Dat het heel erg anders was voor de mobilisatie valt wel mee toch? Er zijn 3 grote doorbraken geweest na de begin fase. Kiyv offensief wat faalde, Kharkiv en Cherson. Daartussen stond het ook lange tijd nagenoeg stil op een paar kleine veranderingen over en weer na.Sissors schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:46:
[...]
Welke tangbewegingen dan? Je hebt gelijkt dat op andere plekken Oekraïne wat lijkt te winnen, maar onder de streep zijn er gewoon weinig voortgang van welke kant dan ook, en zit het behoorlijk op slot. Dat was voor de mobilisatie wel anders.
En onder de streep hebben we zover mij bekend geen flauw idee in welke verhouding de Russen en Oekraïners omkomen. Maar ik ga ervan uit dat bij zulke stadsgevechten aan beide kanten veel slachtoffers vallen. En vast meer bij de Russen, maar er zijn ook een hoop meer Russen.
Ook nu geldt denk ik weer Oekraïene probeert de logistiek van Rusland te ontregelen en als er ergens de voorraden van de Russen op zijn zal daar weer een doorbraak zijn. Waarbij aangetekend dat Rusland steeds meer opties heeft voor routes hoe korter de lijnen zijn.
/f/image/7vJcLk425jpBd5IZ0A2PumA7.png?f=fotoalbum_large)