Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit smaakt naar meer boem boem ciao. Is HIMARS of HARM hier een mogelijkheid?ericplan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:09:
De brug was vannacht verlicht in de kleuren van de Russische vlag. Ministerie van propaganda heeft het er druk mee.
[Embed]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Nope. Je hebt echt zwaar materiaal voor die brug nodig. Ik denk dat je dan letterlijk aan een MOAB moet denken en die krijg je nooit in de buurt.Jerie schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:07:
[...]
Dit smaakt naar meer boem boem ciao. Is HIMARS of HARM hier een mogelijkheid?
Als de Russen niet zo vreselijk incompetent waren dan was die brug zo goed als onkwetsbaar geweest.
[ Voor 27% gewijzigd door downtime op 09-10-2022 15:15 ]
Dat wegdek voor auto’s ziet eruit alsof die net zo broos is als die gedropt is bij Nova Kakhova, maar dat spoor deel ziet er een stuk robuuster uit.downtime schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:13:
[...]
Nope. Je hebt echt zwaar materiaal voor die brug nodig.
PSN
Afhankeijk van de exacte munitie kan HIMARS wel die afstand overbruggen, maar ik meen dat Oekaine die lange afstands munitie niet gekregen heeft tot op heden.Jerie schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:07:
[...]
Dit smaakt naar meer boem boem ciao. Is HIMARS of HARM hier een mogelijkheid?
Daarbij zit je nog met de accuratesse van wapens. Vaak wordt wel geclaimed dat het op 1 meter accuraat is, maar ook hier geldt weer dat de verschillende munities verschil maken. Je hebt best kans dat zo'n lange afstand raket het haalt, maar of hij dan ook accuuraat genoeg is om daadwerkelijk te raken is de vraag.
Voor t zelfde mietert t ding in de plons precies naast de brug.
Edit:
Die brug wordt best wel goed bewaakt, afgezien van de toegangscheck (lol), hence de truck met explosief. Monitoring er omheen is best heftig. en je komt echt niet zomaar aan met een boot, vliegtuig of tank.
Die truck was in dat opzicht een geniaal idee. Niemand verwachtte een truck van Russische zeide en de controleurs zijn schijnbaar gemakkelijk omkoopbaar.
Wat de volgende move gaat zijn? Misschien wat artillerie salvo's zodra het UA leger dicht genoeg bij is.
@downtime @Prosac @YakuzA @JT @ZenTex
Dank mbt de cijfers en overdenkingen daarbij.
Geeft een beter inzicht in de daadwerkelijke ratio's.
[ Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 09-10-2022 15:33 ]
De ratio zal alleen maar verder naar UA voordeel verschuiven de komende maanden vermoed ik, langzaam aan komen de 700k nieuwe vrijwilligers van UA kant getrained en aan het front.
Ook de plekken waar RU nog lokaal overwicht weet te genereren zal dat gat langzaam aan geplugd worden.
Zie dat perun daar net een nieuwe ppt van heeft
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 09-10-2022 15:44 ]
PSN
Hierin gaat ze in op wat we hier in dit forum al meerdere malen besproken hebben, dat onze media in hun drang om neutraal te willen lijken, toch wel erg gemakkelijk informatie van Russische bronnen overnemen zonder hun huiswerk te doen.
Die Russische bronnen worden vaak klakkeloos overgenomen, waaronder ook de titels. En dat zorgt ervoor dat we toch een gekleurd (Russisch) beeld krijgen van de huidige oorlog en verschillende andere zaken.
Het zou mooi zijn als haar aanbevelingen wat meer worden gebruikt door onze media!
https://www.maritderoij.c...oorlog-een-handje-helpen/
Wagon 2 achter de blauwe lijkt wel een halve meter lager te zitten dan de rest.YakuzA schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:06:
Het andere spoor ziet er nog redelijk intact uit:
[Afbeelding]
De dienstregeling zal vooral last hebben van al die oranje dagjes mensen
Volgens mij is er mee schade dan ze doen lijken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t9lIaseixULfT5AAYY9TSxjW.jpg?f=user_large)
mijn paint skills zijn niet al te best..
[ Voor 22% gewijzigd door TrekDr0p op 09-10-2022 17:02 ]
Kan ook gewoon net als die eerste in beeld door de hoeven gezakt zijn.TrekDr0p schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:56:
[...]
Wagon 2 achter de blauwe lijkt wel een halve meter lager te zitten dan de rest.
Maar de melding dat het treinverkeer weer normaal en op tijd is, is wrs lichtelijk overdreven.
Het autoverkeer is ook beperkt volgens NOS:
Vrachtwagens en bussen mogen niet over Krimbrug
Over de Krimbrug mogen voorlopig alleen auto's rijden. Bussen en vrachtwagens moeten de veerdienst tussen Rusland en het schiereiland gebruiken, zegt de door het Kremlin geïnstalleerde leider van de Krim volgens Russische staatsmedia. De spoorbrug blijft volgens Sergej Aksjonov wel open voor alle vormen van treinverkeer.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Met hun herkenbare gele sterren op hun voertuigen.
Recent zijn de restanten van deze brigade/BTG’s gezien aan de verkeerde kant van de Dnjepr.
[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 09-10-2022 17:06 ]
PSN
Dat idee heb ik ook. dat ene spoor zal wel heel wat reparatie nodig hebben, en ik vraag me ook af of ze al snel volgeladen treinen durven te laten rijden. Ik kan me goed voorstellen dat de capaciteit (gewicht) per trein ook voorlopig wat lager ligt dan voorheen.TrekDr0p schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:56:
[...]
Wagon 2 achter de blauwe lijkt wel een halve meter lager te zitten dan de rest.
[Afbeelding]
mijn paint skills zijn niet al te best..
Hetzelfde geldt ook voor de autobrug trouwens, daar durven ze ook alleen nog maar auto's overheen te laten gaan en het lijkt er op dat ze verwachten dat dat nog wel even zo blijft.
[removed]
Het zal wat trager gaan, maar als ze personenvervoer per spoor eruit halen en enkel voor goederen gebruiken en dan bijvoorbeeld: overdag RU > Krim, en ‘s nachts andersom, dan zal de aanvoer er alsnog helaas nog niet veel onder lijden ben ik bang.
Desalniettemin vind ik de actie geslaagd. Rusland weet en ziet dat ondanks alle voorzorgsmaatregelen, dat de brug alsnog geraakt kan worden en dat er aanzienlijke schade toegebracht kan worden. 2 sporen en 4 rijbanen, nu nog maar 1 rijbaan en 1 spoor over na 1 aanval.
Daarnaast zien we ook, zoals eerder gemeld de onrust aan de top in Moskou. Zo’n purge kan toch gewoon geen verbetering brengen lijkt me. Ja, de huidige top krijgt de schuld, word ontslagen, worden nieuwe mensen aangewezen die het dan maar even moeten oplossen en verbeteren.
Maar daarnaast blijft Putin zich waarschijnlijk wel nog steeds bemoeien met de beslissingen waardoor de rol van de nieuwe poppetjes alsnog maar beperkt blijft en het falen er niet minder om word.
Wat ik wel interessant vind is de wrijving tussen de legertop en de FSB, ben benieuwd hoe dat zich verder gaat ontwikkelen, de een zal de ander proberen buitenspel te zetten denk ik.
/f/image/turQHn1f0aKlG60Zs67hvTby.png?f=fotoalbum_large)
Rusland's handboek bij onwelgevallige gebeurtenissen:
- ontkennen, maar als dat niet werkt
- downplayen, maar als dat niet werkt
- in scene zetten dat 'alles weer normaal is'
- dader aanwijzen en als ze om bewijs vragen
- Paint opstarten en iets in elkaar flansen
- wraak zweren, roden lijnen trekken, dreigen met Grote Consequenties
Enfin, we zijn bij het punt dader aanwijzen & fabriceren aanbeland.
[ Voor 6% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-10-2022 20:26 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Die kunnen ook minder explosieven dragenTens schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:01:
[...]
Kan ook gewoon net als die eerste in beeld door de hoeven gezakt zijn.
Maar de melding dat het treinverkeer weer normaal en op tijd is, is wrs lichtelijk overdreven.
Het autoverkeer is ook beperkt volgens NOS:
[...]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Ik denk inderdaad dat dat de reden is. Auto kun je ook in 10 seconden controleren terwijl een truck helemaal leeg moet voor een grondige controle.
Deze propaganda is voor interne doeleinden. Volgens mij doen ze niet eens hun best te verhullen dat het onzin is. Dat zorgt namelijk voor commotie. Maar het zal ook vast onkunde zijn. Misschien dat degene die het doet ook zoiets heeft van fuck it ik doe me best niet eens. Want ongemotiveerd.NiGeLaToR schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:30:
[Afbeelding]
Trucks (vrachtwagens) worden toch ook wel met een soort röntgen apparatuur gescand (met lading)?downtime schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:42:
[...]
Ik denk inderdaad dat dat de reden is. Auto kun je ook in 10 seconden controleren terwijl een truck helemaal leeg moet voor een grondige controle.
Waarbij het getrainde oog wellicht redelijk snel drugs en explosieven (wellicht niet alles?) kan zien.
Geen idee hoe snel dat gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 09-10-2022 17:53 ]
Voor de headlines maakt het niet uit.Jerie schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:42:
[...]
Deze propaganda is voor interne doeleinden. Volgens mij doen ze niet eens hun best te verhullen dat het onzin is. Dat zorgt namelijk voor commotie. Maar het zal ook vast onkunde zijn. Misschien dat degene die het doet ook zoiets heeft van fuck it ik doe me best niet eens. Want ongemotiveerd.
Je kunt je bijv afvragen hoe al die ‘terroristen’ in Rusland konden wonen zonder dat de briljanten inlichtingendiensten ze vonden. Maar dingen afvragen lijkt niet echt een Russisch iets te zijn.
Ik mis nog wel een foto met nazivlaggen en wat Sims gameverpakkingen
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
In de 21ste eeuw wel. Maar Rusland leeft niet in de 21ste eeuw.HugoBoss1985 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:51:
[...]
Trucks (vrachtwagens) worden toch ook wel met een soort röntgen apparatuur gescand (met lading)?
Waarbij het getrainde oog wellicht redelijk snel drugs en explosieven (wellicht niet alles?) kan zien.
Interessant ik zag deze ook op linkedin voorbij komen.gustaveau schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:31:
Ik kwam deze (lange) column tegen op LinkedIn van ene Marit de Roij - zelfverklaarde Oost Europa deskundige.
Hierin gaat ze in op wat we hier in dit forum al meerdere malen besproken hebben, dat onze media in hun drang om neutraal te willen lijken, toch wel erg gemakkelijk informatie van Russische bronnen overnemen zonder hun huiswerk te doen.
Die Russische bronnen worden vaak klakkeloos overgenomen, waaronder ook de titels. En dat zorgt ervoor dat we toch een gekleurd (Russisch) beeld krijgen van de huidige oorlog en verschillende andere zaken.
Het zou mooi zijn als haar aanbevelingen wat meer worden gebruikt door onze media!
https://www.maritderoij.c...oorlog-een-handje-helpen/
Lang stuk, vlugge scan, wilde hem ook bijna posten maar bedacht dat oa door de kritische tweakers hier wij wel ok zitten
Zodra he denkt dat we ok zitten zit je het niet: tis juist de houding dat je er wel doorheen kijkt wat ons - als mens - nekt. Dus zoek die confrontatie op zou ik zeggen. We hebben allemaal nog veel te leren.Silent7 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:55:
[...]
Interessant ik zag deze ook op linkedin voorbij komen.
Lang stuk, vlugge scan, wilde hem ook bijna posten maar bedacht dat oa door de kritische tweakers hier wij wel ok zittenbedank dat je het wel deelde want is zeker goed leesvoer.
Oh my. Ik heb het paspoort even met het paspoort van mijn vrouw vergeleken. (Geldig tot 2027, dus vrijwel zeker zelfde uitgave versie)NiGeLaToR schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:30:
[Afbeelding]
Er springen binnen een paar seconden al een 5tal incorrectheden in het oog…
Na wat langer kijken zullen het er vast meer zijn.
Dit is idd weer lazy forgery.
Lolz zie nu ook pas @ record number rechts onderin. Die begint met geboortejaar. Dus als je geboortejaar aanpast, hoor je die ook mee te nemen
[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 09-10-2022 18:05 ]
PSN
Je kunt links en rechts van het hoofd nog een stukje van de originele foto zien. Overigens vreemd, de huidige afbeelding op Wikipedia gebruikt het juiste formaat datums.
And we are all going to be treated to the spectacle of the Kerch railway bridge collapse in the near future with a loaded train falling into the strait.
— Trent Telenko (@TrentTelenko) 9 oktober 2022
I've reserved some popcorn, waiting to be popped, just for that event.
19/19 End pic.twitter.com/2Ne3tmbCOR
Conclusie van draadje van Trent over logistieke problemen: hij schetst dat het erger is dan we denken omdat de Kerch brug eigenlijk nonstop de gehele zuidelijke Russische bevoorrading moet doen. Er is weinig meer buiten bereik over land en over zee zijn de mogelijkheden ook beperkt. Dus deze spoorlijn is essentieel.
Jammer dat die zo lastig te raken is, al voorspeelt hij dat de schade op termijn toch fataal zal blijken.
Jup. Zelfs op de Russische wiki staat hij met de goede formattering:hcQd schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:02:
[...]
Je kunt links en rechts van het hoofd nog een stukje van de originele foto zien. Overigens vreemd, de huidige afbeelding op Wikipedia gebruikt het juiste formaat datums.
Wikipedia: Википедия — свободная энциклопедияПаспорт_гражданина_Украины_для_выезда_за_границу
Rare jongens die Russen.
(Spoiler: Die op de wiki wijkt nog steeds af van de echte op andere punten)
[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 09-10-2022 18:19 ]
PSN
Ik vond het verhaal zelf ook niet bijzonder gruwelijk omdat ik (helaas) wel wat ben gewend, maar ik kan me voorstellen dat mensen een verhaal over uiteengereten lijken niet zo kunnen waarderen. Daarom de NSFL.honey schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:37:
[...]
Ik moest even Googlen wat NSFL is. NSFW ken ik wel, maar NSFL blijkt een Gen Z-term te zijn. Weer wat geleerd. Bedankt voor de link. Het verhaal vond ik nu niet zo nsfl, maar misschien andere generatie.
Of dat een generatiedingetje is weet ik niet, maar die discussie laat ik graag aan andere mensen over, op een andere plek.
En die rode vlekken moeten bloed en/of vuil voorstellen zeker? Dat ziet er zo nep uit dat het gewoon om te lachen is.YakuzA schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:01:
[...]
Oh my. Ik heb het paspoort even met het paspoort van mijn vrouw vergeleken. (Geldig tot 2027, dus vrijwel zeker zelfde uitgave versie)
Er springen binnen een paar seconden al een 5tal incorrectheden in het oog…
Na wat langer kijken zullen het er vast meer zijn.
Dit is idd weer lazy forgery.
Lolz zie nu ook pas @ record number rechts onderin. Die begint met geboortejaar. Dus als je geboortejaar aanpast, hoor je die ook mee te nemen
Ik zou niet durven beweren dat die rontgen scanners ook echt werken.HugoBoss1985 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:51:
[...]
Trucks (vrachtwagens) worden toch ook wel met een soort röntgen apparatuur gescand (met lading)?
En de flaw was dat ze die allen op de route van UA>RU hadden staan, niet de andere kant op.
PSN
Ja. De bestuurder had die bij zichJ8S schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:11:
[...]
En die rode vlekken moeten bloed en/of vuil voorstellen zeker? Dat ziet er zo nep uit dat het gewoon om te lachen is.
Van de brug en vrachtwagen was niks meer te vinden, maar zijn paspoort wel vermoed ik.
Het is natuurlijk onderdeel van de maskirovka dat ze eerst een andere naam noemden.
PSN
This is what the railway tracks look like after yesterday's explosion on the #Crimean bridge. pic.twitter.com/E79QcsWLJE
— NEXTA (@nexta_tv) 9 oktober 2022
Deze had ik hier nog niet gezien. Pic van gesmolten metaal in de tweet.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Was dat bij 9/11 ook niet het geval. Dat men in het puin paspoorten vonden?YakuzA schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:17:
[...]
Ja. De bestuurder had die bij zich
Van de brug en vrachtwagen was niks meer te vinden, maar zijn paspoort wel vermoed ik.
The TV tower in Moscow is burning and it looks like Barad-Dur. #Russia #Moscow https://t.co/FefWizi1Ex
— (((Tendar))) (@Tendar) 9 oktober 2022
[Twitter: https://twitter.com/Benterprising90/status/1579147741703217152]
en volgens liveuamap:Special Kherson Cat 🐈🇺🇦:
Radio TV tower in Moscow could not withstand the flow of Russian propaganda and caught on fire.
Big explosion and fire reported near Yevpatoriya
Something is smoking in Yevpatoria pic.twitter.com/eH5KxoBaPH
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 9 oktober 2022
[ Voor 48% gewijzigd door Tens op 09-10-2022 18:45 ]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Centrale is inmiddels weer aangesloten op het net.Jerie schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:11:
Laatste connectie NPP Zapo is foetsie. Hij draait nu op dieselgeneratoren en die kunnen het met huidige reserves 10 dagen uithouden. Zoals eerder uitgelegd heeft de kerncentrale, ook al staat-ie uit, electriciteit nodig om de cores te koelen. Anders krijg je een meltdown.
Our team at #Zaporizhzhya confirms the offsite power line lost yday was restored & #ZNPP is reconnected to the grid—a temporary relief in a still untenable situation. A protection zone is needed now. I will travel to 🇷🇺 & will see 🇺🇦@ZelenskyyUa thereafter to establish the zone.
— Rafael MarianoGrossi (@rafaelmgrossi) 9 oktober 2022
Die bliezen zichzelf niet op met een paar ton explosieven.NeutraleTeun schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:35:
[...]
Was dat bij 9/11 ook niet het geval. Dat men in het puin paspoorten vonden?
Dat er een paar paspoorten in het puin van de TT vond waar zich 1000en mensven kan ik me voorstellen ja
Van wat ik begreep; Krim richting RU heeft röntgenscanners, RU naar de Krim niet.HugoBoss1985 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:51:
[...]
Deze vrachtwagen kwam vanuit Rusland.
'Bestuurder van ontplofte truck was 51-jarige Azerbeidzjaan'
https://www.turan.az/ext/...olitics_news/en/10297.htm
Het zijn hele normale apparaten, wij hebben ze ook. Ze staan meestal in havens maar er zijn ook mobiele. Het doel is het vinden van drugs, verstekelingen etc.HugoBoss1985 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:51:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Creatief met ms-paint zullen we maar zeggen. De persoon op de ID-Kaart is Sam Hyde en deze ID-Kaart gaat bij elke gebeurtenis weer het internet over.NiGeLaToR schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:30:
[Afbeelding]
Een paar maanden geleden was hij "de ghost of Kyiv"
/f/image/29ID2n6J02ahAGu51Cei5xcT.png?f=fotoalbum_large)
Dit heeft naar mijn mening niets meer met propaganda te maken maar gewoon internet gekkies die het leuk vinden om zoiets rond te slingeren.
Dat is een bericht van juni overigens, toen het Russische leger nog in opmars was en nog veel artillerie gebruikte. Een maand later zei Zelensky nog dat de frontlinies gestabiliseerd waren en het aantal doden teruggebracht was naar ongeveer 50 per dag.downtime schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:58:
[...]
Dat verhaal van die 60K doden die Oekraine claimt geloof ik wel. Ook de verhalen die uit Rusland komen lijken dat soort aantallen wel te bevestigen.
Aan de andere kant heeft Oekraine nooit totale aantallen Oekraiense doden gegeven. Maar aangezien cijfers van 100-200 doden per dag wel genoemd zijn, zou het mij erg meevallen als Oekraine tot dusver minder dan 25K doden heeft. Dus zeker geen 1:7 verhouding.
Ukrainian casualties: Kyiv losing up to 200 troops a day - Zelensky aide
[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 09-10-2022 19:33 ]
Aldus de NOS over Cherson.De woordvoerder zei op de Oekraïense nationale televisie dat het moeilijk is om voet aan de grond te krijgen in het uitgestrekte gebied. Er moet volgens hem nog veel worden gedaan om de heroverde gebieden veilig te stellen, "aangezien de dorpen die we binnenkomen veel verrassingen bevatten die zijn achtergelaten door de bezetters".
Kijk, nu wordt duidelijker wat er gaande is en waarom (onder andere) het de laatste dagen een stuk trager gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Freakertje op 09-10-2022 20:00 ]
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Volgens onderstaand bericht zijn vrachtwagens vooralsnog niet toegestaan, en mogen alleen lege treinen over het spoor:hoevenpe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:32:
[...]
In de laatste seconden is de boogbrug te zien, het spoor is dus weer open.
Trucks AND trains are not allowed to cross the Crimean Bridge, starving Crimea and southern Kherson the way they starved northern kherson.
— Jay in Kyiv (@JayinKyiv) 9 oktober 2022
Ukraine succeeded in its operation. https://t.co/rQd9TFJRYB
Крымский мост
— IgorGirkin (@GirkinGirkin) 9 oktober 2022
...тревожно pic.twitter.com/j2ZPV0BXxI
[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 09-10-2022 20:13 ]
En jawel;gise schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:13:
Het moment dat je hoopte dat zou komen![]()
We zagen na die strike op het vliegveld al een Exodus van Russen (burgers) terug naar Rusland, maar als ze weten dat ze straks misschien niet meer terug kunnen en het front steeds dichterbij komt zal het nu toch helemaal een totale leegloop worden lijkt me?
Wegkomen kan straks wellicht niet meer.
https://nos.nl/l/2447639#UPDATE-container-64581370
Considering this new footage, I suspect the rail connection over the Crimean bridge is not working completely normally right now... pic.twitter.com/oloaFCNRYR
— Spandex Fella 🇫🇮 (@sami_viitanen) 9 oktober 2022
XWB schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:12:
De kapotte trein wordt met een hijskraan verwijderd:
[Twitter]
:strip_exif()/f/image/4rg7b1foup5HKD4WXiKxXdKV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie een probleempje: de last op de pijler is nu maar aan 1 kant. Verder ziet de onderzijde van het andere brugdek er oke uit, de explosie was zo te zien niet aan de onderzijde. Anders in ieder geval niet hier.
Edit, via reddit.
[ Voor 9% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-10-2022 20:16 ]
En dan hebben ze voor die gisteravond hervatte treindienst treinen met KnightRider TurboBoost® technologie ingezet waarschijnlijkXWB schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:12:
[Twitter]
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Ik kan me eerlijk gezegd haast niet voorstellen dat ze zelf Sam Hyde hebben gephotoshopped en geplaatst. Het is wel vaker voorgekomen dat iemand op 4chan zoiets doet, de afbeelding lekt naar Twitter, en daar - traditiegewijs - een journalist zonder enige vorm van controle gewoon een artikel doet.NiGeLaToR schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:30:
[Afbeelding]
Thanks, post aangepast. En eens. Nadeel van ‘scoops’ zoeken.nst6ldr schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:21:
[...]
Ik kan me eerlijk gezegd haast niet voorstellen dat ze zelf Sam Hyde hebben gephotoshopped en geplaatst. Het is wel vaker voorgekomen dat iemand op 4chan zoiets doet, de afbeelding lekt naar Twitter, en daar - traditiegewijs - een journalist zonder enige vorm van controle gewoon een artikel doet.
Als je met 2 van deze dikke kranen op het spoor kan staan, dan lukt trein vervoer ook wel als de rails gefikst is.XWB schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:12:
[Twitter]
Maar toch alweer 2 dagen geen transport. Dus als het kaartenhuis al wat verzwakt is helpt dit zeker niet.
De volgorde is wel weer jammer.hcQd schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:37:
[...]
Centrale is inmiddels weer aangesloten op het net.
[Twitter]
Eerst naar Moskou ipv eerst naar Kyiv.
PSN
Tja, dat filmpje van die "hervatte" treindienst kwam van een pro-Russisch Twitter account en kan net zo goed enkele jaren oud zijn. Heeft iemand al gecontroleerd of er nog treintickets gekocht kunnen worden?Maestro schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:16:
[...]
En dan hebben ze voor die gisteravond hervatte treindienst treinen met KnightRider TurboBoost® technologie ingezet waarschijnlijk
Ik doelde meer op de enthousiaste meldingen van het Russisch ministerie van TransportXWB schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:33:
[...]
Tja, dat filmpje van die "hervatte" treindienst kwam van een pro-Russisch Twitter account en kan net zo goed enkele jaren oud zijn. Heeft iemand al gecontroleerd of er nog treintickets gekocht kunnen worden?
stukje Volkskrant:
Ik zie de hele middag echter al foto's en video's met meerdere kranen die beide sporen bezet houden.Er is niets aan de hand, de brug is alleen maar beschadigd, is de boodschap van het Kremlin dit weekeinde. Zondag volgt zelfs het bericht dat de treinen weer rijden (‘volgens het spoorboekje’, aldus een opgewekte Russische bekendmaking). Ook de autobrug is maar half kapot – de andere helft is nog te gebruiken en wordt zondag eveneens opnieuw ‘in gebruik genomen’, meldt het Russische ministerie van Transport.
Dat matcht niet helemaal met elkaar
[ Voor 7% gewijzigd door Maestro op 09-10-2022 20:38 ]
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
De Russische president Vladimir Poetin heeft de explosie van de Krimbrug een “terreurdaad van de Oekraïense inlichtingendiensten” genoemd. “Er bestaat geen twijfel over. Het doel was om belangrijke civiele infrastructuur te vernietigen”, klonk het. Het hoofd van de onderzoekscommissie voegde daar nog aan toe dat Oekraïne hierbij geholpen werd door Russische burgers én buitenlandse staten.
Het nieuwe Russische Spoorboekje:Maestro schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:37:
[...]
Ik doelde meer op de enthousiaste meldingen van het Russisch ministerie van Transport
stukje Volkskrant:
[...]
Ik zie de hele middag echter al foto's en video's met meerdere kranen die beide sporen bezet houden.
Dat matcht niet helemaal met elkaar
Sevastopol:
10:00 - Geen trein
11:00 - Geen trein
etc.
Zie, zo rijden de treinen volgens het spoorboekje, want er rijden helemaal geen treinen over de Kerch-brug
Wat ik zo lijk te zien is dat dit speciale kranen zijn om dit soort klussen te klaren. Korte giek een wielen die op het spoor kunnen rijden. Neemt niet weg dat ze voor de last die ze moeten tillen misschien het dubbele aan ballast moeten voeren.XWB schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:12:
[Twitter]
Als er twee van deze kranen zijn- en de treinwagons dan lijkt me de constructie van de (treinbrug) niet ernstig verzwakt ?
:strip_exif()/f/image/nusG17azBSX8v6ncUqjLBkG9.jpg?f=fotoalbum_large)
Daily driver; MB R171 SLK280
Er is een verschil tussen een statische last als deze en een dynamische last van een rijdende trein. Statisch (of licht opbouwend) kan het meer hebben dan dynamisch.mir4dor schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:45:
[...]
Wat ik zo lijk te zien is dat dit speciale kranen zijn om dit soort klussen te klaren. Korte giek een wielen die op het spoor kunnen rijden. Neemt niet weg dat ze voor de last die ze moeten tillen misschien het dubbele aan ballast moeten voeren.
Als er twee van deze kranen zijn- en de treinwagons dan lijkt me de constructie van de (treinbrug) niet ernstig verzwakt ?
[Afbeelding]
Ik heb er zelf geen verstand van, maar mij leek het juist andersom.asing schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:00:
[...]
Er is een verschil tussen een statische last als deze en een dynamische last van een rijdende trein. Statisch (of licht opbouwend) kan het meer hebben dan dynamisch.
Een beetje als; over dun ijs kan je wel schaatsen maar niet stil staan.
Precies dat lijkt mij ook ? Zolang de trein blijft rijden is er nagenoeg geen puntbelasting.gise schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:11:
[...]
Ik heb er zelf geen verstand van, maar mij leek het juist andersom.
Een beetje als; over dun ijs kan je wel schaatsen maar niet stil staan.
Dat zou zo zijn, als het spoor tot heel-ver-achter-de-komma precies perfect vlak is.mir4dor schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:12:
[...]
Precies dat lijkt mij ook ? Zolang de trein blijft rijden is er nagenoeg geen puntbelasting.

...de werkelijkheid is een stukje hobbeliger, en een rijdende trein maakt ook zijdelings een sinus-beweging
[ Voor 8% gewijzigd door APClll op 09-10-2022 21:15 ]
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Tja, een beetje engineers team legt nieuwe spoorstaven aan en vult ze goed uit. Althans, zo zou het moeten zijnAPClll schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:14:
[...]
Dat zou zo zijn, als het spoor tot heel-ver-achter-de-komma precies perfect vlak is.![]()
...de werkelijkheid is een stukje hobbeliger
[Twitter: https://twitter.com/TpyxaNews/status/1579154004109844481]
Wagner voorman Evgeny Prigozhin tegen huurlingen die ledematen kwijtgeraakt zijn: "You can leave the Wagner PMCs only in old age for retirement, or in a zinc coffin", while he promised a soldier with an amputated leg a prosthesis and to send him back to the front. In de link zit ook een filmpje, maar helaas niet ondertiteld.
🤡 "You can leave the Wagner PMCs only in old age for retirement, or in a zinc coffin," said in a conversation with wounded mercenaries Evgeny Prigozhin, the owner of the "Wagner" PMCs.
— NEXTA (@nexta_tv) 9 oktober 2022
He promised a soldier with an amputated leg a prosthesis and to send him back to the front. pic.twitter.com/VYjA2o2zI1
Wagner heeft z'n HR afdeling goed op orde zo te zien.
Lijkt me prima volgens het Nederlandse arbeidsrecht: Een werknemer mag niet ontslagen worden na een bedrijfsongeval maar moet passend werk en hulpmiddelen krijgen...Yucon schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:25:
Mooie moraalboost.
Wagner voorman Evgeny Prigozhin tegen huurlingen die ledematen kwijtgeraakt zijn: "You can leave the Wagner PMCs only in old age for retirement, or in a zinc coffin", while he promised a soldier with an amputated leg a prosthesis and to send him back to the front. In de link zit ook een filmpje, maar helaas niet ondertiteld.
[Twitter]
Wagner heeft z'n HR afdeling goed op orde zo te zien.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Beste reizigers,_Eend_ schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:42:
[...]
Het nieuwe Russische Spoorboekje:
Sevastopol:
10:00 - Geen trein
11:00 - Geen trein
etc.
Zie, zo rijden de treinen volgens het spoorboekje, want er rijden helemaal geen treinen over de Kerch-brug
Vanwege omstandigheden is het niet mogelijk om treinen te laten rijden. Aan de voorkant van het station staat uw vervangend vervoer te wachten.
Einde bericht
bron: https://transport.marshru...hID=94351&date=2022-10-10
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Dan heb je als kraanmachinist wel lef, trouwens, mij zou je voor geen goud in zo'n zware kraan daar die brug op krijgen voordat er heel uitgebreid onderzocht was of dat veilig was.mir4dor schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:45:
[...]
Wat ik zo lijk te zien is dat dit speciale kranen zijn om dit soort klussen te klaren. Korte giek een wielen die op het spoor kunnen rijden. Neemt niet weg dat ze voor de last die ze moeten tillen misschien het dubbele aan ballast moeten voeren.
[Afbeelding]
En inderdaad, iedereen die wel eens in de buurt van een rijdende vrachttrein is geweest, weet dat die dingen dreunen op elke overgang van stuk rail naar stuk rail. Die trillingen lijken me heel spannend als de structuur al verzwakt is door dreun van de explosie en de langdurige brand daarna. Ik zie er zelf voorlopig niet meer van die treinen met tanks overheen gaan - waar we hier vorige week nog filmpjes van zagen en ons afvroegen of iemand daar niet wat aan kon doen.
Ik wist trouwens niet dat we hier verzoeknummers konden indienen, maar wel gave feature
A mobile hospital was opened in de-occupied Izium, Kharkiv Oblast, which can receive up to 100 patients a day, Oblast Head reports
— Euromaidan Press (@EuromaidanPress) 9 oktober 2022
Next plans are to begin the reconstruction of premises of Izium hospital with centers for primary, emergency medical care https://t.co/xEN6GWkjKp pic.twitter.com/MXgU3DjxCo

Op RU telegram circuleert het bericht dat Poetin de leden vd Veiligheidsraad de opdracht gegeven om elk moment beschikbaar te zijn. Volgens diezelfde bron gaat hij over tot nucleaire doctrine als er unanimiteit is binnen de raad, anders niet. Voor wat t waard is.
— Isa Yusibov 🇪🇺 🇳🇱 🇺🇦 (@Isa_Yusibov) 9 oktober 2022
nope
Wat wordt hier bedoeld ? @MikeyMan had het over een double tab. ConfusedTwam schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:39:
[...]
Ik wist trouwens niet dat we hier verzoeknummers konden indienen, maar wel gave feature

Dikke zak zout:bloody schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:46:
En weer een klein stapje omhoog op de escalatieladder.![]()
[Twitter]
General SVR, daar verschijnen de hele tijd dit soort ‘berichten’. De afgelopen week meldden ze nog dat Poetin een kernproef had bevolen, maar dat er op het laatste moment iets mis was gegaan.
— Steven Derix (@StevenDerix) 9 oktober 2022
Yeap, laten we het hopen!
* bloody pakt ook wat zout
nope
Dit zijn zogenaamde spoorkranen. Vroeger heel gewoon. Maar het is nogal een gedoe om ze op de juiste plek te krijgen en op te bouwen. Tegenwoordig worden meestal kraanwagens gebruikt die gewoon via de weg naar de plaats van inzet worden gereden. Maar op een brug is dat lastig.mir4dor schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:45:
[...]
[Afbeelding]
De NS had vroeger twee van deze kranen die onderdeel waren van de zogenaamde ongevallentreinen.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Many citizens in Crimea don’t give much in the ability of Russian engineers to repair the Kerch Bridge, even less on the Russian Army for holding the Ukrainian forces off Crimea. They are fleeing for good. #Ukraine #Crimea pic.twitter.com/Zj8s08QxTw
— (((Tendar))) (@Tendar) 9 oktober 2022
Geen idee of dit dan het normale verkeer is, of mensen zijn die allemaal weg willen van de Krim.
Dat is een mogelijke verklaring. We weten niet of dit oorzaak-gevolg is.Freakertje schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:00:
[...]
Aldus de NOS over Cherson.
Kijk, nu wordt duidelijker wat er gaande is en waarom (onder andere) het de laatste dagen een stuk trager gaat.
Mijn verklaring is dat men rust neemt en dat we een offensief richting Melitopol gaan zien. Plus hervatting in Oost-Oekraïne. Ten eerste is dat makkelijker te bevrijden bij Kherson de dorpjes is veel vlak (boeren)land zonder bebossing. Ten tweede zit RU bij Kherson als ratten in de val. Ten derde kan UA een tangbeweging via Melitopol bewerkstelligen. Dan hebben ze Krim ook meteen in de tang.
Wat ook zou kunnen is troepenverplaatsing van Oost naar Zuid maar dat ligt om eerdergenoemde redenen niet voor de hand.
Waarom ligt Starlink trouwens plat?
Zo speciaal zijn die kranen nu ook weer niet.mir4dor schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:45:
[...]
[Afbeelding]
De meest gekende producent is Kirow, met varianten die 150 ton kunnen hijsen. Infrabel heeft een Kirow, en in Nederland normaal VolkerRail.
De Russische spoorwegen zouden ook Kirowkranen hebben willen kopen, maar of die ooit geleverd zijn kan ik niet terugvinden.
Rusland heeft wel recent, zeker nog eentje in 2010, nog Sokol 80 spoorkranen aangeschaft, met een hijscapaciteit van 80 ton. De variant Qokol 80M is uitgerust op rupsen en wordt trouwens ook per trein geleverd.
Als ik de beelden van op de brug vergelijk, lijken het me Sokol-kranen te wezen.
:strip_exif()/f/image/U3j3IMTQI02Ra0EYkTS83oO9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
btw, ik heb nog even op die 'general SVR' gekeken, en die meldt dat iig niet.
Dus het was een ander RU channel, waarvan we vanaf hier het waarheidsgehalte niet kunnen beoordelen.
Echter, Isa meldt het, en die meldt niet zomaar wat in het algemeen.
nope
Ik ben niet bekend met het account van Isa. Wie is dit en waarom is zij hij betrouwbaar?bloody schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:56:
[...]
Bedoel dit niet cynisch of sarcastisch: ik heb echt geen idee wie dit is

Een wilde gok: https://www.google.nl/map...613714,723m/data=!3m1!1e3XWB schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:54:
Ik kan de locatie niet valideren, maar er zou een grote file voor de Krimbrug staan:
[Twitter]
Geen idee of dit dan het normale verkeer is, of mensen zijn die allemaal weg willen van de Krim.
De wegen lijken overeen te komen (zijweg naar rechts, op de hoofdweg een afslag naar rechts en een viaduct. Aan de overkant kan je ook de hoofdweg op).
[ Voor 3% gewijzigd door RobinNL op 09-10-2022 22:03 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Blijft ergens spannend, want als Oekraïne er dus volgens Rusland achter zit, waar is precies die "rode lijn" dan?
Is dat stiekem dan toch Rusland zelf excl. de geannexeerde gebieden?
Niemand kan in het hoofd van Poetin kijken, maar ik denk toch dat hij niet de totale vernietiging van Rusland op zijn naam wilt hebben staan.
Hij zal bij een vergeldingsactie toch vrienden nodig hebben in de vorm van landen die hem steunen, het lijstje is al kort en, en hun kunnen steeds meer van hem eisen voor hun steun.
Ook deze landen zullen een "rode lijn" hebben waar Rusland niet overheen kan.
Wat betreft te treinen, ik had het werkelijk waar hilarisch gevonden als bij het weghalen van de trein het hele spoor ingestort was. Jammer.
https://twitter.com/Isa_YusibovMuncher schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:01:
[...]
Ik ben niet bekend met het account van Isa. Wie is dit en waarom is zij betrouwbaar?
Bedoel dit niet cynisch of sarcastisch: ik heb echt geen idee wie dit is
Geopolitiek analist, verbonden aan Clingendael.
Tot nu toe heb ik hem niet op onzin kunnen betrappen
nope
De rijhelft bij het spoor van Krim naar Rusland was relatief onbeschadigd. Dit zou het logische gevolg kunnen hebben dat uitstroom wel mogelijk is maar andersom niet.XWB schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:54:
Ik kan de locatie niet valideren, maar er zou een grote file voor de Krimbrug staan:
[Twitter]
Waarschijnlijk zijn controles verscherpt en wij zouden het oplossen met een stoplicht aan beide kanten. Qua vakantiegangers: hoogseizoen zal ook daar inmiddels al voorbij zijn.
Wat spoor betreft is vervoer van RU naar Krim van groter belang dan een paar bange burgers die met personentrein naar Rusland willen.
Ik weet niet of ze in Rusland een liftcultuur hebben? Omrijden dan moet men ook twee bruggen over, en via Melitopol en Mariupol.
Zoals ingewijde bronnen die melden dat er een nucleaire kernproef komtbloody schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:03:
[...]
https://twitter.com/Isa_Yusibov
Geopolitiek analist, verbonden aan Clingendael.
Tot nu toe heb ik hem niet op onzin kunnen betrappen
Bericht van ingewijde bronnen: "Poetin heeft de knoop doorgehakt. Er komt een kleinschalige nucleaire test aan de grens om het Westen af te schrikken."
— Isa Yusibov 🇪🇺 🇳🇱 🇺🇦 (@Isa_Yusibov) 7 oktober 2022
[ Voor 10% gewijzigd door Maestro op 09-10-2022 22:08 ]
Maar zijn bron is dus een Telegram kanaal, dat maakt het voor mij lastig inschatten hoe serieus dat bericht is. Anders zou hij toch een andere bron vernoemd hebben?bloody schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:56:
[...]
Putin is voor mij een contra-indicator, wat ie zegt klopt niet en is voor de bühne. Die idioot moet je per definitie niet meer serieus nemen. Enige wat helpt is m harder slaan, en hij heeft nu ruzie met de grootste jongen van de klas (de VS).
[ Voor 53% gewijzigd door SkiFan op 09-10-2022 22:09 ]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
YakuzA schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:47:
Rusland was boos om de brug en de burgers zijn de Sjaak:
https://www.ukrinform.net...tack-on-zaporizhzhia.html
[...]
10 raketten ongericht op Zaporizhia.
Geluid van de inslag, gefilmd voor een nabije buur:Jerie schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:03:
[...]
Yep las het. Ach ja, zijn weer tien raketten minder. Wel dus inderdaad 17 doden versus 3 op brug. Bijna 6x zoveel. En dat op zuiver burgerdoel. Wie is de terrorist.
🇺🇦 This 28 year old photographer living in Zaporizhzhia filmed herself in her flat while strikes fall nearby.
— Emmanuelle Chaze (@EmmanuelleChaze) 9 oktober 2022
This is what it's like to live in Ukraine right now.
And this could be any of us 👇https://t.co/4uXMfYBVen
En de "resten" van het gebouwd waar de raketten zijn ingeslagen:
https://twitter.com/Geras...tatus/1579189642687311872
Tja, hij noemt het 'circuleert', dus ws meerdere kanalen.XWB schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:06:
[...]
Maar zijn bron is dus een Telegram kanaal, dat maakt het voor mij lastig inschatten hoe serieus dat bericht is. Anders zou hij toch een andere bron vernoemd hebben?
We gaan morgen wel zien wat er uit die meeting komt.
Laten we iig niet in de stress gaan schieten.
nope
Sowieso een goed idee, maar daar ging mijn bericht niet overSkiFan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:07:
Zullen we weer over potentiële kernproeven ophouden? Ander hebben we weer het halve topic daarmee volstaan.
nope
Het lijkt er op dat iedereen verwacht dat er onverwacht kernwapens ingezet worden.Maestro schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:04:
[...]
Zoals ingewijde bronnen die melden dat er een nucleaire kernproef komt
Dat is natuurlijk zeer onwaarschijnlijk.
Je gebruikt kernwapens nooit, ze zijn puur om mee te dreigen, ik denk dat iedereen dat in dit topic wel eens is.
Ik verwacht een beetje onderstaand stappenplan m.b.t. deze wapens. Waar een kernproef een belangrijk punt van is. We zitten inmiddels op punt 3 en ik verwacht punt 4 in de komende weken als het zo door gaat.
1. Je doet vaag verwijzen naar het feit dat je de wapens hebt.
2. Je geeft duidelijk aan dat je deze wapens hebt.
3. Je zegt wat je genzen zijn, en zegt dat je de wapens gebruikt als ze nodig zijn.
4. Je doet oefeningen / toon de wapens om te bewijzen dat je er mee bezig bent. (I'm gonna do it!)
5. Je brengt wapens in gereedheid en waarschuwt de wereld dat je in een hoek gedreven wordt.
6. Je doet een kernproef om te tonen dat je wapens werken, en het echt geen bluf is.
7. .......
Vanaf de 1e dagen dreigen ze al volgens jouw stap 3 en sindsdien is dat niet verandert.eltweako schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:12:
[...]
Het lijkt er op dat iedereen verwacht dat er onverwacht kernwapens ingezet worden.
Je gebruikt kernwapens nooit, ze zijn puur om mee te dreigen, ik denk dat iedereen dat in dit topic wel eens is.
Ik verwacht een beetje onderstaand stappenplan m.b.t. deze wapens. Waar een kernproef een belangrijk punt van is. We zitten inmiddels op punt 3 en ik verwacht punt 4 in de komende weken als het zo door gaat.
1. Je doet vaag verwijzen naar het feit dat je de wapens hebt.
2. Je geeft duidelijk aan dat je deze wapens hebt.
3. Je zegt wat je genzen zijn, en zegt dat je de wapens gebruikt als ze nodig zijn.
4. Je doet oefeningen / toon de wapens om te bewijzen dat je er mee bezig bent. (I'm gonna do it!)
5. Je brengt wapens in gereedheid en waarschuwt de wereld dat je in een hoek gedreven wordt.
6. Je doet een kernproef om te tonen dat je wapens werken, en het echt geen bluf is.
7. .......
[removed]
Bovendien zijn de grenzen overschreden want Belgorod en Saky zijn aangevallen.redwing schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:18:
[...]
Vanaf de 1e dagen dreigen ze al volgens jouw stap 3 en sindsdien is dat niet verandert.
Dmitry Peskov says that Putin plans no bilateral meetings with Security Council members including Shoigu tomorrow
— Samuel Ramani (@SamRamani2) 9 oktober 2022
A sign that Putin has already come up with Russia's response to the Crimea bridge attack which will be communicated at the Security Council meeting
Staat dan alleen ook geen bron bij helaas, dus kan nog steeds allemaal dezelfde oorsprong hebben.
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
Wanneer dat zou zijn, geen idee. Ik vermoed dat ze, zoals al vaker is aangehaald, de boel zo goed en kwaad mogelijk bij elkaar proberen houden tot de winter echt zijn intrede doet en het Oekraïense offensief stilvalt, als ze volgend voorjaar opnieuw terrein gaan verliezen gaat het er dan toch van komen lijkt me.
De hardliners lijken meer en meer hun stempel te drukken, en ik zie niet in wat Poetin, Kadyrov en co te verliezen hebben met het gebruik van een kernwapen? Internationale paria's zijn ze nu toch al. Misschien laat China hun dan compleet vallen, maar of dat hun eigen positie (intern bedoel ik) zwakker maakt betwijfel ik. Ze weten donders goed dat het westen niet nucleair zal terugslaan zolang ze zelf geen kernwapen op westerse doelen gebruiken krijgen ze er toch geen op hun dak...
*En dan nog, no way dat Biden kernwapens inzet die niet op het Amerikaans grondgebied gericht is, en of Frankrijk of de Britten veel appetijt hebben... Voor een aanval op Duits of Belgisch grondgebied misschien wel ja, maar de Baltische staten, Roemenië? Ik weet het toch niet...
Ik vrees dat Poetin/z'n adviseurs die grens zeer zeker gaan opzoeken...
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Dat is ook niet nodig, want als het westen met een paar raketten terug schiet is het zo afgelopen met rusland. Ze verliezen al van wat westerse wapens, laat staan dat er echt aangevallen zou worden.Jebus4life schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:35:
Ik kan me inmiddels nauwelijks meer voorstellen dat er géén tactisch kernwapen of op zijn minste een nucleaire test volgt als de oorlog zo blijft evolueren.
Wanneer dat zou zijn, geen idee. Ik vermoed dat ze, zoals al vaker is aangehaald, de boel zo goed en kwaad mogelijk bij elkaar proberen houden tot de winter echt zijn intrede doet en het Oekraïense offensief stilvalt, als ze volgend voorjaar opnieuw terrein gaan verliezen gaat het er dan toch van komen lijkt me.
De hardliners lijken meer en meer hun stempel te drukken, en ik zie niet in wat Poetin, Kadyrov en co te verliezen hebben met het gebruik van een kernwapen? Internationale paria's zijn ze nu toch al. Misschien laat China hun dan compleet vallen, maar of dat hun eigen positie (intern bedoel ik) zwakker maakt betwijfel ik.
Ze weten donders goed dat het westen niet nucleair zal terugslaan zolang ze zelf geen kernwapen op westerse doelen gebruiken krijgen ze er toch geen op hun dak...
Als ze dat doen is dat hun doodsvonnis. Zowel letterlijk voor hunzelf als voor het russische leger. Het westen zal dat niet toestaan omdat dat een precednt schept. Die zullen dus hoe dan ook terugslaan.*En dan nog, no way dat Biden kernwapens inzet die niet op het Amerikaans grondgebied gericht is, en of Frankrijk of de Britten veel appetijt hebben... Voor een aanval op Duits of Belgisch grondgebied misschien wel ja, maar de Baltische staten, Roemenië? Ik weet het toch niet...
Ik vrees dat Poetin/z'n adviseurs die grens zeer zeker gaan opzoeken...
[removed]
Alleen maar verliezen dus.
Het gaat bij dreigen blijven en wij gaan daar niet in mee.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Dan is het over hoor, no way dat dat soort types het gewoon laten gebeuren. Die gaan liever ten onder a la T. J. "King" Kong, zij ten onder, iedereen ten onder. Armageddon.redwing schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:40:
[...]
Dat is ook niet nodig, want als het westen met een paar raketten terug schiet is het zo afgelopen met rusland. Ze verliezen al van wat westerse wapens, laat staan dat er echt aangevallen zou worden.
[...]
Als ze dat doen is dat hun doodsvonnis. Zowel letterlijk voor hunzelf als voor het russische leger. Het westen zal dat niet toestaan omdat dat een precednt schept. Die zullen dus hoe dan ook terugslaan.
En dat weten ze van te voren, dus wat winnen ze er dan mee?Jebus4life schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:42:
[...]
Dan is het over hoor, no way dat dat soort types het gewoon laten gebeuren. Die gaan liever ten onder a la T. J. "King" Kong, zij ten onder, iedereen ten onder. Armageddon.
[removed]
Kalm aan:Jebus4life schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:42:
[...]
Dan is het over hoor, no way dat dat soort types het gewoon laten gebeuren. Die gaan liever ten onder a la T. J. "King" Kong, zij ten onder, iedereen ten onder. Armageddon.
nst6ldr in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10"
nst6ldr in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10"
Game of chicken he... Als zij stappen nemen die laten zien dat zij het einde van de wereld verkiezen boven te onder gaan én inschatten dat het westen als puntje bij paaltje komt terug terugkrabbelt omdat ze dat ten alle koste willen vermijden.redwing schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:43:
[...]
En dat weten ze van te voren, dus wat winnen ze er dan mee?
Don't get me wrong, dat is het allerlaatste wat ik (of eender wie wilt), maar dat is wel het scenario waar ik voor vrees.
Ik heb er geen angst voor, dat is gewoon het scenario dat ik als niet onwaarschijnlijk zie.
Wakker lig ik er niet van, waarom zou ik? Veel kan ik er niet aan doen.
[ Voor 31% gewijzigd door Jebus4life op 09-10-2022 22:51 ]
Ik wil eigenlijk niet de zoveelste visie geven op de risico's omtrent kernwapenseltweako schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:12:
[...]
Het lijkt er op dat iedereen verwacht dat er onverwacht kernwapens ingezet worden.
Ik erger me gewoon mateloos aan die losse flodders (unconfirmed
Nu schiet ik op Isa, maar het had net zo goed Elon Musk of de NOS met z'n kapotte-quoten-ziekte kunnen zijn. Als je je op een plek bevindt waar je er toe doet, neem dan alsjeblieft je verantwoordelijkheid.
Vrezen is wat anders dan verwachten. Ze weten simpelweg dat het westen terug zal moeten slaan. Dus dat terugkrabbelen zal niet gebeuren. Ook gezien alle reakties tot nu toe van rusland, is het juist rusland die keer op keer terugkrabbelt omdat het westen dat niet doet. Daarmee blijft de kans gewoon klein, maar zal ook nooit helemaal weg zijn.Jebus4life schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:48:
[...]
Game of chicken he... Als zij stappen nemen die laten zien dat zij het einde van de wereld verkiezen boven te onder gaan én inschatten dat het westen als puntje bij paaltje komt terug terugkrabbelt omdat ze dat ten alle koste willen vermijden.
Don't get me wrong, dat is het allerlaatste wat ik (of eender wie wilt), maar dat is wel het scenario waar ik voor vrees.
[removed]
Dit topic is gesloten.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid