Toon posts:

Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Praktische badkamer voor diegenen die weinig tijd hebben in de ochtend

link

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:00
Patox schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:13:
[...]

Speculeren maar misschien heeft het met de wijk te maken..
pauldaytona schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:42:
[...]

Of omdat 83 m2 toch wel weinig is.
Beide - het is een klein huisje voor een hoop geld in een minder gewilde Haarlemse buurt.

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:32

ThePsycho

Biertje?

martyw schreef op maandag 23 januari 2023 @ 00:24:
[...]

[...]

Beide - het is een klein huisje voor een hoop geld in een minder gewilde Haarlemse buurt.
Waar kan ik tekenen?

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
D-e-n schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:14:
Volgen jullie het programma "Kopen zonder kijken"? Ik vind het heerlijk slechte tv :)

Deze mensen in mijn woonplaats waren kennelijk toch niet helemaal tevreden.

https://www.funda.nl/koop...22-bisschop-ottostraat-1/

Hetgeen mij stoort aan deze woning is overigens de plaatsing van de keuken tussen woon- en eetgedeelte. Dat lijkt me zo irritant.
Dat vind ik juist wel leuk. Zo kun je zowel de zithoek als de eethoek bij het raam hebben.

Ik erger me meer aan de kleine slaapkamers met schuine plafonds. Ik denk dat dat voor mij te claustrofobisch zou aanvoelen.

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:51
Flipperdeflip, bijna de bingokaart vol! Alleen het onhandig geplaatste kookeiland is vergeten.

(ben ik de enige die dit vreselijke kranen vind? Doen me aan Manneken Pis denken.)

De grote vraag hier is natuurlijk: waar is de kat? Bak en napjes voor de foto weghalen ligt toch voor de hand, als je de rest zo super gestyled op de foto probeert te zetten...

Of is de bak voor het konijn? (en wat maakt dat zwart zo'n dakkapel lomp).

Meer bingomateriaal: https://www.funda.nl/koop...071463-dr-poelsstraat-10/

• Rubbergrover1
  • Nu online
VeertienKaVier schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:08:
Flipperdeflip, bijna de bingokaart vol! Alleen het onhandig geplaatste kookeiland is vergeten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
(ben ik de enige die dit vreselijke kranen vind? Doen me aan Manneken Pis denken.)

De grote vraag hier is natuurlijk: waar is de kat? Bak en napjes voor de foto weghalen ligt toch voor de hand, als je de rest zo super gestyled op de foto probeert te zetten...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zie trouwens niet dat deze recent verkocht is. Dus misschien dat de verkopers er al langere tijd woonden en de woning verkoopklaar hebben gemaakt omdat het allemaal te oud was? Of dat de verbouwing toch een te zware wissel op de relatie gaf?

Met 285k vraagprijs blijft er vermoedelijk trouwens niet veel marge over na de kosten voor de verbouwingen.

• VeertienKaVier
Rubbergrover1 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:16:
[...]

Ik zie trouwens niet dat deze recent verkocht is.
Misschien een erfenis?

• Rubbergrover1
  • Nu online
Bedoel je dat voor of na de flip?

Ik snap het namelijk niet als ze tienduizenden euro's in die woning zouden stoppen alleen voor de verkoop. Terwijl vergelijkbare woningen die niet opgeknapt zijn voor vergelijkbare prijzen weg gaan. Ik kan me dat daarom alleen voorstellen als de bewoner na de verbouwing overleden is. Wat ik dan wel een zeer trieste situatie zou vinden.

Voorbeeld van wat ook te koop staat: https://www.funda.nl/koop...2081001-stationsstraat-7/
Twee straten verderop voor 295k te koop. Duurder, kleiner, minder grond, drukkere weg, slechter energielabel en zaken als keuken en sanitair en de rest van de afwerking zijn meer dan 10 jaar ouder. Als je dan een instapklare woning hebt die op zo ongeveer alle punten beter scoort, en die ook nog voor 10k minder te koop zet, dan vraag ik me af wat er aan de hand is.

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-02 16:29
Kan ook een tacktiek van de Makelaar zijn om een biedersoorlog te ontlokken. Kan me bijna niet voorstellen dat dit huis onder of voor de vraagprijs verkocht gaat worden.

• VeertienKaVier
Rubbergrover1 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:00:
[...]

Bedoel je dat voor of na de flip?
Voor. Kinderen erven de afgebetaalde hut, hebben zelf al een huis en hopen er in opgeknapte toestand meer voor te krijgen. Of dat een investering waard is, geen idee.

Al is een geklapte relatie na een verbouwing zeker ook mogelijk. Het blijft een stresvolle onderneming.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

[Afbeelding]
niet super mooi, maar wel genoeg ruimte om tenminste fatsoenlijk met je handen onder te kunnen, zie zoveel kranen langskomen die er misschien leuk uitzien maar niet handig zijn in gebruik....

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:21

Bezulba

Formerly known as Eendje

Leipo schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:27:
[...]

niet super mooi, maar wel genoeg ruimte om tenminste fatsoenlijk met je handen onder te kunnen, zie zoveel kranen langskomen die er misschien leuk uitzien maar niet handig zijn in gebruik....
Ik zie vooral practische voordelen. Geen zeep/water/zooi die achter de kraan blijft hangen bij een traditionele kraan. Hij spuit tenminste lekker ver de bak in, ipv dat ik mijn handen door de achterwand heen moet duwen om een beetje water op te vangen.

Smaak is subjectief, maar ik zou echt nooit functionaliteit inleveren om iets mooier te laten zijn.

blup

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:59
sja ik vind het nieteens een vervelend huis ofzo. :S
Valt bij zat mensen in de smaak zoals het nu is.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-02 21:52
paQ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:31:
Blijkbaar wel inderdaad:
WEGENS OVERWELDIGENDE BELANGSTELLING ZIJN WE REEDS GESTART MET DE RESERVELIJST EN WORDEN VOOR DEZE WONING GEEN AFSPRAKEN MEER GEPLAND.
Ik vermoed net als @sebastiaan89 dat het gaat om een lokkertje met als doel om in een dalende markt toch nog een soort run te realiseren.

• paQ
zou raar opkijken als het voor minder dan 315 weg gaat..

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:29
paQ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:31:
Ik stoor mij dan wel aan die brakke afwerking van die overkapping :/

K to the KillaZ

• paQ
KillaZ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:45:
[...]

Ik stoor mij dan wel aan die brakke afwerking van die overkapping :/
mja, met name dat het booiboord hoger is dan de twee aangrenzende delen :+
Maar goed. Een plaatje is er zo tegenaan geschroefd.

• Rubbergrover1
  • Nu online
Leipo schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:27:
[...]

Kleine tip: kies voor een keukenkraan in plaats van voor een wastafelkraan. Keukenkranen bieden vaak veel meer ruimte, zodat je de wastafel wel fatsoenlijk kunt gebruiken.

• VeertienKaVier
Rubbergrover1 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:51:
[...]

Kleine tip: kies voor een keukenkraan in plaats van voor een wastafelkraan.
Kan uit ervaring melden dat dit heel goed werkt.

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Bezulba schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:29:
[...]

Ik zie vooral practische voordelen. Geen zeep/water/zooi die achter de kraan blijft hangen bij een traditionele kraan. Hij spuit tenminste lekker ver de bak in, ipv dat ik mijn handen door de achterwand heen moet duwen om een beetje water op te vangen.

Smaak is subjectief, maar ik zou echt nooit functionaliteit inleveren om iets mooier te laten zijn.
De praktische voordelen worden vaak vergeten om het maar mooi te laten zijn...

• thunder8
  • Laatst online: 11:12

thunder8

Het gedonder begint weer.

Rubbergrover1 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:51:
[...]

Kleine tip: kies voor een keukenkraan in plaats van voor een wastafelkraan. Keukenkranen bieden vaak veel meer ruimte, zodat je de wastafel wel fatsoenlijk kunt gebruiken.
Onlangs de kranen in huis vervangen in de keuken en de badkamer. In de badkamer nu een badkamerkraan gekocht en gemonteerd, maar ik heb nu al spijt. Keukenkraan is inderdaad veel fijner, omdat die verder in de bak spuit. Voorheen zat er ook een keukenkraan in, maar die was echt op.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Uit de hand gelopen hobby? Ideale woning voor Sheldon Cooper.

https://www.funda.nl/koop...42099828-stelplaats-51-c/

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 20:00
disbehave schreef op maandag 23 januari 2023 @ 00:16:
Praktische badkamer voor diegenen die weinig tijd hebben in de ochtend

[Afbeelding]

link
Wat een rare verdieping, die eerste verdieping. Ook als je naar de plattegrond kijkt. De omschrijving zegt ook "één open ruimte". De hele verdieping is slaapkamer en dan heb je zo'n raar hok als WC en douche en dan dat lelijke aanrecht als "de rest van de badkamer". Had dan 2 kamers gemaakt: badkamer en slaapkamer. Dit ziet er echt achterlijk uit. Hoe ga je douchen? Elke keer die plee en pleepapier zeiknat. Beneden ziet er nog mooi uit. Modern, netjes afgewerkt, maar die eerste verdieping is erg vreemd, vind ik.
disbehave schreef op maandag 23 januari 2023 @ 00:00:
[Afbeelding]

Lekker je schenen en tenen stoten tegen deze praktisch geplaatste trap

link
Scherp gezien! Als dat mijn huis was, had je m'n poot kunnen amputeren zoals ik altijd ren en vlieg door het huis. Had je hem beter de andere kant op kunnen laten draaien. Zeg maar beginnen waar die kast staat tegen de muur.

[Afbeelding]
Glory hole. :+

Is dat nou touchscreen op die spiegel? Gekke shizzle!

[Voor 36% gewijzigd door chim0 op 23-01-2023 11:37]

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-02 23:24

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Best aardig huisje, vind alleen de zwarte kozijnen aan de buitenkant een beetje een triestige look geven. Had ik persoonlijk niet gedaan.

edit: verkeerde quote

[Voor 63% gewijzigd door Blik1984 op 23-01-2023 12:44]

• chim0
Blik1984 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:23:
[...]

Best aardig huisje, vind alleen de zwarte kozijnen aan de buitenkant een beetje een triestige look geven. Had ik persoonlijk niet gedaan.
Je bedoelt dit huis > https://www.funda.nl/koop...071463-dr-poelsstraat-10/

Ik vind zwarte kozijnen prachtig maar alleen op een wit huis (sowieso is zwart/wit altijd mooi vind ik). Op deze oranje steentjes lijkt het net of het verbrand is.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-02 23:24
chim0 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:58:
[...]

Je bedoelt dit huis > https://www.funda.nl/koop...071463-dr-poelsstraat-10/

Ik vind zwarte kozijnen prachtig maar alleen op een wit huis (sowieso is zwart/wit altijd mooi vind ik). Op deze oranje steentjes lijkt het net of het verbrand is.
verkeerde quote aangeklikt :+

• paQ
bwoah... als je hier door heen kunt kijken (en het budget hebt) moet je hier toch wel een mooi plekje van kunnen maken zeg.
Mooi groot perceel ook. Oprit met achterom. (kun je prima met de bulldozer achter komen :+ )

https://www.funda.nl/koop...8448113-moorveldsberg-61/

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:58

Mrlten

Premium Deluxe Plus

paQ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:52:
bwoah... als je hier door heen kunt kijken (en het budget hebt) moet je hier toch wel een mooi plekje van kunnen maken zeg.
Mooi groot perceel ook. Oprit met achterom. (kun je prima met de bulldozer achter komen :+ )

Vrouw: "Schat, ik lees hier in de Margriet dat groene daken goed zijn voor de natuur, zoiets wil ik ook"

Man: "Say no more"

• paQ
Dat is zo te zien ooit een uitbouw geweest. Jammer van het hoogteverschil met de rest van de woning, maar ik zou kijken wat er mogelijk is met een constructeur om de ruimtes open te maken en te verbinden met elkaar. En dan de achtergevel 'zo glas mogelijk' te maken. (ten minste 1 van die steunpilaren weg)

edit:
Ik zie net dat het al sinds oktober te koop staat, en al 75k (!) zijn gezakt.

Begrijp alleen de zeer recente "appartement" achtige verbouwing op de zolder niet zo dan.

[Voor 22% gewijzigd door paQ op 23-01-2023 15:19]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-02 15:20

SeatRider

Hips don't lie

Stiekem wel gaaf :+. Die treintjes in de huiskamer passen neem ik aan op de rails in de tuin?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• VeertienKaVier

O, dat is een heel mooie locatie!

Alleen wel enig werk, en in de afgelopen dagen zal het geen pretje zijn geweest om de berg op en af te komen.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:38
Als het trams of bussen waren geweest had die naam van de straat ook erg passend geweest.

Untappd: Louwke80

• chim0
Louwke schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:59:
[...]

Als het trams of bussen waren geweest had die naam van de straat ook erg passend geweest.
Weet niet wat ik aparter vind de treintjesverzameling of de Cola Coca kast met bijbehorende glazen voor verschillende gelegenheden. 8)7

Vraag me altijd af bij dit soort dingen wat als het buiten baggerweer is en het regent en stormt keihard. Hoe ga je dat allemaal goed houden? Zeil eroverheen? Kap eroverheen?

[Voor 27% gewijzigd door chim0 op 23-01-2023 16:35]

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-02 17:53

Met de kavel oppervlakte zit het wel wat vreemd.
In de advertentie staat:
MEERSSEN D 4739 met 1881 m2
Dat nummer is niet terug te vinden maar de aangegeven kavel is slechts 708 m2. Met de kavel daarachter (4159) en de smalle ernaast (4932) kom ik op 1388 m2.

Oh, wacht. 5114 (493 m2) hoort erbij.
1881 m2 it is!

(kadastrale kaart bij de foto's geeft het wel goed aan)

(spuit 11, eerst lezen!!)

[Voor 6% gewijzigd door CvP_tweakers op 23-01-2023 16:41]

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo 10-3, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:36

Alles plat en een cataloguswoning er op?

• mathy_
  • Laatst online: 08:32
VeertienKaVier schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:50:
[...]

O, dat is een heel mooie locatie!

Alleen wel enig werk, en in de afgelopen dagen zal het geen pretje zijn geweest om de berg op en af te komen.
Hoe druk is dat vliegveld er naast?

• yay
  • Laatst online: 09:36
mathy_ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:56:
[...]

Valt mee, en je zit niet in de aanvliegroute en vertrekroute.

• VeertienKaVier
mathy_ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:56:
[...]

in vergelijking met Schiphol stelt het natuurlijk geen ruk voor, soms vliegen wel de pannen van het dak, maar dat is niet daar (ik vind het feit dat het een bodemloze put is waar de provincie maar geld in blijft pompen eerlijk gezegd irritanter dan de herrie). Misschien hoor je Chemelot fakkelen? Dat geluid draagt erg ver.

Ik gok dat je op zondag meer herrie hoort van brullende wielrenners, maar ja, dat heb je hier overal.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

yay schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:58:
[...]

Maar wel voornamelijk vracht, dus de oudste herrie bakken die nog mogen vliegen, vliegen op Maastricht.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:08
Dit pand in Duitsland valt nogal tegen qua afwerking:

https://www.funda.nl/koop...41234562-hauptstrasse-18/

De buitenruimte:

• VeertienKaVier
Ligt wel handig tussen de wijngaarden, want hiervan grijp je toch spontaan naar de fles.

• paQ
VeertienKaVier schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:42:
[...]

Ligt wel handig tussen de wijngaarden, want hiervan grijp je toch spontaan naar de fles.
en je kan DOOM3D spelen in de kelder :P

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-02 22:29
Een huis met veel grond en daarop was een dierentuin gevestigd. Het is bedrijfsterrein. en geen bestemming wonen, hoewel dat sinds 1960 al wel zo is. Bestemming wijzigen, huis en opstallen slopen en midden op het terrein een ruim huis zetten?

https://www.funda.nl/koop/klimmen/huis-88098228-barrier-91

Het huis kan je gerust slopen

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Die zou die scheef hangende treinen alleen direct perfect horizontaal hangen... O-)

Wel gaaf hoor verder! _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:56
pauldaytona schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:24:
Een huis met veel grond en daarop was een dierentuin gevestigd. Het is bedrijfsterrein. en geen bestemming wonen, hoewel dat sinds 1960 al wel zo is. Bestemming wijzigen, huis en opstallen slopen en midden op het terrein een ruim huis zetten?

https://www.funda.nl/koop/klimmen/huis-88098228-barrier-91

[Afbeelding]

Het huis kan je gerust slopen

[Afbeelding]
O die is heel lang geleden hier ook al eens tevoorschijn gekomen!

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• paQ
yay schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:58:
[...]

Ik hoor nog veel vaker de Belgische gevechtsvliegtuigen langs de maas scheren (voor mijn gevoel dan)
Paar dagen per maand op rij meestal. In de avonduren.
Van Vliegveld Maastricht Airpot heb je amper last. Af en toe wat sportvliegtuigjes die over komen snorren. En zo nu en dan een vrachtjumbo.

• chim0
No Hands schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:42:
[...]

O die is heel lang geleden hier ook al eens tevoorschijn gekomen!
Yup > Blaze85 in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3"

@paQ Toch ook wel wat commerciële vluchten aan dit schema te zien > https://www.maa.nl/vluchten/vluchtschema/

[Voor 16% gewijzigd door chim0 op 23-01-2023 18:59]

• paQ
vast wel

In gemeente Stein nagenoeg onzicht-/hoorbaar

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Die vliegenmepper aan de muur ook echt. Haha geweldig.

• Rubbergrover1
  • Nu online

Die keukenkastjes vind ik eerlijk gezegd wel erg gaaf.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Is dit nou wat die hipsters bedoelen met een groen dak...?

De rest, best leuk huis verder:
https://www.funda.nl/koop...0203-nassaulaan-4/#foto-1

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik kom voor mijn werk weleens bij een klant die dit schijnbaar thuis heeft… Ik vraag me nu serieus af of dit zijn huis misschien is. :)

• Rubbergrover1
  • Nu online
Fiber schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:21:

[Afbeelding]

Prachtig huis op een geweldige plek. Kan mij niet voorstellen dat deze niet flink overboden gaat worden, want 8 ton lijkt mij niet duur.

De buren stonden recent trouwens ook te koop.
https://www.funda.nl/koop...-42840702-nassaulaan-4-b/

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:55

BazzH

Kei-goed...

chim0 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:20:
[...]

Wat een rare verdieping, die eerste verdieping. Ook als je naar de plattegrond kijkt. De omschrijving zegt ook "één open ruimte". De hele verdieping is slaapkamer en dan heb je zo'n raar hok als WC en douche en dan dat lelijke aanrecht als "de rest van de badkamer". Had dan 2 kamers gemaakt: badkamer en slaapkamer. Dit ziet er echt achterlijk uit. Hoe ga je douchen? Elke keer die plee en pleepapier zeiknat. Beneden ziet er nog mooi uit. Modern, netjes afgewerkt, maar die eerste verdieping is erg vreemd, vind ik.

[...]

Scherp gezien! Als dat mijn huis was, had je m'n poot kunnen amputeren zoals ik altijd ren en vlieg door het huis. Had je hem beter de andere kant op kunnen laten draaien. Zeg maar beginnen waar die kast staat tegen de muur.

[...]

Glory hole. :+

Is dat nou touchscreen op die spiegel? Gekke shizzle!
Nou.... touchscreen.... je kunt hem aan- en uitzetten en de sterkte van de ingebouwde LED verlichting bepalen. Was in 2020 ook al helemaal hip. Onze spiegel (een ronde) heeft dat ook voor de LED verlichting. Die van ons kan ook nog verschillende kleuren (van heel warm naar heel koud licht). Als je in het donker met je hand over de spiegel wrijft, gaat de aan- uit"knop" oplichten (anders kun je hem niet vinden).

Think smart........ Act stupid........

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:21:

[Afbeelding]

Ik zou datnweer zo'n huis op basis van alleen al het uiterlijk nooit kopen.
De kleuren kun je dan nog wel fatsoeneren maar jeetje geen enkele symetrie, onnodige verspringingen/hoogteverschillen en hoe moet een schilder en dakdekker dit huis ooit in goede staat houden ? :X
En ga je zelf je ramen lappen :? >:)

• pauldaytona
nokiaan958GB schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:34:
[...]

De kleuren kun je dan nog wel fatsoeneren maar jeetje geen enkele symetrie, onnodige verspringingen/hoogteverschillen en hoe moet een schilder en dakdekker dit huis ooit in goede staat houden ? :X
Jij bent de verkeerde voor dat huis. Als je dit waardeert, heb je het ervoor over om de extra kosten van onderhoud te dragen.

• pauldaytona
wolly_a schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:29:
[...]

Ik kom voor mijn werk weleens bij een klant die dit schijnbaar thuis heeft… Ik vraag me nu serieus af of dit zijn huis misschien is. :)
Ik dacht zal eens kijken wat zo'n locomtief kost, het zijn wat grotere modellen als ik 50 jaar geleden van Märklin had, dit lijk model 1, en kost tussen de 2,5k en snel 4K voor een locomotief.
https://www.marklin.nl/?t...b_pi1[page]=8#search-form

• pauldaytona
In Spaubeek hebben ze 2,5 huis samengetrokken. Het levert een groot huis en tuin op waar je zo aan voorbij loopt. Het huis is in 2004 verbouwd zodat de huidige vt wonen stijl er nog niet in te vinden is gelukkig.
https://www.funda.nl/koop...s-42901404-dorpstraat-10/

Kijk daar past een kookeiland wel:

De tuin is ruim, het grootste deel zie je niet op deze foto

• VeertienKaVier
pauldaytona schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 0 0:02:
In Spaubeek hebben ze 2,5 huis samengetrokken. Het levert een groot huis en tuin op waar je zo aan voorbij loopt.
Klopt ja, dat zwembad had ik daar dus niet verwacht. Dit zou heel vroeger café Boszicht geweest kunnen zijn.

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:42
Je moet wel van lezen houden... (en bijna 5mln kunnen financieren!)

https://www.funda.nl/koop...0575-hertog-hendriklaan-9

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-02 17:53
Is mooi maar ook al vaker langsgekomen.
Zullen we 'm een eigen topic geven??
:) :)

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo 10-3, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-02 17:39

• Togi
Het huis zou ik nog wel kunnen betalen maar dan zijn mijn centen wel op en is er geen geld meer om die boekenkasten te vullen.
En om nu in een huis te wonen met lege boekenkasten......
_O-

• iRob
  • Laatst online: 07:42
CvP_tweakers schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:57:
[...]

Is mooi maar ook al vaker langsgekomen.
Zullen we 'm een eigen topic geven??
:) :)
Dan volg ik dit topic dus nog niet lang genoeg...

Krijg ik wel een commissie wanneer hij nu verkocht gaat worden aan een Tweaker?
Op hetzelfde niveau liggen een professionele wijnkelder, opslagruimtes en een uitgebreide technische ruimte waarvan iedere IT-specialist zal watertanden.

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 21:43
Ik weet niet of je wel commissie wilt ontvangen van mensen die in een huis met kogelvrij glas wonen... ;)

• tomvdburg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:37
Jannibal23 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:06:
Ik weet niet of je wel commissie wilt ontvangen van mensen die in een huis met kogelvrij glas wonen... ;)
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar mijn glas is ook kogelvrij. Kogelwerend is een ander verhaal :> ;)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

tomvdburg schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:26:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar mijn glas is ook kogelvrij. Kogelwerend is een ander verhaal :> ;)
Ik heb wel eens achter glas gezeten met kogelgaten er in en zelfs dat was kogelvrij :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:52

• Togi
Jolke schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:44:
[...]

Dat gasfornuis is ook wel vet gedaan:

[Afbeelding]
Vraag mij alleen af of het geschikt is om te koken
Mis een afzuigkap, en zon wit aanrechtblad en de chrome deurtjes, ik zou het niet schoon moeten willen houden

• pauldaytona
Togi schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:56:
[...]

Vraag mij alleen af of het geschikt is om te koken
Mis een afzuigkap, en zon wit aanrechtblad en de chrome deurtjes, ik zou het niet schoon moeten willen houden
Lijkt een Corian ofzo blad, na een paar keer eieren bakken is het vet er wel ingetrokken denk ik. We hebben die pitten eerder gezien, leuk om je eigen indeling van pitten te kunnen maken. Maar zonder juiste afzuiging ziet die keuken, als er gekookt wordt niet zo mooi meer uit na een tijdje.

• Kaheem_Said
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:37
nokiaan958GB schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:34:
[...]

Wat grappig, ik denk echt alleen maar wat prachtig. Heb nu ook een huis met allemaal verspringingen, hoogteverschillen en veel lastig bereikbaar houtwerk op 8 meter hoogte. Heb hier zelf nooit over nagedacht dat dit erg is, onderhoud hoort bij een huis.

Ons huis is alleen compleet ongeschikt voor zonnepanelen door al die kleine daakjes, daar heb ik nog geen oplossing voor!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:29:
[...]

Prachtig huis op een geweldige plek. Kan mij niet voorstellen dat deze niet flink overboden gaat worden, want 8 ton lijkt mij niet duur.

De buren stonden recent trouwens ook te koop.
.https://www.funda.nl/koop/groningen/huis-42840702-nassaulaan-4-b/
Valt wel mee denk ik. Het naastgelegen huis heeft wel een half jaar te koop gestaan (die was wel mooier van binnen).

Ze zijn prachtig, maar vermoed wel dat de isolatie en andere verduurzaming een flinke afknapper is.

• Rubbergrover1
  • Nu online
Tralapo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:07:
[...]

Valt wel mee denk ik. Het naastgelegen huis heeft wel een half jaar te koop gestaan (die was wel mooier van binnen).
Vind je? Ik vind nummer 4 juist veel mooier van binnen. Grappig hoe smaken kunnen verschillen.
Ze zijn prachtig, maar vermoed wel dat de isolatie en andere verduurzaming een flinke afknapper is.
Daar zul je inderdaad weinig winst kunnen behalen. Je hebt wel een plat dak waar je bv een warmtepomp op kwijt zou kunnen, maar het energieverbruik zal niet laag zijn.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die tegeltjes hadden mijn ouders ook in de badkamer (in de jaren '70, maar de afwerking was toen al beter :p )

[Voor 3% gewijzigd door Marzman op 24-01-2023 10:29]

/▌

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:33
[...]

[Afbeelding]
dat heet pitt coocking :)
inderdaad een heel vet concept! Ik ken het al een jaartje of 20, dus het gaat al even mee, maar je komt het niet vaak tegen... zal wel een reden hebben ('t is duur)

/me doet van alles: brouwt bier, bakt pizza, rijdt Tesla & Cowboy, maakt elektriciteit

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-Jaap-io schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:30:
[...]

dat heet pitt coocking :)
inderdaad een heel vet concept! Ik ken het al een jaartje of 20, dus het gaat al even mee, maar je komt het niet vaak tegen... zal wel een reden hebben ('t is duur)
En het zal ook wel nadelen hebben (je aanrecht moet er ook tegen kunnen (wordt vies, overkoken etc). Je fornuis vervangen is minder simpel (misschien moet je dan het hele aanrecht vervangen :p

/▌

• chim0
pauldaytona schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:37:
[...]

Jij bent de verkeerde voor dat huis. Als je dit waardeert, heb je het ervoor over om de extra kosten van onderhoud te dragen.
Dat is dan niet te zien want alles is groen aangeslagen. Is er zoveel vocht in dat gebied ofzo? Verder vind ik het ook niet mooi. Soort van huis meets kantoorgebouw.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Die zit tussen de pitten en de wasbak en komt uit het aanrechtblad omhoog.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:55

BazzH

Kei-goed...

Piet91 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:52:
[...]

Klopt, is recirculatie of hij loopt door/onder de vloer. Het heeft wat gekost, dus wie weet hebben ze wel gewoon een afvoer aan laten leggen.

Think smart........ Act stupid........

• Rubbergrover1
  • Nu online
Piet91 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:52:
[...]

Goed gezien, ik moest wel twee keer kijken om te zien dat er wel zo'n afzuiginstallatie is ingebouwd. Dat hebben ze heel netjes afgewerkt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:11:
[...]

Goed gezien, ik moest wel twee keer kijken om te zien dat er wel zo'n afzuiginstallatie is ingebouwd. Dat hebben ze heel netjes afgewerkt.
Ja, dat hebben ze mooi weggewerkt. Die lampen echter, allemaal loze leidingen :+

/▌

• Geronimous
  • Laatst online: 03-02 19:50

Geronimous

Moderator Spielerij
ozzynator schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:14:
[...]

Precies, het hele maankwartier is uit de hoge hoed van een beeldend kunstenaar gehaald, die heel dik was met de toenmalige SP raad. Te groot, te niet afgewerkt, te veel donkere hoeken voor junks waar de politie niet snel kan komen. Groot gedeelte van de kantoren en bedrijfsruimtes staat leeg, want niemand wil er naar toe. De gemeente (hoe toevallig) wilde een groot gedeelte huren, maar besloot toen alsnog om zelf iets te bouwen maar moet er nu schijnbaar toch heen, want contract.

Men claimt dat het inmiddels af is, maar dat is niet te zien.

Er staat ook een hele mooie fontein, inmiddels zit die vol kalk natuurlijk.

[Afbeelding]
En toch is het geslaagd vind ik. Zeker in vegelijking met wat er was. Het gebied en de gebouwen zijn mooi, de aansluiting met de stad een stuk vriendelijker.
Ik vind dat Heerlen goed bezig is ondanks de economie (veel leegstand heb je overal op het moment):
De renovatie van de schouwburg, renovatie glaspaleis, het stationsgebied / maankwartier, het van Grunsvenplein voor de schouwburg, het nieuwe stadskantoor, poppodium de Nieuwe Nor, de vijf pleintjes, renovatie van oude gevels in de binnenstad, de plannen voor de Promenade, Schinkelplantoen, het Thermenmuseum...

https://www.heerlen.nl/ge...grond-heerlen-centrum.pdf

poor Leno ✝︎

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:05
Hoe het ook zij: je kunt niet zeggen dat de bewoner niet spoort. 8)

Ik vind het ook wel grappig om te zien trouwens. Het is in elk geval origineel.

Onderweg naar Tertius

• Get!em
  • Laatst online: 11:08

Get!em

Oh die ja!

Eerste foto vraag je je meteen af wat is dit voor zwart object met een raar dak.

Blijkt dat de buren hetzelfde dak hebben...

Dan ga je er spontaan scheve foto's van maken...., ohnee, dat lijkt alleen maar zo (de kast is rechtop tov de fotorand, en het traphekje ook)

Je valt er steil van achterover

https://www.funda.nl/koop...s-42052440-houtsingel-54/

[Voor 7% gewijzigd door Get!em op 24-01-2023 15:02]

• Rubbergrover1
  • Nu online
Get!em schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:01:
Eerste foto vraag je je meteen af wat is dit voor zwart object met een raar dak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dan ga je er spontaan scheve foto's van maken...., ohnee, dat lijkt alleen maar zo (de kast is rechtop tov de fotorand, en het traphekje ook)
[Afbeelding]

Je valt er steil van achterover
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...s-42052440-houtsingel-54/
Ik vind het best een leuk ontwerp. Alleen die twee kleuren voor de stenen vind ik niet geslaagd. Het ziet er in eerste instantie uit alsof ze flink last hebben van uitbloei, maar blijkbaar is het gewoon de kleur van de gekozen stenen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:11:
[...]

Ik vind het best een leuk ontwerp. Alleen die twee kleuren voor de stenen vind ik niet geslaagd. Het ziet er in eerste instantie uit alsof ze flink last hebben van uitbloei, maar blijkbaar is het gewoon de kleur van de gekozen stenen.
Ik vind die gekleurde stenen meestal wel leuk, maar niet in 50 tinten grijs :p

/▌

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:11:
[...]

Het ontwerp is op zich grappig bedacht, maar door de uitvoering met overstekende dakrand lijkt het nu meer op een huis met platdak en daarop een rare vorm paddestoeldak.

En op bepaalde manier ook onpractisch.
Overigens ook de zijgevel heeft een knik (van voorgevel tot eerste raam links)

• Rubbergrover1
  • Nu online
Get!em schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:23:
[...]
En op bepaalde manier ook onpractisch.
Ik vind dit juist veel praktischer dan een 'gewoon' schuin dak, wat je vaak ziet. Met dit dak heb je op een groot deel van de bovenste verdieping gewoon stahoogte in plaats van dat je je hoofd overal stoot. En het is wat 'frivoler' dan een huis met een plat dak

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:51:
[...]

Ik vind dit juist veel praktischer dan een 'gewoon' schuin dak, wat je vaak ziet. Met dit dak heb je op een groot deel van de bovenste verdieping gewoon stahoogte in plaats van dat je je hoofd overal stoot. En het is wat 'frivoler' dan een huis met een plat dak
Daar heb je gelijk in, het is wel meer ruimte met sta-hoogte. Maar uiteindelijk zul je dan alsnog custom planken/kasten nodig hebben om die tegen de wand efficient in te richten. Immers, ook de kopse kant is niet recht.
En frivoler is het ook wel ja, behalve de huidig gekozen kleur. Was eigenlijk wel mooi geweest om dit in groen-dak tegeltjes te doen aan de noordkant (dus met plantjes) en zonnepanelen aan de (steile) zuidkant.

De achter en zuidelijke zij-buren hebben die panelen er al op liggen.

• Rubbergrover1
  • Nu online
Get!em schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:57:
[...]
Was eigenlijk wel mooi geweest om dit in groen-dak tegeltjes te doen aan de noordkant (dus met plantjes) en zonnepanelen aan de (steile) zuidkant.
15 jaar geleden speelden zonnepanelen nog niet zo zoals nu. Als ze dit nu zouden bouwen, dan zou het inderdaad waarschijnlijk met netjes uitgelijnde (of in-roof) panelen zijn ontworpen.

Of plantjes aan de noordkant zo goed gaan vraag ik me af.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:02:
[...]

Of plantjes aan de noordkant zo goed gaan vraag ik me af.
Ja, een goede groendak adviseur kiest dan een ander substraat met andere dikte en sedumsoorten (vetplanten). Overigens is de helling voor de vochthuishouding bijna meer bepalend nog dan de zon. Zo even snel gezocht moet je dan naar 8cm substraat met schaduwminnende sedumsoorten.

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
[...]

[Afbeelding]
Ik vind vooral de leidingen voor de lichten vet gedaan! Meetstal werk je zoiets weg in het plafond, of het wordt geklooi met draadjes. Dit is een leuke industrial oplossing die er erg netjes uit ziet.

Sommige lijnen lopen ook gewoon dood, zodat het er werkelijk kunstig uit ziet.

[Voor 8% gewijzigd door Zwartoog op 24-01-2023 17:43]

• Zwartoog
Get!em schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:01:
...

[Afbeelding]
...
Ik word hier gans depressief van. Alles zwart, grijs, en geasfalteerde tuinen 8)7 Waarom?

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:59
Togi schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:02:
[...]

Het huis zou ik nog wel kunnen betalen maar dan zijn mijn centen wel op en is er geen geld meer om die boekenkasten te vullen.
En om nu in een huis te wonen met lege boekenkasten......
_O-
Je kan altijd nog wat besparen door boeken per meter te kopen. :P

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• Rubbergrover1
  • Nu online
Zwartoog schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:45:
[...]

Ik word hier gans depressief van. Alles zwart, grijs, en geasfalteerde tuinen 8)7 Waarom?
Dat 'asfalt' is geen tuin, maar de oprit naar de garages van de huizen aan de achterliggende straat.

• pauldaytona
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:26:
[...]

Dat 'asfalt' is geen tuin, maar de oprit naar de garages van de huizen aan de achterliggende straat.
Maar als je het zo ziet wel jammer dat ze de garages niet 15 meter richting straat hebben geschoven, dan hadden ze een 15 meter diepere tuin gehad, nu een lange nutteloze oprit.

• Zwartoog
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:26:
[...]

Ook daar kun je een grindpad van maken, of inderdaad dichter bij de weg zoals @pauldaytona zegt en dus meer tuin. Dit is gewoon (onderhouds)armoede.
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee