5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
helemaal eens met je eerste paragraaf, maar ze vertegenwoordigt desalnittemin een significante meerderheid; Baudet en Wilders zijn wmb allang geen gesprekspartners meernst6ldr schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:40:
[...]
Je kan haar gematigd vinden, maar ze staat nog steeds pontificaal voor een agrarische industrie (en dan de ironie dat men Rutte pro-bedrijfsleven/markt vond). Ze heeft een standpunt die dermate vernietigend voor de omgeving is dat we niks meer kunnen bouwen bijvoorbeeld. Ze zet met een glimlach zó een gematigde streep door wetenschappelijke rapporten omdat die niet in het belang van haar lobby is.
Baudet gaat het alleen redden als de AIVD niet snel z'n werk doet en hem als russisch verlengstuk bestempeld. Wilders wilt uberhaubt niet regeren want dan moet je aan het werk.
je moet verdomd goed opletten tijdens interviews met haar, want ze lijtk heel gematigd, maar neemt subtiel stellingen in, dat doet ze gweoon goed heb ik gemerkt, heel anders dan Baudet en Wilders, waar ik al afhaak als ze hun eerste dogma wederom uiten
[ Voor 12% gewijzigd door CynicRelief op 07-07-2023 21:48 ]
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Met de versplintering van de *knip* partijen zijn we misschien ook nog van wybren v haga af. naast enkele van die *knip* fvd-ers
S.v.p. niet labelen zonder onderbouwing.
[ Voor 37% gewijzigd door defiant op 07-07-2023 22:27 ]
Het zou bij elkaar passen met wat rommelen in de marge.
Of we er blij van worden is iets anders.
Dat werkt 2 kanten op ook niet moeilijk doen over een uitbouw of zo.Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:43:
[...]
Jij gaat niet in mijn voor- of achtertuin bouwen. Dat mag ik zelf niet eens, want regels...
En BBB kan met alles behalve D66 samenwerken. Dus ik denk dat je met PvdA/BBB/VVD zit straks.
FvD blijft gewoon stabiel 5 zetels peilen.LZ86 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:45:
Wellicht nog een voordeel.
Met de versplintering van de *knip* partijen zijn we misschien ook nog van wybren v haga af. naast enkele van die *knip* fvd-ers
En strooi svp niet met nazi opmerkingen alsof het niks is.
[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 07-07-2023 22:28 ]
Het is Nederland. Natuurlijk gaat er een rechtse partij de grootste worden, waar moeten we anders boos op worden of links de schuld van geven?WolfsRain schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:44:
Ben benieuwd of de VVD het grootste blijft, zeker na dit debacle.
Ziet er naar uit dat de PvdD iig flink winst gaat pakken. Ben benieuwd hoe de rest van de linkse partijen het gaan doen.
https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometer
Zal dit netto voor de VVD en Rutte goed uitpakken? Ik vraag het mij oprecht af.
maar de peilingen van vorige week is de VVD nog steeds de grootste, en door deze stunt van Rutte zullen de anti-vluchtelingen mensen nog best wel eens ook op m gaan stemmen. Dat hebben ze goed gespint bij de VVD. Zeker als ze dat in de campagne gaan uitbuiten
Links biedt al decennia goede opties en ideeën voor flink wat problemen. Het is enkel altijd rechts dat de grootste wordt. Mensen stemmen totaal tegen hun eigenbelang, omdat ze geen partijprogramma's willen lezen, of daar gewoon geen capaciteit voor hebben en vatbaar zijn voor die slimme spotjes (ik zie zo de buurvrouw van mijn ouders nog staan dat ze op Rutte gestemd heeft omdat hij 1000 euro beloofde aan elke werkende, iemand die in sociale huur zit en uitkeringsbehoeftig is.....

Hoe lang rechts de schuld aan paars heeft gegeven (waar de VVD notabene zelf inzat) en mensen daar instonken was ook bizar.
[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 07-07-2023 21:53 ]
Ja, dat zal snel gaan. Misschien moeten we dan ook stoppen met de stikstofregels. Gaat het nog sneller.TheRicolaa10 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:42:
[...]
En stoppen met bezwaarprocedures door particulieren. Iedereen wil dat er gebouwd word, behalve als het in de voor- of achtertuin is. Moet je maar eens opletten hoe snel er gebouwd kan worden.
Het is ook niet niks. Maar als je het nieuws rondom die partij hebt gevolgd weet je dat het zeker geen loze kreet is. En dat moet juist benoemd worden omdat dat soort lui hartstikke eng zijn.PLAE schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:49:
[...]
FvD blijft gewoon stabiel 5 zetels peilen.
En strooi svp niet met nazi opmerkingen alsof het niks is.
Buiten dat, ze peilen bij Ipsos gelukkig nog maar 3 zetels
[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 07-07-2023 22:07 ]
VVD/BBB/JA21/CDA ofzo denk vrees ik.PLAE schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:48:
Als Timmermans of Aboutaleb komt zie ik de PvdA nog wel als lachende derde profiteren van de strijd tussen VVD en BBB die deels in dezelfde vijver vissen.
En BBB kan met alles behalve D66 samenwerken. Dus ik denk dat je met PvdA/BBB/VVD zit straks.
nee toch, niemand heeft het meer over de FvD, houden zo, negeren is het deviesLZ86 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:50:
[...]
Het is ook niet niks. Maar als je het nieuws rondom die partij hebt gevolgd weet je dat het zeker geen loze kreet is. En dat moet juist benoemd worden omdat dat soort lui hartstikke eng zijn.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Of de boel sterk naar rechts is verschoven hangt ook van het eigen perspectief af. Als we kijken naar inclusiviteit, excuses voor slavernij, zwarte piet voor mijn part, kan je net zo goed stellen dat het electoraat linkser is.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:39:
[...]
Zo probeert ze over te komen. Het probleem is dat het oplossen van al die problemen, al snel om radicale maatregelen vraagt, naar de standaarden van ons sterk naar rechts opgeschoven politieke klimaat. Dus de wens gematigd over te komen, kan zich niet vertalen in aangestipte problemen op een gematigde manier op te lossen.
Dan moeten ze GL wel weer van zich af schudden.PLAE schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:48:
Als Timmermans of Aboutaleb komt zie ik de PvdA nog wel als lachende derde profiteren van de strijd tussen VVD en BBB die deels in dezelfde vijver vissen.
"Eng" is het verkeerde woord, ze zijn absoluut destructief voor de maatschappij en zijn letterlijk dagelijks aan het zagen aan de stoelpoten van onze democratische rechtstaat. Van het Nederlandse politieke klimaat vertonen ze zonder twijfel de meeste gelijkenissen met nazi's.LZ86 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:50:
[...]
Het is ook niet niks. Maar als je het nieuws rondom die partij hebt gevolgd weet je dat het zeker geen loze kreet is. En dat moet juist benoemd worden omdat dat soort lui hartstikke eng zijn.
Ik denk persoonlijk dat de energietransitie vooral belangrijk is omdat Nederland voor energie niet afhankelijk moet zijn van het buitenland.TheDudez schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:33:
[...]
Inderdaad. Een hoop linkse mensen denken dat als Nederland niks doet we verzuipen. Nou ik zal je wat vertellen Nederland stelt niks voor. Al zouden we het braafste jongtje van de klas zijn. Dan verzuipen we als nog. Je kan beter geld stoppen in bescherming waar zo ver mogelijk is. En ik zeg niet dat we niks moeten doen maar het klimaat fonds is echt weggegooid geld we redden daar Nederland niet mee.
Rusland moet ons hebben geleerd wat daar de consequenties van zijn.
Een Qatar of ander olieland is echt niet veel beter.
Het is heel simpel: meer zonnepanelen, meer windmolens, kerncentrales, you name it. Maar allemaal op eigen bodem. Efficiency is het toverwoord, want verwarmen op elektra is gewoon efficiënter dan op gas. Vrijwel alles wat die malle linkse mensen voorstellen heeft ook gewoon een rechtse terugverdientijd.
Dus: tel daarbij de financiële besparingen op. Als ieder gezin geen energierekening hoefde te betalen houden we bakken met geld over. Kunnen we daar mooi de dijken van verhogen.
Daar draait het om. Dat we het goeie voorbeeld geven om een serieus verschil te maken is bijvangst...
[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 07-07-2023 21:55 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Verwijderd
Uitbouw? Nee-nee, dat kan zomaar niet. Door de vorm van uw perceel is het bebouwingsgebied erg klein en dat mag maar maximaal voor 50% bebouwd worden. Daarnaast geldt er ook nog een beschermd stads- en dorpsgezicht op uw adres.TheDudez schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:45:
[...]
Dat werkt 2 kanten op ook niet moeilijk doen over een uitbouw of zo.
Springt u eerst maar even door 3 hoepels en dan gaan we het daarna nog even over de Stikstofdepositie hebben.
Ach elke dag een fles wijn dan luister je misschien wel naar forum van demagogen.nst6ldr schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:53:
[...]
"Eng" is het verkeerde woord, ze zijn absoluut destructief voor de maatschappij en zijn letterlijk dagelijks aan het zagen aan de stoelpoten van onze democratische rechtstaat. Van het Nederlandse politieke klimaat vertonen ze zonder twijfel de meeste gelijkenissen met nazi's.
Je wees op meerdere partijen.LZ86 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:50:
[...]
Het is altijd de schuld van links maar Nederland heeft nog nooit een links kabinet gehad, dus begrijp die retoriek sowieso niet goed.LZ86 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:49:
[...]
Het is Nederland. Natuurlijk gaat er een rechtse partij de grootste worden, waar moeten we anders boos op worden of links de schuld van geven?![]()
maar de peilingen van vorige week is de VVD nog steeds de grootste, en door deze stunt van Rutte zullen de anti-vluchtelingen mensen nog best wel eens ook op m gaan stemmen. Dat hebben ze goed gespint bij de VVD. Zeker als ze dat in de campagne gaan uitbuiten
Links biedt al decennia goede opties en ideeën voor flink wat problemen. Het is enkel altijd rechts dat de grootste wordt. Mensen stemmen totaal tegen hun eigenbelang, omdat ze geen partijprogramma's willen lezen, of daar gewoon geen capaciteit voor hebben en vatbaar zijn voor die slimme spotjes (ik zie zo de buurvrouw van mijn ouders nog staan dat ze op Rutte gestemd heeft omdat hij 1000 euro beloofde aan elke werkende, iemand die in sociale huur zit en uitkeringsbehoeftig is.....)
Hoe lang rechts de schuld aan paars heeft gegeven (waar de VVD notabene zelf inzat) en mensen daar instonken was ook bizar.
Het meest linkse wat we hebben gehad in de afgelopen 30 jaar is... paars?
Ik denk dus ook dat de VVD niet gaat winnen als je nu kijkt naar de peilingen.WolfsRain schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:44:
Ben benieuwd of de VVD het grootste blijft, zeker na dit debacle.
(...)
Zal dit netto voor de VVD en Rutte goed uitpakken? Ik vraag het mij oprecht af.
Als mensen weten dat ze Rutte kunnen wegstemmen, gaat het nu gebeuren. En dan wordt het denk ik minister-president Vd Plas uitgaande van die peilingen. Of een partij waar Omtzigt de lijsttrekker is (Omtzigt zelf zal denk ik geen MP willen zijn, maar wie weet).
Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.
iemand verbaasde zich onlangs (hier ver boven) erover dat links/rechts verschil verdween, ik snap daar niks van, de huidige problemen vereisen een gezamenlijke aanpak, en links of rechts maakt daarbij geen moer uit; die zuilen moeten we vanafDeKever schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:52:
[...]
Of de boel sterk naar rechts is verschoven hangt ook van het eigen perspectief af. Als we kijken naar inclusiviteit, excuses voor slavernij, zwarte piet voor mijn part, kan je net zo goed stellen dat het electoraat linkser is.
Vergeet niet dat de BBB in de politieke barometer alleen maar achteruit is gegaan de afgelopen maanden.Real schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:56:
[...]
Ik denk dus ook dat de VVD niet gaat winnen als je nu kijkt naar de peilingen.
Als mensen weten dat ze Rutte kunnen wegstemmen, gaat het nu gebeuren. En dan wordt het denk ik minister-president Vd Plas uitgaande van die peilingen. Of een partij waar Omtzigt de lijsttrekker is (Omtzigt zelf zal denk ik geen MP willen zijn, maar wie weet).
Ik denk oprecht dat VVD toch weer aan het langste eind trekt. Maar ben bang dat we met BBB een nog verdere achteruitgang hebben voor natuur en dier.
We kunnen veel van huidige kabinet vinden, maar eentje van BBB + Lijst Omtzigt? Ik geef het 2 weken voor het valt. BBB is niet zo instabiel als PVV / FvD waren aan het begin, maar nu een hele zooi goede kandidaten voor de Tweede kamer vinden? En exact hetzelfde probleem voor Omtzigt.Real schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:56:
[...]
Ik denk dus ook dat de VVD niet gaat winnen als je nu kijkt naar de peilingen.
Huh?WolfsRain schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:58:
[...]
Vergeet niet dat de BBB in de politieke barometer alleen maar achteruit is gegaan de afgelopen maanden.
https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/grafiek_trends.html
Eens, maar dat gaat niet gebeuren helaas:CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:57:
[...]
iemand verbaasde zich onlangs (hier ver boven) erover dat links/rechts verschil verdween, ik snap daar niks van, de huidige problemen vereisen een gezamenlijke aanpak, en links of rechts maakt daarbij geen moer uit; die zuilen moeten we vanaf
- Als het politieke klimaat te ingewikkeld is, snapt de stemmer het niet.
- De stemmer is geradicaliseerd tot op het punt dat ze stemmen op hetgeen waar ze zich mee identificeren.
- Tevens zijn de labels ook heel makkelijk als belediging te gebruiken.
Zonder links of rechts moeten stemmers zich zowaar gaan inlezen, en een meerderheid heeft geen vertrouwen in wetenschap.
efficiency is een beetje moot als je het over ons postzegellandje in Europa hebt, in vele opzichten; Europa is het toverwoord, ook als speler in een globaliserende wereldRichh schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:53:
[...]
Ik denk persoonlijk dat de energietransitie vooral belangrijk is omdat Nederland voor energie niet afhankelijk moet zijn van het buitenland.
Het is heel simpel: meer zonnepanelen, meer windmolens, kerncentrales, you name it. Maar allemaal op eigen bodem. Efficiency is het toverwoord, want verwarmen op elektra is gewoon efficiënter dan op gas. Vrijwel alles wat die malle linkse mensen voorstellen heeft ook gewoon een rechtse terugverdientijd.
Dus: tel daarbij de financiële besparingen op. Als ieder gezin geen energierekening hoefde te betalen houden we bakken met geld over. Kunnen we daar mooi de dijken van verhogen.
Daar draait het om. Dat we het goeie voorbeeld geven om een serieus verschil te maken is bijvangst...
Omzigt is onderdeel van het systeem — hij zit er al jaren en heeft veel zaken laten gebeuren waar hij nu over klaagtRichh schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:00:
Jammer dat Omtzigt nog niet zo ver lijkt te zijn met zijn eigen partij. Ik denk (en hoop) dat dat wel eens een hele grote kan worden.
Volgens Natalie Righton (Volkskrant, Kamer van Klok podcast van vandaag) is Omtzigt vrij verRichh schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:00:
Jammer dat Omtzigt nog niet zo ver lijkt te zijn met zijn eigen partij. Ik denk (en hoop) dat dat wel eens een hele grote kan worden.
Dat is zeker niet verkeerd maar dat kan ook met een stuk minder geld. En daar moet ook wat tegen overstaan bijvoorbeeld zelf winnen van zeldzame aardmetalen om minder afhankelijk te zijn. En dat de juiste stappen worden gevolgd dus eerst het stroom netwerk aanpakken. En het reken plaatje moet ook kloppen en dat klopt nu vaak niet een warmtepomp ga je vaak nooit terug verdienen. Een hybbride dan weer wel.Richh schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:53:
[...]
Ik denk persoonlijk dat de energietransitie vooral belangrijk is omdat Nederland voor energie niet afhankelijk moet zijn van het buitenland.
[ Voor 5% gewijzigd door TheDudez op 07-07-2023 22:13 ]
Volgens die redenatie is elke politicus met ervaring en coalitie- of regeringsdeelname in het verleden dus onderdeel van het systeem. Wat heb je aan die conclusie?R3M1 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:03:
[...]
Omzigt is onderdeel van het systeem — hij zit er al jaren en heeft veel zaken laten gebeuren waar hij nu over klaagt
Alleen maar nieuwkomers zonder ervaring?
Het gaat in mijn argument om kosten.CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:02:
[...]
efficiency is een beetje moot als je het over ons postzegellandje in Europa hebt, in vele opzichten; Europa is het toverwoord, ook als speler in een globaliserende wereld
Als iedereen met een warmtepomp of met airco's verwarmt (die elektra krijgen uit een gasturbine) bespaar je al 3x de kosten aan de inkoop van gas. Voeg je daar een deel opbrengst uit zonnepanelen aan toe, dan schaal je nog 1-2x meer af in kosten.
Europa is het toverwoord wil je echt wat aan die zeespiegel doen.
Maar Nederland kan bakken met geld besparen en minder afhankelijk zijn van vervelende regimes voor iets essentieels als energie. Waarom wachten?
Dat niet alleen waar haalt hij de mensen voor zijn partij vandaan? Nieuwe partijen gaan bijna altijd keihard op hun bek.R3M1 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:03:
[...]
Omzigt is onderdeel van het systeem — hij zit er al jaren en heeft veel zaken laten gebeuren waar hij nu over klaagt
Geen idee hoe BBB 40-50 fatsoenlijke kandidaten moet vinden idd. In de provincies zie je hele zwakke fracties. In mijn persoonlijk ervaring zit 70% daar half tegen haar zin en heeft in ieder geval geen toegevoegde waarde. Als zr nu uit de provincies wat ‘talenten’ door willen schuiven wordt de spoeling daar extreem dun. Gedeputeerden zoeken ze ook in alle hoeken en gaten. EK is de eerste alweer opgestapt om gedeputeerde te worden. Het is een hele ondankbare taak om die kandidatenlijst nu samen te stellen zonder het helemaal CDA 2.0 te maken….Sissors schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:00:
[...]
We kunnen veel van huidige kabinet vinden, maar eentje van BBB + Lijst Omtzigt? Ik geef het 2 weken voor het valt. BBB is niet zo instabiel als PVV / FvD waren aan het begin, maar nu een hele zooi goede kandidaten voor de Tweede kamer vinden? En exact hetzelfde probleem voor Omtzigt.
Yup.WolfsRain schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:56:
[...]
Het is altijd de schuld van links maar Nederland heeft nog nooit een links kabinet gehad, dus begrijp die retoriek sowieso niet goed.
Het meest linkse wat we hebben gehad in de afgelopen 30 jaar is... paars?
Laatste links achtige kabinet was in de jaren 70 vorige eeuw
omdat ik die som ook wel eens een iets minder rooskleurige return heb zien geven, the jury is out wat dat betreft, als die rekensom te maken is dan wellichtRichh schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:07:
[...]
Het gaat in mijn argument om kosten.
Als iedereen met een warmtepomp of met airco's verwarmt (die elektra krijgen uit een gasturbine) bespaar je al 3x de kosten aan de inkoop van gas. Voeg je daar een deel opbrengst uit zonnepanelen aan toe, dan schaal je nog 1-2x meer af in kosten.
Europa is het toverwoord wil je echt wat aan die zeespiegel doen.
Maar Nederland kan bakken met geld besparen en minder afhankelijk zijn van vervelende regimes voor iets essentieels als energie. Waarom wachten?
Ik denk dat precies dat een reden voor Rutte is om de stekker er nu uit te trekken. BBB heeft geen capaciteit om een campagne + kandidaten voor elkaar te krijgen, en GL en PvdA zijn nu nog geen sterk blok.PLAE schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:08:
[...]
Geen idee hoe BBB 40-50 fatsoenlijke kandidaten moet vinden idd. In de provincies zie je hele zwakke fracties. In mijn persoonlijk ervaring zit 70% daar half tegen haar zin en heeft in ieder geval geen toegevoegde waarde. Als zr nu uit de provincies wat ‘talenten’ door willen schuiven wordt de spoeling daar extreem dun. Gedeputeerden zoeken ze ook in alle hoeken en gaten. EK is de eerste alweer opgestapt om gedeputeerde te worden. Het is een hele ondankbare taak om die kandidatenlijst nu samen te stellen zonder het helemaal CDA 2.0 te maken….

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Omtzigt is een luis in de pels, iedereen weet dat ie gelijk heeft, maar niemand wil z'n handen aan em branden, echt heel jammerTheDudez schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:07:
[...]
Dat niet alleen waar haalt hij de mensen voor zijn partij vandaan? Nieuwe partijen gaan bijna altijd keihard op hun bek.
Geen idee. Maar dit dus:HollovVpo1nt schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:28:
[...]
Was laatst niet in dit topic gedeeld dat er een provincie was waar BBB in de coalitie kwam en een bepaalde milieubelasting voor bewoners omhoog gooide en boeren niet, terwijl oa boeren de vervuilers waren?
https://hoogeveenschecour...uist-minder-28510078.html
Inwoners Drenthe gaan nog meer betalen voor waterschap, boeren juist minder
Hogere belastingen voor inwoners, lagere voor boeren. Dat is het besluit van het algemeen bestuur van Waterschap Drents Overijsselse Delta op 27 juni. Met dit besluit gaan agrarische bedrijven 9 procent minder betalen aan het waterschap. Inwoners en natuurorganisaties gaan daarentegen meer bijdragen aan de kosten.
Het zijn de eerste directe effecten van de nieuwe coalitie van BBB, VVD, CDA en Ongebouwd in het dagelijks bestuur van Waterschap Drents Overijsselse Delta.
Water Natuurlijk, PvdD, ChristenUnie en Natuurterreinen stemden tegen het voorstel. Dit omdat inwoners in het waterschap al relatief veel meebetalen aan de kosten en agrarische bedrijven veel minder. Dat blijkt bijvoorbeeld uit vergelijkend onderzoek van de Unie van Waterschappen. Fractievoorzitter Esmée Pater constateerde dat met dit voorstel Waterschap Drents Overijsselse Delta voor inwoners bij de duurste drie waterschappen van Nederland gaat behoren.
Pentaxiaan
Als je geld wil besparen moet je vooral eens kijken hoe de prinsjesdag miljarden echt worden verdeeld. Een aantal partijen kunnen heel goed polariseren dat het allemaal zo duur is, maar het valt in het niet als je kijkt naar zorg, ons sociale vangnet, onderwijs en nog heel veel meer.TheDudez schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:05:
[...]
Dat is zeker niet verkeerd maar dat kan ook met een stuk minder geld. En daar moet ook wat tegen overstaan bijvoorbeeld zelf winnen van zeldzame aardmetalen om minder afhankelijk te zijn. En dat de juiste stappen worden gevolgd dus eerst het stroom netwerk aanpakken.
Anders gezegd: we geven nog meer belastingkortingen aan Shell dan subsidies op warmtepompen aan burgers. Het is allemaal echt niet zo lastig.
Die zeldzame aardmetalen heb je (itt fossiele industrie) maar 1x nodig, dus die hoeven we helemaal niet zelf te winnen, kunnen we prima 1x inkopen
Ik weet niet of het eerlijk is zo te zeggen. Zoals je het nu zegt, is het bijna insinuatie. Het klopt dat er radicale figuren tussen zitten, maar van de mensen die ik ken uit die hoek, is het water werkelijk tot boven de lippen gestegen. En zo heel verstandig was/is de toonzetting op dit onderwerp ook niet. Al hoort dat wellicht bij het politieke theater.London schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:16:
[...]
We hebben gezien hoe gematigd haar achterban is
Als ze aan mijn huis, werk, inkomen zouden zitten, hoe zou ik dan reageren? Brood op de plank gaat dan denk ik toch boven natuur, hoe korte termijn blik dat ook is. Er zijn genoeg gekkere/extremere figuren in Den Haag (PVV, FvD). En ergens PvdD ook (one issue).
Maar bepaalt nu de achterban de leider of de leider beïnvloed de achterban? In die zin kun ook de VVD achterban er van 'beschuldigen' dat Rutte iets 'moet doen' (Sofie Hermans en partij congres). En nu dus de val van het kabinet. Gaat dat good will kosten voor de VVD? Het zou zomaar kunnen zijn dat BBB hier toch van gaat profiteren.
[ Voor 0% gewijzigd door kdekker op 07-07-2023 22:24 . Reden: Spelfouten ]
tering ik had het nog niet gezien, kabinet is gevallenedie schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:12:
Oh jee... Nu krijgen we de komende maanden natuurlijk weer elke dag peilingen en coalitie- / formatietheorien.
Gelijk hebben is een groot woord. Hij maakt regelmatig goede punten, hij heeft echter verre van altijd gelijk. Maar ik heb ook een donkerbruin vermoeden dat het geen makkelijke man is om in je partij te hebben.CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:12:
[...]
Omtzigt is een luis in de pels, iedereen weet dat ie gelijk heeft, maar niemand wil z'n handen aan em branden, echt heel jammer
Omtzigt lijkt mij niet capabel om een fractie en/of partij te runnen.eric.1 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:15:
[...]
Gelijk hebben is een groot woord. Hij maakt regelmatig goede punten, hij heeft echter verre van altijd gelijk. Maar ik heb ook een donkerbruin vermoeden dat het geen makkelijke man is om in je partij te hebben.
ja mee eens, en toch, ik zou hem erbij willen, spreekt zich tenminste oprecht kritisch uiteric.1 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:15:
[...]
Gelijk hebben is een groot woord. Hij maakt regelmatig goede punten, hij heeft echter verre van altijd gelijk. Maar ik heb ook een donkerbruin vermoeden dat het geen makkelijke man is om in je partij te hebben.
Vertel, wie stelt voor dat het anders is?CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:10:
[...]
omdat ik die som ook wel eens een iets minder rooskleurige return heb zien geven, the jury is out wat dat betreft, als die rekensom te maken is dan wellicht
Het is geen hogere wiskunde. Een CV ketel heeft een efficiency van 98% en een warmtepomp van 300% tot 600% door het onttrekken van warmte uit de lucht. Een grotere motor/turbine is altijd efficiënter dan een kleinere. Transport over kabels is efficiënter dan in rijdende vrachtauto's.
Simpeler dan dat wordt het niet
Nope, al worden VVD en BBB waarschijnlijk veruit de grootste.D-e-n schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:12:
[...]
Dat heeft toch ook bij lange na geen meerderheid?
En dan zit je klem. CDA en D66 worden gedecimeerd waarschijnlijk. Ja21 te klein, dus dan moeten ze eigenlijk wel over links, en dat kan waarschijnlijk niet met BBB.
Zal een beste puzzel worden.
omdat de meerderheid van de mensen in appartementen woont in NL bijv.?Richh schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:16:
[...]
Vertel, wie stelt voor dat het anders is?
Het is geen hogere wiskunde. Een CV ketel heeft een efficiency van 98% en een warmtepomp van 300% tot 600% door het onttrekken van warmte uit de lucht. Een grotere motor/turbine is altijd efficiënter dan een kleinere. Transport over kabels is efficiënter dan in rijdende vrachtauto's.
Simpeler dan dat wordt het niet
Ja, maar of Rutte om de goede redenen bekend is in Europa...?handoff schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:14:
Rutte is redelijk bekend in Europa, zou hij misschien NAVO secretaris-generaal willen worden? Jens Stoltenberg zijn termijn is met een jaar verlengd. Hij ontving hem op 27 juni in Den Haag. Nu de verkiezingen pas in november komen door de vakanties, zal een nieuw kabinet op zijn vroegst pas over een jaar zijn. Of is dit net te complotterig?
Hij wordt, geloof ik, vooral als vervelende dwarsligger gezien. Dus NAVO topman lijkt mij lastig.
Aan de andere kant, Rutte functie elders mag van mij wel. Liefst ergens in een onbekend kantoor in een klein hoekje, weg van alles waar hij verdere schade zou kunnen veroorzaken.
Het moet ook financieel interessant zijn zonder subsidie! En dat is het nog steeds niet. Dat je de BTW er aftrekt oke dat lijkt mij logisch maar dan houd het op. Het product is gewoon weg te duur. En dus niet interessant. Dat geld kan beter naar dijken f water opvang. Uitbreiden elektriciteit netwerk enzevoort.Richh schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:14:
[...]
Als je geld wil besparen moet je vooral eens kijken hoe de prinsjesdag miljarden echt worden verdeeld. Een aantal partijen kunnen heel goed polariseren dat het allemaal zo duur is, maar het valt in het niet als je kijkt naar zorg, ons sociale vangnet, onderwijs en nog heel veel meer.
Anders gezegd: we geven nog meer belastingkortingen aan Shell dan subsidies op warmtepompen aan burgers. Het is allemaal echt niet zo lastig.
Die zeldzame aardmetalen heb je (itt fossiele industrie) maar 1x nodig, dus die hoeven we helemaal niet zelf te winnen, kunnen we prima 1x inkopenAl is eigen winning natuurlijk altijd beter.
[ Voor 4% gewijzigd door TheDudez op 07-07-2023 22:19 ]
In de provincie wordt er toch wel met de BBB geformeerdLZ86 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:17:
[...]
dus dan moeten ze eigenlijk wel over links, en dat kan waarschijnlijk niet met BBB.
Daarom snap ik al die blije anti D66 mensen niet. Ze hebben D66 straks gewoon weer nodig.LZ86 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:17:
[...]
Nope, al worden VVD en BBB waarschijnlijk veruit de grootste.
En dan zit je klem. CDA en D66 worden gedecimeerd waarschijnlijk. Ja21 te klein, dus dan moeten ze eigenlijk wel over links, en dat kan waarschijnlijk niet met BBB.
Zal een beste puzzel worden.
Beetje offtopic, ik ben zelf betrokken bij een CPO project en daar houd slechts een persoon met een bezwaar bij de Raad van State een woningbouwproject van 80 a 90 woningen tegen. De reden: verkeersoverlast. Als je daar al eens mee stopt met dat soort bezwaren, kan er sneller gebouwd worden.Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:43:
[...]
Jij gaat niet in mijn voor- of achtertuin bouwen. Dat mag ik zelf niet eens, want regels...
Hoe zie je dat dan voor je? In onze NL cultuur mag ik precies net een hekje van 100 cm hoog ik mijn voor- of zijtuin zetten. Meer is al moeilijk. Laat staan een hele straat met huizen. Schier onmogelijk vandaag de dag, zeker met onze sky-high bouw- en veiligheidsnormen.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Omtzigt is een dossiertijger en daar is ie goed in. Die man is verder totaal niet geschikt om te besturen en heeft toch een vrij conservatieve kant ook.CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:16:
[...]
ja mee eens, en toch, ik zou hem erbij willen, spreekt zich tenminste oprecht kritisch uit
Als er wat over blijft van d66. Het is nu nog koffie dik kijken maar ik denk dat D66 wel fors gaat verliezen.D-e-n schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:19:
[...]
Daarom snap ik al die blije anti D66 mensen niet. Ze hebben D66 straks gewoon weer nodig.
Met als Resultaat hogere belastingen voor burgers en belastingvermindering voor agrarische bedrijven.Real schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:18:
[...]
In de provincie wordt er toch wel met de BBB geformeerd
Denk dat ze daar landelijk niet instinken. Iedereen buiten BBB en de wappie partijen weten dat er iets moet gebeuren.
D6 bekt ook wel lekker, korter ook.TheDudez schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:21:
Als er wat over blijft van d66. Het is nu nog koffie dik kijken maar ik denk dat D66 wel fors gaat verliezen.
Kweenie, mijn gevoel zegt me dat de D66-kiezers voornamelijk wegliepen omdat de partij Rutte (en beleid) in het zadel hield. Nu de boel klapt kan het wellicht wel meevallen met de schade.TheDudez schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:21:
[...]
Als er wat over blijft van d66. Het is nu nog koffie dik kijken maar ik denk dat D66 wel fors gaat verliezen.
Jette heeft met al die energietoeslagen best een flink en duidelijk beleid weten neer te zetten.
Verbazing en frustratie in Groningen dat kabinet nu wél valt
Volgens de commissaris van de Koning in Groningen René Paas is het "ongelooflijk" dat het kabinet niet is gevallen over de parlementaire enquête naar de aardbevingsschade, maar wel over de asielcrisis.
"In het landsbelang, en met de mondiale instabiele energiecrisis en de oorlog in Oekraïne was het zeer ongewenst om het kabinet te laten vallen op een vernietigend rapport over Groningen", zegt Paas tegen persbureau ANP. "Enkele weken later kan dat wel, om puur politieke redenen."
Tja, dit geeft wel een beetje weer hoe Den Haag/de coalitie naar jullie problemen kijkt.
Mensen komen er nu echter dat het best wel duur is dat klimaat. En ze gaan er finaciael op achteruit. Mensen kijken naar hun portemonnee.Delerium schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:23:
[...]
Kweenie, mijn gevoel zegt me dat de D66-kiezers voornamelijk wegliepen omdat de partij Rutte (en beleid) in het zadel hield. Nu de boel klapt kan het wellicht wel meevallen met de schade.
Jette heeft met al die energietoeslagen best een flink en duidelijk beleid weten neer te zetten.
Denk dat Kaag niet echt houdbaar is. Die vrouw laat best wat mensen schuimbekken en het rood voor de ogen krijgen.Delerium schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:23:
[...]
Kweenie, mijn gevoel zegt me dat de D66-kiezers voornamelijk wegliepen omdat de partij Rutte (en beleid) in het zadel hield. Nu de boel klapt kan het wellicht wel meevallen met de schade.
De extremisten hebben alle schuld overal van constant bij haar gelegd. Daar kunnen ze ook best wel last van krijgen.
Heel eerlijk gezegd weet ik niet of ik deze visie deel. ik heb hem een aantal keer bij talkshows gezien, en daar viel hij vrij snel door de mand zodra er tegenspraak kwam. Dan is die kritische blik opeens een pissige snauw, verbaasd dat je het niet volledig met hem eens bent. Dat kan niet lang goed gaan.CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:16:
[...]
ja mee eens, en toch, ik zou hem erbij willen, spreekt zich tenminste oprecht kritisch uit
Als oppositie-criticus vind ik hem wel goed. Maar, ja, dat wordt wel lastig passen en meten.
*knip* ook zo'n stelling behoeft onderbouwing.
succes @ Caroline
[ Voor 22% gewijzigd door defiant op 08-07-2023 00:28 ]
Geen idee. Ben oprecht verbaasd dat dit kabinet gevallen is, had dit niet verwacht. Zie met de huidige peilingen geen enkel lichtpuntje voor elk van de 4 partijen.DeKever schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:23:
[...]
Het was toch serieuzer dan gedacht. Ik dacht ook dat het een spelletje was. De NOS stelt wel dat het een strategische keuze was om op een breuk aan te sturen en geen inhoudelijke. Een actie van een machtspoliticus.
Waarschijnlijk hebben ze gelijk. Ik vind wel dat ze nog lang gesproken hebben. Zou dat voor de buhne zijn?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Kunnen die mensen er straks achter komen dat niks aan de klimaatproblemen doen op de lange termijn nog véél duurder en pijnlijker gaat worden.TheDudez schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:26:
[...]
Mensen komen er nu echter dat het best wel duur is dat klimaat. En ze gaan er finaciael op achteruit. Mensen kijken naar hun portemonnee.
Maargoed zoals je zelf al aangeeft zijn veel mensen kortzichtig en hebben ze moeite om verder te denken dan het puntje van hun eigen neus en meer dan 3 dagen vooruit te denken.
Virussen? Scan ze hier!
beetje een mix denk ik, als ik zo om me heen kijk, maar voornl. dat mensen iha niet geinformeerd zijn over de lange- of zelfs middellange termijn effectenwildhagen schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:29:
[...]
Kunnen die mensen er straks achter komen dat niks aan de klimaatproblemen doen op de lange termijn nog véél duurder en pijnlijker gaat worden.
Maargoed zoals je zelf al aangeeft zijn veel mensen kortzichtig en hebben ze moeite om verder te denken dan het puntje van hun eigen neus en meer dan 3 dagen vooruit te denken.
Dat is toch echt een hardnekkig misverstand (of misschien zelfs een frame?). PvdD is een partij met een brede maatschappelijke visie. De naam zegt niet alles (en uiteindelijk zijn wij mensen ook dieren beesten).
Intentionally left blank
de meeste tweakers snappen dat , de meeste Nederlanders nog steeds niet denk ikcrisp schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:32:
[...]
Dat is toch echt een hardnekkig misverstand (of misschien zelfs een frame?). PvdD is een partij met een brede maatschappelijke visie. De naam zegt niet alles (en uiteindelijk zijn wij mensen ook dieren beesten).
Om eerlijk te zijn we gaan het toch niet halen op wereld niveau om het ver genoeg omlaag te krijgen.wildhagen schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:29:
[...]
Kunnen die mensen er straks achter komen dat niks aan de klimaatproblemen doen op de lange termijn nog véél duurder en pijnlijker gaat worden.
We kunnen het geld beter stoppen in beschermen van Nederland tegen klimaat verandering waar mogelijk.
En je hebt gelijk mensen kijken vaak niet heel veel verder.
[ Voor 4% gewijzigd door TheDudez op 07-07-2023 22:35 ]
Eens, als je denkt dat inzetten voor een planeetbrede visie een one issue is, dan sla je de plank mis.crisp schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:32:
[...]
Net zoals mensen niet begrijpen dat mensen ook dieren zijn, overigens.
Wie kunnen ze naar voor schuiven dan? Hermans kan dit echt niet en Dijkhoff gaat niet meer de politiek in. Met Schippers en Yeşilgöz hebben ze wel 2 redelijk bekende en sterke vrouwen.marcop23 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:06:
Ik ben wel benieuwd hoe de VVD zichzelf nu gaat marketen. De vorige keer waren de toverwoorden "Mark Rutte stabiel". Maar nu hij om wat gekibbel een kabinet laat vallen gaat dat toch niet meer op. Gaan ze dit aangrijpen om iemand anders naar voren te schuiven? Of staat de achterban juist achter deze val en redt Rutte zichzelf?
Heerma (CDA): onverantwoord hard optreden door Rutte
CDA-fractievoorzitter Pieter Heerma noemt de val van het kabinet "heel slecht voor Nederland". Hij heeft harde kritiek op het optreden van premier Rutte, die de discussie de afgelopen week op scherp zette en de toekomst van het kabinet op het spel zette. "Zijn opstelling was onverantwoord hard, bijna roekeloos", zegt Heerma. Het heeft er volgens hem niet toe geleid dat we meer grip krijgen op migratie. "En het heeft ons ook niet dichter bij elkaar gebracht."
@MikeyMan, wil je nog steeds Rutte verdedigen?
Je beseft dat ze gelijk beginnen met verkiezingspraat he? Dan is het gelijk (extra) hard er in om je te profileren. Nu moeten ze hard schreeuwen, opvallen etc. Gewoon plat lullen onder de noemer "ja, we kwamen er niet uit, verder ging alles rustig z'n gangetje" zorgt er alleen maar voor dat je geen stemmen krijgt.Robkazoe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:35:
Live blog NOS:
CDA-fractievoorzitter Pieter Heerma noemt de val van het kabinet "heel slecht voor Nederland". Hij heeft harde kritiek op het optreden van premier Rutte, die de discussie de afgelopen week op scherp zette en de toekomst van het kabinet op het spel zette. "Zijn opstelling was onverantwoord hard, bijna roekeloos", zegt Heerma. Het heeft er volgens hem niet toe geleid dat we meer grip krijgen op migratie. "En het heeft ons ook niet dichter bij elkaar gebracht."
grapje natuurlijk, ga toch fietsen, fijne zomerrecess met veel zonder problemen
CDA heeft geen recht van spreken met Hoekstra. En nee ik ben geen Fan van Mark.Robkazoe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:35:
Live blog NOS:
Dat is wel waar kunnen ze ook niks kapot makenCynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:38:
ben eigenlijk wel heel blij dat het kabinet gevallen is, want dat betekent dat er even geen crisi meer zijn, tot een nieuw kabinet
grapje natuurlijk, ga toch fietsen, fijne zomerrecess met veel zonder problemen
Deels mee eens. Aan de andere kant, CDA stond wel aan de kant van de VVD. Ook zij wilde een strenger asielbeleid. CDA had ook de CU onder de bus kunnen gooien omdat ze te star waren. Maar ipv komt er harde kritiek aan het adres van Rutte. Ik vind het tekenend.Lanfear89 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:38:
[...]
Je beseft dat ze gelijk beginnen met verkiezingspraat he? Dan is het gelijk (extra) hard er in om je te profileren. Nu moeten ze hard schreeuwen, opvallen etc. Gewoon plat lullen onder de noemer "ja, we kwamen er niet uit, verder ging alles rustig z'n gangetje" zorgt er alleen maar voor dat je geen stemmen krijgt.
Los van dat dat niet klopt... Dus? Over de hele wereld gebruiken we al decennia lang efficiëntere warmtepomptechnieken. Ook in appartementen.CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:17:
[...]
omdat de meerderheid van de mensen in appartementen woont in NL bijv.?
cijfers?Richh schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:43:
[...]
Los van dat dat niet klopt... Dus? Over de hele wereld gebruiken we al decennia lang efficiëntere warmtepomptechnieken. Ook in appartementen.
een ander ding is dat de effiecientie van warmptepompen betwist word
D66 heeft de laatste verkiezingen natuurlijk ook veel linkse kiezers "gestolen". De stemden omdat ze de rechts progressieve partij die D66 is verwarden met links. Ik mag hopen dat die kiezers inmiddels wijzer zijn geworden.Delerium schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:23:
[...]
Zeker wel. Misschien is een terugverdientijd van 5.10 of 15 jaar voor jou onvoldoende, dat kan. Landelijk, op overheidsniveau is dat niks...TheDudez schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:18:
[...]
Het moet ook financieel interessant zijn zonder subsidie! En dat is het nog steeds niet.
Ik ben echt benieuwd op wat voor aannames je dit soort beweringen op baseert trouwens.
Sorry wat? Heb jij wel techniek of natuurkunde gestudeerd?CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:46:
[...]
cijfers?
een ander ding is dat de effiecientie van warmptepompen betwist word
Loop eens rond in Azië? Mag via Streetview.
Wat? De COP en SCOP zijn gewoon vaste gegevens. Gut dat een SCOP misschien enkele procentjes lager uitvalt dan die 300-400% dat kan. Jouw cv ketel behaalt ook niet 100% van de tijd de 98% uit de folder.een ander ding is dat de effiecientie van warmptepompen betwist word
Het verschil is echter dermate gigantisch dat de delta altijd positief is.
Ik denk persoonlijk dat je geen idee hebt waar je het over hebt ofwel niet goed geïnformeerd bent.
Klopt dat wel?
warmtepompen in overwegend warm azie ... echt?Richh schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:49:
[...]
Loop eens rond in Azië? Mag via Streetview.
[...]
Wat? De COP en SCOP zijn gewoon vaste gegevens. Gut dat een SCOP misschien ietsje lager uitvalt dan die 300-400% dat kan. Jouw cv ketel behaalt ook niet 100% van de tijd de 98% uit de folder.
Het verschil is echter dermate gigantisch dat de delta altijd positief is.
Ik denk persoonlijk dat je geen idee hebt waar je het over hebt ofwel niet goed geïnformeerd bent.
Komt voor een groot deel vanuit Ukraine.Real schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:51:
Volgens Henk Kamp die wordt geïnterviewd in Nieuwsuur zijn er vorig jaar 400.000 asielaanvragen gedaan in NL?
Klopt dat wel?
En zij hij ook dat er dit jaar nog geen 35.000 zijn....
Het probleem is dit jaar tot nu toe veel minder groot!
En dan het kabinet laten klappen.
Ik hoop dat de VVD hierop afgerekend wordt, maar ik ben bang van niet...
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
...... Gozer je realiseert je toch dat een warmtepomp en een airco hetzelfde apparaat zijn, waarbij je bij de ene de warme zijde en de andere de koude zijde gebruikt? Nog leuker is dat je met een 4weg klep de functie kan omwisselen.CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:54:
[...]
warmtepompen in overwegend warm azie ... echt?
Hou je hand eens achter een koelkast. Maar goed, in de wereld van idioten is de airco rechts en de warmtepomp links georienteerd op het politiek spectrum

[ Voor 15% gewijzigd door Grunwold op 07-07-2023 22:58 ]
Als vorig jaar 2022 was, dan nee, dan kloppen die cijfers niet. Volgens het CBS waren het er minder dan 50.000: https://www.cbs.nl/nl-nl/...kers-komen-naar-nederlandReal schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:51:
Volgens Henk Kamp die wordt geïnterviewd in Nieuwsuur zijn er vorig jaar 400.000 asielaanvragen gedaan in NL?
Klopt dat wel?
hij zei gozer tegen mij, waar ga je op stemmen dan gozerGrunwold schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:56:
[...]
...... Gozer je realiseert je toch dat een warmtepomp en een airco hetzelfde apparaat zijn, waarbij je bij de ene de warme zijde en de andere de koude zijde gebruikt? Nog leuker is dat je met een 4weg klep de functie kan omwisselen.
Hou je hand eens achter een koelkast. Maar goed, in de wereld van idioten is de airco rechts en de warmtepomp links georienteerd op het politiek spectrum
Hoe is dat uberhaupt relevant t.o.v. dat je basis natuurkunde niet begrijpt?CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:00:
[...]
hij zei gozer tegen mij, waar ga je op stemmen dan gozer
Ja, echt. Je kan er ook mee koelen.CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:54:
[...]
Maar ook in Scandinavië, of Oost Europa, wat jij wil hoor. Warmtepompen zijn niet 'nieuw' of bijzonder.
Ze zijn vooral aanzienlijk efficiënter. Icm isolatie is het allemaal een heel simpele bierviltjes berekening. Daar hoef je mij niet voor te geloven, maar Google het eens
Kijk voor de aardigheid maar eens terug, Nieuwsuur, 8 minuten 30 seconden: vorig jaar 400.000 migranten, meer dan er in Utrecht wonen, de helft van de bevolking van Amsterdam.Transportman schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:59:
[...]
Als vorig jaar 2022 was, dan nee, dan kloppen die cijfers niet.
Op 10:50 zegt hij het weer: 400.000 immigranten.
En Mariëlle Tweebeeke zegt er niks over. Hoe dan?
Half Azië heeft een airco. Een airco is ook een warmtepomp hé, dat wordt vaak vergeten. Je Jan er mee koelen, maar ook verwarmen.CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:54:
[...]
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.