Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Voor een jaartje wel ja.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:50:
[...]
Een dominante Max vind je dan wel weer prima?!
Volgend jaar graag een echte strijd met Ferrari.
Laat Mercedes nog maar een seizoen aanklooien

We hebben morgen ook nog hejack zomer schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:56:
gas heeft een waarschuwing zonder punten gekregen.
le plan mislukt
[Afbeelding]
Gelukkig lijkt het erop dat Mercedes weer aangehaakt is ten koste van FerrariVerwijderd schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:58:
[...]
Voor een jaartje wel ja.
Volgend jaar graag een echte strijd met Ferrari.
Laat Mercedes nog maar een seizoen aanklooien
Met Russell ipv Bottas en een goede auto zijn er in ieder geval twee rijders die het Max lastig kunnen maken.
Max is toch aardig wat keer +10 sec voor de nummer 2 geëindigd. De RB is de snelste auto, dat moge duidelijk zijn. (Kijk alleen al naar het grote verschil op de rechte stukken) Dat Perez niet alles er uit haalt is een ander verhaal. Beetje hetzelfde als Hamilton vs. Bottas. (Maar toen lag het wel allemaal aan de auto)JB schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:57:
[...]
Niet door een dominante auto. FER heeft het af laten weten. LEC ook. MER bouwde een hok.
[ Voor 37% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-11-2022 23:04 ]
Verwijderd
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:59:
[...]
Gelukkig Helaas lijkt het erop dat Mercedes weer aangehaakt is ten koste van Ferrari
Team Toxic heeft wat mij betreft gewoon geen gunfactor.
Nee, laat Ferrari maar gewoon leren van de blunders van dit seizoen en volgend jaar vechten met RedBull.
dat is een ander le plan...
technisch was le plan in de sprintrace le plan 4
morgen is le plan 5.
volgende week vrijdag le plan 6 en 7
volgende week zaterdag le plan 8 en 9
volgende week zondag le plan 10.
maar het moet voor plan 10 gebeuren, anders heeft hij er alsnog last van volgend seizoen
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Wat heeft Alpine hier ineens mee te maken?Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:02:
[...]
Team Toxic heeft wat mij betreft gewoon geen gunfactor.
Scheelt dat de nummer 2 _altijd_ een Mercedes was. En niet maar 1 jaar…Dj-sannieboy schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:59:
[...]
Max is toch aardig wat keer +10 sec voor de nummer 2 geëindigd. De RB is de snelste auto, dat moge duidelijk zijn. (Kijk alleen al naar het grote verschil op de rechte stukken) Dat Perez niet alles er uit haalt is een ander verhaal. Beetje hetzelfde als Hamilton vs. Bottas. (Maar toen lag het wel allemaal aan de auto)
Die 10 seconden zal best, maar in welke context. De laatste paar races? Of doordat FER het verprutste
Mijn boefje is liev!
Toch is het behoorlijk dominant te noemen als je ziet hoe Max dit seizoen de overwinningen aan elkaar heeft geregen. (Niet voor niets heeft hij de meeste overwinningen in een seizoen.)JB schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:10:
[...]
Scheelt dat de nummer 2 _altijd_ een Mercedes was. En niet maar 1 jaar…
Die 10 seconden zal best, maar in welke context. De laatste paar races? Of doordat FER het verprutsteHet contrast is gewoon te groot met PER. BOT en Rosberg deden wel mee. Of met quali of in de race. RUS idem.
Die +10 seconden gaat over de overwinningen van dit seizoen, niet alleen de laatste paar.
PER ging in het begin van het seizoen toch best aardig, totdat de RB aangepast werd en nu beter bij de rijstijl van Max past.
Bottas is te vaak door het ijs gezakt en met name op de momenten dat het er toe deed. Hij heeft toch best vaak wat kansloze races gereden waar hij ronde achter ronde niet voorbij een F1,5 auto kwam.
Dat kun je van Perez niet zeggen, die heeft Max al een paar keer op de juiste momenten geholpen.
[ Voor 35% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-11-2022 23:21 ]
/f/image/PeDGsiMI6s1YjGd47kvxaqdQ.png?f=fotoalbum_large)
een perfecte uitvoering, zo had het gemoeten voor le plan
/f/image/Ldtk1UrWDOghoBQVzRZkukjW.png?f=fotoalbum_large)
punten festival gaat het worden.
[ Voor 31% gewijzigd door jack zomer op 12-11-2022 23:28 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Leclerc heeft meer pole positions binnengehaald dan Verstappen, en Sainz ook meer dan Perez.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:59:
[...]
Gelukkig lijkt het erop dat Mercedes weer aangehaakt is ten koste van Ferrari![]()
Met Russell ipv Bottas en een goede auto zijn er in ieder geval twee rijders die het Max lastig kunnen maken.
[...]
Max is toch aardig wat keer +10 sec voor de nummer 2 geëindigd. De RB is de snelste auto, dat moge duidelijk zijn. (Kijk alleen al naar het grote verschil op de rechte stukken) Dat Perez niet alles er uit haalt is een ander verhaal. Beetje hetzelfde als Hamilton vs. Bottas. (Maar toen lag het wel allemaal aan de auto)
Of het echt de snellere auto is valt dus wel mee.
Het is vaak de strategie, betrouwbaarheid of fout van een coureur die ervoor zorgt dat ze het laten afweten maar niet zozeer de snelheid van de auto.
Lijkt erop dat ze Alonso nu toch wel op de vingers willen tikken voor het pas laat uit de slipstream komen, dat deed hij toen bij Stroll ook. En in dat geval was het echt Stroll die nog ging bewegen terwijl hij zag dat Alonso er aan kwam. Maar ik heb toch het gevoel dat die actie hier meespeelt.jack zomer schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:22:
[Afbeelding]
een perfecte uitvoering, zo had het gemoeten voor le plan
[Afbeelding]
punten festival gaat het worden.
En bij Stroll is het opvallend dat hij 3 strafpunten krijgt, want in het overzicht dat in het andere topic stond, zou forcing another driver off the track 2 strafpunten opleveren:

Op zich ook wel weer terecht, als je het bij >250 km/h vlak langs een betonnen muur doet

Ferrari was vaak snel over 1 ronde, maar tijdens een race konden ze dat tempo vervolgens niet volhouden omdat de banden sneller sleten.dutchgio schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:35:
[...]
Leclerc heeft meer pole positions binnengehaald dan Verstappen, en Sainz ook meer dan Perez.
Het is vaak de strategie, betrouwbaarheid of fout van een coureur die ervoor zorgt dat ze het laten afweten maar niet zozeer de snelheid van de auto.
De straf die Stroll krijgt is ook voor gevaarlijk rijden niet zo zeer voor iemand eraf duwenWild Chocolate schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:40:
[...]
Lijkt erop dat ze Alonso nu toch wel op de vingers willen tikken voor het pas laat uit de slipstream komen, dat deed hij toen bij Stroll ook. En in dat geval was het echt Stroll die nog ging bewegen terwijl hij zag dat Alonso er aan kwam. Maar ik heb toch het gevoel dat die actie hier meespeelt.
En bij Stroll is het opvallend dat hij 3 strafpunten krijgt, want in het overzicht dat in het andere topic stond, zou forcing another driver off the track 2 strafpunten opleveren:
[Afbeelding]
Op zich ook wel weer terecht, als je het bij >250 km/h vlak langs een betonnen muur doet
true, maar ze hebbben ook wel een aantal races echt vergooit.Transportman schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:41:
[...]
Ferrari was vaak snel over 1 ronde, maar tijdens een race konden ze dat tempo vervolgens niet volhouden omdat de banden sneller sleten.
Het gat is/was niet zo groot als het nu lijkt op basis van statistieken....
Dit is pas gekomen na dat de porpoising regelgeving is aangepast, o.a. door de shows van Lewis en Russel.Transportman schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:41:
[...]
Ferrari was vaak snel over 1 ronde, maar tijdens een race konden ze dat tempo vervolgens niet volhouden omdat de banden sneller sleten.
Daarna kreeg Ferrari veel meer last van bandslijtage.
Five-second time penalty for Alonso and two penalty points for hitting Ocon on the pit straight #F1 #BrazilGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 12 november 2022
Dit was de eerste Sprintrace die de moeite waard was om te kijken, dat had ik ook al een beetje aan voelen komen. Heb wel een vraag: Waarom waren de Mercedessen ineen zo snel? Hoe kan dat?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Heb ook niks in deze topic gelezen, maar ik gok dat de RB gewoon vrij matig was. Ik bedoel zelfs mijlen achter een Ferrari eindigen is niet positief. Dat Merc een beetje hetzelfde tempo heeft, dat is niet zo bijzonder toch? Het lijkt er voor mij vooral op dat RB relatief traag is. En dat Merc stappen heeft gezet en op het niveau van Ferrari zit is nu al wel een tijdje duidelijk toch?AvK schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:24:
Sorry mensen, kijk nu net weer even in dit topic. Het zal allemaal al wel gezegd zijn.... Ik ga geen 25 pagina's terug lezen als jullie dat goed vinden.
Dit was de eerste Sprintrace die de moeite waard was om te kijken, dat had ik ook al een beetje aan voelen komen. Heb wel een vraag: Waarom waren de Mercedessen ineen zo snel? Hoe kan dat?
Updates in Austin die goed werken. Aldus de interviews van Mercedes zelf.AvK schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:24:
Sorry mensen, kijk nu net weer even in dit topic. Het zal allemaal al wel gezegd zijn.... Ik ga geen 25 pagina's terug lezen als jullie dat goed vinden.
Combinatie van meerdere factoren. Mercedes zijn sneller sinds ze de nieuwe voorvleugel gebruiken. Daarnaast had Max wat beschadiging aan zijn auto, hij had wat debris geraakt wat als het goed is van Alonso's auto af kwam. Hij was anders redelijk op snelheid met zijn mediums. Ook nog een beschadigd voorvleugel na de inhaal actie van Sainz. Anders had ik wel verwacht dat Max nog mee kon doen voor op zijn minst een podium (en dus duels uitvechten met Hamilton en Russell).AvK schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:24:
Enige waar ik zorgen over heb is dat een foute afstelling niet helemaal uit te sluiten is in vergelijking tot red bull ring. En uiteraard zegt regen nog iets over de waarde van extra rode banden.
Was een leuke race inderdaad. Ik vind de opkomst van Mercedes helemaal niet zo “ineens”, dat is mijns inziens best geleidelijk gegaan de afgelopen races. Ik vraag me eerder af waarom Leclerc zo traag was terwijl Sainz er aardig bij zat.AvK schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:24:
Als je het sarcastisch bedoelde is het wel de opmerking van dit raceweekendjack zomer schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:40:
[Afbeelding]
Opgelost, is de schuld van de startgrid zelf
Dat er geen straffen zouden komen was al duidelijk, en is ook niks mis mee. De beargumentatie vind ik gewoon komisch. Dat 17 andere coureurs er geen enkel probleem mee hadden en 3 wel, maar ze noemen het 'multiple'. En om dan uiteindelijk slecht zicht en 'slightly smaller gridboxes' te noemen. Lekker vaag. Noem gewoon de 3 coureurs én hoeveel cm die gridboxes kleiner zouden zijn.
Betekent dus ook dat de race director of wie dan ook, de grid boxes, die waarschijnlijk al enkele jaaaaaaren er zo bij liggen, nooit zijn opgemeten.
Oh Alonso krijgt straf? Die is nieuw. Heb het even bekeken. Op de driver cam van Alonso lijkt het alsof Ocon minimaal naar buiten komt ipv de binnenlijn te houden. Op de beelden van Ocon zie je dat ie zijn stuur een beetje recht houdt op dat moment. Lijkt me sterk dat Ocon niet wist wat ie aan het doen was, hij zit de hele tijd in de spiegels te kijken.
Alonso straf? Misschien, maar Ocon...... pfffff.......die had net zo goed een tik op de vingers gekregen.
Benieuwd of in de race RB en Max het probleem kunnen fixen. Het was echt Max die langzamer was, Perez deed gewoon zijn dingetje, dus wat het ook was, het was specifiek voor Max. Misschien toch te veel te snel gepushed?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ik denk dat Leclerc klaar is met dit seizoen. Nog twee races uitzitten en dan focus op '23.J-M-T schreef op zondag 13 november 2022 @ 06:45:
[...]
Was een leuke race inderdaad. Ik vind de opkomst van Mercedes helemaal niet zo “ineens”, dat is mijns inziens best geleidelijk gegaan de afgelopen races. Ik vraag me eerder af waarom Leclerc zo traag was terwijl Sainz er aardig bij zat.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Uiteraard heb ik het over race trim, niet over één rondje.dutchgio schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:35:
[...]
Leclerc heeft meer pole positions binnengehaald dan Verstappen, en Sainz ook meer dan Perez.
Weersvoorspelling lijkt kurk droog te worden vanavond.
Mijn boefje is liev!
Vergelijk je nu echt Hamilton vs Bottas met de situatie van Max vs de rest dit jaar? Waarin LecFer gewoon sneller was tot de zomerstop maar het zelf verneukt hebben?Dj-sannieboy schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:59:
[...]
Gelukkig lijkt het erop dat Mercedes weer aangehaakt is ten koste van Ferrari![]()
[...]
De start bepaalt de ranking voor de 1-2 en dat gaat Hamilton winnen denk ik.
Soft nieuwe en gebruikte
Medium etc
Mischien heeft max nu wel een nieuw setje soft over.
Kan die gaan voor soft -soft -medium of soft -medium -soft
En dan een korte stint met de medium s, Als die softs beter gaan dan die mediums onder de Red Bull.
Ik vond 24 rondjes op softs erg lang
Edit:
Laat maar die strategie maar. Ik lees dat die redbull die softs opvreet
[ Voor 12% gewijzigd door p.d.akkerman op 13-11-2022 08:55 ]
Telt een nieuwe set banden mee als oplossing?siggy schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:15:
Benieuwd of in de race RB en Max het probleem kunnen fixen. Het was echt Max die langzamer was, Perez deed gewoon zijn dingetje, dus wat het ook was, het was specifiek voor Max. Misschien toch te veel te snel gepushed?
Op 10 cm afstand wheel to wheel met 300 over het rechte stuk en met 200 door een bocht: geen probleem.jack zomer schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:40:
[Afbeelding]
Opgelost, is de schuld van de startgrid zelf
In een rechte lijn midden in een parkeervak rijden, recht achter je voorganger: poeh moeilijk hoor, begrijpelijk dat dat niet lukt als het vak 5 cm smaller is.

Ach ja lekker belangrijk, er was verder ook niet echt wat aan de hand natuurlijk.
erutangiS
[ Voor 4% gewijzigd door Lynx op 13-11-2022 09:07 ]
Als Russell aan de leiding rijdt met Hamilton op P2 gaat er vast iets mis bij de pitstops of heeft die een slow puncturejaapstobbe schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:43:
Ik verwacht een 1-2 voor Mercedes. Verstappen gaat niet lekker. Perez kan het gewoon niet bijhouden. En Ferrari hebben ook de pace niet (en natuurlijk geen strategie).
De start bepaalt de ranking voor de 1-2 en dat gaat Hamilton winnen denk ik.
Interessante theorie. Dat zou betekenen dat RBR de sprintweekenden anders te werk moet gaan. Max leek totaal niet blij en als het wederom een bandenvretende auto geeft…RobertMe schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:49:
[...]
Telt een nieuwe set banden mee als oplossing?Tijdens FP2 hadden de F1TV commentatoren het er al over dat de medium dezelfde degradatie/slijtage leek te tonen als de soft. Dat Verstappen vervolgens vierde wordt en Latifi op 76 seconden achterstand finisht (is die dan gelapped? Of alleen zo goed als?) lijkt wellicht toch een indicatie te zijn dat die band het gewoon niet goed doet. Of dat Red Bull met maar 1 FP wederom de plank heeft mis geslagen, net zoals in Oostenrijk waar Verstappen de sprint uiteindelijk nipt won en in de race de banden deed opvreten en in principe derde was geworden als Sainz niet was uitgevallen. Nu doet intussen Mercedes ook mee dus wordt het al een P4, P5 en valt het nog harder op.
Snap alleen niet waarom Max zo inkakte na een bepaald moment. Toen was RUS er nog niet voorbij, meen ik.
Mijn boefje is liev!
Volgens mij had hij wat De Vries debris opgepikt van de auto van Alonso (opkomen rechte stuk).JB schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:17:
[...]
Interessante theorie. Dat zou betekenen dat RBR de sprintweekenden anders te werk moet gaan. Max leek totaal niet blij en als het wederom een bandenvretende auto geeft…
Snap alleen niet waarom Max zo inkakte na een bepaald moment. Toen was RUS er nog niet voorbij, meen ik.
Of de banden waren ineens over de cliff en op. Of hij moet toch door wat rotzooi van Alonso gereden zijn. Op Silverstone hebben we al kunnen zien wat een groot stuk carbon onder de vloer kan doen met de drivability. Waarschijnlijk was het nu dan bij lange na niet zo erg, maar het zou natuurlijk best een combinatie van factoren zijn geweest. (Mediums die uiteraard langzamer zijn, wellicht wat schade aan de vloer, Mercedes die überhaupt mee deed).JB schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:17:
Hij leek vanaf de start al met die bandjes te vechten. Als het dat echt is, dan heeft ie de bandjes nog sneller naar de maan geholpen. Dus ik hoop dat en setje verse softs 'het probleem' oplost en dat Max vanavond voorbij de Mercs komt.JB schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:17:
[...]
Interessante theorie. Dat zou betekenen dat RBR de sprintweekenden anders te werk moet gaan. Max leek totaal niet blij en als het wederom een bandenvretende auto geeft…
Vergeet ook niet dat die tijdens FP1 ook al aan het klagen was over dat de auto niet instuurde. Kan ook zijn dat ze dat er niet uit hebben gekregen.siggy schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:24:
[...]
Hij leek vanaf de start al met die bandjes te vechten. Als het dat echt is, dan heeft ie de bandjes nog sneller naar de maan geholpen. Dus ik hoop dat en setje verse softs 'het probleem' oplost en dat Max vanavond voorbij de Mercs komt.
Grote kans aangezien ze daar maar zeer beperkt iets aan konden doen na FP1 vanwege parc ferme.RobertMe schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:25:
[...]
Vergeet ook niet dat die tijdens FP1 ook al aan het klagen was over dat de auto niet instuurde. Kan ook zijn dat ze dat er niet uit hebben gekregen.
Klopt ja. Nu maar hopen dat een wing afstelling bij de 2e pitstop er wat aan kan doen. Als dit de snelheid was met het probleem, dan rijdt ie over 20 rondjes even snel als Perez. Hopelijk dat Max niet zo gefrustreerd gaat rijden dat ie het probleem alleen maar verergerd.RobertMe schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:25:
[...]
Vergeet ook niet dat die tijdens FP1 ook al aan het klagen was over dat de auto niet instuurde. Kan ook zijn dat ze dat er niet uit hebben gekregen.
Mercedes is duidelijk bijgetrokken overigens…..
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
De video komt uit deze Tweet.
#BrazilGP Qualifying lap time comparison between Magnussen and Verstappen pic.twitter.com/5eNjlS1Eqn
— FORMULA ADDICT (@Formuladdict) 12 november 2022
De grap is dat die helemaal niet voorkomt op het lijstje...Brummetje schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:48:
[...]
De straf die Stroll krijgt is ook voor gevaarlijk rijden niet zo zeer voor iemand eraf duwen
De enige die daar voor 3 punten opstaat is zeker niet van toepassing.
Morgen?wowly schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:46:
Wat mij opviel is dat Max zo ontspannen was na zijn verloren sprintrace. Wrsch omdat hij al wdc is, maar het zou me niet verbazen als ie weeer de race morgen wint.
Mercedes is duidelijk bijgetrokken overigens…..
Maar gelukkig maar dat er een zeldzame fuckup was, veel leuker nu
Idd en 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Als MER dit had gedaan op dezelfde band dan had ik er al meer in geloofd.
Verder lijkt me dat RB al eerder gestopt is met 2022 ontwikkeling al is het maar om zo min mogelijk budgetcap risico te lopen waar MER langer is doorgegaan. Die hebben in Austin nog updates gebracht meen ik.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Vraag het me af... Ze zullen inmiddels ook oude onderdelen aan het recyclen zijn. Dus in hoeverre de reparatie op hetzelfde niveau is, is de vraag.PWM schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:26:
Volgens mij is er echt niets echt aan de hand voor VER. Hij had schade en de verkeerde band. Dat kost hem gewoon 0.8 per ronde. Dat is meer dan genoeg om fluitend P1 te rijden vandaag (en gister).
Overigens blijft het zwak van Perez dat ie max zonder schade niet voorbij kon. Dat doet mij eerlijk gezegd enigszins vrezen voor vanavond.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
LEC was niet beterMikeyMan schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:34:
[...]
Overigens blijft het zwak van Perez dat ie max zonder schade niet voorbij kon. Dat doet mij eerlijk gezegd enigszins vrezen voor vanavond.
Heeft ie een raket motor besteld bij TotoAmaze86 schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:38:
Gaat Max uit de pit starten....ivm aanpassing aan ze setup? Iemand zei het op andere forum.
Mijn boefje is liev!
Ja.Amaze86 schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:38:
Gaat Max uit de pit starten....ivm aanpassing aan ze setup? Iemand zei het op andere forum.
Of het waar is dat ze wijzigingen aan de setup gaan doen dat weet ik niet. Maar als ze dat doen is het per definitie een pitlane start.
Andere spec voorvleugel geldt toch ook al als aanpassing?RobertMe schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:48:
[...]
Ja.
Of het waar is dat ze wijzigingen aan de setup gaan doen dat weet ik niet. Maar als ze dat doen is het per definitie een pitlane start.
Dat klopt. Maar waarom zou dat aan de orde zijn? Lijkt mij dat een team als Red Bull wel een spare van dezelfde spec bij zich heeft. Zeker aangezien de voorvleugel relatief weinig ruimte tot ontwikkeling geeft.MikeyMan schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:04:
[...]
Andere spec voorvleugel geldt toch ook al als aanpassing?
Heck, Alpine had op een gegeven moment zelfs een nieuwe vloer, twee van geproduceerd, maar alleen Ocon mocht er mee rijden zodat ze een reserve hadden. Pas het weekend erna hadden ze een derde en kreeg ook Alonso de nieuwe.
Verzin een onderschrift. @LouisDekkerF1 versus vier Braziliaanse marshalls: pic.twitter.com/HdTPy2lvmO
— Lennart Bloemhof (@LenBloemhof) 12 november 2022
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Omdat de auto niet performed. Niet vanwege geen zelfde spare parts lijkt me?RobertMe schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:10:
[...]
Dat klopt. Maar waarom zou dat aan de orde zijn? Lijkt mij dat een team als Red Bull wel een spare van dezelfde spec bij zich heeft. Zeker aangezien de voorvleugel relatief weinig ruimte tot ontwikkeling geeft.
Mijn boefje is liev!
Maar de gele lijn telt toch niet? Het gaat om de witte lijn.siggy schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:07:
Clipje van Chandhok gezien (Sky?) en die geeft aan dat Hamilton in ieder geval niet op de gele lijn stond
Dus eigenlijk weer niet locked in. Anyway, stewards, stewards, stewards![]()
Probleem is alleen dat F1 auto's zo groot zijn dat de witte lijn niet zichtbaar is vanuit de auto. Daarom worden er tegenwoordig gele hulplijnen getekend. Die kunnen ze we zien. Ze moeten zelf inschatten hoe ze moeten gaan staan tenopzichte van de gele lijn zodat ze goed uitkomen voor de witte.
Maar ja, in praktijk kijkt iedereen naar de zichtbare gele lijn.
Mijn vermoeden is dat de gele lijn dit jaar iets verder naar voren staat dan andere jaren en dat niet iedereen dat gezien heeft.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Iets met een budgetcap en einde van het seizoenRobertMe schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:10:
[...]
Dat klopt. Maar waarom zou dat aan de orde zijn? Lijkt mij dat een team als Red Bull wel een spare van dezelfde spec bij zich heeft. Zeker aangezien de voorvleugel relatief weinig ruimte tot ontwikkeling geeft.
Heck, Alpine had op een gegeven moment zelfs een nieuwe vloer, twee van geproduceerd, maar alleen Ocon mocht er mee rijden zodat ze een reserve hadden. Pas het weekend erna hadden ze een derde en kreeg ook Alonso de nieuwe.
Ik verwacht eigenlijk niet dat Max een P3 start gaat opgeven voor een andere setup.Amaze86 schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:38:
Hij moet wel proberen om bij de start gelijk 1 Mercedes te pakken. Dan kan hij niet worden opgehouden, zodat de ander een voorsprong kan opbouwen.
Als opeens 4 auto's hetzelfde "fout" doen, terwijl bij andere races het practisch altijd goed gaat ligt het gewoon niet aan de drivers maar aan de sensor/lijnen op de baan.CAPSLOCK2000 schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:21:
[...]
Maar de gele lijn telt toch niet? Het gaat om de witte lijn.
Probleem is alleen dat F1 auto's zo groot zijn dat de witte lijn niet zichtbaar is vanuit de auto. Daarom worden er tegenwoordig gele hulplijnen getekend. Die kunnen ze we zien. Ze moeten zelf inschatten hoe ze moeten gaan staan tenopzichte van de gele lijn zodat ze goed uitkomen voor de witte.
Mijn vermoeden is dat de gele lijn dit jaar iets verder naar voren staat dan andere jaren en dat niet iedereen dat gezien heeft.
blup
Iets met dat ze in principe ogenschijnlijk maar 3 specs hebben (high, medium, low downforce). Effectief hebben ze dus aan 9 vleugels voldoende voor een heel seizoen. Na in totaal nu 20 races hebben ze dus nog vast wel een vleugel van die spec ergens liggen, want die dingen zijn vast wel al eens vervangen en een oude weer opgelapt.MikeyMan schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:22:
[...]
Iets met een budgetcap en einde van het seizoen
Daar snap ik niks van, zo lang mogelijk in de stripstream blijven zitten is zo'n beetje standaard. De hele reden dat je niet mag zigzaggen ter verdediging is omdat er auto's vlak achter rijden.Wild Chocolate schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:40:
Lijkt erop dat ze Alonso nu toch wel op de vingers willen tikken voor het pas laat uit de slipstream komen, dat deed hij toen bij Stroll ook.
Als het in de remzone was geweest had ik het wel begrepen, de voorste auto heeft niet de mogelijkheid om te wachten met remmen tot de achterste auto dat eerst doet. Dan moet er wel ruimte zijn voor de achterste om te reageren.
Dat gezegd hebbend, het ging allemaal razendsnel, ik wil niet uitsluiten dat Alonso zelf ook iets doms deed, los van wat de auto voor hem deed.
Ik denk dus ook dat de lijnen op een of andere manier anders zijn dan normaal. Technisch gezien bijft het echter de verantwoordelijkheid van het team om daar mee om te gaan. Een discrpeantie tussen de zichtbare lijn die niet telt en de onzichtbare lijn die wel telt lijkt me simpelste verklaring.Bezulba schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:26:
Als opeens 4 auto's hetzelfde "fout" doen, terwijl bij andere races het practisch altijd goed gaat ligt het gewoon niet aan de drivers maar aan de sensor/lijnen op de baan.
Ze zijn er vast vanuit uitgegaan dat die gele lijn altijd precies 20 cm voor de witte staat en nu was het maar 18cm, of zo iets.
Geloof er niks van. Er wordt zeker op de voorvleugel over het algemeen flink ontwikkeld. Die drie specs zijn er m.i. zeker in drie a vier varianten.RobertMe schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:26:
[...]
Iets met dat ze in principe ogenschijnlijk maar 3 specs hebben (high, medium, low downforce). Effectief hebben ze dus aan 9 vleugels voldoende voor een heel seizoen. Na in totaal nu 20 races hebben ze dus nog vast wel een vleugel van die spec ergens liggen, want die dingen zijn vast wel al eens vervangen en een oude weer opgelapt.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 13-11-2022 11:33 ]
- Alleen Verstappen en Latifi waren bij de sprint op de medium banden te vinden, de rest reed op soft. Nadat Verstappen Magnussen in de derde ronde had ingehaald en meer dan een seconde wegreed bij Russel dacht Marko dat de medium band toen nog een voordeel had.
- Echter elke ronde daarna verloren de achterbanden van Verstappen steeds meer grip waarna Verstappen door Russel, Sainz en Hamilton werd ingehaald. Volgens Marko heeft Red Bull de soft banden onderschat. Mogelijk dat de temperatuur een rol heeft gespeeld. BIj de long runs in de 2e vrije training was de temperatuur van het asfalt 50°C bij de sprint 30°C.
- De medium band was de slechtere keus maar ook op de soft band verloor Red Bull. Perez verloor in 24 ronden 7,4 seconden op Hamilton.
- De zwakte van de RB18 lijkt snelheid te zijn en vooral in de 2e sector dus een probleem met de afstelling. De theorie dat Red Bull teveel downforce heeft opgeofferd voor topsnelheid is niet het geval want de RB18 is in geen enkele sector de snelste.
- Verstappen hoopt dat het team nog een ingeving krijgt want zowel hij als Perez hebben een hard hoofd in dat het in de race beter zal gaan. Perez geeft nog aan dat tussen de 2e vrije training en de sprint opeens de snelheid er niet meer was en ook de balans niet. Het enige voordeel wat Red Bull nog heeft is een extra set soft banden voor de race wat Horner nog moed geeft.
Het gaat niet om de gele lijn, die aanduidt tot hoe ver ze (ongeveer) naar voren kunnen rijden. Maar een drietal coureurs stonden "naast" het vak. Hamilton & Ricciardo die beiden aan de linkerkant stonden, stonden duidelijk verder naar links dan de rest, en Zhou die rechts stond stond verder naar rechts dan de rest. Daarvoor is ook alleen de witte lijn van het vak en gewoon een kwestie van recht het vak in rijden.CAPSLOCK2000 schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:31:
[...]
Ik denk dus ook dat de lijnen op een of andere manier anders zijn dan normaal. Technisch gezien bijft het echter de verantwoordelijkheid van het team om daar mee om te gaan. Een discrpeantie tussen de zichtbare lijn die niet telt en de onzichtbare lijn die wel telt lijkt me simpelste verklaring.
Ze zijn er vast vanuit uitgegaan dat die gele lijn altijd precies 20 cm voor de witte staat en nu was het maar 18cm, of zo iets.
Complimenten aan Magnussen die een hele nette race heeft gereden zonder wanhoopsacties, domme verdediging, grote lockups of wat dan ook. Natuurlijk wist hij dat het geen zin had om met een RB of Merc te gaan vechten. Hij heeft ze netjes langs laten gaan zonder zelf al te veel weg te geven. De kwalificatie winnen was natuurlijk een enorme dosis geluk toeval, dat weet iedereen. De sprintrace was een kwestie van het beste maken van een onmogelijke positie en dat heeft hij uitstekend gedaan.
Dat klinkt misschien makkelijk maar ik denk dat er een hoop zijn die het niet voor elkaar hadden gekregen.
Velen zouden het niet hebben kunnen laten om vol in de verdediging te gaan in de onrealistische hoop een plekje meer vast te houden om dan met een "alles of niets" van de baan te gaan en een tegenstander mee te nemen.
Goed gedaan Magnussen.
Het speelt vast ook wel een rol dat een plek maar 1 punt waard is. Stel je voor dat Magnussen 3-7 punten per plek opgaf en er meer dan 10 had kunnen pakken deze sprint, dat zou het seizoen van Haas kunnen maken of breken. Ik vind het maar een beetje sneu dat hij slechts 1 punt heeft overgehouden aan z'n start van pole.
Het is realistisch, zo liggen de verhoudingen, voor Haas is 1 punt al heel waardevol en deze start van pole was een echte fluke. Als Haas nu opeens 25 punten had gepakt was het ook niet goed geweest. Maar ik had Magnussen meer gegund dan 1 punt. Misschien toch maar een puntje introduceren voor pole.
De “drop” na ronde einde 10/begin 11 van 1.1 naar 0.5 lijkt mij eerder het effect van schade. Russell reed vervolgens gemakkelijk buiten DRS afstand binnen 1 ronde. Natuurlijk zal het “gejaag” van de eerste ronde de banden niet op juiste wijze op temperatuur hebben gebracht. Ik ben erg benieuwd naar de strategie vandaag. Verstappen heeft nog twee nieuwe rode banden maar hoe staat het met de “used” setjes van de anderen?PWM schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:26:
Volgens mij is er echt niets echt aan de hand voor VER. Hij had schade en de verkeerde band. Dat kost hem gewoon 0.8 per ronde. Dat is meer dan genoeg om fluitend P1 te rijden vandaag (en gister).
Die gele lijnen zijn er al minimaal 15 jaar, ik dacht dat die juist, afgezien van hulp voor de coureurs, ook is omdat de sensoren daarop getraind zijn of de coureurs allemaal juist op de grid staan. Maar dat kan ik fout hebben.CAPSLOCK2000 schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:21:
[...]
Maar de gele lijn telt toch niet? Het gaat om de witte lijn.
Anyway, blijft bijzonder dat er ineens 3 (of 4?) coureurs zo scheef staan, niet alsof Lewis dit voor het eerst doet; een f1 auto op de grid zetten
/edit
Heb nog maar ff gekeken. Bij Hamilton zie ik niks raars, bij Zhou die staat echt veel te ver naar rechts. Goed de camera geeft een vertekend beeld, maar lijkt wel een halve meter ofzo bij Zhou. Vannuit de camera van Lec (direct achter Ham op de grid) zie je wel dat Ham een cm of 20 naar links staat. Ziet best grappig uit.
[ Voor 12% gewijzigd door siggy op 13-11-2022 11:55 ]
Testing, one, two ...
Ik heb er niet naar gekeken, maar was het zo extreem als bij Vettel destijds? Dat leidde uiteindelijk niet tot een straf, was wel onderzocht meen ik.siggy schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:52:
[knip]
/edit
Heb nog maar ff gekeken. Bij Hamilton zie ik niks raars, bij Zhou die staat echt veel te ver naar rechts. Goed de camera geeft een vertekend beeld, maar lijkt wel een halve meter ofzo bij Zhou. Vannuit de camera van Lec (direct achter Ham op de grid) zie je wel dat Ham een cm of 20 naar links staat. Ziet best grappig uit.
[China 2017]
:fill(white):strip_exif()/f/image/fMsrzFf4ZKpIiE850NL9Ar3P.png?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 13-11-2022 12:06 . Reden: plaatje ietsje duidelijker (hoop ik) ]
Testing, one, two ...
Mijn boefje is liev!
Woah nice find!hardware-lover schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:03:
[...]
Ik heb er niet naar gekeken, maar was het zo extreem als bij Vettel destijds? Dat leidde uiteindelijk niet tot een straf, was wel onderzocht meen ik.
[China 2017]
[Afbeelding]
Eh nee, zo extreem was het bij lange na niet. Ook bij Zhou niet.
Goede foto. Vettel maakt het inderdaad wel heel bont maar je kan zien dat er ook best grote verschillen zitten tussen de andere auto's. Ik denk dat ze wel 20cm speling hebben. Dat is ruim binnen de precisie van de coureurs.
Het werkgeheugen is wel wat traag geworden over de jaren, maar doet het soms nog tamelijk goedsiggy schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:05:
Woah nice find!
Eh nee, zo extreem was het bij lange na niet. Ook bij Zhou niet.
Edit: wordt een start trouwens niet afgebroken indien alle auto's niet goed op hun plek staan? Ik meen me Massa te herinneren op de Hungaroring? Die stond niet goed, maar dan t.o.v. die gele streep dacht ik, startprocedure werd daardoor afgebroken en er volgende een tweede rondje voor de start.
[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 13-11-2022 12:13 ]
Testing, one, two ...
Precedent zou ik zeggen. Gewoon 6 meter naar links/rechts staan zodat de neus van diegene achter je in je versnellingsbak zithardware-lover schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:07:
[...]
Het werkgeheugen is wel wat traag geworden over de jaren, maar doet het soms nog tamelijk goed
Edit: wordt een start trouwens niet afgebroken indien alle auto's niet goed op hun plek staan? Ik meen me Massa te herinneren op de Hungaroring? Die stond niet goed, maar dan t.o.v. die gele streep dacht ik, startprocedure werd daardoor afgebroken en er volgende een tweede rondje voor de start.
Ja dat zou ik ook zeggen, fout is fout. Anders kan er niet gechecked worden of het een valse start is.
[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 13-11-2022 12:19 ]
Zou best grappig zijn als je in plaats van een startplek een startlijn krijgt. Je moet ergens op die lijn gaan staan en iedereen die aansluit moet ook op zijn lijn een plek kiezen.siggy schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:19:
Precedent zou ik zeggen. Gewoon 6 meter naar links/rechts staan zodat de neus van diegene achter je in je versnellingsbak zit
Maar gisteren was het niet zo dat "alle auto's niet goed stonden", er waren "enkele auto's die niet goed stonden"hardware-lover schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:07:
[...]
Het werkgeheugen is wel wat traag geworden over de jaren, maar doet het soms nog tamelijk goed
Maar ik denk dat dit gewoon niet opgevallen is. En bij gekke stuff tijdens de start zullen ze wel afbreken (heeft Sainz in de Toro Rosso niet eens te ver naar voren gestaan en hem toen in de reverse gezet?

Fisichella spant toch wel de kroon ermee:RobertMe schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:31:
[...]
Maar gisteren was het niet zo dat "alle auto's niet goed stonden", er waren "enkele auto's die niet goed stonden"
Maar ik denk dat dit gewoon niet opgevallen is. En bij gekke stuff tijdens de start zullen ze wel afbreken (heeft Sainz in de Toro Rosso niet eens te ver naar voren gestaan en hem toen in de reverse gezet?)
:strip_exif()/f/image/J6cf3dsWSMmKtHVwHjaPjMP3.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij deed ie het jaar erop ook in de Jordan, alleen toen kon ie nog de situatie redden door de achteruit te gebruiken.
SutilWehrlein in Oostenrijk, staat me iets van bij. Sainz weet ik zo niet.RobertMe schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:31:
Maar gisteren was het niet zo dat "alle auto's niet goed stonden", er waren "enkele auto's die niet goed stonden"
Maar ik denk dat dit gewoon niet opgevallen is. En bij gekke stuff tijdens de start zullen ze wel afbreken (heeft Sainz in de Toro Rosso niet eens te ver naar voren gestaan en hem toen in de reverse gezet?)
Edit: geen Sutil, de andere Duitser (krullenbol)
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 13-11-2022 12:41 ]
Testing, one, two ...
Voor de liefhebbert
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
De strijd om de vierde plek is zo mogelijk nog spannender, daar zit nu maar 5 punten verschil. Alonso heeft zijn team gisteren weer een grote dienst bewezen (not). Twee races op rij op je voorligger inrijden bij het inhalen en dan uiterst cynisch afgeven op je bestaande en aankomende teamgenotenhardware-lover schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:58:
Het wordt zo te zien nog billen knijpen voor Ferrari of ze de 2e plek als constructeur wel kunnen behouden. Als ze vandaag als 5e en 6e gaan eindigen (zou zomaar kunnen gezien de pace van de laatste tijd), en Mercedes, zoals velen nu verwachten, op 1 en 2, dan wordt het nog spannend de laatste race.

Verwijderd
Wat heb ik gemist in Mexico?Jorick schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:42:
[...]
Twee races op rij op je voorligger inrijden bij het inhalen en dan uiterst cynisch afgeven op je bestaande en aankomende teamgenoten. Daar gaan ze nog veel plezier aan beleven bij AM...
Je hebt gelijk, was even vergeten dat Mexico er nog tussen zat.
Hij was wel bij Viaplay, maar zag er niet fit uit en gaf aan de afgelopen dagen amper gedronken en gegeten te hebben.Chocoball schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:31:
Teambaas Seidl denkt dat dat Norris vandaag fit genoeg is voor de race, Gisteren voelde Norris zich niet goed na de sprint blijkbaar en was afwezig bij de media en andere verplichtingen.
Toch wel een risico om toch in te stappen.
Het is ook maar de vraag of dat goed gaat. Het is de enige kans op een overwinning van zowel Lewis als Russel waarbij beiden niet genoeg zullen nemen met een podiumplek.werphengel schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:31:
Dat de beide Mercedessen op één en twee staan lijkt me ook een voordeel voor de achterliggers. Kan me niet indenken dat ze voor elkaar onder willen doen dus dat moet toch ook een leuk onderling gevecht opleveren.
Als er niet één beduidend sneller is of ze de strategie van Russel weer verkloten om Lewis een voordeel te geven zie ik die er nog wel samen afvliegen.
Nee, ik vergelijk Ham vs. Bot en Ver vs. PerStealthyPeanut schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:43:
[...]
Vergelijk je nu echt Hamilton vs Bottas met de situatie van Max vs de rest dit jaar? Waarin LecFer gewoon sneller was tot de zomerstop maar het zelf verneukt hebben?
Moet niet, maar een andere motor gebruiken zal een grid straf/pit lane start opleveren omdat een motor geen onderdeel is dat onder parc fermé vervangen mag worden..Saitama schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:50:
Damn heb zin in de race vanavond, ben benieuwd of het net zo gaat zijn als in de sprint. Ah, ik vroeg me ook af of de teams dezelfde motor moeten gebruiken voor de sprint en de race?
Vast niet. Magnussen start nu op P8 i.p.v. P1. De Alpines starten achteraan. De Ferraris hebben om en nabij stuivertje gewisseld, ....Saitama schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:50:
Damn heb zin in de race vanavond, ben benieuwd of het net zo gaat zijn als in de sprint.
Moeten, nee. Zullen, ja. In principe mogen ze onder parc ferme de motor wisselen met een ander van dezelfde specificatie. Praktisch zal geen enkel team dat doen omdat het nergens voor nodig is.Ah, ik vroeg me ook af of de teams dezelfde motor moeten gebruiken voor de sprint en de race?
Like for like wisselen mag wel. Alleen een motor van een andere specificatie levert een pit lane start op. Een nieuwe motor van dezelfde specificatie levert een gridstraf op voor het gebruik van nieuwe onderdelen van buiten de poule.Transportman schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:54:
[...]
Moet niet, maar een andere motor gebruiken zal een grid straf/pit lane start opleveren omdat een motor geen onderdeel is dat onder parc fermé vervangen mag worden..
En de mogelijke strategieën volgens Pirelli
[ Voor 23% gewijzigd door Extigo op 13-11-2022 15:03 ]
Dan denk ik dat Max heel blij is met die 2e nieuwe set.siggy schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:09:
Afhankelijk van track temp zal s/m/m of s/m/s het snelste zijn. Als het koel is zoals gisteren dan is s/m/s sneller dan s/m/m lijkt me.
Houden ze met hun voorspellingen ook rekening met de track temperatuur?
[ Voor 1% gewijzigd door werphengel op 13-11-2022 15:55 . Reden: Foutje aangepast ]
als ik naar gister kijk lijkt me MSS miss nog wel het betere idee maar ik heb dan ook niet naar de temperatuur van vandaag gekekenwerphengel schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:23:
Vraag me dan toch af waarom Pirelli denkt dat M/S/M sneller is.
Houden ze met hun voorspellingen ook rekening met de track temperatuur?
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |