Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste
Acties:
  • 400.845 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Vind het wel vreemd dat Rusland 2 raketten de lucht in stuurt die uiteindelijk in Polen terecht komen.

Ben wel heel benieuwd naar de volgende zaken:

- Wat was het doel van deze raketten
- Als het doel binnen Oekraïne was hoe kan het zijn dat ze hun doel gemist hebben
- Waarom neemt Rusland het risico om zo dicht bij de grens oorlogje te gaan voeren

Of was het stiekem provocatie? Zal de aankomende dagen/weken wel duidelijk worden, maar ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:04

Spotmatic

Ken sent me

Wanneer waren er ook weer voor het laatst Russische raketten op NAVO grondgebied gevallen en wat was daar toen het antwoord op?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26
Spotmatic schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:23:
Wanneer waren er ook weer voor het laatst Russische raketten op NAVO grondgebied gevallen en wat was daar toen het antwoord op?
Houd mij niet in spanning!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57

Ik denk dat als dit klopt, Polen maximaal gemotiveerd zal zijn te reageren. Op welke wijze dan ook.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Spotmatic schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:23:
Er is ooit een MiG op een Belgisch huis gestort nadat de piloot eruit sprong boven Oost-Duitsland waarbij een dode viel. Verder zijn er een aantal burgervliegtuigen neergeschoten met KL007 als bekendste.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Of Poetin lokt het uit zodat als hij wordt aangevallen een nuke kan droppen op Oekraïne, want zijn wapens zijn zo goed als op. T is een mogelijkheid, hopen van niet natuurlijk.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NiGeLaToR

De VS mengt zich er direct in.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
NiGeLaToR schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:25:
Ik denk dat als dit klopt, Polen maximaal gemotiveerd zal zijn te reageren. Op welke wijze dan ook.
Polen doet helemaal niets zonder afstemming met de NAVO. Dit incident komt Rusland helemaal niet goed uit zo vlak voor de gezamenlijke slotverklaring van de G20.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 09:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:27

Shabbaman

Got love?

RedHat schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:23:
Vind het wel vreemd dat Rusland 2 raketten de lucht in stuurt die uiteindelijk in Polen terecht komen.
Rusland heeft vandaag veel meer dan twee raketten afgeschoten. De kwaliteit daarvan neemt ook af (AA voor gronddoelen gebruiken bijvoorbeeld), dus zo heel raar is het nou ook niet lijkt me.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
hoevenpe schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:27:
[...]

Polen doet helemaal niets zonder afstemming met de NAVO. Dit incident komt Rusland helemaal niet goed uit zo vlak voor de gezamenlijke slotverklaring van de G20.
Diezelfde dwazen die pakweg 100 raketten op Ukraine afgevuurd hebben gaan spijt hebben van het per abuis raken van Polen, die ze al maanden op staatstv bedreigen met volgende annexatie?

Zou mij best wel verbazen. Overigens vinden de Russische trolleria dat het de NAVO zelf was, uiteraard:

Ukrainse MP:

[ Voor 8% gewijzigd door NiGeLaToR op 15-11-2022 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Brazos schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:28:
[...]

Met MH17 hebben de Russen 298 burgers vermoord, en dat had ook geen gevolgen. Dus die grens vermoedelijk boven de 298 doden.

Verwacht dan ook geen serieuze reactie. In ieder geval niet vanuit de NAVO.
Het is wel opletten voor grapjassen die een Twitter account registreren en voor 8 dollar valideren die een MinDef van een NAVO land nabootsen en de zaak opjutten. Met dank aan Elon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Berichten op Twitter stellen:
* Polen kan via hun radar zien waar de raketten vandaan komen. Polen zelf stelt dat Rusland de afzender is.
* Ook een "senior U.S. intelligence official" heeft dit bevestigd - het Pentagon nog niet officieel
* De raketten zouden niet vanuit Belarus afgevuurd zijn (dat betekent dat ze een zeer lange route hebben afgelegd (wat de kans op afzwaaiers vergroot)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NiGeLaToR
[Twitter: https://twitter.com/Sputnik_Not/status/1592589874921721858?s=20&t=o2KaM99nPDF0XZ5B9kEXfw]

Ah, het was Duitsland. 8)7

Edit. My bad. Parodie.

[ Voor 10% gewijzigd door NiGeLaToR op 15-11-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Mengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yero schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:30:
Berichten op Twitter stellen:
* Polen kan via hun radar zien waar de raketten vandaan komen. Polen zelf stelt dat Rusland de afzender is. * * Ook een "senior U.S. intelligence official" heeft dit bevestigd - het Pentagon nog niet officieel
* De raketten zouden niet vanuit Belarus afgevuurd zijn (dat betekent dat ze een zeer lange route hebben afgelegd (wat de kans op afzwaaiers vergroot)
Je was me net voor:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ja, door het te bevestigen. Nee, niet in actie, maar louter reactie.

Edit: ah, nuance boven mijn post. Thanks.

[ Voor 9% gewijzigd door NiGeLaToR op 15-11-2022 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 17:03
[...]

Met MH17 hebben de Russen 298 burgers vermoord, en dat had ook geen gevolgen. Dus die grens vermoedelijk boven de 298 doden.

Ik denk dat het nu wat anders ligt, Polen is Nederland niet en de situatie is niet echt te vergelijken.
Polen zal dit niet blauw blauw laten, daar ben ik van overtuigd
Voor mij is dit gewoon WO3 uitlokken wat Rusland hier probeert te doen, niet meer en niet minder
Er is geen enkele reden te bedenken om raketten af te vuren zo dicht bij de Poolse grens
Er gaat dus bedachtzaam maar wel hard moeten geregeerd worden mijn inziens
Want zonder reactie zal het niet bij dit eenmalig "incident" blijven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58
uiteraard de Duitsers, starters van WO1 en WO 2 ,die willen graag de hattrick compleet maken door ook deze te starten :+

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is een parodie account. Ik neem je verder niets kwalijk want parodie en realiteit is bij russen vaak niet te onderscheiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Haha zie je Angela al?

“hé Gunther, druk ff op de knop”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Wacht even. Hoe laat is het in Rusland? Broodje aap?

Enfin, 2 raketten, met veel impact op het wereldtoneel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:03
Onderschat het sentiment in Polen inderdaad niet. Buiten de gigantische hekel aan die schijtrussen hoor ik nu van mijn Poolse collega’s: laat de NATO nu maar zien wat NATO inhoudt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RoD schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:33:
[...]

Dit is een parodie account. Ik neem je verder niets kwalijk want parodie en realiteit is bij russen vaak niet te onderscheiden.
Thanks, post aangepast. Het was dus inderdaad niet Duitsland :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
[...]

Dat vinden wij (natuurlijk 100% terecht). Maar Rusland heeft het altijd ontkent en 1001 fabeltjes eromheen de wereld ingeslingerd.

Ik vind dit toch anders, tenzij wat separatisten opeens long range bombers of destroyers hebben is het overduidelijk dat dit RU is. Ik zie de volgende opties:

- RU zegt dat het niet van hun is. UA AA, fake bla bla… + nog 200 theorieën.
- RU zegt sorry, afzwaaier, kan gebeuren, ambassadeur op het matje en klaar.
- RU zegt sorry, Polen accepteert dat niet en gooit er zelf wat bommen en granaten tegenaan.

Ik zeg optie 2. Al hoop ik stiekem dat ze als wraak een blokkade over Kalinigrad gooien…

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:07
NiGeLaToR schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:57:
[...]

Nee, niet te confronterend - maar niet constructief. Als je vindt dat er in dit topic mensen zijn die te ver gaan in het dood wensen van anderen kun je een mod inschakelen of daar inhoudelijk op reageren. Maar wat jij en degene op wie je reageert plaatsen zijn generieke algemeenheden, gericht op reacties, maar niet specifiek welke, met een algemeen generiek verwijt dat er te makkelijk over het leven van een bevolkingsgroep wordt gesproken.

Dat mag jouw mening zijn, maar is op deze manier niet echt een bespreekbaar ding. Daarbij laat je ook geen ruimte voor individuele perceptie - zo heb ik begrip voor de emotie die komt bij het hebben van familie in Kherson waar Rusland als beesten hebben huisgehouden. Tegelijk ben ik zelf de discussie meerdere malen aangegaan dat het ontmenselijken van de inwoners van Rusland als vijand een riskante ontwikkeling is - het is ook onmogelijk om met elke gesneuvelde Rus medelijden te hebben, als je weet dat het nodig is om Rusland uit dit land te verjagen. Er zullen er nog duizenden moeten volgen. Is dat wat je vanuit je Westerse moraal wilt dat gebeurt? Nee uiteraard niet. Zo zijn we niet, naar een Ukrainse soldaat die een gewonde Rus op eigen verzoek weigerde te executeren (filmpje dook enkele maanden geleden op).

Dus zoek een andere vorm om de discussie te voeren, of richt je tot een mod als je vindt dat iets niet door de beugel kan. Ik kan me niet vinden in de dooddoener dat we hier graag alle Russen dood wensen en dat als je daar wat van zegt je post ge-edit wordt. Risico loop ik nu overigens ook - want het is verdorie off-topic voor dit topic, maar wel relevant omdat je ageert tegen posts in dit topic.
Wel apart dat je vindt dat er een andere vorm van discussie gezocht moet worden, maar dat die reacties wel precies leiden tot jouw reactie, en dus een prima discussie. Doel bereikt lijkt me?

Mijn opmerking eerder ging er met name om dat men regelmatig lijkt te vergeten dat Russen ook mensen zijn en het overgrote deel van degene die in deze oorlog sterven eigenlijk geen weet hebben van wat ze doen. En ik weet dat door dit te zeggen er weer een mensen erin lezen dat ik de Russen een slachtofferrol wil aanpraten, maar dat is totale onzin. Het gaat mij niet om de Russen die sterven, dat is nu eenmaal oorlog. De misquotte "the death of one man is a tragedy, the death of millions is a statistic" is hier vrij accuraat. Maar wij staan hier niet aan het front dus hebben wij prima de mogelijkheid een stepje terug te doen en verschillende perspectieven te proberen.
Hoop ik dat Oekraïne snel de oorlog wint? Ja.
Besef ik mij dat, wil Oekraïne de oorlog winnen, dit nog vele duizenden Russische doden tot gevolg heeft? Ja.
Stoor ik mij evengoed aan het onmensenlijken van de Rus en de manier waarop deze oorlog door sommigen als RTS game gezien wordt? Ja.
Feit is dat niet iedereen goed met die kritiek/spiegel om kan gaan en direct in de verdediging schiet (JA MAAR!!!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:05
oldgrumpy schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:32:
[...]

Ik denk dat het nu wat anders ligt, Polen is Nederland niet en de situatie is niet echt te vergelijken.
Polen zal dit niet blauw blauw laten, daar ben ik van overtuigd
Voor mij is dit gewoon WO3 uitlokken wat Rusland hier probeert te doen, niet meer en niet minder
Er is geen enkele reden te bedenken om raketten af te vuren zo dicht bij de Poolse grens
Er gaat dus bedachtzaam maar wel hard moeten geregeerd worden mijn inziens
Want zonder reactie zal het niet bij dit eenmalig "incident" blijven
Zij hebben groot gebrek aan precisie raketten en aan veel ander materieel. Ik kan mij niet voorstellen dat Rusland dit express zou doen.

Waarschijnlijk loopt het allemaal met een sisser af.

[ Voor 3% gewijzigd door PEBKAC op 15-11-2022 20:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ben benieuwd of alle Poolse mig’s vanaf morgen ‘ineens’ in UA blijken te staan hierna.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 15-11-2022 20:38 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Van “Duitse raketten” zou ik verwachten dat ze een zandkorrel op een mierenpootje kunnen raken…. Wat een land dat Rusland, als er niet zoveel leed door ze werd veroorzaakt zou het lachwekkend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
YakuzA schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:36:
Ben benieuwd of alle Poolse mig’s vanaf morgen ineens in UA blijken te staan hierna.
En terecht, tis makkelijker om Pools luchtruim te beschermen vanaf die plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
dr.lowtune schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:36:
Van “Duitse raketten” zou ik verwachten dat ze een zandkorrel op een mierenpootje kunnen raken…. Wat een land dat Rusland, als er niet zoveel leed door ze werd veroorzaakt zou het lachwekkend zijn.
Sorry, was een parodie account. Had ik niet op tijd door - was daadwerkelijk een grapje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Alpina schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:34:
Onderschat het sentiment in Polen inderdaad niet. Buiten de gigantische hekel aan die schijtrussen hoor ik nu van mijn Poolse collega’s: laat de NATO nu maar zien wat NATO inhoudt…
Dit precies wat ik al zei, nu of nooit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik krijg het idee dat Tweakers hier liever een derde Wereldoorlog zien en dat het hele zooitje escaleert. Terug aanvallen is een optie, maar waarom niet meer sancties ?

[ Voor 23% gewijzigd door Agent47 op 15-11-2022 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52
Artikel 5 gaat hier echt niet voor ingezet worden, zullen wel weer wat extra sancties komen..

[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 15-11-2022 20:39 ]

Playstation 5

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:03
Agent47 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:38:
Ik krijg het idee dat Tweakers hier liever een derde Wereldoorlog zien en dat het hele zooitje escaleert.
Onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 12:17
[...]

Wanneer dan wel? Als je niets doet geef je Poetin teveel ruimte om wat vaker verdwaalde raketten op NAVO grondgebied te laten vallen.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 17:03
PEBKAC schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:35:
[...]

Zij hebben groot gebrek aan precisie raketten en aan veel ander materieel. Ik kan mij niet voorstellen dat Rusland dit express zou doen.

Een reden temeer dat je niet raketten gaat lanceren met als doel vlakbij de Poolse grens, je weet dat het risico dan goot is dat er eens eentje afdwaalt. en het zijn er 2, niet eentje
Dit is dus doelbewust gedaan in mijn ogen

Geloof nooit dat hier geen stevige reactie op komt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik krijg het idee dat Tweakers hier liever een derde Wereldoorlog zien en dat het hele zooitje escaleert.
Nee dan lekker Putin zn gang laten gaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mektheb
Nee hoor, integendeel zelfs, enkel zijn er grenzen gesteld en die moet je wel aanhouden.

Anders is het hele NAVO verhaal een beetje onzinnig en kan het opgedoekt worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 22:44
Uiteraard willen de Tweakers dat.

Nee natuurlijk niet. Maar ergens houdt het op en moet er iets gebeuren. De russen blijven altijd stiekem porren en dat hebben ze altijd al gedaan. Keer flinke por terug geven moet er wel gebeuren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
NiGeLaToR schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:29:
Diezelfde dwazen die pakweg 100 raketten op Ukraine afgevuurd hebben gaan spijt hebben van het per abuis raken van Polen, die ze al maanden op staatstv bedreigen met volgende annexatie?
Er is een verschil tussen binnenlandse propaganda en daadwerkelijk bewust artikel 5 activeren.

Deze raket is voor Rusland een enorm probleem, vergelijkbaar met de BUK die MH-17 neergehaald heeft. De NAVO zal reageren, niet met een directe aanval maar met nog meer impliciete en indirecte steun aan Oekraïne.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:23:

Ben wel heel benieuwd naar de volgende zaken:

- Wat was het doel van deze raketten
- Als het doel binnen Oekraïne was hoe kan het zijn dat ze hun doel gemist hebben
- Waarom neemt Rusland het risico om zo dicht bij de grens oorlogje te gaan voeren

Of was het stiekem provocatie? Zal de aankomende dagen/weken wel duidelijk worden, maar ik ben heel benieuwd.
grote kans dat die raketten zijn afgevuurd van Tupolevs boven de Kaspische Zee. Flink eind weg.
Mogelijk Kh-101 of Kh-55 en die zijn lang niet altijd even accuraat.
Kan zijn dat air defense ze heeft neergehaald of deels. Of zijn ze hun doel verloren en daarna doelloos doorgevlogen. Kan van alles zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik krijg het idee dat Tweakers hier liever een derde Wereldoorlog zien en dat het hele zooitje escaleert. Terug aanvallen is een optie, maar waarom niet meer sancties ?
Ik zie liever dat er op een groot aantal strategische Russische locaties wat mensen onachtzaam hun brandende sigarettenpeuken laten vallen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Wil ik oorlog? Nee, dankje. Echter zal er een zeer zware reactie/actie vanuit Polen en de Navo moeten komen om geloofwaardig te blijven. Dit weten ze zelf ook dondersgoed.

Ik denk aan meer en zwaarder materieel, ben benieuwd iig...

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 12-09 13:52
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:42:
[...]

grote kans dat die raketten zijn afgevuurd van Tupolevs boven de Kaspische Zee. Flink eind weg.
Mogelijk Kh-101 of Kh-55 en die zijn lang niet altijd even accuraat.
Kan zijn dat air defense ze heeft neergehaald of deels. Of zijn ze hun doel verloren en daarna doelloos doorgevlogen. Kan van alles zijn.
Als ze niet zo accuraat zijn moet je ze niet richting de Poolse grens sturen.

Wat denk je wat er gebeurt als Cuba of noord Korea zo’n rakker op de US schiet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brazos schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:40:
[...]

De kans dat een raket per ongeluk Polen in vliegt en in een bos/akker landt is vrij klein, de kans dat 2 raketten per ongeluk Polen invliegen en een graandroger raken en mensen vermoorden is ongeveer nihil.

Men schiet alweer veel te snel naar 'ongelukje kan gebeuren'. Dit lijkt helemaal geen ongeluk maar een bewuste aanval op een NAVO lidstaat.
afzwaaiers zijn van alle tijden. Men zal verwijzen naar de NATO-bombardementen op Servië in 1999.

Zo was er afgelopen jaar ook een drone doorgevlogen tot ergens in Griekenland ofzo?
Een S-300 raket van Oekraine schoot ook z'n doel voorbij tijdens een oefening en haalde een Russisch-Israelisch toestel neer, ik dacht in 2001 zelfs.

Denk dat je niet zo stellig kan zijn zonder de omstandigheden te weten. Zoals iemand anders echter hierboven ook wel terecht zegt: moet je maar geen raketten zo dicht richting Polen afvuren.
Maar goed.
Eerst maar eens afwachten wat Polen hiermee doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2022 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Misschien dat Polen nu de oekrainers een handje gaan helpen om de conscripts + mobiks uit hun buurland te schoppen? Qua materieel hebben de polen geloof ik een sterker leger dan de Duitsers.

In ieder geval heel erg divers met verschillende MBT's. Leopards, M1A2 Abrams, K2 Black Panthers. (van de K2 en Abrams zijn geloof ik wel pas sinds kort de eersten geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 12-09 13:52
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:44:
[...]

afzwaaiers zijn van alle tijden. Men zal verwijzen naar de NATO-bombardementen op Servië in 1999.

Zo was er afgelopen jaar ook een drone doorgevlogen tot ergens in Griekenland ofzo?
Een S-300 raket van Oekraine schoot ook z'n doel voorbij tijdens een oefening en haalde een Russisch-Israelisch toestel neer, ik dacht in 2001 zelfs.

Denk dat je niet zo stellig kan zijn zonder de omstandigheden te weten.
Eerst maar eens afwachten wat Polen hiermee doet.
Toen was er geen oorlog gaande…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:42:
In het begin van het conflict is een Oekraïnse drone bij Zagreb neergestort, zo onlogisch is het niet.

Als men daadwerkelijk Polen had willen raken waren de raketten op Rzeszow gericht geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrooV schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:45:
[...]

Toen was er geen oorlog gaande…
een stukje technologie (raket/drone) doet slechts z'n werk en weet niet of het wel of geen oorlog is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:46:
[...]

een stukje technologie (raket/drone) doet slechts z'n werk en weet niet of het wel of geen oorlog is :D
Dat is zo, maar zo kun je ook alles wel bagatelliseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
hoevenpe schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:45:
[...]

In het begin van het conflict is een Oekraïnse drone bij Zagreb neergestort, zo onlogisch is het niet.

Als men daadwerkelijk Polen had willen raken waren de raketten op Rzeszow gericht geweest.
Tis meer wat Polen zelf wil: escalatie of niet. Gok dat het spoedberaad daarover zal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:47
PEBKAC schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:35:
[...]

Maar ze nemen wel bewust een risico dat die inferieure raketjes over de grens landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
[...]

klopt alleen enkel wat raken schijnt lastig te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:46:
[...]

Dat is zo, maar zo kun je ook alles wel bagatelliseren.
klopt, Rusland moet gewoon een flinke vent zijn en verantwoordelijkheid nemen voor deze raketten. Hadden ze ze maar niet die richting op moeten vuren.

Of ze dat zullen doen betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:47:
[...]

klopt, Rusland moet gewoon een flinke vent zijn en verantwoordelijkheid nemen voor deze raketten. Hadden ze ze maar niet die richting op moeten vuren.

Of ze dat zullen doen betwijfel ik.
Ik verwacht dat de Russen met één of andere kutsmoes gaan komen dat het geleidingssysteem defect was of iets dergelijks.

Als de NAVO nu eindelijk wakker is, zou ik als ik hun was direct artikel 5 in werking laten treden en er een eind aan maken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:49:
[...]

Ik verwacht dat de Russen met één of andere kutsmoes gaan komen dat het geleidingssysteem defect was of iets dergelijks.

Als de NAVO nu eindelijk wakker is, zou ik als ik hun was direct artikel 5 in werking laten treden en er een eind aan maken.
Oh ja, effe snel een eind aan maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Navo zal wel eat extra troepen en matariaal etc richting polen sturen om ze gerust te stellen. Oost flank gaat wel een upgrade krijgen lijkt me

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:50:
[...]

Wanneer NATO mobiliseert (niet nucleair) dan is er weinig sprake meer van een oorlog, meer van gecontroleerde sloop- en opruimwerkzaamheden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Polish Air Force took off fighter jets from the airfield in Tomaszow-Lubelski (Visegrad 24).
Representatives of the army and prosecutors arrived at the farm.

Militaire toestellen de lucht in zal standard procedure zijn.

Russische stock market reageert ook op het incident, another fall.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2022 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

[...]

Moskou en St. Petersburg kunnen morgenochtend een glasvlakte zijn, als we maar willen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
[...]

Makkelijk gezeg maar dit willen wij echt niet hoor een WW3, daar is wel meer voor nodig dan verkeerd gelande raketten.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
[...]

En gelukkig heb jij het niet voor het zeggen.

Laten we gewoon realistisch blijven. Dit soort populistische uitspraken doen geen goed.

De wapenleveranties zullen voorlopig wel gegarandeerd zijn, waar wat gesteggel over was de laatste tijd. Dat is al een probleem genoeg voor de Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Er was idd een drone geland daar.
Weet niet meer of dat een RU of UA drone was eigenlijk.
The Soviet-made aircraft crossed Romania and Hungary before entering Croatia, slamming into a field near a student dormitory late Thursday.
Veel meer dan dit kan ik even niet terug vinden via Google.
Wikipedia: 2022 Zagreb Tu-141 crash
Gezien de markering ‘red star’ is Russische origine waarschijnlijker overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 15-11-2022 20:54 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Mektheb schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:47:
klopt alleen enkel wat raken schijnt lastig te zijn.
Van de 100 afgevuurd raketten zou driekwart door Oekraïne neergeschoten zijn. Met 20-30 stuks hebben ze in een groot deel van het land het licht uitgedaan, dan doe je toch wat 'goed'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Stylze schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:51:
[...]

Makkelijk gezeg maar dit willen wij echt niet hoor een WW3, daar is wel meer voor nodig dan verkeerd gelande raketten.
Daarom dat ik ook beargumenteer dat dit niet in een WW3 eindigt, maar in een complete afgang van de Russen. Als die gedwongen Russen het niet op een lopen zetten, is er van vechten weinig sprake.

Voor een WW3 is een NATO<>RU conflict veel te asymmetrisch in het voordeel van NATO.

Edit: Wat @J2S zegt dus.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:56

J2S

Ik denk dat de reden dat veel mensen hier een escalatie willen zien, is dat WO3 niet meer mogelijk lijkt te zijn. Rusland heeft amper nog internationale steun en hun leger stelt niets meer voor (uitgezonderd een paar vloten die buiten het huidige conflict zijn gesloten). Dus nu groot inzetten (wat mij betreft tanks/ATACMS/etc leveren + no fly zone declareren), dan zijn de wreedheden van Rusland het snelst over.

De angst voor Rusland ebt weg en wordt vervangen met frustratie.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
CornermanNL schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:46:
[...]

Maar ze nemen wel bewust een risico dat die inferieure raketjes over de grens landen.
Maarja, ze hebben ook niet veel keuze. Ze nemen daar inderdaad een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
NiGeLaToR schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:31:
[Embed]

Ah, het was Duitsland. 8)7

Edit. My bad. Parodie.
Die Russen hebben teveel wodka gezopen. Die zijn echt niet goed. Een uitspraak van een Rus moet je altijd 180 graden omdraaien 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
Stylze schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:51:
[...]

Little sparks make big booms

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:47
PEBKAC schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:53:
[...]

Maarja, ze hebben ook niet veel keuze. Ze nemen daar inderdaad een risico.
Hebben ze zeker wel geen civiele doelen bombarderen. En geen risico willen nemen tegen de Poolse grens aan. Alles wat Rusland doet is eigen keuze.

Het wordt tijd dat ze eens de gevolgen gaan merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

https://twitter.com/Osint...tatus/1592603808634638336

Deze account heeft veel kennis en een S-300 raket van dat type heeft veel te weinig bereik om vanuit Rusland of zelfs Belarus te kunnen komen. Dan kan het alleen nog maar afzwaaiers van de luchtafweer van Oekraine zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Laatst online: 13-09 08:19

tuinïnen

Eventus stultorum magister

[...]

Bijzonder die blik hier. Iets teveel Call of Duty gespeeld.

Wat vaak vergeten wordt is de verdere escalatie op wereldniveau. Saudi-Arabië die Biden/de VS in zijn hemd zet, China die de zaken op scherp zet tegen de VS, invloed van China in Afrika en Zuid-Amerika. Het zijn ontwikkelingen die je eigenlijk de afgelopen 25 jaar niet hebt gezien die nu vrij snel elkaar opvolgen en waar zeker geen wereldwijde meerderheid is voor de sancties tegen Rusland. Het is dat we nog altijd onder de paraplu van de VS mogen schuilen, anders zou wat minder zelfverzekerde praat gepast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Stoney3K schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:53:
[...]

Daarom dat ik ook beargumenteer dat dit niet in een WW3 eindigt, maar in een complete afgang van de Russen. Als die gedwongen Russen het niet op een lopen zetten, is er van vechten weinig sprake.

Voor een WW3 is een NATO<>RU conflict veel te asymmetrisch in het voordeel van NATO.

Edit: Wat @J2S zegt dus.
Dan vergeet je toch evem dat rusland nuclear wel een grootmacht is.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
J2S schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:53:
Ik denk dat de reden dat veel mensen hier een escalatie willen zien, is dat WO3 niet meer mogelijk lijkt te zijn. Rusland heeft amper nog internationale steun en hun leger stelt niets meer voor (uitgezonderd een paar vloten die buiten het huidige conflict zijn gesloten). Dus nu groot inzetten (wat mij betreft tanks/ATACMS/etc leveren + no fly zone declareren), dan zijn de wreedheden van Rusland het snelst over.

De angst voor Rusland ebt weg en wordt vervangen met frustratie.
Het gevaar is als Poetin zich als een kat in het nauw gedreven word misschien rare sprongen gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:54:
[...]

Die Russen hebben teveel wodka gezopen. Die zijn echt niet goed. Een uitspraak van een Rus moet je altijd 180 graden omdraaien 😇
nope, het was de UA air defense zelf:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

CornermanNL schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:55:
[...]
Hebben ze zeker wel geen civiele doelen bombarderen. En geen risico willen nemen tegen de Poolse grens aan. Alles wat Rusland doet is eigen keuze.

Het wordt tijd dat ze eens de gevolgen gaan merken.
Ja, laten we wat extra sancties sturen (zoals hierboven al is gesteld). Dat zal ze leren! 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:43
Niet heel gek ook -- Polen heeft de grootste hekel aan Rusland en is niet zo terughoudend om even wat terug te schieten. (Wie de Poolse geschiedenis van de laatste 100 jaar een beetje kent, snapt direct waarom)

Dat weten de Amerikanen ook en daarom direct aan de digitale vergadertafel willen hoeft geen verdere uitleg

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Spotmatic schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:56:
[...]

Ja, laten we wat extra sancties sturen (zoals hierboven al is gesteld). Dat zal ze leren! 8)7
En foei zeggen, dat doet het ook goed. Morgen nog even een schijnvergadering van de Veiligheidsraad en weer over tot de orde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Mogelijk S300 raket. Zegt nog niets dus, beide partijen gebruiken ze. Voor andere doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Stylze schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:55:
[...]

Dan vergeet je toch evem dat rusland nuclear wel een grootmacht is.
Niemand, maar dan ook niemand in Rusland wil zich aan die optie branden. Behalve Poetin natuurlijk, maar juist blaffende honden bijten in dit geval niet.

Het nucleaire arsenaal van Rusland is alles behalve in bedrijfsklare toestand en geen enkele Rus achter de knoppen wil verantwoordelijk zijn voor de dood van miljoenen van zijn landgenoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

yup, er dwarrelt al een berichtje dat Oekraiense luchtverdediging heeft geprobeerd om Russische raketten neer te halen maar dat de Oekraiense raketten in Polen die schade hebben veroorzaakt.

Maar Peskov zei al iets anders.
Ook typisch Russische tactiek, net als met MH17: gewoon een heleboel mogelijke opties de wereld in slingeren totdat niemand meer echt weet wat er nou echt gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

pro_6or

amateur_60r

[...]

Dat IS 100% een artikel 5. Maar ook dit is natuurlijk geen per ongelukje maar een fuck you tje.

ze willen in het verliezende Rusland graag verliezen van de navo en niet van Ukraine. Ook de dreiging vanuit Belarus op de aanvoerlijnen wordt hiermee kracht bijgezet. Dit scenario zal niet als een verrassing komen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:56

J2S

PEBKAC schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:55:
[...]

Het gevaar is als Poetin zich als een kat in het nauw gedreven word misschien rare sprongen gaat maken.
Daarom zie je hier ook niemand zeggen dat we Rusland zelf moeten binnen vallen.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

NiGeLaToR schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:57:
[Embed]

Mogelijk S300 raket. Zegt nog niets dus, beide partijen gebruiken ze. Voor andere doeleinden.
Als het een S300 was (neefje van de BUK) dan zou ie inderdaad uit UA afkomstig moeten zijn zoals @IJzerlijm zegt. Maar dat zou nog altijd vanaf een Russische stelling kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[Embed]

Zeker wel, dit model heeft niet voldoende bereik om uit Rusland of Belarus te komen.

Wikipedia: S-300 missile system

Dat is de oudste variant met minder dan 100 km bereik.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Heerlijk om al die reacties van zolderkamer generaals te lezen :D

Rustâg! Eerst meer informatie.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:Moderatorpet even af:
Er blijkt vandaag een hele discussie te zijn ontstaan of we alle Russen voor het gemak op een hoop kunnen gooien, of dat we toch ons best moeten doen om hierin genuanceerd te zijn.

Bij de vraag of wij ongenuanceerd tegen de Russen kunnen aankijken moeten we eigenlijk naar onszelf kijken. In dit land hebben we goed onderwijs gehad, de meesten van ons hebben het economisch niet slecht en we hebben de gelegenheid om over alle denkbare informatie te beschikken, zouden we dat willen.

Ondanks dit denken velen van ons dat nuance niet nodig is, en er redenen genoeg zijn om nuancering te kunnen diskwalificeren. Laten we in plaats daarvan stellen dat we met onze huidige randvoorwaarden aan onszelf verplicht zijn genuanceerd te zijn, ongeacht het onderwerp of excuus.

We leven in een democratie, een heel fragiel bouwsel. Alleen als we onszelf voortdurend goed informeren en alleen informatie in een goede context accepteren en op basis van deze informatie die democratie met ons stemgedrag zo goed als het gaat sturen houden we deze samenleving draaiende.

In Rusland als natie helpt nuance even niet meer. Nuance kan het Russische bewind niet meer aansturen. Hier kunnen we de moeite nog opbrengen om genuanceerd naar de wereld om ons heen te kijken. Laten we daarom tot het uiterste proberen nuance op te brengen, zelfs als het onderwerp ons niet zint. laten we voorkomen dat we afglijden naar iets wat we op dit moment verafschuwen.

Moderatorpet weer op.
De discussie van vandaag was denk ik even nodig.

Voor het vervolg: Kies je woorden in posts zorgvuldig en probeer kritisch te kijken naar je eigen mening, dan ben je vaak zelf al aan het nuanceren.

Hierna graag weer gewoon berichten over het verloop van het Oekraïne conflict!

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[Embed]

kan dus een UA S-300 zijn die doel heeft gemist en in Polen is neergestort.

Beter goed achterhalen wat voor raketten het waren en hoe die daar komen en van wie ze waren.
Niemand heeft zin om impulsief (en achteraf onterecht) artikel 5 callen.

Gewoon rustig onderzoeken. Als de uitslag er is kunnen ze bepalen wat ze gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Laatst online: 13-09 08:19

tuinïnen

Eventus stultorum magister

[Embed]

Krater lijkt me echt veel te groot voor een S300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:36

n3z

Ik hoop niet dat dit escaleert. Ik zou vooral nog meer wapens sturen naar ukraine zoals langeafstandsraketten. Laten we Putin geen reden geven om een tactische nuke te gebruiken. Rusland is al aan het verliezen en het is een kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Het bereik van een S300 is 200km, als het echt zo'n type raket is dan ligt een mislukte onderschepping voor de hand omdat Rusland ruim buiten dat bereik ligt. Tenzij deze uit Belarus komt maar daar heb ik niets over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tuinïnen schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:00:
[...]

Krater lijkt me echt veel te groot voor een S300.
Kan wellicht een raket geweest zijn die door een S300 is neergehaald en daarna in Polen geland is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

Rusland ontkent alvast :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Brazos schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:40:
[...]

De kans dat een raket per ongeluk Polen in vliegt en in een bos/akker landt is vrij klein, de kans dat 2 raketten per ongeluk Polen invliegen en een graandroger raken en mensen vermoorden is ongeveer nihil.

Men schiet alweer veel te snel naar 'ongelukje kan gebeuren'. Dit lijkt helemaal geen ongeluk maar een bewuste aanval op een NAVO lidstaat.
En dan wisten ze ook van tevoren dat na 1000 km vliegen die graandroger niet 100 meter was verreden, of de 2 slachtoffers niet even pauze hadden?

Er is vanuit het zwarte zee gebied waarschijnlijk op een doel in de buurt van Lviv geschoten, dat ligt 50 km van het inslagpunt vandaan. Deze actie zegt meer over de kwaliteit van het Russisch materiaal en de totale minachting van Rusland voor collateral damage dan over de Russische intentie de NAVO bij de oorlog te betrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:00:
[...]

Beter goed achterhalen wat voor raketten het waren en hoe die daar komen en van wie ze waren.
Niemand heeft zin om impulsief (en achteraf onterecht) artikel 5 callen.
Het zou zelf nog zo kunnen zijn dat dit een bewuste prik van Putin is geweest om te kijken of NATO 'hapt', een test hoe ver ie kan gaan.

Alles behalve slim voor hem, maar het zou wel in de volslagen idiote Russische manier van denken passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Stel dat het inderdaad Rusland is. Je weet dat als je een NAVO land raakt, je aan de beurt bent. Waarom dan de gok nemen en net iets voor de grens proberen te raken?

Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid