De landelijke Nederlandse politiek 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 62 Laatste
Acties:
  • 264.206 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:03
Voor de hele immigratie discussie zijn zoveel vragen voor te verzinnen maar niemand lijkt echte antwoorden of een strategie te hebben.

Waar willen wij heen met de bevolking? Wij vergrijzen en wij baren minder dus de bevolking neemt af. Is oneindig aannemen van asielzoekers en expats de oplossing? Willen wij de bevolking op peil houden? Is een beetje krimp acceptabel en op te vangen? Of willen wij doorgaan in de constante drang naar meer meer meer.

Aan de hand van bovenstaande, kun je prima zaken uitwerken. Wat voor een invloed heeft het op de woningmarkt, sociale voorzieningen, wat voor een kosten neemt het met zich mee, wat voor een impact heeft het op cultuur, veiligheid, enz. En dan kun je een eerlijk verhaal vertellen.

Nu gaat alles op de emotie en de korte termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Sissors schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:56:
[...]

Zoals ik al eerder noemde, morgen nog de 30% regeling afschaffen. Maar ondanks dat, laten we wel wezen als je je afvraagt of de gemiddelde expat die €100k bij ASML verdient meer oplevert dan de gemiddelde asielzoeker, dan is het antwoord ja de gemiddelde expat levert meer op.
Die is al iets afgebouwd (5 ipv 8 jaar), maar mag zeker weg wmb: het is in feite de ASML regeling, maar ik merk dat het nogal makkelijk gebruikt wordt door werkgevers (ook voor vacatures die makkelijk met een Nederlander gevuld kunnen worden).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19-09 10:55
sarlo schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:56:
[...]

Het gaat dan niet om het feit dat dit statushouders waren, maar om de perceptie: wat is een gezonde huizen markt? Waar mensen een huil beschikbaar hebben mocht het nodig zijn of waar mensen kieskeurig kunnen zijn? Ik denk dat in de ogen van de meeste mensen, het gezond is als je kieskeurig kunt zijn. Maar dat zorgt wel voor stagnerende factoren.
De kieskeurigheid van Nederlandse kopers is buiten de grenzen bekend iig. Nergens anders is de tolerantie voor onderhoud zo laag als hier bijv. En idd, 80m2 is een paleis in veel landen, ook Oost-Europeanen die nu kopen zijn bijna altijd opgegroeid in commieblocks waar 40m2 iets doodnormaals is.

Ik zeg niet dat er geen probleem is, en er moet zeker iets gedaan worden aan de tekorten en daarmee de prijzen. Maar ik merk in mijn omgeving dat bijna niemand bereid is om opties te verkennen; nee, het huis moet staan op plekken die men al heeft vastgesteld, het huis (en dan bedoel ik: het uiterlijk, structuur kijkt niemand naar) moet in goede tot zeer goede conditie zijn. Tsja, dan mis je heel wat kansen. Zelf heb ik er dankbaar gebruik van gemaakt en kon ik zelfs afdingen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 21-09 11:48
Zatervan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:27:
Maar vertel je wel het hele verhaal?
Er zijn regels voor het slopen van huur voor koop
Dan moeten er 12 nieuwe huurappartementen worden gebouwd in plaats van de gesloopte, waarschijnlijk is dat elders in je gemeente gebeurd
Of je woon in noord Groningen, dan snap ik de sloop

[...]
Als er dan 12 nieuwe huurappartementen bij gebouwd worden die gelijk de vrije sector of het topsegment van de sociale woningbouw in gaan schiet je er nog steeds niets mee op. Maar dan heeft de projectontwikkelaar technisch gezien aan zijn verplichtingen voldaan.

De bijstandsmoeder die voor de sloop op straat is gezet en net 500 euro kan besteden aan woonlasten kan nog steeds nergens wonen.

Dan wordt het dus een kwalitatief en geen kwantitatief probleem.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 15:35
Lordy79 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:40:
[...]

Waar moeten dan 100.000 woningen komen? Het mag niet van stikstof. Het mag niet vanwege een beschermd dier of groene hart. Of mensen willen het niet in hun achtertuin, etc etc etc.

Het probleem is dat er teveel bevolking is.
Misschien moeten ze eens de wet wijzigen dat mensen die willen samenwonen maar een AOW of andere uitkering hebben niet worden gekort. Dan kan er een woning vrijkomen. Laat die mensen gewoon hun alleenstaande uitkering behouden zolang ze niet trouwen of contract sluiten. Nu hoor je weleens dat ze niet willen i.v.m. teruggang in inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:17:
@Sissors En er staan duizenden en duizenden kantoorpanden en bedrijfsruimtes leeg.
Alleen zijn niet alle kantoorpanden geschikt voor ombouw blijkt weleens uit onderzoek wat ik in de media langs zie komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:52

DevWouter

Creator of Todo2d.com

PLAE schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:24:
[...]

Dat plaatje is de eeuwige dooddoener in dit topic.
Dat plaatje bestaat minder lang dat we de schuld aan vluchtelingen geven, dat is al eeuwen aan de gang.

En zoals verschillende mensen in dit topic al lang aangegeven hebben: Deze crisis heeft veel weg van een toneelspel. Als men al spreekt over een crisis is het niet de instroom, maar het gebrek aan voorzieningen omdat ze al jaren te weinig geld krijgen.

Dat is het probleem met een overheid die al jaren onvoldoende investeert in sociale voorzieningen dan moet je accepteren dat je asociaal ben.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
martwoutnl schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:39:
[...]

Alleen zijn niet alle kantoorpanden geschikt voor ombouw blijkt weleens uit onderzoek wat ik in de media langs zie komen.
En zelfs als ze wel geschikt zijn volgens de rapporten, dan wil dat nog niet plezierig wonen garanderen. Zaken als isolatie zijn niet goed in het ontwerp van een kantoorpand meegenomen waardoor geluidsoverlast en problemen met warmte/kou snel optreden. Mag allemaal niet teveel kosten dus de verbouwer/verhuurder gaat niet het fundament van zo’n gebouw aanpassen waardoor de woonkwaliteit nooit heel denderend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
martwoutnl schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:36:
[...]

Misschien moeten ze eens de wet wijzigen dat mensen die willen samenwonen maar een AOW of andere uitkering hebben niet worden gekort. Dan kan er een woning vrijkomen. Laat die mensen gewoon hun alleenstaande uitkering behouden zolang ze niet trouwen of contract sluiten. Nu hoor je weleens dat ze niet willen i.v.m. teruggang in inkomen.
En als je trouwt ga je dan enorm erop achteruit. Dan kan je net zo goed zeggen dat er geen verschillen zitten in uitkering tussen alleenstaanden en samenwonenden. Maar hoewel dat iets zal helpen op de woningmarkt, gaat dat wel een behoorlijke hoop hogere kosten krijgen aan uitkeringen. En dat zijn de directe kosten, indirect moedigt het werken niet echt aan. Een stel in de bijstand komt dan netto op ruwweg €3000 uit per maand (2x bijstand + 2x zorgtoeslag + 1x huurtoeslag).

Met als volgende vraag: Als je samenwoont met een relatie, en partner werkt niet, moet die dan ook bijstand krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

Dat is echt één van de allersnelst werkende maatregelen, als je huur samen kunt halveren - maar da’s de theorie, want je huursubsidie etc. wordt dan ook gecompenseerd - naar beneden.

Gevolg: krampachtig 2 huizen aanhouden.

Beide volledige uitkering, beide volledige subsidie.

Dus zowel de overheid (als uitkeringsinstantie) als de corporaties (woningeigenaar) als wanhopige huizenzoekers zijn ervan de dupe. :F

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 07-07-2023 14:14 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Ramzzz schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:13:
[...]

Dus zowel de overheid (als uitkeringsinstantie) als de corporaties (woningeigenaar) als wanhopige huizenzoekers zijn ervan de dupe. :F
De woningcorporatie is daar niet de dupe van want die vangt van 2 huizen de volle mep aan huur.

Hooguit dat ie de 'dupe' is omdat de huurder niet vertrekt en ie het huis niet voor 200 euro in de maand meer aan de volgende kan verhuren. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

martwoutnl schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:39:
[...]

Tegen de grond ermee en een flat neerzetten?
Het ging om de benodigde ruimte toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Robkazoe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:51:
[...]

En zelfs als ze wel geschikt zijn volgens de rapporten, dan wil dat nog niet plezierig wonen garanderen. Zaken als isolatie zijn niet goed in het ontwerp van een kantoorpand meegenomen waardoor geluidsoverlast en problemen met warmte/kou snel optreden. Mag allemaal niet teveel kosten dus de verbouwer/verhuurder gaat niet het fundament van zo’n gebouw aanpassen waardoor de woonkwaliteit nooit heel denderend wordt.
Dat is een beetje het punt, we willen snel veel woonruimte voor statushouders, maar ze moeten wel voldoen aan het hedendaagse bouwbesluit voor duurzaamheid en comfort. En het moet ook nog eens economisch rendabel zijn om ze uit te baten...

Fast, cheap, nice. Kies er 2 van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:07
[...]

Je geeft mensen een uitkering omdat ze in een situatie zitten waarin ze hulp nodig hebben. Op het moment dat deze hulp niet meer nodig is (bijvoorbeeld omdat ze al een dak boven hun hoofd hebben) is het toch logisch dat er gekort wordt? Indirect vergelijkbaar met een vluchteling die terug naar eigen land mag op het moment dat de situatie daar weer veilig is. Het is wat mij betreft juist erg belangrijk om hulp te focussen waar hij écht noodzakelijk is, zodat deze groep die écht hulp nodig heeft ook écht geholpen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
PLAE schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:52:
[...]

Als ik dit soort voorbeelden schrijf over asielzoekers die hun gebit bij binnenkomst laten verbouwen op kosten van de zaak krijg ik meteen de edit van een mod om mijn oren.

In 2012 hadden woningbouwcorporaties 2.112.000 gereguleerde huurwoningen in bezit. In 2021 waren het er 2.105.000. Dus landelijk valt de afname mee, wel onvoldoende om de natuurlijke aanwas van de bevolking te behappen. In Amsterdam/Rotterdam/Den Haag is het effect overigens groter.

In dezelfde periode is de bevolking gegroeid met 200k aan natuurlijke aanwas en 900k aan migranten. Maar het probleem zit hem inderdaad in die krimp van 7.000 gereguleerde woningen :+
Dit in de context dat er huisen bij gebouwd moeten worden en al 20 jaar lang meer bijgebouwd moet worden geeft aan dat het gewoon een probleem is. We hebben al een plate afname in aantal woningen, doe daarbij de context van meer mensen in nederland en kleinere gezinnen in nederland. Het is een groter probleem dan dit eenzijdig belichten van wat getallen doet lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:47
Janpietertje89 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:19:
[...]

Je geeft mensen een uitkering omdat ze in een situatie zitten waarin ze hulp nodig hebben. Op het moment dat deze hulp niet meer nodig is (bijvoorbeeld omdat ze al een dak boven hun hoofd hebben) is het toch logisch dat er gekort wordt? Indirect vergelijkbaar met een vluchteling die terug naar eigen land mag op het moment dat de situatie daar weer veilig is. Het is wat mij betreft juist erg belangrijk om hulp te focussen waar hij écht noodzakelijk is, zodat deze groep die écht hulp nodig heeft ook écht geholpen wordt.
Logisch en eerlijk is wat anders dan wat goed werkt.

Als het huidige systeem verkeerde prikkels geeft moet je overwegen het aan te passen. Soms moet je pragmatisch zijn. Overigens ben ik ook niet direct voor volledig behoud van alle uitkeringen bij samenwonen. Teren op de zak van de samenleving moet niet normaal gevonden worden. Je zou wel aan een eenmalig extraatje kunnen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Sissors schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:05:
[...]

En als je trouwt ga je dan enorm erop achteruit. Dan kan je net zo goed zeggen dat er geen verschillen zitten in uitkering tussen alleenstaanden en samenwonenden. Maar hoewel dat iets zal helpen op de woningmarkt, gaat dat wel een behoorlijke hoop hogere kosten krijgen aan uitkeringen. En dat zijn de directe kosten, indirect moedigt het werken niet echt aan. Een stel in de bijstand komt dan netto op ruwweg €3000 uit per maand (2x bijstand + 2x zorgtoeslag + 1x huurtoeslag).

Met als volgende vraag: Als je samenwoont met een relatie, en partner werkt niet, moet die dan ook bijstand krijgen?
Mijn voorbeeld was voornamelijk gericht op de mensen met AOW. Als ze nu die hoogte krijgen, heeft de overheid geen extra kosten. Maar wel weer een koop- of huurhuis vrij als mensen geen financiële belemmering op dat terrein hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
martwoutnl schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:46:
[...]

Mijn voorbeeld was voornamelijk gericht op de mensen met AOW. Als ze nu die hoogte krijgen, heeft de overheid geen extra kosten. Maar wel weer een koop- of huurhuis vrij als mensen geen financiële belemmering op dat terrein hebben.
Met alleen AOW zijn de problemen minder inderdaad, maar de kosten alsnog heel erg hoog.

We betalen 43 miljard aan 3.5 miljoen AOW'ers. Met de AOW uitkeringen zou je kunnen uitrekenen hoeveel er alleenstaande zijn en hoeveel samenwonend, maar dat is mij teveel moeite. Laten we zeggen dat 2/3de samenwonend is. Dan komen we uit op evenveel alleenstaande met AOW als stellen met AOW. Elk stel krijgt €500 extra per maand bij jouw voorstel*. Bij een miljoen stellen komt dat dus uit op €6 miljard per jaar. Daarvoor kunnen wel wat huizen bouwen.

* En dan kan je zeggen: Maar dit geldt alleen voor mensen die samen gaan wonen, en niet die al samen wonen. Dat zou enorm schelen in de kosten, maar hoewel IANAL, vermoed ik dat een rechter een stokje voor zulke willekeur gaat steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:47
Sissors schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:55:
[...]

Met alleen AOW zijn de problemen minder inderdaad, maar de kosten alsnog heel erg hoog.

We betalen 43 miljard aan 3.5 miljoen AOW'ers. Met de AOW uitkeringen zou je kunnen uitrekenen hoeveel er alleenstaande zijn en hoeveel samenwonend, maar dat is mij teveel moeite. Laten we zeggen dat 2/3de samenwonend is. Dan komen we uit op evenveel alleenstaande met AOW als stellen met AOW. Elk stel krijgt €500 extra per maand bij jouw voorstel*. Bij een miljoen stellen komt dat dus uit op €6 miljard per jaar. Daarvoor kunnen wel wat huizen bouwen.

* En dan kan je zeggen: Maar dit geldt alleen voor mensen die samen gaan wonen, en niet die al samen wonen. Dat zou enorm schelen in de kosten, maar hoewel IANAL, vermoed ik dat een rechter een stokje voor zulke willekeur gaat steken.
Voor 500 euro per maand kan je niet veel winst maken als je daarvan een extra woning moet aanhouden. Tenzij deze is afbetaald natuurlijk, maar dan is verkopen weer logischer. Kortom, ik vraag me af of het veel woningen oplevert.

Edit: of je moet alleen de AOW behouden en de rest vd toeslagen houden natuurlijk. Ik snap het idee nu beter.

[ Voor 4% gewijzigd door DeKever op 07-07-2023 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Stoney3K schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:38:
[...]

De woningcorporatie is daar niet de dupe van want die vangt van 2 huizen de volle mep aan huur.

Hooguit dat ie de 'dupe' is omdat de huurder niet vertrekt en ie het huis niet voor 200 euro in de maand meer aan de volgende kan verhuren. :X
Je vergeet dat er een woningbouwopgave is die men verplicht is op te vangen, de bereikbaar is met bestaande bouw, maar waar corporaties nu - in tijden van extreme prijsstijgingen overal - tegen de klippen op nieuwbouw moeten gaan plegen.

En tegen bestaande 'gecapte' huurnormen.

Los van dat beide huurders bij verschillende corporaties kunnen zitten. En vaak in hun uppie veel te grote woningen bezet houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 07-07-2023 17:48 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatervan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-07-2023
Helemaal mee eens
Dit is een goed plan, maar Den Haag is zooooooo bang voor fraude dat ze liever de zaakjes op hun manier oplossen , ook al is dat niet slim
Nu moeten de uitkeringen omhoog om het sociaal minimum te halen
Als 2 mensen samen gelukkig kunnen zijn moet je dat niet straffen met kortingen
Maar helaas altijd die angst voor fraude.
Terwijl een witteboorden fraude veel kostbaarder is voor de overheid
Loopt men omhoog te kijken of er geen vogel op hun jas schijt, en zien ze niet dat ze in de koeienvlaai stappen
Ramzzz schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:13:
[...]

Dat is echt één van de allersnelst werkende maatregelen, als je huur samen kunt halveren - maar da’s de theorie, want je huursubsidie etc. wordt dan ook gecompenseerd - naar beneden.

Gevolg: krampachtig 2 huizen aanhouden.

Beide volledige uitkering, beide volledige subsidie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kabinet zou gevallen zijn volgens de NOS.

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-07-2023 20:06 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Jammer..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De weg naar Rutte V zonder dwarsligger CU ligt open :+
Het is het kabinet niet gelukt om tot overeenstemming te komen over maatregelen om de asielinstroom te beperken. Dat wordt gemeld in Den Haag. Daarmee komt er een einde kabinet-Rutte IV.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:En de quick reply gaat even uit in verband met de val van Rutte IV.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Heeft Caroline van der Plas toch gelijk gekregen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Waarom doet Rutte dit?

Straks zo een maligne partij als BBB in het kabinet. Klimaat gaat steeds verder kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nieuwe verkiezingen of dat de Tweede Kamer met de huidige samenstelling een nieuw kabinet voorstelt. We zullen zien waar op ingezet wordt.

Maar heeft de VVD nu zelf de boel gebroken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Deruxian schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:11:
Waarom doet Rutte dit?

Straks zo een maligne partij als BBB in het kabinet. Klimaat gaat steeds verder kapot
Rutte? Waarom doen cda en d66 dit?

Die partijen gaan gedecimeerd worden.
Maar ik gok dat CU de stekker eruit heeft getrokken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:30

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wat een klote time-line is dit zeg. Kiezen uit twee kwaden. Huidg Kabinet of BBB. Depressie daagt weer op... Ugh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Benieuwd wie er dan toch voor is gaan liggen. Ik zeg VVD wilde hem met gestrekt been inbrengen, CU en D66 hebben nee gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:36
..en op naar Rutte 6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

drooger

Falen is ook een kunst.

Livestream voor wie hem nog niet gevonden heeft: https://nos.nl/livestream...live-beelden-uit-den-haag

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:01
Het glijdt allemaal van Rutte zijn schouders.
Maar ben wel bang voor vervolg. VVD zal groot blijven. BBB groeit , CU blijft stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Tito129 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:15:

Maar ben wel bang voor vervolg. VVD zal groot blijven. BBB groeit , CU blijft stabiel.
.. en CDA houdt op met bestaan.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

XWB schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:16:
[...]

.. en CDA houdt op met bestaan.
Evenals d66.

En waar het erop leek dat we eindelijk wat progressie gingen boeken met milieu, kun je dat voorlopig ook vergeten. Wordt weer een jaar stilstaan dit.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:39
Een verdere ruk naar rechts , VVD gelooft dat ze wederom een meerderheid halen en dan trekken ze BBB en ja21 erbij en zijn ze klaar.

Het lijkt tegenwoordig alleen maar te gaan om electorale pokerpotjes. Het belang van Nederland en de problemen die er zijn op allerlei gebieden van klimaat , bestaanszekerheid tot aan vluchtelingen zijn van generlei belang.

Ik weet dat de democratie begint bij stemmen maar onze democratie is failliet, ik weet niet of ik het nog kan opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:07
Wat gaat Caroline vd Plas zetels harken komende verkiezing. Ik verwacht minimaal 10 zetels. Momentum in haar voordeel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Wordt weer lekker 130 rijden op de snelweg!! *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
“Het kabinet laat je niet zomaar vallen, er spelen teveel belangrijke zaken.” net op de NOS uit de woorden van Mark. En dan het laten klappen op asiel. Wat een lulletje rozenwater is het toch ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:54
Belangrijke vraag… wat gaat Omtzigt doen nu…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nimflix schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:19:
Wordt weer lekker 130 rijden op de snelweg!! *O*
Ja dat lijkt me inderdaad prioriteit nummer 1 momenteel.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:35
Als er nu verkiezingen komen dan gaan we, hoogstwaarschijnlijk, een zéér lange formatie krijgen. Als die ooit lukt.

In de tussentijd blijft Rutte vrolijk door regeren zoals ze vorige keer ook deden. Geen enkel dossier wordt opgepakt of opgelost, alles doorschuiven. Problemen stapelen zich op, de tijd om het op te lossen kleiner en de kosten hoger.

Grootste verliezers hier, wij, de Nederlandse bevolking. :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PatrickC schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:20:
Van de zijlijn blijven blaffen waarschijnlijk. De rol die hem ook het beste past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:01
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:14:
Wat een klote time-line is dit zeg. Kiezen uit twee kwaden. Huidg Kabinet of BBB. Depressie daagt weer op... Ugh.
pvdd? ondanks dat ik het totaal niet eens ben met hun migratie-beleid. Het is wel de partij waar ik op stem om tegengewicht te bieden aan de verkeerde rechtse partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:17:
[...]

Evenals d66.

En waar het erop leek dat we eindelijk wat progressie gingen boeken met milieu, kun je dat voorlopig ook vergeten. Wordt weer een jaar stilstaan dit.
Zonder vallen van dit kabinet stonden we ook al stil… het heeft nu lang genoeg geduurd..

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:21:
[...]

Van de zijlijn blijven blaffen waarschijnlijk. De rol die hem ook het beste past.
Bij welke partij? Want hij gaat veel extra stemmen binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PatrickC schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:22:
[...]

Zonder vallen van dit kabinet stonden we ook al stil… het heeft nu lang genoeg geduurd..
Want? Er lag geen milieupakket op tafel dat eindelijk eens zoden aan de dijk zette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
Stoppen verwacht ik, helaas net als Renske Leijten de paar parlementariërs die hun taak nog serieus namen. De rest zit er om volgens de partijlijn mee te stemmen.

Hij heeft denk ik te weinig fondsen om een campagne te gaan voeren en een partij op te zetten.

Gaaf land hoor….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Zou het record van 299 dagen formatie gaan worden gebroken na de verkiezingen? Zijn er straks coalities met minder dan 6 partijen (met de uitsluiting van een aantal partijen) mogelijk?

Het zal nog een hoop tijd kosten voor we een nieuw kabinet hebben.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:20:
[...]

Ja dat lijkt me inderdaad prioriteit nummer 1 momenteel.
Dividendbelasting omlaag zie ik ook wel zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Grunwold schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:21:
[...]

pvdd? ondanks dat ik het totaal niet eens ben met hun migratie-beleid. Het is wel de partij waar ik op stem om tegengewicht te bieden aan de verkeerde rechtse partijen.
Nederland is vol met mensen die jaren genegeerd zijn door de gevestigde partijen die nu een protest stem uit zullen brengen op BBB. Die groep is te groot. Ik zal altijd stemmen naar mijn hart maar dat doe ik al jaren. We hebben zoveel kritische dossiers die met het huidge Kabinet niet opgelost worden/ in de uitvoering mis gaat, en met een rechts kabinet zal het geen prio meer zijn.

Welke kant kunnen we op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Wimo. schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:25:
[...]

Haal Shell terug naar Nederland! Dat hebben we nu nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 20:12
Slowpoke

[ Voor 94% gewijzigd door iamerwin op 07-07-2023 20:30 ]

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:48
Robkazoe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:26:
[...]

Ik denk dat onze vrienden uit Groningen daar anders over denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

drooger

Falen is ook een kunst.

Robkazoe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:26:
[...]

Shell Nederland zit er nog steeds.
Waar hebben we het hoofdkantoor voor nodig, wat Shell Nederland niet zou kunnen brengen?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PatrickC schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:22:
[...]

Ik zag toch op veel dossiers meer beweging dan ik voor mogelijk had gehouden. Zeker op mileugebied lag er een vrij behoorlijk pakket op tafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:30:
[...]
Ik zag toch op veel dossiers meer beweging dan ik voor mogelijk had gehouden. Zeker op mileugebied lag er een vrij behoorlijk pakket op tafel.
Zoals wat dan? We hebben het nog steeds over de toeslagenaffaire, Groningen, huizenbouw, stikstof. Maar hey, als KLM op omvallen staat dan ligt er meteen een sloot geld op tafel om het overeind te houden.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:54
Wimo. schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:25:
[...]

niet alleen deze vorm van belasting, maar eigenlijk alle belastingen

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:01
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:26:
[...]

Nederland is vol met mensen die jaren genegeerd zijn door de gevestigde partijen die nu een protest stem uit zullen brengen op BBB. Die groep is te groot. Ik zal altijd stemmen naar mijn hart maar dat doe ik al jaren. We hebben zoveel kritische dossiers die met het huidge Kabinet niet opgelost worden/ in de uitvoering mis gaat, en met een rechts kabinet zal het geen prio meer zijn.

Welke kant kunnen we op?
Alleen denk ik dat BBB gewoon een vvd is met extra suiker. D66 is de zero variant van de vvd. Is een stem op BBB dan niet een stem op VVD? Helemaal mee eens wat betreft de kritische dossiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Stoppen of ergens aansluiten voor stemmen zodat hij zijn taken kan blijven doen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheRicolaa10 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:31:
[...]

Zoals wat dan? We hebben het nog steeds over de toeslagenaffaire, Groningen, huizenbouw, stikstof. Maar hey, als KLM op omvallen staat dan ligt er meteen een sloot geld op tafel om het overeind te houden.
Volgens mij had ik al milieu genoemd...?
Beetje gek om dan om voorbeelden te vragen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:54
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:31:
[...]

Ik denk zelf dat de Nederlandse staat enorm veel aandelen in KLM heeft, dus KLM moet blijven bestaan en dan moet de normale burger het er maar voor opdragen.

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Cheezborger schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:19:
Wat gaat Caroline vd Plas zetels harken komende verkiezing. Ik verwacht minimaal 10 zetels. Momentum in haar voordeel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:33:
[...]

Volgens mij had ik al milieu genoemd...?
Beetje gek om dan om voorbeelden te vragen? :?
Klopt, maar je zegt 'veel dossiers'. Ik zie van geen van alle dossiers dat het opgelost is. Milieu leek inderdaad de goede kant op te gaan met een goed pakket.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robkazoe
Jesse Klaver op NOS: Val van kabinet kent alleen maar verliezers. Zaken worden niet opgepakt en opgelost.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Laat nu alle partijen die het van de zijlijn allemaal zo goed weten maar eens gaan regeren. Dan hebben we volgend jaar weer verkiezingen denk ik.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat een regering over links het meest stabiele en realistische gaat worden. Daar hebben ze in ieder geval mensen die een ministerie kunnen leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is dit niet ergens heel bewust van Rutte om zo van bepaalde partijen af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:21
Gunner schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:37:
Is dit niet ergens heel bewust van Rutte om zo van bepaalde partijen af te komen?
Waaronder zijn eigen partij?

Ik snap echt niet hoe het zo ver heeft kunnen komen. Deze situatie heeft geen enkele winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheRicolaa10 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:35:
[...]

Klopt, maar je zegt 'veel dossiers'. Ik zie van geen van alle dossiers dat het opgelost is. Milieu leek inderdaad de goede kant op te gaan met een goed pakket.
Das een beetje regeer akkoord vs praktijk.

Het regeerakkoord kon ik me in algemene zin best prima in vinden. In de praktijk zijn ze vooral bezig geweest met de hoofdpijndossiers die je noemt. De rest is van de wagen gevallen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Grunwold schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:32:
[...]

Alleen denk ik dat BBB gewoon een vvd is met extra suiker. D66 is de zero variant van de vvd. Is een stem op BBB dan niet een stem op VVD? Helemaal mee eens wat betreft de kritische dossiers.
BBB kan ik alleen maar classificeren op een manier die op dit forum wordt verwijderd door de mods. Maar nee, VVD zie ik nog enigzins wetenschap erkennen. BBB doet alleen wat hun uit komt en ik merk geen enkele verantwoordelijkheid bij hen voor maatschappelijke kwesties die alle burgers aan gaat. Het is de belangenbehartiging van één van de B's in de partijnaam en dat is niet de Burger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hatsjoe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:38:
[...]

Waaronder zijn eigen partij?

Ik snap echt niet hoe het zo ver heeft kunnen komen. Deze situatie heeft geen enkele winnaar.
Weet ik niet. We hebben gezien dat ondanks alle affaires mensen stug vvd bleven stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:24:
[...]

Want? Er lag geen milieupakket op tafel dat eindelijk eens zoden aan de dijk zette?
Een nieuw kabinet dat de meerderheid heeft in de 2e en 1e Kamer en ook nog eens beter aansluitend op de provincies zou heel wat slagvaardiger zijn. Of daar beleid uit komt waar je het dan mee eens bent staat daar los van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
Frame164 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:36:
Laat nu alle partijen die het van de zijlijn allemaal zo goed weten maar eens gaan regeren. Dan hebben we volgend jaar weer verkiezingen denk ik.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat een regering over links het meest stabiele en realistische gaat worden. Daar hebben ze in ieder geval mensen die een ministerie kunnen leiden.
Dat is wat de gemiddelde VVDer ook elke keer zegt en daarom hebben wij nu al 13 jaar Rutte. En dat heeft ook amper iets opgeleverd behalve een complete afbraak van democratie en de sociale zaken in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Gunner schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:37:
Zeker bewust. Rutte is een politicus pur sang. Als het niet nu is op asiel, was het wel na de zomer op stikstof. Nu heeft hij in ieder geval mee dat hij kan zeggen dat hij z'n verantwoordelijkheid heeft gepakt maar de rest niet wilde. Nederland weer in mogelijk verkiezingsproces gooien die weer Nederland nog verder polariseert. Eigen belang, daar doet VVD het voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:35
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:30:
[...]
Grote lijnen voor wat er in 2030 gaat komen. Dat is 2 kabinetten verder. Of misschien wel 4 met dit tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:42
Stabiel, ja... Realistisch?

Ik denk dat de VVD gewoon weer de grootste wordt, vooral na deze stunt. Formeren zal extreem lastig worden.
Over links/midden zie ik het niet gebeuren; GL/PvdA/D66 staan tegenover de VVD als het gaat om migratie.
Met PVV (en FvD) gaat het ook niet.
Over rechts, tja... VVD/BBB/Omtzigt/JA21? Lijkt me ook onwaarschijnlijk. CDA zal gedecimeerd worden.

We zijn zo 2 jaar verder denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PatrickC schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:41:
[...]

Een nieuw kabinet dat de meerderheid heeft in de 2e en 1e Kamer en ook nog eens beter aansluitend op de provincies zou heel wat slagvaardiger zijn. Of daar beleid uit komt waar je het dan mee eens bent staat daar los van.
Tsjah... Slagvaardig de milieuproblematiek ontkennen lijkt me ook niet de beste richting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:21
Ik kan dit niet anders duiden dan heel slim van Rutte politiek. CDA is onthoofd, D66 is erg zoekende naar de vorm en het is niet duidelijk of Kaag de lijst nog een keer wil trekken, PvdA en Groenlinks willen waarschijnlijk samen maar dat gaat nu nog niet van harte. BBB is beetje twijfel hier in, denk dat die nog problemen hebben met een goede lijst samen stellen, maar zijn nog wel in de winning flow.

Ik weet niet hoe Rutte wil gaan formeren zo maar VVD zal nog een goede uitslag krijgen door de trouwe stille achterban en de rest mag dan proberen mee te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:26:
[...]

Welke kant kunnen we op?
Dat is mijn probleem, geen enkele partij lijkt een programma te hebben waarmee ze aan het werk willen voor de grote problemen. Even simpel gezegd een delta plan voor klimaat, wonen, bestaanszekerheid. Het is allemaal gebaseerd op een kleine overheid.

Kennis komt van buiten, en heeft andere belangen. En ik zie bij geen enkele partij enige wil om ook maar iets echt te gaan aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_JGC_ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:42:
[...]

Grote lijnen voor wat er in 2030 gaat komen. Dat is 2 kabinetten verder. Of misschien wel 4 met dit tempo.
Ga je ze nu afrekenen op teveel toekomstvisie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:40:
[...]

Weet ik niet. We hebben gezien dat ondanks alle affaires mensen stug vvd bleven stemmen.
Wat voor'n 'fatsoenlijk' alternatief heb je op rechts dan. politiek gezien heeft VVD gewoon geen concurrentie. PVV/FvD/Ja21 etc zal voor velen veel te extreem zijn. D66 doet niet zoveel en daarna blijft de clusterfuck mengelmoes van links over. Of BBB moet nu ineens gematigd genoeg blijken dat ze veel van VVD afsnoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:25
Dan mag je hard aan de bak om zoveel mogelijk mensen aan het verstand te brengen dat rechts stemmen tegen hun eigen belang is :/ ...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

CornermanNL schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:43:
[...]

Dat is mijn probleem, geen enkele partij lijkt een programma te hebben waarmee ze aan het werk willen voor de grote problemen. Even simpel gezegd een delta plan voor klimaat, wonen, bestaanszekerheid. Het is allemaal gebaseerd op een kleine overheid.

Kennis komt van buiten, en heeft andere belangen. En ik zie bij geen enkele partij enige wil om ook maar iets echt te gaan aanpakken.
Partij voor de Dieren komt mijn inziens nog het dichtstbijzijnde een visie voor Nederland, waar ze de verschillende maatschappelijke uitdagingen als communicerende vaten zien. Ik ben van mening dat als zij hun partijnaam veranderen ze grote kans maken on GroenLinks voorbij te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
Marijnissen gooit wel een paar truth bombs
bij de NOS. Onbegrijpelijk dat ze het op asiel laten klappen, merendeel van immigratie is werk gerelateerd en niet asiel en Mark wil het alleen hebben over asiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Met een formatie van 20 partijen die ruim 5 jaar duurt? Er is daar veel te veel versplintering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:42:
[...]

Tsjah... Slagvaardig de milieuproblematiek ontkennen lijkt me ook niet de beste richting.
Maar na de Provinciale Staten verkiezing was daar toch al weinig van terecht gekomen als het om de aanpak van stikstof gaat. D66 staat volledig buitenspel in de provincie, wat ze grotendeels zelf veroorzaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Robkazoe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:46:
bij de NOS. Onbegrijpelijk dat ze het op asiel laten klappen, merendeel van immigratie is werk gerelateerd en niet asiel en Mark wil het alleen hebben over asiel.
Diezelfde vraag kun je aan CU stellen.

Maargoed... Nog erger is dat dit al tijdens de formatie op tafel had moeten liggen.

Accident waiting to happen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Robkazoe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:36:
Jesse Klaver op NOS: Val van kabinet kent alleen maar verliezers. Zaken worden niet opgepakt en opgelost.
Maar hij probeert zichzelf wel als onderdeel van een oplossing. Dat is uiteraard verkiezing retoriek, waarvan ik denk dat voor wat betreft landbouw beleid niet gaat lukken.

Als je mensen het zicht op broodwinning ontneemt, aan eigendom om indirect de waarde of financiering daarvan sleutelt, dat gaan harde regels per definitie verzet oproepen. In die zin is het in Adema te prijzen dat hij de verhoudingen verbetert lijkt te hebben. Met hard (de houding van D66, Groen Links en mogelijk ook PvdA en delen van VVD, zover ik dat in kan schatten) tegen hard gaat het qua tijd zeker niet snel lukken. Dan gaat alles tot de rechter uitgevochten worden.

Aan de andere kant: is de toeslagenaffaire alleen aan de regelgeving van het kabinet te danken of de starre toepassing door een ambtelijke organisatie? Als het laatste het geval is, gaat een kabinetswisseling wellicht minder opleveren dan de burger hoopt. Idem Groningen.

Ik zie zo 123 geen partij of coalitie waar het zomaar veel beter gaat worden. Formatie na verkiezingen zal niet eenvoudig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PatrickC schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:48:
[...]

Maar na de Provinciale Staten verkiezing was daar toch al weinig van terecht gekomen als het om de aanpak van stikstof gaat. D66 staat volledig buitenspel in de provincie, wat ze grotendeels zelf veroorzaakt hebben.
Ok... Moeten we onszelf dan maar democratisch verder in de rotzooi helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robkazoe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:46:
Zou ze een keer een verkiezing gaan winnen? Ik heb niets met de SP, maar vond Renske altijd wel ok… laat die nu net gestopt zijn. Ik had Renske wel eens als partijleider van de SP willen zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:49:
[...]

Diezelfde vraag kun je aan CU stellen.

Maargoed... Nog erger is dat dit al tijdens de formatie op tafel had moeten liggen.

Accident waiting to happen dit.
20 minuten geleden op nu live blog:
ChristenUnie nam volgens bronnen initiatief voor kabinetsval
De eerste informatie druppelt nu binnen. Volgens verschillende Haagse bronnen heeft de ChristenUnie het initiatief genomen voor de val van het kabinet over asiel. Ingewijden benadrukken dat de houding van de VVD deze week daarin een belangrijke rol heeft gespeeld. De ChristenUnie zelf was niet bereikbaar voor commentaar.

Ik vind het dikke prima dat CU dit heeft gedaan. Rug recht houden en vooral voor je principes blijven staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Over rechts, tja... VVD/BBB/Omtzigt/JA21? Lijkt me ook onwaarschijnlijk. CDA zal gedecimeerd worden.
Dat zou een serieuze optie kunnen zijn, ware het niet dat BBB de VVD met Rutte al uitgesloten heeft (tenzij ze bijdraait om aan de macht te komen, maar iets zegt me dat ze liever in de oppositie zitten) en ik denk niet dat die al weg wil. Zou ook niet weten wie bij de VVD het over zou moeten nemen.

Wel handig zo want BBB moet dan snel gaan groeien qua bewindslieden en dat is zelden goed afgelopen. CDA? Lol. D66 ook weinig van over en CU blijft zoals altijd stabiel. De VVD zou zomaar inderdaad weer de grootste kunnen worden, maar zie BBB het ook nog wel winnen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:35
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:44:
[...]

Ga je ze nu afrekenen op teveel toekomstvisie?
Nee juist niet, vraag is of het blijft staan bij elk volgend kabinet. Ik gok dat VVD het straks gaat gebruiken om D66 af te maken bij de volgende verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:45
Oef.

Lekkere timing van de vvd, goed gespeeld.

Kan nu niet zeggen dat dit voor mij de reden zou zijn om het te laten knallen maar 400.000 migranten met de huidige woning crisis is nogal wat.

Op een gegeven moment in Nederland ook wel “vol” wat dat betreft. Of je moet al wat steden uit de grond stampen van formaat anders krijg je dit niet opgelost:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Quad schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:09:
Heeft Caroline van der Plas toch gelijk gekregen.
Want?

Een stilstaande klok geeft ook 2x per dag de juiste tijd aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:08
PatrickC schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:50:
[...]

Zou ze een keer een verkiezing gaan winnen? Ik heb niets met de SP, maar vond Renske altijd wel ok… laat die nu net gestopt zijn. Ik had Renske wel eens als partijleider van de SP willen zien.
Ik ook heb ook nooit begrepen waarom ze de dochter van hebben gekozen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Robkazoe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:50:
[...]

20 minuten geleden op nu live blog:
ChristenUnie nam volgens bronnen initiatief voor kabinetsval
De eerste informatie druppelt nu binnen. Volgens verschillende Haagse bronnen heeft de ChristenUnie het initiatief genomen voor de val van het kabinet over asiel. Ingewijden benadrukken dat de houding van de VVD deze week daarin een belangrijke rol heeft gespeeld. De ChristenUnie zelf was niet bereikbaar voor commentaar.

Ik vind het dikke prima dat CU dit heeft gedaan. Rug recht houden en vooral voor je principes blijven staan.
Ja datzelfde kun je ook zeggen over de VVD die al een hoop water bij de wijn hebben gedaan in dit regeerakkoord. Waarom is het van de CU wel goed en van de VVD niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:49:
[...]

Ok... Moeten we onszelf dan maar democratisch verder in de rotzooi helpen?
Zo werkt een democratie nu eenmaal… iedereen van 18 jaar of ouder mag stemmen in dit land en daar vallen ook de klimaat-ontkenners onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_JGC_ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:50:
[...]

Nee juist niet, vraag is of het blijft staan bij elk volgend kabinet. Ik gok dat VVD het straks gaat gebruiken om D66 af te maken bij de volgende verkiezingen.
Die vraag blijft zeker. En was eerlijk gezegd juist blij dat er eens wat verder in de toekomst werd gekeken. :X
Pagina: 1 ... 45 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.