Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 61 Laatste
Acties:
  • 689.493 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 18:23
Barfman schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:37:
Je ziet hier toch duidelijk dat er een bootje onderdoor vaart die explodeert.
Zie boven de tekst in de video (sorry voor de kwaliteit)

[Afbeelding]
Ik zie een golf van het water.
Op de foto’s van de aftermath kan je zien dat railingen van het wegdeel naar buiten gedrukt zijn. Dat zou eerder een vrachtwagen verklaren.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:54
Hippocampus schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:46:
[...]

Ik mis de optie het was opzet... van de Russen.

Waarom staat die trein (vermoedelijk met brandstof) stil op een brug? :?
Je hebt de laatste jaren niet met de NS gereden denk ik? Stilstaan op een "onlogische" plek is schering en inslag. Het is enkelspoor en als het sein verderop op rood staat stop je.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

The Reeferman schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:43:
De explosie op de brug was kennelijk een vrachtwagen met explosieven er in. Ontploft rijdend.
en het bootje dat precies onder de brug door vaart op de plaats van de explosie van puur toeval zeker? :+

edit: oh lijkt inderdaad eerder een golf te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 08-10-2022 10:45 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Nat-Water schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:44:
[...]

Ik zie een golf van het water.
Username checks out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De explosie op de brug was kennelijk een vrachtwagen met explosieven er in. Ontploft rijdend. Dan vraag ik me af of er nog een bestuurder in zat of was het een op afstand bestuurbare vrachtauto. En geen checkpoint om voortuigen die de brug over gaan te checken?
In Rusland kun je vast wel voor 500 roebel die controle bij het checkpoint skippen.
Want inderdaad, daar zijn idd 100% controles.
Weten we eigenlijk of die vrachtwagen uit UA kant kwam of uit RU kant?

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 08-10-2022 10:46 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

asing schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:44:
[...]

Je hebt de laatste jaren niet met de NS gereden denk ik? Stilstaan op een "onlogische" plek is schering en inslag. Het is enkelspoor en als het sein verderop op rood staat stop je.
Een soort bom uit Speed. Zodra je stilstaat... BOEM...

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
asing schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:44:
[...]

Het is sinds vanochtend enkelspoor. Voor de explosie lagen er toch echt 2 :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Afbeelding]
Het mogelijke ‘bootje’ vaart rechts, maar de explosie is links aan de andere kant van de pijler.
Dat feit maakt het onwaarschijnlijker.
Maar het zijn idd wel rare golven die je rechts ziet.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

YakuzA schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:45:
[...]

In Rusland kun je vast wel voor 500 roebel die controle bij het checkpoint skippen.
Want inderdaad, daar zijn idd 100% controles.
Weten we eigenlijk of die vrachtwagen uit UA kant kwam of uit RU kant?
Op Google Maps zie je dat vanuit Rusland gezien het spoor links ligt en de weg rechts.
Op de camerabeelden zie je ook het spoor links en de weg rechts, en zie je de vrachtwagen naar linksboven rijden.
De vrachtwagen komt dus uit de richting van Rusland af.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:00

Spotmatic

Ken sent me

Wat is er nodig om het werk nog even af te maken (door UA)? Is het mogelijk om een raketje die kant op te sturen, of is het te ver weg?

Wel mooi gedaan, de Russen weten nu ook wel dat UA er alles aan gelegen is om ze van het grondgebied van UA te trappen. Voor zover dat nog niet duidelijk was. Of je rot op, of je gaat horizontaal. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:49

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik weet het gaat snel, maar ik kom steeds weer dezelfde filmpjes tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

[Afbeelding]
Waar zie jij een bootje? Ik zie alleen wit water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rubberen schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:45:
Wegverkeer mag je dus vergeten op die brug. Schade is ook zo aanzienlijk dat je dit niet in een maand krijgt opgelost.

Spoor is beschadigd, maar te herstellen lijkt me. De structuur is namelijk nog intact. Echter die uitgebrande wagons krijg je er ook niet in een week weg.

Prachtige actie..

Nu kijken wat de reactie van Putin is..
Zo te lezen koppelen ze gewoon een locomotief aan en gaan ze hem yolo gewoon proberen weg te trekken of duwen.
What could go wrong :+

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:52

ericplan

5180 Wp PV

De explosie op de brug was kennelijk een vrachtwagen met explosieven er in. Ontploft rijdend. Dan vraag ik me af of er nog een bestuurder in zat of was het een op afstand bestuurbare vrachtauto. En geen checkpoint om voortuigen die de brug over gaan te checken?

Gedacht vanuit een Oekraïense planner voor deze aanslag zou ik ook overwegen de bom door een onwetende Russische chauffeur te laten vervoeren. Kan die zichzelf ook niet verraden omdat ie zenuwachtig gedrag vertoond. Geen risico dat je eigen chauffeur opgepakt of opgeofferd word.
Ze hebben checkpoints:

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Nat-Water schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:47:
[...]

Het is sinds vanochtend enkelspoor. Voor de explosie lagen er toch echt 2 :)
Je hebt gelijk, het is/was inderdaad dubbelspoor.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Azov word weer opgetuigd:

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 21:10
Verrassend. Vaak zie je bij het ruilen van krijgsgevangene de voorwaarde dat het de betrokken verboden is de wapens weer op te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:07

_Eend_

🌻🇺🇦

https://nitter.it/EuromaidanPress/status/1578662682789818369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:47
Wat als het niet eens een Oekraïnse actie was? Tuurlijk, de kans is groot, maar als het inderdaad een truck was welke ontploft (met rijder erbij neem ik aan) lijkt het op een zelfmoordaanslag. Nu is het zuiden van Rusland aardig Islamitisch, en de Russen staan er niet echt goed op in Dagestan, Georgië en omstreken, helemaal niet na de recente verliezen uit die regio's. Kan dus ook een andere groep (loner lijkt me uitgesloten) zijn behalve Oekraïne, welke Putin ook graag even dwars wil zitten op zijn verjaardag en zijn prestigeproject bombardeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31

Kennelijk zijn er meerdere aanvallen op de spoorlijnen geweest?

[ Voor 21% gewijzigd door DeDooieVent op 08-10-2022 11:15 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 10:04
HEY_DUDE schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:52:
[...]

Waar zie jij een bootje? Ik zie alleen wit water.
Er is idd helemaal geen boot te zien op die beelden. De kracht van suggestie en Twitter, iemand zegt daar bij de geposte beelden dat je duidelijk een bootje kunt, en daar gaan we. Je ziet hoogstens wat golven, kan ook van de ontploffing zelf komen. Maar een boot zie je zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Ik vind het knap, hoe het ook gedaan is. De Antonovski brug ziet er heel stevig uit en volgens mij was er iets van 2 dozijn HIMARS nodig om er een paar gaten in te schieten.

1 actie hier en de brug is voor langere tijd buiten gebruik. Zo te zien heeft de brand een uur of 3-4 gewoed dus dat spoor eronder heeft echt een dreun gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

onkl schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:04:
[...]

Verrassend. Vaak zie je bij het ruilen van krijgsgevangene de voorwaarde dat het de betrokken verboden is de wapens weer op te nemen.
Voor zover ik kan vinden is alleen de gevangengenomen leiding nog in Turkije als deel van die voorwaarde inderdaad. Alles onder O-1 (bij gebrek aan kennis van de rangen in UA) mag gewoon weer deelnemen. Ik denk dat diegene met ervaring en leiderschapskwaliteiten de officieren gaat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
olafmol schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:15:
[...]

Er is idd helemaal geen boot te zien op die beelden. De kracht van suggestie en Twitter, iemand zegt daar bij de geposte beelden dat je duidelijk een bootje kunt, en daar gaan we. Je ziet hoogstens wat golven, kan ook van de ontploffing zelf komen. Maar een boot zie je zeker niet.
Daarbij, dat zouden dan meerdere bootjes geweest moeten zijn lijkt mij, er is niet 1 deel weggeblazen maar drie zover ik gezien heb, 2 aangrenzende delen en dan een stuk verderop nog een deel, dat zouden dus drie bootjes moeten zijn geweest, het kan, maar het lijkt me niet waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Yaksa schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:20:
[...]

Heb je ook een verifieerbare bron dat deze actie door UA uitgevoerd zou zijn?
Is dat belangrijk? Ze krijgen toch de schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DeDooieVent schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:11:
[Twitter]
[Twitter]
Kennelijk zijn er meerdere aanvallen op de spoorlijnen geweest?
Ondanks dat het vast wel een HIMARS was, vind ik die reporter zo grappig.
Die toont een of ander vaag stuk verbogen metaal en claimt dan dat dat een deel van de HIMARS is.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

asing schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:16:
Ik vind het knap, hoe het ook gedaan is. De Antonovski brug ziet er heel stevig uit en volgens mij was er iets van 2 dozijn HIMARS nodig om er een paar gaten in te schieten.

1 actie hier en de brug is voor langere tijd buiten gebruik. Zo te zien heeft de brand een uur of 3-4 gewoed dus dat spoor eronder heeft echt een dreun gekregen.
Ja, een groot verschil idd.
Al kan dat ook zijn omdat ze de Antonovski brug over een paar maanden zelf nog willen gebruiken, en voor de Krim brug zullen ze 0 geven.

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 20:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

In plaats van de wet aan te passen en het weigeren van mobilisatie strafbaar te maken.

Had Putin misschien beter het roken bij het kunnen verbieden. Man man man, wat een ravage weer door 1 peuk.

[ Voor 7% gewijzigd door AndereKoekoek op 08-10-2022 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

DeDooieVent schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:17:
[...]

Daarbij, dat zouden dan meerdere bootjes geweest moeten zijn lijkt mij, er is niet 1 deel weggeblazen maar drie zover ik gezien heb, 2 aangrenzende delen en dan een stuk verderop nog een deel, dat zouden dus drie bootjes moeten zijn geweest, het kan, maar het lijkt me niet waarschijnlijk.
De schokgolf doet de brugdelen flexen waardoor ze stuiteren en onder hun eigen gewicht bezwijken. Daar komt bij dat het een beste boot geweest mag zijn, gezien de explosie, als het geplaatste explosieven zouden zijn dan was die hele pilaar gestukt met semtex, zelfs een ATACMs met z'n 500lb doet dit niet. Ook reageert het water eerder indirect dan direct. Op de foto's zie je de vangrail (op de brug) naar buiten geblazen, etc. Er zijn niet veel aanwijzingen die het op een bootje of SF operatie laten lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Voor zover ik weet zijn er tot nu toe 300 Azovstal defenders geruild en zitten er nog veel meer gevangen momenteel (1000+?)

Degenen die terug zijn gekomen zien er dermate verzwakt uit dat ze naar mijn idee niet combat ready zijn, ook al is de wil er wel.
Ik zou ze lekker op een lange vakantie sturen, en proberen om de rest ook terug te krijgen in een ruil.

Als je de eerste 300 terug krijgt en direct weer inzet is de kans vele malen kleiner dat je de rest ook terug kan halen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
nst6ldr schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:26:
[...]

De schokgolf doet de brugdelen flexen waardoor ze stuiteren en onder hun eigen gewicht bezwijken. Daar komt bij dat het een beste boot geweest mag zijn, gezien de explosie, als het geplaatste explosieven zouden zijn dan was die hele pilaar gestukt met semtex, zelfs een ATACMs met z'n 500lb doet dit niet. Ook reageert het water eerder indirect dan direct. Op de foto's zie je de vangrail (op de brug) naar buiten geblazen, etc. Er zijn niet veel aanwijzingen die het op een bootje of SF operatie laten lijken.
Wat denk jij dan? Toch een vrachtwagen/autobom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Volgens de voorzitter van het parlement op de Krim is de schade niet ernstig :+

https://nos.nl/l/2447498#UPDATE-container-64550584

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

DeDooieVent schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:29:
[...]

Wat denk jij dan? Toch een vrachtwagen/autobom?
Dat sowieso, gezien de video en aftermath. En het is mogelijk door interne roering in plaats van een Oekraïense actie. Oekraïne is capabel genoeg om het treinspoor daar op te blazen en wat gaten in het beton te ponsen. Maar daar gaan ze pas aan beginnen als ze zover zijn om die sector te bezetten - zoals hun modus operandi zover. Deze gebeurtenis valt buiten hun reguliere patroon, de timing en methode duidt niet zozeer op een militaire actie vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:25

Fiber

Beaches are for storming.

AW_Bos schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:35:
Een brugdeel voor het wegverkeer lijkt nog redelijk intact. Of zou het misschien wel op instorten staan? Ben ook benieuwd of Rusland genieën troepen hebben om een brug op een brug te bouwen?

offtopic:
Yow, dawg. I've heard that you like bridges, so we build a bridge on a bridge :+
Genietroepen zeker. Speciale spoorwegtroepen, dat ook. Genieën, not so much... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

sloth schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:38:
[...]

Is het wegdek waar ze filmen wel nog bruikbaar voor burger wegverkeer?
Dat zal nog wel onderzocht worden. Maar je zou bijna met zekerheid kunnen zeggen dat de constructie zeer verzwakt moet zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 08-10-2022 11:41 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
AW_Bos schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:40:
[...]

Dat zal nog wel onderzocht worden. Maar je zou bijna met zekerheid kunnen zeggen dat de constructie zeer verzwakt moet zijn.
Vast wel een Oligarch die dat vrijwillig wil testen lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
onkl schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:04:
[...]

De afspraak was dat ze voor de rest van de oorlog in Turkije zouden blijven.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
sloth schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:38:
[...]Is het wegdek waar ze filmen wel nog bruikbaar voor burger wegverkeer?
Wanneer je deze foto bekijkt dan lijkt het er op dat beide (dubbele) rijbanen niet meer bruikbaar zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSu-3n5O0R1iDcPGSlhB2KPqUWg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EpUlC7yBbdc5NiE3NKcBRato.png?f=user_large
Bron: LiveUAmap

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:22
Er wordt melding gemaakt dat er Indiase T-90 tanks ingezet worden door Rusland.
Deze zouden voor onderhoud (upgrade) in Rusland staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

NiGeLaToR schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:03:
[...]

Ja er komt meer zooi van onderen dan van boven. Bijzonder. Gelukkig vastgelegd met een potatocam, dus het is precies onduidelijk wat er gebeurt.
Het is een raar verhaal.. Ik denk nu dat het toch een vrachtwagen was omdat op het moment van de ontploffing daar een vrachtwagen reed.

Maar we gaan de oorzaak hopelijk horen. Ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 19:55
Ik had toch graag eerst de rest van Oekraïne bevrijd gezien voordat de krim aan de beurt is. Mis ik wat in de strategie?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:08
xzaz schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:46:
Ik had toch graag eerst de rest van Oekraïne bevrijd gezien voordat de krim aan de beurt is. Mis ik wat in de strategie?
De brug bevoorraad het Russische leger buiten himars bereik.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:08
_Eend_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:46:
[...]

Het is een raar verhaal.. Ik denk nu dat het toch een vrachtwagen was omdat op het moment van de ontploffing daar een vrachtwagen reed.

Maar we gaan de oorzaak hopelijk horen. Ooit
Ja deze beelden lijken net iets helderder en dan ga ik wel weer meer mee in de vrachtauto theorie.

Uit Rusland, nota bene.

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
XWB schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

De afspraak was dat ze voor de rest van de oorlog in Turkije zouden blijven.
Volgens mij was dat alleen van toepassing op de leiders? Andere Azov strijders zijn in Oekraïne vrijgelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

xzaz schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:46:
Voor nu verlengd dit de aanvoerlijnen naar de Krim, want die moeten nu via Melitopol lopen of moeten per pont/veerboot/schip aangevoerd worden.

Maar als UA een offensief start in de richting van Melitopol dan bedreigt dat de aanvoerlijnen richting de gebieden ten oosten daarvan.

Vergeet niet dat er op de Krim een aantal vliegbases liggen en natuurlijk Sevastopol, de thuishaven van de Zwarte Zeevloot.

[ Voor 10% gewijzigd door _Eend_ op 08-10-2022 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:38
nst6ldr schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:47:
Als dit aan de pijler zat bevestigd dan had die weg geweest (zijwaartse druk plus gewicht brug). Ook lijkt de vangrail te zijn weggeblazen.
Vangrail naar buiten gedrukt, dat gebeurt niet als er een explosie van onder de brug komt. Lijkt het meest waarschijnlijke idd. Bootje en boeggolf? zie het niet echt.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Tens schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:55:
[...]

Vangrail naar buiten gedrukt, dat gebeurt niet als er een explosie van onder de brug komt. Lijkt het meest waarschijnlijke idd. Bootje en boeggolf? zie het niet echt.
En die trein is een bijkomend 'geluk' geweest? Die moet al stil hebben gestaan denk ik, want die remmen niet zomaar. Ik denk zelf ook dat het waarschijnlijk toch die vrachtwagen is, ondanks dat ik dat eerder niet dacht, maar dan nog is het wel prachtig georkestreerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
NiGeLaToR schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:48:
[...]Ja deze beelden lijken net iets helderder en dan ga ik wel weer meer mee in de vrachtauto theorie.
Uit Rusland, nota bene.
Zou het ook een vrachtwagen met (zware) munitie geweest kunnen zijn?
Op de beelden zie je net na de ontploffing ook wat brandend materiaal in het rond vliegen wat lijkt op fosfor of iets dergelijks.
Wel toevallig dat er op dat moment een goederentrein langs komt en dat op het moment van ontploffing de tankwagons met brandstof daar ook rijden.
Dat die tankwagons in brand gevlogen zijn door de explosie is ook een indicatie van een zware ontploffing, de afstand tussen de autosnelweg en het spoor is minstens de breedte van een 4 baans autosnelweg.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 21:10
_Eend_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:52:
[...]

Voor nu verlengd dit de aanvoerlijnen naar de Krim, want die moeten nu via Melitopol lopen of moeten per pont/veerboot/schip aangevoerd worden.

Maar als UA een offensief start in de richting van Melitopol dan bedreigt dat de aanvoerlijnen richting de gebieden ten oosten daarvan.
Iets wat veel wordt gemist is dat er geen werkende spoorlijn tussen Melitopol en Donetsk is: die ligt veel te dicht bij de frontlinie.
De bevoorrading van Melitopol liep al tijden via de Krimbrug.
Interessant draadje hierover, al een paar weken oud over de logistieke betekenis van deze brug.
Zie vooral vanaf post 9.
Afbeeldingslocatie: https://nitter.it/pic/orig/enc/bWVkaWEvRmRJdUVydlhFQUFJeElSLmpwZw==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Yaksa schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:58:
[...]

Op de beelden zie je net na de ontploffing ook wat brandend materiaal in het rond vliegen wat lijkt op fosfor of iets dergelijks.
Wel toevallig dat er op dat moment een goederentrein langs komt en dat op het moment van ontploffing de tankwagons met brandstof daar ook rijden.
Dat die tankwagons in brand gevlogen zijn door de explosie is ook een indicatie van een zware ontploffing, de afstand tussen de autosnelweg en het spoor is minstens de breedte van een 4 baans autosnelweg.
Die trein kwam niet langs, maar stond al stil.. Maar het lijkt me wel pure mazzel. Als de trein het target was geweest dan had je de auto stil kunnen zetten, uitstappen en met een RPG makkelijker een wagon kunnen opblazen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Indisch is niet Indiaas.... ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeDooieVent

Dit is wel sneu ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:23
_Eend_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:52:
[...]

Vergeet niet dat er op de Krim een aantal vliegbases liggen en natuurlijk Sevastopol, de thuishaven van de Zwarte Zeevloot.
Wat wou je daar nog mee doen? 1 russische boot daar in de buurt, 1 neptune raket en dan _/-\o_
Ook niet gehoord van de aanvallen op de luchtbases? Daarbij bevoorrading de locale bevolking aldaar met vliegtuigen wens ik je veel succes mee. Zie b.v. de luchtbrug naar Berlijn in de tijd van de koude oorlog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:23
Hoezo? Denk dat hier ook geen uitbundige kerst gevierd gaat worden. Je zal weinig buiten kerstverlichting zien gezien de zeer hoge energie prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeDooieVent
vincent_1971 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:04:
[...]

Hoezo? Denk dat hier ook geen uitbundige kerst gevierd gaat worden. Je zal weinig buiten kerstverlichting zien gezien de zeer hoge energie prijzen.
/s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

onkl schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:58:
[...]

Iets wat veel wordt gemist is dat er geen werkende spoorlijn tussen Melitopol en Donetsk is: die ligt veel te dicht bij de frontlinie.
De bevoorrading van Melitopol liep al tijden via de Krimbrug.
Interessant draadje hierover, al een paar weken oud over de logistieke betekenis van deze brug.
Zie vooral vanaf post 9.
[Afbeelding]
Interessant draadje :)

Ik was net op zoek naar spoorlijnen in die regio. De enige aanvoerlijn daar die nu nog bruikbaar is, is de M-14, die loopt van Marioepol naar Melitopol en volgt daarbij voor een groot deel de kust. Maar als de geruchten kloppen en er komt echt een offensief in de richting van Melitopol e.o. dan ligt ook die weg binnen HIMARS bereik.

Sowieso zijn vrachtwagen al geen optie, zoals het draadje ook al aangeeft. Ze hebben nu al een tekort aan vrachtwagens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 20:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Nee joh juist niet. Mensen gaan een sober kerstmis en nieuwjaar tegoed. Laat de burgers het ook maar voelen... Er moet een opstand komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
WSJ journalist heeft experts gesproken.
Dit is natuurlijk geen bewijs, maar het is wel fijn van experts te horen. Hopelijk snel een uitgebreid artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Yaksa schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:58:
[...]

Correct me if i'm wrong, maar volgens mij komt die vrachtwagen van de Krim af, en reed hij dus in de richting van Rusland. Dan lijkt het mij niet logisch dat het om een vrachtwagen vol munitie was. Je zou verwachten dat die de andere kant op gaat :)

[ Voor 5% gewijzigd door _Eend_ op 08-10-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Bizar dat waar de Anotonovsky brug na honderden HIMARS raketten nog overeind staat deze brug bij een bootje of truck in zou storten? Does not compute...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:05

Garyu

WW

_Eend_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:13:
[...]

Correct me if i'm wrong, maar volgens mij komt die vrachtwagen van de Krim af, en reed hij dus in de richting van Rusland. Dan lijkt het mij niet logisch dat het om een vrachtwagen vol munitie was. Je zou verwachten dat die de andere kant op gaat :)
Corrected while wrong... Die auto komt uit Rusland. De richting van de weg en de spoorbaan kan je op google Maps nakijken. Die auto komt dus uit Rusland.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-09 21:37

J8S

DeDooieVent schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:58:
[...]

En die trein is een bijkomend 'geluk' geweest? Die moet al stil hebben gestaan denk ik, want die remmen niet zomaar. Ik denk zelf ook dat het waarschijnlijk toch die vrachtwagen is, ondanks dat ik dat eerder niet dacht, maar dan nog is het wel prachtig georkestreerd.
Ik vraag me dan nog wel af hoe je dit voor elkaar krijgt. Iedere vrachtwagen wordt grondig geïnspecteerd voor ze de brug op mogen en de benodigde springstof voor zo'n explosie verberg je toch ook niet zomaar. Nog los daarvan dat Oekraïne geen eigen truck + chauffeur de brug op zal willen sturen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tens
_Eend_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:13:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQ8yyf7-bLbHy-7rCaayqEqqSD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIqU7g3OUXfKHe7R0W1sMhhL.jpg?f=fotoalbum_large

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Het moeilijk te geloven deel van "ontploffende vrachtwagen" lijkt mij dat de brugdelen redelijk intact lijken te zijn weggezakt. Als er echt een ontploffing in een vrachtwagen is, lijkt me de meeste energie naar de zijkant/bovenkant te gaan, wanr daar zit vrijwel geen weerstand. Een brugdeel duw je niet zomaar naar beneden omdat hij daar juist op gebouwd is, maar ik denk dat een detonatie ónder de brug veel destructiever zou zijn aangezien een brug daar niet op gebouwd is.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
J8S schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:15:
[...]

Ik vraag me dan nog wel af hoe je dit voor elkaar krijgt. Iedere vrachtwagen wordt grondig geïnspecteerd voor ze de brug op mogen en de benodigde springstof voor zo'n explosie verberg je toch ook niet zomaar. Nog los daarvan dat Oekraïne geen eigen truck + chauffeur de brug op zal willen sturen.
Mogelijk legaal transport van munitie voor RU? Met een kleine toevoeging?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

hoevenpe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:14:
Bizar dat waar de Anotonovsky brug na honderden HIMARS raketten nog overeind staat deze brug bij een bootje of truck in zou storten? Does not compute...
Dit is een doorsnee ANFO bom vanuit een busje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bk4Nt09.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Verschil is dat de Krimbrug een symbolisch paradepaardje is van Putin na de annexatie en de Anotonovsky brug most likely meer functioneel is opgezet.

Eerder werd er al naar verwezen door Ijzerlijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Tens schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:17:
Soort duikboot vol met munitie lijkt me logischer, met een enkele truck krijg je nooit zo'n verwoesting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-09 21:37

J8S

Tens schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:17:
[...]

Daar dacht ik ook aan inderdaad. Zou goed kunnen dat legertrucks ook minder grondig geïnspecteerd worden. Alsnog een bijzondere prestatie als dat inderdaad zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
nst6ldr schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:19:
Dit is een doorsnee ANFO bom vanuit een busje
Maar dan was het brugdeel veel meer beschadigd geweest, het lijkt 'opgetild' te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vincent_1971 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:04:
[...]
Nederland kennende zal de kerstverlichting gewoon de spuigaten uit lopen :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:46
Het viel me in 1 van de filmpjes op dat de vrachtwagen vlak voor de explosie ingehaald werd door een personenauto, en die auto bleef even links naast de vrachtwagen rijden: De weg liep daar omhoog dus je zou verwachten dat de vaart er bij de vrachtwagen een beetje uit zou gaan (en een normale inhaalactie zou dus juist sneller gaan), dus het leek wel opzet van de personenwagen.
Zou iemand gewacht hebben op het juiste moment om 'iets' af te laten gaan of af te schieten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

hoevenpe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:20:
[...]

Maar dan was het brugdeel veel meer beschadigd geweest, het lijkt 'opgetild' te zijn.
Dat komt omdat zo'n lange constructie gaat flexen en daarna breken. Als losse brugdelen gaan stuiteren dan komen ze los omdat de bevestiging daar niet op gemaakt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
psy schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:17:
Het moeilijk te geloven deel van "ontploffende vrachtwagen" lijkt mij dat de brugdelen redelijk intact lijken te zijn weggezakt. Als er echt een ontploffing in een vrachtwagen is, lijkt me de meeste energie naar de zijkant/bovenkant te gaan, wanr daar zit vrijwel geen weerstand. Een brugdeel duw je niet zomaar naar beneden omdat hij daar juist op gebouwd is, maar ik denk dat een detonatie ónder de brug veel destructiever zou zijn aangezien een brug daar niet op gebouwd is.
Als je goed kijkt zie je die vrachtwagen al stijl omhoog rijden. De explosie lijkt achter de vrachtwagen plaats te vinden. De klap lijkt ook mee van beneden te komen.

Het heeft er dus alle schijn van dat Oekraïne een Nederlands geschiedenisboek heeft gelezen en van Speijk heeft nagedaan. In dat geval alle respect voor het zelfmoordcommando wat deze aanval uitvoerde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
en dan dit:

O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeDooieVent
asing schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:22:
In dat geval alle respect voor het zelfmoordcommando wat deze aanval uitvoerde.
Moa, een droneboot lijkt me niet tot de onmogelijkheden horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
asing schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:22:
[...]

Als je goed kijkt zie je die vrachtwagen al stijl omhoog rijden. De explosie lijkt achter de vrachtwagen plaats te vinden. De klap lijkt ook mee van beneden te komen.

Het heeft er dus alle schijn van dat Oekraïne een Nederlands geschiedenisboek heeft gelezen en van Speijk heeft nagedaan. In dat geval alle respect voor het zelfmoordcommando wat deze aanval uitvoerde.
ZOu toch heel erg oppssen met dingen zien in dit soort videos, dat hebben we vanaf 9/11 toch wel geleerd dat als te veel mensen zich kapot gaan nalysren je hele vreemde verhalen krijgt.
Oh en Spijk kende ik niet, dank, at een figuur:
Wikipedia: Jan van Speyk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Het lijkt alsof het brugdek van de explosie doormidden is, waarna het volgende brugdek ook eraf geschoven is. Mogelijk door luchtdruk/flexen etc.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 08-10-2022 12:27 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:17:
[...]

Het was imo beter geweest als ze Rusland geleidelijk teruggedrongen hadden, pijnlijk maar niet zo vernederend dat Poetin nucleair zou reageren. Salami tactiek ipv de big-bang.

Nu moet hij wel, zijn geloofwaardigheid staat op het spel. Verwacht zelf een kernbom op een middelgrote Oekraïnse stad, vervelende is dat de VS dan moet reageren en daarmee potentieel de MAD kettingreactie in gang zet want anders is de geloofwaardigheid van Biden in het geding.
Benieuwd of Medvedev zijn woorden van enkele maanden geleden gaat waarmaken.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:25

Fiber

Beaches are for storming.

Ik denk dat Oekraïne wel wat vuurwerk wil verzorgen. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Een Himars heeft een 90kg explosief aan boord. Een beetje vrachtwagen heeft zo het honderdvoudige aan boord. En dat is helemaal geen bijzonder grote vrachtwagen. Tel daar bij op dat ook die trein de lucht in is gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
[...]

Waarom denkt iedereen dat? Ziet er meer uit alsof die eraf gegleden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sissors schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:27:
[...]

Een Himars heeft een 90kg explosief aan boord. Een beetje vrachtwagen heeft zo het honderdvoudige aan boord. En dat is helemaal geen bijzonder grote vrachtwagen. Tel daar bij op dat ook die trein de lucht in is gegaan.
En 100 explosies van 90 kg doen een heel andere schade dan 1 explosie van 9000 kg. :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 20:56
Fiber schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:27:
[...]

Ik denk dat Oekraïne wel wat vuurwerk wil verzorgen. :)
Dat denk ik niet. Oekraïne wil de Russen uit Oekraïne hebben. Wat ze verder in Moskou of Sint Petersburg doen interesseert ze verder niet. Lijkt me ook goed: Waarom zouden er naast Oekraïense ook Russische burgerslachtoffers moeten vallen?

[ Voor 13% gewijzigd door rclahsen op 08-10-2022 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Sneu? Zeker. Laten we hopen dat het de onvrede onder de bevolking aanwakkerd. De fondsen voor kerst en oud en nieuw gebruiken om reservisten te dood in te jagen.... tsjah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Nat-Water schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:02:
[...]

Die trein kwam niet langs, maar stond al stil.. Maar het lijkt me wel pure mazzel. Als de trein het target was geweest dan had je de auto stil kunnen zetten, uitstappen en met een RPG makkelijker een wagon kunnen opblazen.
Die trein kan ook tot stoppen gedwongen/gebracht zijn om via de ontploffing te zorgen voor aanvullende schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Caelorum schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:29:
[...]

Waarom denkt iedereen dat? Ziet er meer uit alsof die eraf gegleden is.
Wat in principe alleen kan als de krachten niet van boven komen, maar van onder.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
XWB schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:27:
Benieuwd of Medvedev zijn woorden van enkele maanden geleden gaat waarmaken.
Het zou me niet verbazen dat de tactische nucleaire capaciteit in net zo'n slechte staat is als het conventionele leger. De keizer tsaar geen kleren aan blijkt te hebben, het geen kwestie is van niet willen maar niet kunnen.

Laten we het hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Sissors schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:27:
[...]

Hier loop je een beetje tegen een probleem aan. Als je een stuk munitie in die vrachtwagen weet te laten detoneren krijg je 2 effecten. Het eerste effect waar je aan denkt zijn de zogenaamde "secondary explosions" waarbij het ene stuk munitie kan zorgen dat een 2e stuk ook af gaat. Het tweede effect is dat de inhoud van de vrachtwagen bij de eerste explosie al in het rond wordt geslingerd. J hebt op die manier meer kans dat de munitie overal op de brug ligt ipv in 1 klap af gaat.

Daar komt bij dat als het een georchestreerde actie is, die vrachtwagen met Russische ammo moet worden voorzien van een explosief wat op afstand bediend kan worden. Daarnaast moet de vrachtwagen op het juiste moment over de brug rijden en ook op het juiste moment opgeblazen worden. De andere optie is een bestuurder die zichzelf opblaast.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
In the Czech capital, Prague, demonstrators mocked Russia's president with a giant dummy depicting him as a naked emperor sitting on a golden toilet.
https://www.bbc.com/news/world-europe-63176124
Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/news/976/cpsprodpb/72ED/production/_127012492_putinreuters.jpg.webp

https://www.bbc.com/news/world-europe-63183404
A large fire on the only crossing between the occupied Crimean peninsula and Russia was caused by a lorry explosion, Russian officials say.

A blast on the road section led to oil tankers on the rail section catching fire, before the road collapsed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:57
NiGeLaToR schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:48:
[...]

Ja deze beelden lijken net iets helderder en dan ga ik wel weer meer mee in de vrachtauto theorie.

Uit Rusland, nota bene.

Op andere beelden recht van achteren zie je dat er geen vrachtwagen rijdt op plek van de explosie maar dat de explosie vlak voor de vrachtwagen is waardoor deze geraakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Fanta schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:35:
[...]

Wat in principe alleen kan als de krachten niet van boven komen, maar van onder.
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Silent7 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:38:
In the Czech capital, Prague, demonstrators mocked Russia's president with a giant dummy depicting him as a naked emperor sitting on a golden toilet.
https://www.bbc.com/news/world-europe-63176124
[Afbeelding]

https://www.bbc.com/news/world-europe-63183404
A large fire on the only crossing between the occupied Crimean peninsula and Russia was caused by a lorry explosion, Russian officials say.

A blast on the road section led to oil tankers on the rail section catching fire, before the road collapsed.
Ik mis alleen nog verjaardagsslingers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Fanta schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:35:
[...]
Of er een pilaar aan 1 kant weg is en daardoor het hele wegdek wegglijd. En die pilaar kan om verschillende redenen weg zijn, zoals van de zijkant weggeblazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Als de wereld over een paar jaar nog bestaat kunnen we in de bioscoop precies zien hoe ze dit geflikt hebben. Voel een blockbuster aankomen: one bridge too many... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Zoveel bescherming en dan nog kaboom. Men zal zich kapot schamen en er zal weer iemand uit een raam vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
hoevenpe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:43:
Als de wereld over een paar jaar nog bestaat kunnen we in de bioscoop precies zien hoe ze dit geflikt hebben. Voel een blockbuster aankomen: one bridge too many... 8)
Jij ook al ;) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

asing schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:43:
[...]

Zoveel bescherming en dan nog kaboom. Men zal zich kapot schamen en er zal weer iemand van een brug vallen.
FTFY 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Ik heb zelf het vermoeden dat de vrachtwagen eigenlijk even verderop had moeten ontploffen, op de boogbrug om zo de scheepvaart te belemmeren. De trein die daar nu staat levert weliswaar schade op aan het spoor, maar van tevoren kan je niet bepalen hoelang het spoor onbruikbaar is omdat de ontploffing op een aparte weg ernaast gebeurde.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1 ... 18 ... 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid