niet zo met je bubbel te maken heeft, ik ken ook weinig mensen die dat aan huur zouden neerleggen. Maar tegelijk vinden veel mensen het blijkbaar wel normaal om bedragen richting een miljoen neer te leggen voor een koopwoning. Grotendeels natuurlijk ook uit overwaarde, maar in feite kost zo'n woning ze maandelijks dan ook zo'n 4k. Maar ze die spiegel voorhouden werkt niet altijd.
Vind de keuken trouwens erg slecht. Niks op de muur, maar wel een kookplaat tegen de muur?!
Op de muur hoeft ook niks. Ik heb dit ook al jaren zo. Mijn gestucte en geschilderde muur is behandeld met een 2-componenten lak die je niet ziet, maar vlekken etc hebben geen kans, en er hebben al veel vet- en tomatensaus-spetters op gezeten..kx22 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:37:
[...]
Ik ken toevallig wel 2 mensen die dat neerleggen als huur, maar niet voor zo een woning. Die huren een penthouse in centrum Rdam en Blaak.
Vind de keuken trouwens erg slecht. Niks op de muur, maar wel een kookplaat tegen de muur?!
Helemaal mee eens. Zo is de keuken een wat minder beeldbepalend object. En met de Bora kookplaten van tegenwoordig hoef je ook geen afzuigkap op te hangen. Ik vind het wel jammer van de wijnkoelkast, want met dat glazen deurtje etc. doorbreekt die het rustige beeld.tiesvts schreef op zondag 14 mei 2023 @ 02:22:
[...]
Op de muur hoeft ook niks. Ik heb dit ook al jaren zo. Mijn gestucte en geschilderde muur is behandeld met een 2-componenten lak die je niet ziet, maar vlekken etc hebben geen kans, en er hebben al veel vet- en tomatensaus-spetters op gezeten..
Dit rijtjeshuis heeft geen schuur in de tuin en geen gangpad achter de tuin. Dus fietsen kan je alleen aan de straat kwijt. Bovendien mis je een hoop bergruimte.Wuursj schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:30:
[ Voor 9% gewijzigd door Compuhair op 14-05-2023 09:14 ]
Inderdaad heel bijzonder. Je koopt een huis van boven de miljoen en hebt nog geen plek om je fiets te stallenCompuhair schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:20:
Dit rijtjeshuis heeft geen schuur in de tuin en geen gangpad achter de tuin. Dus fietsen kan je alleen aan de straat kwijt. Bovendien mis je een hoop bergruimte.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
>Bijzonder< zou ik het niet willen noemen. Want het is een situatie die je in steden heel vaak tegenkomt. Maar onhandig is het zeker.Andrehj schreef op zondag 14 mei 2023 @ 09:37:
[...]
Inderdaad heel bijzonder. Je koopt een huis van boven de miljoen en hebt nog geen plek om je fiets te stallen![]()
. Want een voortuin(tje) is er ook al niet. Wat een armoe.
Misschien interessant voor mensen zonder fiets?Andrehj schreef op zondag 14 mei 2023 @ 09:37:
[...]
Inderdaad heel bijzonder. Je koopt een huis van boven de miljoen en hebt nog geen plek om je fiets te stallen![]()
. Want een voortuin(tje) is er ook al niet. Wat een armoe.
Verwijderd
In combinatie met de prijs voor dit vrij alledaags huis is het bijzonder. We hebben het niet over een oud monumentaal pand op een A-locatie in het centrum. Het is gewoon een rijtjeshuis op een erg klein perceel. Al groeide het geld op mijn rug, dan nog zou ik het never-nooit betalen. Ik gun de verkopers een hen welgezinde miljonair die het echt niets kan schelen. Die zullen ze nodig hebben ook.Rubbergrover1 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:02:
[...]
>Bijzonder< zou ik het niet willen noemen. Want het is een situatie die je in steden heel vaak tegenkomt. Maar onhandig is het zeker.
Achtertuintje is echt formaat postzegel, nog geen 8 meter diep en nog geen 5 meter breed.
Ik vind de helft al teveel eigenlijk.
Dit is (helaas) redelijk gangbaar voor Haarlem. Voor mij zou een huis meteen afvallen zonder achteromCompuhair schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:20:
[...]
Dit rijtjeshuis heeft geen schuur in de tuin en geen gangpad achter de tuin. Dus fietsen kan je alleen aan de straat kwijt. Bovendien mis je een hoop bergruimte.
fenrir schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:04:
[...]
Dit is (helaas) redelijk gangbaar voor Haarlem. Voor mij zou een huis meteen afvallen zonder achterom
offtopic:
Doorgewinterde stedelingen weten dat het inbrekersgilde blij is met een achterom, daarom ben ik blij dat ik die niet heb ....
Doorgewinterde stedelingen weten dat het inbrekersgilde blij is met een achterom, daarom ben ik blij dat ik die niet heb ....
Een afsluitbare tuinpoort doet wonderen.martyw schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:19:
[...]
offtopic:
Glas op de ommuring doet ook wonderen. Succes met klimmen beste inbreker.
Ik kan mij voorstellen dat de doelgroep, relatief rijke mensen die hier een instapklare woning zoeken, voor een belangrijk deel bestaat uit mensen die uit een land komen waar fietsen minder in de cultuur zit. En die niet zitten te wachten op het extra onderhoud van een grote tuin, maar tevreden zijn met gewoon een stukje buitenruimte.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:38:
[...]
In combinatie met de prijs voor dit vrij alledaags huis is het bijzonder. We hebben het niet over een oud monumentaal pand op een A-locatie in het centrum. Het is gewoon een rijtjeshuis op een erg klein perceel.
Klopt, ben er net nog doorheen gefietst, m'n vriendin vroeg al of we een ghetto tour deden. Triest dat mensen zo moeten wonen, maarja.VeertienKaVier schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:27:
[...]
Van die hele buurt word je gewoon depressief. Er zijn al vaker panden daar hier voorbijgekomen, en volgens mij zat er niet een tussen dat niet compleet afgeragd oogde.
zeker, zeker
Terwijl die wijk volgens mij wel ooit gold als het voorbeeld van moderne woningbouw, met veel ruimte en groen. Jammer dat het dan uiteindelijk zo eindigt. In vergelijk hiermee zien die oudere mijnkoloniën er soms nog beter uit.ozzynator schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:47:
[...]
Klopt, ben er net nog doorheen gefietst, m'n vriendin vroeg al of we een ghetto tour deden. Triest dat mensen zo moeten wonen, maarja.
Tijd voor iets duurders: eindelijk weer eens een goedgevulde boekenkast, daar word ik blij van (al heb je met de Dikke Van Dale en aanverwanten als het Etymologisch zo een plank vol), Wil iemand er nog iets bij drinken?

Er was dit jaar blijkbaar geen tijd om iets aan de plantjes te doen (zo'n kas wil ik wel!)

Voor 1,3 miljoen in Eerbeek: https://www.funda.nl/koop/eerbeek/huis-42104831-doonweg-5/
Daar zou ik ook wel willen wonen. Maar bij zulke woningen is het altijd verdacht als ze van de drie badkamers er maar een op de foto zetten. Ik vermoed daarom dat je nog wel een leuke verbouwing tegemoet kunt gaan.VeertienKaVier schreef op maandag 15 mei 2023 @ 07:56:
[...]
Terwijl die wijk volgens mij wel ooit gold als het voorbeeld van moderne woningbouw, met veel ruimte en groen. Jammer dat het dan uiteindelijk zo eindigt. In vergelijk hiermee zien die oudere mijnkoloniën er soms nog beter uit.
Tijd voor iets duurders: eindelijk weer eens een goedgevulde boekenkast, daar word ik blij van (al heb je met de Dikke Van Dale en aanverwanten als het Etymologisch zo een plank vol), Wil iemand er nog iets bij drinken?
[Afbeelding]
Er was dit jaar blijkbaar geen tijd om iets aan de plantjes te doen (zo'n kas wil ik wel!)
[Afbeelding]
Voor 1,3 miljoen in Eerbeek: https://www.funda.nl/koop/eerbeek/huis-42104831-doonweg-5/
En een prachtige tuin!iketot schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:59:
[...]
Erg leuk huis trouwens, leuk gebruik van de kleuren en ook mooie meubels die je vlgs mij zelf hebt gemaakt!
Ik dacht eerst: wow, een landhuis in Eerbeek, wat bespottelijk goedkoop.VeertienKaVier schreef op maandag 15 mei 2023 @ 07:56:
[Afbeelding]
Maar dat heeft een verklaring:
/f/image/yjjI2MDdcXevb7HL0QvT1p2I.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/khjR6bITPMmoU7jZDV9vvF41.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4IJFtZKexGY8nPR9bkOHBOAY.png?f=fotoalbum_large)
Er zit een enorme bedrijfshal direct aan je tuin, met zo te zien heel, heel, heel veel vrachtverkeer.
Oef, dat is wel wat minder idyllisch...micky_ schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:44:
[...]
Ik dacht eerst: wow, een landhuis in Eerbeek, wat bespottelijk goedkoop.
Maar dat heeft een verklaring: [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er zit een enorme bedrijfshal direct aan je tuin, met zo te zien heel, heel, heel veel vrachtverkeer.
Dat perceel 2848 achter de tuin, op de kadastrale kaart staat hier een gebouw, maar op de satellietfoto zie je alleen vrachtauto's. Zouden ze daar binnenkort iets gaan bouwen? Of zouden ze daar juist iets hebben afgebroken?
De directe buren houden het wel netjes bij.VeertienKaVier schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:27:
[...]
Van die hele buurt word je gewoon depressief. Er zijn al vaker panden daar hier voorbijgekomen, en volgens mij zat er niet een tussen dat niet compleet afgeragd oogde.

ozzynator schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:03:
[Afbeelding]
Dat gaat toch niemand voor zo'n dumpbak betalen??de woning is verhuurd. Huurprijs vanaf 1 juli 2023 € 1.119,07 p/m
Er zitten ook best goede stukken tussen, met goed onderhouden woningen en tuinen, waar je volgens mij prima kunt wonen. Maar die komen natuurlijk niet in dit topic terugVeertienKaVier schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:27:
[...]
Wat wel sterk meespeelt is dat de witte gevelbekleding van die Vasco-woningen na een tijdje goor wordt. En als niet iedereen dat gelijk schoonmaakt, dan krijgt het algauw de uitstraling van een lappendeken. Ironisch genoeg lijkt dit juist mede veroorzaakt te worden doordat het onderhoudsarme gevels zijn. Bij normale woningen moet er om de paar jaar bv geschilderd worden. Maar bij onderhoudsarme gevelpanelen kunnen ze jarenlang niets aan de gevel doen zonder dat het bouwkundig slechter wordt. Maar het wordt dan dus wel goor, zeker als het witte/lichte panelen zijn.
In dit geval zou een VvE voor het buitenonderhoud/schoonmaak volgens mij veel verschil kunnen uitmaken.
Ja, dat maakt het heel snel groezelig. Echt jammer, het is qua architectuur best bijzonder. Heerlen/Parkstad heeft al niet zo'n beste naam en dit maakt het niet veel beter. Gelukkig hebben we het Glaspaleis nog.Rubbergrover1 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:35:
[...]
Wat wel sterk meespeelt is dat de witte gevelbekleding van die Vasco-woningen na een tijdje goor wordt.
Is het niet door vele factoren dat die buurt zo oogt? Bijv. veel verschillende culturen die anders met woning bezit omgaan? Dat gecombineerd met sociale huurwoningen, waar vooral de outcast door de woningbouw ingezet wordt? Ik woon zelf ook in een jaren '70 buurt met veel groen en platte daken en in het verleden dezelfde soort problemen. Een wijk renovatie verder, waarbij de huurwoningen zijn gerenoveerd, het groen is aangepast (minder bos wonen, meer open) en een gerichte plaatsing van nieuwe huurders, die een onderhouds verplichting hebben om hun tuinen bij te houden en de meeste problemen uit het verleden komen veel minder voor. Het blijft een volksbuurt, maar is wel fijn wonen door juist het vele groen, grote kavels en relatief grote woningen voor de prijs die je ervoor betaald.Rubbergrover1 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:35:
[...]
Er zitten ook best goede stukken tussen, met goed onderhouden woningen en tuinen, waar je volgens mij prima kunt wonen. Maar die komen natuurlijk niet in dit topic terug.
Wat wel sterk meespeelt is dat de witte gevelbekleding van die Vasco-woningen na een tijdje goor wordt. En als niet iedereen dat gelijk schoonmaakt, dan krijgt het algauw de uitstraling van een lappendeken. Ironisch genoeg lijkt dit juist mede veroorzaakt te worden doordat het onderhoudsarme gevels zijn. Bij normale woningen moet er om de paar jaar bv geschilderd worden. Maar bij onderhoudsarme gevelpanelen kunnen ze jarenlang niets aan de gevel doen zonder dat het bouwkundig slechter wordt. Maar het wordt dan dus wel goor, zeker als het witte/lichte panelen zijn.
In dit geval zou een VvE voor het buitenonderhoud/schoonmaak volgens mij veel verschil kunnen uitmaken.
Ik ben (heel lang geledenRobinvv78 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:52:
[...]
Is het niet door vele factoren dat die buurt zo oogt? Bijv. veel verschillende culturen die anders met woning bezit omgaan? Dat gecombineerd met sociale huurwoningen, waar vooral de outcast door de woningbouw ingezet wordt? Ik woon zelf ook in een jaren '70 buurt met veel groen en platte daken en in het verleden dezelfde soort problemen. Een wijk renovatie verder, waarbij de huurwoningen zijn gerenoveerd, het groen is aangepast (minder bos wonen, meer open) en een gerichte plaatsing van nieuwe huurders, die een onderhouds verplichting hebben om hun tuinen bij te houden en de meeste problemen uit het verleden komen veel minder voor. Het blijft een volksbuurt, maar is wel fijn wonen door juist het vele groen, grote kavels en relatief grote woningen voor de prijs die je ervoor betaald.

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EZZEVRnMW0qRad5sA9O50sVY.jpg?f=user_large)
Als kind heerlijk wonen. Eind jaren 80 zijn de woningen verkocht, en toen ging iedereen er zijn "eigen huis" van maken, met alle gevolgen van dien. Er is en was geen commissie o.i.d. die toezicht hield op het aangezicht. Heel erg jammer, de wijk ziet er nu totaal verlopen uit.
Het huis hierboven genoemd wordt (voor zover ik kan zien) overigens verhuurd aan arbeidsmigranten, in de snelheid telde ik al 7 bedden....

Vandaar de hoge huuropbrengst..
Museum te koop! In Wilp-Achterhoek
:strip_exif()/f/image/TiHqM2Ya8SakInBpDpshWqnr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6vHHNnjS2RkjqQIPr1eMIhzj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QDTTWVOgewJ6G7Gll7gERET6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a95GTsWun7tFybrhwdTSzM6C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wdxzWK9eicloEYAVnAmL4KpN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8Vw9tHpaxbOoWvtlFcuUVvKO.jpg?f=fotoalbum_large)
Onze nieuwbouwwoning in het bos is gelukkig net af.
Ik zou hier als een blok voor vallen. En die poepdoos houden natuurlijk.
:strip_exif()/f/image/TiHqM2Ya8SakInBpDpshWqnr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6vHHNnjS2RkjqQIPr1eMIhzj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QDTTWVOgewJ6G7Gll7gERET6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a95GTsWun7tFybrhwdTSzM6C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wdxzWK9eicloEYAVnAmL4KpN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8Vw9tHpaxbOoWvtlFcuUVvKO.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is ook wel echt een fout van de verkoper. Ik woon zelf in een soortgelijke jaren 70 buurt, maar dan met rechte huizenblokken, en hier is alles nog uniform qua uiterlijk. De staat van het onderhoud wisselt wel enorm, waar vooral de huurwoningen enorm belabberd zijn, omdat ze zijn opgekocht door een investeringsmaatschappij die vooral wil cashen met verkoop. Ze pesten de huurders er zo ongeveer uit. Maar in elk koopcontract staat netjes een bepaling dat het aangezicht niet veranderd mag worden en de kleur hetzelfde moet blijven. Ik weet maar van 1 huis van de ~250 die het het heeft aangepast. Paars in plaats van een mooie blauwkleur, maar daar zou ik als buren ook wel meteen bezwaar tegen maken bij de nieuwe eigenaren die het huis een maand of drie geleden hebben gekocht.Ismijka schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:17:
[...]
Ik ben (heel lang geleden) geboren en getogen in deze buurt. Destijds waren deze woningen huurwoningen en zagen ze dus allemaal hetzelfde uit. Met groene glazen gevelbeplating en grasveldjes enz. [Afbeelding]
Als kind heerlijk wonen. Eind jaren 80 zijn de woningen verkocht, en toen ging iedereen er zijn "eigen huis" van maken, met alle gevolgen van dien. Er is en was geen commissie o.i.d. die toezicht hield op het aangezicht. Heel erg jammer, de wijk ziet er nu totaal verlopen uit. [...]
De wijk ernaast is 1 jaar later opgeleverd en heeft de bepaling niet. Daar zie je dus nu inderdaad een willekeur aan kleuren en zo ontstaan. Nu is die wijk sowieso al "creatief" of "levendig" ingedeeld en oogt het geheel daar sowieso al zo rommelig dat het niet meer uitmaakt.
VeertienKaVier schreef op maandag 15 mei 2023 @ 07:56:
[...]
Terwijl die wijk volgens mij wel ooit gold als het voorbeeld van moderne woningbouw, met veel ruimte en groen. Jammer dat het dan uiteindelijk zo eindigt. In vergelijk hiermee zien die oudere mijnkoloniën er soms nog beter uit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Twee TV's bij het bed

Dat soort architectuur werd toen ook nog veel minder gewaardeerd, heb ik de indruk. Pas later kwam men erachter dat sommige dingen toch wel bijzonder waren (Heerlen had ook wel iets meer van het industriële verleden over kunnen laten, nu is het net alsof er iets moest worden uitgewist dat heel bepalend voor een hele streek is geweest).Ismijka schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:17:
[...]
Eind jaren 80 zijn de woningen verkocht, en toen ging iedereen er zijn "eigen huis" van maken, met alle gevolgen van dien. Er is en was geen commissie o.i.d. die toezicht hield op het aangezicht.
Veel potentie in die woning.micky_ schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook voor opnames van horror films

Ha ha ha ja!Duke of Savage schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:10:
[...]
Veel potentie in die woning.
Ook voor opnames van horror films
[Afbeelding]
Ik had bij deze ruimte associaties met zelf bier gaan brouwen! Maar ieder zijn eigen gedachten
Ik dacht meteen aan kaasgrot en fermentatie opslag.micky_ schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:26:
[...]
Ha ha ha ja!
Ik had bij deze ruimte associaties met zelf bier gaan brouwen! Maar ieder zijn eigen gedachten
Oeh deze is wel heel leuk. Zal hem maar niet aan mijn vrouw laten zien, dan wil ze meteen verhuizen denk ik.micky_ schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
https://www.funda.nl/koop...15380-hf-wakemanstraat-6/
Eigenlijk is er helemaal niks mis met de woning.
Voor mijzelf tikt 't alle vereisten af;
[x] Starterswoning
[x] In Veenendaal
[x] Energielabel A
[x] Netjes afgewerkt
[x] Betaalbaar
[x] Leuke uitstraling (subjectief)
Maar oh, oh oh.. door hoe ze de entree hebben gepositioneerd tijdens de bouw is het echt niet mogelijk om je woonkamer fatsoenlijk in te richten;

Je zit dus óf met je TV in de keuken, óf met je bank in de keuken.
[x] Starterswoning
[x] In Veenendaal
[x] Energielabel A
[x] Netjes afgewerkt
[x] Betaalbaar
Maar oh, oh oh.. door hoe ze de entree hebben gepositioneerd tijdens de bouw is het echt niet mogelijk om je woonkamer fatsoenlijk in te richten;

Klein, kleiner, kleinst...Valandin schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:20:
315k voor minder dan 80m2 voor in de biblebelt.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Gaat wel verkocht worden voor 330-340k hoorhoevenpe schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:23:
[...]
Klein, kleiner, kleinst...
315k voor minder dan 80m2 voor in de biblebelt.
Misschien wel meer.
[ Voor 4% gewijzigd door Valandin op 15-05-2023 19:24 ]
Of je verplaatst de deur, probleem opgelost.Valandin schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:20:
[x] Starterswoning
[x] In Veenendaal
[x] Energielabel A
[x] Netjes afgewerkt
[x] Betaalbaar
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is inderdaad een hele onhandige indeling zeg!Valandin schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:20:
[x] Starterswoning
[x] In Veenendaal
[x] Energielabel A
[x] Netjes afgewerkt
[x] Betaalbaar
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De deur naar de hal met toilet en daar vlakbij de trap maken het ook al onmogelijk om de eettafel goed te plaatsen.
De indeling boven vind ik ook al onhandig.
En 77 m2 is natuurlijk ook niet veel.
Nieuw concept troiuwens, "verandawoning". Een hippe kreet voor alléén een voortuin?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.