Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 61 Laatste
Acties:
  • 689.487 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:03
Silent7 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:45:
Inderdaad @NiGeLaToR goed checken op welk spoor de trein gaat rijden, goede indicatie van hoe hij ervoor staat.
Zit op Google Maps te kijken maar het lijkt dat er 30-40km lang geen wissels zijn, met slechts één spoor heb je een serieus capaciteitsprobleem.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
TIGER1125 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:38:
[...]

Wanneer je "over de schouder" mee kijkt bij één van die inspecteurs zie je dat de kolom onder de spoorbrug al helemaal scheef staat.

De waarschijnlijk met de rails versmolten wagons worden op z'n Russisch "vakkundig" buiten beeld gehouden. De verrijdbare delen zijn al weg.

Die brug lijkt op het eerst oog alleen bruikbaar met een flinke beperking van de belasting anders klapt die kolom namelijk gewoon om bij zware en dynamische belasting. Constructie, met name het staal, lijkt op het eerste gezicht nog redelijk intact, dat zegt overigens niets over de sterkte ervan alleen dat de brand niet tot vervorming heeft geleid.
Eens dat ze niet alles van de rails laten zien, maar op 0.18 zie je toch de paal dichtbij de boem, die staat gewoon recht e de trein die je op dezelfde tid ziet lijkt op het spoor verste weg te staan dus dat lijkt ook nog redelijk in orde helaas, laten we ons hoeden voor wishfull-looking hoe moeilijk het ook is in deze situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:17

ZenTex

Doet maar wat.

Ronald.42 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:50:
[...]

In dat forged in fire gebeuren gebruiken ze staal met meer koolstof dat kun je harden.
Normaal constructiestaal zou dat probleem niet zo zeer moeten hebben.
Inderdaad.

Staal met hoog koolstofgehalte is keihard maar broos. Denk gietijzer als extreem voorbeeld.

Laag koolstof gehalte moet je het wel afschrikken om een bepaalde hardheid te bereiken.

Ik vermoed dat rails redelijk zacht staal is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
ZenTex schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:53:
[...]

Inderdaad.

Staal met hoog koolstofgehalte is keihard maar broos. Denk gietijzer als extreem voorbeeld.

Laag koolstof gehalte moet je het wel afschrikken om een bepaalde hardheid te bereiken.

Rails zijn dacht ik van mangaan staal dat lassen ze met thermiet

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
asing schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:48:
[...]
Ik heb het filmpje een paar keer bekeken maar ik kan niet helemaal duiden welke pilaar dan scheef zou staan. Ik denk dat het meer een kwestie is van een slechte camera en een slechte hoek.
Silent7 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:53:
[...]

Eens dat ze niet alles van de rails laten zien, maar op 0.18 zie je toch de paal dichtbij de boem, die staat gewoon recht e de trein die je op dezelfde tid ziet lijkt op het spoor verste weg te staan dus dat lijkt ook nog redelijk in orde helaas, laten we ons hoeden voor wishfull-looking hoe moeilijk het ook is in deze situatie.
Kan hoor, maar de kolom waar jij op doelt daar staat zoals ik het zie het deel waar de brugligger op ligt niet meer in dezelfde lijn als de kolom er onder.

Maar eens met wat @asing zegt, het kan inderdaad allemaal vertekenen door de kwaliteit van de camera en de hoek van de beelden.

[ Voor 38% gewijzigd door TIGER1125 op 08-10-2022 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:42

HugoBoss1985

Xenotech

ZenTex schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:53:
[...]

Inderdaad.

De rails zijn hard en taai; gewalst.
Het ondergaat meerdere warmte behandelingen.
Je kan van spoorrails ook een aambeeld maken.

De bewapening in het beton is wellicht niet eens staal maar ijzer.

Koolstaal wordt pas echt hard wanneer je het roodgloeiend maakt en abrupt afkoelt in een vloeistof (water of olie).

Ik denk zelf dat de spoorrail (hier zijn de eigenschappen en vorm het meeste aangetast door de hitte en wellicht ook nog eens door het blussen = abrupt afkoelen) en het beton het meeste op hun flikker hebben gekregen door de brand.

[ Voor 27% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-10-2022 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ronald.42 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:54:
[...]

Rails zijn dacht ik van mangaan staal dat lassen ze met thermiet
Mangaan is een toevoeging dat echter weinig met hardheid of koolstofgehalte te maken heeft?
Geen idee.

Do explain.

Edit : en lassen ze niet met thermiet omdat dat nu eenmaal snel gaat?

Edit 2 : gegoogled
Maakt het staal kei en keihard en bijna on bewerkbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door ZenTex op 08-10-2022 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:37
Chaoss schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:43:
[...]

Volgens de Russen gaat vanavond 8 uur de eerste trein weer over de brug. Nogmaals eerst zien en dan geloven, maar als het echt zo is dan is die hele aanslag niet meer dan een deuk in een pakje boter geweest.
Ik denk dat je het mentale aspect van zo'n aanslag onderschat.

Zelfs als die brug vanavond alweer operationeel is (zij het op halve capaciteit), dan nog voedt de aanslag wel het gevoel van onveiligheid en het onderlinge wantrouwen van de diverse veiligheidsdiensten/legeronderdelen die deze aanslag hadden moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:37:
[...]

De achterban eist een nuclear antwoord, waarom niet Biden en de NAVO uit de tent lokken: kernwapen op een Oekraïns doel en dreigen met MAD bij een NAVO reactie?

Zie niet wat Poetin nog te verliezen heeft, all-in...
Al z'n rijkdom, macht, bezittingen, z'n twee dochters, de eeuwige roem in de geschiedenisboeken, ...

(Overigens niet de achterban maar de hardliners.)
hoevenpe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:28:
[...]

Bewegend beeld, het is waar.
_O- hier zakt de broek van een gemiddelde OSINTer van af.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerie op 08-10-2022 16:58 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Jerie schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:56:
_O- hier zakt de broek van een gemiddelde OSINTer van af.
Locatie klopt, auto aanwezig.
Visually conformed :+

Dat het een geitenpaadje is maakt het niet minder waar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:27
hoevenpe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:51:
[...]

Zit op Google Maps te kijken maar het lijkt dat er 30-40km lang geen wissels zijn, met slechts één spoor heb je een serieus capaciteitsprobleem.
Volgens mij gaat dit dan ook vooral om een signaal.

Ha, meer mensen gaan met kamp-drone-boot mee en dat is goed nieuws want dan kunnen we dit best nog een keer zien. Tis een lange brug :+

Zelfmoord missies zijn ook niet echt het ding voor Ukraine geweest nog, dus dat zou een nieuwe wending zijn ook.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
TIGER1125 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:55:
[...]

[...]

Kan hoor, maar de kolom bij dat inspectiefilmpje op 18 sec. Daar staat zoals ik het zie het deel waar de brugligger op ligt niet meer in dezelfde lijn als de kolom er onder.

Maar eens met wat @asing zegt, het kan inderdaad allemaal vertekenen door de kwaliteit van de camera en de hoek van de beelden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNNp_yH2MavzEpuzqO81hc5WVec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2M2hXUO20ephCtVMRpkjBijc.png?f=fotoalbum_large

Laat ik een plaatje invoegen zodat iedereen weet waarover we praten. Vid full screen gezet en een representatief deel even gesnapshot. Kan zijn dat je even moet klikken voor vol formaat.

Edit : merk ook op dat het een enkele pylon is waar de andere een dubbele is.

[ Voor 3% gewijzigd door asing op 08-10-2022 17:00 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Jerie schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:56:
[...]

de eeuwige roem in de geschiedenisboeken, ...

[...]
De geschiedenisboeken zal hij wel in gaan, maar niet op de manier waarop hij gehoopt had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
asing schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:59:
[...]

[Afbeelding]

Laat ik een plaatje invoegen zodat iedereen weet waarover we praten. Vid full screen gezet en een representatief deel even gesnapshot. Kan zijn dat je even moet klikken voor vol formaat.

De andere zit erachter, als ie scheef was dan hadden we die kunnen zien.
Lastig is dat dingen ervoor verwrongen en scheef zijn, dus het is allemaal heem moeilijk te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
asing schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:59:
[...]

[Afbeelding]

Heb nog eens gekeken en wat lijntjes getrokken. :+

Het deel dat je eigenlijk wil zien is gewoon te lastig te zien, dus het zou kunnen dat de kolom ontzet is maar het zou ook inderdaad gewoon een vertekend beeld kunnen zijn.

Je edit van enkele kolom ligt volgens mij aan de hoek waaronder de beelden zijn genomen. Op alle shots die ik gezien het zijn ze weldegelijk dubbel.

https://www.thesun.co.uk/...2KY6FDjpg-JS766531937.jpg

Maar goed, we kunnen het op basis van de beelden toch niet beoordelen. Dat moet je gewoon met eigen ogen zien. Neemt niet weg dat Rusland nu weet dat ook die brug niet meer veilig is. *cue spannend muziekje*

[ Voor 21% gewijzigd door TIGER1125 op 08-10-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:55
Maar er rijden alweer auto's over de brug? Lijkt mij gewoon een half geslaagde of half mislukte aanslag? Maar dit zet een precedent voor verdere aanslagen op de brug. Die gaat eraan.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
ZenTex schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:56:
[...]

Mangaan is een toevoeging dat echter weinig met hardheid of koolstofgehalte te maken heeft?
Geen idee.

Do explain.

Staat me nog wat van bij van materialen leer van 30 jaar terug... 8)

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:23
xzaz schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:07:
Maar er rijden alweer auto's over de brug? Lijkt mij gewoon een half geslaagde of half mislukte aanslag? Maar dit zet een precedent voor verdere aanslagen op de brug. Die gaat eraan.
Er was maar 1 rijrichting beschadigd. De rijbaan Krim - Rusland had hooguit wat schade aan de vangrail.

De baanstukken Rusland-Krim liggen nog in het water, en het spoor is nog niet operationeel. Hoewel Rusland probeert 1 spoorlijn vanavond weer open te gooien.

Hier moet even de dikke disclaimer bij dat open niet betekent dat er al zwaar materieel overheen gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Nat-Water op 08-10-2022 17:10 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
ZenTex schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:59:

De geschiedenisboeken zal hij wel in gaan, maar niet op de manier dat jij gehoopt had
Eh, de manier waar ik op gehoopt had? Ik weet niet wat je je in je hoofd haalt. Wat mij betreft eindigt deze meneer in de gevangenis (kans is groter dat-ie wordt omgelegd, een schamele troost). Dat vind ik al sinds MH17 (waar ik hem indirect medeverantwoordelijk voor acht) en de inval in UA in 2014 waarbij hij een soeverein land met democratisch gekozen pro-EU regering binnenviel. Vanaf dat moment zaten wij m.i. in conflict met RU. Maar we staken onze kop liever in het zand. Ik heb destijds ook voor UA referendum gestemd, en nog nooit op een pro-RU politicus of wat voor alt-right clown dan ook.

Maar je hebt wel gelijk dat ik ergens hoop had dat dit conflict niet zou ontaarden in een oorlog. Dat was valse hoop, en als ik mij beter in Poetin had verdiept dan had ik (en wij) dat kunnen weten. Hoewel je ook kunt beargumenteren van 'hij zal toch zo dom niet doen?'. En daarom werken er psychoanalytici bij het leger, om dit soort dingen te duiden. Biden wist het, Zelenskii wist het ook maar wilde geen paniek zaaien.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Nat-Water schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:08:
[...]

Er was maar 1 rijrichting beschadigd. De rijbaan Krim - Rusland had hooguit wat schade aan de vangrail.

De baanstukken Rusland-Krim en het spoor zijn nog niet operationeel.
Er waren screenies waar een deuk in die rijbaan te zien was, leek erop alsof het echt fors kapot was.
Enige echte beeld is twee auto's die vanuit het beschadigde deel komen rijden (duidelijk iets van overheid met de zwaailichten in de voorste) dus ik weet nog niet of er al echt gereden kan worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:34

bloody

0.000 KB!!

scorpionv schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:41:
Ik hoop idd dat het klaar is, het rommelt iig in Moskou:

[Twitter]

Waarschijnlijk FSB tegen leger, maar als het rommelt is er niemand veilig:

[Twitter]
Even verder gezocht op dit onderwerp..
Ik vind het lastig om te zeggen wat voor waarheidsgehalte het volgende heeft (dus ik ben er wat voorzichtig in), maar hopelijk kan iemand daarbij helpen. Wel 'interessant' op z'n minst..
[Twitter: https://twitter.com/sotiridi/status/1578758327151968257]

[Twitter: https://twitter.com/sotiridi/status/1578761671786434560]
[Twitter: https://twitter.com/sotiridi/status/1578763278083182593]

TL;DR Putin houdt opruiming.

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
xzaz schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:07:
Over de (tweebaans) linkerbaan van de snelweg kan niet meer gereden worden omdat deze deels in de zee is gestort. De rechterbaan wordt nu in twee richtingen gebruikt, het is dus geen tweebaans snelweg meer, maar een smalle weg waar inhalen verboden is.
Het deel van de spoorweg waar de tankwagens in brand hebben gestaan is onbruikbaar, het ernaast liggende spoor is nog te gebruiken, maar treinen kunnen nog maar een kant op.
Over (onzichtbare) structurele schade kan ik niks melden, ik ben geen constructief ingenieur.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:23
Silent7 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:11:
[...]

Er waren screenies waar een deuk in die rijbaan te zien was, leek erop alsof het echt fors kapot was.
Enige echte beeld is twee auto's die vanuit het beschadigde deel komen rijden (duidelijk iets van overheid met de zwaailichten in de voorste) dus ik weet nog niet of er al echt gereden kan worden.

Hier foto’s met meer auto’s :). Onder politiebegeleiding.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:58
hoevenpe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:22:
[...]

Ben ik de enige die de Russische reactie lastig te plaatsen vind? Downplayen, relativeren, negeren. Medvedev heeft deze brug expliciet als rode lijn bestempeld, voor de eigen achterban en internationale geloofwaardigheid is nucleaire escalatie het enig passende antwoord.

Kunnen ze het niet?
Kunnen niet en/of willen niet inderdaad, beiden zijn een mogelijkheid, ze lijken beduidend onzekerder dan ze zich voor proberen te doen (niet zo gek als alles steeds uit je handen glipt al maanden lang).

En dan hou je over dat je binnen je eigen geschapen werkelijkheid, de handel alleen maar kunt downplayen relativeren, negeren. Het mag immers absoluut geen succes van de Nazi's zijn die je glorieus in drie dagen een lesje ging leren ter meerdere eer en glorie van het grote Russische Rijk en moederland.

En dat zegt wat mij betreft inderdaad wat over de nucleaire escalatie als die uitblijft. Iets met blaffende keffende honden bijten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Nat-Water schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:08:
[...]

De baanstukken Rusland-Krim liggen nog in het water, en het spoor is nog niet operationeel. Hoewel Rusland probeert 1 spoorlijn vanavond weer open te gooien.

Hier moet even de dikke disclaimer bij dat open niet betekent dat er al zwaar materieel overheen gaat.
Hooguit schade vangrail? Nee. Op de foto's die gepost zijn is duidelijk te zien dat de tweede baan ook beschadiging had. Er kwam een heel stuk van de weg omhoog. Maar er lag niets in het water. Peilers lijken intact.

Het is juist de weg aan de kant van het spoor die relatief onbeschadigd is. En gezien ze daar rechts rijden, en het spoor aan de linkerkant zit (vanuit het meest zuidelijke punt dus RU bekeken), klopt de rest wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
bloody schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:12:
[...]

#Breaking: Update - The #Russia[n state senate, the "Duma', is going ahead to preparing a motion, to declare war with #Ukraine, after the explosion on the Crimean Bridge in the early morning, saying they attacked homeland infrastructure and will not go unnoticed.
[Twitter]
_O- Haha dus dat Belgorod is niet Russisch ofzo?

Die doelen die Oekraïne daar geraakt heeft tellen dus niet als infrastructuur van het "homeland" :+

Wat een clowns...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Nat-Water schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:14:
[...]

[Embed]

Hier foto’s met meer auto’s :). Onder politiebegeleiding.
heheh en uit het zicht hebben ze een overgang / keerpunt gemaakt dus al die auto's keren en rijden weer terug om te laten zien hoe druk het al weer is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
[...]

Ik vind het lastig om te zeggen wat voor waarheidsgehalte het volgende heeft (dus ik ben er wat voorzichtig in), maar hopelijk kan iemand daarbij helpen. Wel 'interessant' op z'n minst..

[Twitter]

Oh ik hoop dat dit waar is, dan is de volgende stap op de escalatieladder vanuit rusland dus oorlog verklaren, zijn ze rijkelijk laat mee en is voor de rest van de wereld nauwelijks relevant en geeft ze lekker propaganda geschreeuw op hun eigen tv zenders, bijna opluchting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]

Leest wel een beetje weg als de nacht van de lange messen.

...tussen dat en het einde van de oorlog zaten wel een paar dagen :N

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Het heeft dan een paar maanden geduurd, maar dan zijn ze eindelijk ook zo ver waar de rest van de wereld al was ?
Het is oorlog en dat is het altijd al geweest, speciale operatie my ass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]

Sluit nog steeds een inside job (pretext) niet uit. Zoals @nst6ldr zei we zullen het misschien nooit weten, we speculeren er op los. Ik neem even pauze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
nst6ldr schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:18:
[...]

Leest wel een beetje weg als de nacht van de lange messen.

...tussen dat en het einde van de oorlog zaten wel een paar dagen :N
Wikipedia: Nacht van de Lange Messen

"Een paar dagen", you don't say. 1933, dit was nog voor begin van de oorlog. Poetin is allang dictator van Rusland, en zit eigenlijk allang in oorlog met Oekraïne (en wij zitten in een proxy-oorlog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
[...]

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]

Als het niet gaat zoals hij wil worden een paar officieren vervangen. Dat gebeurt al maanden. Nu ligt zijn prestigeproject in het water en wordt er geruimd alsof er vogelgriep is uitgebroken.

Misschien was de schade aan de brug zelf niet al te groot (dat moet nog blijken), maar het effect in Moskou is gigantisch. De FSB heeft de samenzwering niet opgemerkt en alle beveiliging (te zien in een eerder gepost plaatje) hadden niet de juiste uitwerking. Het grote blame gaming is begonnen. In plaats van schouders eronder, we lossen het op - wordt iedereen die ook maar 1 sec aansprakelijk was opgepakt en vervangen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Jerie schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:21:
[...]

Sluit nog steeds een inside job (pretext) niet uit. Zoals @nst6ldr zei we zullen het misschien nooit weten, we speculeren er op los. Ik neem even pauze :)
Inderdaad, pauze is een goed idee ;)
Even eten koken, wellicht is dat verhaal straks wel ontkracht.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:55
ZenTex schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:56:
[...]

Geen idee.

Do explain.

Mangaan maakt staal slijtvast en dat is niet hetzelfde als hard. B.v. titanium is zeer slijtvast maar heel zacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Jerie schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:11:
[...]

Eh, de manier waar ik op gehoopt had? Ik weet niet wat je je in je hoofd haalt. Wat mij betreft eindigt deze meneer in de gevangenis (kans is groter dat-ie wordt omgelegd, een schamele troost). Dat vind ik al sinds MH17 (waar ik hem indirect medeverantwoordelijk voor acht) en de inval in UA in 2014 waarbij hij een soeverein land met democratisch gekozen pro-EU regering binnenviel. Vanaf dat moment zaten wij m.i. in conflict met RU. Maar we staken onze kop liever in het zand. Ik heb destijds ook voor UA referendum gestemd, en nog nooit op een pro-RU politicus of wat voor alt-right clown dan ook.

Maar je hebt wel gelijk dat ik ergens hoop had dat dit conflict niet zou ontaarden in een oorlog. Dat was valse hoop, en als ik mij beter in Poetin had verdiept dan had ik (en wij) dat kunnen weten. Hoewel je ook kunt beargumenteren van 'hij zal toch zo dom niet doen?'. En daarom werken er psychoanalytici bij het leger, om dit soort dingen te duiden. Biden wist het, Zelenskii wist het ook maar wilde geen paniek zaaien.
Kalm aan, dat was een typo (autoincorrect aan het werk) en ar "hij"moeten staan. Al aangepast.

Sorry. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Laatst online: 13-09 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Het is daar vandaag wel nationale 'Sloop-het-spoor' dag :P
[Twitter: https://twitter.com/TpyxaNews/status/1578765853377826817]

[ Voor 7% gewijzigd door Maestro op 08-10-2022 17:47 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49

_Eend_

🌻🇺🇦

https://nitter.it/NOELreports/status/1578769537037586432

Schijnbaar de eerste veerboot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Jerie schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:25:
[...]

Wikipedia: Nacht van de Lange Messen

"Een paar dagen", you don't say. 1933, dit was nog voor begin van de oorlog. Poetin is allang dictator van Rusland, en zit eigenlijk allang in oorlog met Oekraïne (en wij zitten in een proxy-oorlog).
Was ook een ironische understatement, daar hou ik van. Maar het punt wat ik eigenlijk eerder wil maken is dat ik me afvraag of deze oorlog wel gaat eindigen zonder Poetin. Ik kan me eigenlijk zelfs voorstellen dat dit net zo lang doorgaat tot ze terug bij de grens zijn, en die grens een Noord/Zuid Korea achtige vorm gaat aannemen. Met Poetin nog op z'n troon, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Maestro schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:33:
Het is daar vandaag wel nationale 'Sloop-het-spoor' dag of heb ik het mis?
[Twitter]
Nou ja, er is nu weer meer infra benodigd voor logistiek binnen bereik van himars, dus gaan ze daar weer een tijdje op los om het bevoorraden van de eindeloze Russische linies te bemoeilijken.

Het gaat zo snel als dat er himarsen zijn denk ik :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
_Eend_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:33:
[Twitter]https://nitter.it/NOELreports/status/1578769537037586432

Schijnbaar de eerste veerboot.
wacht even, alweer diezelfde tijd van 20h?
Steken ze nu een veerdienst in alsof ze hun eerdere tijd gaan halen? Dat zou betekenen dat er misschien nog geen treinen kunnen rijden zo dadelijk, strohalm, ik grijp m gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Silent7 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:48:
[...]

Steken ze nu een veerdienst in alsof ze hun eerdere tijd gaan halen? Dat zou betekenen dat er misschien nog geen treinen kunnen rijden zo dadelijk, strohalm, ik grijp m gewoon
Ik zie geen rails daar, dat werd wel gesuggereerd door iemand hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
asing schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:51:
[...]

Ik zie geen rails daar, dat werd wel gesuggereerd door iemand hier.
Nou ja op het journaal kunnen melden dat zwaar transport weer kan vanaf 20h bekt wel lekker, dat ze er wat soldaten met overgewicht mee bedoelen hoeft niemand die kijkt te weten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Silent7 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:48:
[...]

Duurt natuurlijk even voor ze een tram of ander licht spoorvoertuig uit een stad daarheen hebben gebracht voor een PR-ritje :+

Ik zie daar namelijk voorlopig nog geen fatsoenlijke vrachttrein overheen rijden. Als ze echt snel al iets willen laten rijden voor de bühne, wordt het iets lichts.

Klinkt overigens als het begin van GTA 7. Je komt aan op de Krim, de brug is opgeblazen en je moet eerst logistieke klusjes opknappen voor een reeks corrupte officieren voordat de brug gerepareerd is :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

NiGeLaToR schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:47:
[...]

Nou ja, er is nu weer meer infra benodigd voor logistiek binnen bereik van himars, dus gaan ze daar weer een tijdje op los om het bevoorraden van de eindeloze Russische linies te bemoeilijken.

Het gaat zo snel als dat er himarsen zijn denk ik :+
-O-
Ze maken er maar zo'n 20-25 per dag he.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:56
Er voer dus wel degelijk een schip onder de weg door. NPO nieuws.
Kunnen we gelijk verder speculeren :+

[ Voor 24% gewijzigd door mir4dor op 08-10-2022 18:05 ]

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:29
mir4dor schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:01:
Er voer dus wel degelijk een schip onder de weg door. NPO nieuws
op NOS nieuws ook idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Of meldt de NPO nu ongeverifieerd wat hier vanochtend al langs kwam (en inmiddels ontkracht is?)

[ Voor 24% gewijzigd door Maestro op 08-10-2022 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Ik zie en hoor niet veel anders in het journaal dan wat we hier en op de rest van het internet ook hebben gespeculeerd op basis die golf in beeld.

[ Voor 50% gewijzigd door TIGER1125 op 08-10-2022 18:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:56
Excuses, dat had ik hier nog niet gelezen. Gaat ook best snel in dit topic -O-

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Ik hoorde net op de NOS dat ze enkel zeggen dat het volgens de Russen om een vrachtwagen ging (dus niet dat de NOS zelf stelt dat het om een vrachtwagen ging).
Verder niets over een boot.

https://www.npostart.nl/nos-journaal/08-10-2022/POW_05157826

Ik neem het allemaal nog maar even met een korrel zout.

[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-10-2022 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Wanneer komt de volgende!? Weg met die brug!

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 08-10-2022 18:10 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
De brug is weer in gebruik:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

JB schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:10:
Wanneer komt de volgende!? Weg met die brug!
Beveiliging zal nu wel flink aangescherpt zijn, zal dus een stuk lastiger worden om nog een aanslag te plegen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

mir4dor schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:06:
Excuses, dat had ik hier nog niet gelezen. Gaat ook best snel in dit topic -O-
Hoef jij geen excuus voor aan te bieden :P NOS meldt het gewoon bevestigend:
"Zo zijn er ook beelden van een schip dat op dat moment onder de brug vaart, vlak voor de ontploffing"
Hun fout! :( :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Zoveel verkeer zie ik er eigenlijk niet: YouTube: LIVE: Kerch Bridge in Crimea

Mogelijk toch weer een poging om mooi weer te spelen? :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

nst6ldr schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:13:
[...]

Je moet ook wel redelijk wanhopig zijn om momenteel proefkonijn te spelen om er overheen te rijden, inclusief stukken zonder vangrails.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

HugoBoss1985 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:08:
[...]
Ik hoorde net op de NOS dat ze enkel zeggen dat het volgens de Russen om een vrachtwagen ging (dus niet dat de NOS zelf stelt dat het om een vrachtwagen ging).

Een boot was natuurlijk ook allang onderschept door Flipper. ;)
Defensieve maatregel #17 is wel het beste.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 08-10-2022 18:23 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
YakuzA schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:19:
[...]
Je moet ook wel redelijk wanhopig zijn om momenteel proefkonijn te spelen om er overheen te rijden, inclusief stukken zonder vangrails.
En ze nu het licht uit gedaan lijken te hebben op het weggedeelte :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
In the heat of the moment zeg maar ;)

Conclusie : de brug is van een 4 baans snelweg een 1 baans pad geworden waar je stapvoets overheen moet. Dat gaat militair niks positiefs brengen.

De treinbrug is echt toasty. Dat is echt extreem heet geweest. Of je daar nog met een trein vol tanks overheen gaat weet ik niet. Vanavond is de eerste trein en als die plons doet was de aanval echt een succes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
ja de eerste 16 sec zijn nieuw, en ze rijden er echt over, trein staat er nog steeds.
dank voor update

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
dus van 2 x 2 banen naar een chokepoint met 1 baan heen en weer, dat geeft vertraging, mooi.
Trein staat er nog, zou die ahw vastgelast zijn? mooi dat wat wij eerder al dachten toen de russen zelf beelden lieten zien en dit stukje vakkundig buiten beeld lieten hier bevestiging krijgt, dus voorlopig lijkt de rail ook naar een flink stuk 1 richting te zijn gegaan, nog meer vertraging (als de kracht er nog is voor echt zwaar intensief gebruik als de trein weg is.

Klap in gezicht putin
Goede dg vooral dat de grote tegenactie nu lijkt te zijn, Duma gaat oorlog verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Ik word er anders behoorlijk sceptisch van. Ik maakte al eerder de grap "the bridge has reached port on its own strength", maar als we er even bij stilstaan: het heeft lang geduurd voordat echt duidelijk werd dat het schip was gezonken, en al helemaal niet door een ongeluk.

Dat kan hier net zo goed het geval zijn natuurlijk, dat men voor de buitenwereld even een filmpje schiet dat alles in orde is, en daarna de brug op slot.

Het doel is niet het verbergen van de schade, maar uit de actualiteit houden. Zodra het niet meer in het nieuws is mag dat ding bij wijze van spreken in elkaar vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door nst6ldr op 08-10-2022 18:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeefHazard
nst6ldr schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:31:
[...]

Ik word er anders behoorlijk sceptisch van. Ik maakte al eerder de grap "the bridge has reached port on its own strength", maar als we er even bij stilstaan: het heeft lang geduurd voordat echt duidelijk werd dat het schip was gezonken, en al helemaal niet door een ongeluk.

Dat kan hier net zo goed het geval zijn natuurlijk, dat men voor de buitenwereld even een filmpje schiet dat alles in orde is, en daarna de brug op slot.

Het doel is niet het verbergen van de schade, maar uit de actualiteit houden. Zodra het niet meer in het nieuws is mag dat ding bij wijze van spreken in elkaar vallen.
Dit is het, het bestaansrecht van deze brug rust op één principe: posturing. Het is een grote middelvinger naar Kyiv, Brussel en Washington. Dat is voor Putin een stuk meer waard dan de vergrote doorvoercapaciteit tov een ferry. Middels PR-acties op de brug kun je het imago nog een beetje redden, ook als de daadwerkelijke brug niet zomaar te redden is.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

[...]

Of men kreeg te horen dat er een Wagner auto achterin de rij mee rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:08:
[...]

Deze vrachtwagen zou het zijn:

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Ze hebben er nog ingekeken maar zagen niets bijzonders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
nst6ldr schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:13:
[...]

even door latte 30 minuten heen gescanned, paar auto's en een trein de richting de camera en dan vanaf 2.12 een kolone autos de andere kant op (stuk of 40).
Ongeveer 10 minuten later komt de eerste auto dan weer deze kant op, ooh wat een vertraging, MOOI!
Doordat het donker is zie je lichten en bewegingen beter lijkt er wel van alles te gebeuren verderom waar die trein vast staat maar is moeilijk te zien.,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

NiGeLaToR schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:40:
[...]

Deze vrachtwagen zou het zijn:

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Ze hebben er nog ingekeken maar zagen niets bijzonders.
Nou daar kan de douane hier nog wat van leren zeg, poeh poeh! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
Dit zou wel echt een forse false flag zijn. Hardliners die een aanslag uitlokken om zo een verklaring van oorlog te kunnen realiseren. Ben benieuwd wat er van dat Duma verhaal klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:26
De eerste trein gaat er nu alweer overheen volgens Twitter. Met welke tag post je hier een Tweet?

[ Voor 24% gewijzigd door Sunri5e op 08-10-2022 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
Sunri5e schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:49:
De eerste trein gaat er nu alweer overheen volgens Twitter. Met welke tag post je hier een Tweet?
in de video van @nst6ldr zie je na 2.12 ergens ook duidelijk een trein de brug afkomen, maar of dat normaal transport is of dat ze dingen weghalen/brengen kan je door de duisternis niet zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Silent7 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:50:
[...]

in de video van @nst6ldr zie je na 2.12 ergens ook duidelijk een trein de brug afkomen, maar of dat normaal transport is of dat ze dingen weghalen/brengen kan je door de duisternis niet zien.
Goed gespot.

Normaal transport heeft wagons, lijkt mij?
Zo te zien is dat hier niet het geval.

Kijk op 1:53; iets op beide sporen.
Vanaf 2:07 lijkt het ineens een hele rits (met die uitgebrande dingen?) maar dan is de stream onscherp.

[ Voor 26% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-10-2022 19:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
Dus video laat zien 40 autos per 10 minuten, ongeveer
240 auto's per uur
Laten we voorzichtig schatten dan zouden daar op die 2 x 2 banen makkelijk 4800 wagen kunnen rijden.
En dan weten we nog niet of er ook vrachtwagen over kunnen nu.

Nice:
https://www.verkeerskunde...10/NVC2011-Bijdrage28.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Nou het is 20U lokale tijd.........trein of boot? Spannend, hoop zo de boot...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Muncher schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:47:
Dit zou wel echt een forse false flag zijn. Hardliners die een aanslag uitlokken om zo een verklaring van oorlog te kunnen realiseren. Ben benieuwd wat er van dat Duma verhaal klopt.
Het lijkt mij dat je geen brug gaat opblazen om een oorlog uit te lokken als je die brug nodig hebt om de oorlog daarna te winnen. Doesn't compute.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:40

KoudeAardbei

Moderator

downtime schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:04:
[...]

Het lijkt mij dat je geen brug gaat opblazen om een oorlog uit te lokken als je die brug nodig hebt om de oorlog daarna te winnen. Doesn't compute.
4D-Chess :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
[...]

UA tweette een conspiracy of their own vandaag, het was de RU legerleiding om de FSB te ondermijnen
LOL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
[...]

Ik zei nergens dat het een slimme false flag was :)

Klassiek typisch Russische gevalletje van: we moeten wat doen, we weten niet wat, we doen maar wat. Nulletje erbij. Geen 9 kilo maar 90 kilo TNT in die truck/boot/ufo. Oeps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
BeefHazard schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:39:
[...]
Dit is het, het bestaansrecht van deze brug rust op één principe: posturing. Het is een grote middelvinger naar Kyiv, Brussel en Washington. Dat is voor Putin een stuk meer waard dan de vergrote doorvoercapaciteit tov een ferry. Middels PR-acties op de brug kun je het imago nog een beetje redden, ook als de daadwerkelijke brug niet zomaar te redden is.
Voor intern gebruik misschien, extern prikt men daar zoals met het meeste de afgelopen maanden toch doorheen, omdat men de informatie stromen niet geheel onder controle heeft lekt er toch te veel deze kant op waaruit je al snel iets anders kunt afleiden.
Ook in dit geval zullen we de komende week vast wel meer zich krijgen op de nog resterende capaciteiten, betrekkelijk onafhankelijk van Putin z'n PR-afdeling.

Ook weer iets volstrekt zinloos dus, maar het lijkt er ze wederom niet van te weerhouden om dit soort acties en propaganda in stand proberen te houden. 't is en blijft wonderlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
Beelden van de testtrein die over de brug gaat:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

jan390 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:23:
[Twitter]
De spoorbrug heeft het nog het makkelijkste gehad vandaag. :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 10:10

Bloodclot

Jawier!

[Twitter]
Test trein voor welke brug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:01
Ja welk deel van het spoor? Het was een dubbelspoor dus neem aan dat ze alleen het deel gepakt hebben wat niet in brand stond

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

WOW

Het schijnt dat zowel Shoigu en Gerasimov aan de kant gezet zijn!

Wordt gemeld door Grey Zone, van de RU channels is dat een van de meer objectieve.
Grey Zone == Wagner btw .. en die willen natuurlijk graag hun eigen pionnetjes naar voren schuiven.

Edit: nog even het bericht uit hun TG channel:
In connection with the carried out attack by Ukraine on the “Crimean Bridge”, the reshuffles planned for several weeks in the Ministry of Defense, which were supposed to end next week, were shifted, the result was the resignation of Shoigu and Gerasimov. Of the replacements for the positions of Minister of Defense and Chief of the General Staff of the Russian Defense Ministry, Dyumin, Matovnikov, Yevkurov and Tsalikov were considered. The main bet was made on the alignment: Dyumin - Minister of Defense, Matovnikov - NGSH. Both personalities have good reviews from the officers of the General Staff, in particular the MTR. Tsalikov was removed from the discussion due to the lack of managerial and command experience, and was also negatively recommended by a "note" through the state security agencies due to questions about the state and income of both himself and his family.
De hamvraag is wat voor soort mensen we terug krijgen... :/

[ Voor 60% gewijzigd door bloody op 08-10-2022 19:41 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[Twitter]
Ballast bed op een brug, zal vast kunnen, maar of het gebruikelijk en daar toegepast is, geen idee?

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 08-10-2022 19:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
gekkie schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:52:
Ballast bed op een brug, zal vast kunnen, maar of het gebruikelijk en daar toegepast is, geen idee?
offtopic:
Als dit waar is: kunnen we de Russen inhuren om het traject Dronten-Lelystad te repareren? Echt rap gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 10:10

Bloodclot

Jawier!

hoevenpe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:57:
[...]

offtopic:
Als dit waar is: kunnen we de Russen inhuren om het traject Dronten-Lelystad te repareren? Echt rap gedaan.
Zou best kunnen als er al beelden beschikbaar zijn van aankomende nacht. Toen ik deze beelden zag, was het lang nog niet nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:00

Onbekend

...

[...]

Die beelden zijn natuurlijk van net vóór de brug is waar de treinrit over de brug begint. ;)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
hoevenpe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:57:
[...]

offtopic:
Waarop baseer je die conclusie nu dan? Op het feit dat deze beelden er zijn? Een paar uur geleden toen die auto's over het weg deel mochten stonden de wagons er nog. No way dat die én weg zijn, en het spoor daar begaanbaar is. Hoogstens dat het naastgelegen spoor gerepareerd/begaanbaar is.

@gekkie dat blijkt het geval:
https://apa.az/storage/ne...f9378d5663411f9378d58.jpg

Blijkbaar niet heel raar, op het Theemshaventracé in de Rotterdamse haven is dat ook het geval op de bruggen en het verhoogde gedeelte.

[ Voor 61% gewijzigd door TIGER1125 op 08-10-2022 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bloody schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:37:
WOW

Het schijnt dat zowel Shoigu en Gerasimov aan de kant gezet zijn!
[Twitter]

Wordt gemeld door Grey Zone, van de RU channels is dat een van de meer objectieve.
Grey Zone == Wagner btw .. en die willen natuurlijk graag hun eigen pionnetjes naar voren schuiven.

Edit: nog even het bericht uit hun TG channel:

[...]

De hamvraag is wat voor soort mensen we terug krijgen... :/
Ik zie net op hetzelfde kanaal de naam van de truckdriver: Mahir Yusubov. Google noemt Mahir een Arabische naam. Kansje dat er een link met Tsjetsjenië of een ander islamitisch republiekje daar in Zuid Rusland is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeefHazard
[...]

Kan iemand mij even op de kaart aanwijzen waar op de brug die wissel uit het filmpje is? :+
downtime schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:03:
[...]

Ik zie net op hetzelfde kanaal de naam van de truckdriver: Mahir Yusubov. Google noemt Mahir een Arabische naam. Kansje dat er een link met Tsjetsjenië of een ander islamitisch republiekje daar in Zuid Rusland is?
"Van harte gefeliciteerd meneer Poetin, voor uw verjaardag hebben we een échte verrassing. Uw brug is stuk en Oekraïne gebruikt tegenwoordig jihad" :+

[ Voor 47% gewijzigd door BeefHazard op 08-10-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
Ronald.42 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:24:
[...]

Even een kamikaze frontaal in een trein of zo?
Euh nee, een laser-guided hellfire bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
BeefHazard schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:07:
Kun iemand mij even op de kaart aanwijzen waar op de brug die wissel uit het filmpje is? :+
Scherp!

Dat is dus ver op het vasteland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 01:36

Qwerty-273

Meukposter

Er zijn weer behoorlijk wat beelden van de brug gekomen gedurende de dag. En volgens de planning gaan er vannacht een aantal passagierstreinen overheen. (video’s in de tg links)

https://t.me/ostorozhno_novosti/11641
Federal officials inspect damage after the explosion on the Crimean bridge. There are plans to launch the second lane for traffic on the bridge tomorrow.
https://t.me/ostorozhno_novosti/11642
Ministry of Transport: permission has been received for the movement of trains along the Crimean bridge.
https://t.me/ostorozhno_novosti/11643
During the night, 12 passenger trains are planned to pass through the Crimean bridge. The first will pass around 22:00.
https://t.me/ostorozhno_novosti/11646
Railway traffic on the Crimean bridge has been fully restored. This was stated by Deputy Prime Minister Marat Khusnullin.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:02
de ferry kan er nog meer vervoeren per dag denk ik.

Redelijk geslaagd dus deze aanval

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Tens schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:11:
Redelijk geslaagd dus deze aanval
Dat gaat toch alleen over auto's?

Als de spoorbrug nog bruikbaar is zou ik het inhoudelijk mislukt en tegelijk als symbool geslaagd willen noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38
BeefHazard schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:07:
[...]

Kan iemand mij even op de kaart aanwijzen waar op de brug die wissel uit het filmpje is? :+

[...]

"Van harte gefeliciteerd meneer Poetin, voor uw verjaardag hebben we een échte verrassing. Uw brug is stuk en Oekraïne gebruikt tegenwoordig jihad" :+
Waar zie je een wissel dan? Volgens mij is dat gewoon een “guide rail” om te voorkomen dat de trein in het water valt mocht deze ontsporen. Deze gebruikten wij ook op mijn vorige werk als er in bochten risico was dat de trein ergens naar beneden kon vallen.

Zeg maar zoiets (zit nu niet thuis dus geen betere foto):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PL_krwdJxERbr19GCins2IB_0w0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtqL8jRElDnv407RXrWsGxz3.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25

ericplan

5180 Wp PV

hoevenpe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:15:
[...]

Dat gaat toch alleen over auto's?

Als de spoorbrug nog bruikbaar is zou ik het inhoudelijk mislukt en tegelijk als symbool geslaagd willen noemen.
Spoorbrug is waarschijnlijk gereduceerd tot enkelspoor.

En een foto van de spoorbrug vroeger, voor de knal.

[ Voor 19% gewijzigd door ericplan op 08-10-2022 20:19 ]

A'dam PVOutput

Pagina: 1 ... 21 ... 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid