De landelijke Nederlandse politiek 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 62 Laatste
Acties:
  • 264.211 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TheBrut3 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:39:
[...]

1 Vandaag had daar laatst nog een item over met de baas van Picnic. Die kochten ook producten in Duitsland in, bijvoorbeeld van Hak, omdat ze daar ongeveer de helft van de prijs waren. Mag volgens de Nederlandse wet eigenlijk niet, maar als ik voor de helft van de prijs Rotkohl kan krijgen in plaats van rodekool boeit mij dat ook niet. :+
Lijkt me raar dat het van de wet niet mag, vrij verkeer van goederen enzo binnen schengen :)
Hele action en xenos ligt daar ook mee vol namelijk :P

kan alleen iets bedenken met dat in NL dingen ook in het Nederlands op een ingredienten label moet staan oid?

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 20-02-2023 15:45 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:30

HollovVpo1nt

I like gadgets

Philip Ross schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:18:
[...]

En niemand is gehouden aan moeten luisteren naar eindloze onzin en drogredenen.
Onnodig grof zijn is een prima reden om weg te lopen.
Want als het doel is om grof te zijn ben je al niet inhoudelijk bezig.

Maar je kan vast wel een objectieve bron vinden toch? Of heb je alleen de FvD knipsels gezien?
Een objectieve bron voor? Heb jij het betoog gezien of gaat het jou nu per definitie om dat FvD de bezorger van de boodschap was? Want jij bestempeld het al als eindloze onzin. Waarom reageren ze niet op het betoog? Nu weet ik namelijk ook niet wat de tegenargumenten van de weglopers zijn en komt het over alsof ze geen inhoudelijke argumenten hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door HollovVpo1nt op 20-02-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Philip Ross schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:18:
[...]

En niemand is gehouden aan moeten luisteren naar eindloze onzin en drogredenen.
Onnodig grof zijn is een prima reden om weg te lopen.
Want als het doel is om grof te zijn ben je al niet inhoudelijk bezig.

Maar je kan vast wel een objectieve bron vinden toch? Of heb je alleen de FvD knipsels gezien?
Toch is het jammer, het betoog vielen direct 500 gaten in te schieten. In plaats daarvan weglopen zorgt alleen maar dat ze meer in het nieuws komen.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:12
HollovVpo1nt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:39:
Ik zie echt een 'gevaarlijke' trend. Vorige week in de raadsvergadering van gemeente Arnhem een discussie op basis waarvan een aantal partijen de vergadering verlieten omdat FvD 'aanstootgevende' inhoud over gender en seksualiteit predikte...
Nu lees ik weer dat een Britse uitgever woorden zoals lelijk en dik aanpast omdat dit aanstootgevende woorden zouden zijn. Het is welliswaar geen Nederland, maar de algemene teneur herken ik ook in Nederland. Kritisch denken en kritische discussies worden onmogelijk gemaakt.
Als je vragen zet bij de wijze waarom de LGBTQI+ agenda wordt uitgerold wordt je meteen als een hater weggezet.
Waar the F zijn we mee bezig
Daarom stel ik voor dat we het volgende boek met verhalen gaan verwoken: De Bijbel.
Zijn ook verhalen toch?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:13
HollovVpo1nt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:46:
[...]

Een objectieve bron voor? Heb jij het betoog gezien of gaat het jou nu per definitie om dat FvD de bezorger van de boodschap was? Want jij bestempeld het al als eindloze onzin.
Ik vraag juist om een bron.
Er wordt geclaimd dat die niet gegeven wordt omdat die vanaf FvD komt.
Dus waarschijnlijk is die dan bewerkt.
Dat het onzin is is meer gebaseerd op mijn eerdere ervaringen met deze groep rondom dit onderwerp.

Als je daadwerkelijk inhoudelijk met ze in discussie gaat legetimeer je dus alleen maar hun betoog alsof het daadwerkelijk inhoudelijk is.
Discussiëren met iemand die dat vanuit bad faith doet heeft geen zin.

Gewoon consequent weglopen als iemand van zon clubje extremisten iets wil zeggen lijkt mij zinvoller.
hexta schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:46:
[...]

Toch is het jammer, het betoog vielen direct 500 gaten in te schieten. In plaats daarvan weglopen zorgt alleen maar dat ze meer in het nieuws komen.
Alsof dat tegengeluid getolereerd zou worden. Niet normaliseren dit soort partijen. Niet behandelen als partij maar als de extremisten die het zijn en ze 0 aandacht geven en consequent buitensluiten bij alles.

[ Voor 13% gewijzigd door Philip Ross op 20-02-2023 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Philip Ross schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:50:
[...]

Ik vraag juist om een bron.
Er wordt geclaimd dat die niet gegeven wordt omdat die vanaf FvD komt.
Dus waarschijnlijk is die dan bewerkt.
Dat het onzin is is meer gebaseerd op mijn eerdere ervaringen met deze groep rondom dit onderwerp.
Niet om moeilijk te doen, maar ik snap oprecht niet waar je van mij een bron om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
HollovVpo1nt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:51:
[...]

Niet om moeilijk te doen, maar ik snap oprecht niet waar je van mij een bron om vraagt.
Omdat jij claimt dat het allemaal wel mee viel en inhoudelijk best goed was.
Dan ben ik benieuwd welk deel en of je wel alles hebt gezien. Zeker aangezien je niet naar FvD wil linken waardoor het vermoeden ontstaat dat je alleen hun versie gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:24
Philip Ross schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:43:
Waarom zouden ze dat moeten?
Ze doen dat zelf toch niet? Waarom hun er dan op aankijken?
Was jij niet één van de personen hier die voor de slavernij excuses is?
*knip*, dat lokt alleen maar negatieve reacties uit.
YakuzA schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:44:
kan alleen iets bedenken met dat in NL dingen ook in het Nederlands op een ingredienten label moet staan oid?
Dat.

[ Voor 12% gewijzigd door NMH op 21-02-2023 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Philip Ross schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:52:
[...]

Omdat jij claimt dat het allemaal wel mee viel en inhoudelijk best goed was.
Dan ben ik benieuwd welk deel en of je wel alles hebt gezien. Zeker aangezien je niet naar FvD wil linken waardoor het vermoeden ontstaat dat je alleen hun versie gezien hebt.
Kan je citeren waar ik stel dat ik de inhoud best goed vond? Ik vond de inhoud niet dusdanig dat het 'wegloop waardig was', dat is wat anders dan goed. Als ik weg zou lopen van inhoud wat ik niet goed vond zou ik vrijwel geen debat meer bijwonen in de Kamer, en dat geldt voor bijna alle partijen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
TheBrut3 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:09:
[...]

*knip*
Compleet ongerelateerd. De staat die iets doet is anders dan personen die iets doen.
Geen idee waarom je dit op de persoon probeert te spelen in plaats van op de inhoud.

Leg mij eens uit waarom specifiek deze groep zich zou moeten uitspreken tegen gedrag van een paar extremisten?
En waarom andere groepen dat nooit hoeven te doen.
Zelfde als er een moslim een aanslag pleegt moeten alle moslims ineens zich daartegen uitspreken maar als een blanke rechts extremist dat doet hoeft niet rechts Nederland zich er tegen uit te spreken.

[ Voor 7% gewijzigd door NMH op 21-02-2023 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
HollovVpo1nt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:12:
[...]

Kan je citeren waar ik stel dat ik de inhoud best goed vond? Ik vond de inhoud niet dusdanig dat het 'wegloop waardig was', dat is wat anders dan goed. Als ik weg zou lopen van inhoud wat ik niet goed vond zou ik vrijwel geen debat meer bijwonen in de Kamer, en dat geldt voor bijna alle partijen.
Mensen lopen niet weg vanwege inhoud maar vanwege vorm.

Maar heb je het hele debat gevolgd? Of alleen een stuk wat FvD eruit geknipt heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door Philip Ross op 20-02-2023 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:22
TheBrut3 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:09:
[...]

*knip*

[...]

Dat.
Volgens mij is het heel normaal dat er excuses worden aangeboden voor zaken die verkeerd gegaan zijn, zo is er voor de wereldoorlogen ook excuses aangeboden door de landen die fout waren (op Rusland na wellicht, maar die hadden vooral hun eigen bevolking excuses aan moeten bieden)
Natuurlijk is het aanbieden van excuses alleen zinvol in de context van nu (wij kunnen er niets meer aan doen, maar wellicht wel helpen de nu nog steeds zichtbare gevolgen te verminderen) En dan zie ik bijvoorbeeld een traject om de kansen van jongeren in Suriname op een betere toekomst te vergroten (opleiding verbeteren, economie ondersteunen met kennis en kunde) Zo ik het Nederlandse Kadaster al actief om het bezit van land beter te registreren in Suriname (landroof en illegale kap tegen te gaan) Niet onder de noemer van ontwikkelingshulp want daar zit een koloniaal smaakje aan, maar meer als kennispartners (gebeurt ook in andere landen overigens) Ook zouden we onze handelsbetrekkingen kunnen verbeteren, maar dat kan alleen als de Surinaamse Regering weer goed functioneert. En daar ligt het dilemma, je wilt geen water naar de zee dragen, dus hulp is prima, maar alleen onder goed controleerbare voorwaarden, en dan zonder als koloniaal over te komen. Diplomatiek koorddansen is hier nodig. Gelukkig hebben we daar een hele ervaren minister voor, helaas zit ze wel op het verkeerde departement....

[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 21-02-2023 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Philip Ross schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:14:
[...]

Maar heb je het hele debat gevolgd? Of alleen een stuk wat FvD eruit geknipt heeft?
Ik heb dit gezien: YouTube: Gemeenteraad Arnhem. D66 loopt weg bij de inbreng van forum voor dem... en ik sloeg aan op de snelheid waarmee het debat ontspoorde en mensen uit de zaal liepen. Ik vond noch de inhoud nog de vorm 'wegloopwaardig', wat mede aanleiding was om mijn beklag te doen in dit topic. Nogmaals, waar de F zijn we mee bezig als deze inbreng je weg doet lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door HollovVpo1nt op 20-02-2023 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
HollovVpo1nt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:18:
[...]

Ik heb dit gezien: YouTube: Gemeenteraad Arnhem. D66 loopt weg bij de inbreng van forum voor dem... en ik sloeg aan op de snelheid waarmee het debat ontspoorde en mensen uit de zaal liepen. Ik vond noch de inhoud nog de vorm 'wegloopwaardig'.
Een beperkt stukje dus van een twijfelachtige bron die een politiek doel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Philip Ross schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:19:
[...]

Een beperkt stukje dus van een twijfelachtige bron die een politiek doel heeft.
Je kunt het een beperkt stukje vinden, maar dat beperkte stukje was blijkbaar voldoende voor raadsleden om hun biezen te pakken. Wat overigens ook het probleem is, dus point proven. Of had jij een andere reactie hierop als ik de hele raadsvergadering had gelinkt? Kan ook hoor.

[ Voor 17% gewijzigd door HollovVpo1nt op 20-02-2023 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
HollovVpo1nt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:20:
[...]

Je kunt het een beperkt stukje vinden, maar dat beperkte stukje was blijkbaar voldoende voor raadsleden om hun biezen te pakken. Wat overigens ook het probleem is, dus point proven. Of had jij een andere reactie hierop als ik de hele raadsvergadering had gelinkt? Kan ook hoor.
Je hebt geen idee wat er voorafgaand aan dit al besproken is daar. Hoe kan je dan de actie beoordelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:43
Philip Ross schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:14:
[...]

https://arnhem.notubiz.nl...ieke%20Avond%2015-02-2023

De inhoud is anders ook het distantiëren waard. Vooropgesteld, ik heb niet alles gekeken, heb wel wat beters te doen. Maar tenzij ik iets gemist heb, ging het er over of het identiteitsbewijs al dan niet gratis verstrekt zo moeten worden voor mensen die zich zich niet meer met het getoonde geslacht identificeren.

De ene vindt het een nette geeste naar mensen die het al behoorlijk lastig hebben met zichzelf en die mogelijk de financiën niet hebben de 120 Euro op te kunnen hoesten voor een wijziging. De ander vindt het een schending van het verbod op discriminatie op grond van geslacht. En dan is er de FVD die een complete pseudowetenschappelijke discussie begint omdat het achter een microfoon mag staan.

De video duurt drie uur. Volgens mij had ieder betroffen persoon in de gemeente Arnhem wel een gratis nieuw paspoort kunnen krijgen voor het geld wat deze discussie gekost heeft. Al vind ik het persoonlijk nogal belachelijk dat er überhaupt voor een dergelijk verplicht document betaald moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Philip Ross schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:22:
[...]

Je hebt geen idee wat er voorafgaand aan dit al besproken is daar. Hoe kan je dan de actie beoordelen?
Ik predik niet dat ik mijn reactie baseer op wat er vooraf besproken zou zijn. Ik ben heel helder dat deze inbreng ertoe geleid heeft dat raadsleden weggelopen zijn. Dat constateert ik doordat ik zie dat de interupties direct reactie zijn op de inbreng. De interrupties zeggen niet 'het afgelopen x uur afwegend loop ik weg', de interrupties reageren nogmaals op de directie inbreng. Jouw opmerking vind ik daarom echt nergens op slaan.

Ik reageer op wat ik zie. Ik weet ook niet of of die mensen gisteren wat verkeerds gegeten hebben en dat doet er ook niet toe.
Cid Highwind schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:24:
[...]

En dan is er de FVD die een complete pseudowetenschappelijke discussie begint omdat het achter een microfoon mag staan.
Wat is exact de pseudowetenschap waarnaar gerefereerd zou worden?

[ Voor 16% gewijzigd door HollovVpo1nt op 20-02-2023 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvdBent
HollovVpo1nt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:18:
[...]

Ik heb dit gezien: YouTube: Gemeenteraad Arnhem. D66 loopt weg bij de inbreng van forum voor dem... en ik sloeg aan op de snelheid waarmee het debat ontspoorde en mensen uit de zaal liepen. Ik vond noch de inhoud nog de vorm 'wegloopwaardig'.
Ik denk dat Forum een behoorlijke voorgeschiedenis heeft. Als je elke keer de zelfde smurrie om de oren krijgt wordt je er steeds sneller beu van. En van FvD is bekend dat ze vooral aanwezig zijn als ze kunnen stoken. Geen goed woord over voor die club ze leveren geen enkele positieve bijdrage aan de Nederlandse politiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
HollovVpo1nt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:26:
[...]

Ik predik niet dat ik mijn reactie baseer op wat er vooraf besproken zou zijn. Ik ben heel helder dat deze inbreng ertoe geleid heeft dat raadsleden weggelopen zijn. Dat constateert ik doordat ik zie dat de interupties direct reactie zijn op de inbreng. De interrupties zeggen niet 'het afgelopen x uur afwegend loop ik weg', de interrupties reageren nogmaals op de directie inbreng. Jouw opmerking vind ik daarom echt nergens op slaan.

Ik reageer op wat ik zie. Ik weet ook niet of of die mensen gisteren wat verkeerds gegeten hebben en dat doet er ook niet toe.
Maar je ziet dus maar een deel van de gehele discussie.
Hoe kan je dan weten waar het over ging en of de bijdrage waardoor mensen weglopen überhaupt zinvol was voor dit onderwerp?

Dat is het hele punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
Ik heb de video gelinkt. Vergeef het me als een FVD-representant dit keer wel een valide wetenschappelijke referentie aanhaalt. Dat zou namelijk de uitzondering zijn die de regel bevestigt.

Wanneer zelfs Powned en Geenstijl niks anders kunnen dan je betoog te kakken zetten als een "door een sektekleuter gepresenteerd, een of ander Amerikaans, door Google translate getrokken genderverhaal", denk ik alleen niet dat we hier de uitzondering te pakken hebben.

https://www.powned.tv/art...derbetoog-fvd-arnhem-raad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philip Ross
Even het begin gekeken.
Op welk punt is "je wordt er letterlijk mee doodgegooid" waar? Het woord letterlijk hoort niet thuis in die zin.
Daarna doorgaan over "activistische genderideologie" en dat omschrijven als onkruid dat uitgeroeid moet worden is natuurlijk ook compleet van de zotte.
Vervolgens een foutieve claim dat gender niet subjectief is en dat schadelijk noemen is weer feitelijk fout.
Om vervolgens verder te gaan met het (weer wetenschappelijke incorrecte) idee dat genderdysforie een puberale fase is waar men door gaat.

Je zet hiermee dus hele groepen weg als gek en gevaarlijk en roept op deze te stoppen en uit te roeien.

Dat lijkt mij genoeg reden om de microfoon gewoon uit te zetten. Weglopen is nog een te zachte reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:52

DevWouter

Creator of Todo2d.com

TheBrut3 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:41:
[...]

Ligt toch nog bij de eerste kamer?

[...]

Waar is dan de grote groep die daar openlijk afstand van neemt?
Er is in verschillende groepen van lhbtiq+ groepen aangegeven dat andermans spelplezier bederven geen actie voeren is en dat men het ook niet moet doen.
Men wijst daar vooral op dat je de kunst, de huidige kunstenaar (de game ontwikkelaar) en de oorspronkelijke kunstenaar (Rowling) beter los kan zien als je een gezonde discussie wilt hebben.

Bedenk dat als je ver weg van zo'n groep staat je alleen maar de meeste luide sprekers hoort. En helaas overschreeuwen die het merendeel die vooral een discussie op nuance willen voeren.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cid Highwind
Philip Ross schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:41:
Even het begin gekeken.
Op welk punt is "je wordt er letterlijk mee doodgegooid" waar? Het woord letterlijk hoort niet thuis in die zin.
Daarna doorgaan over "activistische genderideologie" en dat omschrijven als onkruid dat uitgeroeid moet worden is natuurlijk ook compleet van de zotte.
Vervolgens een foutieve claim dat gender niet subjectief is en dat schadelijk noemen is weer feitelijk fout.
Om vervolgens verder te gaan met het (weer wetenschappelijke incorrecte) idee dat genderdysforie een puberale fase is waar men door gaat.

Je zet hiermee dus hele groepen weg als gek en gevaarlijk en roept op deze te stoppen en uit te roeien.

Dat lijkt mij genoeg reden om de microfoon gewoon uit te zetten. Weglopen is nog een te zachte reactie.
Met een hamer, zie je overal spijkers. Genderideologie is, nu corona niet meer zo spannend is, het nieuwe stokpaardje. Genoeg mensen die ook nu weer in hun onzekerheid en angst voor verandering in een stuip schieten en ontvankelijk zijn voor pseudowetenschap, halve waarheden en holle rethoriek op dit vlak.

Het past allemaal wel in de grote lijn van de partij, zeker nu qua milieu de BBB erg in hun vaarwater is komen te zitten.

En ja, ik ben ook van mening dat we in Nederland niet moeten doorslaan. Maar een discussie over het al dan niet vergoeden van de kosten voor een paspoort is geen doorslaan. Maar, wanneer je de tijd zoals gezegd het liefst terug wilt draaien, is natuurlijk iedere vorm van modernisering een "volstrekt doorgeslagen gekte", om het maar met woorden uit eigen kring te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
Als hij gewoon gestopt was na "Maak het voor iedereen gratis of voor niemand zodat we niet discrimineren" was er niets aan de hand geweest. Dat was gewoon on topic.
Het hele verhaal daarna had niets meer met de discussie zelf te maken en was gewoon bedoeld voor de achterban om er even wat sterke woorden in te gooien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

De inhoud is anders ook het distantiëren waard. Vooropgesteld, ik heb niet alles gekeken, heb wel wat beters te doen. Maar tenzij ik iets gemist heb, ging het er over of het identiteitsbewijs al dan niet gratis verstrekt zo moeten worden voor mensen die zich zich niet meer met het getoonde geslacht identificeren.

De ene vindt het een nette geeste naar mensen die het al behoorlijk lastig hebben met zichzelf en die mogelijk de financiën niet hebben de 120 Euro op te kunnen hoesten voor een wijziging. De ander vindt het een schending van het verbod op discriminatie op grond van geslacht. En dan is er de FVD die een complete pseudowetenschappelijke discussie begint omdat het achter een microfoon mag staan.

De video duurt drie uur. Volgens mij had ieder betroffen persoon in de gemeente Arnhem wel een gratis nieuw paspoort kunnen krijgen voor het geld wat deze discussie gekost heeft. Al vind ik het persoonlijk nogal belachelijk dat er überhaupt voor een dergelijk verplicht document betaald moet worden.
Ik ga de timestamp niet plaatsen, maar hier een samenvatting. De reden dat ik de timestamp achterwege laat is omdat dit soort mensen vaak redelijk klinken terwijl ze steeds meer gif in je oren spuiten.

