Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 103 Laatste
Acties:
  • 1.730.696 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:44
Len schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:31:
[...]

I wilde net een bijdehante opmerking plaatsen dat als je naast het spoor woont het niet betekend dat je ook makkelijk in die trein kan komen.. Maar je zit echt binnen 100 meter op het perron richting centrum en 140 meter op het andere perron. :o

Voor je zoiets wil gaan kopen dan zou ik zeker een paar keer daar gaan luisteren/kijken of je de trein niet teveel hoort.
Dat is zeker een goed idee. Maar de straat zelf lijkt me ook niet heel rustig, met behoorlijk wat verkeer en trams en bussen. Dat zou voor mij denk ik belangrijker zijn om te 'voelen'.

In dit geval is de spoorlijn trouwens ook een extra 'geluidswal' voor de snelweg. Iets met glas half vol :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:06
Charly schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:09:
[...]
I know. mn handen jeuken, maar ik heb helaas het geld en de tijd niet :P
Hier ook jeukende handen en wel het geld, misschien ook wel de tijd, maar niet de behoefte om in Rotterdam te wonen. Maar wat een leuk kluspand!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Charly schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:35:
Hoop dat die monumentale status er snel komt want anders zie ik het nog wel gewoon tegen de vlakte gaan ook. (Gezien het formaat van het kavel en wat er nog meer in de straat staat) :/
Je krijgt vast geen sloopvergunning terwijl zo'n procedure loopt.

Ik zie overigens nul meerwaarde om dit soort troep te bewaren. Monumenten kunnen leuk zijn, maar dan in een passende context en niet losse meuk.

Kortom elke euro die je in deze aankoop steekt is nog teveel. Heeft met monumentenstatus gewoon een negatieve waarde.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
Rukapul schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:27:
[...]

Je krijgt vast geen sloopvergunning terwijl zo'n procedure loopt.

Ik zie overigens nul meerwaarde om dit soort troep te bewaren. Monumenten kunnen leuk zijn, maar dan in een passende context en niet losse meuk.

Kortom elke euro die je in deze aankoop steekt is nog teveel. Heeft met monumentenstatus gewoon een negatieve waarde.
Context is relatief, zeker in Rotterdam waar er in- en na de oorlog nogal wat ongevraagde stadsvernieuwing plaatsgevonden heeft. O-) In mijn optiek is dat geen reden om wat er nog staat -en het verdient- dan ook maar tegen de vlakte te gooien wegens gebrek aan context.

Wat dan die monumentale status verdient en waarom kun je uiteraard eindeloos over discussiëren. In dit geval staat er trouwens nog wel meer moois uit die periode langs dezelfde straat om van context te kunnen spreken. Of dit specifieke pand dan monumentale status verdient... Ik weet het niet. Maar het heeft een bepaalde villa kakelbont vibe die mij wel aan staat en ik hoop dat het pand behouden blijft.

Smaken verschillen en dat mag gelukkig. Een maatje van mij is ooit bezig geweest met een Rietveld woning... (in mijn herinnering was dat een monument, inclusief het interieur) Daar ga je ook niet wonen omdat het een rationele keuze is. Ik vindt het wel mooi dat er mensen zijn die het toch gewoon doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Charly op 04-05-2023 16:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Rukapul schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:27:
[...]
Dit is ook geen losse meuk, past juist goed in de context van een groot deel van de rest van de straat (bv aan de overkant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06

paQ

Dit is een...bijzonder verloop van de waarde en vraagprijzen.
https://www.funda.nl/koop...2519-einder-coolhoff-100/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0aMO5Qd61QF4aGRMz36erUmoMM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FJUGWwuwdPuF0z6GHEgGUEsL.png?f=fotoalbum_large

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Rubbergrover1 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:02:
[...]

Dat kun je ook als voordeel zien. Je zit zo op de snelweg of in de trein.
Dat zo op de snelweg valt vies tegen kan ik uit ervaring vertellen. Alleen richting het westen (Den Haag, Schiedam) zal het wel enigszins te doen zijn, richting het oosten is een compleet ander verhaal. Die oprit is nl een heel stuk verder weg en er zijn meer mensen die daar naartoe willen/moeten. De doorgang onder het spoor door wordt niet voor niets het muizengaatje genoemd.

De tram daar voor de deur, die rijdt nu nog wel. Maar over een paar jaar mogelijk niet meer en is het een buslijn geworden met een onzinnige bestemming. Is momenteel veel onrust over in bepaalde delen van Rotterdam.

Ben benieuwd wat er met het pand en de tuin gebeurd, ook zonder slopen valt er een hoop te verkloten.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik weet niet of ik het hier moet plaatsen.
Maar op Funda wordt een eengezinswoning aangeboden waar vorig jaar brand heeft gewoed.
Vooral roetschade. Ramen en muren zaten onder roet. Nu hebben ze alle muren opnieuw gewit etc. Maar dat er brand was....daar schrijven ze niets over. Bewoner is waarschijnlijk alsnog overleden of is verhuist naar een seniorenwoning.

[ Voor 7% gewijzigd door MedionAkoya op 04-05-2023 20:05 ]

Trein?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:01
MedionAkoya schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:04:
Ik weet niet of ik het hier moet plaatsen.
Maar op Funda wordt een eengezinswoning aangeboden waar vorig jaar brand heeft gewoed.
Vooral roetschade. Ramen en muren zaten onder roet. Nu hebben ze alle muren opnieuw gewit etc. Maar dat er brand was....daar schrijven ze niets over. Bewoner is waarschijnlijk alsnog overleden of is verhuist naar een seniorenwoning.
Link?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcrowd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:43
GiantHoax schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:25:
[...]

Dit kan je zien met de 'Betrap de makelaar' browser extensie.
Ik gebruik deze zelf ook en je kan daarmee de WOZ waarde zien (openbare DB), een geschiedenis van Funda vraagprijzen (scrapen?) en ook de laatste verkoopbedragen (bron: ?).
Mijn vraag: wat is de bron van de verkoopprijzen? Hoe kan je als "leek" deze bedragen gemakkelijk inzien zonder deze extensie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
itcrowd schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:06:
[...]
Ik gebruik deze zelf ook en je kan daarmee de WOZ waarde zien (openbare DB), een geschiedenis van Funda vraagprijzen (scrapen?) en ook de laatste verkoopbedragen (bron: ?).
Mijn vraag: wat is de bron van de verkoopprijzen? Hoe kan je als "leek" deze bedragen gemakkelijk inzien zonder deze extensie?
Het kadaster. Kan je per woning opvragen, maar ook per wijk.
Walter Living geeft aan alleen openbare bronnen te gebruiken, maar ik verdenk ze er van dat ze toch stiekem via een derde partij toegang hebben tot tiara, het uitwisselingsplatform voor nvm, waar ze verplicht zijn alle mutaties te melden.
Als ze dat al doen, zullen ze dat zeker niet vertellen overigens. Toegang krijgen is niet echt eenvoudig en zeker niet de bedoeling.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 04-05-2023 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Charly schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:35:
Dit huis staat al zo lang ik me kan heugen te verkrotten en heb me vaak afgevraagd wanneer het eindelijk te koop zou komen. Het goede nieuws; Het is te koop. Het slechte nieuws... Wel... Het is niet alleen de buitenkant die er slecht aan toe is... "De afgelopen decennia heeft nauwelijks onderhoud plaatsgevonden. " yeah. no sh*t sherlock :X

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geen koopje maar de vraagprijs valt me eigenlijk nog wel soort van mee. Maar denk dat je richting het dubbele gaat voor dit weer een beetje op een standaard is die past bij het huis.

Hoop dat die monumentale status er snel komt want anders zie ik het nog wel gewoon tegen de vlakte gaan ook. (Gezien het formaat van het kavel en wat er nog meer in de straat staat) :/

https://www.funda.nl/koop...uis-42199543-straatweg-8/
Mijn primaire gedachte was al die glasinlood ongein er uit en het hele huis strippen en isoleren.
Voor nostalgie kun je wel in het museum terecht >:)

Maar ik lees iets over een procedure tot aanwijzing als monument.
Dat zou ik eerst afwachten en in de tussentijd uitzoeken of je dan in aanmerking komt voor subsidie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Caelorum schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:40:
[...]

Het kadaster. Kan je per woning opvragen, maar ook per wijk.
Walter Living geeft aan alleen openbare bronnen te gebruiken, maar ik verdenk ze er van dat ze toch stiekem via een derde partij toegang hebben tot tiara, het uitwisselingsplatform voor nvm, waar ze verplicht zijn alle mutaties te melden.
Als ze dat al doen, zullen ze dat zeker niet vertellen overigens. Toegang krijgen is niet echt eenvoudig en zeker niet de bedoeling.
In het gratis woning rapport (zonder account) van Walterliving kun je ook tegenwoordig verstopt op pagina zoveel de daadwerkelijke verkoop prijzen zien. Als je dat vaker wil doen dan 1x even met incognito venster.

Ik gebruik de link via de extensie.

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 04-05-2023 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Get!em schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:33:
[...]

In het gratis woning rapport (zonder account) van Walterliving kun je ook tegenwoordig verstopt op pagina zoveel de daadwerkelijke verkoop prijzen zien. Als je dat vaker wil doen dan 1x even met incognito venster.

Ik gebruik de link via de extensie.
Ik zie alleen verwachte verkoopprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Caelorum schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:45:
[...]

Ik zie alleen verwachte verkoopprijzen.
Heb ik dan steedsover het woordje “verwacht” heen gelezen? Ik zoek de pdf later eens op. Thanks.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• paQ

paQ

Wat een ontiegelijk vet huis! :9~
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/167/077/787_2160.jpg
https://www.funda.nl/koop...-42925737-vleysmanlaan-9/

Alles is fantastisch op die takkenlamp in een slaapkamer na.
Die veranda O+
Ik raak wel helemaal de weg kwijt in de foto's en ook de video.

Voor 4 miljoen, maar dan kun je er wel zo in :D
(2 x de WOZ waarde overigens)

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 04-05-2023 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

paQ schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:56:
[Afbeelding]

Die veranda O+

Nou nog een linkje, dan kunnen we allemaal even kijken... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Fiber schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:20:
[...]

Nou nog een linkje, dan kunnen we allemaal even kijken... :z
:D oeps

bijgevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:19

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

[Afbeelding]

Die veranda O+

Relaxte achterburen ook: https://forten.nl/forten/bunkercomplex-rijksdorp/ & Wikipedia: De Witte Hoogt :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Yukkie op 04-05-2023 23:33 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
[Afbeelding]

Die veranda O+

Het is toch vooral de locatie waar je voor betaalt. Vind het huis verder niet zo bijzonder en veel vtwonen bingo vakjes aangekruist, inclusief het neppe laddertje. Plek is wel leuk, maar ik heb voor een groter huis met meer grond nog geen kwart van dat bedrag betaald.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rubbergrover1
nokiaan958GB schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:57:
[...]

Mijn primaire gedachte was al die glasinlood ongein er uit en het hele huis strippen en isoleren.
Dan kun je beter nieuwbouw kopen en dit soort woningen overlaten aan mensen die deze 'nostalgie' wel kunnen waarderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
[...]

Barbaar! Zo mooi.Tuurlijk moet het duurzamer worden maar dat kan prima zonder de charme er vanaf te halen en er een vt woning van te maken.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:35

Bezulba

Formerly known as Eendje

[...]

Maar ik lees iets over een procedure tot aanwijzing als monument.
Dat zou ik eerst afwachten en in de tussentijd uitzoeken of je dan in aanmerking komt voor subsidie :+
Dan kan je net zo goed het hele huis platslaan... beetje juist de elementen weghalen die het smoel geven... heiden.

blup

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:48

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

paQ schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 18:16:
Dit is een...bijzonder verloop van de waarde en vraagprijzen.
https://www.funda.nl/koop...2519-einder-coolhoff-100/
Ik dacht al, ik ken dat adres, er zullen niet veel straten zijn die zo heten. Inderdaad, wat een wonderlijk waardeverloop, dat kan niet kloppen. Tenzij Beekdaelen krap zit en meer aan de Woz wil verdienen (is een nieuw gemeentehuis zo duur?)

We blijven nog even in het zuiden: wonen onder de 2 ton kan nog! Heb je wel label G, met authentieke gaskachelverwarming.

En bijzondere tegels:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/174/362/456_1440.jpg
(is dat plafond hout? in de badkamer?)

Plus natuurlijk een oergezellige achtertuin:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/174/362/468_1440.jpg

(waarom dat minirolluik? Niet tegen inbrekers, die maken zo die deuren open)

(verdorie, link vergeten! Voor meer kijkgenot: https://www.funda.nl/koop...16-jozef-habetsstraat-16/ )

[ Voor 6% gewijzigd door VeertienKaVier op 05-05-2023 07:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:13
^^ Hoeveel schuren heb je nodig zeg... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40
leto001 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 00:56:
[...]

Het is toch vooral de locatie waar je voor betaalt. Vind het huis verder niet zo bijzonder en veel vtwonen bingo vakjes aangekruist, inclusief het neppe laddertje. Plek is wel leuk, maar ik heb voor een groter huis met meer grond nog geen kwart van dat bedrag betaald.
Ik zie de kwaliteit wel, maar inderdaad vreselijk middle-of-the-road. Grijze gietvloer, rustiek eiken balk, stalen kozijn, hardstenen blad, vooral geen kleur op de muur. Uitvoering: dikke tien. Ontwerp: geen ballen..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Giel
  • Laatst online: 19-08 08:54
Kurma schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:56:
[...]

Ik zie de kwaliteit wel, maar inderdaad vreselijk middle-of-the-road. Grijze gietvloer, rustiek eiken balk, stalen kozijn, hardstenen blad, vooral geen kleur op de muur. Uitvoering: dikke tien. Ontwerp: geen ballen..
Waarom meteen geen ballen? Kan gewoon hun smaak zijn hè..

Ik vind het erg fraai! Zou idd wat meer kleur toevoegen maar dat is smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-09 17:03
VeertienKaVier schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:49:
[...]

Ik dacht al, ik ken dat adres, er zullen niet veel straten zijn die zo heten. Inderdaad, wat een wonderlijk waardeverloop, dat kan niet kloppen. Tenzij Beekdaelen krap zit en meer aan de Woz wil verdienen (is een nieuw gemeentehuis zo duur?)

We blijven nog even in het zuiden: wonen onder de 2 ton kan nog! Heb je wel label G, met authentieke gaskachelverwarming.

En bijzondere tegels:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(verdorie, link vergeten! Voor meer kijkgenot: https://www.funda.nl/koop...16-jozef-habetsstraat-16/ )
Ik dacht eerst "oud huis, heeft wat vernieuwing nodig maar ach"
Bijzonderheden:
- De woning is gedateerd, modernisatie wenselijk;
- Woning is grotendeels voorzien van enkele beglazing;
- Deels rolluiken;
Al deze punten had ik wel een beetje verwacht. Again, oud huis, wat wil je dan?
- Geen CV installatie;
Dit punt is dan wat vervelender en ook energielabel G met gaskachels. Kan je wel eenvoudig gasloos gaan zullen we maar denken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:32

Sharky

Skamn Dippy!

hfolkers schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:54:
10 "Schat, de schuur is te klein, ik bouw er een stuk aan"
20 GOTO 10

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
Giel schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:18:
[...]

Waarom meteen geen ballen? Kan gewoon hun smaak zijn hè..

Ik vind het erg fraai! Zou idd wat meer kleur toevoegen maar dat is smaak
Geen ballen, omdat er niet gekozen is voor iets anders maar gewoon de heersende algemene kuddemening is gevolgd. Geen ballen omdat het zwart-witfoto's konden zijn als de houten balk er niet was. Het heeft geen pit, alles is gedempt grijs of wit. Het is goed uitgevoerd en mooi gemaakt, maar standaard, zoutloos, slap en zonder enige vorm van karakter.

Ik snap best dat 80% van Nederland dit mooi vindt, maar "wow" is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Kurma schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:56:
[...]

Ziet er inderdaad uit alsof ze hier een interieurontwerper hun gang hebben laten gaan met de opdracht om het van deze tijd te maken, maar niet te gek te doen en het tijdloos te houden. Alles ziet er prima uit, maar heel erg neutraal. Alleen bij de wand bij de eettafel is iets van persoonlijkheid te vinden in de wand met schilderijtjes. Die vind ik dan wel weer leuk gedaan. Maar verder geen enkele persoonlijkheid. Het kan net zo goed een airbnb zijn.

Het interieur is zodanig dat ze 40 jaar oud kunnen zijn, maar ze zouden ook 70 jaar oud kunnen zijn. Wonen ze er met kinderen of zijn die de deur uit, of hebben ze die überhaupt niet? Of wonen er geen mensen en is het alleen voor de verkoop ingericht? Voor de verkoop uiteraard wel handig dat het zo neutraal is, dan kan iedereen zich er thuis voelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

[...]

uh ... ja... OK

Ik vind het een epic huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
hfolkers schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:54:
Grappig. Dit soort knutselwerk heb ik vaker gezien bij jaren '50 sociale huurwoningen. Bij grootschalige renovatie was typisch de eis dat dit soort bouwsels (blijvend) zouden verdwijnen.

Briljant hoe de gelinkte woning door de bewoner met features is uitgebreid, maar dat elementaire renovatie achterwege is gebleven. Schuttingen en schuurtjes zijn daarentegen wel onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Rukapul schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:37:
[...]

Grappig. Dit soort knutselwerk heb ik vaker gezien bij jaren '50 sociale huurwoningen. Bij grootschalige renovatie was typisch de eis dat dit soort bouwsels (blijvend) zouden verdwijnen.

Briljant hoe de gelinkte woning door de bewoner met features is uitgebreid, maar dat elementaire renovatie achterwege is gebleven. Schuttingen en schuurtjes zijn daarentegen wel onderhouden.
Ik had dat in mijn huidige huis ook.
Hokje eraan, nog een hokje eraan, daar een overkapping langs, daarna een overkapping erachter, weet je wat? we maken de overkapping dicht. zo... nu is het 'binnen'
Voor 4500W aan radiatoren erin. :F

Wel een typisch jaren 80 issue volgens mij. Zie dat bij meer huizen, van vrienden ook. Elke aanbouw past eigenlijk niet, veelal niveauverschil, ander bouwmateriaal etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:50

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/172/276/224_1080.jpg

voor als de postbode wat bijziend wordt.

https://www.funda.nl/koop/doorn/huis-42043165-pittesteeg-4/

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Kurma schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:11:
[...]
De mens vindt mooi wat ze gezegd wordt wat mooi is.

Je zou kunnen discussiëren of het dan nog 'smaak' is.
Want eerlijk is eerlijk, als de overgrote meerderheid van de meute voor hetzelfde kiest, dan is dat waarschijnlijk geen eigen smaak, maar de standaard trend volgen. Of eerder een soort geëvolueerde/gedicteerde 'volkssmaak' ipv individuele smaak?

Want ik kan me niet voorstellen dat als je een miljoen Nederlanders blanco, zonder voorkennis en afgezonderd een interieur laat ontwerpen, dat 80% met exact hetzelfde ontwerp komt. Kortom: volggedrag.

Kom maar op met de "over smaak valt niet te twisten" comments :+
Maar maak er dan aub "over volggedrag valt niet te twisten" van, wel zo eerlijk.

Hoe vaak gaan we namelijk nog in dit topic de wisselwerking zien van: "Hey, VT Wonen bingo!" vs. "Ja, dat is smaak".
(of "Taatsdeur" vs "Nee, stalen deur met normaal scharnier")

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Twhomp schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:31:
[...]

Want eerlijk is eerlijk, als de overgrote meerderheid van de meute voor hetzelfde kiest, dan is dat waarschijnlijk geen eigen smaak, maar de standaard trend volgen. Of eerder een soort geëvolueerde/gedicteerde 'volkssmaak' ipv individuele smaak?

Want ik kan me niet voorstellen dat als je een miljoen Nederlanders blanco, zonder voorkennis en afgezonderd een interieur laat ontwerpen, dat 80% met exact hetzelfde ontwerp komt. Kortom: volggedrag.

Maar maak er dan aub "over volggedrag valt niet te twisten" van, wel zo eerlijk.

Hoe vaak gaan we namelijk nog in dit topic de wisselwerking zien van: "Hey, VT Wonen bingo!" vs. "Ja, dat is smaak".
Zoals het iedereens unieke smaak en keuze is om komende winter een 'vul hier kleur in' kerstboom thema te hebben.

En dan maar vergeten dat die trendkleur 2 jaar geleden bedacht is, om op tijd al die ballen en versiersels te laten produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

jeroenkb schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Zoals het iedereens unieke smaak en keuze is om komende winter een 'vul hier kleur in' kerstboom thema te hebben.

En dan maar vergeten dat die trendkleur 2 jaar geleden bedacht is, om op tijd al die ballen en versiersels te laten produceren.
Meestal komt het dan eerst bij een familie in een goedlopende soap, en dan vind iedereen dat opeens een mooie kleur.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Twhomp schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:31:
[...]

Iemands smaak hoeft niet origineel te zijn. Of je vindt iets mooi of niet. Dat is ongeacht of het van jezelf en/of uniek is. En een ander mag dat op zijn-haar beurt weer lelijk vinden. Het is nogal hautain om andermans voorkeuren op het gebied van architectuur en inrichting als 'geen smaak' te bestempelen.

Over smaak valt overigens juist heel wel te twisten: zie deze draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Roenie schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:48:
[...]
Dat is ongeacht of het van jezelf en/of uniek is.
Dat is nou exact mijn punt. In dit topic borrelt vaak naar boven dat we huizen bashen omdat ze niet uniek of juist wel uniek zijn. En het tegenargument is dan altijd smaak.
Of in een schemaatje:
Huis/element uniek? Lelijk. Nee mooi. Oja, smaak.
Huis/element uniek? Mooi. Nee lelijk. Oja, smaak.
Huis/element standaard? Lelijk. Nee mooi. Oja, smaak.
Huis/element standaard? Mooi. Nee lelijk. Oja, smaak.
Over smaak valt overigens juist heel wel te twisten: zie deze draad.
Dat is mijn punt niet, en verder eens natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:03
[Afbeelding]

Die veranda O+

Echt een prachtig huis :9~

Wel wat anders dan die Almere chique villa's die je weleens voorbij ziet komen. :P

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Twhomp schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:58:
[...]

Dat is nou exact mijn punt. In dit topic borrelt vaak naar boven dat we huizen bashen omdat ze niet uniek of juist wel uniek zijn. En het tegenargument is dan altijd smaak.
Of in een schemaatje:
Huis/element uniek? Lelijk. Nee mooi. Oja, smaak.
Huis/element uniek? Mooi. Nee lelijk. Oja, smaak.
Huis/element standaard? Lelijk. Nee mooi. Oja, smaak.
Huis/element standaard? Mooi. Nee lelijk. Oja, smaak.

[...]

Dat is mijn punt niet, en verder eens natuurlijk.
offtopic:
Volgens mij gaat het niet zo over of het wel of niet uniek is en of iemand het mooi of lelijk vindt. Het gaat er in dit geval meer om dat niet iedereen het begrijpt dat iemand helemaal lyrisch wordt over een een nogal 'neutraal' interieur. Bij een 'fantastische' woning verwacht ik ook een bijzonder interieur. En daar is hier niet echt sprake van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:09
[...]

VTwonen bingo? Omdat er stalen deuren in zitten en ergens een laddertje in de slaapkamer staat (waar de kleren voor de foto even van af gehaald zijn)? Dit is gewoon een strak en goed gestylet huis met tenminste wél echte stalen maatwerkdeuren ipv die houten nep deuren met standaard fabrieksmaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
Kurma schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:11:
[...]

Geen ballen, omdat er niet gekozen is voor iets anders maar gewoon de heersende algemene kuddemening is gevolgd. Geen ballen omdat het zwart-witfoto's konden zijn als de houten balk er niet was. Het heeft geen pit, alles is gedempt grijs of wit. Het is goed uitgevoerd en mooi gemaakt, maar standaard, zoutloos, slap en zonder enige vorm van karakter.

Ik ben echt zeer benieuwd naar jouw interieur nu om eerlijk te zijn.

Verder denk ik dat juist alle VT wonen interieurs juist gebaseerd zijn op dit soort "luxere" huizen.

[ Voor 7% gewijzigd door emot op 05-05-2023 14:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 12:08

eagle00789

Est. November 2005

Mooie moderne woning (mijn mening)
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/173/776/660_1440.jpg
Maar wel een beetje een oude badkamer
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/173/776/691_1440.jpg
https://www.funda.nl/koop...42189156-caumerstraat-80/

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/173/776/687_2160.jpg
Aargh, mijn OCD. Waarom?

[ Voor 109% gewijzigd door Twhomp op 05-05-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
emot schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:56:
Ik ben echt zeer benieuwd naar jouw interieur nu om eerlijk te zijn.
...
Staat niet te koop, off-topic dus.

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Dakkapel zit ook niet in het midden
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/173/776/660_2160.jpg

Mat ligt niet in het midden voor de deur
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/173/776/654_2160.jpg

Achterplaat en afzuigkap zitten niet precies boven kookplaat
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/173/776/685_2160.jpg

Succes!

This too shall pass

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 20:28

Wok

Dakloos...

@Sharky Lul! 😂

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 12:08

eagle00789

Est. November 2005

Sharky schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:27:
[...]

[Afbeelding]
toch wel hoor. zie deze foto van boven.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/173/776/702_1440.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

eagle00789 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:39:
[...]

toch wel hoor. zie deze foto van boven.
[Afbeelding]
Dakkapel aan de voorzijde bedoel ik he.

Letterlijk onleefbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynLeC8a44DpfVv5K-Np8AvSKUWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1RLCFdJPSjXQhHnXyGd8vKr.jpg?f=fotoalbum_large

This too shall pass

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Sharky schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:27:
[...]

[Afbeelding]

Mat ligt niet in het midden voor de deur
[Afbeelding]

Achterplaat en afzuigkap zitten niet precies boven kookplaat
[Afbeelding]

Succes!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7AY-5yovsBtDMUh6SugqnB4To8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCUUF4jjENltociuCEywT9PE.jpg?f=fotoalbum_large
Openslaande deuren beneden en boven netjes "bijna" midden ten opzichte van het balkon ;)

Het lijkt wel een bewust thema

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
Iemand had het over smaak? Onderstaande is niet mijn smaak in ieder geval maar absoluut kudo's voor het volledig doorvoeren. De stijl breekt nergens echt.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/174/277/175_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/174/277/176_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/174/277/186_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/174/277/193_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/174/277/241_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...2191989-wanninksakker-12/

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emot
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:14:
[...]

Ziet er inderdaad uit alsof ze hier een interieurontwerper hun gang hebben laten gaan met de opdracht om het van deze tijd te maken, maar niet te gek te doen en het tijdloos te houden. Alles ziet er prima uit, maar heel erg neutraal. Alleen bij de wand bij de eettafel is iets van persoonlijkheid te vinden in de wand met schilderijtjes. Die vind ik dan wel weer leuk gedaan. Maar verder geen enkele persoonlijkheid. Het kan net zo goed een airbnb zijn.

Het interieur is zodanig dat ze 40 jaar oud kunnen zijn, maar ze zouden ook 70 jaar oud kunnen zijn. Wonen ze er met kinderen of zijn die de deur uit, of hebben ze die überhaupt niet? Of wonen er geen mensen en is het alleen voor de verkoop ingericht? Voor de verkoop uiteraard wel handig dat het zo neutraal is, dan kan iedereen zich er thuis voelen.
@Kurma @leto001

Dan vergelijk dat huis uit Wassenaar eens met dit huis / interieur:
https://www.funda.nl/koop...-88569257-baarloseweg-49/

Want daar vind ik jullie commentaar dan weer wel bij passen. Dit oogt vooral goedkoop, zeker ten opzichte van de vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
En met dit object is niks mis verder, maar als je een HDR foto maakt... ja dan.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/172/069/885_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...ment-42048970-welle-23-c/

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 05-05-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:31
ik vond bij dat huis in Kerkrade vooral de radiator op de plee wel een uniek model.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

VeertienKaVier schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:49:
[...]

En bijzondere tegels:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Volgens mij zie hier behang bestaande uit een motief van bakstenen. Wat denken jullie?
Het duidelijk dat de vorige bewoner aan het huis zelf alleen het hoognodige heeft gedaan.
Ik zie geen lekkages of loslatend behang etc.
De tweede keuken in de berging ziet wel wat slechter uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mjmLQQB4o8UvP7a7cRJ1PBatsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bXRjc9QpVx8es0K1rx05K9H.jpg?f=fotoalbum_large

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
MedionAkoya schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:46:
[...]

Volgens mij zie hier behang bestaande uit een motief van bakstenen. Wat denken jullie?

[Afbeelding]
Dat ze wel héle speciale afgeronde binnenhoek-bakstenen hebben gebruikt :+ of inderdaad, dat het een behangetje is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 08:21

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

emot schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:24:
[...]

@Kurma @leto001

Want daar vind ik jullie commentaar dan weer wel bij passen. Dit oogt vooral goedkoop, zeker ten opzichte van de vraagprijs.
Buiten elk familielid een eigen overkapping om onder te chillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
emot schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:24:
[...]

@Kurma @leto001

Het gastenverblijf vind ik een beetje een vergelijkbare neutrale uitstraling hebben.

De woning zelf ziet er in elk geval uit alsof er geleefd wordt. En daarnaast ziet het er een beetje uit alsof het een aantal jaar geleden ingericht is met de standaard uitstraling van dat moment. Anders gezegd, ik denk dat die andere woning over tien jaar een vergelijkbare uitstraling heeft als wat deze woning nu heeft.

(Overigens ben ik allergisch voor plavuizen, dus zo'n woning is totaal niets voor mij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:43
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:04:
[...]

[Afbeelding]
Openslaande deuren beneden en boven netjes "bijna" midden ten opzichte van het balkon ;)

Het lijkt wel een bewust thema
En dan heb je het nog niet gehad over de rolluiken bij de openslaande deuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-09 15:08
Jasphur schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:28:

[Afbeelding]

Mooie gang in dit huis

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/172/069/909_1440.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurma
Zie ik daar een deur die aan de buitenkant te vergrendelen is? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20
eagle00789 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:03:
[Afbeelding]
Maar wel een beetje een oude badkamer
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...42189156-caumerstraat-80/
Die gordijnen op zolder zullen ook wel eens een andere functie hebben gehad. :7

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Voor wanneer je op een woonboot wilt wonen, maar het niet zo hebt op water is dit een perfecte oplossing! 8)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26

timovd

Voorsprong door techniek

Ik vermoed dat dit bergingen op zolder zijn voor de verschillende appartementen.

Wat een enorm hoge prijs trouwens!

[ Voor 7% gewijzigd door timovd op 05-05-2023 20:14 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:52
eagle00789 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:03:
Als zo zie lijkt ie al 3 jaar voor diverse prijzen aangeboden, of daarbij tussendoor ook verkocht en nu weer te koop? Lijkt erg goedkoop voor wat je krijgt, maar ja niet iedereen wil naar kerkrade. De makelaar heeft het over HR+++ glas, zou er echt 3 dubbel inzitten? Bij isolatie gaat het over HR glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
sig69 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 03:25:
[...]

Barbaar! Zo mooi.Tuurlijk moet het duurzamer worden maar dat kan prima zonder de charme er vanaf te halen en er een vt woning van te maken.
Ben bang dat je bijvoorbeeld de mooie plafonds niet kunt behouden als aan de binnenkant 20cm isolatie en afwerking op de muren komt.
Is het niet juist barbaars richting onze kinderen om na te laten bij een grondige renovatie na te laten een huis nul op de meter te maken en heel veel co2 te blijven uitstoten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

timovd schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:13:
[...]

Ik vermoed dat dit bergingen op zolder zijn voor de verschillende appartementen.

Wat een enorm hoge prijs trouwens!
Inderdaad, het is duur. Misschien te duur voor een appartement uit 1963.

Je krijgt
- een appartement
- berging op zolder
- berging op begane vloer
- een garage.

Trein?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 23:39
nokiaan958GB schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 22:49:
[...]

Is het niet juist barbaars richting onze kinderen om na te laten bij een grondige renovatie na te laten een huis nul op de meter te maken en heel veel co2 te blijven uitstoten ?
Nee, want 0 op de meter is voor veel huizen gewoon niet haalbaar. En een mooi klassiek gebouw mag wat mij betreft gewoon gerenoveerd worden, uiteraard met mede als doel om het energieverbruik omlaag te brengen, maar mėt instandhouding van de mooie oude delen. We kunnen ook allemaal in klimaatneutrale kubussen gaan wonen, maar het zou toch barbaars zijn als je kinderen dit soort huizen niet meer zouden kunnen zien?

Sorry, beetje geforceerd. Leuk woord, barbaar :)

[ Voor 16% gewijzigd door sig69 op 06-05-2023 00:54 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:53

Cr3ator

1 bar is geen bar

Als ik dan toch een (en een kwart) miljoen zou moeten uitgeven aan een woning... O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRbyCF-Oefo66IpMF5Bb7JW4X8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KOfO71aRCR1TTFobo1aZ6wu1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cd7VYM811AHV-38lTZX3FpoqNBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7OgeIKGDkWYZLbwujcelHE0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Cr3ator op 06-05-2023 01:05 ]

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MedionAkoya schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 23:32:
[...]

Inderdaad, het is duur. Misschien te duur voor een appartement uit 1963.

Je krijgt
- een appartement
- berging op zolder
- berging op begane vloer
- een garage.
En dat uitzicht over de Waal.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rubbergrover1
downtime schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 02:18:
[...]

En dat uitzicht over de Waal.
In Deventer???

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Oeps. Geen idee waarom ik dacht dat het in Nijmegen was 8)7

Maar de IJssel is ook mooi :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
Hier een kast van een huis (eigenlijk 3 vleugels om een binnenplaats).
Kan er niet echt de vinger op leggen maar de inrichting spreekt mij gewoon niet aan (en is geen standaard VT wonen).

https://www.funda.nl/koop...huis-88558980-ijweg-1734/
(Link aangepast)

En met een makelaars filmpje, maar deze keer wel met privé vliegtuig en Rolls Royce :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Rudi01 op 07-05-2023 09:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Rudi01 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 01:02:
Kan er niet echt de vinger op leggen maar de inrichting spreekt mij gewoon niet aan (en is geen standaard VT wonen).

En met een makelaars filmpje, maar deze keer wel met privé vliegtuig en Rolls Royce :-)
Jouw link werkt niet. Deze wel: https://www.funda.nl/koop...huis-88558980-ijweg-1734/

Ik kan trouwens ook niet warm of koud van dit pand worden. Het heeft iets hotelachtigs en een vleugje Amerikaans.

[ Voor 9% gewijzigd door downtime op 07-05-2023 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:28:

[Afbeelding]

Op beide balkons een airco buitenunit. Gezellig in de herrie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:02

(Link aangepast)

Het hele plaatje doet erg 00’s aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:12
Tralapo schreef op zondag 7 mei 2023 @ 08:53:
[...]

Op beide balkons een airco buitenunit. Gezellig in de herrie.
Zolang dat je eigen airco is, zet je m toch even uit als je buiten zit?

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
downtime schreef op zondag 7 mei 2023 @ 01:13:
[...]

Jouw link werkt niet. Deze wel: https://www.funda.nl/koop...huis-88558980-ijweg-1734/

Ik kan trouwens ook niet warm of koud van dit pand worden. Het heeft iets hotelachtigs en een vleugje Amerikaans.
Tja...
Bouwstijl niet consequent, ronde ramen met vierkanten delen erin... Geschilderde bakstenen en stucwerk boven/door elkaar, grijze bouwblokken en baksteen op verschillende plaatsen. Te lage plafonds in verhouding tot de ruimtes. Vierkante ramen, ronde ramen, vertikale ramen (belijning van huis is horizontaal). Stakke stijl qua bouw (geprobeerd) en dan klassieke stijlen in dakgoot en o.a. klassiek luiken en nog veeeeel meer stijlen door elkaar.
Het is alsof iemand door europa rondliep en een aantal stijlen van verschillende landen en periodes aanwees en zei: doe maar van alles wat.

Qua interieur overigens eenzelfde mix. Een mix van jaren 90 Leolux design meubelen, met een beetje kitsch/Veerkamp stijl witleren banken en glazen tafels. Tevens een vleugje Art her en der. (Te) veel glimmende oppervlaktes. Moderne stalen tafels en modernere houten stoelen en plantenbakken... Pompeuze entree en overal matige kwaliteit kunstof kozijnen. (net te dik, overal naden en verkleuring) En dan is het ook nog steriel door stenen vloer, stenen muur en stenen plafond. Alles wit en alles met harde materialen zonder daar voldoende zachtere materialen tegenover te plaatsen...

Tja... je kunt het leuk vinden ;)

/einde analyse... :*)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 10:36

(Link aangepast)

Kwam me al bekend voor. Zeker met het verhaal over de beveiliging.
En inderdaad!
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63532656

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:35
Wat is er aan de hand met het dak van deze woning? Of speelt hier het effect van een groothoeklens ook nog mee waardoor het nog schever lijkt? :o

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/569/352_1080.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/569/345_1080.jpg

Zo valt het weer mee:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/569/383_1080.jpg

Hier dus:
https://www.funda.nl/koop...ksittarderweg-176/#foto-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49

(Link aangepast)

Die stijl is toch redelijk makkelijk te omschrijven ? Wansmaak :+

Oh, en er staan 90 foto's en een gelikt filmpje met een Rolls en een privevliegtuig, maar de makelaar is wel vergeten om de hoogspanningslijn waar het uitzicht op heeft op de foto te zetten...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTMachine
  • Laatst online: 19:30
CrystalViriS schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:18:
Wat is er aan de hand met het dak van deze woning? Of speelt hier het effect van een groothoeklens ook nog mee waardoor het nog schever lijkt? :o

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo valt het weer mee:
[Afbeelding]

Hier dus:
De voorkant is gewoon "scheef", hele interessante keuze om dit zo te bouwen (in 1930?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:30
[Afbeelding]
Op de plattegrond kun je zien dat de voorgevel niet haaks op de zijgevels staat. Als je dan een horizontale dakgoot wilt (en een nok haaks op de zijgevels), krijg je zo'n dak.
Wordt wel een uitdaging met zonnepanelen trouwens....

[ Voor 4% gewijzigd door Andrehj op 08-05-2023 12:33 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Andrehj schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:34:
[...]Wordt wel een uitdaging met zonnepanelen trouwens....
Nou, er bestaan ook nog zoiets als dakpannen met geïntegreerde zonnecellen. Daarmee is zo'n dak wel vol te leggen hoor.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo valt het weer mee:
[Afbeelding]

Hier dus:
Ooit is er flinke ruzie geweest met de buren. Zo erg dat de buren hun deel van de twee onder één kap hebben gesloopt en wat anders hebben gebouwd. :+

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:30
Yaksa schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:56:
Nou, er bestaan ook nog zoiets als dakpannen met geïntegreerde zonnecellen. Daarmee is zo'n dak wel vol te leggen hoor.
offtopic:
Wel eens een offerte daarvan opgevraagd? Ikke wel. En toen wist ik direct waarom je die dakpannen nooit ziet... En dat ging dan alleen nog maar over de materialen. Vanwege het enorme aantal zijn de installatiekosten ook nog eens veel hoger dan bij normale PV-panelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Andrehj op 07-05-2023 17:24 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Andrehj schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:23:
[...]
offtopic:
Wel eens een offerte daarvan opgevraagd? Ikke wel. En toen wist ik direct waarom je die dakpannen nooit ziet... En dat ging dan alleen nog maar over de materialen. Vanwege het enorme aantal zijn de installatiekosten ook nog eens veel hoger dan bij normale PV-panelen.
offtopic:
Maar je kunt wel je hele dak er mee vol leggen, iets wat met panelen bijna nooit lukt. En tevens is het ook de dakbedekking, ook iets om aan te denken wanneer je de dakpannen moet vervangen. Plus dat het vaak een oplossing is voor (monument)daken waar 'normale' panelen niet zijn toegestaan.
Uit jouw reactie maak ik op dat je panelen genomen hebt om er aan te verdienen. Er zijn ook mensen die oplossingen zoeken om de wereld te verbeteren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Oekiejoekie schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:22:
[...]

Die stijl is toch redelijk makkelijk te omschrijven ? Wansmaak :+

Oh, en er staan 90 foto's en een gelikt filmpje met een Rolls en een privevliegtuig, maar de makelaar is wel vergeten om de hoogspanningslijn waar het uitzicht op heeft op de foto te zetten...
je HOEFT je geld niet op te maken he 8)7

Het is idd too much of everything...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• herremolog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:44
paQ schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:18:
[...]

je HOEFT je geld niet op te maken he 8)7

Het is idd too much of everything...
Er schijnt een gedachte achter het geheel (on) samenhangende te zitten aldus de eigenaar:

[ Voor 0% gewijzigd door herremolog op 07-05-2023 20:56 . Reden: grammatica ]

I support anyone's right to be who they want to be. My question is: to what extent do I have to participate in your self-image? -Dave Chapelle-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

herremolog schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:54:
[...]

Er schijnt een gedachte achter het geheel (on) samenhangende te zitten aldus de eigenaar:
NASCHRIFT: waar we 'een 7-cijferig bedrag' schreven, werd natuurlijk 'een 8-cijferig bedrag' of 'een bedrag met 6 nullen' bedoeld.
8)7

't Is ook niet mijn stijl.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Een opmerkelijk pauperpaleisje
https://www.funda.nl/koop...-42106862-barthstraat-10/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDwsdiqA8ZF_uTgokcyuCmdIQWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WAbhvrhkI07xjBbbeuxrVZy.jpg?f=fotoalbum_large
Meer dan 300 m2 woonoppervlak voor slechts iets meer dan 6 ton, aan de rand van de stad Groningen en bouwjaar volgens de advertentie 2011. Maar moet nog worden afgemaakt. Daar zit vast een smeuïg verhaal achter.

Ik kom met Google niet verder dan een rechterlijke uitspraak van een paar jaar geleden, waarbij het zwart geld van kapperszaken (en iets met hennep?) gebruikt wordt voor de bouw van een woning in deze straat.
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBNNE:2014:5614

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 13:04

Fiets

A.K.A. Bambi

Rubbergrover1 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:19:
[Afbeelding]
Meer dan 300 m2 woonoppervlak voor slechts iets meer dan 6 ton, aan de rand van de stad Groningen en bouwjaar volgens de advertentie 2011. Maar moet nog worden afgemaakt. Daar zit vast een smeuïg verhaal achter.

Ik kom met Google niet verder dan een rechterlijke uitspraak van een paar jaar geleden, waarbij het zwart geld van kapperszaken (en iets met hennep?) gebruikt wordt voor de bouw van een woning in deze straat.
De streetview doet ook niet zo veel :-P

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

oh wow :/
het is iig een..... 'niet-Nederlands' smaakpalet zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
De afwerking van de siermuren en de kunststof kozijnen! ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

Jasphur schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:42:
De afwerking van de siermuren en de kunststof kozijnen! ;(
313m2 en een klein eenvoudig keukentje, en nog een extra piepklein keukentje waar je nieteens achter het fornuis kunt staan :?
Ik snap geen reet van deze vage indeling.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:07

CaDje

Framedrops for life

kleijn1985 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:45:
[...]

Het hele plaatje doet erg 00’s aan
Of het zijn oude foto's, of ze kijken er nog steeds graag naar TMF (voor zover dat nog bestaat....)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/174/443/663_1440.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rubbergrover1 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:19:
[Afbeelding]

Als je dan toch een villa in Groningen koopt wil je toch wel minimaal 1000-1500m2 kavel ?!

Dit is een randstad kavel.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
paQ schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:47:
[...]

313m2 en een klein eenvoudig keukentje, en nog een extra piepklein keukentje waar je nieteens achter het fornuis kunt staan :?
Ik snap geen reet van deze vage indeling.
Ik denk dat het idee was om hier de keuken te plaatsen:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/174/486/869_720.jpg

Ik krijg haast het gevoel dat de andere keuken(tje)s erin geplaatst zijn ten behoeve van (al dan niet legale) tijdelijke bewoning van (een deel van) het pand.

Dat gezegd hebbende, ben ik het met je eens dat de indeling over het algemeen bijzonder vaag is. Bijna alle ruimtes hebben rare hoeken, en er zijn plekken waar ik absoluut niet van begrijp hoe je die zou willen gebruiken, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/174/486/882_720.jpg
Pagina: 1 ... 34 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.