downtime schreef op maandag 23 januari 2023 @ 00:55:
En waarom zou het uberhaupt een probleem zijn dat een politicus in een hotel een wip maakt met een lokale Russische schone? Zouden Europese kiezers zich daarover echt opwinden? Zat landen in Europa waar ze het vanzelfsprekend vinden dat een toppoliticus naast een echtgenote ook een maitresse heeft.
Dit punt wilde ik ook maken, bedankt.
Scholz is sinds 1998 getrouwd, z'n echtgenote is ook actief binnen de SPD.
Hij is een centrum-linkse witte hetero man, die kan het maken. Zolang ze maar meerderjarig is en aansluit bij z'n bekende seksuele voorkeur (heteroseksueel). Als hij er kinky hobbies op nahoudt wordt het al lastiger.
Bijvoorbeeld Merkel is vrouw, leider Christelijke partij (doch ook hetero en wit). Dan wordt het ook al lastiger.
Want, ja, ik denk dat vooral oudere achterban, vrouwen, en Christenen dit niet zo OK vinden.
Het heeft ook wel politici de das omgedaan. Rob Oudkerk bijvoorbeeld, toevallig ook politicus van een arbeiderspartij, bezocht met regelmaat prostituees. Al was daar ook sprake van drugsgebruik (cocaïne). En volgens een politiedossier werd Oudkerk gechanteerd. Hij was chantabel omdat het geheimen betrof. Dat moet je niet willen als je in ambtelijke functie treedt of zit.
In Juli 2022 vond dit plaats:
Nine women ‘spiked with date rape drug’ at event held by German chancellor’s party dat zou heel goed een waarschuwing richting Scholz geweest kunnen zijn. Maar... dat is een zwakke hypothese. Hier is geen enkel bewijs voor. En dat is het probleem in deze casus. We kennen de methodes, we weten dat politici er voor vallen (Bill Clinton ook

), maar we hebben vooralsnog geen bewijs dat Olaf Scholz er voor is gevallen. Alleen maar wat vage haakjes om verder te onderzoeken. In dat Twitter draadje wordt meerdere malen gevraagd om bewijs. Het volgt
niet! Het viel me trouwens op dat de auteur van de tweets soms meerdere malen in korte tijd content repost.