- Hij noemt mensen gek
- Hij ontkent seksualiteit (dat is meer dan wat tussen je benen aanwezig is)
- Hij ontkent alle wetenschap rond seksualiteit
- Hij benoemt het een persoonlijke overtuiging en argumenteert vervolgens dat iets persoonlijks schadelijk is voor de omgeving (volgt u hem nog?)
- "https://en.wikipedia.org/wiki/Think_of_the_children" :r
- Hij benoemde mensen als onkruid, nee, sorry, hij benoemt ideologie onkruid.
- Hij zegt dat seksualiteit van mensen wordt door anderen bepaald (wacht, het was toch persoonlijk?)
- Hij gaat van het onderwerp af (het ging over paspoort)
- Hij zegt dat de groep "er mag zijn", maar vervolgens mogen ze "niet voelen wat ze zijn"
- Hij ontkent dat hij ontkent
- Hij zegt dat "coinen van een term" is blijkbaar een wetenschappelijke term 7(8)7
- Hij verwijst naar iemand die pedofilie ondersteunt.
- Interruptie: Lid van de raad vraagt de voorzitter om de spreker op de spelregels te wijzen, een paar vertrekken maar de meeste blijven. - Voorzitter geeft de spreker gelegenheid om zijn verhaal af te ronden, maar dan willen mensen na trappen
- Hij beweert denkt dat emotie een direct gevolg is van ontkennen dat "identiteit=geslacht" (nee, lul, dat is om dat mensen zich klote voelen omdat ze "ik=identiteit" moeten ontkennen).
- Hij zegt: "Het is om te kotsen"
- Interruptie: "Vindt u dit echt? Of moet u dit zeggen van Baudet?", antwoord: "Ik heb hem gesproken maar niet om dit. Wel heb ik zijn boek (de zaal lacht) en raad ik die u aan om te lezen
- Hij doet een verwijzing naar wetenschap die onjuist zijn
- Hij doet een verwijzing naar rechtszaak in Engeland zonder aantonen van relevantie.

Samenvatting
Zoals gebruikelijk bij dit soort figuren gaat het vooral om het plaatje dat ze willen schetsen. Het debat ging inhoudelijk over wel/niet vergoeden van paspoorten bij geslachtswijziging en een andere partij had zorgen over misbruik (waarbij ze vergeten dat het niet zomaar kan). De bijdrage van FvD is weer het gebruikelijke script: Oproep tot emotie, ondermijning van betrouwbare wetenschap terwijl ze onbetrouwbare wetenschap een podium geven. Dit alles om ophef te produceren waar niemand op staat te wachten. Dit alles zodat zij het nieuws halen. En dus een breder publiek krijgen.

Kijkt men inhoudelijk naar zijn bijdrage dan kan men zijn hele standpunt samenvatten tot "de vergoeding is onzin, want de reden is onzin" terwijl men er geen bewijs voor levert. Het meest verbazingwekkende is nog dat hij vrij letterlijk aangeeft dat men geen recht heeft op persoonlijke vrijheid en als ik in Den Haag zit dan zou dat voor mij een argument zijn om *tegen* Baudet te gebruiken.

Zoals gebruikelijk is weer het bagger wat FvD spreekt.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
DevWouter schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:35:
[...]

Ik ga de timestamp niet plaatsen, maar hier een samenvatting. De reden dat ik de timestamp achterwege laat is omdat dit soort mensen vaak redelijk klinken terwijl ze steeds meer gif in je oren spuiten.

- Hij noemt mensen gek
- Hij ontkent seksualiteit (dat is meer dan wat tussen je benen aanwezig is)
- Hij ontkent alle wetenschap rond seksualiteit
- Hij benoemt het een persoonlijke overtuiging en argumenteert vervolgens dat iets persoonlijks schadelijk is voor de omgeving (volgt u hem nog?)
- "https://en.wikipedia.org/wiki/Think_of_the_children" :r
- Hij benoemde mensen als onkruid, nee, sorry, hij benoemt ideologie onkruid.
- Hij zegt dat seksualiteit van mensen wordt door anderen bepaald (wacht, het was toch persoonlijk?)
- Hij gaat van het onderwerp af (het ging over paspoort)
- Hij zegt dat de groep "er mag zijn", maar vervolgens mogen ze "niet voelen wat ze zijn"
- Hij ontkent dat hij ontkent
- Hij zegt dat "coinen van een term" is blijkbaar een wetenschappelijke term 7(8)7
- Hij verwijst naar iemand die pedofilie ondersteunt.
- Interruptie: Lid van de raad vraagt de voorzitter om de spreker op de spelregels te wijzen, een paar vertrekken maar de meeste blijven. - Voorzitter geeft de spreker gelegenheid om zijn verhaal af te ronden, maar dan willen mensen na trappen
- Hij beweert denkt dat emotie een direct gevolg is van ontkennen dat "identiteit=geslacht" (nee, lul, dat is om dat mensen zich klote voelen omdat ze "ik=identiteit" moeten ontkennen).
- Hij zegt: "Het is om te kotsen"
- Interruptie: "Vindt u dit echt? Of moet u dit zeggen van Baudet?", antwoord: "Ik heb hem gesproken maar niet om dit. Wel heb ik zijn boek (de zaal lacht) en raad ik die u aan om te lezen
- Hij doet een verwijzing naar wetenschap die onjuist zijn
- Hij doet een verwijzing naar rechtszaak in Engeland zonder aantonen van relevantie.

Samenvatting
Zoals gebruikelijk bij dit soort figuren gaat het vooral om het plaatje dat ze willen schetsen. Het debat ging inhoudelijk over wel/niet vergoeden van paspoorten bij geslachtswijziging en een andere partij had zorgen over misbruik (waarbij ze vergeten dat het niet zomaar kan). De bijdrage van FvD is weer het gebruikelijke script: Oproep tot emotie, ondermijning van betrouwbare wetenschap terwijl ze onbetrouwbare wetenschap een podium geven. Dit alles om ophef te produceren waar niemand op staat te wachten. Dit alles zodat zij het nieuws halen. En dus een breder publiek krijgen.

Kijkt men inhoudelijk naar zijn bijdrage dan kan men zijn hele standpunt samenvatten tot "de vergoeding is onzin, want de reden is onzin" terwijl men er geen bewijs voor levert. Het meest verbazingwekkende is nog dat hij vrij letterlijk aangeeft dat men geen recht heeft op persoonlijke vrijheid en als ik in Den Haag zit dan zou dat voor mij een argument zijn om *tegen* Baudet te gebruiken.

Zoals gebruikelijk is weer het bagger wat FvD spreekt.
Dat kan korter: "Fascism 101".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:18
D-e-n schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:57:
[...]

Ik moest een Thatcher denken. Maar ik weet niet wat erger is: de domme wannabe Thatcher of het origineel? Voordeel van Truss is dat ze ook zo weer weg was.
Ten tijden van Thatcher was nog niet duidelijk hoe desastreus het neoliberale, Angelsaksische model is. Truss (en Schippers) zouden 40 jaar na dato beter kunnen weten.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:55
Philip Ross schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:39:
[...]

Extremisten zijn er altijd. Maar dat is niet de grote groep. En er zitten er veel meer aan de andere kant.
Dat is inmiddels ook het hele vermoeiende aan de hele "woke" discussie. De extremen in de samenleving en de woke gemeenschap in het bijzonder worden door sommigen misbruikt om politieke progressieve geluiden in een kwaad daglicht te zetten.

Geen enkele politieke partij pleit voor de term "mensen die menstrueren" of heeft een wetsvoorstel ingediend om het woord "kerst" te bannen, de negerzoenen uit de handel te nemen of Harry Potter te verbieden. Maar toch wordt gesuggereerd dat dat de progressieve agenda is.

Ooit waren er vrouwen die zo ver gingen in hun feminisme dat ze totaal geen contact met mannen wilden. Waanzin maar dat was allesbehalve een reden om daarmee de hele vrouwenbeweging dan maar af te doen als onzin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Wat het FvD betreft: het laatste wat we moeten doen is zoeken naar een redelijke opmerking die er misschien nog ergens tussen al die drek zit. Bedenk dat dat bovenal een middel is om de drek te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

D-e-n schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:00:
Ooit waren er vrouwen die zo ver gingen in hun feminisme dat ze totaal geen contact met mannen wilden. Waanzin maar dat was allesbehalve een reden om daarmee de hele vrouwenbeweging dan maar af te doen als onzin.
Als ik me goed herinneren waren dat juist de tegenstanders die dat roepen. Dit omdat de vrouwen stemrecht wilde en ook wilde dat verkrachting strafbaar werd (eigenlijk wilde dat instemming van de vrouw vereist was wanneer men sex had ook wanneer men gehuwd was).

Men wilde dus af van de "afhankelijk zijn van mannen", maar dat werd meteen geframed "niks met mannen te maken willen hebben" door voorbeelden als "wie onderhoud hun auto".

In mijn ogen een klassiek voorbeeld van succesvol projectie: Beweren dat de andere partij iets van plan is terwijl dat helemaal niet het plan is van die partij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

[...]

Dit is wel een microcosmos van wat er in Nederland aan de hand is (in heel wat meer landen gok ik).

Gesteggel over bijzaken ( mag een groep een paspoort wijziging voor niets ) maar de macro zaken blijven buiten schot (waarom kost een paspoort 120 euro om te wijzigen ). Daar hebben we het niet over. Terwijl dat veel meer mensen zal helpen. Hetzelfde met toeslagen: fraudeurs! Waarom het nodig is om toeslagen te hebben? Daar hebben we het niet over.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Laatst online: 22:42
https://nos.nl/artikel/24...p-als-wethouder-amsterdam

Iets meer lokale politiek dan landelijk, maar deze komt niet als een verrassing. Wat bij de NOS niet wordt benoemd en bij het Parool wel is dat ze vanaf begin af aan al niet geschikt leek voor deze functie. Ze leek regelmatig geen idee te hebben waar het over ging en moest behoorlijk worden geholpen door haar ambtenaren.

Ik vermoed dat er binnen de ambtenarij niet zal worden getreurd om haar vertrek.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:52
Misschien ietwat off topic, maar vandaag in de NRC en helaas met enige regelmaat van toepassing op dit forum / topic. Maargoed, wetenschappelijk onderzoek en dus uiteindelijk "ook maar een mening" in de MSM, toch? :+

"Hoogleraar radicalisering: ‘Complotdenkers zijn niet kritisch, maar juist goedgelovig’"

„Mensen die veel in complotten geloven, denken vaak kritisch en rationeel te zijn. Maar onderzoek laat zien dat complotdenken regelmatig voortkomt uit negatieve emoties. Zoals angst, woede en ontevredenheid over ontwikkelingen in de maatschappij.”

Er is onderzoek dat laat zien dat de behoefte om uniek te zijn samenhangt met complotdenken. Uiteindelijk ga je er toch vanuit dat jij het beter weet; in het geval van de coronavaccins beter dan nagenoeg de hele medische wetenschap, want je hebt tien YouTube-filmpjes gezien.”

"... er zijn wel kenmerken die mensen delen die in de meer extreme complottheorieën geloven. Zo weten we dat samenzweringsdenken samenhangt met politiek extremisme. Zowel aan de rechter- als aan de linkerkant, maar wat meer aan de rechterkant. Daarnaast is collectief narcisme een heel goede voorspeller voor complotdenken. Je ziet het vaak bij fel nationalisme. Denken dat je eigen groep beter is dan andere groepen."

„Je zou inderdaad zeggen: lager opgeleide mensen geloven er meer in, en dat is ook zo, maar die correlatie is vrij zwak. Je had tijdens de pandemie een hele beweging van hoogopgeleide mensen die zich sterk maakten tegen de maatregelen, tegen de vaccins en die voor een belangrijk deel in complottheorieën geloofden.”

„We vonden dat mensen vaak meer worden vermaakt door de complottheorie, dan door een juiste verklaring voor een ontwikkeling. Dat voorspelde vervolgens ook of ze die complottheorie gingen geloven. In de psychologie noemen we dat fluency. Als we ergens door worden vermaakt, dan geeft dat eerder het gevoel dat het waar is. Dit voelt goed, dus het moet waar zijn.”

Vooral die laatste lijkt me sterk van toepassing op de ontwikkelingen in de politiek. Hoe gekker hoe beter, want we willen vermaakt worden. Of het waar, of zelfs schadelijk is doet er niet meer toe.

[ Voor 4% gewijzigd door Charly op 21-02-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:37
Malfunctions schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:42:

Iets meer lokale politiek dan landelijk, maar deze komt niet als een verrassing. Wat bij de NOS niet wordt benoemd en bij het Parool wel is dat ze vanaf begin af aan al niet geschikt leek voor deze functie. Ze leek regelmatig geen idee te hebben waar het over ging en moest behoorlijk worden geholpen door haar ambtenaren.

Ik vermoed dat er binnen de ambtenarij niet zal worden getreurd om haar vertrek.
Tsja ik snap eigenlijk wel waarom ze geen idee had waar het over ging. Heb je haar portefeuille wel eens gezien?
  • Zorg en maatschappelijke ontwikkeling
  • Publieke gezondheid & Preventie
  • ICT en Digitale stad
  • Lokale Media, inclusief buurtmedia
  • Deelnemingen
8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
https://www.nu.nl/economi...na-tegenvallend-jaar.html

Blijft toch fascinerend dat zelfs in dit geval die voorwaarden voor een bonus kennelijk effectief niet bestaan.
Wat moet je dan in vredesnaam nog doen om niet in aanmerking te komen voor zo'n bonus als hotemetoot.

Maak (top)mensen weer meer aansprakelijk op basis van hun beloning. Jij wilt een ruime beloning omdat je geweldig bent en verantwoordelijkheid draagt in de goede tijden, dan betekend dat ook iets als blijkt dat dat niet waar gemaakt is. Of je neemt genoegen met een normalere beloning zonder dit soort perverse zaken.

Ik vraag me onderhand af hoelang Philips nog blijft bestaan (buiten het uitventen van de naam, zoals ik deze week tot mijn verbazing las dat de naam V&D ook nog door iemand op een webwinkel geplakt wordt) na deze zeperds mede dankzij van Houten die nu toch nog graag z'n bonus over het afgelopen jaar wil voor zijn bijdrage aan het einde der tijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
*knip* laat deze flamebait achterwege. Men kan zich prima inzetten voor rechten voor bepaalde groepen terwijl er ook andere zaken spelen.

[ Voor 79% gewijzigd door polthemol op 22-02-2023 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Charly schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:24:
Misschien ietwat off topic, maar vandaag in de NRC en helaas met enige regelmaat van toepassing op dit forum / topic. Maargoed, wetenschappelijk onderzoek en dus uiteindelijk "ook maar een mening" in de MSM, toch? :+

"Hoogleraar radicalisering: ‘Complotdenkers zijn niet kritisch, maar juist goedgelovig’"

„Mensen die veel in complotten geloven, denken vaak kritisch en rationeel te zijn. Maar onderzoek laat zien dat complotdenken regelmatig voortkomt uit negatieve emoties. Zoals angst, woede en ontevredenheid over ontwikkelingen in de maatschappij.”

Er is onderzoek dat laat zien dat de behoefte om uniek te zijn samenhangt met complotdenken. Uiteindelijk ga je er toch vanuit dat jij het beter weet; in het geval van de coronavaccins beter dan nagenoeg de hele medische wetenschap, want je hebt tien YouTube-filmpjes gezien.”

"... er zijn wel kenmerken die mensen delen die in de meer extreme complottheorieën geloven. Zo weten we dat samenzweringsdenken samenhangt met politiek extremisme. Zowel aan de rechter- als aan de linkerkant, maar wat meer aan de rechterkant. Daarnaast is collectief narcisme een heel goede voorspeller voor complotdenken. Je ziet het vaak bij fel nationalisme. Denken dat je eigen groep beter is dan andere groepen."

„Je zou inderdaad zeggen: lager opgeleide mensen geloven er meer in, en dat is ook zo, maar die correlatie is vrij zwak. Je had tijdens de pandemie een hele beweging van hoogopgeleide mensen die zich sterk maakten tegen de maatregelen, tegen de vaccins en die voor een belangrijk deel in complottheorieën geloofden.”

„We vonden dat mensen vaak meer worden vermaakt door de complottheorie, dan door een juiste verklaring voor een ontwikkeling. Dat voorspelde vervolgens ook of ze die complottheorie gingen geloven. In de psychologie noemen we dat fluency. Als we ergens door worden vermaakt, dan geeft dat eerder het gevoel dat het waar is. Dit voelt goed, dus het moet waar zijn.”

Vooral die laatste lijkt me sterk van toepassing op de ontwikkelingen in de politiek. Hoe gekker hoe beter, want we willen vermaakt worden. Of het waar, of zelfs schadelijk is doet er niet meer toe.
Dat is de beschrijving van het verdien model van o.a. Geenstijl. Het gekker en "grappiger" verpakken van wat niet grappig zou moeten zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joris748
Toch vervelend dat belangenclubs, dat doen wat de tweede kamer nalaat: de regering controleren en terugfluiten indien nodig.

https://nos.nl/l/2464752
"Klimaatbeleid is een zaak van de politiek en niet van de rechter", zegt SGP-Kamerlid Stoffer, de initiatiefnemer. De SGP noemt Urgenda en Mobilisation for the Environment als voorbeelden. De partij vindt het "ongezond" als "activistische, gesubsidieerde organisaties" met rechtszaken de bouw van huizen kunnen tegenhouden en bedrijven waar duizenden mensen werken kunnen "platleggen".
Voor mij begint Omtzigt ook steeds meer door de mand te vallen. Naast de usual suspects heeft ook Omtzigt voor deze motie gestemd.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Malfunctions schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:42:

Niet alleen geholpen op de inhoud, ik had ook het idee zeker in het begin dat ze de rol van politiek-bestuurder in het politieke spel tussen gemeenteraad, bestuur en ambtenaren niet echt bepaald in de vingers had. En dan knikt niet iedereen meer ja en amen in de boardroom, maar sta je met de bek vol tanden op een livestream met een oppositie die af en toe doorgraaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Misschien begrijp ik je post niet goed, maar waarom zou je je niet druk mogen maken om transgender issues? Waarom zou dat pas mogen als het goed met je gaat?

[ Voor 42% gewijzigd door polthemol op 22-02-2023 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Joris748 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:40:
Toch vervelend dat belangenclubs, dat doen wat de tweede kamer nalaat: de regering controleren en terugfluiten indien nodig.

[...]

Voor mij begint Omtzigt ook steeds meer door de mand te vallen. Naast de usual suspects heeft ook Omtzigt voor deze motie gestemd.
Waarom valt Omtzigt met zijn stem daar mee per se door de mand wat jou betreft ?
Ik weet namelijk zijn motivatie niet en ik kan prima motivaties vinden dat ik de strekking van de motie deel en tegelijkertijd erken dat dat door het falen van de houding en verhoudingen in de politiek dat zou betekenen dat we niet het beleid zouden krijgen wat verstandig is en wat hij wellicht ook verstandig vindt.

Kortom vanuit principieel oogpunt is het inderdaad aan de politiek, tegelijkertijd denk ik dat hij ook wel zal erkennen en snapt dat anderen van de rechter gebruik maken. Hij vindt denk ik vooral dat dat niet nodig zou moeten zijn, omdat we terug moeten naar een wel functionerende politiek.

En de rechter in meer en meer casussen die rol op zich laten nemen in de toekomst ziet hij niet als een gewenste uitkomst en ik ook niet. Dus ik zie niet waar hij voor mij door de mand zou moeten vallen als dat zijn motivatie zou zijn om dit te steunen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:51
We hebben Omtzigt ook gewoon de hemel in geprezen op basis van bijzonder weinig speciaals; wat goede vragen kunnen stellen tijdens een vragenronde in de kamer. Het is eigenlijk diep triest dat hij daarmee opviel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:45:
[...]

Misschien begrijp ik je post niet goed, maar waarom zou je je niet druk mogen maken om transgender issues? Waarom zou dat pas mogen als het goed met je gaat?
Ik begrijp zijn post als, er zijn grotere zaken waar we ons druk over zouden moeten maken waar we als maatschappij maar niet uit komen. Klimaatverandering als mogelijk grootste obstakel. Kosten die we aan zorg willen besteden. Onderwijs wat al jaren niet meer is wat het zou moeten zijn. De staat van de democratie mag ook niet vergeten worden.
Daar valt de genderrechtendiscussie bij in het niet in mijn optiek.

onnodig om het debat over genderrechten weg te zetten als gemaakt of dat het gaat om wat ongemakken

[ Voor 10% gewijzigd door polthemol op 22-02-2023 10:11 ]

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
gekkie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:46:
[...]

Waarom valt Omtzigt met zijn stem daar mee per se door de mand wat jou betreft ?
Ik weet namelijk zijn motivatie niet en ik kan prima motivaties vinden dat ik de strekking van de motie deel en tegelijkertijd erken dat dat door het falen van de houding en verhoudingen in de politiek dat zou betekenen dat we niet het beleid zouden krijgen wat verstandig is en wat hij wellicht ook verstandig vindt.

Kortom vanuit principieel oogpunt is het inderdaad aan de politiek, tegelijkertijd denk ik dat hij ook wel zal erkennen en snap dat andere van de rechter gebruik maken. Hij vindt vooral dat dat niet nodig zou moeten zijn, omdat we terug moeten naar een wel functionerende politiek.

En de rechter in meer en meer casussen die rol op zich laten nemen in de toekomst ziet hij niet als een gewenste uitkomst en ik ook niet. Dus ik zie niet waar hij voor mij door de mand zou moeten vallen als dat zijn motivatie zou zijn om dit te steunen.
Dit vangnet zou in een normaal functionerende democratie niet eens nodig hoeven zijn. De regering gaat nat op eigen wetten en internationale verdragen.

Het is niet dat de rechter politieke keuzes maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Joris748 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:52:
[...]
Dit vangnet zou in een normaal functionerende democratie niet eens nodig hoeven zijn. De regering gaat nat op eigen wetten en internationale verdragen.

Het is niet dat de rechter politieke keuzes maakt.
Dus de rechter moet een uitspraak doen over zaken die de politiek niet had laten bestaan door met een coalitie meerderheid de kop in het zand te steken en dat bij herhaling.

Ik zou hooguit kunnen zeggen dat hij zich qua formulering misschien had moeten onthouden van stemming omdat het misschien niet geheel accuraat is. Maar om daar door nu te stellen dat hij "door de mand valt" ?

Of had hij dan tegen moeten stemmen wat jou betreft en waarom dan ?

(en overigens vind ik dit wel vaker een beperking met die uitslag van die stemmingen er zit nooit een stemverklaring bij, heel soms wordt die mondeling gegeven, maar kom je dat bij publicatie er van op bijvb twitter waar er mee geschermd wordt niet tegen. En dat is jammer, want ik zou graag weten wat zijn interpretatie en motivatie zijn, om zijn beweegredenen beter te kunnen volgen en zien of ze ook de mijne zijn. Sec het stemresultaat geeft dat vaak niet bloot.

[ Voor 23% gewijzigd door gekkie op 21-02-2023 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

[...]

De motie verzoekt het kabinet een verkenning te doen, die verkenning kan je prima uitvoeren, dat houdt nog niet in dat het daadwerkelijk geïmplementeerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

[...]

De politiek zit er in de eerste plaats voor zichzelf. Daar is in wezen niets mis mee want ik denk iedereen voor zichzelf leeft linksom of rechtsom. Gezien de totale roofbouw die op onze planeet wordt gepleegd is er niks mis mee sommige zaken af te dwingen via de rechter. Door de jaren heen is pijnlijk duidelijk geworden dat de huidige 65+ generatie en bovenal de babyboom generatie desastreus te werk is gegaan. De middelbare bevolkingsgroep en, nog meer, de tieners van nu gaan daar een hele grote prijs voor betalen. Dat wil niemand maar omdat hun kinderen anders nog een grotere prijs betalen moet een keer wat gebeuren.

Meer bouwen? Waar dan? En van welk materiaal? En met welke mensen? De wooncrisis is niet leuk maar er zijn toch echt weinig mensen onvrijwillig dakloos. Ergens is het idee ontstaan dat je met studie “vrijetijdskunde” recht zou moeten hebben op op zijn minst een twee onder een kap met een tuintje. Eenverdieners notabene.
Zeeland, Groningen en Friesland? Plek zat. Can’t or won’t…

[ Voor 15% gewijzigd door Deruxian op 21-02-2023 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Derby schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:50:
[...]

Ik begrijp zijn post als, er zijn grotere zaken waar we ons druk over zouden moeten maken waar we als maatschappij maar niet uit komen. Klimaatverandering als mogelijk grootste obstakel. Kosten die we aan zorg willen besteden. Onderwijs wat al jaren niet meer is wat het zou moeten zijn. De staat van de democratie mag ook niet vergeten worden.
Het mooie is dat die zaken prima naast elkaar kunnen. Als we moeten wachten tot de grote problemen opgelost zijn, dan blijven er heel veel kleinere problemen liggen.

gebruik hier een TR voor, is nu reeds aangepast

[ Voor 12% gewijzigd door polthemol op 22-02-2023 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 20:47

[...]

2019: https://nos.nl/collectie/...chter-om-stoppersregeling
Het Landbouw Collectief, een samenwerkingsverband van dertien boerenorganisaties, wil dat de rechter uitspraak doet over de stoppersregeling. De boeren willen minder strenge voorwaarden
2020: https://www.nieuweoogst.n...er-om-zonnepark-terschuur
LTO Noord heeft een rechtszaak aangespannen om de komst van Zonnepark Terbroek, langs de A1 bij Terschuur, tegen te houden.
Waar was dhr Stoffter toen de boeren en hún belangenorganisaties naar de rechter stapten?
(nergens natuurlijk, ivm achterban en beeldvorming)

----------

Ik vond trouwens ook nog deze uit 2017: https://nos.nl/nieuwsuur/...plichte-slacht-melkkoeien
Nou zijn dat meer boeren zelf die naar een rechter gaan, ipv een belangenorganisatie, dus niet echt relevant voor hierboven. Maar ook daar in 2017 gaat het al over de derogatie-regeling iom de EU, over regelingen om minder mest uit te rijden en over de weerstand daartegen. Verband met o.a. de invoering van het melkquotum in 2015.
We zijn dus inmiddels 6 jaar verder. Kom op jongens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
alwinuzz schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:24:
[...]

2019: https://nos.nl/collectie/...chter-om-stoppersregeling

[...]

2020: https://www.nieuweoogst.n...er-om-zonnepark-terschuur

[...]

Waar was dhr Stoffter toen de boeren en hún belangenorganisaties naar de rechter stapten?
(nergens natuurlijk, ivm achterban en beeldvorming)

----------

Ik vond trouwens ook nog deze uit 2017: https://nos.nl/nieuwsuur/...plichte-slacht-melkkoeien
Nou zijn dat meer boeren zelf die naar een rechter gaan, ipv een belangenorganisatie, dus niet echt relevant voor hierboven. Maar ook daar in 2017 gaat het al over de derogatie-regeling iom de EU, over regelingen om minder mest uit te rijden en over de weerstand daartegen. Verband met o.a. de invoering van het melkquotum in 2015.
We zijn dus inmiddels 6 jaar verder. Kom op jongens...
Ja maar, daar is het duidelijk dat de belangen van betalende leden behartigd worden.

Inderdaad, erg selectief van de SGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:59
Deruxian schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:05:
[...]
.
Zeeland, Groningen en Friesland? Plek zat. Can’t or won’t…
Zou jij er wel gaan wonen? Ik niet, ver weg van alles en het word ook niet aantrekkelijk gemaakt. Verder worden alle voorzieningen verder uitgekleed de afgelopen en komende jaren.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:37
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:38:
[...]

Zou jij er wel gaan wonen? Ik niet, ver weg van alles en het word ook niet aantrekkelijk gemaakt. Verder worden alle voorzieningen verder uitgekleed de afgelopen en komende jaren.
Wat is ‘alles’?

Maar goed, ik ga ook geen reclame maken, het is hier nog heerlijk rustig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:38:
[...]
Valt in de stad op zich wel mee. En ik herinner me dat de PTT' ers en NS'ers tegen heug en meug naar het Noorden moesten in de jaren 80 vanwege de spreiding van rijksdiensten. En uiteindelijk toen ze terug konden/moesten er een heleboel niet enthousiast waren om elke dag in de file te gaan staan in de randstad, terwijl de eerste dagelijkse file van Groningen voor het Julianaplein nog uitgevonden moest worden :+

Het kan verkeren zullen we maar zeggen. Het voordeel van rond de stad wonen is dat het zo'n enorme regio functie heeft dat er in de stad aldaar best wel veel functies relatief dicht bij elkaar zitten in een toch nog compacte (en leuke) stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Derby schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:50:
[...]

Daar vallen wat (gemaakte) gender ongemakken bij in het niet in mijn optiek.
Dan weet ik nog wel andere onderwerpen waar we over op kunnen houden. Denk aan bijvoorbeeld de maximum snelheid. Dat lijkt me het ultieme first world problem.

Maar waarom zou een politicus zich niet druk mogen maken om "kleinere" zaken waar een groep mensen gewoon heel veel last van ondervindt? Het kan natuurlijk ook gewoon én én zijn lijkt mij. Politici die opkomen voor bijvoorbeeld de LHBTI gemeenschap zijn in de meeste gevallen ook niet de politici die onderwerpen als klimaat, armoede of onderwijs links laten liggen. Integendeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:26:
[...]

Dan weet ik nog wel andere onderwerpen waar we over op kunnen houden. Denk aan bijvoorbeeld de maximum snelheid. Dat lijkt me het ultieme first world problem.

Maar waarom zou een politicus zich niet druk mogen maken om "kleinere" zaken waar een groep mensen gewoon heel veel last van ondervindt? Het kan natuurlijk ook gewoon én én zijn lijkt mij. Politici die opkomen voor bijvoorbeeld de LHBTI gemeenschap zijn in de meeste gevallen ook niet de politici die onderwerpen als klimaat, armoede of onderwijs links laten liggen. Integendeel.
Die max snelheid, helemaal mee eens.
Ik zou liever zien dat de politici doorpakken. Beslissingen nemen. Dat is waar ze voor aangesteld zijn. Door zich ook druk te maken over klein bier worden er op andere, mogelijk meer prangende zaken, geen of langzamere stappen gezet.
Gekscherend gezegd sta ik niet te juichen als straks de wachtlijsten in zorg oplopen tot 2 jaar voor een operatie aan een blinde darm ontsteking maar de xyz in het paspoort toch maar mooi geregeld is. Prioriteiten. Mocht het straks wel zo zijn dat er een vierdaagse schoolweek komt, door een te groot gebrek aan docenten, heeft dat een grotere impact op het functioneren van de maatschappij als het wel of niet hebben van gender neutrale toiletten. Dat laatste is mogelijk makkelijker te realiseren en er is makkelijker mee te scoren maar mijn inziens helpt dat het land als geheel niet verder.
Maar mogelijk maak ik me in de ogen van andere druk over de verkeerde zaken.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Derby schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 01:41:
[...]

Mocht het straks wel zo zijn dat er een vierdaagse schoolweek komt,
Goed idee, doe mij maar liever vier langere dagen! Mijn stem heb je alvast!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Gekscherend gezegd sta ik niet te juichen als straks de wachtlijsten in zorg oplopen tot 2 jaar voor een operatie aan een blinde darm ontsteking maar de xyz in het paspoort toch maar mooi geregeld is.
Maar nogmaals: ligt het aan de politicus die dat paspoort wil regelen dat er wachtlijsten in de zorg zijn? Misschien wil hij of zij dat wel dolgraag aanpakken maar is daar geen meerderheid voor? Je vergeet dat de kamer een mengelmoes is van diverse clubs met tegengestelde belangen. Je kunt niet de hele kamer op een hoop gooien want er zijn wel degelijk kamerleden die en voor grote en voor kleine zaken opkomen.
als het wel of niet hebben van gender neutrale toiletten.
Waarom kijk je de politiek hier eigenlijk op aan? Dat regelt de politiek namelijk helemaal niet. Dat komt uit de maatschappij. Als bedrijf X dat zo regelt denkt dat bedrijf er mee te kunnen scoren, net zo goed als de maker van de negerzoenen dat dacht toen ze die hernoemde naar "Buijs zoenen". Daar kunnen we van alles van vinden maar het is niet altijd eerlijk "de politiek" dan als zondebok aan te wijzen.

Sowieso snap ik de ophef rond die toiletten niet zo. Iedereen heeft thuis een genderneutraal toilet mag ik aannemen? Het zijn vaak ook vooral de tegenstanders die iets heel groots maken van kleine dingen die in principe weinig tijd zouden hoeven te kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 22-02-2023 07:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Die max snelheid, helemaal mee eens.
Ik zou liever zien dat de politici doorpakken. Beslissingen nemen. Dat is waar ze voor aangesteld zijn. Door zich ook druk te maken over klein bier worden er op andere, mogelijk meer prangende zaken, geen of langzamere stappen gezet.
Gekscherend gezegd sta ik niet te juichen als straks de wachtlijsten in zorg oplopen tot 2 jaar voor een operatie aan een blinde darm ontsteking maar de xyz in het paspoort toch maar mooi geregeld is. Prioriteiten. Mocht het straks wel zo zijn dat er een vierdaagse schoolweek komt, door een te groot gebrek aan docenten, heeft dat een grotere impact op het functioneren van de maatschappij als het wel of niet hebben van gender neutrale toiletten. Dat laatste is mogelijk makkelijker te realiseren en er is makkelijker mee te scoren maar mijn inziens helpt dat het land als geheel niet verder.
Maar mogelijk maak ik me in de ogen van andere druk over de verkeerde zaken.
Stop gewoon met suggereren dat het ene van het andere afhankelijk is, dat is gewoon niet.

De problemen in de zorg en in het onderwijs zijn niet ontstaan omdat er aandacht voor gender-identiteit is. En ze kunnen gewoon opgelost worden, terwijl er ondertussen ook aandacht is voor gender-identiteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 22-09 11:34

Lordy79

Vastberaden

D-e-n schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:28:
[...]

Sowieso snap ik de ophef rond die toiletten niet zo. Iedereen heeft thuis een genderneutraal toilet mag ik aannemen?
Thuis voelt een meisje van 16 zich veiliger om naar het 'genderneutrale' toilet te gaan dan in een openbaar genderneutraal toilet waar iedereen door elkaar loopt. Dat begrijp je toch wel? Dus het argument thuis heb je ook een toilet waar iedereen gebruik van maakt vind ik niet zo sterk...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Joris748 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:56:
[...]

Stop gewoon met suggereren dat het ene van het andere afhankelijk is, dat is gewoon niet..
Maar dit is ook waar natuurlijk. Het kan én én dus het aan elkaar te verbinden alsof je moet kiezen tussen een gender neutraal toilet en wachtlijsten oplossen is een vals dilemma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Lordy79 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:11:
[...]

Thuis voelt een meisje van 16 zich veiliger om naar het 'genderneutrale' toilet te gaan dan in een openbaar genderneutraal toilet waar iedereen door elkaar loopt. Dat begrijp je toch wel? Dus het argument thuis heb je ook een toilet waar iedereen gebruik van maakt vind ik niet zo sterk...
Maar dan kan je ook meer aandacht hebben voor veiliger toiletten in het algemeen.
Want de hokjes gaan nog steeds op slot en de gang er naartoe is gewoon voor iedereen open. Niets houdt je tegen om nu het verkeerde toilet binnen te lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
Lordy79 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:12:
[...]

Maar dit is ook waar natuurlijk. Het kan én én dus het aan elkaar te verbinden alsof je moet kiezen tussen een gender neutraal toilet en wachtlijsten oplossen is een vals dilemma.
Behalve wanneer er dan een beroepswappie vol op het orgel gaat in z’n spreektijd, z’n volledige kolderkoffer de revue weer laat passeren en de discussie over iets kleins wat in een half uurtje afgehandeld had kunnen worden, opblaast naar 3 uur aan soundbites en schorsingen.

Op die manier kom je vanzelf aan de grenzen van de klok. Op zich ook een manier om conservatieve politiek te voeren natuurlijk…

En dat is natuurlijk wel weer kenmerkend voor de huidige politiek: het over de inhoud hebben is voor vele partijen niet genoeg, hun eigen punt moet worden gemaakt omdat iedere seconde achter de microfoon een mediamomentje is om reclame te maken voor je partij.

In hoeverre alle partijen hier gelijkmatig gebruik van maken, vind ik overigens lastig te bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 22:13
Joris748 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:56:
[...]

Stop gewoon met suggereren dat het ene van het andere afhankelijk is, dat is gewoon niet.

De problemen in de zorg en in het onderwijs zijn niet ontstaan omdat er aandacht voor gender-identiteit is. En ze kunnen gewoon opgelost worden, terwijl er ondertussen ook aandacht is voor gender-identiteit.
Ja en nee; De tijd die iemand ergens aan kan besteden is wel eindig. Ik kan niet op een werkdag van 8 uur die 8 uur besteden aan het oplossen van het probleem rondom toiletten en ook nog een keer 8 uur besteden aan het oplossen van het probleem in het onderwijs en ook nog eens 8 uur besteden aan het oplossen van het probleem in de zorg.

En helemaal omdat we verwachten dat politici niet braaf de fractiediscipline volgen als stemvee, maar zelf kritisch nadenken.

Dan moet je opeens nadenken aan welke onderwerpen je wel/niet tijd besteedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
rik86 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:31:
[...]

Ja en nee; De tijd die iemand ergens aan kan besteden is wel eindig. Ik kan niet op een werkdag van 8 uur die 8 uur besteden aan het oplossen van het probleem rondom toiletten en ook nog een keer 8 uur besteden aan het oplossen van het probleem in het onderwijs en ook nog eens 8 uur besteden aan het oplossen van het probleem in de zorg.

En helemaal omdat we verwachten dat politici niet braaf de fractiediscipline volgen als stemvee, maar zelf kritisch nadenken.

Niet ja, alleen nee. Je maakt het een vals dilemma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
Joris748 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:34:
[...]

In mijn ogen is dat niet waar. Daarover verschillen we dan van mening. Want je kan niet aan alles tijd besteden/ de hoeveelheid geld die we in de ambtenarij willen stoppen is wat mij betreft eindig, dus de hoeveelheid werk en problemen die opgelost kunnen worden ook.

Nu is dit geen vrijbrief om onderwerpen niet meer te behandelen. Want ik denk dat wanneer de politiek efficiënter met z'n tijd om gaat en sneller kiest dat ze prima alles wat belangrijk is kunnen behandelen.

Helemaal wanneer ze niet elk dingetje in een wet willen vangen, maar wat meer van het gezond verstand van de burgers uitgaan.

edit: en we moeten ons dus realiseren dat door die 'tijd-schaarste' politieke partijen dat kunnen misbruiken om een zogenaamd punt te maken

edit2: en we moeten ons dus ook realiseren dat het echte beleid in de commissies gemaakt wordt en maar weinig in de debatten in de grote zaal. Dat zijn vooral soundbites

[ Voor 16% gewijzigd door rik86 op 22-02-2023 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
rik86 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:38:
[...]

In mijn ogen is dat niet waar. Daarover verschillen we dan van mening. Want je kan niet aan alles tijd besteden/ de hoeveelheid geld die we in de ambtenarij willen stoppen is wat mij betreft eindig, dus de hoeveelheid werk en problemen die opgelost kunnen worden ook.

Nu is dit geen vrijbrief om onderwerpen niet meer te behandelen. Want ik denk dat wanneer de politiek efficiënter met z'n tijd om gaat en sneller kiest dat ze prima alles wat belangrijk is kunnen behandelen.

Helemaal wanneer ze niet elk dingetje in een wet willen vangen, maar wat meer van het gezond verstand van de burgers uitgaan.

edit: en we moeten ons dus realiseren dat door die 'tijd-schaarste' politieke partijen dat kunnen misbruiken om een zogenaamd punt te maken

edit2: en we moeten ons dus ook realiseren dat het echte beleid in de commissies gemaakt wordt en maar weinig in de debatten in de grote zaal. Dat zijn vooral soundbites
Daarover kan ik het met je eens zijn. Dat sluit ook aan op Cid Highwind in "De landelijke Nederlandse politiek 2023"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:09
Joris748 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:34:
[...]

Dat is praktisch gezien helemaal correct, maar het gaat ook over waarop een partij zich profileert.

Misschien is het beeldvorming, lees overdadige aandacht in de media, maar het lijkt af en toe alsof de problemen in de huisvesting net zo belangrijk zijn als de geslachtsregistratie in het paspoort, bijvoorbeeld. Dat kan je wel de schuld geven aan de conservatieven die niet bij het kruisje willen tekenen, maar als partij agendeer je zulke controversiële onderwerpen ook zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Philip Ross schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:21:
[...]

Maar dan kan je ook meer aandacht hebben voor veiliger toiletten in het algemeen.
Je kunt ook gewoon iets niet repareren als het niet kapot is. Het werkt al 70 jaar prima zo. (Met name) vrouwen vinden het prettig dat er een damestoilet(blok) is. En ja daar kan een kerel ook naar binnen lopen met slechte bedoelingen maar dat is niet de norm.

Overigens heb ik niets tegen genderneutrale toiletten op bijv vliegvelden of middelbare scholen.
Je hebt daar immers toch waanzinnig veel toiletten dus dan kun je er wel een paar bestemming genderneutraal geven. Maar als er nu ergens twee toiletgroepen zijn of gewoon twee toiletten in een bedrijf waar een 3e toilet overkill is vind ik het nogal verspillend om een 3e toiletgroep of 3e toilet te realiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
MikeyMan schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 06:46:
[...]

Goed idee, doe mij maar liever vier langere dagen! Mijn stem heb je alvast!
Als je weet dat de concentratiecurve van onze jeugd achteruit gaat is een langere schooldag juist een slecht idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:02

drooger

Falen is ook een kunst.

rik86 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:31:
[...]

Maar dat is met de aanname dat iemand dat allemaal in zijn portefeuille heeft, en we de achterliggende ministeries en/of werknemers niet tegelijkertijd kunnen belasten met meerdere onderwerpen.

Als dat daadwerkelijk het geval is, dan is het op zijn minst bijzonder, dat de mensen die geen problemen zien rondom toiletten, dat punt niet duidelijk kenbaar maken.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
DeKever schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:45:
[...]

Dat is praktisch gezien helemaal correct, maar het gaat ook over waarop een partij zich profileert.
Dat is ook een kwestie van opgelegde beeldvorming. Ik volg een aantal kamerleden op twitter en die zie ik punten als de toeslagenaffaire, misstanden in de jeugdzorg, armoede, energie, klimaat etc.. aankaarten. Maar op het moment dat zo'n kamerlid dan één keer bij een debat over een kruisje in een paspoort aanwezig is liggen zijn of haar prioriteiten verkeerd in de ogen van velen? Het is echt negen van de tien keer bewust gecreëerde ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

rik86 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:38:
[...]

[...]
Vanuit die redenatie kunnen we een groot probleem dus sneller oplossen door daar gewoon alle ambtenaren op te zetten. Ik weet niet hoe dat in de politiek werkt, maar vanuit mijn eigen werkveld (IT) kan ik je vertellen dat dat niet zo werkt. Met 9 vrouwen maak je ook niet een baby in 1 maand tijd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 22-02-2023 08:54 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
DeKever schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:45:
[...]

Misschien is het beeldvorming, lees overdadige aandacht in de media, maar het lijkt af en toe alsof de problemen in de huisvesting net zo belangrijk zijn als de geslachtsregistratie in het paspoort, bijvoorbeeld. Dat kan je wel de schuld geven aan de conservatieven die niet bij het kruisje willen tekenen, maar als partij agendeer je zulke controversiële onderwerpen ook zelf.
Het zijn niet de partijen die het onderwerp willen bespreken, die het controversersieel maken. Ik verwijs je ook naar Cid Highwind in "De landelijke Nederlandse politiek 2023"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
drooger schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:48:
[...]

Maar dat is met de aanname dat iemand dat allemaal in zijn portefeuille heeft, en we de achterliggende ministeries en/of werknemers niet tegelijkertijd kunnen belasten met meerdere onderwerpen.

Als dat daadwerkelijk het geval is, dan is het op zijn minst bijzonder, dat de mensen die geen problemen zien rondom toiletten, dat punt niet duidelijk kenbaar maken.
Ik vind dat helemaal niet vreemd, in ieder geval bij politici niet. Die gebruiken het feit dat tijd schaars is voor politieke doeleinden. Om bijvoorbeeld aandacht af te leiden door het heel veel over een onderwerp te hebben, waardoor er geen tijd is voor een ander onderwerp. Of door te zeggen dat we te veel tijd besteden aan een onderwerp, waardoor een ander onderwerp niet opgelost wordt maar 't wel lijkt alsof ze op 't willen lossen. En zo zijn er nog veel meer redenen te verzinnen lijkt mij. Dus voor een hoop politici is 't ook helemaal niet erg, maar 't gevolg is dat er niets/ veel te weinig opgelost wordt.
crisp schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:52:
[...]

Vanuit die redenatie kunnen we een groot probleem dus sneller oplossen door daar gewoon alle ambtenaren op te zetten. Ik weet niet hoe dat in de politiek werkt, maar vanuit mijn eigen werkveld (IT) kan ik je vertellen dat dat niet zo werkt. Met 9 vrouwen maak je ook niet een baby in 1 maand tijd ;)
Haha, als dat eens zou werken ;)
Maar dan geldt nog steeds 't probleem dat je niet op het zelfde moment aan 2 problemen kunt werken. En als er voor 10.000 uur aan werk ligt en er is 8.000 uur beschikbaar dit jaar, dan kan je niet alles oppakken. En ja, ik geloof dat een hoop problemen sneller opgelost zouden zijn als er meer sturing en focus zou zijn vanuit de politiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKever
D-e-n schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:52:
[...]

Dat is ook een kwestie van opgelegde beeldvorming. Ik volg een aantal kamerleden op twitter en die zie ik punten als de toeslagenaffaire, misstanden in de jeugdzorg, armoede, energie, klimaat etc.. aankaarten. Maar op het moment dat zo'n kamerlid dan één keer bij een debat over een kruisje in een paspoort aanwezig is liggen zijn of haar prioriteiten verkeerd in de ogen van velen? Het is echt negen van de tien keer bewust gecreëerde ophef.
Het overkomt een kamerlid allemaal? Zo werkt het ook niet. Genderissues hebben (overmatig) veel aandacht gehad in de media. Als je dan voorstellen lanceert op dat gebied, dan weet je wat er gaat gebeuren.

Daarnaast zijn de kamerleden ook stevig ingelezen op het onderwerp. Als ik de debatten hoor, dan hoor ik terminilogie die je niet op radio 1 hoort. Claimen dat het een niet ten koste gaat van het ander is dus ook niet helemaal waar. Ik bedoel, kamerleden hadden ook de pensioenwetgeving kunnen doornemen, maar dat laten ze liever over aan Pieter Omtzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HvdBent schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:47:
[...]

Als je weet dat de concentratiecurve van onze jeugd achteruit gaat is een langere schooldag juist een slecht idee...
Oorzaak <> gevolg...

vijf van die achterlijke korte dagen door die blokroosters is niet te doen met werk.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 22-02-2023 09:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
DeKever schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:06:
[...]

Het overkomt een kamerlid allemaal? Zo werkt het ook niet. Genderissues hebben (overmatig) veel aandacht gehad in de media. Als je dan voorstellen lanceert op dat gebied, dan weet je wat er gaat gebeuren.
Een kamerlid zou een slecht kamerlid zijn als hij of zij een voorstel niet indient omdat de media er teveel aandacht aan besteden. Maar dan moet je wellicht de media hier boos aankijken en niet het kamerlid dat eigenlijk gewoon zijn of haar werk doet.

We kunnen de politici wel weer boos aan gaan kijken maar de media brengt ze in beeld en wij kiezen ze vervolgens. We krijgen de politici die we met zijn allen creëren.
Daarnaast zijn de kamerleden ook stevig ingelezen op het onderwerp. Als ik de debatten hoor, dan hoor ik terminilogie die je niet op radio 1 hoort. Claimen dat het een niet ten koste gaat van het ander is dus ook niet helemaal waar. Ik bedoel, kamerleden hadden ook de pensioenwetgeving kunnen doornemen, maar dat laten ze liever over aan Pieter Omtzigt.
Volgens mij zijn er wel meer kamerleden die in het pensioendossier gedoken zijn alleen die zijn onderdeel van een fractie waarbij Jantje de pensioenen doet en Pietje de paspoorten. Omtzigt heeft natuurlijk het probleem dat hij in zijn uppie is. Die heeft alle onderwerpen onder zijn hoede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
Joris748 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:59:
[...]

Het zijn niet de partijen die het onderwerp willen bespreken, die het controversersieel maken. Ik verwijs je ook naar Cid Highwind in "De landelijke Nederlandse politiek 2023"
Ik snap je niet. Dat iets controversieel is, ligt niet aan partij A of partij B, maar aan het feit dat beide sterk anders denken over een onderwerp. Je kan niet de initiatiefnemer verwijten dat iets controversieel is, maar ook niet degene die er anders over denkt.

Begrijp ik je verkeerd als ik jouw bericht als volgt weergeeft: als de anderen niet zo moeilijk deden, dan was het niet controversieel.

Overigens ben ik het met je eens dat het geblaat van de FvD op dit punt niet helpt om een zakelijk debat te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
D-e-n schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:17:
[...]

Een kamerlid zou een slecht kamerlid zijn als hij of zij een voorstel niet indient omdat de media er teveel aandacht aan besteden. Maar dan moet je wellicht de media hier boos aankijken en niet het kamerlid dat eigenlijk gewoon zijn of haar werk doet.

We kunnen de politici wel weer boos aan gaan kijken maar de media brengt ze in beeld en wij kiezen ze vervolgens. We krijgen de politici die we met zijn allen creëren.
Eens, de media zijn onderdeel van de tambola. Ik denk alleen dat partijen zich ook bewust profileren en niet alleen slachtoffer zijn van de media terwijl ze hun werk doen.
Volgens mij zijn er wel meer kamerleden die in het pensioendossier gedoken zijn alleen die zijn onderdeel van een fractie waarbij Jantje de pensioenen doet en Pietje de paspoorten. Omtzigt heeft natuurlijk het probleem dat hij in zijn uppie is. Die heeft alle onderwerpen onder zijn hoede.
Het was maar een voorbeeld, al zijn pensioenen vaak wel ondergewaardeerd geweest. Aandacht voor het ene onderwerp gaat ten koste van het ander.

Dat geldt ook voor de critici van de gendervoorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:18

Marc H

- - Is wakker - -

drooger schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:48:
[...]

Het is nu eenmaal zo dat er een maximaal aantal uren zijn dat een tweede kamer kan besteden aan het oplossen van issues. Dus als je continue alleen de "kleine" dingen oppakt en behandeld blijft er voor grote "Problemen" minder tijd over.

Komt daarnaast nog eens bij dat er gewoon geen grote beslissingen genomen worden. Men blijft daar maar om de hete brij heen draaien of geitepaadjes bewandelen in plaats van grondige beslissingen nemen. neem nou de stikstofcrisis. Op 29 mei 2019 werd de PAS regeling door de raad van state afgeschoten. In 2011 en later nogmaals in 2012 uitte de Commissie voor de milieueffectrapportage zich kritisch op het voorstel, wat volgens hen juridisch onhoudbaar was. Deze PAS regeling kwam in plaats voor de in 2008 door de RvS verboden Toetsingskader ammoniak en Natura 2000. Had de regering in 2008 meteen doorgepakt was het nooit het probleem geworden dat het nu is. En dat is maar één van de problemen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
rik86 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:01:
[...]

Haha, als dat eens zou werken ;)
Maar dan geldt nog steeds 't probleem dat je niet op het zelfde moment aan 2 problemen kunt werken. En als er voor 10.000 uur aan werk ligt en er is 8.000 uur beschikbaar dit jaar, dan kan je niet alles oppakken. En ja, ik geloof dat een hoop problemen sneller opgelost zouden zijn als er meer sturing en focus zou zijn vanuit de politiek.
Als het werk strikt lineair is kan je dit zeggen ja.
Maar als je op onderwerp A aan het wachten bent op het volgende rapport/onderzoek/... Dan kan je in de tussentijd prima onderwerp B behandelen.
Dat kost dan geen enkele tijd uit de tijd van onderwerp A.

Overigens ging het aan het begin van de discussie over een gemeente die het veranderen van een paspoort gratis wilde maken. Die gemeente gaat niet even het klimaatprobleem oplossen en richt zich terecht op wat ze wel kunnen oplossen. Als voor een deel van hun inwoners deze kosten een belemmering zijn die belemmering weghalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
DeKever schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:06:
[...]

Dit dus, dat geneuzel over die toiletten is natuurlijk een discussie op de vierkante millimeter. Volstrekt onbelangrijk in het licht van de veel grotere issues waar we in dit land mee kampen.

Maar ja, sommige partijen denken zich er mee te kunnen profileren terwijl de andere (coalitie-) partijen er graag in meegaan omdat dit veel eenvoudiger is dan praten over de echte problemen.

Er zijn de laatste dagen nogal wat debatten geweest waarbij Omtzigt en Leijten weer de hypocrisie, gebrek aan kennis en het ongrondwettelijk handelen van het kabinet bloot hebben gelegd. Hoor je in de media helemaal niks over. Het gaat alleen maar over de toiletten en de voorspelbare reacties op de fakkels bij Kaag. 'Veilige' zaken waar politici (en ook Rutte) graag honderduit over praten. Maar het gaat natuurlijk nergens over.

Overigens benieuwd hoeveel 'echte' genderneutralen daarvan gebruik gaan maken. Kans is groot dat ze enkel gaan dienen als 'overflow' voor de vaak bezette damestoiletten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Marc H schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:27:
[...]

Het is nu eenmaal zo dat er een maximaal aantal uren zijn dat een tweede kamer kan besteden aan het oplossen van issues. Dus als je continue alleen de "kleine" dingen oppakt en behandeld blijft er voor grote "Problemen" minder tijd over.

Komt daarnaast nog eens bij dat er gewoon geen grote beslissingen genomen worden. Men blijft daar maar om de hete brij heen draaien of geitepaadjes bewandelen in plaats van grondige beslissingen nemen. neem nou de stikstofcrisis. Op 29 mei 2019 werd de PAS regeling door de raad van state afgeschoten. In 2011 en later nogmaals in 2012 uitte de Commissie voor de milieueffectrapportage zich kritisch op het voorstel, wat volgens hen juridisch onhoudbaar was. Deze PAS regeling kwam in plaats voor de in 2008 door de RvS verboden Toetsingskader ammoniak en Natura 2000. Had de regering in 2008 meteen doorgepakt was het nooit het probleem geworden dat het nu is. En dat is maar één van de problemen.
Maar als het kabinet die grote onderwerpen niet door de kamer wil laten behandelen dan sta je sowieso te wachten.

3x per week debatteren over alleen klimaatverandering of huizen tekort zorgt er niet voor dat het kabinet sneller met plannen komt. Het vertraagt juist eerder.

Dan kan je die debatten beter over andere onderwerpen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:18

Marc H

- - Is wakker - -

Philip Ross schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:37:
[...]

Maar als het kabinet die grote onderwerpen niet door de kamer wil laten behandelen dan sta je sowieso te wachten.

3x per week debatteren over alleen klimaatverandering of huizen tekort zorgt er niet voor dat het kabinet sneller met plannen komt. Het vertraagt juist eerder.

Dan kan je die debatten beter over andere onderwerpen doen.
Je moet er ook niet 26 keer erover debatteren, maar beslissingen nemen. In de woorden van iedere Feijenoord supporter: Geen woorden maar daden.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Marc H schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:40:
[...]

Je moet er ook niet 26 keer erover debatteren, maar beslissingen nemen. In de woorden van iedere Feijenoord supporter: Geen woorden maar daden.
Precies. En wat doe je als die beslissing niet genomen wordt door het kabinet?
Maar niet meer debatteren en alle andere onderwerpen laten vallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:59
Philip Ross schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:42:
[...]

Precies. En wat doe je als die beslissing niet genomen wordt door het kabinet?
Maar niet meer debatteren en alle andere onderwerpen laten vallen?
Alles laten vallen heeft wel zo zijn voordelen. Linksom of rechtsom gebeurt er toch niks. Je kunt wel debatten gaan houden maar als er toch geen beslissingen genomen worden is het alleen maar verspilling van tijd, energie, geld, mankracht, etc. Dan kun je maar beter niks doen en de boel de boel laten. In de soep lopen doet het toch wel. Dan zijn we ook meteen van al die soapacteurs en -actrices van het Haagse circus af.

En nadat het politieke bestel met de grond gelijk is gemaakt en de samenleving in elkaar aan het storten is, is het een mooie gelegenheid om iets wat wel werkt op te tuigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:06
Nathilion schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:52:
En nadat het politieke bestel met de grond gelijk is gemaakt en de samenleving in elkaar aan het storten is, is het een mooie gelegenheid om iets wat wel werkt op te tuigen.
En hoe zou dat dan moeten werken? Waar mensen zijn, heb je politiek. Dat wil niet zeggen dat de politiek niet beter kan presteren dan nu, maar daar zijn we allemaal zelf bij.

Verder, als het op onderbelichte issues aankomt, word ik een beetje verdrietig van dit bericht
De meeste uitzendbureaus die werken met arbeidsmigranten gaan werkcontracten scheiden van huurcontracten. Dat bevestigt branchevereniging ABU na berichtgeving van NRC.
We constateren grote misstanden in de arbeidsomstandigheden van arbeidsmigranten, maar het is blijkbaar een acceptabele oplossing als de overtreders dit op min-of-meer vrijwillige basis zelf proberen op te lossen.

We worden in Nederland steeds meer een tweesporenland als het om arbeidsrechten gaat; goede arbeidsvoorwaarden voor Nederlands sprekende autochtonen met een opleiding. En rotte arbeidsvoorwaarden voor mensen die het uitvoerende werk doen.

Er was een tijd dat we in dit land vonden dat de onderdirecteur en de loonwerker precies dezelfde basisrechten verdienen. En dat de onderdirecteur daar ook voor wilde demonstreren.

Mogen we al van "Qatar aan de Noordzee" spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
MikeyMan schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:07:
[...]

Oorzaak <> gevolg...

vijf van die achterlijke korte dagen door die blokroosters is niet te doen met werk.
mijn kids (voor zover die nog niet in een beroepsopleiding zitten gaan gewoon tot 1600 naar school, maar goed mijn vrouw werkt altijd thuis, dus hebben we nooit een probleem gehad met gebroken roosters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Nathilion schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:52:
[...]

Alles laten vallen heeft wel zo zijn voordelen. Linksom of rechtsom gebeurt er toch niks. Je kunt wel debatten gaan houden maar als er toch geen beslissingen genomen worden is het alleen maar verspilling van tijd, energie, geld, mankracht, etc. Dan kun je maar beter niks doen en de boel de boel laten. In de soep lopen doet het toch wel. Dan zijn we ook meteen van al die soapacteurs en -actrices van het Haagse circus af.

Ik denk dat je eens een weekje op de publieke tribune moet gaan zitten, er worden wel degelijk beslissingen genomen. Maar met de huidige kamerverdeling en steeds meer roeptoeters op de flanken wordt het niet makkelijker. Het hele systeem laten vallen en naar een rechts radicale dictatuur liever niet, we weten wat dat oplevert....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:51
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:02:
Mogen we al van "Qatar aan de Noordzee" spreken?
In zekere zin wel, al moet je het dan eigenlijk ook breder trekken naar de gehele EU. Er zit in alle EU-landen een gat tussen de rechten en de werkelijkheid. Zo uitzonderlijk is de positie van NL niet, helaas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:59
HvdBent schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:13:
[...]

Ik denk dat je eens een weekje op de publieke tribune moet gaan zitten, er worden wel degelijk beslissingen genomen. Maar met de huidige kamerverdeling en steeds meer roeptoeters op de flanken wordt het niet makkelijker. Het hele systeem laten vallen en naar een rechts radicale dictatuur liever niet, we weten wat dat oplevert....
Er worden alleen kleine en relatief makkelijke beslissingen genomen. Maar op alle grote topics van de afgelopen 20 jaar is er geen vooruitgang geboekt, en vaak zelfs achteruitgang. Men moet er tegenwoordig door de rechter op gewezen worden dat iets moet gebeuren. Dat is compleet van de zotte.

En waarom meteen rechts radicaal? Waarom mij die woorden weer in de mond leggen? Want dat is absoluut niet wat ik zeg!
Ik zeg: laat het instorten en maak er iets nieuws en moois van. Of dat nou links of rechts is, maakt mij geen ene klap uit. Het gaat mij er om dat het beter is. Ik wil geen poppenshow, dan ga ik wel naar het theater, ik wil daadkracht en visie. Dat er proactief in plaats van reactief wordt geregeerd. Dat men 5/10/20/100 jaren plannen maakt die ook echt ten uitvoer worden gebracht. Dat men opschudding en onrust accepteert als gevolg van vooruitgang en niet schuwt en als angstbeeld ziet.

Radicaal anders, ja. Rechts, nee. Ik ga neig zelf meer naar links dan rechts. En echt zeker progressief dan conservatief. Als we het toch op het kruis van het politieke spectrum moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:43

J2S

Lordy79 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:45:
Overigens heb ik niets tegen genderneutrale toiletten op bijv vliegvelden of middelbare scholen.
Je hebt daar immers toch waanzinnig veel toiletten dus dan kun je er wel een paar bestemming genderneutraal geven. Maar als er nu ergens twee toiletgroepen zijn of gewoon twee toiletten in een bedrijf waar een 3e toilet overkill is vind ik het nogal verspillend om een 3e toiletgroep of 3e toilet te realiseren.
War is dat toch met mensen die er altijd vanuit gaan dat er nog meer toiletten moeten komen. Voeg de 2 bestaande blokken gewoon samen, dan kan er efficiënter gebruik van de toiletten gemaakt worden en heb je dus niet meer nodig. Maakt het gewoon weer simpeler.

Als er ergens 2 toiletten zijn, waarom zou je die dan 1 per gender toewijzen? Dan moet een man/vrouw wachten als er al iemand bezig is van hetzelfde gender, terwijl er nog gewoon een toilet vrij is. Dat is toch dom?

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
Posts over het al dan niet toewijzen van toiletten aan bepaalde genders doen mijn hersencellen afsterven, please make it stop. Maak er anders desnoods een apart topic over aan, zodat het niet de discussie over bijvoorbeeld de woningmarkt of vermogensongelijkheid in de weg zit.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
pingkiller schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:01:
Posts over het al dan niet toewijzen van toiletten aan bepaalde genders doen mijn hersencellen afsterven, please make it stop. Maak er anders desnoods een apart topic over aan, zodat het niet de discussie over bijvoorbeeld de woningmarkt of vermogensongelijkheid in de weg zit.
Aan de andere geeft 't wat mij betreft wel een beeld van de doorgeslagen regelzucht en gebrekkige fatsoensnormen in dit land. Waarom zou een overheid zich bezig moeten houden met of er al dan niet mannen/vrouwen/gender neutrale toiletten zijn of niet? Daar zou toch geen wetgeving voor nodig moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*, dit voegt niets toe.

[ Voor 80% gewijzigd door NMH op 23-02-2023 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HvdBent schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:09:
[...]

mijn kids (voor zover die nog niet in een beroepsopleiding zitten gaan gewoon tot 1600 naar school, maar goed mijn vrouw werkt altijd thuis, dus hebben we nooit een probleem gehad met gebroken roosters
Ja alleen krijg je tegenwoordig vaak een rooster van 5x tot 14:00 voor je kiezen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
MikeyMan schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:10:
[...]

Ja alleen krijg je tegenwoordig vaak een rooster van 5x tot 14:00 voor je kiezen. :X
oh daar doen ze bij ons niet aan, 70 minutenrooster, en voor mijn jongste helaas veel tussenuren, had hij maar niet moeten doubleren 8) Hij blijft vaak op school hangen omdat hij goed kan met een aantal leraren waar hij mee schaakt, of zit met zijn oud klasgenoten te chillen. Hij is vaker te laat thuis dan vroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HvdBent schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:28:
[...]

oh daar doen ze bij ons niet aan, 70 minutenrooster, en voor mijn jongste helaas veel tussenuren, had hij maar niet moeten doubleren 8) Hij blijft vaak op school hangen omdat hij goed kan met een aantal leraren waar hij mee schaakt, of zit met zijn oud klasgenoten te chillen. Hij is vaker te laat thuis dan vroeg
Euh ja. Het probleem zit hem meer in de basisschool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
MikeyMan schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:35:
[...]

Euh ja. Het probleem zit hem meer in de basisschool :P
ah tja, da's lang geleden..... :+
Pagina: 1 ... 17 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.