Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 61 Laatste
Acties:
  • 689.478 views

Onderwerpen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Jebus4life schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:48:
[...]

Ik heb er geen angst voor, dat is gewoon het scenario dat ik als niet onwaarschijnlijk zie.
Wakker lig ik er niet van, waarom zou ik? Veel kan ik er niet aan doen.
Maar waar baseer je dat op? Poetin en z'n gangsters kunnen zoveel willen, maar dat betekent niet dat ze het gaan krijgen.

Het land is gestoeld op wantrouwen, die Russische krijgsmacht mag niet sterk genoeg zijn voor een coupe. Daarom zijn er zoveel losse legers, waarvan in ieder geval één bedoeld is om zo'n gebeurtenis de kop in te drukken (lees: de overige legers tegen te houden).

Dit gebrek aan eensgezindheid (eilandjescultuur) tezamen met de inburgering van corruptie en een cultuur van liegen om alles maakt dat het land gewoon niet effectief kan optreden, naar binnen noch naar buiten toe: het krijgt het niet voor elkaar om AIDS enigszins naar eerste wereldland getallen te drukken, criminaliteit is een categorie van zichzelf in dit land, en op dezelfde manier gaat het ook falen in dit conflict. Die kernwapens? Zou me verassen als er 10 operationeel waren.

Je kan het geheel niet beoordelen met een westerse bril, het gaat niet om een evenredig land A in oorlog met land B. Land B is in dit geval een gangsterstaat waarbij het leiderschap 3x zo hard moet werken om mensen te dwingen voor ze te vechten. De militaire leiding is in deze oorlog - zo even uit m'n hoofd - al 4 keer opgeruimd, recent zelfs in Poetin's persoonlijke kring met het wieberen van Shoigu.

Het is geen 'game of chicken', maar een slecht voorbereide bankoverval met Lidl gereedschap en museum wapens, waarvoor de daders elkaar nu slachtofferen omdat het hele plan mislukt. Maar in de tussentijd wel naar de politie bluffen dat ze het pand gaan opblazen als ze naar binnen gaan - ze kunnen toch niet zien wat een zooitje het is.

[ Voor 4% gewijzigd door nst6ldr op 09-10-2022 23:18 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07
gise schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:11:
[...]

Ik heb er zelf geen verstand van, maar mij leek het juist andersom.
Een beetje als; over dun ijs kan je wel schaatsen maar niet stil staan.
Ik ben ook geen bouwkundig ingenieur, maar mijn filosofie is de volgende. Zo'n wagon kan je zo opzoeken. Deze bijvoorbeeld : https://bdzcargo.bdz.bg/e...ducts-71-m3-zas-type.html

De wagon heeft een lege massa van 20 ton en heeft ruimte voor 71m3 aan vloeistof. Benzine en diesel is net iets lichter dan water, dus het maximum gewicht van één zo'n wagon is een ton of 80. Verdeel dat over de 2 onderstellen en ieder onderstel geeft 40 ton (voor de fanatici ongeveer 355 kN :) ) aan druk. Bij een langsrijdende trein zie je om die reden de rails onder de wielen doorbuigen.

Die 40 ton is dan niet echt een probleem. 10 Treinwagons met 20 maal die 40 ton zorgt voor een ritme in belasten en niet belasten. Dat kan weer metaalmoeheid geven.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
gise schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:11:
[...]

Ik heb er zelf geen verstand van, maar mij leek het juist andersom.
Een beetje als; over dun ijs kan je wel schaatsen maar niet stil staan.
Stel ik zou op je rug staan, doet het dan meer pijn als ik stilsta of als ik snelle squats aan het doen ben?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
nst6ldr schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:15:
[...]

Maar waar baseer je dat op? Poetin en z'n gangsters kunnen zoveel willen, maar dat betekent niet dat ze het gaan krijgen.

Het land is gestoeld op wantrouwen, die Russische krijgsmacht mag niet sterk genoeg zijn voor een coupe. Daarom zijn er zoveel losse legers, waarvan in ieder geval één bedoeld is om zo'n gebeurtenis de kop in te drukken (lees: de overige legers tegen te houden).

Dit gebrek aan eensgezindheid (eilandjescultuur) tezamen met de inburgering van corruptie en een cultuur van liegen om alles maakt dat het land gewoon niet effectief kan optreden, naar binnen noch naar buiten toe: het krijgt het niet voor elkaar om AIDS enigszins naar eerste wereldland getallen te drukken, criminaliteit is een categorie van zichzelf in dit land, en op dezelfde manier gaat het ook falen in dit conflict. Die kernwapens? Zou me verassen als er 10 operationeel waren.
Elke operationele is er eentje teveel ivm de verassing.
Je kan het geheel niet beoordelen met een westerse bril, het gaat niet om een evenredig land A in oorlog met land B. Land B is in dit geval een gangsterstaat waarbij het leiderschap 3x zo hard moet werken om mensen te dwingen voor ze te vechten. De militaire leiding is in deze oorlog - zo even uit m'n hoofd - al 4 keer opgeruimd, recent zelfs in Poetin's persoonlijke kring met het wieberen van Shoigu.

Het is geen 'game of chicken', maar een slecht voorbereide bankoverval met Lidl gereedschap en museum wapens, waarvoor de daders elkaar nu slachtofferen omdat het hele plan mislukt. Maar in de tussentijd wel naar de politie bluffen dat ze het pand gaan opblazen als ze naar binnen gaan - ze kunnen toch niet zien wat een zooitje het is.
Mooie post. Bedankt ook, aan begin van de oorlog hebben een aantal mensen waaronder jij de druk van de ketel weten te halen mbt kernwapens. Niet in de laatste plaats is dat Rusland zelf geweest gezien ze incapabel blijken om oorlog te voeren. Immers is de helft ofzo al stuk voor de inzet.

Isa Yusibov linkt op Twitter nog naar nieuwsfeit over dat Kazachstan niet naar de CSTO oefening gaat van deze maand. Lijkt er op dat er wat star systems door de vinger van Darth Poetin glippen.

Wat betreft de sabotage van Duitse spoornetwerk vlak na de aanval op de Kerchbrug, nog niets nieuws. Het onderzoek loopt; Duitsland onderzoekt of er een politiek motief achter sabotage van spoorwegen zit

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

eltweako schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:12:
[...]
Het lijkt er op dat iedereen verwacht dat er onverwacht kernwapens ingezet worden.
Dat is natuurlijk zeer onwaarschijnlijk.

Je gebruikt kernwapens nooit, ze zijn puur om mee te dreigen, ik denk dat iedereen dat in dit topic wel eens is.
Ik verwacht een beetje onderstaand stappenplan m.b.t. deze wapens. Waar een kernproef een belangrijk punt van is. We zitten inmiddels op punt 3 en ik verwacht punt 4 in de komende weken als het zo door gaat.

1. Je doet vaag verwijzen naar het feit dat je de wapens hebt.
2. Je geeft duidelijk aan dat je deze wapens hebt.
3. Je zegt wat je genzen zijn, en zegt dat je de wapens gebruikt als ze nodig zijn.
4. Je doet oefeningen / toon de wapens om te bewijzen dat je er mee bezig bent. (I'm gonna do it!)
5. Je brengt wapens in gereedheid en waarschuwt de wereld dat je in een hoek gedreven wordt.
6. Je doet een kernproef om te tonen dat je wapens werken, en het echt geen bluf is.
7. .......
Tsja. Voor putin geld nog steeds dat hij voornamelijk dingen doet die hij ontkend.
Als hij ineens zegt dat ie geen Nuke wil gooien ga ik me pas zorgen maken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
BeefHazard schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:54:
[...]

Stel ik zou op je rug staan, doet het dan meer pijn als ik stilsta of als ik snelle squats aan het doen ben?
Hahaha, ik heb werkelijk geen idee, sorry 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
gise schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 00:46:
[...]

Hahaha, ik heb werkelijk geen idee, sorry 😂
Zoals ik het begrijp:

Stel er ligt een stukje klei. Je kind gaat er op staan.

Nu zo'n zelfde stukje klei. Je kind gaat er ook op springen.

Wat is effectiever om de klei platter te maken?

Stel een tientonner rijdt met 15 km/uur over de weg.

Stel een andere tientonner rijdt met 60 km/uur op de andere rijbaan.

Welk wegdeel gaat meer stuk geraken?

Het eerste wegdek krijgt minder druk, maar voor langere tijd.

Het tweede wegdek krijgt meer druk, maar voor kortere tijd.

Als hij de tweede situatie aankan, dan werkt de eerste ook. Maar zo test je het niet :+

Wat misschien nog zou kunnen gebeuren is dat-ie dusdanig hard gaat dat hij het instorten voor is. Maar dat durf ik niet te zeggen want zoiets zie je geloof ik vooral in van die oude tekenfilms. Zou wel passen bij de beproefde YOLO-methode van de Russische maatschappij.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:51
BeefHazard schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:54:
[...]

Een leger te voet mag nooit in kadans lopen over een brug.
De brug heeft een frequentie van bewegen, als je daar telkens een tik op geeft kan die instorten, hier wordt het beter uitgelegd :

https://www.ikhebeenvraag...faste%20gevolgen%20hebben.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:19
asing schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:43:
[...]

Ik ben ook geen bouwkundig ingenieur, maar mijn filosofie is de volgende. Zo'n wagon kan je zo opzoeken. Deze bijvoorbeeld : https://bdzcargo.bdz.bg/e...ducts-71-m3-zas-type.html

De wagon heeft een lege massa van 20 ton en heeft ruimte voor 71m3 aan vloeistof. Benzine en diesel is net iets lichter dan water, dus het maximum gewicht van één zo'n wagon is een ton of 80. Verdeel dat over de 2 onderstellen en ieder onderstel geeft 40 ton (voor de fanatici ongeveer 355 kN :) ) aan druk. Bij een langsrijdende trein zie je om die reden de rails onder de wielen doorbuigen.

Die 40 ton is dan niet echt een probleem. 10 Treinwagons met 20 maal die 40 ton zorgt voor een ritme in belasten en niet belasten. Dat kan weer metaalmoeheid geven.
Met enig geluk worden de rails niet of nauwelijks vervangen (Want alles moet snel weer in dienst zijn), waardoor de rails niet helemaal strak liggen. Als dat gebeurt, dan zullen wagons daar minder stabiel rijden en daarmee extra (en ongebruikelijke) krachten uitoefenen op de ondergrond. En laat die ondergrond nou net een half verbrande ligger zijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door onkl op 10-10-2022 05:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 11:20

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

C00P schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 04:03:
[...]

Een leger te voet mag nooit in kadans lopen over een brug.
De brug heeft een frequentie van bewegen, als je daar telkens een tik op geeft kan die instorten, hier wordt het beter uitgelegd :

https://www.ikhebeenvraag...faste%20gevolgen%20hebben.
offtopic:
Die is ooit bij mythbusters ontkracht en in een hertest plausibel bevonden, maar nooit bevestigd.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Meerdere explosies in centrum van Kiev om 07:25 volgens de NOS.
Verslaggever Wessel de Jong: zeker twee explosies
NOS-verslaggever Wessel de Jong is in Kiev. "Ik heb zeker twee explosies gehoord. Eerst een soort straaljagergeluid en dan een knal."

[ Voor 74% gewijzigd door souljah1h op 10-10-2022 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Explosies gemeld in centrum van Kyiv

Volkskrant Liveblog
07:44
In het centrum van de Oekraïense hoofdstad Kyiv hebben maandagochtend meerdere explosies plaatsgevonden. Dat heeft burgemeester Vladimir Klitsjko bekendgemaakt. Het zou gaan om het district Sjevtsjenkivsky, zo meldt hij op de berichtendienst Telegram. Meer informatie zal volgens hem spoedig volgen.

Een ooggetuige zegt tegenover persbureau Reuters dat er een wolk van zwarte rook opstijgt van gebouwen in het centrum. Ook journalisten van persbureau AP maken melding van explosies. Volgens hen zou het gaan om raketaanvallen.
Even verder denkende wordt dit voor Oekraïne iets om af te dekken mocht ze op een gegeven moment al haar gebiedsdelen terug veroverd hebben.

Dat risico van aanvallen zal ook dan blijven bestaan. Een goed afweersysteem moet dus worden opgebouwd. Tenzij Rusland onder zijn eigen gewicht gaat bezwijken. Dan hebben we weer een totaal andere situatie.

[ Voor 18% gewijzigd door teacup op 10-10-2022 07:56 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De foto’s die ik voorbij zie komen betreft vooral verkeerskruispunten in het centrum van Kyiv. Schijnt om Iraanse drones te gaan maar dat is nog niet bevestigd. Wat wel duidelijk is, is dat dit wederom terreur lijkt te zijn en weinig militair-strategisch omhanden heeft.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Apache4u schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:10:
De foto’s die ik voorbij zie komen betreft vooral verkeerskruispunten in het centrum van Kyiv. Schijnt om Iraanse drones te gaan maar dat is nog niet bevestigd. Wat wel duidelijk is, is dat dit wederom terreur lijkt te zijn en weinig militair-strategisch omhanden heeft.
Als ik de Russische propaganda mag geloven, hebben ze bijna Zelenskyy geraakt. Onvoorstelbaar hoe snel die propaganda machine draait, alsof de berichten over zo'n aanval al klaar staan voordat er iets ontploft is.

https://ria.ru/20221010/kiev-1822698040.html

Bizar. Terwijl ik dit typ is het bericht op RIA al aangepast. Eerst werd Geraschenko als bron genoemd, en nu Klitschko.

[ Voor 12% gewijzigd door Fanta op 10-10-2022 08:24 ]

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 19:38

bloody

0.000 KB!!

Er schijnt nog meer wraak richting UA te komen

nope

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Terroristische aanslagen in de grote steden is blijkbaar het antwoord van Putin op de Kerch brug.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 23:57

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Apache4u schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:10:
Lijken me toch eerder raketten. Sluit een flinke reactie deze week echt niet uit hoewel menigeen hier denkt dat Rusland alleen nog met conscripts werkt, tanks uit 1950 en zelfgeknutselde drones is dat natuurlijk onzin. Een land met een enorm wapenarsenaal waar 99% van de landen niet bij in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bloody schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:23:
Er schijnt nog meer wraak richting UA te komen
[Twitter]
Lijkt me heerlijk om die neer te halen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hier wordt de mogelijke link gelegd met Surovikin:

Wat kansloos weer. Uiteindelijk zal Oekraïne alleen maar betere luchtafweer krijgen zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

CyBeRSPiN schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:23:
Terroristische aanslagen in de grote steden is blijkbaar het antwoord van Putin op de Kerch brug.. :/
Het klinkt vreemd maar dit is eigenlijk positief. Het betekend dat Rusland niet in staat of machte is om goede strategische en tactische doelen te raken.
Ja het is bijzonder cru dat het bloed van burgers hiervoor moet vloeien maar op langere termijn spaart dit levens omdat diezelfde wapens ook gebruikt konden worden tegen strategische doelen om de oorlog langer te laten duren.

Oorlog slaat soms als een tang op een varken maar helaas is het zo.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Nieuwe explosies te horen in Kiev
In Kiev zijn nieuwe explosies gehoord, melden getuigen aan persbureau Reuters.

[ Voor 21% gewijzigd door souljah1h op 10-10-2022 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

user109731 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:26:

Wat kansloos weer. Uiteindelijk zal Oekraïne alleen maar betere luchtafweer krijgen zo.
Het is te hopen dat het westen dat ook zo ziet, en niet eerst talloze vergaderingen moet beleggen om uiteindelijk Nee te zeggen.

Zo langzamerhand is wel duidelijk dat Rusland voor niets terugdeinst en het puur terrorisme is.

Bah, wat een volk.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:57
De inslagen blijven maar komen, of het is slecht gemikt of ze gaan echt voor burgerdoelen. Het zal de Rus niks uitmaken, wraak en angst is het enige doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Bronnetje graag, zodat we kunnen checken of het niet om dezelfde explosies gaat..

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Fanta schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:29:
[...]

Bronnetje graag, zodat we kunnen checken of het niet om dezelfde explosies gaat..
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-64588918

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:07
tiswat schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:29:
De inslagen blijven maar komen, of het is slecht gemikt of ze gaan echt voor burgerdoelen. Het zal de Rus niks uitmaken, wraak en angst is het enige doel.
Denk vooral het eerste, al het relatief geavanceerde spul inmiddels op is en dit het beste is wat ze kunnen. Hopen op een 'lucky shot' op Zelensky of een regeringscentrum.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 10-10-2022 08:34 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
Auredium schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:28:
[...]

Het klinkt vreemd maar dit is eigenlijk positief. Het betekend dat Rusland niet in staat of machte is om goede strategische en tactische doelen te raken.
Ja het is bijzonder cru dat het bloed van burgers hiervoor moet vloeien maar op langere termijn spaart dit levens omdat diezelfde wapens ook gebruikt konden worden tegen strategische doelen om de oorlog langer te laten duren.

Oorlog slaat soms als een tang op een varken maar helaas is het zo.
Ik heb niet de illusie dat Rusland momenteel nog veel achter aan het houden is qua oorlogvoering, buiten de kernwapens om. Als ze in staat waren strategische doelen aan te vallen dan hadden ze dat al lang gedaan.

Was er overigens nog nieuws rond die kerncentrale? Het laatste wat ik er van hoorde was dat er een klok van 10 dagen aan het tikken was om de centrale weer op het elektriciteitsnet aan te sluiten of meer diesel aan te voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:39

Agent47

I always close my contracts.

Apart. In het weekend bleef het rustiger en nu komt sinds vanochtend ineens meerdere aanvallen,

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ErikT738 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:34:
[...]

Ik heb niet de illusie dat Rusland momenteel nog veel achter aan het houden is qua oorlogvoering, buiten de kernwapens om. Als ze in staat waren strategische doelen aan te vallen dan hadden ze dat al lang gedaan.

Was er overigens nog nieuws rond die kerncentrale? Het laatste wat ik er van hoorde was dat er een klok van 10 dagen aan het tikken was om de centrale weer op het elektriciteitsnet aan te sluiten of meer diesel aan te voeren...
1 connectie naar het stroomnet was gisteren hersteld dacht ik.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Agent47 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:35:
Apart. In het weekend bleef het rustiger en nu komt sinds vanochtend ineens meerdere aanvallen,
Zal wel zijn omdat maandag burgers naar hun werk gaan, ze targetten vast de ochtendspits oid.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:37
Begint meer en meer op Hitler te lijken in zijn laatste fase van de oorlog. Roepen over vergeldings wapens en laten zien dat hij technische dingen zou hebben om mee aan te vallen. Maar vervolgens allen burgers aanvallen omdat hij Militair eigenlijk allang verslagen is.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

MikeyMan schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:25:
[...]

Lijkt me heerlijk om die neer te halen...
Zo ik het lees zijn ze naar Astrakhan (ver in Rusland, kaukasus) gevlogen, en schieten van daar hun raketten richting UA af.
Dus neerhalen is helaas erg lastig.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Is dit Sergey Surovikin, de nieuwe commandant van Putin die zich introduceert?
Hij was al eerder degene die het zuidelijke front leidde en tevens de baas van de Russische Luchtmacht was die juist zo matig presteerde. Misschien denkt hij dat wat in Aleppo werkte nu ook hier werkt, gewoon bommen gooien op alles tot de bevolking wanhopig opgeeft.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

IJzerlijm schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:40:
Is dit Sergey Surovikin, de nieuwe commandant van Putin die zich introduceert?
Hij was al eerder degene die het zuidelijke front leidde en tevens de baas van de Russische Luchtmacht was die juist zo matig presteerde. Misschien denkt hij dat wat in Aleppo werkte nu ook hier werkt, gewoon bommen gooien op alles tot de bevolking wanhopig opgeeft.
Ik gok dat in dit geval het resultaat zal zijn dat er nog meer luchtverdedigingssystemen richting UA gaan.

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-09 19:44
Tja Oekraine maakt volgens mij 100x de afweging om een strategisch militair of logistiek doelwit aan te vallen met zo weinig mogelijk slachtoffers.

Rusland gaat als wraak diverse steden bombarderen tijden de ochtendspits.

Een schurkenstaat niet meer en niet minder en een ongelofelijk tonen van zwakte.

Bij ieder ander land was de NATO of toch minstens US alleen al lang binnen gevallen. Maar die kernwapens he…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Inslag op een kinderspeelplein/plaats...

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Jaren-60 bommenwerpers met jaren-60 nauwkeurigheid. In die tijd was een straal van een paar kilometer goed genoeg, zeker bij kernwapens.

Meer/beter hebben ze niet denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:03
hoevenpe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:44:
Jaren-60 bommenwerpers met jaren-60 nauwkeurigheid. In die tijd was een straal van een paar kilometer goed genoeg, zeker bij kernwapens.

Jij weet waar op gemikt werd? Als we puur aannemen dat het zoals eerder Kh-22 kruisraketten zijn, vind ik het wel toevallig dat ze 'm eerst precies op een dam weten te mikken en dat het nu dan opeens geen nauwkeurigheid heeft.

Dit kan prima een bewustje zijn, zoals wel vaker. Het terroriseren van de bevolking.

[ Voor 19% gewijzigd door Nat-Water op 10-10-2022 08:49 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Als deze reports echt zijn bombaderen ze gewoon heel het land zonder enig strategisch doel en lijkt het gewoon te gaan om zoveel mogelijk chaos te creëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Nat-Water schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:46:
[...]

Jij weet waar op gemikt werd?

Dit kan prima een bewustje zijn, zoals wel vaker. Het terroriseren van de bevolking.
Dit.

Het is wel heeel toevallig uitgevoerd tijdens de eerste ochtendspits sinds de Krim brug aangevallen werd.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-09 19:44
hoevenpe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:44:

Ja het is domweg over heel het land bommen gooien. Weinig nauwkeurigs aan tot het een keer wel in NAVO gebied valt. Ik ben over 2 weken naar Polen. Eens kijken hoe het sentiment daar is bij de mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
XWB schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:54:
Ik kan de locatie niet valideren, maar er zou een grote file voor de Krimbrug staan:

[Twitter]

Geen idee of dit dan het normale verkeer is, of mensen zijn die allemaal weg willen van de Krim.
Mwah, gooi de brug tussen Denemarken en Zweden dicht en je hebt binnen een uur een file van enkele kilometers in beide richtingen. Betekent nog niet dat Denen naar Zweden willen vluchten of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Puur steden geen strategisch of militair belang, pure terreur. Een zwakte bod omdat de dreumes in het Kremlin niet lijkt te winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik hoop dat die IRIS-T Systemen snel komen en de training snel klaar is.

Israël zou eigenlijk ook gewoon over de brug moeten komen met haar Iron Dome.
Kiev, Odessa en andere grote steden moeten gewoon afgedekt worden door goede luchtafweer, of gewoon een soort luchtafweer linie midden over het land om zo de gehele noord-oost-zuid grens te dekken en niks het binnenland kan bereiken uit die richtingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
AlwaysNick schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:46:
[Twitter]

Als deze reports echt zijn bombaderen ze gewoon heel het land zonder enig strategisch doel en lijkt het gewoon te gaan om zoveel mogelijk chaos te creëren
Dat kan helaas niemand verbazen. Het is overigens de reden waarom je vanmiddag berichten gaat zien dat er meer wapens gestuurd gaan worden door NAVO landen. Het is willekeur, dient geen militair doel en is precies waarom het zo'n conflict tussen west en Rusland is - het zijn moordadige terroristen die Ukraine willen vernietigen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Nat-Water schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:46:
Jij weet waar op gemikt werd?

Denk je werkelijk dat ze bewust schaarse langeafstandsraketten op een lege speeltuin inregelen als ze ook kritische infrastructuur en/of het Oekraïnse regeringscentrum hadden kunnen uitschakelen?

Ze schieten op een grote stad, wat daar geraakt wordt is een grote gok. Terroriseren inderdaad, maar niet op een specifiek doel. Ze hebben niet (meer) de capaciteit om gerichte aanvallen uit te voeren, dan had het Oekraïnse leger een veel groter probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Vooralsnog alleen maar conventioneel gelukkig, de nucleaire lijn kan/wil Poetin nog niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07
hoevenpe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:54:
Vooralsnog alleen maar conventioneel gelukkig, de nucleaire lijn kan/wil Poetin nog niet over.
Logisch, dit soort acties hebben de Russen vaker uitgevoerd en ze blijven zonder gevolgen. NATO grijpt niet in. Meer van hetzelfde is dus het devies.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:55
asing schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:57:
[...]

Logisch, dit soort acties hebben de Russen vaker uitgevoerd en ze blijven zonder gevolgen. NATO grijpt niet in. Meer van hetzelfde is dus het devies.
Waarom zou de NATO moeten ingrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Denk trouwens dat ze het wel proberen maar hun raketten op grote afstanden niet nauwkeurig genoeg zijn:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

jaapstobbe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:59:
[...]

Waarom zou de NATO moeten ingrijpen?
Vroeg of laat komt er een afzwaaier (of bewust gericht) met duizend kilo explosieven over de grens in Polen terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
[...]

Het geeft meer internationale aandacht en dus steun. In zekere zin doet Rusland de PR tegen zichzelf. Ben benieuwd hoe de reacties vanuit de wereld gaan zijn - tis een behoorlijk trieste poging om de wil van een volk wat al tot op het bot gemotiveerd was dit te winnen verder te stimuleren om te winnen.

Wellicht is dit nog een Russische 'kijk ons eens Ukrainse burgers random bombarderen als straf' voor intern gebruik, maar zelfs dan - ben benieuwd wat de Russische armchairgeneralbloggers er van vinden.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

NAVO is betrokken middels talrijke wapenleveranties, Intel en wat al niet meer. Waar je op doelt is een deus ex machina die alles oplost. Grotere betrokkenheid van de NAVO is daarvoor geen garantie en risico op verdere escalatie.

Rode lijnen zijn voor de invasie gezet. Daar heeft het Westen het strategisch laten liggen door naïviteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
IJzerlijm schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:01:
Vroeg of laat komt er een afzwaaier (of bewust gericht) met duizend kilo explosieven over de grens in Polen terecht.
Hoe hard het ook klinkt, pas dan is er een casus-belli om artikel 5 in te schakelen.

Oekraïne is geen NAVO lid, het westen doet al veel meer dan ooit voor mogelijk gehouden is. Deze terreuraanvallen gaan de militaire situatie op de grond niet veranderen, verschrikkelijk voor de doden en gewonden maar vooral symbolisch zodat de Russische publieke opinie een daadkrachtig antwoord op de rode lijn van de Kerch brug ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zo ziet dat er dus uit als je op maandagochtend naar college gaat.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
hoevenpe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:04:
[...]

Hoe hard het ook klinkt, pas dan is er een casus-belli om artikel 5 in te schakelen.

Oekraïne is geen NAVO lid, het westen doet al veel meer dan ooit voor mogelijk gehouden is. Deze terreuraanvallen gaan de militaire situatie op de grond niet veranderen, verschrikkelijk voor de doden en gewonden maar vooral symbolisch zodat de Russische publieke opinie een daadkrachtig antwoord op de rode lijn van de Kerch brug ziet.
Is een duidelijke afzwaaier genoeg? Ik betwijfel het.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:36
Ik vind de reacties op de bombardementen eigenlijk best tam, alsof we het bijna normaal 'dat Rusland dit doet'.

Verschillende steden bombarderen zonder enige intentie om militaire doelen te raken is staatsterreur. Ja, Rusland heeft al bizar veel verschrikkelijke dingen gedaan deze oorlog, maar laten we onszelf absoluut niet murf maken en maar accepteren dat Rusland dit doet.

Dit is een nieuwe escalatie en in mijn ogen een escalatie die aangegrepen moet worden om Oekraine nog VEEL meer te ondersteunen om zo grondig mogelijk Rusland aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Requiem19 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:06:
Ik vind de reacties op de bombardementen eigenlijk best tam, alsof we het bijna normaal 'dat Rusland dit doet'.
Zo werkt het brein. Een paar dagen of slechts uren zijn we geschokt en dan ebt het weg. We passen ons aan de nieuwe situatie aan. Angst moet ook niet te lang duren want dan kun je niet functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49
jaapstobbe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:05:
[...]

Nee, bij een afzwaaier zal de NATO niet ingrijpen. Pas als er doelbewust een lidstaat wordt aangevallen zal de NATO in actie komen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:32
Meisje die inslag vlakbij waarneemt, scheelde erg weinig.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
[...]

Mogelijk niet genoeg om de NAVO erbij te betrekken, maar ga er maar van uit dat Polen wel enige actie zal ondernemen (en dan vooral als er Poolse slachtoffers vallen).

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
rusland doet het meest smerige wat ze hadden kunnen doen. Doelbewuste aanslagen om zoveel mogelijk terreur te veroorzaken. Wat een ongelofelijk walgelijk land is het.

De enige juiste manier om hier op te reageren is om nu eindelijk eens alles aan Oekraïne te geven waar ze om vragen. Stop met die eindeloze discussies en geneuzel. Vliegtuigen, tanks, luchtverdediging. Nu.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:03

Verschillende steden bombarderen zonder enige intentie om militaire doelen te raken is staatsterreur. Ja, Rusland heeft al bizar veel verschrikkelijke dingen gedaan deze oorlog, maar laten we onszelf absoluut niet murf maken en maar accepteren dat Rusland dit doet.

Dit is een nieuwe escalatie en in mijn ogen een escalatie die aangegrepen moet worden om Oekraine nog VEEL meer te ondersteunen om zo grondig mogelijk Rusland aan te pakken.
Het is helaas niets nieuws. Dit gebeurde op 15 april ook, na het zinken van de Mosvka. Het is pure wraak, zinloze terreur.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

'Acht doden bij raketaanval in Kiev'
Bij de aanval in de wijk Shevchenkivski in het centrum van Kiev zijn acht doden gevallen en 24 mensen gewond geraakt, meldt Rostislav Smirnov, adviseur van de minister van Binnenlandse Zaken van Oekraïne volgens persbureau Nexta.

Bron: https://nos.nl/liveblog/2...-andere-oekraiense-steden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Inslag nabij een voetgangersbrug in Kiev:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Rusland zal claimen dat het een aangeschoten projectiel was dat op een basis in Oekraine was gericht of simpelweg een false flag van Oekraine. Orban, Carlson, Musk, Baudet etc. zullen dat standpunt ondersteunen en claimen dat dit laat zien hoe gevaarlijk het is dat Oekraine zich verzet en wij daarbij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ook meteen extra goed vriendjes gemaakt met Zuid-Korea zo te zien:

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Nat-Water schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:10:
[...]

Het is helaas niets nieuws. Dit gebeurde op 15 april ook, na het zinken van de Mosvka. Het is pure wraak, zinloze terreur.
Precies - het is niets nieuws, maar dat betekent niet dat je er dan maar tammetjes op moet reageren.

Dit vraagt om een gepaste reactie, bijvoorbeeld het ter beschikking gaan stellen van NATO tanks aan Oekraine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
En ook explosies in Dnipro:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RoD schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:10:
rusland doet het meest smerige wat ze hadden kunnen doen. Doelbewuste aanslagen om zoveel mogelijk terreur te veroorzaken. Wat een ongelofelijk walgelijk land is het.

De enige juiste manier om hier op te reageren is om nu eindelijk eens alles aan Oekraïne te geven waar ze om vragen. Stop met die eindeloze discussies en geneuzel. Vliegtuigen, tanks, luchtverdediging. Nu.
Eens. En ik denk dat die reactie wel komt - alleen duurt dat altijd even.

Wat een laffe terroristische actie weer dit. Al die raketten hadden gewoon op militaire doelen gemikt kunnen worden, dit grenst gewoon aan incompetentie.

Overigens: nog steeds gewoon conventioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Nu blijkbaar ook aanvallen vanuit Belarus?

Dit is hopelijk een strategische fout.
Immers, nu heeft UA een goede reden om de basen in Belarus aan te pakken. Intern sluimerende onrust kan dan de rest gaan doen.

[ Voor 42% gewijzigd door bloody op 10-10-2022 09:22 ]

nope

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ter overzicht, het is een grote landelijke terreur aanval:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KccGkcENGOOR5TQe4_dSx57aOTU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zlm973Idbn2RK2Bfrj2uLfE7.png?f=user_large

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik had eigenlijk ook gedacht dat Oekraine inmiddels voldoende westerse verdedigingswapens had gehad om raketaanvallen op de grote steden te voorkomen....?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:13:
[...]

Dit vraagt om een gepaste reactie, bijvoorbeeld het ter beschikking gaan stellen van NATO tanks aan Oekraine.
Denk dat NATO beter ATACMS kan leveren, dan kan de Krimbrug verder vernield worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Maar wat had je dan verwacht?

Rusland stelt een rode lijn rond de Kerch-brug, Oekraïne valt de brug aan en dat maakt dat Poetin moet reageren om zijn eigen geloofwaardigheid en daarmee positie in het Kremlin te behouden. Vooropgesteld: het zijn gruwelijke aanvallen, maar van alle besproken scenario's een relatief beperkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Requiem19 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:16:
Ik had eigenlijk ook gedacht dat Oekraine inmiddels voldoende westerse verdedigingswapens had gehad om raketaanvallen op de grote steden te voorkomen....?
Er zijn een paar dingen geleverd, maar het grootste deel staat op de 'todo' lijst om te leveren of voor te trainen.

Tegen lokale aanvallen kunnen ze met de huidige verdediging redelijk veel onderscheppen, ook met vliegtuigen, maar op dit soort schaal zijn ze nog kansloos.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Derde wave is onderweg :/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Krijg een beetje een 'tower defense game' vibe hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Raketaanvallen zijn slechts beperkt te voorkomen. Raketverdedigingssystemen zijn nou eenmaal niet erg goed. Israel lukt het redelijk met Iron Dome, maar dat is door 1000x duurdere onderscheppingsraketten op veredelde vuurpijlen af te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

LVIV is ook geraakt. Dat is dichtbij de grens met Polen. D’r zal er Maar één net de grens over komen…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Een uur geleden besprak ik nog met een collega hoe Putin alleen maar blaft en niet bijt. Maar nu gaan ze er toch hard in.

Hopelijk kan Oekraine gewoon door met de opmars in het oosten en zuiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
hoevenpe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:19:
[...]

Maar wat had je dan verwacht?

Rusland stelt een rode lijn rond de Kerch-brug, Oekraïne valt de brug aan en dat maakt dat Poetin moet reageren om zijn eigen geloofwaardigheid en daarmee positie in het Kremlin te behouden. Vooropgesteld: het zijn gruwelijke aanvallen, maar van alle besproken scenario's een relatief beperkte.
Oekraïne had een rode lijn liggen, deze was helaas als in 2014 overschreden en op 24 Februari dit jaar wederom. Waarom wijzen naar Oekraïne als Rusland dit land als sinds 2014 binnengevallen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Agent47 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:23:
LVIV is ook geraakt. Dat is dichtbij de grens met Polen. D’r zal er Maar één net de grens over komen…..
Ik hoop daar zo op... echt zo klaar met dat tuig ;(

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Centrum van Kiev:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Agent47 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:23:
Denk dat er 1 land gelijk op de rode knop drukt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Klinkt misschien heel hard hoe ik dit typ nu:

Maar de bevolking reageert best kalm. Zag net een filmpje hoe dit raket insloeg op een gebouw , gefilmd vanuit een auto. Die meneer doet gewoon rustig z’n dingetje.

Dat meisje bij die universiteit daarentegen.. Trauma voor het leven….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Kunnen die landelijke aanvallen ook het resultaat zijn van de aanstelling van die nieuwe generaal, die destijds Aleppo heeft platgebombardeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

jaapstobbe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:23:
Een uur geleden besprak ik nog met een collega hoe Putin alleen maar blaft en niet bijt. Maar nu gaan ze er toch hard in.
Het is meer van dezelfde terreur. De kruisraketten op willekeurige doelwitten vliegen al 7 maanden rond.
Hopelijk kan Oekraine gewoon door met de opmars in het oosten en zuiden.
De UAsoldaten aan het front zullen hierdoor alleen maar meer motivatie krijgen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

YakuzA schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:15:
Ter overzicht, het is een grote landelijke terreur aanval:
[Afbeelding]
Stuk voor stuk alleen de grote steden, stuk voor stuk zodaig weinig dat het hooguit symbolische waarde heeft. Dit is terreur voor de buhne, meer niet. Als dit het beste is wat het Beest van Aleppo kan bieden, gaat er strategisch weinig veranderen.

Dat gezegd...
Zelfs de beste afweersystemen zijn verre van perfect. Komt bij dat RU wel een stukje strategisch handelen consequent uitvoert: door raketaanvallen op grote delen van UA dwingt het UA om luchtafweer wat ze liever geconcentreerd aan het front hadden uit te spreiden over grote delen van het land en zo veel minder effectief te zijn dan wanneer er geen aanvallen in het achterland plaatsvonden. Dat zal toen RU nog in offennsieve fase was bewust gedaan zijn. Of het vandaag ook meespeelt, of puur bijvangst is, is een tweede.

Dit is gewoon impotent terugslaan richting degenen die zich niet kunnen verweren omdat ze niet in staat zijn om zinnig terug te slaan richting degenen die de oorlog aan het winnen zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Agent47 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:26:
Klinkt misschien heel hard hoe ik dit typ nu:

Maar de bevolking reageert best kalm. Zag net een filmpje hoe dit raket insloeg op een gebouw , gefilmd vanuit een auto. Die meneer doet gewoon rustig z’n dingetje.

Dat meisje bij die universiteit daarentegen.. Trauma voor het leven….
Kalm en "rustig je dingetje doen" als reactie op zoiets betekent niet dat je niet getraumatiseerd bent. Het is zelfs een fenomeen dat mensen kalm reageren in panieksituaties als coping-mechanisme.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/keFrdJmT-gEVRibVm6RpyreJ75I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DhA9iDVarXZ8BQDZ6U1WhjWu.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens de NOS is dit het kaartje met bekende aanslagen. Ik zag er al eerder 1 voorbij komen. Hopelijk is dit het goede kaartje.

Bron:https://nos.nl/liveblog/2...-andere-oekraiense-steden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:10
Bizar dit soort aanvallende, hoe verkopen ze dat aan hun eigen bevolking?
Je gaat toch uit je plaat als je regering zoiets flinkt?
Ukraine zou nu toch een koekje van eigen deeg moeten kunnen geven met eenzelfde raket en willekeurige burgerdoelen moeten bestoken in rusland.
Waar blijft het genoeg is genoeg antwoord van de wereld

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Zelensky gaat straks het land toespreken:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
XWB schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:28:

[Twitter]
Ultimatum? Is daar meer over bekend of heb ik iets gemist. Of Zelensky weet meer dan wij/buitenstaanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Razr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:30:
Ultimatum? Is daar meer over bekend of heb ik iets gemist. Of Zelensky weet meer dan wij/buitenstaanders.
Denk het laatste: deze eerste golf vooral bedoeld is om te laten zien dat ze elke stad kunnen bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Gezien de berichten verwacht ik persoonlijk binnen max een paar dagen een scherp conflict tussen UA en Belarus.
Tot nu toe is UA erg terughoudend geweest, maar met de drones en raketten van vandaag uit Belarus is er geen enkele reden meer.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

XWB schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:28:

[Twitter]
Waar wilt Zelensky mee dringen dan?

Pagina: 1 ... 25 ... 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid