Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 61 Laatste
Acties:
  • 689.494 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Pyr0_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:49:
Flink onverwachte ontwikkeling daar, van de week nog een filmpje gezien waarom het niet erg waarschijnlijk was dat die brug opgeblazen zou worden. Er zitten best wel wat nadelen aan (voornamelijk dat alle Russen op de Krim nu opgesloten zitten, dus als het aankomt op 'fight or flight' het wel fight moet gaan zijn.)

[YouTube: Ten Reasons Why Ukraine Hasn't Destroyed the Crimean Bridge]
'Het wel fight moet zijn', kommop. Dus als je een stad omsingeld dan is dat best wel een nadeel omdat men dan moet vechten? Dit gaat ook over bevoorrading.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

Die is fake, het was nog donker op het moment van de explosie. Opvallend wel dat het op dezelfde plek is

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 21:34

bloody

0.000 KB!!

Theorietje met wat speculatie...

Het zware materieel wordt voornamelijk per trein aangevoerd.
Ik kan mij voorstellen dat UA deze treinverbinding graag vernietigd ziet.

Daarom denk ik dat de treinverbinding prio nr 1 was bij de aanval.

Wat we gezien hebben bij de twin towers, is dat - hoe sterk iets ook is - als er maar genoeg hitte gedurende lange tijd aangevoerd wordt, ie dan kapot gaat.
Een brandstoftrein voldoet hiervoor prima. (met bonus dat de brandstof niet meer te gebruiken is voor de Russen).
Maar deze kan relatief gemakkelijk geblust worden vanaf het daarnaast gelegen wegdek.

Dus wat doe je dan? Zorg dat het wegdek wat precies naast de kapotte trein ligt, ook kapot is.
Dan brandt je trein wat langer, meer kans op structurele schade aan het spoor.

Bonus is dan dat de weg ook niet meer gebruikt kan worden, maar iig de brandweer kan niet meer zo gemakkelijk blussen..

Perfect geplannede operatie, perfect uitgevoerd _/-\o_

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online

Filmpje van na de explosie, huidige staat van het object?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
YakuzA schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:29:
[Twitter]
Rob lee als source, dus grotere kans dat het echt is.
Een trein met brandstof geraakt lees ik hier:

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Duidelijke beelden vanaf de weg, maar lastig te verifiëren. Ik zie hier fotos van een brug wat volgens mij niet de ‘crimea-bridge’ met weg & spoorlijn is.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Jerie schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:54:
[Twitter]

Ai, ook het weggedeelte is weg in deze. En spoorlijn in de hens.

Edit:

NOS

https://nos.nl/l/2447498#UPDATE-container-64545493

[ Voor 9% gewijzigd door NiGeLaToR op 08-10-2022 08:57 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:46
NiGeLaToR schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:56:
[...]

Vooral die spoorlijn zal wel een probleem worden om te repareren. Zoals dat nu in de fik staat zal de hele constructie verzwakken en krijg je dat alleen gemaakt door de pijlers te vervangen

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:51
Jerie schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:54:
[Twitter]

Deze duidelijker.
https://twitter.com/tenda...&t=j08XpsvXVute1bynuOIBcgm

Schade aan spoorlijn valt zo te zien mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Tito129 op 08-10-2022 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31

Nou ja, voorlopig is ie wel stuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Is de brug niet gedeeltelijk Nederlands trouwens? Kan me er iets van herinneren dat er toen een hoop ophef om was.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07
Ik begrijp de discussie rondom nucleaire zaken niet zo goed. Vanuit Oekraïens perspectief is opgeven geen optie , want toegeven betekent annihilatie van de Oekraïense bevolking en cultuur. Dat weten ze , dus die dreiging is niet relevant. Resultaat is namelijk hetzelfde.

Nu zitten wij op veilige afstand vanuit een luxe perspectief te kijken en allerlei scenario’s door te denken. Voor ons hangt er veel vanaf. En uiteraard voor de rest van de wereld.

Maar laten we wel zijn , we zitten er net zo diep in als Oekraïne, ons mooie welvarende leven gaat ook aan gort als je Poetin laat winnen. Duurt alleen iets langer. Dus ook voor ons is doorgaan de enige optie.

En de bevoorrading is nu een gigantisch probleem voor Rusland dankzij de stukke brug. Prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Tito129 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:59:
[...]

Deze duidelijker.

Ja die trein is nog niet helemaal uitgefikt dus wat let Ukraine om er nog een schepje op te doen?

Wow ze pakken lekker door.. en hoe dan? Was himars al in bereik? Wegdeel is echt in 2’en.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:23

Qwerty-273

Meukposter

Alpina schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:00:
Is de brug niet gedeeltelijk Nederlands trouwens? Kan me er iets van herinneren dat er toen een hoop ophef om was.
Er hebben inderdaad twee NLse bedrijven meegebouwd. Want ze dachten dat de sancties destijds niet golden voor dit project……
https://nos.nl/artikel/21...streden-brug-naar-de-krim

Maakt de brug natuurlijk niet Nederlands.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeDooieVent

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 22:59
*knip* Helemaal los van de inhoud van je reactie. Laat moderatie over aan moderators

[ Voor 86% gewijzigd door teacup op 08-10-2022 21:18 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

"Tonight, at 00:59, due to another shelling by Russian troops, the last power line connecting [ZNPP] with energy system - 750 kW ZNPP Dnipovska - was damaged and disconnected from power system.
https://www.ukrinform.net...ect-zaporizhzhia-npp.html

23:59 CET hmmz

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:16
Zoveelste bluf. Blaffen maar niet bijten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oorlogsverklaring? Nadat ze al een maand of acht in oorlog zijn? Goed verhaal...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:00
Ja, misschien gaan ze nu wel onschuldige burgers vermoorden. Oh, wacht…..

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:35
*knip* Van jij-bakken is geen enkel topic bij tweakers beter geworden. Voortaan een topic report aanmaken

[ Voor 83% gewijzigd door teacup op 08-10-2022 21:21 ]

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 15-09 15:27
Hippocampus schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:46:
[...]

Ik mis de optie het was opzet... van de Russen.

Waarom staat die trein (vermoedelijk met brandstof) stil op een brug? :?
Hier heb je wel een punt. Zo’n lange goederentrein staat echt niet zomaar stil als die een noodrem moet maken, afhankelijk van de snelheid kan dat een rem weg van een KM+ zijn.
Dus wel enorm toeval dat hij precies stil is komen te staan daar waar de voertuigen brug is ingestort.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online

Tis een flinke klap. Er reden zo te zien mensen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NiGeLaToR schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:09:
[Embed]

Tis een flinke klap. Er reden zo te zien mensen.
Das weer dezelfde video als hierboven van een half uur geleden die je zelf quote in een andere post ;)

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:56:
[...]

Edit:

NOS

https://nos.nl/l/2447498#UPDATE-container-64545493
In het NOS liveblog staan nog twee interessante nieuwsfeiten:

Laatste connectie NPP Zapo is foetsie. Hij draait nu op dieselgeneratoren en die kunnen het met huidige reserves 10 dagen uithouden. Zoals eerder uitgelegd heeft de kerncentrale, ook al staat-ie uit, electriciteit nodig om de cores te koelen. Anders krijg je een meltdown.

Daarnaast een massagraf gevonden in Lyman. Dat nieuws zal nu niet de aandacht krijgen dat het verdient want momenteel geen urgente situatie en in de lijn der verwachtingen. En zo wordt genocide genormaliseerd. Het betreft 185 mensen inclusief complete gezinnen, kinderen, en Oekraïense soldaten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Het moment dat je hoopte dat zou komen :9~

We zagen na die strike op het vliegveld al een Exodus van Russen (burgers) terug naar Rusland, maar als ze weten dat ze straks misschien niet meer terug kunnen en het front steeds dichterbij komt zal het nu toch helemaal een totale leegloop worden lijkt me?

Wegkomen kan straks wellicht niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

gise schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:13:

We zagen na die strike op het vliegveld al een Exodus van Russen (burgers) terug naar Rusland, maar als ze weten dat ze straks misschien niet meer terug kunnen en het front steeds dichterbij komt zal het nu toch helemaal een totale leegloop worden lijkt me?

Nu kunnen ze nog met de auto vanaf de Krim door Melitopol en Mariupol.
Kunnen ze even stilstaan bij de ravage van ‘russkiy Mir’ en dan door naar Rusland.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 22:38
YakuzA schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:14:
[...]

Nu kunnen ze nog met de auto vanaf de Krim door Melitopol en Mariupol.
Kunnen ze even stilstaan bij de ravage van ‘russkiy Mir’ en dan door naar Rusland.
Daarom zouden ze nu dat derde offensief moeten starten. Want Rusland zal mits het meerendeel vlucht (wat me logisch lijkt als er een derde offensief komt en de Krim wordt afgesneden) ook haar eigen burgers in goede banen moeten leiden. Lijkt me logisch dat dit aardig wat capaciteit gaat vragen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
gise schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:13:

Dat was een militair doel. Ondertussen konden de Russen rustig de Krim verlaten. Wat dat betreft uitstekend opstapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Qwerty-273 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:04:
[...]

Er hebben inderdaad twee NLse bedrijven meegebouwd. Want ze dachten dat de sancties destijds niet golden voor dit project……
https://nos.nl/artikel/21...streden-brug-naar-de-krim

Maakt de brug natuurlijk niet Nederlands.
Beetje offtopic maar dan ben je het recht op ondernemerschap ook echt niet waard als je niet begrijpt dat dit project omstreden is, holy shit hahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

ZenTex schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:28:
Het lijkt er dus op dat de trein niet de oorzaak was, maar een gevolg van een grote explosie op/onder de brug zelf.

Double whammy. Als dit ook zo gepland was is dit wel heel bijzonder.
Als dat zo was, hadden 'ze' dan niet beter op een pijler kunnen richten die het spoor ondersteunt?

Ok, ik zou zeggen; open nu het front bij Melitopol.

[ Voor 6% gewijzigd door JoeZuCK op 08-10-2022 09:33 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Ik heb de tijdlijn even niet helder, maar ik neem aan dat dit nog voor de krimbrug events was?

Ik ben er niet gerust op, want dit kan prima die "asymetrische" reactie van Rusland zijn. "Jullie saboteren de bevoorrading? Hie krijgen we dan de diesel bij de kerncentrale?"

Die verbinding moet imho zo snel mogelijk hersteld worden en het liefst zie ik UA ook de centrale weer in handen nemen. Ik blijf het een tikkende tijdbom vinden die de Russen als troefkaart in kunnen zetten om te chanteren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Jerie schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:11:
[...]

In het NOS liveblog staan nog twee interessante nieuwsfeiten:

Laatste connectie NPP Zapo is foetsie. Hij draait nu op dieselgeneratoren en die kunnen het met huidige reserves 10 dagen uithousen. Zoals eerder uitgelegd heeft de kerncentrale, ook al staat-ie uit, electriciteit nodig om de cores te koelen. Anders krijg je een meltdown.
Ik snap de Russen niet. De centrale ligt in 'hun' gebied, waarom doen ze dit dan?
Daarnaast een massagraf gevonden in Lyman. Dat nieuws zal nu niet de aandacht krijgen dat het verdient want momenteel geen urgente situatie en in de lijn der verwachtingen. En zo wordt genocide genormaliseerd. Het betreft 185 mensen inclusief complete gezinnen, kinderen, en Oekraïense soldaten.
Probleem is ook dat men niet steeds weer 'outraged' kunnen zijn. Na een tijdje is er helaas al een gewenning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
GENETX schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:19:
[...]

Ik heb de tijdlijn even niet helder, maar ik neem aan dat dit nog voor de krimbrug events was?

Ik ben er niet gerust op, want dit kan prima die "asymetrische" reactie van Rusland zijn. "Jullie saboteren de bevoorrading? Hie krijgen we dan de diesel bij de kerncentrale?"
Lijkt mij dat zulke beslissingen veel meer tijd kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:53

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Jerie schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:11:
[...]
Laatste connectie NPP Zapo is foetsie. Hij draait nu op dieselgeneratoren en die kunnen het met huidige reserves 10 dagen uithousen. Zoals eerder uitgelegd heeft de kerncentrale, ook al staat-ie uit, electriciteit nodig om de cores te koelen. Anders krijg je een meltdown.
Hier zocht ik al naar, thanks! 10 dagen.... Dan maar hopen dat de VN gaat pushen om de stroom te herstellen of brandstof toevoer door te laten....

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

GENETX schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:19:
[...]

Die verbinding moet imho zo snel mogelijk hersteld worden en het liefst zie ik UA ook de centrale weer in handen nemen. Ik blijf het een tikkende tijdbom vinden die de Russen als troefkaart in kunnen zetten om te chanteren...
Jup. Dit was 6 uur voor de brug explosie.

Vandaar dat ik specifiek de tijd erbij zette.

/edit: en nu even langs de supermarkt voor taart :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 08-10-2022 09:22 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 16:01
Lijkt dus een bootje geweest te zijn als je naar deze video kijkt. Hij is vertraagd,daar zie je golven vlak voor de explosie. Dus wellicht zo'n bootje die ze laatste gevonden hebben op de Krim?

[Twitter: https://twitter.com/KremlinTrolls/status/1578645866252226562?t=_xxUvjdKC5DN-k4NW1I2fg&s=19]

En wellicht 2 ontzettend gelukkige mensen. 1 inde vrachtwagen die naar links rijd een de auto die naar rechts gaat.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Louwke schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:22:
Lijkt dus een bootje geweest te zijn als je naar deze video kijkt. Hij is vertraagd,daar zie je golven vlak voor de explosie. Dus wellicht zo'n bootje die ze laatste gevonden hebben op de Krim?

[Embed]

En wellicht 2 ontzettend gelukkige mensen. 1 inde vrachtwagen die naar links rijd een de auto die naar rechts gaat.
Het eventuele bootje zit alleen aan de verkeerde kant van de pijler?
De explosie zit niet waar je dat eventuele bootje ziet.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Qwerty-273 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:19:
Toch is het grappig om events van twee kanten te kunnen zien (vanuit de luie zetel thuis). Een grote groep eenheden voor een speciale uitreiking met Pushilin en Kadyrov, dat lijkt heel impossnt (foto’s in de link hier onder).
https://t.me/pushilindenis/2731

En dan de eigenlijke achtergrond van de troepen. Die zijn speciaal opgetrommeld voor deze foto/video shoot.

https://t.me/IADAT/14976

[...]

https://t.me/IADAT/14977

[...]
Oh en dan de verwachte lange video van de Kadyrov kant. Video alleen te zien via Telegram app. Dat is als je de berichten van eerder meeneemt verder helemaal niet zo imposant als men het er uit wilt late zien.
https://t.me/RKadyrov_95/2943
We started today's significant day with a solemn formation of the power units of the Chechen Republic. The event was dedicated to the 70th anniversary of the President of Russia, Supreme Commander Vladimir Putin. More than 20,000 elite fighters lined up on the parade ground to support the course of the head of state and congratulate him on his anniversary.

I warmly greeted these worthy sons of the Chechen people, who are ready at any moment to defend their homeland and carry out any order of our outstanding leader. With a single voice of twenty thousand, we congratulated Vladimir Putin on his birthday, securing this moment with our glorious battle cry: “AKHMAT-POWER!”

In the course of our speeches, we resolutely rejected European anti-religious and misanthropic values ​​and declared our readiness to beat Satanists and their minions anywhere in the world. Ten thousand Chechen fighters are already involved in this noble cause. If necessary, another seventy thousand are ready to join them.

During the ceremony, Mufti of the Chechen Republic Salakh-Khadji Mezhiev, well-known Chechen elders, widows and mothers of law enforcement officers, as well as female military personnel expressed their support for the course pursued by the President of Russia.

This is the consolidation of society that our First President, Hero of Russia Akhmat-Khadzhi Kadyrov dreamed of and which the state needs. Unity, spirituality and obedience to Almighty Allah are the values ​​for which our ancestors died and each of us is ready to repeat their unforgettable feat!

Also in the course of building acting. Head of the Donetsk People's Republic Denis Pushilin presented me with the title of Hero of the DPR and the medal "For the Liberation of Mariupol". In addition, he awarded a number of distinguished members of Kadyrov's team.

At the end of the construction, the Minister of Culture of the Chechen Republic Aishat Kadyrova, the People's Artist of the Chechen Republic Amina Akhmadova and the People's Artist of the Chechen Republic Murad Baikaev performed the patriotic song "For us the truth is strong." This composition was a beautiful and inspiring outcome of the event.

Indeed, the truth is behind us, which means that we will be even stronger and will certainly win! Long live Russia! Long live our national leader Vladimir Vladimirovich Putin!

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Hippocampus schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:19:

Ik snap de Russen niet. De centrale ligt in 'hun' gebied, waarom doen ze dit dan?
1) Om de druk op te voeren. Zelfde reden dat de genocide zonder tegenoffensief pijnlijk is.

2) Stukje trots, grootste NPP van Europa (UA was belangrijk in de SU).

3) Om het energienetwerk UA onder druk te zetten. Dit is gemitigeerd omdat UA op het EU stroomnet is aangesloten.

4) Eventuele fallout effect hangt sterk af van de wind. Dus ook een kwestie van geluk/pech. Valt samen met die typische onverschillige YOLO mentaliteit van RU.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Jerie schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:30:
[...]

1) Om de druk op te voeren. Zelfde reden dat de genocide zonder tegenoffensief pijnlijk is.

2) Stukje trots, grootste NPP van Europa (UA was belangrijk in de SU).

3) Om het energienetwerk UA onder druk te zetten. Dit is gemitigeerd omdat UA op het EU stroomnet is aangesloten.

4) Eventuele fallout effect hangt sterk af van de wind. Dus ook een kwestie van geluk/pech. Valt samen met die typische onverschillige YOLO mentaliteit van RU.
NPP = Kerncentrale?

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:38
*knip* Dooddoener

[ Voor 92% gewijzigd door teacup op 08-10-2022 21:31 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Weet niet of deze al is gepost, maar ho-ly shit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeDooieVent
Nuclear Power Plant

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
gise schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:33:

[Twitter]
Goede timing, nu weet je zeker dat de stalen/gewapende constructies zullen verzwakken door de langdurige hoge temperaturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:07

_Eend_

🌻🇺🇦

gise schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:33:

[Twitter]
Ik ben geen expert, maar ik denk dat ie stuk is :+

De spoorbrug er naast zal ook wel even buiten bedrijf zijn dankzij die brandende trein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

_Eend_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:36:
[...]

Ik ben geen expert, maar ik denk dat ie stuk is :+

De spoorbrug er naast zal ook wel even buiten bedrijf zijn dankzij die brandende trein.
Rusland zal hem ongetwijfeld zo snel mogelijk weer in bedrijf nemen. Met bijbehorende risico’s van de verzwakte constructie.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Razr schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:35:
[...]

Goede timing, nu weet je zeker dat de stalen/gewapende constructies zullen verzwakken door de langdurige hoge temperaturen.
Is het wegdek waar ze filmen wel nog bruikbaar voor burger wegverkeer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

De eerste stappen zijn al in gang gezet om de wrakken op de brug op te ruimen, volgens het bericht van Sergey Aksyonov op Telegram.
I am at my workplace, coordinating work to put out the fire on the Crimean bridge. In constant communication with the commander of the Ministry of Emergency Situations, the head of the fire shift of the Ministry of Emergency Situations, who are involved in the elimination of consequences and are directly on the bridge. In addition, Deputy Chairman of the Council of Ministers of the Republic of Crimea Igor Nikolayevich Mikhailichenko is on site. All forces are drawn to the place of emergency.

As a result of the emergency, two spans of the roadbed of the branch, which goes from Krasnodar to Kerch, collapsed. At the same time, fuel tanks caught fire. Now two locomotives are approaching from the side of Taman and Kerch, which will stretch the burning train. As soon as the fire is extinguished, it will be possible to assess the extent of damage to the bridge and supports, and it will be possible to talk about the timing of the restoration of traffic.

According to visual assessment, one automobile thread from Kerch to Taman is intact. The ferry service is ready for launch, it will start working from today. The timetable will be announced later. Now, at the entrance to the bridge, food and heating stations for drivers are being deployed.

I ask hoteliers and managers of sanatoriums to extend the stay for the next day for guests who have ended their stay in the accommodation facility. All costs will be compensated by the Republic of Crimea. Compensation will be announced on Monday. This position has been agreed, including with the Government of Sevastopol and directly with the Governor of Sevastopol, Mikhail Vladimirovich Razvozhaev.

We will keep citizens informed about what is happening. After extinguishing the fire, an examination will be carried out as soon as possible and the causes of the emergency will become known. For now, I urge everyone to calm down and not spread false information. The situation is under control, professionals are working on the spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
sloth schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:38:
[...]

Als je een auto hebt die kan varen? :?

Los of dat stukje nog stevig genoeg is, volgende stuk ligt in het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:15

HugoBoss1985

Xenotech

sloth schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:38:
[...]

Ik vroeg me daar ook iets over af.
Op die brug wil je al enige tijd (sinds de beschietingen) toch niet meer komen als burger, lijkt mij?

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-10-2022 09:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Tito129 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:59:
[...]

Deze duidelijker.

Brandende trein met brandstof, en jij zegt de schade valt zo te dien mee? :9 ("Klein brandje" met een paar auto's was al genoeg om het spoor in NL een dag of 3 dicht te houden i.v.m. reparatie)

Die spoorbrug is ook gewoon klaar, geen van de bruggen is waarschijnlijk nog sterk genoeg om zwaar materieel te dragen om die wagons te verwijderen. Die moeten dus ontkoppeld worden, losgeslepen worden van de rails, voorzichtig afgesleept worden. Waarna men erachter komt dat de constructie zeer zwaar is aangetast door de hitte. Het lijkt namelijk op basis van de foto's die ik heb kunnen vinden een combinatie van beton en staal.

@sloth
Het niet ingestorte wegdeel zou misschien nog beperkt bruikbaar zijn, kan niet zo goed inschatten hoe veel invloed het vuur of de explosie daarop gehad heeft. Maar zo op het eerste gezicht lijkt me zwaar transport verder uitgesloten. Het deel dat al bezweken is lijkt me niet direct bruikbaar meer, ook niet na reparatie omdat je zit met het effect van die explosie.

Maar goed... dat is naar onze standaarden en dit wordt natuurlijk naar Russische standaarden beoordeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 08-10-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Spoorbrug lijkt nog bruikbaar, dat is voor de Russen het belangrijkste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:24
Wegverkeer mag je dus vergeten op die brug. Schade is ook zo aanzienlijk dat je dit niet in een maand krijgt opgelost.

Spoor is beschadigd, maar te herstellen lijkt me. De structuur is namelijk nog intact. Echter die uitgebrande wagons krijg je er ook niet in een week weg.

Prachtige actie..

Nu kijken wat de reactie van Putin is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:39:
[...]

Als je een auto hebt die kan varen? :?

Los of dat stukje nog stevig genoeg is, volgende stuk ligt in het water.
Dit gedeelte kan je inderdaad niet meer overheen.
Ik vraag me af hoe het middelste brug deel er aan toe is, de weg achter die vangrail op dit filmpje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:15

HugoBoss1985

Xenotech

Je moet wel echt lef hebben om daar nu reparatiewerkzaamheden uit te gaan voeren.

Als ik Oekraïne was zou ik (armchair general) doorgaan totdat er over de hele breedte (op datzelfde punt) geen brug meer is.

[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-10-2022 09:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:56
Rubberen schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:45:
Wegverkeer mag je dus vergeten op die brug. Schade is ook zo aanzienlijk dat je dit niet in een maand krijgt opgelost.

Spoor is beschadigd, maar te herstellen lijkt me. De structuur is namelijk nog intact. Echter die uitgebrande wagons krijg je er ook niet in een week weg.

Prachtige actie..

Nu kijken wat de reactie van Putin is..
Er heeft een trein met brandstof urenlang staan branden op die brug. Ik durf niet zo stellig te zeggen dat er geen schade aan de brug is. Het beton kan ernstig verzwakt zijn.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

gise schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:46:
[...]

Dit gedeelte kan je inderdaad niet meer overheen.
Ik vraag me af hoe het middelste brug deel er aan toe is, de weg achter die vangrail op dit filmpje
Ik las ergens dat een of meerdere pijlers van dat deel van de brug ook beschadigd waren. Ze gaan nu een veerdienst opzetten omdat bruggen nu compleet onbruikbaar zijn:

https://nitter.it/EuromaidanPress/status/1578637202237448192

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Apart dat mensen het filmen ipv wegwezen :+

Je ziet hier dat op een weghelft hij aan 2 stukken is ingestort. De andere kant is een weghelft omhoog gegaan, die is momenteel NIET bruikbaar. Ik zou er niet overheen willen gaan. De eersten die dat doen zijn de proefkonijnen, net zoals met dat Spoetnik vaccin van ze. YOLO maatschappij, een mensenleven is er niets waard.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

TIGER1125 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:44:
[...]

Brandende trein met brandstof, en jij zegt de schade valt zo te dien mee? :9 ("Klein brandje" met een paar auto's was al genoeg om het spoor in NL een paar dagen dicht te houden i.v.m. reparatie)
...nu is er sowieso niet veel nodig on de Nederlandse treinen stop te zetten :>

Maar gezien die brand, en hoe lang die gewoed heeft, kan het haast niet anders dan dat het spoor nu compleet vervormd is. In de brug zit ook nog staal, dat zal ook uitgezet zijn, en het beton zal ook de nodige zwaktes hebben.

Het word pas echt interessant als de winter aanbreekt en het vocht wat nu in de constructie kan gaat uitzetten.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Nat-Water schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:49:
[...]

Er heeft een trein met brandstof urenlang staan branden op die brug. Ik durf niet zo stellig te zeggen dat er geen schade aan de brug is. Het beton kan ernstig verzwakt zijn.
Mee eens, lijkt (op basis van de foto's die ik heb kunnen vinden) overigens een combinatie van staal en beton te zijn die spoorbrug, dus de schade kan nog weleens erger zijn dat we nu denken op basis van een brug die alleen uit beton staat.
nst6ldr schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:51:
[...]

...nu is er sowieso niet veel nodig on de Nederlandse treinen stop te zetten :>

Maar gezien die brand, en hoe lang die gewoed heeft, kan het haast niet anders dan dat het spoor nu compleet vervormd is. In de brug zit ook nog staal, dat zal ook uitgezet zijn, en het beton zal ook de nodige zwaktes hebben.

Het word pas echt interessant als de winter aanbreekt en het vocht wat nu in de constructie kan gaat uitzetten.
Mee eens, maar laat ze eerst die wagons maar eens proberen te verwijderen, als dat niet lukt weten we eigenlijk wel hoe laat het is voor wat betreft de brug. :+ Dan zal hij het in de winter zeer zeker onder z'n eigen kunnen begeven.

Misschien krijgen we de komende dagen ook nog wat beter inzicht in de staat van de brug op basis van beelden en foto's.

Edit:
Volgens Russische media, zijn de pilaren en bogen van de brug niet aangetast... :+

[ Voor 50% gewijzigd door TIGER1125 op 08-10-2022 10:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Moet zeggen dat hun reactie wel best snel is.

Maar persoonlijk als virus expert, oorlog expert, bruggen expert, durf ik niet te zeggen of die spoorbrug afgeschreven is, maar ik zou er wel vanuit gaan dat het spoor zelf opnieuw gedaan moet worden op plekken, en ze alleen nog langzaam en met beperkte load eroverheen zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:14

Illusion

(the art of)

The guardian zegt nu dat rusland zegt dat het een vrachtwagenbom was (liveblog 8:40 bst)
https://www.theguardian.c...between-crimea-and-russia

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 11:18
Illusion schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:56:
The guardian zegt nu dat rusland zegt dat het een vrachtwagenbom was (liveblog 8:40 bst)
Maar jij zegt dus, dat The Guardian zegt, dat Rusland zegt dat.... :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

A truck bomb has caused the fire and collapse of a section of a bridge linking Russia with Crimea, according to Russian authorities.

The National Anti-Terrorism Committee said the bomb set alight seven railway carriages carrying fuel, resulting in a “partial collapse of two sections of the bridge”.
Ja, bij de NATC zijn ze niet bepaald Sherlock Holmes. Dat ziet er niet uit als een vrachtwagen die ontploft:
https://twitter.com/RALee85/status/1578638952885784576

Op andere beelden kun je perfect zien dat er een klein bootje onder de brug door vaart en precies onder de brug ontploft.

Maargoed, laat ze maar even een paar dagen vrachtwagenonderdelen napluizen
_O-

edit:
Ik heb deze beelden nu al tig keer gezien.. Het lijkt alsof er een bootje onder de brug vaart, maar de explosie is een pijler verderop. En het lijkt erop dat de vrachtwagen die daar op dat moment reed ontploft is. Helaas reed er ook personenwagen naast ;(

edit: deze beelden dus:
[Twitter: https://twitter.com/KremlinTrolls/status/1578645866252226562]https://nitter.it/KremlinTrolls/status/1578645866252226562

(tweet was hier al eerder gelinkt btw)

[ Voor 20% gewijzigd door _Eend_ op 08-10-2022 11:27 . Reden: Tweet toegevoegd ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
YakuzA schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:10:
[...]

Das weer dezelfde video als hierboven van een half uur geleden die je zelf quote in een andere post ;)
Ja man, zo vroeg was het nog voor me. Koffie doet wonderen.

1 brugvak is nog open, is dat het fietspad? :+

En er staan nog een zwik niet uitgebrande treinstellen. Just sayin'.

Dat je dan ook op het randje gaat staan filmen. Tis ook overal hetzelfde.

Vakantiegroetjes van de Krim:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEc8k39VrFfZAC5BzPizUY2ubHI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/A8z0VpiFBBEIglotVxYV0YOZ.png?f=user_large
_Eend_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:01:
[...]

[...]

Ja, bij de NATC zijn ze niet bepaald Sherlock Holmes. Dat ziet er niet uit als een vrachtwagen die ontploft:
[Twitter]https://twitter.com/RALee85/status/1578638952885784576

Op andere beelden kun je perfect zien dat er een klein bootje onder de brug door vaart en precies onder de brug ontploft.

Maargoed, laat ze maar even een paar dagen vrachtwagenonderdelen napluizen _O-
Ja er komt meer zooi van onderen dan van boven. Bijzonder. Gelukkig vastgelegd met een potatocam, dus het is precies onduidelijk wat er gebeurt.

[ Voor 25% gewijzigd door NiGeLaToR op 08-10-2022 10:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:19

Yucon

*broem*

Dan kunnen we die mogelijkheid alvast uitsluiten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
De bezettingsautoriteiten op de Krim hebben rantsoeneringen van kruidenierswaren voorgesteld.
Bron: LiveUAmap
Waarschijnlijk om hamsteren te voorkomen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Lichte paniek in de Krim:
https://nitter.it/Liveuamap/status/1578651660653629440

Yalta:
https://nitter.it/Liveuamap/status/1578655366958657537

Scheelt wel dat ze nu niet meer zo ver kunnen rijden natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:51
Qwerty-273 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:39:
De eerste stappen zijn al in gang gezet om de wrakken op de brug op te ruimen, volgens het bericht van Sergey Aksyonov op Telegram.

[...]
Gewoon een nette reactie voor het eerst. Zie niet vaak zulke duidelijke berichten uit Rusland.
Afwachten dus!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFwSItZ_heNfjtJDbHPX8sC8-H4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOTFlnX5j5gjVha8T6zgYPyD.jpg?f=fotoalbum_large

Heel veel meer beelden, vanuit allerlei hoeken:
Massive Fire Raging On Crimean Bridge
https://tsn-ua.translate....x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp

[ Voor 18% gewijzigd door jan390 op 08-10-2022 10:18 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
_Eend_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:08:
Lichte paniek in de Krim:
[Twitter]https://nitter.it/Liveuamap/status/1578651660653629440

Yalta:
[Twitter]https://nitter.it/Liveuamap/status/1578655366958657537

Scheelt wel dat ze nu niet meer zo ver kunnen rijden natuurlijk :P
Kans is aanwezig dat dit de motivatie om tegen Ukraine te vechten vergroot - nu het 'moederland' is aangevallen. Krimgebied zit echt vol met Russen, omdat het zo'n fijne stek is om te wonen. Niet voor niets een vakantiebestemming.

Overigens is de schade best wel bijzonder en is 1 brugdeel nog soortvan in tact:

[Twitter: https://twitter.com/GlasnostGone/status/1578658415274233856?s=20&t=okbuVPn6Ad8Cwl3GYSGjHg]

Als dit met een boot is gedaan dan is dat wederom een bizarre Ukraine-actie. Moet meteen weer denken aan dat aangespoelde drone-bootje laatst. Wellicht waren ze al aan het oefenen.

Tis ook een mooie oorzaak gevolg situatie omdat de marine van Rusland niet zo actief meer is de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
_Eend_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:10:
En de brug was niet alleen belangrijk voor weg- en railverkeer blijkbaar:
[Twitter]https://nitter.it/AdinOfCrimea/status/1578656767827140610
Volgende stap is het kanaal naar de Krim platleggen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 09:21
Haha echt een mooie actie van Oekraïne hoor. Zeer benieuwd hoe Rusland gaat reageren. Ik gok raketten random in Kiev

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 11:58
De_Bastaard schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:13:
Haha echt een mooie actie van Oekraïne hoor. Zeer benieuwd hoe Rusland gaat reageren. Ik gok raketten random in Kiev
En dan alle raketten met air defence uit de lucht halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Het was imo beter geweest als ze Rusland geleidelijk teruggedrongen hadden, pijnlijk maar niet zo vernederend dat Poetin nucleair zou reageren. Salami tactiek ipv de big-bang.

Nu moet hij wel, zijn geloofwaardigheid staat op het spel. Verwacht zelf een kernbom op een middelgrote Oekraïnse stad, vervelende is dat de VS dan moet reageren en daarmee potentieel de MAD kettingreactie in gang zet want anders is de geloofwaardigheid van Biden in het geding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

_Eend_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:10:
En de brug was niet alleen belangrijk voor weg- en railverkeer blijkbaar:
[Twitter]https://nitter.it/AdinOfCrimea/status/1578656767827140610
En zodra UA bij Nova Kakhova komt ook geen water meer om het land te irrigeren.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:31
Denk eerder dat dit Russische rebellen waren.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
Bschnitz schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:19:
[...]

Denk eerder dat dit Russische rebellen waren.
Denk eerder partizanen of tartaren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Een tractor van Loekasjenko en een mooi stukje vuurwerk op de Krim brug.

Poetin is verwend met passende presentjes op zijn verjaardag.

Wat fijn zeg. Hij heeft het verdiend! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Heb je ook een verifieerbare bron dat deze actie door UA uitgevoerd zou zijn?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeiEIxRWYAAbqTV?format=jpg&name=900x900

+1 brug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 09:21
Yaksa schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:20:
[...]

Heb je ook een verifieerbare bron dat deze actie door UA uitgevoerd zou zijn?
Nee, goed punt. Lijkt me wel de meest logische toch?

Ik denk overigens niet dat hij een middelgrote stad gaat nuken. Maar goed die kerel is zo gestoord inmiddels dat je er geen peil op kunt trekken. Las nog op Telegraaf ofzo dat hij inmiddels teruggetrokken leeft in het Kremlin en beslissingen neemt zonder zijn kabinetsleden?

[ Voor 35% gewijzigd door De_Bastaard op 08-10-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
https://www.telegraaf.nl/...ekt-zich-terug-in-kremlin

Weet niet of dit als breaking news gezien moet worden of als constatering van de afgelopen paar dagen of weken. Gok het laatste aangezien alleen de Telegraaf het meldt.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:17:
[...]

Het was imo beter geweest als ze Rusland geleidelijk teruggedrongen hadden, pijnlijk maar niet zo vernederend dat Poetin nucleair zou reageren. Salami tactiek ipv de big-bang.

Nu moet hij wel, zijn geloofwaardigheid staat op het spel. Verwacht zelf een kernbom op een middelgrote Oekraïnse stad, vervelende is dat de VS dan moet reageren en daarmee potentieel de MAD kettingreactie in gang zet want anders is de geloofwaardigheid van Biden in het geding.
Oftewel: vandaag lekker genieten van het zonnetje, vanavond een extra biertje en morgen hopelijk weer een dag.

Zaterdag dus :Y Want vandaag heb je en morgen kun je krijgen.

Zorgen over zaken waar je geen controle over hebt is tenslotte nutteloos.

Een fijne dag allen, geniet ervan met volle teugen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TutanRamon schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:25:
https://www.telegraaf.nl/...ekt-zich-terug-in-kremlin

Weet niet of dit als breaking news gezien moet worden of als constatering van de afgelopen paar dagen of weken. Gok het laatste aangezien alleen de Telegraaf het meldt.
Putin is sinds Februari 2020 al terug getrokken in het Kremlin?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

De_Bastaard schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:21:
[...]

Nee, goed punt. Lijkt me wel de meest logische toch?
Hoeft niet natuurlijk. Nu speculeer ik er op los, maar er zijn al eerder recruterings centra, fabrieken en onderzoeksinstituten gerelateerd aan de Russische MIC in brand gestoken door russische groeperingen, officieren doodgeschoten door dienstplichtovich, en een bomaanslag (vermoedelijk) gepleegd door ultranationalistische russen. Er is wel wát interne strijd gaande door deze oorlog, alleen niet genoeg om Poetin te lozen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:35

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Schade aan de spoorbrug lijkt mee te vallen. Vuur inmiddels ook wel geblust/vanzelf gedoofd. Lijkt me mogelijk om die op korte termijn weer operationeel te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:47
Wat een ontzettend goede zet was dit zeg. De enige fatsoenlijke aanvoersroute naar de Krim is nog via Melitopol, een stad die volgens de Russische geruchten waarschijnlijk doelwit is van het volgende front van Oekraine.

Als Melitopol in de handen van Oekraine valt is de Krim praktisch afgesloten van Rusland. Komende weken gaan heel spannend worden voor beide zijden.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
tuinïnen schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:30:
Schade aan de spoorbrug lijkt mee te vallen. Vuur inmiddels ook wel geblust/vanzelf gedoofd. Lijkt me mogelijk om die op korte termijn weer operationeel te krijgen.
Ik hoop dus dat er straks gewoon weer een trein met tanks overheen gaat om die brug totaal naar zijn grootje te krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 16:01
tuinïnen schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:30:
Schade aan die brug is heftiger dan je denkt. Een brug van beton met staal. Zet daar een mooi brandstof brandje op en je hebt een flink verzwakte brug. Uiterlijk lijkt er dan weinig aan de hand, maar van binnen zou hij zomaar total loss kunnen zijn op die sectie. Tel daar bij op de er winter weer aan komt. Nee ik verwacht dat de schade neer is dan je op het oog ziet.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Louwke schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:32:
Tel daar bij op de er winter weer aan komt. Nee ik verwacht dat de schade neer is dan je op het oog ziet.
We gaan het vanzelf zien, Rusland zal tegen elke prijs er weer treinen overheen laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 11:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een brugdeel voor het wegverkeer lijkt nog redelijk intact. Of zou het misschien wel op instorten staan? Ben ook benieuwd of Rusland genieën troepen hebben om een brug op een brug te bouwen?

offtopic:
Yow, dawg. I've heard that you like bridges, so we build a bridge on a bridge :+

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 08-10-2022 10:40 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 15-09 18:23

pro_6or

amateur_60r

CornermanNL schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:03:
Ik begrijp de discussie rondom nucleaire zaken niet zo goed. Vanuit Oekraïens perspectief is opgeven geen optie , want toegeven betekent annihilatie van de Oekraïense bevolking en cultuur. Dat weten ze , dus die dreiging is niet relevant. Resultaat is namelijk hetzelfde.

Nu zitten wij op veilige afstand vanuit een luxe perspectief te kijken en allerlei scenario’s door te denken. Voor ons hangt er veel vanaf. En uiteraard voor de rest van de wereld.

Maar laten we wel zijn , we zitten er net zo diep in als Oekraïne, ons mooie welvarende leven gaat ook aan gort als je Poetin laat winnen. Duurt alleen iets langer. Dus ook voor ons is doorgaan de enige optie.

En de bevoorrading is nu een gigantisch probleem voor Rusland dankzij de stukke brug. Prima dus.
Ik steun Ukraine omdat het moreel juist is. Mensen, overal, hebben recht op een vrij en veilig (als in niet wetteloos, recht van de sterkste) leven.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Je ziet hier toch duidelijk dat er een bootje onderdoor vaart die explodeert.
Zie boven de tekst in de video (sorry voor de kwaliteit)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NyQE5iSg-oipt21_NKhzAecL8A=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ACw0dLXT8296tcH1ybTpKyIa.gif?f=fotoalbum_large

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 15-09 18:23

pro_6or

amateur_60r

FlowSnake schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

Ik hoop dus dat er straks gewoon weer een trein met tanks overheen gaat om die brug totaal naar zijn grootje te krijgen.
Ik denk ook dat de brug nog niet geheel out of commission is. Hoe moeilijk het wordt met dat spoor is de vraag, maar de wegverkeer brug is ook nog gedeeltelijk begaanbaar.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jaapstobbe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:34:
[...]

HIer in Nederland zitten we voorlopig goed hoor, dus je hoeft nog geen afscheid te nemen van je geliefden en kinderen wat mij betreft. ;)
Even los van de ondetussen uitentreuren besproken redenen dat er geen kernbommen gegooid gaan worden.

Je zit hier niet goed. Strategische infra staat altijd hoog op doelwitlijst voor dit soort zooi. AMSIX gaat geheid een paar >100kT bommen vangen. Ik woon op paar honderd meter van een van hun belangrijkste nodes vandaan. Ik verdamp. Als jij wat verder weg woont mag je van de fallout genieten. Idem voor haven van R'dam. Oh, en voor de zuiderlingen: Volkel.

Dus nee, moet niet gebeuren. Maar gaat ook niet gebeuren. Ook niet als iemands proxy-penisbrug aan diggelen ligt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 11:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

pro_6or schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:38:
Hoe moeilijk het wordt met dat spoor is de vraag, maar de wegverkeer brug is ook nog gedeeltelijk begaanbaar.
Kan zijn dat die ook verzwakt is, en met een paar mensen erop in zee dondert.

Ik vrees er nu voor dat Kyiev de volle lading gaat krijgen. Hoewel ik liever hoop dat Putin een (oneindige) break neemt omdat het hem psychisch raakt. Die brug was zijn kindje....

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 08-10-2022 10:45 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 23:42
De explosie op de brug was kennelijk een vrachtwagen met explosieven er in. Ontploft rijdend. Dan vraag ik me af of er nog een bestuurder in zat of was het een op afstand bestuurbare vrachtauto. En geen checkpoint om voortuigen die de brug over gaan te checken?

Gedacht vanuit een Oekraïense planner voor deze aanslag zou ik ook overwegen de bom door een onwetende Russische chauffeur te laten vervoeren. Kan die zichzelf ook niet verraden omdat ie zenuwachtig gedrag vertoond. Geen risico dat je eigen chauffeur opgepakt of opgeofferd word.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Pagina: 1 ... 17 ... 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid