Cid Highwind schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:24:
[...]
https://arnhem.notubiz.nl...ieke%20Avond%2015-02-2023
De inhoud is anders ook het distantiëren waard. Vooropgesteld, ik heb niet alles gekeken, heb wel wat beters te doen. Maar tenzij ik iets gemist heb, ging het er over of het identiteitsbewijs al dan niet gratis verstrekt zo moeten worden voor mensen die zich zich niet meer met het getoonde geslacht identificeren.
De ene vindt het een nette geeste naar mensen die het al behoorlijk lastig hebben met zichzelf en die mogelijk de financiën niet hebben de 120 Euro op te kunnen hoesten voor een wijziging. De ander vindt het een schending van het verbod op discriminatie op grond van geslacht. En dan is er de FVD die een complete pseudowetenschappelijke discussie begint omdat het achter een microfoon mag staan.
De video duurt drie uur. Volgens mij had ieder betroffen persoon in de gemeente Arnhem wel een gratis nieuw paspoort kunnen krijgen voor het geld wat deze discussie gekost heeft. Al vind ik het persoonlijk nogal belachelijk dat er überhaupt voor een dergelijk verplicht document betaald moet worden.
Ik ga de timestamp niet plaatsen, maar hier een samenvatting. De reden dat ik de timestamp achterwege laat is omdat dit soort mensen vaak redelijk klinken terwijl ze steeds meer gif in je oren spuiten.
- Hij noemt mensen gek
- Hij ontkent seksualiteit (dat is meer dan wat tussen je benen aanwezig is)
- Hij ontkent alle wetenschap rond seksualiteit
- Hij benoemt het een persoonlijke overtuiging en argumenteert vervolgens dat iets persoonlijks schadelijk is voor de omgeving (volgt u hem nog?)
- "https://en.wikipedia.org/wiki/Think_of_the_children"
- Hij benoemde mensen als onkruid, nee, sorry, hij benoemt ideologie onkruid.
- Hij zegt dat seksualiteit van mensen wordt door anderen bepaald (wacht, het was toch persoonlijk?)
- Hij gaat van het onderwerp af (het ging over paspoort)
- Hij zegt dat de groep "er mag zijn", maar vervolgens mogen ze "niet voelen wat ze zijn"
- Hij ontkent dat hij ontkent
- Hij zegt dat "coinen van een term" is blijkbaar een wetenschappelijke term

- Hij verwijst naar iemand die pedofilie ondersteunt.
- Interruptie: Lid van de raad vraagt de voorzitter om de spreker op de spelregels te wijzen, een paar vertrekken maar de meeste blijven. - Voorzitter geeft de spreker gelegenheid om zijn verhaal af te ronden, maar dan willen mensen na trappen
- Hij beweert denkt dat emotie een direct gevolg is van ontkennen dat "identiteit=geslacht" (nee, lul, dat is om dat mensen zich klote voelen omdat ze "ik=identiteit" moeten ontkennen).
- Hij zegt: "Het is om te kotsen"
- Interruptie: "Vindt u dit echt? Of moet u dit zeggen van Baudet?", antwoord: "Ik heb hem gesproken maar niet om dit. Wel heb ik zijn boek (de zaal lacht) en raad ik die u aan om te lezen
- Hij doet een verwijzing naar wetenschap die onjuist zijn
- Hij doet een verwijzing naar rechtszaak in Engeland zonder aantonen van relevantie.
Samenvatting
Zoals gebruikelijk bij dit soort figuren gaat het vooral om het plaatje dat ze willen schetsen. Het debat ging inhoudelijk over wel/niet vergoeden van paspoorten bij geslachtswijziging en een andere partij had zorgen over misbruik (waarbij ze vergeten dat het niet zomaar kan). De bijdrage van FvD is weer het gebruikelijke script: Oproep tot emotie, ondermijning van betrouwbare wetenschap terwijl ze onbetrouwbare wetenschap een podium geven. Dit alles om ophef te produceren waar niemand op staat te wachten. Dit alles zodat zij het nieuws halen. En dus een breder publiek krijgen.
Kijkt men inhoudelijk naar zijn bijdrage dan kan men zijn hele standpunt samenvatten tot "de vergoeding is onzin, want de reden is onzin" terwijl men er geen bewijs voor levert. Het meest verbazingwekkende is nog dat hij vrij letterlijk aangeeft dat men geen recht heeft op persoonlijke vrijheid en als ik in Den Haag zit dan zou dat voor mij een argument zijn om *tegen* Baudet te gebruiken.
Zoals gebruikelijk is weer het bagger wat FvD spreekt.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel