Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 61 Laatste
Acties:
  • 689.601 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
XWB schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:49:
Def Mon heeft een logistieke hub van het Russisch leger blootgelegd, en legt uit waarom Oekraïne ATACMS nodig heeft. Het is een lang draadje met satellietfoto's, maar wel de moeite waard om doorheen te scrollen:

[Twitter]
Mwah, een trein, wat trucks en mannen met hun shirt uit?
Er is altijd een doel wat net buiten bereik ligt en logistiek is overal.

Op dit moment beweegt het conflict in de juiste richting. Het aantal militaire slachtoffers aan UA kant blijft binnen de perken (dat was pre-HIMARS een probleem) en Rusland loopt militair langzaam leeg.
Dit niveau tot na de winter vasthouden zou ik niet gek vinden.
Nu een oorlogsverklaring aan Rusland geven lijkt me onverstandig (ATACMS zijn dat overigens niet imo). Als de EU/Westen de oorlog verklaart aan Rusland kan Rusland conventioneel nog hard terugslaan. 1 onderzeeboot kan een ravage aanrichten onder LNG tankers bijvoorbeeld. En er zijn nog meer praktisch onbeschermde doelen. De havens van de EU staan hoog op de strategische doelen lijst. Ik weet niet of de Russen ook de luchtvaart kunnen bedreigen. Maar een Boeing/Airbus is militair ook geen uitdaging. Als al het transport van/naar de EU stilvalt hebben we een grotere recessie dan de Russen nu ervaren. IMHO mag het RU/UA conflict 'regionaal' of 'proxy' blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:36
bloody schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:22:
Mocht iemand nog twijfel hebben over de de officiële RU standpunten...
Het fragment onderstreept nogmaals waarom Russen koste wat kost uit Oekraïne getrapt moeten worden.
[Embed]

Een van comments vat het prima samen

[...]
Ja dat is de oppositie die in de media ook hun verhaal mogen doen, in het westen komt de oppositie niet aan het woord!

Dat is de reactie die ik krijg van een poetin versteher!

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

C00P schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:29:
[...]
Ja dat is de oppositie die in de media ook hun verhaal mogen doen, in het westen komt de oppositie niet aan het woord!

Ja, in Nederland zie je Thierry nooit zijn verhaal doen op tv of in de krant idd :+ _O-

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
C00P schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:29:
[...]

De oppositie in RU zit of in de gevangenis of ligt op 180cm onder de oppervlakte.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Apache4u schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:46:
[...]

De oppositie in RU zit of in de gevangenis of ligt op 180cm onder de oppervlakte.
En daarbij, dat is toch geen oppositie, dat zijn hardliners.
Of zie ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

C00P schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:54:
[...]

En daarbij, dat is toch geen oppositie, dat zijn hardliners.
Of zie ik dat fout?
Ook hardliners kunnen prima oppositie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
downtime schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:55:
[...]

Ook hardliners kunnen prima oppositie zijn.
OK, radicaal tegen Poetin zijn beleid is ook hard-line, maar die mensen komen natuurlijk niet in de media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

jbdeiman schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:59:
[...]

En dit zijn beelden die over de wereld worden gedeeld, zou deze Rus inzetten op verdere escalatie en dan hopen dat er echt ingegrepen wordt ofzo?
Nope, dit is gewoon warm houden van de binnenlandse bevolking. Dit sentiment wordt al jaren uitgedragen, pas nu het oorlog is komen de verwensingen tevoorschijn. Dit is ook niet nieuw hè, in maart klonk het al zo.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:28

_Eend_

🌻🇺🇦

YakuzA schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:38:
[...]

Ja, in Nederland zie je Thierry nooit zijn verhaal doen op tv of in de krant idd :+ _O-
T.B. is voor een week geschorst uit de Tweede Kamer. ZIE JE WEL! ZIE JE WEL! CENSUUR! :+

offtopic:
Note to self: ga niet op zoek naar dat soort mensen op Twitter :X

[ Voor 11% gewijzigd door _Eend_ op 23-10-2022 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

C00P schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:57:
[...]

OK, radicaal tegen Poetin zijn beleid is ook hard-line, maar die mensen komen natuurlijk niet in de media.
Nee, ik bedoel, je kunt prima oppositie zijn die vindt dat Putin gewoon veel harder op moet treden in Oekraine. Dat soort oppositie wordt vaak wel gedoogd omdat ze de doelen van de regering wel steunen maar het oneens zijn over de manier waarop die doelen bereikt worden. En omdat ze de illusie van een pluriform politiek bestel in leven houden.

[ Voor 6% gewijzigd door downtime op 23-10-2022 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

downtime schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:01:
[...]

Nee, ik bedoel, je kunt prima oppositie zijn die vindt dat Putin gewoon veel harder op moet treden in Oekraine. Dat soort oppositie wordt vaak wel gedoogd omdat ze de doelen van de regering wel steunen maar het oneens zijn over de manier waarop die doelen bereikt worden. En omdat ze de illusie van een pluriform politiek bestel in leven houden.
Totdat ze te ver gaan, zoals de milbloggers de afgelopen weken. Dan krijgen ze het vriendelijke verzoek om weer netjes in de pas te lopen. Vermoedelijk in een kantoor met open ramen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:50

pro_6or

amateur_60r

_Eend_ schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:03:
[...]

Totdat ze te ver gaan, zoals de milbloggers de afgelopen weken. Dan krijgen ze het vriendelijke verzoek om weer netjes in de pas te lopen. Vermoedelijk in een kantoor met open ramen.
Oh ja, zodat ze minder kans hebben om op het werk Corona op te lopen.

Heel veel minder kans.

een treffende spreuk

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij was deze nog niet langs gekomen?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Een bijzonder bericht van de Kyiv Independent: https://kyivindependent.c...itary-equipment-to-russia
The detained are accused of cooperating with representatives of the Russian state-owned "Rostec" defense enterprise, "one of the main producers of weapons for the Russian military."

They have established "transnational channels for the illegal supply of Ukrainian aircraft engines" to Russia, the SBU said, adding that Russia used the obtained equipment for the "production and repair" of its attack helicopters Mi-8, Ka-52, and Mi-28. According to the SBU, Russia has used such helicopters "en masse" against Ukraine.
Goed dat ze dit aanpakken, maar ik vraag me af hoe je in vredesnaam onderdelen kunt verkopen aan een land dat je eigen land binnen is gevallen. De fabriek staat in Zaporizhia, niet heel ver van het front dus en regelmatig doelwit van de Russen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:50
Apache4u schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:17:
[Embed]
Klopt!

De aanvraag kreeg al heel snel goedkeuring van op 2 na alle landen. Erdogan heeft recent zijn goedkeuring gegeven en daar ligt het nu bij het parlement. Hongarije was de laatste die nog niet zover was maar dat is nu dus ook gedaan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

_Eend_ schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:25:
Een bijzonder bericht van de Kyiv Independent: https://kyivindependent.c...itary-equipment-to-russia
[...]
Goed dat ze dit aanpakken, maar ik vraag me af hoe je in vredesnaam onderdelen kunt verkopen aan een land dat je eigen land binnen is gevallen. De fabriek staat in Zaporizhia, niet heel ver van het front dus en regelmatig doelwit van de Russen..
USSR nostalgie bij oudere mensen.
Een jacht in de Middellandse zee.
Teveel Russische staats tv gekeken.
Etc, ik kan er wel een paar verzinnen iig.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

asing schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:31:
[...]

Klopt!

De aanvraag kreeg al heel snel goedkeuring van op 2 na alle landen. Erdogan heeft recent zijn goedkeuring gegeven en daar ligt het nu bij het parlement. Hongarije was de laatste die nog niet zover was maar dat is nu dus ook gedaan.
Daar zullen die gloednieuwe IFV misschien wel een rol in hebben gespeeld.

Enorm goed nieuws, de Finnen zijn nu ook veilig, Zweden natuurlijk ook maar een invasie daar was natuurlijk al onmogelijk. De NATO wordt zo ook een stuk krachtiger.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
pro_6or schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:32:
[...]

Daar zullen die gloednieuwe IFV misschien wel een rol in hebben gespeeld.

Enorm goed nieuws, de Finnen zijn nu ook veilig, Zweden natuurlijk ook maar een invasie daar was natuurlijk al onmogelijk. De NATO wordt zo ook een stuk krachtiger.
Kan iemand duiden waarom Hongarije nu toch akkoord gaat?
Ze zijn toch Poetin verstehers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:32:
[...]

USSR nostalgie bij oudere mensen.
Een jacht in de Middellandse zee.
Teveel Russische staats tv gekeken.
Etc, ik kan er wel een paar verzinnen iig.
Poen.

Die motoren werden, en worden nu eenmaal altijd al in Ukraine gebouwd. De nieuwe bayrakters (akinici) krijgen ook ukrainse motoren.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Klopt!

Gedaan? Hun parlement stemt er dus pas in december over. Dat noem ik maximaal tijd rekken. In Nederland is het in juli al goedgekeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[Embed]
Welkom Zweden en Finland :D

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Embed]
Ik zie toch nog geen officieel bericht hierover op de nieuws sites. Wat zowiezo goed nieuws is als dat zo is, flinke opdoffer voor P. Denk dat hij geen beste dag heeft vandaag als hij daarvan op de hoogte wordt gesteld, loopt gelijk dun door de broek!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

_Eend_ schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:25:

[...]

Er staat niet in het artikel wanneer ze dit deden. Kan nog voor de oorlog geweest zijn want leveringen aan Rusland zijn waarschijnlijk al sinds 2014 verboden.

Zo niet: Veel mensen zijn opportunisten. Er zijn ongetwijfeld Oekrainers die de Russische inval steunden omdat ze dachten dat Oekraine de oorlog zou verliezen en zij liever aan de kant van de winnaar staan. Je weet maar nooit wat voor mooi baantje dat later oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:04
Tens schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:03:
Al worden ze steeds mooier; Ik ben wel een keer klaar met de geruchten.

nieuws uit een andere (belevings-)wereld >:)
[...]
Je "paradepaardjes" (alles is relatief) allemaal in de pan laten hakken als "distraction"in het noorden, voor je wodka fueled conscripts in het zuiden, hoe nobel. Moet een Return of Investment van briljante proporties zijn die alleen een echte Rus kan berekenen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:42
C00P schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:40:
[...]
Kan iemand duiden waarom Hongarije nu toch akkoord gaat?
Ze zijn toch Poetin verstehers?
Omdat de EU te kennen heeft gegeven, volkomen klaar te zijn met het 'kut-kind' gedrag, en bereid te zijn om ettelijke EU-miljarden tegen te houden/net zolang financiële billekoek te geven totdat de Hongaarse billetjes, als rauwe tartaar zijn.

De broodnodige boodschap over lusten én lasten.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Baserk schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:43:
[...]

Omdat de EU te kennen heeft gegeven, volkomen klaar te zijn met het 'kut-kind' gedrag, en bereid te zijn om ettelijke EU-miljarden tegen te houden/net zolang financiële billekoek te geven totdat de Hongaarse billetjes, als rauwe tartaar zijn.

De broodnodige boodschap over lusten én lasten.
Eigenlijk vind ik het jammer : Liever had ik een deal gezien dat in overleg Hongarije naar Rusland gaat en Oekraïne verder alle bezette gebieden terugkrijgt met de schadeherstellingen ntrl. Win-win

Vervangen van Orbàn hoeft niet eens, want die is al Russisch gezind. Sterker nog : Als Orban het er niet mee eens is, dan Orban vervangen door een echte Russische gezinde. Laat P deze maar installeren

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2022 13:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 23:44

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Tldr; één of andere papzak in een militair uniform is in gesprek met een psychopathische presentator.

Hierin verteld de papzak dat in de 80s er al kinderen in Oekraïne waren die Russisch spraken en Russische namen hadden, maar toch tegen de Russische bezetting was.

Voorstel was om de kinderen dan maar in een rivier te verdrinken. En anders in een huis te proppen en het huis met kinderen en al plat te branden.

Altijd maar roepen dat ze op zoek zijn naar nazis en het enige wat ze hoeven te doen is in de spiegel te kijken. Wat een beesten zijn het....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:40
Wilde iets cynisch neerzetten over suïcide drones, toch maar niet.
Maar gebrek aan onderhoud, of gebrek aan getrainde piloten?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Tens schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:25:

[Twitter]
Wowzers, in een van de filmpjes in de reacties zie je hem naar beneden komen zetten. Onder een bijna rechte hoek met flinke vaart.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Daar lijkt het wel op:

March of the Eagles

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:37
Russische piloot die zijn ‘ejection’ uit zijn SU25 filmt in 4k met een GoPro op zijn helm is nu al de meest bizarre oorlogsclip van de dag:

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Paar screengrabs voor mensen zonder Reddit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIueV9LsHosbPY0qyKYLKPm-aYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSyTNu1w0CyKKzP7G8oTasjg.jpg?f=fotoalbum_large

Moment van geraakt worden en zichzelf uit het vliegtuig lanceren is extreem kort, brandende toestel is zelfs even te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDbfJ6ZGRBIDZ-ZGmNYYpk6FLos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNvvVkEw1q3EmZcnL5DCSsTl.jpg?f=fotoalbum_large

Terwijl de piloot aan zijn parachute hangt ontploft zijn toestel in een veld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PdIFEo_P7NP3_lSj57pCfG2aG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TIIyZ6iOaDqpP7Gj56p9k4S.jpg?f=fotoalbum_large

Sta je dan, in afwachting van wat gaat komen. Er gebeurt verder niets maar je kunt er vergif op innemen dat degene die je neerschoot je komt zoeken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:31

bloody

0.000 KB!!

[Twitter]
Wagner meldt nog iets interessants over dit ongeval.
Verkeerde manoeuvre wellicht met teveel G?
It is reported that both Su-30SM pilots were killed. The situation is more than strange, beforehand, they suffocated. The fighter took off from the airfield at 17:47 local time. After a while, he stopped communicating. Another Su was sent for him, the crew of which saw the unconscious pilots, whose plane was already beginning to lose altitude.

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:17
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:53:
[...]

Eigenlijk vind ik het jammer : Liever had ik een deal gezien dat in overleg Hongarije naar Rusland gaat en Oekraïne verder alle bezette gebieden terugkrijgt met de schadeherstellingen ntrl. Win-win

Vervangen van Orbàn hoeft niet eens, want die is al Russisch gezind. Sterker nog : Als Orban het er niet mee eens is, dan Orban vervangen door een echte Russische gezinde. Laat P deze maar installeren
Jammer dat de Hongaren zelf helemaal niet Russisch gezind zijn maar dat alles naar de knoppen gaat puur door wat idioten met stropdas die hoog in de boom zitten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
First person view van een Russische SU-25 welke word neergeschoten

Beelden zijn gedeeld door een Russische bron dus de piloot zal niet als POW gevangen genomen zijn waarschijnlijk.

Edit: ah, dubbel post. Voortaan eerst even pagina refreshen voordat ik post.

[ Voor 10% gewijzigd door gise op 23-10-2022 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Geen actieve combat in dit filmpje, maar de spanning is zeker goed te voelen en de beelden super scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ook dubbel

[ Voor 102% gewijzigd door gise op 23-10-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

[Twitter]
Choking Game gone wrong :P

NOS Liveblog:
De piloten zijn volgens de lokale site mogelijk 'gestikt' tijdens het opstijgen. De bemanning van de testvlucht nam 20 minuten lang geen contact op. "Een tweede vliegtuig ging de lucht in en naderde het vliegtuig dat geen contact maakte. De piloten zagen dat de bemanning met naar beneden hangend hoofd zat - vermoedelijk waren de piloten gestikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Maestro op 23-10-2022 15:23 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:40
Erdogan heeft recent zijn goedkeuring gegeven en daar ligt het nu bij het parlement.
Dat kan ik nergens vinden. Ik zie alleen dat Erdogan 3 weken geleden nogmaals heeft aangegeven dat hij alleen goedkeuring geeft als beide landen zich aan bepaalde afspraken met Turkije houden. En ik zie dat hij dit weekend heeft aangegeven bereid te zijn om om tafel te gaan met beide landen. Ik kan niet vinden dat Erdogan akkoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:22:
[...]

Dat kan ik nergens vinden. Ik zie alleen dat Erdogan 3 weken geleden nogmaals heeft aangegeven dat hij alleen goedkeuring geeft als beide landen zich aan bepaalde afspraken met Turkije houden. En ik zie dat hij dit weekend heeft aangegeven bereid te zijn om om tafel te gaan met beide landen. Ik kan niet vinden dat Erdogan akkoord is.
Erdogan had in juni al toegezegd, zie ook Turkije akkoord met toetreding Finland en Zweden tot NAVO.

Echter, het Turkse parlement moet nog instemmen.

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 23-10-2022 15:28 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
https://www.reuters.com/w...aine-conflict-2022-10-23/
Russian Defence Minister Sergei Shoigu told his French counterpart in a telephone call on Sunday that the situation in Ukraine was rapidly deteriorating and trending towards "uncontrolled escalation".

In a phone call with French Defence Minister Sebastien Lecornu published by the Russian side, Shoigu said Moscow had concerns Ukraine could use a "dirty bomb" in the conflict, without providing evidence to support the suggestion that Ukraine might use such a weapeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
In Mariupol lijkt de sloop al begonnen te zijn:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
moeilijk dingen kunnen onderhouden?
https://www.reuters.com/w...utsk-regional-2022-10-23/
A Russian military jet crashed into a residential building in the Siberian city of Irkutsk on Sunday and the two pilots were killed, officials said, the second such fatal incident in six days involving a Sukhoi fighter plane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Silent7 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:27:
Russian Defence Minister Sergei Shoigu told his French counterpart in a telephone call on Sunday that the situation in Ukraine was rapidly deteriorating and trending towards "uncontrolled escalation".

In a phone call with French Defence Minister Sebastien Lecornu published by the Russian side, Shoigu said Moscow had concerns Ukraine could use a "dirty bomb" in the conflict, without providing evidence to support the suggestion that Ukraine might use such a weapeon.
Denk dat de terugtrekking uit Cherson een lastige pil wordt om door te slikken, de ultranationalisten rond Putin zullen weer vergelding eisen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 17:33
Of net voor het opstijgen nog een kopje thee gedronken? ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:53
Silent7 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:27:

Ik snap dus niet waarom Reuters dit plaatst. Er heeft een gesprek plaatsgevonden waarbij een partij een aantal ongefundeerde zaken roept. Een partij die een historie heeft van liegen en bedriegen.

Ook hier had een banner bovenaan moeten staan: let op. Geruchten/ongefundeerde onzin van een Russisch bewindspersoon.

Kansloos weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
Muncher schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:37:
[...]

Ik snap dus niet waarom Reuters dit plaatst. Er heeft een gesprek plaatsgevonden waarbij een partij een aantal ongefundeerde zaken roept. Een partij die een historie heeft van liegen en bedriegen.

Ook hier had een banner bovenaan moeten staan: let op. Geruchten/ongefundeerde onzin van een Russisch bewindspersoon.

Kansloos weer.
het voelt fout, maar als er vanuit officiele russische hoger geplaatsten iets gemeld is dan is dat helaas gewoon nieuws, zolang e het maar zeggen en dat doen z hier netjes,
een minister van buitenlandse zaken is geen twitterdude :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:42
[...]

Kansloos weer.
Niet eensch.
Reuters zoekt en geeft nieuwsfeiten door en verkoopt dat nieuws ook door aan kranten/zenders/et cetera. Net zoals 'AP'.
Het is aan journalisten van die media om dat te duiden.
En anders aan lezers/kijkers om genoeg achtergrond informatie te hebben, om hun berichtgeving zelf te kunnen duiden.

Als Reuters of AP dus bijvoorbeeld brengt;
"Dictator juigt over 500% groei BNP", moet je dat zelf een beetje kunnen duiden.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
wat @Baserk zegt, ik merk dat ik steeds meer gewoon op reuters en apnews kijk, duid het zelf wel:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:50
Silent7 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:58:
[...]

het voelt fout, maar als er vanuit officiele russische hoger geplaatsten iets gemeld is dan is dat helaas gewoon nieuws, zolang e het maar zeggen en dat doen z hier netjes,
een minister van buitenlandse zaken is geen twitterdude :)
Leugen of niet, het feit dat Soigu hierover begint is al inderdaad al nieuwswaardig. Desondanks zijn wat additionele disclaimers/leeswijzers misschien wel verstandig, misschien na de laatste zin toevoegen dat dit een bekend patroon is.

Toch valt Reuters nog wel mee: Hier krijg je nog enigszins de hint dat deze uitspraak mogelijk volstrekt uit de lucht gegrepen is.
De NOS heeft dit bericht vertaald en daarmee is die connotatie nog verder zoek geraakt:
Rusland: Oekraïne kan 'vuile bom' gaan gebruiken in conflict

De Russische minister van Defensie Sergej Sjojgoe denkt dat Oekraïne een 'vuile bom' kan inzetten in de oorlog met Rusland. Sjojgoe waarschuwde daarvoor in een telefoongesprek met zijn Franse ambtgenoot Sebastien Lecornu.

Een vuile bom is een explosief waar nucleair materiaal aan toegevoegd is om een uitgebreid gebied radioactief te besmetten. Het is niet duidelijk op wat voor informatie Sjojgoe zijn opmerking baseert. Hij waarschuwde in het gesprek verder dat de oorlog steeds "verder ongecontroleerd escaleert".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onkl
Baserk schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:00:
[...]

Niet eensch.
Reuters zoekt en geeft nieuwsfeiten door en verkoopt dat nieuws ook door aan kranten/zenders/et cetera. Net zoals 'AP'.
[...]
Half mee eens: Reuters moet wel duidelijk maken welke onderbouwing er is gegeven. Zo'n "hij gaf geen onderbouwing" zinnetje is typisch de rol van Reuters. Een "Die en die club heeft eerder al gezegd dit scenario zeer onwaarschijnlijk te vinden" zie je soms ook verschijnen, maar reken er niet op. De NOS (en andere journalisten) zou daar, als het goed gaat, iets als "de vorige 20 keer dat deze man geen onderbouwing voor z'n verhalen gaf, bleek het ook onzin te zijn, wat doet vermoeden dat dat nu ook zo is." Dat "als het goed gaat" blijkt tot nu toe vies tegen te vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:38
Het is buitengewoon treurig, er is maar een reactie mogelijk en dat is kort en duidelijk uitleggen dat zij de invasie begonnen zijn en buitensporig veel geweld, vaak ook doelbewust richting burgers, gebruiken en dat de de-escalatie mogelijk is door op te hoepelen uit Oekraïne.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bloody schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:10:
[...]

Wagner meldt nog iets interessants over dit ongeval.
Verkeerde manoeuvre wellicht met teveel G?

[...]
Klinkt niet zo ongewoon. Het komt vaker voor. Ik geloof dat de F-22 ook nog steeds onverklaarde issues rond de zuurstofvoorziening voor piloten heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:18
downtime schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:29:
[...]

Klinkt niet zo ongewoon. Het komt vaker voor. Ik geloof dat de F-22 ook nog steeds onverklaarde issues rond de zuurstofvoorziening voor piloten heeft.
Ik geloof van niet

https://www.airforce-tech...-hypoxia-identified-usaf/

is al 10 jaar terug opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door blissard op 23-10-2022 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Nog niet gevalideerd, maar Wargonzo zou gewond zijn:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Nou volg ik het toch redelijk maar "wargonzo" zegt me echt niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

XWB schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:46:
Nog niet gevalideerd, maar Wargonzo zou gewond zijn:

[Twitter]
Hij meldt het op z'n eigen Telegram account. Niet dat dat als gevalideerd kan worden beschouwd, maar soit :P

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

https://nitter.it/NOELreports/status/1584210762830315520

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Silent7 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:50:
Een van de meest bekende propagandisten aan russische kant. Kortom, dit is dus goed nieuws.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 23-10-2022 17:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26
Hoe hard t ook is, veel plezier in het Russische ziekenhuis. Laten we wel wezen, aan gewonden hebben we eigenlijk veel meer dan aan doden. Zeker als het zo'n rode Russische trol is.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Silent7 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:50:
Wargonzo is een milblogger die vlak voor/tijdens de herovering van Lyman uit die stad wilde vluchten en toen aan de rand van de stad met een lekke band kwam te staan.

Het is een van de bekende Russische bloggers

Wat @RoD zegt

Leesvoer: https://www.dailymail.co....ouTuber-reports-line.html

[ Voor 15% gewijzigd door _Eend_ op 23-10-2022 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:34
RoD schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:55:
[...]

Een van de meest bekende propagandisten aan russische kant. Kortom, dit is dus goed nieuws.
Dat valt wel mee dan. Hij leeft toch nog ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 19:12

DukeBox

loves wheat smoothies

RoD schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:55:
Ik vind het een beetje raar om iemand die niet actief aan de oorlog deelneemt en gewond raakt 'goed nieuws' te noemen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

mir4dor schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:57:
[...]

Dat valt wel mee dan. Hij leeft toch nog ?
We weten nog niet hoe erg het is. Het is te hopen dat het dusdanig is dat hij niet langer z'n propaganda kan doen. Maar dat is afwachten.

Edit: het lijkt helaas mee te vallen. Misschien dat hij het na deze episode voor gezien houdt, maar dat zal wel niet. Het zullen wel heroïsche verhalen worden over zijn verwonding. Zucht.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 23-10-2022 18:01 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DukeBox schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:58:
[...]

Ik vind het een beetje raar om iemand die niet actief aan de oorlog deelneemt en gewond raakt 'goed nieuws' te noemen.
Hij is onderdeel van de oorlog. Niet door een geweer vast te houden, maar door propagandistische gif te verspreiden. Gewoon een valide target dus, en dus goed nieuws.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RoD schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:59:
[...]

Hij is onderdeel van de oorlog. Niet door een geweer vast te houden, maar door propagandistische gif te verspreiden. Gewoon een valide target dus, en dus goed nieuws.

Dat zou toch wat zijn, als het inderdaad de eigen clustermunitie is die hem getroffen heeft. Althans, dit account deelt een plaatje van een clustermunitie 'mijn'.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

NiGeLaToR schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:12:
[...]

[Embed]

Dat zou toch wat zijn, als het inderdaad de eigen clustermunitie is die hem getroffen heeft. Althans, dit account deelt een plaatje van een clustermunitie 'mijn'.
Ziet er uit als een PFM-1 mijn: Wikipedia: PFM-1 mine

Van de wiki:
The PFM-1 mines were deployed by Russian forces in Mariupol,[19] Kharkiv,[20] Donetsk and Kramatorsk[21] during the 2022 Russian invasion of Ukraine.

[ Voor 14% gewijzigd door _Eend_ op 23-10-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
RoD schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:58:
[...]

We weten nog niet hoe erg het is. Het is te hopen dat het dusdanig is dat hij niet langer z'n propaganda kan doen. Maar dat is afwachten.

Edit: het lijkt helaas mee te vallen. Misschien dat hij het na deze episode voor gezien houdt, maar dat zal wel niet. Het zullen wel heroïsche verhalen worden over zijn verwonding. Zucht.
[Twitter]
Niet levensbedreigend, maar als je in een mijn stapt kost dat je zomaar een voet of been lijkt me.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Dit is overigens prima Israel, bombardeer de shit er maar uit - die fabrieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Wel opmerkelijk, Israël wil geen verdediging aan Oekraïne leveren maar is wel bereid om de fabrieken van die drones op te blazen? Moeten we dat zien als steun richting Oekraïne of zijn er andere motieven?

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:43
XWB schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:38:
Wel opmerkelijk, Israël wil geen verdediging aan Oekraïne leveren maar is wel bereid om de fabrieken van die drones op te blazen? Moeten we dat zien als steun richting Oekraïne of zijn er andere motieven?
Andere motieven, als de hele regio die dingen heeft straks dan vliegen ze ook vanuit daar naar Israël.

Eigen belang is altijd een rede bij Israël

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
XWB schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:38:
Ze blazen al tijden dingen en mensen op van Iran in Syrie. Zelfs in grote mate met F-35's die tot nu toe redelijk ongestoord over de S-300's en S-400's van Rusland vliegen. Wat mij erin sterkt te geloven dat een NATO dreigement aan Moskou met conventionele wapens vrij letterlijk te nemen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Daarnaast stond die fabriek in Syrië, Israël voert daar regelmatig air strikes uit, alleen ditmaal is het een fabriek voor aanvoer keten van Iraanse drones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 15:40
NiGeLaToR schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:46:
[...]

Ze blazen al tijden dingen en mensen op van Iran in Syrie. Zelfs in grote mate met F-35's die tot nu toe redelijk ongestoord over de S-300's en S-400's van Rusland vliegen. Wat mij erin sterkt te geloven dat een NATO dreigement aan Moskou met conventionele wapens vrij letterlijk te nemen is.
zelfs in Iran: https://brabosh.com/2021/...one-afvuurde-naar-israel/

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
d:)b kijk, op die manier kan Israel toch helpen door gedeelde belangen te behartigen - in Iran zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:46:
[...]

Maar misschien gebeuren die ook wel na een ter kennis geving aan Rusland, zodat Rusland ook niet hun AA inzet tegen de Israëlische F35’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
gise schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:48:
[...]

Maar misschien gebeuren die ook wel na een ter kennis geving aan Rusland, zodat Rusland ook niet hun AA inzet tegen de Israëlische F35’s.
Ze vuren er wel op - schijnbaar meer dan 100x - waarbij volgens Russische staatstv de raketten op waren en Israel toch nog wat kon raken. Israel is een F-16 kwijtgeraakt.

Ik heb niet de indruk dat er niet op Israelische toestellen geschoten wordt. Maargoed, het is wel weer niveautje propaganda x 2 van beide zijden. Niemand wil echt toegeven/vertellen wat er gebeurt en wat wel of niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
[...]

[Twitter]
Een video van zijn gewonde voet gaat inmiddels de ronde op social media. Zo te zien heeft hij een paar tenen verloren.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 06:27
NiGeLaToR schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:51:
[...]

Ze vuren er wel op - schijnbaar meer dan 100x - waarbij volgens Russische staatstv de raketten op waren en Israel toch nog wat kon raken. Israel is een F-16 kwijtgeraakt.

Ik heb niet de indruk dat er niet op Israelische toestellen geschoten wordt. Maargoed, het is wel weer niveautje propaganda x 2 van beide zijden. Niemand wil echt toegeven/vertellen wat er gebeurt en wat wel of niet werkt.
Weet niet of Syrië de meest advanced AA heeft, maar kon me ooit wel herinneren dat Israel de AA tactieken dusdanig kent dat ze door in speciale duo (?) formaties te vliegen al in staat zijn om de AA te slim af te zijn. Of het klopt, no idea, and as usual, no source.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Laatst online: 07-10 12:20
XWB schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:53:
[...]

Een video van zijn gewonde voet gaat inmiddels de ronde op social media. Zo te zien heeft hij een paar tenen verloren.
Je bent een rund als je met vuurwerk stunt :+

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
onkl schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:04:
[...]

Leugen of niet, het feit dat Soigu hierover begint is al inderdaad al nieuwswaardig. Desondanks zijn wat additionele disclaimers/leeswijzers misschien wel verstandig, misschien na de laatste zin toevoegen dat dit een bekend patroon is.

Toch valt Reuters nog wel mee: Hier krijg je nog enigszins de hint dat deze uitspraak mogelijk volstrekt uit de lucht gegrepen is.
De NOS heeft dit bericht vertaald en daarmee is die connotatie nog verder zoek geraakt:

[...]
Dank je, dit is precies wat ik bedoelde. Reuters schrijft het, NOS neemt het klakkeloos over “geduid” of niet. Dat is gewoon gevaarlijk. We kunnen wel blijven zoeken naar het verhaal van beide kanten maar 1 kant is hier 99% van de tijd aan het verdraaien en liegen (waarvan regelmatig aantoonbaar). Dat die man een hoge positie bekleed zegt inmiddels niets meer. Andere mensen nemen nu de beslissingen (zoals die nieuwe generaal die UA naar het stenen tijdperk wil knallen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muncher
Baserk schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:00:
[...]

Niet eensch.
Het is aan journalisten van die media om dat te duiden.
En anders aan lezers/kijkers om genoeg achtergrond informatie te hebben, om hun berichtgeving zelf te kunnen duiden.

Als Reuters of AP dus bijvoorbeeld brengt;
"Dictator juigt over 500% groei BNP", moet je dat zelf een beetje kunnen duiden.
Dat duiden: dat doen ze dus vaak niet goed of goed genoeg. Ik vind het te makkelijk om te zeggen: lezers moeten we zelf maar doen. Ik heb een abonnement op 2 kranten omdat ik juist wil dat mensen met verstand van zaken dat voor mij doen.

Daarnaast leidt het tot makkelijk overnemen van teksten zoals hierboven genoemd op NOS. Wij zitten hier lekker in de materie maar de meeste lui lezen alleen een headline of samenvatting. Dan gaat zo’n laatst bijzin van “hij heeft geen bewijs voor zijn verhaal” verloren

Edit: typo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

[Twitter]
Wel ironisch dat hij geraakt wordt door zo’n ‘mijn’ van de Russen zelf. :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:10
Beelden van Pegov alias WarGonzo die wordt geëvacueerd, het valt (helaas) zo te zien erg mee met de verwonding.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:41
Barfman schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:39:
Beelden van Pegov alias WarGonzo die wordt geëvacueerd, het valt (helaas) zo te zien erg mee met de verwonding.

[Twitter: title]
Is dat zo’n rijdend crematorium waar die in lig?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Chamberlain Macron: there is a chance for peace in Ukraine: https://www.reuters.com/w...peace-ukraine-2022-10-23/

Ja, wanneer RU zich onvoorwaardelijk terugtrekt uit UA.

[ Voor 3% gewijzigd door _Eend_ op 23-10-2022 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 23:44

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ach dat is gewoon een ontstoken teennagel die open is gesprongen.

Niks aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Barfman schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:39:

[Twitter: title]
In zijn geval, maar Ukraine ligt nu vol met deze ellendige mijnen, gaat ook nog veel onschuldigen voeten kosten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
pro_6or schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:01:
[...]

In zijn geval, maar Ukraine ligt nu vol met deze ellendige mijnen, gaat ook nog veel onschuldigen voeten kosten.
Wel sympathiek van hem dat hij er alvast één heeft opgeruimd. Scheelt weer een onschuldige voet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:43
_Eend_ schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:44:
Chamberlain Macron: there is a chance for peace in Ukraine: https://www.reuters.com/w...peace-ukraine-2022-10-23/

Ja, wanneer RU zich onvoorwaardelijk terugtrekt uit UA.
Je zal toch zeggen die inmiddels wel door heeft na die 100e uren bellen met Putain.
Dat onderhandelen geen nut meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:50
NiGeLaToR schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:34:
[Embed]

Dit is overigens prima Israel, bombardeer de shit er maar uit - die fabrieken.
Dus de Iraanse drones worden gemaakt in Syrië? Het zijn dus eigenlijk Syrische drones verkocht door Iran aan Rusland?

Als ze de fabrieken plat leggen kunnen er in ieder geval niet nog meer gemaakt worden. :+

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

asing schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:54:
[...]

Dus de Iraanse drones worden gemaakt in Syrië? Het zijn dus eigenlijk Syrische drones verkocht door Iran aan Rusland?
Er staat "a plant", er zijn er meerdere, verspreid over verschillende landen.
Productie dichtbij je afnemers zeg maar.
Er staat er bijvoorbeeld ook eentje in de Kaukasus, Tajikistan dacht ik.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

"never interrupt your enemy when he is making a mistake"

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

bloody schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:12:
"never interrupt your enemy when he is making a mistake"
[Twitter]
Wagner was al bezig met de grens van Belgorod Oblast. Ik wens ze veel succes. Bouw maar een tweede Maginot linie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Bijzonder, zou het Kremlin echt vrees hebben dat Oekraïne de grens zou overgaan?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:33

Indoubt

Always be indoubt until sure

XWB schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:19:
Bijzonder, zou het Kremlin echt vrees hebben dat Oekraïne de grens zou overgaan?
Als ik Ukraine was zou ik ze dat in ieder geval laten denken. Koekje van eigen maskirovka deeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Er wordt gezegd "Kursk Oblast", dus wellicht heeft die gouverneur zelf de beslissing genomen.
Ik heb geen idee in welke mate die zelfstandig kunnen handelen natuurlijk.

Ik betwijfel of dat van het Kremlin komt, want hoe gaan ze dat uitleggen aan de Russen die niet in de buurt van de grens wonen? Zo'n verdedigingslinie kan toch eigenlijk niet vanuit het superieure denk/wereldbeeld van het Kremlin? Wat een afgang dat ze die in zouden moeten stellen :)

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
Dat "het Kremlin" het onderling eens is lijkt me onwaarschijnlijk, al zal er vast iemand rondlopen die die angst serieus heeft.
Meest aannemelijk lijkt me, na de vreemdsoortige stunts de afgelopen tijd, een of ander intern propaganda-doel. Of een lokale gouverneur die zelf in de propaganda is getrapt en een beetje doorslaat.

Kan me hooguit voorstellen dat Oekraïne op sommige plekken een DMZ wil afdwingen door alles wat beweegt in een bufferzone te bombarderen, maar kan me geen enkele reden voorstellen waarom ze daar manschappen (buiten SOF) zouden willen laten rondlopen/rijden.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[...]

Kansloos weer.
Reuters zit in de tas van TASS. Zie draadje .
Dit is precies zoals het Kremlin het wil. TASS volgt communicatierichtlijn van Kremlin, verspreid berichten naar pers, sluit deal met Reuters om op te gaan in stroom 'vertrouwde' persberichten, journalist in Nederland citeert letterlijk.
Onze pers is extreem kwetsbaar, helemaal met redacteuren die denken dat degelijke berichten rechtstreeks doorzetten een vorm van professionaliteit is; zogenaamd neutraal en objectief. Kremlin komt erg makkelijk en goedkoop onze huiskamers binnen en zo nestelt het zich vervolgens in onze samenleving.

Een goed geïnformeerde burger is van levensbelang voor het voortbestaan van een democratie. Dat had de functie van journalistiek moeten zijn. Het is nu een verdienmodel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onkl
Muncher schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 22:42:
[...]

Ik heb nergens nog iets over de dimensies van de huidige tanden gelezen. Volgens Wikipedia waren ze tussen 90 en 120 centimeter hoog in WO2. Er staat verder niets over gewicht bij, wel dat ze meestal verzonken werden in de bodem (en desondanks hun afmetingen toch relatief weinig effectief bleken).
De maat lijkt me niet zo denderend veel uit te maken, zolang ze maar niet te dicht op elkaar staan en hoger zijn dan de bodemplaat van een tank, waardoor die er op vastloopt.
Dat deze dingen los staan lijkt de cruciale fout: Dat zorgt er vermoedelijk voor dat ze waarschijnlijk door de eerste de beste tank die langskomt worden gebruikt om de loopgraaf vlak erachter vol te storten. Je ziet in de foto van XWB al dat een serieus deel van de constructie bestond uit betonnen regels om ze aan elkaar te vergrendelen. Dat was niet alleen om te voorkomen dat ze wegzonken/als fundering. Pas als die dingen onderling in een patroon/raster verbonden zijn is er tenminste een kans dat ze werken als beoogd. (Al bleek dat nog steeds vies tegen te vallen, omdat het bijv. vrij makkelijk bleek er een aarden walletje overheen te leggen. :)
Pagina: 1 ... 54 ... 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid