Het is gewoon een feit dat burgers zich vaak aansluiten bij partijen die als eerste hun emoties/onderbuik aanspreken of erkennen. De manier waarop dat helaas vaak gaat is met frames, desinformatie (of niet volledige informatie) en leugens. De partijen FvD en PVV (en eerder ook LPF) zijn voorbeelden van zulke partijen, en dat zijn toch vrij rechtse partijen met negatief-extremistische standpunten.
Zie ook dit artikel die dit fenomeen omschrijft:
https://decorrespondent.n...38-01b0-0486-ad9c71c816ff
Nu is BBB de nieuwe rechtse held die het moet gaan doen en doet dat helaas op exact dezelfde manier. Het enige wat wij burgers horen zijn valse frames dat onze boeren naar de klote gaan en daardoor al ons eten in gevaar komt.
Lekker zwart-wit allemaal, want ruimte om open te staan voor de échte feiten is te moeilijk. Kijk ook maar eens naar het gedrag van FDF en zijn boerenaanhang. Klimaatactivisten worden voor heel wat minder gearresteerd waar boeren gewoon actief mensen kunnen bedreigen en alles kapotmaken.
De coulance die zij krijgen van politiek NL en onze burgers is echt buiten proportie. Dat moesten de slachtoffers van het toeslagenschandaal of het Groningenschandaal maar eens proberen...
Frappant vind ik overigens dat wanneer men hier vaker komt met "Ik vind het de hoogste tijd dat de nieuwe partijen eens een kans krijgen om het te proberen" dat het doorgaans gaat om vrij rechtse partijen die het dan zouden moeten proberen.
Links is nog nooit aan de macht geweest en velen lijken angstige standpunten in te nemen als "als links aan de macht komt gaat het pas écht fout", wat echt op niks gebaseerd is omdat ze het nog nooit hebben kunnen proberen. Als we kijken wat onze rechtse kabinetten afgelopen tijd allemaal voor schandalen op hun geweten hebben...Dat waren échte daden, waar we ze niet op afrekenen, maar wel met zijn allen denken dat we dat doen door verontwaardigd te zijn...Verontwaardiging zonder acties en consequenties.
Misschien kunnen we dezelfde openheid bieden aan de linkse partijen om ze eens een kans te geven om het te mogen proberen

Misschien PvdA/GL/PvdD en dan Volt en héúl misschien D66 erbij? Dan is het vooruitzicht op een beter EU, een beter milieu/klimaat en een menselijker systeem in ieder geval weer terug op het menu. Maar ik vermoed dat we daar te laf voor zijn, want stiekem willen we gewoon allemaal vasthouden aan ons comfort en het bekende, ookal helpt ons dat de afgrond in. De rijken kunnen toch wel afkopen dat ze zo min mogelijk last hebben van alle issues.
Wat ik dus écht niet begrijp is waarom de meeste Nederlanders (als ik tenminste kijk naar het stemgedrag), vanuit de buik roepen dat ze het anders willen, maar wel op exact hetzelfde blijven stemmen.
Doing exactly the same but expecting a different outcome is toch echt de grootste naïviteit die ik al lang gadesla...We komen er niet als we verder blijven vermarkten en mensen als dingen blijven behandelen.