HvdBent schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:27:
Er zit een verschil tussen overheid en kabinet. Postbus 51, net als de NOS heeft een taak om neutraal te zijn, ja ze krijgen opdrachten voor voorlichting, maar die moet zo neutraal mogelijk als de boodschap toelaat. Daarom zijn sommige spotjes zo flauw-inhoudloos Zoals het huidige spotje over polarisatie, mosterd na de maaltijd...
Die campagne is van SIRE (Stichting Ideele Reclame), da's weer een andere toko dan Postbus 51

Maar toch. Ik zie liever dat Postbus 51 een goede voorlichting geeft over voors en tegens bij een referendum, dan de Televaag en het AD
Dit klinkt bijna alsof je media die jou niet aanstaan wilt verbieden berichtgeving te doen... ik hoop dat ik het verkeerd lees

Maar kranten zijn commercieel, hebben ook belang in clickbait en dat betekent dat zaken een sausje krijgen die het bij Postbus 51 niet krijgt....
Tsja, hoe bereik je de stemmer? Da's de hamvraag een beetje. Als de stemmer zijn "informatie" van Feestboek wenst te halen kun je je objectieve (dus saaie!) informatie gewoon wegflikkeren, daar is die stemmer niet in geinteresseerd.
Het zou wellicht fijn zijn als mensen zich (niet alleen bij een referendum, maar bij elke verkiezing) wat meer
echt zouden verdiepen in de materie, maar daar kun je ze moeilijk toe dwingen - of je moet naar een soort "pre-verkiezingstest", zodat je alleen maar mag stemmen als je voor de test slaagt.
Ik zie de huidige generatie populisten het Malieveld al claimen! Mensenrechtenschendingen! Als je eisen gaat stellen aan het actieve kiesrecht begeef je je al heel snel op glad ijs.
Zoals Fons Jansen ooit al verzuchtte: "Prima dat die arrebeiers stemrecht krijgen, maar ze gaan nog echt stemmen ook! En dan nog helemaal op de verkeerde partij!"
dawg schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:42:
Feiten zijn objectief. Interpretatie niet. Echter kun je m.b.t. informatievoorziening de objectieve feiten ook laten interpreteren door iemand zonder direct belang waardoor de kans op neutraliteit groter is.
Dat kan best een uitdaging worden om zo iemand te vinden. Wat stel je voor, iemand uit het buitenland invliegen om de stikstofproblematioek in Nederland te duiden?
[
Voor 11% gewijzigd door
Dido op 18-04-2023 15:51
]