Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 61 Laatste
Acties:
  • 689.597 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:43

bloody

0.000 KB!!

TrekDr0p schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:13:
Had niet verwacht dat het wegdek op beide banen kapot was maar alleen het trein gedeelte.
1 wegdek staat nog. Maar hopelijk verzwakt.

nope

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:57

Sebje

Makelaartje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxTpPzfOfjva5NMv8jV2vedAZMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJVzks43zPK58ky4sCWRecC1.jpg?f=fotoalbum_largecredits @ Rob Lee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:25

TrekDr0p

QR niet scannen

bloody schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:15:
[...]

1 wegdek staat nog. Maar hopelijk verzwakt.
In de tweet van @r_255 een paar posts hierboven, lijkt het alsof de rechterkant ook beschadigd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:09
Is dit nu gunstig voor OEK of voor RUS? Graag wat duiding.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:48
jaapstobbe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:18:
Dit is de brug voor Rusland om de krim te bevoorraden. Dus dit zal cruciaal zijn voor Oekraïne

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:52

ZenTex

Doet maar wat.

Joostje123 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:19:
[...]

Dit is de brug voor Rusland om de krim te bevoorraden. Dus dit zal cruciaal zijn voor Oekraïne
En het front in Oekraïne via de krim.

Voor Rusland is bevoorrading via spoor van levensbelang, en bediend get gros van bevoorrading voor het Russische leger.

Vooral rond kherson zullen ze hier last hebben, ook omdat het spoor in het noordoosten onder drukt staat door de verovering door Oekraïne van spoorwegknooppunten in Donetsk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

TrekDr0p schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:17:
[...]

In de tweet van @r_255 een paar posts hierboven, lijkt het alsof de rechterkant ook beschadigd is.
Ah ja, als je inzoomt lijkt het alsof de pijler gedeeltelijk weggeslagen is terwijl het wegdek er best goed uitziet. Wijst wellicht op een holle lading bij de pijler?

nope

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeDooieVent
Wat ik weet is dat die brug sowieso een prestigeproject is voor Putin, de trouwring van het gedwongen huwelijk van de Krim en Rusland. Dus symbolisch is dit sowieso groot.

Daarnaast, ja het is de enige betrouwbare verbinding met Rusland nu de landbrug die met veel pijn en moeite was veroverd ook lijkt te vallen.

Of het gunstig is weet ik niet, in die zin, de Russen op de krim zitten als ratten in de val, dat kan grimmig worden dus.

Voor het front lijkt het me alleen maar goed nieuws voor de Oekraine, dit lijkt mij een belangrijke bevoorradingslijn voor het zuidelijk front.

Maar goed, ik zwam ook maar wat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:27

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

bloody schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:11:
[...]

Klopt. Interessante is dat de kapotte sectie juist niet het dichtst bij de trein is..
Een snijlading bij de linker pijlers? Zou de middelste sectie niet afgegaan zijn wellicht?
Met die nieuwe foto's erbij krijg ik toch het vermoeden dat er meer stuk is.
Linker gedeelte:
- Eerste overspan tussen de pijlers direct voor de voeten van de fotograaf is stuk. Geen twijfel.
- Tweede overspan ook geen twijfel over
- Derde overspan lijkt heel te zijn
- Vierde overspan lijkt er ook uit te liggen, bij dat 'zij aanbouwtje' (geen idee hoe ik het moet noemen).

Rechter gedeelte
Naast die eerdere foto van grotere afstand die al suggereerde dat er een stuk uit zou zijn, zie ik ook op deze foto tussen het 2e overspan dat links mist en de trein een stuk van de vangrail missen aan de rechterzijde (treinkant). Lijkt ook door te lopen tot een met de derde overspan.

Deze foto gebruikte ik;

[ Voor 16% gewijzigd door Freakertje op 08-10-2022 07:25 ]

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 12:01
Van NOS.nl
Grote brand op de Krimbrug

Op de Krimbrug heeft een hevige explosie plaatsgevonden. Zowel Oekraïense media als Russische staatsmedia maken hier melding van.

Op beelden op sociale media is te zien dat een trein op de spoorbrug in brand staat. Het zou gaan om een trein die brandstof bevat. De rijbaan op de brug ernaast is voor een groot deel weggeslagen. Er wordt niet van uitgegaan dat het om een ongeluk gaat, zegt verslaggever Wessel de Jong vanuit Oekraïne. Mogelijk gaat het om een aanval van Oekraïne.

Volgens het Russische staatspersbureau RIA staat er een brandstoftank in brand op de brug. De explosie werd rond 06.00 uur vanochtend waargenomen. Het verkeer op de brug van 19 kilometer tussen het Russische vasteland en het oosten van de Krim ligt stil.

De brug ligt op honderden kilometers afstand van het Oekraïense front en is van groot belang voor Rusland om de geannexeerde Krim te bevoorraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
*knip* niet speculeren over kernwapens

[ Voor 81% gewijzigd door teacup op 08-10-2022 21:07 ]

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

jaapstobbe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:26:
Dit kan dus nu echt voor de nucleaire vergeldingsactie gaan zorgen nu dat Rusland op eigen grondgebied aangevallen is.
Haha ik zat zo te wachten op deze opmerking :)
Ik geloof er niets van, om de redenen die diverse pagina's gevuld hebben.

nope

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Het was iemands verjaardag... Hij kreeg al een tractor. Dat de brug juist nu een "probleempje" heeft .... ;) Ongeacht of deze helemaal instort komt er de komende tijd niks overheen. Men zal eerst de schade moeten inventariseren en daarna herstellen. Dat kun je makkelijk vertragen met af en toe een salvo op de brug. De Krim heeft een probleem... Benieuwd hoe de Rus hier op gaat reageren.

edit: @ZenTex Ukraine heeft goede intel en een trein verberg je niet. Ik denk dat het bewust is en men hoopt dat de lading van de trein extra schade toebrengt.

Geen idee hoe lang je een springlading kan laten zitten. Een goed batterypack/accu en je comms blijven wel een tijdje actief om remote te detoneren. Timer zal het niet geweest zijn want dan liep je kans de trein te missen.

[ Voor 33% gewijzigd door sh4d0wman op 08-10-2022 07:33 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Het lijkt er dus op dat de trein niet de oorzaak was, maar een gevolg van een grote explosie op/onder de brug zelf.

Double whammy. Als dit ook zo gepland was is dit wel heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

[Twitter: https://twitter.com/The3Swamp/status/1578616723011678209?t=c0NZ4o-qXcLIUsnEfpz0gA&s=19]

Hier zie je filmpje van de andere kant.

Ook beter de schade aan andere wegdek zichtbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door TrekDr0p op 08-10-2022 07:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Dit kan dus nu echt voor de nucleaire vergeldingsactie gaan zorgen nu dat Rusland op eigen grondgebied aangevallen is.
RU is al eerder aangevallen op de Krim, wat uiteraard gewoon Oekraïns grondgebied is.

En weet je wat, laat Putin z’n Nucleaire kaart maar gewoon spelen nu, dan kan er ferm ingegrepen worden en zijn we af van het eeuwige ‘we durven niets te doen want anders…’.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMLhjR_XfolVvOLhg8sf1ZYT2v0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9Z4pYLSq43UJ03V1biaYoBG.jpg?f=fotoalbum_large vanuit een andere hoek is de schade zichtbaar nog groter

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:27

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Waar haal je het vandaan dat het Russische eigen grondgebied is?
Bij mijn weten is dit altijd nog aan de Krim zijde, wat in onze ogen Oekraïens is. Volgens de Russen geannexeerd.

Dan zijn de eerdere aanvallen op legerbasis op de Krim ook al een reden.
Dan zijn de aanvallen op de vier net geannexeerde ook al een reden.
En dan zijn de aanvallen op Belgorod en Rostov ook al een reden.

Ik vind dat je behoorlijk aan speculatie en paniekzaaierij doet, zonder het te onderbouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door Freakertje op 08-10-2022 07:31 ]

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Freakertje schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:30:
[...]

Bij mijn weten is dit altijd nog aan de Krim zijde, wat in onze ogen Oekraïens is. Volgens de Russen geannexeerd.
Nou ja, het is de krim brug, hè. Niet de krim zelf.
Het zou zomaar kunnen dat dis aan de Russische kant is, dus niet geannexeerd.

Sowieso een door Rusland gebouwde brug.

Maar nee, ik maak me sowieso geen zorgen over een Russische vergelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Freakertje schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:30:
[...]

Dan zijn de aanvallen op de vier net geannexeerde ook al een reden
En dan zijn de aanvallen op Belgorod en Rostov ook al een reden.

Ik vind dat je behoorlijk aan speculatie en paniekzaaierij doet, zonder het te onderbouwen.
Het gaat om de vernedering van Poetin en Rusland die bijna niet groter kan. Ja allemaal door hemzelf geinitieerd. Hij moet toch iets nu. Een nucleaire test bijvoorbeeld zie ik wel als optie hoor.

HIer in Nederland zitten we voorlopig goed hoor, dus je hoeft nog geen afscheid te nemen van je geliefden en kinderen wat mij betreft. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Qua pr en bevoorrading een overwinning voor UA.

Voor Rusland is het sowieso niet gunstig.

Maar ik heb altijd geleerd dat je de vijand een manier moet geven om zich terug te trekken. Anders vechten ze nog harder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

MikeyMan schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:36:
[...]

Maar ik heb altijd geleerd dat je de vijand een manier moet geven om zich terug te trekken. Anders vechten ze nog harder.
Er schijnen veerboten ingezet te worden :o

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeDooieVent
Weet je wat het is, het doet me een beetje denken aan de NS1 en 2 explosies, ik bedoel, als je kijkt, die trein in de fik kan nooit dat wegdek hebben kunnen beschadigen op de manier waarop we nu zien lijkt mij.

nogmaals ik weet niets hoor, maar als ik zo kijk naar dat zwemmende stuk wegdek dan lijkt het wel of dat ding er zo uitgewipt is, geen inslagkraters of iets.

Dan ook de locatie van de brand en de door mij gesuggereerde "uitwipping" van het wegdek, ik bedoel, dat het dus op dezelfde locatie is, en een brand en een wegdek dat dacht ik ga zwemmen, dat lijkt mij toch meer op een georkestreerde serie explosies dan een ongeluk, een raketinslag of iets dergelijks.

edit: en de grootste overeenkomst met de NS1 en 2 is wel dat er "toevallig" nog 1 ader over lijkt te zijn gebleven

[ Voor 8% gewijzigd door DeDooieVent op 08-10-2022 07:39 . Reden: vergat de clou ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
jaapstobbe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:34:
[...]

Het gaat om de vernedering van Poetin en Rusland die bijna niet groter kan. Ja allemaal door hemzelf geinitieerd. Hij moet toch iets nu. Een nucleaire test bijvoorbeeld zie ik wel als optie hoor.

HIer in Nederland zitten we voorlopig goed hoor, dus je hoeft nog geen afscheid te nemen van je geliefden en kinderen wat mij betreft. ;)
Zolang het maar niet in Nederland is he, de reactie van velen… anyway ik zet even een koffietje op die Krim brug. Heerlijk wakker worden zo >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Hebben de Russen nu een kaarsje aangestoken op Putin zijn verjaardag op de Krim brug :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DeDooieVent schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:37:
Weet je wat het is, het doet me een beetje denken aan de NS1 en 2 explosies, ik bedoel, als je kijkt, die trein in de fik kan nooit dat wegdek hebben kunnen beschadigen op de manier waarop we nu zien lijkt mij.

nogmaals ik weet niets hoor, maar als ik zo kijk naar dat zwemmende stuk wegdek dan lijkt het wel of dat ding er zo uitgewipt is, geen inslagkraters of iets.

Dan ook de locatie van de brand en de door mij gesuggereerde "uitwipping" van het wegdek, ik bedoel, dat het dus op dezelfde locatie is, en een brand en een wegdek dat dacht ik ga zwemmen, dat lijkt mij toch meer op een georkestreerde serie explosies dan een ongeluk, een raketinslag of iets dergelijks.

edit: en de grootste overeenkomst met de NS1 en 2 is wel dat er "toevallig" nog 1 ader over lijkt te zijn gebleven
Wat wil je hiermee suggereren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Alpina schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:39:
[...]

Zolang het maar niet in Nederland is he, de Heerlijk wakker worden zo >:)
Ovr tien jaar vraagt men "waar was je toen de krim brug instortte" ipv de Twin Towers. _/-\o_

In mijn geval kwam ik net van een kampeertripje per boot terug, net alles uitgepakt en zit in de tuin, en opende net een biertje en checkte het nieuws.

[ Voor 20% gewijzigd door ZenTex op 08-10-2022 07:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ongelukje, was al voorspeld.

https://www.atlanticcounc...e-could-collapse-anytime/
And in December 2016, Yury Medovar from Russia’s Academy of Sciences said that the bridge is being built without a proper design, since nobody wants to take responsibility for it. The bridge cannot be built, he said, and God help us if it is, since it can’t last.

But Putin wanted a bridge, and he wanted it fast. This meant doing away with inconvenient environmental impact assessments and public hearings. In what environmentalist Dmitry Shevchenko calls a blasphemy of both the law and Russia’s constitution, the State Duma swiftly passed a law allowing for such a fast-tracked and unmonitored construction. The bridge was to be designed and built simultaneously, with the permits for the designs a mere formality.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pffrt.

Het zal wel weer afgedaan worden als een brandje om maar niet te hoeven toe te geven dat de dreigementen over "eigen Russisch grondgebied" (zowel echt Russisch als bezette gebieden) niet veel meer om het lijf hebben als de spreekwoordelijke kleren van de keizer.
A fuel tank was on fire on the Kerch bridge in Crimea early on Saturday, Russia’s RIA state news agency said,
Bron: https://www.reuters.com/w...bridge-crimea-2022-10-08/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
Maar vliegt ie dan ook vanzelf in brand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vandaar al het vuur en twee bruggen naast elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r_255
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 16:57
moment van de klap?

https://twitter.com/artbrwsk/status/1578620736998354944

Weer en moment van de dag moment doen vermoeden dat het niet hier om een fake filmpje gaat.

[ Voor 45% gewijzigd door r_255 op 08-10-2022 08:16 ]

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:37
jaapstobbe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:46:
[...]

Maar vliegt ie dan ook vanzelf in brand?
Niet vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Allemachtig wat een klap.

Ongelukje, yeah right.

Edit, lijkt idd om een fake te gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door ZenTex op 08-10-2022 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Ik hoor "Wat is dit" met licht Marrokaans accent, op het einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 09:13

Whuzz

Dodgeball!

ZenTex schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:49:
[...]

Allemachtig wat een klap.

Ongelukje, yeah right.
Ik verwacht snel "no smoking" bordjes bij alle bruggen in Rusland O-)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:13

RobertowNL

For your gear!

Inderdaad, dit lijkt mij een fake.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
MikeyMan schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:43:
[...]

Wat wil je hiermee suggereren?
Ik suggereer niets, ik zie alleen een vergelijkbare handtekening. Hij lijkt voor mij identiek van een afstandje, en dat meldde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door MikeyMan op 08-10-2022 07:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45
Ik ga 'm omdraaien: die gaat niet volgen, en bewijst daarmee dat die dreiging er gewoon niet is. Als Putin hier op zijn verjaardag machteloos op moet toekijken, en dat gaat zo zijn, dan is het toch helder? Val toch niet voor die suggestieve bangmakerij.

Zie ook het eerder in dit topic gelinkte stuk: https://snyder.substack.c...s-the-russo-ukrainian-war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Niet echt.
Niets nieuws en niets anders dan vorige maanden en geen existentiële dreiging voor het bestaan van RF.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
YakuzA schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:01:
[...]

Niet echt.
Niets nieuws en niets anders dan vorige maanden en geen existentiële dreiging voor het bestaan van RF.
Op zich vanuit RU oogpunt wel een existentiële dreiging voor het voortbestaan van de Krim als Russisch grondgebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:22
RobertowNL schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:54:
[...]

Inderdaad, dit lijkt mij een fake.
Ja, de video in de auto is fake. In de Twitter comments staat ook dat de tijd van de dag niet klopt. De eerste foto de brand is rond 5:50 als de zon net opkomt, daarom kan de video niet kloppen.

Zonsopkomst op de Krim is 6:18 (NL tijd): https://www.timeanddate.com/sun/@3563220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56
MikeyMan schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:36:
[...]

Qua pr en bevoorrading een overwinning voor UA.

Voor Rusland is het sowieso niet gunstig.

Daarom is er nog één weghelft beschikbaar? :*)

Maar op deze manier is dat spoor nog heeeeel lang onbruikbaar. Knap gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56
De Russen geven aan dat er op het wegdek een vrachtwagen is ontploft aldus livemap ua.

Edit: bedoel dus doelbewust.

[ Voor 18% gewijzigd door PLAE op 08-10-2022 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:47:
[...]

Vandaar al het vuur en twee bruggen naast elkaar.
Allemaal aannames en weinig proofs. Brug is waarschijnlijk gebrekkig gebouwd of een Russische Su-25 is erin gecrasht, of een aardbeving. Treinmachinist was waarschijnlijk een sigaretje aan het roken en de wagon lekte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
Wat een heerlijk nieuws om mee wakker te worden. Of het nou een ongeluk is of niet, die brug zijn we voorlopig vanaf, einde (snelle) bevoorrading geregeld.

Wat ik me afvraag, ze schrijven dat die treinexplosie de oorzaak is. Hoe kan in hemelsnaam het autowegdek instorten wat het verst van de treinbrug ligt?

Ik geloof er geen moer van dat dit toeval is :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Requiem19 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:02:
[...]
Op zich vanuit RU oogpunt wel een existentiële dreiging voor het voortbestaan van de Krim als Russisch grondgebied.
Maar dat staat dan weer niet in hun nucleaire doctrine ;)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Rene schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:08:
Wat een heerlijk nieuws om mee wakker te worden. Of het nou een ongeluk is of niet, die brug zijn we voorlopig vanaf, einde (snelle) bevoorrading geregeld.

Wat ik me afvraag, ze schrijven dat die treinexplosie de oorzaak is. Hoe kan in hemelsnaam het autowegdek instorten wat het verst van de treinbrug ligt?

Ik geloof er geen moer van dat dit toeval is :)
Ik denk dat de brugdelen los liggen. Ze moeten kunnen bewegen ivm uitzetting/krimp. Normaal gezien verwacht je niet zon grote windvlaag dat ze wegwaaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:42
DeDooieVent schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 06:48:
[...]

Is dit wel de crimbrug? want holy shit op een 10.000W ventilator als dat waar is....
Een soort happy birthday Mr Putin? O-)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:45
Wacht, wacht... DE BRUG?

Happy birthday Vladimir.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

caspervc schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:11:
[...]

Een soort happy birthday Mr Putin? O-)
Een hartaanval op je 70e verjaardag, wat een uniek kado!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Ligt de Krimburg niet buiten bereik van de HIMARS? hoe hebben ze dit voor elkaar gekregen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:36

Agent47

I always close my contracts.

Even voor de goede orde.

It wasn’t me…

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

jaapstobbe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:12:
Ligt de Krimburg niet buiten bereik van de HIMARS? hoe hebben ze dit voor elkaar gekregen?
Heb je de bruggen over de Dnipro gezien?
een dozijn himar raketten, en staan nog steeds.

Geen himars dus, ook geen ATACMs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

jaapstobbe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:12:
Igor stond te roken naast de brandstof trein…
*O*

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 08-10-2022 08:15 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

YakuzA schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:15:
[...]

Igor stond te roken naast de brandstof trein…
*O*
In Russia, fuel train smokes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

1e reactie van Rusland?:
https://nos.nl/l/2447498#UPDATE-container-64545616
Kerncentrale Zaporizja losgekoppeld van stroomnet

Als gevolg van nieuwe beschietingen door Russische troepen is de laatste elektriciteitslijn naar de kerncentrale van Zaporizja beschadigd.
Of was dit eerder en is de NOS laat?

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 08-10-2022 08:22 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:43
Ja zal het maar moeten vertellen aan Poetin die met een hoofdpijn wakker wordt van zijn verjaardagsfeestje.
Dubbele kater.

Dit moet een goed gecoördineerde actie zijn.
Met duikers in de nacht explosieven aangebracht
Daarna wachten tot er een trein met brandstof langs komt.

Ben wel benieuwd hoe de afgelopen jaren verhuisde Russen gaan reageren. Gaan ze het schiereiland nu snel verlaten of nemen ze de gok en blijven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DeDooieVent
Tito129 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:22:
Ben wel benieuwd hoe de afgelopen jaren verhuisde Russen gaan reageren. Gaan ze het schiereiland nu snel verlaten of nemen ze de gok en blijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Nu dat derde offensief naar Tokmak en de hele Russische bevoorrading in Novorossia en De Krim ligt plat... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Vraag me zomaar af.. Dat linker gedeelte is wellicht de off-ramp die Biden in gedachten had >:)

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Inderdaad. De aanval heeft ook een grote symbolische waarde. Krim-Russen voelen zich nu onveilig en opgesloten. De natuurlijke reactie / instinct is wellicht vluchten!

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

hoevenpe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:24:
Nu dat derde offensief naar Tokmak en de hele Russische bevoorrading in Novorossia en De Krim ligt plat... O-)
Dit.

Misschien kloppen die troepenverplaatsingen naar Zaporizhzhia die erder gemeld waren dan toch?

Dit is het uitgelezen moment voor een offensief daar. Duidelijk een door UA uitgevoerde actie als dat klopt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Scheepvaart is ook tot stilstand gekomen in de Zee van Azov, maar de Russen claimen dat er niets aan de hand is Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chcTwmArzzd2Y86SScB_Bp9K9xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I4xIXqQIT898NK3Ps6b4CJOC.jpg?f=fotoalbum_large

bron: https://twitter.com/liveu...&t=7D5IyMb_INEmNwxFLRwJ8Q

[ Voor 30% gewijzigd door Sebje op 08-10-2022 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
sh4d0wman schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:28:
Het was iemands verjaardag... Hij kreeg al een tractor. Dat de brug juist nu een "probleempje" heeft .... ;) Ongeacht of deze helemaal instort komt er de komende tijd niks overheen. Men zal eerst de schade moeten inventariseren en daarna herstellen. Dat kun je makkelijk vertragen met af en toe een salvo op de brug. De Krim heeft een probleem... Benieuwd hoe de Rus hier op gaat reageren.

edit: @ZenTex Ukraine heeft goede intel en een trein verberg je niet. Ik denk dat het bewust is en men hoopt dat de lading van de trein extra schade toebrengt.

Geen idee hoe lang je een springlading kan laten zitten. Een goed batterypack/accu en je comms blijven wel een tijdje actief om remote te detoneren. Timer zal het niet geweest zijn want dan liep je kans de trein te missen.
Poetin zal bruggen moeten bouwen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rob lee als source, dus grotere kans dat het echt is.

[ Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 08-10-2022 08:30 ]

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Zie via de Osint kanalen nu wel filmpjes die echt lijken. Wat een biem zeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

YakuzA schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:29:
[Twitter]
Die lijkt niet fake te zijn.
duidelijke beelden van de schade na de explosie.

Opmerkelijke vonkenregen na de explosie.
explosieven met een soort van thermite?

[ Voor 11% gewijzigd door ZenTex op 08-10-2022 08:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
[Twitter]
Holy shit wat een knal. No way dat dit van die trein is.

Het lijkt er meer op dat er iets van onderen ontploft?

Wellicht dat Mazepin kaptein van de MS Crimea is geworden, geladen met kunstmest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Lijkt eerder alsof het of door een boot komt of door C4 op die brug geplakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 13:39
[Twitter]
Verschil van dag en nacht, 1 van de 2 is dus sowieso fake.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Alpina schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:32:

[Embed]

[Embed]
Shit, was 'm net aan het uploaden: https://imgur.com/a/tLkInMl

Ja, lijkt echt. Meest interessante is dat je kan zien dat het de vrachtwagen is die explodeert.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:42

[Embed]

[Embed]
Holy shit wat een klap...
Nu bij Zapa zuidwaarts naar de kust doorstromen en je hebt een hele, hele grote val...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Is dit het 'something big is coming, but its not what you think it is'?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De weg lijkt idd eerder te ploffen dan de treinbrug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

nst6ldr schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:33:
[...]
Ja, lijkt echt. Meest interessante is dat je kan zien dat het de vrachtwagen is die explodeert.
Nee, niet de vrachtwagen. De blast komt van beneden naar boven. Dus zoals @Agent47 zegt wellicht (boot/brug pijler). Na UAV (drone) nu ook gebruik van USV? (boot, remote control) >:)

[ Voor 9% gewijzigd door sh4d0wman op 08-10-2022 08:40 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 22:50
Rene schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:32:
[...]

Holy shit wat een knal. No way dat dit van die trein is.

Het lijkt er meer op dat er iets van onderen ontploft?

Wellicht dat Mazepin kaptein van de MS Crimea is geworden, geladen met kunstmest :+
Overduidelijk weer een gevallen sigaret.....

Maarre dat is wel echt een serieuze klap, en dan ook nog gelijk met een trein die voorbij komt. Ik ben benieuwd wat hier voor verhaal achter zit.

[ Voor 16% gewijzigd door redwing op 08-10-2022 08:39 ]

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Russische totale nederlaag of WO3, met een dubbel gevoel wakker worden zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

MikeyMan schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:37:
De weg lijkt idd eerder te ploffen dan de treinbrug.
Overduidelijk.

Schaamteloze zelf quote;
ZenTex schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:28:
Het lijkt er dus op dat de trein niet de oorzaak was, maar een gevolg van een grote explosie op/onder de brug zelf.

Double whammy. Als dit ook zo gepland was is dit wel heel bijzonder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 06:27
Nah, die explosie ziet er allesbehalve uit als een trein met brandstof die per ongeluk in de fik is gegaan. Het komt komt duidelijk van onderen. Denk wel dat die trein daardoor in de fik is gegaan, sterker nog, ik vermoed een bepaalde timing.

Daarnaast is dit om zoveel redenen mooi, vanuit symbolisch als strategisch perspectief;

Mess with our infrastructure,mess with yours (NS1&2).
Vooravond van mogelijk derde front, de Krim is de van groot belang om zuid/zuidwest UA te bevoorraden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 17:38

[Embed]

[Embed]
Je ziet op het filmpje die onder de brug filmt rechts onderin opeens een soort van boeggolf aankomen de seconde voordat hij ontploft. Rest van het water is vlak...

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
hoevenpe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:39:
Russische totale nederlaag of WO3, met een dubbel gevoel wakker worden zo.
Ik mis de optie het was een ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
Alpina schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:42:
[...]

Je mist een sarcastische smiley ;)

Lijkt me niet echt dat dit een ongeluk is als je de laatste video’s ziet.

Ik ben het overigens wel met @hoevenpe eens dat dit een serieuze escalatie is. Dit is toch wel HET paradepaardje van de Krim… eens kijken hoe Rusland hierop reageert de komende uren/dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

De Krim betekent alles voor Poetin hè. Dit gaat hij echt niet leuk vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Alpina schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:42:
[...]

Ik mis de optie het was opzet... van de Russen.

Waarom staat die trein (vermoedelijk met brandstof) stil op een brug? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Laatst online: 06-10 23:14

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Dit moet wel een enorm krachtig explosief zijn geweest. Zo'n brug gaat echt niet in 1 keer neer met wat Semtex. En dan die vuurregen die dan additioneel de goederentrein in vuur en vlam zet.. timing en positie lijkt geperfectioneerd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-10 00:24

KoudeAardbei

Moderator

Hoe snel is zo'n brug gerepareerd? Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 22:44
lekker wakker worden dit. voor Poetin not so much

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

KoudeAardbei schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:47:
Hoe snel is zo'n brug gerepareerd? Iemand een idee?
In China 2 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Mooi dit. Waarmee hebben ze die aanval nu gedaan? Is toch een knap staaltje mij werk.

Rusland zal wel over de zeik zijn, maar what else is new. Dit geeft gewoon het signaal aan Rusland: niets binnen x-km van het front is veilig.

Jammer dat die brug niet meteen helemaal kapot is, gewoon een stuk eruit zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

sh4d0wman schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:38:
[...]

Nee, niet de vrachtwagen. De blast komt van beneden naar boven. Dus zoals @Agent47 zegt wellicht (boot/brug pijler). Na UAV (drone) nu ook gebruik van USV? (boot, remote control) >:)
Dacht ik eerst ook, maar een boot kan je zien aan de golven in het water (zo vaart er rechts onderin een vlak voor de explosie). Als dit aan de pijler zat bevestigd dan had die weg geweest (zijwaartse druk plus gewicht brug). Ook lijkt de vangrail te zijn weggeblazen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U8P3lKY.jpg

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Bob-B190 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:42:
[...]

Je ziet op het filmpje die onder de brug filmt rechts onderin opeens een soort van boeggolf aankomen de seconde voordat hij ontploft. Rest van het water is vlak...
Ik denk niet dat het dat bootje is. De grootste schade zit niet bij het brugdeel waar die boot onderdoor vaart, maar 1 of 2 brugdelen verderop. Dan toch al eerder een pakketje explosieven geplaatst onder de brug en wachten op de trein?

Het zou mij overigens niets verbazen als de US (of een west Europees land? :o) hier achter zitten, als vergelding op ns1/ns2

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Reparaties met Chinezium zijn meestal niet heel sterk ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:34
Flink onverwachte ontwikkeling daar, van de week nog een filmpje gezien waarom het niet erg waarschijnlijk was dat die brug opgeblazen zou worden. Er zitten best wel wat nadelen aan (voornamelijk dat alle Russen op de Krim nu opgesloten zitten, dus als het aankomt op 'fight or flight' het wel fight moet gaan zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 13:39
r_255 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:47:
moment van de klap?

https://twitter.com/artbrwsk/status/1578620736998354944

Weer en moment van de dag moment doen vermoeden dat het niet hier om een fake filmpje gaat.
Hier is dit filmpje in slowmotion, wordt het duidelijk dit fake is.
https://v.redd.it/ws8ciwq4tis91

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
Pyr0_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:49:
Flink onverwachte ontwikkeling daar, van de week nog een filmpje gezien waarom het niet erg waarschijnlijk was dat die brug opgeblazen zou worden. Er zitten best wel wat nadelen aan (voornamelijk dat alle Russen op de Krim nu opgesloten zitten, dus als het aankomt op 'fight or flight' het wel fight moet gaan zijn.)

[YouTube: Ten Reasons Why Ukraine Hasn't Destroyed the Crimean Bridge]
Freeze kan ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:13
Pagina: 1 ... 16 ... 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid