Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 61 Laatste
Acties:
  • 689.166 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gretzkyus
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:20
Ouch:

U.S. Believes Ukraine Was Behind an Assassination in Russia

https://nyti.ms/3SFwmiM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
U.S. Believes Ukrainians Were Behind an Assassination in Russia
WASHINGTON — United States intelligence agencies believe parts of the Ukrainian government authorized the car bomb attack near Moscow in August that killed Daria Dugina, the daughter of a prominent Russian nationalist, an element of a covert campaign that U.S. officials fear could widen the conflict.

The closely held assessment of Ukrainian complicity, which has not been previously reported, was shared within the U.S. government last week. Ukraine denied involvement in the killing immediately after the attack, and senior officials repeated those denials when asked about the American intelligence assessment.

The American officials who spoke about the intelligence did not disclose which elements of the Ukrainian government were believed to have authorized the mission, who carried out the attack, or whether President Volodymyr Zelensky had signed off on the mission. United States officials briefed on the Ukrainian action and the American response spoke on the condition of anonymity, in order to discuss secret information and matters of sensitive diplomacy.

U.S. officials would not say who in the American government delivered the admonishments or whom in the Ukrainian government they were delivered to. It was not known what Ukraine’s response was.
Wow :o Dit had ik niet aan zien komen.

Ik weet nog steeds niet of ik het geloof. Het artikel geeft niet echt info over het geleverde bewijs en het zou een hele vreemde actie zijn van UA.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 05-10-2022 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:46
hoevenpe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:58:
De Oekraïnse legerleiding heeft real-time toegang tot satellietbeelden, high tech 3D visualisatie en de beste lokalisatie.

Generaal 'avenger' Lapin daarentegen... :P
[Twitter]
Dat deed me hieraan denken : https://theuijunkie.com/nasa-pen-soviet-pencil/

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik ben nog even sceptisch aangezien ik niet zie waarom Oekraine zoveel moeite voor Dugin (of nu vader of dochter het doelwit was) zou doen. Maar als het echt zo is, dan vraag ik me af of Oekraine achter meer van die raadselachtige aanslagen in Rusland zit. Dugin kan toch nauwelijks Staatsvijand #1 voor Oekraine zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421923

RoD schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:41:

[...]

Ik weet nog steeds niet of ik het geloof. Het artikel geeft niet echt info over het geleverde bewijs en het zou een hele vreemde actie zijn van UA.
Relaxovich staat op de foto met Dugin.
In de inlichtingencommunity is niets vreemd.

Of het waar is zullen we misschien over 50 jaar pas weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

downtime schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:47:
[...]

Ik ben nog even sceptisch aangezien ik niet zie waarom Oekraine zoveel moeite voor Dugin (of nu vader of dochter het doelwit was) zou doen. Maar als het echt zo is, dan vraag ik me af of Oekraine achter meer van die raadselachtige aanslagen in Rusland zit. Dugin kan toch nauwelijks Staatsvijand #1 voor Oekraine zijn.
andere mensen zeggen dat het verwaarloosbaar is, maar in mijn ogen is Dugin de ideologische leider van de Russische nationalisten. De huisfilosoof.
Als je die weet te raken verzwak je de drijfveer achter het rashisme.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 05-10-2022 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Prosac schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:27:
[...]

Russisch Lend-Lease programma nu inclusief personeel _O_
De BMP zal direct in UA service gezet worden, nadat ze er even een kruis op hebben gekalkt.

Ik denk niet dat de soldaten worden ingezet. Met het winnende team meespelen zal goed zijn voor hun moraal maar verder zijn ze Russisch getraind (of geen training) en zouden dus heel moeilijk in een UA unit passen.

Deze gaan rechtstreeks het POW kamp in om later te ruilen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

downtime schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:47:
[...]

Precies. Als je dit soort mogelijkheden hebt, waarom dan Dugina? En waarom zien we dan niet meer van dit soort dingen?

En hoe zit het dan met het verhaal van de FSB over die vrouw met haar dochtertje? Dat was een overduidelijk fake verhaal, maar als Oekraïne er echt achter zit, dan zal de FSB dit toch ook wel weten en niet zo'n krankzinnig verhaal verzinnen?

Dus nee, ik blijf ook heel sceptisch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

UA heeft weer een heerlijk propagandafilmpje gemaakt. Met zinnen als "our sunflowers don't fertilize themselves".

https://nitter.it/Defence...wKb0pmTZuvIJmWUVSDkQ&s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:13

_Eend_

🌻🇺🇦

Anoniem: 421923 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:32:
[...]

dan maar hopen dat ze die drone snel wipen, anders verraadt ie nog de posities van UA.
Je ziet de man die de drone uit de lucht grijpt ook snel de drone uit zetten of de accu los trekken.. Ik ben niet zo bekend met de DJI Mavic serie, maar de accu zit aan de bovenkant van de Mavic, dus waarschijnlijk heeft hij de accu los getrokken :)

[ Voor 12% gewijzigd door _Eend_ op 05-10-2022 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Maestro schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:20:
[...]

Propagandamateriaal de-evolueert :P ook mooi mee met het militaire materiaal
Wel weer een puntje voor Oryx, zonder de lijsten en monnikenwerk van Oryx was dit iets moeilijker te ontkrachten.

Ik heb maar gelijk deze addon voor Firefox geinstalleerd: https://addons.mozilla.or...eye-reverse-image-search/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:22

Fiber

Beaches are for storming.

_Eend_ schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:27:
'We' hebben de 61.000 bereikt.

[Afbeelding]

Wel 1 special equipment erbij. Zou dat die BTM-3 al zijn? :P
Vier helikopters op één dag zien we ook niet vaak... _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

YakuzA schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:12:
[...]

Mijn eerste idee was: Das helemaal geen tank, das een BMP :P
Een BMP-1 denk ik.

Het stukje "the use of the FAB-500 has been recorded" viel me ook op.

Ok? Gefeliciteerd, jullie hebben een 500 kg vliegtuigbom gebruikt om een stel BMP's op te blazen? :? Waren de Vikhrs op? :P

[ Voor 11% gewijzigd door _Eend_ op 05-10-2022 20:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:41:

[...]

Ik vraag me vooral af waarom betreffend inlichtingenbureau het nodig acht dit te lekken naar de pers..

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-07 22:19
RoD schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:18:
Bijzondere beelden. Russen die aan komen rijden en zich overgeven aan het Oekraïense leger.

[Twitter]
Vraag me toch wel een beetje af of dit niet staged is. Vind het wel heel opvallend dat er een tank zo helemaal in zijn eentje op pad is met witte vlaggen, met de militairen verscholen in een greppel, terwijl de cameraman mooi boven het maaiveld klaar staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

GENETX schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:38:
[...]

Vraag me toch wel een beetje af of dit niet staged is. Vind het wel heel opvallend dat er een tank zo helemaal in zijn eentje op pad is met witte vlaggen, met de militairen verscholen in een greppel, terwijl de cameraman mooi van bove het maaiveld klaar staat...
Het is ongetwijfeld afgesproken, waarschijnlijk op initiatief van de russen. Maar ik verwacht niet dat Oekraïne dit in scene zet, al is het ook niet uitgesloten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 14:27

Maestro

Kritik an Roten ist verboten!

RoD schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:58:
[Embed] UA heeft weer een heerlijk propagandafilmpje gemaakt. Met zinnen als "our sunflowers don't fertilize themselves".

https://nitter.it/Defence...wKb0pmTZuvIJmWUVSDkQ&s=19
Damn, dat filmpje ronkt harder dan een opgevoerde Harley. :+
_Eend_ schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:06:
[...]

Wel weer een puntje voor Oryx, zonder de lijsten en monnikenwerk van Oryx was dit iets moeilijker te ontkrachten.

Ik heb maar gelijk deze addon voor Firefox geinstalleerd: https://addons.mozilla.or...eye-reverse-image-search/ :)
Jazeker, ze hebben een paar puntjes verdiend. Maar heb net alles voor vandaag weggegeven aan dat DefenceU filmpje van hierboven :P

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

RoD schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:40:
[...]

Het is ongetwijfeld afgesproken, waarschijnlijk op initiatief van de russen. Maar ik verwacht niet dat Oekraïne dit in scene zet, al is het ook niet uitgesloten.
ik moet van heel ver komen inmiddels, maar ik weet nog wel dat ik destijds mbt MH17 woest was op Oekraine.
MH17 was neergestort, en er verschenen twee foto's, gepubliceerd door de SBU.
Deze foto's toonden dat de DNR-rebellen met een ring in de vingers stonden, blijkbaar van lijken afgehaald en die verzamelden.
De andere foto toonde een separatist die een speelgoedpop omhoog hield.
Still-frames.
Later zag ik daar filmpjes van: de separatisten verzamelden de bezittingen van de overleden passagiers om die vervolgens af te staan aan NL.
Ook raapte een separatist die knuffel op en sloeg een kruisje, waarna de pop weer werd neergelegd.
Ik vond de SBU toen een valse manipulerende inlichtingendienst die de waarheid/werkelijkheid verdraaide.

Dus nee, als ik heel hard m'n best doe en loskom van de Oekraiense propaganda-bubble waar ik in zit sinds 24 februari, dan zal het me echt niets verbazen als Oekraine ook smerige acties kan uitvoeren als ze denken dat ze daarmee een voor hun gewenst doel kunnen bereiken in deze oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:38:
[...]

Vraag me toch wel een beetje af of dit niet staged is. Vind het wel heel opvallend dat er een tank zo helemaal in zijn eentje op pad is met witte vlaggen, met de militairen verscholen in een greppel, terwijl de cameraman mooi boven het maaiveld klaar staat...
de eerste Russische militair van de recente mobilisatie heeft zich al overgegeven.
Terwijl ie nog op Russisch grondgebied had heeft ie al ge-apped met Oekraieners om zich over te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Maestro schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:42:
[...]

Damn, dat filmpje ronkt harder dan een opgevoerde Harley. :+

[...]

Jazeker, ze hebben een paar puntjes verdiend. Maar heb net alles voor vandaag weggegeven aan dat DefenceU filmpje van hierboven :P
Begrijpelijk.

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-07 22:19
Anoniem: 421923 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:45:
[...]

de eerste Russische militair van de recente mobilisatie heeft zich al overgegeven.
Terwijl ie nog op Russisch grondgebied had heeft ie al ge-apped met Oekraieners om zich over te geven.
Ik trek overgaves in het algemeen ook niet in twijfel. Maar zou kunnen dat deze ook al contact had inderdaad, goed punt. Dan nog heeft de cameraman wat mij betreft de grootste ballen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:50:
[...]

Ik trek overgaves in het algemeen ook niet in twijfel. Maar zou kunnen dat deze ook al contact had inderdaad, goed punt. Dan nog heeft de cameraman wat mij betreft de grootste ballen :+
in dat geval was het een Oekraiense vrouw als onderdeel van de TDF <3

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Goed nieuws, soort van. Dat tanden uittrekken lijkt niet gebeurd te zijn.
Het slechte nieuws is dat de russen wel op alle andere mogelijke manieren Oekraïeners martelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:25:
[...]

Gisteravond nog gezocht naar beelden over de actuele situatie en nog nooit zoveel gedode Russen gezien en nu staat de teller op 200. Ik weet dat het schattingen zijn, maar op basis van die beelden kun je ook niets concluderen.

Ja dat Russen hun doden laten liggen en ze in een opmars van Ukraine zichtbaar worden. Was in het oosten even geleden ook zo. Ze zijn namelijk ook niet allemaal vers/recent.
Ook het drama bij Lyman zie je ook nog niet terug in deze cijfers... Als je daar de verhalen van hoort moeten daar ook heel veel lichamen liggen. Geen idee hoelang dat duurt voordat dat verwerkt kan worden (en neem aan dat de lijken ook nog niet allemaal weg zijn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 07-07 15:03
Als je je afvraagt waarom die opmars van de Oekraieners zo snel gaat... Omdat ze met Humvee's gewoon door het Russisch artillerie vuur heen rijden :X

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

IJsbeer schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:00:
[...]

Ook het drama bij Lyman zie je ook nog niet terug in deze cijfers... Als je daar de verhalen van hoort moeten daar ook heel veel lichamen liggen. Geen idee hoelang dat duurt voordat dat verwerkt kan worden (en neem aan dat de lijken ook nog niet allemaal weg zijn)
Als je evacuatie er zo uit ziet verwacht ik idd niet veel goeds:

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

GENETX schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:50:
[...]

Ik begin nu toch te twijfelen. Dit vind ik wel goede argumenten.
En daarnaast is zo'n filmpje natuurlijk een erg mooi propaganda voorbeeld voor russen die wellicht het voorbeeld willen volgen.

Maar, omdat alles ter glorie van Oekraïne ondersteunt moet worden, zeg ik: het is gewoon waar, niet over twijfelen, gewoon voor waarheid aannemen :+

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 05-10-2022 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 14:24

Qwerty-273

Meukposter

Morgen, de 6de, rond 11 uur ‘s ochtends is er een persconferentie met het Azov regiment.

https://t.me/polkazov/4532
The commanders of the AZOV regiment will hold an online press conference on October 6 at 12:00 p.m.

The event will be attended by the acting commander of the regiment, Major Mykyta Nadtochii and the recently released Chief of Staff, Major Bohdan Krotevych; deputy commander for rear support, captain Ivan Ignatiev; acting deputy commander of the regiment for work with personnel, junior lieutenant Ilya Samoilenko.

The press conference will be devoted to the current situation regarding the return of the captured defenders of "Azovstal" and the rehabilitation of released Azov residents.

The broadcast can be viewed on the NV.ua website, on the publication's Facebook page or on YouTube.

AZOV regiment
Te zien via:
https://NV.ua
https://www.facebook.com/media.NV
https://www.youtube.com/c/NvUa1

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RoD schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:08:
[...]

[Embed] [Embed] En daarnaast is zo'n filmpje natuurlijk een erg mooi propaganda voorbeeld voor russen die wellicht het voorbeeld willen volgen.

Maar, omdat alles ter glorie van Oekraïne ondersteunt moet worden, zeg ik: het is gewoon waar, niet over twijfelen, gewoon voor waarheid aannemen :+
Ik denk dat het inderdaad fake kan zijn. Als overgave afgesproken is, dan wil je toch ook dat ze hun voertuig laten staan en de laatste (paar) honderd meter lopen, om het risico te verminderen. Dat lege voertuig haal je dan later wel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
[...]

[Embed] [Embed]
Ik vind deze heel moeilijk.
  • lack of tape FFID on amy of the soldiers
  • => Special Forces lijken niet altijd tape te dragen
  • everyone has clean uniforms
  • => Dit is een geplande actie, wie weet was het filmen ook gepland en is het geen zuivere propaganda maar wel propaganda als bijproduct
  • the driver is wearing a recce uniform
  • => Rijden die nooit met BMP's? Wie weet zijn de inzittenden uit verschillende eenheden maar kenden ze elkaar al en hebben dit samen bekokstooft. Of wie weet zijn de juiste uniformen niet op voorraad. Alles kan met de Russen
  • everyone had thier faces covered
  • => Kan op advies van Oekraïne zijn (gezien het een geregelde rendez-vous was). Je wil als Rus toch niet dat ze je herkennen voor eventuele consequenties op het thuisfront
  • the camera man is just standing up in an open field
  • => hier heb ik geen antwoord op. Misschien hetzelfde als puntje 2: de militairen zijn gaan liggen voor de show, maar de actie op zich kan nog steeds echt zijn.
Mijn grootste twijfel: ze staan allemaal wel erg dicht op elkaar. 1 152mm zou genoeg zijn om dit feestje bruusk te stoppen. Ik mis ook een Javelin of ATGM, maar die kunnen even goed uit het zicht staan om tactische redenen.
Idem, ik ga niet te veel twijfel zaaien, het is echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vnze schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:34:
[...]

Ik vind deze heel moeilijk.
  • lack of tape FFID on amy of the soldiers
  • => Special Forces lijken niet altijd tape te dragen
  • everyone has clean uniforms
  • => Dit is een geplande actie, wie weet was het filmen ook gepland en is het geen zuivere propaganda maar wel propaganda als bijproduct
  • the driver is wearing a recce uniform
  • => Rijden die nooit met BMP's? Wie weet zijn de inzittenden uit verschillende eenheden maar kenden ze elkaar al en hebben dit samen bekokstooft. Of wie weet zijn de juiste uniformen niet op voorraad. Alles kan met de Russen
  • everyone had thier faces covered
  • => Kan op advies van Oekraïne zijn (gezien het een geregelde rendez-vous was). Je wil als Rus toch niet dat ze je herkennen voor eventuele consequenties op het thuisfront
  • the camera man is just standing up in an open field
  • => hier heb ik geen antwoord op. Misschien hetzelfde als puntje 2: de militairen zijn gaan liggen voor de show, maar de actie op zich kan nog steeds echt zijn.
Mijn grootste twijfel: ze staan allemaal wel erg dicht op elkaar. 1 152mm zou genoeg zijn om dit feestje bruusk te stoppen. Ik mis ook een Javelin of ATGM, maar die kunnen even goed uit het zicht staan om tactische redenen.

[...]

Idem, ik ga niet te veel twijfel zaaien, het is echt ;)
ook als het echt zou zijn, dan nog steeds goede waarnemingsskills voor kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[Embed] [Embed] En daarnaast is zo'n filmpje natuurlijk een erg mooi propaganda voorbeeld voor russen die wellicht het voorbeeld willen volgen.

het kan ook een nieuwe unit zijn die speciaal hiervoor is gestuurd naar een area waar deze figuren zouden opduiken.

Mensen met smerige uniformen zijn vaker langer op missie en zijn derhalve vuil.
Voor deze missie kan je prima nieuwe uniformen hebben, 1e assignment en niet in combat. Dus schoon uniform kan echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IJsbeer schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:00:
[...]

is de reguliere +200 of +400 niet genoeg voor je? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:51
beany schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:05:
Als je je afvraagt waarom die opmars van de Oekraieners zo snel gaat... Omdat ze met Humvee's gewoon door het Russisch artillerie vuur heen rijden :X

[Twitter]
Met hoe nauwkeurig Russische artillerie is, is dat mogelijk wel veiliger dan een voorzichtige benadering, natuurlijk, hoe korter de blootstelling, hoe kleiner de kans dat ze per ongeluk raak schieten :+

Al ga je je wel afvragen hoe dat nou zit en loopt, met ballen van maatje bowlingbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
Qwerty-273 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:26:
Morgen, de 6de, rond 11 uur ‘s ochtends is er een persconferentie met het Azov regiment.

https://t.me/polkazov/4532

[...]

Te zien via:
https://NV.ua
https://www.facebook.com/media.NV
https://www.youtube.com/c/NvUa1
*troll*

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 06-10-2022 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Anoniem: 421923 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:42:
[...]

Nee, dat blijf ik enge aantallen vinden! Zeker niet, maar de weken ervoor zat het dagelijks rond de 500, en dan na zo'n bloedbad zie je de cijfers dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IJsbeer schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:46:
[...]

Nee, dat blijf ik enge aantallen vinden! Zeker niet, maar de weken ervoor zat het dagelijks rond de 500, en dan na zo'n bloedbad zie je de cijfers dalen.
ja, ze zijn druk bezig met +800 te tellen ofzo.

Ik denk dat het probleem is dat ze niet bezig zijn met tellen.
In andere berichten komt naar voren dat UA mogelijk die aantallen haalt uit berichtgeving binnen het Russische ministerie van Defensie. KIA-aantallen etc. in rapportages.
Dus dan zouden de berichten qua aantallen gewoon overgenomen worden van interne Russische militaire berichtgeving.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 05-10-2022 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]

Meer is in dit geval altijd beter. Daarom kijk ik ook elke dag even op https://minusrus.com/en Die telt de gewonden ook mee... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Fiber schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:50:
[...]

Meer is in dit geval altijd beter. Daarom kijk ik ook elke dag even op https://minusrus.com/en Die telt de gewonden ook mee... O-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:08

-tom-562

Oliesjeik

Geven de Russen een persco dan?

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 07-10-2022 09:34 . Reden: Quote aangepast ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:10
Zij worden alleen nog nazi's genoemd door degenen die zich zelf als nazi's gedragen.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 07-10-2022 09:34 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
-tom-562 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:06:
[...]

Geven de Russen een persco dan?
*knip*
Verdiep je eerst eens, voor je de bal terug gaat spelen.

[ Voor 46% gewijzigd door tweakduke op 06-10-2022 11:47 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik zou zeggen zoek het een keer op zonder de Russische frame er over heen.

Wikipedia: Azov Regiment

[ Voor 33% gewijzigd door tweakduke op 07-10-2022 09:35 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 57411

asing schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:12:
Ik snap het hele idee van een referendum niet op dit moment. Dat is een beetje de huid verkopen voor de beer geschoten is (pun intended). De grenzen en de autonomie zijn vastgesteld in 1994, na een eerder referendum.

...
Wees heel eerlijk: hoe velen onder ons dachten begin dit jaar, vóór dat Poetin de boel escaleerde, nog dat Oekraïne realistisch gezien kon fluiten naar de Krim? En nog eerlijker: indien er een wapenstilstand kwam, hoe velen onder ons zouden dan over 5-10 jaar hetzelfde denken van de extra bezette gebieden?

Hoezeer ze ook een stukje theater zijn, bij vaak en hard genoeg herhalen van de "resultaten" zouden ze, net als toen in de Krim, een extra tandwieltje worden in de propagandamachine die dan zou helpen bij het legitimeren van het landjepik.

Vandaar dat enige vorm van "wapenstilstand" zonder volledige Russische terugtrekking in Oekraïne terecht gezien wordt als onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
YakuzA schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:12:
[...]

Ik zou zeggen zoek het een keer op zonder de Russische frame er over heen.
*knip*
Bewijslast niet omdraaien aub.

[ Voor 31% gewijzigd door tweakduke op 06-10-2022 11:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:09
Er zijn zeker berichten dat iig. Azov deels voortkomt uit schimmige groepjes. Of die kloppen of niet, weet ik niet.
Wel lijkt mij duidelijk dat het daarna is geïntegreerd in de Oekraïnse strijdkrachten, met bijbehorende scholing van officieren, stevig is gegroeid(=verdunning van de originele groep) en er binnen dat bataljon helaas nogal flinke personele doorloop is geweest.

De laatste tijd zie ik dit soort neo-nazi vergelijkingen eigenlijk alleen maar of in een historische context, of als onderdeel van Russische propaganda.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 07-10-2022 09:35 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 07:37

bloody

0.000 KB!!

Ik voel 3 pagina's discussie aankomen, simpelweg omdat jij dusdanig oude koeien uit de sloot haalt dat je genoeg terecht tegengas gaat krijgen }:O

[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 07-10-2022 09:35 . Reden: Quote aangepast ]

nope

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Recovery van een T-72B3 tank, de Oekraïense soldaat springt wel heel vrolijk in de tank. Soort van "hold my beer" :p

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
bloody schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:16:
[...]

Ik voel 3 pagina's discussie aankomen, simpelweg omdat jij dusdanig oude koeien uit de sloot haalt dat je genoeg terecht tegengas gaat krijgen }:O
*knip*
Dit heeft hier niets te zoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 06-10-2022 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik zou zeggen zoek maar eens binnen dit forum.
Beetje jammer dat je er een rtfm in probeert te frotten ;)

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 07-10-2022 09:36 . Reden: Quote aangepast ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Russische problemen met mobilisatie, aflevering 68375643. Beschamende vertoning.

In de tweet zit een filmpje van mobiks in belgorod oblast, die geen flauw benul hebben wat ze moeten doen.

https://nitter.it/JulianR...u9zwdbw2qyhemGuq1QVg&s=19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Er zijn in meerdere landen, zo ook bijvoorbeeld Duitsland en Polen, neo-nazi groeperingen of mensen die dit gedachtegoed aanhangen.
Nu is het echt er niet zo dat dit gewapende milities zijn of groepen die aanslagen plegen of genocide uitvoeren.

Voor Rusland is het heel belangrijk om tegen haar achterban een narrative te hebben, een reden, om Oekraine binnen te vallen, "want er zijn nazi's die genocide plegen".
Zeker de oudere generatie is hier heilig van overtuigd en vind daardoor ook de inval geoorloofd, en steunen de oorlog om deze reden.

Wellicht is er een harde kern die neo-nazi gedachtegoed aanhangt. de keuze voor bepaalde logo's (black sun) zijn ook niet handig, maar dan alsnog heb ik persoonlijk nooit berichten gezien van geweld of genocide in Oekraine, zeker niet voor de inval van 2014.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 07-10-2022 09:38 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

gise schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:24:
[...]
Er zijn in meerdere landen, zo ook bijvoorbeeld Duitsland en Polen, neo-nazi groeperingen of mensen die dit gedachtegoed aanhangen.
Nu is het echt er niet zo dat dit gewapende milities zijn of groepen die aanslagen plegen of genocide uitvoeren.

Voor Rusland is het heel belangrijk om tegen haar achterban een narrative te hebben, een reden, om Oekraine binnen te vallen, "want er zijn nazi's die genocide plegen".
Zeker de oudere generatie is hier heilig van overtuigd en vind daardoor ook de inval geoorloofd, en steunen de oorlog om deze reden.

Wellicht is er een harde kern die neo-nazi gedachtegoed aanhangt. de keuze voor bepaalde logo's (black sun) zijn ook niet handig, maar dan alsnog heb ik persoonlijk nooit berichten gezien van geweld of genocide in Oekraine, zeker niet voor de inval van 2014.
In het beginjaar 2014 zijn er wel wat incidenten geweest bij Azov. Maar later niet meer voor zover bekend.

Een gemiddelde Russische BTG heeft tegenwoordig meer nazi’s in de groep dan Azov.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Inderdaad, doe dat maar eens...

[ Voor 31% gewijzigd door tweakduke op 07-10-2022 09:38 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:23:
[Embed] Russische problemen met mobilisatie, aflevering 68375643. Beschamende vertoning.

In de tweet zit een filmpje van mobiks in belgorod oblast, die geen flauw benul hebben wat ze moeten doen.

https://nitter.it/JulianR...u9zwdbw2qyhemGuq1QVg&s=19
Ze kunnen alvast de wegwijzers volgen:

"Oekraïense artillerie => 40 km"

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:24
YakuzA schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:28:
[...]

In het beginjaar 2014 zijn er wel wat incidenten geweest bij Azov. Maar later niet meer voor zover bekend.

Een gemiddelde Russische BTG heeft tegenwoordig meer nazi’s in de groep dan Azov.
Ach ja, door dezen en genen wordt dat GS debacle van rondom het referendum ook nog steeds op repeat geplaatst. Dat zelf je onderzoek doen is nog steeds weinig meer dan in je TG of FB bubble je recycle onzin halen.

Overigens las ik vanmiddag en nu even niet paraat artikel waarin dat fenomeen: groepen die niet eens meer een ander geluid dan de desinfo hondenfluitjes accepteren en vele duizenden lezers hebben. Dat is dan je enige ‘bron’.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26
Had inmiddels wel op 1000+ gehoopt inderdaad.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

ergens ooit in het begin van 2014 ofzo zat er een harde kern binnen Azov (misschien hooguit 20% hooligans van Shaktar Charkiv ofzo) van neo-nazi's.
Inmiddels is dat er wel uitgebonjoured (of gesneuveld). en is het meer een Special Forces Territorial Defense Forces Unit geworden waarvan het 'batallion' inmiddels is uitgegroeidn tot een heus regiment. Overigens dienen er ook joden in het bataljon/regiment. Toch raar voor een neo-nazi force waar joden in dienen.
Verder nog vragen in september 2022 die in mei 2022 al beantwoord zijn?
Ga overigens onderstaande link eens doorlezen. Dit is nog steeds actueel:
Wikipedia: Russian Imperial Movement
dat dus.

[ Voor 47% gewijzigd door tweakduke op 07-10-2022 09:38 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoevenpe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:38:
[...]

Had inmiddels wel op 1000+ gehoopt inderdaad.
1000+ POW's bedoel je ipv KIA.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:56

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:Nog even terugkomen op mijn toezegging van gisteren. Inmiddels is er een topic opgezet specifiek over het Oekraïense verzet: Oekraïens verzet - Kansen en risico's

De reacties uit Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 die terugsloegen op dit onderwerp zijn naar Oekraïens verzet - Kansen en risico's verplaatst.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Nee KIA

Ze mogen zich overgeven, maar voor ons als NAVO is het beste dat Rusland demografisch totaal gesloopt wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Weer een 'snelle actie' video, gepantserde voertuigen brengen soldaten naar de frontlinie. Snel uitstappen en direct het vuur openen:

[ Voor 11% gewijzigd door XWB op 05-10-2022 22:58 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

teacup schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:55:
[Modbreak]Nog even terugkomen op mijn toezegging van gisteren. Inmiddels is er een topic opgezet specifiek over het Oekraïense verzet: Oekraïens verzet - Kansen en risico's

De reacties uit Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 die terugsloegen op dit onderwerp zijn naar Oekraïens verzet - Kansen en risico's verplaatst.[/]
dank teacup! En nu slapen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoevenpe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:57:
[...]

Nee KIA

Ze mogen zich overgeven, maar voor ons als NAVO is het beste dat Rusland demografisch totaal gesloopt wordt.
ik ben benieuwd waar je dat streven in de statuten van NATO terug ziet komen.
Het is juist uitermate triest dat o.a. dat inderdaad voor Rusland alleen maar slechter gaat. Misschien voor de generieke mobilisatiecijfers maar dat is weer een ander punt. Het is gewoon om van te janken.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 05-10-2022 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 14:24

Qwerty-273

Meukposter

XWB schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:57:
Weer een 'snelle actie' video, gepantserde voertuigen brengen soldaten naar de frontlinie. Snel uitstappen en direct het vuur openen:
[Twitter]
De reacties zijn soms toch ook zo pakkend:

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:57:
[...]

Nee KIA

Is dat zo? Op lange termijn heb ik liever geen buurland naast de EU met een bevolking die wij als ‘kansloos’ zouden bestempelen. Dat zorgt voor instabiliteit, criminaliteit en ellende intern en over de grens.
Nee, liever heb ik een buur met een bloeiende samenleving en economie, met kansen voor iedereen en mensen met hoop. Dan hoeven ze niet te vluchten en zijn ze hopelijk zelf gelukkig genoeg dat de populisten niet meer aan de macht komen.
Als de Russische staat wordt ‘afgebroken’, hoop ik dus niet dat ze in een kansloze positie achterblijven.
Wel de Nukes inleveren overigens…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Anoniem: 421923 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:59:
ik ben benieuwd waar je dat streven in de statuten van NATO terug ziet komen.
Ze geven Oekraïne net genoeg wapens opdat het Russische leger de komende maanden doodbloed op de Oekraïnse graanvelden. Niet meer en niet minder.

Rusland zou zich de komende decennia met oliedollars kunnen herbewapen, een generatie omgekomen jonge mannen is onmogelijk te vervangen. Vanuit geopolitiek machtsevenwicht is Rusland hierna uitgespeeld, zeker als Oekraïne bij de NAVO en EU komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Qwerty-273 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:02:
[...]

De reacties zijn soms toch ook zo pakkend:
[Twitter]
Deze erboven met een Humvee die door een loopgraaf stuitert is ook wel bijzonder:

Zonder IED’s zijn die dingen echt nog steeds erg goed. Ze doen geen hit and runs met die MRAP’s - alleen Humvee’s en die YPR’s.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:57:

[Twitter]
Zag vanmiddag deze met de uitleg over de tactiek/strategie:

PSN

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Misschien lichtelijk off-topic voor de oorlog, maar mag ik even mijn waardering uitspreken voor alle posters hier? Ik lees en lurk nu al een paar maanden mee, heb bijna alles gelezen, en ik ben blij met de analyses en discussies. Ik ben op geen van deze gebieden een expert, dus ik neem niet zelf actief deel aan de discussie, maar het is fijn om hier een mooie samenvatting van al het nieuws te kunnen lezen. Vaak aangevuld met interessantere beschouwingen dan die ik in de reguliere media zie.

Dus ook al kan ik niet iedereen een duimpje geven: Keep up the good work!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kurkentrekker schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:03:
[...]

Is dat zo? Op lange termijn heb ik liever geen buurland naast de EU met een bevolking die wij als ‘kansloos’ zouden bestempelen. Dat zorgt voor instabiliteit, criminaliteit en ellende intern en over de grens.
Nee, liever heb ik een buur met een bloeiende samenleving en economie, met kansen voor iedereen en mensen met hoop. Dan hoeven ze niet te vluchten en zijn ze hopelijk zelf gelukkig genoeg dat de populisten niet meer aan de macht komen.
Als de Russische staat wordt ‘afgebroken’, hoop ik dus niet dat ze in een kansloze positie achterblijven.
Wel de Nukes inleveren overigens…
Op zich mee eens, maar zonder grondige hervormingen in het Kremlin wordt het nooit wat daar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Kurkentrekker wat niet helpt is dat Rusland al een wegzinkend land was voor ze dit gingen doen. Of: ze doen dit omdat het schip zinkende is.

Redenen die veel genoemd worden:

- welvaart en corruptie zorgt voor klein beetje rijk en veel arm
- bevolkingskrimp
- lage levensverwachting
- vergrijzing
- brain drain
- lage immigratie

Aka de oligarchen zijn klaar: het land is leeggeroofd en andere buurlanden ook. Ukraine stond als volgende op het menu.

Check bijvoorbeeld dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6m0koqgyrDKsx0XzPyiNHkeXb_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNDlpJWuN8HMbWhDJQ4HBxRI.jpg?f=fotoalbum_large

Er zijn maar 5-7 miljoen mannelijke Russen geboren in de 6-7 jaar vanaf hun 18. Als we dan constateren dat er nu 60.000 dood zijn en 3 x zoveel gewoon dan heb je 240k in die leeftijdsgroep die niets meer of beperkt voor het land gaat doen. Dat is in potentie dus al 10% van de gehele leeftijdgroep. Als ze daar na mobilisatie de rest in kieperen dan zijn twintigers straks een schaars goed. (Zal geen Russian bride grapjes maken)

Bierviltje rekenkunde - gaat ff om het idee.

Edit: rekensommetje aangepast, thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:03:
[...]

Ze geven Oekraïne net genoeg wapens opdat het Russische leger de komende maanden doodbloed op de Oekraïnse graanvelden. Niet meer en niet minder.

Rusland zou zich de komende decennia met oliedollars kunnen herbewapen, een generatie omgekomen jonge mannen is onmogelijk te vervangen. Vanuit geopolitiek machtsevenwicht is Rusland hierna uitgespeeld, zeker als Oekraïne bij de NAVO en EU komt.
Zelfs als we dat zouden willen, dat is niet realistisch. Daarvoor kan je nooit ook maar in de buurt komen van met genoeg zekerheid het slagveld te voorspellen. En hoewel dat misschien sommige het liefst hebben dat er veel doden vallen daar (ik zie ze liever als PoW eindigen), is zeker het beter als Oekraïne gewoon wint, dan wanneer Rusland wint. Dus je kan niet het proberen net in evenwicht te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
Er is een nieuwe upload van Chris Cappy (Task and Purpose)

TL;DR : Deze keer gaat het over de dubieuze houding van Turkije. Chris noemt het een wildcard van de NATO. Ja, Erdogan is lastig en vervelend maar hij krijgt ook dingen voor elkaar die niemand lukt én Turkije bezit een uitermate stragische waterweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
NiGeLaToR schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:23:
Als we dan constateren dat er nu 60.000 dood zijn en 3 x zoveel gewoon dan heb je 400k in die leeftijdsgroep die niets meer of beperkt voor het land gaat doen. Dat is in potentie dus al 10% van de gehele leeftijdgroep.
En nog eens 700k gevlucht, dan gaat het al richting de 30%...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:18:
[...]

Op zich mee eens, maar zonder grondige hervormingen in het Kremlin wordt het nooit wat daar.
Klopt, die is ook nodig. Maar het zou bijzonder slecht zijn als men zich nu terugtrekt, en het daarna business as usual is. Dan is Rusland een groot deel van de beroepsbevolking kwijt geraakt, de economie heeft enorme schade opgelopen die echt onvergelijkbaar is met die van ons, en internationaal en op individueel niveau zijn de Russen dan echt de losers van het decennium. Dat betekent een kookpot voor ellende. Verloren generaties. Recept voor onvrede, conflict, en bovenal een aversie tegen de (in hun ogen) schuldige aan deze ellende: het westen. Versailles 2.0 zegmaar.

Hoe loopt dit dan goed af? Geen idee. Maar een volslagen verlies voor het Kremlin, met daarna enorme investeringen vanuit het westen om er iets van te maken en de Russen die nog leven echt een perspectief te bieden, dát is nodig. Want als we dat niet doen, dan voelt het uit wraak gevoelens misschien tijdelijk goed, maar heb je op lange termijn een veel groter probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
hoevenpe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:27:
[...]

En nog eens 700k gevlucht, dan gaat het al richting de 30%...
Goed punt. Er blijven er wel erg weinig over eigenlijk. Wat voor de toekomst van Rusland uiteindelijk triest is. Maar wel lekker veel ruimte.

Edit:

Zijstapje, pak een product geschikt voor in de oorlog op Ali, check de reviews en zie aan de vlaggetjes wie deze dingen koopt. Plate carrier bijv: veel Russen en UA. China doet goede zaken.

[ Voor 27% gewijzigd door NiGeLaToR op 05-10-2022 23:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Nu weten we waarom UA zo succesvol is: ze gebruiken AI :+

Verder nog een verhaal dat UA generaals geen zin hadden in het Charkiv offensief, maar de US dat plan toch door hun strot geduwd heeft :?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeVcjJ2XoAUeMy2?format=png&name=small
https://twitter.com/wartranslated/status/1577769972515934208

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 05-10-2022 23:34 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:21
NiGeLaToR schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:30:
Goed punt. Er blijven er wel erg weinig over eigenlijk. Wat voor de toekomst van Rusland uiteindelijk triest is. Maar wel lekker veel ruimte.
En meer russianmailorderbrides.com aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

NiGeLaToR schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:23:
@Kurkentrekker wat niet helpt is dat Rusland al een wegzinkend land was voor ze dit gingen doen. Of: ze doen dit omdat het schip zinkende is.

Redenen die veel genoemd worden:

- welvaart en corruptie zorgt voor klein beetje rijk en veel arm
- bevolkingskrimp
- lage levensverwachting
- vergrijzing
- brain drain
- lage immigratie

Aka de oligarchen zijn klaar: het land is leeggeroofd en andere buurlanden ook. Ukraine stond als volgende op het menu.

Check bijvoorbeeld dit:

[Afbeelding]

Er zijn maar 5-7 miljoen mannelijke Russen geboren in de 6-7 jaar vanaf hun 18. Als we dan constateren dat er nu 60.000 dood zijn en 3 x zoveel gewoon dan heb je 400k in die leeftijdsgroep die niets meer of beperkt voor het land gaat doen. Dat is in potentie dus al 10% van de gehele leeftijdgroep. Als ze daar na mobilisatie de rest in kieperen dan zijn twintigers straks een schaars goed. (Zal geen Russian bride grapjes maken)

Bierviltje rekenkunde - gaat ff om het idee.
3x6=18, geen 34... Dus je 400k moet 240k worden. Nog steeds aardig wat, maar toch minder... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:35:
[...]

3x6=18, geen 32... Dus je 400k moet 240k worden. Nog steeds aardig wat, maar toch minder... :)
Effectief is daarmee het originele invasieleger op inactief komen te staan, want dat waren maar "180.000" troepen ofzo.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:34:
Nu weten we waarom UA zo succesvol is: ze gebruiken AI :+

Verder nog een verhaal dat UA generaals geen zin hadden in het Charkiv offensief, maar de US dat plan toch door hun strot geduwd heeft :?

[Afbeelding]
https://twitter.com/wartranslated/status/1577769972515934208
Eerst was het verhaal andersom UA wilde meer maar mocht niet van VS, maar blijkbaar past dat niet in de Russische narrative dat ze tegen de Navo vechten.

Maar als ze ‘interactieve maps’ al een ding vinden is wel tekenend. (Met een Marvel Avengers potlood ✏️ :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 05-10-2022 23:39 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

https://nitter.it/ManuscriptsDB/status/1577640814402048002

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Kurkentrekker schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:29:
Geen idee. Maar een volslagen verlies voor het Kremlin, met daarna enorme investeringen vanuit het westen om er iets van te maken en de Russen die nog leven echt een perspectief te bieden, dát is nodig.
Dat gaat niet gebeuren, we zullen Rusland nooit kunnen/willen bezetten en zuiveren als met Japan en Duitsland is gedaan.

Besef dat veel Russen passief zijn en/of achter de oorlog staan, men niet demonstreert en een deel pas vlucht als ze zelf naar het front moeten. Ik heb die bevolking al een tijd opgegeven: verandering zal uit die samenleving zelf moeten komen, pas dan heeft westerse steun kans van slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
YakuzA schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:37:
[...]

Eerst was het verhaal andersom UA wilde meer maar mocht niet van VS, maar blijkbaar past dat niet in de Russische narrative dat ze tegen de Navo vechten.

Maar als ze ‘interactieve maps’ al een ding vinden is wel tekenend. (Met een Marvel Avengers potlood ✏️ :+ )
Ergens daar in de Amerikaanse legertop zitten er vast een paar te balen dat ze niet mee mogen spelen. Decennia lang wordt je getraind om één vijand te verslaan. De Russen >:) . Wapens worden ontwikkeld om Russische wapens te vernietigen, zoiets als die electronische oorlogsvoering container die UA vond is een goudmijn voor de Amerikanen.

En dan... dan wordt het een proxy oorlog en mag je niks. Zo flauw :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:42:
[...]

Dat gaat niet gebeuren, we zullen Rusland nooit kunnen/willen bezetten en zuiveren als met Japan en Duitsland is gedaan.

Besef dat veel Russen passief zijn en/of achter de oorlog staan, men niet demonstreert en een deel pas vlucht als ze zelf naar het front moeten. Ik heb die bevolking al een tijd opgegeven: verandering zal uit die samenleving zelf moeten komen, pas dan heeft westerse steun kans van slagen.
Okay, maar wat dán? Want verslaan, terugduwen over de grens, en dan hopen op een wonder, dat gaat niet tot het gewenste resultaat leiden. Ik zou ook graag willen dat de bevolking intern besluit om het regime omver te werpen en dat alles goed komt, maar je hebt gelijk: dat gaat niet gebeuren.

Dus beter investeren we in dat land, zorgen we dat we dat men wat sympathieker tegen ons aan gaat kijken, en kunnen we wellicht zorgen dat binnen één generatie of twee de ergste ellende voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 21:08
klaw schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:28:
[...]

Zit op het werk, kan niet te lang op in gaan maar...
Dit artikel heeft het veel te veel over taal; Of mensen Russisch spreken of niet maakt hun nog niet Russisch gezind.
Het valt ermee in het Russische narratief van
Het heeft over ethno nationalisme uit het westenvan Oekraïne...
Het neemt quotes van Putin iets te gretig over...

Er zit behoorlijk wat propaganda van Rusland (bedoeld of onbedoeld) in.

Oekraïne is een weinig bestudeerd gebied en heel veel mensen vallen in de valkuil Oekraïne is soort van Rusland, ik ken Rusland in ken Oekraïne...
Daar komt de verwachting Oekraïne houd het maar 3 dagen uit vandaan en daarom slaan figuren als Maersheimer en Rob de Wijk consequent de plank volledig mis...

Als je iets wil leren over Oekraïne kan ik je de colleges van Timothy Snyder op yalecourses aanbevelen;
https://www.youtube.com/user/YaleCourses
Ze duren 50 minuten de 9de is zojuist uitgekomen.
Mogelijk heb je gelijk. Het is afkomstig van een onafhankelijke Engelse club, schrijvers zijn Engelsen van (ik geloof) academische achtergrond. Ik heb het alleen maar gebruikt om een visie te lezen mbt de verwevenheid van UA en de RF.

Het is heden ten dage moeilijk om unbiased info te verkrijgen. Ik vergelijk het maar met een deur. We kijken naar dezelfde deur, alleen die van mij gaat naar binnen open, en jij aan de andere kant ziet een deur die naar buiten open gaat. Toch is het dezelfde deur. Ik heb daar best moeite mee, en merk dat ik me graag in het grijze gebied houd. Niet vwb de barbaarse daden die daar nu door de RF worden gepleegd. Oorlog is om te kotsen!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-07 22:33

Indoubt

Always be indoubt until sure

Kurkentrekker schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:49:
[...]

Okay, maar wat dán? Want verslaan, terugduwen over de grens, en dan hopen op een wonder, dat gaat niet tot het gewenste resultaat leiden. Ik zou ook graag willen dat de bevolking intern besluit om het regime omver te werpen en dat alles goed komt, maar je hebt gelijk: dat gaat niet gebeuren.

Dus beter investeren we in dat land, zorgen we dat we dat men wat sympathieker tegen ons aan gaat kijken, en kunnen we wellicht zorgen dat binnen één generatie of twee de ergste ellende voorbij is.
Ik denk dat dat nog ver weg is. Zolang de macht van de oligarchie niet wordt gebroken helpt het geen ene sikkepit om te investeren in dat land. De omschakeling zal van onderaf moeten komen en zolang dat niet gebeurt verander je helemaal niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Indoubt schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:51:
[...]

Ik denk dat dat nog ver weg is. Zolang de macht van de oligarchie niet wordt gebroken helpt het geen ene sikkepit om te investeren in dat land. De omschakeling zal van onderaf moeten komen en zolang dat niet gebeurt verander je helemaal niets
Dat klopt hoor. Maar daar moeten we wel naar kijken. Als de oorlog morgen voorbij is, moeten we ook al een plan voor overmorgen hebben. In dit geval dus iets voor de lange termijn, want over 5 jaar bestaat dat land ook nog (in welke vorm kan ik niet voorspellen), en daar moeten we dus iets mee. En de geschiedenis leert ons dat isoleren niet helpt. Handreiken dus, hoe vreemd en wrang dat ook klinkt na alle horrors die we in het nieuws hebben gezien sinds 24 februari.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
We hebben decennia lang honderden miljarden in het land 'geïnvesteerd', ons totaal afhankelijk gemaakt van hun olie en gas. Waar heeft dat ons gebracht, zijn ze daardoor sympathieker gaan denken?

Besef dat het land al honderden jaren zo geregeerd wordt. De tsaren, communisten en nu Poetin het is allemaal nepotisme.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
[...]

Laat ik beginnen met het feit dat we eigenlijk een oorlog hebben, ook al beweert Putin dat het een SMO is. Een oorlog eindig je met een capitulatie. De Duitsers capituleerden, de Jappen capituleerden.... De Koreanen bijvoorbeeld niet, waardoor er tot op heden nog altijd een oorlog is tussen Noord en Zuid Korea.

De Russen hebben straks die keuze, capituleren of het conflict in stand houden. Dat laatste zorgt er weer voor dat UA niet zo makkelijk kan toetreden tot de NATO want vrede is een eis.

Putin gaat zijn verlies nooit toegeven, dus als Putin blijft zitten dan komt er geen capitulatie. Wordt Putin aan de kant geschoven/vermoord, dan is er een grote kans dat Rusland capituleert. Dat heeft dan alles te maken met de sancties en maatregelen. Om het land weer op te bouwen zal dat versoepeld moeten worden.

Blijft Putin zitten, en capituleert hij niet, dan zit het land in de houdgreep van een soort Boa Constrictor. Het wordt een soort Noord Korea, de sancties blijven, er komt geen geld meer binnen, er is geen leger meer, er is een demografische hap uit de bevolking genomen en de economie wordt ontzettend kleinschalig. Er staat dan als het ware een nieuw ijzeren gordijn omheen.

Dan wordt het een soort Noord en Zuid Korea waarbij Rusland ontzettend arm wordt en UA als ze het goed doen rijk en welvarend wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Dat is toch wat we sinds 1991 doen?
Onze gaspegels gaan met pallets daar de kluis in.
En het resultaat na 30 jaar is een lebensraum oorlog door Rusland, waarbij hun denken dat ze Europa bij de ballen hebben door diezelfde gas afhankelijkheid.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
[...]

Navalny heeft wat ideeën:

Alexei Navalny: This is what a post-Putin Russia should look like

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 07:37

bloody

0.000 KB!!

O wow, mooi! Hopelijk wakkert dit het borrelende interne conflict wat aan :)

Interestingly, earlier today in Moscow police detained an employee of Prigozhin's media group Patriot Aleksey Slobodenyuk who runs a network of telegram channels known for attacking Shoigu, Volodin and others. So a hot war among Russia's elite is very much a reality at this point
Volg link voor meer info (bv https://twitter.com/kromark/status/1577753851544977411). Nu te moe, ga slapen, maar er zit een schat aan interessante gegevens in

[ Voor 66% gewijzigd door bloody op 06-10-2022 00:16 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-07 20:26
Er zijn beelden op YouTube geplaatst van de plaats Adviivka in Donets oblast. Adviivka is al maandelang een plaats dat aan de frontlinie ligt en de Russen weten het niet te veroveren. De beelden zijn geen NSFW, het zijn interviews met ouderen die er nog wonen en soldaten. Wel veel vernietigde gebouwen.

Daarnaadt heb ik zojuist Op1 gekeken waarbij Jeroen Pauw aanwezig die 14 dagen door Oekraïne heeft gereisd. Het doel was om aan te tonen wat er met het geld van Giro555 wordt gedaan. Ook is hij in Izyum geweest, vier dagen na de bevrijding. Dit wordt uitgezonden op NPO1 op woensdag 19 oktober om half 10.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Emryte schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 00:07:

Daarnaadt heb ik zojuist Op1 gekeken waarbij Jeroen Pauw aanwezig die 14 dagen door Oekraïne heeft gereisd. Het doel was om aan te tonen wat er met het geld van Giro555 wordt gedaan. Ook is hij in Izyum geweest, vier dagen na de bevrijding. Dit wordt uitgezonden op NPO1 op woensdag 19 oktober om half 10.
Heb inmiddels ook een rondleiding door Izyum gezien van een Belgische en een Britse journalist, zo'n beetje elk gebouw is beschadigd zeg maar. Veel mensen zijn gevlucht, burgers die er nog wonen zijn blij bevrijd te zijn maar maken zich zorgen voor de koude nachten die eraan komen omdat alle infrastructuur vernietigd is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 00:03:
[...]

Dat is toch wat we sinds 1991 doen?
Onze gaspegels gaan met pallets daar de kluis in.
En het resultaat na 30 jaar is een lebensraum oorlog door Rusland, waarbij hun denken dat ze Europa bij de ballen hebben door diezelfde gas afhankelijkheid.
Goed punt. Het is natuurlijk ook niet zo simpel als ‘geld sturen’. Maar wat dan wel? Isoleren van Rusland leidt ook niet tot een beter en veiligere samenleving aan onze kant van de Dnipro.

Los van de uitkomst van deze oorlog, die volgens mij wel vast staat: hoe gaan we over 5-10 jaar zorgen voor een stabiel Europa en een buurland dat niet wéér over 20 jaar in dezelfde ellende vervalt?

Als ik het antwoord had zou ik hier niet posten, maar in Washington of Brussel werken denk ik…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:14

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 421923 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:57:
[...]
is dat weer een whataboutism?

Eerder vandaag ook alweer een verwijziging naar de politionele acties van Nederland in 1949.
En dit is in 1945.
Ja, mensen kunnen gruwelijke dieren zijn maar het gaat hier om het gedrag van de Russen in 2022 in Oekraine.
*knip* Ondanks dat je nog aub in de tekst had verwerkt kan door de toonzetting je post door diegene met wie je discussieert als "op de man" aanvoelen. Je toonzetting is namelijk neerbuigend. Alsof je diegene met wie je in gesprek bent niet voor vol aanziet.

Ik neem aan dat dit niet het signaal is dat je wilt afgeven, want je neemt de moeite om de post te plaatsen. Misschien was het hele verhaal dan de betere optie geweest, omdat dat dan nog een gesprek zou zijn geweest. Alternatief is nog om een topic report aan te maken, en dit verder te laten liggen.

[ Voor 46% gewijzigd door teacup op 07-10-2022 21:09 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

ben er toch benieuwd naar, werkelijk.
Maar toch kan ik kritisch zijn, want het is een standaard drogreden dat whataboutisme.
Het is geen nieuw woordje wat ik heb geleerd maar een standaard drogreden van Russische kant. Daarom bestaat de term 'whataboutisme'.
Maar mocht je een argument hebben wat hout snijdt dan is dat altijd welkom.
Tenminste bij mij.

Korte samenvatting: het gaat hier om Oekraine. Maar dan komt er een opmerking die weer refereert naar 'het westen'. En bijv. zoals later genoemd niet Japan benoemt die ook gruwelijkheden heeft begaan.
Ik ben het er over eens dat we als mensheid in staat zijn tot gruwelijkheden maar het is altijd het detail van de argumentatie. Daar kan ik ik me ook schuldig aan maken maar ga daar dan uiteraard wel graag over serieus in gesprek als daar reden voor is.

Een whataboutisme is een klassiek drogreden die door de Russen wordt gebruikt om steeds maar weer de aandacht af te leiden van de huidige situatie ten gunste van de eigen misdaden.

[ Voor 41% gewijzigd door teacup op 07-10-2022 21:16 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid