De landelijke Nederlandse politiek 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 62 Laatste
Acties:
  • 264.196 views

Onderwerpen

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:46
*knip*
Op een dossier waar net europese afspraken zijn gemaakt, een dossier wat ze 12 jaar bewust slap hebben opgepakt voor electoraal gewin, laat men nu het kabinet vallen. *knip* Duizend en een affaires, schandalen, enorm belangrijke dossiers die een oplossing nodig hebben, weinig resultaat, maar het asielbeleid een paar duizend gezinsherenigingen, nee op basis daarvan kunnen we niet meer verder.

Hopelijk showt nederland ballen en rekent hard af met die vvd kliek. Laat links het eens proberen voor de verandering, maar nee een groot deel van het volk met te hoog salaris kijkt graag naar de eigen portemonnee, lekker zeiken op mensen met toeslagen en kapotte lijven van het harde werk, terwijl men op de kont het binnenharkt, terwijl een ander deel wel weer trapt in de leugens over links, dus dat wordt een ruk naar rechts.

Maar dat hoeft allemaal niet, kies voor een inclusieve samenleving, waar iedereen wordt beloond voor inzet, of de baan nu achter een kassa is of met een ingewikkelde nietszeggende engelse naam. Niet voor afbraak van omgeving en verrijking van een kleine groep over de rug van de echte middenklasse. Vind dat morele besef en straf dit smerige politieke spel over de rug van de samenleving, wat ze echt nooit meer zouden doen, pinky swear, keihard af.

Met iets minder ranten komt de boodschap net zo goed over.

[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 07-07-2023 21:28 ]

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:51:
[...]

Ja datzelfde kun je ook zeggen over de VVD die al een hoop water bij de wijn hebben gedaan in dit regeerakkoord. Waarom is het van de CU wel goed en van de VVD niet?
Omdat de manier van Rutte niet deugt. Met gestrekt been erin vliegen en dan achteraf verontwaardiging? Het is totaal onverantwoord wat Rutte deed en ik hoop dat iedereen deze boodschap gaat uitdragen. Rutte laat de boel klappen om een heel onnozel onderwerp.

Edit: @MrOleo legt het haarfijn uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Robkazoe op 07-07-2023 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PatrickC schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:51:
[...]

Zo werkt een democratie nu eenmaal… iedereen van 18 jaar of ouder mag stemmen in dit land en daar vallen ook de klimaat-ontkenners onder.
Tegelijkertijd heeft het kabinet de grondwettelijke plicht om de burger te beschermen. Does not compute.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
alweer gevallen. goh. volgende week zelfde mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 10:55
De_Bastaard schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:50:
Oef.

Lekkere timing van de vvd, goed gespeeld.

Kan nu niet zeggen dat dit voor mij de reden zou zijn om het te laten knallen maar 400.000 migranten met de huidige woning crisis is nogal wat.

Op een gegeven moment in Nederland ook wel “vol” wat dat betreft. Of je moet al wat steden uit de grond stampen van formaat anders krijg je dit niet opgelost:
Het probleem aan deze "take" vind ik dat echt een significant deel van migranten arbeidsmigranten zijn en ook een significant deel kennismigranten die gunstige belastingregeling krijgen en hier dus de nederlandse mensen de huizen uit prijzen. In bijvoorbeeld Amsterdam en Eindhoven weet ik dat het lastig is aan huizen te komen omdat kennismigranten prima 2-3k huur willen betalen voor een huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 06:47

drooger

Falen is ook een kunst.

PatrickC schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:50:
[...]

Zou ze een keer een verkiezing gaan winnen? Ik heb niets met de SP, maar vond Renske altijd wel ok… laat die nu net gestopt zijn. Ik had Renske wel eens als partijleider van de SP willen zien.
Dat ze goed was op dossiers wil echter nog niet zeggen dat ze ook een goed partijleider zou zijn.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Robkazoe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:53:
[...]

Omdat de manier van Rutte niet deugt. Met gestrekt been erin vliegen en dan achteraf verontwaardiging? Het is totaal onverantwoord wat Rutte deed en ik hoop dat iedereen deze boodschap gaat uitdragen. Rutte laat de boel klappen om een heel onnozel onderwerp.
De cu doet precies hetzelfde. Dat noem ik selectieve verontwaardiging.

Het is onverantwoord dat dit dossier niet is afgetikt tijdens de formatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:55
Hatsjoe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:38:
[...]

Waaronder zijn eigen partij?
Er zijn weinig partijen zoals de VVD welke zo berekenend zijn. Die hebben allang de scenario’s tot achter de comma doorberekend en wisten precies hoe ze ervoor staan en konden ze er dus met gestrekt been in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:54:
[...]

Tegelijkertijd heeft het kabinet de grondwettelijke plicht om de burger te beschermen. Does not compute.
Is dat inclusief de burger beschermen tegen zichzelf?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:50:
[...]

Dat zou een serieuze optie kunnen zijn, ware het niet dat BBB de VVD met Rutte al uitgesloten heeft (tenzij ze bijdraait om aan de macht te komen, maar iets zegt me dat ze liever in de oppositie zitten) en ik denk niet dat die al weg wil. Zou ook niet weten wie bij de VVD het over zou moeten nemen.

Wel handig zo want BBB moet dan snel gaan groeien qua bewindslieden en dat is zelden goed afgelopen. CDA? Lol. D66 ook weinig van over en CU blijft zoals altijd stabiel. De VVD zou zomaar inderdaad weer de grootste kunnen worden, maar zie BBB het ook nog wel winnen.
Volgens mij sloot BBB niet de VVD uit, maar Rutte als president (wel als minister van Onderwijs, maar hoe serieus was dat?). En dat kan ik na 4 kabinetten Rutte wel voorstellen. BBB met CDA zou wel samengaan, maar wat blijft er van CDA over? En Omtzigt erbij? Ik denk dat er nog wel wat oud zeer zit tussen CDA en Omtzigt.

Hier in de plaatselijke politiek zie je dat oud zeer de verhoudingen werkelijk jaren lang gaan vergallen. Samenwerken gaat erg veel stroever met ex-leden (en hun nieuwe partij) en de partij waar ze vandaan kwamen.

Giftig Den Haag. Dat lijkt me een redelijke conclusie. Of zelfs giftige politiek, tegenwoordig. Ook plaatselijk en provinciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:56
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:54:
[...]

Heeft het huidige kabinet dan wel gedaan? Toeslagen schandaal, Groningen, asiel crisis, Spaartaks niet terugbetalen, etc..

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
drooger schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:55:
[...]

Dat ze goed was op dossiers wil echter nog niet zeggen dat ze ook een goed partijleider zou zijn.
Marijnissen is het in ieder geval niet. Alleen nog maar verloren, terwijl er op links best wel wat te halen was volgens mij.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
WhatsappHack schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:50:
[...]

Dat zou een serieuze optie kunnen zijn, ware het niet dat BBB de VVD met Rutte al uitgesloten heeft (tenzij ze bijdraait om aan de macht te komen, maar iets zegt me dat ze liever in de oppositie zitten) en ik denk niet dat die al weg wil. Zou ook niet weten wie bij de VVD het over zou moeten nemen.

Wel handig zo want BBB moet dan snel gaan groeien qua bewindslieden en dat is zelden goed afgelopen. CDA? Lol. D66 ook weinig van over en CU blijft zoals altijd stabiel. De VVD zou zomaar inderdaad weer de grootste kunnen worden, maar zie BBB het ook nog wel winnen.
Uh, Omtzigt met Rutte? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:55:
[...]

De cu doet precies hetzelfde. Dat noem ik selectieve verontwaardiging.

Het is onverantwoord dat dit dossier niet is afgetikt tijdens de formatie.
Ik vind van niet. En dat komt vooral hoe Rutte de knuppel in het hoenderhok gooide. Als dat de manier is van onderhandelen, dan zou ik er ook uitstappen. Er was niets redelijks aan de manier waarop dit nu gebeurde.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:10
Coalitie Elders I

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kregen Ollongren en Jorritsma niet (ook zeer recent nog, mede door verklaring Arib) de schuld van dat akkefietje? (Of de credits, het is maar hoe je het bekijkt.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Rutte en Kaag moeten gewoon het veld ruimen. Dan kan het prima met Omtzigt en de VVD volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PatrickC schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:56:
[...]

Heeft het huidige kabinet dan wel gedaan? Toeslagen schandaal, Groningen, asiel crisis, Spaartaks niet terugbetalen, etc..
Nee zeker niet.

Maar two wrongs don't make it right.
Drogreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Robkazoe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:58:
[...]

Ik vind van niet. En dat komt vooral hoe Rutte de knuppel in het hoenderhok gooide. Als dat de manier is van onderhandelen, dan zou ik er ook uitstappen. Er was niets redelijks aan de manier waarop dit nu gebeurde.
En jij denkt dat dit de eerste keer is dat dit ter sprake kwam? Er wordt al vrij lang en vrij consistent gemeld dat dit voor de vvd een belangrijk punt is. En dat hier een oplossing voor nodig is.

Die knuppel is publiekelijk in het hoenderhok gegooid. Maar ik twijfel er geen moment aan dat hier al een hele historie aan vooraf ging binnenskamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:55:
[...]

Is dat inclusief de burger beschermen tegen zichzelf?
Ik denk wel dat je dat uit de specifieke bewoording zou kunnen halen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 12:52
Dan heeft het volk nu, nog een keer, de kans om te laten zien in hoe verre ze tegen de huidige regeerders zijn. Maar iets doet me vermoeden dat er geen bal verandert, hooguit dat we nu een significante BBB naast VVD krijgen.

Ik vind het ook wel een beetje apart dat Klaver en Marijnissen nu nogal feestelijk reageren. De peilingen zijn alles behalve feestelijk voor die partijen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
PatrickC schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:01:
[...]

Rutte en Kaag moeten gewoon het veld ruimen. Dan kan het prima met Omtzigt en de VVD volgens mij.
Ik denk dat je eens moet horen wat Omtzigt nog wel meer zegt. ;)
Het is veel meer een KVP'er in een CDA dat gedomineerd wordt door ARP en CHU. De KVP was altijd een echte middenpartij en die andere twee waren echt rechts. En het is nu wel heel erg rechts geworden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Robkazoe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:58:
[...]

als politicus op dit niveau is dit soort van spel, hoog spel wellicht, maar weloverwogen, daar twijfel ik niet aan, want er zijn teveel belangen bij gemoeid, en dit soort masterminds mag je ook verwachten op dit niveau vanzelf

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
Dr. Horrible schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:54:
[...]

Het probleem aan deze "take" vind ik dat echt een significant deel van migranten arbeidsmigranten zijn en ook een significant deel kennismigranten die gunstige belastingregeling krijgen en hier dus de nederlandse mensen de huizen uit prijzen. In bijvoorbeeld Amsterdam en Eindhoven weet ik dat het lastig is aan huizen te komen omdat kennismigranten prima 2-3k huur willen betalen voor een huis.
Hoeveel dan? Ik kan dat op de site van het cbs niet vinden.

Van de 400k waren er veel (89k) uit Oekraïne, waarvan ook weer een deel terug is gegaan.

Ik heb er een hard hoofd in dat van die andere 300k er 200k zo’n bedrag per maand kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
renegrunn schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:55:
[...]

Er zijn weinig partijen zoals de VVD welke zo berekenend zijn. Die hebben allang de scenario’s tot achter de comma doorberekend en wisten precies hoe ze ervoor staan en konden ze er dus met gestrekt been in.
Het probleem met modellen en doorrekenen is dat ze altijd uitgaan van het ergste scenario uit het verleden en dat als slechtste uitkomst nemen.

Iedere volgende ramp is altijd erger dan de ergste voorgaande ramp. En dan worden de modellen aangepast.

Dit was een pappen & nathouden dossier. Rutte wil af van bepaalde partijen en individuen in de coalitie. Hij denkt nu een opening te zien om dat te kunnen doen.

Een enorme gok in woelige tijden. Are you sure of the math ? Dat zal de grote vraag worden.

Het kan zomaar ineens heel anders gaan uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:04:
[...]

Ik denk dat je eens moet horen wat Omtzigt nog wel meer zegt. ;)
Het is veel meer een KVP'er in een CDA dat gedomineerd wordt door ARP en CHU. De KVP was altijd een echte middenpartij en die andere twee waren echt rechts. En het is nu wel heel erg rechts geworden.
Bedoel je dat positief of negatief? Omtzigt heeft nog niet zo lang een lezing (Thorbecke) gehouden en zei daar best zinnige dingen.

Ik had eerder verwacht dat het kabinet zou vallen over landbouw/co2, maar niet over asiel. Het schijnt zelfs zo te zijn dat er dit jaar 'slechts' een gemiddeld aantal binnenkwam. Ergens heeft Rutte willen scoren en zijn hand overspeeld?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:49

HollovVpo1nt

I like gadgets

Het begint toch steeds meer te dagen bij mensen dat VVD hier een misplaatste powerplay heeft gedaan uit eigenbelang. De problemen zijn te groot om op dit punt het kabinet te laten klappen. Ik denk VVD afgestraft wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
drooger schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:55:
[...]

Of een goed bestuurder/minister. Als bestuurder heb je opeens met meer belangen te maken. En dan is de wereld ineens niet meer zo zwart/wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HollovVpo1nt schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:10:
Het begint toch steeds meer te dagen bij mensen dat VVD hier een misplaatste powerplay heeft gedaan uit eigenbelang. De problemen zijn te groot om op dit punt het kabinet te laten klappen. Ik denk VVD afgestraft wordt.
Nog eens; waarom wordt het vanuit de vvd nu benoemd als 'misplaatst powerplay uit eigenbelang' en voor een cu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
eric.1 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:04:
Dan heeft het volk nu, nog een keer, de kans om te laten zien in hoe verre ze tegen de huidige regeerders zijn. Maar iets doet me vermoeden dat er geen bal verandert, hooguit dat we nu een significante BBB naast VVD krijgen.

Ik vind het ook wel een beetje apart dat Klaver en Marijnissen nu nogal feestelijk reageren. De peilingen zijn alles behalve feestelijk voor die partijen..
ik vind Caroline van der Plas verrassend gematigd en intelligent overkomen, veel meer dan Klaver en Marijnissen, die meer van links/rechts zijn, dat soort zuilen hebben we nu toch hopelijk wel geslecht, het gaat om belangrijke zaken; ik zou er vooralsnog nooit op stemmen (de BBB dus), maar ik vind het een interessant alternatief (maar dan wel adieu@mileu vanzelf)

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 14:07
Ik denk dat je de gemiddelde Nederlander overschat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marrtijn
Xander vd Wulp klinkt behoorlijk geirriteerd en kritisch op Mark Rutte. De NOS is neutraal, maar kom niet aan hun vakanties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
De BBB staat in de peilingen gelijk met de VVD (beiden 29 zetels).

Ik denk dat de BBB de verkiezingen gaat winnen en niet de VVD. De vraag is dan weer of de BBB kan formeren, maar dat gaat in de provincie wel.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Half november pas verkiezingen… bureaucratie ten top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mwoah, zat mensen (ook aan de linkerkant) die toch absoluut geen v/d Plas als premier willen en tactisch VVD zullen stemmen. Rutte stelt zich gewoon continu op als fatsoenlijk alternatief voor figuren als Baudet, Wilders en v/d Plas en zal altijd veel stemmen blijven trekken op die manier.

Want stel je nu voor in een worst case scenario volgend jaar: V/d Plas die Trump gaat ontmoeten in the oval office. My god, daar kan geen fast food keten tegen op om die van catering te voorzien }:O

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik vind dat ook en ik hoop met je mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Caroline straks in het torentje?
Moet er nog even niet aan denken... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:46
CornermanNL schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:07:
[...]
Het kan zomaar ineens heel anders gaan uitpakken.
Zeker… of niet :)

Met de huidige peilingen wordt dit de langste formatie ooit (als het ooit al gaat lukken). Ook al was dit kabinet gemankeerd, we hadden in ieder geval iets.

Met straks minimaal 7 partijen komt er helemaal geen beleid meer. Met 4 is dat al amper te doen, laat staan nog meer.

Rutte weg gaat helemaal niets veranderen aan de daadkracht van de regering. Hij/een premier van Nederland heeft in tegenstelling tot een doorsnee dictator of president amper tot geen macht en is bovenal een manager. De gehele Tweede Kaner is verantwoordelijk voor wetten en beleid, inclusief oppositie dat er wel of geen potje van maakt om stemmers te mobiliseren met goed doordachte of achterlijke partijprogramma’s. Laat staan partijleiders die van god los zijn (juist, jij ja Thierry).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
danslo schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:42:
[...]

Stabiel, ja... Realistisch?

Ik denk dat de VVD gewoon weer de grootste wordt, vooral na deze stunt. Formeren zal extreem lastig worden.
Over links/midden zie ik het niet gebeuren; GL/PvdA/D66 staan tegenover de VVD als het gaat om migratie.
Met PVV (en FvD) gaat het ook niet.
Over rechts, tja... VVD/BBB/Omtzigt/JA21? Lijkt me ook onwaarschijnlijk. CDA zal gedecimeerd worden.

We zijn zo 2 jaar verder denk ik...
Nee, zeker niet realistisch. Ik vrees dat we jaren in een onstabiele situatie terecht komen.

Laten we eerst maar eens hopen op een verkiezingsuitslag waar weer ouderwets 3 grote partijen zijn waarmee een goede meerderheid is te vormen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:14:
ik vind het een interessante optie, en lang niet zo gevaarlijk als Baudet en Wilders, eerder gematigd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickC schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:13:
Gelukkig is het toch komkommertijd in de wereld. Geen urgente problematiek die aangepakt moet worden. Oh wacht. 7(8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:11:
[...]

Nog eens; waarom wordt het vanuit de vvd nu benoemd als 'misplaatst powerplay uit eigenbelang' en voor een cu niet?
Omdat de CU als kleinere partij moest slikken wat de VVD wilde? Voor een probleem dat minder groot is dan Van de Burg voorstelde met zijn getallen (er lijken dit jaar geen 70000 asielzoekers te komen. Dit getal verwachtte vd Burg in april).

En laten we wel wezen: asielzoekers bestaan er al zolang er brandhaarden in de wereld zijn. En dat is al eeuwen zo. Dus dat het nu klapt op een probleem waar kennelijk al die jaren geen goed beleid voor was te maken, mag Rutte na 4 kabinetten toch ook zichzelf aanrekenen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:15:
[...]

ik vind het een interessante optie, en lang niet zo gevaarlijk als Baudet en Wilders, eerder gematigd
We hebben gezien hoe gematigd haar achterban is (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:15:
[...]

"Lang niet zo gevaarlijk" is nog steeds gevaarlijk.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Bananenplant schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:44:
[...]

Dan mag je hard aan de bak om zoveel mogelijk mensen aan het verstand te brengen dat rechts stemmen tegen hun eigen belang is :/ ...
Ja, eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:14:
Misschien niet de beste keuze, maar zo fantastisch was Rutte nu ook weer niet.

Maar goed, aangezien Omtzigt meer richting burn-out zit kunnen we hem wel afschrijven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

*knip*, dit wordt inmiddels opgepakt. Zou je de volgende keer ons een DM willen sturen of een topic openen in Schop een modje in zulke situaties?

[ Voor 85% gewijzigd door NMH op 07-07-2023 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
London schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:16:
[...]

We hebben gezien hoe gematigd haar achterban is (y)
ja je hebt gelijk, LPF-syndroom dreigt, waar Pim een visionair was, is Caroline dat ook, maar ze staat wel dichter bij het volk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Lanfear89 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:46:
[...]

Met een formatie van 20 partijen die ruim 5 jaar duurt? Er is daar veel te veel versplintering
Dat snap ik, maar het zou mooi zijn als er 3 partijen aan die kant wat groter worden. Maar als de formatie in 2025 rond is zullen we zien wat het is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kdekker schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:16:
[...]

Omdat de CU als kleinere partij moest slikken wat de VVD wilde?
Alternatief moet de vvd slikken wat de cu wilde dus?
Voor een probleem dat minder groot is dan Van de Burg voorstelde met zijn getallen (er lijken dit jaar geen 70000 asielzoekers te komen. Dit getal verwachtte vd Burg in april).

En laten we wel wezen: asielzoekers bestaan er al zolang er brandhaarden in de wereld zijn. En dat is al eeuwen zo. Dus dat het nu klapt op een probleem waar kennelijk al die jaren geen goed beleid voor was te maken, mag Rutte na 4 kabinetten toch ook zichzelf aanrekenen.
Dat is weer een hele andere discussie. Ik vind het alleen nogal makkelijk om dit in de schoenen van de vvd te schuiven terwijl de cu nota bene een standpunt inneemt wat m.i. op minder breed gedragen wordt in de samenleving.

En nee, ik heb geen vvd gestemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Toch CU die de stekker eruit trok:
Een hoogoplopend conflict over asiel is Ruttes vierde kabinet te machtig gebleken: de coalitie van VVD, D66, CDA en ChristenUnie is gevallen. Nadat VVD-premier Mark Rutte woensdag zelf de discussie verder op de spits dreef, was het onderlinge vertrouwen totaal weggeslagen. De ChristenUnie brak uiteindelijk.

De ChristenUnie liet volgens ingewijden vrijdagavond weten dat het ook niet kon leven met de laatste voorstellen van de asieldeal die de coalitie probeerde te sluiten.
Maar wel omdat Rutte zijn asieldeal er doorheen wilde drukken:
Toen CU weigerde in te stemmen, zei Rutte woensdag dat hij het alsnog wilde afdwingen door er in de ministerraad hoofdelijk over te stemmen. Dat is een uitzonderlijke route en sloeg direct een onherstelbare deuk in het onderlinge vertrouwen.

Niet alleen bij ChristenUnie, maar ook D66 en CDA waren verbaasd over die VVD-manoeuvre, zeggen betrokkenen. Zij spreken van een ‘lompe’ zet van Rutte. ,,Wij krijgen dit door de strot geduwd. Waar is Rutte mee bezig?”, vroeg een ingewijde zich af.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:15:
[...]

Gelukkig is het toch komkommertijd in de wereld. Geen urgente problematiek die aangepakt moet worden. Oh wacht. 7(8)7
En hierna nog een jaartje formeren en dan hebben we in 2025 een nieuw kabinet. Dan komt die 2030 wel erg kortbij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

*knip*, zie HollovVpo1nt in "De landelijke Nederlandse politiek 2023"

[ Voor 84% gewijzigd door NMH op 07-07-2023 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:18:
[...]

maar ze staat wel dichter bij het volk
Hoe kom je daar bij? Als ze in het torentje komt gaan er bijvoorbeeld geen woningen bij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:22

Amphiebietje

In de blubber

PatrickC schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:13:
Kan je lekker demissionair doorregeren en allerlei bullshit uithalen waarmee je de volgende opscheept als je zelf niet wint (en als je zelf wint maak je er nog een grotere rotzooi van, ook voor de volgende). :r

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
*knip*, reactie op geknipte reactie

[ Voor 94% gewijzigd door NMH op 07-07-2023 21:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:18:
[...]
maar ze staat wel dichter bij het volk
Dat lijkt wel zo, maar achter BBB zit uiteindelijk toch de agrarische sector die de boel financiert en een goede marketing team erop hebben gezet. BBB zal voor de agrarische sector vast goed zijn, maar dat zal betekenen dat de rekening bij de burger gelegd gaat worden. Dat lijken veel BBB stemmers niet door te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
eMiz0r schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:14:
[...]

Zeker… of niet :)

Met de huidige peilingen wordt dit de langste formatie ooit (als het ooit al gaat lukken). Ook al was dit kabinet gemankeerd, we hadden in ieder geval iets.

Met straks minimaal 7 partijen komt er helemaal geen beleid meer. Met 4 is dat al amper te doen, laat staan nog meer.

Rutte weg gaat helemaal niets veranderen aan de daadkracht van de regering. Hij/een premier van Nederland heeft in tegenstelling tot een doorsnee dictator of president amper tot geen macht en is bovenal een manager. De gehele Tweede Kaner is verantwoordelijk voor wetten en beleid, inclusief oppositie dat er wel of geen potje van maakt om stemmers te mobiliseren met goed doordachte of achterlijke partijprogramma’s. Laat staan partijleiders die van god los zijn (juist, jij ja Thierry).
Juist daarom is het een gok van jewelste, op een onderwerp wat niet tot nauwelijks speelde en waar op Europees niveau net een akkoord is.

Rutte gaat uit van een fikse overwinning zonder noodzaak te hebben aan veel extra coalitie genoten. Hij lijkt het beter te weten dan de peilingen.

En zijn macht is behoorlijk groot voor de veronderstelde managers positie. We zitten niet voor niets op het zoveelste kabinet Rutte. En het is de vorige keer niet op kleine zaken mis gegaan. De Rutte doctrine is niet voor niets een begrip.

Dit is echt het lozen van lastige coalitie genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
nst6ldr schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:20:
[...]

Hoe kom je daar bij? Als ze in het torentje komt gaan er bijvoorbeeld geen woningen bij komen.
nee, een stem op BBB is adieu@mileu en navenante effecten, maar er komen nu ook geen extra woningen bij dus mja, argument

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05:01
alexbl69 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:12:
Rutte op ramkoers en dreigt met stemming over asielmaatregelen: ‘Kabinet kan vanavond al vallen’

Deel 234 van net doen alsof je heel hard je best doet zodat je tegen je achterban kunt zeggen dat je het uiterste eruit hebt kunnen halen is begonnen.

En de media spelen het spelletje vrolijk mee.
;)

Het was toch serieuzer dan gedacht. Ik dacht ook dat het een spelletje was. De NOS stelt wel dat het een strategische keuze was om op een breuk aan te sturen en geen inhoudelijke. Een actie van een machtspoliticus.

Waarschijnlijk hebben ze gelijk. Ik vind wel dat ze nog lang gesproken hebben. Zou dat voor de buhne zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
kdekker schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:10:
[...]

Bedoel je dat positief of negatief? Omtzigt heeft nog niet zo lang een lezing (Thorbecke) gehouden en zei daar best zinnige dingen.

Ik had eerder verwacht dat het kabinet zou vallen over landbouw/co2, maar niet over asiel. Het schijnt zelfs zo te zijn dat er dit jaar 'slechts' een gemiddeld aantal binnenkwam. Ergens heeft Rutte willen scoren en zijn hand overspeeld?
Omtzigt zit echt in het traditionele midden. En omdat we zo'n enorme ruk naar rechts hebben gehad, zit Omtzigt dichterbij de PvdA en zeker verder naar links dan D66, dan veel mensen denken. Het verschil is waarschijnlijk meer progressief vs. conservatief, maar Omtzigt lijkt vooral qua geloofsovertuiging, conservatief te zijn. Want hij wil nogal wat zaken op politiek vlak veranderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marrtijn
Lekker man, verkiezingen pas in november omdat er vakanties zijn bij de kiesraad.

- half jaar demissionair aanklooien

- Verkiezingen november.

- Kerstmisreces

- Lekker in het voorjaar rustig formeren.

- natuurlijk net te laat voor prinsjesdag 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:22:
[...]

Dat lijkt wel zo, maar achter BBB zit uiteindelijk toch de agrarische sector die de boel financiert en een goede marketing team erop hebben gezet. BBB zal voor de agrarische sector vast goed zijn, maar dat zal betekenen dat de rekening bij de burger gelegd gaat worden. Dat lijken veel BBB stemmers niet door te hebben.
het is wmb een experiment dat max 4 jaar duurt, ik zal er niet op stemmen maar ben er veel minder beducht voor dan Baudet en Wilders, en hun achterban

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:23:
[...]

nee, een stem op BBB is adieu@mileu en navenante effecten, maar er komen nu ook geen extra woningen bij dus mja, argument
Een stem op BBB is een stem op de omgekeerde vlag, met water boven land (blauw boven rood).

Ik vraag mij af of onze buurlanden er zo happig op zullen zijn miljoenen NL'ers te moeten opvangen als het gebrek aan voorbereiding op een stijgend zeeniveau door klimaatverandering hier de helft van het land onleefbaar maakt, precies de helft waar het grootste deel van de bevolking leeft. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Marrtijn schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:24:
Lekker man, verkiezingen pas in november omdat er vakanties zijn bij de kiesraad.

- half jaar demissionair aanklooien

- Verkiezingen november.

- Kerstmisreces

- Lekker in het voorjaar rustig formeren.

- natuurlijk net te laat voor prinsjesdag 2024.
November is vier maanden.

Had je morgen naar de stembus gewild?

Zie overigens een minderheidskabinet ook nog weer eens uit de hoge hoed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:19:
[...]

Alternatief moet de vvd slikken wat de cu wilde dus?

[...]

Dat is weer een hele andere discussie. Ik vind het alleen nogal makkelijk om dit in de schoenen van de vvd te schuiven terwijl de cu nota bene een standpunt inneemt wat m.i. op minder breed gedragen wordt in de samenleving.

En nee, ik heb geen vvd gestemd.
Ik denk dat we met z'n allen een beetje gokken, zolang het hele verhaal niet bekend is. Ik nuanceer mijn voorgaande reactie tot een gok. De vraag is of we als buitenstaanders ooit het hele verhaal zullen horen. Wellicht zijn we allemaal te happig, en moeten we gewoon afwachten wat er aan informatie komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maar als de VVD het blok D66 en CU voor het blok heeft gezet en beide kanten elkaar nu in de haren vliegen, zou je zeggen dat het CDA als enige niet perse besmet is. Sterker nog, het CDA zou als redelijk alternatief voor BBB kunnen optreden bij de komende verkiezingen…. Dus mijn vraag: waarom zie ik geen Hoekstra nu op TV? Wil het CDA perse irrelevant worden of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Ik zei niet dat de VVD het beter kon, jij zei dat BBB dichter bij het volk staat, en dat is gewoon niet zo. Ze hebben met dwang en terrorisme weliswaar veel mensen achter zich gekregen, maar die zijn dan ook niet snugger genoeg om uit te vogelen dat ze een halsbandje om hebben gekregen met een stiksel van hysterie en desinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:36

TheDudez

Usenet stofzuiger!

[...]

Geen enkele partij kan het woning probleem binnen een redelijk termijn oplossen. Martiaal is te duur personeel is er te kort. Alleen wat wel helpt is de kraan dicht draaien. Maar dan nog los je dat niet op binnen een paar jaar.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrtijn
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:26:
[...]

En maandenlang campagnetoneel skippen? Wat verschrikkelijk, waar kan ik tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
[...]

Toch, die uitstraling dat ze tussen het volk staat en niet iemand uit de (verrotte) ivoren toren van de randstad zal wel stevig bijdragen aan de eventuele winst. Den Haag is te veel bezig met zichzelf, tot er ergens in het land 'ontploft', dan draaien de koppen langzaamaan die kant op *kuch* Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Amphiebietje schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:25:
[...]

Een stem op BBB is een stem op de omgekeerde vlag, met water boven land (blauw boven rood).

Ik vraag mij af of onze buurlanden er zo happig op zullen zijn miljoenen NL'ers te moeten opvangen als het gebrek aan voorbereiding op een stijgend zeeniveau door klimaatverandering hier de helft van het land onleefbaar maakt, precies de helft waar het grootste deel van de bevolking leeft. :(
Haha… ten eerste zal dan de hele wereld moeten veranderen, want NL alleen gaat geen zoden aan de dijk zetten. Daar verandert vier jaar BBB niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Was laatst niet in dit topic gedeeld dat er een provincie was waar BBB in de coalitie kwam en een bepaalde milieubelasting voor bewoners omhoog gooide en boeren niet, terwijl oa boeren de vervuilers waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
[...]

ik vind Caroline veel gematigder in denken en praten dan Baudet en Wilders; ze erkent de problemen en lijkt bereidt om over een middenweg na te denken (met een hidden BBB-agenda wellicht, maar niet zo overduidelijk wars van de realiteit als FvD en PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Marrtijn schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:27:
[...]

En maandenlang campagnetoneel skippen? Wat verschrikkelijk, waar kan ik tekenen?
Ja tot zover de theorie. In de praktijk heb je een Kiesraad nodig, stemformulieren, stemlocaties en weet ik veel wat nog meer. Heel veel sneller ga je het echt niet voor elkaar krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02

Die mensen kiezen er toch zelf voor om de Randstad maar te blijven bevolken? Er moet al lang worden bewogen richting hogere gebieden. Nu wil men massaal woningen bouwen en ook weer vooral in de Randstad... Tsja, ooit gaat het mis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 06:47

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Het is een stem op (de vlag van) Sleeswijk-Holstein. :)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:29:
[...]

ik vind Caroline veel gematigder in denken en praten dan Baudet en Wilders; ze erkent de problemen en lijkt bereidt om over een middenweg na te denken (met een hidden BBB-agenda wellicht, maar niet zo overduidelijk wars van de realiteit als FvD en PVV)
Tegelijkertijd is het in principe een reclamebureau waar je naar luistert. Me dunkt dat die de juiste toon weten aan te slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:29:
[...]

Die mensen kiezen er toch zelf voor om de Randstad maar te blijven bevolken? Er moet al lang worden bewogen richting hogere gebieden. Nu wil men massaal woningen bouwen en ook weer vooral in de Randstad... Tsja, ooit gaat het mis.
Als de dijken doorbreken of de zeespiegel te hoog wordt spoelt dat probleem toch gewoon weg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

TheBrut3 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:29:
[...]

Inderdaad. Een hoop linkse mensen denken dat als Nederland niks doet we verzuipen. Nou ik zal je wat vertellen Nederland stelt niks voor. Al zouden we het braafste jongtje van de klas zijn. Dan verzuipen we als nog. Je kan beter geld stoppen in bescherming waar zo ver mogelijk is. En ik zeg niet dat we niks moeten doen maar het klimaat fonds is echt weggegooid geld we redden daar Nederland niet mee.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:29:
[...]

Ze erkent geen van de problemen, en haar stemmers hebben meermaal het land op slot gezet. Ik snap niet waar het idee vandaan komt dat ze gematigd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
nst6ldr schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:27:
[...]

Ik zei niet dat de VVD het beter kon, jij zei dat BBB dichter bij het volk staat, en dat is gewoon niet zo. Ze hebben met dwang en terrorisme weliswaar veel mensen achter zich gekregen, maar die zijn dan ook niet snugger genoeg om uit te vogelen dat ze een halsbandje om hebben gekregen met een stiksel van hysterie en desinformatie.
vind dit nogal aangezet, maar snap het ook wel een beetje, de omgekeerde vlaggen etc; het rare is dat, mijn observatie, Caroline van der Plas veel gematigder en verstandiger overkomt dan Wilders of baudet ooit, OOIT, een handige politicus dus wellicht, maar whatabout haar achterban

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

TheDudez schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:27:
[...]

Geen enkele partij kan het woning probleem binnen een redelijk termijn oplossen. Martiaal is te duur personeel is er te kort. Alleen wat wel helpt is de kraan dicht draaien. Maar dan nog los je dat niet op binnen een paar jaar.
Oh, ik weet er wel eentje:

- beheersmaatschappijen verbieden die leegstaande panden met minimale bezetting jarenlang in stand houden om de speculatie op vastgoed in stand te houden.
- forceren dat die leegstaande panden worden omgebouwd naar woningen.
- ook als dat midden in een stadscentrum is of op een dure plek.

Ik kan zo in de gemiddelde Nederlandse stad grote panden vinden die al jaren grotendeels leeg staan op wat anti-kraak bewoners na, evenals relatief vers opgeleverde nieuwbouw kantoorpanden waar geen vraag naar is. Veel van die panden zouden bij ombouw zo 20-50 woningen van 45 vierkante meter kunnen opleveren, dus als je er honderd hebt in een grote stad, kan je zo een paar duizend mensen huisvesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:26:
[...]

Zie overigens een minderheidskabinet ook nog weer eens uit de hoge hoed komen.
Morgen? Ik kan er over 5 minuten zijn, lopend.
Maar morgen is natuurlijk ook prima.

Denk dat ik me maar weer aanmeld als vrijwilliger in een stembureau.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Ik hebh niet de illusie dat we eindelijk van Rutte afzijn.

Die wordt gewoon weer de grootste, met een beetje pech met die agrarische industriepartij erbij.
Gaat het land helemaal hard naar de klote....

Enige voordeel is dat we nu van Ernst Kuipers afzijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:31:
[...]

Tegelijkertijd is het in principe een reclamebureau waar je naar luistert. Me dunkt dat die de juiste toon weten aan te slaan.
ja, ik heb ook zo'n gutfeeling; laat ik zeggen dat ze niet wartaal als Wilders en Baudet uitspreekt, en dat verrasste me nogal, maar dan die achterban, LPF-taferelen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
TheDudez schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:33:
[...]

Inderdaad. Een hoop linkse mensen denken dat als Nederland niks doet we verzuipen. Nou ik zal je wat vertellen Nederland stelt niks voor. Al zouden we het braafste jongtje van de klas zijn. Dan verzuipen we als nog. Je kan beter geld stoppen in bescherming waar zo ver mogelijk is. En ik zeg niet dat we niks moeten doen maar het klimaat fonds is echt weggegooid geld we redden daar Nederland niet mee.
Precies dit. Besteedt dat geld nuttig, want ik vrees dat er veel ‘over de balk gesmeten’ gaat worden. Doe wat aan de bescherming tegen overstromingen, investeer eerst in het stroomnet voordat je het overlaadt, etc…

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:28:
[...]

Was laatst niet in dit topic gedeeld dat er een provincie was waar BBB in de coalitie kwam en een bepaalde milieubelasting voor bewoners omhoog gooide en boeren niet, terwijl oa boeren de vervuilers waren?
Yup, de bbb zit er alleen voor haar eigen sponsoren. Als burger ga je keihard genaaid worden door ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
nst6ldr schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:34:
[...]

Ze erkent geen van de problemen, en haar stemmers hebben meermaal het land op slot gezet. Ik snap niet waar het idee vandaan komt dat ze gematigd is?
simpelweg in wat ze zegt op TV; ik kan haar gematigde uitspraken ook niet rijmen met de acties van de achterban, dus dat kan wel een dingetje worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Amphiebietje schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:35:
[...]

- beheersmaatschappijen verbieden die leegstaande panden met minimale bezetting jarenlang in stand houden om de speculatie op vastgoed in stand te houden.

Ik kan zo in de gemiddelde Nederlandse stad grote panden vinden die al jaren grotendeels leeg staan op wat anti-kraak bewoners na, evenals relatief vers opgeleverde nieuwbouw kantoorpanden waar geen vraag naar is. Veel van die panden zouden bij ombouw zo 20-50 woningen van 45 vierkante meter kunnen opleveren, dus als je er honderd hebt in een grote stad, kan je zo een paar duizend mensen huisvesten.
https://nos.nl/artikel/24...vaak-omgebouwd-tot-woning Dat is een een druppel en ook daarvoor heb je geld en mensen nodig.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:11
Ik ben benieuwd hoe de verkiezingsuitslag gaat zijn bij nieuwe verkiezingen, maar ik denk dat doordat het hierop klapt asiel een heel groot thema gaat zijn, waar vooral rechtse partijen van gaan profiteren. Als het zo gaat lopen hebben Rutte en de VVD het goed gespeeld, gaat het niet binnen dit kabinet, dan maar nieuwe verkiezingen waar een rechts thema het belangrijkste thema gaat zijn en het daarmee afdwingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Zo probeert ze over te komen. Het probleem is dat het oplossen van al die problemen, al snel om radicale maatregelen vraagt, naar de standaarden van ons sterk naar rechts opgeschoven politieke klimaat. Dus de wens gematigd over te komen, kan zich niet vertalen in aangestipte problemen op een gematigde manier op te lossen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:34:
[...]

vind dit nogal aangezet, maar snap het ook wel een beetje, de omgekeerde vlaggen etc; het rare is dat, mijn observatie, Caroline van der Plas veel gematigder en verstandiger overkomt dan Wilders of baudet ooit, OOIT, een handige politicus dus wellicht, maar whatabout haar achterban
Je kan haar gematigd vinden, maar ze staat nog steeds pontificaal voor een agrarische industrie (en dan de ironie dat men Rutte pro-bedrijfsleven/markt vond). Ze heeft een standpunt die dermate vernietigend voor de omgeving is dat we niks meer kunnen bouwen bijvoorbeeld. Ze zet met een glimlach zó een gematigde streep door wetenschappelijke rapporten omdat die niet in het belang van haar lobby is.

Baudet gaat het alleen redden als de AIVD niet snel z'n werk doet en hem als russisch verlengstuk bestempeld. Wilders wilt uberhaubt niet regeren want dan moet je aan het werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Äch, Rutte gaat verkiezingen gewoon weer winnen. Omdat Nederlanders.

Gaat coalitie vormen met BBB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Dat zegt hij toch niet? Hij maakt vergelijking met Baudet en Wilders. En ben jij het echt daarmee oneens?

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 07-07-2023 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

horizon1978 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:40:
Äch, Rutte gaat verkiezingen gewoon weer winnen. Omdat Nederlanders.

Gaat coalitie vormen met BBB.
En ja21 en cda waarschijnlijk.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:38
Amphiebietje schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:35:
[...]

En stoppen met bezwaarprocedures door particulieren. Iedereen wil dat er gebouwd word, behalve als het in de voor- of achtertuin is. Moet je maar eens opletten hoe snel er gebouwd kan worden.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:54
TheDudez schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:27:
[...]

Geen enkele partij kan het woning probleem binnen een redelijk termijn oplossen.
Het probleem oplossen is helemaal niet zo lastig en veelbesproken in de vele topics hier op Tweakers.

Het probleem is dat niemand het wil. Of althans, jongeren met stemrecht hebben gewoon niks te zeggen en draaien fiscaal overal voor op, want ze zijn een te kleine groep om een eerlijk beleid voor te maken. Afschaffing IACK anyone?

Door iedere laag van de bevolking heeft een meerderheid een koopwoning, dus de waarde ervan moet en zal stijgen.
Verder is het verkopen van bouwgrond de ultieme financierder van gemeenten die geheel toevallig verantwoordelijk zijn geworden voor meer en meer overheidstaken die voorheen landelijk gefinancierd werden. Nu worden ze dus betaald door hypotheken van nieuwbouw.
Want oh wee oh wee als je gemeentelijke belastingen zou verhogen om kosten weer door de gehele bevolking te laten betalen :P dan maken we massaal bezwaar tegen onze WOZ-waardes via parasitaire bedrijfjes ;)
Martiaal is te duur personeel is er te kort.
Dat is vervelend, maar het echte probleem zit 'm in de beschikbaarheid van betaalbare bouwgrond (die kan voldoende meeveren om andere kostenstijgingen op te vangen).
Niet dat grond duur is hè, een paar maanden inkomen is voldoende voor een modaal stukje grond - als je er koeien of zonnepanelen op zet. Maar als er een huis op mag staan gaat de waarde van de grond maal 30 tot 60.

De enige bouwgrond die beschikbaar komt is bij voorbaat ingericht op dure woningen, die daardoor ook veel meer bouwpersoneel kosten dan een blok rijwoningen of appartementen. Want we bouwen niet waar behoefte naar is, nee we bouwen duur zodat mensen die al een koopwoning (en veel stemrecht) hebben, kunnen doorstromen.
Alleen wat wel helpt is de kraan dicht draaien.
Klopt wel, maarja dan zit je nog met een personeelstekort en te weinig werkenden om de vergrijzing te financieren. Ik vind het een prima keuze, maar van de consequenties zijn velen niet helemaal op de hoogte denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 07-07-2023 21:47 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

TheRicolaa10 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:42:
[...]

En stoppen met bezwaarprocedures door particulieren. Iedereen wil dat er gebouwd word, behalve als het in de voor- of achtertuin is. Moet je maar eens opletten hoe snel er gebouwd kan worden.
Met welke mensen en bouwmateriaal? En wat er is is veelte duur. Kijk naar de prijzen van de nieuwbouwhuizen.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheRicolaa10 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:42:
[...]

Jij gaat niet in mijn voor- of achtertuin bouwen. Dat mag ik zelf niet eens, want regels... :)

Hoe zie je dat dan voor je? In onze NL cultuur mag ik precies net een hekje van 100 cm hoog ik mijn voor- of zijtuin zetten. Meer is al moeilijk. Laat staan een hele straat met huizen. Schier onmogelijk vandaag de dag, zeker met onze sky-high bouw- en veiligheidsnormen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2023 21:48 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.