• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

DevWouter schreef op donderdag 27 april 2023 @ 16:46:
[...]

Omdat wetten helaas nooit simpel zijn. Het is dus zelden eenvoudig. Een letterlijke komma op de verkeerde plaats kan verstrekkende gevolgen hebben. Men moet rekening houden dat de letter van de wet ook de geest van de wet volgt. Dat wetten elkaar niet tegenspreken. Dat het objectief is. Dat het meetbaar is. En zo voorts.

Zie Google waarbij alphabet de winst van de ene onderneming gebruiken om een andere onderneming te bootstrappen. Dat is ooo verplaatsing. En wat als iemand zijn bedrijf verkoopt? Of wanneer er een nieuwe partner is?

Uiteraard is een sluitende wet wel mogelijk, maar simpel is het nooit. Het kost tijd en energie.
Volgens mij is dit meer een waardeoordeel over de huidige manier van wetgeving maken dan dat het een inherent iets is.

Less alienation, more cooperation.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Want? Het is niet waar volgens jou?

[Voor 14% gewijzigd door defiant op 28-04-2023 17:29]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Sandor_Clegane schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:04:
[...]

Volgens mij is dit meer een waardeoordeel over de huidige manier van wetgeving maken dan dat het een inherent iets is.
Een uitspraak als "Gewoon wetten maken die het onmogelijk maken" is onhaalbaar en puur populisme. Ten eerste maakt een wet niets onmogelijk. Moord is verboden en gebeurt nog steeds. En dan is het 2023 waarin iedereen toegang heeft tot alle denkbare informatie over hoe de wet te frustreren, hoe goed je die ook denkt te maken.

Wetten kunnen achteraf straffen en hopelijk is combinatie van straf + pakkans genoeg om iemand te weerhouden van dat wat je niet wil hebben. Beiden hebben limieten in hoeverre je die kan opvoeren.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Lordy79 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:00:
[...]

1.1pct van alle huishoudens (!) Heeft een inkomen groter dan 100.000 euro.
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/inkomensverdeling
Niet dit weer, het is het CBS die het vaak over het gestandaardiseerd inkomen heeft, dat is niet hetzelfde als bruto inkomen.

In 2021 hadden 2 miljoen huishoudens een bruto inkomen van meer dan €100.000,- op een totaal van bijna 8 miljoen huishoudens. Derhalve dus bijna zo'n 25% van de huishoudens hadden een inkomen groter dan €100,000,-

bron

[Voor 4% gewijzigd door Napo op 28-04-2023 09:33]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:00
Napo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:24:
[...]

Niet dit weer, het is het CBS die het vaak over het gestandaardiseerd inkomen heeft, dat is niet hetzelfde als bruto inkomen.

In 2021 hadden 2 miljoen huishoudens een bruto inkomen van meer dan €100.000,- op een totaal van bijna 8 miljoen huishoudens. Derhalve dus bijna zo'n 25% van de huishoudens hadden een inkomen groter dan €100,000,-

[Afbeelding]
bron
En waarom is een bruto inkomen binnen een huishouden een betere maatstaf dan een gestandaardiseerd inkomen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:31

Lordy79

Fundamentalist

IJzerlijm schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:19:
[...]

Een uitspraak als "Gewoon wetten maken die het onmogelijk maken" is onhaalbaar en puur populisme.
Precies. Blijkbaar mag dat gepost worden zonder bron, zonder onderbouwing want het staat er nog steeds.

Naast de problemen die jij schetst heb je ook nog met de EU te maken. Je kunt niet op eigen houtje wallen optrekken tussen Nederland en de rest van de Unie. Heeft te maken met vrij verkeer van personen, diensten, goederen en kapitaal.
Zoals eerder aangegeven zou je dit alleen kunnen oplossen door van de EU ook een fiscale unie te maken. Dat betekent niet zozeer dat de EU zelf belasting kan gaan heffen (G'd verhoedde) maar wel dat de belastingtarieven gaan convergeren en om te beginnen in een beperkte bandbreedte zou moeten mogen bewegen.
Maar er stroomt nog wel wat water door de Rijn voor het zover is.

En dan heb ik het tot nu toe alleen over de EU. Als je daarbuiten kijkt zijn er nog genoeg landen met een zeer laag winstbelasting tarief. En hoe groter de verschillen, hoe sneller het interessant is om te gaan tax-shoppen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Napo
  • Niet online
eric.1 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:35:
[...]

En waarom is een bruto inkomen binnen een huishouden een betere maatstaf dan een gestandaardiseerd inkomen?
Als je over belastingpercentages wil praten moet je wel een goed startpunt gebruiken. Het besteedbaar inkomen is al _na_ belastingen en premies en het gestandaardiseerd inkomen is na het gebruik van equivalentiefactoren.

Dan kan je wel roepen dat boven inkomen X, Y% belasting wil heffen maar dan kan je dat niet staven op maar 1.1% van de huishoudens, die impact is significant groter door juist die additionele factoren die het inkomen "verlagen"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Napo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:24:
[...]

Ik had het over inkomen uit arbeid, niet het totale inkomen.
En 'niet dit weer' klinkt een beetje flamerig.

• Napo
  • Niet online
Lordy79 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:38:
[...]

Dan kloppen de aangehaalde cijfers alsnog niet, je visualizatie als basis gebruiken, de huishoudens met een gestandariseerd inkomen vooral uit loon is maar 0,8%, niet 1,1%. Juist deze cijfers niet goed gebruiken is niet handig.

Dit is dus gestandaardiseerd inkomen en niet bruto inkomen.
En 'niet dit weer' klinkt een beetje flamerig.
Wellicht wordt het zo geinterpreteerd, het is een feit dat CBS cijfers nog wel eens verkeerd gebruikt worden, zeker bij de combinatie inkomen en de aanpassingen die het CBS toepast.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Napo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:46:
[...]

Dan kloppen de aangehaalde cijfers alsnog niet, je visualizatie als basis gebruiken, de huishoudens met een gestandariseerd inkomen vooral uit loon is maar 0,8%, niet 1,1%. Juist deze cijfers niet goed gebruiken is niet handig.
Nou dat maakt mijn punt dan nog sterker. Bedankt! d:)b

• Napo
  • Niet online
Lordy79 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:48:
[...]

Nou dat maakt mijn punt dan nog sterker. Bedankt! d:)b
Neen, ook dat niet, te kort door de bocht. Het punt is dat je incorrecte cijfers gebruikt ;)

Maar goed, hier nog wat cijfers:

9% van de werknemers heeft een persoonlijk inkomen groter dan €100.000,-

bron
als connotatie, persoonlijk bruto inkomen heeft wel wat additionele zaken erin zitten die het lichtelijk beinvloeden.

En dit is dus werknemer en niet huishouden, de groep huishoudens met een inkomen > €100.000,- ligt naar verwachting hoger dna die 9%

[Voor 12% gewijzigd door Napo op 28-04-2023 09:55]

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

MikeyMan schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:12:
[...]

Want? Het is niet waar volgens jou?
Yep, want met de voorbeelden waar jij mee komt heb je er net zoveel die het tegenovergestelde aantonen. Nike en sweatshops om er maar een te noemen.
[...]

Een uitspraak als "Gewoon wetten maken die het onmogelijk maken" is onhaalbaar en puur populisme. Ten eerste maakt een wet niets onmogelijk. Moord is verboden en gebeurt nog steeds. En dan is het 2023 waarin iedereen toegang heeft tot alle denkbare informatie over hoe de wet te frustreren, hoe goed je die ook denkt te maken.

Wetten kunnen achteraf straffen en hopelijk is combinatie van straf + pakkans genoeg om iemand te weerhouden van dat wat je niet wil hebben. Beiden hebben limieten in hoeverre je die kan opvoeren.
Maar dit heeft niets met de wet an sich (complexiteit) te maken of wel? Zelfde met alcohol achter het stuur. Volgens mij werd er meer gedoeld op de zogenaamde "witteboorden criminaliteit", dat is toch wel even anders in mijn optiek.

Volgens mij kun je prima wetten maken die bepaalde kapitaalstromen verbieden of bepaalde boekhoudkundige trucjes verbieden: een Google die zijn eigen zoekalgoritme licentieert waarvan de prijs altijd 99% van de winst is... om er maar een te noemen.

Verder denk ik dat er al genoeg wetten zijn maar is het toezicht op het naleven ervan een groter probleem, vooral bij financiële criminaliteit. Komt nog eens bij de dat de hoogte van de straf en dergelijke maar een bepaalde mate van afschrikking hebben, je wilt mensen niet in een situatie brengen waardoor ze deze keuze moeten maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Sandor_Clegane schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:57:
[...]

Maar dit heeft niets met de wet an sich (complexiteit) te maken of wel? Zelfde met alcohol achter het stuur. Volgens mij werd er meer gedoeld op de zogenaamde "witteboorden criminaliteit", dat is toch wel even anders in mijn optiek.
Volgens mij ging de discussie zo:
- hogere belastingen leidt tot belastingontwijking (of ontduiking)
- toen werd er gesteld dat het 'simpel' is om wetten te maken om belastingontwijking te voorkomen (ontduiken mag al niet dus daar kan het niet op slaan)
- toen werd er met onderbouwing gesteld dat dat niet zo eenvoudig is
- toen was het 'wellus'
Volgens mij kun je prima wetten maken die bepaalde kapitaalstromen verbieden of bepaalde boekhoudkundige trucjes verbieden: een Google die zijn eigen zoekalgoritme licentieert waarvan de prijs altijd 99% van de winst is... om er maar een te noemen.
Dat kan dus niet naar mijn (onderbouwde) mening.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 21:09
Lordy79 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:38:
[...]
Wil je dat dan bezien inclusief of exclusief zaken als :
  • Zeer ruime werkgeversbijdrage in pensioen
  • Groei in vermogensbestanddelen als gevolg van aandelen in eigen onderneming, dan wel tantièmes, bonusregeling of andere regelingen.
Waarbij die regelingen doorgaans alleen (in enige serieuze omvang) bestaan bij mensen die ook een zeer ruim salaris uitgekeerd krijgen.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

gekkie schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:31:
[...]

Wil je dat dan bezien inclusief of exclusief zaken als :
  • Zeer ruime werkgeversbijdrage in pensioen
  • Groei in vermogensbestanddelen als gevolg van aandelen in eigen onderneming, dan wel tantièmes, bonusregeling of andere regelingen.
Waarbij die regelingen doorgaans alleen (in enige serieuze omvang) bestaan bij mensen die ook een zeer ruim salaris uitgekeerd krijgen.
Goede vraag. Als het beloning is voor arbeid vind ik het inderdaad horen bij box-1 inkomen. Daar ging de discussie over.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:16
[...]

Als Nederland dat verbiedt, verplaatst een bedrijf gewoon zijn vestiging naar een ander land. Zolang er verschillen zijn qua wetgeving tussen landen zoeken ze gewoon een constructie die het beste is. Net zoals roepen (wat ik hier las) om de bedrijven meer te laten betalen over hun winsten. Dat simpele SP-denken ga je nooit bereiken. Bedrijven berekenen dat gewoon door of stoppen hier met alle werklozen erbij en gaan elders verder. Het leven werkt niet zo simpel.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

martwoutnl schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:31:
[...]

Als Nederland dat verbiedt, verplaatst een bedrijf gewoon zijn vestiging naar een ander land.
Of verplaatst de winst gewoon naar een ander EU land.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Yep, want met de voorbeelden waar jij mee komt heb je er net zoveel die het tegenovergestelde aantonen. Nike en sweatshops om er maar een te noemen.
Wat een onzin. Zeker in deze discussie.

Sweatshops hebben we in Nederland niet. En de ceo van Nike zit ook al niet in Nederland.
En daarnaast zorgt deze zogenaamde tegenstelling er ook al niet voor dat de voorbeelden die ik legio ken van hardwerkende CEOs en DGAs die honderden mensen aan het werk houden ineens niet waar zijn.

Er heerst hier onderhand een sfeer dat iedereen die een paar centen verdient automatisch crimineel is. Begint een beetje vervelend te worden eerlijk gezegd.

[Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 28-04-2023 12:25]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-06 19:59
[...]

Een uitspraak als "Gewoon wetten maken die het onmogelijk maken" is onhaalbaar en puur populisme. Ten eerste maakt een wet niets onmogelijk. Moord is verboden en gebeurt nog steeds.
Mijn vader maakte ooit de opmerking dat als je moord legaliseert er minder politie nodig is omdat er dan minder criminelen zijn. Niet omdat ze elkaar uitmoorden, maar omdat het geen crimineel feit is.

Niet om kwaad bloed te zetten, maar ik vraag me soms wel eens af of mensen begrijpen wat een overeenkomst is en hoe complex die in elkaar zitten. Ik laat een familielid met expertise mijn contracten wel eens na lezen en die vind vaak hele opmerkelijke dingen. Dingen die geen effect hebben of die gewoon haaks staan op andere elementen in het contract (soms ook omdat de wet bepaalde dingen in contracten vereist waardoor het niet meer mogelijk is).

En laat het meest ingewikkelde contract nu "de overeenkomst met de overheid" (lees: de wet en aanverwanten) zijn. Een partij die zowel ons belangen behartigt en die van anderen. Een partij die uit verschillende groepen bestaat (landelijk, lokaal, etc).

Om even een idee te geven: Tijdens een training van mij waren er twee zeer jonge spelers die echt geen zin hadden want ze hadden hun eigen spel bedacht dat leuker was dan tafeltennis (onzin, er is geen leuker spel O-) ). Dus oké, fijn, jullie mogen jullie eigen spel bedenken maar voordat jullie het gaan spelen wil ik wel dat jullie de spelregels uitleggen aan mij. Volgens mij de beste les die zij ooit gehad hadden want elke keer wees ik op een gat in hun regels en hoe ik er misbruik van zou maken. Vervolgens hun aangemoedigd om hun spel te verbeteren. Wat mij daarbij opviel was dat hun spel steeds meer richting "tafeltennis" ging.

Het punt wat ik daarmee wil maken is dat regels/afspraken ongelooflijk ingewikkeld zijn.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DevWouter
Er is geen wet die alcohol achter het stuur verbiedt. Wel een wet waarbij een bepaald alcoholpromillage strafbaar wordt. ;)
Niet zomaar. Men kan altijd transacties maken tussen de verschillende boeken. Daarom zal een accountant die boekhouding controleert ook geen "stempel" geven als ze twijfel hebben over de boekhouding.
Vervolgens kom je nog met internationale afspraken en het feit dat binnen de belasting het niet de bedoeling is dat iets dubbel belast mag worden (tenzij het accijns heet).

Het "verbieden" kan, maar niet zonder grootschalige gevolgen. Om jouw voorbeeld over Google te pakken. Dat wordt al gedaan en het concept kickback is al aan regels gebonden. Maar je kan natuurlijk ook korting aanbieden of opgebouwde korting laten uitbetalen. Of samen kosten delen. Of opbrengsten. Of winst.

En dat laatste wil je allemaal weer niet verbieden. Dus men zal zeer specifiek een wet moeten schrijven terwijl het toch voldoet aan de kwaliteitseisen.
Verder denk ik dat er al genoeg wetten zijn maar is het toezicht op het naleven ervan een groter probleem, vooral bij financiële criminaliteit. Komt nog eens bij de dat de hoogte van de straf en dergelijke maar een bepaalde mate van afschrikking hebben, je wilt mensen niet in een situatie brengen waardoor ze deze keuze moeten maken.
*Hogere* straffen schrikken zelden meer af. Vaker en sneller straffen zijn effectiever. Een korte feedback loop is effectiever dan extreem zwaar straffen na een langere periode. Dit terwijl *hogere* straffen wel leidt tot zwaardere criminaliteit.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

MikeyMan schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:18:
[...]

Wat een onzin. Zeker in deze discussie.

Sweatshops hebben we in Nederland niet.
Migranten die in de tuinbouw werken zijn navenant hetzelfde.
https://www.nieuweoogst.n...-uren-in-land-en-tuinbouw
En de ceo van Nike zit ook al niet in Nederland.
En daarnaast zorgt deze zogenaamde tegenstelling er ook al niet voor dat de voorbeelden die ik legio ken van hardwerkende CEOs en DGAs die honderden mensen aan het werk houden ineens niet waar zijn.
Is allemaal prima, more power to them.
Er heerst hier onderhand een sfeer dat iedereen die een paar centen verdient automatisch crimineel is. Begint een beetje vervelend te worden eerlijk gezegd.
Een beetje kritisch zijn is niet een "sfeer". Er is gewoon een hoop onzin dat voor "waar" wordt aangezien.

*knip* s.v.p. geen linkdrops als onderbouwing, onderbouw zelf je standpunt met ondersteuning van bronnen.

[Voor 8% gewijzigd door defiant op 28-04-2023 17:31]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Sandor_Clegane zal je niet quoten, maar je blijft op onzinnige basis extrapoleren. Dat er ergens misstanden zijn, misschien wel in een hele sector, betekent niet dat iedereen die een bedrijf aan het draaien houdt crimineel is. Of bij voorbaat ergens van verdacht zou moeten zijn.

Evengoed is het onzin om op basis van dat artikel te concluderen dat niemand die een bedrijf leidt mensen aan het werk houdt. Je kunt niet uitwassen uitsmeren over alles en iedereen. Dit heeft ook niets met (on)waarheden te maken, maar alles met politieke voorkeur. Prima, maar wees daar dan ook eerlijk over

Volgens jou leven bedrijven geen banen op? En zijn er geen directeuren die met hart voor de zaak hun personeel aan de slag houden? Ik snap werkelijk niet waar je heen wilt.

Ter referentie. 64% van de Nederlandse werkenden werkt in het MKB. Commerciële ondernemingen die werkgelegenheid creëren. Met een directeur die als de zaken goed gaan een mooi zakcentje mee naar huis nemen. En de directeuren in het grootbedrijf verdienen nog een beetje meer. En een deel daarvan zijn zelfs nog familiebedrijven ook. Allemaal een mythe?

Ter lering ende vermaeck:
https://www.cbs.nl/nl-nl/...3-werknemers-en-hun-banen

Allemaal hele echte banen.

[Voor 37% gewijzigd door MikeyMan op 28-04-2023 15:04]

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:31

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:We zetten een punt achter de huidige discussie over de toegevoegde waarde van bedrijven en hun verdien en beloningsmodel. Deze discussie mag verder in een los topic, maar dan wel met meer onderbouwing dan de huidige discussie.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Willemhubers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 12:31
Erg bijzonder dat Carolien van der Plas het nodig vindt om het bezoek van Zelensky aan te grijpen om te benadrukken dat ONZE oorlogslachtoffers toch wel echt heel veel belangrijker zijn vandaag en hij zijn ongepaste timing en ongetwijfeld lege agenda toch maar even aan had moeten passen.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:48

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Willemhubers schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:16:
Erg bijzonder dat Carolien van der Plas het nodig vindt om het bezoek van Zelensky aan te grijpen om te benadrukken dat ONZE oorlogslachtoffers toch wel echt heel veel belangrijker zijn vandaag en hij zijn ongepaste timing en ongetwijfeld lege agenda toch maar even aan had moeten passen.
Sterker nog: er zijn landgenoten omgekomen in deze oorlog (MH17), wat haar al helemaal 'tonedeaf' maakt.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +5Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:47

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een populist die nationalisme uitdraagt om gebruik te maken van de onvrede in het land. Niet verbazend, wel zorgwekkend.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:46
Standaardstrategie van de "protestpartijen": zoek een non-issue waar de "politieke elite" anders over denkt dan Henk en Ingrid. Neem daar vervolgens een ridicuul standpunt over in, zodat elke keurige D66er paars aanloopt.

Voila: je hebt laten zien dat je "tegen" het establishment bent zonder dat je je nek hebt hoeven uitsteken.

Hoe bozer iedereen zich hier over maakt, hoe meer ze haar zin krijgt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:16
Persoonlijk vind ik zijn bezoek vandaag niet gepast. Je kan wel zeggen de strijd daar past bij onze 4 mei maar de gesprekken die hier zal hebben, zal niet over vrede gaan maar over het leveren van meer en vooral zwaardere wapens. En om die reden vind ik 4 mei als bezoek niet gepast. Je gaat dus op een dag van dodenherdenking praten over wapens waarmee je nog meer slachtoffers krijgt. Je hebt 363 dagen om zo'n bezoek te plannen maar precies op 4 mei moet het. Had het nu echt niet even op een andere dag gekund?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:45

Baseman77

We move

Oekraïne is in oorlog met Rusland, Rusland is verantwoordelijk voor vele, vele doden waaronder de Nederlandse (!) slachtoffers van MH17, elke stap die Zelensky zet is een groot risico voor zijn leven, maar laten we hem inderdaad vragen of hij zijn schema even aan kan passen want vandaag is hier dodenherdenking :F

Diep triest en beschamend dat bepaalde politici proberen te scoren hiermee, Van der Plas voorop.

Acties:
  • +23Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:48

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
martwoutnl schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:46:
[...]

Persoonlijk vind ik zijn bezoek vandaag niet gepast. Je kan wel zeggen de strijd daar past bij onze 4 mei maar de gesprekken die hier zal hebben, zal niet over vrede gaan maar over het leveren van meer en vooral zwaardere wapens. En om die reden vind ik 4 mei als bezoek niet gepast. Je gaat dus op een dag van dodenherdenking praten over wapens waarmee je nog meer slachtoffers krijgt. Je hebt 363 dagen om zo'n bezoek te plannen maar precies op 4 mei moet het. Had het nu echt niet even op een andere dag gekund?
De man is president van een land wat aan het vechten is tegen een invasie. Daarbij sneuvelen dagelijks 100-den van zijn landgenoten. Nu ga jij aankomen met 'had hij even niet rekening kunnen houden met onze herdenking?'.

De gesprekken zullen gaan over verdere ondersteuning op allerlei vlakken, ook militair. Misschien mogen we ons op 4 en 5 mei beseffen dat de vrede die we kennen, niet is gekomen doordat we het bij woorden laten.

Ik wijs je er ook even op dat het gros van Nederland vandaag en morgen GEEN verlof heeft, maar gewoon aan het werk is. Het is dus bijzonder selectieve verontwaardiging.

En als laatste: 196 van de slachtoffers van MH17, neergeschoten door Rusland, zijn gevallen tijdens die oorlog. Dat waren 196 landgenoten. Als je al een mening hebt over Zelensky zijn aanwezigheid vandaag, besef dan even de context.

Het is jammer dat deze politiek draagvlak krijgt op deze wijze.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +11Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Dankzij een enorme hoeveelheid zware wapens is Nederland bevrijd. Niet door te praten met de bezetters die genocide plegen, iets dat we nu ook niet moeten doen.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

We herdenken immers ook slachtoffers van oorlogsmisdaden, juist de misdaden die Rusland nu pleegt in Oekraïne aan onze Europese grens en waarvan we hopen dat het nooit meer voorkomt.

De timing is cruciaal dat hij vandaag komt, vrede is allesbehalve vanzelfsprekend. Dat beseffen we zo te zien ons nog niet allemaal en daarom is het alleen al belangrijk dat we blijven herdenken.

Tweakers Discord

Acties:
  • +18Henk 'm!

• eric.1
Buiten de context van 'onze' MH17 doden in deze oorlog, wanneer een dodenherdenking bovengesteld wordt aan een actief conflict in onze achtertuin waar we echt tot onze nek in zitten en wat toch wel een historische impact heeft in de regio (Europa/EU)...dan ontbreekt het besef van het doel van een dodenherdenking wel aardig...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Met Zelensky op de foto zou een deel van de BBB achterban in blinde woede doen uitbreken en dat kan ze zich niet veroorloven. Deze kutsmoes om niet te komen is dan de makkelijkste uitweg.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:50
Ik vind het juist positief dat Zelenski vandaag komt. De Oekraïners vechten ook voor onze vrijheid en veiligheid, tegen oorlogsmisdadigers die ook Nederlands bloed op hun geweten hebben. 4 mei is bij uitstek een dag om daar bij stil te staan.

Hopelijk komt vrede vandaag een stapje dichterbij met een levering van zware wapens zoals F16s aan Oekraïne.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Willemhubers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 12:31
[...]
Had het nu echt niet even op een andere dag gekund?
De beste man is de president van een land in actieve oorlog met een (voormalige) militaire grootmacht die de grootste bedreiging voor onze vrijheid is sinds die 2e wereldoorlog. Wat in onze agenda kan nu in godsnaam belangrijker zijn.

Het is ook niet alsof Rutte en koning Willie de herdenking op de Dam skippen om Zelensky een rondleiding te geven. De dodenherdenking vind plaats om 20 uur, op dit moment is heel Nederland gewoon nog lekker aan het werk.

[Voor 6% gewijzigd door Willemhubers op 04-05-2023 10:44]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

De Oekraïners zijn net zo goed voor onze vrijheid aan het vechten. Omdat we er collectief te laf zijn om ze bij te staan en er definitief een einde aan te maken.

Me dunkt dat we wel even stil mogen staan bij de jongens en meiden die sterven in onze proxy oorlog tegen een agressor.

Hij had geen betere dag uit kunnen kiezen. Van mij had ie op de Dam mogen gaan staan vanavond.

Geen zware wapens leveren houdt in dat Rusland aan de Poolse grens terecht komt. Nog zo'n land dat wèl zn verantwoordelijkheid neemt voor de opbouw van de strijdkrachten. En uiteindelijk voor ons in de frontlinie staat.

Tevens zitten er 365 dagen in dit jaar.

[Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 04-05-2023 11:14]

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
Je kan wel zeggen de strijd daar past bij onze 4 mei maar de gesprekken die hier zal hebben, zal niet over vrede gaan maar over het leveren van meer en vooral zwaardere wapens.
De enige reden dat wij met zijn allen in vrede leven is omdat wij (en vooral onze vriendjes) zware wapens hebben.

• DevWouter
Het verbaast me eigenlijk. Zij maakt zelden dit soort blunders. Haar excuus is dat het om Nederlandse slachtoffers gaat, maar de site van 4 en 5 mei noemt het volgens mij als een van de vele voorbeelden. Het doel is namelijk het bevorderen van vrede waar ook ter wereld.

Dus mij rest vooral de vraag waarom ze zo afwijkt. Als marketeer vermoed ik dat ze haar achterban beter kent. Of als zij haar mening delen dan is het wel heel treurig gesteld met het Nederlands volk.

• DevWouter
IJzerlijm schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:02:
[...]

Dankzij een enorme hoeveelheid zware wapens is Nederland bevrijd. Niet door te praten met de bezetters die genocide plegen, iets dat we nu ook niet moeten doen.
Nederland is bevrijd door mensen en niet door wapens. Een land veroveren vereist mensen op de grond. Elke boek over oorlog en strategie benadrukt dat.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:26

HollovVpo1nt

I like gadgets

Huh? Link?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
offtopic:
DevWouter schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:51:
[...]

Nederland is bevrijd door mensen en niet door wapens. Een land veroveren vereist mensen op de grond. Elke boek over oorlog en strategie benadrukt dat.

Ik denk op zich dat de klus lastiger was geweest voor de mensen die NL hebben bevrijd als zij geen en de tegenstander wel zware wapens had gehad. De mens gebruikt nu eenmaal gereedschap, zou de mens soms beter niet kunnen doen...

[Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 04-05-2023 11:59]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die is niet zo heel lastig te vinden, en op zich gaat vrijwel alle nieuws er momenteel over...

[Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 04-05-2023 12:06]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:06:
[...]
en op zich gaat vrijwel alle nieuws er momenteel over...
Ook interessant zijn de historische tweets van Vd Plas. 10 jaar geleden vond ze het wel een goed idee om iedereen te herdenken blijkbaar:

https://www.bnnvara.nl/jo...-joodse-zelensky-op-4-mei

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Real schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:09:
[...]

Ook interessant zijn de historische tweets van Vd Plas. 10 jaar geleden vond ze het wel een goed idee om iedereen te herdenken blijkbaar:

https://www.bnnvara.nl/jo...-joodse-zelensky-op-4-mei
Zou de rel over het Oekraïense graan meespelen misschien?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Real
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:11:
[...]
Zou de rel over het Oekraïense graan meespelen misschien?
Dit heb ik even gemist maar klinkt als 'Eigen boeren eerst', klopt dat?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Real schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:21:
[...]

Ja, wat toch ook niet zo vreemd is. BBB is immers een one-issue partij die alleen de boeren als achterban heeft. Of liever, de grote agro-bedrijven dan, die hen financieel fors steunen.

Oekraïne is een hele grote graan-exporteur, en is dus een bedreiging voor de achterban van de BBB.

Zou best wel eens daar mee te maken kunnen hebben ja.

Virussen? Scan ze hier!

• _JGC_
  • Nu online
wildhagen schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:26:
[...]

Ja, wat toch ook niet zo vreemd is. BBB is immers een one-issue partij die alleen de boeren als achterban heeft. Of liever, de grote agro-bedrijven dan, die hen financieel fors steunen.

Oekraïne is een hele grote graan-exporteur, en is dus een bedreiging voor de achterban van de BBB.

Zou best wel eens daar mee te maken kunnen hebben ja.
Hoezo is dat een bedreiging? We hebben hier vnml veeboeren. Die willen goedkoop vreten voor hun vee. Op de lange termijn is het gewoon beter voor die boeren als dat graan hier goedkoop de markt komt overspoelen.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Real schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:21:
[...]

Tis een heel verhaal, maar hier staat e.e.a.:

https://www.rtlnieuws.nl/...sland-graandeal-eu-boeren

Ik weet ook niet in hoeverre dit voor NL specifiek inspelen op sentiment of daadwerkelijk een probleem is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wanneer je (o.a.) populistische politici en overige dandy-achtige leeghoofden een snelle goedkope mening voor hun beurt ziet en hoort geven, die alleen maar bedoeld is voor de ‘hondenfluitjes’-achterban, is dit een aardige uitspraak om eens aan te denken.

Het zou ook fijn zijn als de journalistiek zijn huiswerk eens deed - of had gedaan, want dat dit soort figuren maar telkens onweersproken een podium wordt geboden is in en in triest.

[Voor 169% gewijzigd door Ramzzz op 04-05-2023 23:42]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

_JGC_ schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:29:
[...]

Hoezo is dat een bedreiging? We hebben hier vnml veeboeren. Die willen goedkoop vreten voor hun vee. Op de lange termijn is het gewoon beter voor die boeren als dat graan hier goedkoop de markt komt overspoelen.
We hebben ook nog landbouw in Nederland he. Inclusief graan. Voor hen is Oekraïne wel een grote concurrent.
Op de lijst van de grootste graanexporteurs neemt Oekraïne wél een belangrijke plek in (al staan Rusland, de VS, de Europese Unie en Australië bovenaan) en veel van dat tarwe en maïs kunnen nu het land niet uit.
Zie https://www.laarboleda.es/nl/waar-komt-graan-vandaan.html, aardig wat achtergrond over de herkomst van het graan.

Veevoer kan ook met soja, en dat halen de boeren vooral uit Brazilië. Die zijn druk bezig met het kappen en platbranden van het Amazonewoud, om soja te verbouwen, dat vervolgens per schip hier gelost wordt en voor veevoer gebruikt.

Virussen? Scan ze hier!

• Real
  • Niet online
Overigens ook opvallend dat iedereen het over de uitspraken van Vd Plas heeft, maar de NOS zich hult in stilzwijgen.

In de liveblog blijkbaar, zie verderop.

[Voor 17% gewijzigd door Real op 04-05-2023 13:11]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Het wordt met de dag schrijnender met onze ma flodder in Den Haag. Hoe boos ik ook kan zijn op het feit dat Caroline zo'n positie heeft, die boosheid is niet gerechtvaardigd want het zijn de gevestigde partijen die haar aan die positie geholpen hebben door dag in dag uit compleet te falen in hun werk en de burger van Nederland te negeren. Het idee dat er een reële kans is dat die persoon met die opvattingen wel eens de fractievoorzitter van de grootste partij in NL kan worden is voor mij angstaanjagend en word ik diep ongelukkig van.

[Voor 27% gewijzigd door HollovVpo1nt op 04-05-2023 12:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Real schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:50:
Overigens ook opvallend dat iedereen het over de uitspraken van Vd Plas heeft, maar de NOS zich hult in stilzwijgen.
'Brand in Russische olieraffinaderij na drone-aanval' • Van der Plas niet naar bezoek Zelensky - https://nos.nl/l/2473443

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

MikeyMan schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:06:
[...]

Die is niet zo heel lastig te vinden, en op zich gaat vrijwel alle nieuws er momenteel over...

[Embed]
Is die vrouw niet van de omgekeerde-vlaggen-BBB?

Interessant idee over respect van haar. Kunnen we haar tenminste plaatsen qua politiek.

:N

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 11:21

Señor Sjon

Magnificent bastard

Zelensky komt vragen voor spullen terwijl wij onze jaarlijkse dodenherdenking hebben. Dat had best anders getimed kunnen worden. Hij vliegt toch continu de wereld rond, weekje later had ook gekund.

[Voor 4% gewijzigd door polthemol op 08-05-2023 08:41]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Real
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:58:
[...]
'Brand in Russische olieraffinaderij na drone-aanval' • Van der Plas niet naar bezoek Zelensky - https://nos.nl/l/2473443
Ah, in de liveblog met die dubbele titels.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:57

Dennis1812

Amateur prutser

Ach we kunnen dan ook op deze herdenking beslissen de oorlog met Rusland voor eens en altijd te stoppen door juist Oekraïne te voorzien van voldoende materiaal om ze voor het eind van het weekend uitgeroeid te hebben.

Daarmee voorkomen we dat we nog een extra dag dodenherdenking gaan krijgen voor de oorlog van Rusland versus de wereld.
Poetin stopt echt niet na Oekraïne.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:55
Señor Sjon schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:09:
Zelensky komt vragen voor spullen terwijl wij onze jaarlijkse dodenherdenking hebben. Dat had best anders getimed kunnen worden. Hij vliegt toch continu de wereld rond, weekje later had ook gekund.
*knip* dit mag heel wat respectvoller als je hier een serieuze discussie over wil voeren. Voor nu is een bezoek van een Zelensky niet zomaar even te linken aan een begrotingstekort. Als je deze relatie wel ziet, mag je dat gaan onderbouwen in plaats van als oneliner hier te poneren.

[Voor 33% gewijzigd door polthemol op 08-05-2023 08:45]

Acties:
  • +12Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
sanane schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:14:
[...]

*knip* dit mag heel wat respectvoller als je hier een serieuze discussie over wil voeren. Voor nu is een bezoek van een Zelensky niet zomaar even te linken aan een begrotingstekort. Als je deze relatie wel ziet, mag je dat gaan onderbouwen in plaats van als oneliner hier te poneren.
Ja we hadden met het hele westen Oekraïne gewoon aan zijn lot over moeten laten. Dan hadden de Russen inmiddels aan de EU grenzen gestaan...
Zenlensky wil de oorlog zo spoedig mogelijk beëindigen en probeert daarom zo veel mogelijk steun te vergaren. Elke dodenherdenking wordt er weer gezegd "dit nooit meer", maar niet zo heel ver hier vandaan is het helaas gewoon de werkelijkheid.

[Voor 16% gewijzigd door polthemol op 08-05-2023 08:46]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Oorlogen eindigen niet met het sturen van steeds maar meer en destructievere wapens.

Ik ga hier niet verder op de oorlog in het oosten in, daar is ten eerste al een subforum voor en ten tweede trek ik het heilig verklaren van Zelensky en Oekraïne sinds februari vorig jaar niet zo best (er is een best verschil in beeldvorming voor en na de start van de oorlog). Er is momenteel een hoog gehalte van "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" gaande.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 10:06
We herdenken vandaag de slachtoffers van een oorlog die hun leven hebben gelaten voor onze vrijheid. De oorlog in Oekraine laat overduidelijk zien dat er een goede reden is dat we die oorlog met zijn slachtoffers moeten blijven herdenken en dat we moeten blijven vechten voor onze vrede.

Zelensky komt hier met precies dezelfde reden waarvoor al die slachtoffers hun leven hebben gelaten. Vechten voor vrede, en wat is een betere dag daarvoor dan de dag dat we hier onze eigen bevrijding vieren?

[Voor 1% gewijzigd door polthemol op 08-05-2023 08:42]

[removed]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dat is morgen, niet vandaag. Ik vind het gewoon ongepast om dit bij onze Dodenherdenking te doen. Of tactiek natuurlijk, als je door jou genoemde sentimenten meeneemt.

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:56
Señor Sjon schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:31:
Oorlogen eindigen niet met het sturen van steeds maar meer en destructievere wapens.

Ik ga hier niet verder op de oorlog in het oosten in, daar is ten eerste al een subforum voor en ten tweede trek ik het heilig verklaren van Zelensky en Oekraïne sinds februari vorig jaar niet zo best (er is een best verschil in beeldvorming voor en na de start van de oorlog). Er is momenteel een hoog gehalte van "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" gaande.
Ik denk zelf dat er meer een gevecht bezig is van het westen tegen een mogelijk nieuw machtsblok Rusland, China, Arabische landen, India, Afrika en wellicht een deel van Zuid-Amerika. Wanneer Rusland wint van Oekraine zal dat een slag zijn tegen de macht van het westen. Alles hangt vast aan macht (geld, brandstoffen, grondstoffen).

Dacht je dat Europa en Amerika uit liefdadigheid zoveel geld geven aan Oekraine?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:39:
Dat is morgen, niet vandaag. Ik vind het gewoon ongepast om dit bij onze Dodenherdenking te doen. Of tactiek natuurlijk, als je door jou genoemde sentimenten meeneemt.
https://www.4en5mei.nl/herdenken/wie-en-wat-herdenken-we

De slachtsoffers van MH17 vallen ook onder de mensen die we herdenken, wat mij betreft zou Zelensky zelfs een toespraak op de Dam kunnen houden.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 10:06
Ik zie echt niet in wat hier ongepast aan is, UA vecht voor zijn vrijheid en heeft daarbij dagelijks te maken met soortgelijke slachtoffers als dat wij vanavond herdenken. Wat is er mis mee om op zo'n dag te bespreken hoe we dat aantal slachtoffers dit keer zo laag mogelijk kunnen houden en de oorlog zo snel mogelijk tot een einde te brengen.

Het zou pas ongepast zijn om dit soort gesprekken uit te stellen zodat de oorlog weer dagen langer duurt met bijbehorende extra slachtoffers.

Ik vind dat BBB geneuzel dan veel ongepaster, zeker omdat ze persoonlijk niet eens heeft opgeroepen om de vlaggen weer goed te hangen. Als ze dan toch zo begaan is met de dodenherdenking had ze zich daar eens wat drukker over moeten maken.

[removed]

Acties:
  • +12Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Wat een achterdocht. Kennelijk zie je de parallellen tussen toen en nu niet? Waarom loop je achter dat goedkope opportunistische populisme aan? Volgens mij weet jij best beter, excuus.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• eric.1
Hoezo ongepast? Het is toch ook een goed moment om te realiseren dat het allemaal niet zo'n 'dit gebeurt nooit meer'-iets is?

Daarnaast wil ik niet heel lomp doen, maar zo speciaal vindt NL 4 Mei ook weer niet...de meesten werken gewoon (dus ook politici...) en de hele achtergrond van deze dag vervaagt langzaamaan. Dezelfde type artikelen komen boven drijven, even een getal publiceren over hoeveel WW2-veteranen nog leven, dan nog even om 8 uur een minuutje stil zijn en de volgende dag naar een festival om wat liter alcohol weg te werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

eric.1 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:46:
[...]

Daarnaast wil ik niet heel lomp doen, maar zo speciaal vindt NL 4 Mei ook weer niet...de meesten werken gewoon (dus ook politici...) en de hele achtergrond van deze dag vervaagt langzaamaan. Dezelfde type artikelen komen boven drijven, even een getal publiceren over hoeveel WW2-veteranen nog leven, dan nog even om 8 uur een minuutje stil zijn en de volgende dag naar een festival om wat liter alcohol weg te werken.
De herdenking is dan ook niet de hele dag, maar gedurende 2 minuten om 20:00. Dus dat er overdag gewerkt wordt lijkt me ook niet zo raar. Gedurende de herdenking zelf staat wel alles even stil.

En de herdenking gaat al jaren niet meer alleen om WO2, maar om ALLE Nederlandse doden uit alle oorlogen, dus ook NA WO2. Dus ook de oorlogen in voormalig Joegoslavië, en de doden die vielen bij diverse VN-vredesmissies waar Nederland bij betrokken was. Etc.

Virussen? Scan ze hier!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Caroline van de Plas doet hier een hele handige media-actie.
Op rechts zijn er heel wat partijen die in meerdere of mindere mate niet pro-Oekraïne zijn.
Het FvD is ronduit pro Rusland
De PVV is niet openlijk tegen Oekraïne of pro Rusland maar geeft wel de EU de schuld van “de ellende”. Met nogal harde woorden (zoals “gewetenloosheid van de EU-leiders”).
JA21 is daarentegen duidelijk pro-Oekraine.
De BBB zelf heeft een heeeelll omzichtig standpunt. Niet overduidelijk voor of tegen Oekraine en Rusland. Maar “de BBB steunt de inwoners van Oekraïne”. En is daarnaast flink bezig met wat de oorlog voor de boeren betekent.

Kortom, op rechts zijn er stemmen te winnen door tegen de oorlog te zijn, of zelfs pro Rusland.
Ik heb dat zelf mogen ervaren op een buurtfeestje waar hele gewone nette buren (van ons importwijkje in een christelijk gat op de Veluwe) ongegeneerd begonnen rond te bazuinen dat de oorlog en de ellende veroorzaakt worden door de EU en de NAVO. En dat Oekraïne vrede moet sluiten met Putin, om meer doden te voorkomen. En daarbij hun soevereiniteit (dus) opgeven. Waarna deze buren ook nog bijval kregen. Verbijsterend. Al deze buren stemden trouwens BBB. Dat zeiden ze er meteen bij.

In dat licht is de actie van vandaag héél handig. Ze lonkt naar deze extreemrechts standpunten, zonder al te openlijk pro Putin te worden. Knap. Een marketingbureau waardig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

redwing schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:43:
[...]

Ik vind dat BBB geneuzel dan veel ongepaster, zeker omdat ze persoonlijk niet eens heeft opgeroepen om de vlaggen weer goed te hangen. Als ze dan toch zo begaan is met de dodenherdenking had ze zich daar eens wat drukker over moeten maken.
Het BBB-geneuzel heeft an sich niks te maken met de discussie over de gepastheid van Zelensky's bezoek nu, maar met het feit dat Lientje nu ze een groot platform heeft een draai heeft gemaakt ten opzichte van eerdere gedocumenteerde opvattingen over de herdenking. Hoezo ineens jezelf zo vocaal uitspreken tegen iets waar je eerder geen moeite mee had?
Had op z'n minst gezegd, "dan dan en dat had ik er geen moeite mee, nu wel want". Het is gewoon geveinsd en daarmee 100% politiek. Maarja, wat verwacht je als je een marketing-pr-boerin hebt.

[Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 04-05-2023 13:57]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er zijn al 200 Nederlandse doden te betreuren door dit conflict. En de Oekraïnse doden die nu vallen, vallen net zo goed in naam van ons als 'Westen'.

En ja, dit is tactiek. Blijkbaar nodig ook zo te zien. We vergeten nog weleens hoe makkelijk we de afgelopen decennia over vrede en veiligheid hebben gedacht. Nu meer dan ooit nodig om de neus op de feiten te drukken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

wildhagen schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:50:
[...]

De herdenking is dan ook niet de hele dag, maar gedurende 2 minuten om 20:00. Dus dat er overdag gewerkt wordt lijkt me ook niet zo raar. Gedurende de herdenking zelf staat wel alles even stil.

En de herdenking gaat al jaren niet meer alleen om WO2, maar om ALLE Nederlandse doden uit alle oorlogen, dus ook NA WO2. Dus ook de oorlogen in voormalig Joegoslavië, en de doden die vielen bij diverse VN-vredesmissies waar Nederland bij betrokken was. Etc.
Ook om 20.00 werken er genoeg mensen.
De AH is gewoon open, maaltijdbezorging gaat door, de zorg gaat door, brandweer en politie gaat door

En ga zo maar door.

Als vanavond om 20:00 de telefoon gaat op het werk zal ik gewoon moeten opnemen. Ongeacht wat zelensky of Rutte daar van denkt.
Herdenken kan ook na werk tijd. Al is de hele herdenking hypocriet aangezien de geschiedenis zich gewoon herhaalt. We hebben niks geleerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dawg
  • Niet online
micky_ schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:55:
Op rechts zijn er heel wat partijen die in meerdere of mindere mate niet pro-Oekraïne zijn.
De PVV is niet openlijk tegen Oekraïne of pro Rusland maar geeft wel de EU de schuld van “de ellende”. Met nogal harde woorden (zoals “gewetenloosheid van de EU-leiders”).
JA21 is daarentegen duidelijk pro-Oekraine.
De BBB zelf heeft een heeeelll omzichtig standpunt. Niet overduidelijk voor of tegen Oekraine en Rusland. Maar “de BBB steunt de inwoners van Oekraïne”. En is daarnaast flink bezig met wat de oorlog voor de boeren betekent.

Kortom, op rechts zijn er stemmen te winnen door tegen de oorlog te zijn, of zelfs pro Rusland.
Ik heb dat zelf mogen ervaren op een buurtfeestje waar hele gewone nette buren (van ons importwijkje in een christelijk gat op de Veluwe) ongegeneerd begonnen rond te bazuinen dat de oorlog en de ellende veroorzaakt worden door de EU en de NAVO. En dat Oekraïne vrede moet sluiten met Putin, om meer doden te voorkomen. En daarbij hun soevereiniteit (dus) opgeven. Waarna deze buren ook nog bijval kregen. Verbijsterend. Al deze buren stemden trouwens BBB. Dat zeiden ze er meteen bij.

In dat licht is de actie van vandaag héél handig. Ze lonkt naar deze extreemrechts standpunten, zonder al te openlijk pro Putin te worden. Knap. Een marketingbureau waardig.
Eens, alhoewel ik PVV ook als pro-Rusland zou betitelen. Echter dit opportunisme van radicaal/extreemrechts is niets meet dan spugen op de graven van al die slachtoffers in oorlogen gevoerd door megalomane extremistische gekken.

Ik vind het walgelijk wat vooral BBB en PVV vandaag laten zien. Heb wat respect.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

micky_ schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:55:
Kleine correctie: PVV is als partij formeel weliswaar niet pro-Rusland, maar het enige lid van de partij (Wilders dus) is wel degelijk pro-Rusland.

Wilders was immers in 2018, dus ná de invasie van de Krim, nog in Rusland om de Doema toe te spreken, en die Doema is (en was ook toen al) uiteraard pro-Poetin.

En dit plaatje (van een Tweet van hemzelf!) geeft zijn sympathie met Rusland ook wel voldoende aan.

Tuurlijk, in maart 2022 riep hij dat hij klaar was met Rusland en Poetin. Maar dat was, vast geheel toevallig, net voor de verkiezingen. Na de verkiezingen hoorde je hem niet meer dat hij er 'klaar mee was'.

Ben het wel met je eens dat FVD het nog veel bonter maken. Die zijn echt puur en openlijk pro-Rusland en pro-Poetin. De Uil van Minerva, euh, ik bedoel Baudet, stond als enige destijds de Russische inval in OekraIne te verdedigen (en fel ook) in de Tweede Kamer. Zo bont maakte zelfs Wilders het destijd niet eens...

[Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 04-05-2023 14:13]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:56
Dennis1812 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:56:
[...]

Ook om 20.00 werken er genoeg mensen.
De AH is gewoon open, maaltijdbezorging gaat door, de zorg gaat door, brandweer en politie gaat door

En ga zo maar door.

Als vanavond om 20:00 de telefoon gaat op het werk zal ik gewoon moeten opnemen. Ongeacht wat zelensky of Rutte daar van denkt.
Herdenken kan ook na werk tijd. Al is de hele herdenking hypocriet aangezien de geschiedenis zich gewoon herhaalt. We hebben niks geleerd.
In de tweede wereldoorlog waren er veel mensen in Nederland die erg blij waren met de Duitse bezetter, en die zelfs actief meehielpen Nederlandse mensen uit te leveren aan Duitsland. Adolf Hitler was strategisch en marketing-technisch sterk en had een sterke krachtige uitstraling als persoon. Er zijn altijd mensen die daar een warm gevoel van krijgen, en die zulke kracht waarderen.

Er is geen enkele reden om aan te nemen waarom dat in deze tijd anders zou zijn. Je ziet het nu al gebeuren, de mensen die erg onder de indruk zijn van oa sterke Putin.

Misschien is er geen beter moment dan vandaag voor het bezoek. Nooit weer is een kreet die ze van mij vandaag nog mogen verbieden. Hoe kan je het zelfs maar denken, terwijl op veel plekken op de wereld in oorlogen mensen bij bosjes neervallen.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Jos_V
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:05
Op 4 mei sta ik stil bij Nederlandse oorlogslachtoffers - op het verdriet en het trauma van oorlog op onze samenleving. Ik sta stil bij de redenen waarom zij stierven.

Onnodig, Oneerlijk en Onmenselijk.

En weet je wat ik ondek bij dat stilstaan - dat we ons moeten verzetten tegen machten die etnisch willen zuiveren, die oorlog willen voeren, die een samenleving met de grond gelijk wil maken. Dit kleine moment vandaag is er om hier echt bij stil staan.

De absolute nutteloosheid en vergankelijkheid van de slachtoffers.

Ik sta echt, met absolute walging te kijken, hoe een Nederlandse Volksvertegenwoordiger zegt dat: Hé vandaag is niet het juiste moment om voor de vrede te vechten. Vandaag is niet een juiste dag om oorlogsleed en toekomstige slachtoffers proberen te verminderen. Vandaag is niet de dag om een vuist te maken tegen een agressieve destructieve idioot die in Europa te zo hardbevochten vrede verstoort.

Absoluut walgelijk, en een ontering van de slachtoffers waarbij je zogenoemd vandaag stil zou staan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Sjamo schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:13:
[...]

In de tweede wereldoorlog waren er veel mensen in Nederland die erg blij waren met de Duitse bezetter, en die zelfs actief meehielpen Nederlandse mensen uit te leveren aan Duitsland. Adolf Hitler was strategisch en marketing-technisch sterk en had een sterke krachtige uitstraling als persoon. Er zijn altijd mensen die daar een warm gevoel van krijgen, en die zulke kracht waarderen.

Er is geen enkele reden om aan te nemen waarom dat in deze tijd anders zou zijn. Je ziet het nu al gebeuren, de mensen die erg onder de indruk zijn van oa sterke Putin.

Misschien is er geen beter moment dan vandaag voor het bezoek. Nooit weer is een kreet die ze van mij vandaag nog mogen verbieden. Hoe kan je het zelfs maar denken, terwijl op veel plekken op de wereld in oorlogen mensen bij bosjes neervallen.
Ik denk dat we hetzelfde denken.

Wat mij betreft geeft Zelensky vanavond een toespraak op de Dam. Desnoods een herdenkwoordje specifiek op MH17 en de huidige oorlog.
Is vast wel in een goed sausje te gieten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Jos_V schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:17:
Absoluut walgelijk, en een ontering van de slachtoffers waarbij je zogenoemd vandaag stil zou staan.
Het is dus nog een graadje erger dan dat als je de reactie van @micky_ erbij betrekt.

Dit lijkt te worden gedaan uit electoraal gewin.

Ze snapt blijkbaar niet dat je niet kunt optrekken met extreem-rechts om daarna weer snel terugtrekkende bewegingen te maken als er ophef over ontstaat. Of ze snapt dat heel goed.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Real schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:24:
[...]

Het is dus nog een graadje erger dan dat als je de reactie van @micky_ erbij betrekt.

Dit lijkt te worden gedaan uit electoraal gewin.

Ze snapt blijkbaar niet dat je niet kunt optrekken met extreem-rechts om daarna weer snel terugtrekkende bewegingen te maken als er ophef over ontstaat. Of ze snapt dat heel goed.
Ben je verbaast daarover? Dit hoort een beetje bij een populistische partij. En let's face it, de BBB mag je daar ook best bij rekenen. Het is een typische one-issue partij die drijft op populisme.

Een populistische partij (en dus niet specifiek BBB) geeft écht niet om het landbelang. Die geeft om het belang van hun eigen achterban.

In het geval van BBB is die achterban dus de grote agro-multinationals zoals Unilever, FrieslandCampina, Cargill en noem ze allemaal maar op. Dát zijn degenen die de partij hebben opgericht en hen financieel steunen.

Denk dat je die bedriijven ook maar iets om het Nederlands belang geven? Ja, wellicht als het mooie PR oplevert, maar verder gaart het enkel over hun eigen belangen en die van hun aandeelhouders.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ph4ge
DevWouter schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:47:
Het verbaast me eigenlijk. Zij maakt zelden dit soort blunders. Haar excuus is dat het om Nederlandse slachtoffers gaat, maar de site van 4 en 5 mei noemt het volgens mij als een van de vele voorbeelden. Het doel is namelijk het bevorderen van vrede waar ook ter wereld.
Denk je echt dat het een blunder is? Ik zie het eerder als het masker dat langzaam afglijdt. Waarom zou deze rechtspopulistische partij als de BBB dit per ongeluk doen terwijl FvD, PVV, Haga etc hetzelfde doen met dezelfde reden?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49
Schiet mij maar lek 8)7

OM heeft meer tijd nodig en gaat voorlopig in hoger beroep tegen vrijspraak oud-wethouder De Mos

Nog niet vaak zo'n oorwassing door de rechter gehoord, maar het OM draaft gewoon door...

En dan het argument: 'meer tijd nodig'... Er was al veel kritiek op het feit dat de oorspronkelijke rechtsgang al 3,5 jaar heeft geduurd, maar blijkbaar was dat nog niet voldoende.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marc H
  • Laatst online: 11:52

Marc H

- Mr. Burstmode -

De geschiedenis verteld wat anders.

Hiroshima en Nagasaki vergeten?
Japan zei na de verklaring van Potsdam, 26 Juli 1945, dat ze nooit zouden capituleren

6 Augustus 1945, Hiroshima werd getroffen door "Little Boy", een atoombom van 15 kiloton TNT,
9 Augustus 1945, Nagasaki werd getroffen door "Fat Man" met een kracht van 22 kiloton TNT.

15 Augustus 1945, om 12 uur maakte keizer Hirohito op de radio bekend dat Japan zich had overgegeven.

Ik geef gelijk toe dat nucleaire wapens inzetten tegen Putin niet bepaald een meesterzet zal zijn. ;) Maar als we het naar het grotere plaatje kijken is het niet ondersteunen van Ukraine gewoon dom. Geweld meteen de kop indrukken is over het algemeen een stuk goedkoper dan het laten escaleren.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 10:04

hneel

denkt er het zijne van

Vrede sluiten met Putin. Dat is net alsof we 80 jaar geleden Limburg, Drente en Groningen aan Hitler cadaeu hadden gedaan als compromis.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:14:
Schiet mij maar lek 8)7

OM heeft meer tijd nodig en gaat voorlopig in hoger beroep tegen vrijspraak oud-wethouder De Mos

Nog niet vaak zo'n oorwassing door de rechter gehoord, maar het OM draaft gewoon door...

En dan het argument: 'meer tijd nodig'... Er was al veel kritiek op het feit dat de oorspronkelijke rechtsgang al 3,5 jaar heeft geduurd, maar blijkbaar was dat nog niet voldoende.
Vandaag was de deadline voor het indienen van een hoger beroep, het OM heeft meer tijd nodig om te bepalen of ze dat echt willen of niet en die tijd kunnen ze alleen krijgen door het hoger beroep in te dienen en het dan mogelijk op een later moment in te trekken.

Veel ophef om niets dus, het staat niet vast dat ze daadwerkelijk in hoger beroep gaan. En gezien de eerdere uitspraak zou het denk ik niet zo verstandig van het OM.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
redwing schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:43:
[...]

Ik zie echt niet in wat hier ongepast aan is, UA vecht voor zijn vrijheid en heeft daarbij dagelijks te maken met soortgelijke slachtoffers als dat wij vanavond herdenken. Wat is er mis mee om op zo'n dag te bespreken hoe we dat aantal slachtoffers dit keer zo laag mogelijk kunnen houden en de oorlog zo snel mogelijk tot een einde te brengen.

Het zou pas ongepast zijn om dit soort gesprekken uit te stellen zodat de oorlog weer dagen langer duurt met bijbehorende extra slachtoffers.

Laat lekker gaan. Ze word nu al in 1 adem genoemd met Wilders in diverse nieuwsartikelen..... Dachten we nou echt dat mevr. van de Plas de perfecte politicus was?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Real
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:29:
[...]
Ben je verbaast daarover?
Nee, maar ze kan ook niet met extreemrechts optrekken of vergelijkbare prietpraat uitslaan en daarna verbaasd zijn over de reactie uit die kant als ze terugtrekkende bewegingen maakt nadat iedereen over die bullshit heen valt.

Leopards ate my face much, no? En daarmee wil ik absoluut niet goedpraten wat Vd Plas overkomt aan bedreigingen etc., maar het is wel erg voorspelbaar.

Overigens schreef Sander Schimmelpenninck daar volgens mij al eens een column over en Vd Plas heeft hem als eerste uitgenodigd in de BBBonje podcast, waarin ze in gesprek gaat met critici om te onderzoeken of er raakvlakken zijn. Het duurde niet erg lang totdat Schimmelpenninck haar klem had geluld. Ook interessant welke andere standpunten de BBB heeft behalve stikstof (spoiler: dat past wel in het plaatje van populisme). Het is volgens mij ook gebleven bij één aflevering tot nu toe.

• dawg
  • Niet online
Je ziet gewoon heel duidelijk dat achter BBB een marketingbureau zit. Er wordt (behoorlijk succesvol helaas) getracht om van BBB een merk te maken. Merken zijn krachtiger dan ideologie. Ideologie is abstract, saai en belerend. Het kost jaren om er meer over te leren. Merken draaien daarentegen om verlangen, ze zijn opwindend, emotioneel weerklinkend en makkelijk tot je te nemen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:25

Secsytime

Automagisch

Want Rutte is niet pro-Rusland, daar heeft die ook geen award voor gekregen ofzo. En de VVD heeft geen actieve marketing?

Persoonlijk vind ik het heel ongepast om op 4 mei om wapens te gaan vragen. Had gewoon een dagje later gekund.

In Oekraine mogen volwassen mannen het land niet verlaten en moeten ze net als Rusland klaar zijn voor dienstplicht. Meer wapens gaat voor de mannen aan beide kanten, die verplicht tegen elkaar moeten vechten, niks uitmaken.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 11:52
Secsytime schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:29:
Want Rutte is niet pro-Rusland, daar heeft die ook geen award voor gekregen ofzo. En de VVD heeft geen actieve marketing?

Persoonlijk vind ik het heel ongepast om op 4 mei om wapens te gaan vragen. Had gewoon een dagje later gekund.

In Oekraine mogen volwassen mannen het land niet verlaten en moeten ze net als Rusland klaar zijn voor dienstplicht. Meer wapens gaat voor de mannen aan beide kanten, die verplicht tegen elkaar moeten vechten, niks uitmaken.
Waarom ongepast? Is 4 mei niet precies waar dit alles om gaat? Natuurlijk hebben ze wapens nodig om tegen een veel groter Rusland te vechten. We mogen blij zijn dat zij het vuile werk opknappen en wat investeren daarin is toch geen enkel probleem?

Dat het voor beide zijden tot meer doden gaat leiden, dat is op dit moment absoluut geen argument, Rusland kan zich gewoon terugtrekken en dit alles voorkomen, maar dat doen ze niet. Het Russische leger kan dat zelf besluiten, maar dat doen ze ook niet. Dan is er geen andere optie meer.

Dit is precies wat 4 mei was toch? Het draait absoluut niet alleen om Duitsland tegen Nederland (of andere landen for that matter). Dit lijkt me juist zeer gepast en het juiste moment. Alsof het echt ging om die enige battle. Ik snap echt niet waar dit soort replies vandaan komen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jos_V
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:05
Secsytime schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:29:

Herdenk alsjeblieft al die Nederlandse Verzetsstrijders zonder wapens die stierven dankzij de kogels van de bezetter.

Vooral vandaag.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Het is vandaag niet Dodenherrinnering, maar Dodenherdenking. De bedoeling is dat je verder denkt en niet alleen stilstaat bij alle gesneuvelden, maar ook waarom ze gesneuveld zijn en wat dat in het hier en nu, maar ook in de toekomst betekent.

Zelenskyi's bericht is JUIST vandaag van belang. Morgen zijn we aan het vieren, vandaag moeten we stilstaan, en denken over de wereld en hoe vrede te waarborgen/verdedigen.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Jos_V schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:48:
[...]

Herdenk alsjeblieft al die Nederlandse Verzetsstrijders zonder wapens die stierven dankzij de kogels van de bezetter.

Vooral vandaag.
Beetje vreemde vergelijking, zeker vandaag, daarom ook dus ongepast.

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Secsytime schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:56:
[...]

Beetje vreemde vergelijking, zeker vandaag, daarom ook dus ongepast.
Jij zegt dat wapens niet uitmaken, er wordt een tegenvoorbeeld gegeven en jij vindt dat vreemd?

En het is vandaag JUIST een gepaste dag om deze dingen te bespreken. Soms is de enige mogelijkheid voor vrede om tijdelijk te investeren in meer wapens. Anders is jouw levenswijze, en daarmee vrede, dood. En ook iedereen om wie je geeft enzo... Want de ander heeft de wapens er al bij gepakt, wat voor opties zie je behalve terugvechten of dood gaan?

Kan je ook onderbouwen waarom jij het ongepast vindt?

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

De tweede wereldoorlog met deze situatie vergelijken is echt ongepast en vind ik inderdaad vreemd.

• dawg
  • Niet online
Secsytime schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:17:
De tweede wereldoorlog met deze situatie vergelijken is echt ongepast en vind ik inderdaad vreemd.
Niemand vergelijkt deze oorlogen met elkaar. Waar lees je dat?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:57
Secsytime schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:17:
Waarom? Wat maakt de situatie in Oekraïne zo anders dat het niet vergeleken mag worden met de situatie hier tijden de tweede wereldoorlog?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Transportman schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:22:
[...]

Waarom? Wat maakt de situatie in Oekraïne zo anders dat het niet vergeleken mag worden met de situatie hier tijden de tweede wereldoorlog?
Ongeveer 6 miljoen joden.

*knip*, niet op de man spelen.

[Voor 6% gewijzigd door NMH op 04-05-2023 21:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ph4ge
Hoe eindigen oorlogen volgens jou dan? Oorlogen eindigen letterlijk als de ene partij de andere partij de baas is. Zolang Rusland meent dat het kan winnen gaat de oorlog door, en moderne wapens zorgen ervoor dat Rusland inziet dat het kansloos is.
J2S schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:55:.
Zelenskyi's bericht is JUIST vandaag van belang. Morgen zijn we aan het vieren, vandaag moeten we stilstaan, en denken over de wereld en hoe vrede te waarborgen/verdedigen.
Inderdaad, mooi gesproken. Ik heb sterk de indruk dat de mensen die een punt maken van de datum op elk andere dag ook een probleem hebben met stelling nemen tegen Poetin.

[Voor 33% gewijzigd door ph4ge op 04-05-2023 17:39]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Secsytime schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:24:
[...]

Ongeveer 6 miljoen joden.

*knip*
Burgers bombarderen, executeren, verkrachten. Kinderen deporteren en "heropvoeden".

Land binnenvallen onder de noemer denazificeren...

Maar laten we gewoon 5 jaar wachten en de andere kant op kijken, misschien staat de teller dan hoog genoeg om het te mogen vergelijken.

[Voor 3% gewijzigd door NMH op 04-05-2023 21:28]

Pagina: 1 ... 31 ... 36 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee