Maar waar baseer je dat op? Poetin en z'n gangsters kunnen zoveel willen, maar dat betekent niet dat ze het gaan krijgen.Jebus4life schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:48:
[...]
Ik heb er geen angst voor, dat is gewoon het scenario dat ik als niet onwaarschijnlijk zie.
Wakker lig ik er niet van, waarom zou ik? Veel kan ik er niet aan doen.
Het land is gestoeld op wantrouwen, die Russische krijgsmacht mag niet sterk genoeg zijn voor een coupe. Daarom zijn er zoveel losse legers, waarvan in ieder geval één bedoeld is om zo'n gebeurtenis de kop in te drukken (lees: de overige legers tegen te houden).
Dit gebrek aan eensgezindheid (eilandjescultuur) tezamen met de inburgering van corruptie en een cultuur van liegen om alles maakt dat het land gewoon niet effectief kan optreden, naar binnen noch naar buiten toe: het krijgt het niet voor elkaar om AIDS enigszins naar eerste wereldland getallen te drukken, criminaliteit is een categorie van zichzelf in dit land, en op dezelfde manier gaat het ook falen in dit conflict. Die kernwapens? Zou me verassen als er 10 operationeel waren.
Je kan het geheel niet beoordelen met een westerse bril, het gaat niet om een evenredig land A in oorlog met land B. Land B is in dit geval een gangsterstaat waarbij het leiderschap 3x zo hard moet werken om mensen te dwingen voor ze te vechten. De militaire leiding is in deze oorlog - zo even uit m'n hoofd - al 4 keer opgeruimd, recent zelfs in Poetin's persoonlijke kring met het wieberen van Shoigu.
Het is geen 'game of chicken', maar een slecht voorbereide bankoverval met Lidl gereedschap en museum wapens, waarvoor de daders elkaar nu slachtofferen omdat het hele plan mislukt. Maar in de tussentijd wel naar de politie bluffen dat ze het pand gaan opblazen als ze naar binnen gaan - ze kunnen toch niet zien wat een zooitje het is.
[ Voor 4% gewijzigd door nst6ldr op 09-10-2022 23:18 ]